Ahogy közeledik a karácsony, egyre hamarabb sötétedik délután, reggel pedig mindig kicsit később bukkan fel a nap. DSZI azon akadt ki, hogy folyton elvakítják a szembe jövők, akár több másodpercre. Az meg kifejezetten veszélyes lehet, ha például pont egy ilyen után érünk utol egy fekete kabátos biciklis önjelölt hullát.
Sokat vezetek éjszaka, és eléggé zavarnak a szemben jövők. Az én szempontomból nézve nagyjából csak a 10 százalékuknak van a lámpája rendesen beállítva. (Arról nem is beszélve, hogy sokan inkább végig reflektorral közlekednek és le sem kapcsolják ha valaki jön szemben. Meg akkor sem, ha valaki mögé beállna.)
A leggyakoribb beállítási hibák:
- mind a két lámpa magasra van állítva
- kisteherautóknak eleve magasabban van a lámpája és ezt egyenesre állítják be, pont hogy a szembe jövő személyautós szemébe világítson
- jobb oldali lámpa nem az út szélét világítja, hanem keresztbe szintén pont szemben
- nem teljesen ide tartozik, de nagyon sok a félszemű. Ilyenkor az egy megmaradt sokkal erősebben világít. Meg nem tudjuk, hogy autó, vagy motor az ami szembe jön.
Nagyon gyakori az olyan eset, hogy bár tudom, hogy 50-100 méterre megy előttem egy autó, aminek világít is a hátsó lámpája, de a sok szembe jövő miatt nem látom. Ilyen viszonyoknál, hogy vegyek egy gyalogost, ha egy fényforrást sem tudok kiszűrni a vakító lámpák miatt. Tudom, hogy ilyenkor az út szélét kell nézni, de mikor jön egy fényfal szemben akkor az mögé nem látok be. Sajnos. Egyenlőre nem lesz olyan kocsim, amelyik infrás technológiával figyeli az út környékét. Ez is sajnos. Meg sajnos egy darabig nem lesz minden kocsiban szintező elektronika.
Két kocsit vezetek, mind a kettő rendesen van beállítva. Egy éjszaka 3-500 kilométer vezetek és ez alatt csak minimális villogást kapok, rendszerint kamionosoktól. Ők biztost mást látnak mint egy személyautós.
Véleményem szerint ez is a közlekedési morál része, hogy az autónk beállításánál nem csak magunkra gondolunk.
Ha megfelelőnek találják a posztomat kérem ezt is jelentessék meg, Ha csak egy ember beállítatja a lámpáját rendesen megérte.
Segítségük előre is köszönöm.
Marcellusca 2008.12.11. 08:27:39
George Jung 2008.12.11. 08:29:10
Hozzátartozik, hogy hiába villantasz egy olyannak, aki lámpa nélkül/refelektorral megy, mert ma már annyit villog mindenki össze-vissza, hogy nem is foglalkoznak vele.
Szorosan a témához tartozik a KÖDLÁMPA TELJESEN FELESLEGES használata.
Marcellusca 2008.12.11. 08:33:44
Abba bele sem gondolnak, hogy ezáltal a saját biztonságos közlekedésük sem megoldott.
A ködlámpásokról ne is beszéljünk!
Tegnap reggel a kocsiban kapcsolgattam a rádiót és két adón is (finoman szólva) elküldték a betelefonálók és SMS-ezők az indokolatlanul ködlámpát használókat.
Tettlegességről nem érkezett jelentés. :D
RaveAcE 2008.12.11. 08:34:21
Secnir 2008.12.11. 08:36:18
1. tulajnak nincs pénze kicseréltetni
2. új autónál ennyi idő alatt kiég az izzó
felháborító.
Secnir 2008.12.11. 08:37:19
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.11. 08:37:44
Almacsutka 2008.12.11. 08:38:18
Sajnálattal kell közölnöm, hogy az írása rám nem volt hatással, ugyanis ezt a lefelé állítást már réges rég végrehajtottam a család kocsiján és azóta is figyelem, hogy ez a beállítás így is maradjon, így a lámpa minél inkább az utat világítsa és ne a szembejövő szemét. :)
De egyébként egyetértek veled, és a ködlámpás dologgal is, bár az engem nem szokott zavarni...
Secnir 2008.12.11. 08:43:36
RaveAcE: A mostani autók többségén egy pici mozdulat kicsit lejjebb irányítani a fényeket, egy kapcsolót eltekerni nem olyan megerőltető. [...] De én azt sem értem, mitől tud az magától elállítódni..."
elmondom.
mert baloldalt van a tekerentyű, és ki- beszálláskor hozzáér a térded, combod kistáska stb. ahol a bajuszkapcsolón vagy középkonzolon van, ott ofkörsz nem megy.
Tehenke 2008.12.11. 08:46:06
De amúgy is mindenkinek a saját érdeke, mert ő is jobban lát, ha rendesen be van állítva. Ez vonatkozik a ködlámpákra is, melyek használata sajnos az út szálán megbújó 15-20cm mély kátyúk miatt lehet akár indokolt is.
de hogy a postra is válaszoljak:
1. Ez lehet az is, hogy túl van pakolva a kocsi hátulja, és ezért világít az egekbe az eleje. Sajnos az emberek nagy része nem s tudja, hogy mire való a beápített fényszóró állító.
2. Az összes ilyennek sünterápia.
3. Ez a törött autók jellegzetessége. Sosem lehet beállítani normálisan a lámpájukat. Nem tudom hogy kapnak műszakit?
4. Ja. Erről már írtam. Kapják be a gyártók, hogy olyan autókat gyártanak, ahol már égőt sem lehet cserélni. Amúgy erre is csak egy szabályt kéne hozni, és annyi.
Megemlíteném még, hogy sokan nem veszik komolyan, hogy a lámpát is tartsák tisztán. Kevéssé vakít, és ő is jobban lát.
Amúgy a postírónak is javasolnék egy szemészetet, vagy egy fényszóróst, mert bármennyire is vakít, azért neki még látni kéne valamit, ha nem néz pont bele.
MosoMasa 2008.12.11. 08:48:03
És nem csak a szembejövő vakít, hanem a mögöttem jövő baromállat is, annyira, hogy a kocsiban simán olvasni lehet.
Azt hiszi a majom, hogy ettől az úton ő kvázi jobban lát, de hát hiába a nagy fényerő, ha kék a fénye annak a szarnak (ugye eltünnek a kontrasztok ennek hatására és egy szemmel nem lesz jobb....
A ködlámpát használni pedig egyébként tilos.
Egyébként ódis vagyok, de nem olyan!
töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.12.11. 08:48:31
egyébként +1
én mindig reggel vezetek(holnap vizsgázom, dél pesten senki ne legyen az utakon, kérlek!)
és mindig vakítanak, városon belül is.
Mondjuk inkább ez, mint a mercis, akit már csak akkor láttam, amikor kikanyarodtam elé....
ti. semmilyen világítás nem volt rajta:(
Tehenke 2008.12.11. 08:49:32
A hátsó ködlámpa egyáltalán nem zavaró, ha megtartod a 3mp-es követési távolságot. Az első meg beállítás kérdése. Aki szúrófényt használ ködlámpa helyett, annak sün karira, de egy jól beállított, max 10-re vvilágító 35 w-os H3 (ez a szabvány) nem életveszélyes.
Marcellusca 2008.12.11. 08:55:56
1. pontod igaz. Régi, D Kadettomon nem volt állítási lehetőség. Viszont sokat jártam vidéken és a kivilágítatlan gyalogosok és bringások miatt kicseréltettem az izzókat. Kirelézés után 140/100-as izzókat raktam bele. Ha meg voltam pakolva villogtak, de mikor visszavillogtam, még a kamionosok sem "erősködtek".
Mostani verdámon van állítási lehetőség és zsokom is használni, terheléstől függően.
Marcellusca 2008.12.11. 08:57:35
Egyébként én skodás vagyok, de nem ám olyam. :D
Tehenke 2008.12.11. 08:57:58
Szendwich 2008.12.11. 08:59:00
Auto-InterCont · http://www.autointercont.com 2008.12.11. 08:59:44
Ha két lámpát látsz, az is lehet két motor, de ne próbálj meg átmenni köztük!
:D
Csaba 2008.12.11. 09:00:22
Bár megfelelő kondiciók között valószínűleg azt is meg lehet térdelni.
Angyal, ez sajnos a Belvárosban is hatványozottan igaz. Amióta korán sötétedik, tele az összes utca, kis utca, és jobbkezes dzsánksön (!!! :( ) kivilágítatlanul közlekedő taligákkal.
Amúgy értem én a motivációt, az én autóm is "menőbb lenne szembő' " felkapcsolt ködlámpákkal meg 90+1 fokban világító gagyi-kék-xenonnal, de utóbbi nincs, előbbit meg akkor használom, ha köd van.
ex-dr. vuk 2008.12.11. 09:04:30
Szendwich 2008.12.11. 09:05:39
Latninak lat mindenki, de amikor jon egy mostansag divatos utcai harci terepjaro, raadasul felkapcsolt fenyszoroval, na az megfolyatja a szemed...
Auto-InterCont · http://www.autointercont.com 2008.12.11. 09:06:57
A hátsó ködlámpa pedig nagyon zavaró tud lenni, ha hosszabb távon megy elötted.
Csaba 2008.12.11. 09:07:17
RaveAcE: A mostani autók többségén egy pici mozdulat kicsit lejjebb irányítani a fényeket, egy kapcsolót eltekerni nem olyan megerőltető. Persze ha alapból el van állítva, akkor ez nem segít sokat. De én azt sem értem, mitől tud az magától elállítódni... "
Szerintem tiltsuk be fejvesztés terhe mellett az autó első ülésén folytatott szexuális aktusokat. Mint tudjuk, EZ a cselekmény képes az autó ÖSSZES elektromosan szabályozható beállítását olyan tartományokba helyezni, amik láttán még a tervezők is csak a fültövüket vakargatják.
Mindezt csupán súrlódással, támaszkodással, kapaszkodással.
Meg amúgy is, minek az első két fotelt használni, ha van egy bőrkanapé hátul? ;-D
Silverf@x 2008.12.11. 09:14:15
Bár nekem meg a hócipőm tele van a ködfényszórósokkal! Ha kell ha nem sütik ki vele a szemem... az olyan menő? Vagy nem is tudja, hogy fel van kapcsolva?
Marcellusca 2008.12.11. 09:14:24
Abszolute igazad van. A ködlámpákat IS tudni kellene használni.
Én úgy szokom (ködben és zuhogó esőben, ótópályán) használni, hogy mikor utol érek valakit, akkor lekapcsolom, hogy véletlen se vakítsa. Ha utolér valaki, akkor lekapcsolom a hátsót, hogy ne folyassam ki a szemét. Amikor kellő távolságban vagyok a másik közlekedőtől akkor kapcsolom vissza. Úgy gondolom így én is látok és engem is látnak, anélkül, hogy maradandó károsodást okoznék bárki retináján.
Egyébként skodás vagyok, de nem olyan.
Tehenke 2008.12.11. 09:14:57
Akkor azt hiszem megvan legalább egy valaki, aki a követési távra fittyet hányva a másikra "tapadra" autózik.
Amúgy megkérdezném azt, amit zavar az az egy 25w-os piros lámpa, mit csinál, amikor még 3 vagy 5 másik 25w-os piros felgyullad? Hirtelen megvakul??? Mert ez minden fékezésnél előfordul ám...
Sőt a régebbi F-astrások előszeretettel kötik át a féklámpához a ködlámpát is. Olyankor mi van?
Szerintem akit zavar, az nem tartja be a követési távolságot.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.11. 09:15:04
én is utálom ezt. rám eddig kb 3× villantottak. csesztet is a dolog, hogy mi a baj, ha hazajutok valamikor karácsony környékén lejjebb is tekerem kicsit a fényszórót. (igaz nálunk sok a domb, és ott megintcsak teljesen más a dolog, ha én jövök föntről le, ők meg lentröl felfelé, akkor az iszonyatosan szar, akkor is ha jól van beállítva a fényszóró)
egyébként nemrég cseréltem +50% fényerejű halogén izzóra, és marha jó, sokkal jobban látom az utat, főleg ha nagyon kopott alig látható felfestés van
Gontar 2008.12.11. 09:17:52
Egyre gyakrabban tapasztalom (úgy látszik egyre nagyobb divat (vagy csak egyre több autón van ködfényszóró)), hogy úgy közlekednek egyesek, hogy csak helyzetjelző + ködfényszóró világít. Csak sejteni tudom a motivációikat, de mindíg nagyon jókat röhögök ezeken... Főleg amikor egy-egy ködfényszórójuk nem világít, mert égő kiégve - de cserére már nincs esze... :-DDD
Pozitív a dologban (legalábbis nekem ez a tapasztalatom - mostanában), hogyha zavar valakinek a "díszkivilágítása" (és teljesen indokolatlanul, a KRESZ-t megszegve használja), és ezt jelzem neki villantással, esetleg a ködfényszóró/ködzárófény felvillantásával akkor azért az esetek nagyrészében lekapcsolják. Ha csak a fényszóróval villogok azt nagyrészt nem veszik. Ha a ködfényszóróval/ködzáróval akkor azért a legcsekélyebb iq-val rendlekzők is felfogják, hogy mire is kérem őket.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.11. 09:20:11
molnibalage 2008.12.11. 09:21:07
Próbáltam mindefele félrenézni, de az sem segített. Most vagy nagyon fényérzékeny a szemem, vagy tényleg nagyon sok autónak nincs belőve a világítása
Aneninen 2008.12.11. 09:26:35
Az egy- vagy nulla fényszórós versenyzőket meg végképp nem értem, miért nem lehet belátni, hogy k-rvára veszélyes történet, különösen ha a bal oldali nem működik?
A fényszóró beállítását pedig, terheléstől függően állítgatni kell, nem egy akkora truváj, hogy ne tudná bárki észben tartani. Ha meg valaki elfelejti (nálam is előfordult már), legalább gondolkozzon el, hogy talán nem poénból villognak rá a szembejövők, hanem azért, mert xar a fényszórója.
x 2008.12.11. 09:26:55
stibi 2008.12.11. 09:27:03
amúgy láttam már panelház 2. emeletét világító fényszóróval közlekedni autókat. valszeg az ilyen helyeken frászt kapnak az "alacsonyan" elők.
képzeljétek, a fényszórómagasságot a belső magasságállító pöckökön kívül a motorgépháztető felnyitásával néhány csavar elforgatásával is lehet ám korrigálni. hát nem csodálatos?
Walter Melone (törölt) 2008.12.11. 09:28:56
Kilométereken át közelít, majd megelőz (kb 5km/h sebességkülönbséggel) egy autó, majd elém érve reklamálja a reflektoromat.
Innen három lehetőség van:
1.) lekapcsolom, és így csökken a belátható úthossz, tehát lassítanom kell, hogy ne csökkenjen a biztonságom
2.) visszaelőzöm, mer nem akarok miatta lassan poroszkálni, amíg elnyúlik annyira, hogy ne zavarja az én fényem
3.) ragadok rá, mint ahogy a kamionosok is teszik hosszú utakon rossz látáskor.
Nos én a harmadikat választottam. Visszavettem tompítottra a lámpát, és felvettem a tempóját. Így ő világított nekem előre.
Valamiért ez nem tetszett az emberünknek, mert egyre gyorsabban próbált "lerázni"...
Mi lett volna a helyes?
Lopez 2008.12.11. 09:29:45
biker_kolee 2008.12.11. 09:29:55
Amúgy egy ideig nekem is rosszul voltak beállítva a fényszóróim, de nem annyira, hogy agyonverje a népet. Aztán vettem a fáradtságot, és addig csavargattam, míg jó nem lett. :P :D
Amúgy VW-s vagyok. De nem ám olyan!
Katka 2008.12.11. 09:30:46
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2008.12.11. 09:30:49
Ezeket leírtam egy a témával foglalkozó fórumban is, persze hogy leordítottak a hozzáértők, hogy biztos mennyire vakít....Na oda se megyek többet...
Gontar 2008.12.11. 09:31:05
Amennyiben a Te járgányodban a ködzárófény nem világít erősebben a féklámpádnál + egyéb hátsó lámpáknál akkor az okés - nem is zavaró. Csak ezt kétlem... A ködzárófény fénye jóval erősebb még a féklámpáknál is (általában)... Furcsa, hogy Neked ez nem tűnt fel... Lehet wattokkal dobálózni... az én járgányomban a ködzárófényt egy 55 wattos izzó adja - gyári cucc. Használi eddig csak 2szer használtam - akkor tényleg kellett + a KRESZ által is engedélyezett körülmények álltak elő.
0xFFFF 2008.12.11. 09:31:09
SimiTomi 2008.12.11. 09:31:26
George Jung 2008.12.11. 09:37:32
Ez kb két hete volt, azóta nem volt időm eljutni egy szervízbe.
Azt tudom megírni, hogy ahogy lesz, megyek.
Reggie 2008.12.11. 09:39:10
Kod-zarofeny
Talan igy sikerul kozelebb jutni a megoldashoz:)
George Jung 2008.12.11. 09:39:41
Sima lámpával nem látsz????
Tehenke 2008.12.11. 09:39:41
Szerintem egy rosszul beállított halogén rosszabb.
Ha már valaki xenont rak bele, legalább foglalkozik vele. Én nem tiltanám, hanem kötelezővé tenném. Persze a helyes beállítás mellett. Írta itt valaki, hogy nincsenek kontrasztok. Már hogyne volnának! Ott vannak csak igazán, a 3000 lumen nem vicc.
Én vezetek xenonos, és nem xenonos kocsit is. Amikor beülök a nem xenonosba, akkor próbálom mindíg felkapcsolni a lámpát, pedig már ég.
Szertintem a zölden, kéken, össze-vissza világító halogénok rosszabbak.
Tehenke 2008.12.11. 09:45:08
Lehet, hogy gyári cucc, de Magyarországon a 25w az elfogadott. Mint ahogy a piros hátsó index, vagy a jobb kormányos kocsik fordított lámpái is lehetnek gyári cuccok, de attól még nem elfogadottak...
Ködzárófény: 25w. Előre is lehet 55/60 H4 helyett erősebbet rakni. Lehet is kapni "gyári" izzót. Sőt az első ködlámpa h3-a is lehet 150w-os a 35 w helyett. Mindenki olyan égőt rak bele, amilyet akar. Az enyémbe pld ledek vannak. :-P
Reggie 2008.12.11. 09:47:34
Azert tunik rosszabbnak a xenon lampa kontrasztja a normal lampahoz kepest, mert sokkal hidegebb a fenye, es a kek fele csokken a szem erzekenysege.
Walter Melone (törölt) 2008.12.11. 09:47:36
Nem erről van szó. Ha a bevilágított terület túl kicsi a sebességhez képest, akkor egy esetleg felbukkanó akadály elkerülésére már nem elegendő a reakcióidő alatt megtett úthossz. Este fokozottan érvényes ez, hiszen a reakcióidőd a fáradtság függvényében megnő.
Nem azért van reflektor az autón, hogy tudjál vele villogni, hanem azért, hogy nagyobb sebesség esetén meg tudd növelni a belátható úthosszt.
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.12.11. 09:50:31
Hozzáteszem, hogy én az autómhoz előirt 55/60 wattos H4es izzót használok, nem pedig "sufnixenon"-t, amit elég sokan.Ezeknek felettébb bántó a fénye, mivel ezeknél jobban kellene ügyelni a megfelelő beállításra.
A kisteherautók ÉS a mindenféle terepjárók lámpái engem is szoktak zavarni. Azzal, hogy feljebb van, pl közlekedési lámpánál pont a személyautók tükreibe világit.. Nem értem, ha a kamionoknál meg tudták oldani, hogy közel egy magasságban legyenek a lámpák a személyautókéival, akkor kistehereken miért kell majd 1.5 méter magasra tenni őket az úttól?
acel 2008.12.11. 09:54:48
Az emberek fény érzékenysége eltérő, van akinek még sötétben is neapszemüveg kell, van akit meg a szebfényszórózás se zavar nagyon. Ezt itt is lehet látni a vegzes véleményekből. A posztíró a vezetésnél szerencsétlenebb erősen érzékeny kategóriába tartozik.
Jimboo 2008.12.11. 09:55:56
A probléma a sufnixenon izzósokkal csak az, hogy 99% nem veszi a fáradtságot, hogy állítgassa a lámpát. Minek, ha párezer forintért megvette a műxenont, még állítgassa is egy fél órát? És valamikor még nem is világít olyan jól, mint a hagyományos, bár én mindig kifogom azokat, akiknél az erősebb van. Ésszel használva ez is jó...
zladko 2008.12.11. 10:00:44
Nemrég mikor a pilisen kereszül mentem éjszaka, a 0 közvilágítás és a holdfény fák miatti takarásánál láttam szépeket... bunkó faszt aki nem képes reflektorról tompítottra kapcsolni, ha közeledik felém (6-ból 0 kapcsolt tompítottra), meg épphogy csak láttam jobbos hajtűkanyarban szembe jövő, kanyart levágó lámpa nélküli crossmotort...
Auto-InterCont · http://www.autointercont.com 2008.12.11. 10:01:07
Mint tudjuk a követési távolság, a sebesség függvényében változik. Ha 60-nal kell menned valaki mögött, akkor kisebb távolságot tartasz, mint mikor autópályán 130-cal haladsz. Ezért tud zavaró lenni akkor is, ha betartom a követési távolságot.
Desert 2008.12.11. 10:01:36
SzZ 2008.12.11. 10:03:41
Persze az is igaz, hogy sok majomszabású egyáltalán nem állítja be a lámpát. A gyerek egyik osztálytársa apukájának több mint egy hónapja szóltam, hogy nem ég a bal tompított. Azóta is látom minden reggel hogy félszemű...
monnyo 2008.12.11. 10:04:03
Én is elég sokat mászkáltam mire vhol elvállalták a lámpáim beállitását (sok helyről elküldtek, mert felnyilnak a lámpáim a gépháztetővel), de úgy gondolom ez mindenkinek saját érdeke, hisz ő is csak úgy lát jól.
Devil 2008.12.11. 10:04:08
Azota sokkal kisebb gond a mogottem jovok fenye, most mar csak az zavar aki szembejon, no meg az alacsonyan allo Nap. Lehet hogy veszek egy profi autos napszemuveget.
Igazandibol olyan tukrot szerettem volna ami meg a mostaninal is domborubb; a mostaniban a hatso utasoldali ablakon latok ki teljesen, de olyat szerettem volna amiben az elso utasoldali ablakbol is latszik egy jo nagy darab, es gyakorlatilag nincs is holttere, de ilyet sehol sem talaltam.
biohazard 2008.12.11. 10:04:47
Walter Melone (törölt) 2008.12.11. 10:08:29
Lógass be egy diszkógömböt! :-DDD
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.11. 10:11:42
Manyizga (törölt) 2008.12.11. 10:12:57
Tron65 2008.12.11. 10:13:42
4. ... Kapják be a gyártók, hogy olyan autókat gyártanak, ahol már égőt sem lehet cserélni. Amúgy erre is csak egy szabályt kéne hozni, és annyi."
Van ilyen szabály, úgyhívják KRESZ. Ti: hibás világítással el se szabad indulni.
"Auto-InterCont · ...
Az elsö ködlámpa valóban nem zavaró, csak teljesen felesleges, ha nincs köd, bár ködben is nagyon szerény a teljesítménye. "
Tévedsz. Nem felesleges, hanem TILOS! A KRESZ akkor engedélyezi a ködlámpa használatát, ha a látási viszonyok rendkívül lassú haladást tesznek lehetővé, ez autópályán 40 km/h, országúton 25 km/h. Kötelező felszereléssé tenném az autókban az ülésbe épített grillsütőt, ami akkor kapcsol be, ha a kocsi 50-nél gyorsabban megy és ég a ködlámpája.
labi 2008.12.11. 10:15:20
Így a következő kocsimból kihagyattam az ilyesmiket. Hátsó ködlámpa van, de ahhoz meg annyi ész kell, hogy nem köd van igen/nem kétállású kapcsoló legyen az ember agyában, hanem ha az enyhe ködben 150 méterről még simán látja az előtte haladó lámpáit, akkor az ő sima lámpáit is látják már messziről. Valamint az M3 bevezetőn dugóban araszolva se kell 2 méterről egymás retinájába égetni a hátsót. Külön öröm, ha az emberük ez mellett még fékpedálfetisiszta (tehát ha teljesen sík terepen öt percig áll egy helyben a dugóban, akkor is tapossa).
Amúgy most éppen dáciás vagyok, de nem olyan. :)
Ladás, alfás és renaultos koromban sem voltam olyan :)
Preis · http://www.glasso.hu 2008.12.11. 10:16:22
Nándi 2008.12.11. 10:18:11
Munkatársaim is veszik a 30.000 Ft-os xenon, és vadul aplikálják be kocsijaikba, én meg nem gyözök felháborodni, ugyanis ez nem szabályos, ha nincs szintszabályozás. Egyikük másikukkal összefutok reggel, és még világosban is vakítanak.
De aki hülye nem lehet megértetni vele.
Aztán ott vannak a diesel tunning box-os csávok, füstöl? Hát ki nem szarja le.
Nos ezekből kikapnék párat és nagyon elverném, de hát a rendőrség tehetné a dolgát ezen a téren is.
Vakít a csávó, kikapni a forgalomból benézni, utólag bebütkölt xenon, forgalmi el új vizsgára kötelez.
Ugyanez a füstokádó szörnyekkel is megtehető.
A rendőrnek nem kell feltétlenül műszeres méreéssel bizonyítani, hogy valami nem stimmel, ami szemmel látható, azn látható, azon nincs mit molyolni.
Na ennyit az én fütölgésemről.
Mot pedig megyek és beülök, a lerohadt power box-al és fillére xenon feltunningolt lerohadt Seat toledomba és mindekit letolok....
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.11. 10:18:22
fogadjunk hogy a ladában volt az elekromos tükör, meg a ködlámpa amit sose használtál, ugye?
BatkaMano 2008.12.11. 10:18:35
asdf 2008.12.11. 10:18:51
DM 2008.12.11. 10:21:40
Másik kedvenceim az utólagos xenon beépítésű járművek, koszos és mintás lámpabúrával, hogy tényleg semmi értelme ne legyen. Hisz nem véletlenül előírás a lámpamosó, a minta nélküli lámpabúra és az automata szintszabályozó. A kosz és a bordás lámpabúra úgy szétszórja a xenon elvileg koncentráltnak szánt fénysugarát, hogy akármit csinál csak vakít a lámpa, de nem hatásos.
nanemá 2008.12.11. 10:22:33
Aki a reflektort fenthagyja / fentfelejti annak a képébe szoktam nyomni a sajátom és egyből letudják venni, szóval ez nem probléma.
Jakab 2008.12.11. 10:24:06
Régen a KRESZ úgy fogalmazott, hogy a kiégett égőt, amint észreveszed, alkalmas helyen félreállni, kicserélni. Ma ez hogyan szól?
-------
Lámpa felfelé hordása: beállítottam sacc/kb. jól a fényszórót (sajnos csak szemre tudom a kormány mellett levő manuális forgatógombbal).
Elmegyek vidékre - ketten feleségemmel.
Hazafelé hátra is beül valaki + csomagtartóba is kb. 20 kilónyi csomag és máris vakít - állítani kell. Megint jön a körülbelüli állítás.
Szóval nem a szervíz, terheléseloszlástól függően Te magad. És akkor jön a sacc/kb szemmérték szerint. Mennyire kell lejjebb állítani?
THK 2008.12.11. 10:25:40
hiszen honnan tudná, mire akarod figyelmeztetni?
nem gondolatolvasó...
(sőt: a saját műszerfalát sem nézi, különben észrevenné, h sötét)
de ha ilyenkor 1-2 mp-re fölrakod a távolságit, akkor azt hiszi, ő is vakít, azért kapja - és jó eséllyel végre észre fogja venni, h nincs is bekapcsolva
Auto-InterCont · http://www.autointercont.com 2008.12.11. 10:26:40
Sokat hajtok egy R320 CDI-t. Automatikusan állítja a lámpa dölését. Akartam én állítani, de nincs rá lehetöség. Nem tudom, hogy az automata fényszóróállítás miként szabályozható. A szervizben adnak neki egy tól-ig határt, vagy automatikusan a vízszinthez szabályoz?
Valakinek ötlete?
labi 2008.12.11. 10:28:34
Azokban a régi szép időkben amikor még fiatal voltam és bohó, a Ladámon még a lökhárító is úri huncutságnák számított volna. Belülről állítható első kerekek voltak benne, arra emlékszem...
Lajcsi 2008.12.11. 10:31:33
AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.11. 10:33:10
Bocsánat, de ha én úgy látok, hogy egy bizonyos magasságra van tekerve a lámpa, akkor mindenki bekaphassa, én bizony oda fogom tekerni.
Vagy rögtön ne is világítsak, menjek hang alapján, mint a denevér?
SzZ 2008.12.11. 10:33:55
Attól még sötét tahó dolog állandóan ködlámpázni.
AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.11. 10:36:05
Tessék mondani, élni szabad azé?
dinoszaurusz 2008.12.11. 10:36:06
megfordulsz, utána mész amíg meg nem áll, kocsiból kiszállsz, baseball ütőt kiszeded a csomagtartóból..
1. a világító fél lámpáját is kivered, akkor megcsináltatja mindkettőt
2. magasra állított lámpa tetejét lejjebb igazítod
3. első gumikból kieresztesz neki egy kis levegőt, akkor alacsonyabb lesz az eleje
végül a kipufogójába dugsz egy atomot
(meg a seggébe is)
Auto-InterCont · http://www.autointercont.com 2008.12.11. 10:41:06
Ha viszont ezzel elvekítasz egy szembejövö SUV-ot, aki véletlenül telibe kap, akkor pislogsz majd, mint hal a szatyorban.
Nem csak arra kell figyelni, hogy te láss! Ilyen alapon ne háborogj a teszkós xenon miatt sem, mert lehet, hogy a másik azzal jobban lát, mint a hagyományos lámpájával.
dinoszaurusz 2008.12.11. 10:44:04
farkasvakságban szenvedők se
minden évben 5 perces ishihara vizsgálat elég lenne (újabb lehetőség az orvosoknak adózatlan csúszópénzt adni)
és mennyi kárt lehetne vele megelőzni
ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2008.12.11. 10:46:22
Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.11. 10:49:34
Lopez 2008.12.11. 10:53:27
Gázkisüléses izzót (gyk: xenon) csak automata szintszabályozással és fényszórómosóval lehet használni, de az impotens magyar rendőrség valószínűleg erről (se) tud semmit.
Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.11. 10:54:38
Poligám 2008.12.11. 10:55:55
Gondoltam szólok neki, hogy kapcsolja fel, rávillantottam.
Erre a mellette levő ülésról felvett egy ilyen vadászlámpaszerűséget és kivilágított vele a szélvédőn. :)
Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2008.12.11. 10:56:14
De ha valóban tiltott, akkor miért van vele tele a polc a madaras teszkóban, hogy bármelyik proli megvehesse a szakadt BMW-hez?
Auto-InterCont 2008.12.11. 11:00:02
Nagyon komoly a klip! A Te müved?
Tehenke 2008.12.11. 11:00:58
60-nál a követési távolság a 3mp-es szabályt fgyelembe véve 17m. Akit ennyiről vakít a ködzáró fény, az bagoly.
Poligám 2008.12.11. 11:03:07
Sztem ki lehet bírni a dolgot. Én is a féket taposom, mer' olyan jó...
Auto-InterCont 2008.12.11. 11:04:50
Szörnyü, hogy így kell megtudnom, de ha igaz az állításod, akkor valóban bagoly vagyok.
Szenvedek a felismeréstöl.
TML 2008.12.11. 11:06:35
monnyo 2008.12.11. 11:07:06
Szimplán a púr nép becsapása és lehúzása. Ennyi.
janó01 2008.12.11. 11:11:58
Basszátok meg!
Desert 2008.12.11. 11:24:22
redriot77 2008.12.11. 11:26:31
Ha ilyenkor még a pofámba refiznek, vagy rosszul beállított lámpákkal jön vki, az már csak a hab a tortán.
Tehenke 2008.12.11. 11:27:11
tantinéni · http://uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.11. 11:31:19
Butuska...elo kene venni a fizika konyvet...
60/3,6=16,67 meter*3 masodperc =50 meter
Amuyg meg jo lenen az emberek fejebe verni a lampak helyes hasznalati modjat...
elso kodlampa
----------------
celja az KÖZEL ELŐTTED levo utszakasz megvilgatasa suru kodben, hoesesben, durva esoben, fustben porban...
Amikor ez egyik sincs akkor minek is vilagit ?!
Aztan ha MÁR megy elotted valaki akkor onnantol minek is vilagit ?!
hatso kodlampa
----------------
celja, hogy tavolrol is eszlelni lehessen OTT VAGY azaz ne hirtelen kozelrol tunj elo a kodbol...
Amikor MÁR VAN MOGOTTED valaki ..minke is vilagit tovabb...MÁR LÁT!!!
Te viszont vakitod Őt tovább...
Muszerfal vilagitas es mas belso fenyek
----------------------------------------
A leheto legkissebb fenyerore venni mindet, hogy a szem pupillja ki tudjon tagulni igy SOKKAL JOBBAN LEHET LATNI a kinti dolgokat.
Ezzel szemben a nepek basszak sotetben levenni a muszerfal fenyt, sot mindenfele szarral még disz kivilagitast is csinalnak BELUL, amitol
a pupillajuk persze osszeszukul ...es alig latjak mi is van KINNT..?!
reflektor
------------
elottunk ures utszakaszon semmi gond vele.
Amikor eloznek minket, akkor viszont
ha ures az ut elottunk..es tompitottal mentunk
CELSZERU egy kis idire felnyomni, hogy
az elozni keszulo ..lathassa mi van elottunk!
Amikor mar mellenk ert akkor pedig vissza levenni...
Elozokent, ha za elozott nem nyomta fel akkor csak akkor nyumjuk fel amikor mar a masik savban es szinte a sarkanal vagyunk...
Tompitott
-------------
Jomagam MINDIG hasznalom!
Nyaron varosaban nappal is...
Index
----------
MINDIG !!!!!!!
...nem bonyolult dolgok ezek ..ugye ?!
Zoli67 2008.12.11. 11:32:24
a ketész tömlővel 2008.12.11. 11:35:02
beállítva be vannak(500ft egy állítás a autóklubos szakiknál)
és mégis hétről hétre megjön szemből a villogatós,,legtöbbször visszavillantás és belenyugodik h ez ilyen,,aztán van aki közelebb érve utsó pillanatban felnyomja a refit visszavágásként,,ezek általában nem gondolnak arra h bal kézzel fogom a kormányt és ö még közelebbről kapja be a erősen felvillanó fényt..aztán van az aki már távlatból le se veszi a refit csinálhatok bármit,,itt jön jól ha állítható bentről a magasság felfelé is meg az alsó lámák kapcsolója is kézre esik,,na ezt má nem szokták szeretni és elbizonytalanodnak h minek is jöttek ők refivel.
zárófényt elég ritkán kell időjárás miatt használni,,de így is sok ember elfelejti lekapcsolni,még akkor is ha egy sor közepén autózik már régóta és zavarja a mögötte jövőket.múltkor pont megelőzött egy ilyen elöl hátul ködlámpa égető,,köd meg sehol nem volt,,és beállt elém az én tempomra. villogtattam h esetleg levenné e,,semmi,,mentem mögötte refivel,,semmi,,szuró+refi kombinációra se jött reagálás,fent hagytam neki,,30km ig bírta így h vele együtt előzgettem végig azokat akiket ő is megelőzött,,majd egyszer csak félreált egy jobbra kanyarodó sávba én meg lassítottam mellé h na??,,?? erre nyikorgó kerekekkel elkezd utánam jönni,,mintha bántottam volna,,röhögtem nem értettem h ennyire nem esett le neki ennyi idő alatt 1 gombot kelett volna megnyomnia h ne égesse ki a szemem,,de nem,nem sikerült,,meg az se h utolérjen .
redriot77 2008.12.11. 11:36:08
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.11. 11:37:05
Egyszer hallottam egy fazonról, aki lekúrta erélyesen a barátnőjét a kocsiban, mert az a piroslámpánál nem kézifékkel állt meg, hanem taposta a féket. Nem értettem vele egyet.
Sztem ki lehet bírni a dolgot. Én is a féket taposom, mer' olyan jó...
énis, mert mifelénk nagyok a dombok, és szar a kézifék :) és már nem tudok utánahúzni mert maxon van. betétcsere lesz ebből tavasszal.
wood 2008.12.11. 11:39:29
tízből tizenegy esetet, ami a blog tanulsága szerint szinte megoldhatatlan életveszélyes helyzetet, felháborító, arcpirtó pofátlanságot, a többi közlekedő halálra ítélését jelenti s kétségbeesett és/vagy felháborodott hangvételű posztot ihlet, én valahogy magától értetődő automatizmussal oldok meg. leggyakrabban még csak föl sem tűnik!
tényleg mindenki más akkora pancser itt, hogy este esőben ha a szembejövőnek fölele világt a lámpája, akkor vasmarokkal szorítja a jeges kétségbeesés diónyivá a gyomrát?! vagy csak az életeted ennyire üres, hogy emiatt írsz posztot? (már bocs...)
itt tényleg akkora lámák vannak, hogy
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.12.11. 11:42:09
Engem meg az nem zavar, hogy bevilágít a refim az ablakodon...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.12.11. 11:43:54
Teljesen igazad van.
Valszleg a kolléga az a fajta, amelyik hatvanötre lassít, ha jönnek szembe, aztán padlógázzal vissza nyolcvanhétre.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.11. 11:48:46
hátbazdmeg. ezt amiatt amit írtál
mentem én már vaksötétben zalában kanyargós alsórendű úton, akkor jártam arra először, szakadó esőben, tompítottal, reflektorral mindenhogy, szemből nem jött senki, nem vakítottak, de basszameg akkor sem láttam rendesen az utat (alsórendű volt: se oszlopok, se felfestés bár ez lehet hogy volt csak lekopott). 50-60-as tempót bírtam csak menni.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.11. 11:50:39
wood 2008.12.11. 11:55:52
mentem úgy én is. mentem olyan párás időben hogy az ablakon balra kilógva vezettem, mert a szellőzés nem bírta a párát a szélvédőn. úgy tényleg szopás, ha szembe jönnek!
...na de posztot nem írtam róla, hogy tíccsák be a félévnél idősebb kocsikat, meg a rendőrök szexuálják meg minden rosszul beállított lámpás ember felmenőit.
inkább megoldottam a szitut, aztán nem foglalkoztam vele. ilyen van. ha esik, rosszabbul látni. de valaki emiatt MONNYONLE, nem? :)
Tehenke 2008.12.11. 11:58:18
De szerintem zavarna, mert akkor pont a medencémben parkolsz... :P
MoRgOnC 2008.12.11. 12:01:08
Hát szerintem a szemed érzékeny vagy fáradtan vezetsz.
Nekem leveszik a fényszórót ritka hogy nem. Én ilyet nem tapasztaltam.
Tehenke 2008.12.11. 12:08:04
"60-nál a követési távolság a 3mp-es szabályt fgyelembe véve 17m. Akit ennyiről vakít a ködzáró fény, az bagoly. "
Butuska...elo kene venni a fizika konyvet...
60/3,6=16,67 meter*3 masodperc =50 meter"
Én így számoltam:
60 km/h = 60000 m/h
1h = 3600 mp -> mp = 1/3600h
(60000 m/h)*(1/3600h)=(kb) 16,7 m (én itt tévedtem, mert ez *3) az 51.
Amúgy fizikában méter*másodperc az sosem méter. Legalább is az én könyvemben...
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.12.11. 12:10:03
de attól függetlenül vannak bénán beállított lámás autók. elég lett volna csak ennyit írnia a posztírónak.
de tökmindegy, mert ezután is lesznek bénán beállított lámpás autók. bár ha annyit elér a poszt hogy aki ezt olvasta otthon beáll a garázs elé, és megnézi a lámpájának a képét, és ha kell csavarint egy-kettőt már megérte ez a poszt.
Kisbandi 2008.12.11. 12:10:23
A hátsót meg nem égetem soha, mert nem szoktak utolérni. :)
Aki meg égeti a hátsót és nincs köd, akkor megyek mögötte reflektorral, amíg észre nem veszi. Csak akkor pont ugyanolyan önkéntesrendőr vagyok, mint akiket útálok az utakon :D:D:D:D
De nekem akkor se égessék ki a szememet.
Külön kedvenceim a világosban fényszóróval közlekedő 50+ korú hölgyek :) Hogy vonnák vissza a jogosítványukat....
Kisbandi 2008.12.11. 12:16:52
Ha automatád van, akkor állsz a féken. Ha éppen eszedbe jut, akkor átrakhatod P-be addig. Csak ha automatád van, akkor nagyon hamar kikerül az agyadból a bármilyen váltás funkció vezetés közben (kivéve R) :)
monnyo 2008.12.11. 12:19:09
Bocsánatot kért és lekapcsolta. Azthiszem ő tényleg nem érdemelte meg a lecseszést és többet nem fogja úgy felejteni. :(
tandrás 2008.12.11. 12:23:01
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.12.11. 12:23:25
:D
Lehet...
pakesz 2008.12.11. 12:23:51
egyebkent talalkoztam egy vadparaszttal, aki nem volt tisztaban a sajat vakitasaval, hat felkapcsoltam en is a fenyszorot, hogy lassak...(meg hogy o is erzekelje a dolgot) na erre o is befenyszorozott, de azon mar csak nevetni tudtam, olyan pici volt az pluszba
egyebkent ez a cucc a "en lassak a masik meg dogoljon meg" sajnos tipikus... majd lesz nehany halalos baleset e miatt es akkor kivizsgaljak, nem tudom hany embernek kell e miatt meghalnia :(
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.12.11. 12:24:55
Szerintem a ködzár ködben zavaróbb, mint tiszta időben...
tandrás 2008.12.11. 12:29:09
ihatethisindapassthingy 2008.12.11. 12:29:36
labi 2008.12.11. 12:29:36
Ebben az esetben a Bp-en közlekedő kocsik kb fele automata. :)
Lunitari 2008.12.11. 12:30:53
tandrás 2008.12.11. 12:31:53
Közelről igen, de messziről viszont sokkal előbb meglátod az előtted lévőt. Nyilván az a megoldás, hogy ha mögéd ér valaki, lekapcsolod, a legtöbb autóban külön is lekapcsolható a hátsó. Tiszta időben viszont 100 méterekről is zavaró.
bali 2008.12.11. 12:32:34
monnyo 2008.12.11. 12:36:21
monnyo, azonos esetben az úriembert udvariasan és mosolyogva figyelmeztettem a városi dugóban is bekapcsolva ködlámpájára, viszont nem kért bocsánatot és ölég sandán nézett. Lehet, hogy alapból üvölteni kellett volna vele?
Én eskü nem akartam üvölten... de mire oda jutottam igy alakult! :D
vmaast 2008.12.11. 12:50:44
ihatethisindapassthingy 2008.12.11. 12:51:45
bali 2008.12.11. 12:54:00
SzBalázs 2008.12.11. 13:01:03
Persze, mert a BX saját maga szintszabályozós
Jockey 2008.12.11. 13:06:58
Ugyanis kölcsönkenyér visszajár! Ö vette a fáradságot és beépített egy vakító izét, ami engem (a szemből érkezőt) vakítja, (mert balfasz beállítani, vagy eleve olyan tipus, ami jobban vakít), akkor legyen neki annyi vér a pucájában, hogy elviseli azt a kis arcpírítást, amit én adok neki ezért. Mellelsleg azért is érdemes ilyen esetben felkapcsolni, mert legalább látom hogy van-e magam előtt akadály vagy nincs,mert a szembejövő elvakít a gyagyixenonjával!
Amúgy a sok barom megveszi a 6000-8000-10000 Kelvines gagyixenont, amivel rosszabul lát, mint a sima halogénnel, csak hogy vagizhasson a szomszédnak, hogy milyen kéken világít. Pedig 4000-5600 Kelvinnél lehetne a legjobban látni ezekkel a csodaizékkel, csak az nem elég kék a hülyéjének!
Pampalíni 2008.12.11. 13:14:05
Szerintem az itt postolók többsége egyszer látott egy ilyet, és most szakértőként nyilatkozik.
Olyan ez, mint a középső féklámpa. Egy ideig tűzzel-vassal írtották, a sok okos meg volt győződve, hogy milyen veszélyes. Aztán egyszer csak kötelező lett. Így lesz ez a xenonnal is. Az emberek majd rájönnek, hogy látni jó....
vmaast 2008.12.11. 13:20:46
Pampalíni 2008.12.11. 13:27:31
Nincs harag. Én nem a xenonok garanciájáról beszéltem, hanem a láthatóságáról.
Samponban is van olyan, amit az ember elad, és van olyan, amit használ. Tudod...
Lehet, hogy típust, vagy beszállítót kéne váltanod.
Nyomek 2008.12.11. 13:31:07
"Az én szempontomból nézve nagyjából csak a 10 százalékuknak van a lámpája rendesen beállítva."
Ez azt jelenti, hogy az itt kommentelők közül tízből kilenc rosszul beállított lámpával közlekedik, vagy megint az általános "a mindenki más rosszul csinájja, de bezzeg én..." alapelv érvényesül?
Más:
"A hátsó ködlámpa egyáltalán nem zavaró, ha megtartod a 3mp-es követési távolságot."
A hátsó ködlámpa egyáltalán nem zavaró, ha ködben használják. Miért is lenne az, hiszen azért találták ki!
Akkor zavaró, ha nem ködben használják, vagy ha valahol egymás mögött vmilyen okból állni kell (pl vasúti átjáró), vagy araszolni kell éppen a köd miatt. (ilyenkor egyébként az utolsó helyen álló kocsinak kellene csak felkapcsolnia és mindjárt értelmet is nyerne a köd-zárófény elnevezés is)
De a legnagyobb igazság az, hogy a ködzárófény nem zavaró: annak aki felkapcsolja.:-)
vmaast 2008.12.11. 13:49:17
Lunitari 2008.12.11. 13:52:27
A világítás lényege nem csak az, hogy te jobban láss, hanem, hogy téged is jobban, előbb észleljenek. Ez akár az első ködlámpára is igaz.
SsPL71 (törölt) 2008.12.11. 13:57:36
vmaast 2008.12.11. 13:59:09
Auto-InterCont 2008.12.11. 14:08:12
Mondj nekem egy jó halogén izzó típust ami BMW E90-esbe való, nagyobb fényt ad, mint a gyári és mindenben megfelel az elöirt paramétereknek. Úgy értem az autóhoz is tökéletesen illeszthetö.
Köszönom elöre is!
labi 2008.12.11. 14:10:13
Egyszer vezettem, érdekes élmény volt. :)
SsPL71 (törölt) 2008.12.11. 14:13:16
Lunitari 2008.12.11. 14:23:50
Sűrű ködben nem látsz az útból 1m-nél többet, még ködlámpával sem. Tapasztalatom szerint viszont jóval előbb észlelem ködben a ködlámpát használókat....ennyi.
vmaast 2008.12.11. 14:27:51
vmaast 2008.12.11. 14:33:20
Auto-InterCont 2008.12.11. 14:37:52
Köszi!
Loismustdie 2008.12.11. 15:24:49
pakesz 2008.12.11. 16:19:52
ha betiltjak az 1 sörrel vezetest meg minden mas aprosagot, hat akkor az utolagos xenont is be kene...
undorito az a hozzaallas, ami nem vesz tudomast a masik latasi viszonyairol, es szar kis gagyi xenon szettre futja, amiben csak a nagy fenyereju lampa van benne
tantinéni · http://uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.11. 16:24:37
elso kodlampa
----------------
celja az KÖZEL ELŐTTED levo utszakasz megvilgatasa suru kodben, hoesesben, durva esoben, fustben porban...
Amikor ez egyik sincs akkor minek is vilagit ?!
Aztan... ha MÁR megy elotted valaki akkor onnantol minek is vilagit ?!
hatso kodlampa
----------------
celja, hogy tavolrol is eszlelni lehessen OTT VAGY azaz ne hirtelen kozelrol tunj elo a kodbol...
Amikor MÁR VAN MOGOTTED valaki ..minke is vilagit tovabb...MÁR LÁT!!!
Te viszont vakitod Őt tovább...
Muszerfal vilagitas es mas belso fenyek
----------------------------------------
A leheto legkissebb fenyerore venni mindet, hogy a szem pupillja ki tudjon tagulni igy SOKKAL JOBBAN LEHET LATNI a kinti dolgokat.
Ezzel szemben a nepek basszak sotetben levenni a muszerfal fenyt, sot mindenfele szarral még disz kivilagitast is csinalnak BELUL, amitol
a pupillajuk persze osszeszukul ...es alig latjak mi is van KINNT..?!
reflektor
------------
elottunk ures utszakaszon semmi gond vele.
Amikor eloznek minket, akkor viszont
ha ures az ut elottunk..es tompitottal mentunk
CELSZERU egy kis idire felnyomni, hogy
az elozni keszulo ..lathassa mi van elottunk!
Amikor mar mellenk ert akkor pedig vissza levenni...
Elozokent, ha za elozott nem nyomta fel akkor csak akkor nyumjuk fel amikor mar a masik savban es szinte a sarkanal vagyunk...
Tompitott
-------------
Jomagam MINDIG hasznalom!
Nyaron varosaban nappal is...
Index
----------
MINDIG !!!!!!!
...nem bonyolult dolgok ezek ..ugye ?!
tehenke 2008.12.11. 16:27:53
Ez olyan, hogy tiltassuk be az autózást, mert tök balesetveszélyes.
tehenke 2008.12.11. 16:29:36
A féklámpát kihagytad.
a ketész tömlővel 2008.12.11. 16:33:53
1 copy paste délelött ,2 délután?
tehenke 2008.12.11. 16:37:20
Loismustdie 2008.12.11. 16:40:10
tantinéni · http://uizbwaaaewqwwqeewnv 2008.12.11. 16:42:45
...altlaban jol tudok igazodni a
forgalomhoz es hasznalom a motorfeket is.
Jokat rohogok azokon az idegbajosokon
akiknek parmasodpercenkent vilagit elottem a feklampajuk ... nem tudnak vezetni es kesz.
Tulgyorsuljak magukat azon az 5 meteren
ami az elottuk levoig van ..aztan meg fekeznek
...aztan megint gaz...aztan megint fek.
Sok-sok ilyen benat latok magam elott :-(((
Lampanal allva meg nem szokott idegesiteni.
Kiveve egy-ket szerintem direkt erosebbre vett feklampa... "tunningolt" suzukin pl. :-))))
Auto-InterCont 2008.12.11. 16:42:48
Igy igaz! Akit szarul csinálnak meg, annak szar. Aki meg szarul csinálja, az meg maga szar.
Srácok! Tessék mindenkit rendesen megcsinálni, nehogy itt panaszkodjanak e miatt!
:D :D :D
tehenke 2008.12.11. 17:01:38
Auto-InterCont 2008.12.11. 17:11:50
A Fábry is mindig ide lyukad ki.
:D
Krisi 2008.12.11. 19:28:48
És pont ma tűnt fel nekem is, hogy nagyon kevés autónak van rendes világítása. Mert vagy egyáltalán nem világít, vagy csak az egyik (de az nagyon), vannak ugye a házilag kendácsolt xenon fosok, amik nem jobbak, de legalább elvakítanak minden szembejövőt, vannak a ködlámpával elvakítók (meg kell mutatni, hogy az alsó közepes kocsijukra volt még pénzük ködlámpát venni, ügyes kisfiúk), a folyamatosan csakis reflektorral közlekedők, meg még lehetne sorolni estig. Meg persze a fekete kabátos sötét biciklisek az éji homályban (mint rendszeres kivilágított biciklis én vetem meg őket a legjobban, hihetetlen, hogy nem ér meg az élete 300 forintot, teszkóban ennyi egy hátsó lámpa).
Az is kedvencem, amikor éjszaka jön egy sötét autó, rávillogok, az meg megköszöni és lassít, mert azt hiszi, hogy trafi miatt villogok :)
A tompított nekem is ég mindig, napsütésben városban is.
vmaast 2008.12.11. 21:49:15
Krisi 2008.12.11. 22:05:47
Autóknál is kötelezővé kéne tenni. Akkor jön jól főleg, amikor az út mentén bozótok vannak, és a lámpák fénye szépen átszivárog a levelek között. Lámpa nélkül nem látnám meg, az biztos.
Szóval ne csak a sötét bicikliseket szapuljuk hanem a sötét autósokat is :)
B.GY. 2008.12.11. 22:52:25
Don Blasius 2008.12.11. 23:28:12
Ma az 54-esen láttam egy buszt este 9-kor, egyik tompítottja sem égett a Soroksári úton. Elég durva látvány volt.
Múltkor vettem észre, hogy egyik hátsó lámpám kiégett, épp egy Tesco parkolóházban. Mea culpa, tartalékizzóm is elfogyott. Felmentem hát az áruházba izzókat venni. Egy deka helyzetjelző izzó nem volt, volt viszont mindenféle gagyixenon és diszkófény, zöld helyzetjelző. Hát ez nem igaz, ki engedélyezi ezt? Végül elmentem egy benzinkútig, ott kaptam normális izzókat.
LipardX 2008.12.12. 05:25:11
Viszont amíg itthon nem lesz elfogadott a városon belüli tompított fényszóró kötelező használata, sajnos ellenkező reakciót vált ki az emberekből: "mit vagánykodik már, hogy még itt is égeti!" :-) Bazze...
Én is mindig felkapcsolt világítással járok és tény, hogy városon belül sokkal "ragadozóbb" vezető vagy a többi autós szemében! Csak emiatt kéne kötelezővé tenni, hanem mert tényleg nappal is rendkívül hasznos!
Lakott területen kívül pedig mikor előzne az ember és az utolsó pillanatban konstatálja, hogy valami mégiscsak jön vele szembe (csupán nem ég a lámpája), na az a baseball ütős szitu!!! :-)
Tehenke 2008.12.12. 08:41:04
LipardX: Városon belül égetni a lámpát ősi román szokás. :)))
Tehenke 2008.12.12. 08:42:48
Krisi 2008.12.12. 11:29:48
Lipard: városon belül tompított nemeggyenlő városon belül ködlámpa! :)