Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Egy egyszerű szabály

2008.12.29. 13:06 :: Kisikasa

A jobbkéz-szabály minden csak nem bonyolult, mégis rengetegen vannak, akik vagy nincsenek tudatában, mikor kell megadni, vagy egyszerűen fittyet hánynak az egészre és törtetnek előre. Sőt, nekik áll feljebb, ha a másik reklamálni merészel. Csaba egy agresszív hölgyeménnyel találkozott ilyen szituációban.

Rendszeresen olvasom a blogot és nagyon tetszik. De a legnagyobb baj Magyarországon szerintem a fejekben van és amíg ez nem változik itt nem lesz semmi haladás a pozitív irányba sem gyorshajtás sem udvariasság sem szabálytisztelet tekintetében.

A sztorim 2008.12.08-án hétfőn esett meg Bp. 3. kerület Remetehegyi út- Kiscelli köz  kereszteződése. A szituáció nagyon egyszerű-sima jobb kéz szabály- a Kiscelli köz részére. A Citroen C3 –at vezető fiatal hölgy viharzik felfelé a Remetehegyin (ami már nem védett út, de sokan azt hiszik!!!) én eléggé határozottan érvényesítem a jobb kéz szabályt, tehát kimegyek elé, igaz nem veszélyesen, mert ez egy eléggé emelkedős utca, tehát nem kell neki nagyot fékeznie, hogy megadja a jogos előnyömet. Erre ő dudál, mutogat és ami a legnagyobb butaság jele - ÉS MAGÁBÓL INDUL KI-, hogy amikor jelzem neki a jobb kezemre való mutogatással, az elfelejtett szabálymegadást azt hiszi, hogy nemzetközi jelet mutatok neki… pedig  tényleg nem!

Végigdudálja az utat mögöttem de előzni nem mer, vagy nem tud mert kifullad a kiskocsi. Nekem két lehetőségem volt a mellettem ülő 9. hónapban lévő terhes feleségem mellett: megállok és ezzel feltartom a forgalmat és elmagyarázom neki a szitut (reménytelen lett volna szerintem látván a felháborodással kevert butaságát) vagy hagyom és passzívan tűrök a feleségem unszolására amíg el nem fordulok az útról.
 
Szóval összegezve ez a magyar közlekedésre  minden tekintetben jellemző, hogy élet-halál harc egyeseknek. Itt élik ki a kisebbrendűségi komplekszusaikat, sértettségüket, butaságukat. Itt semmi sem fog változni szerintem pláne addig amíg a rend őrei is némán, lesben állva asszisztálnak csak, de ez már egy másik sztori lenne.
 
Mindenkinek szép napot!

68 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

brujah 2008.12.29. 13:35:30

De mit is lehetne várni az izomagyuaktól,hamár a nők is ilyenek?

BGyRacer 2008.12.29. 13:39:00

Szánalmas! Iszonyatos, amit 1es nők csinálnak. Talán azért, mert ők szimpatikusabbak a vizsgáztatónak, és könnyebben megkapják a jogsit... Fene sem tudja.

BGyRacer 2008.12.29. 13:40:05

* Ezzel nem azt akarom mondani, h. minden nő ilyen, csaupán sok az ilyen (mielött le leszek oltva, h. hímsoviniszta vagyok:))

Auto-InterCont 2008.12.29. 14:00:00

Lehet, hogy kielégületlen volt szegény!

bgyuszi76 2008.12.29. 14:01:24

Néhány évvel ezelőtt még úgy tanultam, hogy elsőbbséged akkor van, ha megadják. A legtöbb elsőbbséges baleset elkerülhető lenne, ha nem alacsonyodnánk le egy bizonyos szint alá.

Amúgy 9 hónapos terhes nővel az oldaladon minek ugrálsz? Ha valami gond történik a babával, akkor majd akkor is azt mondogatod, hogy neked volt elsőbbséged? Elég kicsi, 15 hónapos a lányom, sokszor utazik velem, rengeteg baleseti helyzetet kerültem el azzal, hogy le tudok mondani ezekről a jogokról. Az, hogy a nő még villog meg dudál, az őt minősíti, de magad is azt írtad, hogy látható volt, nem fogja megadni a jobbkezest.

váj mí 2008.12.29. 14:07:31

Áááá, sok ilyen női vezető van a forgalomban. Ül meredten, előre bambul, tudomást sem vesz a körülötte lévő forgalmi helyzetről, és látszik, csak annyi jár a fejében, hogy minél hamarabb eljusson A-ből B-be. Ja, és két kézzel szorítja a kormányt, már, amikor nem telefonál, mert akkor viszont lelassít 10-re, mondjuk valamelyik híd felvezetősávjában, és nem érti, miért idegesek a többiek. Már ha egyáltalán tudomást vesz róluk.
Tényleg a kedvenceim, főleg az Üllőin, a városból kivezető részen, amikor 50-60-nal megy a forgalom, de őt felhívják, és headsetre nem telik, viszont vezetni és telefonálni nem tud egyidejűleg. A baj, hogy mégis megteszi.

tutti 2008.12.29. 14:08:00

nyíregyházi tesco parkolóban nincs semmi tábla, és aszerint működik a rendszer, hogy aki egyenesen meg a szélesebb úton halad, annak elsőbbsége van...
ha megállok megadni a jobbkezes elsőbbséget, néznek rám bambán, ha megpróbálnék élni az elsőbbségemmel, akkor garantált karambol lenne a vége

redriot77 2008.12.29. 14:08:01

:DDD Most pedig képzeljük el, ahogy ez a felpaprikázott ugripunci hazamegy, beviharzik a lakásba, és elmeséli a barátjának hogy vmi barom bele akart jönni a Remetehegyin. Erre a barát elmagyarázza neki, hogy ki volt valójában a hunyó. :))) Kellemes pofáraesés lenne. :)

Szendwich 2008.12.29. 14:09:57

Jobb kézszabály, ugyan már! Már azt se értik meg az emberek, hogy egy elágazásban a kis ívben kanyarodónak van elsőbbsége...

Sákif za morro? 2008.12.29. 14:31:02

Tényleg ilyen sokan autóznak terhes feleséggel, vagy kisköcsögökkel a hátsó ülésen? Vagy a fiatal apukák mind grafománok?

szeme közé, laposan! 2008.12.29. 14:33:44

Ugyanmár... 24-én este Győrött vittem haza a nagyit, amikoris az utcájából kifordulnék a kereszteződésbe balra, és azt látom, hogy balról senki, jobbról meg aki jön, indexel jobbra. Ennél nagyszerűbb a helyzet csak akkor lehetett volna, ha én közlekedek egyedül a városban - gondoltam. Kikanyarodok a védett útra, erre hátulról nagy dudálás, meg villogás. Hirtelen hátranézek, hogy melyik állat nem bírta ki, amíg a jobbról jövő be nem kanyarodik, es csak megelőzte. Hát nem. Ugyanaz az autó volt az, amelyik jobbra indexelt - sőt, az index mág járt akkor is. Kiszálltam (többet nem teszem...) és mutattam neki, hogy vazze, még mindig jár az indexed, mi bajod van? Erre a válasz: de hát nekem van elsőbbségem! Erre mégegyszer mutattam neki, hogy nézze már a villogó kis sárga lámpát a kocsija oldalán, mégis mire gondolt amikor az elsőbbségét emlegette? Erre a felesége szólt neki valamit, mire otthagytam őket. Pár méterrel később már lekapcsolta az indexet és szépen beállt mögém. Szóval, nemcsak a nők hülyék.:)

isti77 2008.12.29. 14:34:33

Szerintem a Remetehegyi-Mátyáshegyi-Folyondár-Kiscelli kereszteződés (ahol a 165-ös visszafordul) gázosabb, ott valamiért mindenki jobbkézszabályt szeretne érvényesíteni, pedig a Kiscelli-Mátyáshegyi védett útvonal.

HASBACK 2008.12.29. 14:44:28

Éljenek az önkéntes KRESZ oktatók!

Csaba_76 2008.12.29. 14:49:39

bgyuszi76!

Igazad van abban amit írtál, nem is szoktam ugrálni terhes feleséggel, gyerekkel de sokszor egyedül sem, DE ahogy írtam ez egy nagyon emelkedős utca, tehát simán meg lehet állni és hidd el 20-ból 20 an nem adják meg csak bambán néznek.Pláne aki ismeri a részt itt túl sok a "betelepült PORSCHEBMWMERCEDES tulaj aki még felsőbbrendűnek is hiszi magát, pedig én sem trabanttal járok.. Én itt laktam 25 évet tehát ismerem a környéket ezért dühödtem fel. Az utcában lakik egy két fiatal srác régi Ladával akik alig várják az ilyeneket, hogy "kirakva az orrát" lebiztosítózzák a romukat. Tehát velem még mindíg jobban járt. De ez csak egy példa. Ma itt mindenki szarik minden szabályra... sajna

Üdv: Csaba

indapass90210 2008.12.29. 14:51:08

Az volt már, hogy hüje a posztoló, és ezért tart ott az ország...?

huncut_kata 2008.12.29. 15:07:52

gyerek megszületett már azóta?

Közöd?? (törölt) 2008.12.29. 15:11:35

hülye voltál, hogyy kijöttél elé mikor egyértelmű volt, hogy nem adja meg én így törtem össze a kocsimat sajna, azt hittem a szuzuki majd megadja:-)) de elnézte a srác. és ha egy kamion jön és az sem szándékszik megadni mitcsinálsz?? majd jól móresre tanítod azt is?

Közöd?? (törölt) 2008.12.29. 15:14:43

@szeme közé, laposan!: arról már leszoktam, hogy az indexelést bárkinél komolyan vegyem, majd ha látom merre kanyarodik akkor megyek én is:-)

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.12.29. 15:20:21

Vannak rendkívül magabiztos hölgyek.
A környéken van egy rendkívül csattanós kereszteződés komplexum. Az egyik részét záróvonallal lezárták, csökkentendő a balesetek számát. Ma az öntudatos fiatal anyuka hátul két bekötött kisgyerekkel szemrebbenés nélkül vágott át a záróvonalon, és lendületesen fordult balra a nem belátható jobbkezes utcába. Közben persze jött a terepjáró balról. Erősen szurkoltam, ismerje a környéket, ne kelljen sokadszorra a mentőt hívni a lendületes anyukára és a porontyokra. Mert onnan jött, ahonnan nem jöhetett volna.

Marcellusca 2008.12.29. 15:21:45

@Dövan:

Éppen most. "Közöd?" fejtette ki.

Én egyébként skodás vagyok, de nem olyan.

jtrencsenyi 2008.12.29. 15:22:50

A világ legnagyobb baromsága a jobbkéz-szabály, annak ellenére, hogy odafigyelek rá és igyekszem betartani. Ha nincs kirakva a tábla - nagyon sok helyen nincs -, hogy egyenrangú kereszteződés következik, akkor állapítsd már meg sötétben, hogy a jobbról érkezőnek hatszögletű STOP tábla van kirakva, vagy mondjuk egy kör alakú kötelező haladási irányt jelző. Macisajtnál egyszerűbb a helyzet, de miért kell nekem azt lesni, hogy a másik autósnak milyen táblája van kihelyezve nekem HÁTTAL. Szóval be tartani be kell, csak éppen a KRESZ egyik legnagyobb hülyesége - szerintem. Van még pár. :)

jtrencsenyi 2008.12.29. 15:23:54

Ja! Természetesen nyolc szögletű a STOP tábla. :)

Morgó Muki 2008.12.29. 15:26:34

Úgy látszik, a III. kerület tele van félreérthető útkereszteződésekkel. Nemrégiben nekünk sem adták meg a jobbkezet a Hunor és a Váradi Sándor utca sarkán. Sajnos ennek csattanás lett a vége, mert nem néztünk balra. Igaz, nem is kell! A vétkes sofőr felborult! Végül a kerekein állt meg. Senkinek semmi baja nem lett, de saját bevallása szerint mindig is úgy ment a Váradi S. utcán, hogy az a főút. Eddig szerencséje volt.

hufnagel@citromail.hu 2008.12.29. 15:28:36

A jobbkézszabály az még csak hagyján, de akkor inkább meg lehetne kérdezni az autósokat az úgynevezett "jobbratartási kötelezettségről". Szerintem 10 autósból 8-nak halványlila fingja sins róla, eszik-e vagy isszák és olybá tünik, mintha nem is tanítanák különösebben mindezt a "gépjárművezetés-képzésre" szakosodott oktatók.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.12.29. 15:30:56

a bevásárló központok parkolójában spontán alakult ki az a szokás, hogy a szélesebb úton jövőnek van elsőbbsége. pofonegyszerű és hülyebiztos megoldás.

fokukac 2008.12.29. 15:39:04

Előttem a minap szintén egy nő ment. A Dohány utcában, a Libri könyvpalotától a Keletiig gyakorlatilag minden keresztutcánál állóra fékezett, és megadta az elsőbbséget...

Az, hogy a Dohány utca főút, és ezt minden sarkon tábla jelzi, továbbá a keresztutcákban ott figyelt a mackósajt, egyáltalán nem zavarta. Az Akácfa utcánál már dudáltam, pedig egy türelmes típus vagyok.

petya a barátságos :) 2008.12.29. 15:40:46

Ebben a kerszteződésben _soha_ nem adják meg, nem tudom miért, pedig tényleg jobbkezes. Valahogy, talán a hegyesszögek miatt, nem jut eszébe senkinek.
De ahogy Isti77 írta, az az egész kereszteződés-halmaz elég zavaros. Csoda, hogy nincs sok baleset.

torró 2008.12.29. 15:41:54

A NŐ! Szombat estefelé az Üllőin megyek befelé, a híd előtt, ahol a belső sávból annak, aki jobbra szeretne menni már rég ki kellet volna sorolni a külsőbe úgy jött ki keresztbe előttem egy hölgyike tele kocsival hogy ha egy kicsit később gondolja el a dolgot ziher hogy legurul a híd lábánál a rézsűn. Az volt a szerencséje hogy telt ház volt és araszoltunk.

bazd meg 2008.12.29. 15:50:26

bgyuszi, teljessen egyet ertek veled, ha mindenki igy kozlekedne nem lenne problema. Amugy mar megint ugyan az a zene, nincs penz a tablakra, amugy nagy hulyesek a jobbkez szabaly. Regota elek az allamokban, itt is sok a barom, de amikor meglatnak egy ilyen okrot szepen hadjak elmenni ezzel megsporolod a balesetet meg az idegeskedest, mosolyogni kell az ilyenen es rajossz hogy elobb utobb neki lesz baja, ennyi;^) probaljatok ki csak egyszer;^)

bazd meg 2008.12.29. 15:54:10

PROBLEMAT KERESNI ES TALALNI NEM NEHEZ, DE ELMENNI MELLETTE, MOSOLYOGNI, MEGOLDANI, NA EHEZ KELL AZ ESZ!

Auto-InterCont 2008.12.29. 16:14:10

Dec. 23 este megyek az 58-ason Harkányból Pécsre. Szalántán index nélkül egy keresztezödésböl kihajt elénk egy fehér Scenic. Öcsém rávillant, hogy jelezze, nem rajta múlt, hogy nem lett nagyobb baj. A srác beletapos a fékbe, hogy majd jól megmutatja, hogy kinek villogjunk. Gondoltuk, hogy megelözzük és leszarjuk a barmot. Elözés közben ránk húzta a kormányt. Ha nem fékezünk ismét, lepadkázzuk az autót. Ekkor már én mondtam, hogy elözzük meg és álljunk be elé. Megelöztük, elakadásjelzö ki, megállunk, gyorsan kiugrok az autóból és megyek hátra. Öcsém nem merte kinyitni az ajtót, mert a srác éppen elfért balról mellettünk és gázt adott. Utána mentünk. Falu végén Agip kút, a srác bekanyarodik, mi utána. Gonoltuk majd itt megérdezzük, hogy mit is akart jelenteni a produkciója. Nem állt meg, csak tett egy kört a kúton és indult volna tovább Pécs felé, de nem tudott kikanyarodni, így mellé álltunk. Mögottünk megállt mégegy autó.Éppen kérdöre vonom a nagyokost, hogy miért így közlekedik, erre az volt a válasza, hogy faluban voltunk. Nem tudtam értelmezni. A mögöttünk megállt autóból addigra odaért egy nagydarab srác, aki kérdezte, hogy miért kellett ezt csinálni? Miért rántja ránk a kormányt elözésnél, mert ö is látta az esetet. A köcsögnek az volt a válasza, hogy ö nem is elözött. Kezdett elszakadni a cérna és emeltem a hangom, mire a nagydarab mondta, hogy hagyjuk a francba, ez abszolút hülye. Nyílik a bal hátsó, de mivel le volt sotétítve, nem láttam, hogy mekkora pofontól kellett volna tartanom, de gondoltam mielött meglátom, rárúgom az ajtót. Erre a soför felmérte a helyzetet és visszaparancsolta az autóba a másikat. A nagydarab még mondott egy Boldog Karácsonyt nekünk, aztán visszaültünk az autóba és eljöttünk.
Ilyenek ellen van gyógyszer? Nem hiszem, hogy hatása lett volna egy fülesnek és alapvetöen higgadt is vagyok, de néha elhúzzák a függönyt és akkor rossz a másiknak.

ninimimi 2008.12.29. 16:16:57

"...én eléggé határozottan érvényesítem a jobb kéz szabályt"
Igazad van, csak éppen ...- ez a határozott jogérvényesítés az amúgy is gyenge garanciát nyújtó jobbkéz-szabály esetén, főleg egy 9. hónapos feleséggel...
Az oktatás, a vizsgáztatás kritikán aluli, ez igaz. A rendőri gyakorlat max. 5 slágertémát képes figyelni, ez is igaz. De ez a "határozott érvényesítés" se az igazi megoldás, mert van, amit ennél is határozottabban kell érvényesíteni: a biztonságot.

loláb 2008.12.29. 16:22:42

Tényleg marhaság terhes asszonnyal a kocsiban közlekedési igazságosztót játszani...mégha igazad is volt, akkor is.

A_szallito 2008.12.29. 16:36:17

"Végigdudálja az utat mögöttem de előzni nem mer, vagy nem tud mert kifullad a kiskocsi. Nekem két lehetőségem volt a mellettem ülő 9. hónapban lévő terhes feleségem mellett: megállok és ezzel feltartom a forgalmat és elmagyarázom neki a szitut (reménytelen lett volna szerintem látván a felháborodással kevert butaságát) vagy hagyom és passzívan tűrök a feleségem unszolására amíg el nem fordulok az útról."

Utolag konnyu okosnak lenni, de sztem egy 3. megoldas lett volna a legjobb:
enyhen ralepni a fekre (lehetoleg bal labbal) es folyamatos haladas mellett egetni a feklampakat par masodpercig. Vagy hatso kodlampa. Ez egyertelmu es normalis uzenet, a bunteto jellegu rafekezessel szemben meg noveli az agresszivitast. A hulyek kozelseget mindig kerulni kell, a szaguldozokat hagyni menni, a benakat megelozni, az agresszivakat meg mikor hogy ;)

indapass90210 2008.12.29. 16:36:18

Én csak azt tudom, hogy amíg dzsippet vezettem (rendeset, nem suvot), még ott is megadták az elsőbbséget, ahol nem járt.

B.GY. 2008.12.29. 16:38:47

Mi van akkor,ha a Piroskának két bal keze volt?Nem néztétek a sofőrök c.tv.műsort?Abban egyik sem tudta,hogy melyik keze melyik oldalon van.Azt mondta a csaj feléd vagy felém?Nem azt,hogy bal meg jobb.Akkor mit vártok az úton?Én ezentúl is megnézem mindkét oldalt a jobbkezes utcákban,ahogy eddig is tettem.Már egy párszor megmentettem más életét így.(meg néha magamét)

kutya vacsorája 2008.12.29. 16:42:24

nem különösebben kedvelem a genderalapú közlekedési okoskodást (a személyi sérüléses balesetek nyolcvanakárhány százalékát még mindig pasik követik el...), de én is megfigyeltem,h.mintha a csajszik valóban feljönnének ami az agressziót illeti. ma pl. a kelenhegyin (bp. 11. ker., a kanyargós részen: nem jól belátható+nem férni el egymás mellett csak okosan) simán felnyomott a padkára a saját sávomban egy szlovák rendszámú terepjárós tojó, az arcát nézve még tetszett is neki a helyzet... ennél nagyobb élménye ne legyen ma.

Szendwich 2008.12.29. 17:56:13

@Auto-InterCont 2008.12.29. 16:14:10
Szenteste én is azt hittem, hogy kihalt utakon fogok késő este közlekedni. Tévedtem.

szaGértő 2008.12.29. 17:57:05

Kiszállsz, eltöröd a jobb kezét, onnantól tudni fogja. A gipszes az.

:)

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.12.29. 18:29:37

Hasonlo sztori, majdnem durvabb veggel...
Szazados utca-Tisztes utca sarka. jovok ki, jobbkez alapjan elsobbsegem lenne. Balrol jo, jobbra nezek - mert nekem is adni kell ugye - senki. Okes. Visszanezek meg balra, mielott kijonnek es bakker padlofek.
Jott egy zsaru, kb. 70-80-nal, szirena es villogo nelkul. Ha kimegyek, belemszallnak vezetoi oldalon. Mogotte jott egy motoros, az megadta az elsobbseget.
Ha mondjuk tulelem hogy belemjonnek, akkor meg tuti az lett volna mondva, hogy be van kapcsolva a villogo...

Mityu Addideapénzt kft LE 2008.12.29. 19:39:12

Hmmm, lehet már mutattam, de a témába vág szerintem:

auto.indavideo.hu/video/Kozlekedunk_okosan

Aranyszabály:

mindig akkor van elsőbbségem amikor megadják. :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.12.29. 20:09:45

@Morgó Muki: most akkor ha felborult, utána hogy állt a lábán? :o) vagy az ipse borult fel, de a kocsi nem? :D

egyébként a váradi főútvonal, de csak a bécsi és a vörösvári között, utána jön a jobbkézdzsungel :))

TAXI 2008.12.29. 21:01:20

Éljen a közlekedés...

Ha nekem valaki előreléthatólak cseszik megadni az elsőbbséget, akkor tök mindegy, nem megyek ki elé, még szeretnék élni.

Mellesleg a közlekedésben az egymásra figyelés, néha a figyelmeztetés sokkal kifizetődőbb, mint a "ha a rendőr nem, majd én" viselkedés.

off: Mai eset, M7 Balaton felé, Székesfehérvárnál... haladok szépen a külsőben 120-125 között, amikor utolértem egy kamiont. Megelőztem, vissza külsőbe, belenéztem a belső visszapillantóba -tudom, ősi román szokás-, és látom, hogy ezerrel nyomatja a ködfényszórót -átlagos látótávolság volt 200-250 méter- erre bunkó paraszt módon felvillantottam a hátsó ködzárót kétszer... a kamionos vette a lapot, és egy villantással megköszönte(!) Nyugodtan folytatta mindenki az útját, anyázások nélkül. -Apám meg is lepődött, hogy mit csinálok, ne húzzam fel a kamionost...-az eset után nyugtázta, hogy még lehet változás a közlekedésben.
(Mellékesen nem vagyok "nagyöreg" az utakon a magam 19 évével... és nem képzelem magam a legjobbnak a világon. Igyekszem a szabályokat betartani, ami itthon nem egyszerű...
De(!) elmondhatom magamról, hogy nem csak vezetni tudok, közlekedni is. ->ezzel nem fényezni akarom magam...

Secnir 2008.12.29. 21:45:28

háh
ahogy olvasom, a hozzászólások 90%-a pestről szól. érthető
nálunk pl. nincs is olyan kereszteződés, ami jobbkezes lenne...
...értelmetlen is volna. minek?

más
jobbkézszabály.
asszony osztályával kirándulni voltunk. 17 évesek voltak akkor. mondom túra közben: most jobbra kell menni!
fele jobbra, fele balra. nagyrészének már volt motorra-autóra jogsija.
eltakartam a szemem, és szomrúan ráztam a fejem. a balra kanyarodó részből megállítottam azokat, akinek már volt jogsija, és megérdeklődtem egyesével mindenkitől, hogy konkrétan merre laknak, és merre szeretnének majd felnőttkorukban autózni, mert nem akarom őket összetörni. persze égtek az osztály másik fele előtt - ez volt a célom. ebből tanulnak :)

bgyuszi76 2008.12.29. 21:50:24

Csaba_76 2008.12.29. 14:49:39

Kedves Csaba! Sajnos nem ismerem a környéket, de azt a magyar utakon rég megtanultam, nem bízhatok abban, hogy megadják az elsőbbséget. Tudod, ehhez elég volt, hogy előbb egy terhes feleség, majd egy pici lány üljön az általam vezetett járgányban. Hidd el, mióta ezek a "hátráltató tényezők" adottak, sem sajáthibás, sem idegenhibás koccanásom sem volt. Korábban, amíg csak én ültem a kocsiban, kiköveteltem én is a jogomat, ez minden autómon meg is látszott...

Matrix_ 2008.12.29. 22:50:52

A jobbkéz szabály a legidiótább szabály amit kitalálhattak. Pláne ha kanyarodónak kell megadni akinek amúgy is lassítani kell. de ez csak a logikátlan része. Azért idióta mert az emberek helyzetfelismerésére játszik. És valljuk meg őszintén a legtöbb ember alkalmatlan helyzeteket felismerni. Pláne közlekedés közben. Az a baj hogy itt nincs előtted semmilyen tábla, nincs előtted sorompó, nincs lámpa. egyszerűen ezeknek a hiányát kell észrevenni, mérlegelni, hogy milyen úton haladok, és ami a legfontosabb, tudni, hogy melyik a jobb kezem. Ez a legtöbb embernek túl sok megfejtendő rejtvény egyszerre. Főleg idegen terepen. Ezért idióta szabály sztem a jobbkéz szabály.

autosave 2008.12.29. 22:51:16

Secnir: nem biztos, hogy jó az, h felétek nincs... Mert így elég nagy az esélye, h nem tanulják meg vagy elfelejtik azok, akik csak ott járkálnak... Kíváncsi lennék a statisztikára mi a vidékiek aránya a jobbkezes balesetekben? Mert szerintem igazolná az elméletem.
Mondjuk szinte minden városban van lakó-pihenő övezet, ott pedig előírás, hogy egyenrangúak legyenek a keresztek. Vagy földutak is biztos vannak, ott sem szokás táblákat tenni minden sarokra... Az persze más kérdés, hogy mik a szokások... Engem már vártak úgy, hogy figyelj, mert a helyiek azon az utcán mennek 1000-rel leszarva, hogy nem védett út. Az volt régen az aszfalt út csak... Namondom milyenmár. Szabály n+1: x város y utca főút, mielőtt jössz, érdeklődj. Kész röhej... :S

autosave 2008.12.29. 22:55:33

@MatrixHasYou: szerintem pedig az egyik legjobb szabály. Gondoljunk csak arra, hogy az égvilágon semmi nem szükséges kis forgalmú környéken ahhoz, hogy lassítsák a forgalmat ugyanakkor minden irányban kb azonos sebességgel lehessen haladni - mint a körforgalom... Arról nem is beszélve, hogy ha eltűnik a tábla - baleset, lopás- akkor is rögtön szabályozva van a kereszteződés forgalma.

"Azért idióta mert az emberek helyzetfelismerésére játszik. És valljuk meg őszintén a legtöbb ember alkalmatlan helyzeteket felismerni."
Ezzel viszont teljes mértékben igazad van.
És mert az emberi hülyeség határtalan, ki kell baszni egy nagy dombot (körforgalom közepére gondolok) akkor nem szarja le a többség :( Ha felismerni kellene, azt max a kórházban teszik... És persze a külföldiek. Sok országban nincs ilyen, nem tanítják, na ők közlekedjenek szabályosan itt... Ezért mondom én: balkézszabály van itt kérem, BALkééééz...

Morgó Muki 2008.12.29. 23:39:47

@RosszQtya: Ebből is látszik, pontatlanul fogalmazok. Mi Hunor utcán haladtunk a Vihar u. felé. A hölgy nekünk balról a Váradin ment a Vörösvári felé. Lassítás, ahogy illik és láttuk, hogy jobbról jó. Nem néztünk balra, kivételesen. Telibe trafáltuk a jobb oldalát, amitől tett egy 360°-os fordulatot a hossztengelye körül.
Igen, a Bécsi és a Vörösvári között valóban főút a Váradi, de mi a Vörösvári másik oldalán voltunk. Ezen a környéken még jó a Vihar utca is, amit sokan szintén főútnak gondolnak. Mentem már úgy hajnali 2-3 körül haza, hogy a Vihar és a Raktár u. sarkán épp kéksárgát töltögettek. Vajon ki karambolozik ilyen korai órán? A taxis a pékkel.

Matrix_ 2008.12.30. 00:27:10

@autosave:
Mint szabály zseniális. Egyszerű, nem kell hozzá semmi, és mindenki által betartható. Lenne. De ott az emberi tényező. Tehát rossz a szabály. Sajnos ma mindent bolondbiztosra kell csinálni, mert a legtöbb ember nem szeret, vagy nem tud gondolkodni. Ez van.

nuendo 2008.12.30. 08:04:50

Matrix:

Ez így ebben a formában marhaság. Amíg az autókat emberek vezetik (na jó, néha csak annak látszó ösztönlények), addig bizony minden szabálynál erősen ott van az emberi tényező.
A szabályok azért vannak, hogy betartsák, betartassák őket. Több (határozott) rendőr kéne, hogy azokat a faszokat, akik szarnak a szabályokra (irányjelző mellőzése, ködnélkül 100-al ködlámpával, városban, balra kis ívben forduló, sorokat előző, stb, stb.) olyan keményen büntetnék, hogy előbb-utóbb eszébe se jusson megtenni, akkor talán változna a helyzet.

Ebben az országban az a baj, hogy nincs összetartás, mindenki a saját egyéni érdekeit tartja szem előtt, nyíltan szarik a másikra, miért tartaná be a szabályokat, ha az NEKI épp nem jó?!

Ott vannak pl. a bordó B-Vectrás, kalapos, bajuszos, makkoscipős, fehérzoknis, buggyosnadrágosok, akikről pl. azt sem tudom, jogosítványuk hogyan lett, mert autósulis kocsiban még sosem láttam őket. Hm.? Nyilván nincs tisztában a szabályokkal, mert soha nem tanulta őket.

Nem a szabályok rosszak, hanem az oktatás, és a rendfenntartás, de kőkeményen. My 2 cent.

tehenke 2008.12.30. 08:54:17

Ilyen nekem is volt. Gödöllői Tesco. Balről a középkorú hölgy, drága, márkás kisautóval. Lassítás és fejfélrefordítás nélkül átmegy a jobbkezes utcán, nekem balról. Én vészfék, duda, vilog, hátul a gyerek kezéből a csoki a nyakamban.
Az illető még csak rám sem pillant, leghalványabb jele sincs, hogy ő érzékelné egyáltalán a külvilágot.
Két sorral arrébb beparkol. Utánamegyek, megállok, a kocsival elállom az útját, Kiszállok, és megkérdezem: "hölgyem, magának mi a baja a jobkézszabállyal?"
A választól, bavallom lefagytam, így nyilatkozott: "Milyen jobbkézszabály? Nincs is tábla."
Javasoltam Neki, hogy ha már úgy is boltba megy, vehetne egy kresszkönyvet.

Matrix_ 2008.12.30. 11:39:23

@nuendo:

a szabályok nem rosszak, csak azt feltételezik, hogy értelmes hozzáértő emberek azok akiknek be kéne tartaniuk.
És vannak olyan szabályok amiket még ezek az ösztönlények is be tudnak tartani, mert nem kell hozzá gondolkodni. De pl az indexelés meg a ködlámpa az nem ilyen. És a legtöbb ember vagy nem tud vagy nem akar gondolkodni.
És persze vannak olyanok is akik nyíltan nem tartják be a szabályokat. De sokan szerintem akkor is agykéregritkulás miatt, nem tudják melyik a jobb kezük, elfelejtenek indexelni, azt se tudják milyen úton haladnak stb...
Ezek a stop táblát még épp észreveszik, de ennél többre nem képesek. Max még a dudát nyomni.

u.i.: Ha az emberek hozzáállásán nem lehet változtatni akkor a szabályokon kell. ez van.

2008.12.30. 11:55:17

Sokat olvasom ezt a blogot és egy dolgot mostanában elfelejt mindenki:
a defenzív közlekedést !
például számítok arra, hogy a jobbkéz szabályt nem adják meg, vagy ha balra húzódik egy kocsi és nem indexel, tétován viselkedik, akkor nem furakodok jobbra mellé...stb.stb.

Tehát a baleseti szitukat bizony a posztírók maguk is megteremtik sokszor.
A jobbkéz szabály különben is nagyon kényes téma, mert nem egyértelmű hol van ilyen. Helyismeret nélkül simán benézhető, mert a saját utadon nincs kitéve az egyenrangú kereszteződés tábla. Ennek hiányában meg csak akkor tudod hogy jobbkéz szabályos az utca, ha a keresztező utcán nincs elsőbbségadás tábla. Ezt meg felderíteni nem egyszerű.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.12.30. 12:02:30

@tehenke
gyerekkel ilyen elővigyázatlanul közlekedsz, hogy vészfékezned kell? ejnye...

Morgó Muki 2008.12.30. 12:04:13

@Kulics: A defenzív közlekedés nem jelenti azt, hogy minden helyzetben azon gondolkodom, vajon a másik mit csinál. A közlekedés bizalmon alapul. El kell hinned, ha neked zöld a lámpa, akkor a másiknak piros és megáll. Ha főúton közelekedek, nem állok meg minden sarkon körülnézni, párhuzamos közlekedés esetén el kell hinned, hogy a melletted lévő nem fog körültekintés nélkül a Te sávodba áthajtani, stb. Értem én, hogy akkor van elsőbbségem, ha megadják, de úgy nem lehet és nem is tudsz közlekedni, hogy állandóan a másik hibáját lesed.

tehenke 2008.12.30. 14:20:18

expressz termesz
Ja bocs... Nem tudtam, hogy arra fog jönni ez a nő. Legközelebb jobban figyelek.
Vagy fékeznem nem kellett volna, csak belemenni? Mégis mire gondoltál?

rush4you 2008.12.30. 15:27:17

@brujah: mit is jelent ez a 40 43?
bocsánat, műveletlen vagyok, mint az ugar :)

A_szallito 2008.12.30. 15:56:57

Morgó Muki 2008.12.30. 12:04:13
@Kulics: A defenzív közlekedés nem jelenti azt, hogy minden helyzetben azon gondolkodom, vajon a másik mit csinál. A közlekedés bizalmon alapul.

A bizalmi elv azt jelenti, hogy altalaban -es nem mindig!- szamithatunk ra, hogy masok is ismerik es kovetik a szabalyokat.

A defenziv vezetesi stilus a gyakorlott sofor jellemzoje, amit nem lehet az elso par ev alatt elsajatitani. Lenyege az, hogy ahelyett hogy mar bekovekezett veszhelyzetkre meglepetten reagalunk, bizonyos elojelekbol feltetelezesink vannak, es keszen allunk a majdani veszhelyzet kivedesere, ha az tenlyleg bekovetkezik. Trivialis pelda: labda az uton, hamarosan johet a gyerek is. Kevesbe trivialis pelda: foutra rakanyarodva a mi savunkban nem jonnek, onnan mehetunk, de mi van ha a masik iranybol valaki eppen eloz?

Morgó Muki 2008.12.30. 16:07:26

@A_szallito: Értem, amit mondasz. Nekem nem is ezzel van bajom, hanem a @Kulics által sugalltakkal, vagy kijelentettekkel. "Tehát a baleseti szitukat bizony a posztírók maguk is megteremtik sokszor." Nehogy már az legyen a hibás, aki egyenrangú útkereszteződésben nem néz balra! Ha így közlekednénk, akkor a fentebb felsoroltam, miért válna lehetetlenné a közlekedés.

A_szallito 2008.12.30. 16:54:32

Morgo Muki, marpedig ez a defenziv vezetes lenyege, hogy altalanossagban nem bizom magamat, az utasaimat, a kocsimat masok kepessegeire. Persze nekem lesz igazam, ha egy jobbkezes keresztezodosben valaki balrol belemszall vagy parhuzamos kozlekedesnel korultekintes nelkul nekemjon. Egy jo autonal a kotelezos karrendezes eleg sovany vigasz, az auto egy karambol utan mar sohasem lesz olyan jo mint azelott volt, es ez az eladaskor is meg fog latszani.
Nyilvan vedett uton en se fekezek be minden keresztezodesnel, lampanal (itt jon a bizalmi elv), de fel vagyok keszulve a hulyekre, pl. jobbkezes keresztezodesben mindket iranyba szoktam nezni, es parhuzamos uton is kerulom a bizonytalanodok kozelseget.

Morgó Muki 2008.12.30. 17:01:07

@A_szallito: Miután ismertük a környéket, így 10-ből 9-szer mi is balra nézünk, most nem. Ettől még hagy ne érezzem magam felelőtlennek. Értem, amit mondasz, de nagyon nehéz meghúzni a határt, hogy mennyire nem bízol a másikban. Hiszen mi a védett út? Macisajt? Stop tábla? Piros lámpa? A jobbkéz az már nem elég védett? Némelyeknek a sorompó is kevés. Mindegyikre mondasz Te is meg én is példát, amikor az előtted lévő nem vette figyelembe. Sőőt, még olyat is amikor mi néztük el. Legalábbis én vállalom, volt már hogy elbambultam, de szerencsére nem lett belőle gond.

A_szallito 2008.12.30. 17:39:49

Morgó Muki: ha egyszer nem te voltal a karokozo, akkor nem is kell felelotlennek erezned magad :D
Mindenki hibazik, es mindenki kerul olyan helyzetbe is hogy masok hibajat kell kivedeni, az elorelatasnak leginkabb itt van szerepe.

Gonosztörpe 2008.12.30. 19:41:46

Káposztásmegyeren a Külső Szilágyival párhuzamos utcácskát-ami a házsorok, és a parkolók között húzódik- előszeretettel hagyják figyelmen kívül mint jobbkezes utcát, a keresztező utakon (amiken amúgy végig jobbkezes kereszteződések vannak)közlekedők. Volt olyan tudományos munkatárs, aki szent meggyőződéssel vallotta, egy majdnem csattanás utáni szóváltás alkalmával, hogy az nem utca, hanem parkoló, ezért nem kell elsőbbséget adnia.. És ilyen kressztudással még életben volt a csávó..(akkor még) ... :-)

heliox 2008.12.31. 04:06:08

Én éppen motor vizsgáztam, amikor védett úton lelassítottam a kereszteződés előtt. Akkor már két éve vezettem motort (Ak -> A vizsga volt) és 15 éve autót, mindezeket rendszeresen.

Vizsgabiztos idegesen szól a rádión, hogy védett úton vagyunk, ne lassítsak. A következő pillanatban terepjáró alárendelt útról keresztbe előttem két méterrel úgy kb. 70km/h-val.

Utána a vizsgabiztos már csak annyit mondott, hogy rendben van a vizsga, menjünk vissza a telephelyre.

---------

Javaslom mindenkinek, aki "kiköveteli" magának az elsőbbséget, hogy vezessen egy kicsit motort, és érezze, hogy milyen az, amikor a forgalomban nincs körülötte a kaszni. Könnyebb megérteni, hogy milyen kis pont vagyunk az univerzumban, talán még a májdonor papírt is aláírod.

---------

Az az utca, amiről a post szól, nagyon nagyon nagyon meredek. A hölgy egy kisautóval volt, amelyiknek megvolt a lendülete felfelé, az adott sebességfokozatban éppen jó nyomatékos fordulaton járt a motor. A kresznek megfelelően jogszerűen, de kibabráltál vele, amikor arra kényszerítetted, hogy lassítson.

----------

"A srác beletapos a fékbe, hogy majd jól megmutatja, hogy kinek villogjunk. Gondoltuk, hogy megelőzzük és leszarjuk a barmot."

Az ilyet csak akkor előzd meg, ha növelni akarod a feszültséget és a konfrontáció esélyét. Ahogy, még ha be nem vallod, a komment további részéből kiderül, akartad.

2008.12.31. 17:49:02

@ Morgó Muki 2008.12.30. 12:04:13
Persze, nem azt mondtam hogy MINDIG kételkedned kéne a szabályokba és hogy azokat betartják.
Szerintem a jobbkezes utcákat defenzíven kéne megközelíteni a saját érdekedben.
Nem konkrét személynek szólt a hozzászólásom, hanem hogy hozzuk köztudatba picit a defenzív stílust. Kösz a figyelmet, már megérte.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása