Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Életveszélyes útfelújítás

2008.11.27. 13:07 :: Kisikasa

Zoltán a 2/A úton haladt kényelmes tempóban és a többi autóssal együtt nem várt akadályokba ütközött, mivel az útépítők nem jelölték kellően látható módon a sávlezárást és a terelést. Egészen pontosan sehogy sem jelezték...

Az alábbi eset múlt hétvégén esett meg velem a 2/A-n.

Mivel a 2/A már egy rettenetesen öreg út (talán 10 éves is van már?) ezért teljesen "természetes", hogy tele van kisebb (egy kisebb vaddisznó dagonyázhat benne) és nagyobb (az egész autó beleesik) kátyúkkal. Itt most javítás címén a jobbik eset forog fenn, nevezetesen, hogy generális nagyjavítást csinálnak, nem pedig csak lyukat tömködnek. Na de azt hogyan teszik, az a nem kispályás!

A 2/A nagyon forgalmas, főleg mióta a Megyeri-hidat megnyitották. (Természetesen a megnyitást meg kellett várni a felújítással, hogy még nagyobb legyen a forgalom, úgy jó magyar módra) hogy minél előbb készen legyenek, ezért kisebb-nagyobb lezárásokkal igyekeznek azt végrehajtani, ami nem is lenne gond, de előjelzést, na azt nem használnak. Több száz méteres, esetleg kilométeres sorok szoktak felgyűlni, hogy a félpályás lezárásoknál váltott irányban át tudjanak haladni, amiket legalább csökkenteni lehetne, de akár teljesen elkerülni is, ha az utolsó lehajtó előtt kitábláznák az útépítést és a várakozást.

De ilyen természetesen nincs, legfeljebb egy-egy 30-40-es tábla, tudjátok, az a háromlábú fajta, aminek az alsó keresztrúdjára ráraknak egy-két kisebb sárga homokzsákot, így nem az első, hanem a második-harmadik kamion szele dönti fel. De ezt már - jó magyar közlekedő révén - viszonylag rezignáltan veszi tudomásul az ember, ami viszont kiverte a biztosítékot az a következő volt: A Vác-Vácdukai lehajtó után kapaszkodósáv nyílik, ahol a felgyűlt lassú járművek mellett végre kényelmesen el lehet haladni.

Meglepő módon szépen ki is hajtottak a külső sávba a járművek, előttem egy kisárúszállító Transit meglódult, majd hirtelen (vész)fékezéssel kivágott jobbra. Előtte, kb. 20 méterre a belső sávban ott állt a letámasztott útépítős utánfutó, a terelő jelzésekkel, lámpákkal stb. Ez volt az első (és utolsó) jelzés, hogy útépítés folyik! Én is vészfékeztem, a mögöttem jövő autó is majdnem belém jött, elég szép kavarodás alakult ki, ahogy a gyorsabb autók próbáltak visszasorolni a kapaszkodó sávba. Senki sem gyorshajtott, vagy előzött szabálytalanul, éppen csak normálisan (próbáltunk) közlekedni...

Az útépítésen végighajtva, a másik felén is ugyanezt tapasztaltam, nevezetesen, hogy semmi jelzés nem volt. Illetve volt, valószínűleg az előző útépítési szakaszból kint maradt, feldöntött 30-as tábla, kb. 4-5 kilométerrel a valós útépítés előtt. (Persze, persze, mindenki betartotta, az A8-as kopaszerős követte a X5-ös Béemvést...) De az útépítést, sávlezárást, terelést jelző tábla egy darab sem volt!

Kérdem én, hogyan és kit lehet ilyenkor felelősségre vonni, mielőtt meghal valaki vétlen, aki csak közelekedni próbált? Így is elég sok koszorú van már az út mentén, hiányzik még pár???

42 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes útfelújítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cyric 2008.11.27. 13:19:56

És még végig is olvastam... :))

gyilkos galóca 2008.11.27. 13:20:26

Első.
Amúgy meg miért csodálkozunk ezen? Ebben az országban bármit lehet.

Cyric 2008.11.27. 13:23:23

Egyébként ha 5 kilométerrel arrébb ugyan, de kint volt egy 30-as tábla, akkor az a gyorshajtó a felelős, aki 70-el belerongyol az utánfutóba...

Az útfelújítók mossák kezüket, hogy de hát volt korlátozás. Csak jó lenne, ha ezek a táblák nem 5 km-re lennének kitéve, hanem 500 m-re, és ahogy az építés halad ezek a táblák is haladnának... :(

Paladin 2008.11.27. 13:48:07

Én egyszer az M3 -on jártam hasonlóan. Miskolc felé mentünk a párommal, kb 130 -cal. Hatvannál van egy emelkedő. Egyszer csak látom, hogy sávlezárás 100 m -re (az emelkedő miatt korábban nem láttam) Előtte semmi tábla nem volt. 130 -nál 100 méter gyorsan elfogy. Épp csak be tudtam rántani a kormányt, mert jött a terelő tábla. Semmi fényjelzés nem volt. Még szerencse, hogy nem jött senki mellettem.

Valaki a sok közül 2008.11.27. 14:16:26

Aki nem tudja az útépítést normális módon biztosítani, ne építhessen utat.

Persze, ide már nem jön ki a hivatalnok ellenőrízni. Ha aztán egy komolyabb baleset lesz, itt is lesz olyan fényjelzős autó mint külföldön. de ehhez pár autósnak meg kell halnia. Ez egyébként azért lehet, mert az alvállalkozók alvállalkozóinak lehet ez kiadva.

Vityaz 2008.11.27. 14:16:28

Ezzel semmi baj nincsen, a tisztelt úrvezetők nem az útviszonyoknak megfelelően közlekednek :p
A 37-es úton volt több hétig felújítás, minimális táblázással. Rengeteg, heti több baleset volt, mert valaki későb vezze észre a felmarást és hátulról beleszálltak. Legjobb, hogy miután készen lett, a seb.korl. táblákat változatlanul kinnhagyták.
wáááá agybaj

Atika!!! 2008.11.27. 14:20:49

Azért ennyire nem szar a táblázás, mint írod. Az viszont vicces, hogy így útfelújítás címén beforgatták a 90-es táblákat, és egy csomó helyen így 110-zel száguldozhatsz (kereszteződések=felhajtók oldják a 30-40-60-as táblákat!). Amúgy meg ha tudod, hogy ott lesz a bukkanó, akkor előre lassíthatsz. Jeleleg pl Sződligetnél kint van egy 60-as tábla, meg az útszűkület, útépítés táblák is jó előre kint vannak. Tegnap este kerestem is a bukkanókat, mögöttem a BMW-s nem is nagyon akart harcolni :)
Mégvalami: Az M2 forgalma nem lett nagyobb a híd miatt. Az M0 keleti szektor miatt esetleg.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.27. 14:39:11

Ez jó szokásuk, hogy nem jelzik a felbontást.

Én szálltam már bele 1-2x felmart szakaszba, nagyon tetszett az autónak :( Se tábla nem volt, se semmi.

Egy másiknál volt tábla, 2km-el korábban, csak nem vitték odébb ahogy haladtak az úttal. Így a frankó út átcsapott felmartba... Azt ihttem kint hagyták a táblát. Gratuláltam...

Egy haver meg éjjel rakta bele az Innocentit 4 személlyel egy méter mély és kurva hosszú felbontásba, mert ott is se tábla, se villogó. Mondjuk lehet volt, csak elvitték?
Szerencsére egy kéztöréssel megúszták, de akkor is, az autó totálkár lett...

Secnir 2008.11.27. 14:42:47

2/A?

februárban frontálisan ütköztem ott ködben, kezem-lábam törött.
esemény leírás: az autó (na jó, opel) hátulja hirtelen elindult balra, onnan beszitált az egész autó, és kormányozhatatlanná vált.
rendőrök kérdezték később, mi történt?
opciók:
1. valaki meglökte a kocsi job hátulját a ködben. (kiesett, mert nem volt látható sérülés)
2. kátyúba futott az egyik hátsó kerék (ez már 30%-ot kapott, viszont akkor miért nem az első?)
3. ottfelejtett és eldőlt táblára futottam a kerékkel (ez 80%-os volt a rendőrök szerint is, de nyomát nem találták. igaz, hogy aznap apósomék, akik utánamjöttek a kórházba, látták, hogy azon a szakaszon, 8(!) méter hosszan, teljes szélességben kivágták(!) az aszfaltot, és rekordsebességgel újraaszfaltozták. de csak ott).
4. műszaki hibás volt az autó (0%, mert hibátlan kocsit vettem át)
5. a rendőrök szerint figyelmetlen voltam és átmentem a másik sávba (0%, rendőrök szerint 10%)

mégis a 2/A az elmúlt 10 év legveszélyesebb útja, vetekszik az M0-val. hosszra lebontva talán a 2/A nyer.

Devil 2008.11.27. 14:43:51

Ezen az en agyvizem is felforrt. Miert a hid atadasa, a nyari szunet vege utan kell felujitani a 2/A-t miert nem lehetett a nyaron megcsinalni???
Es az M2-t is felujitjak (legalabbis amikor 1-2 hete arra jartam eppen aszfaltoztak), orakig, _tenyleg_ orakig lehet ulni a dugoban, es lovesed sincs rola hogy mi a fene tortent, mekkora elotted a sor, megis mennyit kell meg varni, es hogy merre lehet kerulni (mert a 2-es ut fele pld nem mert az is ugyanugy be volt allva, ismet csak nem lehet tudni hogy pontosan miert).
Szolval a szlogen: autos vagy, szivj!!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.27. 14:46:39

@Secnir : Hát sztem a felbontás nyert, annak volt oka is, utólag észrevéve.

A tábla meg mire eldől, el is lopják... :D

TH 2008.11.27. 15:00:28

Secnir 2008.11.27. 14:42:47
Szép történet. Hogy csináltad, hogy csak a hátsó kerék ment bele a kátyúba/kidőlt táblába?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.27. 15:03:54

Ha a szembesávba tár át, akkor sem kezd el magától szitálni az autó...

Tr1sc0 2008.11.27. 15:06:02

Nem csodálkozom már semmin. Nálunk simán abba hagyták este az aszfaltozást a domb tetején minden tábla nélkül én csak azt vettem észre, hogy nagy koppanás után megérkeztem a régi aszfalt rétegre és esélyem sem volt észre venni. Ja mindez a sebesség korlátozó feloldó tábla után történt 500m-re. Menjenek ezek a ....-ba.

lamed 2008.11.27. 15:09:30

Az a baj, hogy az autósoknak, utazóknak okozott időkiesés nem jelenik meg költségként az útfelújítóknál, MÁV-nál, BKV-nál. Sok km-en keresztül kell(ene) indokolatlanul 30-cal menni, órákig dugóban állni? Na és? Az útépítő céget ( az út fentartóját) ez nem érdekli. A vonat 1,5 óra alatt tesz meg 40km-t? Na és? A MÁV-nak költség a jelző megjavítása, az utasoknak okozott probléma nem kerül neki semmibe.
Jó lenne, ha minden önkormányzatnál, útfentartónál maximálnák a korlátozás alatt lévő utak hosszát, az efölötti sebességkorlátos szakaszokért büntetne a közlekedési hatóság.
Az M2-n (és a környék útjain) szerintem tavaszig ott lesz a felbontás. Közben páran meghalnak majd, anyagi kár stb, de a felelősséget le fogják rúgni magukról további 30-as táblál kihelyezésével.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.27. 15:21:23

- Miért van itt ez a lámpa?
- Hát, hogy látszódjanak a kövek!
- És miért vannak itt a kövek?
- Hát, hogy ne dőljön el a lámpa...

monnyo 2008.11.27. 15:46:49

Sziasztok,

Nekem is volt szerencsém a megengedett 90-nel ráfutni a 2/A-n a felmart burkolatra, mert nem volt tábla! Senkinek nem volt ideje fékezni... csak utána. :S

Solutor · http://Solutor 2008.11.27. 16:26:11

Biztos hogy kell legyen egy közlekedés irányítási tervnek ami a felújítási terv egy fejezete. A kivitelezőnél meg kell lennie felelősnek: munkavezető, munkahelyi irányító, vagy egyszerűen a cég. Nem lehetne egyszerűen be- vagy feljelenteni az esetet? Ilyenkor a vizsgálatban a be -feljelentő nem-e lenne-e ügyfél? Meg-e nézhetné-e a terveket?
Ha egy évben kollektíve felnyomnánk 243 esetben a kivitelezőket, akiket 198 alkalommal alaposan megbüntet a közlek hatóság, lenne-e vajon foganattya?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.27. 17:00:11

@Solutor : És vajon megbüntetné-e? Kivizsgálná, bizonyítaná, agyonhallgatná, felvenné érte a pénzt.

Solutor · http://Solutor 2008.11.27. 17:12:10

Nem vagyok naív. Egyszer bringázás közben elütött a Providencia biztosító nagyköruti székházának főnökasszonya. Záróvonalon át balra kanyarodva...a helyszínrajzon a rendőrök megszaggatták a záróvonalat, kötelező haladási irány táblát meg lehagyták....na, ilyen is van. Akkor hagytam, de ma nem hagynám.
Sőt, néha arról fantáziálok, hogyan kellene forradalmat csinálni magyarországon, mert már annyira össszegyűlt a szenny, a genny, a mocsok a fejünk felett, hogy megfullad, aki tisztességesen és egyenes gerinccel akar élni.
Most kaptam egy holland álláslehetőséget...

Amúgy meg ki tudja? De amilyen politikai támogatása van ezekenk az útépítő nagyoknak, könnyen lehet, hogy jönne egy telefon felülről, hogy: aztán a béláékat ne b*szogassátok...

BGyRacer 2008.11.27. 17:30:34

De, aki 50 helyett 70-nel hajt 1 2x2 sávos út belső sávjában, azt keményen meg kell büntetni, mert húdenagyon veszélyeztetett mindenkit. Elöbb talán a saját házuk táján kéne körbenézni, ha már a veszélyeztetésnél tartunk...

1ébként más: Nem veszéles ugyan ennyire, de rendkívül bosszantó, és ismétlődő jelenség, h. útfelújítás után a fölösleges félreöntött aszfeltkupacot, homokdombot, egyszerűen otthagyják az út szélén. Aki aztmondja, h. "jaj, kit érdekel", annak kívánom, h. 1ik reggel lépjen ki úgy a kapun, h. 1 tetemes méretű aszfaltdomb díszeleg a járda és az úttest közti (régebben) füves részen.

Secnir 2008.11.27. 17:46:49

"TH 2008.11.27. 15:00:28
Secnir 2008.11.27. 14:42:47
Szép történet. Hogy csináltad, hogy csak a hátsó kerék ment bele a kátyúba/kidőlt táblába?
ColT 2008.11.27. 15:03:54
Ha a szembesávba tár át, akkor sem kezd el magától szitálni az autó..."

nem tudom, konkrétan mi történt. mentünk a ködben, kb 50-es tempóval, nem vagyok ismerős a környéken, és nem tudom hol kell lekanyarodni. az egyik jobbra menő leágazásnál az autó hátulja elindult hirtelen balra, mintha jobboldalról valaki belerúgott volna.
gázról láb le, ellenkormányoz.
csak közben meg a felüljáró le volt fagyva, és korcsolyapálya volt a felezővonali rész, ahol nem jártak az autók, és nekiálltam kóvályogni. 2x mentem át a szembesávba és tudtam visszahúzni, harmadjára belementem a szembejövőbe. a mai napig nem tudom, mitől indult el a hátulja. egy tippem volt, hogy valaki mögöttem elment jobbra a leágazásnál, és a hátuljával belevert a kocsi jobboldalába.
sérülés volt, fehér színű (kocsim piros). rendőrök azt mondták, hogy nem jött belém senki, az a sérülés a szalagkorláttól keletkezett (ami meg ónszínű).
a mögöttem jövő azt vallotta, hogy mitán ütköztem, volt köztünk egy autó, aminek a tipusára, színére, rendszámára nem emlékszik, és elhajtott a csattanás után (?). az ő mögött jövő azt vallotta, hogy előtte meg közöttem csak a fehér furgon volt, aki azt mondta, hogy volt közöttünk még egy autó...
szembejövők 90-el jöttek (ja, a látótávolság olyan 60m volt), és azok nem láttak senkit jönni-menni a baleset után.
kacifántos, de végén csak engem hoztak ki hibásnak.
leszarom.

Secnir 2008.11.27. 17:52:08

ja,
kórházban találkoztam egy jó ötvenes hölggyel, pont egy héttel korábban volt ugyanott balesete, csak ő nem ködben hanem este, száraz úton, nem jöttek szembe, nem 50 hanem 90, és szintén elment balra az autó, jobbrarántotta, és pördült többször az autó, a szalagkorláton állt meg a felüljáró közepén. neki a derekában volt vmi törés, már nemtommi.
ezért hajlok a kátyú-elméletre, mert csak az lehet-volt közös kettőnk balesetében.
nála se volt szakértő, rendőr csak a ködöt fényképezte, meg a két autót, a környezetet nem.

Secnir 2008.11.27. 17:53:18

ja, és benne voltunk a hírekben, miattunk állt a 2/A reggel nyolctól fél kettőig :D

TH 2008.11.27. 18:14:49

Secnir 2008.11.27. 17:46:49
"kacifántos, de végén csak engem hoztak ki hibásnak."
Pedig ha igaz, amit írsz, akkor nem tehettél róla egyáltalán...simán ennyiben hagyod? Ezért súlyos büntetés járhat, ha téged hoznak ki hibásnak, nem?

kalasnyikovfan 2008.11.27. 18:59:46

Valami jogban tudós esetleg Autóklub(hehe) feljelenthetné már egyszer legalább a közútkezelőt + aki a munkát végzi hátha valaha elitélnek valakit a közutak jelenlegi állapota, és a jelenlegi táblázási morál miatt ...
(Én még mindíg hiszek a csodákban)

Secnir 2008.11.27. 19:06:50

TH:
10.000.- jó magyar forintra büntettek.
szerinted fellebbeztem?


amúgy érdemes továbbgondolni: ha a rendőrök ennyire büntettek meg (ami mondhatni jelképes, hiszen ennyi egy akármilyen szabálysértés összege), akkor ők is tudják/sejtik, hogy vmi nem kerek az úttal.
nem véletlenül van ott hetente baleset. a váciak nem is használják, elkerülik messzire.
ha sok vendégnek nem ízlik a leves, akkor nem a kanállal van a baj...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.27. 19:56:57

@Secnir : Szerintem tuti az útburkolattal vol valami...

X 2008.11.27. 20:47:31

"Kérdem én, hogyan és kit lehet ilyenkor felelősségre vonni, mielőtt meghal valaki vétlen, aki csak közelekedni próbált?"

Nem lesz vétlen, mert az úton számítani kell akadályra, ami előtt meg kell tudni állni. Legalábbis nappal vitathatatlanul látszik egy lezárás.
Nagy hiba, amit elkövetnek az emberek, hogy a sávjukban csak az előttük haladót figyelik, nem nézik előtte mi a helyzet. Ezért lehet az, hogy az előttük menő mikor sávot vált, meglepődötten tapasztalják az álló sort/útépítést, stb.
Itt is ez az eset lehet.
Lehet, hogy szabálytalanul volt a terelés, de gyanítom ha egy kispolski áll ott az is pont annyira látszik. Szóval követés távolság, előre látás, stb.
Hasonló, amikor mennek többen az első megelőz egy alig haladó traktort, a második pedig vagy belerohan vagy a szembejövővel karambolozik, vagy szerencséje van. Persze ez is csak azért mert nem figyel előre, nyugodt hogy az előtte haldó mögött megfelelő kövtávot tart. Az lehet, de az előtte álló/lassan haladótól nem! Márpedig ahhoz is kell. Úgyhogy vagy féktávnál nagyobb a kövtáv vagy figyelni kell az utat az előttünk menő előtt is. Ha nem lát, ne menjen.

Xebulon 2008.11.27. 21:24:28

Akinek elmegy a kocsi hátulja balra és jobbra rántja a kormányt (vissza az útra) az némi ironiával megérdemli a borulást.
Tanulni kell ezt, ha balra csúszik a hátuljra, akkor balra kormányzunk. Kicsit idegesítő, mert így pont lemászik az útról az autó, de ha stabilizálódott, akkor lehet visszatérni.

Ha szitál a segge az autónak, akkor kuplung kinyomva és kormányt nem rángatva kell stabilizálni az autót. Ha stabil, akkor kell törödni azzal hogy visszatérünk az útra. Ha közben lemegyünk az útpadkára, akkor hagyjuk kigurulni, lelassulni, majd 30 alatt gondolkodni lehet a visszatérésről. Aki 80-nál gondolja a padkáról való visszatérést, az könnyen a másik oldali árokba köt ki.
Tanulni kell ezt is !!!
Egy jó tanfolyam sokszorosan megtérül.

Egyébként nem értem miért kell fékezni, mikor lehuppanunk a felmart részre. Ha koppan a futóműved, akkor szar és javítsd meg. Ez nem tesz benne kár, hacsak nem pakoltad túl. Más kérdés mikor felfelé kell huppanni a felmart részről. No ott 30 alá kell lassítani.

X 2008.11.27. 21:34:11

Xebulon: ráfékeznek, mert akkor még nagyobbat üt... Jajj, hányat látni, aki a vasúti átjáróban a legrosszabb sínen is nyomja még a féket.

Don Blasius 2008.11.27. 22:01:24

lamed 2008.11.27. 15:09:30
A 4-es metró miatt elszenvedett hasonló károk is állítólag több száz milliárdra rúghatnak az évek során (késések, többletfogyasztás, többletszennyezés) egy 2007-es hír szerint. Ezt nem számolják hozzá persze, pedig már így is elég durva az összeg.

Korábban a 6-os út volt egy katasztrófa a felújítás alatt Érdtől egészen Szekszárdig. 10 centis szintkülönbségek ohne tábla, majd 30 km-en át 40-es korlátozások. Vagy még most is ilyen? Egy éve nem jártam már arra, de azelőtt rendszeresen.

lotht 2008.11.28. 06:49:18

Kátyú, huppanás előtt erős fékezés, közben visszakapcsolás a megfelelő fokozatba, az első kerekek leérkezése előtt gáz, hogy az autó háta terhelődjön inkább, az első kerekek leesése után fék, hogy tehermentesítsd a hátát, majd gáz ismét.
Nekem még gyakorolnom kell... :)

lotht 2008.11.28. 06:50:39

Mostanában nincs felújítás a 6-oson.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.28. 07:37:40

"Nagy hiba, amit elkövetnek az emberek, hogy a sávjukban csak az előttük haladót figyelik, nem nézik előtte mi a helyzet. Ezért lehet az, hogy az előttük menő mikor sávot vált, meglepődötten tapasztalják az álló sort/útépítést, stb."

Ja, ha kamion megy előttem akkor hogy nézek előre? Mondjuk tanácsos lemaradni tőlük, az már igaz.
És éjjel egy kitáblázott (nem jó előre, csak mondjuk 10m-el a felbontás előtt) ámde nem villogózott felmarás milyen? Mész 90-nel, meglátod a táblát, aztán már ott is vagy.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.28. 07:40:15

"Egyébként nem értem miért kell fékezni, mikor lehuppanunk a felmart részre. Ha koppan a futóműved, akkor szar és javítsd meg."

Ha nem fékezel akkor meg majd szar lesz. Bocs, én nem vágom szét a futóművem ok nélkül, bár megteszik ezt a magyar utak maguktól is, nem fogok segíteni nekik.

Szerencsére (pl. a 6-oson amíg építették, már nincs felmarva amúgy) már nem feltétlen úgy marbak fel utat hogy hupli legyen, hanem csinálnak kis rámpát hogy ne essen szét az autó minden marásnál.

Gera 2008.11.28. 10:24:27

"most javítás címén a jobbik eset forog fenn, nevezetesen, hogy generális nagyjavítást csinálnak, nem pedig csak lyukat tömködnek"

A jobbik eset márpedig az, hogy lyukakat tömködnek. Persze nem úgy, hogy a Kontár 2006 Bt magasan képzett alkalmazottja belezúdít a lyukba egy vödör hideg aszfaltot, aztán lapáttal "elsimítja", hanem rendes karbantartás professzionális technológiával. Csak erre valahogy itthon nem képesek, talán egyedül az autópályáknál van rendesen megszervezve. Itt megépítik az utat faszán, aztán basznak rá, majd 10-20 év múlva komplett felújítás. Az ebben a "jó", hogy az út az elkészüléstől számított 1-2 évig jó csak, onnantól kezdve esik szét és mindenki káromkodik. Meg lehet nézni, hogy mit művelnek pl a lesajnált "hülye tótok" az utakkal. Tök hülyén néznek ki, tiszta folt az egész, de nincsenek 10 centi mély kátyúk, pedig ott a hegyekben igen barátságtalan tud lenni az időjárás is.

Aneninen 2008.11.28. 16:57:37

Tényleg jó lenne, ha a táblák ott lennének, ahol történik is valami.
1 vagy 2 éve egyetlen történet megadta nálam az alaphangot, hogy utáljam a jelenséget.

51-es, felújítás közben.
Rossz szakasz, kátyús, 60-as tábla. Kicsit túlzás, betartani nagyobb veszélyeztetés, mint nem, nagy járműveket késztetsz vele előzésre. Na mindegy.

Következő szakasz, 30-as tábla. Munkára utaló jelek, mint aszfalthalom, még nagyobb kátyú, noha senki sem dolgozik az úton. Tipikus.

Rövid szakaszon semmi. Minőségre mint az első rész, ahol 60-as tábla volt. Mindegy.

Majd egy már felújított szakasz, 30-as táblával. Kátyú egy szál se, tökéletesnek tűnő burkolat. Eddigre már a szembejövőktől tudom, hogy valahol radaroznak, és talált, süllyedt, mert naná hogy ezen a részen. No comment.

Később az egész elmúlik, viszonylag tűrhető útminőség, nincs korlátozás.

Majd pár kilométer múlva egyszer csak hiányzik az aszfalt, nagyjából 20 méter szélességben. A helyén sárga homok. Vészfék. Mázli, hogy senki nem jött a seggemben, merthogy ezt az apróságot semmi sem jelezte.

Tudom, aki rámegy az 51-esre, sikeres ember nem lehet ^_^

kuf 2008.11.29. 13:29:29

Én azzal a "team"-el beszélgetnék el egy forró tea mellett, aki engedélyezte,hogy egyszerre induljon el az M2 felújjítása a váci részen és a régi 2-es főút váci bevezetőjén, a Tesco körforgalom miatt.

Hetekig 1-2 óra volt bejutni Vácra, illetve túlhaladni rajta. Egyik reggel Bp-ről hazafele kitaláltam,hogy velem nem csesznek ki, kerülök egyet.. 2/A-Fót-Csomád-Őrbottyán-Vácrátót etapon megyek.

A terv nem jött be, Fót-Csomád között végig! felmarva az út, tömött sorok, 20km/h-s tempo. Bónuszként a mindkét oldalon lépésben haladó sor közé berobbant szemből 3 fekete, kékszirénás autó, benne símaszkos kommandósok, mindenkit szó szerint leszorítottak.

Ezt kiheverve eljutottam Őrbottyánig, közel volt a siker :) Tévedtem, aznap nem először. Vácrátót és Vác (máriaudvar) felé is fel van marva az út, aszfalzotnak.

Végülis lehetőség még lett volna, Tahiból komppal Vácra.. vicc, tényleg.

És ha már leesett az első hó kedden, egy szolid szösszenet. Kedd este fél8, 2/a-n 5-10cm hó, takarítás sehol, mindenki lépésben, a kitaposott 1 nyomvonalon.

Göd/Samsung, itt 500 méteren 2 sávosra vált az "autópálya". RAV4 a seggemben a Dunakeszi Shell óta, majd kilő a hátam mögül balra, a friss hóba, előzni akar. Kb épp mellém ér, amikor elkezd riszálni a RAV4 segge, majd egy szép piruett után 1x jobbra, 1x balra megpördül, a gyakorlatot pedig a szallagkorláton fejezi be.

A történtek annyira nem rázták meg,hogy a rádi lehajtónál,ahol szintén 2 sávos lesz a "pálya", ismét előzte a sort, aztán eltünt a ködös albionban.

kuf 2008.11.29. 13:31:09

Előbb annyit elírtam, a régi 2-esen körforgalmat csinálnak a leendő Tesco miatt Vác határában, a sor 2-3 hétig Sződligetig duzzadt.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása