Valahogy még nem volt szerencsém megtapasztalni amiről Gábor írt a levelében. Vagy csak annyira hozzá vagyok szokva a hasonló helyzetekhez, hogy fel sem tűnik, ha oldalról le akar gyalulni valami ijedős sofőr? A fő probléma inkább abból adódhat, hogy sokan nem nagyon akarják betartani azt a negyvenet, mert annyival haladva nem is olyan éles az a kanyar. Aki meg még ott is képes lenne úgy kisodródni, hogy nekicsapja az autóját a szalagkorlátnak, annak lehet, hogy megérettek a gumijai egy cserére.
Van egy sajátossága az Erzsébet hídnak, amitől sokan kapásból lefossák a bokájukat - pláne azok, akik nincsenek tisztában gépjárművük pontos méreteivel és saját képességeikkel. Konkrétan (Pest felől haladva) a budai hídfőnél lévő éles "jobbos" kanyarra gondolok, ahol két sáv, plusz egy buszsáv van, 40 kilométer/órás sebességkorlátozással.
Ezzel alapjában véve nem lenne semmi baj, ha az autósok nem ijednének meg a baloldali dupla szalagkorlát közelségétől. Emiatt rendszeresen levágják a kanyart, veszélyeztetve a középső sávban haladó autók épségét. Természetesen akkor nincs probléma, ha dugó van és lassan haladnak az autók, de gyér forgalomnál szinte minden esetben "bodycheck" közeli helyzet alakul ki. Lehet dudálni, hatalmasat fékezni, szídni a másik anyját, illetve menekülni a buszsávba, ha az éppen üres.
Ma reggel is éppen erre vezetett az utam (természetesen a középső sávban) a bal oldalamon egy bordó SX4-gyel, mögöttem egy Antarával - előttem és jobbról semmi. Ismerve a "helyi szokásokat", már lassítottam, de autóm orra még nem hagyta el az SX4 hátsó felét, amikor annak kedves sofőrje egy hirtelen gondolattól vezérelve levágta a kanyart, ezzel reflex- és féktesztre kényszerítve engem - szerencsére az Antara nem volt közel.Mivel gyakran járok erre, számtalanszor tapasztalatom ezt a helyzetet. Az egy dolog, hogy szarnak a felfestésre (azaz a kanyarívre), de az sem érdekli a delikvenseket, hogy éppen mivel haladnak mellettük (kisebb személyautóval vagy nagy egyterűvel), mert az "erősebb kutya baszik" elvén szinte mindig levágják a kanyart. Ha dudálnak rájuk, akkor meg bambán néznek és nem értik, mi a probléma.
killermoney 2008.12.07. 11:59:15
Ja és első???:D
Marcellusca 2008.12.07. 12:25:31
Ja és 43! :D
G 2008.12.07. 12:26:03
Az adott kanyart egyébként nem véletlen hívták casco-kanyarnak anno.
A vicc az egészben, hogy átlagsofőr béna. Nem kicsit, nagyon. Az adott kanyar 70-80-al még átlagos, de persze műszakin megfelelő állapotú kocsival bőven bevehető sávból kicsúszás nélkül.
De a sok idiótának már lassú haladásnál is kihívás... Sajnos ez van. Defenzíven kell vezetni miattuk... :S
yappari 2008.12.07. 12:36:15
A 43 azmiaz?
Köszi
Auto-InterCont 2008.12.07. 12:36:51
Marcellusca 2008.12.07. 12:37:56
Én skodás vagyok, de nem vagyok ám olyan!
Marcellusca 2008.12.07. 12:40:05
43 = ösi, román szokás! :D
Marcellusca 2008.12.07. 12:41:19
Bocs, mármint elsőzni ősi, román szokás.
Én skodás vagyok, de nem olyan.
AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.07. 12:42:01
bela@bela.hu 2008.12.07. 12:47:40
Krisi 2008.12.07. 12:51:19
Amúgy tényleg nem egy durva kanyar az, csak hát ez van: az emberek nagy része nem tudja hogy hol vannak az autója határai. Ezért érzem magam sokszor átlagosnál jobb vezetőnek, mert látom hogy miket művelnek mások. Pedig én sem vagyok jó sofőr.
Walter Röhrl, na ő tud vezetni. A többiek csak próbálnak :)
Marcellusca 2008.12.07. 12:52:05
Ehhez nem mindig kell eső vagy hó.
Jártam már úgy, hogy a belső sávban haladó majdnem feltolt a járdára. Még jó, hogy észnél voltam. (És, hogy jó volt a kürtöm. :D)
Marcellusca 2008.12.07. 12:57:10
Ha olvastad volna és ismernéd a helyet, akkor tudhatnád, hogy a külsö az buszsáv, tehát ott (szabályosan) nem mehett, csak a középsőben. :D
HTF: Walter Röhrl? :D
Silenthill 2008.12.07. 12:57:16
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.07. 12:57:27
Ja. Esőben is hasonló a szitu (sőt még rosszabb, mert a hóban általában jól látható keréknyomok sem vezetik az idegent): néhol megkopott már a felfestés, az út meg erősen csillog, így optikailag érzékelhetetlen a sáv vonalvezetése. Ilyenkor van az, hogy van aki emlékezetből megy, és tudja, hogy ott hogyan kanyarog a csík, van aki meg nem tudja, levágja (és még hibáztatni sem lehet érte).
Mi a francért nem lehet az ilyen kritikus helyekre pl. kicsit kiemelkedő fényvisszaverős jelöléseket beépíteni?
storyline :) 2008.12.07. 12:57:49
ave 2008.12.07. 12:59:31
Elfer az auto benne, de az autopalyan sem azert olyan szelesek a savok, hogy elferjen benne egy kamion is, annal is szelesebb. A biztonsagerzethez kell nemi levego a korlatok mellett.
Szoval ez hibas kialakitas, nincs mit ragozni rajta.
G 2008.12.07. 13:29:07
"Ha olvastad volna és ismernéd a helyet, akkor tudhatnád, hogy a külsö az buszsáv, tehát ott (szabályosan) nem mehett, csak a középsőben. :D"
De mehetett volna, ha megy a Gellért tér fele, azaz jobbra fordul :)
Akkor már a Pesti hídfőtől mehet a buszsávban!
G 2008.12.07. 13:41:04
Saját példa: Közepes forgalomban a hegyalja útról középső sávban csorgok le, jobbra mellettem - kicsit előbbre banya vizet facsarva a kormányból halad a külsőben. Feltűnik egy szep csuklós volvo busz a buszsavban. A banya alapjelnek tekinti a sajat sebessergét és a jobb sávszélt, arra szabályoz az épp üzemelő 2 db neuronjával, szóval frankón két kerék közé veszi a felezővonalat ahogy a busz mellette kaszál be az ő sávjába. Szerencsére látszott, hogy az egész helyzet a kéksárga előszobája, (valahogy valószínútlennek tűnt, hogy a banya a jobb tükrét beáldozva edukálja a bussofőrt a sajét sávja tiszteletére), úgyhogy figyeltem és nem jött nekem.
AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.07. 13:50:58
Valami felüljáró van az út fölött keresztben, és egy ponton a 3 sáv beszűkül 2.4-re.
Általában a jobb szélső sávból, ami akkor beszűkül, menekül mindenki középre.
Mindig van olyan, aki a megüresedőben akar leleményesen előretörni, aztán jön a hoppá, hogy nem fér el.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.07. 13:58:36
Káposztakukac 2008.12.07. 14:05:29
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.07. 14:06:23
"alapjelnek tekinti a sajat sebessergét és a jobb sávszélt, arra szabályoz"
Hülyemérnök :-)
Marcellusca 2008.12.07. 14:07:16
De, ha nem a Gellért tér felé, hanem az ótópályára akar menni, akkor minek menjen ki a külsőbe? Hogy 5 méter múlva visszakéreckedjen a középsőbe?
Calogero 2008.12.07. 14:07:37
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.12.07. 14:13:38
Klausztrofóbiásoknál fokozottan...
Időnként én is hülyén érzem magam szűk helyeken, bár az agyammal érzékelem, hogy lazán elfér az autó. Pl. ha autópályaépítésnél két sávból hármat csinálnak + kamion az egyik oldalon, szalagkorlát a másikon. Vagy a városban, amikor az egyik oldalon villamos, másikon meg pótos IFA. Szerintem a népesség felének ilyenkor menekülhetnékje van. Nekem is.
A fenti kanyar is ilyen: ha éppen jön melletted egy busz a középsőben, akkor előjön a klausztrofóbiád a szalagkorlát mellett, ha meg csak egy Suzuki jön mögötted középen, akkor inkább csinálsz magadnak egy kis helyet :-).
Leonard Zelig 2008.12.07. 14:18:49
Reggie 2008.12.07. 14:21:37
volvo 01 2008.12.07. 14:24:44
2008.12.07. 14:26:16
2008.12.07. 14:05:29
„az a szentendrei út lesz és az esztergomi vonat felüljárója. tény, hogy nagyon beszűkül, de a szélső sávban egy személygépkocsi akkor is elfér. még ha kell is egy kis bátorság, hogy az ember kipróbálja...”
Nem annyira bátorságpróba az. :-)
Ráadásul azt se felejtsük el megemlíteni, hogy ott van egy 50-es tábla is.
Autós állat 2008.12.07. 14:26:35
masterboy 2008.12.07. 14:27:54
Reggie 2008.12.07. 14:30:07
Szoval, ha mindegyiknel gyorsabban megyek akkor nem tudnak belemjonni. Ez eleg defenziv?:)
yappari 2008.12.07. 14:36:49
www.grosh.com/upload_images/full/ES2546.jpg
:)
Széna Tomi 2008.12.07. 14:39:28
Krisi 2008.12.07. 14:48:59
A HTF meg mi? Happy Tree Friends? :D
Gera 2008.12.07. 15:00:15
loláb 2008.12.07. 15:10:32
"...Az adott kanyar 70-80-al még átlagos, de persze műszakin megfelelő állapotú kocsival bőven bevehető sávból kicsúszás nélkül..."
Megnézném amikor megpróbálod. Jó távolról.
Marcellusca 2008.12.07. 15:14:48
Akkó' 18! (Olvass vissza, köcsög!) xD
Marcellusca 2008.12.07. 12:40:05
Marcellusca 2008.12.07. 12:41:19
Egyébként a teljes "kódtáblát" megtalálod a kocsmában, offtopikon.
Rambo 2008.12.07. 15:20:12
Don Blasius 2008.12.07. 15:21:52
Amúgy van egy pár érdekes sávelhúzás, ahol esetleg több korábbi felfestés is üti egymást (pl. Kvassay út a Vágóhídnál), és simán egymásba folynak a sávok. Valamint az útfestések minősége+közvilágítás is megér egy posztot, esőben sok helyen totál elvesznek felfestések még az újak is.
isti77 2008.12.07. 15:26:45
Megnézném amikor megpróbálod. Jó távolról."
Csatlakozom. Az a 70-80 legyen inkább 40-50.
Bár éjjel 2-kor, amikor nincs forgalom, 3 sávon oda-vissza átvágva lehet, hogy tényleg megy a 70-80 is, még nem próbáltam.
Z. 2008.12.07. 15:45:27
Én általában tempósabban veszem be azt a kanyart, kiengedem a kocsi orrát és ezáltal a kocsit is egészen a korlátig, így simán elférünk.
Viszont az utánna lévő jobbos, ami visz fel a Hegyaljára szintén figyelmet igényel, mert pl. egy busznak esélyes sincs a sávjában bevenni, csak 1-2 ember ezzel nem foglalkozik. Van 1-2 meleg helyzet ilyenkor reggelente. :)
Mike007 · http://lookatmylife.blog.hu 2008.12.07. 15:46:24
B 2008.12.07. 15:54:02
AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.07. 16:00:13
Lehet, hogy elférne a szűkületben egy autó, de sose voltam még olyan helyzetben hogy kipróbáljam. (=nem volt üres az út)
Mások viszont rendszeresen átjönnek ott a középső sávba.
Csoda, hogy még valami tömegbaleset nem volt ebből..
AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.07. 16:04:21
Amikor az osztrákoknál valahol a hegyekben valami két évig építették az autópályát, és betonkockák közé volt szorítva egy sáv, hazafelé..
Na abból űztem sportot, hogy mennyivel merek még ott elmenni közöttük.. Ez vagy 15km hosszan volt, a vége mindig az lett, hogy utolértem a kocsisort. :)
Volt két oldalt fél-fél méter helyenként a sáv szélétől a betonig.
Tehát ha elférne, akkor elférne, de én nem hiszem..
gráf 2008.12.07. 16:05:31
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.07. 16:14:52
Pontosan, ahogy mondod. Csomó helyről hallottam már ezt a hidas buszsávban menős hülyeséget, lehet, hogy megérne a kérdés egy posztot. :)
gráf 2008.12.07. 16:05:31
Köszönjük az építő hozzászólást. :P
Tilcsák Bea (törölt) 2008.12.07. 16:24:32
De mehetett volna, ha megy a Gellért tér fele, azaz jobbra fordul :)
Akkor már a Pesti hídfőtől mehet a buszsávban!
--------------
azt nehezen, mert azon az oldalon nincs buszsáv.
(hacsak múlt hét óta nem festettek fel egyet)
G 2008.12.07. 16:32:17
(hacsak múlt hét óta nem festettek fel egyet) "
Debizony, van. Mindkét irányban. Buda felé végig szaggatott, de tábla és busz felirat jelzi.
én az a G vagyok, amelyik nem ez: G 2008.12.07. 13:41:04 :)
karvasz 2008.12.07. 16:36:39
cso zsi 2008.12.07. 16:43:34
dinoszaurusz 2008.12.07. 16:49:30
megnézném hogyan veszed be 70-80-nal azt a kanyart kicsúszás nélkül
hacsak nem a szalagkorlűt tart téged sávon belül
és azért legyen kéznél ügyeletes orvos
MosoMasa 2008.12.07. 17:19:57
"BP-en már rég nem megyek valaki mellett, csak amíg nagyon muszáj." ...
És ezt melyik BP-en tudod megtenni?
Valaki a sok közül 2008.12.07. 17:24:30
Suzukis 2008.12.07. 17:43:07
"ha éppen jön melletted egy busz a középsőben, akkor előjön a klausztrofóbiád a szalagkorlát mellett, ha meg csak egy Suzuki jön mögötted középen, akkor inkább csinálsz magadnak egy kis helyet :-)."
JBQA, te szemét!
Tilcsák Bea (törölt) 2008.12.07. 17:44:42
a pesti hídfőtől végig...?
ShwartzWazul 2008.12.07. 18:01:33
Krisi 2008.12.07. 18:06:11
gráf:
Még! Még! Csak lényegretörően!
:)
reftno 2008.12.07. 18:08:31
MosoMasa 2008.12.07. 20:27:54
gmower (törölt) 2008.12.07. 20:41:00
Pedig megy az 40-nél jóval többel is (természetesen sávon belül maradás alap), persze megfelelően széles gumikkal, jó futóművel, nem túl magas építésű kasztnival, és az sem árt, ha az aszfalt hőmérséklete is támogató jellegű :) 40-el legfeljebb tükörjégen nem lehet azt bevenni (na meg dugóban :D). A sávelhagyókkal én eddig a Soroksárin déli irányba, a Petőfi híd alatt, és a túloldalon ugyanígy (szerintem valaki nagyon szereti a szimmetriát, azért úgy oldották meg) a felsőrakparton találkozom rendszeresen. A Soroksári mondjuk mindkét irányba rengeteg lehetőséget kínál ilyen akciókra. Nem olyan nagy gond ez egyébként, figyelni kell, mert sosem lehet tudni...
Krisi 2008.12.07. 22:47:44
Többszöri próbálkozásra én is simán bevenném 70-nel egy pályaautóval slick gumikon, de az már más tészta :D
Lunitari 2008.12.08. 09:42:16
Na, ki a király?
SimiTomi 2008.12.08. 09:53:52
Matrix_ 2008.12.08. 10:48:59
az egy nagyon jó kis adrenalin növelő szűkület. Pláne mikor a busz jön melletted a külsőben, belul meg egy személyautó... :)))
nyaammm :))
egyébként 3-an szépen elférnek csak kell egy kis hidegvér.
Aki meg nem tud bevenni egy akármilyen kanyart az mennyen belet lapátolni a vágóhídra!
AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.08. 13:11:42
lori 2008.12.08. 15:13:29
13öreg 2008.12.08. 15:19:22
Légyszi add meg a címed és a vércsoportodat,minél előbb donorra lenne szükség.Agyad nem kell!
Krisi 2008.12.08. 18:54:26
:)
Ha ez mind igaz, akkor már majdnem olyan jól vezetsz, mint én! Már anyám hasában is benzint kaptam infúzión, szóval van még hová fejlődnöd. Az első mondatom is az volt, hogy "szúrjad vissza a hármat neki!"
:D
G 2008.12.08. 20:37:47
szmoker (Homo Trollicus) 2008.12.08. 21:55:26
Viccen kívül, valami A4-féle volt, én meg nagy fehér céges tankkal középen, tőlem jobbra meg a kékbálna. Ha akartam volna, sem tudok arrébb menni. De nem is akartam, és ezt meglátva az Ódis berezelt.
Hügye Ódisok (kivéve, amelyik nem olyan) :)
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.12.09. 01:03:52
Ott én is félek, és 30-al szoktam menni. :-)
Különben, nem értem, hogy az ilyen kanyarokon az útügyesek miért nem dolgoznak egy kicsit, szerintem lehetne tenni valamit a jó célért.
PitBuli 2008.12.11. 10:01:58