Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Piroson át BMW-vel

2009.01.15. 13:06 :: Kisikasa

Ismét pozitív példáról kell beszámolnunk nektek, úgyhogy aki szereti a vért és szeret bosszankodni, annak most nem elégítjük ki kárörvendő hajlamait, viszont lehet örömködni, hogy a rend őrei akcióba léptek. Ferenc szemtanúja volt mindennek.

Tegnap hajnali 4 órakor megesett sztorimat szeretném megosztani veletek. Munkába indultam az autómmal, Győrben lámpás kereszteződéstől 50 méterre járok, zöld jelzés, lendületből  balra fordulok ki a Munkácsy utcából a Szt. Isván útra.

A Szt. István úton - kiforduláskor tőlem balról  -érkező nagy fekete BMW-s - nyilván nem gondolta ,hogy a neki ekkor pirosat jelző lámpa esetlegesen megállást is jelent, de azért sikerült lelassítania, így nem ütköztünk össze. Végrehajtván a kifordulást a visszapillantóban figyeltem hogy autóstársam a piros jelzést még mindig magasról lesz..va, - mivel ilyen korán volt, senki sem fordult ki utánam - áthajt, majd a következő piroson át is nagy lendülettel tovább halad.

Sokszor előfordult már ilyen, hogy látok-tapasztalok ehhez hasonlót, mivel havi 2-3000 km-t is autózom, de itt a végkifejlet a fontos.

Tehát a folytatás: K..va anyját, hogy sosincs ilyenkor egy rendőr a közelben. "Ezek" mindent megtehetnek? - káromkodtam miközben néztem sűrűn a visszapillantóba. Csodák-csodája, egyszer csak felvillant a piros-kék villogó a távolodó BMW mögött, és engem megmagyarázhatatlan boldogság töltött el a gyönyörű fények láttán.
"Köszönöm - ma már semmi sem ronthatja el a napom."- gondoltam.

102 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye rendőr sztereotípia kresz pozitív

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.01.15. 13:25:01

egyszeru a dolog ennek kideritesere

vissza lehet nezni nyilvantartasban, hogy aznap reggel gyorben buntettek-e meg valakit piroson athajtasert vagy sem

ha nem, akkor kik voltak ott szolgalatban

csak akarat kerdese az egesz

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.01.15. 13:26:34

amugy... soroksarin hajnalban hazafele a rosszul szinkronizalt lampaknak koszonhetoen nem egyszer fordult mar meg az en fejemben is az, hogy atmenni a felesleges (pl: a FEG-nel levo gyalogatkelo) piroslampakon

8ball 2009.01.15. 13:29:37

Hajnali négykor az üres városban Én is át szoktam menni a pirosokon. Jellemzően csak akkor, ha egyáltalán nem látok autót az úttesten, de mindig lassítok. Ha olyan lámpa van ami meg nagyon jól belátható, esetleg nem kereszteződésben van, azon átmegyek és pá. Biztosan rengeteg kárt okozok ezzel a Magyar Államnak, de másokat nem veszélyeztetek vele, és nem szennyezem annyira a környezetet. Elítéltek?

Szendwich 2009.01.15. 13:30:46

El kell, hogy szomoritsam a post irot. Ez egy teljesen bevett szokas. Amikor total kihallt a varos (hajnalban, keso ejszaka) akkor nagyon sokan ezt csinaljak.
Viszont! Miskolcon egyre tobben csinaljak azt, hogy rutinbol indulnak a piros lampatol. Ertem ez alatt azt, hogy piros a lampa de O elindul!!! Olyan 2-3 sec mulva valt sargara, de ezt leszarja. Mert tudja, hogy jon a zold es belemegy. Meg nem lattam csattanast ebbol, de mikor a delutani csucsban ezt csinaljak...

Zsola777 2009.01.15. 13:44:43

Rendőr persze seh.... affene, majdnem leírtam :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.15. 13:47:56

@8ball: El. Egyértelmű szabály, nincs jogod önhatalmúlag felülbírálni sem környezetvédelmi, sem forgalmi szempont alapján...

TH 2009.01.15. 13:55:27

@SilentSound: Bár jogilag igazad van, bennem is mindig erős a késztetés, hogy ne álljak feleslegesen percekig éjjel a lámpáknál. Idő- és energiapocsékoló dolog, azon kívül, hogy egy szabály tudatos megszegéséről van szó, semmi rosszat nem tesz. Én elég szabálykövető vagyok ahhoz, hogy ezt ne nagyon merjem megtenni, de azért volt már rá példa, amikor az 5.-6. piros lámpámat kaptam a teljesen üres budapesti éjszakában...szóval én tudom, hogy ez büntethető meg ejnye, de az erkölcsi érzékem nem talál benne semmi kivetnivalót.

Zsola777 2009.01.15. 13:59:44

Budapesten 6 óra után a lámpák úgy vannak hangolva, hogy lehetőség szerint mindig zöldhullámot kapj, 11 után (asszem) a legtöbb sárgán is villog, hogy a főúton még véletlenül se kelljen lassítanod.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.15. 14:00:55

@TH: Nem tudom, ismered-e a Nefelejcs / Derkovits Gy. utcát, az abszolút fölösleges lámpák utcája. Ott bennem is erős néha a késztetés éjszaka, mert még csak nem is kereszteződésben vannak a lámpák, csak forgalmat lassítanak (bár éjjel mintha néha ki lennének kapcsolva). Normális esetben egyébként ahol éjszaka kicsi a forgalom, ott igenis sárgán villogóra kellene átkapcsolni, úgy valóban gyorsabb lenne. De piroson akkor sem megyek át.

Marcellusca 2009.01.15. 14:02:55

@Szendwich:
Nem csak Miskolcon divat. Itt, Nagyfaluban is szokása egyeseknek.
Nem értem az ilyeneket. Milyen jogon bírálják felül a lámpákat?
Ja, úgysem jön senki, mert kései/korai órákban járunk. Csak egyszer ne legyen igaza! Bár ezt nem kívánom senkinek, főleg a vétlen autósoknak. És, ugye tudjuk, a vétlen fél általában ...

Marcellusca 2009.01.15. 14:09:25

@SilentSound:
Abszolute egyet értek Veled.
Talán az lenne a megoldás, hogy jelezzék az illetékesek felé, hogy bizonyos lámpákat este 11-12 után állítsanak villogóra.
Én is találkozom nem egyszer olyan lámpával, amelyik "csak" egy gyalogátkelőhelyet biztosít és éjszaka nincs is gyalogosforgalom. Mégsem megyek át, azzal a felszólítással, hogy: Tegnap sem jött senki!

Idegenben jártak mit tapasztaltak?
Kűffődön mennyire tojnak éccaka a lámpákra?

Zsola777 2009.01.15. 14:11:45

Itt van egy kereszteződés, itt rendszeresen vannak balesetek, legfőképpen éjszaka, amikor csekély a forgalom:
wikimapia.org/#lat=47.5902611&lon=19.1010725&z=17&l=21&m=a&v=2

George Jung 2009.01.15. 14:11:57

@gergo:
És Te akarod? Akkor rajta!

TheFishy 2009.01.15. 14:13:13

Aki vezet eleget az jól tudja, hogy nappal és éjszaka más. Én sokat vezetek Bp-en éjszaka
(legyen mondjuk a 22-5ig időszak ennek tekintve).

Nappal: sokkal több autóra kell figyelned, de alapvetőleg arányban többen tartják be a szabályokat/táblákat. Köszönhetően a több autónak a sebesség is kisebb! No persze így is rengeteg a szabálytalankodó. Sok a kis kocc.

Éjszaka: nincs olyan, hogy áá ez itt jobb oldalon ez csak egy kis mackósajtos utca itt úgyis megadják.
Sajnos még mindig nagy arányú a piás vezetők aránya és éjszakára a fiatal apucikocsival most megmutatom mekkosa király vagyok srác is megjelenik. Sajnos éjszaka ha csatt az többnyire nem csak kis kocc! :(

megint 2009.01.15. 14:23:08

Megbüntették(ha egyáltalán) 50000 ft-al, ami nem tétel a tagnak, és megy tovább az élet. Egyébként pár pofont megérdemelne az aki éjjel mikor alig van pár autó bekapcsolva hagy elég sok lámpát, és vársz másfél percet, hogy az üres városban tovább haladjak egyenesen

TH 2009.01.15. 14:23:45

@SilentSound: hogyne ismerném, gimibe jártam arra minden nap. amikor gimi után visszatérve megláttam ezeket a forgalomlassító szigeteket, harsányan röhögtem. Az emberek panaszkodtak, hogy nagy a forgalom, és emiatt nagy a zaj, erre emlékszem. Hát ezzel most legalább még nagyobb lett a zaj. Én ezeken a szigeteken még nappal is átmegyek, ha nincs a környéken senki, mert viccnek is rossz. Ha muszáj megállnom, akkor erős késztetést érzek, hogy pörgessem a motort, hadd örüljenek az ott lakók a zajcsökkentő megoldásnak. Ilyen geci megoldást én még életemben nem láttam, és sok-sok farfekvéses sünt kívánok a kitalálójának. Környezetszennyező, zajnövelő és idegesítő megoldással rukkoltak elő, remélem sokan örülnek neki!
Más piroson én sem szoktam átmenni, mondom, én ehhez túlságosan csirke vagyok.

@Zsola777: Aha, jó. Ha tapasztalnám ezt néha, még el is hinném. Egyedül a Hungária körutat tudom, ahol majdnem végig lehet menni egy folyamatosan tartott 80 km/h körüli sebességgel. A Kőbányai út pl. úgy lett megcsinálva, hogy vagy végigmész egyszerre, vagy minden lámpánál pirosat kapsz. Az is király dolog ám, és ott éjjel is működik több lámpa!

Marty Mcfly 2009.01.15. 14:24:52

Azoknak a kurva anyját, akiknek annyi eszük van, hogy hajnalban nem állítják villogóra a lámpákat!
Én is hajtottam már át piroson, hajnalban. Nem vok rá büszke, de mentségemre legyen, 2x jobban odafigyeltem, h nem veszélyeztetek-e bárkit döntésemmel!

Pistie 2009.01.15. 14:30:39

Mondjuk azon nem ártana elgondolkodni annak, aki áthajtogat kedve szerint a piroson (mert ő úgy döntött hogy oda fölösleges az a lámpa), hogy beljebb lesz max 1 percel, viszont ha MÉGIs jön a keresztúton autó, akkor mivan? Bocs?
Vagy akkor, ha te mennél át a zöldön és a másik autó (oldalról) érkezik, nem vesz észre, hajnal van, és Ő úgy dönt hogy most áthajthat a piroson.. Neked jobban fog fájni ahogy oldalbakap.
Csak érzékeltetni akarom hogy mekkora baromság önkényesen felülbírálni a lámpákat. A piros azt jelenti hogy állj. KRESZ, első lecke.

Marcellusca 2009.01.15. 14:39:40

@D=M=C:
A mondandód első felével egyet értek. Miért nem lehet sárga villogóra állítani a kis forgalmú utak/kereszteződések lámpáit?
A másodikfelére, lásd: PistiKSK 2009.01.15. 14:30:39

TH 2009.01.15. 14:40:03

@PistiKSK: Neked van szemed? Szerinted ha a lámpa piros, akkor nem tudja valaki megnézni, hogy jön-e autó keresztben?

TH 2009.01.15. 14:41:58

@Marcellusca: Ha STOP tábla van, akkor mi történik? Vége a világnak, mert mi van, ha jön valaki keresztbe? Félreértés ne essék, senkit nem akarok arra buzdítani, hogy éjszaka áthajtson a piroson, de ilyen hülyeséget, hogy mi van, ha jön valaki? Akkor elengedi, vazzeg. Nem mondta senki, hogy körülnézés nélkül menne át.

Marty Mcfly 2009.01.15. 14:50:05

@Marcellusca:
Ezért írtam, h nem vok rá büszke (de akkor olyan volt a szitu, h az a 2 perc is számított).
Amúgy meg sokszor van olyan helyzet, mikor javítás, v egyéb miatt egyáltalán nem működnek lámpák, ekkor az emberek körültekintésén, figyelmességén múlik a dolog!

8ball 2009.01.15. 15:00:19

SilentSound, Marcelluska és George Jung!
Mentetek már át gyalog piroson, mikor nem jöttek autók? Mert önhatalmúlag ezt sem szabad felülbírálni, a mentalitásotok legalábbis ezt sugallja, hogy Ti nem tennétek ilyet. Ha tíz percig piros van, akkor ázz ott és verjen az ónoseső, mert egészségügyi szempontból sem bírálhatod felül a SZABÁLYT!! Ugye?
Úgyhogy Én mostantól senkit nem engedek be magam elé, ha mégis betolja az elejét nem lassítok (mert már késő volt), hanem telibeverem, nem tolatok vissza két métert, hogy a szembejövőnek tolatni kelljen húsz métert! Betartom a SZABÁLYOKAT, mégis egy ótvaros kis geci vagyok a társadalom szempontjából. Az ilyenekre legyen gondotok!!

TH 2009.01.15. 15:00:50

@8ball: Kicsit túlreagálod, nem gondolod?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.15. 15:03:11

@8ball: Szép példa volt ez a szavaink kiforgatására és a sarkított életszerűtlen példa bemutatására, köszönöm szépen. :)

Marcellusca 2009.01.15. 15:03:30

@TH: Képzeld, reggelente még sárgán villognak a lámpák a közeli kereszteződésben és STOP tábla van. Igen, megállok a vonalnál és csak utána gurulok tovább, pedig még forgalom sincs.
És van olyan, hogy működnek a lámpák, pedig már nincs forgalom. Igen, akkor is megállok a pirosnál és megvárom, hogy zöldre válltson.
És a Te féléd miatt félek az elhagyatott úton, éjszakai a zöldön is átmenni. Mert hiába van nekem elsőbbségem, ha jön egy szabályokat felülíró, sietős autós.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.01.15. 15:05:01

@8ball: Van igazság a gondolatmenetedben.
Amíg a gyalogos "pusztán" az életével - tepsi épségével, ha úgy tetszik - játszik, a rendőrök sem csinálnak belőle akkora gondot.
DE! Az autós már kemény ezresekkel van büntetve, a jogosítvány - esetleges - elvételéről nem is beszélve.
Gyalogosként az ember sokkal könnyebben felmenti magát, minden helyzetben.
Autósként én már cidrizek a piroson átmenés miatt. 100e Ft a bünti tétele. Ezt egy gyalogosnak a büdös életben nem fogják kipostázni, elhiszed?

Marcellusca 2009.01.15. 15:07:12

@8ball: Előbb gondolkodj!
És nem megyek át gyalogosan sem a piroson. (Néznek is rám a gyalogosok, hogy e meg mér nem jön át, mikor nem is jön autó.)
Egyébként gratulálok, hogy sikerült ennyire kiforgatni a szavainkat.

Pistie 2009.01.15. 15:08:19

@TH: Szerintem az a bmw amelyikről a post szól nem lassított le minden lámpánál csak azért hogy körülnézzen.
Mellesleg legtöbbször a kisforgalmú időkben (hajnal) sárga villogóra rakják a lámpákat ha nem, akkor annak valószínűleg oka van!

Bencito 2009.01.15. 15:09:21

@8ball: Remélem egyszer olyan piroson mész át ahol ahol fényképeznek is, majd ne felejts el mosolyogni!!

Off: Ha van kamera a komcsiban, vajon mennyi az esélye annak, hogy ha beviszem a felvételt, akkor a rendőrség hivatalból eljárást indít?? Vagy nekem kell feljelentenem?

TH 2009.01.15. 15:10:25

@Marcellusca: Esetleg elolvasnád, amiket írtam, vagy kapásból skatulyázol? Csak mielőtt elkezdenél tőlem rettegni...kicsit túlzásba esel, már ne is haragudj. Én nem akartalak megbántani, csak annyit mondtam, hogy ha valaki át is hajt a piroson, akkor is lehet annyi esze, hogy előtte körbenéz. Tudod hány piros lámpát szoktam végigállni éjjel, ahol csak zebra van? Meg ahol út van, de senki nincs éjjel? Hát ezért nagy a kísértés néha, az soha nem jutott eszembe mondjuk, hogy a Kőbányai-Hungária kereszteződésbe behajtsak pirosban. De azért félj tőlem nyugodtan...

@kekecke: Azért nincs igaza 8ballnak, mert míg a gylaogos főleg saját magát veszélyezteti, az autós másokra is veszélyes. Az autó 1 tonna, igen nagy területet foglal el, nem lehet vele bármikor megállni stb...Éppen ezért sokkal fontosabb az autósok szabálykövető magatartása, mint a gyalogosoké.

TH 2009.01.15. 15:11:47

@PistiKSK: Legtöbbször valóban van oka, de nézd meg egyszer a Kőbányai utat éjjel. A Hungária-Kőbányai kereszteződésbe kell lámpa, ez nem kétséges. De utána még jó pár be van kapcsolva, aminek semmi de semmi értelme.

Solutor13 2009.01.15. 15:12:45

Győrben az utóbbi 15 évben nagyon sok új lámpát szereltek fel régi és új kereszteződésekben. Azt tapasztalom, hogy - talán épp emiatt - amikor valamilyen oknál fogva nem működnek a lámpák a vezetők nagy része bizonytalankodik, nem képes megítélni mikor mehet át (szabályok és vezetési rutin egyaránt ok) és emiatt az autók számához képest lassan lehet csak átjutni. Ergo: az emberek elfelejtettek lámpa nélkül közlekedni. Nem tudom, hogy ez (is) motiválja-e a lámpák üzemrendjét szabályozó embereket, de az biztos, hogy nagyon sok helyen forgalmi szempontból teljesen feleslegesen működnek győrött -néha még nappal is (és ezek szerint nem csak itt). Eccer megkérdeztem a volt alpolgármestert, miért van így. Azt mondta, hogy a fenntartó és szabályozó szervezetek széttagoltsága és motiválatlansága (értsd: lustasága) a két legfontosabb ok.

Marty Mcfly 2009.01.15. 15:13:48

@Marcellusca:
nem mindenki "sietős barom", aki hajnalba átmegy a piroson és tuti, h nem fog belédcsattanni! Másrészt neked is van szemed, és ha tényleg egy "sietős barom" jön, akkor szépen kurvaanyázol egyet és elengeded és akkor senki sem fog csattanni senkibe!!!
A posztban is egy ilyen barom hajt át a piroson!

Szendwich 2009.01.15. 15:13:53

@8ball: Ne keverd ossze a gyalogos kozlekedest az autossal. Gyalogoskent legfeljebb a mamakat tudod fellokni, amig autoskent a gyalogosokat csaphatod szet, mint a fos. Ha meg KRAZ-os lennel, akkor az autosokat szantanad fel. Erezd mar a hatarokat.

TH 2009.01.15. 15:16:12

@Szendwich: Egyetértek, egyetértek.

Marty Mcfly 2009.01.15. 15:16:18

Nekem 1ébként a kedvencem a 30as tábla 2 kim-en keresztül a cigótelepen... :-))) Ott álld meg, h betartsd a szabályokat!

8ball 2009.01.15. 15:16:22

@Szendwich: Szerintem nem csak piros lámpánál lehet elgázolni valakit. Amúgy ha gyalog lelépek a pirosnál és elütnek, az a sofőrnek smafu? Nem bűntetik meg, nyugodtan fog aludni és az autója hibátlan marad?

Marcellusca 2009.01.15. 15:18:28

@TH: Azért csodálkoztam, hogy miért pont a STOP táblát hozod fel példának, mikor a piros lámpát figyelembe veszed.
De egyébként sem jó a példád, mert a STOP tábla nem azt jelenti, hogy addig állj ott, amíg kiürül a keresztutca, hanem amíg elsőbbséget adsz. Viszont a piros lámpánál nem ez a helyzet. Ott addig kell állnod, amíg zöldre nem vált.

Marcellusca 2009.01.15. 15:24:22

@D=M=C: Ja, bocs! A szülni készülőkre, kórházba sietőkre és a Hugyosjózsikra nem gondoltam. :D

brooklyn3 · http://www.zoom.hu/webtrend/ 2009.01.15. 15:25:14

rettentően utálom az ilyen sztereotípiákat. miért kell ennyire kihagsúlyozni, hogy "nagy fekete BMW". ugyanúgy átmegy a piroson a bkv busz, a suzukis, a toyotás, meg a man kamionos. nem tudom mire vélni. tényleg nem.

TH 2009.01.15. 15:26:14

@Marcellusca: Én tudom, hogy mi a szabály, csak azt mondom, hogy ha valaki úgy dönt, hogy megszegi, attól még lehet körültekintő. Láttam is ilyet már, nem keveset, amikor az előttem levő átment a piroson éjjel. Akkor is lelassított, és körbenézett előtte.

autosave 2009.01.15. 15:26:43

Azért nincsenek sárgára állítva a lámpák, mert így legalább (valamilyen mértékben) ellehetetlenítik a száguldozást. (Pl Nagykörút jó példa erre. Ha gyorsan mész, állhatsz meg folyamatosan. Ha lassabban, akkor végig lehet menni kényelmesen sok saroknyit...)

És még azért, mert SOK A BÉNA, aki nem figyeli a sárga villogó lámpánál az elsőbbségi viszonyokat. Fogadni mernék rá, hogyha sok lámpát kikapcsolnának, rengeteg lenne a baleset.
(Szent Gellért tér ilyen szempontból jó tanulmány... Valamelyik nap nappal nem ment a lámpa, kb 5 másodperc duda és előrecsorgás, mire rájöttek a rakparton haladók, hogy talán elsőbbséget kellene adniuk. Csak azért nem mentem beléjük, mert valahogy én már nem bízok a főút jelentésében ilyen helyeken :S Gyalázatos különben, hogy ott az a sok kibaszott tábla és leszarják... És nekem fájt volna jobban, mert oldalról kapnak el a barmok...

Marcellusca 2009.01.15. 15:37:57

@TH: Tudom mire utaltál és én is láttam már hasonló szitut.
De ne legyen már mentség, hogy jól körül nézett!

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.01.15. 15:42:41

@TH: aha. Tehát, ha egy baromarcú gyalogos átsétál a piroson és a szabályosan haladó elcsapja, és ezért börtönbe kerül - de lehet, hogy "csak" meghurcolják, elveszíti a munkáját, egzisztenciáját, stb. - az senkit se zavarjon?! Ugyan már...
A szabály, az szabály. A gyalogos ugyanúgy tud veszélyeztetni. És ezért adtam - elviekben - igazad a GONDOLATMENETRE. Nem másra.

TH 2009.01.15. 15:43:33

@Marcellusca: A szabálysértést semmi nem menti. Én erkölcsileg nem ítélem el, de az erkölcs mindenkinek más és más lehet. A jogszabályokat egyértelműen sérti. Annyi a lényeg tényleg, hogy ha valaki éjjel átmegy körülnézés után a töküres utcában a piros lámpánál, ezt nem bántja az erkölcsi érzékemet. Ennyi, és nem több.

8ball 2009.01.15. 15:47:11

@SilentSound: Utólag kérek érte elnézést, kisstílű megfogalmazás volt.

TH 2009.01.15. 15:48:22

@kekecke: Mások TESTI ÉPSÉGÉT nem veszélyezteti annyira, erre gondoltam. De csak kekeckedj nyugodtan.

TH 2009.01.15. 15:50:06

@kekecke: Ha a gyalogos átsétál a piroson,
ad 1.) akkor sem kell feltétlenül elcsapni
ad 2.) nagyon kicsi az esélye, hogy börtönbe kerüljön. meghurcolják az oké, és van, akit ártatlanul ítélnek el, de azért ez nem olyan gyakori. szoktak lenni szemtanúk.

Secnir 2009.01.15. 15:52:22

2!
34!
12b!
14!

ja, 2! nem is....

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.01.15. 15:54:10

@TH: sajna volt a közvetlen környezetemben erre példa. Gyalogos piroson, autós szabadjelzésen. Esélytelen volt, hogy megálljon.
Évek hosszú sora, tárgyalások, bizonygatások. Meghurcolás.
Az autós - elvileg - nem hibázott.
Gyakorlatilag tönkrevágta a gyalogos életét - megnyomorodott. És a lelkiismeretfurdalás, holott nem tehetett semmit.
Örülj neki, ha nem tapasztaltad. Ne mentsd fel a gyalogost se...

cs0ki 2009.01.15. 16:12:20

egyszer haverom gyalog ment hazafele buliból, hajnali 4kor, és hát olyankor gyalog ki nem szoktam leszarni, hogy éppen mit mutat a lámpa, főleg ha egy árva jármű nincs az úton... aztán pár méterrel arrébb megállították a rendőrök és átnyújtottak neki egy 5000 Ft-os csekket... szerintem ez köcsögség...

becquerel · http://energiaalsag.blog.hu 2009.01.15. 16:35:32

@hawkeye: olvassák a blogot, innen lopják az ötleteket :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.15. 16:39:52

... aztán a BMW-s kezet rázott a rendőr haverjaival, avagy felhívta a haverját aki főmufti a rendőrségen, és nyugisan továbbment.

zoliii 2009.01.15. 17:15:54

miért hangsúlyos ennyire, hogy BMW?

TH 2009.01.15. 17:18:47

@kekecke: Ja, most meg a lelki teherről van szó? Persze, az is van. De eredetileg a fizikai károkozásról beszéltünk, aztán a jogi vonatkozásáról, most meg már a lelkiről. Ez 3 külön dolog.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.15. 17:20:58

@cs0ki: Főleg hogy ha ugyanezt bömbivel teszi akkor lehet leszarják. De lehet hogy csak volt ott egy térfigyelő, és ha meglátják hogy szarnak mindenbe, akkor mehetnek másnap a munkaügyi központba...

molwik 2009.01.15. 17:28:11

Valaki kerdezte kulfoldon mi a helyzet. Hat en csak Nemetorszagot azon belul Münchent tudom leirni. Na itt a foutvonalon vagy ahol fontos a lampa azok be vannak kamerazva. A annyit jelen hogy sarganal bekapcsol es sebesseget is mer. Eleg huzos a birsag meg jogsielvetel. Ahol meg mar nem annyira fontos ott sargara kapcsolnak olyan 8 korul.

Hans Lopkowitz 2009.01.15. 17:36:40

Néha beleolvasok ebbe a blogba is – igazatok van, én vagyok a hülye, mintek teszem. Tényleg. Bár jobbító szándékkal indult (gondolom), de eredménytelen. Miért?

A képlet egyszerű: magyarokról szól. A magyar egy irigy, rosszindulatú és ostoba nép. Nem érdemes a vezetési kultúráról beszélni, hiszen semmilyen más kultúra sem létezik. Tisztelet a piciny kivételnek, be kell ismerni: ilyen nép ez. Nem kell messzire menni, elég szlovákiáig autózni és tapasztalható, hogy évről évre változnak. Még nem mondhatnám, hogy minden jó, de érdemes megnézni azt a folyamatot, ami ott történik. Tényleg.

De hogy valami jóról is beszéljünk: történelmi időket élünk. Tanúi leszünk, hogyan tűnik el egy nép a süllyesztőben. A magyar nép sorsa ez, csak magát okolhatja miatta. De legalább látunk ilyet is. Akinek pedig nem tetszik, az elmehet. Én azt teszem: összeszedek mindent, amit lehet még kisíbolom innen és viszem.

Marty Mcfly 2009.01.15. 17:45:30

@Hans Lopkowitz:
ez igaz... bár nem ide tartozik...
aki kérdezte a külföldet:
én USA-ban éltem 2 évet. Nem tavaly, de a közelmúltban. Ugyanaz a helyzet, mint sztem bárhol máshol a világon: ha piros és átmész, megbüntetnek. Bár nem veszik annyira véresen komolyan, mint "molwik" európai példájában, mert hát mindenkinek autója van, kicsit nehézkes lenne egy új, szigorúbb rendszer bevezetése! Hozzá kell tegyem, ez is államoknál más-és más!
Ami pl. tetszett, h jobbra-kis ívben kanyarodni bármilyen piroslámpánál lehet, természetesen kellő körültekintéssel! Jééé! Láss csodát, működik!!!
Faszom a túlbonyolított magyar rendszerbe!

ferrri 2009.01.15. 17:52:19

Helló!

Én írtam a post-ot.
Épp csak Nyíregyházára indultam dolgozni, úgyhogy szerintem nekem sűrgősebb volt, mint ahogy többek szerint kihangsúlyoztam a "BMW"-snek. Épp csak azért mert egy full sötétített 530-as volt.
Az ominózus eset után kaptam én is néhány piroslámpát amit meg tudtam várni, pedig visszavolt aznap még kb. 800 km-em. Írta valaki hogy ez egy bevett szokás, amint én is leírtam : láttam már ilyet sokszor, csak ezt a végkifejletet hiányoltam.
Ha valaki önkényesen felülbírálja a lámpát, akkor hadd örüljek már neki, ha ezt épp kiszúrják a rendőrök.

toodark 2009.01.15. 17:54:55

Küldjétek a BMW-s Veszprémbe: belsoseg.blog.hu/2008/09/22/1513_veszpremi_fizet_szazezret_piros_lampaert

Én úgy tapasztaltam, hogy Budapesten a legtöbb főútvonalon működik a zöldhullám, csak ki kell ismerni. A külső Bécsi úttól a Hungárián át a Kőbányai útig szoktam egy zölddel eljutni. Csak néhol vissza kell venni a sebességet 60-ra (Sportaréna előtt kb 40-re), hogy nehogy túlfussak a hullámon. Csak az a szívás, hogy a lámpáknál mindig kerülgethetem azokat, akik 80-90-en előztek meg pár másodperccel előbb, majd a pirosnál toporognak. Folyton feltartanak a piszkok! :)

Zsola777 2009.01.15. 18:03:30

Mostanában én is a "zöldhullámlovaglásnak" hódolok, inkább, mint a lámpánál gyorsulásnak is. Az a "király", aki több lámpánál tud ütemre odaérni, és lendületből elgurulni a másik mellett. Takarékosabb, kényelmesebb, környezetkímélőbb, tovább tart, vidámabb.

Marcellusca 2009.01.15. 18:04:55

@molwik:
@D=M=C:
Köszi!
Csak azért kértem, hogy megbizonyosodjak (és más is), hogy nem urban legend. :D

belekotty 2009.01.15. 18:05:55

Ennél nekem jobb történetem van. Vörösvári út kereszteződéséhez közeledtem, a nem tom milyen uccából. A lámpát ismertem mint tenyerem, tudtam a gyalogos zöld pirosra váltásánál vált sárgára,vagyis ha villog a zöld akkor még kényelmesen átérek a sárgán.
No mögöttem hülyegyerek nyomult centikkel mögöttem, villogott stb. Csak hogy ő nem nézett hátra ellentétben velem, hogy mögötte jött a rendőrautó. No én persze gyökkettővel mentem, lesve hogy villogni kezgyen a gyalogződ. Majd szépen átmentem a sárgán. A nyomulós jött mögöttem át, már a rózsaszínen, egyből lett kéklámpa. :-))
Nos aznap már az én kedvemet sem lehetett elrontani, mert én szépen elhajtottam, míg a visszapillantóból néztem amint szállnak ki a nyomulóshoz a szervek. :-))

Marcellusca 2009.01.15. 18:08:00

@belekotty: Jajmán! Olyan izé vagy! xD

mnmnbkhj 2009.01.15. 18:11:07

Szép kis kereszteződés ott van sulink lábánál. Na látom mindegy hogy hol az országban ha nagy autód van azt hiszed mindent lehet

Marty Mcfly 2009.01.15. 18:20:38

Minap történt, előttem egy régi kb kadett típusú kisautó, árnyakból láttam, kis család, kalapos apuka a vezető. Kerszteződés jött, sárgára váltott a lámpa, nem fékeztem hirtelen, gondoltam, még a faszi áttolja sárgában, úgyis lendületben volt. Erre besatuzott előttem, ha egy pillanatra máshova nézek, akkor teliberongyolom a kis családot!!! Satuznom kellett és így is megböktem a hátsó lökhárítóját... lámpa piros, családapa kiszáll, jóvan akkó én is... Mondom neki, mi a szitu, erre elkezdett oktatni, h tudom-e, milyen drága játék a piroson való áthajtás! Igaza volt, bocsánatot kértem, de azért könyörgöm! Nem lehetne kicsit kevésbé beszarósan vezetni, ha má úgyis surdasapka?!

., (törölt) 2009.01.15. 18:25:11

@8ball:
El!! Mert legközelebb már 5-kor, 6-kor, 7-kor is átmész, aztán már napközben is.

Csúfy 2009.01.15. 18:40:42

@hawkeye: hát pld. onnan, hogy a megkülönböztető jelzés nélküli rendőrautó a Kerepesi út buszsávjából feláll a járdára és kiállitja a civileket. ja meg a két sávos autópályán a harmadi sávban elöző kék fény nélküli motoros rendörtől. soroljam még?

LouCyber 2009.01.15. 18:54:35

A sok piroslámpán átmenő f@sznyakú úgyis ráb@szik, egyszer csak elüt valakit, a börtönben egy gyorsvonat sebességével seggbe b@sszák őket mind, és onnantól minden nap azzal kelnek és fekszenek, az őrületig. Megérdemli mind, egytől egyig...

Sutty ! 2009.01.15. 19:12:09

Ezt a cikket én is írhattam volna annyi különbséggel, hogy a napokban történt a következő eset.

Győrszemere és Tét között Győrszemere erdősor térségében egy kb.300m-es szakaszon fokozott balesetveszély miatt tilos az előzés.

Előttem haladva 3.-ként előzött szabálytalanul egy furgon, majd a visszapillantóba néztem, hogy bárcsak lenne egy Rendőr, hát csodák csodájára mögöttem szintén harmadikként jött.

Gondoltam ilyet biztosan nem vesznek észre!

De le a kalappal a kettő téti fiatal rendőrök előtt Téten le is kapcsolták a szabálytalankodó autóst, meg a szabályosan haladó megelőzött autóst is.

Gondolom azért,hogy még legyen nekik egy tanújuk is. Még egyszer is minden elismerésem nekik, meg az öt irányító főnöküknek is. :)

Sutty ! 2009.01.15. 19:22:14

És még annyit, hogy nagyon fegyelmezetten és következetesen nem elkapkodva csinálták.

Mivel 5 km állt rendelkezésükre, és még villogót sem használtak.

De én már előre lehúzódtam az úttest szélére szorosan, hogy nyugodtan előzzenek meg engem.

Hegyicápa 2009.01.15. 19:26:04

És aminek jönnie kell: a postoló tapló, mert nincs benne semmi együttérzés a szegény kényszerből BMW-s, előítéletekkel sújtott honfitársunkkal szemben :-)

Sutty ! 2009.01.15. 19:33:56

Szerintem nem az a a lényeg, hogy ki milyen típusú autóval követ el súlyos életveszélyes szabálysértést!!

Matrix_ 2009.01.15. 19:59:58

én egyszer átmentem egy piroson éccaka. El se akartam hinni, hogy megtettem. ezért visszamentem, hogy megnézzem tényleg piros volt-e. Hát zöld volt. Meg is nyugodtam... :)

amatőr 2009.01.15. 20:32:16

A természetes szelekció itt is működik, aki a piros lámpát figyelmen kívül hagyja, az hasonlóan szokott hozzáállni a vasúti átjárókhoz is (otthonról rálátni egy átjáróra, láttam már pár hullajelöltet), és addig jár a korsó a kútra... ameddig egyszer el nem kapja a nagy kék villanyvasaló.

B.GY. 2009.01.15. 20:33:49

Mentem már át én is piroson egy pár éve húsvétkor.Volt vagy éjjel 2.Csak az volt a baj,hogy a másik sávban meg rendőrautó állt.(nem vettem észre a nagy sietségbe)Utánam is jött:)

dömedee 2009.01.15. 21:44:22

Egy időben -valamiért- hajnal 2-3 óra körül jártam haza A NŐ-től. Nos a város egyik (ilyenkor már bőven zárva tartó) nagyáruházának a kihajtóját és gyalogátkelőhejét védő lámpa volt bekapcsolva felejtve... :) Sokáig megálltam, nagy duzzogva, aztán bűn-nem-bűn de meguntam és vagy 2x továbbhajtottam a jól belátható úton. De gondoltam ez így nem mehet tovább.
Ha jól emlékszem a Magyar Közút Kht. ügyfélszolgálatának írtam egy kérdést, hogy "itt ezt mégis mi indokolja?" Láss csodát, megköszönték az észrevételt, majd onnantól kezdve este 10-től hajnalig ez a lámpa is villogó sárga jelzéssel üdvözölte jöttömet... No meg a többi hajnali utazót! :)
Utána valahogy mindig olyan jó érzéssel mentem arra este 10 után... Valamit hozzátettem a világhoz??? :):):) Meg ugye A NŐ!
Szóval elégedetlenkedők! Ha indokoltnak látjátok, kérdezzetek ti is!:
web.kozut.hu/index.php?id=6

dömedee 2009.01.15. 21:49:33

jajjjjjjj a hely nem pontosjé... :\ ...tudom... :)

Mouth Hero 2009.01.15. 22:22:53

@dömedee: A hozzászóásod lényege valójában az, hogy volt egy nőd, ugye?

ccorsa (törölt) 2009.01.15. 22:33:44

Hajtsatok át nyugodtan a piroson.
Majd jól megb@sz a rendőr.

Ha nem hiszitek, kérdezzétek Zsanettet.

Szendwich 2009.01.15. 22:53:47

@8ball: Igen, nem csak a piros lámpánál lehet elgázolni valakit. Lehet smafu. Sokan szerintem nem aludnának jól, egy életre megjegyeznék azt a koppanást, amitől feláll a szőr az ember hátán.
Inkább hagyjuk ezt.
Én arra céloztam, hogy igenis felelőség teljesen kell viselkedni ha autóba ülsz. Figyelned kell magadra, az utasaidra és a többi közlekedőre. Ha megengeded magadnak azt, hogy átmész a piroson, csak mert nincs ott senki, akkor még mit engedsz meg magadnak? Ha nem látja senki, akkor megkúrod a haverod nőjét? Öreg! Vannak szabályok (íratlanok és írottak) amiket be kell tartani ha törik, ha szakad.
Ez ilyen egyszerű.

Matrix_ 2009.01.15. 23:01:25

@Szendwich: a haver nője egy kicsit erős volt!! :)

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.01.16. 07:52:05

@TH: na, rájöttem, hogy direkt nem azt olvasod, ami le van írva. Így marad az ignorálás innentől - részemről.

VonBraun 2009.01.16. 09:04:32

Nem kell ehhez BMW, ügyesen meg lehet csinálni bármilyen autóval. A múlt héten délután autóztam a városban, előttem egy Opel valami, már nem emlékszek rá, egy kisebb, benne négy személy, ülnek meredten, mint a néma levente. Nyílegyenes, száraz úton haladtunk 40km/órával, kielőzni nem lehetett, nagy volt a forgalom. Következett egy forgalmi csomópont, mind a négy irányból úttal. A lámpát már száz méterekről látni lehet. Mire a konvoj odaért, át is váltott pirosra, az Opelre nyilván nem vonatkozott, kb 15 méterről még átszáguldott [40km/ó] a négy-öt másodperces piroson, majd amíg várakoztam a zöldre [én marha!], megfigyeltem, hogy a következő lámpánál is ugyanígy járt el. Nem vagyok egy rosszmájú fajta, de hogy ilyenkor miért nem jön a téglagyár felől egy megrakott Kamaz...? Mert esetleg én is jöhettem volna arról pont akkor.

8ball 2009.01.16. 09:05:43

@Szendwich: A felelősségteljes viselkedést nem kell a szabályhoz kötni. Az adott szabálynak van egy célja, ami ez esetben a közlekedés biztonságával, az emberek életének, testi épségének, vagyontárgyainak megóvásal függ össze. Ha ezek a célok beteljesülnek, hiába szegem meg a szabályt, azzal kárt nem okozok (max itt magamnak, mert bevállalom és ezért leírnak). 21 éves vagyok, több mint 200.000 kilómétert vezettem a 4 év alatt, mióta jogsim van, soha nem volt balesetem, koccanásom. Egyszer mentem haza törött autóval, mikor a parkolóban egy teherrel csattintották le a lámpáimat és a díszrácsot, amíg a virágüzletben voltam valentin napra rózsát venni az akkori barátnőmnek. Én vagyok az, aki általában a parkolói ajtócsapkodás, fasz söfőrök és szabálytalankodók áldozata.
Még egy kis off a haver nőjével kapcs. Most Szilveszterkor a havernak új csaja volt (2 hete jártak), de teljesen rám volt kattanva, éjfélkor szájrapuszit kaptam (nem volt mégcsak spicces sem, de haver persze nem látta). Szőke kékszemű puha ajkú vékony gyönyörűség. Megtehettem volna, hogy megkúrom, mert volt egy fél óra mikor kettesben voltunk. Kívántuk egymást, mint az állat, elhiheted!! De a haver miatt nem csináltam, nem mert nem látta senki! Számomra a haver csaját megkúrni visszatetsző, éjjel egy két piroson átmenni nem!

tehenke 2009.01.16. 09:32:18

@Zsola777: Az a baj, hogy pest nagy részében úgy vannak beállítva a lámpák, hogy egy "piroshullámmal" fogják a forgalmat. Mondjuk ilyen a kerepesi út, de a váci út is kifelé. A körutakról ne is beszéljünk.

Szendwich 2009.01.16. 09:33:28

@8ball: 25 eves vagyok, 2500000000000 kilometerrel a labamban es meg nincs jogsim!!! Ennyi

A muskátlis 2009.01.16. 09:46:52

na nesze nektek
ez egy kereszteződés amiben nem nagyon nézik a lámpa színét:
minek is nézné hiszen a piros színt nem neki találták ki...
és ez vonatkozik azokra is akik leszarják a szabályokat
hiszen behajtani tilos kivéve nekem...stb stb stb

www.youtube.com/watch?v=5P5Az7AKD4Y&feature=related

trixilw 2009.01.16. 09:52:27

És miért nem lehetne azt csinálni, hogy éccaka, csak 15-20 mp-ig tartson egy piros? Akkor az az egy-két autó simán átmenne, a másiknak meg nem kéne sokáig várni.

Matrix_ 2009.01.16. 09:57:51

Éjszaka mérnem alszanak az emberek? mindenki batman, vagy mi van?

tehenke 2009.01.16. 13:26:29

Világos. Az egyik minden szabályt áthághat folyton és folyamatosan, A másikat mindenért maximálisan büntetik. Ha ezt szóvá teszi, csak szimplán irígy.

csacsiadugóban 2009.01.16. 18:34:14

Pont a napokban gondolkodtam hogy én is felvetem a témát... Nem sokat vezetek (napi 30 km), de kb hetente találkozok ilyennel. A különbség - nappal!
Europark mellett rendszeresen jobbról előz ki mindenki, bár 3 m mulva taxis, de be tud menni, már megszoktam, nem is zavar már.. Viszont amikor totál pirosban lendületből csinálja valaki (nem ritka, hetente 1x!!). A másik a népligetnél a könyvesről az üllőire jobbra kanyarodván, totál pirosban állok elsőként, amikor balról kb 50-60al egy régi golt lendültből (2 sávval messzebbről) bekanyarodik előttem jobbra!....
Hiába írnám fel bármelyik rendszámot, mit bizonyítok?:)

Mylady 2009.01.18. 00:01:00

Gyalogosként mondom: én igyekszem nem átmenni a piroson. Max ha nagyon elhagyatott hely és nem jön semmi. Pl. nem messze tőlünk van egy buszvégállomás, ahol a kihajtó buszok és a zebra találkoznak. Ott ha nem látok buszt kifelé jönni, nem állok meg.
De! Ha kisgyerekes szülőt látok, akkor sosem megyek át, nem akarok rosszpéldát mutatni. Sokszor elképedek, amikor látom, hogy kisgyereket vonszol át valaki a piroson, mert jaj, lekéssük a buszt/villamost/filmet a tv-ben.

Nemrég láttam egy forgalmas kereszteződésben, hogy egy pár a piros ellenére elindult mert pont nem jött autó.
Kb 10 méterre állt egy rendőr. Direkt figyeltem, lesz-e büntetés. A rendőr amint észrevette, hogy elindult a pár, az övéhez nyúlt. Megijedtem, hogy lelövi őket, de csak a füzetét vette elő és 20ezer Ft-ra büntette őket. Fejenként.
Na, ezért sem megyek át a piroson. Gyalog.

Alf (törölt) 2009.01.19. 11:35:27

civil ruhás rendőr volt a bmwben, öreg.

XD












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása