Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Vakon vezetünk

2008.12.11. 08:18 :: SilentSound

Ahogy közeledik a karácsony, egyre hamarabb sötétedik délután, reggel pedig mindig kicsit később bukkan fel a nap. DSZI azon akadt ki, hogy folyton elvakítják a szembe jövők, akár több másodpercre. Az meg kifejezetten veszélyes lehet, ha például pont egy ilyen után érünk utol egy fekete kabátos biciklis önjelölt hullát.

Sokat vezetek éjszaka, és eléggé zavarnak a szemben jövők. Az én szempontomból nézve nagyjából csak a 10 százalékuknak van a lámpája rendesen beállítva. (Arról nem is beszélve, hogy sokan inkább végig reflektorral közlekednek és le sem kapcsolják ha valaki jön szemben. Meg akkor sem, ha valaki mögé beállna.)

A leggyakoribb beállítási hibák:

  • mind a két lámpa magasra van állítva
     
  • kisteherautóknak eleve magasabban van a lámpája és ezt egyenesre állítják be, pont hogy a szembe jövő személyautós szemébe világítson
     
  • jobb oldali lámpa nem az út szélét világítja, hanem keresztbe szintén pont szemben
     
  • nem teljesen ide tartozik, de nagyon sok a félszemű. Ilyenkor az egy megmaradt sokkal erősebben világít. Meg nem tudjuk, hogy autó, vagy motor az ami szembe jön.

Nagyon gyakori az olyan eset, hogy bár tudom, hogy 50-100 méterre megy előttem egy autó, aminek világít is a hátsó lámpája, de a sok szembe jövő miatt nem látom. Ilyen viszonyoknál, hogy vegyek egy gyalogost, ha egy fényforrást sem tudok kiszűrni a vakító lámpák miatt. Tudom, hogy ilyenkor az út szélét kell nézni, de mikor jön egy fényfal szemben akkor az mögé nem látok be. Sajnos. Egyenlőre nem lesz olyan kocsim, amelyik infrás technológiával figyeli az út környékét. Ez is sajnos. Meg sajnos egy darabig nem lesz minden kocsiban szintező elektronika.

Két kocsit vezetek, mind a kettő rendesen van beállítva. Egy éjszaka 3-500 kilométer vezetek és ez alatt csak minimális villogást kapok, rendszerint kamionosoktól. Ők biztost mást látnak mint egy személyautós.

Véleményem szerint ez is a közlekedési morál része, hogy az autónk beállításánál nem csak magunkra gondolunk.

Ha megfelelőnek találják a posztomat kérem ezt is jelentessék meg, Ha csak egy ember beállítatja a lámpáját rendesen megérte.

Segítségük előre is köszönöm.

167 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye béna veszélyes lámpa

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

George Jung 2008.12.11. 08:29:10

Jogos, értelmes.

Hozzátartozik, hogy hiába villantasz egy olyannak, aki lámpa nélkül/refelektorral megy, mert ma már annyit villog mindenki össze-vissza, hogy nem is foglalkoznak vele.

Szorosan a témához tartozik a KÖDLÁMPA TELJESEN FELESLEGES használata.

Marcellusca 2008.12.11. 08:33:44

Abszolút egyet értek. Csomó autóst marhára nem érdekli, hogyan van beállítva a lámpája. Világít, oszt jóvan! Vakítja a szembejövőt? Ki nem sz@rja le?
Abba bele sem gondolnak, hogy ezáltal a saját biztonságos közlekedésük sem megoldott.
A ködlámpásokról ne is beszéljünk!
Tegnap reggel a kocsiban kapcsolgattam a rádiót és két adón is (finoman szólva) elküldték a betelefonálók és SMS-ezők az indokolatlanul ködlámpát használókat.
Tettlegességről nem érkezett jelentés. :D

RaveAcE 2008.12.11. 08:34:21

Régen még elpepecseltek vele az autósok, állítgatták a lámpákat. Az újabb típusokon szerelőre/szervízre kellene bízni, de az pénzbe kerül. Miért is fizetne érte, amikor őt nem vakítja az a lámpa, és senki nem ellenőrzi a beállítását?

Secnir 2008.12.11. 08:36:18

érdekes az is, hogy az új 1-2 éves autók felének az egyik izzója ki van égve, és
1. tulajnak nincs pénze kicseréltetni
2. új autónál ennyi idő alatt kiég az izzó

felháborító.

Secnir 2008.12.11. 08:37:19

ja, nálunk szülői házban még megvan a garázsajtón a lada, santana, polo, matiz vonala meghúzva lámpabeállításhoz :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.11. 08:37:44

RaveAcE: A mostani autók többségén egy pici mozdulat kicsit lejjebb irányítani a fényeket, egy kapcsolót eltekerni nem olyan megerőltető. Persze ha alapból el van állítva, akkor ez nem segít sokat. De én azt sem értem, mitől tud az magától elállítódni...

Almacsutka 2008.12.11. 08:38:18

Kedves Postíró!

Sajnálattal kell közölnöm, hogy az írása rám nem volt hatással, ugyanis ezt a lefelé állítást már réges rég végrehajtottam a család kocsiján és azóta is figyelem, hogy ez a beállítás így is maradjon, így a lámpa minél inkább az utat világítsa és ne a szembejövő szemét. :)
De egyébként egyetértek veled, és a ködlámpás dologgal is, bár az engem nem szokott zavarni...

Secnir 2008.12.11. 08:43:36

"SilentSound · autozz.blog.hu 2008.12.11. 08:37:44
RaveAcE: A mostani autók többségén egy pici mozdulat kicsit lejjebb irányítani a fényeket, egy kapcsolót eltekerni nem olyan megerőltető. [...] De én azt sem értem, mitől tud az magától elállítódni..."

elmondom.
mert baloldalt van a tekerentyű, és ki- beszálláskor hozzáér a térded, combod kistáska stb. ahol a bajuszkapcsolón vagy középkonzolon van, ott ofkörsz nem megy.

Tehenke 2008.12.11. 08:46:06

Angem 7 éve még megállított a rendőr, mert nincs jól beállítva a lámpa.
De amúgy is mindenkinek a saját érdeke, mert ő is jobban lát, ha rendesen be van állítva. Ez vonatkozik a ködlámpákra is, melyek használata sajnos az út szálán megbújó 15-20cm mély kátyúk miatt lehet akár indokolt is.
de hogy a postra is válaszoljak:
1. Ez lehet az is, hogy túl van pakolva a kocsi hátulja, és ezért világít az egekbe az eleje. Sajnos az emberek nagy része nem s tudja, hogy mire való a beápített fényszóró állító.
2. Az összes ilyennek sünterápia.
3. Ez a törött autók jellegzetessége. Sosem lehet beállítani normálisan a lámpájukat. Nem tudom hogy kapnak műszakit?
4. Ja. Erről már írtam. Kapják be a gyártók, hogy olyan autókat gyártanak, ahol már égőt sem lehet cserélni. Amúgy erre is csak egy szabályt kéne hozni, és annyi.

Megemlíteném még, hogy sokan nem veszik komolyan, hogy a lámpát is tartsák tisztán. Kevéssé vakít, és ő is jobban lát.

Amúgy a postírónak is javasolnék egy szemészetet, vagy egy fényszóróst, mert bármennyire is vakít, azért neki még látni kéne valamit, ha nem néz pont bele.

MosoMasa 2008.12.11. 08:48:03

Hogyne volna pénze kicserélni! bele tudja tenni ezeket a ma divatos rohadt erős izzókat a gépibe! csak igénytelen tulok, és nem állítja be.
És nem csak a szembejövő vakít, hanem a mögöttem jövő baromállat is, annyira, hogy a kocsiban simán olvasni lehet.

Azt hiszi a majom, hogy ettől az úton ő kvázi jobban lát, de hát hiába a nagy fényerő, ha kék a fénye annak a szarnak (ugye eltünnek a kontrasztok ennek hatására és egy szemmel nem lesz jobb....
A ködlámpát használni pedig egyébként tilos.
Egyébként ódis vagyok, de nem olyan!

töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.12.11. 08:48:31

rezgéstől is állítódik....
egyébként +1
én mindig reggel vezetek(holnap vizsgázom, dél pesten senki ne legyen az utakon, kérlek!)
és mindig vakítanak, városon belül is.
Mondjuk inkább ez, mint a mercis, akit már csak akkor láttam, amikor kikanyarodtam elé....
ti. semmilyen világítás nem volt rajta:(

Tehenke 2008.12.11. 08:49:32

Ja a ködlámpa. Ott egy kicsit műhisztit érzek.
A hátsó ködlámpa egyáltalán nem zavaró, ha megtartod a 3mp-es követési távolságot. Az első meg beállítás kérdése. Aki szúrófényt használ ködlámpa helyett, annak sün karira, de egy jól beállított, max 10-re vvilágító 35 w-os H3 (ez a szabvány) nem életveszélyes.

Marcellusca 2008.12.11. 08:55:56

Tehenke 2008.12.11. 08:46:06

1. pontod igaz. Régi, D Kadettomon nem volt állítási lehetőség. Viszont sokat jártam vidéken és a kivilágítatlan gyalogosok és bringások miatt kicseréltettem az izzókat. Kirelézés után 140/100-as izzókat raktam bele. Ha meg voltam pakolva villogtak, de mikor visszavillogtam, még a kamionosok sem "erősködtek".
Mostani verdámon van állítási lehetőség és zsokom is használni, terheléstől függően.

Marcellusca 2008.12.11. 08:57:35

Szóval szokom, nem zsokom.

Egyébként én skodás vagyok, de nem ám olyam. :D

Tehenke 2008.12.11. 08:57:58

Jaja. Az is fontos, hogy az izzókat időnként cserélgessük, akkor is, ha nem ég ki. Besárgul, és halványabb lesz a fénye.

Szendwich 2008.12.11. 08:59:00

Abszolut kedvenc amikor a nagy kodben egyesek elfelejtik felkapcsolni a lampajukat. Dobbenetes latvany amikor szembol elobukkan egy auto a surukodbol es ahogy elsuhan melletted csak azt latod a tukorben, hogy hop eltunt. Az mar csak hal a tortan, ha meg raadasul az auto szurke szinu ;)

Auto-InterCont · http://www.autointercont.com 2008.12.11. 08:59:44

´´nem teljesen ide tartozik, de nagyon sok a félszemű. Ilyenkor az egy megmaradt sokkal erősebben világít. Meg nem tudjuk, hogy autó, vagy motor az ami szembe jön.´´

Ha két lámpát látsz, az is lehet két motor, de ne próbálj meg átmenni köztük!
:D

Csaba 2008.12.11. 09:00:22

Secnir, ez esetben én védve vagyok, mert nekem a kormánytól JOBBRA van az elektromos fényszóróállító tekerentyű kézikészülék. :-)
Bár megfelelő kondiciók között valószínűleg azt is meg lehet térdelni.

Angyal, ez sajnos a Belvárosban is hatványozottan igaz. Amióta korán sötétedik, tele az összes utca, kis utca, és jobbkezes dzsánksön (!!! :( ) kivilágítatlanul közlekedő taligákkal.

Amúgy értem én a motivációt, az én autóm is "menőbb lenne szembő' " felkapcsolt ködlámpákkal meg 90+1 fokban világító gagyi-kék-xenonnal, de utóbbi nincs, előbbit meg akkor használom, ha köd van.

ex-dr. vuk 2008.12.11. 09:04:30

Es akkor meg nem szoltunk arrol, akik "lopakodo" uzemmodban kozlekednek, vagyis mindenfele vilagitas nelkul. Eszukbe sem jut, mert a kozvilagitas miatt ok latnak... Eleg sok ilyen van.

Szendwich 2008.12.11. 09:05:39

"Amúgy a postírónak is javasolnék egy szemészetet, vagy egy fényszóróst, mert bármennyire is vakít, azért neki még látni kéne valamit, ha nem néz pont bele."

Latninak lat mindenki, de amikor jon egy mostansag divatos utcai harci terepjaro, raadasul felkapcsolt fenyszoroval, na az megfolyatja a szemed...

Auto-InterCont · http://www.autointercont.com 2008.12.11. 09:06:57

Az elsö ködlámpa valóban nem zavaró, csak teljesen felesleges, ha nincs köd, bár ködben is nagyon szerény a teljesítménye. Aki tiszta idöben használja, az meg számomra egy kategóriába esik a neoncsöves, ledsoros kis bohócokkal.
A hátsó ködlámpa pedig nagyon zavaró tud lenni, ha hosszabb távon megy elötted.

Csaba 2008.12.11. 09:07:17

"SilentSound · autozz.blog.hu 2008.12.11. 08:37:44
RaveAcE: A mostani autók többségén egy pici mozdulat kicsit lejjebb irányítani a fényeket, egy kapcsolót eltekerni nem olyan megerőltető. Persze ha alapból el van állítva, akkor ez nem segít sokat. De én azt sem értem, mitől tud az magától elállítódni... "

Szerintem tiltsuk be fejvesztés terhe mellett az autó első ülésén folytatott szexuális aktusokat. Mint tudjuk, EZ a cselekmény képes az autó ÖSSZES elektromosan szabályozható beállítását olyan tartományokba helyezni, amik láttán még a tervezők is csak a fültövüket vakargatják.
Mindezt csupán súrlódással, támaszkodással, kapaszkodással.

Meg amúgy is, minek az első két fotelt használni, ha van egy bőrkanapé hátul? ;-D

Silverf@x 2008.12.11. 09:14:15

Az én lámpámon egy csomót szenvedtünk, hogy rendesen beállítsuk, de mivel utángyártott, elég erős a fénye és olyan, mintha direkt szivatni akarnám az embereket... :( Tökig lenyomtam a fényét, dehát akkor is erős... szóval nem mindig az autós a hibás.
Bár nekem meg a hócipőm tele van a ködfényszórósokkal! Ha kell ha nem sütik ki vele a szemem... az olyan menő? Vagy nem is tudja, hogy fel van kapcsolva?

Marcellusca 2008.12.11. 09:14:24

Auto-InterCont · www.autointercont.com 2008.12.11. 09:06:57

Abszolute igazad van. A ködlámpákat IS tudni kellene használni.
Én úgy szokom (ködben és zuhogó esőben, ótópályán) használni, hogy mikor utol érek valakit, akkor lekapcsolom, hogy véletlen se vakítsa. Ha utolér valaki, akkor lekapcsolom a hátsót, hogy ne folyassam ki a szemét. Amikor kellő távolságban vagyok a másik közlekedőtől akkor kapcsolom vissza. Úgy gondolom így én is látok és engem is látnak, anélkül, hogy maradandó károsodást okoznék bárki retináján.

Egyébként skodás vagyok, de nem olyan.

Tehenke 2008.12.11. 09:14:57

"A hátsó ködlámpa pedig nagyon zavaró tud lenni, ha hosszabb távon megy elötted. "

Akkor azt hiszem megvan legalább egy valaki, aki a követési távra fittyet hányva a másikra "tapadra" autózik.
Amúgy megkérdezném azt, amit zavar az az egy 25w-os piros lámpa, mit csinál, amikor még 3 vagy 5 másik 25w-os piros felgyullad? Hirtelen megvakul??? Mert ez minden fékezésnél előfordul ám...
Sőt a régebbi F-astrások előszeretettel kötik át a féklámpához a ködlámpát is. Olyankor mi van?
Szerintem akit zavar, az nem tartja be a követési távolságot.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.11. 09:15:04

nagyon is jogos!

én is utálom ezt. rám eddig kb 3× villantottak. csesztet is a dolog, hogy mi a baj, ha hazajutok valamikor karácsony környékén lejjebb is tekerem kicsit a fényszórót. (igaz nálunk sok a domb, és ott megintcsak teljesen más a dolog, ha én jövök föntről le, ők meg lentröl felfelé, akkor az iszonyatosan szar, akkor is ha jól van beállítva a fényszóró)

egyébként nemrég cseréltem +50% fényerejű halogén izzóra, és marha jó, sokkal jobban látom az utat, főleg ha nagyon kopott alig látható felfestés van

Gontar 2008.12.11. 09:17:52

Ködfényszóró (ez van elöl) az esetek nagyrészében nem zavar. Nem teljesen sík úton azonban nagyon xar is tud lenni... Én csak ködben és (nem vagy!) lakott területen kívül használom. A ködzárófényre (ez van hátul) a KRESZ szerint is sokkal szigorúbb előírások vannak, mint a ködfányszóróra. Nem véletelenül. Engem speciel nagyon zavar, amikor pirosnál az ilyen mögött állva kisüi a szememet...

Egyre gyakrabban tapasztalom (úgy látszik egyre nagyobb divat (vagy csak egyre több autón van ködfényszóró)), hogy úgy közlekednek egyesek, hogy csak helyzetjelző + ködfényszóró világít. Csak sejteni tudom a motivációikat, de mindíg nagyon jókat röhögök ezeken... Főleg amikor egy-egy ködfényszórójuk nem világít, mert égő kiégve - de cserére már nincs esze... :-DDD

Pozitív a dologban (legalábbis nekem ez a tapasztalatom - mostanában), hogyha zavar valakinek a "díszkivilágítása" (és teljesen indokolatlanul, a KRESZ-t megszegve használja), és ezt jelzem neki villantással, esetleg a ködfényszóró/ködzárófény felvillantásával akkor azért az esetek nagyrészében lekapcsolják. Ha csak a fényszóróval villogok azt nagyrészt nem veszik. Ha a ködfényszóróval/ködzáróval akkor azért a legcsekélyebb iq-val rendlekzők is felfogják, hogy mire is kérem őket.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.11. 09:20:11

a sima refi villantásra szvsz azért nem reagálnak az autósok, mert az útegyenetlenségből eredő döccenések is villantásnak tűnnek...

molnibalage 2008.12.11. 09:21:07

Nekem nincs jogsim, de rettegek a pillanattól mikor este kell vezetnem. Bátyus mellett mikor ütlök és jön szembe valami sokszor SEMMIT sem látok. X méterig TELJESEN vakon vezetnék, ha én lennék a sofőr.

Próbáltam mindefele félrenézni, de az sem segített. Most vagy nagyon fényérzékeny a szemem, vagy tényleg nagyon sok autónak nincs belőve a világítása

Aneninen 2008.12.11. 09:26:35

Attól is tud félrehúzni a fényszóró, ha a gumikban a nyomás nem jó. Ha ugyanis valamelyik hátsóban esik, a kocsi háta lejjebb lesz, mint az eleje. Szóval időnként ezt sem árt(ana) ellenőrizni.
Az egy- vagy nulla fényszórós versenyzőket meg végképp nem értem, miért nem lehet belátni, hogy k-rvára veszélyes történet, különösen ha a bal oldali nem működik?
A fényszóró beállítását pedig, terheléstől függően állítgatni kell, nem egy akkora truváj, hogy ne tudná bárki észben tartani. Ha meg valaki elfelejti (nálam is előfordult már), legalább gondolkozzon el, hogy talán nem poénból villognak rá a szembejövők, hanem azért, mert xar a fényszórója.

x 2008.12.11. 09:26:55

Meg kell szokni. Kairoban ugy nyomjak, hogy megy a refi folyamatosan, amikor szembemennek, akkor eloszor az egyik, majd a masik leoltja 1-2 masodpercre, hogy a masik megnezze merre van az ut, aztan megint refi... Vakon mennek.

stibi 2008.12.11. 09:27:03

szerintem még az is rossz, amikor minden 3. v 4. autós a középső tükrön keresztül égeti ki a szemem. hiába kattintom el gyökérelhárító módba, nem veszi észre, hogy az elmúlt 10-20 km-en aranybarnára sütötte a tarkómat... :)

amúgy láttam már panelház 2. emeletét világító fényszóróval közlekedni autókat. valszeg az ilyen helyeken frászt kapnak az "alacsonyan" elők.

képzeljétek, a fényszórómagasságot a belső magasságállító pöckökön kívül a motorgépháztető felnyitásával néhány csavar elforgatásával is lehet ám korrigálni. hát nem csodálatos?

Walter Melone (törölt) 2008.12.11. 09:28:56

Múltkor megyek az M0-on. Sebesség 120 (tempomat). Éjszaka van, gyér forgalom---> reflektor.

Kilométereken át közelít, majd megelőz (kb 5km/h sebességkülönbséggel) egy autó, majd elém érve reklamálja a reflektoromat.

Innen három lehetőség van:
1.) lekapcsolom, és így csökken a belátható úthossz, tehát lassítanom kell, hogy ne csökkenjen a biztonságom
2.) visszaelőzöm, mer nem akarok miatta lassan poroszkálni, amíg elnyúlik annyira, hogy ne zavarja az én fényem
3.) ragadok rá, mint ahogy a kamionosok is teszik hosszú utakon rossz látáskor.

Nos én a harmadikat választottam. Visszavettem tompítottra a lámpát, és felvettem a tempóját. Így ő világított nekem előre.

Valamiért ez nem tetszett az emberünknek, mert egyre gyorsabban próbált "lerázni"...

Mi lett volna a helyes?

Lopez 2008.12.11. 09:29:45

Asszem bevehetjük a sünszarás témába a sufnixenont is, mert abból is egyre több van. Lassan elkezdhetné érdekelni a rendőrséget is, viszonylag egyszerűen kiszűrhető, ha nincs fényszórómosó mellette, akkor már lehet is elvenni a forgalmit.

biker_kolee 2008.12.11. 09:29:55

De miért ködzárófény? Olyan fényt ad ki magából, ami bezárja a ködöt? Miért nem lehetne egyszerűen ködlámpa... Esszülyeség.

Amúgy egy ideig nekem is rosszul voltak beállítva a fényszóróim, de nem annyira, hogy agyonverje a népet. Aztán vettem a fáradtságot, és addig csavargattam, míg jó nem lett. :P :D

Amúgy VW-s vagyok. De nem ám olyan!

Katka 2008.12.11. 09:30:46

Sokan azt hiszik, ha magasra állítják a lámpát, akkor jobban látnak. Pedig nem, mert úgy meg gyengébb a megvilágítás. Amúgy tényleg nem lenne hülyeség ha mindenki beállítaná a lámpáját, ill. megtiltanák a teszkós kszenonok árusítását a bazári versenyautókba. Megjegyzem, ha egy vakító fényforrás jön szembe, akkor nem nézek bele, hanem mellé. Elsőre ez furcsa, de hamar megszokható.

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2008.12.11. 09:30:49

Én nyáron raktam a kocsiba utólagosan beépíthető xenont (lehet fikázni). Nem álltam meg ennyinél, jó sok estémbe került, hogy szinte tökéletesre állítottam be őket (fókuszpont, magasság, oldalkép stb.) A szórt fénye nem nagyobb a sima halogénnél. Pár napja eső után (vizes aszfalt) megállított a rendőr, minden oké. Megkérdeztem, a lámpa vakít-e? Erre Ő: bár látta hogy xenon, neki nem tűnt fel, épp ezért nem hozta szóba. Pár percet elbeszélgettünk, s elmondta a véleményét a sok szarul beállított lámpáról no meg a ködlámpát használókról. Minden beállítás és türelem kérdése!

Ezeket leírtam egy a témával foglalkozó fórumban is, persze hogy leordítottak a hozzáértők, hogy biztos mennyire vakít....Na oda se megyek többet...

Gontar 2008.12.11. 09:31:05

Tehenke 2008.12.11. 09:14:57

Amennyiben a Te járgányodban a ködzárófény nem világít erősebben a féklámpádnál + egyéb hátsó lámpáknál akkor az okés - nem is zavaró. Csak ezt kétlem... A ködzárófény fénye jóval erősebb még a féklámpáknál is (általában)... Furcsa, hogy Neked ez nem tűnt fel... Lehet wattokkal dobálózni... az én járgányomban a ködzárófényt egy 55 wattos izzó adja - gyári cucc. Használi eddig csak 2szer használtam - akkor tényleg kellett + a KRESZ által is engedélyezett körülmények álltak elő.

0xFFFF 2008.12.11. 09:31:09

Hmmm. Nagyon sokan észre sem veszik - nem tudják ? - hogy a műszerfalon a kék visszajeézőfény világít. Nem értik a villantás okát. Ilyenkor csak az asegít, ha bekapcsolom a tetőcsomagtartóra szerelt 4 db halogén reflektort. Igaz, ekkor meg meg kell állniuk 20 percre :)

SimiTomi 2008.12.11. 09:31:26

Tegnap két autóval is találkoztam, ami mögöttem jött, de úgy volt beállítva a tompítottja, hogy majd kiégette a szemem a tükörből...

George Jung 2008.12.11. 09:37:32

Most jutott eszembe, hogy egy kicsit rám is vonatkozik a poszt, amennyiben ha a legalsó pozícióba állítom a lámpát, akkor a jobb oldali vakít. A múltkor konvojban mentünk, és szóltak.
Ez kb két hete volt, azóta nem volt időm eljutni egy szervízbe.
Azt tudom megírni, hogy ahogy lesz, megyek.

Reggie 2008.12.11. 09:39:10

biker_kolee 2008.12.11. 09:29:55

Kod-zarofeny
Talan igy sikerul kozelebb jutni a megoldashoz:)

George Jung 2008.12.11. 09:39:41

Walter Melone:

Sima lámpával nem látsz????

Tehenke 2008.12.11. 09:39:41

Xenon:
Szerintem egy rosszul beállított halogén rosszabb.
Ha már valaki xenont rak bele, legalább foglalkozik vele. Én nem tiltanám, hanem kötelezővé tenném. Persze a helyes beállítás mellett. Írta itt valaki, hogy nincsenek kontrasztok. Már hogyne volnának! Ott vannak csak igazán, a 3000 lumen nem vicc.
Én vezetek xenonos, és nem xenonos kocsit is. Amikor beülök a nem xenonosba, akkor próbálom mindíg felkapcsolni a lámpát, pedig már ég.

Szertintem a zölden, kéken, össze-vissza világító halogénok rosszabbak.

Tehenke 2008.12.11. 09:45:08

Gontar

Lehet, hogy gyári cucc, de Magyarországon a 25w az elfogadott. Mint ahogy a piros hátsó index, vagy a jobb kormányos kocsik fordított lámpái is lehetnek gyári cuccok, de attól még nem elfogadottak...
Ködzárófény: 25w. Előre is lehet 55/60 H4 helyett erősebbet rakni. Lehet is kapni "gyári" izzót. Sőt az első ködlámpa h3-a is lehet 150w-os a 35 w helyett. Mindenki olyan égőt rak bele, amilyet akar. Az enyémbe pld ledek vannak. :-P

Reggie 2008.12.11. 09:47:34

Tehenke 2008.12.11. 09:39:41

Azert tunik rosszabbnak a xenon lampa kontrasztja a normal lampahoz kepest, mert sokkal hidegebb a fenye, es a kek fele csokken a szem erzekenysege.

Walter Melone (törölt) 2008.12.11. 09:47:36

George Jung 2008.12.11. 09:39:41


Nem erről van szó. Ha a bevilágított terület túl kicsi a sebességhez képest, akkor egy esetleg felbukkanó akadály elkerülésére már nem elegendő a reakcióidő alatt megtett úthossz. Este fokozottan érvényes ez, hiszen a reakcióidőd a fáradtság függvényében megnő.

Nem azért van reflektor az autón, hogy tudjál vele villogni, hanem azért, hogy nagyobb sebesség esetén meg tudd növelni a belátható úthosszt.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.12.11. 09:50:31

Egy nagyon egyszerű mód, hogy ellenőrizd a lámpáid beállítását: Éjjel figyeld, hogy az útpadka jelző oszlopokhoz (azok a fehérek piros csikkal) viszonyítva meddig világít el a lámpád. Elvileg egy oszlopköz, vagyis ha a kocsid orra az egyik oszlopnál áll, akkor a fénycsóvád pontosan a következő oszlopnál ér véget, ami normális. Ez 50 méter, és még senki sem villogott érte. 1,5 oszlopköznél a gyengébb idegzetűek már villognak, 2 oszlopköznél, meg tuti, hogy mindenki anyázik.
Hozzáteszem, hogy én az autómhoz előirt 55/60 wattos H4es izzót használok, nem pedig "sufnixenon"-t, amit elég sokan.Ezeknek felettébb bántó a fénye, mivel ezeknél jobban kellene ügyelni a megfelelő beállításra.
A kisteherautók ÉS a mindenféle terepjárók lámpái engem is szoktak zavarni. Azzal, hogy feljebb van, pl közlekedési lámpánál pont a személyautók tükreibe világit.. Nem értem, ha a kamionoknál meg tudták oldani, hogy közel egy magasságban legyenek a lámpák a személyautókéival, akkor kistehereken miért kell majd 1.5 méter magasra tenni őket az úttól?

acel 2008.12.11. 09:54:48

A ködlámpát kb 50-80m.es látótávolság alatt illik használni, 30kmh tempónál, ugyanis ilyenkor a rendes lámpával elvakít a köd. ilyenkor a normál fény nem is kell mert zavaró. Úgylátszik itt sem tudják ezt. hát még az utakon. Legtöbb autós azt hiszi ha már kicsit is köd van akkor kell a ködfényszóró. És állítom a sofőrök 92%-a nem tudja helyesen használni.

Az emberek fény érzékenysége eltérő, van akinek még sötétben is neapszemüveg kell, van akit meg a szebfényszórózás se zavar nagyon. Ezt itt is lehet látni a vegzes véleményekből. A posztíró a vezetésnél szerencsétlenebb erősen érzékeny kategóriába tartozik.

Jimboo 2008.12.11. 09:55:56

Valóban nem könnyű izzót cserélni az új autókon: el vannak dugva, mint állat; nagyon nehéz hozzáférni, valahol az egész lámpatestet ki kell venni, stb. Már én sem próbálkozom. De annyira nem drága a csere: két hete vittem be a céges Mondeo-t, mert kiégett a bal első izzó. Találtak még két másik kiégettet hátul (mea culpa, én voltam a buta, azt nem csekkoltam, mert nem zavart :) ), de a három izzó cseréje került 2,5e Ft-ba munkadijjal együtt, márkaszervízben. És 20 percembe került, mert álltak előttem. Ennyit talán megérne, hogy jól látok, nem zavarok másokat, és főként a rendőr sem meszel el sokezer forintra a kiégett izzó miatt.
A probléma a sufnixenon izzósokkal csak az, hogy 99% nem veszi a fáradtságot, hogy állítgassa a lámpát. Minek, ha párezer forintért megvette a műxenont, még állítgassa is egy fél órát? És valamikor még nem is világít olyan jól, mint a hagyományos, bár én mindig kifogom azokat, akiknél az erősebb van. Ésszel használva ez is jó...

zladko 2008.12.11. 10:00:44

hmm. azt hittem hogy nekem érzékeny a szemem, mert sötétben félelmetes autóval mennem, mivel majdnem minden szembejövő autó úgy elvakít, hogy a lámpáin kívül örülök ha az út fehér felfestéseit látom, ha az is le van kopva, akkor lassítás. Bár engem a közvilágítás is zavar, tuti hogy holdfénybe, max ilyen piros jelzőlámpákat (mint ami hátul van) látva sokkal jobban látnék.
Nemrég mikor a pilisen kereszül mentem éjszaka, a 0 közvilágítás és a holdfény fák miatti takarásánál láttam szépeket... bunkó faszt aki nem képes reflektorról tompítottra kapcsolni, ha közeledik felém (6-ból 0 kapcsolt tompítottra), meg épphogy csak láttam jobbos hajtűkanyarban szembe jövő, kanyart levágó lámpa nélküli crossmotort...

Auto-InterCont · http://www.autointercont.com 2008.12.11. 10:01:07

Tehenke 2008.12.11. 09:14:57
Mint tudjuk a követési távolság, a sebesség függvényében változik. Ha 60-nal kell menned valaki mögött, akkor kisebb távolságot tartasz, mint mikor autópályán 130-cal haladsz. Ezért tud zavaró lenni akkor is, ha betartom a követési távolságot.

Desert 2008.12.11. 10:01:36

nagyon ideje lenne a rendőröknek egy kis akciót tartaniuk ezügybe. Különösen a sok gagyixenonra (amely egyébként teljesen illegális) amikor berakják az ősrégi csotrogányok bordázott lámpabúrájába a xenonkoppintást, aztán szóra mindenfelé a fényt az a szar, leginkább a szembejövő szemébe. Műszakit ott helyben érvényteleniteni kéne aztán húzzon friss műszakira normális lámpával 1 héten belül. Ha xenonnal akar gizdázni, akkor vegyen rendeset, szintiszta üveg, automata magasságállitó, nagynyomású fényszórómosó stb. Ja, hogy arra nem futja? Akkor vissza bele a halogénizzó...

SzZ 2008.12.11. 10:03:41

Saját tapasztalatból: a nejem mindig panaszkodott, hogy éjjel vakítják a szembejövők. Én meg jól láttam. Aztán elment szemészetre (maszek, nem a kerületi SZTK), alaposan megvizsgálták, és az új szemüveggel csodák-csodája nem "vakul" az átlagos szembejövőtől.
Persze az is igaz, hogy sok majomszabású egyáltalán nem állítja be a lámpát. A gyerek egyik osztálytársa apukájának több mint egy hónapja szóltam, hogy nem ég a bal tompított. Azóta is látom minden reggel hogy félszemű...

monnyo 2008.12.11. 10:04:03

Megértem a posztolót! Nincs is rosszabb, mint egy fáradt nap után, hazafelé fél úton bámulni vkinek a zárófényét, vagy a tükör elöl hajolgatni, meg elállitgatni h ne süljön ki a szemünk. :(
Én is elég sokat mászkáltam mire vhol elvállalták a lámpáim beállitását (sok helyről elküldtek, mert felnyilnak a lámpáim a gépháztetővel), de úgy gondolom ez mindenkinek saját érdeke, hisz ő is csak úgy lát jól.

Devil 2008.12.11. 10:04:08

Par eve vettem egy domboru belso tukrot, olyat ami sokkal tobbet mutat a holtterbol mint a gyari, egyenes. Kicsit szokni kellett, de amellett hogy savvaltaskor szinte sohasem kell forgolodnom, az a nem vart elonye is megvan hogy sokkal kevesbe vakitanak a mogottem jovok fenyszoroi. Meg a suv-os xenonok sem igazan zavarok, amik addig szinte teljesen elvakitottak.
Azota sokkal kisebb gond a mogottem jovok fenye, most mar csak az zavar aki szembejon, no meg az alacsonyan allo Nap. Lehet hogy veszek egy profi autos napszemuveget.
Igazandibol olyan tukrot szerettem volna ami meg a mostaninal is domborubb; a mostaniban a hatso utasoldali ablakon latok ki teljesen, de olyat szerettem volna amiben az elso utasoldali ablakbol is latszik egy jo nagy darab, es gyakorlatilag nincs is holttere, de ilyet sehol sem talaltam.

biohazard 2008.12.11. 10:04:47

A bixenonos autókon semmiféle állítási lehetőség nincs. Rám az autósok kb. 25%-a villog, kicsit zavaró, de a szervizben azt mondták, ez van, és kész.

Walter Melone (törölt) 2008.12.11. 10:08:29

"olyat szerettem volna amiben az elso utasoldali ablakbol is latszik egy jo nagy darab, es gyakorlatilag nincs is holttere, de ilyet sehol sem talaltam"

Lógass be egy diszkógömböt! :-DDD

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.11. 10:11:42

azt nem hiszem hogy a bixenonoson nincs állítási lehetőség. nemhiszem hogy beheggesztették fixen az egész hóbelebancot. az már inkább gyanús hogy a szervízesek nem értettek hozzá. menj értelmesebb szervizbe (gondolom márkaszervizbe voltál, de ott nem biznisz ingyen állítgatni, pláne ha macerásabb a beállítás).

Manyizga (törölt) 2008.12.11. 10:12:57

Egyetértve a poszt írójával annyi kiegészítést tennék, hogy nem mindegy, hogy motoros-biciklis vagy autó jön szembe?! Ha egy nyomon haladó, akkor beleelőzöl, hogy "úgyis elfér"/nem csattan akkorát?? Ehh...

Tron65 2008.12.11. 10:13:42

"Tehenke 2008.12.11. ...
4. ... Kapják be a gyártók, hogy olyan autókat gyártanak, ahol már égőt sem lehet cserélni. Amúgy erre is csak egy szabályt kéne hozni, és annyi."
Van ilyen szabály, úgyhívják KRESZ. Ti: hibás világítással el se szabad indulni.

"Auto-InterCont · ...
Az elsö ködlámpa valóban nem zavaró, csak teljesen felesleges, ha nincs köd, bár ködben is nagyon szerény a teljesítménye. "
Tévedsz. Nem felesleges, hanem TILOS! A KRESZ akkor engedélyezi a ködlámpa használatát, ha a látási viszonyok rendkívül lassú haladást tesznek lehetővé, ez autópályán 40 km/h, országúton 25 km/h. Kötelező felszereléssé tenném az autókban az ülésbe épített grillsütőt, ami akkor kapcsol be, ha a kocsi 50-nél gyorsabban megy és ég a ködlámpája.

labi 2008.12.11. 10:15:20

Régen volt az autómon ködlámpa, (járt a felszetertséghez) aztán rájöttem, hogy négy éven át a kocsi eladásáig csak egyszer használtam, de akkor sem dobtam hátast az eredménytől. (ugyanígy elektromos tükör, amikor megvettem a kocsit beállítottam, aztán úgy is maradt négy évig)
Így a következő kocsimból kihagyattam az ilyesmiket. Hátsó ködlámpa van, de ahhoz meg annyi ész kell, hogy nem köd van igen/nem kétállású kapcsoló legyen az ember agyában, hanem ha az enyhe ködben 150 méterről még simán látja az előtte haladó lámpáit, akkor az ő sima lámpáit is látják már messziről. Valamint az M3 bevezetőn dugóban araszolva se kell 2 méterről egymás retinájába égetni a hátsót. Külön öröm, ha az emberük ez mellett még fékpedálfetisiszta (tehát ha teljesen sík terepen öt percig áll egy helyben a dugóban, akkor is tapossa).

Amúgy most éppen dáciás vagyok, de nem olyan. :)
Ladás, alfás és renaultos koromban sem voltam olyan :)

Preis · http://www.glasso.hu 2008.12.11. 10:16:22

Ezzel Én is így vagyok! Hihetetlen, hogy mennyien nincsenek tisztában az esti vezetéssel! Hozzáteszem sokan reflektorral mennek, amikor nem is kéne...no meg a ködlámpások

Nándi 2008.12.11. 10:18:11

A lényeg a cikkből számomra az, hogy Magyarorszgágon ehhez sincs meg az autós társadalom kulturája.

Munkatársaim is veszik a 30.000 Ft-os xenon, és vadul aplikálják be kocsijaikba, én meg nem gyözök felháborodni, ugyanis ez nem szabályos, ha nincs szintszabályozás. Egyikük másikukkal összefutok reggel, és még világosban is vakítanak.

De aki hülye nem lehet megértetni vele.

Aztán ott vannak a diesel tunning box-os csávok, füstöl? Hát ki nem szarja le.

Nos ezekből kikapnék párat és nagyon elverném, de hát a rendőrség tehetné a dolgát ezen a téren is.

Vakít a csávó, kikapni a forgalomból benézni, utólag bebütkölt xenon, forgalmi el új vizsgára kötelez.

Ugyanez a füstokádó szörnyekkel is megtehető.

A rendőrnek nem kell feltétlenül műszeres méreéssel bizonyítani, hogy valami nem stimmel, ami szemmel látható, azn látható, azon nincs mit molyolni.

Na ennyit az én fütölgésemről.

Mot pedig megyek és beülök, a lerohadt power box-al és fillére xenon feltunningolt lerohadt Seat toledomba és mindekit letolok....

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.11. 10:18:22

labi 2008.12.11. 10:15:20
fogadjunk hogy a ladában volt az elekromos tükör, meg a ködlámpa amit sose használtál, ugye?

BatkaMano 2008.12.11. 10:18:35

A Mercedes ML classe SUV-jainak volt egy amrikában forgalmazott változata, amlyik bekapcsolt ködlámpánál 60 km/h-ban korlátozta a sebességet. Aztán ez a fícsör megszünt...

asdf 2008.12.11. 10:18:51

teljesen jogos a topic. Viszont nem tudom meg voltak-e emlitve még az új xenon vagy tököm tudja milyen fényszóros autók. Mostanában nem egyszer jön mögöttem egy ilyen, bakker a hátam mögül messzebre és jobban visz a fényszórója mint az enyém. Viszont aki szembe jön az fele annyit sem lát az erős fény miatt...

DM 2008.12.11. 10:21:40

A hátsó ködlámpa folyamatos használata szerintem is nagyon zavaró, hiszen olyan erős, mint ha a féklámpája világítana állandóan. balesetveszélyes is, mert az erős fénye miatt elnyomja a féklámpát, ami pont azért olyan erős amilyen, hogy feltűnő legyen ha felvillan/világít! Erre kell gondolni, nem arra, hogy szar a szemnek! (ami tényleg igaz is)

Másik kedvenceim az utólagos xenon beépítésű járművek, koszos és mintás lámpabúrával, hogy tényleg semmi értelme ne legyen. Hisz nem véletlenül előírás a lámpamosó, a minta nélküli lámpabúra és az automata szintszabályozó. A kosz és a bordás lámpabúra úgy szétszórja a xenon elvileg koncentráltnak szánt fénysugarát, hogy akármit csinál csak vakít a lámpa, de nem hatásos.

nanemá 2008.12.11. 10:22:33

Egyetértek, rosszul van beállítva a többségnek és ezért vakítja a szembejövőt.
Aki a reflektort fenthagyja / fentfelejti annak a képébe szoktam nyomni a sajátom és egyből letudják venni, szóval ez nem probléma.

Jakab 2008.12.11. 10:24:06

Érdekes megfigyelésem, hogy a 3 éves autóknál van a legtöbb kiégett fényszórós. BKV buszai is elkeserítőek. Két hete 24 óra alatt kettő BKV buszt is láttam, amelynek első, másiknak a hátsó lámpája volt kiégve.

Régen a KRESZ úgy fogalmazott, hogy a kiégett égőt, amint észreveszed, alkalmas helyen félreállni, kicserélni. Ma ez hogyan szól?

-------
Lámpa felfelé hordása: beállítottam sacc/kb. jól a fényszórót (sajnos csak szemre tudom a kormány mellett levő manuális forgatógombbal).
Elmegyek vidékre - ketten feleségemmel.
Hazafelé hátra is beül valaki + csomagtartóba is kb. 20 kilónyi csomag és máris vakít - állítani kell. Megint jön a körülbelüli állítás.

Szóval nem a szervíz, terheléseloszlástól függően Te magad. És akkor jön a sacc/kb szemmérték szerint. Mennyire kell lejjebb állítani?

THK 2008.12.11. 10:25:40

aki lámpa nélkül jön, arra nem is villantani kell!
hiszen honnan tudná, mire akarod figyelmeztetni?
nem gondolatolvasó...
(sőt: a saját műszerfalát sem nézi, különben észrevenné, h sötét)

de ha ilyenkor 1-2 mp-re fölrakod a távolságit, akkor azt hiszi, ő is vakít, azért kapja - és jó eséllyel végre észre fogja venni, h nincs is bekapcsolva

Auto-InterCont · http://www.autointercont.com 2008.12.11. 10:26:40

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.11. 10:11:42

Sokat hajtok egy R320 CDI-t. Automatikusan állítja a lámpa dölését. Akartam én állítani, de nincs rá lehetöség. Nem tudom, hogy az automata fényszóróállítás miként szabályozható. A szervizben adnak neki egy tól-ig határt, vagy automatikusan a vízszinthez szabályoz?
Valakinek ötlete?

labi 2008.12.11. 10:28:34

Hurrá Torpedo:

Azokban a régi szép időkben amikor még fiatal voltam és bohó, a Ladámon még a lökhárító is úri huncutságnák számított volna. Belülről állítható első kerekek voltak benne, arra emlékszem...

Lajcsi 2008.12.11. 10:31:33

Volt nállunk kb10éve családban egy ford scorpio (még a téglalámpás). És abban ha kelett, ha nem világított a ködlámpa, bár ha csak a tompított égett akkor kb fele fényrővel világított, és ha reflektorozott azember akkor meg teljes fényerővel. Szinte soha sem villogtak érte, bár a közuti ellenörzéseknél néha szolt érte a rendőr. A szervízbe azt mondták, hogy ez így van jól ennél az évjáratnál, és hogy nemtudnak vele mit csinálni, ígyhét ígymaradt.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.11. 10:33:10

Engem meg a teszkós xenon vakít.
Bocsánat, de ha én úgy látok, hogy egy bizonyos magasságra van tekerve a lámpa, akkor mindenki bekaphassa, én bizony oda fogom tekerni.
Vagy rögtön ne is világítsak, menjek hang alapján, mint a denevér?

SzZ 2008.12.11. 10:33:55

Korrigálnám a közkeletű tévedést, amit pl. Tron65 is megfogalmazott kicsit feljebb. Ködlámpa használat kapcsán nincsen sebesség (25 vagy 40 km/h) korlát a KRESZ-ben (emlékeim szerint 4-5 éve került ki, korábban volt, de nekem 30 km/h rémlik). A hatályos szöveg a 44§ (4)-ben indokolt látási viszonyokról beszél. De mivel nem részletezi ennél mélyebben, ezért minkenkinek a saját belátása szabja meg, hogy mit érez indokoltnak. A rendőr meg tehetetlen.

Attól még sötét tahó dolog állandóan ködlámpázni.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.11. 10:36:05

Éjszaka ne világíts, a dugóban ne taposd a fékpedált (a kuplungot se mer elbaszódik a munkahenger), gyorsan ne menj, lassan ne menj.
Tessék mondani, élni szabad azé?

dinoszaurusz 2008.12.11. 10:36:06

megoldás:
megfordulsz, utána mész amíg meg nem áll, kocsiból kiszállsz, baseball ütőt kiszeded a csomagtartóból..
1. a világító fél lámpáját is kivered, akkor megcsináltatja mindkettőt
2. magasra állított lámpa tetejét lejjebb igazítod
3. első gumikból kieresztesz neki egy kis levegőt, akkor alacsonyabb lesz az eleje

végül a kipufogójába dugsz egy atomot
(meg a seggébe is)

Auto-InterCont · http://www.autointercont.com 2008.12.11. 10:41:06

AnyádnakPalánkot 2008.12.11. 10:33:10

Ha viszont ezzel elvekítasz egy szembejövö SUV-ot, aki véletlenül telibe kap, akkor pislogsz majd, mint hal a szatyorban.
Nem csak arra kell figyelni, hogy te láss! Ilyen alapon ne háborogj a teszkós xenon miatt sem, mert lehet, hogy a másik azzal jobban lát, mint a hagyományos lámpájával.

dinoszaurusz 2008.12.11. 10:44:04

vakok ne vezessenek
farkasvakságban szenvedők se
minden évben 5 perces ishihara vizsgálat elég lenne (újabb lehetőség az orvosoknak adózatlan csúszópénzt adni)

és mennyi kárt lehetne vele megelőzni

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2008.12.11. 10:46:22

szőke nő lévén én MINDIG szakértő segítséget kérek az izzócseréhez, és jelentem egy sima izzócsere alkalmával tökéletesen elállítódik. A régivel megfelelő szögben világít, az újjal keresztben felefelé, aztán tekergessem azt a kis gombot a műszerfalon ahogy csak akarom az már ettől nem lesz jobb

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.11. 10:49:34

A rosszul beállítottnál csak a kékes fényű xenon izzó szarabb, mert az jó beállítással is vakít. Ha a knight-rider fény tiltott, akkor az ilyesmi miért nem?

Lopez 2008.12.11. 10:53:27

Gery, tiltott ez is, csak szarik rá a rendőrség.
Gázkisüléses izzót (gyk: xenon) csak automata szintszabályozással és fényszórómosóval lehet használni, de az impotens magyar rendőrség valószínűleg erről (se) tud semmit.

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.11. 10:54:38

Egyébként a jól beállított izzónak is elég annyi, hogy egy 120 kilós fazon beüljön a hátsó ülésre (vagy kistehernél hogy meg legyen pakolva a puttony) és máris felfelé világít. Egyszer az MZ-vel is jártam úgy, hogy felült mögém valaki és folyton villogtak a szembejövők, én meg nem értettem hogy mi van mert máskor nem szokott gond lenni. Később esett le, hogy motoron már annyi elég hogy ketten ülnek rajta, hogy teljesen másfelé világítson.

Poligám 2008.12.11. 10:55:55

Egyszer az 53-as úton, jött szembe egy terepjáró (jó koszosan) világítás nélkül.

Gondoltam szólok neki, hogy kapcsolja fel, rávillantottam.

Erre a mellette levő ülésról felvett egy ilyen vadászlámpaszerűséget és kivilágított vele a szélvédőn. :)

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.11. 10:56:14

Lopez, ezt eddig nem tudtam.

De ha valóban tiltott, akkor miért van vele tele a polc a madaras teszkóban, hogy bármelyik proli megvehesse a szakadt BMW-hez?

Auto-InterCont 2008.12.11. 11:00:02

Gery Greyhound // Very Best of Gyurcsány - jön! >> · www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.12.11. 10:56:14

Nagyon komoly a klip! A Te müved?

Tehenke 2008.12.11. 11:00:58

Auto-InterCont

60-nál a követési távolság a 3mp-es szabályt fgyelembe véve 17m. Akit ennyiről vakít a ködzáró fény, az bagoly.

Poligám 2008.12.11. 11:03:07

Egyszer hallottam egy fazonról, aki lekúrta erélyesen a barátnőjét a kocsiban, mert az a piroslámpánál nem kézifékkel állt meg, hanem taposta a féket. Nem értettem vele egyet.

Sztem ki lehet bírni a dolgot. Én is a féket taposom, mer' olyan jó...

Auto-InterCont 2008.12.11. 11:04:50

Tehenke 2008.12.11. 11:00:58

Szörnyü, hogy így kell megtudnom, de ha igaz az állításod, akkor valóban bagoly vagyok.
Szenvedek a felismeréstöl.

TML 2008.12.11. 11:06:35

Engem azok az emberek tudnak felidegelni akik b@sznak a világra és mennek mindenhol reflektorral még akkor is ha villogsz rájuk. Legtöbbször a villogtatás után is csak hosszú másodpercek után esik le nekik, hogy ja rajtavan a refi. De nem egyszer jártam már úgy, hogy nem vette le, rátoltam neki a a refit+ a 4 szúrót és még akkor sem érdekelte, pedig már kivilágítottam az egész utasterét.

monnyo 2008.12.11. 11:07:06

A madaras teszkó polca azért van tele a "xenon"-nal, h megvegye mindenk,i jól hazavigye és mint jó távol keleti minőség az első párás, esős időig működik! :) Többet úgysem vesz olyat.
Szimplán a púr nép becsapása és lehúzása. Ennyi.

janó01 2008.12.11. 11:11:58

Ha megpakolom a csomagtartót és többen ülnek be hátra, vagy tartósan követek valakit, mindig letekerem a fényszóró magasság állítóját és a ködlámpát kikapcsolom, amit csak ködben használok, ha tartósan követ valaki a hátsó ködlámpát kikapcsolom, a fényszóróim beállítása jó!Kibaszott utángyártott xenonra nem költök, mint a sok idióta.KÖVETÉSI TÁVOLSÁGOT BETARTOM!!!
Basszátok meg!

Desert 2008.12.11. 11:24:22

A gagyixenon egyébként mára sikeresen az ellenkező hatást váltja ki mint régen. Régen ugye xenon csak a nagy és komoly autókon volt (bár suzukin ma sincs) akik elöl aztán mindenki lehúzódott, aztán a sok csóresz elkezdte venni az utányártott szemetet, mert akkor majd az ő csotrogányát is nagyon tisztelni fogják. Ma viszont kilóméterekről meg lehet ismerni a gagyixenont, nem sok köze van a gyárihoz, igy az látszik kilóméterekről, hogy valami műmájer lúzer közeledik...

redriot77 2008.12.11. 11:26:31

Külön öröm ez az egész esőben, nagy forgalomban, rosszul világított útszakaszon. Ilyenkor a jól beállított fényszórók fénye is össze-vissza megtörik a szélvédőn lévő esőcseppeken, a saját világítás is sokkal kevésbé hatásos. Az út szélét is alig látom ilyenkor (ismétlem folyamatosan szembejövő forgalom, fekete éjszaka, szakadó eső), nem még kivilágítatlan kerékpárosokat.

Ha ilyenkor még a pofámba refiznek, vagy rosszul beállított lámpákkal jön vki, az már csak a hab a tortán.

tantinéni · http://uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.11. 11:31:19

"60-nál a követési távolság a 3mp-es szabályt fgyelembe véve 17m. Akit ennyiről vakít a ködzáró fény, az bagoly. "

Butuska...elo kene venni a fizika konyvet...

60/3,6=16,67 meter*3 masodperc =50 meter

Amuyg meg jo lenen az emberek fejebe verni a lampak helyes hasznalati modjat...

elso kodlampa
----------------
celja az KÖZEL ELŐTTED levo utszakasz megvilgatasa suru kodben, hoesesben, durva esoben, fustben porban...

Amikor ez egyik sincs akkor minek is vilagit ?!
Aztan ha MÁR megy elotted valaki akkor onnantol minek is vilagit ?!


hatso kodlampa
----------------
celja, hogy tavolrol is eszlelni lehessen OTT VAGY azaz ne hirtelen kozelrol tunj elo a kodbol...

Amikor MÁR VAN MOGOTTED valaki ..minke is vilagit tovabb...MÁR LÁT!!!
Te viszont vakitod Őt tovább...

Muszerfal vilagitas es mas belso fenyek
----------------------------------------
A leheto legkissebb fenyerore venni mindet, hogy a szem pupillja ki tudjon tagulni igy SOKKAL JOBBAN LEHET LATNI a kinti dolgokat.

Ezzel szemben a nepek basszak sotetben levenni a muszerfal fenyt, sot mindenfele szarral még disz kivilagitast is csinalnak BELUL, amitol
a pupillajuk persze osszeszukul ...es alig latjak mi is van KINNT..?!

reflektor
------------
elottunk ures utszakaszon semmi gond vele.
Amikor eloznek minket, akkor viszont
ha ures az ut elottunk..es tompitottal mentunk
CELSZERU egy kis idire felnyomni, hogy
az elozni keszulo ..lathassa mi van elottunk!
Amikor mar mellenk ert akkor pedig vissza levenni...

Elozokent, ha za elozott nem nyomta fel akkor csak akkor nyumjuk fel amikor mar a masik savban es szinte a sarkanal vagyunk...

Tompitott
-------------
Jomagam MINDIG hasznalom!
Nyaron varosaban nappal is...

Index
----------
MINDIG !!!!!!!


...nem bonyolult dolgok ezek ..ugye ?!

Zoli67 2008.12.11. 11:32:24

A sufni xenonosokat én is büntetném, mint az atom! Iszonyú zavaró - még a gyári, szabályos is kellemetlen tud lenni - hát még a garázsban barkácsolt szar. Legszívesebben amikor ilyen jön szembe kilőném légpuskával a kurva xenonját!!

a ketész tömlővel 2008.12.11. 11:35:02

jó téma,,nekem tiszta üveges lámpák vannak gyárilag 55w izzóval(igaz tungsram megalight ami elvileg kicsit jobb fényt ad) és a alsó szúrófények is tiszta üvegesek(tenyér méretűek),
beállítva be vannak(500ft egy állítás a autóklubos szakiknál)
és mégis hétről hétre megjön szemből a villogatós,,legtöbbször visszavillantás és belenyugodik h ez ilyen,,aztán van aki közelebb érve utsó pillanatban felnyomja a refit visszavágásként,,ezek általában nem gondolnak arra h bal kézzel fogom a kormányt és ö még közelebbről kapja be a erősen felvillanó fényt..aztán van az aki már távlatból le se veszi a refit csinálhatok bármit,,itt jön jól ha állítható bentről a magasság felfelé is meg az alsó lámák kapcsolója is kézre esik,,na ezt má nem szokták szeretni és elbizonytalanodnak h minek is jöttek ők refivel.
zárófényt elég ritkán kell időjárás miatt használni,,de így is sok ember elfelejti lekapcsolni,még akkor is ha egy sor közepén autózik már régóta és zavarja a mögötte jövőket.múltkor pont megelőzött egy ilyen elöl hátul ködlámpa égető,,köd meg sehol nem volt,,és beállt elém az én tempomra. villogtattam h esetleg levenné e,,semmi,,mentem mögötte refivel,,semmi,,szuró+refi kombinációra se jött reagálás,fent hagytam neki,,30km ig bírta így h vele együtt előzgettem végig azokat akiket ő is megelőzött,,majd egyszer csak félreált egy jobbra kanyarodó sávba én meg lassítottam mellé h na??,,?? erre nyikorgó kerekekkel elkezd utánam jönni,,mintha bántottam volna,,röhögtem nem értettem h ennyire nem esett le neki ennyi idő alatt 1 gombot kelett volna megnyomnia h ne égesse ki a szemem,,de nem,nem sikerült,,meg az se h utolérjen .

redriot77 2008.12.11. 11:36:08

Ködlámpa: lesek ki az ablakon egy este a panelból ahol lakok, látom a parkolóban egy sufnitunig Astra-F épp indulni készül. Motor be, redna-redna, tompított fel... 5 másodperc gondolkodás után tompított le, ködlámpa fel, kövér gáz, indulás! :DDDD

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.11. 11:37:05

Poligám 2008.12.11. 11:03:07

Egyszer hallottam egy fazonról, aki lekúrta erélyesen a barátnőjét a kocsiban, mert az a piroslámpánál nem kézifékkel állt meg, hanem taposta a féket. Nem értettem vele egyet.

Sztem ki lehet bírni a dolgot. Én is a féket taposom, mer' olyan jó...


énis, mert mifelénk nagyok a dombok, és szar a kézifék :) és már nem tudok utánahúzni mert maxon van. betétcsere lesz ebből tavasszal.

wood 2008.12.11. 11:39:29

ezt a blogot olvasva rájöttem: én vagyok a szupermen!

tízből tizenegy esetet, ami a blog tanulsága szerint szinte megoldhatatlan életveszélyes helyzetet, felháborító, arcpirtó pofátlanságot, a többi közlekedő halálra ítélését jelenti s kétségbeesett és/vagy felháborodott hangvételű posztot ihlet, én valahogy magától értetődő automatizmussal oldok meg. leggyakrabban még csak föl sem tűnik!

tényleg mindenki más akkora pancser itt, hogy este esőben ha a szembejövőnek fölele világt a lámpája, akkor vasmarokkal szorítja a jeges kétségbeesés diónyivá a gyomrát?! vagy csak az életeted ennyire üres, hogy emiatt írsz posztot? (már bocs...)

itt tényleg akkora lámák vannak, hogy

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.12.11. 11:42:09

Tehenke 2008.12.11. 08:49:32

Engem meg az nem zavar, hogy bevilágít a refim az ablakodon...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.12.11. 11:43:54

wood

Teljesen igazad van.

Valszleg a kolléga az a fajta, amelyik hatvanötre lassít, ha jönnek szembe, aztán padlógázzal vissza nyolcvanhétre.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.11. 11:48:46

wood 2008.12.11. 11:39:29
hátbazdmeg. ezt amiatt amit írtál

mentem én már vaksötétben zalában kanyargós alsórendű úton, akkor jártam arra először, szakadó esőben, tompítottal, reflektorral mindenhogy, szemből nem jött senki, nem vakítottak, de basszameg akkor sem láttam rendesen az utat (alsórendű volt: se oszlopok, se felfestés bár ez lehet hogy volt csak lekopott). 50-60-as tempót bírtam csak menni.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.11. 11:50:39

ja és ez nyáron volt, az uton kb 10 centi magasságban ködréteg, ahogy a meleg burkolatra ráesett a hideg eső

wood 2008.12.11. 11:55:52

Hurrá Torpedó

mentem úgy én is. mentem olyan párás időben hogy az ablakon balra kilógva vezettem, mert a szellőzés nem bírta a párát a szélvédőn. úgy tényleg szopás, ha szembe jönnek!

...na de posztot nem írtam róla, hogy tíccsák be a félévnél idősebb kocsikat, meg a rendőrök szexuálják meg minden rosszul beállított lámpás ember felmenőit.

inkább megoldottam a szitut, aztán nem foglalkoztam vele. ilyen van. ha esik, rosszabbul látni. de valaki emiatt MONNYONLE, nem? :)

Tehenke 2008.12.11. 11:58:18

kolbászoszsömle

De szerintem zavarna, mert akkor pont a medencémben parkolsz... :P

MoRgOnC 2008.12.11. 12:01:08

10%?
Hát szerintem a szemed érzékeny vagy fáradtan vezetsz.
Nekem leveszik a fényszórót ritka hogy nem. Én ilyet nem tapasztaltam.

Tehenke 2008.12.11. 12:08:04

"tantinéni · uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.11. 11:31:19
"60-nál a követési távolság a 3mp-es szabályt fgyelembe véve 17m. Akit ennyiről vakít a ködzáró fény, az bagoly. "

Butuska...elo kene venni a fizika konyvet...

60/3,6=16,67 meter*3 masodperc =50 meter"

Én így számoltam:

60 km/h = 60000 m/h
1h = 3600 mp -> mp = 1/3600h
(60000 m/h)*(1/3600h)=(kb) 16,7 m (én itt tévedtem, mert ez *3) az 51.

Amúgy fizikában méter*másodperc az sosem méter. Legalább is az én könyvemben...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.11. 12:10:03

de végülis igaz. én sem írtam erről posztot :D

de attól függetlenül vannak bénán beállított lámás autók. elég lett volna csak ennyit írnia a posztírónak.

de tökmindegy, mert ezután is lesznek bénán beállított lámpás autók. bár ha annyit elér a poszt hogy aki ezt olvasta otthon beáll a garázs elé, és megnézi a lámpájának a képét, és ha kell csavarint egy-kettőt már megérte ez a poszt.

Kisbandi 2008.12.11. 12:10:23

Én csak az első ködlámpát égetem, ha KÖD van.

A hátsót meg nem égetem soha, mert nem szoktak utolérni. :)

Aki meg égeti a hátsót és nincs köd, akkor megyek mögötte reflektorral, amíg észre nem veszi. Csak akkor pont ugyanolyan önkéntesrendőr vagyok, mint akiket útálok az utakon :D:D:D:D
De nekem akkor se égessék ki a szememet.

Külön kedvenceim a világosban fényszóróval közlekedő 50+ korú hölgyek :) Hogy vonnák vissza a jogosítványukat....

Kisbandi 2008.12.11. 12:16:52

labi 2008.12.11. 10:15:20
Ha automatád van, akkor állsz a féken. Ha éppen eszedbe jut, akkor átrakhatod P-be addig. Csak ha automatád van, akkor nagyon hamar kikerül az agyadból a bármilyen váltás funkció vezetés közben (kivéve R) :)

monnyo 2008.12.11. 12:19:09

Pár hete én úgy letámadtam egy srácot a ködlámpája miatt... ment elöttem dugóban zárófénnyel. Szemem kifojt már, lépésben mögötte, már a létező összes módon próbáltam felhivni a figyelmét, de semmi! Az első lehetőségnél beálltam mellé, duda és "agresszív állat" módjára közöltem vele a bajom, amit szégyellek is, de akkor már 20 perce küzdöttem mögötte és leszállt a lila köd...
Bocsánatot kért és lekapcsolta. Azthiszem ő tényleg nem érdemelte meg a lecseszést és többet nem fogja úgy felejteni. :(

tandrás 2008.12.11. 12:23:01

Szerintem viszonylag ritka, h valaki fönthagyja/felejti a refit, pláne, h figyelmeztetésre sem veszi le. Az első ködfény problémát nem értem: alacsonyabbra világít, mint a tompított, hogyan vakíthat? Ráadásul megvan a maga értelme sűrű köd nélkül is, mert viszont az út szélét is bevilágítja, ami kifejezetten előnyös, ha elvakít egy szembejövő. A hátsó ködfény "3mp" távolságon túl is zavaróan erős, ha nincs köd. Változatos domborzaton a jól beállított tompított is vakíthat, ha pl. hosszú, enyhe hajlású domborulaton vezet az út, és meglepően sok ilyen útszakasz van. A rossz beállításról meg nekem az a tapasztalatom, hogy nem egy autónál a szabályos, gyári beállítás is magas valamiért. Nekem belülről állítható a fényszóró, én eleve egy fokozattal lejjebb állítva használom, mert úgy látom, hogy alapbeállításnál magas, túl messzire világít. Egyébként sem jó, ha magas, mert közelebbre viszont sokkal rosszabbul látsz, pl. a kátyúkat nem biztos, h idejében észreveszed. Egyébként meg az is furcsa, h valakinek villogni kell, h vakít, hiszen az tényleg jól látszik a kocsiból, h túl messzire világít, hogy nem lehet ezt figyelmeztetés nélkül is észrevenni?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.12.11. 12:23:25

Tehenke 2008.12.11. 11:58:18

:D
Lehet...

pakesz 2008.12.11. 12:23:51

nekem sok ilyen alkalom utan kialakult az a reflexem, hogy en ravagom a reflektort, ha ilyen jon szembe, nem villogom, hanem ravagom... elvegre nem akarok a masik rohadek geci miatt elcsapni egy kerekparost az ut menten... es azert is lenne kulon kellemetlen, mivel o tovabbhajt en meg ottmaradok...

egyebkent talalkoztam egy vadparaszttal, aki nem volt tisztaban a sajat vakitasaval, hat felkapcsoltam en is a fenyszorot, hogy lassak...(meg hogy o is erzekelje a dolgot) na erre o is befenyszorozott, de azon mar csak nevetni tudtam, olyan pici volt az pluszba

egyebkent ez a cucc a "en lassak a masik meg dogoljon meg" sajnos tipikus... majd lesz nehany halalos baleset e miatt es akkor kivizsgaljak, nem tudom hany embernek kell e miatt meghalnia :(

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.12.11. 12:24:55

tandrás

Szerintem a ködzár ködben zavaróbb, mint tiszta időben...

tandrás 2008.12.11. 12:29:09

És még valami, ami tényleg nagyon zavaró: sok motoros éjjel nappal refivel nyomul, jellemzően a streetracer barmok, mert azt hiszik, hogy ez nekik csak így biztonságos, mert szerintük az autósok másként nem hajlandóak figyelni rájuk. Nos, ha én is 2-3-szor olyan gyorsan száguldoznék, mint a környezetmeben lévők, engem sem vennének időben észre, és az nekem is életveszélyes lenne, de talán célravezetőbb volna nem életveszélyesen száguldozni, és aztán nagypofával anyázni mindenki mást, mert nem vették észre, hogy valaki versenypályának használja az utat.

ihatethisindapassthingy 2008.12.11. 12:29:36

monnyo, azonos esetben az úriembert udvariasan és mosolyogva figyelmeztettem a városi dugóban is bekapcsolva ködlámpájára, viszont nem kért bocsánatot és ölég sandán nézett. Lehet, hogy alapból üvölteni kellett volna vele?

labi 2008.12.11. 12:29:36

"Ha automatád van, akkor állsz a féken"

Ebben az esetben a Bp-en közlekedő kocsik kb fele automata. :)

Lunitari 2008.12.11. 12:30:53

Csak annyit fűznék hozzá, hogy a hal nem tud pislogni, maximum néznél mit hal a szatyorban.

tandrás 2008.12.11. 12:31:53

kolbászoszsömle 2008.12.11. 12:24:55
Közelről igen, de messziről viszont sokkal előbb meglátod az előtted lévőt. Nyilván az a megoldás, hogy ha mögéd ér valaki, lekapcsolod, a legtöbb autóban külön is lekapcsolható a hátsó. Tiszta időben viszont 100 méterekről is zavaró.

bali 2008.12.11. 12:32:34

Nem értem miért nem veszi észre , hogy rosszul állnak a lámpák.Ha beáll egy busz mögé, gyönyörűen látszik a fény. Egyébként régen, amikor még álltak rendőrök az út szélén, ha vakította őket a közeledő autó fénye , megállították és figyelmeztették. Persze ehez ki kell szállni az autóból.

monnyo 2008.12.11. 12:36:21

ihatethisindapassthingy 2008.12.11. 12:29:36
monnyo, azonos esetben az úriembert udvariasan és mosolyogva figyelmeztettem a városi dugóban is bekapcsolva ködlámpájára, viszont nem kért bocsánatot és ölég sandán nézett. Lehet, hogy alapból üvölteni kellett volna vele?

Én eskü nem akartam üvölten... de mire oda jutottam igy alakult! :D

vmaast 2008.12.11. 12:50:44

Lehet, és persze kell is csapkodni a fejét az ótósnak, aki nem foglalkozik a fényszórókkal, és lusta beállítani, de az autógyártókat is csókoltatom, mert a motoros állítás, de még az automata is olyan filléres cucc (a számtalan közt), amit kizárólag szarrágásból nem építenek be alapból. A matuzsálemekkel nincs mit tenni, de a 90-es évek legelejétől azért már megoldható lenne.

ihatethisindapassthingy 2008.12.11. 12:51:45

monnyo :) Megértem, bár kifelé ritkán kommunikálok ilyesmit. Mondjuk azt a zsörtölődést amit le tudok nyomni a volán mögött, azt érdemes lenne felvennem és később meghallgatnom, azt hiszem jól szórakoznék.

bali 2008.12.11. 12:54:00

Nekem mindegy hogy egyedül ülök a kocsiban, vagy tele van cementes zsákokkal. Mindig rendesen világít. Pedig 20éves autó. BX

SzBalázs 2008.12.11. 13:01:03

bali 2008.12.11. 12:54:00:
Persze, mert a BX saját maga szintszabályozós

Jockey 2008.12.11. 13:06:58

A sufni vagy gagyixenonosokat azzal büntetem, feltéve ha vakít is a lámpája, ami 10-ből 8-nak igen, hogy ráküldöm a refit!
Ugyanis kölcsönkenyér visszajár! Ö vette a fáradságot és beépített egy vakító izét, ami engem (a szemből érkezőt) vakítja, (mert balfasz beállítani, vagy eleve olyan tipus, ami jobban vakít), akkor legyen neki annyi vér a pucájában, hogy elviseli azt a kis arcpírítást, amit én adok neki ezért. Mellelsleg azért is érdemes ilyen esetben felkapcsolni, mert legalább látom hogy van-e magam előtt akadály vagy nincs,mert a szembejövő elvakít a gyagyixenonjával!
Amúgy a sok barom megveszi a 6000-8000-10000 Kelvines gagyixenont, amivel rosszabul lát, mint a sima halogénnel, csak hogy vagizhasson a szomszédnak, hogy milyen kéken világít. Pedig 4000-5600 Kelvinnél lehetne a legjobban látni ezekkel a csodaizékkel, csak az nem elég kék a hülyéjének!

Pampalíni 2008.12.11. 13:14:05

Nekem is utólagos xenon van a kocsimban. Ég és föld a kettő. Végre lehet látni normálisan is. Jól be van állítva, nem vakít. Nem is villognak a szembe jövők.
Szerintem az itt postolók többsége egyszer látott egy ilyet, és most szakértőként nyilatkozik.
Olyan ez, mint a középső féklámpa. Egy ideig tűzzel-vassal írtották, a sok okos meg volt győződve, hogy milyen veszélyes. Aztán egyszer csak kötelező lett. Így lesz ez a xenonnal is. Az emberek majd rájönnek, hogy látni jó....

vmaast 2008.12.11. 13:20:46

Bocs Pampalíni, de konkrétan olyan a munkám, hogy hetente legfeéjebb pár száz utólagos xenont adunk el. A többség gagyi, a 30 százaléka garis lesz, a csere a legtöbb esetben visszafordathatatlan, és az automata állítás (ami egyébként jogszabályilag kötelező) hiánya miatt a legtöbbször még alkalmatlan is a közlekedésre. Ha a halogénnel nem láttál, akkor vagy a szemeddel van baj, vagy a fényszóróddal volt. Ajánlom a +90%-os Tungsramot, megeszi a legtöbb utólagos xenont reggelire :)

Pampalíni 2008.12.11. 13:27:31

vmaast

Nincs harag. Én nem a xenonok garanciájáról beszéltem, hanem a láthatóságáról.
Samponban is van olyan, amit az ember elad, és van olyan, amit használ. Tudod...
Lehet, hogy típust, vagy beszállítót kéne váltanod.

Nyomek 2008.12.11. 13:31:07

Ez a post megint kihozza a blog gyenge pontját:

"Az én szempontomból nézve nagyjából csak a 10 százalékuknak van a lámpája rendesen beállítva."

Ez azt jelenti, hogy az itt kommentelők közül tízből kilenc rosszul beállított lámpával közlekedik, vagy megint az általános "a mindenki más rosszul csinájja, de bezzeg én..." alapelv érvényesül?

Más:
"A hátsó ködlámpa egyáltalán nem zavaró, ha megtartod a 3mp-es követési távolságot."

A hátsó ködlámpa egyáltalán nem zavaró, ha ködben használják. Miért is lenne az, hiszen azért találták ki!
Akkor zavaró, ha nem ködben használják, vagy ha valahol egymás mögött vmilyen okból állni kell (pl vasúti átjáró), vagy araszolni kell éppen a köd miatt. (ilyenkor egyébként az utolsó helyen álló kocsinak kellene csak felkapcsolnia és mindjárt értelmet is nyerne a köd-zárófény elnevezés is)

De a legnagyobb igazság az, hogy a ködzárófény nem zavaró: annak aki felkapcsolja.:-)

vmaast 2008.12.11. 13:49:17

Hidd el, ismerem az egész piacot pro és kontra felől, de ne menjünk el a xenon felé. Az eredeti kérdés viszont jogos, szerintem is túl sok a szarul beállított, vagy hibásan működő fényszóró. Emellett valóban túl sokan használják indokolatlanul mind a ködlámpát, mind a zárót, ami (megint csak szerintem) 3 mp felett is lehet zavaró. Ez mind-mind az általános, illetve az általános közlekedési kultúra (vagy annak hiánya?) miatt van. Ezért az esély a megoldásra zéró.

Lunitari 2008.12.11. 13:52:27

tantinéni · uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.11. 11:31:19

A világítás lényege nem csak az, hogy te jobban láss, hanem, hogy téged is jobban, előbb észleljenek. Ez akár az első ködlámpára is igaz.

SsPL71 (törölt) 2008.12.11. 13:57:36

Én légvédelmi reflektort szerelek a kocsi tetejére, elektromosan állíthatót. A sisakom plexijén lévő célkeresztet fogja követni.

vmaast 2008.12.11. 13:59:09

lunitari, ebben most konkrétan nincs igazad. A ködlámpa egyedüli célja, hogy amikor a jellemzően a felszín felett fél-egy méterrel legsűrűbb köd a fényszóró fényével nem átvilágítható, a ködlámpa az alá világítva biztosít valami kis látható útszakaszt. Pontosan emiatt fogalmazza meg a KRESZ úgy, hogy használata kizárólag akkor megengedett, mikor a látási viszonyok csak igen lassú haladást tesznek lehetővé, és pontosan emiatt van nagyon precízen meghatározva a beépíthetőségi magassága, ami (nem emlékszem pontosan) valami 20 és 40(?) centi között lehet a talajtól számítva.

Auto-InterCont 2008.12.11. 14:08:12

vmaast 2008.12.11. 13:20:46
Mondj nekem egy jó halogén izzó típust ami BMW E90-esbe való, nagyobb fényt ad, mint a gyári és mindenben megfelel az elöirt paramétereknek. Úgy értem az autóhoz is tökéletesen illeszthetö.
Köszönom elöre is!

labi 2008.12.11. 14:10:13

xarfényszóróbeállításban az egyik ismerősöm nyert volna úgy kb 15 évvel ezelőtt. Egy szottyadt négylámpás fiat rithmoja volt ha jól emlékszem. A baloldali lámpa annyira az orra elé világított, hogy nem is értem hogy tudott annyira lefelé. A mellete lévő az nagyjából jó volt. Tovább haladva a másik oldalon a belső úgy világított felfelé, hogy az már szintén x-akta, olyan látványt nyújtott a sötétben, mint a balatonparti szórakozóhelyek égbevilágító reflektorai. És végül a jobb szélső átvilágított balra keresztben.
Egyszer vezettem, érdekes élmény volt. :)

SsPL71 (törölt) 2008.12.11. 14:13:16

1x jó régen nekem is így felfelé a fák tetejét világította az autóm egyik lámpája. :)

Lunitari 2008.12.11. 14:23:50

vmaast 2008.12.11. 13:59:09

Sűrű ködben nem látsz az útból 1m-nél többet, még ködlámpával sem. Tapasztalatom szerint viszont jóval előbb észlelem ködben a ködlámpát használókat....ennyi.

vmaast 2008.12.11. 14:27:51

Igazad van, de ez nem változtat a jogszabályon.

vmaast 2008.12.11. 14:33:20

Nem tudom, milyen típusú izzó van az E90-esben, de amiről írtam, az a Tungsram Megalight Ultra szériája. H1-től H7-ig biztosan gyártják, de az E90-ben már biztos nem ilyesmi van.

Auto-InterCont 2008.12.11. 14:37:52

vmaast 2008.12.11. 14:33:20

Köszi!

Loismustdie 2008.12.11. 15:24:49

Éljen az utólag cserélt xenon izzó, a szarul beállított tuning lámpatest, hogy vakuljak meg előröl is, ne lássak semmit a tükrökben hátulról. Phasza. Műszakin simán eccer benézhetnék ezt is. Lehet olyat, hogy valaki saját maga mögött vagy magával szembe jöjjön, hogy felfogja a problémát?

pakesz 2008.12.11. 16:19:52

Loismustdie 2008.12.11. 15:24:49:

ha betiltjak az 1 sörrel vezetest meg minden mas aprosagot, hat akkor az utolagos xenont is be kene...

undorito az a hozzaallas, ami nem vesz tudomast a masik latasi viszonyairol, es szar kis gagyi xenon szettre futja, amiben csak a nagy fenyereju lampa van benne

tantinéni · http://uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.11. 16:24:37

Amugy meg jo lenne az emberek fejebe verni a lampak helyes hasznalati modjat...

elso kodlampa
----------------
celja az KÖZEL ELŐTTED levo utszakasz megvilgatasa suru kodben, hoesesben, durva esoben, fustben porban...

Amikor ez egyik sincs akkor minek is vilagit ?!
Aztan... ha MÁR megy elotted valaki akkor onnantol minek is vilagit ?!


hatso kodlampa
----------------
celja, hogy tavolrol is eszlelni lehessen OTT VAGY azaz ne hirtelen kozelrol tunj elo a kodbol...

Amikor MÁR VAN MOGOTTED valaki ..minke is vilagit tovabb...MÁR LÁT!!!
Te viszont vakitod Őt tovább...

Muszerfal vilagitas es mas belso fenyek
----------------------------------------
A leheto legkissebb fenyerore venni mindet, hogy a szem pupillja ki tudjon tagulni igy SOKKAL JOBBAN LEHET LATNI a kinti dolgokat.

Ezzel szemben a nepek basszak sotetben levenni a muszerfal fenyt, sot mindenfele szarral még disz kivilagitast is csinalnak BELUL, amitol
a pupillajuk persze osszeszukul ...es alig latjak mi is van KINNT..?!

reflektor
------------
elottunk ures utszakaszon semmi gond vele.
Amikor eloznek minket, akkor viszont
ha ures az ut elottunk..es tompitottal mentunk
CELSZERU egy kis idire felnyomni, hogy
az elozni keszulo ..lathassa mi van elottunk!
Amikor mar mellenk ert akkor pedig vissza levenni...

Elozokent, ha za elozott nem nyomta fel akkor csak akkor nyumjuk fel amikor mar a masik savban es szinte a sarkanal vagyunk...

Tompitott
-------------
Jomagam MINDIG hasznalom!
Nyaron varosaban nappal is...

Index
----------
MINDIG !!!!!!!


...nem bonyolult dolgok ezek ..ugye ?!

tehenke 2008.12.11. 16:27:53

Itt szerintem ördögöt csináltok egy átlagos dologból. Egy dolgot meg lehet csinálni jól, vagy szarul. Most azért, mert egyesek szarul csinálnak meg valakit, ne büntessük azokat, akik jól.
Ez olyan, hogy tiltassuk be az autózást, mert tök balesetveszélyes.

tehenke 2008.12.11. 16:29:36

tantinéni

A féklámpát kihagytad.

a ketész tömlővel 2008.12.11. 16:33:53

ismételni kell a kommenteket vagy mi?
1 copy paste délelött ,2 délután?

tehenke 2008.12.11. 16:37:20

Jaja, volt egy clear memory, illetve egy műszakváltás a bérfórumozóknál.

Loismustdie 2008.12.11. 16:40:10

Az van, hogy a műszakin valójában át sem megy a legtöbb ilyen "tuning" lámpatest... hétfőn lecserél, kedden műszaki, oszt hétvégére már megint vígan vakít. Ultragáz. A rendőr meg ugye ennél komolyabb dolgoknál is "elnéző". Majd egyszer minden szép és jó lesz.

tantinéni · http://uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.11. 16:42:45

A feklampam az szinte sose vilagit ...
...altlaban jol tudok igazodni a
forgalomhoz es hasznalom a motorfeket is.

Jokat rohogok azokon az idegbajosokon
akiknek parmasodpercenkent vilagit elottem a feklampajuk ... nem tudnak vezetni es kesz.

Tulgyorsuljak magukat azon az 5 meteren
ami az elottuk levoig van ..aztan meg fekeznek
...aztan megint gaz...aztan megint fek.

Sok-sok ilyen benat latok magam elott :-(((

Lampanal allva meg nem szokott idegesiteni.
Kiveve egy-ket szerintem direkt erosebbre vett feklampa... "tunningolt" suzukin pl. :-))))

Auto-InterCont 2008.12.11. 16:42:48

´´Egy dolgot meg lehet csinálni jól, vagy szarul. Most azért, mert egyesek szarul csinálnak meg valakit...´´

Igy igaz! Akit szarul csinálnak meg, annak szar. Aki meg szarul csinálja, az meg maga szar.
Srácok! Tessék mindenkit rendesen megcsinálni, nehogy itt panaszkodjanak e miatt!

:D :D :D

tehenke 2008.12.11. 17:01:38

Ó, az én eszem már máshol jár...

Auto-InterCont 2008.12.11. 17:11:50

Nem baj, jó volt ez így is!
A Fábry is mindig ide lyukad ki.
:D

Krisi 2008.12.11. 19:28:48

Az is tipikus, hogy a szembejövő autósok legalább 10%-a egyáltalán nem kapcsolja fel a lámpát, csak akkor, ha már ő sem lát. Baszki, az ilyen emberek nem nézik a műszerfalat? Mert ha csak egyszer odapillantanának, akkor észrevennék, hogy nem látnak semmit, ergo nem ég a világítás.

És pont ma tűnt fel nekem is, hogy nagyon kevés autónak van rendes világítása. Mert vagy egyáltalán nem világít, vagy csak az egyik (de az nagyon), vannak ugye a házilag kendácsolt xenon fosok, amik nem jobbak, de legalább elvakítanak minden szembejövőt, vannak a ködlámpával elvakítók (meg kell mutatni, hogy az alsó közepes kocsijukra volt még pénzük ködlámpát venni, ügyes kisfiúk), a folyamatosan csakis reflektorral közlekedők, meg még lehetne sorolni estig. Meg persze a fekete kabátos sötét biciklisek az éji homályban (mint rendszeres kivilágított biciklis én vetem meg őket a legjobban, hihetetlen, hogy nem ér meg az élete 300 forintot, teszkóban ennyi egy hátsó lámpa).

Az is kedvencem, amikor éjszaka jön egy sötét autó, rávillogok, az meg megköszöni és lassít, mert azt hiszi, hogy trafi miatt villogok :)

A tompított nekem is ég mindig, napsütésben városban is.

vmaast 2008.12.11. 21:49:15

Az statisztikailag bizonyított, és a tapasztalat is azt mutatja, hogy a tompított világítás nappal is láthatóbbá teszi a járművet. Nem véletlen tették kötelezővé lakott területen kívül. Csak azt nem értem, hogy azon belül miért nem teszik. Én pl. használom. 2010-től pedig az Eu területén csak olyan személygépkocsi hozható forgalomba, amit elláttak nappali világítással. Mondjuk nekem egyszerűbbnek tűnik a tompított...

Krisi 2008.12.11. 22:05:47

pedig motorokon már kötelező felkapcsolni mindig mindenhol (mondjuk akiben nincs szuicid hajlam az különben is felkapcsolná).

Autóknál is kötelezővé kéne tenni. Akkor jön jól főleg, amikor az út mentén bozótok vannak, és a lámpák fénye szépen átszivárog a levelek között. Lámpa nélkül nem látnám meg, az biztos.
Szóval ne csak a sötét bicikliseket szapuljuk hanem a sötét autósokat is :)

B.GY. 2008.12.11. 22:52:25

Én nemrég vettem a kocsimba H4-es Osram nightbreakert.Teljesen jól látok vele,és nem villog rám senki,hogy vakít.Ma láttam a Soroksárin egy mamát egy lila Ticoban.Égett a ködzárója,de nem villogtam neki.Láttam rajta,hogy ugysem értené.Inkább átmentem a másik sávba:)

Don Blasius 2008.12.11. 23:28:12

Jakab 2008.12.11. 10:24:06
Ma az 54-esen láttam egy buszt este 9-kor, egyik tompítottja sem égett a Soroksári úton. Elég durva látvány volt.

Múltkor vettem észre, hogy egyik hátsó lámpám kiégett, épp egy Tesco parkolóházban. Mea culpa, tartalékizzóm is elfogyott. Felmentem hát az áruházba izzókat venni. Egy deka helyzetjelző izzó nem volt, volt viszont mindenféle gagyixenon és diszkófény, zöld helyzetjelző. Hát ez nem igaz, ki engedélyezi ezt? Végül elmentem egy benzinkútig, ott kaptam normális izzókat.

LipardX 2008.12.12. 05:25:11

Megalomániás Ámerikai kocsik többségébe úgy van beszerelve a vigágítás, hogy gyújtásra bekapcsol a tompított! Hasznos.
Viszont amíg itthon nem lesz elfogadott a városon belüli tompított fényszóró kötelező használata, sajnos ellenkező reakciót vált ki az emberekből: "mit vagánykodik már, hogy még itt is égeti!" :-) Bazze...
Én is mindig felkapcsolt világítással járok és tény, hogy városon belül sokkal "ragadozóbb" vezető vagy a többi autós szemében! Csak emiatt kéne kötelezővé tenni, hanem mert tényleg nappal is rendkívül hasznos!
Lakott területen kívül pedig mikor előzne az ember és az utolsó pillanatban konstatálja, hogy valami mégiscsak jön vele szembe (csupán nem ég a lámpája), na az a baseball ütős szitu!!! :-)

Tehenke 2008.12.12. 08:41:04

Don Blasius: Aki a tescoba jár, sikeres ember nem lehet. :-)))

LipardX: Városon belül égetni a lámpát ősi román szokás. :)))

Tehenke 2008.12.12. 08:42:48

Amúgy nem értem, mit kell sírni, hogy a tecsóba csak gagyixenon van. Bemégy a bárdi autóhoz, vagy a unixhoz, és 7625382361435683ö465ö7894635 féle égőből válogathatsz, ráadásul ócsóbb, mint a tecsó, mert oda is ők szállítanak.

Krisi 2008.12.12. 11:29:48

Kedvencem még a helyzetjelző + ködlámpa kombó fényes nappal vagy tiszta éjszakán, ez is eléggé bézbólütő-pozitív helyzet :)
Lipard: városon belül tompított nemeggyenlő városon belül ködlámpa! :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása