Zoli még odáig se tud eljutni, hogy egyezményes nemzetközi kézjeleket mutogassanak neki a forgalomban, vagy ajtókat csapkodjanak az autója oldalának parkolás közben, mert a kereskedésben amit választott, nem nagyon akartak neki autót eladni. Vagyis inkább nagyon nem. Ollóit csattogtató páncélos bloggerkollégám intelmeit olvasva viszont lehet, hogy levélírónk végül jobban is járt.
Egy ideje már én is olvasgatom a blogotokat, nagyon jó. Nem hittem volna, hogy én is fogok nektek írni, pedig még nincs is autóm, de egy számomra nagyon idegesítő eset történt meg velem. Lehet ez az én balszerencsém?
22 éves vagyok, és első használt gépjármű megvásárlása előtt állok. Már egy ideje nézelődök a neten, és találtam egy szimpatikus VW Golf gépjárművet az AAAAutó listájában, keveset futott, viszonylag egész korrekt felszereltség, elviselhető ár. Péntek délután felhívom az oldalukon megadott telefonszámot, ahol jelentkezik egy úr. Kedves, ad felvilágosítást, az autó igen a fóti telephelyen megtekinthető, elkéri a nevem és a telefonszámom, beszélgetünk kicsit. Mondom neki, hogy rakják félre (szombaton) másnap megtekintem.
Erre lelkes, kapcsolja nekem a fóti managert, mert sokan szoktak lenni hétvégén és így gyorsabb ügyintézésben vagy miben részesülhetek. Jelentkezik egy nő, általános kérdések, válaszolgatok, kérdezek, megbeszélem vele is a szombatot, igen megyek. A hölgy megkérdezi azt is, hogy ha esetleg nem tetszik az az autó, akkor hajlandó vagyok e, másikat venni, nézni... Mire azt válaszolom, hogy igen hasonló árkategóriában. Szóval szó, szót követ, elköszönünk, holnap várnak, hogy megnézzem az autót, megjegyzem idáig két emberrel beszéltem tőlük.
Másnap: Lelkes vagyok, felkelek, apóssal, és édesapámmal kocsiba szállunk. Nálam van egy dossziéban minden papír ami kell, ha odáig eljutunk, van nálam egy ”jelentősebb” összeg is. (A mai világban nem jelentős. A kocsi vételárának 25%-a). Épp szállunk be, mikor jelentkezik a nő, hogy akkor várnak sok szeretettel… bla…bla…bla… mire mondom, hogy most indulunk maximum 1 óra és ottvagyunk. Az új Megyeri-hídnak köszönhetően gyorsan átérünk a III. kerületből a fóti telephelyre, az út jól telik, leszámítva a ködöt, és azt, hogy először jártunk arra, így igencsak elkolbászoltunk GPS híján. Gyér forgalom volt, így tudtunk olvasgatni táblákat. Megjegyezném, ha az út kettéválik, miért csak a záróvonal után 150-200 méterrel rakják ki a táblát, hogy melyik út merre is megy.(ez már hazafelé volt).
Megérkeztünk: Bemegyünk, odafáradok a recepcióhoz, ahol nincs senki, nem baj, várunk, biztos dolga van, van ilyen. Jah… megjegyzem sehol egy vevő se olyan 9:45-10:00 körül. A percek telnek, kimegyek találtam egy férfit AAA-s pulcsiban kotorászott egy kocsiban. Odamegyek, köszönök, ahogy az egy jól nevelt embertől elvárható. Mondom ki vagyok, miért jöttem, keresem a managert, most beszéltem egy hölggyel, várnak, mert egy kocsi félre van téve… Erre kedves barátunk megkérdezte milyen kocsit is veszek? Mire finoman jeleztem, hogy előbb csak nézek, esetleg utána. Nem szeretem ezt a stílust, persze akarjon eladni, de előbb látni akarom, és győzzön meg, hogy az nekem kell, vevőnek akartam érezni magam, nem tehernek, mindjárt kitérek rá. Szóval mondom VW, évjárat ár, szín… hebeg , habog, nem tudja így hirtelen, biztos nincs olyan, már elvitték…
Erre mondom, hogy nem, nem, tegnap telefonáltam itt van, félre van téve, most hívott a hölgy, hogy akkor várnak, mondom, hogy hívja a managert, mert ő majd biztos tudja, őt kell keresnem… Erre semmi, kérdezi kit keresek, erre megint koptatom a számat, na csoda elkezdünk sétálgatni látok odébb pár vw-t. Mutogatja, hogy ezek vannak, ekkor már csatlakozott az apám, és az após is. Még egyszer mondom, hogy melyik autót akarom látni, erre a válasz, hogy a netes bázis nem naprakész, kezdett felmenni a pumpa, mondom, hogy 2 emberükkel is beszéltem meg van a kocsi, vagy talán a saját adatbázisuk sem naprakész??? (Ha esetleg így van szívesen csinálok nekik egyet.. :)
A problémámra az a válasz, hogy nem kell pánikba esni, itt vannak ezek, erre odébb megy a bejárathoz, sürgős cigizhetnékje támadt… Itt már kellemetlenül éreztem magam az ő telephelyükön, na nem baj, vannak ott kocsik, nézzük meg, hátha csak balfék, és ott a kocsi. A kocsik ablakai bitangul bevoltak még fagyva, próbáltam lekaparni a papír mappámmal, de úgy be volt fagyva az első szélvédő, le volt rakódva vastagon a jég, feladtam, mert hiába kapartam le egy csíkot, úgy sem láttam be, mintha belül be lett volna párásodva, ami szintén megfagyott. Szóval a hócipőm kezdett tele lenni, nézek a díszpintyünkre , elnyomta a cigit, hát gondolom esetleg zargatom ha már itt vagyok, sétálok felé, kiszúrja, jön oda, kérdezek a kocsiról, erre ő is kapargatni kezdi, de hamar rájön tök feleslegesen, kérdezem mi az ára, mennyit futott, valami információt próbáltam volna kapni, uram boccsá ha már szándékomban állna venni valamit, és én nem vagyok profi, akkor az eladó foglalkozhatna velem, na elmegy megnézi a gépben.
Ha csak egy tv-t megyek venni akkor is odajön az eladó: miben segíthetek? Majd elmeséli a tévéről amit tudni kéne, mekkora, felbontása, kontraszt, csatlakozók, fényerő, sőt ha van valami spéci kérdésed akkor még meg is nézi. Na ott állunk, mint 3 f..z, pár perc múlva díszpinty kijön, odaböfög 2 adatot, ár, és hogy mennyit futott, erre csiri-bí-csiri-bá, művész úr eltűnik… Nézek apámra, nagy kérdőjel mindhármunk arcán. Tanakodunk még 3 percet, majd elkezdünk kifelé sétálni, megjegyzem a telepen egy család volt, akik sétálgattak a kocsik között ekkor. Szóval útban a kapu felé díszpinty kérdezi sikerült…? Kérdezem magamban, mégis mi a nagy büdös .... sikerült?
Elmondom, hogy miért jöttem, hogy mit szerettem volna, és hogy nálam aaa többé nem létezik. Semmi extra, nem káromkodtam, utólag visszagondolva kellett volna, sőt… fél napom elment, a másik felében meg tiszta ideg voltam. Elköszönünk.
Miután hazaértem, már csak a hecc kedvéért felhívtam az aaa-t, mint új vevő, és érdeklődtem a kocsiról. Igen… a fóti telephelyen van, erre felsóhajtok, hogy hál istennek, majd hangnemváltás után elmesélem, hogy, hogy jártam, és kértem kapcsolja a managert. Erre a válasz: azt ő nem tudja, mondom, hogy érdekes tegnap tudta kapcsolni... Majd leteszem a telefont, azt még hozzá tettem, ezt megírom. (Csak remélem, hogy kirakjátok.) 2,3 óra múlva csörög a telefon, újra a hölgy volt benne, megkérdezte sikerült kitalálni, mire mondom már haza is sikerült… elmeséltem neki mi történt emelkedett hangulatban, mire annyit mondott, ő ezt sajnálja, biztos rendszerhiba… Itt már köszöntem is el.
Ha még a rendszerhiba igaz is, kérdezem magamtól, hogy akkor mi a fenének alkalmazzák ezt a 3 marhát, akivel összesodort az élet egy röpke időre. Szerencsémre, másnap találtam még jobb autót, másik kereskedőnél, holnap nézem meg, csak remélem, hogy normálisan fognak hozzám állni, és nem fog megismétlődni bármilyen hasonló helyzet.
Biztos van aki vett már jó autót ott kedves emberektől, de nekem csak negatív élményem volt. Kívánom azoknak akik autót vennének vagy cserélnének, hogy ne járjanak így, és azt a kiszolgálást és hozzáállást kapják akik megérdemelnének, hisz elvégre is vevők lennének...
Paladin 2009.01.13. 07:47:01
Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.01.13. 08:03:38
ntsaba 2009.01.13. 08:03:50
Szerintem már itt tudták, hogy nincs meg.
Nem egyszerű eset az AAA, nekem is van negatív tapasztalatom velük.
footmaniac 2009.01.13. 08:04:53
footmaniac 2009.01.13. 08:07:27
kajo 2009.01.13. 08:12:11
Matrix_ 2009.01.13. 08:22:46
Max oldalbahugyozni a bejáratot...
Elég nagy a konkurencia ahhoz, hogy ne így viselkedjenek egy potenciális vevővel. De úgylátszik ezeknél ez csak fedőcég. Másból élnek.
Mondjuk 1 telefont megért volna a dolog, talán, és az ott lézengő 1 szem vevő előtt lebaszni hangosan a menedzsert, hogy azoknak is elmenjen a kedve a vásárlástól.
SereG 2009.01.13. 08:28:39
eszetlen 2009.01.13. 08:33:55
" Miért hagyta megát ilyen könnyen lerázni?"
Azért mert szombat reggel nem úgy kelt fel,hogy ma fogócskázok ,bújócskázok,erőlködök egy jót,hanem úgy,hogy ma talán hagyom magam rábeszélni egy autóra!
Szerintem Te is érzed a különbséget!
Sajnos ezért vagyunk balkáni Magyarisztán,mert sokan "nem hagyják magukat lerázni" és ilyen hitvány kereskedők még életben vannak!
parapali 2009.01.13. 08:36:13
Én a kezdetekkor voltam ebbe a sok "a" s kereskedésben!
Nekem az nem tetszett hogy a sorok közt haladva(talán nem láttak meg? pedig 120 kilós vagyok) de két szerelő és egy drusza aki kocsit akart venni beszélgettek egymással és átkiabált 2 sort,hogy azt ne add oda havernak "szar" a turbója majd eladjuk egy Madárnak!!
Na itt ment el a kedvem tőlük!és ez az első napokban történ!!! Egyszóval TE csak nyertél azzal hogy máshol vettél autót!Használdd sokáig egészséggel!!!!!
Kifordított kacagány 2009.01.13. 08:38:25
azt egyébként nem értem, hogy ugyan jót még soha senki nem hallott erről a simlis bandáról, de azért mindig van madár, amelyik ellátogat hozzájuk. pláne olyan, aki vásárol is. most vagy ennyire hülyék az emberek, vagy ilyen lassan áramlik az információ.
Walter Melone (törölt) 2009.01.13. 09:05:12
janikahhh (törölt) 2009.01.13. 09:07:03
Igrac 2009.01.13. 09:09:55
Editor Bob 2009.01.13. 09:16:57
Egy kereskedést (most nem pont az AAA-ra gondolok) valamennyire meg lehet fogni azért, ha simlizett az autóval.
baracklekvar 2009.01.13. 09:20:18
most a második magánszemélytől, de vannak vele bibik. azért szerencsére nem őrület nagyok, de több, mint a kereskedésből valóval...
nuendo 2009.01.13. 09:24:00
Én is kereskedőnél vettem az autót (XVIII. ker.), két megnézés után megkérdeztem a kereskedőt, hogy elvihetjük-e a verdát egy általam választott műhelybe átvizsgálásra, zokszó nélkül, azonnal belementek, annyi volt a kikötés, hogy az átvizsgálás díját nekem kell állni, meghogy ideiglenes rendszámot kellett kérni a kocsira (külföldről behozott kocsi volt), két nappal később elvittük az autót, ahol 2-2.5 óra alatt bevizsgálták, kaptunk róla hivatalos papírt. A bevizsgálás alatt a kereskedő srác elég korrektül válaszolgatott a felmerülő kérdéseimre is.
Kiderült, hogy hogy a bal első ajtót (vélhetően karc miatt újrafújták), azonkívül a legkomolyabb baja egy kicsit lógó ékszíjtárcsa volt, annak az árát a kereskedő az árból elengedte.
Megkötöttük a biznicet.
Az autó akkor volt 4 éves, 105e km-rel (dízel), több mint másfél éve megvan, most van benne 150ezer, és olajon, szűrökön meg fékeken kívül más bajunk még nem volt vele.
Ja, utólag derült ki, hogy egy a vásárláskor fel nem tüntetett extra még van az autóban (bluetooth kihangosító) :)
Lehet, hogy belenyúltam és kifogtam egy jó autót?
Vagy sikeres ember nem lehetek ígyse amúgyse?
RaveAcE 2009.01.13. 09:24:20
megsemnyikk@n 2009.01.13. 09:24:52
Matrix_ 2009.01.13. 09:25:11
Ne vegyek sehol kocsit. Marad, hogy csinálok magamnak 1et...
fasza.
megsemnyikk@n 2009.01.13. 09:29:20
Infomaker 2009.01.13. 09:29:38
viszont árnyalom a képet: Életem legjobb használtautóját a Suzuki Ásznál vettem, anno egy Swift 1 volt :)
Rong 2009.01.13. 09:31:28
Azt tudom mindenkinek tanácsolni, hogy ha nem lusta papírokat intézni akkor kereskedőnél ne vegyen használt autót. Vagy a kereskedő legyen az ismerőse :)
Samott 2009.01.13. 09:31:39
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.13. 09:31:58
szemig jimmy 2009.01.13. 09:32:02
trixilw 2009.01.13. 09:32:10
Igenis vannak korrekt kereskedők és simlis magánszemélyek. De ki az aki manapság szerelő nélkül vág neki az autóvásárlásnak? Könyörgöm emberek ha olcsón vásárolsz egy 10 éves kocsit, akkor is 600-700 ezerről van szó, alaphangon. Nem éri meg az a 10 000 forint amit a szerelőnek adsz, hogy azt a pár kocsit amit kinéztél, nézze már meg veled mégegyszer?
2009.01.13. 09:37:03
Lolita999 2009.01.13. 09:37:19
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.13. 09:39:34
eko 2009.01.13. 09:40:17
Miért az ö zsebüket tömni?
Inkább a tulajdonostól, igy legalább látod, hogy nincs is annyi idős orvos házaspár az országban...
Infomaker 2009.01.13. 09:42:54
Szomszéd bácsi 3 éve halt meg, azóta is ott álla garázsban a most kb 5 éves Wagon R+, 30ezer km van benne. De nem akarják eladni, pedig 3 éve áll. Egyszer valaki jól fog járni vele, vagy a fene tudja, lehet nem használ neki, hogy áll.
bAnál Amál 2009.01.13. 09:47:00
nuendo 2009.01.13. 09:48:42
nuendo 2009.01.13. 09:50:13
Ez azért erős volt így kedd délelőttre.
bAnál Amál 2009.01.13. 09:51:27
2009.01.13. 09:53:07
Ha már ott voltál és a menedzser fejű alkalmazott sehol ne mvolt miért is nem hívtad fel? Rejtett számról hívott?
Az ilyen embereket szokás átverni de úgy hogy az nem is igaz.
Másik meg hogy én még olyan embertől, akiről tudtam, hogy nem olyan típus, akinek egy kg kenyér megvásárlása is gondot és 2 napi idegességet okoz, olyantól még nem hallottam hogy átverték, vagy sz@rt adtak el neki. Érdekesen viszont akiről tudom, hogy bevérzik a homloklebenye egy olyan kérdéstől a közértben, hogy "Mást adhatok még?", azt viszont naponta átverik mindennel.
Ez egy ilyen típusú ember, vannak ilyenek elég sokan.
bAnál Amál 2009.01.13. 09:59:01
Stupidella 2009.01.13. 10:01:02
irednek 2009.01.13. 10:01:54
2009.01.13. 10:02:37
Szeretem az ilyen hozzászólásokat. Nem is gondolnád mekkorát tévedsz!
És kérdem én, miért is öreguras hozzászólás az, hogy azt mondod valakire hogy gyökér és ezért átverik? Ne adj isten, téged is álandóan átvernek és ezt a világ számlájára írod? :D Ne sírj, nem lesz ez így mindig, egy idő után meg fogsz halni. :D
indapass90210 2009.01.13. 10:05:46
forrórágógumi 2009.01.13. 10:06:56
2. Após, apuka díszléc volt melletted, vagy ők is ekkora balfaszok?
3. Miért nem akkor híttad a managert amikor ott voltál? nem egy rocketscience!!!
4. fázol a bkv-n mi bazeg hogy most akarsz kocsit venni
5. csipkebokor vessző
6. desert eagle 50.
7. game over
_laze_ 2009.01.13. 10:08:05
(Másnap a neten láttam, hogy a neten a lagúna úgy van fent, hogy van szervízkönyve...)
randomuser1 2009.01.13. 10:08:30
bAnál Amál 2009.01.13. 10:08:36
Gabor_vill 2009.01.13. 10:09:21
A G2 autórol tud valaki ilyen hasnoló sztorit? Azokat szalonok árulják garanciálisan, egész jo ajánlatok is vannak. Szerintetek?
Matrix_ 2009.01.13. 10:09:33
Csak a pontosság kedvéért. :)
forrórágógumi 2009.01.13. 10:10:21
2009.01.13. 10:12:41
Én szeretném most kijelenteni hogy:
Egyet értek a posztolóval, ilyenkor le kell lépni nem telefonálni. Vinni kell apucit vásárolni vinni, sőt még az apósomat, nagymamámat és a játékmackómat is. Továbbá korrektül, tettre készen és határozottan járt el. Így kell ezt csinálni! Így nem fgonak átverni.
@magyarparaszt: remélem így már kibékülsz velem, hiszen vétkeztem!
2009.01.13. 10:14:57
Nem fogok 110 hozzószólást végigböngészni csak azért hogy egy ungarische paraszt ne kössön belém. Ha paraszt belém köt enni! Nem tehet róla, munkahelyi ártalom.
Rousboy 2009.01.13. 10:15:22
Én munkám során vagyok kapcsolatban velük, több országban működik a G2, csak sajnos nem annyira népszerű, mint pl. a hasznaltauto.hu és mivel kicsi a készlet, nyilván a többség nem innen vásárol. Sajnos.
aaaforum 2009.01.13. 10:16:36
indapass90210 2009.01.13. 10:16:36
Az miért érdekes, hogy van szervízkönyve?
rendszerhiba 2009.01.13. 10:17:56
evvan na!!!
Stoney Hill Billy 2009.01.13. 10:18:45
k100 2009.01.13. 10:21:07
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.13. 10:22:28
egyébként magánszemélytől vettem később kocsit. 30km-re a lakhelyemtől, normálisak voltak, flottul ment minden, alkudni is lehetett... (nem corolla lett)
Kicsijoe 2009.01.13. 10:22:43
A gépkocsit kérésre nulla (!!!) forintért lehozták nekem műszaki állapotfelmérésre,mondván,hogy ha jó,akkor úgyis megveszem,ha meg nem,meg kiderülnek a hiábi,akkor legalább ők is tudnak róla.
Miután megvettem,a srác lehozta nekem Vácra,mert nem tudtam megoldani a logisztikáját,hogy hogyan menjek el érte (nem volt gépkocsival rendelkező ismerős,aki levigyen).Behozták a munkahelyemre a kocsit az összes papírral együtt,és a saját asztalomnál ülve az ebédszünetemben írtunk meg mindent,tényleg nem volt több 20 percnél,kötöttek biztosítást és át is iratták.
Az értékesítő kollega egy hét múlva felhívott érdeklődni,hogy hogy vált be a kocsi.
Mindez tavaly történt,egy 1997-es évjáratú használt kocsival,amiért össz 570.000 forintot fizettem.
A kocsi teljesen korrekt volt,nem egy pusztulat,amit örültek,hogy elsóztak,azóta belekerült 30.000 hibamentes kilométer (tavaly június).
A Bécsi úton minden autótelepen,ahol jártam,ezt a hozzáállást tapasztaltam,merem ajánlani nyugodtan mindenkinek.
(A másik hely,ahol mégkiemelkedően jó tapasztalataim voltak a Suzukin kívül,a Csonti-Car volt)
Mike36 2009.01.13. 10:23:12
nem az éjjeliőrrel kell megbeszélni milyen kocsit akarsz venni
egyáltalán nyitva voltak?
vagy ez ilyen kerítéssel bekerített, fabódés hely volt? akkor miért nem a nepperrel beszéltél?
Mike36 2009.01.13. 10:24:43
a psoztíró miért nem ment márkakereskedésbe?
Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2009.01.13. 10:26:30
autosave 2009.01.13. 10:34:31
ui: jól jártál, hogy nem vettél kocsit. jó hogy nem volt vevő, ilyen jegesen nem is látszik :) napsütésben vegyél autót, jobban látszanak a hibák!
okostojgli (törölt) 2009.01.13. 10:51:21
Lényeg, ne add fel, ne csüggedj, találsz kedvedre való gépet, ebben biztos vagyok. Amihez sok-sok balesetmentes kilométert lehet csak kívánni.
Auto-InterCont 2009.01.13. 10:54:03
Volt nem egy esethogy, valaki tölem akart autót veni, de nekem nem volt olyan, ami tetszett az érdeklödönek. Nem azt mondtam, hogy beszerzem az autót, hanem kerestünk együtt egy megbízható darabot, magánszemélytöl. Elmondtam, hogy mire kell odafigyelni és ennyi.
Egy kuncsaftnak hoztam nyáron egy E39-es BMW-t. Eddig semmi panasz nem volt rá, de múlt héten szólt, hogy párásodik a jobb elsö lámpája. Mondhattam volna, hogy sorry, de nem így állok egy autóhoz. Most lámpát keresek neki és saját költségen javítom a hibát.
Ez csak pár apróság, de hozhatnék több példát. Nem magam akarom fényezni, de van aki nem megélhetésböl autókereskedö, hanem mert az autó a hobbyja. Ja kérem, hogy nem is gazdagszom meg? Ez igaz. Eddig még nem voltak arra utaló jelek, hogy gazdag leszek ebböl az üzletböl.
mesekukac 2009.01.13. 10:54:52
Auto-InterCont 2009.01.13. 10:55:26
Rousboy 2009.01.13. 11:00:06
Nonszensz.
Ameddig grátiszba rendelgeted a BMW lámpákat, addig nehéz lesz meggazdagodni. :)
magyar-magyar szótár 2009.01.13. 11:00:09
Tanácsok haladó használtautóvásárlóknak, ha mélymagyarországon szeretnének autót:
-ne legyél érzékeny. Hiába 6millás az a használtautó, de használtautó.
-ott követted el a hibát, hogy nem a hitelről kezdtél érdeklődni. A 25%-ból gondolom, hitelre vetted volna
A HITELRE VESZEK varázs-szó, lehet, hogy még cicamicázott is volna veled egy eladólány, ha SOOOKHITELT igényelsz.
-ma elsősorban hitelértékesítés folyik a használtautótelepnek látszó helyeken.
-általános a magyar kereskedelemben, hogy nincsenek oda a vevőért. meg az ügyfélért meg a betegért. Ez a kis körmagyar. Ugyan, mért is kelett volna hasraesnie valamelyik értékesítőnek attól, hogy ott vagy érdeklődni
Az ember, ha jó használtautót akar magának, fáradjon, törődjön, nyűglődjon, érdemes, vannak tipusok (amit kiválasztottál, éppen az) amik 60ezerrel jobbak, mint sok "újautó" nullkilométersen..
Az általad kiszemelt autó éppen ez a cuki-csoki kateg.
Auto-InterCont 2009.01.13. 11:03:54
Igen, van ilyen gyanúm nekem is. :D
Azt is mondták, hogy talán javítható 18 000 Ft-ért, lehet, hogy az lesz a nyerö.
Most szedik ki a lámpát aztán, ha tudják, javítják, ha nem, akkor cserélem.
KopaszMercis 2009.01.13. 11:12:38
El kell innen takarodni a gecibe.
bgyuszi76 2009.01.13. 11:15:10
Hang Ember 2009.01.13. 11:16:40
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 11:22:21
Auto-InterCont 2009.01.13. 11:27:07
Mi a véleményed a használt autót garanciával kínáló cégröl?
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 11:27:08
Slusszpoén:
A mostani kocsim is magánszemélytől van, lehet tippelni, hol akarta eladni a kocsit, mielőtt a használtauto.hu-n megjelentette :) Telefonon beajánlották neki az 1.9 milliót KP, odaérve 1.5 lett :) Aztán fél nap alatt felment 1.65-re :) AAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaa autó, a szopás fellegvára :)
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.01.13. 11:28:17
Auto-InterCont 2009.01.13. 11:28:29
Köszönöm a gyors választ! :D
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 11:31:13
www.creditcar.hu/
Mondjuk egy másfél éves kocsival nehéz mellélőni, de rendesek voltak minden tekintetben és nem konténerből árultak. Na, az olyan helyet kell nagyon nagy ívben kerülni.
Csontos Szigfrid 2009.01.13. 11:34:44
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 11:42:44
Eredetileg ott egy Seat Toledo 2.3 executive-t akartam venni amúgy (így kerültem oda) és augusztusban egy havas (!!!) kép volt fenn a kocsiról a telepen, ennek ellenére nuku alku. Még három hónap múlva is ott rohadt szegény kocsi, ahogy a hasznaltauto.hu-n láttam..
R_Gábor 2009.01.13. 11:43:19
Ez van. Úgy vannak vele, hogy odacsábítanak, aztán biztos lesz olyan, aki, ha már elment, nem távozik üres kézzel. Ezt velem kétszer játszották el, csak nem az AAA, hanem egy DarCars nevű cég, és nem Budapesten, hanem egy messzi-messzi városban. Ebből szerencsére csak az egyik alkalommal tömegközlekedtem egy órát, hogy odaérjek, a másik alkalommal kocsival vittek. Úgy látszik, ide is elért ez a trükk.
andzsin 2009.01.13. 11:44:47
Útszéli, murvás..stb. kereskedőtől soha! (Nem vitatom, hogy vannak tisztességesek, csak ez nem derül ki sehonnan, hogy ki az.) Volt a totalcaron egy cikk nemrég érdemes átböngészni a kommentekkel együtt: totalcar.hu/magazin/velemeny/tekernijo/
Gyakorlatilag minden autónak vissza van tekerve az órája. A kereskedők döntő része hülyének nézi a vásárlót, mindegyik autója garázsban tartott volt, kevesett futott, nem dohányzó, első tulaj hölgytől vette:))) meg a nénikéd vazze...
Úgyhogy három lehetőség kínálkozik:
1. Magánszemély, de ott is résen kell lenni.
2. Külföld, pl. a németeknél ezek a magyar trükkök kizártak, csakhát ott a reg. adó.
3. Márkakereskedés - amelyik nem nagyon meri megtenni, hogy becsapjon. Ráadásul ők úgy adják át az autót, hogy kapsz egy listát arról, amiről megbizonyosodtak, hogy az úgy van ahogy, erre garanciát vállalnak (!), így azért sokkal nagyobb a biztonság.
(Nekem csak egy kis összetűzésem volt a múltkorában az egyik kereskedéssel, írtam az adott márka magyarországi központjának egy levelet, olyan meaculpázás lett a vége, hogy még most is fényes a hátsó fertályom:) és még pénzt is kaptam vissza.)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.13. 11:45:50
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 11:46:30
Artie 2009.01.13. 11:48:01
Egyébként azóta van ekkora szar, mióta a létszámot a tizedére csökkentették, már szinte csak a félhülyék és a teljes hülyék maradtak ott.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 11:52:27
Kimentünk Münchenbe, mert a barátom kinézett az asszonynak egy A-mercit. Meg is volt, német kereskedőnél. Évjárat 2004 (2006-ban voltunk ott), futott kilométer: 179.000!!! Tudod mit mondott? Ha kicseréled a szőnyeget és a kormánybőrt, ezt Magyarországon (!!!) eladod 40.000 km-t futottnak! Azt hittem állva borulok fel, érdekes volt hallani a német szájából ezt.
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2009.01.13. 11:57:49
cazsolti 2009.01.13. 12:02:58
1. 22 évesen ne vegyé má kocsit bazze!!
2. Após, apuka díszléc volt melletted, vagy ők is ekkora balfaszok?
3. Miért nem akkor híttad a managert amikor ott voltál? nem egy rocketscience!!!
4. fázol a bkv-n mi bazeg hogy most akarsz kocsit venni
5. csipkebokor vessző
6. desert eagle 50.
7. game over
Forrórágógumi tipikus lúzer. Ha te nem vehetsz autót, más se tegye?
Én is most vettem, ma veszem át, és nem fogok többet melléd állni a buszon:) Ha neked nem megy, még nem kell lehúzni mást!
-putyin- 2009.01.13. 12:08:43
rendszerhiba 2009.01.13. 12:13:31
anno 19 évesen vettem az első autómat, a szomszéd majdnem legyilkolt a szemével. 40 évesen trabit hajtott, én meg egy használt nissan-t. ennek már több mint tíz éve.
igaz én dolgoztam suli után, németeknél nyári szünetben, minden szutyok munkát amiért jól fizettek, csak legálisan.
decens 2009.01.13. 12:15:37
Tanulság: Csak hozzáértő (legjobb ha típus ismerő) vegyen használt autót, vagy vigyen magával TÉNYLEG hozzáértőt!!! Ha lehet, egy akkreditált állapotfelmérés sem árt!
Paladin 2009.01.13. 12:19:43
keila16 2009.01.13. 12:21:40
Kiemelném (negatív irányban) a Bagi autóházat, az Üllői út vége felé.
Ezt néztük ki:
www.hasznaltauto.hu/2655728_seat_ibiza_2006http://www.hasznaltauto.hu/2655728_seat_ibiza_2006
odaérünk, előszőr sehol senki, majd kijön egy fickó, és rém lekezelően válaszolgat a kérdésekre. Megjegyzem rosszul, mert a kiírásban ugyan 80LE az autó, meg szerinte is, a forgalmi szerint már nem, de ez nem igazán zavarja. Ki akarjuk próbálni, erre mondja ok, beül a kocsiba cigivel (egy eddig nem dohányzó autóba, ez növel az értékén?), és elkezd körbe vezetgetni. Mondjuk neki, hogy igazából MI szeretnénk kipróbálni, anélkül nem igazán vesszük meg. Nagy nehezen belemegy, mehettünk két sarkot :)
A szervizkönyv ezek után tök üres volt, de megígérték, hogy kitöltik (!).
Meg akartunk nézetni ismerős szerelővel, ez kaukció ellenében ment volna. Ezzel amúgy nem lett volna gond, csak az egész miatt felmerült bennem, hogy egyáltalán el akarják adni? vagy minek hirdetik?
hogy pozitív is legyen:
Ajánlom a Fehérkredit Kft-t, megbízhatóak és korrektek :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 12:24:46
Nálunk az autó megáll a 90000 km környékén 6 évesen és 20 éves koráig be se indítják. Legalábbis óra szerint :)
Auto-InterCont 2009.01.13. 12:25:47
aukció - árverés
kaució - biztosíték, letét, foglaló
kaukció - átverés???
:D
Auto-InterCont 2009.01.13. 12:29:26
Hamburg - München naponta?
Az kb 800 km, tehát csak úgy jöhetett össze, hogy egy évig használták az autót, aztán egy évet állt.
Nem tesz ám jót az autónak, ha egy évet áll!
:D
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 12:31:13
bgyuszi76 2009.01.13. 12:35:38
forrórágógumi 2009.01.13. 12:37:46
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 12:39:56
Szendwich 2009.01.13. 12:55:59
killerkaller 2009.01.13. 13:00:06
Én mostanában nem vettem használt autót, de ezt tenném: szervizkönyv ellenőrzése, már ha van, aztán irány a márkakereskedés és szerviz, ahol a vásárlástól kezdve mindent regisztrálnak, ami az autóval történt.
Secnir 2009.01.13. 13:05:11
nekem golfom most adta be a kulcsot, kénytelenek voltunk karácsony előtti napon autót venni.
namármost.
sok helyen voltunk, délben értünk ki a fővárosi autópiacra.
alig volt valaki, a nepperekkel szabályosan fogócskáztunk, mert ahogybeértem az egyik placcára, már jött is ki a fagyban, felöltözve, hogy melyiket szeretném megvenni. aztán ahogy átértünk a másik felségterületére, azonnal megjelent a következő.
végül kipróbáltunk több autót is (addig a többi irigykedve nézte mindig azt, akinél próbáltuk), és akinél döntöttünk, az bekiabált a faházba, hogy mire beérünk legyen kávé az úrnak (!) meg a tea a hölgynek.
hát igen, pang a piac, és ha autót akarnak eladni, akkor akarni kell.
az aaaaaa nem aaaakar. ennyi.
andzsin 2009.01.13. 13:06:59
Az, hogy a Porschénél megcsinálták, elég gáz, hogy senki nem nyomta fel őket. Én meg nem járok német autóval:) semmilyen európai szutyokkal:)
Egyébként meg nem átallom közölni előre, hogy jogász vagyok, úgyhogy ne próbálkozzanak:) De nem kell ehhez jogásznak lenni, hogy az ember eredményt érjen el. Murvás kereskedővel szemben a faxom fog bíróságra járkálni, de egy márkakereskedőnél van magyarországi, európai képviselet, a japánoknál meg japán, a dél-koreaiaknál meg dél-koreai. Szerintem k...vára nem örülne egyik márkakereskedő sem, ha valaki megtalálja a panaszával valamelyik cégközpontot, mert azt nem teszi zsebre, amit onnan kapnak válaszként. Erre is vannak már tapasztalatok. Szóval azért a márkakereskedést tökön lehet csípni.
Secnir 2009.01.13. 13:09:46
weltautónál vettem már autót, garival, fél év elteltével váltót kellett benne cserélni, szó nélkül megtették.
magánszemélytől vettem 2* autót, egyik jó volt, másik hulladék. de azt tudtam is.
kereskedésből volt a többi mind, nem csalódtam (igaz, nem aaa-s volt, hanem a fap, illetve egy fehérvári volt a másik.).
ez a 7. autóm 10 év alatt.
ami az eladást illeti: csak magánszemélynek.
polómért a weltautó akart adni 750e ft-ot. mondom barátom te ittál valamit.
két nap múlva 1m350e-ért adtam el. áron alul.
Auto-InterCont 2009.01.13. 13:19:35
´´ami az eladást illeti: csak magánszemélynek.´´
Peugeot 206-osomat hírdettem Magyarországon 800 000 Ft-ért. Felhívott egy kereskedö, aki 600 000 Ft-ot ajánlott érte. Nyílván elhajtottam. Aztán még párszor megcsörgette a telefonomat, talán azt gondolta, hogy visszahívom. Röhej! Végül Szlovákiában adtam el 95 000 Sk-ért. Az autó rendes autóbuzi módjára meg volt kímélve és azóta is elégedett vele a tulaj.
Akkor az Sk/HUF árfolyam 8,5 volt.
keila16 2009.01.13. 13:34:47
hehe elírtam, de van benne valami :D
@Szendwich
Mivel én nem értek hozzá, el is kellett volna hozniuk, bar nem messze. Máshol egy szó nélkül elhozták a szervizbe, ahol megallapitottak h ok es meg is vettük :)
Donor 2009.01.13. 14:19:04
Interneten nem lehet autót venni. Az csak arra jó hogy tájékozódjunk a piaci viszonyokról, illetve mire számítsak a pénzemért. Persze meg lehet próbálni végigjárni a jobb ajánlatokat, de azokat általában megveszik mielőtt odaérnénk. Illetve a hirdetések sohasem adnak valós képet, tehát az évjáraton és a kocsi tipusán kívül semmi sem biztos. Aztán nem apóssal kell kocsit venni hanem egy tapasztalt haverral.
Az hogy apósnak volt Ladája és azt is sokat kellet szerelni nem számít tapasztalatnak :)
Egy olyan személyre van szüksége az embernek aki sok autót próbált és hallás alapján megmondja ha valami baja van a kocsinak.
Motor, futómű, kaszni, kipu hibák többsége ugyanis szerviz nélkül is megállapítható nagyon gyorsan.
Teljesen mindegy, hogy magánszemélytől vagy kereskedőtől veszed a kocsit, mindkét esetben bele lehet nyúlni a jóba és a rosszba is.
Azonban az első autót amit megnézel nem szabad megvenni, meg kell nézni több autót és visszamenni a legjobbhoz.
Itt be is jön a magánszemélyektől vett autó problémája. Sok helyre kell mászkálni, időt egyeztetni. Kereskedőnél meg odamész, körbenézel sok autót megnézhetsz egyszerre.
Persze így is sok kereskedőt meg kell nézni, mert az igényeinknek megfelelő autót nehéz megtalálni így is. Szerencsére vannak helyek ahol kis távolságban van sok kereskedő. Az ilyen helyeken érdemes végignézni mindent. Ha konktét típust keresel akkor jó mert gyorsabban végignézed a kínálatot.
Általában kereskedőnél is magánszemélytől veszed, csak a kereskedő leveszi a jutalékát a tárolásért és ügyintézésért.
Ha megvan az autó akkor le kell foglalózni, ugyanis nincs az a hülye kereskedő aki egy telefonos "talán megveszem" re félrerak egy autót és nem adja el az első komoly vevőnek.
Engem kifejezetten idegesít ha körülöttem legyeskedik a kereskedő. Nézelődöm. Az adatokat írják ki a papírra, általános állapota, felszereltsége és ára alapján el tudom dönteni hogy érdekel e a kocsi, ha érdekel akkor odamegyek a kereskedőhöz és megkérem mutassa meg. Ebbe beletartozik a kipróbálás a belső alapos átnézése ami mindennél jobban árulkodik arról hogy mennyi van a kocsiban. Amúgy is nem a km alapján kell kocsit venni hanem használtság alapján. Nyilván több pénzért kevésbé használtat akarok venni. A hideg indításból is kiderül a motor állapota és menetpróbánál is sok minden kiderül pl. a futóműről. Persze ehhez kell a hozzáértő haver.
Ha a műszer szerinti km nem közelít a belső alapján becsült használtsághoz, azonnal felejtős. Nem feltétlen csalnak, lehet hogy csak nem vigyázott rá a tulajdonosa. Ha egy kocsira nincs kiírva az ára és egyéb alap paraméterek, felejtős.
Az hogy külső akkuról bikázzák be az nem gond, mivel állás közben lemerülhet.
Használt autó árába amúgy is bele kell kalkulálni egy komplet szerviz költségét.
Olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, fékolaj, vezérmű szíj és feszítő, gyertyák meg cseréje erősen ajánlott ha kell ha nem. Az akku, fékpofák, vízpumpa, gumik, ablaktörlő gumi cseréje igény szerint opcionális, de azért számíts rá.
Szóval egy használt autó vásárlása kockázatos akkor is ha ért hozzá valaki. Az aki fél ettől az ne vegyen használt autót, még mindig elég jó hitel konstrukicóval lehet Suzukit venni.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 14:27:58
bgyuszi76 2009.01.13. 14:45:59
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.13. 15:29:28
aztán végülis egy héttel később ezt a kocsit vettem meg. 10%-ot alkudtam le belőle. egy apró hibája volt amivel számoltam is, 5.000 Ft-ért oldottam meg a cserét, egy délutánomba került.
ősszel műszakis lesz, így nyárra nagygenerált tervezek. biztosan lesz egy két dolog amit cserélnem/tetnem kell, de ez belefér.
nuendo 2009.01.13. 16:44:15
A fiatal srác (ha jól emlékszem Gábor) nagyon segítőkész.
Szendwich 2009.01.13. 18:31:25
BGyRacer 2009.01.13. 18:38:48
-20 se' vagyok és nemrég vettem a 2. autómat
-hétköznap napközben bkv-val járok (pedig valóban hideg van rajta)
-mi közöd van hozzá, h. miért vesz v.ki autót és hány évesen?!
-fogadok te sem 1magad mész autót venni (hisz ki hozza haza a másik autót?
Poszthoz: Nem veszek kereskedésből autót. A legtöbbet 1 autóról a gazdája mond el. Jah és én kávéval is megkínáltam azt, akinek eladtam az előzőt, szóval v1etek tőlem autót:)
Donor 2009.01.13. 19:57:00
kuk22 2009.01.13. 20:39:23
Nekem az volt az alap, hogy lekesedésből nem adok senkinek 1,5 millát, szóltam egy autógurunak, hogy legyen már valaki, akit nehéz átb*ni és józanul tud dönteni. Mondott olyan dolgokat,hogy nekem tizde eszembe nem jutott volna. Azzal kezdte, hogy Bp. 40 km-es körzetén belül soha, ugyanis Bp.-en nincs nem összetört autó!
De így is ismerős ismerőse volt a kereskedő, várpalotáig mentünk érte. Semmi gyanus nem volt, korrektek voltak, de azért első nézelődésnél forgalmiból kinéztük tulaj, lakcím (eléggé rejtegették), aztán kinyomoz.
A mese igaz volt, ami kicsit fájt, hogy tőlük 1,1-ért számították be, 1,6-ért kínálták, nekünk haveri alapon 1,43-ig sikerült lemenni,1,5 hónapot volt ott, és a k*va rádiót, amit kiszedtek nem voltak hajlandók beletenni, elakadás jelzőt is csak azért kaptunk, mert sírtunk, hogy mi van ha megállít hazautón egy rendőr...a tank persze porzott, szóval kereskedők. A független szervíz alap.
De 10-re mentünk, és 3-kor át volt iratva az autó úgy, hogy a tulaj nem volt ott.
És a 4 évig óvott család kedvence autót fél év után lezúzta egy Suziki....bp-en.
Szóval pesten nincs ép autó :-))
Ha nincs autóguru haverod, fizess meg egyet, megéri, tudok ajánlani, ha kell (nem vagyok kereskedő) !
Szendwich 2009.01.13. 21:03:25
cso zsi 2009.01.13. 21:33:26
Annak sem érdeke teletankolni, aki beadja a kereskedésbe. A kereskedő jópofaságból teletankolhatná a telephelyen lévő összes autót, az tízegynéhány Suzukinál is megüti a százezret. Az én autóm tankja 80 literes volt.
Anno a Merkurnál a Skodát is 4-5 literrel adták át Csepelen, így a közeli kútnak mindig jó forgalma volt. 3 és 6 forint között volt literje a 86-osnak.
Herman 2009.01.13. 21:45:52
Lehetőleg magánszemélytől vegyetek kocsit, én 10 év alatt soha sem csalódtam.....tán szerencsém volt, no meg azért értek is a kocsikhoz.
Herman 2009.01.13. 21:50:24
A net a legjobb piaca a használtautóknak!
3 régebbi kocsimat átlag 1 hét alatt eladtam a neten, és onnan is vettem az újabbakat...
Herman 2009.01.13. 21:55:19
ismered a delta popp telepet az élessaroknál (pesten)
ott van kb. 5000 autó állandó készleten, de amikor régebben kerestem, egy normálisat sem találtam....ugyanaz igaz a budaörsi útra, és a fővárosi autópiacra is....mondjuk a mostani kocsim nem is gyakori típus, átlag van 5 db eladó belőle a neten....( Volvo C70 T5)
B.GY. 2009.01.13. 23:34:02
Hyberoid 2009.01.14. 07:28:47
Több ismerősöm beléjük futott már Pécsett és Budapesten, véletlenül én is - mindenhol ugyanaz az üzletpolitika.
1. Nem akarnak autót eladni.
2. Nem akarnak autót venni.
3. Mégis benne vannak a hazai top 500 cégben (idei első HVG).
A használt autó vásárlásnál jellemző trükk, hogy internetes vagy telefonos adatfelvétel után mondanak egy reális piaci árat a használt autódra, aztán amikor kifáradsz a világ végén lévő telephelyeik egyikére, hosszas adatfelvétel és "számítógépes adatelemzés" után mondanak egy árat, ami SOKKAL DE SOKKAL ROSSZABB mint a korábban becsült ár (általában a telefonban mondott ár 30-50%-a!!!). Erre az AAA Autó kapcsán háromból három esetet tudok első kézből, kettőt Budapesten, egyet Pécsett. Ha reklamálsz, a hibát külföldön élő, magyarul nehézkesen beszélő kolléganőre fogják.
Az AAA Autót javaslom, hogy mindenki messziről kerülje, jót még nem hallottam róluk.
B.GY. 2009.01.14. 23:05:40