Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hatan haltak meg az autópályán

2008.12.16. 08:20 :: Kisikasa

Levélírónk története, mintegy hét évvel ezelőtti esetet ír le, de úgy tűnik nagyon is élénken él az emlékezetében, mert nagyon érzékletesen meséli el a hátborzongató balesetet, így az erre érzékenyek inkább ne olvassák. Remélhetőleg a száguldozók is visszavesznek majd, okulva az alábbi borzalomból.

Október legvége volt, hideg, ködös idővel.  Egy hosszú hétvége első estéje.  Barátommal és cégtársammal mentünk vidékre, egy üzleti megbeszélésre.  Nem bántuk, hogy dolgoznunk kell: a cég friss volt, a találkozó ígéretes.

Az autópályán erős forgalom volt, olyan, amikor az ember vagy belenyugszik a ritmusba, vagy idegesen tol mindenkit maga előtt.  A cégtársam vezetett – a húga autóját kaptuk kölcsön – és ő az előbbi mellett döntött.  Én gyorsabban mentem volna, sokszor lestem a kilométerórára, ami olyan 110-130 között mutatott általában. Mindketten megrögzött dohányosok voltunk, de az autót úgy kaptuk kölcsön, hogy nem lehet benne rágyújtani.  Mivel késésben voltunk, azt beszéltük, hogy leengedjük az ablakokat, és mégis rágyújtunk.  Már a számban volt a cigi, és égett az öngyújtóm, amikor valami furcsát láttam magunk előtt.

Mi a belső sávban haladtunk, előttünk a külsőben egy kamion, ami most kezdett behúzódni elénk a belsőbe, s közben nagyon lelassított.  A külső sávban egy fehér autó állt, teljesen keresztben, orrával kifelé.  Semmi mozgás nem volt körülötte.

Hátulról hirtelen iszonyú fékcsikorgás hallatszott.  Egy autó lőtt el mellettünk jobbról, teljesen orra bukva, füstölgő gumikkal, egyenesen a kamion hátulja felé. Csúszás közben lassan kifelé fordult, és a kamion hátulját valahol a bal oldalával találta el.  Láttam, ahogy az ütközésnél az ablakai szinte felrobbannak.  Aztán lepattant a kamion hátuljáról, jobbra, a sötétbe.  A kamion megállt a két sáv között a pálya közepén.

A cégtársam elkezdte bepréselni a kocsit a kamion és a pályákat elválasztó sövény közé.  Lépésben előztük az álló kamiont.

Hátunk mögött megint fékcsikorgás, mint az előbb.  Az jutott eszembe, ilyen lehet, ha lőnek valakire.  Semmit nem tudsz tenni, csak tudod, hogy nagy baj lesz.  A cégtársam később azt mondta, neki az jutott eszébe, hogy a bombázás lehet ilyen. Ő a tükröt nézte, és mikor a fékcsikorgás abbamaradt, megkönnyebbülten kiáltott fel, hogy ez a kocsi meg tudott állni.

Túl voltunk a kamionon.  Elmentünk tőle jó messze, ott álltunk meg.  Elővettem a mobilomat, és indultam vissza a helyszínre.  Gyerekkorom óta tudom, hogy 04-05-07, és akkor még csak egyest kellett elé tenni.  A mentőket akartam hívni, de nem jutott eszembe a szám.  Így a 107-et hívtam, miközben gyalogoltam vissza a pályán.

A helyszín mögött gyűltek az autók, láttam a reflektorok fénysorát.  Közben a 107 felvette.  Elmondtam mi történt, és hol. A férfi kérdezte, van-e személyi sérülés.  Mondtam neki hogy még nem tudom. A fénysor előtt láttam egy autó sziluettjét.  És láttam emberek sziluettjét, ahogy odamentek saját autójuktól ehhez, majd vissza a sajátjukhoz. Ezt nem értettem. Miért nem segítenek a bent ülőknek?

Egyedül értem oda a sötétkék autó roncsához. Nem ismertem meg. Pontosan a B-oszloppal találta el a kamion hátuljának a sarkát. A teteje egy háromszögben hiányzott, a bal oldali A- és C-oszlop tetejétől majdnem a jobb oldali B-oszlopig.

Láttam a sofőrt. Nyugodtan ült, de valahogy furcsa volt. Később kipróbáltam – egészséges, egyben lévő ember nem tud úgy ülni. A lábai a helyükön a pedáloknál, de a felsőteste teljesen oldalt, kifelé, csak a bal válla érte az üléstámlát. Arca tele volt piros pöttyökkel, mint aki durván pattanásos.

Mi az hogy, van sérült, mondtam a 107-nek, aki mintha csak erre várt volna, azonnal bontotta a vonalat.

Átmentem a másik oldalra, és benéztem az anyósülésre. Egy szörny nézett vissza rám.  Egy arc, de nem tudtam volna megmondani, férfi-e vagy nő, vagy milyen korú.  Fűzöldnek láttam.

Valami mechanikus, küszködő zajt hallottam. Gondoltam a kocsi motorja megy még mindig.  Aztán felismertem.
Belégzés – kilégzés.
Belégzés – kilégzés.
Be…
Néma csönd. Talán a hátsó ülésről jött – de oda nem látok be. Mint a limuzinokban, mintha egy fekete fal lett volna az első ülések támláinál.

A pattogva hűlő motor. Az októberi hideg idő ellenére forró, nedves levegő.
Innen blackout. Hiányos képek.

Megyek az úttesten, és benézek a másik, fehér autóba. Ott minden rendben. A hátsó ülésen egy ötévesforma kisfiú békésen szopja az ujját a riadtan néző mamája ölében. Ülök vissza a cégtársam mellé, és elindulunk.

Hívom a 107-et megint, hogy ha tanúra van szükség, akkor mindent láttunk. Elmegyünk egy „Balesetmentes közlekedést” kívánó óriásplakát mellett.
Lekanyarodunk a pályáról, le, le, le, egészen egy szántóföldre. Felhívom, aki tudja, hogy merre indultam, hogy én jól vagyok. Odaadom a telefont a cégtársamnak, hogy ő is tegye ezt. Rágyújtunk arra a bizonyos cigire. Végül nem az autóban.

Úton megint. Hallgatjuk a híreket. Hatan haltak meg abban a kocsiban. Ugyanezen a pályán hazafelé ötvennel-hatvannal jövünk, pedig éjjel három van, sehol senki. Nem mennék gyorsabban én sem.

Másnap félek a járdán.  Tudtam aludni, ez meglep. Amikor először elmondom valakinek, mi történt, elsírom magam.  Másodszor is. Este, sötétben valami megmagyarázhatatlan, erős iszonyatot érzek, ha egy bizonyos szögben csillan meg a rendszámokon a fény, vagy ha egy sötétkék autó utasoldalához közel kell menjek.

Keresem a képeket a neten. Megtalálom. Egy metál-rózsaszín autóról. Már üres. Másnak látszik a helyszín. Másnak látszik a kocsi. Nem értem.

Gondolkodom. Fűzöld? Körbekérdezem az orvos ismerősöket. Nincs magyarázat.  Aztán talán rájövök. Biztos egy álarc volt. Október vége: Halloween, ugye. Kezd nálunk is divatba jönni. Más néven „halottak napja”. Nem hagy nyugodni, miért láttam, mit láttam, mit láthattam.

Pár hónap múlva csöng a telefon. A helyi rendőrség az, menjünk tanúskodni. Megyünk. Vonattal.

A helyi őrsön a rendőr sietős, kicsit türelmetlen. Nagyjából mindent tud úgyis, jórészt csak megerősíteni kell. A keresztben álló fehér autó durrdefektet kapott. A többi „szokásos autópálya-baleset” mondja. Rákérdezek, az anyósülésen ülő álarcot viselt?  Dehogy, mondja, és megkérdezi, akarom-e látni a képeket. Választ sem várva elém teríti őket. Az autó. Az az autó. Ezeken a képeken nem üres. Megismerem. Ott voltam, ott álltam én is. Most, a jól megvilágított fényképen, az otthonos kis irodában ülve már én is látom. Roppantottatok már úgy meg tojást, hogy nem tört szét darabokra a héja, de már nem volt tojás formája? Hát ennyi. A zöldre nem kérdezek rá. Így is többet megtudok, például a hátsó ülésről, mint amit szerettem volna.

Kimegyek a váróba, a cégtársamon a sor. Rosszul vagyok. Talán jobban, mint a helyszínen. Egy üzleti partner hív, aki nem a megértéséről híres. Ő is rákérdez, mi baj van.

Cégtársammal a peronon.  Érkezik a vonat. Futva jön a rendőr, kezében aktatáska.  Megy haza, ő is ezzel a vonattal. Ezért sietett annyira. Kicsit szégyenkezik. A vonaton szabadkozik, máshova ül. Nem bánjuk. Ülünk a vonaton, nézzük az autókat mellettünk. Nem sokat beszélünk. 

Ennek már több mint hét éve.

A sötétkék autóktól úgy fél évig iszonyodtam. A rendszámcsillogástól talán egy évig.  A rendőr – sose tudom meg, hogy tudatosan-e – remek pszichológusnak bizonyult. A képek okozta sokk után kezdtem jobban lenni. Sok mindenre magyarázatot kaptam. 

Persze nem mindenre. Nem tudom, kik voltak ők hatan, hova siettek ennyire. Várták-e őket, kik gyászolják, kiknek hiányoznak. Azt sem tudom, vajon a hátsó ülésre tényleg nem láttam be, vagy csak az agyam nem volt hajlandó fogadni a képet. Nem teltek ki a hiányok, nem jutottak eszembe új részletek. Nincs magyarázat a színek furcsa torzulására sem. 

A cégem már nincs meg. A barátság se nagyon. Emberek jöttek-mentek az életemben.  Minden megváltozott. Ők hatan sokszor eszembe jutnak. Ők ugyanolyan halottak azóta is.

Felkattintottam az öngyújtómat, és mire rágyújtottam, meghalt hat ember. Magyarázat, na, az erre sincs.

120 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset rendőr veszélyes autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bocage 2008.12.16. 09:52:14

Sencir te orvos vagy? Sikeres újraélesztés egy átlag embertől már-már filmszerű jelenet! Elsősegély oktatáson nem is tanítják ezt, ha jól emlékszem külön kiemelték, hogy szívmasszázs veszélyes lehet, mert eltöröd a bordáit, ha rosszul csinálod és csak vész esetén! Gondolom nem volt más lehetőségetek, mindenesetre le a kalappal, kár hogy végül hiába!

Orcsány_Virenc 2008.12.16. 09:52:57

"A személyautó olyan erővel csapódott a szőnyegeket szállító pótkocsis teherautó hátuljának, hogy a benne utazó öt ember azonnal szörnyethalt." Ki volt a hatodik?

udvarias 2008.12.16. 09:53:46

Jól megírt írás. Amúgy meg hátborzongató.
Én is vezetek, és szeretnék én is minden alkalommal
hazaérni. Mert várnak. Vigyázzunk magunkra és egymásra!

lkiuztr (törölt) 2008.12.16. 09:53:53

... nemcsak oktatáson vetítenék ilyeneket, hanem azoknak, akik gyorshajtás, szabálytalanság miatt balesetet okoztak. Hozzáköltenék még ilyen történetet is, mert nagyon hatátos. Aztán megmondanám neki, hogy öcsi, házi feladat: helyettesítsd be a neveket a történetbe a családodból. Holnap megnézem. Nem biztos, hogy olyan vígan száguldozna utána.

Secnir 2008.12.16. 09:58:12

opek:
nem vagyok orvos. viszont anno annál a cégnél ahol dolgoztam, 18 éves koromtól kezdve gyári tűzoltó voltam, rendesen a IX. ker. tűzoltók által kiképezve. rendszeresen jártunk versenyekre, meg oktatásokra is.
oszt valami nyilván rámragadt.

Leadfoot 2008.12.16. 10:02:15

Az, ha valaki hibázik, hülyeséget csinál, az egy dolog. Sajnos a közlekedés veszélyes üzem, több tonnás tárgyak mozognak elég nagy sebességgel, és az ember óhatatlanul is hibázik néha - még a legmegfontoltabb vagy legprofibb sofőr is.

De vannak, akik kísértik a sorsot. Egyszemjegyű főúton járunk minden nap dolgozni két megyeszékhely között. 70 km oda, ugyanennyi vissza.
Van olyan autós, akit már látásból ismerünk. Kb. az út felénél szokott utolérni minket, és mindenhol előz. Híd, kanyar, záróvonal, bukkanó - egyre megy. A kollégámmal, akivel együtt járunk dolgozni, meg is jegyeztük, hogy az evolúció elméletének a megcáfolása, hogy még mindig él. Majdnem oda jár munkába, ahova mi.
Talán 5 percet takarít meg így, maximum 10-et, ha nincs forgalom, és tudja neki nyomni.
Egyesek szerint ennyit megér pár a többi ember életének a veszélyeztetése.

bocage 2008.12.16. 10:02:38

A postot és a kommenteket olvasva eldöntöttem, hogy újra átveszem az elsősegély ismereteket! Bár azt nem tudom, hogy lelkileg, hogy viselnék egy ilyen szituációt. Szeretném hinni, hogy tudnám kezelni! Remélem sosem derül ki!

MosoMasa 2008.12.16. 10:06:46

én úgy tanultam, nem baj ha törik a borda, az a kisebb baj.

Alkusz · http://www.linkkatalogusok.com 2008.12.16. 10:11:39

Nagyon jó post. Gratula a szerzőnek, régen olvastam ennyire mélyről jövő írást.

Secnir 2008.12.16. 10:12:54

magampista:
így van.

Acmee 2008.12.16. 10:23:18

Sokkoló, nem árt néha egy-egy ilyen sztori... Az adrenalint erősen felülírja...

opek: Mindenkiből mást hoz ki a sokk és az adrenalin... Valaki egyhelyben ül, falfehér, nem tud magáról, valakinek kiélesíti az érzékeit, gyorsítja a gondolkodását, egyeseknek emberfeletti erőt ad!

Nagyon sokra vagyunk képesek, ha jól reagálunk a helyzetre!

Mindenesetre én sem tudom, h hogyan reagálnék egy ilyen helyzetben. Egyet tudok, amikor oldalról, előzés közben egy autós szintén előzni akart (tehát a két autó oldallal ütközött), akkor az útra kb. 30fokos szögben driftelő autót visszahoztam... aki nekem jött nem... Senkinek semmi baja nem lett, a mi autónk oldala végig lett zúzva, a másik GTK, mivel beesett az árokba és fát fogott.
Sokkoló volt, nem tudom, h honnan, hogyan, annyira emlékszem, h csatt, következő pillanatban pedig már futottam vissza az árokban lévő autóhoz. Mai napig nem tudom, h akkor ott mit csináltam, de jól, az utólag kiderült...

2008.12.16. 10:23:46

opek: jó esetben bekapcsol valami az emberben és csinálja a dolgát. Segítettem már baleseteknél én is, és utólag jött ki rajtam, lábremegés, bazmegezés formájában.
Rosszabb esetben bámészkodik, előveszi a mobilját és fényképez, aztán továbbmegy :(

MosoMasa 2008.12.16. 10:28:14

Matiz 2008.12.16. 10:23:46

adrenalinnak hívják.

Maestro 2008.12.16. 10:29:12

hard.

Én eddig egyszer éltem át balesetet, mentem Pestről Esztergomba az erdőn keresztül, és kiugrott elém egy menyét, kikerülni nem tudtam (balra függőleges földfal, jobbra szakadék), kerékkel nem akartam átmenni rajta, kerék közé vettem. 50-el mentem, a kis szerencsétlen kitörte a superb hűtőrácsát, és valószínűleg túlélte, mert utána kerestem, de nem találtam.
Mindenesetre már ettől az esettől kiakadtam, és ez döbbentett rá, hogy vannak dolgok, amik tényleg nem rajtunk múlnak, akármennyire körültekintőek, vagy rutinosak vagyunk... ráadásul akkorát koppant, hogy ezek után nem vagyok kíváncsi arra, hogy nagyobb sebességnél milyen.

Balesetmentes kilométereket.

Manyizga (törölt) 2008.12.16. 10:38:28

Jól megírt írás. Szomorú történet.

Adalék a mentésről. A mentést végző, jószándékú, de véletlenül kárt okozót automatikusan mentesíti a törvény. Akár bordát tör, akár ötmillás videokamerát mentés közben, akkor sem lehet kártérítésre kötelezni.

MosoMasa 2008.12.16. 10:42:10

Hát sajnos nekem a többiekkel ellentétben az a véleményem, hogy ez egy borzasztó, vontatott, zavaros írás. Az eféle tőmondatokkal operálás a tehetségtelen, ámde hatásvadászatra törekvő írópalánták eszköze. Sajnos ez sem megy véna nélkül - ne írj könyvet.

Maga az eset természetesen megdöbbentő - milyen könnyen le lehet zárni egy földi pályafutást, és főleg mennyire értelmetlenül.
Rávilágít, hogy mennyire váratlanul történhetnek a dolgok, és nem csak a "veszélyesnek" ítélt vagy vélt helyzetekben, amire a polgár a fejében készül, készülhet. A valóság erre gyakran rácáfol, olyan mint a természet: a legváratlanabb helyen, időben mutatja meg, koránt sincs legyőzve, térdre kényszerítve, csak türelmes. Ilyen a sors is!

ui.: az zöld... hát nyilván az ódis volt, akiről tudjuk, hogy nem ember. ;)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.16. 10:42:59

ez mind nagyon szomorú, de nem derül ki, hogy pontosan mi történt és miért és főleg, hogy mire kellene odafigyelni, hogy ne ismétlődjön meg.

MosoMasa 2008.12.16. 10:46:55

mindenre koma, mindenre!

hatja 2008.12.16. 10:47:12

nekem a szentendrei úton kellett végignéznem, ahogy egy öreg kilép a sávelválasztó bokrok közül a kocsik elé, fékezés nélkül csapták el olyan 50-el. sok "hullát" lát az ember filmeken, fotókon de előben elképesztően sokkoló látvány egy derékban 90 fokot hátrahajlott ember, elborzadt, mozdulatlan arccal.

MosoMasa 2008.12.16. 10:50:07

@ Bukowszky
szerinted ez így működik? apa, hát kitalálták már a kreszt, a szabályokat, a józan észt, a figyelmet magunkra, másokra...
ez nem egy matematika feladvány, hogy ecsém, itten más sorrendben kell szorozni, mert más lesz az eredmény, és figyelj erre, hogy ne ismétlődjön meg.
szerintem te ilyen mentalitással ne ülj volán mögé - kicsit még érned kellene.

Reggie 2008.12.16. 10:51:13

hatja 2008.12.16. 10:47:12

hat, de az valoszinuleg onhibajabol lepett ki a bokrok kozul a kocsik ele, es nem a zebran...

Stoney Hill Billy 2008.12.16. 10:51:44

és mi a tanulság?

ne kapj defektet?

Reggie 2008.12.16. 10:52:29

G.B. Sav 2008.12.16. 10:51:44

ja pl defektturo gumi...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.16. 10:54:40

Egyszer a tükörben láttam, hogy mögöttem 30 méterrel elütnek egy biciklist.. vagyis valahogy elsodorták, maga az autó nem ment neki az embernek, de valahogy mégis nagyon látványosan pörgött-forgott, repült vagy 2-3 métert a levegőben mindenféle nyakatekert pózban a biciklijével együtt.

Megálltam persze azonnal, visszatolattam, hogy segítsek. Nem volt rá szükség, az autót vezető nő sokkal jobban meg volt ijedve, mint a biciklis, aki amúgy kissé ittas volt, és egyedül ez akadályozta meg abban, hogy azonnal feltápászkodjon, mert furcsamód az akrobatamutatvány előadása után nem volt semmi baja.

Ahogy visszaemlékszem, milyen volt a tökörben végignézni mi történik mögöttem pár méterrel, meglepődöm, milyen hideg nyugalommal néztem végig. Azonnal felfogtam és reagáltam rá, és egy pillanatig persze átfutott az agyamon, hogy mi lett volna, ha két másodperccel később érek oda és én sodorom el, stb.. de összességében nem viselt meg. Talán az megviselt volna, ha látom az összetört, véres testet, de szerencsére ugye ezúttal ilyen nem volt.

Kár, hogy ez a vadkapitalsta, szörnyűséges, mély morális válságba züllött társadalom nem abba az irányba tart, hogy az emberek jobban odafigyelnének egymásra.. kicsit jobban vigyáznának egymásra és magukra.. félek, hogy emberélet ahelyett, hogy egyre többet érne, ellenkezőleg, egyre kevésbé lesz megbecsülve.

Mert aki 180-200-zal száguld az istenverte fekete böszme kocsijával az nemcsak más életét nem becsüli meg, de a sajátját sem tartja sokra.

titan 2008.12.16. 10:56:15

16 óra alatt két sokk. Tegnap kaptam a linket a videóról... ahogy a lengyelek csinálják (nem szép a vége):
www.youtube.com/watch?v=u4gN2tkpDG4

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.12.16. 10:56:42

magampista!
elsősorban nem a bordatörés miatt nem szabad laikusnak újraéleszteni hanem mert nem tudja megállapítani, hogy az illető halott-e és ha élő de halottnak hitt embert "élesztesz újra" akkor nem a bordatörés a legnagyobb baj amit okozhatsz hanem, hogy megölöd!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.16. 10:59:18

magampista - neked mi a fasz bajod van?

leírta világosan a forgalmi helyzetet? nem. úgy kell kisakkozni a sorok közül. leírta, mit lehet tenni, hogy elkerüljük? nem. persze mindenki tudhatná alapból, de ha ez így lenne, ha mindenki minden forgalmi helyzetet 100%-osan oldana meg, nem lenne itt ez a blog sem, te nagyeszű.

nekem nincs szükségem szájbarágóra, ellentétben a magyarok 70%-ával én tudok közlekedni nemcsak a földön, de a levegőben is, szabályosan és biztonságosan, de pontosan tudom, hogy van, akinek nem árt ezerszer a szájába rágni például azt, hogy ne jöjjön már 160-nal éjszaka télen 5 méterre a seggemben a kamu szlovák rendszámával, mert abból még akár baj is lehet. csak egy példa tegnapról.

MosoMasa 2008.12.16. 11:01:37

@ dpeti
Az rendben van, de most másról írsz mint a fentebbi hozzászólás: "....szívmasszázs veszélyes lehet, mert eltöröd a bordáit, ha rosszul csinálod..."
ugye érthető!

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.12.16. 11:05:18

nem azért veszélyes a szívmasszázs mert eltörheted a bordáit!
hanem mert a működő szívet nyomkodod!

-putyin- 2008.12.16. 11:05:21

borzasztó. :( remélem egyszer sikerül feldolgoznod maradéktalanul.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.16. 11:07:08

amúgy nem értelek miért kötsz bele a "mentalitásomba", amikor úgy látom magáról az írásról ugyanaz a véleményünk. én is megjegyeztem, hogy az írás zavaros, nem derül ki egyértelműen mi a helyzet, ha jól látom te is kb. ugyanezt mondod. erre nekemesel. skizofrén egy kicsit..

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.16. 11:09:48

magampista: A személyeskedést, köcsögözés kéretik mellőzni. A többieknek is.
Legyetek szívesek magatokat moderálni, mert én nem szívesen teszem helyettetek sosem. Köszi.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.16. 11:11:39

igen, pistikém, tízezrével ámokfutnak ebben az országban olyanok, akiknek fingjuk nincs sem a kreszről sem az emberi józan ész szabályairól, és ezeknek nem lehet elégszer elmondani, hogy mit nem kellene csinálni. tudtommal ez a blog (részben) pontosan ezért van. hátha egy ilyen hülye is idetéved, és talán, talán elgondolkodik és talán, talán nem öl meg másnap valakit a hülyesége miatt. te nagyeszű. pont az ilyen kurvanagyeszű észosztó mindenkit leszaró titánok szokták odaverni magukat a betonhoz.

Reggie 2008.12.16. 11:12:59

Hat ebbol a jutubos videobol sajnos nem latszik sok...

MosoMasa 2008.12.16. 11:16:44

@ Bukowszky

Jó akkor tessék, a tanulság: NE-KAPJ-DE-FEKET!
vagy: ne közlekedj olyan úton, ahol ámokfutó jelenhet meg.
vagy: ha ittas vezető jön veled szemben, akkor azon az úton ne közlekedj
vagy: ha 160-al tolnak a seggedbe, akkor arra ne közlekedj!
gratulálok, okos vagy, mehetsz ódis pólóért!

sq 2008.12.16. 11:17:05

"kpetya 2008.12.16. 09:27:24
hm,hm.

Csak ugy ott lehet hagyni egy baleseti helyszint?"

mikor engem oktattak vezetni, tartott egy előadást egy baleseti helyszinelő fickó. mesélt egy sztorit, hogy voltak egy balesetnél, ahol nem találták meg sehol az egyik balesetben résztvevő autó sofőrjét, pedig nem lett volna oka elmenekülni, nem ő okozta. és még csak nem is segített az utasain sem. aztán valami 3km-rel arrébb találták meg, csak ment nyílegyenesen át a pusztán. mikor szólongatták nem válaszolt, csak ment tovább egyenesen, kővé vált arccal. szóval a lényeg, hogy olyan sokkot kapott, hogy teljesen kikapcsolt a tudatos gondolkodása.

szóval szép, szép, hogy balesetben segítsünk meg minden, de hidd el, lehet olyan sokkoló egy baleset még ha távolról szemléled is, hogy teljesen beszámíthatatlanná válj.

fullerg 2008.12.16. 11:20:57

Reggie 2008.12.16. 11:12:59
Hat ebbol a jutubos videobol sajnos nem latszik sok...

Annyi viszont kiderül, ha nem vagy tisztában az autód és saját képességed határaival, akkor ne végsebesség közelében száguldozz.
Most már a srácok is tudják...

biohazard 2008.12.16. 11:22:29

Bukowszky,

Pedig nem nehéz: követési távolság.

Leadfoot 2008.12.16. 11:25:30

Igaz, tíz éve volt, lehet, hogy azóta változott a helyzet, de:

Nekem anno az EÜ oktatást egy mentőtiszt tartotta, és ő mondta, hogy reanimálással nem kéne laikusoknak próbálkozni.
Elsősorban nem is a veszély miatt ajánlotta ezt, hanem az esetleges jogi következmények miatt. Precedens még nem nagyon volt erre, de bármikor kitalálhatja az egyik hozzátartozó, hogy beperel, mert te okoztad a "páciens" halálát/sérülését a szakszerűtlen beavatkozással. És bármennyire is jó szándékkal cselekedtél, egy ilyen hülye miatt nagy szarba kerülhetsz.

titan 2008.12.16. 11:30:06

Reggie 2008.12.16. 11:12:59
Hat ebbol a jutubos videobol sajnos nem latszik sok...

Ami miatt sokkoló szerintem: a video felénél még vidáman előzgetnek, látszik az arcuk, aztán a végén csatt, és füstölgő roncs. Innentől kzdve nem csak statisztika...

Reggie 2008.12.16. 11:30:37

gfuller 2008.12.16. 11:20:57
teny, de az kiderul es nem latszik... En a nagy balkanyar es a kocsi osszetort kepe kozti esemenyek erdekeltek volna igazan...

Az valoban biztos h a sracokba belevasalodott az emlek.

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.12.16. 11:32:20

magampista!
most már érted mit írtam?

dinyus 2008.12.16. 11:40:33

azt még mindig nem válaszolta meg senki, hogy ha öten voltak az autóban, akkor ki a hatodik áldozat? errôl nincs vmi infó?

Reggie 2008.12.16. 11:46:06

dinyus 2008.12.16. 11:40:33

20% elteres, a magyar mediat tekintve hibahataron belul van.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.16. 11:49:25

dinyus:
www.langlovagok.hu/html/hirek/744.shtml
Ez is arról az esetről szól, ezek szerint hatan utaztak a kocsiban.

TH 2008.12.16. 12:00:46

magampista 2008.12.16. 10:42:10
"Hát sajnos nekem a többiekkel ellentétben az a véleményem, hogy ez egy borzasztó, vontatott, zavaros írás. Az eféle tőmondatokkal operálás a tehetségtelen, ámde hatásvadászatra törekvő írópalánták eszköze."
Kétségtelen, hogy a történet hatásvadász módon lett megírva, teljesen igazad van, de szerintem aránylag működik a dolog. Annak ellenére, hogy a történet nem könnyen követhető, a konkrétum kevés, a hatásvadász módszer jól visszaadja a hangulatot. Szóval a célját szerintem eléri, innentől kezdve meg minden OK - lehet, hogy a posztot olvasók figyelmesebben vezetnek pár napig legalább. Ennél többet nem lehet várni egy blogposzttól.

MosoMasa 2008.12.16. 12:10:21

@ TH 2008.12.16. 12:00:46

Na ja, maga közlendővel nem volt kifogásom, a céllal sem.
De a véleményem azért odaírtam erről is, mert olvasom sokan ájuldoznak.
Igen...ezt nevezik giccsnek.

MosoMasa 2008.12.16. 12:11:40

@ dpeti

mire gondolsz?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.16. 12:20:14

magampista 2008.12.16. 12:10:21
Azért azt vedd figyelembe, hogy ez egy autós blog, nem irodalmi portál, amiket itt látsz, annak kb. 99%-a beküldött levél. A stílusa pedig mindenkinek más, szerintem volt itt már sok rosszabbul megírt sztori. Szerintem vonatkoztassunk el a nyelvészeti szempontoktól, nem csak itt, a legtöbb posztnál szintén. :)

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.12.16. 12:24:44

arra, hogy nem a bordatörés veszélye miatt nem szabad laikusnak újraéleszteni!

MosoMasa 2008.12.16. 12:28:59

@ SilentSound
semmi gond ezzel, csak megjegyeztem, nekem ez a véleményem, asszem ennyi bőven belefér, főleg hogy nem egyedül reagáltam erre, és a sok szokásos helyesírási és egyéb egyszerű elírások szóvátétele mellet ez szinte fel sem tűnik.
persze hogy autós blog, persze hogy nem nyelvészeti, irodalmi fórum, de akkor ugye ne is törekedjünk irodalmi magasságokba, főleg ha az értelmezés rovására megy.
ami nem megy azt ne erőltessük. :D
de nincs harag, ugye?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.16. 12:31:23

OFF
magampista: Ha nem mondod többször, hogy te ódis vagy de nem olyan, akkor semmiképpen nincs! ;D
Ha nagyon reagálni akarsz, akkor inkább a kocsmában, itt:
autozz.blog.hu/2008/10/19/autozz_kocsma_off_topic
ON

MosoMasa 2008.12.16. 12:32:44

@ dpeti

én elsőre is értettem miről beszélsz, azonban amit a bordatörésre reagáltam az másról szólt. ugye.
mert ott konkrétan arról ír, hogy azért nem szabad, mert eltörik a borda. erre mondtam, hogy az nem igazán baj ha eltörik. ha baj, akkor más az amitől baj - kvázi amit te írtál. ugyebár?

Smurfette 2008.12.16. 12:46:20

Nagyon nehez tortenet, nagyon szepen megirva. Azt hiszem, aki a hatasvadaszatrol meg az irodalmi magassagokrol ir, az pont a lenyeget nem ertette meg. Koszonom, hogy megosztottad velunk.

Flaci 2008.12.16. 12:55:41

Sokkoló!
Nagyon jól írsz. Olyan élethűen írtad le, hogy már szinte én is láttam magam elött.
Remélem sikerül ezt mégjobban feldolgoznod.

Secnir 2008.12.16. 12:58:25

"dpeti · phuketinyaralas.googlepages.com 2008.12.16. 11:05:18
nem azért veszélyes a szívmasszázs mert eltörheted a bordáit!
hanem mert a működő szívet nyomkodod!"

"dpeti · phuketinyaralas.googlepages.com 2008.12.16. 12:24:44
arra, hogy nem a bordatörés veszélye miatt nem szabad laikusnak újraéleszteni!"

khm.
itt szeretném megjegyezni, hogy egy effektíve halottnál nagyon kevés szívműködés tapasztalható. kezdő orvosok így szokták megállapítani a halál beálltát. meg amatőrök is.
namármost:
tedd fel magadnak a kérdést: balesetet szenvedsz, és mi a jobb? halottnak lenni ép bordával, vagy élni egy töröttel?

TH 2008.12.16. 13:07:18

Secnir 2008.12.16. 12:58:25
Most hülyeséget kérdezek, de: mikor kell lélegeztetni? Ha van szívműködés, de nincs légzés?

Dr. Panasz Muki 2008.12.16. 13:07:31

Jól olvasom, simán otthagytátok a helyszínt? És nem is vádoltak meg segítség elmulasztásával? Érdekes!

MosoMasa 2008.12.16. 13:11:52

@ SilentSound
Nézd, az egy más téma. Szerintem te is nagyon jól tudod, hogy az miről szól.
Ha itt arról írsz, hogy jól van az, ha irodalmiaskodunk itt (ami önmagában nem baj), akkor tekints ezt is az én önkifejezésemnek. Szerintem a -nyázás és társai mellett ez egy lényegesen szolídabb kifejezési mód - ez legfeljebb idegesíti azokat kiknek az agyáig nem jut el.
Szó nincs róla, hogy a világtörténelem legfrappánsabb megnyilvánulása, de nem is törekedtem rá. Nekem tetszik, és pontosan kifejezi azt a visszás hozzállást, mint az a cikk ahonnan ez eredetileg jött. Sajnos a jelenség gyakori.
Ezért hangsúlyozom többször is! ;)
Ha úgy tetszik, akár mozgalom is lehetne, tüntetve azok ellen a közlekedők ellen, akiket itt előszeretettel célkeresztbe állítotok! mondjuk, hogy joggal.
Tessék mozgalmat indítani, szerveződni, megmozdulásokat indítani a kultúrált, emberi, következetes(!) közlekedésért!
Előre az Ódis vagyok, de nem olyan mozgalomért!

titan 2008.12.16. 13:12:30

TH 2008.12.16. 13:07:18

Ha jól tudom/sejtem, akkor is-is, azaz szívmasszázs közben is kell lélegeztetni (nem emlkészem az arányokra, talán 4 nyomás egy lélegzet), illetve ha nem lélegezne, de működne a szíve, akkor is. De majd Secnir kijavít :)

MosoMasa 2008.12.16. 13:20:16

titan

ezt már megszüntették, ilyet nem kell alkalmazni, sőt....!
ráadásul pl a filmekben látott módon ugye ez a lehető legrosszabb dolog amit tehet, főleg egy vízből kimentettnél - ugye épp a befújással teszi meg azt, ami ellen kűzdeni kellene: visszatolja mélyebbre az esetlegesen a tüdőbe került vizet, szennyeződést, hadd fulladjon meg a delikvens, ha eddig nem sikerült neki meghalnia!

Secnir 2008.12.16. 13:23:39

na, különböztessük meg a szívleállást és a légézs leállását.
szimpla légzésleállás előfordulhat pölö vízbefúláskor (vagy ha a delkivens csak próbál vízbefúlni), ilyenkor gyenge szívhang mellett nincs légzés. ilyenkor j9n a lélegeztetés.
ha azonban se szívhang (pulzus) se légzés, akkor 4-5 szívmasszázs - 1 orron keresztüli légbefúvás - 4-5 masszázs - orrbefúvás
(tudom gusztustalan, de a szájból szájba jóval veszélyesebb, mert a nyelőcsövön keresztül véletlenül a gyomorba is fújhatjuk a levegőt - legalábbis így tanultam anno)

digger 2008.12.16. 13:36:24

@Panasz Muki

nem jól olvasod. vagy jól olvasod, de nem érted..:
"Elmentünk tőle jó messze, ott álltunk meg. Elővettem a mobilomat, és indultam vissza a helyszínre".

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.12.16. 13:42:34

Szerintem mindenkiről akkor, a baleset helyszínén derül ki, hogy mit is fog csinálni. Főleg, ha addig még nem volt olyan szituációban.
Bevallom, énsem voltam még ilyen szerencsétlenség nézője, sem részese.
Az eddigi látott baleseteknél anyagi kár keletkezett csak, azsem jelentős (autó az árokban, kis koccanás, stb), de azért akárhányan álltak már mindig megálltam és megkérdeztem, hogy tudok-e segíteni.

theutat villám 2008.12.16. 13:46:10

Panasz Muki 2008.12.16. 13:07:31
Jól olvasom, simán otthagytátok a helyszínt? És nem is vádoltak meg segítség elmulasztásával? Érdekes!

Te vagy az aktuális kötekedő és okoskodó hülye fasz, akikről korábbi hozzászólásaimban is megemlékeztem már.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.16. 13:50:40

theutat villám: Fel se vedd az ilyesmit, nem érdemes. Ha átmegy a véleménycsere egymás becsmérlésébe, akkor meg úgyis moderálnom kell...

MosoMasa 2008.12.16. 13:52:51

@ theutat villám

Szerinted mit fed a segítség elmulasztása?
Szerinted mindenkinek ott kell tömörülni a balesetesek körül?
Szerinted a telefonálás mi?
Szerinted, ha nem kellően felkészült, vagy egyszerűen pszichésen nem bírja, akkor mi tegyen az ilyen ember egy ilyen szituban, hogy valami tömpeagyú ne mondja rá szíre-szóra, hogy elmulasztotta a segítségnyújtást...

MosoMasa 2008.12.16. 13:53:57

Bocs, nem jó helyre címeztem...talán rájön.

gmower (törölt) 2008.12.16. 14:09:47

"Dátum:
2008. december 8.
Megye:
Budapest
Leírás:
A Róbert Károly körúton a Lehel utcai kereszteződésnél a BKV teherautója a belső sávban, a sín mellett állt, figyelmeztető jelzést használva. A munkások az eltört sínszál hegesztéséhez készülődtek, amikor fékcsikorgásra és egy nagy csattanásra lettek figyelmesek. A Hungária körút felől érkező Peugeot 205-ös csapódott a teherautó hátuljába, oda, ahol néhány pillanattal előbb még egy ember állt. A Peugeot vezetőjét a járókelők kisegítették az autóból, eltámogatták a járda széléig, ahol leült. A 39 éves férfi átadta nekik a személyi igazolványát, lakcímkártyáját, majd lement az aluljáróba, ahol nyomtalanul eltűnt."

www.langlovagok.hu/html/galeria/2760.shtml

Sosem tudhatod, hogy a sokkhatás miként jelentkezik nálad. Ez az ember szerinted miért ment el?

szaGértő 2008.12.16. 14:34:20

Életemben 4-5 halálos és 6-8 súlyos sérüléses balesetnél voltam ott úgy, hogy vagy az orrom előtt történt, vagy én értem oda elsőnek.

Én ilyenkor felpörgök, csinálom, amit kell, mentőt, rendőrt hívok, forgalmat irányítok, stb. A legtöbb ember csak áll, és bámul, de az emberek különbözőek.

Nekem az eset után 30-40 perccel jön ki a stressz, néha remeg kezem-lábam, de valamennyire elmúlik. Igaz, némelyik előjön időnként, tisztán látom a képeket, teljesen soha nem múlnak el az ilyenek.

Olyat is láttam, hogy egy ... típusú (nem akarok előítéletet) 140-nel beleszállt egy Suzuikba oldalról, a Suziki vezetője nem volt eszméleténél, a másik meg elővette a szendvicsét és elkezdett kajálni. Még mentőt sem hívott. Amikor rákérdeztem, miért nem, azt mondta, majd kiszáll...

megint 2008.12.16. 14:51:07

Jó, és hatásos írás, grt!

TH 2008.12.16. 15:00:02

szaGértő 2008.12.16. 14:34:20
Ez a kajálós elég durva. Ha valakire tényleg ennyire nem volt hatással a dolog, akkor az viccen kívül orvosi eset már. Épeszű ember nem áll neki szendvicset enni, miután nekirongyolt egy másik autónak...

szaGértő 2008.12.16. 15:06:07

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.12.16. 14:59:28

Nem, a másik.

TH 2008.12.16. 15:08:32

szaGértő 2008.12.16. 15:06:07
Jaaa, kalapos Skodás! :))))))

Lacaca 2008.12.16. 15:16:59

A kajálós lehetett cukorbeteg is, ezért kellett ennie, de ez nem mentesíti az alól, hogy előbb mentőt hívjon. Az 1-2 perc és feltehetően nagyobb bajban volt a másik fél, mint egy esetleges cukorbeteg.
Egyébként a legújabb újraélesztési protokoll szerint nem kell lélegeztetni, csak szívmasszázst alkalmazni az ismert módon. Foglalkozott vele több tv műsor a közelmúltban.

szaGértő 2008.12.16. 15:20:47

Lacaca 2008.12.16. 15:16:59

Végülis lehetett volna. A barátnőjével volt, egy 18 év körüli srác feltehetően az apuci B.. ja nem, kalaposskodájával.

Ha cukorbeteg lett volna, nem tol a szendvics mellé kólát. Igaz, ezt nem írtam, ezért a felvetés jogos. Volt mostanáig :)))

És a "majdkiszáll" hozzállás erősen feveti a segítségnyújtás elmulasztását. Ugyanis azért állt meg, mert a tütüje menetképtelen lett.

iron-member-neck 2008.12.16. 15:22:18

Ha cukorbeteg lett volna és netán épp hipózik (hypoglikémia), akkor bekap 2-3-5 szem szőlőcukrot. A szendvics erre a célra alkalmatlan.

Lacaca 2008.12.16. 15:29:56

jóvanna, csak nem akartam látatlanba elítélni

Loismustdie 2008.12.16. 15:41:30

Teljesen elérzékenyültem, át tudom érezni, vagy azt hiszem át tudom, igazából sosem akarom ezt a horrort megtapasztalni. Nagyon jó írás, visszaadja a baleset körüli idő torzulást, értetlenséget a rövid és hosszú távú hatásokat. Csak a témáért kár. Legeslegjobbakat kívánom a postolónak!!!

Devil 2008.12.16. 16:41:46

Nos igen, en is lattam eloben balesetet, szinte hihetetlen hogy egy tizedmasodperc alatt felismerhetetlen masszava kepes gyurodni akar egy kisbusz is, mintha papirbol lenne.
Engem az a baleset elegge elgondokodtatott, vegiggondoltam hogy vajon en meg tudtam-e volna oldani azt a szituaciot, es bevallom nem vagyok biztos az 'igen'-ben - es nem azert mert szabalytalanul csinalt valaki valamit, hanem mert valaki nem keszult fel arra hogy barmikor bekovetkezhet egy varatlan esemeny.
A tanulsag nekem az volt hogy 'hagyj tartalekot! minel gyorsabban mesz annal tobbet! amit nem latsz be ott barmi lehet es barmerre mozoghat!' es hogy 'odaerni fontosabb mint mindig gyorsnak lenni, mindig 100%-ig kihasznalni a lehetosegeket'.

bocage 2008.12.16. 17:47:22

Sokan írták,hogy nem világos a szituáció. Szerintem meg az: a postoló kocsija nagy forgalomnál 120 körül halad a belsőben, amikor a külsőből intenzív fékezés mellett bejön eléjük egy kamion. Fékeznek látják, hogy a külsőben egy fehér kocsi áll keresztben (ez a defektes), azt kerüli. És ekkor elhúz mellettük egy másik (ez a kék) és pont belevágódik a kamion sarkába. Szóval a tanulság, hogy tartsd a követési távolságot! A tragikus főszereplő sofőr őket még kikerülte valahogy, de a kamiont nem! Az is lehet, hogy elaludt!
Mindenki, aki a másik seggében tolja éjszaka és esőben-ködben is, vegye észre magát, mert így végezheti!
El kell gondolkodni, nem véletlenül festik a jeleket néhol segítségként az úttestre.

Devil 2008.12.16. 18:09:03

"Megyek az úttesten, és benézek a másik, fehér autóba. Ott minden rendben. A hátsó ülésen egy ötévesforma kisfiú békésen szopja az ujját a riadtan néző mamája ölében. Ülök vissza a cégtársam mellé, és elindulunk."
Szerintem zarjuk le ezt a szomoru tortenetet ezzel a pozitiv keppel...

megjegy 2008.12.16. 18:24:50

Bunkok mindig vannak es lesznek, es sokan nem tanulnak semmibol.
Csak egy par pelda:
"az autót úgy kaptuk kölcsön, hogy nem lehet benne rágyújtani. Mivel késésben voltunk, azt beszéltük, hogy leengedjük az ablakokat, és mégis rágyújtunk. Ugysem tudja meg aki adta az autot."
"Ugyan otthon azzal bucsuztattak, hogy vigyazzak magamra, de kesesben voltam ugyhogy kivulrol eloztem vegig a sort 180-al, majd lassitok ha kell."
Es meg lehetne sorolni. Gyakran tenyleg nem tortenik semmi, esetleg minimalis kenyelmetlenseg, de mint a fenti eset mutatja elofordulhat hogy visszafordithatatlan a kovetkezmeny.

Tilcsák Bea (törölt) 2008.12.16. 20:04:36

opek: a mentők egy időben (régen) foglalkoztak civilek elsősegélyre való tanításával. amit ott megtanultunk, ma is alkalmazni fogjuk, még ha civilknek a kreszvizsga elsősegély tanfolyama szerint tilos szívmasszázst végezni.

iron-member: a szőlőcukor semmit sem ér lassan felszívódó szénhidrát nélkül (aka zsemle)

ironmemeberneck (törölt) 2008.12.16. 20:14:54

Begre, begre!
ÉN GYAKORLÓ vagyok! Humulin N:20-0-15, Humulin R: 30-16-18
Szóval...
Ugyebár itt nem arról volt szó, hogy milyen is a cukorbeteg helyes táplálkozása, hanem egy (naívságig) jóhiszemű olvtársunk fölvetette a lehetőséget, hogy a szóbanforgó érzéketlen górbarom esetleg csak a cukorbetegsége miatt kezdett segítségnyújtás helyett szendvicset adagolni a pofaberendezésébe.

szaGértő 2008.12.16. 20:18:35

ironmemeberneck 2008.12.16. 20:14:54

Jogos, bár én szívesebben adagoltam volna bele téglát...

autosave 2008.12.16. 20:19:22

Én annyit fűznék hozzá, hogy

KIKERÜLÉS!! Nagyon sok esetben segít. Az emberek elfelejtik, hogy nem tudok megállni az még nem feltétlen karambol. Főleg autópályán, ahol egyirányú forgalom van. Fékezni kell amig lehet, de ha látszik, hogy mondjuk 80-al érem utól a kamiont, mert kurvára elbasztam a figyelést, akkor fék elenged és irány jobbra le az útról!!
Sajnos rengeteg helyzetet láttam már, amikor az illető csak fékezett reménytelenül, mikor például mellette volt üres sáv vagy jó útpadka... Ismerősöm látott egy nőt, aki becsukta a szemét, ahelyett, hogy próbált volna valamit tenni.
Na ez is a szörnyű...

Itt a másik post is a gyalogossal. Nem tudott volna megállni, ha elesik, kész. Megállapítja, hogy elütötte volna. De ember, kikerülni lehetett volna ott is ha kell...

titan 2008.12.16. 22:30:43

autosave 2008.12.16. 20:19:22

hát igen, amennyire eddig tapasztaltam, sok autósnál ilyen a sorrend, ha az autós kezelőszervek megtalálásáról van szó:
1. duda
2. fék
3. kormány

jó lenne, ha az emberek előszőr nem a figyelemfelkeltés eszközét találnák meg, illetve meg tudnák választani, hogy az adott szituációban mi az amivel esetleg elkerülhető vagy mérsékelhető a baleset.

Mylady 2008.12.16. 22:34:18

Én nagyon félek attól, hogy egyszer ilyen helyzetbe kerülök (szemlélőként). Nem tudom, hogyan reagálnék, mennyire viselne meg.

Tesóm mesélte, aki egyébként nagyon szerette a motorokat, robogója volt is, és nagyobbat is szeretett volna, hogy egyszer látott egy balesetet. Autó kontra motorkerékpár, autóúton. Tesóm ért oda elsőnek (autóval), muszáj volt megállnia segíteni. A motorosnak mindkét lába leszakadt és ott könyörgött hogy segítsen rajta. Azt hiszem, később meg is halt.
Öcsémet annyira megviselte a látvány, hogy azóta is irtózik a motor gondolatától, pedig már évek teltek el.

tygger 2008.12.16. 22:51:08

na igen. mindenkin másképp jön ki egy baleset élménye. mivel én már majdnem meghaltam egyben, jól viselek mindent :) de párom pl. már azért is sírva hívott fel pár hónapja, h hazafelé jövet látott egy fekete zsákkal letakart motorost az úton. haraszti út, a fejfáját látjuk minden nap, néha a hozzátartozók is ott vannak. az 51esen láttunk már csuromvéres lepedővel letakart, hordágyon fekvő testet, árokba borult autót, én egyszer sem éreztem úgy, h leblokkolnék, sőt. mondjuk nyilván segít, h orvos családban nőttem fel, apukám hosszú évekig járt ilyen balesetekhez. szegény. akármilyen sokkoló és megrázó, az ilyen esetekkel sajnos együtt kell élnünk. és tanulnunk belőlük!

Prala 2008.12.17. 01:43:32

Hogy miként reagál az ember, az a helyszínen dől el, de ha nem kap sokkot, akkor többnyire segít. Sok ismerősöm mondja, hogy ő tuti nem tudná mit kezdjen pl egy motorossal (szedje össze a végtagjait, vagy mivel kezdje az életmentést), közülük már több is aktív résztvevője volt balesetnek és tudta, mit kell tennie.
Ami szerintem k*rva jó dolog, ez az un. ICE (In Case of Emergency) beírása a mobilba, én már megtettem (van ICE1 és ICE2 is), hogy a hozzátartozót lehessen értesíteni---> jól jöhet az azonos vércsoport meg egyéb infok a sérültről (pl gyógyszerallergia, egyebek). Biztos vagyok benne, hogy pár év, és Magyarország is eljut legalább Ausztria szintjére, ahol a közlekedést komolyan veszik a résztvevők, és nem bohóckodásból autóznak meggondolatlan sebesség mellett. Ezt követően már csak a románokkal és az ukránokkal kell megküzdeni majd...és hát a bolgár kamionosokat el ne felejtsem...:D:D:D
Mindenki vigyázzon magára nagyon!

forrórágógumi 2008.12.17. 10:12:19

Én már láttam ahogy egy vonat bedarál egy embert, igaz hogy öngyilkos volt, de hát nem sok maradt belőle. Persze, milyen az ember, megy és megnézi... hát azt sem kívánom senkinek. Kb mintha gránát robbant volna a gyomrában, lábai, kezei, agya külön-külön. Ilyenkor átértékeli az ember az életről alkotott képét.

Normális vagyok? 2008.12.17. 14:36:13

Én kétszer voltam szemtanúja ilyen szörnyűségnek, egyszer csak a végeredményt láttam magát a balesetet nem láttam, egy fiatal lány és egy srác volt a szenvedő, akiknek lehetetlen szögben állt a testük, és már nem próbált senki semmit csinálni csak vártak (innentől kitaláltam) Arra hogy mi üthette el őket arra már nem emlékszem az nem maradt meg.
A másik eset is már elég régen volt, még asszem középsuliba mentem hévvel, amikor egy biciklis lány kifordult egy IFA elé. A teherautó szerencsére "csak" a lábán ment át, ami térd alatt leszakadt. Én meg csak dermedten néztem, ahogy szegény keresi a lábát, a volt helyén.

Perillustris 2008.12.17. 23:58:16

2003 (+/- 1 év) körül mentünk a 6-oson Dunaújváros felé, kora hajnalban, amikor egy balesethez értünk. Kiszálltam, a mentőbe akkor toltak be 2 kisgyermeket.

Mint később kiderült, ők voltak a túlélők. A kilencből. Heten haltak meg. Négy fiatal egy II-es Golfban, lerepülve az útról. Semmilyen látható sérülés nem volt rajtuk, mintha csak hátradöntött fejjel pihentek volna. Hárman, ha jól emlékszem, a nagymama és a szülők egy zöld Suzuki-ban, aminek tulajdonképpen eltűnt az eleje.

Frontális ütközés volt. A média ideig-óráig foglalkozott az esettel, mert kapzsi hozzátartozók vitatkoztak a gyermekek elhelyezésén, többek szerint az utánuk járó biztosítási összeg miatt.

Volt valami fura az egészben, ott és akkor. Leírhatatlan.

zladko 2008.12.18. 13:36:06

"na igen. mindenkin másképp jön ki egy baleset élménye. mivel én már majdnem meghaltam egyben, jól viselek mindent :) de párom pl. már azért is sírva hívott fel pár hónapja, h hazafelé jövet látott egy fekete zsákkal letakart motorost"

én nem voltam még ilyen veszélyes helyzetben, nincs orvos se a családban, de nemrég láttam az úton egy letakart nyugdíjas nőt, csak a lába lógott ki a fekete valami alól, valamivel távolabb meg szédgurult gyümölcsök, és a "szekere" maradványai. De kb annyit éreztem, hogy hát ő csúnyán így járt. De semmiféle érzelmet nem váltott ki.
Sztem vannak érzékeny emberek és érzéketlenek, és ennyi.

CernaGeza 2008.12.21. 13:19:05

Zladko

a nyugdíjas néni és a postban szereplő baleset azért nem ugyanaz. Főleg hogy az író látta a csuhást.. talán meg is érinthette volna.

- A stílus itt-ott tényleg hatásvadász egy kicsit, de enélkül csak egy szalaghír lenne a blikk utolsó oldalán, a cicis néni alatt.. Egyszóval ha így megmarad legalább addig míg beszélünk róla, akkor így ok.

marikp1018 2009.01.02. 18:53:01

Lehet, hogy hatásvadász, de megrendítő. én visszajöttem újra elolvasni két hét után.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása