Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Le leszel lőve!

2008.12.04. 14:40 :: SilentSound

Hülye autósból van elég, Balu ezúttal egy olyat fogott ki, aki nemes egyszerűséggel fegyver általi halállal fenyegette meg, csak mert szeretett volna élni az elsőbbégével és átkelni a zebrán.

Ez már sokk, avagy csókoltatom Kondorosi urat és a rendőrség vezető beosztású embereit. Hiába a zéró tolerancia, hiába az elmúlt hónapok gyalogosgázolási esetei, a szabályok betartatására még mindig várni kell. Gyalogosként és autósként mindkét oldalt ismerem, így előre is köszönöm a majdani jókívánságokat az ide írogató autósoktól, akik legszívesebben minden gyalogost halálra gázolnának hozzáállással járnak az utakon, és jönnek ide kommentelni.

A történet a következő. A héten egyik este hazafelé tartottam a munkából BKV+gyalogos módszerrel. Mindig körültekintően szoktam lelépni a kijelölt gyalogátkelőhelyeken (a KRESZ gyalogosokra vonatkozó passzusait mindig betartom!), most is így történt. A jobbról jövő autós viszont úgy gondolta, hogy majd én megállok az út közepén, de amikor észrevette, hogy mégsem, akkor jó kis füstölős satufékkel azért sikerült még megállnia előttem. (nem 50km/h-val jött)

Talán érthető, hogy az ember ilyenkor kissé felfokozott állapotba kerül, velem is ez történt. Mutattam neki két kezemmel lefelé, hogy itt zebra van, talán figyelnie kellene rá. Természetesen közömbös megvető nézést kaptam a kedves autóstól.Azt gondoltam, hogy a történetnek itt vége is szakad, még ráztam az öklömet kétszer vagy háromszor.

Ekkor jött az amiért tulajdonképpen úgy döntöttem leírom a dolgot. Az ellenkező irányból jött egy autós, aki megállt a zebrán, rámnézett majd közölte velem: „LE LESZEL LŐVE!!!"

Itt tartunk ma 2008-ban Magyarország fővárosában az EU tagjaként.Ha netalán megússza egy gyalogos, hogy a kijelölt gyalogátkelőhelyen nem gázolja el valaki, akkor a kedves autóstárs a másik irányból majd lelövi a szerencsétlent.

Komolyan kérdezem, meddig kell még fajulnia a dolgoknak, hogy Budapesten tíz, azaz 10 darab egyenruhás rendőr mindig máshol csak azokat az autósokkal foglalkozzanak, akik a kijelölt gyalogátkelőhelyet nem szabályosan közelítették meg, vagy bármilyen más formában vétettek az oda vonatkozó szabályok ellen?

162 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye erőszak veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pistola 2008.12.04. 17:43:51

"Remélem amikor kiugrasz MÉRLEGELÉS NÉLKÜL a zebrára, akkor pont én jövök arra és kitaposom még a lelkedet is te félhülye, baromállat idióta f*szkalap! Az összes önérzetes elvakult hülyefasz gyalogost remélem így fogják eltörölni a Föld színéről, és az lesz ráírva a sírkövükre, hogy: DE NEKEM VOLT IGAZAM..."

A tiédre meg azt kellene majd írni, hogy ez egy igazi kis köcsög volt...

egy autós

325xi 2008.12.04. 17:45:39

"a zebra azért van, hogy a gyalogos ott MÉRLEGELÉS NÉLKÜL átmehessen"

Ekkora baromságot régen olvastam.

TGV 2008.12.04. 17:46:27

Most talalkoztam francia KRESZ vizsgakerdessel:
a mellekelt abran egy autobol nezunk kifele, egy egyiranyu utcùban kozlekedve, elottunk 20 meterrel masik auto, meg elorebb ujabb kocsi es piros a lampa. A visszapillantoban elegge messze egy minket koveto auto. Es a jobb oldalon parkolo kocsisor kozepen egy gyalaogos kukukucskal. Zebra az utca vegen a lampanal, tehat a gyalogostol vagy 30 meterre elottunk.
Kerdes: meg kell-e allni atengedni a gyalogost?
Helyes valasz: IGEN, megpedig azert, mert a lampa ugyis piros, tehat rovid idon belul ugyis meg kellene allnunk, ezert a forgalom feltartasa nelkul at lehet - ezert kell is- a gyalogost. A mogottunk jovo autot NEM ERHETI VARATLANUL a fekezesunk, mert neki is latnia kell mar a piros lampat.

325xi 2008.12.04. 17:47:54

Ezt köszönhetjük a balfasz törvényhozóknak....

TH 2008.12.04. 17:47:58

Végtelen ciklus, végtelen ciklus!!!

TGV 2008.12.04. 17:46:27
Na jó, ez nem az, ez érdekes!

325xi 2008.12.04. 17:49:22

Nem neked szólt TGV.

Krisi 2008.12.04. 17:52:15

Magyarország a tízmillió köcsögautós köcsögbiciklis és köcsöggyalogos országa.

gyalogosokon áthajtó állat 2008.12.04. 17:53:20

Arról is szeretnék egy statisztikát látni hogy hanyan ülnek börtönben kivilágitatlan balfasz biciklis és úgyislelépek a zebrára gyalogos miatt. Ugyanis ha bármilyen kis sara is volt az autosnak szinte biztos hogy ő huzza a rövidebbet akkor is ha az a majomember volt a hibás. Pár napja találkoztam egy olyan biciklissel aki sötétebb volt mint az éjszaka és ha nem villan meg a lámpa fénye a bicajon fél mp-re akkor észre se veszem és átmegyek a fején. Természetesen utána engem hurcolnak meg úgyis mert ha más nem majd kitalálják hogy 30 helyett 43vel mentem és mit képzelek én. Majd ha a gyalogos majmokra és a biciklisekre is vonatkoznak a törvények és ők is olyan büntetéseket kapnak mint az autósok akkor majd egyelő fél leszünk. Addig huzzák meg magukat jó mélyen és bujjanak vissza a zéro toleranciás faszi seggébe.

Parasite 2008.12.04. 17:55:03

az összes autós rohadjon meg, aki nem ad elsőbbséged a zebrán. ennyi.

325xi 2008.12.04. 17:59:21

Parazita, neked meg rohadjon el az agyad, ha van. Ennyi.

Vuperi 2008.12.04. 18:13:56

Valaki azt írta, hogy Budapestet a zebrás ügyek moszkvai szintre teszi. Nyilván nem járt mostanában arra. Akár hiszitek, akár nem, Oroszországban elérték, hogy az autósok akár vészfékezve is, de megállnak a zebra előtt, sőt akkor is átengendenk, ha nem zábránál állsz az út szélén! Eg yolyan orsztágban, ahol 20 éve még a zebrán zöldben áthaladva sem voltál bizotnságban! Hogy csinálták vajon - kérdezhetitek. Nyilván, ahogy Romániábna - ott detto ez a helyzet, mint ma Moszkvában. Szerintem: renszeresen rendőr + pénzelvonás. Hatásos szokott lenni

aachi2 2008.12.04. 18:25:26

"Majd ha a gyalogos majmokra és a biciklisekre is vonatkoznak a törvények és ők is olyan büntetéseket kapnak mint az autósok akkor majd egyelő fél leszünk. Addig huzzák meg magukat jó mélyen és bujjanak vissza a zéro toleranciás faszi seggébe."

majd ha a gyalogosok gyilkolnak autósokat akik a zöldön mennek át szóba fogok állni veled. bújjál fel egy ilyen cserbenhagyós gyilkos seggébe.

aachi2 2008.12.04. 18:27:57

"Azért áljunk már meg egy kicsit, nehogy már az autós legyen mindig a balfasz. Az utóbbi pár napban annyi gyalosos majmot láttam hogy beszarás. Elöször is beszéljünk azokról akik azt hiszik hogy bármikor amikor kedvük tartja átmehetnek az úttesten olyan helyekről beszélek ahol a közelben sincs zebra."

figyelj te papucs állatka, ha a közelben sincs zebra akkor repüljön? mennyi agyad van hihetetlen.a jogsit hanyadikra szerezted meg einstein?

marvin 2008.12.04. 18:28:31

Sok erős autós azt nem veszi figyelembe, hogy ha elüt egy gyalogost a zebrán, akkor a börtönben már hiába fog arra hivatkozni, hogy de hát ő volt az erősebb. Ott biztosan lesz erősebb nála és nagyon gyorsan kislányt csinál belőle.

Ha meg nem zebrán gázol és a gyalogos volt a hibás, akkor is élete végéig a nyakán marad a teher, hogy embert ölt. Aztán majd mikor ezredjére magyarázkodik az ismerősöknek, szomszédoknak, munkatársaknak hogy de hát nem is én voltam a hibás, mert így meg így történt, akkor el lehet gondolkodni érdemes lett volna-e jobban vigyázni.

^Storm^ 2008.12.04. 18:30:28

Gyalogosra vigyázni, bazmeg! Egyébként a séta amúgy is egészségesebb - megyeszékhelyen legalábbis, Budapesten nem x)) -, és ha sokat gyalogolsz, autóba ülve se leszel olyan bunkó.

Ozsy 2008.12.04. 18:30:56

titan · www.punkportal.hu 2008.12.04. 16:48:57
Ha minden igaz a Galaktika X.évf. 1994/2. számába volt ez a mini novella. A címe, Vigyázat, gyalogosok!

marvin 2008.12.04. 18:32:51

aachi2 2008.12.04. 18:25:26

Remélem az ismerkedési esteden a börtönben az új cellatársaiddal épp kifogynak a vazelinből... Azt érdemled te gyökér!

marvin 2008.12.04. 18:34:10

aachi2 2008.12.04. 18:25:26

Bocs, ezt nem neked szántam, hanem akitől idéztél!!!

Hemü 2008.12.04. 19:00:45

"Nem fékeztetek le egy autót 50-60-ról állóra, mert éppen most lépnék re, 10 másodpercet várok, az autó elhúz, és nyugodtan átmegyek."

Én meg igen. Valahol már írtam, hogy majd ha 200-ból nem 4 autó áll meg, ha közelítek a zebrához, hanem mondjuk 150, akkor én is meg fogom gondolni, hogy előzékeny legyek velük.

Hemü 2008.12.04. 19:07:50

Devil 2008.12.04. 16:25:10

;-)

gyalogosokon áthajtó állat 2008.12.04. 19:10:03

"figyelj te papucs állatka, ha a közelben sincs zebra akkor repüljön? mennyi agyad van hihetetlen.a jogsit hanyadikra szerezted meg einstein? "

Figyelj te majompalánta én sem fordulok meg a záróvonalon meg az autópályán te barom itt látszik milyen sötét vagy vannak szabályok ott a zebra takarodj el odáig. Ha lusta vagy elmenni minek indultál el gyalog te vízfejű. Nem a 78 fős falutokról beszélek ahol egy földút van összvissz. Azokat tisztelem és segítem akik megérdemlik. Pl nagymotorosok akiket rendszeresen segítek előzésben is lehuzodok pl. Robogosók és bicajosok kiesnek mert nekik nincs piros lámpa sem, se semmilyen szabály főleg a bicajosoknak. A robogósok meg csak egy szinttel vannak feljebb agyilag mint egy gyalogos. Majdnem elérik egy csótány értelmi képességét.

A zebrán átkelő gyalogosokat meg vegyük már külön, azokról beszélek akik szétnézés nélkül kirohannak két autó közül meg váratlanul lelépnek eléd, NEM A ZEBRÁN. marvin te pedig tanuljál tanuljál egyszer még lehet annyi eszed hogy felismerd a zebrát még ha használni azt se fogod tudni. Addig is rohangálj az utakon összevissza hátha elcsap egy kamion és szétkenődsz az elején mint egy kis szunyog.

Hunor 2008.12.04. 19:12:32

A Románoknál ez így működik!

A helyszínen azonban az esetekben veszi el 30 napra a jogosítványt a közlekedési rendőr, ha a vezető:
• a közlekedési jelzőlámpa piros jelzésénél álló kocsisort előz, illetve gyalogátkelőhelyen, vagy szabálytalanul előz,
• nem ad elsőbbséget, a menetirány szerinti jobb oldalon lelépő gyalogosnak, a gyalogátkelőhely előtt,
• nem veszi figyelembe a közlekedési jelzőlámpa piros jelzését vagy a rendőri karjelzéseket,
• személyi sérülés nélküli, mindössze anyagi kárral járó közlekedési balesetet nem jelent 24 órán belül a legközelebbi rendőrségen.

gyalogosokon áthajtó állat 2008.12.04. 19:16:26

nálunk ez úgy működik hogy:

Elütöd a balfasz gyalogost aki körülnézés nélkül átrohant a busz mögül te jöttél az 50es táblánál 51el mész a börtönbe mer gyorshajtó állat voltál, arról senki nem fog beszélni hogy mit csinált a gyalogos őt nem szabad megszólni.

Elütöd a balfasz gyalogost aki lelépett a zebrára szintén körülnézés nélkül mert neki joga van bármiko lelépni anélkül hogy szétnézne hiszen tudja ha nem áll meg valaki agyonbüntetik. Az mellékes hogy belehal valószínű a lényeg hogy neki lesz igaza már megint. Szóval akkor is állj meg ha hátulról eltalál egy másik autó csak érjen át szegény gyalogos biztos olyan fontos dolga van hogy nembír várni 4mpet amig elmegy előtte egy autó.

Ans 2008.12.04. 19:18:16

Hát ez már kész...
Mennyi primitív állat van itt a kommentelők között:)...és ti közlekedtek az utakon???
Remélem legközelebb a saját anyádat, vagy gyerekedet ütöd el a 7es BMW-vel(vagy akármi hodály szappantartóval) :) Fasza lenne mi?:) Idióta majmok.

gyalogosokon áthajtó állat 2008.12.04. 19:20:25

Ans nyugi ha téged meglátlak még vissza is tolatok a fejedre.

ariadne_9 (törölt) 2008.12.04. 19:21:38

Hát én nemrég lettem gyalogosból autós. Munkába bkv, egyébként autó. Hogy mennyi birka gyalogos van. Szentendrei út, négy sáv, zebra közel-távol sehol. Mamika a banyatankkal át a semmi közepén az úttesten. Tudtam sok a hülye, de komolyan le szoktam döbbenni.
Villamos megálló mellett állok, a pirosnál a Hungárián, zebra 20 méterre előttem. Egyszer csak gyalogosok totyognak el az autóm mögött.
Full piros a Maglódin a gyalogosnak, én meg hatvannal-ötvennel megyek, gyalogos birka meg át a zebrán. Még oldalra se nézett.
Ezek után nem csodálkozom, hogy az autósok nagy része a pokolba kívánja a gyalogosokat.
Én gyalogbékaként is próbáltam mindig normálisan közlekedni, amíg nem volt autóm, akkor is.
A másik fele: Hungária krt, autópályára felvezető sáv fullosan, alig 10-zel araszolnak. A mellette levő sávban meg 20-szal lehet menni, a sok istenbarma miatt, akik úgy gondolják, hogy nem várják ki a sorukat, hanem beelőzik a sort, aztán ha van tíz centi szabad hely betolják az autójuk orrát. Araszolok velük, 20-szal, mellettem 70-80-nal tépnek a legbelsőben, még indexet se merek kidobni, hogy talán szabadulnék.
Most már húzok a legbelső sávba, a többi meg szerencsétlenkedjen tovább egymással. Már jóval a felüljáró előtt iszonyú indexvillogások, sávváltások, moccani sem lehet néha. Udvariasság zéró.
Néha-néha meg szokták köszönni, hogy beengedtem sávváltásnál. De az autók kb. negyede-harmada (?) index nélkül szambázik az autók között mintha csak a gázpedál lenne azon a k. autón, szakadó esőben, hóban, éjszaka, nappal, tökmindegy hogy milyen idő van.
Ma is ez volt. Iszonyú. Majd idővel talán megszokom.
Egyébként van egy hely, ahol vezettem és még rosszabb mint Bp. Na az Szerbia. Ott semmi és senki nincs biztonságban az úton. Román meg bosnyák kamionok, mint állat közlekednek. Szoktunk arra biciklizni is. Na azt az érzést se kívánom senkinek, amikor 100-zal eltép mellette egy vontatós kamion és a pótkocsit ráhúzza az emberre.
Szóval gáz az egész, ahogy van. Próbálok higgadt és udvarias maradni.

Renaldo 2008.12.04. 19:21:47

Ilyenkor a válasz:Hangosan felolvasod a rendszámát...

gonnaburninflames 2008.12.04. 19:23:04

agresszor 2008.12.04. 17:26:59
"gonnaburninflames 2008.12.04. 17:15:18

Úgy látszik te sem hallottál arról a pár évvel ezelőtti esetről, amikor egy Trabantos azért lőtt főbe egy kamionost, mert megelőzte.
Na ennyire kamu ez a történet is.
Azért mert a Hello Kity-s rózsaszín napszemüvegedet odahegesztetted a szemed elé, attól még nem lesz minden olyan. "

Kedves agresszor,

Iszonyuan tevedsz, elegge pontosan hallottam a tortenetet es ismerem.

Okfejtesed ott hibadzik - hatalmasat - hogy a Trabantos velt serelmek miatt tette azt amit.

Egeszen tisztaban vagyok azzal hogy egy cselekedetet megelozo erzelmi feldultsag mogott neha nincsen kezzelfoghato inditek - de ilyen baromsag nincsen hogy egy szembejovo autos gondol egyet es elkuldi a gyalogost a halal faszara.

Ilyen. Nincsen. Az agresszionak rengeteg oka lehet, es ha meg semmi inditekot nem is latna a kulvilag, akkor is van egy: az erintettseg.

Ha elmeseled nekem, hogy mi volt a masik autos erintettsege/motivacioja ami miatt megfenyegette a gyalogost, akkor megegyszer atgondolom.

Olyan marhasag meg eszedbe ne jusson valaszkent, hogy "Csak", "Mert bolond volt", "Nincs ra magyarazat". Lovagolhatunk a nepszeru hullamokon hogy ilyen meg olyan szar a vilag - de ennyire nem osszetett.

Lehet, hogy:
- a szembejovo autos a masik autosnak volt az ivocimboraja/kommandos ismeros
- lehet hogy a postiro regi haragosa
...mindezeket el tudom kepzelni megha soha sem derul ki, de olyan nincsen hogy valaki lat egy gyalogost aki bemutat egy _masik_ autosnak - erre felmegy benne a pumpa es elkuldi a halalba.

Remelem felvilagositottalak es most mar nem hiszel el minden hulyeseget meg ha be is lehet magyarazni hogy nem az.

Ans 2008.12.04. 19:28:13

gyalogosokon áth...
Remélem seggbekúrnak a sitten már az első nap:D

töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.12.04. 19:33:36

9mmPara 2008.12.04. 14:50:31
Ne foglalkozz vele! Néha én is bukócélnak nevezem a gyalogosokat, pedig mindig vigyázok rájuk.


hehe. még nincs meg a forgalmi vizsgám
(jövő hét péntek, délpest, vigyázzatok rám!)
de ha a volán mögé ülök énis sakkozva vezetek

"itt egy futó, ott egy paraszt..."

Ans 2008.12.04. 19:35:18

gyalogosokon áth..
Jah, azt elfelejtettem hozzátenni hogyha én meglátlak kettészelem motorral a szappantartódat:D ha már ennyire lesüllyedtünk:D

Hemü 2008.12.04. 19:37:20

"Pl nagymotorosok akiket rendszeresen segítek előzésben is lehuzodok pl. Robogosók és bicajosok kiesnek mert nekik nincs piros lámpa sem, se semmilyen szabály főleg a bicajosoknak."

Én nem megyek át piroson se gyalog, se biciklivel. Mit ragasszak magamra, hogy felismerj?

Ja, és még ennyit tennék hozzá az előítéleteidhez:

criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080521/engedj-man-piroson

mirlo 2008.12.04. 19:39:31

én a millenáris parkhoz vezető zebrán mentem át a fény utcában, mindenféle ökölrázás nélkül, körülnézve, ha úgy tetszik nem kihívó módon érvényesítve a jogaimat, pusztán csak gyalogosan közlekedve, amikor az autós, akinek lassítania kellett miattam (megállni nem) kiordított utánam az ablakon,hogy "meg leszel baszva!"
lehet, hogy ez a történet is lájtosnak hangzik sokaknak, hiszen nem váltotta be, meg ha igen, akkoris biztos csak örülhetek stb,
de sztem jól jellemzi a nagyon alacsony frusztrációtűrést, agresszivitást és rossz hangulatot, ami a várost jellemzi.

megoldásnak tartanám,hogy akiből tökéletesen hiányzik az a minimális kooperációs készség, ami a közlekedéshez kell, az ne jusson jogosítványközelbe, mert más helyzetben is pont ennyire lesz együttműködésre hajlandó

Reggie 2008.12.04. 19:41:30

Gondolom a masik autosnak az nem tetszett, hogy taboroztal a zebra kozepen, mert az kb ugyan annyira szabalytalan, mint amikor nem engednek lelepni...
Szerintem ha en grillpartit rendeznek, mondjuk az egyik morcz zsigmond korteri zebran, olyan lincselest rendeznenek, hogy a cigok jonnenek fel pestre tanulni...

aachi2 2008.12.04. 19:52:29

gonnaburninflames,

olyan sincsen hogy te a monitorod előtt ülve eldöntöd mi az ami megtörténhetett és mi nem. engem már centiztek ki szándékosan a zebrán ifával, kívánom neked is, akkor majd fejlődik a fantáziád is. tágul a beszűkült látóköröd.

MosoMasa 2008.12.04. 19:58:30

Na most mi van akkor, ha a másik érkező autós csak annyit látott, hogy ott ábrándozol az út közepén, totyogsz ott, éserre mondta, hogy húzz a bélbe onnan.

gonnaburninflames 2008.12.04. 20:08:17

aachi2 2008.12.04. 19:52:29
"olyan sincsen hogy te a monitorod előtt ülve eldöntöd mi az ami megtörténhetett és mi nem."

Mint irtam, meseld el, hogy mi a motivacio/erintettseg egy 100%-ban kivulallo reszerol ami egy ilyen sulyos kitamadasra sarkallta. Adj tobb informaciot hogy hiheto legyen.

Az sajnos nem az en problemam hogy az a tipus vagy aki a kulvilagbol el, es a vegen azt veszed eszre magadon, hogy mar kotod a nyakadra a kotelet, mert mindent elhittel.

"engem már centiztek ki szándékosan a zebrán ifával, kívánom neked is, akkor majd fejlődik a fantáziád is. tágul a beszűkült látóköröd"

Te vagy az egyetlen a vilagon, akivel valami csunya dolog tortent. Mondjal meg torteneteket kerlek.

Lajos 2008.12.04. 20:10:53

Jah,igy soforkent kell mondjam,ritka nagy taho az atlag magyar autos.Nem zebranal megallni,de savot valtani idoben (inkabb tolakodva anyazni),buszsavot elfelejteni,indexelni,sargaban lassitani sem tud,sot.De anyazni azt igen.Meg megszeppenni,ha valaki kiszall es kerdore vonja...:Akkor aztan ablak fel es padlogaz...:)Ennyit tud a joautos parasztja...:)

gonnaburninflames 2008.12.04. 20:13:39

aachi2 2008.12.04. 19:52:29
"engem már centiztek ki szándékosan a zebrán ifával"

Elmagyarazom hogy te is ertsd: az IFAs velt serelme (lassitod ot a kozlekedesben, vissza kell valtania, figyelnie hogy le ne fulladjon, etc) miatt centizett ki. Van erintettseg es inditek.

balu 2008.12.04. 20:14:36

Nos, mindig amikor kommenteket olvasok itt, elcsodálkozom bizonyos hozzászólásokon, hozzáállásokon.

Nyilván nem kérdeztem meg a másik kedves autóst, hogy ugyan véletlenül nem ivócimborák vagytok, vagy hasonló.
Akármennyire hihetetlen, a történet így esett meg.
Lehet, hogy egyeseknek teljes lelki nyugalommal megy az, hogy minden rezzenés és reakció nélkül konstatálja éppen az előző másodpercekben tettek kísérletet a meggyilkolására, én nem tartozom ezek közé.

A vita azért jelenik meg mindig újra és újra, mert sajnálatos módon a hatóság akinek a szabályok betartatása is a feladatkörébe tartozik, magasról tesz a emberélet védelmére, sokkal fontosabbnak tartja megbírságolni az autósokat azért, mert teszem azt az izzókészletből hiányzik egy izzó, vagy az elsősegély doboz 3 évnél régebbi.
Miközben egy mai modern autón sokszor önállóan megfelelő célszerszám nélkül izzót cserélni egyenlő a lehetetlen küldetéssel.

TH elhiszem, hogy UNCSI, és a blog rendszeres olvasójaként én is végigolvastam nagyon sok posztot, és hozzá kapcsolódó kommentet.
Ritkán szoktam írni kommentet, még ritkábban posztot. (ezzel együtt talán kettőt)

Sajnos akármennyit beszélünk róla, akárhány poszt, komment születik a témával kapcsolatosan, sajnos a helyzet szinte változatlan.

Amikor autóban ülök, látom, hogy igen, sok birka és közveszélyes gyalogos van.
Ugyanakkor jelen helyzetben a jobbról érkező, tehát a lelépés pillanatában távolabbi oldalon érkező autósnak csak a gázpedálról kellett volna levennie a lábát, és egy pillanatra a fékpedálra lépni enyhén.
Azért az mégiscsak sokk, hogy ha látja az autó vezetője, hogy gyalogos halad át az úton a kijelölt gyalogátkelőhelyen, akkor a lehető legutolsó pillanatig, a gázpedált nyomja.
Biztosan bennem van a hiba, de én ilyen esetben leveszem a lábam a gázról, és a fék felett tartom, és ha kell fékezek.
Ennyi.

Ha esetleg valakinek van mersze, akkor tudom javasolni az Attila út és a Krisztina körút
bizonyos nem lámpás gyalogátkelőhelyeit.
Persze szigorúan gyalogosan, meg fogtok lepődni, hogy milyen állapotok vannak.

aachi2 2008.12.04. 20:18:42

"aachi2 2008.12.04. 19:52:29
"engem már centiztek ki szándékosan a zebrán ifával"

Elmagyarazom hogy te is ertsd: az IFAs velt serelme (lassitod ot a kozlekedesben, vissza kell valtania, figyelnie hogy le ne fulladjon, etc) miatt centizett ki. Van erintettseg es inditek."

baszd anyád teherbe ha szerinted joga van az ifásnak az életem veszélyeztetni azért mert a zöldben megyek át a zebrán, ő meg kanyarodik nekem. pondrókám, melyik gennyes lukból másztál elő?

Kopi3.14 2008.12.04. 20:20:24

gyalogosokon áthajtó állat 2008.12.04. 19:10:03

Gyalog a KRESZ szerint nem csak a kijelolt gyalogatkelohelyen mehet at, mashol is, csak a leheto legrovidebb uton es modon kell ezt tennie. A gyalogatkelohelyen elsobbsege van.

Reggie 2008.12.04. 19:41:30
Pont egy masik autos kenyszeritette volna a zebran megallasra, nem onszantabol tette.
neked is csak azt tudom ajanlani, hogy futass egy sima kis basic programot magadban.
1 olvas
2 ertelmez
3 goto1

Egyekbent par eve meg utni is elkezdett egy nagyon sietos kigyurt puhapocs, amikor a Polusnal a fekvorendoron allva a zebran atmentemben szerinte feltartottam, s meg az o kedves stilusaban koszontottem is. Innentol kezdve nem volt neki fontos a dolog. De hogy verekedni sem tud, az mar durva.

Kopi3.14 2008.12.04. 20:22:27

gonnaburninflames 2008.12.04. 20:13:39

KRESZbol nem szo szerint. AKAR MEGALLASSAL IS. Innentol meg dugja fel a seggebe aki igy gondolja.

gonnaburninflames 2008.12.04. 20:25:46

aachi2 2008.12.04. 20:18:42
"baszd anyád teherbe ha szerinted joga van az ifásnak az életem veszélyeztetni azért mert a zöldben megyek át a zebrán, ő meg kanyarodik nekem. pondrókám, melyik gennyes lukból másztál elő?"

Easy Mungo.

Ha keptelen vagy atlatni a helyzetet, akkor inkabb igyal meg egy felest ahhoz nem kell agymunka.

Senki nem mondta hogy barmifele joga volt az IFAsnak veszelyeztetni az eletedet, minth ahogy a Trabantosnak sem volt semmi joga leloni a kamionost.

Azt mondtam, hogy: volt inditek a cselekedetre.

Az, hogy ez a cselekedet szemet, aljas es egyeb jelzos az egy masik kerdes. Ezt senki nem vitatta.

balu 2008.12.04. 20:32:42

gonnaburninflames 2008.12.04. 20:25:46

Meg ne haragudj, de ez a volt indíték a cselekedetére hülyeség.
Hülyeség ezzel jönni, nem volt semmilyen indíték a cselekedetére, megtette és kész.
Nem kell minden cselekedet mögött indítéknak lenni.

gonnaburninflames 2008.12.04. 20:34:10

balu 2008.12.04. 20:14:36
"Akármennyire hihetetlen, a történet így esett meg.
Lehet, hogy egyeseknek teljes lelki nyugalommal megy az, hogy minden rezzenés és reakció nélkül konstatálja éppen az előző másodpercekben tettek kísérletet a meggyilkolására, én nem tartozom ezek közé."

Nem ertem, most akkor "csak" beszoltak, vagy gyakorlatilag is probalkozott a masik autos meggyilkolni teged? Nem olyasmit varok, hogy "Nem vartam meg.", hanem csak kerekitsd egy kicsit meg a tortenetet.

Ha igen, hogyan?

gonnaburninflames 2008.12.04. 20:36:59

balu 2008.12.04. 20:32:42
"Meg ne haragudj, de ez a volt indíték a cselekedetére hülyeség.
Hülyeség ezzel jönni, nem volt semmilyen indíték a cselekedetére, megtette és kész.
Nem kell minden cselekedet mögött indítéknak lenni. "

Minden cselekedet mogott van inditek, meg akkor is ha az sohasem derul ki a kulvilagnak.

Hallottal mar olyan tortenetet, hogy kest szoritott a sor vegen allo ficko a penztarosno nyakanak, mert az rosszul adott vissza a ficko szamara teljesen ismeretlen neninek? Vagy hasonlot?

balu 2008.12.04. 20:40:14

gonnaburninflames 2008.12.04. 20:34:10

Szóval, a távolabbi sávból jövő alig 20 centire állt meg a lábamtól, szerintem ez nedves úton nagyon erősen fékezve, elég rizikós fékezésnek minősül szerintem.
Persze megállt, de nem sokon múlt a dolog.
Az ellenkező irányból jövő kedves autós pedig akinek az esethez semmi köze sem volt, nemes egyszerűséggel beszólt, gondolom nem tetszett, hogy egy gyalogos éppen egyik autóstársának "szólt be" igencsak felfokozott fizikai és szellemi állapotban.
Hogy mivel érdemeltem ki ezt az üzenetet egy embertől, akinek semmi de az ég világon semmi köze sem volt a dologhoz, azt komolyan mondom, nem tudom.

balu 2008.12.04. 20:43:30

gonnaburninflames 2008.12.04. 20:36:59

Bocsánat, rosszul fogalmaztam.
Igazad van, minden cselekedet mögött van valamilyen indíték, a lényeg az, hogy annak nem feltétlenül kell kapcsolódni a a konkrét eseményhez.
Szerintem így már helyes a dolog. :)

gonnaburninflames 2008.12.04. 21:33:41

balu 2008.12.04. 20:40:14

"gondolom nem tetszett, hogy egy gyalogos éppen egyik autóstársának "szólt be" igencsak felfokozott fizikai és szellemi állapotban."

Oszinten mondom, hogy ebben a smiley-ben nincsen ironia: :)

Ha negyedannyi osszetartas lenne a magyarok kozott mint ekozott a ket autos kozott, akkor mar reg visszaszereztuk volna a lovainkat, mitobb az osszes lo a mienk lenne.

Ha akar csak ezt a blogot nezzuk (es nem is atlagos magyar mentalitasban gondolkozunk), akkor is 99 ember azt mondja a 100-bol, hogy "Mennyire leszarjak egymast az emberek" - ennek tudataban, ennek egyenes ellentetekent szerintem eleg sokan kerdoen neznek hogy es ezt igy akkor hogy?

Persze nyilvan mindenki orommel veszi hogy megiscsak vannak emberek akik holt idegen emberekert is tuzbe teszik a kezuket (mert ugye mi van elokapsz egy pisztolyt es az arcaba nyomod, hogy "Akkor most ismeteld meg hogy mit szeretnel.") pusztan azert mert autostars.

Magyarazatot es feltetelezest mindenre lehet talalni, de attol meg nem igaz a minden.

Mara ennyit, tovabbi szep estet.

karalábékreatív · http://6zqhx3 2008.12.04. 22:29:18

Egyszer átkeltem egy zebrán.
Kanca volt.

Krisi 2008.12.04. 23:13:55

gyalogosokon áthajtó állat:

Tetszenek a kommentjeid, jól tükrözi pár autós kollega magatartását. Csak a szmájlikat ne hagyd le a végéről, a végén még valaki komolyan veszi!

Robogós 2008.12.04. 23:21:16

Ezúton üzenem az IGB-331 rendszámú kék KIA, vagy hasonló platós kisteher vezetőjének, hogy nagyon ügyes dolog volt ma este 7 körül a pesti alsó rakpart két sávos szakaszán lecentiznie a külső sávban, miközben a belső azon a részen szinte üres volt. Mindezt azért, hogy kevesebb, mint fél perccel később összesen 3 autóval előrébb furakodhasson vissza a lámpánál lévő néhány autós sorba.

Biztosan sikerült jól szórakoztatnia mindkét utasát, miközben a tükrét majdnem beakasztotta az enyémbe, és beterített az útról felvert lével, de inkább csak áramot vezessen, mint autót.

Ha nem kellett volna időre mennem, és jött volna mögöttünk még valaki, aki látja az esetet, akkor nem úszta volna meg megállítás és közúti veszélyeztetés miatti feljelentés nélkül.

A biztonság kedvéért pedig ezentúl csak a sáv közepén fogok menni, hogy hasonló eset még véletlenül se fordulhasson elő.

Secretknight 2008.12.04. 23:49:28

én autózom,mindennap.De néha muszály gyalogolni.És elsőbbséget tudok adni a gyalogosoknak,főleg mióta a zebra közepén elütöttek egy távolról érkező autóval,aki mikor odaért,még jobban 'nyomta' nehogy mellettem menjen el...senki sem kívánom...
Ez magyarország , így, kisbetüvel.

BGyRacer 2008.12.05. 01:08:52

Már ne is haragudj, de, ha látod, h. "nem 50-nel" jön 1 autó, akkor minek mész ki elé? Ha bele gondolsz téged semmi nem véd... Ettől függetlenül nyomott geci, aki a gyalogosnak anyázik, a zebrán, viszont a gyalogosok is legalább annyira suttyók, mint az autósok. Simén kijönnek elém zebra, minden nélkül este esőben, h. 2 m-re vegyem észre, meg, amikor elcseszik és elém lépnek le (szintén zebra nélkül, mert zebránál várakozókat, ha tehetem átengedem, mielött köcsög autós lennék), akkor sem sietnének, mert annyira öntudatosak, h. nem érdekli őket meg tudok e állni, ő azért sem szedi a lábát... De a legrosszabb: Magyarországon a gyalogosok nem parancsnak, hanem tippnek veszik a lámpa jelzését... Sokszor olyan simán kilép a nyugdíjas néni a piros lámpajelzés ellenére (gondolom a nyugdíjasnak sürgős dolga lehet, h. nem tud 50mp-et várni a zöld jelzésre), utána pedig ő mutogat nekem, mikor én dudálok rá... Az egyetemistákról nemis beszélve, akik 1enesen keménységből szarják le a piros lámopát (énis 1etemista vagyok, mielött leanyáztok, de sztem nem kemény piroson átmenni semmilyen eszközzel sem és mindig van 1 percem megvárni a zöldet...)

Reggie 2008.12.05. 02:01:57

Kopi3.14 2008.12.04. 20:20:24

a masik autos nem feltetlen latta, hogy miert all az a gyalogos a zebran, igy siman felreerthette, es hihette azt, hogy a felfestes szepsegeben gyonyorkodik...

a goto1 -bol meg hianyzik egy szokoz, igy siman errora fut az interpreter:) amugy ha 3 basic sort nem tudsz helyesen leirni, akkor kar az ertelmezesrol kioktatni engem mert jo esetben is 1:1 :)

beke veled:)

nick: 2008.12.05. 02:14:55

Ferocious:
neked röviden azt lehetne mondani, hogy a kurv@ @nyádat, aki nem tanított meg, hogy normális ember légy, de az ugye a te szinted lenne - bár valszeg ez az, amit még te is megértesz...

hosszabban itt arról van szó, hogy a zebra az egyetlen hely az úttesten, ahol a gyalogosnak van olyan elsőbbsége, hogy bármi történik is - ha tetszik az együgyű lelkednek, ha nem -, az autósnak kell megállni, sőt, úgy odaérni (előrelátóan, ha ezt a szót ismered - bár elismerem, több szótagos, így lehet, hogy már sok számodra...), hogy akárhogy ugrik is elé gyalogos a ZEBRÁN, meg tudjon állni
mindez persze nem igaz az úttest tetszőleges másik területére, de épp ezért van kijelölve ez, hogy mindenki számára egyértelmű legyen
még az ilyen félkegyelműeknek is, mint te

egyébként meg gondolj bele (már ha ez lehetséges neked...), mit éreznél, ha a te szeretted menne át - szerinted önérzetesen - egy kijelölt zebrán, és gázolná halálra vagy nyomorékra egy hozzád hasonló biológiai hulladék...

ha ezt sem érted, akkor te nem vagy más, mint egy nagy rakás te!...
(és a hozzád hasonlóknak, veled az élükön, kell eltörni a kezét-lábát időben, hogy ne okozz még több bajt, mint amennyit a léted már így is okozott a társadalomnak - szurkolunk, hogy így is legyen)


9mmPara:
a KRESZ §21 nem a zebráról, hanem az azon kívüli úttestekről szól - ami azért nem mindegy
amit pedig mutatsz (§43, vagy melyik) az is azt írja, hogy CSAK úgy közelítheti meg a zebrát, hogy elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni
ennyi
pont
nincs vita
ha nem ad elsőbbséget - AKÁRMI MIATT - ő a vétkes


k_petya:
nem, meg is tudom mutatni neked, nincs itt semmi paradoxon, se trükk, se semmi
nap mint nap így vezetek
(mellesleg ZénóN paradoxona nem pont ilyen szituációról szólt... (ezen nem a zebrát értem))


Toto, qma:
én megértem, ha vki ilyenkor ideges lesz, és rázza az öklét
tudod elég idegesítő pl. az is, amikor a szerettednek nem először sodorják el a zebrán a táskáját a f@szfej autósok, akik a B Corsa-jukkal nem tudnak megállni a szédítő sebességükről - pedig a zebrára figyelmeztető tábla mellett kereszteződés is van (az autótipus mondjuk mindegy)
ha egy ilyen nekimenne a szerettemnek, tuti nem csak lengetném az öklöm, de a szart is kiverném belőle - és még igazam is lenne
plusz nevelési célzattal szilánkosra törném a lábujjait, hogy legyen oka, amiért nem tudja megnyomni a kurva féket
(ha meg nagyobb nálam, akkor szólok a haveroknak, és úgy)


325xi:
akkor régen lehetett a kezdben KRESZ-könyv
pedig nem ártana frissíteni az ismereteidet, ahogy látom
...és akkor nem másokat (pl. Parazitát) szidnád, mert ott lennél magadnak te, az eddigi hülyeségeddel


gyalogosokon áthajtó állat (milyen igaz is...):
neked is mielőbbi kéz- és lábtörést!
szilánkosra, rendesen soha össze nem forrósra
akkor majd legalább parkolhatsz is mozgássérült parkolóba, te szellemi nincstelen


gonnaburninflames, BGyRacer:
semmilyen autósnak nem lehet sérelme azért, mert egy gyalogos épp előtte megy át a zebrán, függetlenül attól, hogy ez az autós épp mennyivel közlekedik
EZÉRT VAN A ZEBRA!!!
...értsétek már meg végre!
aki meg nem tudja megérteni, az fogadja el tőlünk, nyilvánvalóan értelmesebbektől

előre is köszönöm!

325xi 2008.12.05. 07:28:02

nick: 2008.12.05. 02:14:55

Ha mindenki szó szerint venné a szabályokat, megbénulna a közlekedés, te nagyokos.
Minden zebrát úgy megközelíteni, hogy egy marha lelép eléd 2 méterre és meg tudj állni, az azt jelentené, hogy kb 10km/h-ra kéne minden egyes zebra előtt lassítani. Számold csak ki ez mennyi felesleges gyorsítást idézne elő, pluszfogyasztás, környezetszennyezés stb....
Ezzel csak azt érik el, hogy az öntudatos gyalogos körülnézés nélkül fog lelépni a járdáról, mert neki mindig elsőbbsége van...
Ez nonszensz.

Ferocious 2008.12.05. 07:32:26

nick: 2008.12.05. 02:14:55

Megbaszod te a tetves kutva anyádat hülyegyerek! Leszarom, hogy mit gondolsz a lelkivilágomról meg minden másról, de ha az idióta kis GYALOGOS VÉDENCEID nincsenek tisztában a legalapvetőbb fizikai törvényekkel sem, akkor csak lépjenek le elém féktávon velül, nekem NEM lesz miattuk lelkiismeret furdalásom (tudom nincs is lelkem...), mert ha valaki ennyire hülye az nem érdemli meg, hogy éljen!!!

Meg kéne már végre érteni, hogy az agyatlan "de nekem van elsőbbségem" elv nem vezet sehová csak a temetőbe meg a tolószékbe, ha mindez féktávon belül történik!

Neked meg remélem a családodat egyszerre tapossák halálra a zebrán, azt az önérzetes hülye bandát és remélem te is köztük leszel!

Idióta

Ferocious 2008.12.05. 07:39:48

nick: 2008.12.05. 02:14:55

"ha egy ilyen nekimenne a szerettemnek, tuti nem csak lengetném az öklöm, de a szart is kiverném belőle - és még igazam is lenne
plusz nevelési célzattal szilánkosra törném a lábujjait, hogy legyen oka, amiért nem tudja megnyomni a kurva féket
(ha meg nagyobb nálam, akkor szólok a haveroknak, és úgy)"

Látom azért veszett kemény is tudsz ám lenni... csak éppen kell egy kis segítség is hozzá...
Igazi bátor fiú, büszkék lehetünk rád!

Faszkalap!

padsor 2008.12.05. 08:40:45

Romaniarol irtok? Ember jartal mar itt?

nemcsak nem enged at zebran, de le is dudal ha nem futsz at... Nem kell bloffolni, itt budosbunkoparaszt minden autos, magyarorszagon ehhez kepest beke nyugalom es egyetertes van az utakon!

dzsindzsa 2008.12.05. 08:44:51

nekem annak idejen azt tanitottak, hogy "nezz korul mielott lelepsz az uttestre". A gyerekeimnek en is ezt tanitom. Miert faj ez barki gyalogosnak? Ha jon valami, megvarom amig elmegy, ha atenged, megkoszonom egy biccentessel. Ha autozom, es idoben meglatom, nem takarja semmi, stb, atengedem ha ott all. De van amikor nem.

LEHETETLEN ugy kozlekedni hogy a kiugro embernek is mindig meg tudj allni. Aki ugrik, meghal. Ez az evolucio. Agy nelkul jobb is ha nem el. mondom ugy, hogy 90%-ban gyalogolok, es autozni csak ha mashogy nem megy.

Hemü 2008.12.05. 08:45:45

325xi:

A gyalogost nem akkor kell észlelned, amikor már elédlépett, hanem amikor közeledik a zebrához, és akkor nincs ilyen probléma.
És igen, hirdetőoszlop mögül normális ember nem lép ki csak úgy az úttestre, nem az ilyen esetekről beszélek.

Hemü 2008.12.05. 08:48:54

dzsindzsa:

Én is ezt tanítom nekik, és én is mindig körülnézek. Sőt, ha gyerekkel vagyok, akkor természetesen elengedek mindenkit, akit nem is kéne. Itt nem erről van szó.

Hemü 2008.12.05. 08:50:09

padsor:

Ott mi a szabály a zebrán? Tényleg érdekelne.

Krisi 2008.12.05. 09:06:06

325xi:
"Ezzel csak azt érik el, hogy az öntudatos gyalogos körülnézés nélkül fog lelépni a járdáról, mert neki mindig elsőbbsége van...
Ez nonszensz. "

Ember, te normális vagy? Szerinted az embereknek kötelessége rettegni, ha át akarnak menni a zebrán, mert a hozzád hasonlóak basznak lassítani? Jártál már külföldön? Elég csak Ausztriába menni, de ebből a szempontból Svájc a kánaán. Ott ha nem állsz meg a zebránál akkor ugrik a jogsid, leszarják, hogy mik a szánalmas kifogásaid. Nem írom le én is sokadszor, hogy a zebrát milyen sebességgel kell megközelíteni.

Amúgy meg értelmetlen ez az egész vita. Akiben van egy minimális emberi jóérzés, annak természetes, hogy megáll a zebránál, pláne ilyen esős időben. Nekem csak pár mozdulat, a szerencsétlen gyalogos meg ennyivel hamarabb érkezik meg.
Vagy ennyire megterhelő rálépni arra a kurva fékre?
Meg annak is természetesnek kéne lennie, hogy aki két tonnával járkál az nagyobb bajt tud csinálni, mint aki gyalog, ezért nagyobb a felelőssége. Belgiumban van olyan szabály, hogy mindig az erősebbik fél a vétkes balesetkor (autó vs. gyalogos vagy autó vs. biciklis esetén)

De nem tudom minek magyarázok, aki annyira sérült, hogy felháborodik, hogy a zebránál meg kell állnia, az emberileg egy nagy nulla, egy senki.

325xi 2008.12.05. 09:19:40

Feladom.
Veletek nem lehet értelmesen beszélni.
dzsindzsa 2008.12.05. 08:44:51 elég jól leírta a helyzetet, ezt sem érti meg néhány véresszájjal fröcsögő...

Hemü 2008.12.05. 09:23:53

Szerintek észérvet írtam, de ha gondolod... :-)

Normális vagyok? 2008.12.05. 09:24:00

Én sportot űzök a gyalogosok elgázolásából, megsem várom még lelép a zebrára, inkább felhajtok a járdára ott még több van :D

325xi 2008.12.05. 09:29:15

Hemü 2008.12.05. 09:23:53
Akinek nem inge, ne vegye magára. :)
Persze, igazad van, de honnan tudjam, hogy a gyalogos át akar menni a zebrán, vagy befordul a sarkon? Ha át szeretne menni, akkor megáll, balra néz, jobbra néz és ha nincs veszélyes távolságon belül autó, akkor elindul.

Hemü 2008.12.05. 09:42:32

325xi:

Számítani kell rá.

"balra néz, jobbra néz és ha nincs veszélyes távolságon belül autó, akkor elindul."

Nálam így megy: balra nézek, ha az autó meg tud állni, elindulok, felező előtt jobbra nézek, de onnan ugye már régóta észlelniük kellett engem. Ha egyenesen közelítem meg a zebrát, akkor mindezt lehetőleg lassítás nélkül teszem, nehogy félreértsék a szándékomat. Ha az úttal párhuzamosan közelítem meg a zebrát, akkor más a helyzet. A Budaörsin például nem mertem csak úgy lazán lelépni, mert az felért volna egy öngyilkossággal, de azért ott is elég hamar átjutotam. Lehet, hogy beszerzek egy lengető botot, amilyen az öregúrnak volt a Pimasz Riporterben.

Leon 2008.12.05. 12:16:24

Azok az emberek, akik szerint az átrohanó gyalogos vagy a zebránál fenyítő autós, ma Magyarországon az átlagos viselkedés az egy tulok...

Ne mondjátok nekem, hogy mindennap minden ember így viselkedik, ha szerintetek igen, akkor ti nem Budapesten éltek, mert én nem ezt látom...

Normális vagyok? 2008.12.05. 12:38:59

Egyébként Leon-nak van igaza, tényleg nincs akkora káosz Budapesten sőt az egész ország területén a közlekedésben mint amilyen képet itt ezen a blogon festenek rólla egyesek (vagy mindenki).
Noha én is találkoztam idiótákkal az úton, de ez nem napi rendszerességel előforduló esemény, pedig elég sokat töltöm az idömet közlekedve mint gyalogos és autósként is.
De aki folyton az idiótákat keresi az úton, hogy milyen sztorit írhatna aznap, az maga is egy idióta lesz.
De az általánosítgatások a legviccesebbek amikor a bmwsek, suzukisok ilyenek meg olyanok, pedig ez így nem létezik, nincsenek Suzukisok, BMW-sek csak EMBEREK!!! A KULTÚRÁLT VISELKEDÉS NEM MÁRKA/TÍPUS FÜGGŐ!!!
Tudom menyjek a jó bü..s q...a a....ba!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.05. 12:41:18

Normális vagyok? 2008.12.05. 12:38:59:
Persze, hogy általánosságban nem olyan rossz a helyzet, de ez pont az a blog, ahová a (jó esetben) kivételes negatív autós élményeket írják meg az emberek. Van persze jópár komment ami erősen túlzó, vagy egyenesen hülyeség, de mindenki döntse el maga, hogy kinek a véleményére ad. :)

titan 2008.12.05. 12:47:36

BGyRacer 2008.12.05. 01:08:52

Szeretném megemlíteni a Golgota térnél az Orczy úton egyensen haladó autók vs. villamosmegállóból jövő gyalogosok zebrát. Ott nemhogy gobmos jelző van, ami úgy van programozva, hogy csak akkor vált a következő jelzőciklusban zöldre a gyalogosoknak, ha azt kifejezetten kérik, és emiatt adott esetben 2-3 lámpaciklust is várhat a gyalogos, mire átér a hármas elágazás egyik sarkáról a másikra, de nagyon sok autós simán átmegy érettpirsoban is, amikor a gyalogos jelző már zöld. Persze a gyalogok is hozzászoktak már ehhez, így ők is a piroson mennek át, ha épp nem jön autó, csak az autósokat meg nem érdekli, hogy jön-e gyalog. Szóval oda-vissza lehetne mit rendbe tenni. Meg azt az átkelőt egy kissé átalakítani...

padsor 2008.12.05. 08:40:45

te már jártál Romániában? Én igen, higgy nekem, átengednek :) Kemény pénzbünti ha nem. Magyarként még nagyobb az esély rá.

Hemü 2008.12.05. 09:42:32

Úgy gondolom ez a helyes eljárás. Magam is hasonlóképpen. Ésszel és öntudatosan közlekedni.

Normális vagyok? 2008.12.05. 12:56:54

Egyébként a KRESZT már általános iskolában is tanítani kéne, hogy a gyalogosok is tisztába legyenek bizonyos dolgokkal. Persze az autósnak nagyobb a felelőssége, de kétoldalú a dolog!!!

gonnaburninflames 2008.12.05. 18:49:56

nick: 2008.12.05. 02:14:55

"gonnaburninflames, BGyRacer:
semmilyen autósnak nem lehet sérelme azért, mert egy gyalogos épp előtte megy át a zebrán, függetlenül attól, hogy ez az autós épp mennyivel közlekedik
EZÉRT VAN A ZEBRA!!!
...értsétek már meg végre!
aki meg nem tudja megérteni, az fogadja el tőlünk, nyilvánvalóan értelmesebbektől"

Kellemesen szorakoztat, megha nem is igazan latom, hogy mikor kertelek arra, hogy magyarazd el nekem mire valo a zebra, es azt hogyan kell megkozelitenie az autosnak.

Ha csak magaddal vitatkoztal, akkor vedd ugy hogy nem szoltam. Neha elofordul mindenkivel.

Martian (törölt) 2008.12.05. 19:24:10

Az alapvető kölcsönös odafigyelést és józan észt egy tonnányi KRESZ paragrafussal sem lehet helyettesíteni.
A nyugati civilizáció sírjára is azt írják majd, hogy "...bár mindent jogszabállyal akart megoldani, éppen az Élet (iratlan) Törvényeit nem ismerte"

Perillustris 2008.12.05. 20:13:59

"Egyébként Leon-nak van igaza, tényleg nincs akkora káosz Budapesten sőt az egész ország területén a közlekedésben mint amilyen képet itt ezen a blogon festenek rólla egyesek (vagy mindenki)."

A közlekedés pont olyan képet fest, mint az ország. Mintegy tükörként képezi le azt. Úgyhogy én árnyaltabban látom a helyzetet. Nem, ez nem azt jelenti, hogy aki az utcára lép meghal, de hogy nagy eséllyel kerül veszélyes vagy kellemetlen, esetleg csak idegesítő helyzetbe, az biztos.

balu 2008.12.06. 10:00:14

BGyRacer 2008.12.05. 01:08:52

1. Nem lámpával védett helyen történt.
2. A Lelépés pillanatában, tehát amikortól észlelt az autós, még simán meg tudott volna állni, ha vette volna a fáradtságot, és a gázpedálról áthelyezte volna a lábát a fékpedálra, és egy enyhe fékezéssel lassított volna.

Tudod én így szoktam lelépni egy zebrára :
Balra néz, jobbra néz, majd ismét balra és jobbra.
Ezalatt megállapítom, hogy az 1. jön-e autó, vagy sem, 2. ha jön autó, akkor mennyire van közel, vagy távol.
Ha ez megvan, és a tiszta helyzet adott, azaz sem magamat, sem mást nem veszélyeztetek akkor lelépek.

Jelen esetben is így történt.
balról nem jött semmi, jobbról pedig mint írtam simán meg tudott volna állni a lelépés pillanatában.
A probléma az, hogy jobbról jövő hősünk úgy gondolta, vagy átfér előttem, vagy én érek át előtte.
Csakhogy ez nem így működik.
Ha a gyalogos jelen esetben ÉN a kijelölt gyalogátkelőhelyen tartózkodom, az autós NEM mérlegelhet, hogy átérek előtte, vagy neki még sikerül előttem, hanem KÖTELES lassítani, és ha kell MEGÁLLNI, ennyi az egész.

balu 2008.12.06. 10:08:47

325xi 2008.12.05. 09:19:40

Már megbocsáss, de te és a hozzád hasonlóak azok, akik véres szájjal fröcsögnek.
Nevetséges, hogy ma Budapesten kétféle gyalogos létezik csak Kamikaze, vagy halott.
Nem fogom ecsetelni, és leírni a többi gyalogátkelőhelyes történetemet, mert úgyse hinnéd el, mert ülsz az autódban, az összes többi szellemileg sérült társaddal, és leszarod azokat a szabályokat, amiket már akkor fejből tudnod kellett, amikor az autó volánja mögé még be sem ülhettél hivatalosan.
Azt pedig nekem senki sem mondja, hogy de ő milyen jó sofőr, mert nem hiszem el.
Édesapám, aki immáron 40 éve hivatásos gépjármű vezető, na ő jó vezető, egyetlen apró sajáthibás baleset 40 év alatt, és képes megállni és átengedni a gyalogosokat.

balu 2008.12.06. 10:17:09

Normális vagyok? 2008.12.05. 12:56:54

Ezzel teljesen egyetértek.
A KRESZ gyalogosokra és kerékpárosokra vonatkozó részét már általános iskolában alaposan meg kellene tanítani.

Perillustris 2008.12.07. 00:31:04

Ezek a rohadt gyalogosok!

"Péntek óta több gázolásos baleset is történt az országban, hatan vesztették életüket. Szombaton Kaposváron halálra gázoltak egy gyalogost, ugyanazon a négysávos úton, ahol pénteken két idős asszonyt a zebrán ütöttek el. A 70 év feletti idős nőt egy kisteherautó ütötte el, az asszony a helyszínen életét vesztette. Azt még vizsgálják, hogy a baleset a gyalogátkelőhelyen történt-e, a helyszínelőknek a sofőr azt mondta, hogy nem látta a járdáról lelépő asszonyt. A pénteki baleset a mostanitól pár méterre történt, a kettős gázolás két súlyos sérültjét lábszár és bokatöréssel szállították kórházba.

Péntek délután és este több halálos gyalogosgázolás is történt. Budapesten, a X. kerületben előbb egy autó majd két villamos is elgázolt egy férfit, Pest megyében, Pilis és Monor között az intercity gázolt halálra egy férfit, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében két autó is elütött egy iskoláslányt. A még pénteken ismertté vált balesetek részleteiről korábbi cikkünkben lehet olvasni.

Szombaton kaptuk a hírt, hogy meghalt egy kerekesszékes férfi is, akit péntek este gázolt el egy autó Komoró belterületén, Szabolcs-Szatmár- Bereg megyében. A férfinál könnyű sérüléseket állapítottak meg, azonban szombat hajnalban a kórházban meghalt. A baleset nem sokkal fél nyolc előtt történt Komorón, az Ungvári úton. A tolószékes férfi a felezővonal felé tartott, amikor a mögötte haladó autó fékezés közben elütötte. Először azt hitték, csak könnyebben sérült meg, így csak megfigyelésre szállították kórházba, ahol szombat hajnalban életét vesztette. Az egyelőre nem bizonyos, hogy a gázolás miatt halt meg a férfi.

Kórházba szállítás után vesztette életét egy idős nő Békéscsabán, akit egy szürke Audi gázolt el, pénteken négy óra után néhány perccel. A baleset a békési megyeszékhely Bartók Béla útján, a rendőrség épülete előtti zebrán történt. Az autós a baleset helyszínéről megállás nélkül elhajtott. Egy óra múlva, amikor a rendőrök már nagy erőkkel keresték, visszament és feladta magát a helyszínelő rendőröknek. Kiderült, hogy ittasan vezette autóját, mikor az idős asszonyt elgázolta. A rendőrség őrizetbe vette a cserbenhagyót, jelentette a Havariapress.

Feltehetően ittas volt az a sofőr is, aki járművével elsodort két gyalogost Dunavarsányban szombaton kora délután. A két nő az út mellett sétált, amikor elütötte őket az autó. A sérülteket lábszártöréssel szállították kórházba. A baleset körülményeit a ráckevei rendőrkapitányság vizsgálja."

index.hu/politika/bulvar/gyaszhv1206/

wartburger · http://pecoshop.fw.hu/ 2008.12.07. 09:06:29

Sajnos már velem is előfordult ilyen eset a zebrán, mint Baluval. Csak én nem egyedül mentem, hanem a feleségemmel és két gyerekkel. Az balról jövő autós elengedett, ezért elindultunk, a felezővonalnál megkellett álni, mert jobbról a folyamatosan áramló autósorból senki nem akart megállni. Az egyik kicsit nagyobb résnél, nem tehettem mást, mondom a felezővonalon álltunk négyen, elindultam. Ennek ellenére a közeledő twingo csak nem akart megállni, de amikor látta, hogy nem fogok megállni erőteljesen fékezett és megállt. Átmentünk. Ezután kiszólt a kocsibol egy fiatal kis pöcs, akinek meg sem száradt a tinta a jogsiján, idézem költői sorait: "kiszállok mindjárt és szájba b..lak a gyerekeid előtt". Csak a gyerekek miatt fogtam magam vissza. Ez a szint magyarországon 2008-ban. Egyébként 23 éve vezetek, minden nap. Igenis a gyalogosnak elsőbbsége van a zebrán, ha tudom és nem okozok a gyalogos számára balesetveszélyes helyzetet pl.több sávos úton), el is engedem a gyalogokat. Többször előfordult már, hogy megállok a zebránál és a mögöttem jövő dudál, hogy miért álltam meg! Nem tudom mi van románoknál szerbeknél stb. de nem is érdekel. Aki azt szeretné költözzön oda. Tőlünk nyugatabbra az ilyen agresszív, budösbunkókat taccsra teszi a rendőrség és nem hagyják, hogy egy törpe kisebbség terrorizálja a békés többséget. Csak ott olyan szabályokat hoznak, aminek van értelme és azt vasszigorúan be is tartják. Azoknak a kommentelőknek, akik elvből nem állnak meg a zebrán, azt üzenem, hogy meg vannak számlálva a napjaitok. Le lesztek lőve, remélem a rendőrök által.

szaGértő 2008.12.07. 11:38:43

balu 2008.12.06. 10:08:47

"Budapesten kétféle gyalogos létezik csak Kamikaze, vagy halott."

Helyesbítés: gyors meg lapos.
:) vagy inkább :(

szaGértő 2008.12.07. 11:41:40

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.12.05. 20:13:59

"Egyébként Leon-nak van igaza, tényleg nincs akkora káosz Budapesten sőt az egész ország területén a közlekedésben mint amilyen képet itt ezen a blogon festenek rólla egyesek (vagy mindenki)."

Tegyük azért hozzá, hogy a blogra nem szoktak olyan postot küldeni, hogy átengedtek a zebrán vagy megadták az elsőbbséget. Tehát az ország közlekedési morálja nem állapítható meg a blog olvasásával. :)

Perillustris 2008.12.07. 20:39:09

Ha a Holdon élnék, talán nehezebb helyzetben lennék. De mivel "szerencsére" nap mint nap közlekedem Budapesten, autóval, biciklivel, BKV-járművek utasaként, gyalogosként, így nem kell kizárólag a blog posztjaira támaszkodnom.

titan 2008.12.08. 10:26:54

wartburger 2008.12.07. 09:06:29

Romániában tényleg átengedik a gyalogost, amikor ezt láttam, én lepődtem meg al egjobban, és sajnos ez jelenti azt, hogy tényleg igen messze vagyunk Európától...

szaGértő 2008.12.07. 11:38:43

én ezt úgy ismertem, a kétféle gyalogos: kamikáze és akrobata :)

TH 2008.12.08. 11:27:10

Pont tegnap néztem itt Prágában, hogy egyes utakon ez az elsőbbségmegadás a gyalogosoknak nem túl könnyű néha. Amit néztem: 2x2 sávos főút, középen villamossal, és 70-es táblával. Na most itt ugye az egész út meg minden azt sugallja, hogy te itt mehetsz, elsőbbséged van stb. A sötétben ácsorgó gyalogos időben észleléséhez olyan 30-40-re kéne lassítani. Én meresztgettem a szememet a sötétben, gyalogos csak 1 zebránál álldogált a zebrán, de mivel csak 60-ra lassítva közeledtem a zebrához, esélyem se volt megállni. Természetesen mellettem a többi autó ugyanígy elment. Egész egyszerűen az ilyen útkialakítás szar, nem szabadna lámpával nem védett zebrákat kirakni rá, vagy kemény sebességkorlátozó és figyelemfelhívó táblák kellenének előtte. Ez viszont azt jelentené, hogy senki nem tudna 70re gyorsulni, mert addigra már lassíthat is. Szóval vagy 70, és lámpás zebrák vagy 50 végig, és bazi "FÉKEZZ VAZZE!" táblák kellenének szerintem. Itt a belvárosban a többség simán elengedi a gyalogokat, de a külvárosban ez már nem annyira jellemző, elsősorban az ilyen utakon. Én Bpesten is hasonlót tapasztalok általában.

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.12.07. 20:39:09
Téged tényleg ennyire nem engednek el? Engem át szoktak engedni, ha kellően határozott vagyok.

Perillustris 2008.12.08. 13:10:43

TH, de, persze, általában én is átjutok különösebb konfliktus nélkül. De a kellően határozottság mögött ott van az is, hogy a bunkó nem lassít, és akkor ugranod kell. Amúgy sem rólam van szó, hanem az idősebb generációról vagy az egyéb okok miatt lassabbakról.

Perillustris 2008.12.08. 13:15:31

S hogy nem túlzó a többség helyzetértékelése, bizonyítja az alábbi három mai(!) hír, amik külön-külön is megérnének egy posztot.

index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/371242/?main&rnd=260

index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/371227/

index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/371238/

TH 2008.12.08. 13:28:43

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.12.08. 13:15:31
Jó-jó, tudod (remélem?), hogy alapvetően egyetértek ám veled, csak míg mások kicsinyítik a problémát, te néha felnagyítod szerintem. És tényleg soha nincs szó az út tervezőinek felelősségéről, a zebrák kivilágításáról, a figyelmeztető táblákról stb. Pedig azok igen hatékony dolgok lehetnének!

gonnaburninflames 2008.12.08. 13:36:27

wartburger 2008.12.07. 09:06:29
"Sajnos már velem is előfordult ilyen eset a zebrán, mint Baluval. Csak én nem egyedül mentem, hanem a feleségemmel és két gyerekkel. Az balról jövő autós elengedett, ezért elindultunk, a felezővonalnál megkellett álni, mert jobbról a folyamatosan áramló autósorból senki nem akart megállni. Az egyik kicsit nagyobb résnél, nem tehettem mást, mondom a felezővonalon álltunk négyen, elindultam. Ennek ellenére a közeledő twingo csak nem akart megállni, de amikor látta, hogy nem fogok megállni erőteljesen fékezett és megállt."

Ez nem olyan, mint a post tortenete. A twingos gyerek velt serelmek miatt szolt be. Mint a Trabantos, az IFA-s.

Perillustris 2008.12.08. 17:04:18

Természetesen rengeteg átkelőbe bele van kódolva a baleset lehetősége, mármint az "elvárhatónál" nagyobb mértékben.

Ezt is kell vizsgálni.

Ha csak ilyen helyeken lenne gáz, akkor még örülnék is. De ma pl. szikrázó napsütésben, fényes nappal, délután 2-kor kanyarodott nagy lendülettel a gyalogosok elé balról a szintén szabad jelzést kapó városi dzsip vezetője, s ha nem hátrál meg a zebra jobb szélén szintén gyorsan meginduló srác, akkor majdnem biztos, hogy megsérül. Pedig abszolút elsőbbsége volt.

TH 2008.12.08. 17:05:39

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.12.08. 17:04:18
Hát az ilyenek miatt értek veled egyet, és nem az esetleges szigorítások miatt hőbörgőkkel. :)

titan 2008.12.08. 17:16:20

Ma kollégámat meg engem ütött el majdnem egy jobbra kanyarodó autós... (arra az útra kanyarodott, amin átkeltünk). Kollégám (egyébként autós) kicsit ideges lett, én csendes belenyugvással figyeltem, és azon gondolkodtam, hogy mibe lehetne belekötni abban, ahogy átkeltünk...

titan 2008.12.09. 09:29:48

Éééés... ugyanezen a napon a Váci úton (Westend északi kijáratnál) bőven pirosban áthaladó autós, ami már persze kezd megszokottá válni... imádom ezt a várost.

Nergal · http://www.LD50.hu/users/nergal http://nergal.blog.hu 2008.12.09. 13:06:31

de mennyi hülye b@lfasz jár ide kommentelni. főleg ez a gyalogosokon áthajtó állat. remélem rajtad meg a tragacsodon meg egy vonat fog áthajtani amikor annak sem állsz meg. A tetűlassú gyalogos csak a te agyadban tetűlassú, mert egy fékezéstől túlpörög az agyad. ha valakit seggberaknak zebránál egy másik kocsival, akkor a hátsónak úgy kell, mert a f@szfej nem tudja tartani a követési távolságot, lehet nem is hallot még róla, de autóba ül... Adjátok el a kocsit, ne gyarapítsátok a közúti balesetben elhunytak számát. Főleg ne velünk.

titan 2008.12.09. 15:58:37

Hát ha már így belejöttem, ahol tegnap a kanyarodós eset volt, ugyanott ismét kanyarodott egy autó, aki lassított, hogy átengedjen minket, erre egy taxis ledudálta... Nem értem, eddig csak nem vettem észre, vagy valami van a levegőben?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása