Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Életveszélyes poroszkáló

2009.01.22. 13:46 :: Kisikasa

Érdekes, hogy az arany középút valahogy mindig biztonságosabbnak tűnik, mint a szélsőségek, és nemcsak a száguldozók, hanem a a csiga lassúsággal poroszkálók is veszélyt jelentenek. Gábor egy ilyen helyzetben húzta fel magát már több ízben.

M2 "autóúton" járok be minden nap Pestre és sajnos szinte minden nap szembesülök sok autós igen kockázatos közlekedésével. Próbálom általában nem felidegesíteni magam az idiótákon, már elég magas a "tűréshatárom".

Azt már megszoktam, hogy vannak a sietős emberkék, akiket az sem zavar hogy bár végig libasorban halad kényelmes tempóban (70-80 km/h - nedves úton, sűrű forgalomnál, 1 sávos részen nem vészes) a sor, ők azért előzgetnek, befúrva magukat 2 kocsi közé ezzel rontva az átlagos haladási sebességet és a többi autós hangulatát. Mostanában azonban, több reggelen is olyat tapasztaltam, hogy én is majdnem meggondolatlan előzésbe kezdtem volna, ha közelebb lettem volna.

Egy rozzant kisteherautó (HBC-032 - sikerült leolvasni, amikor végre a 2 sávos részen megelőztük), 40-50-es tempót diktál, míg 50-100 autó miatta tötymörög utána, persze sokan ezt megunva, a konstans szembejövő forgalommal nem törődve ki-ki ugrálnak, sokszor alig tudva 1 autót megelőzni. Totál életveszély.

Szóval az ilyen autót/autóst ki se szabadna engedni az utakra - ha nem képes többel menni azért, ha csak szórakozik akkor azért. Csak reménykedhetünk, hogy egyszer nem indul be reggel a tragacs vagy egy agresszívabb kamionost fog ki, aki véletlenül "meglegyinti"... Eddig én ezzel az idiótával 3x találkoztam az elmúlt 2 hétben, ugyanezen az útvonalon és ugyanabban az időben.

180 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó sztereotípia béna veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Matrix_ 2009.01.22. 13:51:48

biztos tojást szállított!

dinyus 2009.01.22. 13:53:17

én is ott jövök-megyek minden nap, és én azokat sem értem, akik 70-80-as tempóval haladnak szép kényelmesen, ahogy írod, mert ha 90-nel lehet menni, de annyival fél, akkor miért nem megy a sima 2-esen és hagyja gyorsan menni azokat, akik mernek...?

hawkeye 2009.01.22. 14:03:56

Ma 11 óra körül az Árpádon a legbelőben 1 Renault csúcsautó olyan 40-el Buda felé, a legbelső sávban.

Megunom, a középsőben elmegyek mellette, s látom, hogy a szőkenő chaffeurina egy szines fejléces A4-es, bugyis papírt tart a kezében, azt olvassa, úgy vezet.

Megyek tovább, látom az ótója eleje sz@rrá van törve.

Lehet, hogy a kárfelmérő lapot olvasta a belső sávban????

Petrodon 2009.01.22. 14:05:49

Azért annak is gratulálhatsz, aki képtelen megelőzni egy ilyen tragacsot, aztán jön a következő, és a követekező, és szépen elkezdődik a vonatozás, aztán ahogy írtad, lehet a 50 autót előzgetni...

dinyus 2009.01.22. 14:07:21

ja, egyébként meg azt sem értem, hogy miért csúfolják M2-nek, amikor kevés kivételtôl eltekintve végig 2x1 sávos, és végig 90-es korlátozás van rajta... Tervezik majd bôvíteni autópályává?

yooccoo 2009.01.22. 14:08:11

"vagy egy agresszívabb kamionost fog ki, aki véletlenül "meglegyinti"... "

gratulálok
azért mert így közlekedik, még ő is szeretne élni, őt is várják haza

-d(-_-)b- 2009.01.22. 14:11:38

Szerintem ez a sztori kamu, a képen nem is kisteher van.

Petrodon 2009.01.22. 14:15:05

@d(-_-)b: Jajj, úgy szeretem ezt a kifinomult humort, amit erre a blogra írógatsz, könnyesre röhögöm rajta magam...

Petrodon 2009.01.22. 14:16:24

... írogatsz ...

Mindegy...

Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2009.01.22. 14:26:01

Pedig én is épp azt akartam mondani, hogy fotósopp, mert a képen másik ótó van.
Szlovákoknál van már minimális sebesség is (mármint nem 50, hanem 80 talán) autópályán. Az kéne nálunk is!

tehenke 2009.01.22. 14:26:54

@yooccoo:
Én egyetértek vele. Az aki más idejét osztja be, más idejét pazarolja a saját érdekei miatt menjen a fenébe. Arról nem is beszélve, hogy amellett, hogy potenciális balesetveszély, még a kresz is tiltja, nem beszélve az íratlan szabályokról.
Tudom, köcsög vagyok.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.22. 14:35:55

az a legszarabb hogy akik az átlagnál is jobban sietnének, ilyenkor hátulról elkezdenek előre jönni, és így hátráltatva az előrébb lévő autósok előzését. ezáltal sok viszonylag elöl lévő (aki nem mer, nem akar egyszerre 3 autót + teherkocsit előzni), soha nem jut közvetlen a teherkocsi mögé, és kurva morcos lesz.

ilyenkor azt kéne tartani hogy az autók érkezési sorrendben előzgessék le a lassú teherkocsit, hátulról ne lépkedjenek előre. vagy ha előrelépnek akkor csak a sor elejéig.

mert ha kilép hátul egy kocsi a sorból hiába látom hogy én is előzhetnék, nem fogok kilépni az előző autó elé, még akkor sem ha elférek előtte, és vonatba leelőznénk a teherkocsit.

Petrodon 2009.01.22. 14:38:38

@Hurrá Torpedó: Igen ez működne egy idális világban, de gondolom neked is feltűnt, hogy bizonyos emberek egy leszállópályányi helyen se mernek előzni...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.22. 14:38:39

bár mondjuk van erre szabály a reszben hogy egybefüggő autósort előzni tilos. ha ezt betartanák a nagyon sietős emberek, akkor a sor könnyeben előzhetné le a teherkocsit, így ő is hamar túljutna a lassú járművön.

de azzal hogy hátulról 5-10 autókat jönnek előre, azzal az elöl lévők előzését akadályozzák. így tovvábbi poroszkálásra kényszerítve az egész sort gyakorlatilag.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.22. 14:43:07

@Cyric_: sajnos igen, vannak nem merek előzni típusok. ha összegyűlik 3 ilyen akkor már muszáj lenne sort előzni. na őket kéne kivonni a forgalomból, nem azt aki kénytelen zsukkal 5 zongorát vinni egyszerre ahhoz hogy megéljen.

tehenke 2009.01.22. 14:43:53

@Hurrá Torpedó: 15-17 éve, amikor tanultam vezetni, még volt egy olyan szokás, hogy ha egy teherautó mögött felgyűlt egy hosszabb sor, időnként kiállt, hogy el tudjanak menni mellette. Manapság inkább viccesnek tartják, ha felgyűlik a sor, annak ellenére, hogy a lassú jármű lehúzódással, lassítással, vagy akár megállással is köteles segíteni az előzést.

dinyus 2009.01.22. 14:46:43

@Hurrá Torpedó:
már több topicban is felmerült ez a tilos autósort elôzni dolog, de a kresz szabályt még senki sem idézte be, ha jól emlékszem, úgyhogy szerintem ez fotosopp :)
de komolyan, egyszer tanuskodtam egy városi koccanásnál, ahol sorelôzés volt, ott azt mondta a rendôr, hogy lehet sort elôzni, csak minden egyes autónál meg kell bizonyosodni, hogy mehet-e tovább.

Marcellusca 2009.01.22. 14:47:05

Már régóta mondom, hogy az indokolatlan lassú haladás ugyanolyan balesetveszélyes, mint a gyorshajtás. És nem a 80-nal poroszkálókra gondolok (az elviselhető), hanem mint a postban is szereplő 40-50-nel tötymörgőkre.
Ha nem sietek (,mert ugye tudjuk, hogy mindig van aki szülni viszi a párját), akkor is túl lassú ez a tempó.
Ezáltal rá vagyok "kényszerítve" az előzésre, ami az egyik legbalesetveszélyesebb manőver. Főleg, ha már kialakult egy komolyabb kocsi sor.

ex-dr. vuk 2009.01.22. 14:47:41

Ha ez nem autopalya, akkor teheti. Nyilvan megvan ra az oka, nem tajnezegetes miatt megy lassan. Pl. vannak olyan utak, ahol (kepzeld) traktorok is jarnak! Azok pedig 30-nal tobbel nemigen mennek. Tiltsuk ki oket is az utakrol!(?)

Inkabb azokat kene kitiltani, akik szembejovo forgalom mellett ki-kiugralnak...

tehenke 2009.01.22. 14:49:18

@Marcellusca:
Pontosan. Aki nem siet, csak nézelődik, álljon félre, és nézelődjön. Szerintem minden kresztől és autózástól függetlenül udvariatlanság feltartani azt, aki siet.

Gontar 2009.01.22. 14:51:55

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.22. 14:43:07

Vagy megtanítani ezeknek, hogy tartasanak nagyobb követési távolságot. Mondjuk akkorát, hogy azok, akik előznek simán beférjenek eléjük. Én pl. ha nem akarok előzni (mert mondjuk a megengedettel megyünk) akkor sem tapadok senki seggébe. Hagyok annyi helyet, hogy aki előgetni akar az beférjen elém is bőven - így sem sort nem kell előznie, sem engem letúrnia az útról, ha hirtelen feltűnik valaki a szembesávban mert rosszul mérte fel a helyzetet sem semmi egyéb.

Marcellusca 2009.01.22. 14:55:50

@dinyus: Szerintem ott a pont.
Nem sort előzök, hanem egy-egy autót, csak nem térek vissza a sávomba mindegyik után.

Torpedó! Ha utolérsz egy tgk-ból és pár szgk-ból álló sort, ami 40-nel tötyög, Te pedig a megengedett 90-nel mész és belátható az útszakasz, akkor beállsz mögéjük? Vagy ami életszerű, hogy a saját tempóddal megelőzöd mindet?

@tehenke: De, hát hova lassítson már? Nem elég lassan ment már ígyis? Lehúzódni/megállni nem tud, meg egyébként is tudja, hogy hamarosan eléri a kétsávos részt, ahol simán el lehet menni mellette. :D
A legnagyobb probléma, hogy ott sem húzódik félre, hogy mindenki el tudjon menni.

Ferocious 2009.01.22. 14:57:11

@yooccoo:
@vuk_:

Mind menjen a halál f@sz..ra, aki nem tud normális tempóban haladni és sokszáz embert tart fel ezzel...
Lehet mennni vonattal, busszal is...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.22. 14:57:30

@tehenke: igen. nyáron találkoztam ilyennel. kanyargós úton, és egyedül mentem utána. félreállt, hogy menjek

@dinyus: nem tudom a szabályt pontosan, de úgy van hogy akkor előzhetsz ha biztonsággal, megfelelő követési távolságot hagyva vissza tudsz sorolni. amikor látod hogy 5 autó megy előtted egymás seggében, akkor ez nem fog menni. akkor elindulsz előzni, és ha jönnek szembe akkor kettő közé beékelődsz úgy, hogy a hátsónak lassítania kell.

nyilván ha ők is megfelelő követési távolságot tartanának, akkor meg már nem kocsisorról beszélünk

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.22. 14:58:24

ha csak 50nel tud menni, akkor a teherautó nincs megfelelő műszaki állapotban... forgalmi összetép, kulcs eldob, árokba letol...

Ferocious 2009.01.22. 15:00:19

@RosszQtya: ott a pont! Plusz sofőr felpofoz, ha még direkt is csinálja!

ex-dr. vuk 2009.01.22. 15:00:34

@Ferocious: Ertem. Tehat bussza szallitson, busszal vigye a traktorjat a foldekre, es kulonben is.
Nem te hugyoztad az amazonast, szoval amig a kreszt betartja valaki nem hiszem h gondod lehet vele.

A lassu haladas NEM azert veszelyes, mert feltart esetleg masokat, hanem mert ott a sok BALFASZ, akik nem kepesek kezelni, es belemennek eletveszelyes szituaciokba.

Es feltehetoen nem passziobol megy lassan, hanem valami oka van ra. De pl. masok szerint az is veszelyes ha betartom a sebessegkorlatozasokat...

Gondolkozz ezen.

dinyus 2009.01.22. 15:01:10

@Hurrá Torpedó:
hát ez az, a kresz szerint tehát kocsisor nem tud kialakulni, mert ha egymás seggében mennek, akkor ôk szabályt szegnek...

ntsaba 2009.01.22. 15:02:24

Ma én is így jártam a 4-esen, a Vecsés-Üllő elkerülő előtt.
Ment egy lovat szállító mikrobusz kb. 70-75tel. Ez nem is baj, csak ugye már mögötte is gyűltek vagy 6-7en, akik nem akartak/tudtak előzni, és olyan minimális köv. távolságot tartottak, hogy egy autó be sem fért volna közéjük. Egyszerűen nem értem az ilyen embereket. Ha az előtte levő 3 méternél messzebb kerül tőle biztos eltévedne...
Faszom, ha csak a szomszéd településre megyek, akkor is menjek már 90-el, vagy legalább hagyjak magam előtt helyet.

Ferocious 2009.01.22. 15:04:28

@vuk_: "Es feltehetoen nem passziobol megy lassan, hanem valami oka van ra."

Na ez pont nem érdekel senkit sem, főleg azokat, akik szopnak miatta...

"Nem te hugyoztad az amazonast, szoval amig a kreszt betartja valaki nem hiszem h gondod lehet vele."

Még jó, ki is lenne a vesém:)

"A lassu haladas NEM azert veszelyes, mert feltart esetleg masokat, hanem mert ott a sok BALFASZ, akik nem kepesek kezelni, es belemennek eletveszelyes szituaciokba."

Na ez a része viszont IGAZ, ez a helyzet generálja a barmokat...

Ferocious 2009.01.22. 15:06:33

@vuk_: Ja és még annyi: ha heti szinten kellene több ezer kilómétert megtenned átlagban, mint nekem, akkor már te sem lennél ennyire empatikus a szuttyogó fostalicskákkal...

Ezen is lehetne gondolkodni!

Marcellusca 2009.01.22. 15:07:54

@dinyus: Megelőztél!
Ha mindenki megfelelő követési távolságot tart, akkor nincs kocsisor, azaz bákit megtudok előzni anélkül, hogy mást veszélybe sodornék vagy lassításra kényszerítenék. De sajnos nem ez a helyzet, mert egymás seggében közlekednek. Ahogy Gontar írta, mindig megfelelő követési távolságot tartok és akkor nincs probléma, ha valaki feltűnik a tükörben.
Mert azért azt sem árt használni, még akkor sem, ha vonatozunk. :D

Matrix_ 2009.01.22. 15:09:30

"A lassu haladas NEM azert veszelyes..."

innentől tök mindegy, hogy miért veszélyes. veszélyes és kész.
sztem!

Marcellusca 2009.01.22. 15:12:07

@MatrixHasYou: Akkó föl köll jelentni közveszély okozásáért! xD

ex-dr. vuk 2009.01.22. 15:12:53

@Ferocious: Lehet, hogy teged nem erdekel, de ot igen. Ha TE (kihaennem?) lassan mesz, mert mondjuk a szar utakon nem akarod, hogy leboruljon az utanfutorol a sok krumplis zsak (nem autopalyan, tisztazzuk), akkor maris mindenki legyen megerto? De ha TE haladni akarsz, akkor abban az idoszakban senki nem szallithat semmit azon az utszakaszon?

Remelem atment a mondanivalo :)
Szoval a lenyeg, hogy akkor fujjunk masokra, ha szabalytalanok. Amig nem, addig (raadasul okkal) had kozlekedjen ugy, ahogy azt a korulmenyek megkivanjak.

Es (ebben egyetertettel) ott az a sok BALFASZ, na OKET kene kitiltani! Nem a lassan haladot. Met az ilyen balfasz maskor is az lesz, es allando veszelyt jelent a kozlekedesre.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.22. 15:13:17

most kari után jöttem haza a 82-esen cseszneki szerpentin utáni emelkedő legtetején értem utol egy kamiont, úgy éreztem hogy 50-nel tolat felém akkora volt a sebességkülönbségünk. még pont nem ért fel a tetőre, így nem láttam előzhetek e, meg záró is volt még. le kellett lassulnom. a 2 sebességi fokozat is sok volt hogy kövessem. kb 5-tel vánszorgott felfelé.

George Jung 2009.01.22. 15:15:54

@d(-_-)b:
Na látod, ez már felfedezhetően poén akart lenni. MOst nevetek is egyet. Ha-ha.

footmaniac 2009.01.22. 15:17:22

Múltkor egy Ifa miatt másodikban, alapjáraton kellett poroszkálnom, a fekete füst meg úgy dőlt belőle, hogy nem lehetett látni mögötte szinte semmit, mi a francért kell nekem ilyen után menni? Én hegyvidéki utakon szoktam közlekedni, rengetegszer látok olyat, hogy egy Ifa, vagy Zsuk után megy a hosszú sor 20-30-cal, ilyet lehet?? Ha nem bír menni engedje el a többieket, vagy meg ne menjen ( azt aláírom, hogy a traktornak is muszáj közlekedni, ezt szerintem jobban is tolerálja az ember)..

Másik dolog: 2 éve van jogosítványom és érdekes módon a kezdetekben is tudtm 80-90-nel menni és tudtam tartani a forgalom ritmusát.
Aki indokolatlanul 50-60-nal megy mit keres az úton?? Hogy kaphatott jogosítvány?? Mikor az oktatómmal elősször kimentünk lakott területen kívülre vezetni, akkor nem mertem 70-nél többel menni.. Erre közölte, hogy ha vizsgán nem megyek min.80-90-nel akkor megbuktat a vizsgabiztos. Erről ennyit.

tehenke 2009.01.22. 15:18:38

@vuk_:
Azt hiszem a mezőgazdasági vontató kontra főút viszonylatról kifejezetten egyértelműen nyilatkozik a kresz.

Ferocious 2009.01.22. 15:20:38

@vuk_: soha nem várok megértést, sem segítőkészséget (úgysem kapom meg)... viszont azért én néha félreállnék, ha ilyen helyzetet teremtenék a cammogásommal (volt már rá példa és nekem nem esett nehezemre félreállni)!

A többi részével továbbra is teljesen egyetértünk!

George Jung 2009.01.22. 15:20:47

Mint az az utolsó mondatból kiderül, ezt az illető rendszeresen csinálja. Ez már nem túl elfogadható. De azért az olyanokkal, mint "aki nem siet, az álljon félre..." stb stb vigyázzunk! Én pl szinte soha nem sietek sehova, mert kurvára nem vagyok fontos ember, és időben indulok. 130-nál 130, 90-nél 90, 70-nél 70. Hogy basznám meg, mi?! Na hát azért nehogy már!
Hangsúlyozom: a tartós 50 persze túlzás. (Egyszeri esetben indokolt is lehet. Mondjuk pont a szervízbe megy, vagy olyat szállít.)

Marcellusca 2009.01.22. 15:25:18

@George Jung:
Nem arról volt szó, hogy aki a megengedett legnagyobb sebességgel megy az takarodjon. Azokkal semmi probléma. Sőt!
Én is közlekedtem az M2-n (heheh) a megengedettel és összeszedtem a sort. Az nem érdekelt. Aki szabálytalankodni akar az tegye önerőből.
A probléma a sokkal lassabban haladókkal van. Gondoljbel: 40-50 km/h-ás sebességkülönbség. Azért az már számottevő.

Nikorene 2009.01.22. 15:26:07

@d(-_-)b: szerintem meg a posztíró a hülye, mert mértne, meg kéne keresned a haverokkal, azt jól összeverni, nem mellesleg pedig még talán le is lehetne köpködni :)

tehenke 2009.01.22. 15:27:11

Tényleg irigylem az olyan embereket, akik mindig időben elindulnak. Valószínű nincs se gyerekük, se feleségük/barátnőjük.
Ellenkező esetben tudnák, milyen az, amikor a felöltöztetett, útra kész gyerek az ajtó bezárása utáni pillanatban közli, hogy kakilni kell, és még 15 percet ül a budin, vagy a kitűzött indulási idő után még mindig bugyiban a szekrény előtt hisztiző asszony, hogy nincs egy göncöm...
Ezek csak kiragadott extrém példák, de aki él, dolgozik, jön, megy, munkahelye, családja van, az tudja: Nem lehet mindig mindenhova időben elindulni.
Az pedig kifejezetten dühítő, ha mondjuk reggel azért kell egy órával korábban kelni, mert úgy is kijön eléd egy ilyen ráérős faszparaszt.

Bladika 2009.01.22. 15:31:34

Nem kéne befurakodni,ha az aki nem mer előzni, legalább tartana követési távot, mert plusz ugye segítjük is azt aki előz! De szerintem itt a legnagyobb gond nem is azzal van aki lassan ment legelöl, hanem a birkákkal akik képesek kilométereket szorosan a seggében menni.

Marcellusca 2009.01.22. 15:32:10

@tehenke: Látom, Téged is ver az Isten! xD
Akárcsak az én kiscsaládomról írtál volna.
És a legszebb az egészben, hogy hiába határozom meg a reggeli felkelés idejét egy órával korábbra, akkor sem tudunk időben elindulni. :D

ex-dr. vuk 2009.01.22. 15:33:09

@Ferocious: Termeszetesen, alljon felre neha, meg ilyenek, de te azt mondtad h takarodjon az utrol es menjen busszal (ami persze baromsag).

@tehenke: Megpedig? Idezd kerlek.
(akkor tilos ramennie egy utszakaszra (kiveve persze, ha pl. minimum sebesseg van megadva vagy ilyenek, pl. autopalya) lassu jarmuvel, ha ezt TABLA TILTJA! Szimplan az, hogy egy utszakasz fout, nem tiltja.

Ferocious 2009.01.22. 15:35:00

@vuk_: persze, hogy baromság, de ott helyben mindig kibassza a biztosítékot nálam egy ilyen, sajnos nagyon heves és forrófejű idióta vagyok én is:))

Stoney Hill Billy 2009.01.22. 15:39:33

azabaj, hogy hülyék. beállnak egy ien buzi sorba, tuggyák, hogy nemelőznek, mer vagy gyávák, vagy eleve szar a kocsijuk, de azér ráállnak a másik seggére, így még véletlenül se lehet fokozatosan előzni, csak 1 szerre

Ferocious 2009.01.22. 15:40:57

@G.B. Sav: most ott a pont!

Némelyek menni sem mernek, nemhogy előzni és ebből lesznek a hosszú sorok meg a durva balesetek...

ex-dr. vuk 2009.01.22. 15:41:04

@Ferocious: Eleg baj az :) Vezetni mindig nyugodtan szabad csak, es ha csak lehet raerosen (idoben elindulni!)
Nekem eddig bevalt :)

Mondjuk en altalaban motorral jarok, azzal egyszerubb az elet :)

tehenke 2009.01.22. 15:46:58

@vuk_:
Nem idézem. Elvileg ismerni kéne. A másik, amiért mérges vagyok az ilyen traktor félékre, az az útra felhordott sár, amit szintén nem tehetnének meg, a kresz szerint meg kéne tisztítaniuk előbb a kerekeket.
Nem, vuk, ezt sem idézem, mert köcsög vagyok.

George Jung 2009.01.22. 15:47:01

@tehenke:
Egyszer-kétszer hagyd Őket otthon a faszba, amikor nem készülnek el időben, aztán majd belerázódnak...

ex-dr. vuk 2009.01.22. 15:56:21

@tehenke: Az elsot azert sem idezheted, mert NINCS ilyen a kreszben. Attol, hogy egy ut fout, lassu jarmu kozlekedhet rajta, hacsak nincs tiltva.

A sarral kapcsolatban igazad van.

Egyebkent a 'raeros faszparaszt' az lehet, hogy siman betartja a sebessegkorlatozast :) Ha 50-es tabla hatalya alatt nem mesz 80-nal ledudalnak a faszba. Ez szerinted igy jo? :)

Бабаяга 2009.01.22. 15:57:50

Tapasztalat szerint az M2-n mindenki lelkesen 100 körül vonatozik, ha nincs előtte lassú jármű. Tényleg érthetetlen, hogy egyesek miért mennek kisteherautóval a gyorsforgalmi úton, és miért nem baktatnak 40-50 között a régi kettesen. (Egyszer hirtelen jött a hó ősszel, nem volt még téli gumim, így nem mentem ki az M2-re.)
Pont ma jártam hasonlóan reggel is és hazafelé is az 51-esen, és bennem is felmerült a gondolat, hogy ezt a halálosan lassú tempót tiltani kéne. Leforduló sáv közelgett, kis polo kivágott rajta előzni, mögötte egy bömös a szembejövő sávba, hogy sikerüljön kettőt előzni. Szembe pedig határozottan közeledtek. Az se volt világos, hogy a polo fordul, vagy csak előz. Szóval én inkább elvettem a lábam a gázról.
Aki a kocsisor miatt nyavalyog, attól kérdezném, hogy mily gyakran jár arra? Mivel szerintem elég forgalmas út, nem dobja magát a dolog mindig,hogy előzzek. (Bár én az átlag forgalommal ellentétesen közlekedek. Reggel Pestről, este Pestre.)

szaGértő 2009.01.22. 16:00:56

@George Jung:

Én már megcsináltam. Csak egyszer kellett.

tehenke 2009.01.22. 16:07:35

@Бабаяга: "Bár én az átlag forgalommal ellentétesen közlekedek. Reggel Pestről, este Pestre.) " Úr isten... Szemben sávban? :))

tehenke 2009.01.22. 16:10:54

@vuk_: "Egyebkent a 'raeros faszparaszt' az lehet, hogy siman betartja a sebessegkorlatozast :) Ha 50-es tabla hatalya alatt nem mesz 80-nal ledudalnak a faszba. Ez szerinted igy jo? :)
"

Nem jó, igazad van. De én itt konkrétan arról beszélek, hogy mondjuk ahol 90-el lehet menni, egyenes, jó minőségű út, világos van, és nem megy csak 50-60-al egy olyan kocsival, ami tudna, mert mondjuk egy új szuzuki.

Marcellusca 2009.01.22. 16:11:59

@George Jung: Már én is gondoltam rá.
Kilenckor indulok, aki a kocsiban van jön velem, aki nem az így járt. :D

@szaGértő: Húú, vazze! Bátor vagy! :D
Balhé mennyi idő után csengett le? :D

Бабаяга 2009.01.22. 16:13:42

@tehenke: :)))
Nem, de mindig szemből jön a tömeg, gyakorlatilag nincs lyuk, ahol előzhetnék, így marad a Gödi 2x2 sáv.

Ami a traktorokat illeti: az 51-esen kint vannak a táblák, hogy kerékpárral, lovaskocsival, traktorral ne! Ennek ellenére ősszel gyakorlatilag minden reggel, amikor Majosházáig egyébként is tele van az út találkoztam egy-egy traktorral. Volt, hogy a sor Harasztitól tartott a Taksonyi hídig. A traktoros tojik a táblára.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.01.22. 16:18:12

ja, az nitroglicerint szállít, naná, hogy nem rohan :)

Matrix_ 2009.01.22. 16:26:39

@Hammer: nitroglicerint csak éccaka szabad szállíthat! hogyha robban lássa mindenki! :)

galicius 2009.01.22. 16:30:43

Abba a köcsög Amerikában ez a kérdés úgy van kitalálva,ha megy egy ilyen tetű,akkor,ha mögötte összejön 8-10 autó,akkor köteles félre húzódni és elengedni a gyorsabbakat.Ha esetleg szopatni akarná(persze nem akarja)a mögötte lévőket,akkor pap egy 3százas büntit,meg egy pontot.Valami ilyesmi kellene itt is.

Wick 2009.01.22. 16:31:24

ki kéne írni az M2 elejére Vác környékén, hogy a régikettes 7km-el rövidebb. :-P Döcögjön azon ötvennel.

@Бабаяга:
nekem megadatott mindkettő, négy évig reggel Pestről kifelé este vissza, mostanság meg a szopott fasz másik végén vagyok: reggel Pestre be, este vissza. Egyik se vicces.

Jópár tízezer kilométer 2/A és M2-őzés után fenntartom, hogy az M2-őn illik legalább 80-at menni folyamatosan, tehát a kisteher szarjonsünt. Azt is fenntartom továbbá, hogy hülyegyerekmódjára ezerrel előzgetve döngetni sem túl hatékony. Én orrtúrás helyett azzal szoktam szórakozni, hogy megjegyzem mondjuk Keszi környékétől az előrefurakodó suhamérokat, és figyelem, hogy találkozom-e még velük mondjuk a Szerencs utca környékén illetve később, az M3 bevezetőjén a dugóban.

Wick 2009.01.22. 16:32:41

@bontókalapács:

gondolom a kvazimódó klió. A púpos. A szinházasnevű. :-)))

Бабаяга 2009.01.22. 16:43:01

@Wick:
Tapasztalatom szerint már az M3 bevezetőjén megelőzöd őket. Én legalábbis ott szoktam őket megelőzni, pedig ott is szabályosan közlekedem.

Uninvited 2009.01.22. 16:52:36

Nem tudom mi a gond a posztal, teljesen életszerű, minden napos eset.

Tegnap este régi 6-os út pest felé, az M6 dunaújvárosi kezdőszakasza előtt 4-5km-re, régi szakadt talán ávia tipusú leharcolt fosadék legelől, én a családdal mögötte, mögöttem hasonló számú autó mint a postban. Zuhogó eső, szar látási viszonyok, folyamatos szembeforgalom. És nem, nincs sorelőzgetés éppen. Na ilyen helyzetben mit csinál pl. a kedves Cyric topiktárs?

Ja a legjobb ami a fent vázolt esethez tartozik. Egy idő után felfigyeltem rá, hogy szemből folyamatosan villantanak, mondom mi van, mivel én nézegettem ki mögüle lehet engem villantanak?! Na kiderült, hogy a régi szakadt teknőn a normál tompított fénnyel az emberünk semmit sem látott ezért Ő refivel ment végig... amikor sikerült végre átlépnem rajta, akkor is.

Namost értem én persze. Mit is írt az egyik topiktárs "nem a 4 zongorát szállító zsukost kellene kitiltani". Hát valóban biztos igazad van, de azért annyit jegyezzünk meg emellé, hogy az elmúlt években több család - köztük kisgyerekek - haltak meg az utakon az ilyen 4 zongorát szállító kényszervállalkozók által vezetett rosszul de leginkább abszolút nem kivilágított, a forgalomba helyezésre már szerintem gyártásakor is képtelen szarokba történő beleszállástól...

Arról pedig szót se ejtsek, hogy a mezőgazdasági gépek kivételével azt a járművet ami rakottan (!!! és ez a kulcsszó itt) nem tudja elérni az adott útszakaszra vonatkozó maximális sebesség 75%-át, azt egyszerűen el kell távolítani a forgalomból, mert alkalmatlan rá és balesetveszélyt okoz. Legfőképpen a főutakra és az autópályákra gondolok.

Agyalap 2009.01.22. 16:55:22

Persze. Dögöljön meg. Vagy megy 90-nel, vagy takarodik a francba.
Szerintem a paranoia keze egy kicsit betette a lábát.
Ha tudod megelőzöd, ha nem tudod nem. Ez a közlekedés tudod.
Ha a belső sávban megy szabálytalan, ha a külsőben nem. Ha van tábla a legkisebb haladási sebességről nem mehet arra, ha nincs mehet.
Türelemjáték - közlekedés - morál - stb.

Bambano 2009.01.22. 17:00:59

Szerintem azzal, aki ott idióta volt, te napjában többször is találkozhatsz, csak nézz tükörbe.

Mindenki annyival megy, amennyi az ő autójának, rutinjának, forgalom-megítélésének megfelel.

Uninvited 2009.01.22. 17:07:10

@Bambano: tudod nálunk úgy szokás, hogy ha nincs rutinom kirakom a T betüt. A feleségemnek pl. kiszoktam. Tudod nekem nem esik nehezemre tudatni másokkal, hogy sry nincs rutinom. A másik szokás mifelénk, hogy nem indulok el olyan járművel, ami nem felel meg az alapvető követelményeknek (fék, világítás, stb). Amúgy a beírások alapján te is kb. az a kategória vagy, mint a kisteheres, max személyautóban. Remélem egyszer egy ilyen kisteher valagában végzed. Akkor is emlegetni fogod a közlekedést?

@Agyalap: Nem azt mondtam, de valahol lennie kell határnak, ami jelenleg nincs.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.01.22. 17:07:45

@Bambano: "Mindenki annyival megy, amennyi az ő autójának, rutinjának, forgalom-megítélésének megfelel."

Na ne! hát a KRESZ az smafu?

Uninvited 2009.01.22. 17:08:14

@Agyalap: Remélem egyszer egy ilyen kisteher valagában végzed. Akkor is emlegetni fogod a közlekedést? (az előző postból ez neked ment, nem bambanonek)

Bladika 2009.01.22. 17:13:56

@Bambano: "Mindenki annyival megy, amennyi az ő autójának, rutinjának, forgalom-megítélésének megfelel." Pontosan, csak az iskolában is van egy szint amit úgy hívnak "elégséges"! Aki azt nem üti meg, hát ismétel. Jelen esetben a rutin pályán.

Azt meg ne mondja senki, hogy nem megy többet az autója. Milyen autó az?

MrZed001 2009.01.22. 17:15:54

Ó, hogy én erről mennyit tudnék mesélni ... a 4-es természetesen.
Jobb esetben kamion 70-el, rosszabb esetben IFA 45-50-el ... igen rossz esetben mezőgazdasági munkagép 20-30-al ... na ezekkel egy úton úgy 2-3 alkalommal össze lehet akadni (darabja)
És nem mindenkinek van hiperturbofeltöltős 5000 cm3-es erőgépe, így aztán eléggé nehézkes az előzés.
Ezt megnehezíti, hogy FOLYAMATOS a szembeforgalom (fél románia ill. román vendégmunkássereg arra megy oda-vissza).
Külön szép amikor egy IFA mögé beragad egy kamion (előzési pozíció, nincs közöttük hely) ... mondjuk egy Porsche-val van esély megelőzni, mással nem.
És mint már említettem a románok mennének ám nagyon haza, és amikor bekerülnek egy ilyen mögé akkor ön és közveszélyes manőverekbe kezdenek: 2 sávos út 3 sávosítása, szembejövő laza útpadkára szorítása (ezért van 1 sávnyi !) , ....
Említenem sem kell, hogy az előzés a legveszélyesebb közlekedési szitu, mert többek között (majd mindig halálos) frontális ütközés lehet belőle, és ezek a lassan hajtók rákényszerítik a mögöttük haladókat nem egy előzésre (IFA mögötti kamion, Buzuki, kamion, ...), hanem előzések sorozatára.
Lehet rosszul, de engem még úgy tanítottak, (időjárás és látási viszony ha engedi), hogy a megengedett maximum sebesség +-10%-al kötelező menni. Ezt kellene betartatni.
A lassan hajtás legalább, vagy akár még SOKKAL veszélyesebb, mint a gyorshajtás !

Bladika 2009.01.22. 17:31:02

@MrZed001: Te főként tehergépjárművekről beszélsz. Én autóról, gondolok itt papira a Skodában mamira a Suzukiban. De azért ne mondjuk, hogy tuning gép kell. Számomra a Kispókkal és a Twingóval is megoldható volt az előzés. Ne érts félre nem arról beszélek, amikor 1be függően jönnek szembe a kocsik.

Droopy79 2009.01.22. 17:35:33

A helyzet nagyon egyszerű, ilyen kell az autópályákra, autóutakra és egyszámjegyű főutakra:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/99/Speed_Limit_80_Minimum_75_sign.svg/300px-Speed_Limit_80_Minimum_75_sign.svg.png

Aztán a trafi a minimum alatt is lő és büntet, ugyanolyan arányokkal mint túllépésnél.

505thZajcev · http://bringazz.blog.hu/ 2009.01.22. 17:38:49

@MrZed001:
En is pontosan igy latom a dolgot. Nem csak a gyorshajtast, hanem az indokolatlan lassu haladast is buntetni kene, mert balesetveszelyes.

50-60-al meno autot is nehezkes megelozni egy alulmotorizalt 1.4 alatti kocsival, ha suru a szembeforgalom. Problema egy szal se lenne, ha mindenki tartana a kotelezo sebesseg +-10%-at.

megint 2009.01.22. 17:39:25

Az ilyen barmokat is meg kéne büntetni, nem csak azokat akik gyorsabban mennek, néha segít ha ráálsz a lökhárítóra, talán kapcsol, hogy nem a kerékpárúton van, pedig igazából ezeknek ott kéne menni, gyalog.

Lajosbácsi 2009.01.22. 17:41:54

az M2 vagy másnéven 2/a nem véletlenül egy hirhedt útvonal.
Nem sok másik útvonalon van annyi bunkó, intoleráns nyomulós tapló autós, mint azon az úton. Kész életveszély ott autózni, soha nem tudhatod, hogy mikor lő ki egy kamikáze önjelölt schumacher a szemközti sávból hogy előzzön egyet és késztet téged erős fékezésre vagy ütközhetsz vele, választhatsz.
Tragikus és brutális balesetek szinte minden kilóméterre jutnak ott.
Tudom, hogy reggel sietnek sokan dolgozni a nagyfaluba este meg mennének haza lehetőleg minél gyorsabban, de ha valaki belegondol, hogy ha tartja a 90-t vagy nyomul mint állat 130-140nel maximum 1 percet nyerhet Vácig. Egyszerüen nem hiszem el, hogy megéri és mégis nap mint nap tele az út buta autósokkal.

MrZed001 2009.01.22. 17:47:38

@Bladika: Igen, de egy kicsi kocsit sokkal könnyebb megelőzni (rövid és átlátsz rajta), mint egy(sok) kamiont-IFÁt.
És a 4-esen a forgalom igen nagy, van hogy M1-et übereli, egyenesnek sem kifejezetten egyenes (150-200-as km után mintha telkeket kerülgetne, egyfolytában kanyar, U kanyar...), tehát előzni azt (gyakran, közel) lehetetlen

Lynn Mainchín 2009.01.22. 17:59:44

Azt viselem nehezen, amikor a posztban említett objektumok ráadásul direkt minél inkább a sávfelezőre húzódva mennek, nehogy meg lehessen előzni őket, vagy akár csak látni lehessen tőlük, hogy jönnek-e. És ezen belül is van az überparaszt kategória, aki mialatt előzöd, gyorsít, vagy elkezd rámászni a sávfelezőre.

Mondjuk, ha a szembesávban látok egy sortoporogtató balfaxt, már eleve a fék fölé helyezem a lábam, készülve az egész sort előző hülyegyerekekre. Többször igazolódott már, hogy ez nem is egy annyira rossz taktika.

Lajosbácsi 2009.01.22. 18:00:54

Ja igen én nem jegyeztem meg a rendszámát de üzenem annak a paraszt narancssárga ford focus soprt autó vezetőjének hogy ne találkozzon velem amikor nincs a kocsijában mert elkenem a száját, aki tegnap 9 körül előzőtt egy izgalmasat pest felé dunakeszinél a shell kút után ( ahol egyébként meghalt, bennégett egy daewooban pár éve 3 ember és meg mindig látszik, hogy ott feketébb az aszfalt az égéstől ) és nekem satufékeznem kellett, hogy őfelsége be tudja fejezni az előzést és még így is csak centiken múlott az élet(ünk).
Kívánom annak a parasztnak, hogy legközelebb egy fékhibás kamionnal szemben kezdjen ilyen előzésbe.

MP 2009.01.22. 18:02:52

Ezeknek a problémáknak a megoldásához ember s technika kell. Ki kellene állni az utakra a rendőröknek s nem csak azt büntetni amiben sok pénz van hanem azokat is amik a forgalmat vagy a forgalom ritmusát akadályozzák. Megjegyzem ezek általában a KRESZ-ben is le vannak írva csak alkalmaztatni kellene őket. Sőt a normális az lenne hogy elsőnek figyelmeztetés ez egy adatbázisba is bekerülne s csak második alkalommal büntetnének. Igaz ez nekik nem hoz pénzt vagy nem sokat de ezekre is rá kéne gyúrni.

Bambano 2009.01.22. 18:06:06

Tudtommal a kresz egy helyen ad meg minimális sebességkorlátot, az pedig az autópálya. Autópályára nem hajthatsz fel olyan autóval, ami sík úton, önerejéből nem képes 60-nal menni. Ebben idealizált körülmények vannak, sehol nincs olyan kötelezettség, hogy menni is kell annyival, ha a körülmények nem felelnek meg.

csikósnindzsa 2009.01.22. 18:06:31

A kedvencem az a típusú seggfasz, amelyik végig 70-nel megy, és amikor beérek egy faluba vagy városba, visszaelőz szintén 70-nel.

Akkor megy csak gyorsabban, ha emelkedő és kapaszkodó sáv van, akkor a BELSŐ sávban felgyorsít 90-100-ra.

Mondjuk ezek a gyökerek általában suzucival vannak.

BGyRacer 2009.01.22. 18:15:21

@Cyric_: nem mindenkinek van Evo-ja, hogy a konstans szembeforgalomban 1 mp alatt abszolválhassa az előzéseket a réseken...

Bladika 2009.01.22. 18:16:31

@MrZed001: Igen de erre mondtam én, hogy főként autókról beszélek! Kamionok vannak, ez sajnos vagy nem sajnos de így van.

Lajosbácsi 2009.01.22. 18:17:02

Visszatérve a poszthoz. Tehát tulajdonképpen mi is a bűne annak a teherautónak?
Hogy nem tud 40-50 nél nagyobb sebességgel menni és emiatt feltartja a nagyságos urakat, akik emiatt elveszítenek 8-10 percet Vácig.
De ez sem igaz, mert többször van kétsávos rész az M2-n tehát az időveszteség max 5 perc.
Emiatt az 5 perc miatt képesek emberek őrjöngeni és idegekeskedni.
Szerencsére én nyugodt vezető vagyok, ha 90 a korlát akkor nem azon dühöngök, hogy dehát a kocsim tud többel is menni és miért nem emelik meg miattam 110-re a sebességhatárt, hanem gurulok 90-el és ha elémkerül égy nagyteljesítményű IFA vagy egyéb csotrogány, akkor elzárom a szellőzőt és megyek utána de semmiképpen nem kezdek kockázatos előzésbe, hiszen max 10km-re van a kétsávos szakasz, ahol kockázatmentesen leelőzhetetm, ha nem számoljuk kockázatnak azt, hogy sokan már a felfestett csíkokon elkezdenek előzni türelmetlenségükben és az ember könnyen beszorulhat a teherautó mögé.

Soha nem fogom ezt megérteni, hogy néhány perc időveszteség miatt képesek emberek őrjöngeni és kockázatos, gyakran halálos előzéseket bevállalni.

Csúfy 2009.01.22. 18:24:39

A ma egyébként is a megrémült prolik haláltáncáról szólt. Ez a Magyarország olyan mint a floridai keys vezet az Óceánban egy hosszú autópálya(ők hosszúra épitik és nem szélesre) és az óceánon vannak két sávos részek, ahol előzni lehet. Értitek? Az óceánon/ban

hidro 2009.01.22. 18:26:01

@csikósnindzsa: A gyökér mind1 milyen autóval van, nemde?

schnee 2009.01.22. 19:00:06

@Marcellusca: A kétsávos részen gyorsítani szokott, hogy minél kevesebben tudják megelőzni (tapasztalat).....

873ujr3rk 2009.01.22. 19:01:18

maflak. amikor ramentek a kettesre, sor, tetoablak kinyit, spangli meggyujt es relax.

20 km kb az egesz, ami otvennel ~25 perc,
kilencvennel ~20 perc. 5 percig minimum tartott a post megirasa. balfasz.. (ha vegig 1savos lenne, de kozben van tobb mint 1 elozesi lehetoseg)

Prala 2009.01.22. 19:01:32

hidro

sztem igazad van. a gyökér mindegy milyen autóval van. lehet Renault, VW, de toyota vagy BMW is. Nem az autó márkája határozza meg a vezetési képességet. mentem már olyan suzukis mögött (nem versenyeztünk, egész egyszerűen jó tempót autózott én meg követtem, mert több volt a pilács általa:) ), szóval felezőtől út abszolút padkájáig használta a "teret" kanyarokban, nagyon érezte a faszi...vagy ma, Q7-es kolléga, aki nme előzött meg záróvonal 70-es szakaszon, pedig nyílegyenes rész és nem jött semmi. nem az autó dönti el, hogy hülye vagy nem...de ha megelőzöd a vasárnapi sofőrt, és benézel az autójába, tuti, hogy egy igazi suttyó parasztot fogsz benne látni, és persze előre integet, hogy HULIGÁÁÁN!
nem kell kamion letolja az ilyet, ha ennyire lassú, megöli az életünk ritmusa majd...:D:D én legalább is ebben hiszek...:D:D:D

csa

kamasuka 2009.01.22. 19:02:46

@Lajosbácsi: Leutóbb az M2esen. Nem tudom ki volt a hibás, de akkor is borzasztó:

www.langlovagok.hu/html/galeria/2876.shtml

Bladika 2009.01.22. 19:03:49

És természetesen amikor lehet előzni, mert 2sáv (mondjuk emelkedőn kapaszkodó sáv) akkor az aki eddig a seggében ment mert ő rá ér,de elé nem lehet előzéskor beférni, akkor az ugyan olyan szép ráérősen kicammog mellé elvánszorog mellette és sikerült 3autónak megelőznie. De mivel ő rá ér és neki nem számít tízperc ezért mindenki érjen rá.

mizie 2009.01.22. 19:07:11

elegem van a poroszkálókból! aki nem mer autózni az menjen busszal vagy villamossal.

jah és az "50-el megyek mert az a biztonságos/az a törvény" azokat megkérném hogy menjenek a külső sávban.

Prala 2009.01.22. 19:07:35

egyébként arról a magyarparaszt szokásról még senki nem kommentelt, hogy mi ez a divat: a lakott területen is meg azon kívűl is konstans 70-et megy a foszer, és irtó bunkó, mert még falu előtt megelőzöd, elengeded gázt, 60-ra beállsz és visszavergődi magát eléd....mi ez??? hogy születhet vki ekkora f*sznak? oké, oké, én is törekszem "kisimítani" az átlagtempómat, de azt úgy kell leginkább, hogy kint tartasz egy 120-at és nem jár a pedálon a lábad feleslegesen (nem zongora az), lakott terükleten belül meg 60 mondjuk, de nem a mérték a lényeg, hanem hogy ne kelljen belefékezgetni állandóan...BME-s mérnökök egyszer készítettek egy ilyen tanulmányt/kutatást, és az volt a lényege, hogy a dugók legfőbb oka is, hogy a sofőrök többsége nem képes araszolva fékezgetés nélkül haladni dugóban, és a kükönböző mértékű fékezések hatványozzák a dugók nagyságát...nagyon durva volt, differenciálegyenletekkel vezették le, ha megtalálom, belinkelem.

Bladika 2009.01.22. 19:10:39

és mizie -nél a pont! így van

2009.01.22. 19:14:04

@mizie: ott a pont. Nem kell tömeggyilkos tempót felvenni, de könyörgöm ha 50, 90, 130-cal lehet menni, akkor menjünk már annyival. Az a baj, hogy nálunk csak a maximum van megszabva a minimum nem. Tehát ha a verdád 40et bír, akkor is kiteheted magad az autópályára battyogni.

És sokszor életveszélyesebb az amikor 130-cal utólérsz egy verdát ami 70-el zúz a belsőben, mint amikor 180-al röpülsz.

Bedi 2009.01.22. 19:18:41

@mizie: @Bladika: Pedig, ha lakott területen, teli kétsávoson a belsőn (mert ha lehet jobbratartunk) összetalálkozunk, 50-nel fogsz mögöttem jönni, vagy te mész a külsőbe. Én biztos nem fogok sávot váltani csak azért, hogy te gyorshajthassál. Ja, és ha nyomulsz és túl közel jössz, lesz az 40 is.

Bladika 2009.01.22. 19:22:44

@Bedi: Gratulálok! Mert ennyi eszed van! Az eszedbe sem jut, hogy saját magadat veszélyezteted azzal, hogy mindenki téged előzget jobbról!

De had ne jöjjek elő a szokásos mennyit csal a km óra dologgal!

Bladika 2009.01.22. 19:25:40

Ja és te vagy az aki amikor felkanyarodik az útra akkor rögtön a belsőbe, de amikor lekanyarodik akkor jobbra. Imádom a fajtádat, de nem szoktam problémát csinálni belőle én közös m1/m7 szakaszon nem is megyek belsőben, mert jobbról mindenkit lehet előzni és most figyelj itt a lényeg szigorú 100km/h- ra beállítom a tempomatot és jobbról megyek el mindenki mellett! Miről beszélünk?

Bedi 2009.01.22. 19:25:53

@Bladika: Tudok jobbat is, mostanában kipróbáltam, hogy betartom a sorompók előtti 30-at. Na azt csinálni is nehéz, milyen lehet mögöttem?

Bladika 2009.01.22. 19:30:56

Megfogsz lepődni én mindig betartom, sőt én be is szoktam nézni a vágányra. Más úton itt a környékünkön nem is nagyon lehet,mert olyanok az átkelők.

De had kérdezzem meg. Miért jobb a belső, ha úgy sem mész? Miért zavar, ha az aki menni szeretne az tud is menni?

Vonatkoztassunk el attól, amikor szar a külső sáv azt megértem és nem zavar. De egyébként?
Tudsz róla,hogy sokkal veszélyesebb a belső sáv?

Bedi 2009.01.22. 19:38:27

@Bladika: Ha a belső sávra jutok fel a kétsávosra, és nem lehet jobbratartani, akkor maradok és ott megyek.

MrZed001 2009.01.22. 19:44:10

Mellesleg annak idején a KRESZben még benne volt (van még?), hogy fel kell venni a forgalom ritmusát és nem szabad szándékos lassított haladásoddal feltartani azt. No ez az amit csak úgy tanítottak, hogy a +-10% szabály (tehát ennyivel KELL menned)

Bladika 2009.01.22. 19:44:34

Miért nem lehet jobbra tartani? Mert csak akkor jogos amit mondasz, ha mennek ott és nem 3 autó, hanem tele a sáv. De gondolom erre az a válasz, hogy ha 2 autó megy akkor sem, mert te se gázt se féket nem fogsz nyomni, hogy kihúzódj. De lepj, meg és mond, hogy nem így van

Bedi 2009.01.22. 19:46:53

@MrZed001: "Mellesleg annak idején a KRESZben még benne volt (van még?), hogy fel kell venni a forgalom ritmusát"

Azért erre ne hivatkozz, ha elkapnak gyorshajtásért.

Lajosbácsi 2009.01.22. 19:51:31

kamasuka: kicsit off kicsit morbid, de gondolom az összezúzodott suzukiból egy megkímélt és keveset használt sérülésmentes eladó autót varázsolnak majd az ügyes "szakemberek"

hidro 2009.01.22. 20:00:53

@Prala:
Hát igen igazad van.
Ültem már olyan sofőr mellett, aki azt sem vette volna észre, hogy ha két kilóméteres sort gyűjt maga mögé. Ezek valahogy nem érzékelik maguk körül a teret ...
Mikor szóltam neki, hogy tán mehetnénk is akár, akkor visszatért ebbe a dimenzióba, és megvilágosodott hogy mégis egy járművet vezet. Felvett valamelyest normálisabb tempót.
Megint csak arra jutottunk, hogy ahány ember annyi féle stílus.
Hozzáteszem, én is szívesen felveszem olyan valaki tempóját, aki ritmusosan halad, csak sajna kevés az ilyen.
Azért lehet toleránsabbak lennénk, ha tudnánk az okát a ritmuszavarnak, talán jobban bírnánk a gyűrődést mi is :).

MrZed001 2009.01.22. 20:11:39

@Bedi: Nem a gyorshajtás, a lassúhajtás büntetésénél hivatkoznék rá

Prala 2009.01.22. 20:34:06

Bedi

neked fingod nincs a közlekedésről, azok alapján, ahogy nyilatkozol. nincs olyan, hogy belterületen kétsávoson te 50-nel a belsőben haladsz...takarodsz ki jobbra a külsőbe, mivel jobbratartás van!!!
másik, annyira naiv vagy, azt hiszed, hogy ha neked 30-at mutat az óra akkor tényleg 30-cal haladsz?? tegyél már be egy GPS -t az autódba és nézd meg öcsikém! guminyomás (gondolom azt is sűrűn ellenőrzöd átlagfogyasztó kisbarátom) stb mind befolyásolja...

Csak annyit erről, hogy ha az óra neked 145-öt mutat, lehet, hogy eléred a 135-öt, de egyáltalán nem garantált. szóval a vasúti átjáróhoz érve nem kell óra szerinti 30-ra biggyesztened magad, főleg ne tedd ezt lakott területen kívűl...mert ott 40 km/h. hidd el, én is megpróbálom betartani a szabályokat, sebességlimiteket (úgy nagyjából, amennyire ésszerű), de az ahogy te felfogod a közlekedést, nos, szerintem az alapján te legyél inkább múzeumőr vagy órásmester, de ne közlekedj! isten áldjon amikor nem ülsz autóba!:D:D

Bladika 2009.01.22. 20:40:35

@Prala: Azért ne ragadtassuk el magunkat! Nincs jobbra tartás "belterületen" már egy pár poszt alkalmával ki lett vesézve, hogy csak a gyorsabban haladó elöl kell kihúzódnia, egyébként tartósan haladhat ott!

Prala 2009.01.22. 20:43:57

Bedi, még valami
adok neked tippeket óra és valós tempó, illetve a mennyivel mehetek (óra szerint) hogy ne b*sszanak meg relációira,okés?

30 as limitnél: ha az órád 40-et mutat, nem lehet belőle fénykép--> valójában mehetsz úgy 35-36 km/h-t, annyit meg elbír a tolerancia

50-es limit (lakott terület): 60-63 km/h

90-es limit: a 110-et ne mutassa az óra, az alatt kicsivel

130 limit pályán: ha 150-nel (óra szerint) végigmész, gond nem lesz, valójában az úgy 140- 142 km/h, és ha a 130km/h- hoz hozzáadod a pályán mért sebességtúllépésnél alkalmazott +/- 10% toleranciaszintet, még úgysem éred el a büntethető küszböt.
no, erről ennyit, nekem ezt kb 150.000 km büntetés (és baleset) nélkül megtett kilométer bizonyítja...jah? és hogy utánanéztem, továbbá ismerem a rendőrség koncepcióját ezzel kapcs.

Prala 2009.01.22. 20:51:05

Bladika

ti lehet kiveséztétek ezt a dolgot, de jobb ha tudod, hogy jobbra tartás mindenütt általános érvényű, tök mindegy, hogy lakott terület vagy nem...párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten is jobbratartás a mérvadó...
vannak dolgok, melyek nem egyértelműek, de jobb ha tudod, hogy ezt annyira komolyan veszik, hogy ha pl szabályosan haladsz, szemből jön egy ökör és elvakít, te nem látsz semmit és összeszedsz egy kivilágítatlan gépjárművet (lakott területen kívül!), akkor téged is megbüntetnek, mert elkerülhetted volna az ütközést kellő jobbra tartással (kvázi az údpadkára hajtva). Egy barátomat pár évvel ezelőtt a leírt szituációban (szerencsére semmi baja nem lett), 5000 Ft-ra büntetett meg a rendőrség emiatt...szóval a jobbratartás általános érvényű a kresz-ben, csakúgy, mint a jobbkéz szabály!
és én nem ragadtatom el magam, csak reális vagyok, és tudom amit tudok...annál többet soha sem próbáltam meg mutatni...

Bedi 2009.01.22. 20:55:11

@Prala: Először is a legtöbbször értelmetlen gyorshajtani. Szinte mindig találkozom a következő lámpánál azokkal, akik megelőztek.

Másrészt, most be is fejezem, mert abszurdnak érzem, magyarázkodjak, mert megpróbálok szabálytkövetni.

Prala 2009.01.22. 21:05:43

Bedi

nem kell magyarázkodnod, én tisztellek azért, mert szabálykövető akarsz lenni (így az ismeretlenbe is)!

annyit akartam a fentiekkel sugallni, hogy ne hidd el azt, amit az óra mutat. no és hogy a kresz-t ne innen, az autozz.blog ról ismételd át, mert előfordul, hogy elhiszed azokat a hülyeségeket, mint pl amit Bladik ír: hogy lakott területen belül nincs jobbra tartás...de van!

szóval csak ésszel és nyugodtan, ne hagyd, hogy letérítsenek az utadról...

a gyorshajtásról meg annyit, hogy van értelme, de csak ha a forgalom engedi és tudod lendületesen művelni, fékezgetés nélkül...na ez az amit a baseballsapkás ötösgolfos majmok nem tudnak, ettől vagy te különb tőlük.

jó szelet:D:D

Bladika 2009.01.22. 21:09:16

Tudsz amit tudsz, de rosszul:

"(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."

"Jobb,ha tudod"

fzs.1933 2009.01.22. 21:13:00

@Prala:
"Párhuzamos közlekedés

36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni.

(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.

4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."

Bocs, hogy hosszú volt az idézet, de nehéz lenne megvágni úgy, hogy a lényeg is megmaradjon. Remélem, egyértelmű.
GPS-t használni sebességméréshez? Rendben. Nekem nincs, használhatom a gépjárművem sebességmérőjét, vagy sem?

Üdv: Fejes Zsolt

fzs.1933 2009.01.22. 21:14:20

Má megin' megelőztek...

Bladika 2009.01.22. 21:16:18

@Prala: Szóval kifejtenéd nekem bővebben ezt:

"előfordul, hogy elhiszed azokat a hülyeségeket, mint pl amit Bladik ír: hogy lakott területen belül nincs jobbra tartás...de van!"

fzs.1933 2009.01.22. 21:18:22

Gratula! :)

És má' megin' nem a témához szóltam hozzá.

Prala 2009.01.22. 21:25:01

Bladika

nem nyitok erről vitát, te be kopipészeztél ide egy kresz szabály-t, amit legalább annyira nem tudsz értelmezni, mint a ködfényszóró használatát. nekem ne okoskodj itt, amit bemásoltál, az oké, de nézzük a gyakorlati kivitelezését: megy valaki 50-nel a belsőben, indokolatlanul halad ott, mivel a külsőben is megtehetné ezt, hiszen az teljesen szabad. jön mögötte egy másik, mondjuk 60 km/h-val...ha az 50-es nem tart jobbra, akkor a mögötte érkezőt arra kényszeríti, hogy a külsőből előzze meg. márpedig az csak "gyorshajtásra" adta a fejét, cikázni, kerülgetni nem szeretne, haladni akar, majd ha tiszta az út, ő is a külsőben halad tovább....nem lehet a forgalomban olyat tenni, amivel másokat haladási irányuk megváltoztatására kényszerítünk, mert az szélsőséges esetben még veszélyeztetés is lehet. rendőr erre büntet, hidd el...ez a gyakorlat (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten is jobbratartás van, ez persze nem jelenti azt, hogy ha te balos kanyarodóba akarsz kimenni balra fordulás cáljából, hogy ne használhatnád a belső sávot már jóval előtte. de ha folyamatosan egyenesen haladsz, és a forgalom engedi, akkor jobbratartás van, motorral és autóval is)
csókoltatlak

u.i.: rendőrök erre büntetnek, ha nincsenek jó passzban éppen..."jobb ha tudod"

Bladika 2009.01.22. 21:31:27

Erre nem tudok neked mit mondani, ha akkor sem világos számodra, ha látod a jogszabályt! Mit nem értsz azon? Itt egyedül te okoskodsz! Ráadásul rossz dolgokat emlegetsz rossz helyen
"nem lehet a forgalomban olyat tenni, amivel másokat haladási irányuk megváltoztatására kényszerítünk, mert az szélsőséges esetben még veszélyeztetés is lehet". És egyébként a vita még mindig arról szól,hogy van e jobbra tartási kötelezettségem, ha a megengedett legnagyobb sebességgel megyek a belsőben és a külső üres! Olvasd el megint amit én is és a másik kolléga bepésztelt! Neked abból mi derül ki?

fzs.1933 2009.01.22. 21:31:57

Hogy ahhoz is szóljak.

Két oldala van minden éremnek. Elhanyagolható kivételtől eltekintve itt csak egyoldalúan ismerhetjük meg a történteket. Éppen ezért veszélyes abszolút kinyilatkoztatásokat tenni. Bár ahogy elnéztem, általánosítani sem szabad, mert sokakat elkap a gépszíj.
Mert:
- a jelenlegi, jó-rossz szabály a mérvadó (ha mást akarsz, ne gőzölj be, hanem keresd fel a képviselődet, gyűjts aláírást, stb.).
- az indokolatlanul lassan haladás bizonyítása nem a TE feladatod (esetleg előzd le, állj keresztbe és kérdezd meg tőle?)!
- az a jármű pedig, amelyik valóban INDOKOLATLANUL halad lassan, legyen feljelentve, megbüntetve.
- ha nem halad "olyan" lassan, de mégis akadályozza a gyorsabb, de szabályosan haladó járműveket, annak pedig segítenie KELL az előzést, akár megállással is!

Uff
Fejes Zsolt

Prala 2009.01.22. 21:34:43

FSZ

nekem nem mutatsz újat a kresz- szabállyal, ismerem. de próbáld meg a többivel együtt értelmezni. a kresz nem önálló parancsok sorozata, hanem összefüggő, komplex szabályrendszer--> egyik szabályt kiegészíti a másik, azt pedig a harmadik.

egyébként lehet a GPS-szel ironizálni, ha nincs, akkor ott az óra, de nem pontos (biztonsági és egyéb okok miatt).
nekem van, de biztosan azért csak nekem, (és neked nem), mert én pontatlan, tájékozatlan és nem sok értelemmmel rendelkező droid vagyok, te pedig egy géniusz és nagyon sokra vitted (ha egy szar 50eFt-os kütyüt sem tudsz megvenni)..vagy azért nem vettél edig, mert a heti egy bevásárláshoz nem kell?? az autót néha azért porold le, ha egy mód van rá

Prala 2009.01.22. 21:38:04

FSz

jah? és Zsolt!

NEM "előzd le", hanem előzd MEG!! melyik bolygóról jöttél? Sötét Szabolcs? :D:D

Bladika 2009.01.22. 21:42:28

Az a probléma, hogy számodra egy "komplex szabályrendszer". Ezen kéne elgondolkodnod. És te is láthatod, tudtam újat mutatni! Mindenkinek lehet, nekem is, csak vannak akik képesek, felfogni, elismerni, ha valamit rosszul tudtak!

De nem tudom, mennyi idős lehetsz, hogy így véded az igazad és nem tudod vagy akarod belátni, hogy tévedtél. Az meg, hogy eltérsz a tárgytól, nem vagy tárgyilagos és közel személyeskedésbe mész át
"te be kopipészeztél ide egy kresz szabály-t, amit legalább annyira nem tudsz értelmezni, mint a ködfényszóró használatát. nekem ne okoskodj itt" az remélem annak a jele, hogy magadban már te is beláttad, hogy ez most rosszul tudtad, de máskor már tudni fogod.

fzs.1933 2009.01.22. 21:45:20

@Prala:
életemben nem személyeskedtem.
Nagyon nem szeretem a - bocsáss meg a kifejezésért - nagyarcúskodást. Nagyon nem szeretem a káromkodást közösségben. És végül nagyon nem szeretem.

De engedj meg még egy általa jól ismert szöveget!
"25. §
(2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, kerékpárral, állati erővel vont járművel, kézi kocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók."

Az utolsó mondatra figyelj!

Balesetmentes közlekedést!

Fejes Zsolt

fzs.1933 2009.01.22. 21:46:45

A harmadik nagyon nem szeretem az anyósra vonatkozott volna, de itt állt mögöttem...

Prala 2009.01.22. 21:50:26

na jó, ebből elég legyen:

"Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."

forgalmi sáv ismételt változtatását már kimeríti az a tény, hogy a hátulról érkező kimegy a külsőbe, jobbról előz, majd visszamegy a belsőbe...2 db sávváltoztatás, te nagyokos, ha nem takarodsz ki a külsőbe (ha arra egyébként lenne lehetőséged), akkor arra kényszeríted a mögötted érkezőt, hogy szabálytalankodjon. neked kell kimenni, ha látod, hogy jön mögötted: " megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat." - itt az idézet hozzá.

szóval egyről beszélünk, csak mégis a mezei módon értelmezed: a jobbratartás érvényes és irányadó mindenütt, ez alól a sűrű forgalom, kanyarodási szándék stb adhat kivételt. de az, hogy mint egy vaskalapos faparaszt, te bent lovagolsz a belsőben, és olyan ürüggyel, hogy te 50 -nel mész és "nesze köcsög ott akülső neked" filozófiával állsz hozzá a dologhoz, akkor a szabályt te nem tudod értelmezni s*ggfej!
én pl a lámpánál kiszállnék és a tükröt a pofádon kesztül a végbeledig nyomnám le, okoskodó juppy--> mert ez forgalom akadályozása, szopatod a mögötted jövőt és szabálytalanságra kényszeríted...

Bladika 2009.01.22. 21:59:27

Ember,ember! Reménytelen vagy! A szöveget, a mondatokat vagy a szavakat nem tudod értelmezni?

De még 1szer leírom:
"van e jobbra tartási kötelezettségem, ha a megengedett legnagyobb sebességgel megyek a belsőben és a külső üres" erre a válaszod

"forgalmi sáv ismételt változtatását már kimeríti az a tény, hogy a hátulról érkező kimegy a külsőbe, jobbról előz, majd visszamegy a belsőbe...2 db sávváltoztatás" Miét megy vissza a belsőbe? Ha nem megy vissza akkor 1 sávváltás. Mellesleg 1autó jobbról kikerülés bőven nem meríti ki az ismételt változtatást.

Matrix_ 2009.01.22. 22:00:59

lakott területen belül, ha táblák erről másként nem rendelkeznek, 50-nel mehet a belső sávban is, mert a szabályok értelmében nem tarthat fel nála gyorsabban közlekedőt. Ha meg mégis, akkor már nem mindegy hogy egy szabályt szeg meg a feltartott illető, vagy kettőt. Azt gondolom, ha rendőrrel találja magát az illető a seggében, akkor az nem azt fogja neki felróni, hogy mért jobbról előzött egy 50-nel haladót, hanem hogy mért 70-nel ment.
sztem.

Prala 2009.01.22. 22:03:22

jajj, ez a kor meg egyéb dolgok....ne gyerekeskedjünk már...meg ezzel az indirket "nekem is tudnak újat mutatni, hidd el" szöveggel....
igen, nekem is lehet újat mutatni, de ez épp nem olyan. ismerem az ide vonatkozó szabályt, tökéletesen tisztában vagyok vele, de ez szabály: leírták, rendben is van, csak van pár dolog mellette: idő, sebesség, úttest, forgalom stb...

értsd meg (felvázolom a képet, hogy el tudd képzelni, osk?), nem teheted meg még lakott területen sem, hogy a belső sávban lovagolva arra kényszeríted a mögötted nagyobb tempóval érkezőket, hogy jobbról előzzenek téged, ki kell menned a külsőbe. amennyiben nem jön senki mögötted, és teljesen szabad az úttest mindkét forgalmi sávja, úgy miért is mennél a belsőben?? jobbratartás van, azaz mivel a külső sáv neked jobbra esik, ezért abba kell sorolnod....remélem érthető. tudod a jogszabályoknak van olyan tulajdonságuk, hogy kogensek: az alárendelt szabályok (pontok, bekezdések stb...) nem írhatják felül az általánosan rögzített és lefektetett szabályokat, mint a jobbkéz-szabály és a jobbratartás...ez majdnem olyan, mintha egy önkormányzati rendelet felülírhatná az önkormányzati törvényt...érted?? KOGENS, jegyezd meg...és akkor megérted miért is butaság az általad bemásolt szabály egyetlen sorára hivatkozni (naugye, hogy a teljes szabályt nem merted bevállalni!)

a legjobbakat

Bladika 2009.01.22. 22:04:41

@Prala: Egyébként azt remélem érzékeled, hogy arról vitatkozol, hogy a kék golyó az márpedig piros és leszarod, hogy kék, de aki nincs veled 1véleményen annak "lámpánál kiszállnék és a tükröt a pofádon kesztül a végbeledig nyomnám le, okoskodó juppy" ami mellesleg szimpla szájkarate és mellette még szánalmas is!

Bladika 2009.01.22. 22:08:33

Nevetséges vagy!

Ezt állítod:
"amennyiben nem jön senki mögötted, és teljesen szabad az úttest mindkét forgalmi sávja, úgy miért is mennél a belsőben?? jobbratartás van, azaz mivel a külső sáv neked jobbra esik, ezért abba kell sorolnod....remélem érthető"

Ezt állítja állambácsi:

" Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral FOLYAMATOSAN IS SZABAD HALADNI feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza."

Ki értelmez rosszul mit?

Bladika 2009.01.22. 22:10:15

Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni.

Amit az előbb pészteltem az a 4. pont és ha figyelmesen olvasol
"a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve"

Prala 2009.01.22. 22:12:11

Bladika

nem vitatkozom veled, mert sztem okoskodó kölyök vagy, ha a -ka eltűnik majd a nick-ed mögül, esetleg beszélünk, okés? közlekedj úgy, ahogy akarsz, én jót akartam neked, segíteni értelmezni a kreszt, de ha ez neked nem kell és nem jó, akkor majd remélem segítenek a rendőrök ebben (csekkel, jegyzőkönyvvel...)
ha előttem végigcsinálsz egy malőrt, pl hogy nem takarodsz el előlem a belsőből városban, amikor külsőben senki sincs, biztosan letollak az útról a g*cibe, és mehetsz majd panaszkodni a biztosítómhoz, a károd javarészt a tiéd lesz, nekem meg meg fogja érni a népnevelő célzatú oktatás...:D:D:D

ezzel annyit akartam mondani/tanácsolni, hogy szerintem ne állj kurvának, mert a végén még meg találnak baszni valahol...ismered a mondást, nem?

üdv

fzs.1933 2009.01.22. 22:13:32

@Prala:

Szerintem azt senki nem mondta, hogy, idézlek, "kényszerítheted"!
Mi csak azt állítjuk, vagy legalábbis én, hogy a KRESZ szerint lehetőség van a belső sávban való folyamatos haladásra. Természetesen a megengedett sebességgel.

Egyébként az, hogy a jobbra tartásról szóló paragrafus száma (25/2) kisebb mint a belső sávban haladásról szólóé (36/2-4), az azt jelenti, hogy kötelezőbb? A félreértések elkerülése végett: komolyan kérdezem!

fzs

fzs.1933 2009.01.22. 22:16:13

@MatrixHasYou:
semmi, csak látlak reggel, napközben, este, éjjel...
Ja, akkor én lógok itt egész nap...
:)
Bocs, hülyén kérdeztem, de már késő van és a golf sem megy annyira

Prala 2009.01.22. 22:17:17

Ezt állítod:
"amennyiben nem jön senki mögötted, és teljesen szabad az úttest mindkét forgalmi sávja, úgy miért is mennél a belsőben?? jobbratartás van, azaz mivel a külső sáv neked jobbra esik, ezért abba kell sorolnod....remélem érthető"


--->> ez nem írott kresz szabály, ezt csak azok értik, akik tényleg közlekednek és ismerik a gyakorlatot, nem csak lefekvés előtt, képzeletben forgatják a kormányt, mint te...:D:D:D

nincs mit tárgyalnunk, magold csak a betűket, én továbbra is balesetmentes maradok, mint ahogy az eddigi elmúlt évtizedben voltam...

de ha nem muszáj, ne közlekedj, kérlek!

Matrix_ 2009.01.22. 22:18:51

@fzs.1933: korán kezdek, gép előtt "dolgozom". Tán zavaró a jelenlétem? vagy csak feltűnő a nickem? :)

Bladika 2009.01.22. 22:20:54

És ismét a személyeskedés és tárgytól való eltérés! Ezt fentebb már említettem, nem óhajtom ismét leírni! Remélem tényleg találkozunk, mert akkor körben az egész kocsit megcsináltatom a biztosítódra és még haverét is!
De kérdem én, ha komolyan gondoltad az eddig leírtakat akkor miért 1értelmű számodra, hogy én megyek a te biztosítódhoz, miért nem te az enyémhez?

KRESZ értelmezésében való segítségedet, köszönöm nem kérem. A számomra nem egyértelmű részekben inkább majd igénybe veszem olyan segítségét aki tényleg tudja és tudja értelmezni. Veled a gond, hogy nem tudod, csak haverokkal dumáltatok róla. Amellett, hogy nem tudod, amit látsz se tudod értelmezni!

Matrix_ 2009.01.22. 22:22:42

@Prala: Te komolyan letolnád azt aki pl. a Szentendrei úton a belsőben megy 70-nel, ha te meg jönnél mondjuk 80-nal?

fzs.1933 2009.01.22. 22:23:18

@MatrixHasYou:

Na, ebbe egyre inkább belebonyolódom.
Te sem és senki más nem zavar, még az agresszívebbnek tűnők sem.
Csak megkérdeztem

Matrix_ 2009.01.22. 22:24:37

@fzs.1933: ok. csak olyan szemre történő hányásnak tűnt a dolog. :)

fzs.1933 2009.01.22. 22:27:54

Bladika, Prala!

Mivel értelmezésbeli különbözőségben leledztek (velem együtt), mit szólnátok ahhoz, ha megkérdeznénk egy jogászt arról, hogy neki mi a véleménye? Akkor aztán egy életre mindannyian megtanulnánk a szabályt és nem kellene ennyit gyepálnunk egymást!

Ha Pralának van igaza, kihirdetjük mi, de nincs dicsekvés, meg dicshumnusz! :) Valamint leugatás!
Ha Bladikának (meg nekem), akkor fordítva!

A kérdés pediglen hangozzék valahogy így:
Lehet-e párhuzamos közlekedésre alkalmas úton a belső sávban folyamatosan haladni?

Legyünk szivesek ne marjuk egymást!

Bladika 2009.01.22. 22:29:53

Megint nem voltál tárgyilagos! Ha tőled megkérdezik, hogy mennyivel lehet menni autópályán azt mondod 150-el, mert
"ez nem írott kresz szabály, ezt csak azok értik, akik tényleg közlekednek és ismerik a gyakorlatot, nem csak lefekvés előtt, képzeletben forgatják a kormányt"

Én innentől köszönöm befejeztem, reménytelen vagy és nem szeretem ezt mondani, de nem ütöd meg a szellemi színvonalat, hogy vita partner legyél!

És, hogy lásd milyen okos voltál, de nem akartam előbb említeni, kérlek olvasd el a
Bladika 2009.01.22. 19:22:44 és utáni kommentjeimet!

De én tárgyilagos maradtam, mert a vitánk a jogszabályról szólt, ellenben számodra erről:
"a lámpánál kiszállnék és a tükröt a pofádon kesztül a végbeledig nyomnám le, okoskodó juppy-"

Részemről köszönöm és próbálj faragni kicsit azon ahogy vitázol!

fzs.1933 2009.01.22. 22:29:56

@MatrixHasYou:
ne is említsd, ma majdnem... :)

Bladika 2009.01.22. 22:34:39

@fzs.1933: Ezen nagyon nincs mit megkérdezni, de esküszöm, ha a közeljövőben megállít a biztos és eszembe jut akkor tőle megkérdezem, hisz úgyis folyton a rendőröket emlegette, hogy csekket kapok tőlük meg jegyzőkönyvet!

Bladika 2009.01.22. 22:38:12

@fzs.1933: De kérdezem én (szigorúan tőled), hogy az ilyen aki az ilyen egyszerű részt nem érti meg annál mi a helyzet a tényleg bonyolultabb paragrafusoknál? Esetleg nem is a közlekedéshez kapcsolódóan, hanem más téren. Ahol aztán tényleg egyes paragrafusokban több a kivétel, meg a hivatkozás másik pontokra mint maga a paragrafus.

fzs.1933 2009.01.22. 22:42:10

@Bladika:
azért gondoltam erre, mert van egy jogászi értelmezett KRESZ, ami nem igazán ad nekünk igazat! De mivel a forrása nem tisztázott, ezért nem tudom, hogy hiteles-e.

Mindenesetre iderakom csak az értelmezést.

25§ /2
"A jobbra tartási kötelezettség – ha a jogszabályból más nem következik – vonatkozik a párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten, az osztott pályás úton, az egyirányú forgalmi úton és a körforgalomban való haladásra is.
A jobbra tartási kötelezettségből következik, hogy ahol a járművek egymás melletti haladása nincs kifejezetten megengedve (pl. előzés, párhuzamos közlekedés, besorolás) ott az úttesten csak egy sorban szabad közlekedni."
36§/1
"A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartási kötelezettségből folyóan minden járművel – a (2)–(4) bekezdésekben felsorolt kivételektől eltekintve – a jobb szélső forgalmi sávban kell haladni."
/2
"A belső sávon a folyamatos előzést végző, illetve lakott területen belül a belső sávon folyamatosan haladó gépkocsi és motorkerékpár akkor nem akadályozza a mögötte haladók forgalmát, ha az útra engedélyezett legnagyobb sebességgel halad."

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.22. 22:43:42

@Hurrá Torpedó: Te wazze, ha nekem nincs kurvaerős autóm akkor hogy előzzek ha nincs annyi hely?
Inkább megyek lassan mint frontális után feküdjek, jobb esetben a kórházban.

Amikor lehet, előzök, csak általában nincs elég hosszú egyenes a 72 ló + telepakolt autó kombónak. :(

Bladika 2009.01.22. 22:57:14

@fzs.1933: És ebből számomra 1értelmű! Az utolsó mondatot külön köszönöm, mert ahol én néztem ott a /2 már nincs meg és én sem tudtam, hogy külön így ki van fejtve!

Egyébiránt honnan szedted te?

fzs.1933 2009.01.22. 23:00:51

@Bladika:
úgy emlékszem, valahol itt, az autozz-on volt egy link, de már ez sem biztos.

Hogy érted, hogy egyértelmű?

Marty Mcfly 2009.01.22. 23:12:26

@Prala:
Lécci linkeld már be azt a fékezgetős-forgalomfeltartós diffiegyenletet, érdekelne, mert nekem is kurva bosszantó, mikor a tempómat utazva megelőzök vkit, majd visszaelőz, oszt beáll megint 20 km/h-val kevesebbre, csak merthogy őt bassza, hogy megelőztem! Utána a játék indul előlről!

Bladika 2009.01.22. 23:14:25

Úgy értem az, hogy amit te fent írtál abból szerintem 1értelműen kiderül, hogy mi a jogszabály! És nincs mit rajta vitázni!

autosave 2009.01.22. 23:17:35

már nem azért, de ha hátulról előrejön valaki, akkor előtte bénábbak...

a sor elején levők tudnak előbb előzni, ha a szembejövő éppen elment (mert ugye még a mögötte jövő nem tud menni miatta...)

szóval aki panaszkodik, hogy megelőzik hátulról sorban, az vagy fogadja el, hogy nem olyan figyelmes/gyakorlott vagy maradjon le, hogy aki tud az haladjon. jajj, hány olyanról volt szó, hogy a hátulról jövő gonosz embernek direkt lehetetlenné teszik a szabályos előzéséből visszasorolását...

ui: és még mindig szabályos akárhány autót egyszerre előzni, ha nem indexelnek balra és adott a visszatérés helye...

fzs.1933 2009.01.22. 23:30:03

@Bladika:

Hosszú napom volt, már nem bírom soká. Ha nem írok, ne válaszolj! :)

Jó éjszakát mindenkinek!

Marty Mcfly 2009.01.22. 23:33:54

@autosave:
aki nem indexel fasz
ma kevesebben indexelnek mint ahányan nem. Ergó mindig úgy volt, hogy amit kevesen csinálnak az a divat, azt kell követni...
szal' az indexelés vagány és visszajön a divatba!
Majd ha fordul megint az arány, akkor nem indexelek :-)

a kertész tömlővel 2009.01.22. 23:40:51

De most akkor ki a STIG valójában a topgearből?
:)

autosave 2009.01.23. 00:53:35

@D=M=C: Hát ezt még csak-csak elnézem, de ha kijön elém, miközben már előzöm... Tükör!!

Marty Mcfly 2009.01.23. 03:21:26

@autosave:
én használom a tükröt... de ha nem látom az előzési szándékodat, leszarom... én kibaszom az indexet, oszt jöhetsz a seggembe! Ha bármi kocc van, nem én leszek a hibás...
Egyszer egy Lamborghini előzött meg heves indexeléssel... ha neki nem derogált, senkinek nem kéne! Bár ez nem autótípusfüggő! Suzukis is előzhet irányjelzés nélkül, mondjuk Suzis még nem előzött meg engem... :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.23. 05:44:32

@autosave: VAgy a hátul levőnek 250Le-s autója van amivel egy gázpöcc és már előzött is... Az nem jutott ezedbe?

dinyus 2009.01.23. 14:09:01

@ColT:
egy pöccre elôzôs 250LE-s autó nem nagyon fog az átlagember elôzésébe belezavarni. Inkább tényleg az a probléma, hogy lassan kapcsolnak az emberek, és csak azután kezd nekikészülôdni (visszaváltás, gyorsítás) az elôzésnek, ha elfogytak a szembejövôk. És akkor már persze, hogy elôbb kint vannak a mögötte jövôk.

Gabesz81 2009.01.24. 08:32:46

tegnap a volánbusz 40-nel csorgott be a városba délről... erős szembeforgalom. mit tehetett volna az ember. tűrt.

hatesz 2009.01.26. 10:26:56

Tudjätok melyik a viläg leggyorsabb gepjärmüve?
Az IFA, mert mindig az megy legelöl:)

bocs ha mär volt

tehenke 2009.01.26. 12:07:01

Ma reggel megelőztem egy kamiont. Utána rámtapadt, villogott, meg minden. Tisztára, mint a duel...

Lunitari 2009.01.26. 13:44:18

@tehenke: Biztos bejöttél neki....

tehenke 2009.01.26. 14:52:12

@Lunitari: Hát, fene az ízlését. Egy kávéra azért meghívhatott volna.

autosave 2009.01.30. 22:24:01

@D=M=C: én is használom az indexet.
DE szabály szerint ha a mögötted levő megkezdte az előzéshez szükséges irányváltoztatást, nem előzhetsz. Ő pedig nem előzhetett volna, ha már indexelsz. De a mögötted jövő irányváltoztatása esetén nem szabad előzni, nem pedig indexelése esetén.

dinyus leírta helyettem: "Inkább tényleg az a probléma, hogy lassan kapcsolnak az emberek, és csak azután kezd nekikészülôdni (visszaváltás, gyorsítás) az elôzésnek, ha elfogytak a szembejövôk. És akkor már persze, hogy elôbb kint vannak a mögötte jövôk."


Az utolsó szembejövő jön, akkor már lehet gyorsítani (feltéve, hogy az ember nem fél méterrel megy a másik seggébe) és ahogy elment a szembejövő azonnal lehet előzni. Ekkor fizikai képtelenség a mögöttünk jövővel összetűzésbe kerülni, hiszen akkor van mellette a szembe jövő...
Ellenben aki bénázik, másodperceket bénázik, azt már tudják előzni a mögötte jövők. Mikor rájön, hogy jééé nem jön senki, akkor már őt is előzik... Erre mondtam, hogy ha így béna, akkro legyen csendben.

Persze előfordul az is, hogy egyszerűen a sorban haladva már nem lehet kielőzni, mert jönnek szemből, ellenben hátulról akkor gyorsan odaérő az egész sort meg tudja előzni szabályosan, mert annyival gyorsabb, hogy tulképp jó ütemben ért oda. Hát van ilyen, de akkor sem hülye, sem pofátlan, egyszerűen csak szabályosan előz. És aki most a sorban szív, az legközelebb előzheti az egész sort, mert akkor épp fordított a helyzet...

Előzni tilos:
-ha előzendő irányjelez balra, indexe számít
-mögöttünk jövő megkezdte az irányváltoztatást (sávváltás pl) - nincs index szempont, helyzete számít












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása