Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem akart autót eladni a kereskedés

2009.01.13. 07:36 :: SilentSound

Zoli még odáig se tud eljutni, hogy egyezményes nemzetközi kézjeleket mutogassanak neki a forgalomban, vagy ajtókat csapkodjanak az autója oldalának parkolás közben, mert a kereskedésben amit választott, nem nagyon akartak neki autót eladni. Vagyis inkább nagyon nem. Ollóit csattogtató páncélos bloggerkollégám intelmeit olvasva viszont lehet, hogy levélírónk végül jobban is járt.

Egy ideje már én is olvasgatom a blogotokat, nagyon jó. Nem hittem volna, hogy én is fogok nektek írni, pedig még nincs is autóm, de egy számomra nagyon idegesítő eset történt meg velem. Lehet ez az én balszerencsém?

22 éves vagyok, és első használt gépjármű megvásárlása előtt állok. Már egy ideje nézelődök a neten, és találtam egy szimpatikus VW Golf gépjárművet az AAAAutó listájában, keveset futott, viszonylag egész korrekt felszereltség, elviselhető ár. Péntek délután felhívom az oldalukon megadott telefonszámot, ahol jelentkezik egy úr. Kedves, ad felvilágosítást, az autó igen a fóti telephelyen megtekinthető, elkéri a nevem és a telefonszámom, beszélgetünk kicsit. Mondom neki, hogy rakják félre (szombaton) másnap megtekintem.

Erre lelkes, kapcsolja nekem a fóti managert, mert sokan szoktak lenni hétvégén és így gyorsabb ügyintézésben vagy miben részesülhetek. Jelentkezik egy nő, általános kérdések, válaszolgatok, kérdezek, megbeszélem vele is a szombatot, igen megyek. A hölgy megkérdezi azt is, hogy ha esetleg nem tetszik az az autó, akkor hajlandó vagyok e, másikat venni, nézni... Mire azt válaszolom, hogy igen hasonló árkategóriában. Szóval szó, szót követ, elköszönünk, holnap várnak, hogy megnézzem az autót, megjegyzem idáig két emberrel beszéltem tőlük.

Másnap: Lelkes vagyok, felkelek, apóssal, és édesapámmal kocsiba szállunk. Nálam van egy dossziéban minden papír ami kell, ha odáig eljutunk, van nálam egy ”jelentősebb” összeg is. (A mai világban nem jelentős. A kocsi vételárának 25%-a). Épp szállunk be, mikor jelentkezik a nő, hogy akkor várnak sok szeretettel… bla…bla…bla… mire mondom, hogy most indulunk maximum 1 óra és ottvagyunk. Az új Megyeri-hídnak köszönhetően gyorsan átérünk a III. kerületből a fóti telephelyre, az út jól telik, leszámítva a ködöt, és azt, hogy először jártunk arra, így igencsak elkolbászoltunk GPS híján. Gyér forgalom volt, így tudtunk olvasgatni táblákat. Megjegyezném, ha az út kettéválik, miért csak a záróvonal után 150-200 méterrel rakják ki a táblát, hogy melyik út merre is megy.(ez már hazafelé volt).

Megérkeztünk: Bemegyünk, odafáradok a recepcióhoz, ahol nincs senki, nem baj, várunk, biztos dolga van, van ilyen. Jah… megjegyzem sehol egy vevő se olyan 9:45-10:00 körül. A percek telnek, kimegyek találtam egy férfit AAA-s pulcsiban kotorászott egy kocsiban. Odamegyek, köszönök, ahogy az egy jól nevelt embertől elvárható. Mondom ki vagyok, miért jöttem, keresem a managert, most beszéltem egy hölggyel, várnak, mert egy kocsi félre van téve… Erre kedves barátunk megkérdezte milyen kocsit is veszek? Mire finoman jeleztem, hogy előbb csak nézek, esetleg utána. Nem szeretem ezt a stílust, persze akarjon eladni, de előbb látni akarom, és győzzön meg, hogy az nekem kell, vevőnek akartam érezni magam, nem tehernek, mindjárt kitérek rá. Szóval mondom VW, évjárat ár, szín… hebeg , habog, nem tudja így hirtelen, biztos nincs olyan, már elvitték…

Erre mondom, hogy nem, nem, tegnap telefonáltam itt van, félre van téve, most hívott a hölgy, hogy akkor várnak, mondom, hogy hívja a managert, mert ő majd biztos tudja, őt kell keresnem… Erre semmi, kérdezi kit keresek, erre megint koptatom a számat, na csoda elkezdünk sétálgatni látok odébb pár vw-t. Mutogatja, hogy ezek vannak, ekkor már csatlakozott az apám, és az após is. Még egyszer mondom, hogy melyik autót akarom látni, erre a válasz, hogy a netes bázis nem naprakész, kezdett felmenni a pumpa, mondom, hogy 2 emberükkel is beszéltem meg van a kocsi, vagy talán a saját adatbázisuk sem naprakész??? (Ha esetleg így van szívesen csinálok nekik egyet.. :)

A problémámra az a válasz, hogy nem kell pánikba esni, itt vannak ezek, erre odébb megy a bejárathoz, sürgős cigizhetnékje támadt… Itt már kellemetlenül éreztem magam az ő telephelyükön, na nem baj, vannak ott kocsik, nézzük meg, hátha csak balfék, és ott a kocsi. A kocsik ablakai bitangul bevoltak még fagyva, próbáltam lekaparni a papír mappámmal, de úgy be volt fagyva az első szélvédő, le volt rakódva vastagon a jég, feladtam, mert hiába kapartam le egy csíkot, úgy sem láttam be, mintha belül be lett volna párásodva, ami szintén megfagyott. Szóval a hócipőm kezdett tele lenni, nézek a díszpintyünkre , elnyomta a cigit, hát gondolom esetleg zargatom ha már itt vagyok, sétálok felé, kiszúrja, jön oda, kérdezek a kocsiról, erre ő is kapargatni kezdi, de hamar rájön tök feleslegesen, kérdezem mi az ára, mennyit futott, valami információt próbáltam volna kapni, uram boccsá ha már szándékomban állna venni valamit, és én nem vagyok profi, akkor az eladó foglalkozhatna velem, na elmegy megnézi a gépben.

Ha csak egy tv-t megyek venni akkor is odajön az eladó: miben segíthetek? Majd elmeséli a tévéről amit tudni kéne, mekkora, felbontása, kontraszt, csatlakozók, fényerő, sőt ha van valami spéci kérdésed akkor még meg is nézi. Na ott állunk, mint 3 f..z, pár perc múlva díszpinty kijön, odaböfög 2 adatot, ár, és hogy mennyit futott, erre csiri-bí-csiri-bá, művész úr eltűnik… Nézek apámra, nagy kérdőjel mindhármunk arcán. Tanakodunk még 3 percet, majd elkezdünk kifelé sétálni, megjegyzem a telepen egy család volt, akik sétálgattak a kocsik között ekkor. Szóval útban a kapu felé díszpinty kérdezi sikerült…? Kérdezem magamban, mégis mi a nagy büdös .... sikerült?

Elmondom, hogy miért jöttem, hogy mit szerettem volna, és hogy nálam aaa többé nem létezik. Semmi extra, nem káromkodtam, utólag visszagondolva kellett volna, sőt… fél napom elment, a másik felében meg tiszta ideg voltam. Elköszönünk.

Miután hazaértem, már csak a hecc kedvéért felhívtam az aaa-t, mint új vevő, és érdeklődtem a kocsiról. Igen… a fóti telephelyen van, erre felsóhajtok, hogy hál istennek, majd hangnemváltás után elmesélem, hogy, hogy jártam, és kértem kapcsolja a managert. Erre a válasz: azt ő nem tudja, mondom, hogy érdekes tegnap tudta kapcsolni... Majd leteszem a telefont, azt még hozzá tettem, ezt megírom. (Csak remélem, hogy kirakjátok.) 2,3 óra múlva csörög a telefon, újra a hölgy volt benne, megkérdezte sikerült kitalálni, mire mondom már haza is sikerült… elmeséltem neki mi történt emelkedett hangulatban, mire annyit mondott, ő ezt sajnálja, biztos rendszerhiba… Itt már köszöntem is el.

Ha még a rendszerhiba igaz is, kérdezem magamtól, hogy akkor mi a fenének alkalmazzák ezt a 3 marhát, akivel összesodort az élet egy röpke időre. Szerencsémre, másnap találtam még jobb autót, másik kereskedőnél, holnap nézem meg, csak remélem, hogy normálisan fognak hozzám állni, és nem fog megismétlődni bármilyen hasonló helyzet.

Biztos van aki vett már jó autót ott kedves emberektől, de nekem csak negatív élményem volt. Kívánom azoknak akik autót vennének vagy cserélnének, hogy ne járjanak így, és azt a kiszolgálást és hozzáállást kapják akik megérdemelnének, hisz elvégre is vevők lennének...

125 komment

Címkék: autó béna

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szemig jimmy 2009.01.13. 09:32:02

Lehet hogy én is mázlista vagyok (mint nuendo)de most megvédek egy kereskedőt. Újpalota, Suzuki használt telep. Nem Suzukit vettem, úgyhogy átnézettem kétszer másik márkakereskedővel. Szó nélkül belementek. Mindent megcsináltak rajta ami felmerült hibaként és némi noszogatás után a megbeszélt időben leműszakiztatva, átiratva megkaptam. Csak oda kell figyelni - szerintem...

trixilw 2009.01.13. 09:32:10

Az egyetlen előnye szvsz a magánszemély vs kereskedőtől való vásárlásnak, ha kp-ben akarsz fizetni, mert akkor magánszemélynél jobb árat tudsz kicsikarni. Egyébként mindkettő egyforma arányban akar átb**zni vagy tud korrekt lenni. Személyes tapasztalat.
Igenis vannak korrekt kereskedők és simlis magánszemélyek. De ki az aki manapság szerelő nélkül vág neki az autóvásárlásnak? Könyörgöm emberek ha olcsón vásárolsz egy 10 éves kocsit, akkor is 600-700 ezerről van szó, alaphangon. Nem éri meg az a 10 000 forint amit a szerelőnek adsz, hogy azt a pár kocsit amit kinéztél, nézze már meg veled mégegyszer?

2009.01.13. 09:37:03

Az AAAAról azért nem árt azt tudni, hogy nagy tőkeerővel próbáltak a magyar piacon valami egyeduralkodót csinálni. Ez a piac viszont egy részt nem bír el egy ekkora monstrumot, más részt lehetetlen az autóiparban tisztességes alkalmazottakat találni. Kénytelenek minden jöttmentet felvenni. Ettől aztán szétrohad az egész.

Lolita999 2009.01.13. 09:37:19

A Jaguar Hungaryben profik az értékesítők, én is tőlük vettem meg egyet használtan. A szalon is tetszik, és ott foglalkoznak az emberrel.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.13. 09:39:34

@Némethkriszta: Én is szívesen járnék Jaguarral, ha valaki ingyen utánam dobná. Persze nem valami felújítandó ronccsal. ;)

eko 2009.01.13. 09:40:17

Neppertől autót soha!!
Miért az ö zsebüket tömni?
Inkább a tulajdonostól, igy legalább látod, hogy nincs is annyi idős orvos házaspár az országban...

Infomaker 2009.01.13. 09:42:54

Érdekesség:
Szomszéd bácsi 3 éve halt meg, azóta is ott álla garázsban a most kb 5 éves Wagon R+, 30ezer km van benne. De nem akarják eladni, pedig 3 éve áll. Egyszer valaki jól fog járni vele, vagy a fene tudja, lehet nem használ neki, hogy áll.

bAnál Amál 2009.01.13. 09:47:00

@Infomaker: Jah, hát előbb ki kell venni belőle a bácsit!

nuendo 2009.01.13. 09:48:42

@Infomaker: Én úgy tudom, hogy az autónak nem használ, ha sokáig áll.

nuendo 2009.01.13. 09:50:13

@magyarparaszt: Nomen est omen! :)
Ez azért erős volt így kedd délelőttre.

bAnál Amál 2009.01.13. 09:51:27

@nuendo: Ha sokáig áll, az a mögötte állóknak sem használ...

2009.01.13. 09:53:07

Hát kedves posztoló ha így fogsz vásárolni legközelebb is akkor megérdemled a sorsodat.
Ha már ott voltál és a menedzser fejű alkalmazott sehol ne mvolt miért is nem hívtad fel? Rejtett számról hívott?

Az ilyen embereket szokás átverni de úgy hogy az nem is igaz.

Másik meg hogy én még olyan embertől, akiről tudtam, hogy nem olyan típus, akinek egy kg kenyér megvásárlása is gondot és 2 napi idegességet okoz, olyantól még nem hallottam hogy átverték, vagy sz@rt adtak el neki. Érdekesen viszont akiről tudom, hogy bevérzik a homloklebenye egy olyan kérdéstől a közértben, hogy "Mást adhatok még?", azt viszont naponta átverik mindennel.
Ez egy ilyen típusú ember, vannak ilyenek elég sokan.

bAnál Amál 2009.01.13. 09:59:01

@Hivatásos beszólóművész: Jé megszólalt a Wagonerbe 3 éve beszorult bácsi! Jó reggelt kívánok!

Stupidella 2009.01.13. 10:01:02

Csak örülhetsz, hogy nem sikerült tőlük autót venned... Az AAA úgy vág át, ahogy csak tud. Nem mintha a többi kereskedő nem vágna, de ezek még annális inkább.

irednek 2009.01.13. 10:01:54

Némi bizalmat ébreszthet, ha engedik elvinni a kocsit általad választott szervizbe. Második autómat vettem így tavaly nyáron, egyikkel sem volt semmi gondom (kopp kopp kopp), vagy ha volt, arról tudtam, és szépen el is engedték az árából. Lehet azért korrekt üzleteket is kötni, csak időt és némi pénzt kell rá áldozni.

2009.01.13. 10:02:37

@magyarparaszt: Ez igen! :D
Szeretem az ilyen hozzászólásokat. Nem is gondolnád mekkorát tévedsz!

És kérdem én, miért is öreguras hozzászólás az, hogy azt mondod valakire hogy gyökér és ezért átverik? Ne adj isten, téged is álandóan átvernek és ezt a világ számlájára írod? :D Ne sírj, nem lesz ez így mindig, egy idő után meg fogsz halni. :D

indapass90210 2009.01.13. 10:05:46

A suzukimat vegye má meg valaki, különbe' hüje a posztoló, és ezért tart ott az ország!

forrórágógumi 2009.01.13. 10:06:56

1. 22 évesen ne vegyé má kocsit bazze!!
2. Após, apuka díszléc volt melletted, vagy ők is ekkora balfaszok?
3. Miért nem akkor híttad a managert amikor ott voltál? nem egy rocketscience!!!
4. fázol a bkv-n mi bazeg hogy most akarsz kocsit venni
5. csipkebokor vessző
6. desert eagle 50.
7. game over

_laze_ 2009.01.13. 10:08:05

Hehe, miért, ó miért ennyire ismerős!!! Ugyanilyen sztori velem is megesett, autót akartam ott nézni, telefonos egyeztetés ugyanígy megvolt, gyorsan kiértem másnap, mert én tudom hol van, utána ugyanúgy sehol senki, mondjuk nekem a netről kiválasztott kocsi is még ott volt, de 3/4 óráig senki nem szőlt hozzánk, utána meg ránk akartak sózni egy törött-javított turbós biznisz pásszátot, majd egy szervízkönyv nélküli, alig négy éves renault lagunát... eljöttem...
(Másnap a neten láttam, hogy a neten a lagúna úgy van fent, hogy van szervízkönyve...)

randomuser1 2009.01.13. 10:08:30

én is ennél a cégnél vettem autót, az ügyintézésük vmi hihetetlen lassú, meg gondolom át is vertek a kocsival, de valószínű h máshol is átvertek volna, de ez a cég legalább közel volt és a többi kereskedéssel szemben elég szép választékuk van.

bAnál Amál 2009.01.13. 10:08:36

@Hivatásos beszólóművész: Ajj, hát ha visszaolvasol néhány hozzászólást majd megérted.

Gabor_vill 2009.01.13. 10:09:21

Sziasztok!

A G2 autórol tud valaki ilyen hasnoló sztorit? Azokat szalonok árulják garanciálisan, egész jo ajánlatok is vannak. Szerintetek?

Matrix_ 2009.01.13. 10:09:33

@forrórágógumi: Desert Eagle .50
Csak a pontosság kedvéért. :)

forrórágógumi 2009.01.13. 10:10:21

@MatrixHasYou: uff meghajlok, igazad van... korán van még

2009.01.13. 10:12:41

@forrórágógumi: Na mindjárt jön az a paraszt és te is vagoneres bácsika leszel. Ne írj ilyenket! Csúmya dolog.

Én szeretném most kijelenteni hogy:
Egyet értek a posztolóval, ilyenkor le kell lépni nem telefonálni. Vinni kell apucit vásárolni vinni, sőt még az apósomat, nagymamámat és a játékmackómat is. Továbbá korrektül, tettre készen és határozottan járt el. Így kell ezt csinálni! Így nem fgonak átverni.

@magyarparaszt: remélem így már kibékülsz velem, hiszen vétkeztem!

2009.01.13. 10:14:57

@magyarparaszt: Olvasson vissza az akinek 4 végtagja van és az mind láb.
Nem fogok 110 hozzószólást végigböngészni csak azért hogy egy ungarische paraszt ne kössön belém. Ha paraszt belém köt enni! Nem tehet róla, munkahelyi ártalom.

Rousboy 2009.01.13. 10:15:22

@Gabor_vill: A G2 autó egy nemzetközi kezdeményezés, a GM egyik termékének nevezik. Az itt eladott autók egy több pontos átvizsgáláson esnek át, ezután adnak rá garanciát, ez az amiben nagyon jó a G2. Tehát nem arra mennek hogy átverjék a népet, hanem átvizsgálják, minősítik és ennek megfelelően adnak rá egy árat és jótállást.
Én munkám során vagyok kapcsolatban velük, több országban működik a G2, csak sajnos nem annyira népszerű, mint pl. a hasznaltauto.hu és mivel kicsi a készlet, nyilván a többség nem innen vásárol. Sajnos.

aaaforum 2009.01.13. 10:16:36

az AAA-ról még többet megtudhattok az index AAA-s fórumán. érdekes tapasztalatokat olvashattok, durva átverések és eltitkolt hibák tömege!

indapass90210 2009.01.13. 10:16:36

"(Másnap a neten láttam, hogy a neten a lagúna úgy van fent, hogy van szervízkönyve...)"

Az miért érdekes, hogy van szervízkönyve?

rendszerhiba 2009.01.13. 10:17:56

Nem volt ott semmi rendszerhiba. Kóklerek gründolnak egy céget, aztán azt hiszik a vásárló az a surmák, aki önként és dalolászva odaadja a megtakarított és a még meg nem takarított jövőbeli keresetét.

evvan na!!!

Stoney Hill Billy 2009.01.13. 10:18:45

nem csoda, hogy vidéken is sorra bezárnak

k100 2009.01.13. 10:21:07

Magánszemélytől kizárólag.Ha jó emberismerő vagy kitudod szürni mennyire hazudós az eladó.vásárlás előtt napokig böngésztem a netet,kis tulzással fejemben voltak az árak.Kiirtam egy jópárat és lóra pattantam.Vittem magammal a nejemet is lássa hogy megy ez,meg elvégre Ő is jár majd vele.Sok kalandban volt részünk.Az,hogy nővel mentem automatikusan a madárnak nézést vonta maga után.A szokásos használtautóteszt után sokszor kérdezték:Maga autószerelő?Hülye lettem volna mondani,hogy nem.Innentől kezdve már nem voltak olyan készségesek.A végén 280km.-ről vettem egy korrekt autót,vezetett sz.könyvvel,kiváló állapotban,s hál' Istennek már egy éve szolgál hibátlanul.Minden vevőnek tanácsolom:Ne sajnálják a fáradtságot,időt,járjanak utána alaposan,esetleg vigyenek magukkal agy hozzáértő ismerőst.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.13. 10:22:28

vidéken is balfaszok némelyek. neten láttam a hírdetés hogy 150000 km-t futott 1,6-os corolla eladó jó áron, sérülésmentes, teli extrákkal. telefonon egyeztettem minden rendben volt. hívom apuékat hogy másnap nézzék meg helyettem, mert ők csak 40 km-re vannak onnan, én meg 140. aztán kiderült hogy a 150, az 230e km, a sérülésmentes az csak a jelenre vonatkozik, mert a múltban törve volt az eleje, stb, stb. szal feleslegesen mentek 80 km-t, mert ha ezeket eleve tudom, akkor szóba se jött volna.

egyébként magánszemélytől vettem később kocsit. 30km-re a lakhelyemtől, normálisak voltak, flottul ment minden, alkudni is lehetett... (nem corolla lett)

Kicsijoe 2009.01.13. 10:22:43

Nekem a bécsi úti autókereskedőkkel csupa jó tapasztalatom van.Röhej amúgy,de én,aki hisztérikus szinten irtózom a Suzukiktól,a Bécsi úti Suzuki nemtommi használt autóiból vásároltam (na nem Suzukit persze ;) ).Nagyon kedves volt az eladó,és minden vita és kérés nélkül kínálta föl az autót próbakörre,kérnem sem kellett,pedig őszintén szólva én valahol megértettem volna,ha nem teszi (akkora kocsit választottam,amiben gyakorlatilag alig értem el a pedált).Beültünk a kocsiba,először az úriember vezetett,és minden hülye kérésnek eleget tett (forgassuk ki négyezer-ötezer közé,álljunk meg hirtelen,stb,ezt nagyon nem szokták szeretni).Visszafelé én vezettem,és a józan ész határain belül adtam kenyeret a kocsinak bőven,teljesen korrektül segített,helyismeret hiányában navigált :D .

A gépkocsit kérésre nulla (!!!) forintért lehozták nekem műszaki állapotfelmérésre,mondván,hogy ha jó,akkor úgyis megveszem,ha meg nem,meg kiderülnek a hiábi,akkor legalább ők is tudnak róla.

Miután megvettem,a srác lehozta nekem Vácra,mert nem tudtam megoldani a logisztikáját,hogy hogyan menjek el érte (nem volt gépkocsival rendelkező ismerős,aki levigyen).Behozták a munkahelyemre a kocsit az összes papírral együtt,és a saját asztalomnál ülve az ebédszünetemben írtunk meg mindent,tényleg nem volt több 20 percnél,kötöttek biztosítást és át is iratták.

Az értékesítő kollega egy hét múlva felhívott érdeklődni,hogy hogy vált be a kocsi.

Mindez tavaly történt,egy 1997-es évjáratú használt kocsival,amiért össz 570.000 forintot fizettem.

A kocsi teljesen korrekt volt,nem egy pusztulat,amit örültek,hogy elsóztak,azóta belekerült 30.000 hibamentes kilométer (tavaly június).

A Bécsi úton minden autótelepen,ahol jártam,ezt a hozzáállást tapasztaltam,merem ajánlani nyugodtan mindenkinek.

(A másik hely,ahol mégkiemelkedően jó tapasztalataim voltak a Suzukin kívül,a Csonti-Car volt)

Mike36 2009.01.13. 10:23:12

miért nem hívtad fel a hölgyet?
nem az éjjeliőrrel kell megbeszélni milyen kocsit akarsz venni
egyáltalán nyitva voltak?
vagy ez ilyen kerítéssel bekerített, fabódés hely volt? akkor miért nem a nepperrel beszéltél?

Mike36 2009.01.13. 10:24:43

a vidék mtől lenne olcsóbb? pont hogy drágább, sokkal kisebb a konkurencia mint Bp-n

a psoztíró miért nem ment márkakereskedésbe?

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2009.01.13. 10:26:30

Aki kereskedőnél vesz használt autót, sikeres ember nem lehet...

autosave 2009.01.13. 10:34:31

pont mint az ingatlanosok, ott is van csali-hirdetés.

ui: jól jártál, hogy nem vettél kocsit. jó hogy nem volt vevő, ilyen jegesen nem is látszik :) napsütésben vegyél autót, jobban látszanak a hibák!

okostojgli (törölt) 2009.01.13. 10:51:21

22 évesen az ember túl lelkes, fiatal és talán naiv, hogy egy ilyen marhaságon kiakadjon. Nagyon sok ember nem az érdemei miatt van ott ahol van hanem mert nem jutott jobb. Mármint a dolgozónak mint munka és munkaadónak mint alkalmazott.

Lényeg, ne add fel, ne csüggedj, találsz kedvedre való gépet, ebben biztos vagyok. Amihez sok-sok balesetmentes kilométert lehet csak kívánni.

Auto-InterCont 2009.01.13. 10:54:03

Kereskedö vagyok, de nekem nem sem jobb a véleményem a kereskedökröl, mint nektek. Azt azért elmondanám, hogy páran már vettek tölem autót és azzal nézették át, akivel akarták. Nekem nem buli, ha valaki fizet egy komoly összeget az autójáért, utána pedig bajlódik vele. Ja, hogy nem vagyok olcsó? Jó autókat hozok, alapos átvizsgálás után és minimális hasznom van rajta. Tudni kell, hogy a jó autó nem olcsó. Persze ki lehet fogni az aranyhalat, de azért ez elég ritka.
Volt nem egy esethogy, valaki tölem akart autót veni, de nekem nem volt olyan, ami tetszett az érdeklödönek. Nem azt mondtam, hogy beszerzem az autót, hanem kerestünk együtt egy megbízható darabot, magánszemélytöl. Elmondtam, hogy mire kell odafigyelni és ennyi.
Egy kuncsaftnak hoztam nyáron egy E39-es BMW-t. Eddig semmi panasz nem volt rá, de múlt héten szólt, hogy párásodik a jobb elsö lámpája. Mondhattam volna, hogy sorry, de nem így állok egy autóhoz. Most lámpát keresek neki és saját költségen javítom a hibát.
Ez csak pár apróság, de hozhatnék több példát. Nem magam akarom fényezni, de van aki nem megélhetésböl autókereskedö, hanem mert az autó a hobbyja. Ja kérem, hogy nem is gazdagszom meg? Ez igaz. Eddig még nem voltak arra utaló jelek, hogy gazdag leszek ebböl az üzletböl.

mesekukac 2009.01.13. 10:54:52

egy kereskedő maga mondta nekem, hogy fél órán belül oda tekeri a km-órát és olyan lepecsételt szervízkönyvet hoz, amilyet csak akarok... ennyit a kereskedésben árult autókról...

Auto-InterCont 2009.01.13. 10:55:26

nekem nem sem? Nem rossz mi? :D

Rousboy 2009.01.13. 11:00:06

@Auto-InterCont: Azért ezt a lámpa cserét is túlzásnak tartom egy kicsit, ez a párásodás sok mindentől lehet, nem valószinű, hogy emiatt lelkiismeretesnek kellene lenned. Nem is teljesen értem az ilyen kicsinyes embereket, megveszik nagymájerül a BMW-t, aztán van pofájuk visszaszólni ilyen jellegű dolgok miatt?
Nonszensz.
Ameddig grátiszba rendelgeted a BMW lámpákat, addig nehéz lesz meggazdagodni. :)

magyar-magyar szótár 2009.01.13. 11:00:09

Szó volt arról a blog-pont-hu bróker szak[bér]blogjában, hogy az AAA-autó, mint tőzsdeiszereplő az év 10 nagy buktájában van benne. Nam,ost ez a történet pont példa is arra, hogy van egy viszonylag jól működő, használtat-használtra is csereberélő kellemes [amerikaig szisztéma, amit megbasszusgitározik a magyar menedzsemnt, frnchise ide és oda. Vagyis elnyerte az AAA -franchise-t, de ugyanazt csinálja, mint Fehér Murva Kft korában.

Tanácsok haladó használtautóvásárlóknak, ha mélymagyarországon szeretnének autót:
-ne legyél érzékeny. Hiába 6millás az a használtautó, de használtautó.
-ott követted el a hibát, hogy nem a hitelről kezdtél érdeklődni. A 25%-ból gondolom, hitelre vetted volna
A HITELRE VESZEK varázs-szó, lehet, hogy még cicamicázott is volna veled egy eladólány, ha SOOOKHITELT igényelsz.
-ma elsősorban hitelértékesítés folyik a használtautótelepnek látszó helyeken.

-általános a magyar kereskedelemben, hogy nincsenek oda a vevőért. meg az ügyfélért meg a betegért. Ez a kis körmagyar. Ugyan, mért is kelett volna hasraesnie valamelyik értékesítőnek attól, hogy ott vagy érdeklődni

Az ember, ha jó használtautót akar magának, fáradjon, törődjön, nyűglődjon, érdemes, vannak tipusok (amit kiválasztottál, éppen az) amik 60ezerrel jobbak, mint sok "újautó" nullkilométersen..
Az általad kiszemelt autó éppen ez a cuki-csoki kateg.

Auto-InterCont 2009.01.13. 11:03:54

@Rousboy:
Igen, van ilyen gyanúm nekem is. :D
Azt is mondták, hogy talán javítható 18 000 Ft-ért, lehet, hogy az lesz a nyerö.
Most szedik ki a lámpát aztán, ha tudják, javítják, ha nem, akkor cserélem.

KopaszMercis 2009.01.13. 11:12:38

Magyarorszagon nincsen verseny.. ez a baj bebetonozott hulye faszok vannak mindenhol.

El kell innen takarodni a gecibe.

bgyuszi76 2009.01.13. 11:15:10

Magánszemélytől csak akkor vegyél, ha ismered. Ha nálad kiderül, hogy a kocsi lopott, te vagy a költségviselő, ezt nemrég egy haverom is megtapasztalta egy 2002-es Astrával. (2004-ben vette, akkor még jó ára volt) Magyar rendszám, jó állapot, de egy közúti ellenőrzésnél kibukott, hogy az autót Németországban lopták. Autó elkoboz, pénz ablak, magánszemély nem létező iratokkal. A kereskedésben legalább kötelesek kárpótolni, ha kiderül a stikli, de ezt is jól kell megválasztani: én legutóbb egy 14 éve működő Ford márkakereskedésben vettem egy 1 éves Suzukit, bank által visszavettet. Azóta csak téli gumit, meg olajat, olajszűrőt vettem bele, az állapotlap olyan hibát is feltárt (repedés a lökhárítón), amit nem vettem észre. Eddig minden autómat kereskedésben vettem, ez volt az első, amire jó szívvel gondolok vissza.

Hang Ember 2009.01.13. 11:16:40

Menyasszonyom nézett ki egy Punto-t a sok A betűs cégnél. Két nap telefonálgatás, egyeztetés után irány a kereskedés, előtte telefon, hogy megyünk, de tizenegyre érjünk oda, mert egyébként, meg nemtudjukgarantálni, ott voltunk fél tizenegy előtt, tíz percig a kutya sem büfögött felénk, aztán jött egy faszi aki kivitt, természetesen a kinézett ótó sehol, de van másik helyette, fú nézzük meg azt. Komplett vételi, hitel és készpénzes koncepcióval mentünk oda. Bemegy a fószer az irodába, be se hív minket, vagy tíz perc múlva kibattyog, közli nyóc évre ennyi és ennyi a törlesztő. Mondjuk neki, hogy az gáz mert egy egymillás kocsira ha befizetek 25%ot akkor a fennmaradó összeg sehogy sem passzol. Aszondja há' én azt nem nem tudhatom mert a kolléganő így számolta ki. Na ekkor fogtuk magunkat és eltűntünk onnan. Fél egykor telefonál egy hölgyike, kérdi hogy mikorra érünk oda, mert nem tudják akkor garantálni a kocsit, egyáltalán fenntartjuk a szándékunkat? Mondjuk, hogy persze. Csak nem nálatok. Végül is Gyöngyösön a Fiat szalonban sikerült egy négyéves Puntora akadni, most azt használjuk, és nagyon szeretjük. Itt a vége fuss el véle!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 11:22:21

Öreg hiba, nagy lámaság az AAA-s maffiával szóba állni. Azt hittem, ezt még az oviban is tudják, annyi per és történet van már róla. Nem ismerek olyan embert, akinek valami rokona, ismerőse ne szopta volna már be velük, sőt még a TC is kétszer cikkezett róluk. Ember, hát eddig csukva vóóóóót a szeme?!

Auto-InterCont 2009.01.13. 11:27:07

@KuKori:
Mi a véleményed a használt autót garanciával kínáló cégröl?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 11:27:08

@bgyuszi76: Én vadidegentől vettem eddig az összes kocsimat (magánszemély) és mindig jól jártam. Kereskedésből csak unatkozó milliomosok és szerencsevadászok vegyenek... Dolgoztam márkakereskedésnél és nepperrel is kapcsolatban álltam, tudom miről beszélek. A Weltautónál is ugyanúgy TEKERIK az órát.

Slusszpoén:
A mostani kocsim is magánszemélytől van, lehet tippelni, hol akarta eladni a kocsit, mielőtt a használtauto.hu-n megjelentette :) Telefonon beajánlották neki az 1.9 milliót KP, odaérve 1.5 lett :) Aztán fél nap alatt felment 1.65-re :) AAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaa autó, a szopás fellegvára :)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.01.13. 11:28:17

Így működik a piac. Balfaszok voltak, mástól veszel.

Auto-InterCont 2009.01.13. 11:28:29

@KuKori:
Köszönöm a gyors választ! :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 11:31:13

@Auto-InterCont: lásd Weltautó. Bár egyszer vettem egy korrekt kereskedőtől, ők Csepelen voltak és bármikor ajánlani tudom őket mind a kínálat (nem vesznek be minden szart, ott voltam, ahogy elküldtek épp két autóst, pedig szemre nem volt igazán gáz a kocsijuk, de a műszaki felmérésükön nem ment át), mind pedig az ügyintézés és a kulturált körülmények szempontjából.

www.creditcar.hu/


Mondjuk egy másfél éves kocsival nehéz mellélőni, de rendesek voltak minden tekintetben és nem konténerből árultak. Na, az olyan helyet kell nagyon nagy ívben kerülni.

Csontos Szigfrid 2009.01.13. 11:34:44

Szerintem is használt autót leginkább magánszemélytől szabad venni. Ha lehet, ismerőstől. Engem erről ugyan lebeszéltek, hogy sokért adja akitől vettem, de mégis jól jártam, mivel azt kaptam, amit kifizettem. 3 éve vettem egy autót (2001-es), és semmi baja azóta sem, a km is annyi, amennyit az óra mutat. Nem sajnálom azt a 100-ast, amennyivel többek szerint többért vetem, mert semmi problémám azóta sem vele, pedig lassan 10 éves lesz. A nyugalmam többet ér. És persze az, hogy korrektül ment az üzlet a vásárláskor. Valamint semmilyen elhallgatott, rejtett hiba nem volt. És nincs is máig sem.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 11:42:44

@Calyx: Nekem hasonló a dolog, csak a márkakereskedés nem volt hajlandó alkura a másodjára kinézett Mazda 626-ra. Nem akarták a 91000 km-t futott autón megcsinálni a nagyszervizt (!!! Mazda márkaszerviz!!!), de az árból engedni sem egy fityinget sem. Jó hozzáállás :D Nem is ott vettem meg, de nem is bántam meg. 150 ezerrel olcsóbban lett egy vezetett szervizkönyves 61.000 km-t futott 626, magányszemélytől, elvégzett szervizzel :)


Eredetileg ott egy Seat Toledo 2.3 executive-t akartam venni amúgy (így kerültem oda) és augusztusban egy havas (!!!) kép volt fenn a kocsiról a telepen, ennek ellenére nuku alku. Még három hónap múlva is ott rohadt szegény kocsi, ahogy a hasznaltauto.hu-n láttam..

R_Gábor 2009.01.13. 11:43:19

Sziasztok. Ez ismert trükk. Hirdetnek egy jó állapotú, ellenőrizhető előéletű kocsit. Te felhívod őket, mondják, hogy megvan, mehetsz másnap. Aztán mikor megérkezel, közlik, hogy sajnos elvitték a kocsit. De természetesen vannak még hasonló árú kocsik, nézd meg nyugodtan. Te megnézed, és konstatálod, hogy ami annyiért van, az mind romhalmaz. Természetesen a hirdetett autó sosem volt meg nekik.
Ez van. Úgy vannak vele, hogy odacsábítanak, aztán biztos lesz olyan, aki, ha már elment, nem távozik üres kézzel. Ezt velem kétszer játszották el, csak nem az AAA, hanem egy DarCars nevű cég, és nem Budapesten, hanem egy messzi-messzi városban. Ebből szerencsére csak az egyik alkalommal tömegközlekedtem egy órát, hogy odaérjek, a másik alkalommal kocsival vittek. Úgy látszik, ide is elért ez a trükk.

andzsin 2009.01.13. 11:44:47

Mostanában vettem használt autót, az egész haszn.piac nálunk úgy működik, mint az egész ország: akit le tudnak húzni, azt lehúzzák és aztán mehetsz a levesbe...

Útszéli, murvás..stb. kereskedőtől soha! (Nem vitatom, hogy vannak tisztességesek, csak ez nem derül ki sehonnan, hogy ki az.) Volt a totalcaron egy cikk nemrég érdemes átböngészni a kommentekkel együtt: totalcar.hu/magazin/velemeny/tekernijo/

Gyakorlatilag minden autónak vissza van tekerve az órája. A kereskedők döntő része hülyének nézi a vásárlót, mindegyik autója garázsban tartott volt, kevesett futott, nem dohányzó, első tulaj hölgytől vette:))) meg a nénikéd vazze...

Úgyhogy három lehetőség kínálkozik:

1. Magánszemély, de ott is résen kell lenni.
2. Külföld, pl. a németeknél ezek a magyar trükkök kizártak, csakhát ott a reg. adó.
3. Márkakereskedés - amelyik nem nagyon meri megtenni, hogy becsapjon. Ráadásul ők úgy adják át az autót, hogy kapsz egy listát arról, amiről megbizonyosodtak, hogy az úgy van ahogy, erre garanciát vállalnak (!), így azért sokkal nagyobb a biztonság.

(Nekem csak egy kis összetűzésem volt a múltkorában az egyik kereskedéssel, írtam az adott márka magyarországi központjának egy levelet, olyan meaculpázás lett a vége, hogy még most is fényes a hátsó fertályom:) és még pénzt is kaptam vissza.)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.13. 11:45:50

@R_Gábor: Cseles, ez most magamtól eddig eszembe sem jutott. De most ahogy leírtad, tényleg könnyen elképzelhetőnek tartom, hogy pofátlanul megcsinálnak ilyeneket. És hány olyan van amikről nem is tudunk... :(

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 11:46:30

@Auto-InterCont: Őőőő, szívesen, bár akkor még nem láttam, mit írtál nekem :)

Artie 2009.01.13. 11:48:01

Vidéken drágábbak az autók...

Egyébként azóta van ekkora szar, mióta a létszámot a tizedére csökkentették, már szinte csak a félhülyék és a teljes hülyék maradtak ott.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 11:52:27

@andzsin: A márkakereskedéses tézist erősen cáfolnám a Porsche Hungária volt munkatársaként :) Óratekerés, szervizkönyv hamisítás (!!!) ott is lazán játszik. Csak a piaci árnál 5-10%-al többért. A németeknél is sajnos rájöttek a kelet-európai trendre, már ott is teker a nagyja és nem csak a török és szerb, mint régen. Sajna a bajszos bajor is már rájött, hogy több pénzt kereshet. Hadd álljon itt példaként egy történet, amely velünk esett meg:

Kimentünk Münchenbe, mert a barátom kinézett az asszonynak egy A-mercit. Meg is volt, német kereskedőnél. Évjárat 2004 (2006-ban voltunk ott), futott kilométer: 179.000!!! Tudod mit mondott? Ha kicseréled a szőnyeget és a kormánybőrt, ezt Magyarországon (!!!) eladod 40.000 km-t futottnak! Azt hittem állva borulok fel, érdekes volt hallani a német szájából ezt.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2009.01.13. 11:57:49

Az AAA mint tőzsdei szereplő egy vicc. Egyébként ezért érdemes a BÉT oldalát nézegetni, mert itt kötelesek minden komolyabb gazdasági tevékenységről beszámolni. Legutóbb például arról, hogy eladják az összes magyarországi telephelyüket, és ezután csak pár helyet fognak bérelni. Nem kell negy gazdasági képzettség, de az ingatlanvagyon értékesítése olyankor jön szóba, amikor hirtelen likviditási gondjai támadnak egy cégnek (a másik variáció, hogy jelzáloggal voltak terhelve az épületek és már ezt sem tudták fizetni). De az, hogy ennyire paraszt módon állnak hozzá az értékesítéshez, semmivel sem magyarázható.

cazsolti 2009.01.13. 12:02:58

forrórágógumi 2009.01.13. 10:06:56
1. 22 évesen ne vegyé má kocsit bazze!!
2. Após, apuka díszléc volt melletted, vagy ők is ekkora balfaszok?
3. Miért nem akkor híttad a managert amikor ott voltál? nem egy rocketscience!!!
4. fázol a bkv-n mi bazeg hogy most akarsz kocsit venni
5. csipkebokor vessző
6. desert eagle 50.
7. game over

Forrórágógumi tipikus lúzer. Ha te nem vehetsz autót, más se tegye?
Én is most vettem, ma veszem át, és nem fogok többet melléd állni a buszon:) Ha neked nem megy, még nem kell lehúzni mást!

rendszerhiba 2009.01.13. 12:13:31

@cazsolti: Valami hasonlót akartam írni én is. A srác naív volt és lelkes. Ennyi. Bepalizható.
anno 19 évesen vettem az első autómat, a szomszéd majdnem legyilkolt a szemével. 40 évesen trabit hajtott, én meg egy használt nissan-t. ennek már több mint tíz éve.
igaz én dolgoztam suli után, németeknél nyári szünetben, minden szutyok munkát amiért jól fizettek, csak legálisan.

decens 2009.01.13. 12:15:37

3 éve vettem egy akkor 13 éves F Astrát amit a hasznaltauto.hu-n nézetem ki. A kocsit hoszú távra szántam, és bár kiderült, hogy nepperé az "ecseri piacon" azóta is megelégedéssel használom. A kocsit megnéztem kívül, belül és alulról is, mentem vele egy próbakört a parkolóban és a kötelező 15%-os alku után megvettem. Ezután 1 hónapon belül felújíttattam és azóta is naponta használom (évi 23000 km-t).
Tanulság: Csak hozzáértő (legjobb ha típus ismerő) vegyen használt autót, vagy vigyen magával TÉNYLEG hozzáértőt!!! Ha lehet, egy akkreditált állapotfelmérés sem árt!

Paladin 2009.01.13. 12:19:43

@KuKori: Azért két év alatt 180 -at lefutni nem semmi...

keila16 2009.01.13. 12:21:40

Decemberben szántunk autóvásárlásra magunkat, néhány kereskedésben votl szerencsém járni :)

Kiemelném (negatív irányban) a Bagi autóházat, az Üllői út vége felé.
Ezt néztük ki:
www.hasznaltauto.hu/2655728_seat_ibiza_2006http://www.hasznaltauto.hu/2655728_seat_ibiza_2006

odaérünk, előszőr sehol senki, majd kijön egy fickó, és rém lekezelően válaszolgat a kérdésekre. Megjegyzem rosszul, mert a kiírásban ugyan 80LE az autó, meg szerinte is, a forgalmi szerint már nem, de ez nem igazán zavarja. Ki akarjuk próbálni, erre mondja ok, beül a kocsiba cigivel (egy eddig nem dohányzó autóba, ez növel az értékén?), és elkezd körbe vezetgetni. Mondjuk neki, hogy igazából MI szeretnénk kipróbálni, anélkül nem igazán vesszük meg. Nagy nehezen belemegy, mehettünk két sarkot :)
A szervizkönyv ezek után tök üres volt, de megígérték, hogy kitöltik (!).

Meg akartunk nézetni ismerős szerelővel, ez kaukció ellenében ment volna. Ezzel amúgy nem lett volna gond, csak az egész miatt felmerült bennem, hogy egyáltalán el akarják adni? vagy minek hirdetik?

hogy pozitív is legyen:
Ajánlom a Fehérkredit Kft-t, megbízhatóak és korrektek :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 12:24:46

@Paladin: "kulcsos autó"-nál előfordul. A cég portáján van a kulcs és boldog-boldogtalan elviheti. Vagy üzletkötő, akinek naponta kell megtenni a Hamburg-München távot. Sok ilyen van sajna, meg kell nézni a mobile.de-n az átlagos német kilométerfutást, nem az itthoni meséket :)

Nálunk az autó megáll a 90000 km környékén 6 évesen és 20 éves koráig be se indítják. Legalábbis óra szerint :)

Auto-InterCont 2009.01.13. 12:25:47

@keila16:
aukció - árverés
kaució - biztosíték, letét, foglaló
kaukció - átverés???
:D

Auto-InterCont 2009.01.13. 12:29:26

@KuKori:
Hamburg - München naponta?
Az kb 800 km, tehát csak úgy jöhetett össze, hogy egy évig használták az autót, aztán egy évet állt.
Nem tesz ám jót az autónak, ha egy évet áll!
:D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 12:31:13

@Auto-InterCont: Jól van már, hát cement vagy te, hogy kössél? :D Példa volt, bár ezt Te is tudod :)

bgyuszi76 2009.01.13. 12:35:38

@KuKori: nekem a legutóbbi vásárlásom Ford kereskedésben: autó piaci ára 2M, kereskedésben 1,7M, plusz téligumi, plusz azonnal levették a nevemről a régit. Ennyi. Nekem akkor is megérte volna megvenni, ha piaci áron adják, hiszen jött át a B10 erre, plusz nem nekem kellett tovább fizetnem minden egyéb sarcát. Ez egy-két autónál több is lehet, mint az árelőny a "hallgatag" magánszemélynél. Nekem ez a tapasztalatom, persze a lakókocsis, murvás kereskedéseket kerülöm.

forrórágógumi 2009.01.13. 12:37:46

@cazsolti: Hahhahahahh hát eddig is ritkán álltam volna melletted a buszon balfaszkám, mivel már vagy jó 11 éve kocsival járok, hahahahah. Képzeld el megtehetem hogy kocsit vegyek és fogok is, csak a minap is kiszállt mellettem az a tipikus mai kb 17 éves köcsög lógógatyás szétzselézett hajú, vérben forgó szemű szétspeedezett agyú hülye kis prosztó egy vadiúj L-es rendszámú ford-ból és beslattyogott a szakmukiba. Ez nem irigység és nem lúzerség csak simán bassza a fal alját. Gondolkoztam amint mentem mögötte gyalog, hogy ha most nálam lenne az ominózus Desert Eagle .50 ....

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 12:39:56

@bgyuszi76: Vannak pozitív példák, ez szerencsés dolog. Különben már nem léteznének a kereskedések :) Sajnos az olyan esetek, mint a tiéd, elég ritkák. Minden esetre Te jól jártál és ez a lényeg, örülni kell neki :)

Szendwich 2009.01.13. 12:55:59

@keila16: "Meg akartunk nézetni ismerős szerelővel, ez kaukció ellenében ment volna." Na ez azert furcsa. Alap, hogy nyissa fel a motorhaztetot a kereskedo es alap, hogy en belenyulok. Ha nem engedi, akkor viszlat.

killerkaller 2009.01.13. 13:00:06

Minden használt portékánál kell valami egészséges bizalmatlanság,mondjuk adnak is rá okot a kereskedők. Nagyértékű vásárlásnál, mint pl. autó, ez fokozottan igaz.
Én mostanában nem vettem használt autót, de ezt tenném: szervizkönyv ellenőrzése, már ha van, aztán irány a márkakereskedés és szerviz, ahol a vásárlástól kezdve mindent regisztrálnak, ami az autóval történt.

Secnir 2009.01.13. 13:05:11

hát nemtom kedves cikkíró, milyen nehéz ma autót venni manapság.
nekem golfom most adta be a kulcsot, kénytelenek voltunk karácsony előtti napon autót venni.
namármost.
sok helyen voltunk, délben értünk ki a fővárosi autópiacra.
alig volt valaki, a nepperekkel szabályosan fogócskáztunk, mert ahogybeértem az egyik placcára, már jött is ki a fagyban, felöltözve, hogy melyiket szeretném megvenni. aztán ahogy átértünk a másik felségterületére, azonnal megjelent a következő.
végül kipróbáltunk több autót is (addig a többi irigykedve nézte mindig azt, akinél próbáltuk), és akinél döntöttünk, az bekiabált a faházba, hogy mire beérünk legyen kávé az úrnak (!) meg a tea a hölgynek.
hát igen, pang a piac, és ha autót akarnak eladni, akkor akarni kell.
az aaaaaa nem aaaakar. ennyi.

andzsin 2009.01.13. 13:06:59

Kukori: nem ez az általános Németországban. Ott egy kereskedő, ha ilyeneket csinál, amit nálunk, örökre lehúzhatja a rolót.

Az, hogy a Porschénél megcsinálták, elég gáz, hogy senki nem nyomta fel őket. Én meg nem járok német autóval:) semmilyen európai szutyokkal:)

Egyébként meg nem átallom közölni előre, hogy jogász vagyok, úgyhogy ne próbálkozzanak:) De nem kell ehhez jogásznak lenni, hogy az ember eredményt érjen el. Murvás kereskedővel szemben a faxom fog bíróságra járkálni, de egy márkakereskedőnél van magyarországi, európai képviselet, a japánoknál meg japán, a dél-koreaiaknál meg dél-koreai. Szerintem k...vára nem örülne egyik márkakereskedő sem, ha valaki megtalálja a panaszával valamelyik cégközpontot, mert azt nem teszi zsebre, amit onnan kapnak válaszként. Erre is vannak már tapasztalatok. Szóval azért a márkakereskedést tökön lehet csípni.

Secnir 2009.01.13. 13:09:46

autó-intercont.
weltautónál vettem már autót, garival, fél év elteltével váltót kellett benne cserélni, szó nélkül megtették.
magánszemélytől vettem 2* autót, egyik jó volt, másik hulladék. de azt tudtam is.
kereskedésből volt a többi mind, nem csalódtam (igaz, nem aaa-s volt, hanem a fap, illetve egy fehérvári volt a másik.).
ez a 7. autóm 10 év alatt.
ami az eladást illeti: csak magánszemélynek.
polómért a weltautó akart adni 750e ft-ot. mondom barátom te ittál valamit.
két nap múlva 1m350e-ért adtam el. áron alul.

Auto-InterCont 2009.01.13. 13:19:35

@Secnir:
´´ami az eladást illeti: csak magánszemélynek.´´

Peugeot 206-osomat hírdettem Magyarországon 800 000 Ft-ért. Felhívott egy kereskedö, aki 600 000 Ft-ot ajánlott érte. Nyílván elhajtottam. Aztán még párszor megcsörgette a telefonomat, talán azt gondolta, hogy visszahívom. Röhej! Végül Szlovákiában adtam el 95 000 Sk-ért. Az autó rendes autóbuzi módjára meg volt kímélve és azóta is elégedett vele a tulaj.
Akkor az Sk/HUF árfolyam 8,5 volt.

keila16 2009.01.13. 13:34:47

@Auto-InterCont
hehe elírtam, de van benne valami :D

@Szendwich
Mivel én nem értek hozzá, el is kellett volna hozniuk, bar nem messze. Máshol egy szó nélkül elhozták a szervizbe, ahol megallapitottak h ok es meg is vettük :)

Donor 2009.01.13. 14:19:04

Post író kicsit naiv, mert egy használt autó vásárlás nem ilyen egyszerű mint ő képzelte, de fiatal kora kiváló mentség erre.

Interneten nem lehet autót venni. Az csak arra jó hogy tájékozódjunk a piaci viszonyokról, illetve mire számítsak a pénzemért. Persze meg lehet próbálni végigjárni a jobb ajánlatokat, de azokat általában megveszik mielőtt odaérnénk. Illetve a hirdetések sohasem adnak valós képet, tehát az évjáraton és a kocsi tipusán kívül semmi sem biztos. Aztán nem apóssal kell kocsit venni hanem egy tapasztalt haverral.
Az hogy apósnak volt Ladája és azt is sokat kellet szerelni nem számít tapasztalatnak :)
Egy olyan személyre van szüksége az embernek aki sok autót próbált és hallás alapján megmondja ha valami baja van a kocsinak.
Motor, futómű, kaszni, kipu hibák többsége ugyanis szerviz nélkül is megállapítható nagyon gyorsan.

Teljesen mindegy, hogy magánszemélytől vagy kereskedőtől veszed a kocsit, mindkét esetben bele lehet nyúlni a jóba és a rosszba is.
Azonban az első autót amit megnézel nem szabad megvenni, meg kell nézni több autót és visszamenni a legjobbhoz.
Itt be is jön a magánszemélyektől vett autó problémája. Sok helyre kell mászkálni, időt egyeztetni. Kereskedőnél meg odamész, körbenézel sok autót megnézhetsz egyszerre.
Persze így is sok kereskedőt meg kell nézni, mert az igényeinknek megfelelő autót nehéz megtalálni így is. Szerencsére vannak helyek ahol kis távolságban van sok kereskedő. Az ilyen helyeken érdemes végignézni mindent. Ha konktét típust keresel akkor jó mert gyorsabban végignézed a kínálatot.

Általában kereskedőnél is magánszemélytől veszed, csak a kereskedő leveszi a jutalékát a tárolásért és ügyintézésért.
Ha megvan az autó akkor le kell foglalózni, ugyanis nincs az a hülye kereskedő aki egy telefonos "talán megveszem" re félrerak egy autót és nem adja el az első komoly vevőnek.

Engem kifejezetten idegesít ha körülöttem legyeskedik a kereskedő. Nézelődöm. Az adatokat írják ki a papírra, általános állapota, felszereltsége és ára alapján el tudom dönteni hogy érdekel e a kocsi, ha érdekel akkor odamegyek a kereskedőhöz és megkérem mutassa meg. Ebbe beletartozik a kipróbálás a belső alapos átnézése ami mindennél jobban árulkodik arról hogy mennyi van a kocsiban. Amúgy is nem a km alapján kell kocsit venni hanem használtság alapján. Nyilván több pénzért kevésbé használtat akarok venni. A hideg indításból is kiderül a motor állapota és menetpróbánál is sok minden kiderül pl. a futóműről. Persze ehhez kell a hozzáértő haver.

Ha a műszer szerinti km nem közelít a belső alapján becsült használtsághoz, azonnal felejtős. Nem feltétlen csalnak, lehet hogy csak nem vigyázott rá a tulajdonosa. Ha egy kocsira nincs kiírva az ára és egyéb alap paraméterek, felejtős.

Az hogy külső akkuról bikázzák be az nem gond, mivel állás közben lemerülhet.

Használt autó árába amúgy is bele kell kalkulálni egy komplet szerviz költségét.
Olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, fékolaj, vezérmű szíj és feszítő, gyertyák meg cseréje erősen ajánlott ha kell ha nem. Az akku, fékpofák, vízpumpa, gumik, ablaktörlő gumi cseréje igény szerint opcionális, de azért számíts rá.

Szóval egy használt autó vásárlása kockázatos akkor is ha ért hozzá valaki. Az aki fél ettől az ne vegyen használt autót, még mindig elég jó hitel konstrukicóval lehet Suzukit venni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 14:27:58

@Donor: Utóbbi három autóm ugyan a netről van, de a többi helytállónak tűnik nekem is :) Az újság az maga a vicc (már), máshonnan meg hogyan tájékozódjon a vevőjelölt? :)

bgyuszi76 2009.01.13. 14:45:59

@KuKori: Szerencsére ez a kereskedés egy nagyon jó példa, több barátom is vett már itt autót, de ez mögött nem sok titok van: megfizetik az alkalmazottakat, és nemcsak a kocsi eladásában vannak érdekeltté téve, hanem tartják az emberrel a kapcsolatot később is, hiszen az elégedett ügyfél a legjobb reklám, és az vissza is fog térni. Örömteli, hogy büszke lehetek egy sötét zalai autókereskedésre, mindenkinek merem ajánlani. Az különösen jól esett, hogy kiszálltam a régi kocsiból, aláírtam a papírokat és a másikkal mehettem haza, tehát egy napig sem kellett nélkülöznöm. Amikor a Corollát (újonnan) vettem, a régi kocsimat előbb beszámították, majd ezután intézték az új papírjait, forgalomba helyezését, stb... Ez 3 hétig tartott, addig kölcsönautó. Szóval, nekem legközelebb is ehhez a Ford kereskedéshez vezet az utam, ha autót veszek, a Tromf Carhoz hasonló szarházyakat persze messze elkerülöm.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.13. 15:29:28

én a netről vettem autót. több helyre telefonáltam, érdeklődtem. az első kocsi amit megnéztem élőben magánszemélynél tetszett, jó volt, csak kicsit sokallottam.

aztán végülis egy héttel később ezt a kocsit vettem meg. 10%-ot alkudtam le belőle. egy apró hibája volt amivel számoltam is, 5.000 Ft-ért oldottam meg a cserét, egy délutánomba került.

ősszel műszakis lesz, így nyárra nagygenerált tervezek. biztosan lesz egy két dolog amit cserélnem/tetnem kell, de ez belefér.

nuendo 2009.01.13. 16:44:15

Ahol én jártam jól (de lehet, hogy csak szerencsém volt) az a Lőrinc Autópark az Üllői úton (Bp. XVIII. ker.)

A fiatal srác (ha jól emlékszem Gábor) nagyon segítőkész.

Szendwich 2009.01.13. 18:31:25

@Donor: "Az hogy külső akkuról bikázzák be az nem gond, mivel állás közben lemerülhet." Ez igaz, csak nehogy haza fele a tankolás után ne induljon be az autó, mert teljesen tropa az akksi...

BGyRacer 2009.01.13. 18:38:48

@forrórágógumi:

-20 se' vagyok és nemrég vettem a 2. autómat
-hétköznap napközben bkv-val járok (pedig valóban hideg van rajta)
-mi közöd van hozzá, h. miért vesz v.ki autót és hány évesen?!
-fogadok te sem 1magad mész autót venni (hisz ki hozza haza a másik autót?

Poszthoz: Nem veszek kereskedésből autót. A legtöbbet 1 autóról a gazdája mond el. Jah és én kávéval is megkínáltam azt, akinek eladtam az előzőt, szóval v1etek tőlem autót:)

Donor 2009.01.13. 19:57:00

@Szendwich: Azért azt még aláírás előtt ki lehet deríteni hogy milyen álapotu az akku. Elég ha felkapcsolom álló helyzetben a lámpát, ha világít rendesen a kocsi is be fog indulni....illetve nem vennék meg olyan kocsit ami nem :)

kuk22 2009.01.13. 20:39:23

Ez elég naiv nekiindulás, örülj, hogy nem volt ott senki!

Nekem az volt az alap, hogy lekesedésből nem adok senkinek 1,5 millát, szóltam egy autógurunak, hogy legyen már valaki, akit nehéz átb*ni és józanul tud dönteni. Mondott olyan dolgokat,hogy nekem tizde eszembe nem jutott volna. Azzal kezdte, hogy Bp. 40 km-es körzetén belül soha, ugyanis Bp.-en nincs nem összetört autó!
De így is ismerős ismerőse volt a kereskedő, várpalotáig mentünk érte. Semmi gyanus nem volt, korrektek voltak, de azért első nézelődésnél forgalmiból kinéztük tulaj, lakcím (eléggé rejtegették), aztán kinyomoz.
A mese igaz volt, ami kicsit fájt, hogy tőlük 1,1-ért számították be, 1,6-ért kínálták, nekünk haveri alapon 1,43-ig sikerült lemenni,1,5 hónapot volt ott, és a k*va rádiót, amit kiszedtek nem voltak hajlandók beletenni, elakadás jelzőt is csak azért kaptunk, mert sírtunk, hogy mi van ha megállít hazautón egy rendőr...a tank persze porzott, szóval kereskedők. A független szervíz alap.

De 10-re mentünk, és 3-kor át volt iratva az autó úgy, hogy a tulaj nem volt ott.
És a 4 évig óvott család kedvence autót fél év után lezúzta egy Suziki....bp-en.
Szóval pesten nincs ép autó :-))

Ha nincs autóguru haverod, fizess meg egyet, megéri, tudok ajánlani, ha kell (nem vagyok kereskedő) !

Szendwich 2009.01.13. 21:03:25

@Donor: Igazad van, de mondjuk pont erre nem gondoltál, vagy eszedbe volt, csak elfelejtetted. Leplezett örömödben elindulsz haza, minden rendben van. Lehet a benzinkúton még nincs semmi gond. Másnap reggel meg nem indul. Van olyan görény nepper aki képes bármi.

cso zsi 2009.01.13. 21:33:26

Mit vagytok felháborodva azon, hogy "porzott a tank"?
Annak sem érdeke teletankolni, aki beadja a kereskedésbe. A kereskedő jópofaságból teletankolhatná a telephelyen lévő összes autót, az tízegynéhány Suzukinál is megüti a százezret. Az én autóm tankja 80 literes volt.
Anno a Merkurnál a Skodát is 4-5 literrel adták át Csepelen, így a közeli kútnak mindig jó forgalma volt. 3 és 6 forint között volt literje a 86-osnak.

Herman 2009.01.13. 21:45:52

A tanulság: neppereket kerülni kell!!

Lehetőleg magánszemélytől vegyetek kocsit, én 10 év alatt soha sem csalódtam.....tán szerencsém volt, no meg azért értek is a kocsikhoz.

Herman 2009.01.13. 21:50:24

Ja, és csatlakozok az előző hozzászólókhoz:

A net a legjobb piaca a használtautóknak!

3 régebbi kocsimat átlag 1 hét alatt eladtam a neten, és onnan is vettem az újabbakat...

Herman 2009.01.13. 21:55:19

@Donor: Hát, én a nepperpiacokkal kapcsolatban vitáznék veled....

ismered a delta popp telepet az élessaroknál (pesten)

ott van kb. 5000 autó állandó készleten, de amikor régebben kerestem, egy normálisat sem találtam....ugyanaz igaz a budaörsi útra, és a fővárosi autópiacra is....mondjuk a mostani kocsim nem is gyakori típus, átlag van 5 db eladó belőle a neten....( Volvo C70 T5)

B.GY. 2009.01.13. 23:34:02

Nem tudom Zoli miért van felháborodva.Pont leszarja az a köcsög aki ott van,hogy mit akarsz.Múltkor bementem egy boltba az Árkádba.Köszöntem,de úgy néztek rám,mintha ufó lennék.Vissza se böfögtek a picsák.Volt már olyan is mikor megkérdeztem az eladótól egy idő után:Nem ismersz meg?Azt mondja:Nem.Mondom neki:Hát én vagyok a vevő.Aztán kijöttem.Az alkalmazottat nem érdekli a forgalom,legfeljebb a tulajt,de az meg nincs ott.Mondjuk,ha kirúgják a kis köcsögöt,mert nincs forgalom akkor meg csodálkozik.Kocsit nézni meg olajos melósruhába szoktam menni.Na akkor biztos nem jönnek oda:)

Hyberoid 2009.01.14. 07:28:47

Az AAA autó szerinem egy pénzmosoda. Ha valakinek vannak jó APEH-os kapcsolatai, érdemes lenne ott körülnézni.
Több ismerősöm beléjük futott már Pécsett és Budapesten, véletlenül én is - mindenhol ugyanaz az üzletpolitika.
1. Nem akarnak autót eladni.
2. Nem akarnak autót venni.
3. Mégis benne vannak a hazai top 500 cégben (idei első HVG).

A használt autó vásárlásnál jellemző trükk, hogy internetes vagy telefonos adatfelvétel után mondanak egy reális piaci árat a használt autódra, aztán amikor kifáradsz a világ végén lévő telephelyeik egyikére, hosszas adatfelvétel és "számítógépes adatelemzés" után mondanak egy árat, ami SOKKAL DE SOKKAL ROSSZABB mint a korábban becsült ár (általában a telefonban mondott ár 30-50%-a!!!). Erre az AAA Autó kapcsán háromból három esetet tudok első kézből, kettőt Budapesten, egyet Pécsett. Ha reklamálsz, a hibát külföldön élő, magyarul nehézkesen beszélő kolléganőre fogják.

Az AAA Autót javaslom, hogy mindenki messziről kerülje, jót még nem hallottam róluk.

B.GY. 2009.01.14. 23:05:40

Pedig a Gundel nagyon reklámozza őket:)Az Autócityben(Csepel)odajönnek hozzád,hogy mit akarsz.Ott meg 10 autóból 8 szarrá volt törve.Ma hoztak vissza egy Vitót,mert "valami"baja volt.Dolgoztam ott egész nyáron,bár csak külsősként.Mondták a fiúk,hogy ott nehogy vegyek kocsit.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása