Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Sarkukra álltak a közteresek

2009.01.13. 13:19 :: Kisikasa

Ezen a zord téli délutánon mi más is melengethetné át a szívünket jobban, mint egy pozitív kicsengésű autós történet. Pontosabban parkolás, de többet nem árulok el. Olvassátok Lionking röpke kis sztoriját!

Tegnap kb 2 óra körül arra lettem figyelmes a Szentendrei úti Auchan parkolójában, hogy 2-3 közterületfelügyelet feliratú kabátos molesztál egy parkoló autóst, fényképeztek és mindenféle kérdésekkel zaklatták szegényt, az össz bűne "mindössze" csak annyi volt a városi terepjáró autó kategóriában nyomorgó rokkantnak, hogy a számára kijelölt parkolóhelyen állt meg.

A történet így szép és kerek lenne, de a valósághoz hozzá tartozik, hogy az autósnak NEM volt rokkantigazolványa, a közterületesek pedig - végre !!! - képesek voltak a sarkukra állni, és nem olyanokat vegzálni, akiket nem feltétlen kell...

Még több ilyen akciót, és akkor talán egyre kevesebb pofátlan autós akar a rokkantak számára fenntartott parkolóhelyeken álldogálni.

85 komment

Címkék: közlekedés autó büntetés parkolás kresz pozitív mozgáskorlátozott közterület felügyelet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hawkeye 2009.01.13. 13:26:24

Figyelj, nem álmodtad ezt?

Naponta járok az óbudai Auchanba, de büntetni a rossz helyen parkolókat még sosem láttam...

hawkeye 2009.01.13. 13:28:34

Egyébként annak az áruháznak a parkolója igen bunkó autósokkal van tele. Háromnegyede üres, de a bunkesz odaáll a bejáratokhoz, ki se tudsz tőle jönni a bevásárlókocsival.

A rokkantparkolókat meg tényleg SUV-ok szokták elfoglalni...

RaveAcE 2009.01.13. 13:47:10

Milyen rosszindulatúak vagytok.
Lehet, hogy agyilag volt rokkant.
Szegény SUV-os járjon annyit, mint az egészségesek?

Auto-InterCont 2009.01.13. 13:52:53

Majd szól az Auchan vezetösége, hogy kéretik nem baszogatni a vásárlóikat.

gravi_t 2009.01.13. 14:06:08

Akkoris a postíró a hülye!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 14:14:57

A SUV a sikertelen, önigazolást kereső lúzerek városi mementója. Akkor is ha Béjemvé!!! :D

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.13. 14:17:33

hülye a posztíró. biztos nem volt rajta a szemüvege, és félrenézte. :)

hawkeye 2009.01.13. 14:20:05

Óbudai Auchan...

A múltkor 1 keshedt audis ezerrel állt be a kiszemelt parkolóhelyre, megcsúszott, nekiment a bevásárlókocsinak, amiből éppen a csomagtartóba pakoltam.
A baromarcú kiugrott az autójából.
Na nem ám bocsánatot kérni.
Lila fejjel, fröcsögő nyállal üvöltözte, hogy minek járnak ide olyanok, akik csak egy kiló kenyeret vesznek, miattuk nincs neki nagyobb helye parkolni.
(kb. 30 rongyot hagytam ott, picit túlzás volt a kiló kenyér...)

Én csak röhögtem a gyűlölködő macskajancsin, aztán mikor elindult felénk, a barátnőm közölte, ha szükség van még a heréire, azokat előbb tegye be az audija hátsó ülésére, utána jöhet...

Nem jött...

Matrix_ 2009.01.13. 14:20:20

gyengeakaratúak ezek a SUV-osok. A legtöbb helyen üresek ezek a rokkant helyek. Nagyon hivogatóóak, de a kemény tökös csávó megállja, hogy ne oda parkoljon. Aki meg puhapöcs az nem. Ilyen egyszerű...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 14:30:41

Én mindig találok elsőre rendes parkolóhelyet és közel is. Sikeres-e vagyok-e? :D

Sugi77 2009.01.13. 14:38:21

@KuKori:
A kertetekben/ház előtt? :)

Engem nem érdekel, ha egy kicsit sétálni kell, nem fogok azért körbe-körbe menni, hátha lesz legelől hely :)

tehenke 2009.01.13. 14:48:09

Erre láttam egy nagyon jó megoldást a csömöri Briconál. Nem az ajtótól első a rokkantparkoló, hanem a 2. (3.4.5). Az első egy kutyaközönséges parkoló, hagy álljon oda a köcsög az ányóccal.
Másodiknak beállni már nem sikk.
Okos enged...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.01.13. 15:01:05

A SUV minek a rövidétése?

SUrmó Vaginaszökevény?
Sikertelen Undorító Valag?
Sehonnai Ultrafasz(a) Véglény?

Nem tudom eldönteni...

Sammit 2009.01.13. 15:05:17

Sietek, Utamban Vagy

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 15:14:22

Seggfejek Utaztató Valagrázó

amúgy Sport Utility Vehicle, Sport Célú Jármű Bár azt nem értem, akkor miért nem MUV (Multi Utility Vehicle), hogy minden célú jármű, több értelme lenne, mert így lefordítva meghatároztuk a sportkocsi fogalmát, de nekem tökmindegy.

Secnir 2009.01.13. 15:17:35

hány fecske kell a nyárhoz?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 15:19:36

@Secnir: Afrikai vagy Európai? :D Aki nem vágja, az szégyellje magát! :)

TH 2009.01.13. 15:19:59

@hawkeye: Ez mókás. Főleg, hogy a barátnőd oltotta le végül. Te csak álltál csöndben?

Secnir 2009.01.13. 15:21:09

különben először úgy olvastam:
Sarkukra álltak a közértesek.

és nem értettem hogy jön az autozz.blogba, de már értem.

TH 2009.01.13. 15:22:59

@Secnir: Ezzel a félreolvasással nem vagy egyedül. :)

Ro3 2009.01.13. 15:27:21

SUV Sport Utility Vehicle
SUV Standardized Uptake Value (radionucleide uptake used in reading a PET scan)
SUV Suburban Utility Vehicle
SUV Sons of Union Veterans
SUV Suburban Vehicle (Chevrolet)
SUV Suva, Fiji - Nausori (Airport Code)
SUV Simple Unstable Vehicle (bicycle-like device)
SUV Sumpter Valley Railway

indapass90210 2009.01.13. 15:28:06

Az már megint kimaradt, hogy ezért tart ott az ország!

TH 2009.01.13. 15:29:31

@Dövan: Pedig ezért tart itt ez az ország!

ehpkb5 2009.01.13. 15:37:33

@KuKori: természetesen afrikai, de rükvercben-e és párban-e?

Auto-InterCont 2009.01.13. 15:46:32

@KuKori:
Naná, hogy afrikai! Illetve...

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.13. 16:11:33

Egy magáncég parkolójában miért fontoskodtak a közteresek?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 16:12:31

@Vérnűsző Barom: Meg szokták néha kérni őket az adott cégtől. A Teszkónál is ez a helyzet.

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.01.13. 16:13:27

09.10, Tesco, sikertelen ember bevásárol.

Mozgássérült parkoló tele. Biztonsági őr+vevőszolgálat értesít, parkoló autókat lefotóz.

Választ kap: "mi nem vagyunk hatóság, nem tehetünk semmit, a közterületesek ide nem jönnek, nincs jogunk rendőrt hívni (!), úgyse történik semmi, csak még majdnem meg is vernek".

Mindezt panaszkönyvben rögzít, majd hazamegy.

IP2 2009.01.13. 16:16:10

sved: akkor nem te vagy a dr Alban? :)

hawkeye 2009.01.13. 16:17:01

@TH: én csak röhögtem. 110 kiló vagyok, s majdnem 2 méter...

A barátnőm meg kickboxos...

Tőle tényleg kitelik, hogy lerúgja az ilyen cseréptejesedénynek a heréit.
Fogamzásgátlás megoldva egy életre... :)))

Szal lehet komolyan venni ezeket a tahókat? Láttam én már 4 kopasz közül hármat bevizelni ijedtében, amikor leszorítottak az autópályán, én meg kikaptam a csomagtartómból a kétcsövű szarvasölőt...
Pedig meg se volt töltve, jöttem vadászatból.. :)

Ezek nem értenek másból. Jönnek a viperáikkal, bészbólütőikkel, aztán ha meglátják a mausert, rögtön ott a Kula bácsi, a kolbászfektető... :)

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.13. 16:21:15

@KuKori: Jah, értem. Tulképp maszekoltak...

Ez egészen biztosan jogszerű? És így tutira intézkedhet is? Némileg meglepőnek tűnik számomra, de tulképp semmivel se furább, mint a maszekban kidobóskodó rendőr, vagy a többi hasonló.
Minden tiszteletem a rokkantaké, akik autóval járnak az Auchenbe bevásárolni, de sajna az Auchen parkolója nem közterület, az ott felfestett rokkantparkoló maximum udvariassági gesztusként értelmezhető, a bőszen vegzáló közterületiseket pedig udvariasan fel lehet kérni a mással való foglakozásra.
Mindettőlpersze bunkó dolog akárholis beállni a rokiparkolóba...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 16:22:40

@Vérnűsző Barom: Hát én nem tudom, hogy mennyire jogszerű a dolog, de csinálják. Valami illetékes ember meg tudná mondani nekünk :)

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.13. 16:25:04

@hawkeye: Tehát - ha jól értem - túlsúlyodat, hízásra való hajlamodat, túlzott félénkségedet agresszív barátnő tartásáva, macsó elfoglatság látszatával, és túlzott fegyvermániával kompenzálod.
Bocs, de tőled kell félni, nem a tarkóra kopaszoktól...

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.13. 16:26:16

Megjött kopaszmercis. Aszem, ő ebben is illetékes. Kérdezzük meg tőle.

Kopasz! Szerinted?

KopaszMercis 2009.01.13. 16:26:53

@hawkeye:

Oszinten, en szerintem meg sem ijednek a fegyvertol.. el sem hinnem hogy valodi.

KopaszMercis 2009.01.13. 16:28:44

@Vérnűsző Barom:
En eletemben egyszer altam rokkant helyre, amikor a mom-ba kitalaltak hogy a normalis helyek rokkantnak szamitanak, es nem raktak meg ki normalisan a tablakat csak a falra festettek fel.

Kibaszottul kivoltam akadva.

Nem allok rokkant helyre, es ha lenne eyg kis ver a pucamban akkor nevelnem ezeket a csira buzikat akik megteszik. De nem szeretem az onbiraskodast sem.

hawkeye 2009.01.13. 16:29:42

@Vérnűsző Barom:

Bolond vagy barátom, vagy betéptél?

Ezt honnan szedted?

Ennyit jött le számodta abból, amit leírtam?

Vagy csak hülyéskedsz... :)

hawkeye 2009.01.13. 16:31:23

@KopaszMercis:

Figyelj, betörve volt a csomagtartómban, éjjel elég nagyot szólt, ahogy becsattintottam...
Az meg ugye csak közelről látszik, hogy patrony van-é benne... :)

KopaszMercis 2009.01.13. 16:32:58

@hawkeye:
En nem azt mondtam, hogy nem valodi, hanem hogy egyszeruen fel sem tudnam dolgozni...

hawkeye 2009.01.13. 16:33:47

Önbíráskodás meg kizárva. De jobb megelőzni a bajt... :)


Baromka, te meg fogadjunk, hogy a barátnőmet irigyled...? :)

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.13. 16:34:18

@KopaszMercis: Bocs, nem ez volt a kérdés, bár korrekt.

Arra lennénk kíváncsiak, hogy a köteresek, ha megkérik őket kedvesen az árúház vezetői, vagy őrei, vagy akárkijei, felléphetnek-e hivatalosnak tűnő látszattal magánterületen, egy olyan ügyben, ami semmilyen formában sem szabálysértés, hanem egy udvariassági gesztus semmibevétele?
Az Auchen parkolója ugyanis az Auchan magánterülete, így nem közterület...

Orizaoriza 2009.01.13. 16:36:28

@KuKori: Remélem hogy vagy?

véééégre valaki, akinek van humora!!
:):)

9mmPara 2009.01.13. 16:37:48

Bocs mindenkitől, aki védi a magántulajdont, de az aukán, tecsó és tsai parkolói nincsenek elzárva a forgalom elől, és az sincs kitáblázvs, hogy magánterület lévén speciális szabályok lennének érvényesek. Ergo, közforgalom, KRESZ.

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.13. 16:38:13

@hawkeye: Hát, így kívülállóként sajna igen. Aggódom is egy kicsit érted, mert előbb-utóbb meg kell próbálnod megfeleni a magadról kialakított képnek, és annak randa következményei lehetnek...

De természetesen csak hülyéskedem, viszont nagyon fogok figyelni mindenféle parkoló környékén, puskával hadonászó emberekre. Ugyanis nincs sok hajam, és ez némileg aggaszt.

megint 2009.01.13. 16:38:47

Pécs , Árkád, rokkanthelyen 7-es bmw, igazolvány nélkül, mellette 3 sárgaruhás irányítja a forgalmat, rá sem néztek

hawkeye 2009.01.13. 16:38:55

@KopaszMercis: ők se. Ezért volt a pisi reakció... :)

De ne komolytalankodjunk.

Sztem nem kell felvenni a kesztyűt.

Ha viszont valaki támad, annak erőt kell mutatni.

Vagy nagyon gyorsan futni.

Ennyi.

A sok szemétláda, aki a rokkantparkolóba parkol, sz@rjon sünt. Orral visszafelé!

Különösen azok, akik lusták 50 méterrel arrébb megállni, valamelyik üres helyen!

hawkeye 2009.01.13. 16:42:34

@Vérnűsző Barom: nálamnál békésebb pasit keveset találsz.
A baj az, hogy ezek a gernyákok még jobban bedühödnek, amikor látják, hohy nem veszem komolyan őket...

Dehát amikor olyan röhejesek, mint a pulykakas, amikor a kerítés tetején felfújja magát... :)

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.13. 16:44:16

@9mmPara: Pont nem olyan rég olvasgattam erről a kérdésről. Érvényes-e a KRESZ ezekben a parkolókban? Nem derült ki egyértelműen, bár mindenki elfogadta, hogy igen, persze, miért is ne? Sok arúház ki is táblázza a sarkokat.
De ettől még az magánterület, az áróház nem hatóság, nem houhat létre olyan szabályokat, amik egy hatóság feladatkörébe tartoznak (pl. rokkantparkoló kijelölése), és a legkevésbbé sem viselkedhet hatóságként.

Kukori pont ezért mondta, hogy "hát, néha megkérik őket..." Kiket? A közetereseket? hatósági jogkörrel való visszaélésre, anyagi előnyök szerzésére? maszekban végzett hivatalos látszatú vegzálásra?

Ennél a hawkeye puskája sokkal korrektebb, öszíntébb dolog.

KopaszMercis 2009.01.13. 16:45:21

@hawkeye:
De en pont azt mondom, hogy az ordibalastol jobban megijednek sztem mint a fegyvertol...

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.13. 16:46:21

@hawkeye: Pedig néha nem lenne hülyeség...
Akad köztük olyan, amelyik pont úgy néz ki, mint azok, akik utánozni próbálják, de valahogy kicsit mások... Példul simán megetetik veled, vagy bárki mással a puskát.

Igaz, ezek nem szoktak vagizni az utcán. Valahogy nem érdekli őket...

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.13. 16:47:35

@hawkeye: "Baromka, te meg fogadjunk, hogy a barátnőmet irigyled...? :)"
Nem. Ne haragudj, de egyáltalán nem irígylem szegényt...

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.13. 16:55:20

Na, fussunk neki ismeg. Úgy tűnik, nem fogalmazok eléggé érthetően.

tehát az Auchan NEM jogosult hivatalként viselkedni, nincs joga, lehetősége KRESZ-szabályokat hozni, így azt sem találhatja ki magától, hogy valahol legyen rokkantaknak parkoló, vagy ne legyen.
Mivel a saját területén van a parkoló, létrehozhat ott akármilyen parkolót, ráfoghatja azt, hogy az a rokkantaknak van fenntartva, de ez ettől nem lesz jogszabály, nem bűntethet meg érte a rendőr, nem mehet oda vegzálni a közteres, mert pont annyira nincs hozzá semmiféle joga, mint hawkeye-nek ugyanezért a puskájával hadonászni.
Kevesebb, mert hawkeye hivatkozhat félelmében bekövetkező pánikrohamra, ami elkapta a csúnya, rosszarcú bácsik láttán, de vajon mire hivatkozik a közteres? Arra, hogy lefizette az árúház?

Zsola777 2009.01.13. 16:57:36

Vérnűsző, szerintem te ezekkel a kérdésekkel a kiskapukat keresed, hogy megnyugodjál, nem fognak megbüntetni, ha nyugodtan a rokiparkolóba állsz.
Különben meg kérhetsz rendőri intézkedést akár oda is, hiszen magánterületen is a KRESZ szabályai érvényesek (parkolás, elsőbbség, stb.). Balesetnél meg pláne...
A tecsóék azért táblázzák ki, mert a szerencsétlen júzernek fingja sincs arról, hogy pl. a jobbkezet ott is meg kell adni. Nekem így más simán volt balesetem, ráadásul tábla védett. De ebbe nem megyek bele.

A lényeg, hogy ott is tisztelni a kell a szabályokat, és ne csodálkozz, ha megbüntetnek, vagy legalább behajtom a tükrödet és fel az ablaktörlődet :)

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.13. 17:10:39

@Zsola777: Nincs autóm, tehát rám nem különösebben vonatkozik a rokiparkolós mizéria.
Viszont nem kedvelem a közterületiseket, mert gyanítom, azért lettek azok, akik, mert még rendőrnek is hülyék voltak, de szerettek volna egy kis hatalmat, amivel szekírozhatnak embereket.

Viszont egészen biztosan a fogalmazásommal lehet probléma, mert nem tudom leírni úgy, hogy megértsétek.

Megpróbálom másképp, példával illusztrálni a dolgot.

Hawkeye-nek (mondjuk) szép, nagy háza van, amiben egy kis éttermet rendezett be. Van nagy kertje is, ami egészen az útig tart. Nem rak fel kerítést, mert azt találta ki, hogy majd itt állnak meg a vendégek az autóikkal. Azok jönnek is, örvendenek, hogy enni fognak, de olyan sokan vannak, hogy alig férnek el, hiába nagy az a kert.
Kopaszmercis erre azt a tippet adja hawkeye-nek, hogy szerezzen pár KRESZ-táblát, akkor majd rend lesz a parkolónak kialakított kertjében. És lún, rend lett, csak zsolának vitték el a tükrét, meg egy rokkantnak kellett hosszan mankóznia a húslevesért.
Erre aszongya kopaszmercis hawkeye.nek, Ugyan, írd már ki ide az ajtó mellé, hogy ez a rokiparkoló, ne kelljen már szegénynek annyit lábatlankodnia. és úgy lőn. hawkeye ákombákom betőkkel kiírta, hogy rokiparkoló. és örvend mindenki.
Majd jön egy tag, akit elkezd a közteres szekírozni hawkeye kertjében, az almafától sréhen balra, de még a szemétdombtól innen, és az autózz! blog, meg a látogatói lelkes kommentekben üdvözlik azt a fajta törvénysértést, amire úgy egyébként annyira ki vannak hegyezve, hogy egyesek puskát, csákányt, fényképezőgépet, karatéslányt tartanak maguknál, hasonló esetkere. Önvédelemként a maszekoló, zsebbe bírságoló, megvásárolható, magát hatóságnak feltűntető lények ellen.

Így, meseként már érthető?

Zsola777 2009.01.13. 17:11:06

Öregem, legelső pont:
"1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez A rendeletben használt egyes fogalmak meghatározása a következő:
I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
a) Út: a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút)."

Ha tehát a telkedet elzárod a közforgalom elől és te döntöd el, hogy ki mehet be és ki ne, ott olyan szabályt alkotsz, amilyet csak akarsz (pl. Hungaroring), nem szólhat bele senki. De balesetnél intézkedhetnek ott is a rendőrök, ha pl. egy elzárt építkezésen megtörsz egy autót és vita kerekedik belőle, vagy személyi sérüléssel jár.

Zsola777 2009.01.13. 17:17:42

Hawkeye éttermének kertje tehát " közúti járművek közlekedésére szolgáló, közforgalom elől el nem zárt magánút". Még ha csak egy kis parkoló is, mert be van osztva.
A KRESZ ott is érvényes.

Mondjuk igazad van (értem a mesét :)), a nevében benne van, hogy Közterület-felügyelet, az meg nem az. Akkor viszont a tulajdonosnál kell panasszal élni SZVSZ, mert ők a KRESZ betartását nem kérhetik számon ott.

Tehát a büntetés helyes, csak aki büntet, az nem az. Ezt a tecsó vezetőségének a jóváhagyásával a rendőrségnek kellene végeznie.
Más ötlet?

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.13. 17:22:00

@Zsola777: Igen. Teljesen igazad van. Csak a felemlegetett esetben nem rendőrök intézkedtek egy bűncselekményél, vagy szabálysértésnél (ez utóbbi már egy kicsit necces lehet magánterületen,de üsse kő), hanem közerületisek, akik oda egyrészt max. magánemberként, vásárolni mehettek volna be,másrészt az Auchan hozhat a magánterületére mindenféle szabályt, de olyat nem, amit a közterületisek, vagy akár a rendőrök tartatnak be,lévén az Auchan NEM jogalkotó, hanem egy magáncég, amelyiknek nincs semmiféle hivatali megbízása.
Így - ha ki is jelöl egy rokiparkolót - az csak egy általa kijelült hely,amiről ő, a magáncég úgy gondolja, hogy rokiparkoló. De ettől nem lesz az, ahogy a te kertedben körbemadzagozott sarok sem lesz az. És annyira nem lesz az, hogy a rendőrt oda se eszi a fene, a közterületist is csak akkor, ha surmómódon pénzt akar valakirőllehüzni.

Egy esetben persze lehet(ne) az. Ha az Auchan vezetősége bemenne a megfelelő hivatalba, éskérné a rokiparkoló kialakítását. Oszt vagy megtennék neki, vagy nem.
De ezt nem teszi meg az Auchan,mert holnap ott dinnyét, karácsonyfát, mikiegeret akar majd árulni, és ez esetben nem tehetné meg.

Elég lassan írtam, így már érthető?

TH 2009.01.13. 17:22:12

@Vérnűsző Barom:
Mint fentebb írták, a KRESZ kiterjed a közforgalom előtt megnyitott magánterületre is. Szerintem ahhoz, hogy a rokiparkolóban állók büntethetők legyenek, engedélyeztetni kell vmilyen hatósággal, hogy az ott márpediglen rokiparkoló, és a KRESZ által elfogadott hivatalos jelzésekkel kell kitáblázni. Ebben az esetben a RENDŐR büntethet. A közterületes? Ez egy jó kérdés, hiszen ez valóban nem közterület. Érdemes lenne utánanézni.

TH 2009.01.13. 17:24:28

@Vérnűsző Barom: Jól mondod, a rendőr akkor büntethet ott, ha az Auchan valóban hivatalosan is rokiparkolónak jelöltette ki az adott helyet, és megfelelően kitáblázta azt. Ha nem így van, akkor max. az Auchan mondhatja, hogy "hopp, öcsi, nem tartottad be az általunk hozott játékszabályokat, tűnés" vagy ilyesmi.

MosoMasa 2009.01.13. 17:24:56

@tehenke: ez jópofa, lehet tényleg direkt ezért? Basszus, milyen kis dolgok vezérlik az egyszerűeket...

hawkeye 2009.01.13. 17:28:53

@Vérnűsző Barom:

Alapjában véve igazad van. Sőt! Azon túl is, mert pl. a centerek parkolóiban szinte mindenütt ki van írva, hogy a parkoló területén a KRESZ szabályai érvényesek.
Tehát ezt külön közlik az autóssal, gyalogossal.

De.

Pont itt van az eb elföldelve.

Ha itt a KRESZ érvényes, akkor a rokkantparkoló elfoglalása szabálysértés.
A biztonsági droid ugye nem büntethet, nem intézkedhet, épp ezért hívja ki a közterületeseket, ha van pofája valakinek a SUV-val rokihelyre parkolni, intézkedjen...

Nem ez a koreográfia???

Zsola777 2009.01.13. 17:31:59

@Vérnűsző Barom: Lassan írtad, most is értettem :)

A surmó pénzkeresetet én is elítélem, ez tényleg dühítő, de:
Ha az Auchan a legérthetőbb módon, táblával és felfestéssel jelzi a rokiparkolót (nem kiírva betűkkel, amit nem olvasnak el), akkor azt minimum illene betartani.
Ha meg megbüntet ott a közterületes, akkor lehet a képébe röhögni, majd nem fizetni.
De így, hogy úgy tűnik, jogilag nem büntethető az, aki ott szabályt szeg, majd még jobban leszarják, hogy az ki is van táblázva.

Mikor lesz már olyan világ, amikor a surmó közterületes sem kell ahhoz, hogy a surmó SUV-os (és minden más kötsög) ne álljon az egyébként morális jóindulatból kialakított rokkantparkolóba?

Ergo: hajtsuk be a behajtható tükröket, és ki az ablaktörlőket, ha nincs rokikártyája, vagy látható módon nem az! Én rendszeresen megteszem a hülyén parkolókkal.

Zsola777 2009.01.13. 17:37:06

Köszönjük az értelmes hozzászólásokat, látom, ettől ilyen ez az ország :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 17:49:53

IP BAN a faszmadárnak, légy szíves, Silent!!!

TH 2009.01.13. 17:51:20

@KuKori: esetleg jó volna törölni is a kommentjét. Hogy mindig vannak ilyen idióták, hihetetlen. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 17:53:45

@TH: De már 10 percen belül másodszor nyomatja be. Ez most vagy spambot, vagy egy buzigyerek.

Zsola777 2009.01.13. 18:05:55

Lehet, hogy ő a közteres, és továbbra is zsebre akar bírságolni, vagy a Centrum részvényese, esetleg az Auchan vezetője - vagy mindhárom egyszerre :)

autosave 2009.01.13. 18:38:50

@david05: mi van, odaért a válság??

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.01.13. 19:07:57

@Zsola777: Hát, mostanában,amióta a belvárosban lakom,nincs autóm. De előtte volt. És ha akármilyen okból, nekilátott volna tükröt hajtogatni, ablaktörlőt nevelni,azt sajna kellemesen megneveltem volna, de nem hawkeye ijesztgetős módszerével, hanem hosszan és rendkívül türelmesen. Hogy fájjon...

De fussunk neki ismeg ennek a parkolós dolognak, de most már én is unom.
A rokiparkoló nem magátóllesz.Nem isteni sugallatra, vagy kilépve a habokból. Valahol,valakik kitalálják a csupanagybetűs HIVATAL-ban, a szentben, ahol minden okos dolgot tudnak,és azt mondják:ott legyen rokiparkoló. És ettőlott lesz rokiparkoló.
Ha az Auchen, vagy hawkeye kertjébenkiteszünk egy sajtcelit (táblát,felfestést,akármit), attólaz még nemlesz rokiparkoló.
Ha az lenne, és közterületen,ott bűntehetne a közterületis. Mivel magánterületen van,és nem az, bűntet (ni próbál) a közterületis...

Tulképp egész egyszerű lehet a képlet,amai magyar rögvalóságotismerve: ha büntet a rokiparkolóban a közterületis, az akkor jó eséllyel nem az...

megint 2009.01.13. 19:31:35

jah, Pécs Árkád egy régi bálna pedig közvetlen a bejárat előtt áll általában mindig rokkant helyen, gondolom aki pécsi az sokat látta már, 5-ből négyszer ott van.

TAXI 2009.01.13. 19:57:13

Photoshop :) De az arányok azért megvanak:) 2-3 közteres egy városi terepjáró autóhoz...(SX4?)

Zsola777 2009.01.13. 20:30:17

@Vérnűsző Barom:
Most írtam egy újabb litániát, de inkább zárjuk le, sztem mindenképpen felháborító az egész.
És elkeserítő, mert ez az egész túlságosan "magyar".

JMC 2009.01.13. 21:00:43

Eltörni mindnek a térdét visszafelé, hogy aztán jogosan használhassa a helyet. Hogy rendőr, közterületes, auchan (tesco, cora...) alkalmazott vagy magánember töri az már mindegy. Védeni meg ezt sok sz@rcsimbókot is elég szegényes lelkivilágra vall, jogi kibúvót keresni egy olyan cselekedetre, amit igazából nem szabályozni kéne, hanem udvariasságból betartani, na arra még csak szavakat se találok. Remélem ugyanúgy áldod a magyar jogalkotást, amikor megélhetési bűnözésre hivatkozva havonta kirámolják a lakásod, de a kár 200.000 alatt marad...

Vehicular cyclist 2009.01.13. 21:34:53

A végén még némelyik hozzászóló kihozza, hogy a plázaparkoló annyira magánterület, hogy ott igazából csak azért nem gyilkolják meg rabolják halálra egymást az emberek meg olyan kultúráltak, de ha erre szottyanna kedvük, azt is megtehetnék.

És tuti, hogy állati okosnak tartják magukat, nem is kell nekik semmit sem olvasni, meg tanulni, csak séróból meg IQ-ból, ahogy az isten megadta posztolni...

De őket meg kell becsülnünk, mert őket még egyáltalán érdekli a dolog, hogy hogyan lenne, meg mi az hogy törvény, meg szabály.

Innen szép nyerni. Nagyon szurkolok.

Csak nehogy az legyen a vége, hogy a kresztáblák kihelyezése, meg a mozgássérült parkolók kijelölése is törvénytelen volt, és a plázamenedzsereket meg a köztereseket kell megbüntetni. Mert be akartak valami elemi szabályt tartatni, amit ha nem ősemberek járnának plázába, még említeni is szégyen volna....

tehenke 2009.01.14. 08:32:41

Mindenkinek, aki szerint nyugodtan be lehet állni a mozgássérült parkolóba, csak mert magánterület:

Az én kertem is magánterület. De ha hozzám jössz, mert meg akarod vásárolni a román napelemes nyalókapörgetőt, amit árulok, beállhatsz a kertbe addig, amíg vásárolsz. De ha szólok (kiírom), hogy ne állj a rokkant nagymama helyére, és Te még is odaállsz, egyszerűen kib@lak, mint macskát elvégezni a nagy dolgát.
Így működik ez a tecsóban is.
Magánterület? Akkor talán "vendégségben" vagy nem? Nem kéne tán viselkedni?

fzs.1933 2009.01.14. 09:03:45

@Vérnűsző Barom:

Elnézést kérek, hosszú lesz, de van, amikor idézetek nélkül, vagy még azzal sem lehet célhoz érni.

"1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet

a közúti közlekedés szabályairól

A rendelet hatálya

1. § A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza."

17§
e) „Várakozóhely” (110. ábra); a tábla a járművek kijelölt várakozóhelyét jelzi, a tábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla jelezheti a várakozó helyen kötelező elhelyezkedés módját (pl. a jobboldali kerekekkel a járdára állva kell várakozni) (111. ábra), illetőleg azt, hogy a várakozóhely kizárólag bizonyos járművek (pl. csak személygépkocsik 112. ábra, csak kerékpárok 112/c. ábra, mozgáskorlátozott személyt szállító jármű 115. ábra és 115/a. ábra) részére van fenntartva. Ahol a várakozást ellenőrző óra van, kiegészítő tábla (113. ábra) jelezheti azt az időszakot is, amelyben a várakozást ellenőrző óra (parkométer) vagy jegykiadó automata működtetése kötelező, kiegészítő tábla jelezheti azt is, hogy várakozni csak meghatározott időtartamig és a 41. § (4)-(5) bekezdésében foglaltak megtartásával szabad (113. és 114. ábra), a mozgáskorlátozottakat szállító járművek részére fenntartott várakozóhelyet kiegészítő tábla (115. ábra) vagy külön jelzőtábla (115/a. ábra) jelezheti;"
Itt 115. ábra egy kiegészítő táblával jelzett rokkantparkoló, a 115/a. ábra az önálló tábla.

"11/2001. (III. 13.) KöViM rendelet

az útburkolati jelek tervezési és létesítési előírásairól

(2) A rendelet hatálya kiterjed

a) a Magyar Köztársaság területén levő közutakra és a közforgalom elől el nem zárt magánutakra (e rendelet alkalmazásában a továbbiakban együtt: út), valamint az ezeken az utakon levő vasúti átjárókra,

2. § (1) Az úton útburkolati jelek létesítéséért, fenntartásáért és eltávolításáért az út kezelője a felelős.

16.7. Az útburkolaton feltüntethetők
f) a mozgáskorlátozottak jelképe;"

Üdv: Fejes Zsolt

fzs.1933 2009.01.14. 09:08:11

A fentiekből számomra legalábbis az következik, hogy:
1. A KRESZ-ben az áll, hogy az így feltüntetett parkolóhelyekre CSAK a mozgáskorlátozottak állhatnak, tehát aki nem tudja igazolni, az szabályt szeg. Hozzáteszem, hogy nem találtam semmilyen szabálysértési anyagot erre vonatkozólag... KRESZ szerint mindenesetre büntethető.
2. A másik rendelet alapján pedig a tecso parkoló kezelőjének joga van ahhoz, hogy a KRESZ szabályai szerinti táblákat, jeleket használjon.

Ha valakinek ez még mindig nem egyértelmű, akkor nem is tudom...

Jég- és balesetmentes közlekedést!
Fejes Zsolt

Vehicular cyclist 2009.01.14. 18:28:01

@fzs.1933:

Köszönöm neked @fzs, hogy vetted a fáradtságot és mielőtt IQ-ból nyomtad volna a zsigerit, utána néztél és bemásoltad ide. Kár hogy itt tartunk: el kell jutni 82 posztig, amíg valaki fogja magát és észosztás helyett megnézné, hogy mi a szabály.

Ráadásul ez örökzöld téma, sokszor volt már szó róla itt is, meg máshol is. Képzeljük el akkor, hogy mi van az emberek fejében akció közben, ahol nincs internet meg kreszkönyv...

fzs.1933 2009.01.14. 18:53:17

@Vehicular cyclist:

Köszi, jólesik. Ezután is nagyon szívesen állok rendelkezésre, ha vitatott szabályról van szó!

Üdv: Fejes Zsolt












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása