Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Háromszor úsztam meg két másodperc alatt

2008.12.15. 07:58 :: SilentSound

Lehet, hogy András rendelkezik némi balettos múlttal, mert néhány szökkenéssel megoldotta az utca túloldalára való átjutást, miután megörült neki, hogy egy előzékeny autós átengedi. Arra viszont már ő sem számított, hogy további három szereplő mindenáron megpróbálja ezen a néhány méteren a másvilágra küldeni.

Tegnap majdnem meghaltam. Történt ugyanis, hogy álltam az alagút bejáratánál, és át akartam kelni az úttesten keresztben gyalogosan. Egy sarokkal odébb van egy kereszteződés, zebrával, lámpával, de én a merészebb megoldást választottam, átmenni közvetlenül a Logodiból a Váralja utca fele.

Engedelmes polgárként megálltam az úttest szélén, és vártam, hogy az alagútból érkező autós forgalom elfogyjon, és elindulhassak. Legnagyobb megrökönyödésemre egy Volvós lelassított, és megállt, hogy átengedjen. Itt kezdődött a kálváriám, ugyanis nem volt más választásom mennem kellett, egyértelmű felszólítást kaptam erre, nem utasíthattam azt vissza, ha már ilyen előzékenyek velem. Leléptem és megszaporázva lépteimet célba vettem a felezőt – mivel a másik irányból is masszív autós sor haladt.

Igen ám, de az előzékeny Volvós mögött egy türelmetlen autós következett, és kihasználta azt, hogy ott elkezd két sávvá bővülni az út, nagy gázzal kikerülte a Volvóst (balról, mivel az már kicsit jobbra húzódott) és mindenáron gyorsulási rekordot akart dönteni egészen a következő lámpáig. Viszont ugye én épp ott próbáltam meg átmenni. Ebből lett az első zűr. Satufék, kormánykapkodás, csikorgó gumik, elugrás jobbra, épphogy megúsztam, hogy ne a motorháztetőjén landoljak.

Mindezt a hajmeresztő esetet látva a szembejövő autós is bepánikolt, ő is satu, meg kormánykapkodás, persze úgy, hogy a mögötte jövőkre is átterjedjen az egész.

Én eközben, a csikorgó kerekek közt próbáltam túlélni, ugrottam most balra, és feltartott kézzel köszöngettem meg az előzékeny autósoknak, hogy még élek.

Ezek után már futva próbáltam meg elhagyni a felezőtől a veszélyes úttestet, fellélegezve, hogy a mai nap mégsem lesz az utolsó, de slusszpoénként még az úttest túloldalán megérkezett egy hajtás-pajtás bringás. Szegényke valószínűleg rohadtul örült, hogy a csikorgó autók közt nem ő az áldozat, és megússza szárazon, el akart tekerni mellettük (a járdaszegélynél), de ekkor értem én oda – ugye pániktól ittasan, eszeveszett menekülésben – az ő útszakaszára.

Miután majdnem felültem mellé a kormányra, kaptam is mindent tőle, csak szép szavakat nem. De ekkor én már végre a járda biztonságos melegét élveztem, és örültem, hogy egyben vagyok, nem álltam le senkivel vitatkozni, hogy miért is történt ez így, ahogy történt.

Haverom, aki mindezt az út túloldaláról megmerevedve figyelte, állati röhögéssel gratulált ahhoz, ahogy ezt sikerült megoldanom. Szürreális látványként írta le, ahogy - két másodperc alatt - megoldottam mindezt.

Tanulság nincs, örülök, hogy élek, viszont legközelebb egy ugyanilyen helyzetben nem fogom elfogadni jó fej Volvós előzékenységét, bármennyire is tűnjek ettől majd értetlennek, esetleg bunkónak.

67 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye kerékpár veszélyes gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grg76 2008.12.15. 08:05:35

Hümm-hümm... jól rémlik, hogy ott nincs is zebra?

vazzup 2008.12.15. 08:10:07

Grg76 2008.12.15. 08:05:35
Hümm-hümm... jól rémlik, hogy ennek semmi köze a történteknek?
Ugyanis gyalogos - bármennyire is másképpen tudod - nem csak zebrán kelhet át az úttesten.

A türelmetlen autósnak meg tarajos sült kell szerelni a sebváltójára.

dr. _mmm_ 2008.12.15. 08:18:52

Aki képtelen arrébb vonszolni magát 50-100 métert egy kijelölt gyalogátkelőhöz, az meg is érdemli ha matrica lesz belőle.

Secnir 2008.12.15. 08:22:12

"Haverom, aki mindezt az út túloldaláról megmerevedve figyelte, állati röhögéssel gratulált ahhoz, ahogy ezt sikerült megoldanom."

igaza volt.
egy sün a posztolónak. a zebra hiánya miatt.
két sün az előző autósnak.

Grg76 2008.12.15. 08:26:46

Ez amúgy valami új trend lesz?:
"Öt perc alatt tízszer majdnem meghaltam"
"Háromszor úsztam meg két másodperc alatt"

teabore 2008.12.15. 08:27:59

Köcsög Volvós :D

Secnir 2008.12.15. 08:31:32

majd az nézzétek meg, mikor a "2* haltam meg 1 mp alatt" című cikk jön...

Pistie 2008.12.15. 08:32:38

Ha a közelben van kijelölt gyalogos átkelőhely akkor ott kell átkelnie. Egyébként grat hogy élsz :)

Secnir 2008.12.15. 08:37:35

Grg76
aha, frissítenem kellene :)

2008.12.15. 09:02:04

Jó neked, mert te megusztad!

tangara 2008.12.15. 09:05:00

Ez most a gyalogos blog, vagy az autós???
autózz, és éld túl a hülyéket...

Szendwich 2008.12.15. 09:27:04

Par napja volt egy tok jo gyalogos sztorim.
Ket savos ut, lampa. Erkezek gyalogoskent, az ott acsorgo kisebb tomeg melle bealltam szelre. Kukucskaltam a lampara, hogy mi a palya. Balrol piros, jobbrol zold. Balrol senki, jobbrol egy autos pajtas erkezik, de meg messze van.
Gyors helyzet felmeres, rendor sehol, gondoltam en siman atsetaltok. Mar majdnem atertem amikor a jobbrol erkezo autos kegyetlenul dudalni kezdett. Gondoltam magamban, hogy ez nem tiszta. O meg legalabb 30 meterre van tolem, engem 1 lepes valaszt el a jardatol. Fordultam jobbra, hogy bemutassak neki, amikor eszre vettem, hogy az ott acsorgo tomeg elindult velem. Ertitek, elindult! Piros volt a gyalogosoknak a lampa. Ra se neztek, csak ha mar 1 veleki elindult akkor ugy voltak, hogy ok is atmennek. Hat ennyit a balga birka nepsegrol.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.15. 09:32:10

Szendwich: De te is piroson mentél át, attól függetlenül, hogy átértél. :)

gatsy 2008.12.15. 09:42:22

21. §
(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,

a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),

b) egyéb helyen bárhol,

a legrövidebb áthaladást biztosító irányban mehet át.

Volt a közelben gyalogátkelő, ergo a poszírónak jár a sün.

ex-dr. vuk 2008.12.15. 09:48:33

@ Szendwich 2008.12.15. 09:27:04
Es te miert indulsz el pirosban? Szep kis peldamutatas....

Sirok mikor latom, hogy anyuci ket gyerekkel a ket oldalan ballag at a piroslampan. Neveli ki a kovetkezo idiota generaciot.

Gratulaltam.

ex-dr. vuk 2008.12.15. 09:49:41

@ gatsy 2008.12.15. 09:42:22

Definiald: "kozelben"
(sztem 150-200 meter mar nem annyira van kozelben)

Lunitari 2008.12.15. 09:53:59

Legközelebb remélem meggondolod, hogy inkább a zebrán menj át. Azért valamivel biztonságosabb.

Szendwich 2008.12.15. 09:27:04

Te hülye vagy ;)))

indapasssucks 2008.12.15. 09:55:46

Azt hallottam, hogy a múlt héten végre elütötték az utolsó gyalogost... hát mégsem???

Honnan jönnek elő a gyalogosok reggel és hova tűnnek el éjjel...?

Lendületből előre bajtársak a gyalogosmentes közlekedésért, ahol csak a páncélzat tömege és az azt mozgató motor erje számít!

mintegy mellékesen mondom, hogy a járdára felugrató öreg ma reggel úgy hajtott felém, mintha nem tudna a ninja génjeimről. Ha csak 1 perccel kevesebbet töltök a relaxáló zuhany alatt, biztos kihúzom a kocsiból; de ma semmi nem ronthatja el a hangulatomat :) Azértse... a járda még a MIÉÉÉÉNK!!! :D

Lunitari 2008.12.15. 09:58:52

a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),


Na szóval: lakott területen, csak itt kelhet át....ha bárhol átkelhetne, semmi értelme nem lenne "a" pontnak. Vagy én értelmeztem rosszul? :D

titan 2008.12.15. 10:03:45

vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.12.15. 09:49:41

Asszem definiálva van: látótávolság...

Vicces, hogy egy másik posztban pont erről volt szó, szinte várom, hogy jöjjön ismét az autós tömeg, hogy "látjátok a gyalogosok is állandóan szabályt szegnek, akkor én miért engedjem át" :)

titan 2008.12.15. 10:05:04

Lunitari 2008.12.15. 09:58:52

nemá' még a végén valaki komolyan veszi...

Netuddki. 2008.12.15. 10:19:37

Gyalogost zebrán nem illik elütni!
Na de zebrán kívül... nyammm!

Lunitari 2008.12.15. 10:21:21

titan · www.punkportal.hu 2008.12.15. 10:05:04

Pssszt csitt.....

TH 2008.12.15. 10:31:48

titan · www.punkportal.hu 2008.12.15. 10:03:45

Látjátok, a gyalogosok is állandóan szabályt szegnek, akkor én miért engedjem át?
;)

Mindenesetre a gyalogos a pesti közlekedés ismeretében egy kicsit túlságosan bátor volt. Ettől függetlenül nem ő a fő hülye, de azért szép kavarodást okozott, lehet, hogy a zebra jobb választás lett volna.

gmower (törölt) 2008.12.15. 10:41:25

Ezek után ne csodálkozz, ha senki nem akar átengedni, ha a zebránál állsz. Pesten folyamatosan ez van b@szki, hogy a hülye öngyilkosjelölt gyalogosok a zebráktól néhány tíz méterre próbálnak átkelni a legforgalmasabb utakon is, ahol persze az autósoknak állandóan satuzni kell, hogy megkíméljék a testi épségüket. Ne várjátok, hogy minden 10 méternél megálljanak az autók, mert éppen valakinek ott jutott eszébe átkelni. Nagyon meglepődnétek, ha minden gyalog normálisan a zebrán, zöld jelzés melett próbálkozna csak az átkeléssel, akkor a lámpa nélküli zebráknál minden esetben türelmesen megállnának az autósok is elsőbbséget adni nektek. Tudjátok a közlekedés közösségi játék, azt kapod vissza, amit adsz... Ennyi a mai bölcselet :D

Dee_ 2008.12.15. 10:45:00

Lunitari:
Nem így van.
A szabály a következőket határozza meg:
- ha van kijelölt gyalogosátkelőhely
- ha látni kijelölt gyalogosátkelőhelyet ("közelben van")
- lakott területen főútvonalon
- lakott területen megállóban
hogyan kell átmenni.

Egyéb esetben - pl. lakott területen nem főútvonalon - a lehető legrövidebb áthaladást biztosító irányban kell átmenni. De egy kis utcácskában hadd ne menjek már el az utca végéig, hogy átmenjek a túloldalra... A szabály sem erről szól.

Secnir 2008.12.15. 10:58:35

"titan · www.punkportal.hu 2008.12.15. 10:03:45
vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.12.15. 09:49:41

Asszem definiálva van: látótávolság..."

hát ez az. 140 éves vén szatyroktól mit vársz? meg attól, akit elüt a hungária közepén az autó?
LÁTÓTÁVOLSÁG!
azok jó, ha 10m-re látnak...

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2008.12.15. 10:59:41

Úgy mondja mindenki ezt a zebra dolgot, mintha ott védve lenne a gyalogos. Jogilag persze igen, de a zebrán is ütnek el gyalogokat szép számmal. Aki nem áll meg egy átkelni kívánó gyalogosnak hanem gyorsít, vagy előz, az a zebrán is elüti a legnagyobb lelki nyugalommal..

George Jung 2008.12.15. 11:01:22

"Tanulság nincs"?!?!?!?!

Már hogyne lenne?! Egy idióta vagy, a Volvo-s is az, és a türelmetlen is az. Csak a szembejövő nem volt hibás.
Sok idióta. Brávó, András, nagy feladat egy átkelés, mi? Isten ments, hogy elmenj a zebráig! Mi a rossebnek? Jobb nekem szopatni az autósokat!

amondó (törölt) 2008.12.15. 11:03:05

A posztíró által megjelölt helyen a zebra nagyon nem biztonságos. Amikor a gyalognak zöld, akkor fordulnak kis ívben az autók az Alagútba be. Általában "bennragadnak" a pirosban, tehát a zebrán csak idegesen gázba taposó autósok között lehet átférni. A keresztben bennragadt járművek 2-3 sorban tülekednek, hogy ők még beférjenek abba a lámpaváltásba. Néha turistabusz is fordul: azoknak a hátsó kereke simán felmegy a járda sarkára, amikor fordul, nem tanácsos gyalogosnak alákerülnie.

Amíg a zebrán még rendes zöld-időt se tudnak adni a gyalogosnak, miért lenne kötelező, hogy kitérőt tegyen a zebráig?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.12.15. 11:08:18

Grg76 2008.12.15. 08:05:35
jaja jól rémlik! onnan a zebra kb 3-4 kocsihossznyira van...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.12.15. 11:12:06

Secnir 2008.12.15. 08:22:12
két sün az előző autósnak."
hol előzés az, hogyha valaki elől kihúzódnak jobbra én pedig megyek tovább egyenesen a sávomban!? mert itt erről van szó... hogy a nagytudású gyalogos szerint ez előzés, hát sünt neki! :o)

Lunitari 2008.12.15. 11:16:51

Dee_ 2008.12.15. 10:45:00

Ok akkor javítok:

Na szóval: lakott területen főútvonalon, csak "a" pontban megadott helyen lehet átkelni. Kérdés, hogy az érinett hely megfelel-e ennek a kritériumnak? :D

teabore 2008.12.15. 11:17:11

Teljesen logikus lépés, hogyha az előttem lévő fékez, akkor gyorsan, nagy gázzal kikerülöm....dinamikus vezetés, mi?

MosoMasa 2008.12.15. 11:23:30

Na én ódis vagyok, de nem ám olyan!

VARESCH 2008.12.15. 11:29:34

Nagyon OK az új törvény, hogy engedjük át a kedves gyalogost, előzékenyen megállva a zebra előtt, de én már ütöttem majdnem így embert el, mert a lassító autótól nem lehetett a gyalogost látni, nyugodtan lelépett, és nyugodtan átmentem volna rajta, ha nem satuzok a mellettük lévő sávban.
Lesz ebből még sok elütés a zebrákon...........!

SzZ 2008.12.15. 11:30:13

Azért az jó lenne, ha minden közlekedő (igen, a gyalogosok is!) felfogná végre, hogy az udvariasság (=elsőbbségről lemondás) mindig csak két fél közlekedési viszonyát érinti, a többiekre nézve ez semmilyen kötöttséggel és kötelezettséggel nem jár.

Tehát, hiába engedi el valaki a gyalogot, ez a mögötte jövőket sem kötelezi arra, hogy nem kerülhetik (ugye, ez nem előzés). A szembejövőket, beleértve a biciklist meg pláne.

Úgyhogy a posztíró akkor járt volna el helyesen, ha a Volvo takarásából kilép és megáll. Ha nem is az első türelmetlen barom, hanem a második-harmadik nyilván átengedte volna. Aztán ugyanúgy megállni a felezőn, valaki ott is tuti átengedi (olyan, aki már messziről látja, és nem hirtelen kerül elé).

Ja, és az udvariasságot vissza is lehet ám utasítani, nincs olyan, hogy "nem volt más választásom mennem kellett" !

mement 2008.12.15. 11:32:28

Kurva sok helyen nincs zebra ahol lennie kene, mert ott kozlekednek a gyalogok. A gyalogos nem fog 100 metert setalni, egy zebraert hogy aztan visszafele is megtegyee ugyanazt a 100 metert, ha mondjuk a szemben levo hazba megy. Kivancsi lennek a sok zsirhuszara aki pofeszkedik a kocsiban, mit reagalna ha hirtelen naponta csak 50metert kene gyalog megtennie, lenyegesen tobb helyre kene zebrat felfesteni, nagyjabol minden keresztezodeshez. Akkor lehetne elvarni de akkor viszont joggal. A idealis es normalis az lenne ha barhol megalsz, 10 meteren belul 2 zebrahoz is mehetnel.

SzZ 2008.12.15. 11:33:41

Kedves VARESCH!

Holmi új törvényre (ami valójában csak tervezet) hivatkozol.
Ehhez képest elég régi az a törvény, ami azt mondja ki, hogy zebrán nem előzünk, párhuzamos közlekedésre alkalmas úton pedig csak úgy haladhatunk el a zebra előtt álló mellett, hogy számítunk arra, hogy előtte gyalogosok haladhatnak át, és nekik az elsőbbséget meg tudjuk adni.
Lapozz vissza, volt elég sok poszt a témában.

Martian (törölt) 2008.12.15. 11:36:19

Túl sokat agyaztok a szabályokon... pedig csak annyit kell tenni, hogy figyelni és kiszámíthatóan közlekedni.
Úton való gyalogos átkelésnél előre figyelni a forgalmat és nem késztetni váratlan fékezésre a járműveket... akár van zebra, akár nincs. Szt. Péternél hiába érvelsz, hogy "de hát én a KRESZ szerint csináltam".

Lunitari 2008.12.15. 11:37:35

mement 2008.12.15. 11:32:28

Ehe persze...persze...érdekes..dugóban ülve mindig megfigyelem az ilyen nem zebrán átkelő gyalogosokat...és lás csodát..átkelnek majd ezen az oldalon is arra mennek amerre a zebra van...LOL és el is mennek adig sőt tovább is..ott már át a zebrán....

Gera 2008.12.15. 11:40:34

50 méterre van a kérdéses helyen a zebra (Google Maps), ha ez nincs a közelben, akkor mi?

Amúgy tényleg hülye volt a Volvos is, én sose engednék át úgy gyalogost, hogy csak az út feléig bír elmenni.

Lacaca 2008.12.15. 11:42:56

Postíró!

Megoldás:

Átsétálsz az alagúton, fel a hídra és bebaszod magad a Dunába. Így nem fog felülni álmában se az autós, se a bringás, és a mentősnek se kell dilidokihoz járnia. Ja, és a génállományodat is elviszed így nem lesz a jövőben arról szóló post, hogy valaki büszkén leírja, hogy mekkora barom.

Lunitari 2008.12.15. 11:43:10

addig...stb gyorsan gépelek sorry

Gera 2008.12.15. 11:48:27

VARESCH - Oké, hogy hülye vagy, de legalább ne dicsekedj vele.

KRESZ:
"34. §(8) Tilos előzni:
a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt;"
"36. §(6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos
c) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt másik jármű mellett elhaladni."

gatsy 2008.12.15. 12:03:06

@vuk

Hát a KRESZ sajna nem definiálja a közben című fogalmat. Szerintem, ha látótávolságon belül van, akkor az nincs messze. Ha nem volt köd, vagy más látást zavarő tényező akkor a 100-200m belül van a közel határán. SZVSZ.

Szendwich 2008.12.15. 12:31:47

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.12.15. 09:32:10
vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.12.15. 09:48:33
Lunitari 2008.12.15. 09:53:59

Tudjatok mit? Kuldom nektek ezt a szamot:

Ha másnak el nem mondod, elmesélem neked,
bár veled épp oly könnyen megtörténhetett,
ahogy siettél az utcán, mert valaki vár
és a piros lámpa épp utadba állt.

A tilosban, a tilosban (titokban)
te is jársz néha titokban.
Ó, a tilosban, a tilosban (titokban)
te is jársz néha titokban.

....

:)))

Lunitari 2008.12.15. 12:48:03

Szendwich 2008.12.15. 12:31:47

Aki ennyire siet, sikeres ember nem lehet :DDD

sikitomi 2008.12.15. 12:48:56

Gyerekek... életetek ti már Dublinban? :D gyertek ki csak 2 napra és gylogoljatok és egyből megváltozik a véleményetek a gyalogosokról ;)

Lunitari 2008.12.15. 13:06:53

mnmlst · kotyvasz.blog.hu 2008.12.15. 12:48:56

Na most akkor mindenkinek, aki más országgal jön: Ki nem szarja le? A célunk, hogy itthon próbáljunk javítani a közlekedési kultúrán minden résztvevői oldalon. Nem érdekel, hogy X-Y országban mit csinálnak. Igazából engem az sem érdekel, hogy hol mennyit keresnek az emberek. Egyet akarok, hogy itthon normális körülmények között megélhessek a fizumból. Utána leszarom, hogy 10* ennyit keresnek Németben...stb

Perillustris 2008.12.15. 13:20:54

A bicajos volt a köcsög!

Hemü 2008.12.15. 14:11:37

Csatlakozom Perill "sporttárshoz".

Aki szerint meg "közel" van a 200 méterre lévő zebra, az az most dőljön hátra nyugodtan, és figyelje az óráját négy percen keresztül. Addig semmi mást ne csináljon. Ennyi az út oda, majd a másik oldalon vissza 6km/h sebességgel, ami egy fiatal, egészséges ember tempós haladásának felel meg. Két sávot viszont 5 másodpercen belül kehet keresztezni, nem futva.

Jut eszembe: úton átkelve nem futunk! A fiamnak is ezt tanítom.

Hemü 2008.12.15. 14:13:03

Akarom mondani: lehet. Csak most kicsit kehes vagyok. :-)

dinyus 2008.12.15. 14:15:52

Hemü:
úúúúúúristen, 4 percet veszít vki az életébôl azzal, hogy elmegy a zebráig? ez rettenetes, valóban, inkább menjen át a kocsik között és üttesse el magát...

Hemü 2008.12.15. 14:36:21

Ne, inkább gyalogoljon, mint hogy elüttesse magát. Ez természetes. A posztoló meg tényleg hülye volt, de ha át tud menni biztonságosan, akkor hadd menjen.
Mondok még egy kísérletet. Menjél 8 percen keresztül egy biciklis mögött huszonöttel, miközben üres előtted az út. Ha egyébként ötvennel haladhatnál, akkor ugyanúgy négy percet veszítesz, mint az említett gyalogos. Aztán döntsd el, hogy "úristen" vagy nem. Ha nem, akkor csak veled és a hozzád hasonlókkal szeretnék találkozni az utakon.

Manyizga (törölt) 2008.12.15. 14:50:06

Hemü, le a kalappal!

Végre valaki elmagyarázta a CSAK autóval közlekedőknek, hogy mennyit "veszítenek" a gyalogosok időben. Szemléltetve a bringás példával. Zseniális! Gratula!

TH 2008.12.15. 15:02:52

Hemü 2008.12.15. 14:36:21
Ez tetszik nekem is, tényleg szemléletes példa volt. Autósként nyilván a hajamat tépném. Gyalogosként meg nem teszek 4-5 perces kitérőket. 200 méter*2 (tehát ha vissza is kell jönnöm a zebrától) az nem kevés.

TH 2008.12.15. 15:07:12

dinyus 2008.12.15. 14:15:52
Nem kell elüttetnie magát, elég ha ésszel közlekedik. Persze lehet, hogy akkor meg várakozással tölt el 4 percet, és már visszaért volna a zebrától, de az ember alapvetően lusta: inkább áll és vár, mint hogy rohangáljon fel-alá.

Prien 2008.12.15. 15:19:36

A poszter hibája indította el a dominót.

Az én kisvárosomban (Eger) azt figyeltem meg, hogy jelentősen nő a gyalogosok önbizalma.

A reggeli forgalomba igen gyakran szétnézés nélkül lépnek le a járdára.
Ami persze igen veszélyes. De ez bizonyos zebrákon olyan mértékekekt ölt. Hogy pl 5-10 gyalogos sétál egymás után 5 méterre és folyamatosan lépnek le a járdára a forgalomra semmit nem figyelve.
Lassan át esünk a ló túloldalára.

Nem mondom ettől a résztől 100 méterre, ahol pedig nem mernek lelépni, ha megállok, akkor is vonogatják a szemöldökük.

Ott szinte kivétel nélkül mindenki megvárja, miíg nincs autó és csak így lép le.

Az a gond szerintem, hogy egyenlőre még alakulóban a "zebra etika" és sokszor következettlenek, mind az autósok, mind a gyalogok.

BGyRacer 2008.12.15. 15:31:00

Remélem legközelebb elmész a zebráig:) Nem azért, mert nincs jogod zebra nélkül átmenni, hanem, h. elkerüld a hasonló szitukat, ugyanis saját példádon láthatod, h. a hazai autósok/bringások nincsenek fölkészülve arra, h. te jogosan szeretnél átmenni valahol (hozzáteszem én sem vagyok,) de a zebráknál talán figyelmesek...

ihatethisindapassthingy 2008.12.15. 15:40:51

Akkor ez most nem úgy van, hogy a gyalogos átkelhet a fenti esetekben bárhol, azonban nem rendelkezik elsőbbséggel, kivéve a minősített eseteket (tehát gyalogátkelő, kanyarodásnál, stb)? Ha pedig nem rendelkezik elsőbbséggel, akkor nem kényszerítheti az elsőbbséget élvezőt irányának vagy sebességének _hirtelen_ megváltoztatására.

Hemü 2008.12.15. 15:51:09

ihate:

Ennél rosszabb a helyzet, mert nem is zavarhatja a közlekedőket. Amit te írsz (elsőbbségadás), az erőteljes akadályozás, de inkább veszélyeztetés.

ihatethisindapassthingy 2008.12.15. 15:59:16

Igaz, mert 21. § "(8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud."

Az I.sz. függelék az elsőbbséget viszont így definiálja: "Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására."

A zavarás fogalma viszont nincs definiálva a KRESZ-ben. Kellene ide is ilyen ABNF grammar.

Hemü 2008.12.15. 16:10:30

"Zavarás: olyan magatartás, amellyel valaki más közlekedését nehezíti, a közlekedés más résztvevőjét megijeszti, neki kényelmetlenséget vagy kellemetlenséget okoz, magatartásával figyelmét elvonja, vagy indokolatlanul leköti.

Akadályozás: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét annak szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzottól eltérő közlekedési magatartásra kényszeríti.

Veszélyeztetés: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét kár, baleset bekövetkezésének vagy személy- és vagyonbiztonság sérelmének a lehetőségébe sodorja, azaz hirtelen fékezésre vagy irányváltoztatásra kényszeríti.

www.mozaik.info.hu/Homepage/review/MS-2180R.HTM
www.webkresz.hu/kresz_fogalomtar.pdf

Perillustris 2008.12.15. 16:11:51

Egy józan ítélőképességű ember el tudja dönteni, hogy elsétál-e a zebráig, vagy megkockáztatja az egyéb, szabályos lehetőséget.

A megkockáztatja persze nem a legjobb szó erre, hiszen meggyőződésem, hogy számtalan esetben jobban jár az ember, ha alapos és körültekintő mérlegelés után inkább az utóbbit választja.

torró 2008.12.15. 16:36:21

Szerintem ezekben az esetekben a média is hibás. Nemrég volt egy műsor amiben a gyalogos közlekedési szabályokról is beszélgettek és a KRESZ új szabály tervezetéről. Ami többek közt olyan módosítást tartalmaz miszerint az autósoknak kötelező megállást írna elő, nem csak a zebránál, hanem más helyen átkelők esetében is.Na most ugye aki nézi és ráadásul gyalog közlekedik,rögtön készpénznek veszik. Tudom ,eddig is felelőtlenül közlekedett sok ember és szerintem az ilyen hír még jobban szítja ezeket a dolgokat.

TH 2008.12.15. 16:52:46

torró 2008.12.15. 16:36:21
Hát de ha esetleg az autós is nézi, és az is készpénznek veszi, akkor lehet, hogy jobban fog figyelni ezek után...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása