Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Gyorshajtás 20 méteren

2008.12.13. 11:31 :: SilentSound

Egy kis offtopic szolgálati közleménnyel kezdeném a mai bevezetőt. Ismét csak regisztrált felhasználóként tudtok kommenteket írni. Egyszer már bevezettük ezt, de mivel sokan kértétek, hogy állítsuk vissza a teljesen szabad hozzászólást, ezért engedtünk és töröltük a korlátozást. Mostantól az összes blog.hu-n futó blogban csak regisztráció után tudtok hozzászólni, köztük itt is. Az erről szóló hivatalos közleményt itt olvashatjátok és kommentálhatjátok (egyúttal kérem, hogy csak ott tegyétek, itt ne).

No de térjünk rá mai témánkra. Dávid mellre szívta, hogy pont azon a nyúlfarknyi kis szakaszon fotózták le gyorshajtás közben, ahol adott sebesség mellett a legnagyobb büntetést lehetett kiszabni rá. Mellesleg az érintett lakott területen nem is lakik senki.

Egyszerű ám mégis tanulságos történetet mesélnék el rendőrökről, büntetésről, szemétségről, tanulságokról.

A sztori a repülétér melletti csomópont, kereszteződésben játszódik. Adva van a sok sok autós, aki a 400-as elkerülő úton érkezik a városba. Az autóútról jövet 100-ról (végig 100-as tábla) először jön a 90-es, majd a 70-es lassító tábla. Innentől kezdve végig a gyorsforgalmiig 70km/h a megengedett sebesség.

A kereszteződésben elhelyezkedő rendőrök előszeretettel mérik is ezt, mert 90-ről azon a 10 méteres szakaszon nem túl egyszerű lassítani. HITTEM EDDIG. Ugyanis a minap érkezik a csekk, miszerint egy mesés szeptemberi napon 85-el haladtam el a fent nevezett helyen, ami 60%-ban üti az ott megengedett 50 km/h sebességhatárt. Vöröslő fejjel mentem el megnézni a baki okát. Nos igen. A rend őreinek igaza van.

A trafit gondosan belövik egy 20 méteres szakaszra, ahol a 70-es tábla után ott figyel a Vecsés tábla. Na ez az amit senki nem lát, hiszen a 70-es tábla végig vezet a reptér mellett. A Vecsés tábla itt nem is mérvadó, hiszen egyből utána ott az új 70-es, de azon a 20 méteren bizony 50-el kell menni. Figyeljünk barátaim, mert a rend őrei pénzt gyűjtenek karácsonyra! Tegyünk róla hogy ne tőlünk, hanem inkább az ámokfutóktól, akik 3 kilométerrel odébb a 4-es úton előzik a kamionsort, szembe a normális autósokkal.

Ui: tudom hogy a 85, több mint a 70, de azért nem került volna 60.000 Ftba talán…

120 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr kresz gyorshajtás lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yooccoo 2008.12.13. 14:55:52

asd
rosszul értelmezed
ha lakott területen belül van elhelyezve a 70-es, akkor mehet 70-el, nem pedig ha előtte
akkor ennyi erővel ha autópályáról megyek be a városba, akkor mehetek 100-al, mert előtte az volt az utolsó korlátozás?

nyari mikulas (törölt) 2008.12.13. 15:06:17

asd: "14. § (1) A járművek forgalmát tiltó vagy korlátozó jelzőtáblák:
[...]
d) „Sebességkorlátozás” (30. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton a táblán megjelöltnél nagyobb sebességgel haladni tilos;"

Nem ertek egyet az ertelmezeseddel ebben a helyzetben.
Itt a hetvenes tabla azt mondja, nem szabad 70-nel gyorsabban menni. Ez ervenyes marad, de a Vecses tabla is ervenyes, az meg azt mondja, hogy 50-nel nem szabad gyorsabban menni.

Tehat egyszerre ket sebessegkorlatozas is ervenyes, 70 es 50, mindkettot be kell tartani.
85-tel haladva midketto miatt, 65-tel haladva a Vecses tabla miatt buntethetnek.

Forditott esetben, ha mondjuk 30-as korlatozas van a lakott terulet kezdete elott, akkor a 30 ervenyben marad amig valami fel nem oldja, de kozben elkezdodik az 50 az egesz lakott teruletre.

Tevednek?

ihatethisindapassthingy 2008.12.13. 15:14:36

Ez már csak ilyen. A Budaörsi útra M1-M7 felől érkezve is 100-as tábla van, majd egy Budapest tábla, majd 5 méterrel odébb egy 80-as, majd 70-es.

Hivatalosan a Budapest táblához 50km/h-val kellene érkezni, majd rögtön utána felgyorsíthatsz 80-ra. A két tábla közötti 5 méteren vidáman összehozol egy 100%-os gyorshajtást.

A dologra - ha jól értelmezem a KRESZ-t - azért van szükség, mert ha a településhatárt jelző táblával egy oszlopra helyeznék ki a 80-as táblát, akkor az az egész településre vonatkozna egyéb tábla hiányában. Ezt persze egy "50-es zóna" táblával meg lehetne oldani utána, de az drágább.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2008.12.13. 15:19:40

30-nál gyorsabban sehol nem szabad menni! Abból baj nem lehet:-) Félretéve a tréfát, egyszer elmentem egy trafipax előtt úgy 55-tel, de 80-nal mehettem volna. Senki nem jött, én nézegettem valami építményt az út mentén, így belassultam. Most tűnt fel, hogy nem jelentettek fel a forgalom akadályozása miatt.
Ja, csak szólnék, hogy a szentendrei úton újítottak és már nem a tábla után sunnyognak a masinával, amikor már mindenki beletapos, hanem Szentendre felé, egy beugróban, ahol mehetsz, mint a nyíl. Elég sokáig tartott, mire erre is rájöttek. Sajnos én kényszeresen betartom a seb.határokat, de egy nagyobb verdában (persze rohadjon ki a szeme, hogy telik neki rá!) észre sem veszi a delikvens, ha néha kicsit túlcsúszik.

ihatethisindapassthingy 2008.12.13. 15:20:03

kLa, "Ha pedig nem látod a Vecsés táblát, akkor csak szemüvegben lenne szabad vezetned."

Azt én sem mondom, hogy észrevehetetlen, de nincs is túl prominensen/korán észlelhetően elhelyezve. Ha jól emlékszem kanyarban van egy valag másig cuccal együtt kirakva.

Egyébként azon az útszakaszon további két táblát nem vesznek észre az emberek: Budapestre érkezve a gyorsforgalmi kezdetekor a "Budapest vége" táblát és kifelé menet szintén a "Budapest vége" táblát (igaz, az benne van a bozótban). Emiatt öt esetből négyszer nem tudok a megengedett a sebességgel haladni gyorsforgalmin, mert a bizonytalanja inkább 60-70-el tolja, előzni nem lehet, én meg csendesen anyázok.

ekkerjoz 2008.12.13. 15:23:34

Ahányszor erre tévedek, mindig rájövök, hogy az autót nap mint nap vezetők számára a KRESZ amolyan "ajánlott olvasmány szerű fasság, kit érdekel" kategória.
Itt sem ártana bevezetni az 5000 EUR felső határt a szabálysértéseknél, eltűnődnének sokan, gondolom.

tangara 2008.12.13. 15:28:24

Na igen, a rend éber őrei rendszerint kiszúrják ezeket a jó kis helyeket!
A 6-oson kifele M0 után is van egy ilyen trükk.
Végig 70, majd elhagyod a 0-ra felhajtó lámpás kereszteződést, és hopp, 50 m-re hirtelen 50 a korlát, majd a lámpa után megint 70. A minap persze, hogy belementem 60-al. Vagy van csekk, vagy nincs, majd kiderül.
Mindenkiek ajánlom a www.police.hu weblapon a traffipax infokat. elvileg az összes kint van. Persze, hó elején az első 1-2 nap nincs kint, én ezalatt a napok alatt szoptam 2 traffit. Egyébként csak a pesti nincs kint sose, más kapitányságok időben kirakják.

bonobonohu · http://bono.hu 2008.12.13. 15:34:36

bocs, félig off leszek.

1.) magyar rendőrség sz*rjon sünt.
inkább a kijelölt gyalogátkelőhelyek mellé állna ki civilben az egyik, a másik meg 100 méterrel lejjebb, és jelezné cb-n, kit kell megállítani, aki majdnem elcsapta az arcát. na AZ balesetmegelőzés lenne. EZ RABLÁS.

2.) ez a fele OFF
a kommentezéssel kapcsolatban:
"""Az erről szóló hivatalos közleményt itt olvashatjátok és kommentálhatjátok (egyúttal kérem, hogy csak ott tegyétek, itt ne)."""
de, sajnos kénytelen vagyok ide, mert ott ez látható most, 114 komment után: """A bejegyzés kommentjei zárolva vannak.""".
szóval, a kérdésem az, hogy kik/mik ezek a "trollok"? eddig csak a bkv figyelőben találkoztam velük (na meg persze a fantasy regényekben :-)), a biztonsági őrökre és/vagy ellenőrökre használták a kifejezést. ez itt valamiféle szakzsargon amit nem ismerek, vagy csak a primkó/bunkó emberek gyűjtőneve, akik sz*rrá flame-elik az adott postot?
(hogyaszongya, ezt írják a linkelt oldalon: """Az utóbbi időben elszaporodó trollok és spammerek elleni védekezést is megnehezíti a belépés néküli kommentezés.""")

köszi a választ, és bocs a zavarásért. :-)
back ON

tangara 2008.12.13. 15:41:07

ekkerjoz: Nem a szabályok be, vagy benemtartásával van a gond, hanem az indokolatlan korlátozással. Nekem ne monjda senki, hogy a fent emltett uton, azon a 20 m-en olyan sok baleset történik, hogy ott korlátozni kell. Az meg kifejezetten szemétség, hogy egy ilyen, egyébként biztonságos szakaszra képesek kiállni, és még azt is megbüntetik, aki egyénként nem csinált semmit! Az épitők hibáját kihasználva kaszálnak!

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2008.12.13. 15:47:15

Sose tudom meg mire adnak 5000 euró büntit? :-(

Árpi 2008.12.13. 15:54:35

Ha van valami, amit érdemes megpiszkálni ott, az az, hogy valóban 20 m van-e a 70-es tábla és a lakott terület kezdete tábla között. Ugyanis van előírás arra, hogy milyen lépcsőkben és milyen távolságon belül szabad korlátozni a sebességet. A lépcső rendben is van: 20 km/h-s csökkentés egy lépésben (100-90-70-50, sehol nem több 20-nél a különbség). Emlékeim szerint viszont a 20 m az kevés a 70 és az 50 megengedett sebesség között.
Az meg szerintem marhaság, hogy a lakott terület kezdete tábla nem oldja fel a sebességkorlátozó tábla hatályát. Ugyanis nem kell feloldania! Egyszerűen más viszonyokat jelez, aminek következtében 50 a megengedett, kivéve, ha a vele egy oszlopon elhelyezett tábla másra utasít.

Kniight 2008.12.13. 15:57:21

Kedvencem egy olyan 30-as tábla ami kevesebb mint 3 méterre érvényes.
Mert a barmok közvetlenül az utcasarokra rakták ki. A bibi ott van, hogy a kereszteződés a tábla mögött van, nem előtte.

Továbbra is fenntartom, hogy az ÖSSZES táblát össze kellene szedni és bezúzni. Kisebb lenne a káosz.

Vagy csak én érzem úgy hogy a táblákat tök véletlenszerűen helyezik ki.

Árpi 2008.12.13. 15:58:52

(Persze lehet, hogy hülyeséget írtam, mert a lakott terület kezdetét nem kell előzetes sebességkorlátozással jelezni, viszont ha nem észlelhető jól a tábla, abba talán lehet kapaszkodni. Amúgy meg ha 20 m-re is érvényes csak a korlátozás, az attól még érvényes. Az meg, hogy szemétség odaállni mérni, senkit nem ment fel a hülye szabály alól sem.)

pd_ 2008.12.13. 16:04:19

asd 2008.12.13. 13:04:28

Igaz, amiket írtál, mert nem oldja fel, de Árpi fogalmazott jól: nem is kell feloldania.

26. § (1) Az egyes járművekkel legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival (...) lakott területen 50 km/óra,

1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez
III. f) Lakott terület: a lakott terület kezdetét és végét jelző táblák közé eső terület.

Ezért sajnos minden lakott terület kezdete egyben 50 km/h-s korlátozás is (amíg azt felül nem írja valami más tábla, de szigorúan utána).

torró 2008.12.13. 16:04:21

Egyébként a rend őrei tényleg nagyon kitanult figurák, nagyon érzik hová kell települni egy kis lé gyűjtésre. Nálunk van egy vasúti átjáró, csak lámpa,majd egy jó 100 méteres egyenes és kanyar .Na ide állnak és lövik az átjárót. A 3-s előjelző a helységnév tábla után van kb 50 m-e. A harminc honnan kezdődik? A 3-s előjelzőtől. Na most tuti hogy aki besuhan a falu táblánál 70-l biztos hogy az első jelzőnél még nem kontrázott le 30-a.
Az egyik cimborám aki buszsofőr és itt lakik, úgy húzott be 48-l mint a kis angyal, és ez több mint 50%. Természetesen belőtték.Mondanom se kell milyen ideges lett. Mert gondoljunk bele a sztrádán ez azt jelenti hogy 200km. és ezért ugyanaz a tétel mint a vasúti átjáróban 48-l . Jó , Nem?

tamatomi 2008.12.13. 16:10:26

Javitsatok ki ha rosszul tudom, de lakott település tábla előtt és után 60 - 100 mre nem lehet fotozni a sunyi elvtársaknak. Lehet hogy blső szabályozás, de ugy tudom mindig is létezett.

Árpi 2008.12.13. 16:11:25

Az a baj, hogy sok helyen eleve úgy helyezik ki a táblákat, hogy "úgyis csak a táblánál kezd lassítani a magyar!", ezért fölöslegesen hosszan korlátoznak, emiatt aztán a jó kuruc szokás szerint minden táblánál jobban tudjuk, hogy kell-e oda az. Én azt is büntetném, aki nem a tábla előtt lassít le, de azt is, aki úgy teszi ki bárhová a táblát, hogy az indokolatlanul korlátoz a haladásban. Na, a sarok ELÉ sebességkorlátozó táblát kihelyeztetővel meg egyszerűen kifizettetném a táblát, a kihelyezés költségeit, a bontás költségeit, és csak ezután jönne a hivatalvesztés. A főnökének meg 5 évre megvonnám a prémiumát, amiért hozzá nem értő emberre bízta a döntést. Ahogy egy statikai szakvéleményt nem írhat meg egy lángossütő (ha nincs statikusi végzettsége), ugyanúgy nem lenne szabad forgalmi rendet terveznie olyannak, aki nem közlekedésmérnök. (Persze a legtöbb településen a főmuftik nem is tudják, hogy van ilyen szakma. Csak kiküldik a Józsit, hogy betonozzon be oda egy táblát.)

l3v1 2008.12.13. 16:22:46

Nincs ebben a helyszinben semmi kulonleges az osszes tobbi hasonlohoz kepest. Mar megszokhattad volna, hogy nalunk ilyesmire mindig szamitani kell. Igy jartal, maskor figyelj jobban.

Ezen a helyen en mindig jo elore lassitok, de nekem nemileg mazlim van, mert anno egy taxis (ferihegyre vitt eppen) szolt es mutatta a helyet, hogy itt bizony mindig vigyazni kell.

A post utan igy mar talan jo sokan megjegyzik a helyet, jobban vigyaznak, es akkor a karacsonyi ajandekokra kolthetitek inkabb a zset, nem a rendorsegi vezetoseg bonuszaira.

Maestro 2008.12.13. 16:23:48

M3 mellett lakom, ezért kifelé-befelé a bevezetőn majdnem mindig megyek, mostanság nem nagyon láttam trafit, de régen rendszeresen kint álltak olyan helyeken, ahonnan max utólag, vagy mikor elmentél mellette, vetted észre, hogy ott vannak.
Kedvencem, hogy a gyalogos felüljáróra telepszenek, és képtelenség kitalálni, hogy merre néznek, és meddig.

ekkerjoz 2008.12.13. 16:26:58

Először is az 5000 EUR az unión belül több helyen él, szabálysértésekre vonatkozik, nem csak a közlekedésiekre, de például tilos helyen dohányzásra is. Általában sokkal enyhébb 200-300 EUR büntetéseket szabnak ki, de a felső határ 5000, illetve Franciaországban 10000 EUR.

Másodszor, Tangara kedves, engem is bosszantanak az idióta táblák, ha idióta helyen vannak, de nem tanultam közlekedés-szervezést, vagy jogot, így nincs lehetőségem felülbírálni, miért rakták ki. A KRESZ-t be kell tartani, ha nem sikerül és elkapnak, akkor meg nem a rendőröket kell fikázni, hanem elegánsan fizetni.

Ezen a blogon rendszeresen tesznek közzé felháborodott postokat, milyen sunyik-genyók-hülyék voltak a rendőrök, és ez mennyire sérti a kedves szabálysértőt jogérzékét. Ez a post is arról szól, hogy a jóember gyorsan ment, lebukott, erről a rossz helyre tett tábla, meg a sunyi rendőrök tehetnek. Biztosan azon pár méteren ment gyorsan egész életében, máshol soha.

Lófaszt. A balfasz ment gyorsan, de nincs gerince, ezért fikáz mindenkit. Gratulálok. Idióta.

Szendwich 2008.12.13. 16:27:43

Nem a legjobb példa, de van itt egy cikk:
www.boon.hu/hirek/borsod-abauj-zemplen/cikk/ket-fenykep-120-000-forintert---ketszer-is-befogta-a-traffipax/cn/news-20080616-04171240
A domb aljába raknak egy 70-es táblát, mert a 2*2 sávon keresztbe átvezet egy szerviz út!!! A táblát kb. 1 - 1,5 km múlva oldja fel újra egy 110-es tábla. A korlátozás azért van ilyen sokáig, mert van ott egy buszmegálló.

Ha a hülyeség ölni tudna...

HgGina 2008.12.13. 16:40:00

Mostantól az összes, szabálytalankodó rendőrt lefényképezem és felrakom a netre.
Esetleg feljelentem őket a rendőrségen.
Ha már akkora nagy szája van a főrendőrnek, be is bizonyíthatja a büntetésekkel, ha nincs a rendőrségnél belső korrupció, eltussolása a saját disznóságaiknak.
Mert nyilván tudjuk, hogy mi az igazság.

Sőt, mától csak szabálytalanul parkoló rendőr mellé parkolok szabálytalanul, aztán majd perbe hívom őket is, ha megbüntetnek.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2008.12.13. 16:42:43

Az "elegánsan fizetni" dologgal csak annyiban vitáznék, hogy az a mentalitás nem különösebben mozdítja előre a fejlődés rozzant szekerét. Érdekes, innen nyugatra nem emlékszem, hogy izgulnom kellene olyan dolgok miatt, hogy táblák úgy ugrálnak elém, mint kommandós kiképzésen az öreg nénit ábrázoló funér. Ott már valahogy kiforrt a közlekedtető kultúra, itt meg felszólít még a sorstársam is, hogy ha megszívatnak, fogadd el. Korrekt rendszert kérek és ahhoz az ilyen blogok segítenek egy picit.Igaz, nagyan picit.

ekkerjoz 2008.12.13. 17:11:57

"espadazo · www.girlotica.hu 2008.12.13. 16:42:43
Az "elegánsan fizetni" dologgal csak annyiban vitáznék, hogy az a mentalitás nem különösebben mozdítja előre a fejlődés rozzant szekerét."

A nyafogás, meg a felelősség hárítása az persze rendben van, sokkal innovatívabb, mint szabályokat betartani.

Ha valaki vét, fizessen, vagy egyáltalán, vállalja már el, hogy vétett. Ha van mód jogorvoslatra, éljen vele, de felelőtlenül lófaszkodni, és UTÁNA fikázni, az nem valami elegáns.
Ha rossz a tábla, tessék ellene fellépni, erre is jó az internet.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.13. 17:22:25

ekkerjoz:

"Lófaszt. A balfasz ment gyorsan, de nincs gerince, ezért fikáz mindenkit. Gratulálok. Idióta."

"Ha valaki vét, fizessen, vagy egyáltalán, vállalja már el, hogy vétett. Ha van mód jogorvoslatra, éljen vele, de felelőtlenül lófaszkodni, és UTÁNA fikázni, az nem valami elegáns."

Lehet, hogy a KRESZ-t ismered, de hogy a szád a szappant nem, az tuti..

ekkerjoz 2008.12.13. 17:24:53

Ne tegezzen jóember.
Olvasson visszább.
Közben egyen szappant.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2008.12.13. 17:38:14

ekkerjoz · szalka.blog.hu 2008.12.13. 17:11:57
Felesleges szabályokkal leterhelni lehet az embereket, de előbb-utóbb beesik a gyenge láncszem, aki kibukik és legyen neki ötven tábla, húsz centinként, úgy gázol keresztül rajta, mint egy elszabadult dózer. 20 éve vezetek és egyetlen egyszer bírságoltak meg, mert 8 km lett volna a kerülő egy megforduláshoz a nyomorult "forgalom tervezés" miatt, így aztán egy elborult pillanatban megfordultam a dupla záróvonalon. A rendőr úgy ugrott ki a fa mögül, hogy már a rendszámom be volt írva a noteszébe. Pénzt szerezni sokféleképpen lehet. Lehet érte dolgozni, lehet ügyesen manipulálva elkérni és lehet hátulról leütve. Az, hogy lehetetlen helyzeteket teremtenek az utakon, ahol csak a fiatal, jó reflexekkel rendelkező, rutinos, esténként kresz könyvet olvasgató, sasszeműek tudnak végig menni hibátlanul, nem tartom korrektnek. Igen, félteni kell járókelőket és embertársainkat, de erre hivatkozva helyzetet teremteni sem illik. És ha jól olvastam, szerző is csak mérgelődik, de nem anyázik és nem küldi koncentrációs táborba a rendőröket.

ekkerjoz 2008.12.13. 17:44:34

"...de nem anyázik és nem küldi koncentrációs táborba a rendőröket."

Ilyet nem is írtam. Megteszik helyette mások.

Gerinctelen dolognak tartom, ha valaki vét, aztán nyafog. És mint fentebb írtam, az idióta dolgok engem is irritálnak. De ha nem tartom be a szabályt, amit egyébként miattam is hoznak, akkor nem fogok bele egy ilyen írásba.

Ha az lett volna a szándéka, hogy jelezze, rossz helyen értelmetlen szabályt kell betartani, akkor egy szavam nincs, de az első és az utolsó mondata elárul mindent az írásról.

Egyébként semmi különleges nincsen ebben, itthon nem divat vállalni a felelősséget.

BGyRacer 2008.12.13. 17:53:27

nacsak annyit a magyar-rendőrökről (tisztelet a kevés számú tisztességesnek), h. erre van eszük, h. ilyen aljas módon trafizzanak, megtalálják ezeket a helyeket, de 1 kedves kis történetet azért elmondanék, ami természetesen ismét szép kis-hazánkban történt:

Édasanyám kollégája, nyüzüge srác, a nyolcadik kerületben állt 1 piros lámpánál autójával, amikor hátulról belehajtott 1 BMW (nincsen bajom a BMW-sekkel, nem tipizálni szeretnék, nem 1 rendes BMW-ssel talákoztam már). Ezekután ő kiszállt az autóból, mire válaszként 3 nagydarab cigány ugrott elő a másik autóból, akik elkezdték anyázni, h. minek tolatott hátra. Szerencsétel próbált határozott maradni, h. ő bizonycsak 1 helyben állt, de a brazilok hajthatalanok voltak. Már épp akarta hívni a rendőröket, de ebben a pillanatban föllélegzett a srác, ugyanis megállt mellettük a rendőrautó, bár kissé gyanús lehetett a baráti üdvözlés a rendőrök és a cigányok között. Az 1ik rendőr leállt "dumcsizni" a cigókkal, a másik pedig félrehívta emberünket, és közölte vele, h. ők 1 percen belül elhagyják a terepet, oldaj meg az esetet, ahogy tudja... És valóban leléptek... Ezekután a 3 roma fiatal"ember" "invitálta" a srácot, h. menjen be a kocsmába a haverokhoz, ott megbeszélik, h. mi is történt. Ebből a helyzetből nem látott más kiutat, minthogy mondta, h., oké, bem1 a kocsmába, csak leparkolja az autót. Beült, s szélsebesen elhajtott, majd saját pénzén javítatta autóját.

Szerintem ez a történet hűen mutatja, h. hol tartunk jelenleg, h. a meglehetősen alulfizetett, az elismerést hírből semi ismerő magyar rendőrök mennyire a rend őrei ilyen körülmények között.

Nincs még nicked 2008.12.13. 17:59:16

Kniight 2008.12.13. 15:57:21
"Kedvencem egy olyan 30-as tábla ami kevesebb mint 3 méterre érvényes.
Mert a barmok közvetlenül az utcasarokra rakták ki. A bibi ott van, hogy a kereszteződés a tábla mögött van, nem előtte"
Nyilván az volt a cél, hogy a kereszteződésbe 30-cal érkezzenek a népek, ne többel.
(Ha már ezt is ekkora probléma megoldani, nem csoda, hogy ennyien lefulladnak a Kreszen...)

yard (törölt) 2008.12.13. 17:59:52

Már megint ezek a rendőrök, komolyan ez már...
1. Kimennek szoliba és mérnek!-talán ezért kapják a fizetést.
2. "Tiltott" helyen traffiznak!-gondolom a szabálysértés az szabálysértés, bárhonnan nézzük.
3.Büntetnek!!-"hááát ugyan 70 helyett (szerintem 50 helyett) 85-el mentem, dehát mégis" 50 helyett 85, hány százalékos túllépés?
4.Bíróságra-nagyon helyes, legalább ki lehet fizetni a perköltséget.
5.Ilyen túllépésért én a jogsit és forgalmit vonnám be min. 1 évre.
6.Ha a "dolog" igaz is?, én azért ebben a témában nem indítanék vitát.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.13. 18:13:24

yard:

Nagyon jól néz ki a tiltott szó az idézőjelek között, csak éppen nem mondta senki, h. nem jogos a büntetés. De a mértéke már a sunyi zsarukon áll.

BGyRacer 2008.12.13. 18:17:55

yard!

Azt gondolom, h. korrekt, ha megbüntetik azokat, akik túllépik a sebességet, DE: 1 rendőr, aki gondolom civilként betart minden korlátozást, így mutatva jó példát a többi autósnak, ha arra környékre téved, vajon eszébe jutott volna, h. azon az 20m-en lassítson, illetve megtette volna? És, amikor szüksége van v.kinek komoly segítségre, akkor hol vannak? Azért nem kapják a fizetést, csak a mérésért? Akkor miért hívják őpket rendőrnek, miért nem mérők, vagy traffipax-kezelők? Nálunk csak büntetniük szabad, segíteni nem? Én nemtudom, nincs rendőr ismerősöm, de azért sejtem...

asd 2008.12.13. 18:21:26

Nincs kedvem leallni azokkal akik nem tudjak ertelmezni a KRESZt, ugyhogy egyszer es utoljara kiegeszitem a mondandomat: a lakott terulet kezdete es vege tabla nem explicit sebessegkorlatozo tabla, ugyanis ertelmezese a kovetkezo: "egyeb rendelkezes hianyaban a hatarolt utszakaszon lakott teruleten legfeljebb 50, lakott teruleten kivul legfeljebb 90 km/h-t meg nem halado sebesseggel lehet kozlekedni". Masreszt a 70-es tablat nem oldja fel a lakott terulet kezdete tabla, es mivel _mar_ _hatalyos_ a 70-es sebessegkorlatozo tabla alatt kozlekedsz, abban a pillanatban, hogy beleptel a lakott teruletre, nem valtozik semmi.

Ideznem meg egyszer a gynegebben olvasoknak:
(2) Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni.

Nincs tobb hozzaszolasom a temahoz, itt ugyis mindenki
a) rutinbol kozlekedik, aminek koze nincs a kreszhez
b) write-only user, szarik a valosagra es csak a (hibas) meggyozodeset sulykolja
c) nincs jogositvanya
d) nem tud olvasni

storyline :) 2008.12.13. 18:42:55

ekkerjoz · szalka.blog.hu 2008.12.13. 15:23:34

Neked meg közeli nőnemű hozzátartozóid szexuális életét kellene javítgatnod )

storyline :) 2008.12.13. 18:45:52

Egyébként tényleg az a szitu, hogy egy rendesebb kocsiban kocsiban észre sem venni +-20 km/h-t....

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.13. 18:46:08

Kedves asd: nem tudom, a lakott terület kezdete tábla értelmezését honnan vetted, de az általad megjelölt KRESZ-rendeletben így nem szerepel.

Ellenben ez igen:
"26. § (1) Az egyes járművekkel legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival
- autópályán 130 km/óra,
- autóúton 110 km/óra,
- lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,"

Valamint ez is:

"III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak

f) Lakott terület: a lakott terület kezdetét és végét jelző táblák közé eső terület."

ekkerjoz 2008.12.13. 18:55:28

Még egy tegeződős jópof. Neve persze nincsen. Jellemző.

Marty Mcfly 2008.12.13. 19:07:39

Kedves asd,

Mi van akkor, ha 70-es táblával érkezel be lakott területre és nincsen feloldó tábla? Akkor a te olvasatod szerint nem kell autómatikusan 50re csökkenteni a sebességet, hanem ugyanúgy 70-el végigszáguldani a helységen?
Továbbmegyek: mi van, ha vasúti átkelő van a városon belül, ahol te még mindig 70-el mész hivatkozva arra, hogy nem volt feloldó tábla... Azért ezt te is beláthatod, hogy mekkora baromság...

yard (törölt) 2008.12.13. 19:11:36

Éljen a sok építő jellegű!!!
Mindne igaz, a rendőr a hibás!
DE:
-ugye tény , hogy 85 volt, jólképzett vezetőnk 70-re gondolt. Akkor nincs gyorshajtás.
Természetesen várom már a beírást: "egyébbként GPS szerint a 85 nem is annyi, hanem csak 75, és az ugye már majdnem 70, és hát +/- 20 km-et nem is lehet észrevenni /ami egy f@szság szerintem, mert ha érzésből nem tudod (kb. néhány hónap kell hozzá, hogy "érezd", amikor nem a váltót, meg a pedált nézd) akkor van egy tartozék a műszerfalon (táján) ami képes mutatni pillanyatni sebességet/, stb.tudálékosság.
Továbbra is javaslom a pert!!! (ha veszítesz van perköltség, ami megintcsak az államé!)

Marty Mcfly 2008.12.13. 19:12:39

A rendőrökről pedig annyit, hogy az usa-ban azért van ekkora tiszteletük, mert mindamellett, hogy megkövetelik szigorúan a szabályokat, segítséget is ugyanúgy nyújtanak bármilyen élethelyzetben; nem utolsó sorban pedig megfizetik őket, legalábbis jobban, mint itthon!

yard (törölt) 2008.12.13. 19:18:15

QRVA JÓ,
tehát a rendőrség a hibás, nem az a b@rom (bocs) aki 85-el tép lakott területen.
Vazze, nem a rendőrt kell tisztelni, hanem a szabályokat kell tisztelni, mert ha kocsiba ülsz egy gyilkos fegyvert (lehet öngyilkos is) kezelsz.
Ebben az országban mindenki öntörvényűen él, és mindenkit hülyének tart akinek más a véleménye mint neki.
Ehhez a rendőrök fizetésének semmi köze.
A rendőrség "monjon le"?

AtoszMester 2008.12.13. 19:19:29

1. Többségünk hajlamos vagyunk rutinból vezetni (Én is), és sokszor nem figyeljük a táblákat. Jómagam sokszor jártam már úgy, hogy százszor elmentem egy szakaszon, és sokszor észbe kaptam, hogy hoppá: ezt a táblát eddig nem is figyeltem! Tehát talán már 66-szor megsértettem ezt a szabályt. A 67.-ik alkalommal talán kapok egy 3000 Ft-os csekket. Igen, akkor megérdemlem.

2. Én is szemétségnek gondolom a 60.000 Ft-os csekket,valószínűleg 2 hétig nem tudnék aludni, esetleg kiszúrnám pár rendőrautó kerekét bosszúból.

torró 2008.12.13. 19:22:44

EMBEREK FIGYELEM!! Szeretnék valamit a kommentező társakkal megosztani.Lehet hogy van aki ismeri,de megpróbálom azért mégis.
Szóval ma 13 Luca napján lehet a jövő évi Luca időjárás naptárt elkészíteni.Őseik nagyon eredményesen használták.
Tehát mától karácsonyig 12 nap a jövő év 12 hónapja. Aki mától naponta leírja a napi időjárás változásait, annak lesz egy előjelzése a jövő évre. Egy nap négy részre osztva, az négy hét! Azt kell írni hogy felhős e v szeles, vagy csak borús. Figyelem azt nem lehet megjósolni milyen hőfok lesz, de megközelítőleg lehet az adott hónap időjárását tudni .Én 40 éve írom, egy akkor idős ember tanította meg nekem is. Most én is szeretném másokkal megosztani .Ha kérdés van szívesen állok rendelkezésre.

Marty Mcfly 2008.12.13. 19:24:18

Kedves yard,

Nem minősítettem az itthoni rendőröket, pusztán leírtam egy tényszerű dolgot, miszerint rendőreink kevesebb tiszteletnek örvendenek itthon, mint pl. az usa-ban. Az már egy másik kérdés, hogy ez miért van így.
Ja, és a rendőrt IS kell tisztelni! Pontosan azért mert ő a szabályok megtestesítője... na hát igen... itt jön be, hogy akkor mégiscsak a szabályokkal van egy kis gond? Vagy nincs is gond semmivel? De akkor ez a sok emberke miért van így felháborodva?

yard (törölt) 2008.12.13. 19:32:56

D=M=C !
Ahogy olvasom, sokan vannak feháborodva, de nem mindenki ugyanazért.
AtoszMester!
Nem olyan könnyű ám egy gumit kiszúrni-:)

Nincs még nicked 2008.12.13. 19:38:47

asd 2008.12.13. 18:21:26
"Nincs kedvem leallni azokkal akik nem tudjak ertelmezni a KRESZt"
Akkor ezután ne nagyon beszélj magadban.

Nincs még nicked 2008.12.13. 19:42:58

torró 2008.12.13. 19:22:44
"Szóval ma 13 Luca napján lehet a jövő évi Luca időjárás naptárt elkészíteni.... Ha kérdés van szívesen állok rendelkezésre."
Kérdés az van, rengeteg!
1: ki a f.szt érdekel?
2: feltűnt-e, hogy semmi köze a valósághoz?
3: mért nem gyakorlod inkább az írásjelek elhelyezését?

Nincs még nicked 2008.12.13. 19:47:00

yard 2008.12.13. 19:18:15
"nem az a b@rom (bocs) aki 85-el tép lakott területen"
Miért lenne barom, aki 85-tel "tép"? Csak azért, mert van ott egy tábla?
Bármelyik lakott területen mutatok olyan helyet, ahol az 50 is sok, meg olyat is, ahol a 85 kényelmes tempó.

yard (törölt) 2008.12.13. 20:04:19

Nincs még nicked
aha, mert van ott egy tábla, és oka van, hogy ott van.
utolsó sorhoz: szerinted /egyébbként én is tudnék mutatni olyan szitut, amikor autópályán a szembejövő oldalon gyorsabban lehetne haladni, pl. a leállósávon -szerintem -:)/
Ennél az egész meddő f@szságnál többet ér az "időjós" hozzászólása. Az is hülyeség, de legalább nem sérti a KRESZ-t.
Egyébként engem inkább a horoszkóp téma érdekelne, ha esetleg valaki...

Marty Mcfly 2008.12.13. 20:10:08

A KRESZ azért van, hogy a lehetőségek szerint betartsuk. Mik ezek a lehetőségek? Olyan események, melyek a szabályok megsértésére adnak okot, hogy ne veszélyeztessünk emberi életet!
Ugye számtalanszor hallottuk már, hogy a szabályosan közlekedők ugyanolyan balesetveszélyesek lehetnek...
Az adott körülményeknek megfelelően kell vezetni, mindamellett, hogy törekedni kell a KRESZ betartására! Sztem ilyen 1szerű, nincs is mit ezen többet rágódni...

yard (törölt) 2008.12.13. 20:23:03

"A KRESZ azért van, hogy a lehetőségek szerint betartsuk." ez érdekes.

Ez még érdekesebb:

"1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet

a közúti közlekedés szabályairól

A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek. A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják. Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben.

A közúti közlekedés szabályait - a Minisztertanács felhatalmazása alapján - a következők szerint állapítjuk meg:

I. RÉSZ

Bevezető rendelkezések

A rendelet hatálya

1. § A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza."

Ennyi, a "lehetőség szerint" itt nem szerepel.

Bobby Baccala 2008.12.13. 20:25:14

yard

látom Te csak vmi tiszt lehetsz :)

eddig akárhányszor volt vmi szabálysértési ügyem mindig elmentem a bírósági tárgyalásig...érdekes mindig nekem adtak igazat :D

valóban vegyék el jogsiját 1 évre...agydonor vagy bazmeg..ismered azt a környéket?

yard (törölt) 2008.12.13. 20:26:20

Van még tovább:

" A közlekedésben résztvevőkre vonatkozó általános rendelkezések

3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles

a) a közúti forgalomra, valamint a közútnak és környezetének a védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket megtartani;

b) a közúti jelzések rendelkezéseinek, továbbá a forgalom irányítására, ellenőrzésére jogosultak utasításainak eleget tenni;

c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

(2) A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat. A kétkerekű, továbbá gépkocsinak nem minősülő háromkerekű jármű vezetője menet közben - ideértve a forgalmi okból történő megállást is - kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat."

Itt a "köteles" szón van a hangsúly.

Nincs még nicked 2008.12.13. 20:32:00

yard 2008.12.13. 20:04:19

"aha, mert van ott egy tábla, és oka van, hogy ott van."
Vagy van, vagy nincs. Sokszor nincs.

"én is tudnék mutatni olyan szitut, amikor autópályán a szembejövő oldalon gyorsabban lehetne haladni"
Hát ezt az eszedhez kell érteni, azt hiszem.

"Ennél az egész meddő f@szságnál többet ér az "időjós" hozzászólása."
Ha valami meddő f@szság, akkor az életszerűtlen sebességhatárok biztos azok. Ld. pl. a vasúti átjárós 30-at (tökmindegy, belátható-e vagy nem), a szűk kis óvárosi utcákon meg a soksávos, járda nélküli szakaszon is egyforma 50-et...
EZ a f@szság.
Meg az is f@szság, ha valaki nem bírja felfogni, hogy ugyanazon a helyen is lehet más és más a "tépés" a körülményektől függően. Lehet az 50 is "tépés" meg a 85 is "gurulás".

yard (törölt) 2008.12.13. 20:38:00

Bobby Baccala
Tévedsz megint, mint amikor a szabálysértéseidet elkövetted.
Az elején azt írtam, BÍRÓSÁG.
Amúgy ott a tábla: "autóút vége"; "Vecsés" számomra elég egyértelmű, az összes többi parasztvakítás. Fellebbezés, bíróság: de a 85 nem 70, és nem is 50.
Mintha járnék arra (majdnem) minden reggel-napközben-este-éjjel./most sztrájk van/.
Lehet ott menni, de ha megbuksz, hát mosoly, ennyi.
A dugaljra sincs kiírva, "ne nyúlj belém, mert

Marty Mcfly 2008.12.13. 20:47:27

yard,

Egyszer próbáld ki, hogy végigmész egy városon úgy, hogy a létező összes szabályt betartod (beleértve az új, gyalogosok átkelési szándékára vonatkozót, amihez legalább gondolatolvasónak kell lenni... :-)), majd meglátod, hogy hány ember fog anyázni és hány balesetveszélyes szituációt fogsz okozni!

yard (törölt) 2008.12.13. 20:48:56

Nincs még nicked
1. A jelen esetben van tábla (több is)
2. Hát, ha Te olyan nagyeszű vagy, bizonyára hallottad ezt a szókapcsolatot: "út és forgami viszonyoknak megfelelően" /a limitált sebességhatáron belül/. Tehát senki nem kényszerít 50-re a szűk, óvárosi utakon.
3. MO-on sajnos sok helyen még nincs járda, de egy kisgyerek, vagy gyalogos simán eléd kerülhet.
4. Az egész pedig nem felfogás kérdése, hanem szabály (ha hülye is) amit, ha nem tartassz be, akkor megbüntethetnek -így, feltételes módban. Itt ez most bejött,-ennyi.

Továbbra is érdekel a horoszkóp....

Marty Mcfly 2008.12.13. 20:49:44

Utána kiállhatsz a főtérre és elmondhatod a zsaruk kedvenc mondatát: "a törvény nem ismerete nem jogosít fel annek nem betartására!"
Majd készülj a lincselésre! :-)

107! 2008.12.13. 21:04:58

Úgy látom kedves magyar szokás szerint már megint a rendőr a bűnös.
Az említett szakaszon napi rendszerességgel járok és a kérdésre válaszolva IGEN! Lelassítok, majd újra gyorsítok. (még hajnali ötkor is) Kicsit tovább kellene látni az orrunknál. Van ugyanis ott egy lámpa. Ha 70-el lehetne menni, akkor bizony lennének olyanok, akik 85-el érkeznének a kereszteződéshez, "mer' az csak 20%-os túllépés"(ugye Kedves Posztíró), akkor bizony egy esetleges sárga, majd piros lámpánál nehezen tudnának megállni, sőt a mögötte érkező, követési távolságot nem tartó (szinte minden második gk. vezető ilyen)jól beleszállna az előtte haladóba. Megjegyezném, hogy a fent említett kereszteződésben egy elég hosszú gyalogátkelőhely is helyet kapott, ami a buszmegálló miatt ki is van használva. Ennél jobb indokot nem tudnék az 50 Km/h-ra.

A másik észrevételem, a "mérők"-re vonatkozik. Mit gondoltok, ha lenne egy hét, amikor kihirdetnék, hogy nem lesz az ország területén sebességmérés, akkor hogyan közlekednének az emberek, mennyi baleset lenne, és hányan nem mernének kocsiba ülni már kedden? Jó lenne felfogni, hogy a szabálysértők üldözése (nem csak a gyorshajók) nem ellenetek, hanem értetek van. Az meg, hogy néha szabálytalanul várakozó rendőrautóból mérnek, csak annak a következménye, hogy érdemes elbújni a hatékonyság érdekében, ezt viszont ritkán tudják megvalósítani szabályosan. (nem mentegetőzni akarok, csak érzékeltetem, hogy nem "kihanemén"-ségből csinálják) Jó megoldás a lézer, mert ameddig bírja az aksija, nem kell hozzá autó, így a rendőr által elkövetett szabálysértés esélye csökken.

107! 2008.12.13. 21:08:48

"D=M=C 2008.12.13. 20:49:44
Utána kiállhatsz a főtérre és elmondhatod a zsaruk kedvenc mondatát: "a törvény nem ismerete nem jogosít fel annek nem betartására!"
Majd készülj a lincselésre! :-)"

Ez de szép hozzászólás!!!! Büszke lehetsz magadra!!!! Ha neked a rendőrről a lincseljük meg kifejezés jut az eszedbe, akkor biztosan jó ember vagy! R1 a Kuruczinfóra!

107! 2008.12.13. 21:09:57

(Különben meg BE NEM TARTÁSA)

Nincs még nicked 2008.12.13. 21:13:08

yard 2008.12.13. 20:48:56
"1. A jelen esetben van tábla (több is)"
Látom. A kérdés az volt, hogy OKA van-e a táblának...

"Hát, ha Te olyan nagyeszű vagy, bizonyára hallottad ezt a szókapcsolatot: "út és forgami viszonyoknak megfelelően" /a limitált sebességhatáron belül/."
Képzeld, hallottam.
Csakhogy annyira is vagyok nagyeszű, hogy nem barmozom le azt, aki *csak* a -sokszor vitatható- korlátozást nem tartja be, de a többi feltételt igen!

"Tehát senki nem kényszerít 50-re a szűk, óvárosi utakon."
Mondtam?
Viszont meg se büntetnek senkit, pedig nemegyszer indokolt lenne.

"MO-on sajnos sok helyen még nincs járda, de egy kisgyerek, vagy gyalogos simán eléd kerülhet."
Honnan? Pl. fölugrik a vonatról? ):o

"szabály (ha hülye is) amit, ha nem tartassz be, akkor megbüntethetnek"
Nem ez a kérdés, hanem, hogy mikor ki a barom.

Nincs még nicked 2008.12.13. 21:15:41

107! 2008.12.13. 21:04:58
"egy esetleges sárga, majd piros lámpánál nehezen tudnának megállni"
Akkor nem lenne egyszerűbb -és hatékonyabb meg igazságosabb- azokat kiszedni, akik átmennek a piroson? ):o

yard (törölt) 2008.12.13. 21:16:23

D=M=C
Aha, dugóban, Pesten.Próbálgatom, de általában én anyázok, mert nem haladok, sebességet túllépni meg...legfeljebb éjjel. Mondjuk, ha más anyázik nem érdekel, mondhatnám lesz@rom, igyekszem "GPS" sebességgel haladni, ha lehet -sajnos ez szinte lehetetlen./lehet, hogy rosszkor vagyok rossz helyen?, lehet, de szerintem sokan vagyunk így.

Az egész dolog forgalomszervezésen múlik.
Amit itt mindenki leszarik, nagy ívben.
Sokkal több egyirányú, többsávos út (nem bizbasz kis utcák) kellene (pl. Bécs).
Kicsit többet autózol, de összességében gyorsabban, idegbajmentesen. Nálunk, ha látsz egy pár száz méteres dugómentes szakaszt, tisztelet a kivételnek, mindenki "odalép". Mondjuk értemetlenül, mert fél perc múlva megint araszolsz.
Útfelújítás: csendben, lehetőleg hétvégén és gyorsan. Külterületen éjszaka (is).Persze úgy már drága (túlóra, pótlék)a "vállalkozónak".
Utak minősége csapnivaló. Télen kb. a város fele kerülendő (útilag), félted az autódat.
Bazi teherautókat a belterüleről kizárnám-máshol is megoldják az éjszakai, vagy kisteherautós árúszállítást.
Azt a baromságot, hogy a tágabb értelemben vett belvárosba bevásárlóközpontokat telepítettek (engedélyt adtak rá) leszarom. A multi oldja meg az átrakodást a logisztikai telepein -kaszál eleget a sok szarral amit árúl.
Gyalogos átkelőt csak utcasarkon, illetve jelzőlámpás kereszteződésnél engednék. Lehet, hogy kényelmetlen, de biztonságos.
Sorompó:qrva egyszerű a megoldás. Fénysorompó kiegészítő félkarú sorompóval, és nincs vita "működött-nem működött" (persze mindig "működött")
Csak azt ne írja valaki, hogy ilyesmire nincs pénz!!!!!!!

De az egész nem igazán kapcsolódik a jelenlegi szituációhoz, illetve annyiban, hogy közvetve a "káosz" eredménye

Marty Mcfly 2008.12.13. 21:19:54

107!
Nem érzed az iróniát barátom!
Több humort a magyar embereknek Jézuska!!! Könyörgöm!!!
:-)))

107! 2008.12.13. 21:27:52

Tételezzük fel, hogy az emberek betartják a szabályokat (bizalmi elv) Kisebb az esélye, hogy ötvenről szalad bele a pirosba, mint hetvenről, sőt a féktávolság négyzetesen növekszik, így egy esetleges ütközésnek is enyhébb következménye van. Még egyszer mondom, szerintem teljesen jogos ott az ötvenes "korlátozás". Azt is tudom, hogy akadnak helyek, ahol indokolatlan táblák vannak, de ez nem olyan.

yard (törölt) 2008.12.13. 21:29:40

D=M=C
Könyörgöm!
Intézd el, hogy mehess legalább 24 órára a mentőkkel (balesetekhez), vagy rendőrökkel, tűzoltókkal helyszínelni.
Nem kívánom a látványt.
ÉS AZT HISZEM EGY IDEIG NEM ÜLNÉL KOCSIBA, DE ÉREZNÉD AZ IRÓNIÁT!

107! 2008.12.13. 21:32:34

Az a baj, hogy már sokszor képzeltem hasonlókat iróniaként, csak később érkezett a meglepetés macskakő formájában. Sajnos azóta nehezebben értem az ilyen "ironikus" kifejezéseket. Volt szerencsém 2006. szept. 18-án a TV székházat védeni, így egy kicsit érzékenyebben érint a téma. Ha valóban "vicc"-nek szántad, akkor elnézésedet kérem!

zorrolovag 2008.12.13. 21:35:04

Ahogy látom nem mindenki értette a lényeget. :)
A büntetést befizettem, örültem hogy maradt jogsim. Nem vagyok egy gyorshajtó típus, életemben ez volt az első ilyen eset.
A 70-es tábla igenis megtévesztő szerintem, ha raknának oda egy 50-est simán megoldana mindent, mert igenis kell oda (gyalogátkelő stb...), de így a lakott terület táblával megoldani ezt sunyiság, és pénzgyűjtés!
Üdv: a poszt írója

107! 2008.12.13. 21:35:31

Helyszínelőknél fotóalbum! Elég hatásos, pedig nincs szaga, nincs zokogó családtag, nem látszik rajta az utolsó kifújt levegő...

yard (törölt) 2008.12.13. 21:37:33

107!
...ÉS A KISGYEREKEK...
És sajnos ez van...
Dehát mindig a rendőr a "bűnös"...

Marty Mcfly 2008.12.13. 21:39:25

Huuuha, nagyon elkanyarodtunk itt a témától éps átmentünk lelkizősbe... Sajnálom, ha megbántottam a "fekete humorommal" bárkit is, asszem volt 1-2 komoly hozzászólásom már a témához, aki veszi a fáradtságot, visszaolvassa, úgyhogy innentől én nem önérzeteskedek meg dobálózok nagy szavakkal...

107! 2008.12.13. 21:40:25

Ezt a "pénzgyűjtést" sosem értettem. Nekem ugyan olyan a fizetésem, ha egy nap alatt adom el a tömböm, mint ha egy hónap alatt. Sőt még csak a rendőrség sem kap a beszedett bírságból. Legalábbis közvetlenül nem. Sőt a tendencia alapján lassan már csak hivatástudatból fogok dolgozni. Mondanám, hogy majd eltart a családom, de hát az asszony is rendőr. :-)

Marty Mcfly 2008.12.13. 21:43:42

Nekem semmi bajom a rendőrökkel, csak azzal, hogy a rendőröknek van bajuk saját magukkal! Az már lehet azért van, mert mindenki bántja őket, viszont innentől zárul az ördögi kör!
Ha valaki vállal egy munkát, ne azért vállalja, hogy utána szemrehányást tehessen a többi embernek: "bezzeg az én munkám, vér, meg baleset, stb"!
Viselkedjen az ember úgy, ahogy szeretné, hogy vele is viselkedjenek függetlenül attól, h rendőr, vagy gyorshajtó!
Tiszta Ghandi... :-)

yard (törölt) 2008.12.13. 21:44:50

Lelkizés:
-égő autóban rángatózó beszorult ember, akit nem lehet kimenteni, a kisgyereke zokogva nézi...
-leszakadt végtagok...
-összegörbült gyermekbicikli, odébb letakart kisfiú...
-elgázolt, halott terhes nő, kiborult szatyorral, mert egy piroson áthajtó autó..
-tizenéves csajok és srácok letakarva, miszlekbe tört autó...
Igen, ez már lelkizés.
Jó éjszakát mindenkinek!

107! 2008.12.13. 21:45:46

D=M=C 2008.12.13. 21:39:25

Nem akartam én elkanyarodni, csak a reakciómat magyaráztam meg. Miután tisztáztuk a félreértést, nyugodtan elmélkedhetünk tovább az utak igazságtalanságairól! :-) Hasznosnak tartom, mert mind két oldal rádöbbenhet dolgokra, amikre eddig nem is gondolt, vagy elkerülte a figyelmét.

107! 2008.12.13. 21:47:36

Úgy is szombat este van.

Marty Mcfly 2008.12.13. 21:50:45

Valóban ez lenne a cél, de szólj lécci yard barátodnak is, hogy túlzásba viszi a horrort!
Emberek! Építő kritikát mindkét oldalról!!!
pozitív gondolkodás, szeretet, kozsó :-)

107! 2008.12.13. 21:54:21

Múltkor már írtam valamelyik poszthoz, de szerintem ide is belefér: Sokan azt gondolják, hogy csak "komoly" szabálysértésből lehet súlyos baleset (Pl.: Ittas vezetés, gyorshajtás...) Pedig nem így van. Könnyelműen bánnak a záróvonallal, meg az elsőbbségadás kötelező táblával, pedig ezeknek általában okuk van. Csak a baleset után érzik meg a súlyát. Akkor meg magukba zuhanva fogadkoznak, hogy ezt nem akarták, meg nem is gondolták volna, hogy ez lesz belőle... És ez most nem érzelgősség, csak egyszerű tapasztalat.

107! 2008.12.13. 22:01:04

Ha valakinek már volt koccanása, akkor az tudja, hogy két 20-30 Km/h-s sebességgel ütköző autó is hogy meg tud sérülni (milyen erők hatnak a vezetőre, utasra), a nagyobbakról nem is beszélve. Több komolyságra van szükség az utakon. A közlekedés veszélyes üzem! Ráadásul társasjáték. Nem biztos hogy az sérül meg, aki hibázik.

Nincs még nicked 2008.12.13. 22:31:16

107! 2008.12.13. 21:54:21
"Könnyelműen bánnak a záróvonallal, meg az elsőbbségadás kötelező táblával, pedig ezeknek általában okuk van."
Hát épp ezért kellene SOKKAL jobban figyelni az ilyenekre, és nem (csak) a "85-tel tépő barmokra"! Csakhogy szarnak(-tok) rá.

Sutty ! 2008.12.13. 22:55:11

Tudomásom szerint lakott területen a tűréshatár 68km/ó./50/-helyett.

Akkor azért ennyivel véletlenül nem igen lehet túllépni. Ha ez igaz, akkor ha valaki nem agresszív szabályt szegő, akkor bőven betartható.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.12.13. 23:00:26

107! 2008.12.13. 21:04:58
Az meg, hogy néha szabálytalanul várakozó rendőrautóból mérnek, csak annak a következménye, hogy érdemes elbújni a hatékonyság érdekében,"
az hogy az emberek 90% átlépi a sebességet az adott helyen, az is csak a "hatékonyság érdekében" történik, mivel annyival halad maga a forgalom (eltekintve pár rallyversenyzőtől)

"ezt viszont ritkán tudják megvalósítani szabályosan."
és ezt ki nem szarja le!? ZÉRÓTOLERANCIA! meg lett hirdetve, be lehet tartani! lehet példát mutatni! ezek után milyen alapon is méricskél!? én még úgy tanultam, a kresz egyik alaptétele ugye, hogy nem hivatkozhat más szabálytalanságára, az aki önmaga is szabálytalan... ergó szabálytalan módon már, eleve fals :D

"Jó megoldás a lézer, mert ameddig bírja az aksija, nem kell hozzá autó, így a rendőr által elkövetett szabálysértés esélye csökken."
egy verebet mutass, aki most kiáll a 5 fokba, egy szál fámával és odafagy! 1 sincs! emléxem a nagy rendszerváltozás után, ezerrel hirdették, hogy mi korrektül mérünk ÉS NEM BÚJUNK MÁR EL! tudnék mondani bújócskázós helyeket pár tucatot... a legjobban szeretem a BKVs "baleseti helyszínelő" clio-t... korrekt :D

Tilcsák Bea (törölt) 2008.12.14. 09:01:37

1. a szabályt be kell tartani (ha nem teszed, megbaszhatnak)
2. reklamálni, ha rossz a szabály.

ebben a sorrendben.

Tron65 2008.12.14. 09:31:53

Több oka is van az ilyen jellegű sebességkorlátozásoknak és tábláknak.
Az egyik:
A jelzőlámpák sárgája 3 másodpercig szokott világítani a pirosra váltás előtt. Ha kb 70-nel megy a kocsi akkor kb 60 méter a féktávolság. Kb ugyanennyi a 3 másodperc alatt megtett távolság is. Vagyis ha ennél gyorsabban megy, megállni már nemnagyon tud, de gyakorlatilag még a sárgán áthaladni se egy bizonyos távolságon belül (a lámpától). Ezért van legfeljebb 60-as tábla a lámpás kereszteződések előtt.
A másik:
Ennél kicsit prózaibb. Talán egy példával könnyebb, főleg, aki ismeri a 7-es (régi 70-es) és M0-s kereszteződést. A felüljáró egyol oldalán Budapest, a másikon Diósd helyiségtábla van. Az ok egyszerű: maga a felüljáró Budapest város kezelésében van. A topicban említett jelzőlámpás kereszteződés meg Vecsésé. Lehet, egyetlen ház sincs a közelben, de mint út/útkereszteződés/jelzőlámpa az ő felelősségük.

Pistie 2008.12.14. 12:58:38

A poszt írójával szeretném közölni hogy téved abban, hogy onnantól végig 70el lehet menni (egyrészt ott ahol megbüntették, másrészt:) egészen a gyorsforgalmiig, mivel például van ott egy vasúti átjáró amin még lakott területen kívül is 40-es seb. korlátozás van (hiába nem jár túl gyakran vonat rajta), és ez még a gyorsforgalmi előtt van vagy 200 méterrel, sőt, ott már bőven 50-es sebesség korlátozás van, mivel beér időközben Bpre.. Bár valószínűleg azért sem tudja, mivel ezeket 10-ből 9 autós nem tartja be..

Egyébként volt egy érdekes eset ezen a reptér felé vezető szakaszon, a belváros felől, mikor újították fel a vasúti síneket már a 70-es korlátozás tábla után (másik irány mint amiről a post szól) volt egy 20 vagy 30-as korlátozás ott, ahol egy csatlakozó útról a gépek feljöhetnek az útra (csak ott jöhettek fel mivel máshol szalagkorlát + járda van, meg itt parkoltak a munkások kocsijai, stb). Tehát 30-as tábla és rá 50 méterre a kereszteződés, ahonnan megint lehet menni. Nah kib*szás az lett volna ha valaki odarak egy trafipaxot arra a szakaszra, mivel nemhogy a 30-at, de még a 70et sem tartják be. Olyan szintű 2-300%-os gyorshatjtások lettek volna hogy öröm nézni..

Mörája Kéri (törölt) 2008.12.14. 15:00:00

Azt büntetném, aki így alakította ki a szabályozást. Ha a Vecsés tábla előtt, és nem sokkal utána is 70-nel lehet meni szabályosan, akkor indokolatlan sebességváltoztatásra kényszerítik a forgalmat,ezzel felesleges balesetveszélyt teremtenek.

Sok olyan hely van, ahol tranzitúton (olyan úton, amelyen az utazók többsége nagyobb távolságot tenne meg nyugodt, egyenletes tempójú autózással), felesleges, értelmetlen lassításokat-gyorsításokat követelnek ki, ezzel nemcsak balesetveszélyt okozva, de sok üzemanyagot is értelmetlenül elpazarolva.

Gratulálok annak a rendőrségi vezetőnek is, aki ennek az értelmetlen szabálynak a betartatását fontosabbnak tartja, mint sok ordító, és valóban veszélyes közlekedési kihágás üldözését.

Hellisfitar 2008.12.14. 19:04:01

Hülyeség, hogy senki sem látja a táblát. Befelé is, kifelé is szemet szúr, ha az embert érdeklik a táblák, és figyel rájuk (szerintem 30%-ban lassítanak le az autók ötvenre, 30%-ban hatvanig, újabb 30% hetvennel halad a lámpa felé, és vannak bátrak, akik ennél gyorsabban). Amúgy a hetvenes tábla után kb. 50 méterrel van befelé a Vecsés tábla, azaz ott elrohanni 85-tel szerintem nem vall túl bölcs dologra, lévén, hogy ismételjem magam, 50 méterrel előbb ott van a hetvenes korlátozás. Ezután a marketes felüljárónál kerül elő ismét a hetvenes tábla.
Szerintem egyszerűen és simán benyelte ezt a posztoló, mondom ezt úgy, hogy naponta járok ezen a szakaszon, és - kövezzenek meg érte - soha nem lassítottam hatvan alá a Vecsés tábla után. Azaz gyaníthatóan a méréskor az arany 63 km/órát veszik alapnak.
Ha viszont akkora szerencsém van, hogy még sosem fogtam ki a mérőket, abban az esetben megkövetem a posztolót. Bár nem hinném, nem vagyok valami szerencsés típus.

Hellisfitar 2008.12.14. 19:07:48

Mórája Kéri!

Nem akarom védeni a mihaszna közutas társaságot, de szerintem ez a korlátozás - vagyis az, hogy a hetvenes nem marad életben Vecsés belterületén - a kereszteződés miatt van. Igaz, hogy lámpás, de ha meghibásodik, akkor indokolt a lassabb haladás.

Hellisfitar 2008.12.14. 19:18:59

Ja, abban teljesen igazat adok, hogy a hetvenhez képest a nyolcvanöt nem ér 60 ezret. De az ötvenhez képest...

Mörája Kéri (törölt) 2008.12.14. 19:57:41

Hellisfitar 2008.12.14. 19:07:48

Nem ismerem azt a vecsési szituációt, de a leírás szerint egyike lehet a felesleges, szivatás jellegű lassításoknak. Nagy tömegű jármű mozgatásakor célszerűbb, ha egyenletes a sebesség. Érdemes lenne felülről filmezni, mennyi felesleges balesetveszélyes helyzetet hoz létre, és önmagában dugógeneráló, ha egy hosszabb, egyenletes sebességű útvonalba lassításokat tesznek be.

Ettől a vecsési lassíttatás speciel még lehet jogos, de sok olyan hely van, ahol két hatvanas vagy hetvenes szakasz között néhányszor tíz méteres részen az ötvenre lassíttatás csak két célt szolgálhat: a folyamatos forgalom összezilálását (sorra villognak a féklámpák, visszakapcs, gázfröccs, stb.), illetve a kárörvendő büntetést.

Én arra szavazok már környezetvédelmi okból is, hogy ahol lehet, gyorsítás-lassítás nélkül haladjon a forgalom.

porthosz 2008.12.14. 21:58:53

Én ismerem a fennti vecsési helyet, rendszeresen járok arra, ez a megoldás egy f@szság igy.
Először is, mivel a vecsés tábla után vagy 300 méter a lámpás kereszteződés, és a tábla előtt 70-el lehet menni simán maradhatott volna a 70es korlátozás. Főleg azért mert a lámpa után kb. 30 méterrel ismét csak 70es tábla figyel. Az meg nem indok hogy nem tud megállni, miért nem tud? pesten is ezer egy helyen van olyan hogy 70-es tábla és lámpás kereszteződés szakitja meg.

A másik magánvélemyénem meg az hogy a gyorsforgalmi szabályozása is egy fostalicska. Például tele van rakva mindenféle hihetetlen táblával. Pl az ut bal oldalon behajtani tilos tábla, de a jobb oldali szembejövő sáv felé forditva (de még csak lehajtási lehetőség sincs ott hisz ott a szalagkorlát)... Aztán 200 méterenként van kifelé menet egy sebességkorlátozás feloldó tábla, csak épp korlátozás nincs... Ha jól emlékszem akkor pl. kifelé menet a budapest vége tábla után is egyből befigyel egy ilyen korlátozás feloldó tábla. Szerencsétel sofőr persze hogy nem mer 60-70nél gyorsabban menni, látja 300 méterenként ezt a táblát rögtön arra gondol hogy itt biztos valahol vmi sebességkorlátozó tábla volt csak nem látta. Pedig nem.

Hellisfitar 2008.12.15. 06:30:45

A posztolót két ok miatt követem most meg: ma reggel nyitott csipás szemmel jöttem be, és igaza van, a hetvenes tábla után tényleg kb. 20 méterre van a Vecsés tábla, illetve a kereszteződés után ugyancsak 20 méterre ismét a hetvenes (nem a bevásárlóközpont felüljárójánál). Bocs.
Hogy szívatás-e? Nem tudom, lehetséges. Azt sem vitatom, hogy ezer és egy helyen direkt emiatt "felejtik" kint a korlátozó táblákat (lásd: Gyömrőtől a négyes útig a frissen, bő három hete felújított és egy hete felfestett úton még mindig negyven kilométeres korlátozás, illetve előzni tilos táblák korlátozzák a normális (vagy éppen: szabályos) haladást), még csak azzal sem szállhatok vitába, hogy hasznosabb a folyamatos haladást elősegítő állandó sebességhatár, ugyanakkor két szempontból továbbra sem tudom elfogadni a posztoló felháborodását: az egyik, hogy az a Vecsés tábla nagyon jól látszik, azt hiszem nem lehet olyasmivel védekezni, hogy azt senki sem látja. Észre lehet venni, ha az ember figyeli azt, amire figyelnie kell vezetés közben (oké, bakik előfordulhatnak, még a legjobbak is hibázhatnak, de csak nem sikerül utána elfogadnom egy "nem látszik" érvelést. Mi lesz legközelebb? Nem vettem észre XY helyen az egyenrangú kereszteződés táblát? Nem a posztolóra értem, hanem általánosságban...). A másik pedig az, hogy ő maga ismeri el, előtte hetvenes tábla van. Hetvenről pedig már akár motorfékkel is le lehet lassítani annyira, hogy az ne verje ki a biztosítékot a "karácsonyi pénzre gyűjtő" rendőröknél.
Magamból és még jó pár autóstársamból indulok ki, ha mi meg tudjuk tenni, hogy visszaveszünk a sebességből (igen, százról kilencvenre, kilencvenről hetvenre, majd hetvenről öt... na jó, hatvanra), szerintem másnak sem esne nehezére. Vagy ha már hibázott valaki, akkor ne a körülményeket okolja, hanem saját magát. Még akkor is, ha tényleg nagyon fájdalmas az a hatvanezres csekk, és ebből a szempontból érthetőbbé válik a felháborodás.
Ami viszont valóban tragikus szerintem, az a reptéri út Kocsedó és az egyes terminál közötti szakasza. Na, ide kellene elsősorban kiállítani az egyenruhás népeket mérni, mert amit ott véghezvisznek (hetvenes tábla végig, átlag sebesség: 80, taxisoknál, a másik seggében: 100-110), az a vérlázító. Ott lehetne igazán kaszálni, csak éppen balesetveszély szempontjából az egyenes szakasz kevésbé rizikós, mint a vecsési kereszteződés. Bocsánat, ez a mániám, továbbra is úgy hiszem, hogy azon a belterületen a lámpás kereszteződés indokolja a sebességhatár csökkentését (elég csak arra gondolni, hogy ez egy kanyar, igaz, nem a legélesebb fajtából. Csak néha azért szépen feltorlódik a sor a lámpánál, minek okán az a 300 méter már csak 150 méter lesz, a többi egy naaaaaaaaagy kocsisor).

Mörája Kéri (törölt) 2008.12.15. 09:47:58

Érdemes lenne elgondolkodni azon, hogy az ilyen utak mentén betiltsák a reklámtáblákat. Az autósnak elvileg minden egyes KRESZ táblát meg kell néznie, értelmezni, és aszerint vezetni, helyenként kifejezetten megtévesztő, figyelemelvonó táblaerdőben.

A reklámtáblákat profi figyelemelterelők készítik, egy reklámtábla akár tudat alatt is könnyen elterelheti a figyelmet. Ehhez képest a lakott területet egyszerű fehér, szinte rejtőzködő tábla jelzi, pedig ez a tábla rója a legtöbb, büntetéssel fenyegetett kötelezettséget az autósra.

Érdemes lenne egyszer tömegesen elemezni, hogy a kihelyezett kresz táblák mekkora hányadát veszik tényleg észre és figyelembe az autósok. Érdemes lenne néhány jelzés grafikáján is elgondolkodni. Egy egyszerű tiltó vagy figyelmeztető tábla sokkal figyelemfelkeltőbb, mint a lakott területet jelző, ami pedig egymaga egy csomó tiltást és utasítást képvisel.

Nem tartozik szorosan a témához, de hasonló jelenség a kijelölt gyalogos átkelőhely. Azt, hogy a keresztező járműforgalomnak elsőbbséget kell adni, a legharsányabb piros háromszög vagy hatszög jelzi. Arra, hogy a gyalogosnak van elsőbbsége, csak egy kék tájékoztató tábla, vagy egy kopott burkolati jel figyelmeztet.

107! 2008.12.15. 10:16:41

RosszQtya 2008.12.13. 23:00:26
"(nem mentegetőzni akarok, csak érzékeltetem, hogy nem "kihanemén"-ségből csinálják)" Úgy látszik ezt a mondatot csak Te nem akartad megérteni.

A korlátozásra meg még mindig úgy gondolom, hogy indokolt. Ha már a gyorsforiról van szó, meg az egyenletes sebességről, akkor kevésbé indokolt az a három lámpa, ami Az üllői úti kereszteződés és F1 között van. Na az üzemanyag pazarlás, és a forgalom is ott szokott megakadni. Nem pedig a vescési kereszteződésnél, ahol lámpaváltásonként vagy húsz gyalogos bóklászik át a buszmegállóba. (rájuk kell vigyázni ezzel a korlátozással)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása