Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Csak a reflexeinken múlott

2009.01.19. 13:53 :: Kisikasa

Újra és újra előkerül a téma, hogy sok autós fittyet hány a zebrára és főként az ott ácsingozó - esetenként már zebrán baktató - gyalogokra, és nem egyszer csak a puhatestűek életösztönén múlik, hogy nem történik nagyobb baj, az anyázást leszámítva. Akik pedig kétség kívül fokozott veszélynek vannak kitéve azok a gyerekek, hiszen ők azok, akik nem tudják megfelelően felmérni, hogy biztonságos-e az átkelés. De mit tehetünk ilyen helyzetben, hogy ebből egyre kevesebb legyen? Teszi fel a kérdést az alábbi sztoriban V.

Megyek cimborámmal ebédelni Nyugati környékén, megyünk át a zebrán, erre egy narancs színű Suzuki SX4-es viszonylag nagy sebességgel átmegy előttünk, cm-el elöttünk... Én "gratulálok"-al értékelem a produkciót, cimbora jelezve a kocsi és köztünk lévő távolságot, a hátsó oldalsó ablakra rávágott tenyérrel.

Erre kocsi megáll (tehát nem fékhiba miatt nem állt meg...), egy 25-30 körüli szolis srác kiugrik: "Mit csapkodsz bmeg...stb.". Ketten voltunk, annyira nem is kis kötésűek, kérdeztük: "Na a zebra az meg dísz szerinted?" - ezzel mattolhattuk, mert a válasz: "És? Kit érdekel? Nem ütöttelek el, akkor mi van?" - és ment vissza a kocsijához...

Na már most nem rajta múlt, hogy nem ütött el, hanem a mi reflexeinken... Ráadásul felháborító, hogy neki áll feljebb ahelyett, hogy egy boccsal meghúzta volna magát... Álljon itt a vadbarom rendszáma is: KOL-772.

Nem mellesleg fél sarokra van innen egy általános iskola tele gyerekkel (XIII. Radnóti u)... megnyugtató, hogy figyelnek rájuk (is) az autósok...

Mondjuk szívem szerint sajnáltam, hogy nem volt a kezemben egy zacskó tele konzervvel (na, ez mondjuk nem annyira életszerű), sörös üveggel (ez már inkább) vagy bármi nehéz és törékennyel amit behajíthattam volna a szélvédőjébe menet közben, akkor csak megállt volna, és lett volna alkalmunk bővebben is diskurálni a megállásról, rendőrségről és biztosításról... őszintén szólva nem ez a típus vagyok... Na, de akkor mi a teendő? Fel lehet jelenteni az ilyen vadbarmot?

186 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye sztereotípia veszélyes kresz zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tehenke 2009.01.19. 16:57:32

Köszi! :) Asszem végre nyugodtan alszok.

georg 48 2009.01.19. 16:57:58

Te! nem komolyan gondoltam!

sertésmájkrém 2009.01.19. 17:15:41

2 lábbal könnyebb megállni mint 4 kerékkel. :p
A józan ész sokat segít, az ember által alkotott törvények ugyanis nem állnak mindenek felett...

KCB 2009.01.19. 17:21:27

Ez velem is megtörtén annyi különbséggel hogy én félreugrottam, ha nem teszem elüt. Ugyanezzel a lendülettel becsaptam a tükrét, persze megállt, kipattant, üvöltözött hogy mit képzelek aztán meg akar verni... Sajnos a rendszám nem volt meg, pedig azóta is a környéken van egy ugyanolyan kocsi.
A helyszínről csak annyit hogy zsákutca volt, a végétől kb. 5 méterre voltunk (tehát mindenképp meg kellett állnia) a járdára meg nem lehetett fellépni.

aachi2 2009.01.19. 17:21:31

@SilentSound:

"Én akkor lettem dühös, mikor egyszer zebrán ragadtam autóval és pont amikor zöldre váltott a gyalogosok lámpája,"

ha szabályosan közlekedsz nem ragadtál volna ott, pont akkor amikor zölre vált a gyalogok lámpája. megérdemelted a büntit.

non olet (törölt) 2009.01.19. 17:22:24

No... megint egy tulzott helyzet...

Mennyi is lehet az a "viszonyal nagy sebesseg" aminel meg a postironak volt ideje ertekelni es a cimborajanak eldonteni, hogy most utni fog...es kozben NEM serul a csapkodo keze...

Haaaat ...talan 10-15 km/h...
Sokkal tobb nem biztos nem.

Namost tekintve, hogy a KRESZ szerint
NEM KOTELES ÁM AZ AUTOS MEGALLNI, csak
NEM ZAVARHATJA a gyalogot az atkelesben...

...az eset VALOJABAN kb. igy zajlott.

Az autos csorgott max. 10-15-el a zebra fele
Latta, hogy a gyalogot semmikeppen nem fogja majd elutni ezert nem is allt meg...

Idegbeteg gyalog idokozben eleg kozel ert
(tan kocogott is ezert)ahhoz, hogy a HÁTSÓ oldal uveget még ÉPPEN elérje...
...igyhat a kampanybarmok altal felheregelt
csökött agyaval utott egyet...

Mivel az autos TENYLEG kurva lassan ment,
modja volt eleg kozel megallni...es visszamenni azt a cirka 3 métert !!!
a zebraig...es megkerdezni a barom gyalagot, hogy mi is volt ez a csapkodas...

Ugye kis hazudos... ?

herut 2009.01.19. 17:29:51

Lámpa nélküli átkelőhelyen az ország minden pontján veszélyes átkelni.Szolnokon kiemelten!A telefonáló és (vagy)dohányzó -főleg "anyukák" tizenmilliós kocsijukkal- figyelmen kívűl hagyják a KRESZ-t,úgy ahogy van.Irányjelzést nem adni trendi...Iskolák előtt "megállni tilos" tábla negligálása,kijelölt átkelőn várakozás természetes.Úgy van,ahogy "sertésmájkrém" írja:
"A józan ész sokat segít,....",de akkor minek vannak törvények?Legyen mit megszegni?

AczélGyörgySzelleme 2009.01.19. 17:33:53

Úgy látszik ez napjainkban sztenderd hazánkban...
Pár napja történt:
Béke úton Újpest felé haladtunk, a Rokolya kereszteződésnél észleltünk két hölgyet, akik bentről, a villamosok részéről akartak a ZEBRÁN átjutni a járdára.
Megálltunk a szélső sávban, mögöttünk még egy autó és mivel így elzártuk a Rokolya kijáratát, ott is várt két autós.
De a két hölgy nem indult...
Igazuk volt!
Egy Peugeot xxxCC - a fszom tudja ezeket a csigazabáló típusokat - kb 80 km/h-val elszáguldott mellettünk/közöttünk...
Döbbenet, a hölgyek át, a forgalom elindul...
Mondom a kollégámnak (ő vezetett), hogy én követném... De a srác sajnos nyugodt természet...
Pedig a lámpa a Gyöngyösinél megfogta a tetvet!

Pala 2009.01.19. 17:36:34

Jó, hogy fel van tüntetve a rendszám, köszönet érte. Érdekes az írás, csak az "-al" toldalék rontja el az egészet. Égőbb, mintha minden sorban szerepelne az a szó, hogy geci.

indapass90210 2009.01.19. 17:41:29

Hüje a posztoló, és ezért tart ott az ország!

Akinél nincs mindig egy zacskó konzerv, az már sikeres ember nem lehet, csak halott, mer nem tudja megvédeni magát.

Én sikeres ember vagyok, mert ma is eperkonzervvel a zacsiban jöttem dolgozni!

indapasssucks 2009.01.19. 17:51:02

Szerintem ha valaki úgy fejel le egy úrvezetőt, hogy az illető hátsó kereke még a zebrán van, akkor az arra járó rendőri közeg okafogyottságra hivatkozva eljárásmegszüntetésileg vidáman arrébb megy, és fotót max azért készít, hogy este felpostolja a blogjába.

uff

hozzátenném, hogy kocsisor állt a zebrán, mikor az elémsiető gyalogos (az én sávom szabad volt) úgy lépett ki a kocsik közűl, hogy a másik irányba nézett. Nem lett baj, de én voltam a hunyó, mert hiába nézett a majomszármazék a rossz irányba, zebrán gyalogost elütni merő illetlenség. Ezt tessék a mérlegre tenni a hozzászólásom kapcsán, jól :)

és még egy: az a gyalogos, aki azt hiszi, hogy pár liter festék az úton megvédi, vagy az a kismama, aki azt hiszi, hogy a babakocsi az az ultimate tank, annak kurvára igaza lesz, akkor is, ha már csak a hozzátartozók tudják ezt hangoztatni.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.19. 17:52:06

@aachi2: Leírtam a körülményeket, ha valaki mindenáron belém akar kötni, akkor megteheti. Ettől függetlenül nem értek egyet veled.

Laciii 2009.01.19. 18:24:12

Ha ketten voltatok fel lehet jelenteni (egyedül esélytelen).
Persze közúti veszélyeztetés helyett csak sima szabálysértést ítélnek meg vagy azt se.

non olet (törölt) 2009.01.19. 18:28:18

Gyerekek a balga csapodo MÁR csak HATSO uveget birta MÉG nagy nehezen megutni...szoval szo nem volt itt centikrol meg temporol...
mert temponal most GIPSZ-ben volna a keze !

Tuloz a posztiro... mondhatni erosen kamuzik.

Tanuljunk 2009.01.19. 18:52:21

3 lehetőséged van

1. hagyod a fszba az egeszet megse rezdülsz mert elfogadod az egy ilyen orszag ilyen lakokkal

2. Bevered a képét de ugy hogy fájjon neki

3. elköltözöl egy olyan orszagba ahol ezt nem szokas

en a 3. at valasztottam

Vegyi Ali 2009.01.19. 19:07:02

Engem kb. egy órája simán elütöttek volna a zebrán, ha elindulok, és nem figyelek baromira.Jobbra kanyarodott a nyomorult, rá arra az útra, amin át akarok menni. ODA SE NÉZETT A ZEBRÁRA!!! Csak balra sasolt, hogy jön-e valami, aztán mikor látta, hogy nem, akkor nyomott egy kövérgázt. Én meg jól láttam, hogy le se szarja, hogy ott állok, ezért nem indultam el. Nekem az a stratégiám, hogy míg nincs szemkontaktus az autóssal, addig nem indulok el.

majdazteneldontom (törölt) 2009.01.19. 19:29:43

"narancs színű Suzuki SX4-es"
Atyaisten, én a garázsból nem mernék kiállni, nemhogy a Nyugatinál arkoskodni benne...

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.01.19. 19:40:38

Elég sokat vagyok kinnt Münchenben, Bécsben.

Miután hazajövök egy hétig életveszélyben vagyok mert hozzászoktam külföldön, hogy a zebrán a gyalogosnak van elsőbbsége és előzékenyen megállnak ha akár a zebra közelében van valaki.

Itt meg mucsán sok a frusztrált, bunkó, kreszt nem ismerős autós aki nem adja meg az elsőbbséget.

non olet (törölt) 2009.01.19. 19:42:02

A gyalogos MIELOTT az utttesre (azaz a zebrara is)lép KÖTELES meggyozodni az uttestre (zebrara is) lepes veszelytelensegerol...
...mármint a KRESZ szerint ugyebar.

Aztan ha veszelyozas nelkul le TUDOTT lepni
AKKORTOL már a gyalogos a kiraly...de addig egy jardan acsorgo senki...az autosnak koze nincs hozza.

Mert a gyalogbank csak zebrÁN van ám
elsobbsege a jardan meg lofasza van neki...

Szepen var addig, amig nem okoz veszelyt az uttestre (zabrar)lelepesevel....

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.01.19. 19:45:37

@non olet: Azt felejtsük már el, hogy a jogosítvánnyal nem rendelkező, esetleg kiskorú egyénekre a kresz akármilyen szinten is vonatkozna.

Még akkor sem lehet elvárni, ha történetesen valamelyik agybeteg ezt jogilag kitalálta/megindokolta.

Máshol érdekes módon tud a gyalogos és autós értelmes módon közlekedni, lásd Európa legtöbb országa (Németország, Ausztria, Szlovákia, hogy csak egy pár közeli példát említsek).

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.01.19. 19:48:33

@SilentSound: Kereszteződésen csak akkor szabad áthajtani, ha tudod, hogy át it tudsz rajta menni megállás nélkül. A zebrára ugyanez vonatkozik. Értelemszerűen az egészből az következik, hogy kereszteződés zebra kombónál a kereszteződés előtt megvárod amíg kiürülnek az autók előled.

Meg jó lenne, ha létezne a követési távolság intézménye is.

zOzOO 2009.01.19. 19:48:56

Az ilyen autós kocsijába én mindig belerugok vagy jó nagyot rácsapok, lehetőleg úgy hogy sérüljön, aztán hívok rendőrt hogy elgázolt a zebrán. Üdítő nézni ahogy pattog az emberke, hogy mi legyen: rámtámad (nem ajánlom, nagydarab vagyok), simán elhúzza a csíkot vagy megvárja a rendőrt...

Noti 100% 2009.01.19. 19:55:57

Aza durva amikor nincs idod megmozdulni, nemhogy csapkodni, velem mar tortent, tudom, szoval nem ment gyorsan szerintem se , de ez nem mentesiti, szoval rohadjon el az ilyen minnel hamarabb....

non olet (törölt) 2009.01.19. 20:07:49

" Azt felejtsük már el, hogy a jogosítvánnyal nem rendelkező, esetleg kiskorú egyénekre a kresz akármilyen szinten is vonatkozna."


Lüke vagy-e ?! teljesen...

Akkor azt is felejtsuk mar el, hogy
a bunteto torvenykonyy vagy
az adoszabalyok ervenyesek...

A torveny nem ismerete nem mentesit!!!

Aki a kozlekedesben reszt vesz KÖTELES az aktualis szabalyokbol kiokosodni elotte...


Olyan kiskorut pedig aki még nem kepes a szabylokat alkalmazni ugye a szulo/gondviselo nem enged EGYEDUL kozlekedni...?!!!

Mert becsukjak erte mint a
felugyleteert felelost szemelyt.

Az olyan agyilag gyengek es oregek akik szinten nem kepesek egyedul kozlekedni... megintcsak nem kerulhetnek az utcara egyedul!

Maradnak tahat a gondolkodasra már kepes
korosztaly ep elmeju tagjai...gyalogosnak.

Rajuk (vagy szuleikre/gondozoikra)
pedig ez ervenyes:

A torveny nem ismerete nem mentesit!

....és elvarhato tölük az az egyszeru magatartas forma, hogy
"kozel levo auto el nem lepunk le"

Vazze... azt mondod, hoyg akoloktol akinek
egyenlet megoldas a novenyk oszatlyozasa
a feladat mondjuk 4. ben...nem lehet elvarni, hogy a zebra elott szetnezzen ?!

Sot a jogsival nem biro tanartol/orvostol, zenesztol, eladotol, fodrasztol sem ?!!

Szoval... lüke vagy-e ?!

Mert akkor nyilvan nem varom el, de
nem is mehetsz egyedul ugysem az utcara...

non olet (törölt) 2009.01.19. 20:10:30

@br:

ja...az olasz, gorog, francia, spanyol
meg szarik a gyologosra MÉG a zebrÁN is.

Miert pont nemet pelda szamit..?

Mellesleg meg pl. a szmog riadohoz kimondotatn jol jon amikor minden kobor gyalog miatt
autok tucatjai gyorsitanak fel ujra...

Ész hová mész.. ?

Valaki2 2009.01.19. 20:16:54

Mindkét oldalon álltam már.

Idióta gyalogos. Piros lámpánál állunk, gyalogosok át az autók KÖZÖTT! Mindezt egy 4 sávos úton, vidéken. Csávó részegen üvöltve megy, apám beszól neki, hogy mi van öcsi, erre rábasz egy nagyot a kocsinkra. Éppen szálltam volna ki, hogy most akkor agyonverem, mire asszonypajtás visszafogott, hogy ne merjem egyedül hagyni.

Idióta autós. Nagyjából azok a tapasztalatok, amikről a többiek már írtak. Megyek át a zebrán, erre a hülye autós simán áthajt előttem/mögöttem. Volt, hogy majdnem nekem jött (Hungária/Thököly sarka), aztán mondom neki, hogy ember, zebra. Erre elkezd ordibálni. Akkor mondom neki, hogy ki lehet szállni, ha nem tetszik valami. De valahogy nem akaródzott neki :D

Circus 2009.01.19. 20:16:57

@Vegyi Ali:
kábé én is így vagyok, akár mint puhatestű, akár mint páncélos lovag - szemkontaktus!

Mmondjuk ezt nehéz megvalósítani autóközülkiugró, lesötétítettüvegmögöttkuksoló, qranemaközlekedésrefigyelő stb polgártársak között, akik sz@arnak arra, hogy nem egyedül vannak a KÖZúton és más nem tud gondolatolvasás módján az ő agyukban (???) és helyettük tájékozódni.

nuendo 2009.01.19. 20:18:14

"Olyan kiskorut pedig aki még nem kepes a szabylokat alkalmazni ugye a szulo/gondviselo nem enged EGYEDUL kozlekedni...?!!!

Mert becsukjak erte mint a
felugyleteert felelost szemelyt."

jah, feltéve, hogy nem drapp az illető, mint annak a purgyénak a "drága" szülei, akit szegény Szögi Lajos elsodort, mielőtt agyonverték.
Olyankor nincs szülői felelősség, azoknak csak a seggét nyalják.

gmower (törölt) 2009.01.19. 20:21:26

Na Béláim, számoljunk!

Tegyük fel, hogy a gyalog villámreflexekkel rendelkezik, és mindössze 0,8 sec elég neki egy mozgó autóra csapás kivitelezéséhez (hozzátenném, amikor féktávokról van szó, mindig 1-1,5 sec-es reakcióidőkkel jöttök, holott ott csak 1-2 centis mozdulatra van szükség...). Az autó hossza legyen 4 méter. Ha a gyalog akkor indította a támadást, amikor az autó eleje ott volt, és épp a hátulját találta el, akkor a sebessége: 5 m/s, azaz 18 km/h volt. Viszonylag nagy sebesség, mi? Még ekkora kamu posztot! Ha tényleg veszélyes lett volna a szitu, semmi esélyed sincs nemhogy rávágni, de még csak pislogni sem...

autosave 2009.01.19. 20:21:44

@non olet: "Miert pont nemet pelda szamit..?

Mellesleg meg pl. a szmog riadohoz kimondotatn jol jon amikor minden kobor gyalog miatt
autok tucatjai gyorsitanak fel ujra...

Ész hová mész.. ? "

Azért vazze, mert ez a szabály. Ez a jogszabály!
Kötelező! Mégegyszer, senki nem azért kell, hogy elsőbbséget adjon a gyalogosnak, mert a németek, ki nem szarja le. Azért, mert már több, mint 30 éve EZ A SZABÁLY!

A zebrán a gyalogosnak elsőbbsége van, ennyi. Gyalogossal szemben még a zavarás is tilos!

Elsőbbségadásra kötelezett az elsőbbségadás helyét úgy kell megközelítenie, hogy sebességével jelezze, hogy elsőbbséget fog biztosítani. NINCS olyan lehetőség, hogy még átférek, akkor gyorsítok! Ha kicsit is közeli (lesz) az eset, akkor lassítani kell nem gyorsítani. Főleg gyalogossal szemben, mert az nem zavarható, azaz kicsit sem kényszeríthető lassításra, stb.

Ha a postíró írása igaz, teljesen egyértelmű a helyzet. Sőt, még annál is egyértelműbb! A suzukis tahó jogosítványát kellene elvenni egy időre, hogy gondolkozzon...

Circus 2009.01.19. 20:22:52

Amúgy meg valamiért a 'Kinek adnál még gázt' nevű másik blog jutott eszembe azon apropóból, hogy jelen esetben pl annak kellene adni, aki oly' önzetlenül tette.
A zebra előtt.

(ugyanezt válaszolta az oroszlán arra a kérdésre, hogy mikor evett antilopot)
(ez de szar, bocs...)

Valaki2 2009.01.19. 20:23:52

A másik probléma szerintem, amikor a jobbra kanyarodó autós és a gyalogos egyszerre kap zöldet. Namost, a gyalogos amikor félpályánál tart, már épp semmit nem lát az őt oldalról elütő autósból.

Ha van lámpa, akkor vagy a gyalogos kapjon zöldet, vagy az autós, de ne egyszerre, mert a nálunk a "közlekedési kultúra" még nem tart itt.

Amíg ilyen a helyzet, sokkal szigorúbb szabályozásra van szükség:

www.hirszerzo.hu/cikk.gyalogosokat_gazoltak_el_kaposvaron.90707.html

autosave 2009.01.19. 20:24:12

@gmower: teljesen mindegy. Ilyen oldaltávolsággal elmenni egy gyalogos előtt a zebrán veszélyeztetés.
Fel kell jelenteni, hátha elkapják, hátha kamera is látta.

gmower (törölt) 2009.01.19. 20:25:28

autosave

"Ha a postíró írása igaz"

Szerintem nem, olvassátok el a számolgatásomat, és cáfoljatok!

zazazu 2009.01.19. 20:28:59

Amióta a média felfújta a gyalogos gázolásokat, mostmár a közlekedésben is olyan gyűlölettel néz egymásra autós és gyalogos, mint MSZP-s és Fideszes. Természetesen az autósnak nagyon figyelnie kell a gyalogosokra, de azért a gyalogosokat se kell félteni. Teljesen hülyék tudnak lenni. Ha megállsz a zebránál, oda se figyel, nem mozdul. Vagy ráüt az autóra, ha mellette elmész. Ilyen esetben az autós is feljelentheti a gyalogost? Milyen jogon rongálja a kocsit?

Valaki2 2009.01.19. 20:33:09

@zazazu: Pont erről írtam feljebb.

Dzsok 2009.01.19. 20:40:32

Többen írtak itt valami KRESZ-ről vagy miről, meg a gyalogosok elsőbbségéről.

Szerintem nincs igazuk, minden esetben az autósnak van elsőbbsége a gyalogátkelőn.

Legalábbis én még sohasem láttam olyat a gyakorlatban, hogy rendőr intézkedett volna azért mert a gyalogátkelőn nem adott egy autó elsőbbséget a gyalogosnak. Az Ír biztosítási ügynök aki halálra gázolt pár embert, ő is szabadon távozhatott az országból, gondolom mások is felfüggesztettel megússzák, ha esetleg egy gyalogos nem ismeri a szabályokat és az autó elé vág a gyalogátkelőn.

gmower (törölt) 2009.01.19. 20:42:16

Na akkor a szokásos idézet a gyalogtémára:

"Kedvezőtlen a kerékpárosok és a gyalogosok magas aránya a balesetet okozók körében. A kerékpárosok az összes személysérüléses közúti baleset 9,7 %-át (1.544 baleset), a gyalogosok pedig a 9,0 %-át (1.440) idézték elő, így a kerékpárosok, valamint a gyalogosok külön-külön is több közúti balesetet okoztak, mint a tehergépjármű vezetők."

Forrás: baleset-megelozes_hu.web.maxer.hu/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=2283&Itemid=74

Marty Mcfly 2009.01.19. 20:45:04

A posztíró és a cimborája megy át a zebrán... Vagy a suzukis hajtott át piroson, vagy a posztíró tartozik a piroslámpán átbattyogó gyalogosok kasztjába... ez nem derül ki...
sztem a posztíró a hülye! A suzukisok nem mernek átmenni a piroslámpán (a 100ezer Ft-os bünti nekik 20 évi biztosítás!) :-)

gmower (törölt) 2009.01.19. 20:48:09

Valamint:

Személysérüléses közúti közlekedési balesetek okai 2008. I-X. hónap

Budapest

Gyorshajtás 337
Előzés 86
Kanyarodás 595
Elsőbbségi jog 955
Követési távolság 262
Műszaki hiba 2
Gyalogos hiba 462
Figyelmetlenség 211
Egyéb ok 298

Vagyis Budapesten több balesetet okoznak a gyalogosok, mint az oly szeretettel ördögnek kikiáltott gyorshajtás (462 / 337)

Informálódjunk, gondolkodjunk, ne csak a média által közvetített hisztériára hallgassunk...

gmower (törölt) 2009.01.19. 20:50:03

És még valami:

Semmi esetre sem ütünk el gyalogost, vigyázzunk rájuk, ha már ők nem akarnak magukra (és még a média is ezt próbálja erősíteni...)

Dzsok 2009.01.19. 21:02:29

re: gmower

Ez a statisztika egy óriási baromság.
Kb. olyan a pontossága mint a magyar lopási statisztikáknak. Azaz statisztika alapján budapesten harmadannyi lopás történik mint bécsben. Én nem hiszek semmilyen olyan statisztikának amelyhez a magyar rendőrségnek köze volt.

"Hack felidézett egy történetet az 1990-es évek elejéről, amikor egy budapesti kerületi kapitányság fogdájában - természetes halállal - meghalt egy gyanúsított. Abban az évben ennek a kerületnek lett a legjobb a statisztikája, a kapitány még kitüntetést is kapott. Az történt ugyanis - mesélte a volt képviselő -, hogy az összes megoldatlan betörést a halott nyakába varrták, és azokat nem az ismeretlen elkövető, hanem annak halála miatt zárták le."

gmower (törölt) 2009.01.19. 21:09:10

Dzsok

Hát ha ugyanezen statisztika alapján plakátolhatnak, hogy az objektív felelősség hatására harmadával csökkent a balesetek száma (ami egyébként eléggé durva kerekítéssel sem jön ki), akkor én is vehetem a bátorságot, hogy megpróbálok okosságokat kiolvasni belőle :)

Amúgy mekkora kuss lett, amióta ezeket belöktem, csak egy hozzászólás érkezett, az is a forrással megjelölt, lehető leghivatalosabb statisztikát vonja kétségbe...

NémethMarcell 2009.01.19. 21:16:05

@zazazu: Ugyan mit fújt fel a média, kifejtenéd bővebben? Szerinted mi lenne a helyes közlési mód arra, amikor két ember meghal egy féleszű miatt?

Jellyfish 2009.01.19. 21:19:47

@Dzsok:"minden esetben az autósnak van elsőbbsége a gyalogátkelőn"

Te tanultál kresz-t vagy vetted a jogsidat?

gmower (törölt) 2009.01.19. 21:23:37

Marcell

Nem a konkrét esetről van szó, hanem a szelektív előadásról. Kizárólag csak olyan eseteket kapnak fel, ahol egyértelműen egy idióta faparaszt üt el gyereket/babakocsis nagymamát stb., majd mantrázzák, hogy a zebra meg a zebra. Arról egy büdös szó nem esik soha, hogy mennyire sok olyan eset van, amikor a gyalogosok hajtanak végre önygilkos manővert, mégcsak véletlenül sem zebrán (nem kevés autópályás is van!!!) Az előadott esetek sosem 50-es tempónál történnek, de mindig ezekkel próbálják alátámasztani, az idióta ötleteiket (35-re lassítás...)

Dzsok 2009.01.19. 21:24:12

Jellyfish: Ez a magyar valóság....

Dzsok 2009.01.19. 21:28:43

gmower: Lehet, hogy te a magyar rendőrség statisztikáiban hiszel. Nekem volt szerencsém gyalogosként itthon a belvárosban közlekedni, és nyugateurópában is.

A különbségek óriásiak és nem a mi javunkra, én a sajét szememnek hiszek, és az alapján nálunk a gyalogátkelő fogalma az átlag autósszámára igen zavaros, homályos fogalom.

Múlt héten éppen egy gyereket akartak elütni előttem gyalogátkelőn egy kanyarodó terepjáróval. Amikor kérdőre vontam az autóst, arra hivatkozott, hogy neki is zőőd va'.

vic 2009.01.19. 21:31:14

én írtam a post-ot.
válasz a kérdésekre, felvetésekre:
- szolis volt a srác, frankón piros arcú, megéghetett, talán épp cseréltek fénycsöveket, semmi rasszista dolog nem volt a megjegyzésben
- Nyugati környékén volt, Radnóti, Visegrádi sarkon, nem a Nyugatinál
- az arc kanyarodott balra, ezt nem írtam valóban

sok érdekes fejtegetés volt olvasható főleg a gyalogosok reakció idejéről és, hogy X mp alatt Y métert megy az ember... WTF???

szeretném egyes kommentelő figyelmét felhívni arra, hogy a zebrán a gyalogosnak FELTÉTEL NÉLKÜL elsőbbsége van, akkor is ha siet és akkor is ha gyökér módon araszol járókerettel vagy mondjuk táncol a zebrán...
megemlítem (bár ez nyilván nem érdekel senkit), nálunk erről nem volt szó, de nem árt tudni az alapszabályt...
én mondjuk remélem, hogy egyes kommentelők nem járnak az én gyerekeim iskolájának közelébe...

non olet (törölt) 2009.01.19. 21:34:43


namost, hogy a fizika szabalyai alapjan belattuk a post iroja kisse hazudos...

... es nem volt szaguldo autos, hanem
csak cirka tizzel csorgo...
...aki MÉG valojaban kényelmesen atfert a gyalogos elott...es az agressziv allat fajta
gyalogos inkabb gyorsitott csakhogy uthessen.
(bar szerintem az egesz tortenet kamu)


Akkor mar csak annak idezese van hatra, hogy hogyan is kell vieselkedni az autosnak
amikor a zebran gyalogost lat eppen ...

"ahol a gyalogosnak elsőbbsége van,
járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, "

tehat figyelni es kicsit lassitani kell
felkeszulve arra, hogy
ESETLEG lesz valaki a zebran


"hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni,"

Tehat MEGALLNI nem mindig KÖTELEZŐ!!!!
Ellehet haladni MÉG elotte ill.
MÁR mogotte...nyilvan BIZTONSAGOS oldaltavolsagot tartva...


"és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg."

A MÁR a zebran levo gyalogot tehat nem
remithetme meg a tul gyors kozeledessel
amirol azt hiheti, hogy esetleg/biztosan
elfogom utni....

De lassan mint a postabn emliett suzuki is KOZELITHTEK es elhaladhatok kelleon tavol elotte/mogotte....
Akkor vagyok eleg lassu ha lataj, hoyg nem fogonm elutni!

Akkor vagyok eleg tavol ha pl. az
elesese esten nem elem fog esni.

Mas varatlan dolgot a gyalogos ugy sem tehet,
mondjuk megallas, visszafordulas, hiszen...

"köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti."

Az auto oldalnak utose/rugasa pl. egesz
biztosan a jarmu vezetojnek megzavarasa!!!!

Szoval lelehetne mar szokni arrol az eszetlen
propaganda baromsagrol ami szerint:

a gyalogos eg yagyatlan iditot akai nem tud magara vigyazni es nem kell ismerje a KRESZ-t

es ezert az autos egy taho aki nem vigyaz ra.

Nem kerem!
A ygalogos epepuyg a kozlkedesrezs es bizony
reszelets szabylok irjak elo neki mit es mikor
tehet...ahogy az autos szamara is.

Ugyhogy lehet a nyugodtan a gyalogost IS baszogatni,amikor az eppen nem tartja be
ra ervenyes KRESZ szabalyokat....


Foleg, hogy a KRESz ezzel indul...

"1. § A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza."


Szoljon aki LÁTJA, hogy
KIVEVE GYALOGOS....

Senki...nahat... akkor a gyalogosnak
bizony TUDNIA KELL a rá vonatkozo
KRESZ szabalyokat es kesz....

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.19. 21:37:24

akkor én is leírom a ma esti kalandot...

fordulok jobbra a tasvezérből a villányira, szépen lassan és rögtön meg is állok, mert 2 kislány áll a zebra mellett... intek hogy mehetnek, de csak nem indulnak... eltelik 3-4 sec... és ezerrel lassítás nélkül el a BKV busz...

arra nem vonatkozik a zebra vagy mi a faszvan!? kurvára kellett neki sietni, mert kb 300 méterre van onnan a végállomás... biztos megint össze akart tolni 8-10 kocsit a villányi végén a megszokott módon...

varos.blogter.hu/294807/tarolt_a_busz_a_moriczon

vic 2009.01.19. 21:38:40

veled nem tudok vitatkozni non olet, a jelek szerint ma te vagy az okos itt...
kivánok neked sok hasonló, általam leírt "csorgást", neked ez természetes, nekem kevésbé

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.19. 21:39:24

vic 2009.01.19. 21:31:14
szeretném egyes kommentelő figyelmét felhívni arra, hogy a zebrán a gyalogosnak FELTÉTEL NÉLKÜL elsőbbsége van,"
lófaszt! pl ha piros a lámpa, akkor neked temetésed van a zebrán (JOGOSAN!) nem elsőbbséged...

lásd mai béke-gyöngyösi eset... nem azért takarták be, mert fázott...

non olet (törölt) 2009.01.19. 21:42:16

"szeretném egyes kommentelő figyelmét felhívni arra, hogy a zebrán a gyalogosnak FELTÉTEL NÉLKÜL elsőbbsége van, akkor is ha siet és akkor is ha gyökér módon araszol járókerettel vagy mondjuk táncol a zebrán...
"

Lófaszt!

Lasd elezo irasomban...hogy
hogyan kell viselkednie a zebran.

Gondolom azt is atment, hogy
az elsobsbeg megadsa pedig NEM
azonos a mindenkeppen megallassal!!!

Szoval a KRESZT ismered-e ?

gmower (törölt) 2009.01.19. 21:42:27

vic 2009.01.19. 21:31:14

"sok érdekes fejtegetés volt olvasható főleg a gyalogosok reakció idejéről és, hogy X mp alatt Y métert megy az ember... WTF???"

"az arc kanyarodott balra, ezt nem írtam valóban"

Na látod, te magad bizonyítottad számításaim helyességét :D

non olet (törölt) 2009.01.19. 21:44:29

"Nekem volt szerencsém gyalogosként itthon a belvárosban közlekedni, és nyugateurópában is."

ahha.. a spanyol, francia is nyugat europa am...ahhoz mit szolnal?
Mert arrafele le sem szarnak mint gyalogost.
Ahhoz kepest itthon biztonsagban vagy...

gmower (törölt) 2009.01.19. 21:48:16

És akkor én is írok ma esti kalandot:

Mester utca, Petőfi híd felé haladok, és mi jön velem szembe (a parkoló autók mellett, menetiránnyal szemben, mindenféle figyelemfelkeltő jelzés nélkül)? Egy drága polgártársunk kiskocsit húzva maga mögött. Még mielőtt valaki baromságokat kezdene írni, a járda itt még a kiskocsijának is bőven elég széles. Arról nem is beszélve, hogy valamiféle építkezésről/bontásról származó faanyagokat szállított rajta (jól kilógva...). Hát bátor volt a csávó, mert én ugyan elkerültem, de nem biztos, hogy mindenki észrevette a barmát.

non olet (törölt) 2009.01.19. 21:53:01

"és rögtön meg is állok, mert 2 kislány áll a zebra mellett... intek hogy mehetnek, de csak nem indulnak... eltelik 3-4 sec... és ezerrel lassítás nélkül el a BKV busz... "

A ket kislanynak tobb esze volt mint sok gyalogos buzikommnetelonek

Ismeretk a KRESZ-t rajuk vonatkozo reszet.
ADDIG nem leptek le amig nem gyozodtek meg annak a veszelytelensegerol...


"arra nem vonatkozik a zebra vagy mi a faszvan!? "

VOLT valaki a zebran ?!
Nem ...akkor kinek ad elsobbseget..

Te kinek is adtal ?!
Hiszen a zebren NEM VOLT senki.

Szoval senkinek...csak udvariaskodtal eppen.
Ezzel kis hijan törbe csalva ket nalad szerencsere korultekintobb leanyzot...

Dzsok 2009.01.19. 21:59:47

re: non olet

Eddigi szösszeneteidből már kiderült, hogy te inkább az olasz spanyol rendszert vezetnéd be itthon is, míg a post írója mondjuk az osztrák, svéd megoldásokról ír.
Én is az utóbbit tartom követendőnek.

Szép dolgokat idézel a KRESZ-ből, csak szerintem meg mások szerint is a KRESZ nem védi eléggé a gyalogosokat, és meg kell változtatni.

non olet (törölt) 2009.01.19. 22:00:33

"veled nem tudok vitatkozni non olet, a jelek szerint ma te vagy az okos itt..."

Haaaat a hazug embert hamarabb utolerik mint a santa kutyat...nem kellett volna tulozva eloadni az esetet...ami kb. igy volt:

Ma elcsorgott elottem egy suzuki a zebran
Eleg lassan (talan 10-el) ment ezert majdnem neki mentem a hatso sarkanak...

Ez a lassusag felduhitett es ezert a haverom
rabaszott egyet a HATSÓ oldal ablakara.

Erre a csavo 3 meter alatt megallt es megkerdezte ... ezt miert....?

Nem akaratm vallalni, hogy mert bunko
a haverom, igy inkabb irtam egy kamu postot ide...

Marty Mcfly 2009.01.19. 22:02:03

@non olet:
a 2 kislány csak be volt szarva...
kurvára nem tudták a KRESZ rájuk vonatkozó részét!
Te rendőr vagy, vagy mi a fasz? Csak azok szoktak a törvénykönyvből bemagolt szar dumát nyomni, amit sztem a 10 átlag emberből 9 nem ismer!

Vagyok_aki_vagyok 2009.01.19. 22:02:22

khm.. na és amikor a négysávos Vaspálya utcánál (Gyógyszergyárnál) rálépek a zebrára és elindulok, mert nekem balkéz felől biztonságos és nincs a féktávolságon belül autó, közben pedig nekem jobbkéz felől 70-nel jön mindkét sávban egy-egy autó (meg mögöttük több is) és nem állnak meg? És közben balról is beérnek az autók és elhúznak mögöttem pár centivel és én pont középen állok, mert nekem jobbról sem állnak meg és elhúznak előttem pár centivel? Akkor mit szólna kedves autós, ha beintenék neki?

Dzsok 2009.01.19. 22:07:34

"Harminc kilométer/órás sebességre kell majd lassítani a lámpával nem védett zebrák előtt egy terevezett új KRESZ-szabály szerint - írja a szerdai Népszabadság. A lap szerint ezzel követni lehetne azt az ítélkezési gyakorlatot, hogy minden esetben az autós a felelős, ha 35 kilométer/óránál nagyobb sebességgel gázol a gyalogátkelőhelyen.

Ausztriában az autósok 70 százaléka már akkor is megáll a gyalogátkelő előtt, ha a gyalogos még nem lépett le. Nálunk 80 százalékuk akkor sem, ha már lelépett" - mondta el a kezdeményezés magyarázatául Komáromi Endre ezredes, az ORFK közlekedési főosztályvezetője . Az ezredes hozzátette, az idén 750 baleset történt Magyarországon gyalogátkelőhelyeken, többségében az autósok hibájából.

non olet (törölt) 2009.01.19. 22:12:58

"csak szerintem meg mások szerint is a KRESZ nem védi eléggé a gyalogosokat, és meg kell változtatni. "


Szerintem TÖKÉLEETSEN VÉDI!!!!

A vedelem egyetlen feltetele, hogy
CSAK AKKOR lepjen a zebrara,
HA korulnezett es latja, hogy
MINDEN KOZELEDO AUTO MÉG MEGTUDJA
adni neki az elsobbseget..lasd KRESZ.

HA igy letudott lepni ONNANTOL a gyalogos
a CSÁSZÁR es az autos köteles lassitani
sot akar megallni is neki ha az szuksges!

DE NEM mmindig, ha biztonsagosan !!!
elsobbseget tud adni megalles nelkul is
akkor miert is kene potyara megallnia...?

Mitobb a a KRESZ segiti is gyalogost
azzal, hogy a zebra elott ELOIRJA
a sebesseg mersekleset az autosnak.

Mert EBBOl latszik a gyalog szamara, hogy
az AUTOSBAN TUDATOSULT a zebra jelenlete
azaz felkeszult az elsobbseg adasra...


A rendszer tehat ZART es JO!!!!
Mindket fel szamara egyertelmu, kiszamithato.

Mas kerdes, hogy MINDKET fel jelentos szamu egyede leszarja szabalyt...es ezzel gondot okoz.


A megoldas nem a szabaly fellazitasa
vagy tovabb szigoritas...hanem a betartatasa.

Gyalogos nem nez korul, pirosban megy at,
nem a zebran megy at...sok penzre megkurni!

Autos nem lassit, nem ad elsobbsget, ha kell
tul kozel centiz ...sok penzre megkurni.

Enni nem kell ide semmi mas...

non olet (törölt) 2009.01.19. 22:16:28

"a törvénykönyvből bemagolt szar dumát nyomni, amit sztem a 10 átlag emberből 9 nem ismer!
"

Aztan mé nem ...hiszen ismernie KELL!!!!!
annak pl. akinek jogsija van MINDNEK.

Az olyan ősparaszt aki ugy vezet, hogy a
KRESZ-t nem ismeri annak mi jar a seggebe ?!

Pedig jogsija kb. az atlag
emberek felenek VAN...akkor...

non olet (törölt) 2009.01.19. 22:22:48

@Whirlwind:

Azokat a jogsikat a rend eber oreinek
azonnal elkene tepni es melle egy-egy felmillios csekket adni...mert ezeknek, ahogy
haladsz at SAVONKENT szepen sorban
meg KELLENE adniuk a jogos elsobbseged...

Ez nem vitas!!!!!

Ezeknek az ablakat-oldalat KELL rugdosni.
(ezert nem szolok, sot...tamogatom)

De nem a posztban emlitett
es mas hasonlo ovatos elcsurgoket...

Sajnos az elfusralt kampany miatt
a gyalogos ujabban azt hiszi az autos
marpedig MINDIG kotels neki megallni.

Aztan kozben nem ám mindig, hanem csak akkor, ha az szukseges az elsobbseg magadashoz.

non olet (törölt) 2009.01.19. 22:25:42

"Nálunk 80 százalékuk akkor sem, ha már lelépett"

DE!!!!
Ezen NEM egy barom szigortassal kell valtoztani...eszem a csopp eszet...

Hanem 200 utcara kuldott rendorrel akik
hetek alatt leszoktatjak az ilyen bunko autosokat az elsobbseg megtegadasrol....

Marty Mcfly 2009.01.19. 22:25:43

Ahhoz, h ne történjen baleset, elég a józan, felelősségteljes, körültekintő viselkedés! Természetesen ezt is kell tanulni, de mikor szőrszálhasogatnak jogszabályokon, az már megint csak baszakodás! Azt mondod védelem. Hát ja... elég szomorú, h az emberek csak paragrafusok bemagolásával tudják "megvédeni" igazukat...

Jellyfish 2009.01.19. 22:28:50

@non olet: "és rögtön meg is állok, mert 2 kislány áll a zebra mellett... intek hogy mehetnek, de csak nem indulnak... eltelik 3-4 sec... és ezerrel lassítás nélkül el a BKV busz... "

A ket kislanynak tobb esze volt mint sok gyalogos buzikommnetelonek

Ismeretk a KRESZ-t rajuk vonatkozo reszet.
ADDIG nem leptek le amig nem gyozodtek meg annak a veszelytelensegerol...


"arra nem vonatkozik a zebra vagy mi a faszvan!? "

VOLT valaki a zebran ?!
Nem ...akkor kinek ad elsobbseget..

Te kinek is adtal ?!
Hiszen a zebren NEM VOLT senki.

Szoval senkinek...csak udvariaskodtal eppen.
Ezzel kis hijan törbe csalva ket nalad szerencsere korultekintobb leanyzot"

A gyalogos átkelőhely előtt megálló jármű mellett MEG KELL ÁLLNI. Akkor is ha, te nem látsz okot arra, hogy megállj és akkor mehetsz tovább,ha meggyőződtél arról, hogy a gyalogosok elsőbbségét nem veszélyezteted.

Idézet tőled: "Az olyan ősparaszt aki ugy vezet, hogy a
KRESZ-t nem ismeri annak mi jar a seggebe ?!"

Dzsok 2009.01.19. 22:29:55

"Gyalogosok elsőbbsége
Oda születni kell - mondja a csigamama kisfiának az út túloldalára mutatva a viccben. De az életben sincs másképp: le kell győznie halálfélelmét annak, aki jelzőlámpa nélküli zebrán akar átkelni egy nagy forgalmú úton. Hiába lenne elsőbbsége, az autósok gyakran a dudát nyomják a fék helyett. Igazán veszélyes helyzet akkor alakul ki, ha az egyik sávban megáll egy kocsi, a mellette lévőben viszont nem. Minden évben történnek így halálos balesetek."
Videó:
www.origo.hu/auto/20080228-szandekos-autos-szabalytalansagok.html?pIdx=1

fzs.1933 2009.01.19. 22:49:58

Este van.
Nem járnánk rosszul, ha mindazt az indulati energiát(?), amit itt látok, esetleg villamos áram, vagy valamilyen fűtésre használnánk el.

Gyalogos-autós. Autós-gyalogos.
Szerintem mindenki tud kapásból hülye autóst és hülye gyalogost felemlegetni a praxisából.

Félre a szabályokkal egy percre és próbáljuk más szemszögből megközelíteni a kérdést!
Lehet, csak én nem vagyok teljesen normális, de nekem például eszembe jut, hogy a gyalogos teszem azt ki van téve az időjárás viszontagságainak. Az autós nem. Igenis meg fogok állni nem csak a zebránál, hanem bárhol, ahol a szabályok szerint átkelhet a gyalogos, hogy átengedjem.
Miért nem lehet az erősebbnek, gyorsabbnak egy kicsit előzékenyebbnek lennie? Azért, mert a KRESZ mindenkire vonatkozik? A törvény ismeretének hiánya nem ment fel. Igaz, nem tudom, hogy a BTK.156.§ paragrafusa micsoda, de nem szegem meg (remélem). Vajon miért? Azért, mert a morális ítélőképességem nem engedi.
Igaz, a tapasztalat azt mutatja, hogy sok gyalognak, autósnak nincs.
Ezen kellene valahogy változtatni.

Fejes Zsolt

Dzsok 2009.01.19. 23:07:34

Egy dolog biztos, a jelenlegi KRESZ és a közlekedési hatóságok nem tudják kellőképpen megvédeni a gyalogosokat.

"Az ezredes hozzátette, az idén 750 baleset történt Magyarországon gyalogátkelőhelyeken, többségében az autósok hibájából. " Ahogy az idézetből is látszik, túl bonyolultak ezek a szabályok az átlag ember értelmi képességeihez.

Nem kell ezt szégyelni, hanem ehhez kell igazítani a büntetéseket és egyszerűsíteni, szigorítani kell a KRESZ szabályait a gyalogátkelőkre vonatkozóan.

Régebben láttam egy osztrák interjút Wiener Neustadt vagy Linz rendőrfőnökével, ott pl. a városban bevezették a 30km/h-át, egyszerűen azért mert rájöttek, hogy egy átlag ember képességei max. ennél a sebességnél elegendőek ahhoz, hogy reagálni tudjon egy váratlan helyzetre. Valóban csökkent is a súlyos/életveszélyes balesetek száma a bevezetés után.

És ami végül a legfontosabb szerintem az az, hogy az emberélet védelmére kell törekedni.
A jelenlegi szabályok pedig nem az igaziak:
"A húsz hónapos gyereket szerdán nagymamájával együtt gázoltak el Pécsett. A 67 éves asszony a zebrán tolta át a gyereket babakocsiban, amikor az autós beléjük hajtott. A babakocsi 80 métert gurult, egy másik autónak csapódva állt meg. A nagymama csütörtök reggelre a kórházban belehalt sérüléseibe. A gyerek csütörtök éjjel hunyt el.

####A balesetet okozó 32 éves sofőr az első meghallgatáson nem érezte magát bűnösnek.#### A rendőrség halálos közúti baleset okozása miatt indított ellene eljárást, szabadlábon védekezhet. A baleset egy forgalmas útszakaszon történt a kertvárosban. Az idős nő a gyerekkel már majdnem a zebra felénél tartott, amikor elgázolták őket.

Tavaly 35 gyalogos gázoltak el zebrán Pécsett. Ketten meghaltak, 13-an súlyos sérüléseket szenvedtek. Idén május közepéig 8 gyalogost ütöttek el, közülük öten súlyosan megsérültek."

non olet (törölt) 2009.01.19. 23:10:16

"A gyalogos átkelőhely előtt megálló jármű mellett MEG KELL ÁLLNI."

...mármint milyen uton ?!
es miylen busz haladasi iranyba?


Mert az 1 savoson valoban ez ervenyes, hogy
Elozni tilos...
"a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt"
"c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás."

Azaz a szembe forgalom mehet, attol, hogy
valaki megallt a zebra elott...csak egyik irany sem elozhet a zebra elott.
Ahol egyebkent hivatalbol zarovonal is
van MINDIG felfestve egy szakaszon!

A tobbsavoson pedig ez
"c) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt másik jármű mellett elhaladni."

Ez is csak az azonos iranyban haladokra ervenyes!!! szembol lehet menni...

Tekintve, hogy egymas mellett elhaladni
leginkabb a SZOMSZEDOS savokban lehet...es
csak ott okozhat igazan gondot a kitakaras..

Megkockaztatnam, hogy ha a ket jarmu kozott
van ures sav es az elhalado lassit, figyel
az nem biztos, hogy szabalyszeges...
A valasz attol, fugg mi a pontos tartalma
az egymas mellett elhaladonak....


Szoval mivel nem tudjuk, hogy
az a busz azonos iranyba vagy szembe ment
azon az uton eppen igy azt sem tudjuk, hogy
szabalytalan volt-e eppen...

Hatareseti kerdes, hogy ures sav maradt-e
az autos es busz kozott ha egyiranyba mentek.

Mert ezek az elozesi/elhaladasai tillamk azert tvannak, hogy jarmu takarasabol ne tudjon varatlanul feltunni az a gyalogos aki mar jogszeruen a zebran van...es ezert
teljes biztonsagban tudhatja magat.

Tehat ennyi infobol a busz vetkessege nem eldontheto....

Valaki2 2009.01.19. 23:31:31

@Dzsok: és ez a lényeg. Ha ütközik egy autós és egy gyalogos, nem az autósnak lesz baja. Most akkor gondoljon bele minden kedves posztoló, hogy ha az ő nagymamáját, feleségét, barátnőjét, gyerekét ütné el a zebrán egy "még éppen átférek" típusú autós, vajon mit érezne?

Egyszerűen nem azonosak az erőviszonyok, és emiatt a gyalogosokat extra védelem illeti/illetné...

non olet (törölt) 2009.01.20. 00:02:18

...de erre nem az a megoldas, hogy
lassan lehetelenne tesszuk az
autozast az UTTESTEN....

Hanem az, hogy a rokonok

1. szepen betartjak a KRESZ szabalyokat
es MEGTANULNAK az autokkal egyuttmukodni.

Ha MÉG nem tudjak.. akkor bizony meg kell nekik tanitani!!!
Mert EZ BIZTOSABB vedelem, mintha
hulyere szigorittot szabalyokkal probaljuk megvedenia TUDATLAN gyalogost...ÖNMAGATOL IS!

2. akik még vagy már alkalmatalnok az ÖNÁLLÓ gyalogos leter azokat meg nem hagyjuk egyedul koborolni a forgalomban...

3. a tusko szabalyszego autost (es gyalogost)
eroteljesen nevelo hatasu buntetesben reszesiti ott helyben a közeg...

A KRESZ a lassan 30 eve valtozatalan Bécsi Egyezemény-en alapul....es BEVALT az itt
sokat emlegetett.. pelda ado nyugati orszagokban is!!!

Anelkul, hogy baromagyu szigoritasokkal toldottak volna meg....CSAK betartatjak a
most is hatalyos elegendo es jo szabalyait...

Bunko maygar modszernek tartom a szably batertasa helyt a tovabbi szigoritast ...
Azt azatn MITOl fogjak betratani az autosok/gyalogosok ?!

Azt majd félelmetes betűvel irjak,
ami az olvasstol is öl vagy mitol ?!

Gondokozni...!!!
A be nem tartaott szigoritas
SEMMIT nem fog erni tovabbara sem.

Ellenben.. ha a mostanit betartatna a közeg
akkor EZ IS tokeletsen eleg lenne a normalis
autos-gyalogos viszonyhoz...ahogy bőven eleg
a peldakep nyugaton is...

Tehet ne uj szabalyt koveteljetek emberek,
...amivel csak szivni fogtok....hanem a mostani
JO szabalyok ervenyre jutasat kovetljete ki!

Mert ez a logikus es erdemenyt hozo ut...

bikila 2009.01.20. 00:27:38

+++ Abban teljesen igazad van, hogy a gyalogosnak körül kell néznie, mielőtt lelép. Viszont már volt olyan esetem, hogy a jobbra kisívben kanyarodó autó előtt mentem volna át - aki 30-35km/h-nál (bírói gyakorlat, vagy mifene ez a sebesség érték) bőven lasabban ment és a szemkontaktus is megvolt - esze ágában sem volt megállni, nemhogy lassítani (és nem egyedül voltam a zebrán). Márpedig az ilyen megérdemli, hogy jelezzem neki az autó tetején, hogy valamit elfelejtett...

"Tehat MEGALLNI nem mindig KÖTELEZŐ!!!!
Ellehet haladni MÉG elotte ill.
MÁR mogotte...nyilvan BIZTONSAGOS oldaltavolsagot tartva..."

++++Még egy dolog - ha Te forgalmi vizsgán vagy szerinted sikerülne a vizsga, ha a gyalogos lelépett/épp lép lefele a járdáról a zebrára (tökmindegy, hogy figyel vagy sem) és Te "megfelelő oldaltávolságot" (kreszben ez meg hol van a gyalogosra/zebrára vonatkoztatva?) tartva átmész előtte(????)/mögötte? Szerintem nem...hát eszerint kell vezetni szerintem. De amikor a jogsit megszerezted, akkor a gyakorlati órákon/vizsgán nem így tettél ez szinte biztos, hanem megvártad, míg átér... vagy nem így volt?
Persze ettől még nem léphetne le a gyalogos, ha azt látja, hogy 15m-re épp 50km/h val jön valaki. De ha lelép senkinek sem lesz jobb...

++++Ettől függetlenül nem tartom jó ötletnek a 30-as korlátozást a zbra előtt, mert ha éppen motorral vagyok és betartom, akkor előbb-utóbb jó eséllyel kivasalnak.

bikila 2009.01.20. 00:28:41

non olet-tnek ment az előző komment - ez kimaradt

beste 2009.01.20. 05:52:03

@non olet:
Nem igaz! A spanyol legalább annyira udvarias a gyalogossal, mint egy német v. svájci. Saját tapasztalat.

aachi2 2009.01.20. 07:10:27

@SilentSound: nem velem nem értesz egyet hanem a kresszel. a zebrán megállni tilos. vagy előtte állsz meg vagy utána. ha rajta állsz még be is ragadsz, akadályozod a gyalogosokat akkor elbasztad. nem kicsit. nagyon. te hibáztál.

ildsisy 2009.01.20. 07:17:10

Engem a zebrán gázolt el a nagypapámmal együtt egy nagyobb autó, mikor általános iskolás voltam. Beszáguldott egyenest, én eltudtam ugrani, idős nagyapám nem.
Persze nem kapott büntetést, mert valami fejes volt!!!

aachi2 2009.01.20. 07:19:42

@gmower:

"Vagyis Budapesten több balesetet okoznak a gyalogosok, mint az oly szeretettel ördögnek kikiáltott gyorshajtás (462 / 337)"

mekkora egy segg vagy. összehasonlítod a gyalogosok által okozott ÖSSZES balesetet, az autósok által elkövetett balesetek egy kis hányadával. ebből az jött le neked hogy az autósok kevesebb balesetet okoznak? még büszke is vagy magadra. hát röhelyes vagy nem kicsit. add már össze hogy autósok összesen vs gyalogosok összesen.

Matrix_ 2009.01.20. 07:31:07

@aachi2: az élben nem csak 2x1 sávok utak kereszteződése létezik. ha egy 2x3 sávos utat keresztezel bizony előfordul, hogy mikor belemész még minden OK, mire átérsz beáll az egész Te meg ott pislogsz a zebrán, és hallgatod ahogy a paraszt dobol az autódon.
és inkább a zebrán ácsorogjon mint a kereszteződés közepén.
Hacsak Te nem vagy jedi, kis KRESZguru!
Amúgy hozzáteszem, hogy ez a megállás nem az a megállás!

aachi2 2009.01.20. 07:32:03

@non olet:

43/(2)-t ajánlom a figyelmedbe. Tilos nagy sebességgel rákényszerítened a gyalogost arra hogy ne merjen lelépni a zebráról mert azzal vészhelyzetet idézne elő. úgy kell a zebrát megközelítened hogy ha a gyalog lelép meg tudj állni. pofád satuba.


43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.
(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg.
(3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti.

34. § (8) Tilos előzni:
a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt.

aachi2 2009.01.20. 07:37:12

@MatrixHasYou: mibe fogadjunk hogy a kolléga nem 2x3 sávos úton ragadt be ? mellesleg szabályt sértett akárhogy is. hülye kifogásokat mindig lehet találni, ez is olyan mint pl a dianás cukorka a zéró toleranciánál. nevetséges. hány dianás cukorkástól vették el eddig a jogsiját ? :)

Matrix_ 2009.01.20. 07:39:17

@aachi2: mibe fogadunk, hogy nem szándékosan csinálta, nem veszélyeztette a gyalogosokat, és hogy Te csak azért kötöttél bele, mert otthon is ezt láttad!

aachi2 2009.01.20. 07:46:55

@MatrixHasYou: van aki meg nem szándékosan embert öl. azért is leültetik. a kolléga meg szabálytalan volt és még neki áll feljebb. ezért kötöttem bele. akárhogy csűröd csavarod szabálytalan volt. én befejeztem veled.

Matrix_ 2009.01.20. 07:58:52

@aachi2: Még jó hogy neki áll feljebb ha püfölik az autóját. ÉS szeretném látni a szabályt!

gmower (törölt) 2009.01.20. 08:33:06

aachi2 2009.01.20. 07:19:42

Komolyan nem értelek. Olvasd már el, amit idéztél! Szerintem tökéletesen magyar, logikailag pontos mondat, mit nem lehet ezen érteni? Nem az összes gyalogos, összes autós hibás balesetszámot hasonlítottam össze, szó se volt ilyenről, nem tudom honnan vetted.

aachi2 2009.01.20. 09:09:59

@gmower:

úgy állítottad be. utána még jogalapnak is vetted hogy ha a gyalogosok X balesetet okoznak akkor az autósok meg miért ne léphetnék át a sebességhatárt. miféle morál az ilyen ?

gmower (törölt) 2009.01.20. 09:31:57

aachi2

Mi van? Hol? Mikor? Mindössze arra szerettem volna rávilágítani, hogy az éremnek két oldala van... De olvasd el légyszi az összes kommentemet, mielőtt nekiállsz egy kiragadottat félremagyarázni...

Vegyi Ali 2009.01.20. 11:51:26

Csak arra a véleméynre szeretnék reagálni, hogy a gyalogosnak meg kell várnia, hogy bizonságosan le tudjon lépni a járdáról. Ez eddig teljesen oké, rendben is van, az autó tudjon megállni, és ne vészfékkel. Csak magam is tucatszor éltem át, hogy hiába léptem le, az autók nem lassítottak, hanem simán hagyták, hogy ott álljak az út szélén, ha bátrabb voltam, akkor még kerültek is. Aztán mióta egy zebra közepén elütött egy robogós, mert még átvágott egy kanyarodó autó előtt, és akkor vette észre, hogy én meg a 15 méteres zebra közepén megyek (tehát nem eléugrottam), azóta már nem vagyok olyan bátor.
Csakhogy pl. a munkahelyem előtt (ahol 5 év alatt 5-6 embert ütöttek el a zebrán)gyakorlatilag nincs olyan, hogy úgy lehet lelépni, hogy az ember biztonságosan át tud menni, mert valamelyik irányban mindig jönnek-mennek az autók. Az teljesen mindennapos volt, hogy az ember elindult, mikor az ő oldalán lehetett, és aztán a járda közepén várt, míg a másik oldalon nem jött semmi, vagy véletlenül átengedték. Ez szerintem sehogy sem magyarázható.
A "hatóságok" ezután léptek, és kialakítottak egy járdaszigetet, hogy legalább legálisan lehessen az út közepén várakozni. Azóta azt hiszem, hogy senkit sem ütöttek el, de szerintem ilyen esetekben nem ez a megoldás. Azt ne mondja senki, hogy ha kb. 50-60 méterről látod, hogy a másik oldalról megkezdi az átkelést egy gyalogos, akkor nem lehet vészfékezés nélkül lelassítani, és adott esetben megállni. Nekem volt olyan esetem, hogy szokás szerint állok a zebra közepén, próbálok széttárt kezekkel jelezni, hogy "Mi lenne, ha átengedne valaki???" erre cicababa terepjáróval mobiltelefonál (a vállával tartotta a füléhez), egyik kézzel vezet, a másikkal meg mutogat, hogy mit akarok, ő itt közlekedik. Erre nem tudtam mit mondani.

aachi2 2009.01.20. 16:39:25

@gmower: gyomorforgató módon csúsztatsz a statiszkáiddal több postban is aztán meg széttárod a kezed mint aki ártatlan... ne nézzél már madárnak. az meg hogy a gyalogosok hány balesetet okoznek menti az autósokat? nem. akkor minek hozod ide?

gmower (törölt) 2009.01.20. 18:27:38

aachi2

Hát ahogy érzed.

Egy kommentemet azért beidézem neked:

"Semmi esetre sem ütünk el gyalogost, vigyázzunk rájuk, ha már ők nem akarnak magukra (és még a média is ezt próbálja erősíteni...) "

Ezt a saját tapasztalataim alapján írtam, mert az én hibámból nem kellett satuznom gyalogos miatt, viszont minden áldott nap kénytelen vagyok nagyokat korrigálni a teljesen szabálytalanul (leginkább piros lámpánál) rohangáló öngyilkosjelöltek miatt. És igazad van, nem menti az autósokat, csak egyszer lássátok már be végre, hogy a gyalogosok ugyanazok az emberek, ugyanazzal a mentalítással, mint akik a volán mögött ülnek...

gmower (törölt) 2009.01.20. 18:28:40

aachi2

Ma reggel csináltam videót is, amint lesz időm feldolgozom, és megmutatom, hogy miről beszélek...

aachi2 2009.01.20. 19:00:03

@gmower:

"Semmi esetre sem ütünk el gyalogost, vigyázzunk rájuk, ha már ők nem akarnak magukra (és még a média is ezt próbálja erősíteni...) "

a statisztikáidból kiderül hogy az autósok kb 1 nagyságrenddel többször szabálytalankodnak mint a gyalogosok. ki nem akar magára vigyázni ?

"Ezt a saját tapasztalataim alapján írtam"

híreket olvasol ? lassan már naponta van egy (halálos) gázolás a zebrákon.

"minden áldott nap kénytelen vagyok nagyokat korrigálni a teljesen szabálytalanul (leginkább piros lámpánál) rohangáló öngyilkosjelöltek miatt."

én meg azt nézem a zebránál amikor nekem zöld van hogy vajon a kocsisor megáll-e vagy még atjönnek páran a piroson.... itt tartunk.

és ugye autóval sokkal könnyebb embert ölni mint gyalog. ez az elvárható minimum hogy vigyázni kell rájuk annak aki kocsival van, nem pedig dicsérendő jótett.

gmower (törölt) 2009.01.20. 19:57:29

aachi2

Vezetsz Te autót? Érdekes nekem gyalogosként sosincs problémám, még babakocsival sem, nem kell 1-2 percnél többet várnom, pedig a belvárosban lakom. Figyelni kell, ez tény, néha felbukkan egy-két elmebeteg, azokat általában már messziről hallani, nyilván nem megyek elé...

"híreket olvasol ?"

Pont ezt fejtegetem folyamatosan, hogy nagyon egyoldalú hisztériát kelt a média. Szerintem annál, hogy én személytelen statisztikákkal próbálom alátámasztani a napi tapasztalataimat, mérhetetlenül gusztustalanabb, amikor egy nagymama+baba tragédiáján csámcsog hetekig az egész ország. Szerinted ez a családjának jól esik? Ezt akarják hallani, olvasni minden nap, miközben majd belehalnak a fájdalomba?

Nem kívántam sosem védeni az olyan elmebetegeket, akik nagy sebességgel zebrán ütnek el gyalogosokat, mert én is mélyen elítélem őket. Abból van már nagyon elegem, hogy folyamatosan ilyenekkel jönnek, hogy "majdnem meghaltam, amikor fél méterre tőlem elhúzott tízzel egy autó". Na ne már! A másik meg, hogy a normális többség közlekedését ne lehetetlenítsék már el, mert van néhány hülye. Azokra úgyse hatnak az ilyen szabályozások (itt most a lassítsunk 35-re gondolok, amikor sehol senki).

aachi2 2009.01.21. 09:05:15

@gmower:

"nem kell 1-2 percnél többet várnom"

hát gratulálok. tehát 1-2 percig tart míg nem jön autó, addig nem is tudsz/mersz éni az elsőbbségeddel ? :)

"Pont ezt fejtegetem folyamatosan, hogy nagyon egyoldalú hisztériát kelt a média. "

biztos eltitkolják azokat a híreket amikor a gyalogosok halálra gázolják az autósokat amikor az autósnak elsőbbsége van. ne röhögtessél :)

"Szerintem annál, hogy én személytelen statisztikákkal próbálom alátámasztani a napi tapasztalataimat"

? nem támasztotta alá a statisztikád. az jött le belőle (ha a ferdítéseiden okosan átsiklunk) hogy az autósok nagyságrenddel többet szabálytalankodnak. míg te azt terjeszted hogy ezt a gyalogosok csinálják,

"mérhetetlenül gusztustalanabb, amikor egy nagymama+baba tragédiáján csámcsog hetekig az egész ország. Szerinted ez a családjának jól esik? Ezt akarják hallani, olvasni minden nap, miközben majd belehalnak a fájdalomba?"

na látod ez a demagógia. össze nem illő dolgokat hasonlítgatsz. undorító. most akkor neked igazad van a személyes tapasztalataiddal (amelyet már a statisztikáid is cáfolnak) mert a média csámcsog valamin? érveljél már normálisan könyörgöm.

"Nem kívántam sosem védeni az olyan elmebetegeket, akik nagy sebességgel zebrán ütnek el gyalogosokat, mert én is mélyen elítélem őket."

a francokat nem. itt van egy ilyen elmebeteget fikázó poszt, te meg mint egy úthenger idejössz fikázni a gyalogosokat.

"Abból van már nagyon elegem, hogy folyamatosan ilyenekkel jönnek, hogy "majdnem meghaltam, amikor fél méterre tőlem elhúzott tízzel egy autó". "

ilyennel senki se jön. olvasd el újra a posztot. saját legutóbbi zebrás sztorim: csodák csodája lelassított egy autó még fel is emeltem a kezem hogy megköszönjem neki mert ott nagyon nem szoktak megállni, erre csikorgó kerekekkel tépett el mögöttem amikor a zebrát még el se hagytam. ez szerinted a normális? hogy elmegyek a gyalog előtt? ilyesztgetem? vazzeg benne van a kreszben hogy nem szabad a sebességgel megtéveszteni hogy nem fogja megkapni az elsőbbségét.

"A másik meg, hogy a normális többség közlekedését ne lehetetlenítsék már el, mert van néhány hülye."

ha ez így lenne akkor a gyalognál nem az lenne az alap hogy csodálkozik amikor elengedik a zebránál. az autós meg anyázik hogy miért nem indul el amikor megállt. azért nem mert fosik, megszokta hogy akkor menjen át amikor nem jön senki. mert nálunk a zebrán is az autónak szokás elsőbbségének lennie.

Gabesz81 2009.01.24. 08:47:46

rossz forgalomszervezés? a Podmaniczky utcából Nyugati tér felé kanyarodók még épp el tudják kapni a zöldet a mekinél... előbb válthatna pirosra és akkor nem kéztetnék az autósokat, hogy "még átférek..."
Jah, hogy a gyalogosok se vonuljanak ott a piroson, amikor az autóknak sárga->zöld??!?

laposmacska 2010.07.21. 11:07:39

Pezzeg mikor pár éve mondtam, hogy minden zebra mellé kéne egy géppuskás, aki rendet tesz, én voltam a barom.

Egyébént úgy veszem észre, hogy azért elég sokan megállnak már, többen, mint pár éve.

Tegnapi történet, megálltam a zebránál (kocsival), szembe jött egy szuzukis, és teljesen kifordult a kocsiból, úgy nézte a gyalogost, aki szinte szájon is csókolhatta volna, olyan közel volt már a vezető ajtajához.

(Közben látom, hogy esély sincs, hogy válaszoljon valaki erre másfél év után :))












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása