Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Jól jönne neki a tempomat

2008.12.06. 11:31 :: SilentSound

Van az a fajta autóvezető, aki jön mögötted, egyszercsak kínkeservesen megelőz, aztán lelassít kisebb sebességre, mint amivel előtte haladtál. Ilyennel valószínűleg mindenki találkozott már, aki valaha is járt autópályán. Robit ennek a típusnak egy új mutációjával hozta össze a sors, aki a külső szemlélő számára véletlenszerűnek tűnő rendszer szerint váltogatja a sebességét hetven és százharminc között.

Nekem is lenne egy sztorim. Az eset még múlt csütörtökön történt. Nem először találkozom ezzel a jelenséggel, isten igazából nem is veszélyes, csak bosszantó és számomra érthetetlen.

Pestről kászálódtam ki a Balaton felé indulva. Az M1-M7 közös szakaszán utolértem egy bordó Volvót, ami kb. 70-nel ment. Lehet ott 100-zal is menni, úgyhogy szépen leelőztem a belső sávban. Fél perc sem telt el, elhúz mellettem az említett Volvó, majd - közeledett a fixen telepített traffipax - újra lelassított 70-re, de maradt a legbelső sávban.

Tudom, hogy szabálytalan, meg fosok is jobbról előzni másik autót, de egy darabig vártam, majd felgyorsítottam 100-ra és elhaladtam mellette. A trafi után persze megint jött a Volvós és vagy 130-cal elhúzott mellettem. És még nincs vége a sztorinak! :) Rákanyarodtam az M7-re, jött az érdi enyhe emelkedő. Nem siettem, úgyhogy 110-zel baktattam felfelé. Na, és ki bukkant fel előttem? Igen, a bordó Volvó, abból ítélve, hogy milyen gyorsan utolértem, kb. 70-80-nal mehetett. Leelőztem, de utána már vártam is a visszaelőzést.

Ez meg is történt, az Érd utáni lejtő tetején. Ott már előkészítettem a mobilomat és készítettem róla egy képet, amit csatoltam. Egyébként utána még egyszer eljátszottuk ezt az oda-vissza előzést.

Valaki elmagyarázhatná nekem,hogy az ilyen vezetési stílusban mi a logika? Derogál neki, hogy egy kisebb autó elmegy mellette, vagy mi? De akkor miért nem megy gyorsabban? Én csak tartottam a magam (nem túl gyors) tempóját.

77 komment

Címkék: közlekedés autó hülye béna autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sikitomi 2008.12.06. 11:50:36

Ertelmet nem latom ennek az akcionak, de ha neki ettol kemenyebb a laba kozott (mar ha ferfi), akkor egs. Gratula nekije.

Thomas 2008.12.06. 11:52:35

Ez már a klasszikus hülyeség határait feszegeti, ismerős történet.

Jómagam is sokszor találkoztam ezzel amig swift gti-vel jártam az autópályákat. A nagy dögökkel cammogókra azonnal rájött a szapora, amint megelőztem őket és addig kínlódtak, amíg utol nem értek. egész jó kis üldözősdi szokott kialakulni. nehezen viselik, amikor egy apró, olcsó autó gyorsabban megy, mint ők.

Amióta én is nagy, fekete autóval járok, megszűnt az üldözősdi, furamód senkit sem zavar, amikor megelőzöm őket. Ez is bizonyítja, hogy a logika helyes :D

BÉKA 2008.12.06. 12:01:00

Biztos épp bejáratta a kocsit. Bejáratáskor nem ajánlott folyamatosan azonos fordulatszámon tartani a motort.

grmindenyssa 2008.12.06. 12:04:18

Ennek egy változata, aki a faluban megelőz, mert nem elég neki az 55-58, amivel megyek, az országúton pedig cammog 80-nal, fényes nappal, tiszta száraz időben. Alfaja, aki annyira nem tökös legény, hogy a faluban meg merne előzni, de a faluvége tábla után, amikor én is odalépek, akkor emberkedik az előzéssel. Aztán beáll nyolcvanra...

Bambano 2008.12.06. 12:06:00

Velem ilyet akkor csinált egy emancip..ci, amikor folyton keresték a locsifonján. Amikor csörgött a póráz, akkor lassított, amikor letette, akkor gyorsított. Ja, természetesen kézből telefonált, kihangosítóra nem tellett már a vadi új kocsiban.

Bejáratni optimálisan azonos fordulatszámon lehet.

PTibor (törölt) 2008.12.06. 12:10:41

én azt sem értem hogy van, mikor jön a belsőben, lehúzódunk, hogy elengedjük, majd visszahúzódunk, de akkor már az előbb elengedett versenyző nem gyorsabban megy, hanem a mi temónkkal. Ilyenkor mi van? Tesztel, hogy mennyit tudok menni vagy mi?

gibson 2008.12.06. 12:24:59

Vannak ilyenek, telefonálgatott, a gyerekkel beszélgetett a hátsó ülésen, vagy szimplán csak hülye.
Először elenged, aztán felgyorsít, majd a közelgő trafi miatt elkezdi indokolatlanul taposni a féket, de ezek után már a belsőben marad - ebben nem kell logikát keresni, mert nincs.
Az M1-M7 közös szakaszán amúgy sem sok mindenki tartja be a jobbra tarts elvet, nyilván, mert három sávos, és csak 100-al lehet menni, nem jut el a sok idióta agyáig hogy az már tul.képpen autópálya.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.06. 12:37:20

Idióták bármely autóban előfordulnak. A hitelre 1.9 D V50-et megvette kettőfélér' és csípi a szemét a Te Swifted/Fabiad/akármid.

Harelgas 2008.12.06. 12:42:25

Nem tudom, régebben én is találkoztam a jelenséggel! Egy wagon R-el szoktam rendszeresen menni 150-160 környékén az M1-M7 közös szakaszán, amióta sokkal agresszívabban közeledek az elöttem 100-al haladó autóhoz a belső sávon, akkor nagyon hamar félrehúzodnak és nem jönnek utánam, vagy egyszerüen az utóbbi időbben normális sofőrökkel találkoztam többnyire, vagy lehet hogy a nagy autó egyszerüen csak adja magát, mindenki ösztönösen jobban tiszteli, viszont a kis autót is ha úgy közlekedik... Koko is kis termetű, de mégis tudta az ember hogy ha verekednie kéne vele ő húzna a rövidebbet még ha 50 kilóval is több...

Gera 2008.12.06. 12:50:35

Én nyáron egy fiatal hülyepicsát láttam az M7en egy Audi A2vel, aki tök agresszíven vezetett, amikor nem lehetett menni (rámászott mindenkire, jobbról előzött, villogott, stb), amikor meg lehetett menni, lelassított. Én a konstans 160at szeretem tartani autópályán, kb 5x visszaelőztem, aztán lemaradt.

CLaWz 2008.12.06. 12:58:53

Autópályán ez "mindennapos" apósomnál és nálam is. Legutolsó ilyen szintén volvo :), női sofőrrel. Mikor ötödszörre előz vissza elkezdem tolni, pár méterrel mögötte. Semmi refi vagy duda, csak tolom. Jellemzően vagy elkezd normálisan haladni, vagy pár kilométer után elenged.
Aztán van a "saabos-mercis-X5-ös" tulaj, azt meg sajna jobbról kell előzni, mert az még a pályáról lehajtani is a belső sávból kezd!

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.12.06. 13:04:03

Ez rendszeres dolog autópályán, hogy összevissza ingadozik a sebességük.
Ha beállok a szabályos tempóra tempomattal a külsőben, vagy folyton lassítgatni kell az ilyenek miatt, vagy kénytelen vagyok megelőzni, aztán visszaállok a normál tempóra, erre visszaelőz és lelassít pár km múlva.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.12.06. 13:06:58

ClaWz,

Kb. 10 éve vezetek Saabokat, de nem nagyon előztek még jobbról.
És soha nem a belsőből hajtok le.
Meg van pártucat Saabos ismerősöm, azokra se jellemző.

balage 2008.12.06. 13:10:48

nem kell különösebb okokat keresni, simán csak hüje... sok van belőlük. Megváltozni nem fognak, hagyni kell őket a fenébe, és tőlük FÜGGETLENÜL normálisan autózni.

Többen vagyunk normális autósok, és sok lúd disznót győz !!!

Ha tudsz, menj el mellette, és hagyd a p***ba.

LongJohnHolmes 2008.12.06. 13:32:58

A szemkontaktust felvetted vele? Mármint, hogy egyáltalán miattad tette amit tett? Lehet, hogy észre sem vette, hogy a világon vagy. Valami egész más miatt csinálta. Én pl. nemrég az automataváltómat figyeltem szerelés után pár száz km erejéig, így a sebességemet eszerint választottam meg és érdekeltek a többiek. (persze előzni hagytam mindenkit)

Végül is mi a problémád? Szándékosan !!! akadályozott téged az előrehaladásban? Vagy nem a te elvárásaid szerint választotta meg a sebességét? Ha volt hely az úton mellette, akkor el kell veszíteni és kész. De ha jól olvasom, neked nem egy csúcsgéped van, és nem is gyorsan közlekedsz. Ha viszont a megengedett sebességgel közlekedsz, akkor ez a probléma mindig fel fog merülni, mert a forgalom már csak ilyen.
Próbálj 150-el menni és ez fog szűnni. Csak lemaradó autókkal találkozol. Illetve néha azokkal akiket egy másik témában fikáznak itt :) )

Ajtony 2008.12.06. 13:47:49

Sziasztok!
Nekem is lenézett kocsim van, és ugyanez a jelenség szinte állandó. Valamilyen kényszer hatására (nem füstöl a kocsim) állandóan és kényszeresen előznek, majd előttem elkezdik betartani a korlátozásokat. Eleinte bosszantó volt, mára már letojom a csírákat. Nekem nem kell bizonyítanom - már ami a szerszámot illeti.:-)))

Üdv

Auto-InterCont 2008.12.06. 13:59:23

A poén is le lett írva, csak nem értettem?

Xebulon 2008.12.06. 14:14:19

Szerelj fel a műszerfalra egy ál-kamerát. Mikor ismét megelőznek, akkor lobogtasd az ál-rendőr igazolványt.
Tuti nem fog senki visszaelőzni... Hacsak nem a megengedett sebességgel.

Manyizga (törölt) 2008.12.06. 14:24:56

Sok ilyen barom van...

Még azt vettem észre, hogy amióta xenon van elöl, lehúzódnak előlem, ha utolérem őket. (nem szoktam villogni/letúrni senkit). Ugyanolyan autó (céges) xenon nélküli változattal az istennek se akarnak elengedni... a xenon naggyá tesz. :)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.12.06. 14:55:36

Mi ebben nem érthető?

A posztírónak és nekem is az a fura, hogy ha valaki egyszer leelőz egy stabil, szabályos sebességel haladó másik autót, akkor miért áll vissza elé azért, hogy aztán lelassítson, aztán ha a másik visszaelőzi, mert tartani akarja a fix tempót, akkor egy idő múlva emez megismétli az akciót és így tovább...
Miért nem tudja eldönteni, mennyivel menjen?
Egy kicsit 140, egy kicsit 120? Miért nem képes fix 130-at tartani?

Levi 2008.12.06. 15:13:39

Az en kedvenc esetem (ehh, jo sok van...) amikor kamiont eloztem orszaguton, utana kb. 95-100-as tempoban mentem tovabb es o szep lassan kikerult a visszapillantombol. Aztan jott egy falu, 50-60-nal mentem at rajta, egyszercsak beesik mogem a kamion, megeloz es elhuz, 80 koruli tempoval (kb. igy haladt a falun kivul is). A tovabbiakat azzal kerultem el, hogy miutan ismet megeloztem a falu utan enyhen jobban odaleptem es tobbet nem ert utol.

Amugy nalunk meg ralative normalisak a kamionosok, romaniaban volt szerencsem par igen agressziv peldanyhoz.

Harelgas: "Egy wagon R-el szoktam rendszeresen menni 150-160 környékén az M1-M7 közös szakaszán, amióta sokkal agresszívabban közeledek az elöttem 100-al haladó autóhoz a belső sávon, akkor nagyon hamar félrehúzodnak"

Minden epelmeju ember beszarva menekul egy ujabb raketakent kozlekedo suzukis elol.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.12.06. 15:20:25

Levi,

Igen, a teherautós sztori is jellemző.
Nyilván nem tudnak gyorsabban menni lakott területen kívül (talán le vannak korlátozva vagy a tachográf miatt), de mivel nem akarnak időt veszíteni, nem szoktak igazán lassítani lakott területen belül.

nemures 2008.12.06. 15:28:30

Daily Shark teljesen jól mondja, általános jelenség, én még nem tudtam autópályán úgy végigmenni, hogy ne fogjak ki néhány ilyet. Valszeg a "kis" kocsi zavarja az egójukat, ezért gyorsan visszaelőznek, majd vissza is lassulnak. Sose fogom megérteni, de már megszoktam. Olyan, mint az eső, nem szeretjük, de együtt kell élni vele.:)

bela@bela.hu 2008.12.06. 15:33:22

lehet hogy közben telefonál, cd-t cserél, üvegbe pipil, szendvicset készít, alszik stb én inkább azokat nem értem akik előznek és 2-3m re bejönnek eléd

Nagykócsag 2008.12.06. 15:38:41

"Harelgas 2008.12.06. 12:42:25
Egy wagon R-el szoktam rendszeresen menni 150-160 környékén az M1-M7 közös szakaszán"

Én pedig nem szoktalak elengedni. Ott 100-zal lehet menni, nem fogok lehúzódni a sietős őrültek miatt.

burundu 2008.12.06. 15:38:45

Ha egy volvo a pályán 80-100-zal megy, biztos, hogy telefonál. Szerintem három vagy négy emberrel beszélt, amíg te előzgetted.
Másik biztos jel vidéken: ha addig minden falun 65-70-nel ment keresztül a csóka, és hirtelen egy faluban 45-tel megy, biztos, hogy ott lakik. A szomszéd faluban nem gáz elcsapni a gyereket, a sajátjában már jobban odafigyel.

efhábé 2008.12.06. 15:49:53

Én olyannal szoktam találkozni (és ebben még logika is van), hogy két autó hasonló sebességgel halad és ők kerülgetik egymást. Kamion előz, mögötte felgyűlik a sor, az első kimegy a kamion elé, a második jobban gyorsul, úgyhogy az első elé kerül, megy a saját sebességével, utoléri a második, aki kicsit gyorsabb, megelőzi, megint kamion, megint kimegy elé, a második jobban gyorsul, lehagyja, goto 10.
Többször is belefutottam ebbe, mert a majd' 300 lóerős batárral sem szeretek gyorshajtani, GPS szerinti 130, aztán csókolom. Ha jön egy dízel kombi, ami tartja a 140 körüli sebességet, de gyorsulni képtelen, akkor kerülgetni fog, amíg meg nem unja. Engem különösebben nem zavar, nem presztizskérdés, hogy előttem megy egy öregebb és gyengébb autó.

Peetee 2008.12.06. 15:58:08

Tatabánya-Mosonmagyaróvár M1-en.
Naponta járok, mindig egy G Astra Caravannal, néha párom utolsó szériás 75LE-s Twingo-jával, ami vígan megy 180-at, tehát 120-130-nál is tud meglepetés okozni.
Amíg az Astra-val konfluktusok nélkül végigmegyek oda-vissza, addig a Tingo-val katasztrófa. Mindenki pofátlanul kijön elé, ha megelőzök v.kit 120-140km/h között az biztos,h vissza akar előzni...hiheteletenek az emberek, nem tudjál elviselni,h egy kicsi autó gyorsabban megy náluk...pedig én csak szeretnék az utazó 140km/h-val eljutni a célomig...

B.GY. 2008.12.06. 15:58:56

Megy a Wagon R+ 160-nal?Én még nem láttam olyat:)

szamarhegy 2008.12.06. 15:59:15

Nekem is kiskocsim van, ilyenkor a legjobb megoldás ha nem csak úgy szépen lassan előzöd, hanem 30-40 km/h sebességkülönbséggel, hogy fel se merüljön benne a gondolat, ha pedig látótávolságon (1-2 km) kívül kerülsz, akkor már nem szívózik, pláne, hogy az utazó átlagod nagyobb, mint az övé.

Kicsijoe 2008.12.06. 15:59:29

Az M1-M7-en van telepített trafi? O_O

Én úgy tudtam,hogy az,ami ott kiírja a sebességet,az nem fotóz,just for info...

Egyébként általában szarul is mér,múltkor kiírta nekem hogy 160,az órám meg 120-t mutatott...

Kicsijoe 2008.12.06. 16:02:02

egy-kettő-három 2008.12.06. 15:38:41

Elárulok egy titkot : a magadfajta sötét fafején vaskalapot hordó bunkók számára van fenntartva a refi+ködlámpa kombó...hátha megvilágosodsz :D

gorilla 2008.12.06. 16:24:18

A jobbról elhaladás és a jobbról előzés nem ugyanaz. Jobb oldalról előzni tilos, de elhaladni szabad. Nekem ez jött le a KRESZ legutóbbi olvasatában. Csak a posztoló félelmei miatt írom. Ugye jól tudom?

Persze emellett van a jobbratartás kötelezettsége, de kettőnél több sávos autópályán szabad jobbról elhaladni mások mellett. Asszem így volt meghatározva.

gnme 2008.12.06. 16:35:48

A rend szabályozói is baéfaszok. Hol van telepített sebességmérő? Ahol vilanyáram van. Táblával előre jelezve. GPS füytül, sípol, megőrül.

Csak a hülyék nem tudják nem észrevenni hol vannak előtelepített sebességmérők.

Aki beleszalad megérdemli.

Közte lehet menni. Az ilyen volvóst meg le kell sajnálni.

Balázs · http://www.kepfeltoltes.hu 2008.12.06. 16:36:26

Reméljük, hogy a posztoló nem ködzárózott, találkoztam már olyan idiótával, ugyanez volt a szitu.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.06. 16:40:05

egy-kettő-három 2008.12.06. 15:38:41

Egy fékszárny nélküli F14-et kivánok csak mögéd, nem többet :)


Más: nekünk is volt Twingo és a sok Suzukis, (meg Thaliás és Octavia/Fabia/Astra Corsa, szóval minden alulmotorizált csládi autó) egyből úgy érezte, hogy meg kell mutatnia, mert ő is AUTÓT vett, és nehogy má' egy twingo. Na, ezeknek meglepetés, amikor elmaradnak, mert nem 13-14 s a gyorsulás, hanem 10.6 s és nem mérik fel, hogy a twingo a legtöbbnél szélesebb és stabilabb.

Engem is régebben Swiftesek próbálgattak, de ilyen minimális autóismeret és fogalom nélküli emberek nem tudják, hogy az 1.8-as volt a legsoványabb motor a Mazdában... Azért, mert 8 éves még nem egy trágyarakás. Mire jó ez, őszintén?

cs0ki 2008.12.06. 16:53:35

a VOLVO az VOLVO és nem VOLVÓ...

G 2008.12.06. 17:10:31

"egy-kettő-három 2008.12.06. 15:38:41 "

csököttagyú!

AZso · http://www.azso.hu 2008.12.06. 17:31:47

A levél végi kérdésre válaszolva: igen, van ilyen típus.

Nekem egy huszonéves Citroen BX-em volt, elég sokat jártam a Balatonra, utanként 3-4 ilyen sértett idiótával találkoztam, akiket sértett, hogy 130-140 között stabilan haladva megelőztem.

Ezek után jött a 3-4 oda-vissza, majd lemaradtak. Én jól szórakoztam ezeken a hülyéken, vagy ha nem volt kedvem, kicsit ráálltam a gázpedálra és otthagytam őket.

Nem tudom, miért jó ez nekik egyébként. Ha valaki gyorsabban akar közlekedni (és messze nem a veszélyesen száguldozó sebességtartományban), akkor nekik ez miért fáj? Ráadásul minden esetben mereven előre néző, fehéredő ujjú úrvezetőkkel találkoztam, akik ránézésre alkalmatlanok...

No mindegy...

325xi 2008.12.06. 17:38:23

egy-kettő-három 2008.12.06. 15:38:41

Az neked miért fáj, ha valaki gyorsabban szeretne menni??
Barom...

325xi 2008.12.06. 17:42:35

gnme 2008.12.06. 16:35:48
Hát nem tudom neked milyen a gps-ed, de az enyém nem jelez.

primatus 2008.12.06. 17:57:31

325xi

Az "ájgó" és klónjainál alapértelmezetten nem figyelmeztet. Be kell menni a beállítások közé és átállítani figyelmeztetésre. Van web-hely, ahova az aktuális kamera helyek fel vannak téve. Onnan letölthető és feltehető a navira... Nézz utána, érdemes.

Egyébként az a véleményem, hogy az ilyen és hasonló embereket messzire el kell kerülni, mert kiszámíthatatlanok és bőven elég a navi szerinti sebességgel haladni. Nem éri meg semmiképpen rohanni. Nyer talán az ember 15-30 percet, amit pl. Pesten el is veszt az első dugóban. Ha meg jelentősen gyorsan hajt valaki, az már tényleg Ön és közveszélyes tud lenni még akkor is, ha tényleg jól vezet az illető.

Többet lehet nyerni az "előrelátó vezetéssel" városon belül és kívül egyaránt.

alexis machine 2008.12.06. 18:14:27

"Manyizga:
Még azt vettem észre, hogy amióta xenon van elöl, lehúzódnak előlem, ha utolérem őket. (nem szoktam villogni/letúrni senkit). Ugyanolyan autó (céges) xenon nélküli változattal az istennek se akarnak elengedni... a xenon naggyá tesz. :)"

Lehet, hogy bassza a szemüket a fos utólagos xenon, ami szétfotonágyúzza az ember szemét, ha nem olyan lámpába teszik amibe nem való? :)

Szendwich 2008.12.06. 18:45:30

Jo sztori.
Amugy kivancsi vagyok, hogy Robinak milyen autoja van. A tipus nem is annyira, inkabb a eletkora erdekelne a jarganyanak. Ugyanis nagyon sokan ugyan ezt a sztorit jatszak el ha oreg autot latnak. Kerul amibe kerul, de leelozik azt aki regi kocsival jar. Majd ha meg volt az elozes (a szarragobbja +5el elozz 1 km-en keresztul), akkor siman lelassul es elkezdi feltartani a masikat.
Nagyon sok ilyet megeltem. Volt vicces, volt egyenesen rohejes, es volt olyan ahol majdnem ott maradt a fogam masok faszsaga miatt.
Engem persze megallit a rendor a huuu de jo pofi nezzuk meg az auto muszaki allapotat akcio kereteben. Aztan amikor az utolso csavar is a helyen van, sot kiderul, hogy ket tartalek izzom is van es meg az EU lada szavatossagi ideje se jart, akkor meg en erzem magam kellemetlenul, hogy miert allitottak meg. :(

Nagykócsag 2008.12.06. 19:27:17

Mindazoknak, akik csököttagyúnak, vaskalaposnak és ilyesminek neveztek, megpróbálom megmagyarázni:

Először is, miféle kifordult értékrendetek van, hogy az a normális, aki megy mint az őrült, és aki normálisan, szabályokat betartva, az a "csököttagyú"?

Másodszor is: ha a külső sávban van hely, akkor nem gond lemenni, meg is teszem. De az ilyen 100-as táblánál 160-nal (a nyílt pályán még többel) menő őrültek akkor is le akarnak tolni, ha a külső sáv tele van teherautókkal, akik 80-nal mennek. Márpedig én nem fogok azért szívni hogy ő megszeghesse a szabályokat!

Robi 2008.12.06. 19:45:06

Sziasztok! Én küldtem be a volvós sztorit. :)
Ami lemaradt, és a kommentek alapján lényeges: új típusú Swiftem van, piros színnel súlyosbítva. :)
Mostanában egyébként vonzom az ilyeneket, azóta ugyanis újra eljátszották velem, csak Pest felé, de szintén az M7-esen. Kicsit akkor jobban igyekeztem, 140-nel szedte a lábait a kisautó. Utolértem és leelőztem egy sötétített ablakú, sportkipufogós, fekete Octaviát. Ahogy elmentem mellette, már jött is ki mögém, én ki a külső sávba, ő pedig visszaelőzött, azután viszont kb. beállt előttem ugyanarra a tempóra, mint én, úgyhogy különösebebn nem zavart. Ha elől akar lenni, hát legyen elöl.

A vicces az volt, amikor elhúzott mellettem, majd az Octavia mellett is egy márkatárs. Igen-igen, visszaelőzte őt is. :D
Mondjuk aztán lehet, hogy ha egyszer nagyobb autóm lesz, akkor én is ilyen leszek. De azért remélem, hogy nem. :)

Marcellusca 2008.12.06. 20:36:31

Én octavias vagyok, de nem ám olyan! :D

Marcellusca 2008.12.06. 20:39:18

Engem marhára nem érdekel, hogy ki, milyen autóval akar gyorsabban menni, mint én. Amíg nem veszélyeztet lesz@rom, hogy miért (szül a felesége, feszül a hólyagja ...) siet.

ákotka 2008.12.06. 20:55:44

én a fehér kisördöggel /uj swift, 1.3 100 le edition/ tartós 140-150 között cammogok a pályán...itt eszik 7 litert.....meg a trafi is békén hagy.....de simán bírja a 190 et......lejtőn a 200-at......1.3 szívótól nem semmi....nem véletlen hogy bármely egyhatossal partiba vagyok......sok offosnak már bevérzett a szeme....hehehehehehe

Dörrög Zultán 2008.12.06. 21:01:45

egy-kettő-három Te egy vezetésre, közlekedésre, alkalmatlan, barom önkéntes rendőr vagy. A gyorsabb autó veszélyforrás, el kell engedni! Nem tudhatod miért siet? Lehet orvos akit, hirtelen berendeltek, vagy tárgyalása van, és ezért 100 helyett 120-szal megy, ami már félelmetes. Amikor gyereket be kellett vinnem a korházba én is toltam rendesen,senki nem kérőjelezte meg sietségem okát.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.12.06. 21:06:03

Robi 2008.12.06. 19:45:06

Ha "olyan" autód lesz, pont le fogod szarni, hogy a másikban mit gondolnak és haladsz tovább 140-nel :) Tapasztalat.

egy-kettő-három 2008.12.06. 19:27:17

Mi vagy te, rendőr? Foglalkozzon majd az velük. Te meg menj a saját tempódban, emez elmegy melletted és mindenki happy. Mi ebben az érthetetlen? Mindig elő kell venni minden autópályás topikban ezt a mondókát?

ganyager 2008.12.06. 21:53:11

ISMERŐS A SZITU! :S - Ezen már én is gondolkodtam, hogy az ilyes fajta "vezetési stílus " miért is jó??? - HMM de épp ésszel nem jövök rá! :)

B.GY. 2008.12.06. 22:10:47

Nekem egy 13 éves autóm van.A pályán tényleg elég sok új autó leelőz.Van köztük kicsi is nagy is.Nem tudom hova siet a sok majom.Mondjuk elég sokat lealázhatnék,de minek?Lehet derogálja őket az 1.7D felírat hátul.De az csak dísz:)A motorház alatt egy 2.0-es benzines turbómotor dolgozik,204 lóerövel.Okoztam már meglepetést egy pár embernek,de csak ha köcsögösködik,vagy látom,hogy direkt szívozik.Aztán meg lemarad,mikor mutatom 160-nál,hogy van még 2 sebesség:)

_-_- 2008.12.06. 22:31:16

Amikor én mentem pályán, semmi - a posztíró által említett - anomáliával nem találkoztam.
Igaz, én a rövidke M6-ot vettem igénybe, összesen kb. 4x, és kb. 1 kézen meg tudtam számolni, hány autóval találkoztam. Ráadásul fix 130-al mentem, tempomattal, ahogy a sikertelen emberek szoktak.

Krisi 2008.12.06. 23:02:29

Harlegas:
"Egy wagon R-el szoktam rendszeresen menni 150-160 környékén az M1-M7 közös szakaszán, "

Egyrészt nem tudtam, hogy a Wagoner tud ilyen utazót, milyen motor van benne?
A másik: ott telepített trafik vannak, szoktál kapni csekket?
Szóval itt szerintem valami nem igaz.

Ez a szakasz amúgy a kedvencem, az emberek java része tudja, hogy telepített trafi van, ezért 90-nel mennek (100-as táblánál). Itt szoktam óra szerint 120-szal menni, mivel ebben a tartományban kb 10-et csal az óra és még így sem lépem túl a 10%-os küszöböt.

1-2-3 esete meg tipikus:
Betartja a szabályt, és azok küldik el a k. anyjába, akik két poszttal ezelőtt még istenítették a kreszt. Szép.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.06. 23:11:35

"Valaki elmagyarázhatná nekem,hogy az ilyen vezetési stílusban mi a logika? Derogál neki, hogy egy kisebb autó elmegy mellette, vagy mi? De akkor miért nem megy gyorsabban? Én csak tartottam a magam (nem túl gyors) tempóját."
Hát, én sem értem, valszeg az van hogy nem tetszik neki ha megelőzik.
Mondjuk még mindig jobb mintha ámokfutna, az ilyenektől azt szoktuk meg :/

megint 2008.12.07. 01:30:49

Imádom az olyan beirogatókat akik részletre vásárolt nyugati autóról regélnek, ha drága autóról van szó, gondolom ez nyugtatja meg a lelküket, hogy biztos nem tudja fizetni, miközben egy 20 éves autóval jár, a super suzukik nagy része is részletre van, sőt 0 ft-os kezdővel.

storyline :) 2008.12.07. 08:36:48

A posztolónak kisebbségi komplexusa van, emellett hüje, de ez utóbbi a kommentelők jó részére is igaz.

Ja, az volt már, hogy ezért tart ott az ország, ahol?

ihatethisindapassthingy 2008.12.07. 09:13:47

Lehet, hogy tegnap vele találkoztam? Éjszaka előztem az M1/M1 közösön egy bordó/piros (?) autót, jelentős sebességkülönbséggel és nagyon szűkre sikeredett a visszatérés elé, mert valamilyen megfontolásból erőteljesen gyorsítani kezdett amint elhagytam. Aláírom, ez csakis az én hibám, de az ő viselkedését se vágom teljesen, mert az addigi 90km/h körüli tempóról, nulla forgalomban hirtelen feljött az én 110km/h tempómra, majd a rövid előzés után legalább 130-as tempóval előzött vissza és elrongyolt a belváros felé. Biztosan van benne ráció.

MosoMasa 2008.12.07. 09:16:27

szuzukis kettő féle van: az egyik azt hiszi, hogy már autója van, a másiknak eleve komplexusa van, miszerint őt elnyomják mert "csak" szuzukija van.
Namost én ódis vagyok, de nem olyan.

enen 2008.12.07. 12:54:23

Ket lehetoseg van.
1. ettol kemeny este a tabornok
2. az egesznek semmi koze hozzad, csak egyszeruen igy vezet

Szerintem erdemes a 2. lehetoseget elfogadni... az elet amugy is idegesito, nem kell mindent magunkra venni.

Harelgas 2008.12.07. 15:03:33

egy-kettő-három-nak, megértem az álláspontodat, de 1, ha az elöttem haladó nem tud lehúzodni akkor nem tolom hátulról, akkor vagyok agresszív amikor "szabálytalanul" halad a belső sávban az elöttem lévő, azaz letudna húzódni de nem teszi, mert a belső sáv ugye előző sáv, és igen, tény hogy szabálytalanklodom amikor 160-nal megyek 100-as táblánál, de te is szabálytalankodsz hogy nem engeded azt aki meg akar téged előzni az előző sávban, kivéve persze ahogy már mondtam hogy ha nem tudsz lehúzodni vagy egyszerüen dugó van!
Krisi, nem értem mi a gyanús abban amit írtam, a telepített trafipax pontosan tudom hogy hol van, ott le is szoktam lassítani, 110-120-ra, elméletileg az a trafipax információim szerint cask 140-nél fényképez, hiábba csak 100-al lehet menni...
És igen, a wagon R tud 160-nal menni, sőt ha tudom tartani a sebességet fél-egy percig és a szél és kedvező:D akkor felmegy 170-ig, eddig 2-szer sikerült, valószinüleg hátszéllel, éjjel amikor folyamatosan tartani tudtam a sebességet hogy elértem a kilométer órám szerinti 180km/h sebességet. Elméletileg meg 12-13 mp alatt van meg a 100, na én már mértem és 10mp, legalább is nekem. És ez elvileg csak a 75 lóerős, ha jól tudom 2003-tól már 92 lóerősek, amúgy 1.3-as, csak anyi hogy japán, 4.000-től jönn meg az ereje és 7.000 meg sem áll.
magampista, ez is egy előitélet, te örülnél ha elkezdeném mondani hogy, ódis csak 2 féle van? Pedig hülyeséget mondanék... suzukikkal nincs semmi baj, már ha a kategoriáját nézzük, minden hasonló árú autó nem tud többet, max. kényelmesen de nem ilyen japánosan pörgős a motorja, minden 2-3 millás(újonnan) kocsiban bele lehet kötni... Amúgy is a szüleimmé az autó(most állok új autó vásárlása elött), nekik tökéletes, pedig apám aztán volt taxistól kezdve, fuvarozón át testőr sofőrig. Anyám meg az sem tudja hogy van benne 5. sebesség. Én meg új autó vásárlása elött állok

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.07. 16:06:21

Butaság, hogy bejáratásnál egy adott fordulaton kell járatni..
Legfeljebb az első 50-100km-en.
Utána mondjuk 3500 fölé nem szabad forgatni, de variálni kell a fordulatszámot.

ntsaba 2008.12.07. 16:27:26

"Bambano 2008.12.06. 12:06:00
Velem ilyet akkor csinált egy emancip..ci, amikor folyton keresték a locsifonján. Amikor csörgött a póráz, akkor lassított, amikor letette, akkor gyorsított. Ja, természetesen kézből telefonált, kihangosítóra nem tellett már a vadi új kocsiban.

Bejáratni optimálisan azonos fordulatszámon lehet."

Nem, bejáratni NEM azonos fordulatszámon kell. A legoptimálisabb városban... Nem megyek bele a műszaki mikéntjébe, akit érdekel majd utánanéz.

MosoMasa 2008.12.07. 19:06:38

Fellázad a szuzukis - magyarul beszélő, magyar thriller

Szuzuki 5 sebessége: 3 előre, egy hátra, üres.

B.GY. 2008.12.07. 22:49:02

Harelgas.Szerintem csal az az óra jó sokat:)Mérd meg gps-sel.Egyszer egy 1.6-os swifttel "hozott" össze a sors az M3-on.Na az 160-ig bírta,aztán elfogyott az ereje.Ma is jöttem haza a pályán,egy lila suzukis 140-nel ment el mellettem,aztán a Gödöllői emelkedőn,meg 100-ra lassitott vissza.Gondolom nem bírta az emelkedőt.De nem ment vissza a külsőbe.Aztán a lejtőn újból elment ezerrel.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.08. 14:59:54

Én pl. a Magyarszék utáni (Dombóvár felé menve ) emelkedőn nem megyek ki a ülsőbe, mert annyira szar, hogy szétverné a futóművet + az autó alját. Inkább feltartom a mögöttem jövőket és elviselem a villogást, már bocs, de nem b*szom szét kedvükért a kocsim...

B.GY. 2008.12.08. 22:07:47

Na de az M3 az sima.Én sem megyek a kátyús részen az utakon,ha lehet.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.12.09. 00:47:35

Mea culpa: én nem vezetek állandó sebességgel, mert ha pld. telefonon hívnak, és kizárólag a fülhallgató segítségével (ez komoly!) fogadom a hívást, akkor csökkentem a sebességet. Emellett, ha állítok a hőmérsékleten, a ventilátoron, piszkálom a rádiót, a navit, vagy csak a fülem, mert viszket, akkor is ösztönösen csökkentem a sebességet. Ha lenne tempomatom, az sokat segítene. Ennek ellenére azért nem hirtelen változtatom a sebességet, és - ami a legfontosabb! - figyelem a környezetet, hogy ne okozzak másoknak kellemetlenséget. Ha épp helyzet van, akkor nem piszkálom a rádiót, hanem a forgalomra koncentrálok, ráér később csatornát váltani.

Harelgas 2008.12.09. 01:14:00

Szerintem a suzukikkal nincs semmi baj, nem értem miért szídják ennyire, ha egy kicsit szét néznél a világon akkor rájönnél hogy olyan márkát szídsz aminek a 2005 elötti autóinak a többsége amit európábban forgalmaztak más gyártók tervei vagy más gyártókkal fejlesztett autók, régi swift egyáltalán nem suzuki, ausztriábban az ignisek emblémája suzuki helyett subarú eblémajuk van, a wagon R félig opel, az egész műszerfal-középkonzol opel... amikor a suzuki saját autót hozott be európábban már a töréstesztje jobb volt mint sok másik autónak, jó persze van jobb is... az meg ki hogy vezett nem feltétlenül az autó erejét bizonyítja, nagynénim amikor előz eszében sem jut hogy létezik olyan hogy visszaváltás, csak panaszkodik hogy nagyon gyenge az autó, 1.6-os új astra, pedig én már mentem vele és elég jól húz, csak akkor fogy ki az ereje amikor japánéknál megjönn, attól nem rosszabb csak más a karaktere. Amúgy meg az én kis szarommal lenyomtam egyik éjjel egy swift sportot (125ló), ne az autót nézd hanem a sofőrt! A cikk egy volvóról szól, akkor a volvósok ilyenek általábban? Vagy akkor minden audis egyforma téged is beleértve? Egy fenét! Ahogy a suzukisok sem mind egy formák, attól hogy ha egy öreg néni megy elötted egy régi swiftel és olyan hülyén vezett hogy már kész vágy akkor sem az autó tehet róla hogy így vezetik...

B.GY. 2008.12.09. 15:46:00

Szerintem sincs semmi baj a Suzukikkal.Nekem azokkal van bajom akik vezetik:)Miért van minden öreg néninek/bácsinak swiftje?

alte trottel 2008.12.09. 18:32:19

Meg amit a paci himbál!

Nekem záporjóskám van!

Harelgas 2008.12.10. 00:11:30

Azért van minden bácsinak/néninek swiftje mert olcsók és őket általábban nem érdeklik már az autó külseje a "respect-je" az utakon! Mellékesen röhejesen olcsó a suzukik javítása, töbször is úgy néztem a számlát a szerelőnél amikor 1-1 kopó alkatrészt kellett kicserélni hogy nem hittem a szememnek, 5-ször nagyobb pénzekre számítottam! pl. egy légszűrő kevesebb mint 3 ezer ft. Más autóknál van az 7 meg 9 ezer, legalább...
De azért visszatérve arra amiért van ez a fórum... szerintem is a leggyakrabban az lehet hogy az ember több hívást is kap vezetés közben, nálam is volt, lehuzodtam szépen, haladtam a forgalommal és miután letettem nyomtam újra, most az simán lehet hogy valakit valamiért töbször keresik vagy neki kell többször telefonálnia...

B.GY. 2008.12.10. 12:53:00

Harelgas!Szerintem egy 120-as Skoda olcsóbb:)Amennyit járnak vele a temetőbe az is simán elég:)A szűrő meg van vagy 600 ft-hozzá.Sirnak a nyugdíjasok,aztán meg fizetik a suzuki részletét.Nekem 13 éves kocsim van.Egy olajszűrő hozzá 800 ft.,a levegőszűrő meg van vagy 600:)Szervízbe meg nem hordom,csak szerelőhöz.Ráadásul ő a haverom,mindig korrekt,és precíz.

jozan 2009.07.25. 19:11:14

A tempomattal vagy gyorsabban kell menni mint a többiek, vagy lemaradni. Próbáltam 100-130 között, de félő volt hogy elkopnek a tempomat gombjai. 140es tempó kellett ahhoz, hogy ne kelljen sokszor beavatkoznom.

Nemrég egy ignist kerülgettem az M3-as pályán. Emelkedőn a tempomat miatt mindíg megelőztem, a parton lefelé persze mindíg elsuhant mellettem. Azt hihette kötekszem vele, mert pár ilyen kerülgetés után úgy döntött beleáll a lökhárítómba. Pár km után meguntam és egy gázfröccsel magára hagytam.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása