Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Akiktől tartanod kell, ha havazik

2008.11.27. 07:58 :: SilentSound

Nemrég megtudhattuk, hogy ha elkezd esni a hó, meghülyülnek az emberek. Erre Suppiluliumas sem cáfolt rá levelében, azokat a típusokat gyűjtögette össze, minden autóban ülő potenciális gyilkosai.

A mai (2008-11-24) hazautam eseményeit szeretném röviden összefoglalni. Ugyanis az első nagyobb munkanapi havazás alkalmával egész elképesztő dolgokat tapasztaltam.

Bepattantam negyed öt körül a kocsiba a Komjádi uszoda környékén, azaz csak bepattantam volna, ha nem kellett volna először lesöpörnöm pár kiló havat róla, hogy egyáltalán megállapíthassam, tényleg az enyém. Mire végeztem, kezdhettem volna újra az egészet szinte, úgy esett. Azzal az elhatározással indultam haza, hogy baromi óvatos leszek, élve szeretnék hazajutni. Bíztam benne, hogy mások is így gondolják. Hát nem egészen. Hazafelé a következőkkel találkoztam:

1. A merész

A Bécsi út és a Szépvölgyi út kereszteződése (Kolosy térnél) minden irányból érdekes hely. A Bécsi út (észak felé menő oldalról van most szó) 2x1 sávos, középen villamosvágány van (17-es) és a kereszteződésben sincs külön jobbra kanyarodó sáv. Balról járdasziget van, a villamos megállója számára (off: ez szerencsés a BKV-val közlekedőknek, a Zsigmond téren az úttestről  kell felszállni, és itt az autósok rendszerint jobbról előzik az álló villamost). Az egyenesen haladni kívánók közül néhány nagyon igyekvő nem szereti kivárni a sorát, és a sáv helyett a villamos útvonalát választják továbbhaladásra. Mai delikvensünk (sztereotípia: fekete SUV. De tényleg) annyival színesítette ezt a szokást, hogy meg sem várta a zöldet, hanem kis várakozás után áthajtott a kereszteződésen a  Szépvölgyi úton a Lajos utca felé lassan csorgó autók között.

2. A kanyarodók


Pár perccel később már a Pacsirtamező utcában haladtam. A szemközti (dél felé haladó) oldal teljesen beállt. A Tímár utcánál éppen zöldre váltott a lámpa, ahogy lassan közeledtünk (belső sávban haladtam). Egyszer csak a Tímár utcából balról  a szemközti sávban álló autók takarásából egymás után két autó kanyarodott ki elém. Kizárt, hogy láttak volna. Egyet láthattak, hogy nekik már piros lámpájuk volt, amikor behajtottak a kereszteződésbe. Itt határoztam el, hogy hazáig gyűjtöm az élményeket, mert ma különleges nap van.

3. A robogós

Azt hogy a Vörösvári útról a 3-4 autó pirosban kanyarodik balra a Szentendrei útra, felejtsük most el, annyira hétköznapi. Azok sem érdemelnek említést, akik - szokás szerint - adandó alkalommal előre sietnek egy hamarosan elfogyó sávban, majd "bekéredzkednek". Végül is általában elég lassan haladtunk, nem volt annyira veszélyes a manőver. Sokkal érdekesebb a Szentendrei úton közlekedő robogós. Külső sávban halad, helyes. Nem nyomja neki, OK. Nem kell senkinek, hogy előttem essen hasra. De miért kell a jelzőlámpáknál most is előre mennie? A Megyeri hídig háromszor kellett megelőznöm olyan látási viszonyok között, hogy örültem, ha az előttem haladó autó farát láttam. Tükör, ablak csuromvíz a hóesés miatt, hiába töröltem le indulás előtt, a közelben levő autók lámpáinak fénye pedig az ablakokon lévő vízcsöppekkel együtt nem túl nagy barátai a kilátásnak. Forgolódik az ember, mint a fene, hogy kikerülheti-e már az előtte 40-nel haladó robogóst, és azon imádkozik, hogy közben ne csússszon az autóm alá. (Megjegyzem, alapból nem vagyok robogó-ellenes. Nem vitatom el a jogát, hogy robogózzon, sőt nagyon jó megoldásnak gondolom a városi közlekedésben. Hogy ilyen időben miért nem jár inkább BKV-val, az az ő dolga. Nem gondolom Isten ellen való véteknek, hogy a pirosnál előre megy, nem irigykedem, ha legalább ő nem áll a dugóban. Ha észreveszem őket, igyekszem segíteni. De most ő nem nyert vele semmit, én és a környéken lévő autósok pedig folyamatosan szívtunk miatta).

4. A boyracer-jelölt

Már Békásmegyer környékén egy Audi A3-as tűnt fel, kipufogója messziről jelezte közeledését (más extra tuningcuccot nem láttam az autón). Ő mindössze annnyit csinált, hogy kb. 30 cm-re közelítette meg a belső sávban előtte haladó autót, mielőtt kiváltott volna a külsőbe, majd kisvártatva lekanyarodott jobbra.

5. Az állat

Már túl a Megyeri hídon, az M0-n (lánykori neve: 2/B) egy Skoda Octávia a belsőből kb. 10 cm-rel előttem jön be a sávomba kb. 90-nel, persze index nélkül, majd szinte ugyanazzal a lendülettel száguldott ki a külsőbe (hiába, sietett a madaras Tesco-ba), a középső és a külső sávban haladó két autó között (kb. 2 gyufásskatulya fért volna még el). A bravúr közben persze most sem jutott indexre ideje.

6. A hülye kamionos

És végül bónuszként: a 2/A-ról a fóti/dunakeszi lehajtónál három irányba lehet menni: balra a 2/A feletti hídon balra Dunakeszire, jobbra Fótra, valamint szembe egy kisebb útra, ami szintén Fótra vezet a 2/A mellett. Nekünk STOP-táblánk van. Alapvetően egy sávos a lehajtó, szerencsére elég széles, hogy már a kanyarban a balra menők a bal, a jobbra menők a jobb oldalon haladjanak, a kereszteződésben pedig középről indulhatnak az egyenesen haladók. Megyek a bal oldalon, előttem senki, már készülök megállni a táblánál, mellettem kamion áll középen. Hé vazze', ez balra indexel! Egyirányúban, középről??? Mit csinálhat ez az utakon, ha profi létére ennyit sem tud a KRESZ-ről???

Mindez 20 km-en, kicsiny hazánk fővárosában és környékén, egy komolyabb havazás alkalmával...

106 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye béna veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marcellusca 2008.11.27. 09:08:04

Suppiluliumas 2008.11.27. 08:41:51

Igaz, de ettől még nem él a havas sztori.
Azt hiányoljuk, hogy milyen eset történt, ami konkrétan a havazással kapcsolatos. Ezekben semmi extra, csak mindennapos esetek. Függetlenül a napszaktól, időjárástól.

Silent!
Tart még a nyereményjáték?
Lehet, hogy nem a téltől hülyültek meg az emberek, hanem sokan akarnak autóskártyát nyerni. :D

Suppiluliumas 2008.11.27. 09:10:29

forrórágógumi

Aki nem idióta, attól el lehet férni. Inkább a kilátást zavarják. De ha nem állnak középre, akkor a sor még hosszabb lesz csúcsidőben. Szóval tökéletes megoldás nincs, szar a hely.

Kamionosban lehet, hogy igazad van.

Suppiluliumas 2008.11.27. 09:14:22

Marcellusca

A címet nem én adtam, az vezethet félre. SilentSoundhoz biztos blikkfangosat akart.:)

(Az általam adott cím: Kis úti élmények a havazásban. Ez talán jobban lefedi a poszt tartalmát.)

tehenke 2008.11.27. 09:16:42

Én úgy tudom, hogy az álló járművet kikerülni szokás, nem megelőzni... :)

Marcellusca 2008.11.27. 09:19:56

Suppiluliumas 2008.11.27. 09:14:22

Így már más a leányzó fekvése.

Akkó' mégiscsak a Silent hülyült meg a havazástól! :D
(Bocs, Silent, de nem hagyhattam ki.)

Matrix_ 2008.11.27. 09:34:52

Na ez a poszt se lesz benne a legtöbb komment top10-ben.

Vagy mindenki alszik?!?!

Cyric 2008.11.27. 09:35:04

lwcolors

Vicces amit leírtál két okból:

1.: "50-60-as tempoó tűnt megfelelőnek" --> Az, hogy neked mi tűnik megfelelőnek az az etalon? Vagy kalaposskodás-e vagy?

2.: "10 cm hókásával" és "kiskocsik virsligumin" --> Láttál-e már WRC közvetítést havas pályán? Ha nem, akkor ajánlom figyelmedbe az ott használatos gumi méreteket...
Előbb kicsit gondolkodni!

Taz member of JFK Board™ · http://chillin.blog.hu/ 2008.11.27. 09:47:15

Cyric

csendben tegyük hozzá, hogy a WRC virsli gumikon bizony olyan szögek vannak, amikkel még egy űrhajó külső borítását is összefogatod akár ;)

Nyomek 2008.11.27. 09:48:47

Cyric:
Ja. Ez ennek a blognak a hibája (meg még egypárnak). Sokan hiszik azt, hogy ők csinálják jól, a többiek (=a hülyék) pedig szarul.
Ráadásul a történetekben a saját hibákat tompítani, a másik félét erősíteni hajlamosak. Az egyéni hozzánemértésről meg ne is beszéljünk.

Remélem, lwcolors beguglizta a WRC-t. :-)

mercurius 2008.11.27. 09:54:41

Kamionnak nagy hely kell a kanyarodáshoz, merhogy hosszú az istenadta, és el akar férni a vége is. Ezért nem húzódótt ki a szélre. Ez esetben bízhatunk a kamionos profizmusában.

Egyébként meg HAVAAAAT AKAROK A DÉLDUNÁNTÚÚÚLRA ISSSSS

SOKAT-SOKAT-SOKAT!!!!

Cyric 2008.11.27. 09:57:01

Taz member of JFK Board™

Igazad van, de azért lássuk be, hogy hóba a virsli jobbat fog mint széles, mert jobban bele tud süppedni.
Hó nélküli hideg aszfalton már más a helyzet, de ő 10 centis hóról beszélt. :)

Nyomek

Ahogy mondod. Ezért szajkózom mindig, hogy egy oldalról bemutatni a sztorit sovány, és örülnék, ha adott helyzetekben a másik fél is el tudná mondani a saját verzióját.
Maradva lwcolors szitujánál ő azt mondja, hogy száguldozó huligánok előzgették le. Erre sokan gondolják, hogy fúúú, öngyilkosjelöltek.
De ha a huligán írt volna be, hogy tögyörgött előtte a kalaposskodás, akkor sokan fúúú, minek kell tötyögni... :)))

lwcolors félre ne érts, nem téged akarlak bántani, csak az egyoldalú sztori nem az igazi... :)

regent123 2008.11.27. 09:59:05

Cyric, akkor ezek szerint ez a téligumi ez csak ilyen úri huncutság? Ilyen marketingduma, amit az olajcégek, meg a gumigyárak nyomatnak a profit érdekében? Ja, ne hagyjuk ki a gyógyszergyárakat sem. Ugye, ha mindenki WRC-s virsligumival nyomná 90-110-el a havas úton, nyilván sokkal kevesebb lenne a baleset, ez nem lenne jó a gyógyszergyáraknak (sem). Vagy akkor ez most hogyan van?

Cyric 2008.11.27. 10:01:59

regent123

Őőőő, kicsit elvesztettem a fonalat. :))
Téli gumi kell ez nem kérdés, összehasonlíthatattlan a nyárival, főleg hóba. Csak egy példánál maradva a téliből kipereg a hó, míg a nyárit kellemesen körülöleli.

De itt most szó se volt erről,nem értem mire gondolsz.

Nyomek 2008.11.27. 10:07:36

Gondoltam, hogy ez lesz. Minek kellett WRC-zni?:-)

Részlet a
www.gpgumiszeged.hu/gyik/gyik.php-ból:
"Melyik a jobb télre, a széles, vagy a keskenyebb gumi?

Ha nyáron a gyári szerelésűnél szélesebb abroncsot használ, télire ajánlott visszatérni az eredeti, vagy minimum azt közelítő szélességű téli gumira. Ennek az az oka, hogy a keskenyebb abroncs esetén az autó tömege kisebb felületen koncentrálódik, így a súly is segíti a gumit abban, hogy a hóban kapaszkodni tudjon.
Bizonyára mindenki látta már, hogy havas úton a buszok és kamionok mennyivel gyorsabban tudnak haladni a súlyuk miatt. "

Lásd még:
totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/051114b/
autosufni.blogter.hu/308426/teligumi_telikerekek_elo

usw.

IP2 2008.11.27. 10:10:16

"Azok sem érdemelnek említést, akik - szokás szerint - adandó alkalommal előre sietnek egy hamarosan elfogyó sávban, majd "bekéredzkednek"."
Azok valóban nem, ugyanis erre van az elfogyó sáv, hogy amíg van, addig azt is kell használni, végén pedig szépen cipzárazás. Vagy milyen más célt tudsz az ilyen sávoknak elképzelni, útdíszítés, felesleges aszfalt lerakása?

regent123 2008.11.27. 10:12:23

Eltüünt, amit értam, mindegy nem volt olyan fontos. A lényege az, hogy én azt vettem le hogy nyárigumival elöözgettek hóban90-110-el, ahol a kommentelöö télivel sem mert 50-nél jobban menni.

hétköznapi autós 2008.11.27. 10:13:31

egy kis adalék, hogy nem csak az autósok a hülyék:
a Dunakeszit és Fótot összekötő úton, ahol le lehet jönni a 2A-ról (hülye kamionos pont helye), a droid útépítők vagy közlekedési felügyelet vagy valami barom arra az útra építettet kerékrázó fénycsíkokat keresztbe, amelyiknek elsőbbsége van, nem pedig arra az útra, ahol elsőbbséget kell adni és ahol rendszeresen nem adják meg az elsőbbséget a főúton haladóknak...

Benedx 2008.11.27. 10:16:14

Lehet, hogy Iwcolors kicsit túl óvatos volt, de nem ő fog besokallni és felkenődni a szembejövőre. Azért egyszer mindenkinek ki kellene próbálnia, milyen 90-ről 160 m. alatt megállni hóban, mintha taknyon csúsznál :)
Aztán a sok vagány kicsit vissza venne a tempóból

Labasmaz 2008.11.27. 10:22:10

Ma reggel sima ugy, plusz fok, (majdnem) szaraz utak. A buszon menetiranynak hattal sikerult leulnom, hat szepen lattam az osszes autost a St. Endrei ut masik ket savjaban es az Arpad-hidon, mit csinalnak.

Azt mondtak par eve, hogy 5 autosbol 1 koti be az ovet. Jelentem, javul az arany, gyors fejszamolas alapjan kb. 3 autosbol 1 mar bekoti. Nemi es faji hovatartozastol fuggetlen a dolog, A8-as Audit is lattam bekotott soforrel es szutyuki Swiftet is bekotetlennel.

A masik a kormany fogasa. Tizbol kilencen meg akkor is a valtogombot markoljak, amikor egyenletes, folyamatos forgalomban - valtas nelkul - haladnak. Vagy csak pihentetik a kezuket rajta, biztos kemeny a valto, elfaradtak a tologatasaban? A masik kezuk meg a kormany fogasatol faradt el biztosan, azert kell ket ujjal a kullore akasztani a bal kezet, vagy csak siman a kormany also iven pihentetni. Az auto megy magatol elore, nem? A legjobb az a Picassos kiscsaj volt, aki az udito kupakjat csavarta - ertsd: egyik kezben az uveg, a masikban a kupak -, mikozben az Arpad-hidon 40-50-es tempoval eppen gyorsitott az elstartolo sor utan. Ki lehet talalni, hogy az osszes ilyennel mi tortenik, ha mondjuk ele vag vagy befekez valaki, es csak egy picit is hirtelen kellene jelentosebb merteku kormanymozdulatot tenniuk...

A fenti peldaban nem emlitett tizbol egyedik autos az, aki bal kezzel helyesen, 9-10 ora kornyeken fogja rendesen megmarkolva a kormanyt es jobbal is odafog 2-3 orahoz, ha nincs dolga a valtoval.

A mobiltelefon az egyik vagy masik kezben szinte mar sztereotipia, atlag 10 autosbol egynek ott van menet kozben. Az ilyeneken mindig csodalkoztam, hogyan tudnak egyszerre valtani, kormanyozni es telefonalni, amikor ehhez nagyjabol 3 kezre lenne szukseg. Vajon melyik marad ki, mert egy kezzel a telefont fogja a fulehez permanens modon...?

No, ezek is potencialis gyilkosok.

Krisi 2008.11.27. 10:33:47

Csak hogy könnyebb legyen megérteni a robogóst elmondanék egy szösszenetet.

Bár én főleg biciklivel megyek városban, de majdnem ugyanaz mint a robogó, a sorok közt való előrejutásról lenne szó.

Én ezt azért teszem főleg, hogy ne kelljen szagolnom az előttem lévő ocsmány fos TDI-k kiáramló fekete kályhafüstjét szagolnom (még a zsírúj dízelek is úgy kormolnak, mint a fene). Ha mondjuk egy Prius áll előttem csak, akkor nem megyek elé. De javarészt ezért csorgok előre, mert nem akarom szagolni a kipufogókat.

Lehet, hogy utána visszaelőznek (körúton mondjuk ritkán van ilyen, meg amerre én járok úgy általában), hát akkor elnézést, hogy miattam plusz két kormánymozdulatot kellett csinálni. És igen, és is szoktam autózni, és tudom, hogy nem egy nagy mutatvány kikerülni egy biciklist vagy robogóst. Utóbbit meg nem is értem, hogy miért kerülik ki, egy régebbi gyengébb robogó is simán megy 50-et, szóval ha csak nincs 70-es tábla akkor eleve értelmetlen előzni.

Szóval lehet érte utálni, de nekem meg "jogom van" kevésbé benzinszagú/ kormos levegőt szívni.

Remélem érthető volt :)

2008.11.27. 10:34:29

"Hé vazze', ez balra indexel! Egyirányúban, középről??? Mit csinálhat ez az utakon, ha profi létére ennyit sem tud a KRESZ-ről???"

Kanyarodjal be egy nyergesvontatoval az ut bal szelerol balra, ugy, hogy nem tarolod le a tablakat/szalagkorlatot es egyeb ott levo dologat.
Az "eloremegy az elfogyo savban es bekeredzkedik" is kiverte kicsit a biztositekot, mert ez nem tilos, sot igy kene kozlekedni. Vegen zip-zar, mindket sor menne, es rovidebb lenne a sor. De hat ez Magyarisztan, itt nem igy megy.

Benedx 2008.11.27. 10:39:18

Én autópályán láttam: teherautós, balban szendvics, jobban telefon, műszerfalon újság, és térddel egyensúlyozta a kormányt :)
(szintén teherautó jobb oldali ülésén ültem)
Volt időm megfigyelni, amíg 89-cel elmentünk mellette vagy két percig :D

lOc (a pasztafáriánus) 2008.11.27. 10:40:01

"Erre Suppiluliumas sem cáfolt rá levelében, azokat a típusokat gyűjtögette össze, minden autóban ülő potenciális gyilkosai."

Ennek a mondatnak mi az értelme?

Irígyproli 2008.11.27. 10:40:21

AZ IS DÖGÖLJÖN MEG AKINEK VAN AUTÓJA!

sörös 2008.11.27. 10:41:37

"Azok sem érdemelnek említést, akik - szokás szerint - adandó alkalommal előre sietnek egy hamarosan elfogyó sávban, majd "bekéredzkednek"."
Még mindig nem értem az olyan embereket akik nem tudnak mit kezdeni az elfogyó sávval és ebből kifolyólag nem is használják, hanem "kilométerekkel" korábban elhagyják.
Itt nálunk is (Győr) szokás, hogy rengeteg autó áll a belső sávban a külső elfogyóban meg senki. Nem állok be birkasorba, hanem előremegyek (amitől én bunkó, paraszt leszek a sorban állók szemében) és általában, még lendületből megvan a sávváltás, de mindig akad "majd én megmutatom neki" mentalitású ember, aki nem akar engedni, először. Ilyenkor egyszerűen, persze figyelve a másikra, irányjelzés mellett, megkezdem a sávváltást (akár személyautóval, akár kisteherrel vagyok). Ezt én csak utcai bátorságpróbának hívom.
Eddig nyertem.

Krisi 2008.11.27. 10:41:48

Labasmaz:

Amit a kormányfogásról írtál abba belekötnék: Városban 90%-ban úgy fogom a kormányt, hogy bal kéz 9 óránál, jobb kéz meg a váltón. Soha nem volt még vele gond, egy kézzel is tudok hirtelen kormányozni, az meg kb. fél másodperc mire a jobb kezemmel is újra tudom fogni a kormányt. Mondjuk szervós a kormány, régebbi gépeknél tényleg kell a két kéz. (A 10 óra 10-es fogás meg szerintem őrültség, 9 óra 15 a legjobb)

A telefonnal és az övvel viszont egyet értek.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.27. 10:41:53

Krisi, a robogóst/biciklis azért előzik, hogy ha taknyol az illető, akkor ne az ő kocsijuk alól kelljen kiszedni...

lwcolors 2008.11.27. 10:44:45

Cyric 2008.11.27. 09:35:04

1.: "Az, hogy neked mi tűnik megfelelőnek az az etalon?"
Rallye licensszel és mestervezetői vizsgával is rendelkezem, de nem szoktam rekámozni. De mindenképp kicsit több tapasztalatom van az átlag autóshoz képest, hogy legyen véleményem a biztonságos sebességről csúszós úton.
Még egy dolog: te mennél jégen, nagy forgalomban sima kétsávos úton 100-at? Ha igen, el kell gondolkodnod, hogy visszaadd a jogsid örökre...

2.:"Láttál-e már WRC közvetítést havas pályán? Ha nem, akkor ajánlom figyelmedbe az ott használatos gumi méreteket..."
A WRC autók szöges gumival mennek havas pályán, ami annyira puha, hogy 500-1000 km-t bír ki maximum, az áráról ne is beszéljünk. A fent leírt licensz miatt ismerem az ott használatos gumikat.
Úgyhogy csak idézni tudlak: "Előbb kicsit gondolkodni! "

kamionos 2008.11.27. 10:45:36

hábiony kamionnal középről kanyarodunk, mert az a dög nem úgy fordul, mint egy bicikli.
Főleg hóban.

Silverf@x 2008.11.27. 10:45:40

Miért baj az, ha valaki "egy hamarosan elfogyó sávban előresiet majd bekéredzkedik"? Szerinted minek van a sáv? Hogy ne használják, mert majd egyszer elfogy? Istenem... a legtöbb út egy sávos, úgyhogy szerintem arra a kis időre senki se váltson sávot, amíg átmegy Bp-n...

lOc (a pasztafáriánus) 2008.11.27. 10:46:09

TaZ-nak igaza van. Ezt buszok is így szokták csinálni ahol nehezebben tudnak bekanyarodni.

Labasmaz 2008.11.27. 10:46:58

Krisi:

Ha vegigolvasod, konnyen rajossz, hogy te vagy kb. a tizedik a masik kilenc mellett. A 10:10 vagy negyed 10-es kormanyfogasrol megoszlanak a velemenyek, azert irtam 9-10 orat es 2-3 orat a ket kez poziciojara, hogy senki ne tudjon belekotni... :-)

Lesbol Tamado:

Pedig sokszor pont azzal hozzak letre a sokkal veszelyesebb szituaciot, hogy megprobaljak. 650-es nagymotorral kozlekedem eleget, es meg azzal is sokszor megprobaltak megelozni, meg savon belul is, pusztan azert, mert be mereszeltem tartani a megengedett sebesseget.

Szendwich 2008.11.27. 10:57:03

Krisi 2008.11.27. 10:41:48
"Mondjuk szervós a kormány, régebbi gépeknél tényleg kell a két kéz."
Nem kell a regi autohoz se a ket kez, ha van benne szervo ;))) Viccet felreteve, akinek nincs szervo az autojaban, az gyurjon, vagy valami. Nekem pl. nincs szervo a kormanyban, megis elvagyok.

közlekedő 2008.11.27. 11:00:46

Szerintem ilyen út és látási viszonyok között elég a 40 km/h is. Tudod, mint "Csikosúr" régen a tanmesében: látni és látszani és megfelelő sebességet választani. Miért előzgeted a motorost, ha nem látsz??? Saját magad, hogyan neveznéd, pl. 6. Hülyegyerek, aki azt hiszi tud vezetni? Miért hagyjátok ki az önkritikát ezekből a cikkekből? Szerinted Te sohasem rontasz, nem sietsz, sem lassan nem mész, vagy felejtesz el indexelni, stb...

lOc (a pasztafáriánus) 2008.11.27. 11:02:52

"Azok sem érdemelnek említést, akik - szokás szerint - adandó alkalommal előre sietnek egy hamarosan elfogyó sávban, majd "bekéredzkednek"."

Valóban nem érdemelnek említést, ugyanis teljesen szabályosan teszik ezt és a cipzár-elv alapján kéne beengedni őket.

Egyébként Angliában az ilyen sávok máshogy vannak megoldva, mint itthon pont a cipzár-elvre kötelezés miatt. Ott ugyanis mindkét sáv egyszerre szűnik meg és 1 sáv folytatódik.

mikulás 2008.11.27. 11:04:41

Leesik az első hó és a nyári gyorsulókirályok átalakulnak ralibajnokká. Jönnek a hátsókerekes lapjával csapatók, meg az elsőkerekes kézifékező ellenkormányzó bajnokok, akik jól letaposott, forgalmas kisíveken gyakorolgatnak. Na ki a kirááály?
Nem csak a tecso parkolóba járnak éjjel gyakorolni, muszáj megvillantani a tudást napközben is, forgalomban, hadd lássuk mennyire érzi a gépet a benzinvérű nagymester.
Ha besokall, hát besokall. Előfordul a legnagyobbakkal is néha...

Krisi 2008.11.27. 11:06:07

Lesből Támadó...:

Nem abból kell kiindulni, hogy "mi van ha elesik". Labasmaz is megírta, akkor nagyobb az esélyem elesni, amikor az úrvezetők 2centire mennek el a könyökömtől. De ennyi erővel autót se előzz meg, mert mi van, ha épp akkor kap durrdefektet. Kb. ugyanakkora az esélye.

Teabore 2008.11.27. 11:08:05

"A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.11.27. 10:41:53
Krisi, a robogóst/biciklis azért előzik, hogy ha taknyol az illető, akkor ne az ő kocsijuk alól kelljen kiszedni... "

Erre reagálok: ????? OLdaltávolság akkor nem 25-30 cm lenne...

Poligám 2008.11.27. 11:13:17

Az erős havazásban nekem is a 40 tetszett, de annyira jöttek a seggembe, hogy majdnem belepirultam...röhejes, hogy egyesek meg akarják muntatni, hogy havazásban is megy az a 60 a királyoknak. Persze nem zavar, ha megelőz, de ha csak egy sáv járható, megtisztelhetne azzal, hogy nem jön mögöttem négy méterrel.

Fel is írom: Skoda Octavia, xenonnal ;)

Suppiluliumas 2008.11.27. 11:15:06

A cipzár-elvezőknek:

felhívnám a figyelmet, hogy a "bekéredzkednek" szó idézőjelben van. Bizony, bizony, itt a stílusról volt szó, nem a tevékenységről.

A kamionost elfogadtam már korábban. Lehet, hogy csak így volt ott elég helye.

Tapló télapó 2008.11.27. 11:19:25

Őőőőő... A Zippzár elvileg arra való, ha mindkét sáv elfogy, és felfestés nélkül megy tovább. Amikor az egyik fogy el, ott egyértelmű a másik elsőbbsége. Ezért is mennek előre át az emberek a másik sávba korán, a lassúbb, de biztos haladás reményében a sor végén ácsorgás helyett. Aki meg a "lassan ráhúzom a kormányt, úgy is beenged" bunkó típus, az előbb - utóbb majd csak felakad. Persze mindég akad egy - két tapló, aki előreszáguld, és a végén kuncsorogja be magát. Persze, lehet ilyet is csinálni, csak nem illik... Sőt, azt sem tiltja a KRESZ, hogy átugrassunk az egész autósoron. A hölgyeket sem KÖTELEZŐ előre engedni az ajtónál, és aki nem érti, mi ezzel a baj, annak nem is magyarázom, egyszerűen hagyja figyelmen kívül az írásom.
A másik: a nagy járművek kanyarodása
Rendben van, nem fér el.
De ne a forgalom többi résztvevőjének a kárára, könyörgöm.
Jó példa erre a lakóhelyemen levő járatos busz. Nem tud balra kikanyarodni, csak ha átmegy a szembe sávba. Nem egyszer találtam ezért magam szembe egy balról balra kis ívben kanyarodó busszal. Megmondom igen sokkoló élmény, amikor ott látod pár méterrel előtted a sávodban szembe jönni a buszt... És nem lassít, gyorsít, de ha rá mersz villogni, a vezető mutogatja a középső ujját. Be kell látni, hogy nem fér el, nem megyek arra. Pont. tegyen panaszt, írjon a mesekönyvbe, vagy az autózz blogra. De ne a forgalom többi résztvevőjét szívassa.

50cc 2008.11.27. 11:20:23

Nahát én pont aznap este mentem haza a szentendrein! Wááá!!! Benne vaok a újságbaaa, bennevaok jeee!!!

Akkor most elmondanám, azér előztem mert nem 40-el mentem hanem 20-al. 22-nél már életveszélyes lett volna, és szerettem volna én is vazaérni egyben. Továbbá tudni illik, hogy ha elmegy ilyenkor az ember mellett egy autó akkor a felverődő sár pillanatok alatt rászárad a sisakra, és nem látok semmit se, hiába törölgetem. Tehát innentől már nem az a kérdés, hogy elbasznak-e hátulról hanem az, hogy én kinek megyek neki. Érteni?

Annyi rutinom van már, hogy hátulról érkező járműveknek 20%-a nem veszi figyelembe a követési távolságot. Ha kacsázok akkor ez lemegy 1-2%-ra. Annyi már elég hogy hazaérjek. Jelen esetben a kacsázás adott volt.

Buszra meg nem szállok (bár van bérletem) mert veszélyesebb ilyenkor. Egyszer a megállók elhelyezése miatt (4 átszállás + 1 km gyalog), másodszor pedig a beteg (náthás, influenzás, ebolás stb.) emberek miatt.

Különben meg gyönyörű hóesés volt, kár lett volna kihagyni :)

turulpina 2008.11.27. 11:33:40

"Az "eloremegy az elfogyo savban es bekeredzkedik" is kiverte kicsit a biztositekot, mert ez nem tilos, sot igy kene kozlekedni. Vegen zip-zar, mindket sor menne, es rovidebb lenne a sor. De hat ez Magyarisztan, itt nem igy megy."

Az ilyen zipzárra hivatkozó, gyerekszoba nélküli balkáni parasztokat kéne kiutasítani az országból, mindjárt élhetőbb lenne.

1. Attól hogy "rövidebb" a sor, nem haladsz át a végén gyorsabban, mert ugyan fele olyan rövid lesz, de kétszer olyan széles (gyk két sávban tömörülnek fel az autók).

2. ha mindenki mindkét sávot használná arányosan elosztva a lámpához közeledve, akkor lehetne zipzározásról elmélkedni

3. de nem lehet: ha Mo-n van egy el nem fogyó sáv, általában ezekben gyűlik fel a kocsik 90%-a -> ők beállnak a sorba a lámpához/körforgalomhoz/stb ehhez képest a maradék tahó geci előre megyen az üres/alig használt elfogyóban, majd bepofátlankodik a végén. És büszke is magára, hogy zipzár.

TH 2008.11.27. 11:41:36

turulpina 2008.11.27. 11:33:40
Erről is - mint szinte mindenről - volt már itt szó. Attól, hogy "rövidebb" a sor, attól valóban nem halad át senki gyorsabban, viszont rövidebb a sor: nem állnak be a kereszteződések, máshol jobban haladhat a forgalom. Az elfogyó sávokat nem véletlenül tervezik, azok azért vannak, hogy használják. Az ilyen sávokat használók pedig nem felelősek azokért, akik nem használják, hanem állnak a hosszú sorban. Attól, hogy valaki cippzárazik, nem lesz sem tahó, sem geci, sem bunkó, csak próbálja hatékonyabbá tenni a közlekedést.
Sokszor leírtam, hogy én pl. egyáltalán nem a gyorsabb előrehaladás érdekében szoktam használni (max. 3 percet nyerek vele, ez annyira nem hatna meg), hanem pontosan azért, hogy a dugó minél rövidebb legyen, ergo a mögöttünk jövők, és az azokat keresztezők ne szívjanak annyira. Ez nekem akkor jó, ha legközelebb én vagyok hátul, és mások hozzám hasonlóan kihasználják a sávokat, és így rövidítik a dugó hosszát. Szóval én nem az üres, hanem a telített elfogyó sávoknak örülök. Paraszt-e vagyok?

Aqweren 2008.11.27. 11:47:04

Jó hogy használni kéne az elfogyó sávokat, de én pl. nem szívesen teszem mert nem szoknak beengedni. :S Még ha végigállod is a sort, hamarabb szabadulsz :S
Sőt, van aki a két sáv között araszol, hogy ne tudj jobbról elmenni mellette...jártam már így, kimentema külsőbe hogy ne ragadjak a kereszteződésben, vagy ne kelljen még egy lámpaváltást megvárni (és tényleg rohadt sok hely volt az elfogyó sávban) - a rohadt állatja meg félig átlógva az én sávomba kivágott elém, hogy haladjak csak az araszolókkal együtt :S
Szóval ilyen élményekre senki sem vágyik - először meg kellene ánuszolni hólapáttal azokat akik betesznek a többieknek, és aztán beszélhetünk arról hogy tényleg csak a lámák nem mennek elfogyó sávban :S

Tapló télapó 2008.11.27. 11:47:45

Szerintem nem lesz hatékonyabb. Nehezebben mozdul, és a balesetveszély is nő. Illetve a Kresz is tiltja, hogy a gyorsabb előrehaladás érdekében váltogasd a sávokat.

TH 2008.11.27. 11:48:51

Tapló télapó 2008.11.27. 11:47:45
És a vicc kedvéért vannak azok a sávok?

Matrix_ 2008.11.27. 11:49:55

Akkó milyé vannak ott azok a sávok?

Labasmaz 2008.11.27. 11:50:32

TH:

Azt szeretnem en latni vegre, ami .uk-ban termeszetes: nemhogy el nem fogy egy sav a keresztezodeshez erve, de az addigi ket kenyelmes, szeles savbol csinalnak inkabb harom szukebbet, amibol az egyik a tuloldalon ismet elfogy, hogy ennyivel is tobb auto ferjen at egy lampa zoldje alatt.

A masik meg az, hogy azert van qrva hosszu sor a tovabbmeno savban, mert senki nincs az elfogyoban: az emberek 90%-a tobb szaz m-rel korabban atall a tovabbhalado savba, es utana anyazik, hogy miert mennek el mellette a "tahok". Nemet autopalyas tapasztalatom volt sok eve, ahol eloszor lattam ezt a rendszert mukodni: ket savban lassan gurulo autok az utepites helyeig, onnan kerdes, indexeles, tolakodas, masik kiszoritasa stb. nelkul, "automatikusan" egyet jobbrol, egyet balrol, es mindegy, hogy a jobbrol esetleg kamion jon balrol meg Porsche. A sor folyamatosan tudott haladni kb. 10-20 km/h sebesseggel, alapjaraton gurultunk majdnem folyamatosan, megallas, ujraindulas stb. nelkul egy kilometert.

TH 2008.11.27. 11:53:40

Labasmaz 2008.11.27. 11:50:32

Tökéletesen egyetértek.

TH 2008.11.27. 11:55:16

Érdekes, hogy egyesek szerint az úton drága pénzből kialakított forgalmi sávok csak a szórakozás kedvéért épültek volna, és bizonyos részeit megérinteni autónk kerekével már "bunkóság". Nem forgalomtól elzárt területről, hanem egy forgalmi sávról beszélünk, aminek már a neve is utal a funkciójára. Nem a város díszítésének szánták, ezt azért beláthatjuk...

lOc (a pasztafáriánus) 2008.11.27. 11:58:43

turulpina:
Érdekes hozzáállás. A megszűnő sávból valamikor át kell sorolni a továbbhaladó sávba. Erre egészen addig lehetőség van, amíg a felfestés mutatja. Nem tudom hogy szerinted mikor kéne átsorolni egy megszűnő sávból??? Kilométerekkel előtte? A Könyves Kálmán körúton pl. a Lágymányosi híd felé közeledve megszűnik a jobb szélső sáv. Szerinted már a Hungárián el kéne hagyni ezt a sávot? Nem tudom miért lesz attól valaki "tahó geci" ha teljesen szabályosan a megszűnésével hagyja el a sávot.

TH 2008.11.27. 12:03:10

lOc (a pasztafáriánus) · www.vegzetur.hu/?kar=3658 2008.11.27. 11:58:43
Nekem is az a sáv a kedvenc példám. És a tapasztalat azt mutatja, hogy tényleg pánikszerűen menekülnek belőle az emberek már korábban, mintha benne maradni valami szörnyű bűn vagy vétek lenne.

a harmadik g 2008.11.27. 12:06:51

"3. de nem lehet: ha Mo-n van egy el nem fogyó sáv, általában ezekben gyűlik fel a kocsik 90%-a -> ők beállnak a sorba a lámpához/körforgalomhoz/stb ehhez képest a maradék tahó geci előre megyen az üres/alig használt elfogyóban, majd bepofátlankodik a végén. És büszke is magára, hogy zipzár."

Ez legyen azoknak a baja, akik beállnak a sorba. Én is a maradék 10%-ba tartozom, nem is nagyon érdekel más véleménye. Ha valakinek annyi esze van, hogy nem zippzáraz, akkor várja csak ki a sorát...
És nem szoktam pofátlankodni, meg is szoktam köszönni, mikor beengednek. Érdekes módon nem is szoktak szitkozódni miatta.
Zippzár 4eva!

Walter Melone (törölt) 2008.11.27. 12:08:05

A legjobb:
tegnap M3 kivezetőn a második omw után (60-as tábla) megyek 70-80 körül a külső (értsd jobb szélső) sávban. Egy taxi meg bujkál mögöttem, majd más megoldást nem látva beleáll a seggembe, és levillog!

Nagyon röhögtem.... :-)))

TH 2008.11.27. 12:09:17

Walter Melone · waltermelone.blog.hu/ 2008.11.27. 12:08:05
És te meg nem húzódtál le, mi? Bunkó paraszt! ;)))))

Cyric 2008.11.27. 12:09:29

lwcolors

Meggyőztél, már be is jelentkeztem az okmányirodába, holnap megyek visszaadni a jogsim. Örökre.
De addig is felteszek egy 205-ös gumit a mostani "vékony" helyett, hiszen megmondta egy Kovalainen klón, hogy ez úgy fasza hóba.
Hidd el, hálás leszek ezen bölcs gondolataidért örökre, és még az unokáimnak is mesélni fogom.
További szép napot és jó versenyzést neked!

hehehehe 2008.11.27. 12:15:25

volt egy haverom, egyik nap csak 6 hülyét látott az utakon, és meghalt.

TH 2008.11.27. 12:16:20

hehehehe 2008.11.27. 12:15:25
Mert csak 6 hülyét látott?

malac 2008.11.27. 12:19:16

mióta autóskártyát lehet nyerni a blogon, egyre unalmasabbak a posztok.

Matrix_ 2008.11.27. 12:20:37

Generálódnak itt a vitatémák maguktól is:)

elég lenne már csak címszavakat írni a posztba és arról vitázni :))

TH 2008.11.27. 12:22:07

MatrixHasYou 2008.11.27. 12:20:37
Nem hülyeség, sztem bevezethetjük a minimálposzt fogalmát. Gyakorlatilag csak egy téma, amit ki lehet vesézni.
Ez lesz a következő posztom, ha Silenték kiteszik:
"Több forgalmi sáv kialakítása olyan helyen, ahol a sávok nincsenek felfestve. Két sáv kialakítása dugó esetén a Wesselényi utcában, és más, hasonlóan szűk utcákban". :)

malac 2008.11.27. 12:32:27

egyébként nem értem a posztoló baját a piros lámpás kanyarodókkal kapcsolatban, mifelénk azért megy bele minden ember a kereszteződésbe pirosnál mert közismert h a szembeforgalom csak jó 4 mp-el később kap sárga/zöldet,plusz a legtöbb ember még mire felfogja h eljött az indulás ideje és lassan lelép a fékről, megkeresi a gázpedált, váltót, stb, eltelik további 2mp, azalatt féltucat autó lendületből biztonságosan átjut pluszban a holtidőben. persze drasztikus lenne szinkronba állítani a lámpákat és biztos összetörné 5-600 autós magát az első héten, de utána miindenki mexokná h a piros az nem életbiztosítás és szépen megállna, meg persze kevesebb holtidővel több autó férne át ugyanazon a kereszteződésen.

TH 2008.11.27. 12:35:31

malac 2008.11.27. 12:32:27
Először akartam írni valami csúnyát, de asszem felesleges...bár tényleg van, ahol kicsit hosszú a holtidő, de maradjunk abban - hogy kulturált maradjak -, hogy azért a holtidő nem ok arra, hogy pirosban kanyarodgasson bárki is. Az egy olyan szabály, amit tényleg hülyeség megszegni. Nem a sárgán-narancssárgán átcsúszásról beszélek, hanem a totál piroson átmenőkről. Azért tilos, mert tényleg balesetveszélyes...Nekem ez a problémám velük.

malac 2008.11.27. 12:36:10

én legalábbis nagy ívben leszarom ha elöttem vált a lámpa, illetve előzékenyen a gázra lépek h mire a keresztforgalomnak zöld lesz, addigra ne legyek elöttük, és ezért az vesse rám az első követ, aki akarja...

malac 2008.11.27. 12:39:34

persze, értem én, vannak mindennek árnyalatai, én sem megyek át telipirosra, de valahol szerintem ez tömegjelenség és nem azért mert minden pesti autós arról álmodik h egyszer oldalról telibeverje vki, csak a rendszer akkora ráhagyással lett kialakítva h ezt a legtöbben tudatalatt kompenzálják.

Tapló télapó 2008.11.27. 12:41:42

Ha építek oda Neked drága pénzből egy vibrátort, felnyomod magadnak, mert "minek tették volna oda"?

Tapló télapó 2008.11.27. 12:45:18

Bocs, asszem félreértettük egymást. Itt a sorból kiváló, majd előrébb visszapofátlankodó emberekre gondoltam.

TH 2008.11.27. 12:48:05

Tapló télapó 2008.11.27. 12:41:42
Azzal kapcsolatban nincs vita, az tényleg bunkó paraszt, 12a-c.

Cyric 2008.11.27. 13:07:51

Piroson átmenni megszokott dolog??? Nekem ez új. Erről csak annyit, hogy klassz dolog piroson átlángolni, amikor a nyugger fél perc alatt indul el, de ha a kereszteződésben pont egy motoros áll, akinek a motorja 2-3 másodperc alatt van 100-on, és elstartol sárgán klasszul telibevered... És el lehet gondolkodni, hogy ki a nagyobb pöcs. A mocis mert minek gyorsul akkorát és miért megy át a sárgán, vagy aki átmegy a teli piroson...

Tyuxem · http://Tyuxem 2008.11.27. 13:09:32

Mi is volt a gond?
Ja! Esett a hó. És? Valami extra?

killermoney 2008.11.27. 13:13:23

Ezt az elfogyó sávos dolgot én sem értem miért kéne nekem besorolni abba a sávba ahol többen vannak mint ahol senki???? ha vki van olyan hülye vagy csak szimplán nagy feladat neki a sávváltás akkor hajrá álljon ott de ne anyázzon engem mert én tudok vezetni és nem vagyok birka...

miami 2008.11.27. 13:18:10

iwcolors!

Fizika te szerencsétlen!!! Nem fogod fel, hogy az adott felületre ható nyomást kell növelni azért keskenyebb a téligumi???
Ha itt nem látsz összefüggést akkor miért nem tűnt még fel, hogy a rallyautó/d (muha) szöges gumija nem 30cm széles?? Hát akkor még több szög férne el nem?? Szted csak azért kisebb a szöges gumi mert amúgy drága és így kisebb lesz és olcsóbb? :D
Rallylicensz, mestervizsga... háháá a föld pedig lapos...

Nyomek 2008.11.27. 13:21:43

Elfogyó sávból besoroláshoz egy kérdés:
Ugye nem kötelező a másik sávnak beengednie a sávot váltani igyekvőt?

Mert szerintem ez a kérdés, nem az, hogy "végigelőzheti-e" a sort. Miért ne előzhetné? Visszasorolhat-e tolakodással? (=index és húzom a kormányt jobbra)

malac 2008.11.27. 13:25:27

Cyric, szerintem a lámpa indokolatlan hosszú ráhagyása a hibás, nem a motoros vagy a kicsit piroson áthajtó autós, mindketten csak azt teszik, amit a körülmények diktálnak, mondtam, szinkronizálni kéne a lámpákat, akkor mindenki komolyabban venné a dolgot:)

puby.d 2008.11.27. 13:25:38

Labasmaz 2008.11.27. 10:22:10

Neked mi a francért fáj, hogy ki hogyan fogja a kormányt vagy ,hogy hol van a keze?? neked nem teljesen mindegy? gratula, hogy ez a legnagyobb problémád!!!
Vagy te vagy a főmajom aki mindent mindenkinél jobban tud?
TE SZAR

Tyuxem · http://Tyuxem 2008.11.27. 13:56:33

No, ha már mégse a hóról van szó. Kormányfogás. Rohadtul nem érdekel, mindaddig, amíg nekem nem jön. Mert ugyebár a szervós autó is tud kátyuba menni, és az a hülye kormány, meg tekeredik. A kéz sebváltón tartása - állítólag - meg a sebváltónak egészségtelen, mert a folyamatos nyomás nem tesz jót a szerkezetnek. Ezt tanultam akkor, amikor még a dinoszauruszok is éltek. Egyébként én az indokolatlanul (lakott és kivilágított területen mi is indokolja?) ködlámpázó és ködzáróval (szinte nem is észlelni a féklámpa felvillanását!!!)haladókat rühelem. Az esőtől fényes úton olyan jól égeti az ember szemét a - másik - ködlámpája. Elfogyó sáv? Valóban semmi nem tiltja, de be lehet előbb is sorolni. Menetből. A csúcs, a kanyarodó sávból pofátlankodó.

TH 2008.11.27. 13:56:41

Nyomek 2008.11.27. 13:21:43
Az egyenesen (azaz a sávban haladónak) van elsőbbsége. Ugyanakkor sok országban szabály van a cippzárazásra, ott egy autót be kell engedni, ahol összefolynak a sávok. Nálunk ez nem kötelező, én azért csinálom így, mert logikus, és gyorsítja a közlekedést. De ha nekem kell sávot váltanom (az én sávom szűnik meg), akkor természetesen meggyőzödök róla, hogy beengednek-e. :) Nem kényszeríthetek senkit az elsőbbség megadására.

a harmadik g 2008.11.27. 14:19:10

"Fizika te szerencsétlen!!! Nem fogod fel, hogy az adott felületre ható nyomást kell növelni azért keskenyebb a téligumi??? "
Adott felületre ható nyomást? :D:D:D
(1) Az erö a lényeg, nem a nyomás.
(2) A nyomás nem hat, az az erö szokása.
Nem kéne olyan dolgokkal példálózni, amihez nem értesz annyira, hogy ilyen stílusban oktass ki másokat.
Különben még kiderül, milyen ostoba is vagy valójában.

TH 2008.11.27. 14:29:49

a harmadik g 2008.11.27. 14:19:10
Mindenesetre a széles gumi kevésbé süllyed el a hóban, mint a keskeny, ezért az utóbbit ajánlják télre.

a harmadik g 2008.11.27. 14:37:37

Ez így is van. Nekem 225-ös nyári gumijaim vannak, most télre 195-öst tettem fel.

Nyomek 2008.11.27. 15:02:23

Kösz, TH. Én is így emlékeztem.

Más. Már kezd kialakulni egy kis mechanikai vita is Nyomás/Erő/felület ügyben.:-) Szerintem nem a konyhanyelv a lényeg ebben a kérdésben.

Piros lámpa: ezek úgy vannak szabályozva (tudomásom szerint), hogy a sárgába belefutó pótkocsis szerelvény is kiérjen, mielőtt a másik zöldre vált. Ezért vannak a holtidők, amiket szgk-sok szívesen kihasználnak.

Tapló télapó 2008.11.27. 15:33:38

Nekem szokásom úgy közlekedni, hogy a lámpától kicsit távolabb lassítva menet közben várom meg míg zöldre vált. Tehát abban a pillanatban, amikor vált, én már suhanok is át alatta 50-el.
Ha esetleg a piroson való még átcsurgás miatt elkapsz, és elütsz, akkor vagy tolass vissza, és menj át rajtam még egyszer, vagy lépj le. Ne várd meg míg felállok, mert te fekszel a helyemre, garantálom.

a harmadik g 2008.11.27. 15:38:40

Ezzel egyetértek, én is így közlekedem. Emiatt nagyon nem tudom szeretni azokat, akik lámpától lámpáig gyorsulgatnak, majd megfogja öket a következö piros, én meg nem tudok miattuk menni folyamatosan. És nem utolsósorban üzemanyag-takarékosság meg gépkocsikímélés szempontjából is jobb.

TH 2008.11.27. 15:48:40

a harmadik g 2008.11.27. 15:38:40
hát igen, ebben is igazad van.

miami 2008.11.27. 15:52:31

"Fizika te szerencsétlen!!! Nem fogod fel, hogy az adott felületre ható nyomást kell növelni azért keskenyebb a téligumi??? "
Adott felületre ható nyomást? :D:D:D
(1) Az erö a lényeg, nem a nyomás.
(2) A nyomás nem hat, az az erö szokása.
Nem kéne olyan dolgokkal példálózni, amihez nem értesz annyira, hogy ilyen stílusban oktass ki másokat.
Különben még kiderül, milyen ostoba is vagy valójában.

Az egységnyi felületre eső erőhatást adja meg a nyomás... mielőtt még kiderülne ki az ostoba.
Gyökér...

a harmadik g 2008.11.27. 16:09:38

Ezt tudom én is, csak te nem ezt írtad. :D
Magadat meg ne illesd ilyen szavakkal, hogy gyökér, nem tünsz fel így jó színben. :)

miami 2008.11.27. 16:42:06

a harmadik g!

Te egy gyökér vagy! :D

Nyomás hatása alatt(na ugye, hogy hat a nyomás! :) ) kétszer írtam a felület szót(tényleg 2x, próbáld megérteni miért! +1 jegyért).
Ez meg így nem fizikai kérdés hanem nyelvtani, azt meg vállalom! :)

malac 2008.11.27. 17:12:01

Tapló télapó,a harmadik g: hehe, ez is az offenzív vezetés tipikus esete, nem baj, én is szoktam csinálni, hajnalban, meg vasárnap délután, mikor még kivitelezhető, míg a többi párszázezer autós otthon alszik, csúcsforgalomban elég ritka h csak úgy átrobogj egy kereszteződésen, elsőnek...

a harmadik g 2008.11.27. 17:17:59

Offenzív vezetés az, hogy az ember normális ritmusban akar haladni az úton? Kit bántok azzal, hogy átmegyek 50-nel a zöldön?

malac 2008.11.27. 17:22:26

normális esetben senkit, csak a szabályokat elöbbre helyezed mint a forgalmi helyzetet, amúgy az egész kérdés eléggé elméleti, pesten viszonylag ritkán adódik olyan szitu h csak úgy átroboghass egy nagyobbacska kereszteződésen (olyan helyeken meg én nem tépek át sárgán sem):)

TH 2008.11.27. 17:22:58

malac 2008.11.27. 17:22:26
Most csak viccelsz, ugye?

malac 2008.11.27. 17:27:40

TH:dehogy, pesten irtóra nem lehet lendületesen haladni hétközben...

RaveAcE 2008.11.27. 17:47:40

Figyu, a kamionnak nem kell a szélső sávból kanyarodnia. Ez benne van a kresz-ben és volt az elméleti oktatáson is (5 éve).

A többi tetszik, főleg, hogy nem húztad fel magad. Nekem ez esik nehezemre.

Suppiluliumas 2008.11.27. 18:33:16

RaveAcE

A kamiont illetően már revideáltam az álláspontomat.

Amúgy jó, hogy végre valaki nemcsak azért kommentel, hogy egy posztból egy félmondatot kiválasztva leb*****sza a posztolót:)

lwcolors 2008.11.28. 09:24:47

miami 2008.11.27. 13:18:10
Azt hiszem nem értetted meg, mit írtam a korábbi kommentemben (funkcionális analfabetizmusnak hívják ezt a tünetegyüttest).
A lényeg röviden, csak neked: jeges úton nem megyünk 100-zal, mert 600 méter a fékút! Téli gumival meg 450-500 méter, de a különbség lényegtelen, úgyis előbb jön szembe egy fa vagy egy autós, ami megállít.

vprof 2008.11.28. 12:07:25

Előrebocsátom, nem robogózom, de...

A robogós ha minden lámpánál előremegy, akkor időben pontosan annyit nyer a teljes úton, amennyit az összes lámpánál haladni tud, miközben az piros.

Ha sosem menne előre, akkor nyilvánvalóan később érne haza, hiszen amíg piros a lámpa, addig ő semmit sem halad.

Mivel a robogós lassabban halad, mint az autósok, a sebességéből és a megtett útból adódóan az őt megelőző autók száma konstans.

Ez esetben tehát, mivel az autók is alig haladtak gyorsabban, mint a robogós, annyiban változott a helyzet, hogy nem X autó előzte meg, hanem csak X-Y, de ezek közül többen többször is megelőzték.

Ha másképpen közelítjük meg a dolgot, jófejség volt tőle, hogy azokra bízta az előzését, akik egyszer már sikerrel megoldották a feladatot, nem pedig a később érkező ismeretlen képességű autósokra. :D

apu 2008.11.29. 14:03:50

A téli gumi szélességével kapcsolatban szépen leírtatok mindent. Csak a lényeg maradt ki: a szélesebb felületen hamarabb - alacsonyabb sebességnél - jelentkezik az aquaplaning. Nem a hó felületén autózás a lényeg - az a hószán - hanem az, amivel télen a leggyakrabban találkozunk. A havas latyakkal, amin a széles gumi hamarabb fog irányíthatatlan autót eredményezni. Ezért jobb a kicsit keskenyebb - nyilván nem 5 mérettel. Hanem a gyári méret.

Különben meg olyan nincs, hogy nem megyünk jégen 100-al. Milyen jégen? Milyen körülmények közt? Dőlésszög? Hőmérséklet? Gumi? Autó? Vezetéstechnika?
Sok ember 30-al életveszélyesebb, mint ugyanott valaki 100-al, aki helyesen fel tudja mérni a korlátokat. MIndet.

Don Blasius 2008.11.29. 19:20:36

Tapló télapó 2008.11.27. 11:19:25
Balra kanyarodáshoz miért is menne át a szembe sávba*? Éppen az, hogy a busz nem tud olyan kis íven kanyarodni, mint egy autó. Én mindig fordítva látom, jobbra kanyarodáskor szokták a körülményekhez képest balra húzni előtte a járművet, balnál fordítva. És ezt azt hiszem a KRESZ nem is tiltja. Különben nem tudnának kanyarodni a buszok sok helyen a városban. Elhiszem, hogy zavaró, de el kell fogadni hogy nekik több helyre van szükségük.

*ha mégis balra fordult volna kis ívben, akkor tényleg nem értem, miért tenné és szabálytalan is. Bár a tolócsuklós buszok hátulja levágja a kanyart, de emiatt is inkább nagyobb íven kell fordulni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása