Nemrég megtudhattuk, hogy ha elkezd esni a hó, meghülyülnek az emberek. Erre Suppiluliumas sem cáfolt rá levelében, azokat a típusokat gyűjtögette össze, minden autóban ülő potenciális gyilkosai.
A mai (2008-11-24) hazautam eseményeit szeretném röviden összefoglalni. Ugyanis az első nagyobb munkanapi havazás alkalmával egész elképesztő dolgokat tapasztaltam.
Bepattantam negyed öt körül a kocsiba a Komjádi uszoda környékén, azaz csak bepattantam volna, ha nem kellett volna először lesöpörnöm pár kiló havat róla, hogy egyáltalán megállapíthassam, tényleg az enyém. Mire végeztem, kezdhettem volna újra az egészet szinte, úgy esett. Azzal az elhatározással indultam haza, hogy baromi óvatos leszek, élve szeretnék hazajutni. Bíztam benne, hogy mások is így gondolják. Hát nem egészen. Hazafelé a következőkkel találkoztam:1. A merész
A Bécsi út és a Szépvölgyi út kereszteződése (Kolosy térnél) minden irányból érdekes hely. A Bécsi út (észak felé menő oldalról van most szó) 2x1 sávos, középen villamosvágány van (17-es) és a kereszteződésben sincs külön jobbra kanyarodó sáv. Balról járdasziget van, a villamos megállója számára (off: ez szerencsés a BKV-val közlekedőknek, a Zsigmond téren az úttestről kell felszállni, és itt az autósok rendszerint jobbról előzik az álló villamost). Az egyenesen haladni kívánók közül néhány nagyon igyekvő nem szereti kivárni a sorát, és a sáv helyett a villamos útvonalát választják továbbhaladásra. Mai delikvensünk (sztereotípia: fekete SUV. De tényleg) annyival színesítette ezt a szokást, hogy meg sem várta a zöldet, hanem kis várakozás után áthajtott a kereszteződésen a Szépvölgyi úton a Lajos utca felé lassan csorgó autók között.
2. A kanyarodók
Pár perccel később már a Pacsirtamező utcában haladtam. A szemközti (dél felé haladó) oldal teljesen beállt. A Tímár utcánál éppen zöldre váltott a lámpa, ahogy lassan közeledtünk (belső sávban haladtam). Egyszer csak a Tímár utcából balról a szemközti sávban álló autók takarásából egymás után két autó kanyarodott ki elém. Kizárt, hogy láttak volna. Egyet láthattak, hogy nekik már piros lámpájuk volt, amikor behajtottak a kereszteződésbe. Itt határoztam el, hogy hazáig gyűjtöm az élményeket, mert ma különleges nap van.
3. A robogós
Azt hogy a Vörösvári útról a 3-4 autó pirosban kanyarodik balra a Szentendrei útra, felejtsük most el, annyira hétköznapi. Azok sem érdemelnek említést, akik - szokás szerint - adandó alkalommal előre sietnek egy hamarosan elfogyó sávban, majd "bekéredzkednek". Végül is általában elég lassan haladtunk, nem volt annyira veszélyes a manőver. Sokkal érdekesebb a Szentendrei úton közlekedő robogós. Külső sávban halad, helyes. Nem nyomja neki, OK. Nem kell senkinek, hogy előttem essen hasra. De miért kell a jelzőlámpáknál most is előre mennie? A Megyeri hídig háromszor kellett megelőznöm olyan látási viszonyok között, hogy örültem, ha az előttem haladó autó farát láttam. Tükör, ablak csuromvíz a hóesés miatt, hiába töröltem le indulás előtt, a közelben levő autók lámpáinak fénye pedig az ablakokon lévő vízcsöppekkel együtt nem túl nagy barátai a kilátásnak. Forgolódik az ember, mint a fene, hogy kikerülheti-e már az előtte 40-nel haladó robogóst, és azon imádkozik, hogy közben ne csússszon az autóm alá. (Megjegyzem, alapból nem vagyok robogó-ellenes. Nem vitatom el a jogát, hogy robogózzon, sőt nagyon jó megoldásnak gondolom a városi közlekedésben. Hogy ilyen időben miért nem jár inkább BKV-val, az az ő dolga. Nem gondolom Isten ellen való véteknek, hogy a pirosnál előre megy, nem irigykedem, ha legalább ő nem áll a dugóban. Ha észreveszem őket, igyekszem segíteni. De most ő nem nyert vele semmit, én és a környéken lévő autósok pedig folyamatosan szívtunk miatta).
4. A boyracer-jelölt
Már Békásmegyer környékén egy Audi A3-as tűnt fel, kipufogója messziről jelezte közeledését (más extra tuningcuccot nem láttam az autón). Ő mindössze annnyit csinált, hogy kb. 30 cm-re közelítette meg a belső sávban előtte haladó autót, mielőtt kiváltott volna a külsőbe, majd kisvártatva lekanyarodott jobbra.
5. Az állat
Már túl a Megyeri hídon, az M0-n (lánykori neve: 2/B) egy Skoda Octávia a belsőből kb. 10 cm-rel előttem jön be a sávomba kb. 90-nel, persze index nélkül, majd szinte ugyanazzal a lendülettel száguldott ki a külsőbe (hiába, sietett a madaras Tesco-ba), a középső és a külső sávban haladó két autó között (kb. 2 gyufásskatulya fért volna még el). A bravúr közben persze most sem jutott indexre ideje.
6. A hülye kamionos
És végül bónuszként: a 2/A-ról a fóti/dunakeszi lehajtónál három irányba lehet menni: balra a 2/A feletti hídon balra Dunakeszire, jobbra Fótra, valamint szembe egy kisebb útra, ami szintén Fótra vezet a 2/A mellett. Nekünk STOP-táblánk van. Alapvetően egy sávos a lehajtó, szerencsére elég széles, hogy már a kanyarban a balra menők a bal, a jobbra menők a jobb oldalon haladjanak, a kereszteződésben pedig középről indulhatnak az egyenesen haladók. Megyek a bal oldalon, előttem senki, már készülök megállni a táblánál, mellettem kamion áll középen. Hé vazze', ez balra indexel! Egyirányúban, középről??? Mit csinálhat ez az utakon, ha profi létére ennyit sem tud a KRESZ-ről???
Mindez 20 km-en, kicsiny hazánk fővárosában és környékén, egy komolyabb havazás alkalmával...
Az utolsó 100 komment: