Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hőbörög a taxis, ha nem engedik be

2009.01.29. 18:33 :: SilentSound

Többek között a Péter által vázolt szituáció és az állandó dugók miatt a budai Fő utcát ha egy mód van rá, kerülöm. Levélírónk érdekes dologra világított rá: mennyire közhasznú szolgáltatást nyúlt egy taxis. Mert ha elfogy a buszsáv, a jellemző kormos füstfelhő ellenére is szívesebben engedünk magunk elé buszt, mint taxit. Ennek meg is van az eredménye, tolakodnak, villognak, anyáznak, ijesztgetnek, mert nekik bizony sürgős dolguk van.

A következő rövid posztban egy számomra érthetetlen jelenségre hívnám fel a figyelmet.

Gyakran járok a Fő utcában ahol mint ismeretes a jobb oldali sáv a Francia intézet magasságában buszsávvá változik. Az autósok mintegy 10 százalékát ez nem igazán érdekli ( ezzel már rengeteg írás foglalkozott) a többiek viszont próbálnak besorolni a reggel 8-tól este 8-ig tömött bal oldali sávba.

Szerintem ez nagyon tisztességes, mert nincs kamera, rendőrök csak elvétve büntetnek, és a Clark Ádám térig vezető mintegy 300 méteres út pedig legalább 10 percig tart a dugóban araszolva. Szóval ezek az autósok tudva, hogy büntetlenül egy csomó időt spórolhatnának, mégis beállnak a sorba.

Csakhogy ekkor jönnek a taxisok, akik mint tudva levő használhatják a buszsávot (ennek megalapozottságát sokszor vitatnám, de az egy másik történet), dudálnak, villognak, hogy ők bizony haladnának tovább. Nem egészen értem, hogy mit várnak ekkor a besorolásra váró autóstól. Ha továbbmegy, akkor ugyan úgy be kell sorolnia a Fő utca végén és a taxis ugyan annyi időt veszít.

Erre persze bárki mondhatná azt, hogy miért nem váltott sávot már korábban, azonban egyrészt ott van még a Halász utca ahova sokan kanyarodnak be és sokan ki, másrészt az olyan mentalitású emberek akik (mint azt pár mondattal előbb leírtam) inkább araszolnak mintsem, hogy tolakodjanak, nem hiszem, hogy szándékosan nem soroltak be előbb.

A legszebb az, amikor nem is taxisok vagy buszok dudálnak, hanem fehér rendszámú.

67 komment

Címkék: közlekedés autó hülye taxi kresz dugó buszsáv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Roltii 2009.01.29. 19:09:42

én is elgurulok a buszsáv elejéig, és ott sorolok be. Ha jön mögöttem busz, az is paraszt, aki nem enged be.
Az egész hasonló a pesti rakpart északi végéhez. Ha van sáv, akkor használjuk! Ha mindenki használná és cippzárelv is rendbe lenne, az egész közlekedés gyorsulna.

piroe 2009.01.29. 19:14:08

@Roltii: remélem akkor a rendőrök minél többször meg fognak büntetni. Raboljunk bankot bazdmeg, úgyse kapnak el...

Roltii 2009.01.29. 19:26:00

@piroe: abba amit leírtam, semmi szabálytalan nincs. A busz sáv elejét úgy értettem, hogy amíg nem kezdődik el, rá már nem gurulok kocsival. Ez szabályos. Ha a busz mögöttem ezért vár, az is szabályos.

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.01.29. 19:39:28

Taxit buszsávból én se engedek be. Sőt sehonnan. Aki a buszsáv kezdetén (hogy piroe ne tudjon belekötni) cipzár elv szerint beengedem, aki később akar jönni az szarjon sünt.

Marty Mcfly 2009.01.29. 20:42:30

@Manodesign:
gratula, fasz, magyar mentalitás!
De legalább kemény vagy csokibácsi! :-)

107! 2009.01.29. 20:45:00

Én elvből nem engedek be senkit, aki szabálytalan (civilben, amúgy meg leveszem a körméről), sőt felidegesít, ha valaki előttem meg igen. Mert az ilyenek teremtik a táptalajt a szabálysértőknek. Ha nem érné meg szabálytalankodni (nincs időnyereség), akkor senki nem csinálná meg. Nem kell mindig a zsarura várni, mert nem vagyunk annyian, és rendőrautóból tized annyi szabálysértést látok, mint úton hazafelé. (olyankor igyekeznek jól viselkedni)

hemu 2009.01.29. 21:36:57

@107!: Ezzel csak az a baj, hogy a normálisan gondolkodó el fog agyalni azon, hogy "talán azért nem engedett be, mert nem voltam szabályos", míg a kötsög (aki ugye az esetek 80-90%-ában előfordul) csak anyázik és majd beengedi más. Számolni meg nem tud/fog, hogy most akkor mivel nyert több/vesztett kevesebb időt.
Én beengedem a parasztot, nem fáj, megváltoztatni úgysem fogom tudni a fentiek miatt. Ez van. Nem vagyok sikeres, de nem is idegesítem magam a forgalomban. Amikor bejön a sutyerák, akkor "boldogok a lelki szegények" tudattal, hadd menjen!

-d(-_-)b- 2009.01.29. 21:46:47

A kötekedés kedvéért megjegyzem, hogy a kreszben _nincs_ olyan, hogy cipzár-elv (vagy zipzár-elv, ahogy tetszik).

A megszűnő sávban haladónak kell megállni, ha pedig mindkét sáv megszűnik (és "középen" megy tovább az út, akkor a jobbról jövőnek van elsőbbsége.

Szerintem egyébként jó ötlet lenne a cipzár-elvet felevenni a kreszbe, legalább arra az esetre, amikor mindkét sáv megszűnik.

107! 2009.01.29. 21:50:09

@hemu:

Feltételezem, hogy engem is azért idegesít, mert amikor tehetnék ellene kevesebbet látok, mint amikor csak utazok civilben és tehetetlen vagyok.

@-d(-_-)b-:

Ezzel csak az lenne a baj, hogy egy esetleges koccanásnál ember nem lenne a talpán, aki kisilabizálja, hogy ki volt a hunyó.

hemu 2009.01.29. 21:53:19

@107!: Gondolom, hogy így van! Meg is értem, valószínűleg morcosabb lennék a helyedben, de én nem szállok át másik kocsiba a meló végén. :o)
Esetleg egy jelvényvillantás lehet, hogy elgondolkodtatná őket, gondolom nem jogtudor egyik sem. Semmi extra, csak mellette haladva láthatóan megforgatni a jelvényt. Csak észbe kap már! :o)

Lacaca 2009.01.29. 21:56:45

@hemu: és a hozzád hasonlók miatt újra meg újra be fog pofátlankodni. Hányszor vagy képek mondjuk szegbeverés közben a kalapáccsal a szeget tartó ujjadra csapni? Az első rácsapás után ugyan úgy fogod, vagy próbálsz korrigálni? Ha több, mint 5x képes vagy ráütni és nem teszel ellene, akkor igazad van, lehet, hogy újra megfogja próbálni a paraszt a pofátlankodást.
Egyébként meg taxist elvből nem engedek be sehova. Fillérvadász pofátlan bunkó mindegyik. Ott rohadhat meg ahol van

107! 2009.01.29. 22:02:51

@Lacaca:

Helló "Apa-fej"!

@hemu:

Igaza van Lacacának. Ha megéri újra megcsinálja.
Jelvényvillogtatás? Lesz@rnak ám már mindent az emberek. A másik, meg hogy nem véletlenül nem otthon dolgozom. Nekem ne rongálják meg a kocsimat, ne szólják meg a csajomat... csak azért, mert teszem a dolgom. A civil autómban ugyan olyan vagyok, mint bárki más.

hemu 2009.01.29. 22:04:09

@Lacaca: Egy dolgot kihagytál a kalapálásból:
Én elgondolkodom rajta, hogy megéri-e nekem, hogy fájjon az ujjam, ő - mint fentebb írtam - nem számolja, hogy akkor most mivel is bukott többet. Csalóka ám pl. a Fő utca. Ha ugyanoda fog visszasorolni, ahonnan kivágott, akkor is komolyabb haladásnak érzi az egyben 40-50-el megtett 250-300 méter utáni 1-2(?) perces várakozást, mint a 10-20-szal végigtotyorgott sorállást.
Mint amikor kerülőúton mész - időben ugyanannyit ugyan - de "érzetre" (mivelhogy folyamatosan haladtál) kevesebbet.

hemu 2009.01.29. 22:05:40

@107!: Akkor bizony el vagyok tévedve. Azt hittem, hogy valami haszna csak van. Szomorú, hogy nincs.

-d(-_-)b- 2009.01.29. 22:08:51

@107!: egyszerű - azt is bele kell tenni, hogy ilyen esetben mindketten hunyók :)

107! 2009.01.29. 22:14:35

@hemu:

Hát ez ilyen! Jól leépítették a "céget" (szerintem tudatosan). Talán csak annyi, hogy bátran le szoktam állni brusztolni, mert ha elfajul, tényleg feljelentem. (nem féltem az autómat, legalább a biztosítója kifizeti a lakatost, meg a fényezést, úgy is ráfér)

Amit Lacacának írtál, abban azért van valami.

@-d(-_-)b-:

:-)

hemu 2009.01.29. 22:23:57

@107!: Jól teszed, remélem, akadnak többen is így "nálatok"! :o)
Amit Lacacának írtam, ahhoz annyit akarok csak hozzátenni, hogy nem "úri jókedvemből" és felesleges időm valamivel elütése végett engedem be a pofátlanokat, hanem a fentiek miatt, viszont ha valaki nem így tesz, azt is megértem, csak a mérleg nyelve arra húz bennem, hogy nem fogja ebből megtanulni. De ne legyen igazam! :o)

UV pót 2009.01.29. 22:32:10

"Ugyanúgy", "ugyanannyi", "ugyanolyan". Magyarok vagyunk, nem turisták.

Fillérbuzit nem beengedni. Szabálytalankodót sem.

ntsaba 2009.01.30. 00:39:41

Egyszer nem engedtem be egy nagyobb darab audist (vmi 6-8 év körüli A6 v. A8), aki elég agresszívan jött, és olyan elánnal, hogy alap esetben fékezek, hogy ne törjem össze a saját kocsimat is.
Na akkor éppen egy ladával voltunk, és ült még bennt 3 barátom, melyből akadt 2 súlyemelő is. Ilyenkor azért nagy a pofám és a kocsit sem féltettem :))
Volt is döbbenet az audis részéről, hogy milyen má', hogy ő fékez... :)
Ja, balra kanyarodó sávból akart ő is egyenesen jönni, de csak azt hitte :)

xyzu 2009.01.30. 04:26:20

Üdv mindenkinek!Bocsi Lacaca,h ezt mondom,de aki számára ismeretlen embereket úgy illet,h:"fillérvadász pofátlan bunkó mind.Ott rohadhat meg ahol van" az igazából magáról állít ki bizonyítványt.Kultúr ember másként viszonyul embertársaihoz.Azon elgondolkodtál már,h a fillérvadászok miből vesznek 4-5 esetleg 8 milliós autót?És mégvalami:bár nem vagyok szociológus,de meg vagyok győződve arról,h az ország a hozzád hasonló emberektől nem halad ill attól,h ellenségnek tekintjük társainkat.A közutakon ez nagyon látszik,de szerencsére én egyre több normális,toleráns emberrel találkozom.Téged még nem láttalak...

Lacaca 2009.01.30. 06:28:17

@xyzu: Akkor elemezzünk:
- fillérvadász: ha ő a vevő, képes 5 forintot is visszakérni, míg ha ő a szolgáltató, mind elvárja a jattot úgy, hogy a legtöbb a ha nem kértél számlát, törli a fuvart az órából. Mindig tudja, hogy mi hol a legolcsóbb. Egyébként ott basz át ahol tud, és akkor még ne a hiénáról beszélek.
- pofátlan: aki naponta közlekedik, tudni kell, hogí mire gondolok. Övé az utca, mert ő ott dolgozik, ő diktálja a szabályokat, ott fordul meg ahol akar, mert siet, ott áll meg ahol akar, mert "csak 1 perc", és ott vág be elég ahol akar.
- bunkó: egyrészt a pofátlannál megfogalmazottak miatt, másrészt a a legtöbb az autóban szocializálódott meg a droszton.
A fillérvadászok pl hitelből vesznek 4-5 milliós autót, aminek a törlesztőjét úgy teremtik meg, hogy egyrészről lehúzzák az utast, külföldiek előnyben, másrészt az órából törölt adómentes jövedelemből. Nem azzal a részével van baj, amiért megdolgozott, hanem azzal, amit az adóból elcsal. Tudom, hogy aki ma hazánkban kisvállalkozó, az alapból adócsaló, nem csak a taxis az, de az volt a kérdés, hogy a taxis miből.
Úgy tűnik, hogy mégis szociológus vagy, mert 3 mondatból megismerted a jellememet, talán a múltamat és jövőmet is ami dicséretes. Valóban ellenségnek tekintem a taxist az utakon, épp a leírt viselkedésük miatt. Szerintem is azért nem halad az ország, mert én én a hasonlók utáljuk a taxisokat. Azt meg mindenki tudja, hogy rajtam kívül mindenki taxis. Bár ismerek 3 embert, aki nem taxis, de lehet, hogy csak titkolják.
Biztos nem láttál? Nem emlékszel, én voltam az, aki rendszeresen a belső sávban araszol a pesti alsó északi végén, miközben zárja a sort, én vagyok aki még nem megy el a dugóban az autópálya leállóban, én vagyok aki megáll a zebránál, ha lelép a gyalog, és akkor is láthattál, amikor egyenesen az egyenesen haladó sávban várom, hogy előre juthassak, nem mellette a kanyarodóban. Biztos nem láttál?

Marcellusca 2009.01.30. 06:44:41

Nemigazán akartam hozzászólni, de mégis kikívánkozik.

hemu! A mentalitásod melegágya a szabálytalankodóknak. Tegnap is megtehettem, mert volt egy balfék aki beengedett, ezért ma is és holnap is megtehetem. Apró tettekkel (talán) "nevelhetőek" autós társaink. Legalábbis reménykedem. A pofátlankodóknak én sem engedek.
Ezért "kispapa" Lacacával értek egyet. És nagyon igazat adok 107!-nek.

@xyzu:
Nyugodtan védjed őket, ha jól esik, csak nem érdemes. Lehet, hogy sztereotípia, de nem véletlen alakult ki. Ismerek taxist, akire nehéz ráhúzni ezt a sztereotípiát, csakhogy ő vidéki és ritka, mint a fehér holló. A pesti taxis egy külön állatfaj. Azt hiszi (mert kapott kivételeket a KRESZ-ben), bármit megtehet. Ha szólsz neki, még ő van felháborodva. Eddig egyik taxis sem ismerte el szabálytalanságát, akire rászóltam. Igen, nem megyek el mellettük szó nélkül. A közlekedésben vagy bunkó módon sorban megszegik a szabályokat (,mert siet az utassal), vagy feltartja az egész sort (,mert épp utasra vadászik).
Külön szakdolgozatot lehetne írni belőlük csak itt, a munkahelyemnél. Járdán parkolnak, várják, hozzák az utast (,ha beférne, akkor az előcsarnokba is beállna), még az sem zavarja, hogy a gyalogosokat kell arrébb tessékelnie. Megállni tilos tábla után 10m-rel, záróvonal mellett várakozik, mert ő "megteheti".
Ja, és, hogy Dövant idézzem: ezért tart itt ez az ország. :D

Röviden a véleményem: Nemhogy a taxisokat, de még azt is utálom, aki nem utálja őket!

Marcellusca 2009.01.30. 06:52:21

@Lacaca: Ott a pont!
Nyugi, menj vissza a csöppség mellé és szusszanjatok mégegyet! xD

Lacaca 2009.01.30. 06:58:19

@Marcellusca: mára szétszusszantam az arcomat, saját akaratomból vagyok ébren, és abszolút nyugi van :)

tehenke 2009.01.30. 08:24:12

Nem kell a taxisokat szídni. Engem köcsögözzön már le valaki. :)
Amúgy tegnap pont összeakadtam egy taxissal. Ritka undorító egy állatfaj.

Rong 2009.01.30. 08:26:07

@tehenke: köcsög vagy. talán taxis is. és csak azért utálod a tegnapi taxist mert konkurencia :)

kennystyle 2009.01.30. 08:43:27

Nehéz a taxisokról jó véleménnyel lenni. Tegnap pl. körút felől a Király u. felé menet a Nagymezőben a legelejétől a végéig tömött sor és szembe is jöttek végig. Erre a tetű taxis csinál egy 3. sávot középen, de végig persze nem tud így menni úgyhogy pár autó után megáll szembe a másik sávban jövő autóssal és jönne vissza elém, hát qrvára fel volt háborodva hogy nem engedem be, mögöttem beengedték utána azonnal kezdte elölről, megint ment a "3." sávba, még párszor eljátszotta ezt... de persze ez sem faszfej volt, neki nyilván szabad sietnie csak mert volt 2 utasa.

ChPh 2009.01.30. 09:00:44

@-d(-_-)b-: Olyan tényleg nincs, de olyan van, hogy segítsük elő a közlekedés folytonosságát... pl ezért mondhatunk le az elsőbbségünkről is

Matrix_ 2009.01.30. 09:06:25

Nem állok le vitatkozni, de úgy paraszt MINDEN taxis, ahogy MINDEN audis, opelos, szuzukis, dévus, jaguáros, volvós, BKV-s, barnahajú, szőke...

ÉS ha ott a sáv használjuk. Ha buszsáv lesz belőle soroljunk át időben. Ha meg kanyarodó akkor kanyarodjunk.
Aki meg szabálytalankodik azt büntesse meg a rendőr. Nekem speciel már nincs rá energiám...

tehenke 2009.01.30. 09:56:36

@Rong:
Na jó a köcsög az oké. Az vagyok... De hogy letaxisozol... Kikérem magamnak!!! :-)

UV pót 2009.01.30. 09:59:42

Sajnos ma már nincsenek személyfuvarozók. Csak taxisok. A személyfuvarozók régen nyelveket beszéltek, tudták az illemet, udvariasak voltak az utassal, knyitották neki az ajtót, tudtak vele beszélgetni, de tudtak hallgatni is, ha kellett.
A taxisok? Kulturálatlan, alja népség, akik inkább az autójukban töltik az éjszakát, mintsem othon legyenek a rossz házasságukban (ha van). A Mammut környékén este és éjszaka vágni lehet a Wunderbaum-szagot, annyi a taxis. Persze fuvar nélkül, csak az utat foglalják, és pofáznak.
Vagy: Pesterzsébet, Soroksári (Helsinki?) út, a HÉV-állomással szemben. Kialakítottak ott egy drosztot, de a taxisok nem ott várakoznak, hanem a szervizúton cikkcakkban, hogy lehetőleg szlalomozni kelljen közöttük. A tévé mindegyiknek be van szerelve, azon nézik a sorozatokat, nem csodálkozom, hogy könyvet egyiknek a kezében sem láttam még. Ja, és persze járó motorral, hogy jó legyen a levegőnk.
Budapesten kb. ötször annyi taxis van, mint amennyire szükség lenne. Ez annak az eredménye, hogy nincs semmilyen vizsga, az megy taxisnak, aki semmi másra nem alkalmas.
Uff.

tehenke 2009.01.30. 10:10:25

Amúgy mi bajom van a taxisokkal:
Valamelyik nap buliztunk a nyolcasban. Vége volt, tolattam ki a parkolóhelyről. Már félig ki voltam tolatva, amikor jön egy taxis, és simán leparkol mögöttem. Mondom ez nem semmi...
Először arra gondoltam, hogy kitépem a szívét, és felfalom, amíg dobog, majd megfürdök a még meleg vérében. De aztán letettem róla, mert bekoszolta volna a ruhám, és a csapat hölgytagjaiban is ellenérzést váltott volna ki.

TH 2009.01.30. 10:19:28

@107!: Egyetértek. Nem olvastam végig a kommenteket, de ez bizony így van. Ha a bunkók megszívnák a pofátlanságukat, nem pofátlankodnának.
@hemu: Ez hülyeség. Az ember azért tudja, hogy szabályos-e vagy nem. Ha nem, akkor jobb lenne, ha nem vezetne...

Mókusélet 2009.01.30. 10:23:32

A Könyves K.krt. az MTK pálya(legalább is azt hiszem az az)elött megszűnik a szélső sáv.Használjuk a 3 sávot persze, de azt én is utálom, mikor 70-el beesik mellém, no index és már húzódik is át.Na ott rendszeres az anyázás.Minden délutánomat feldobja az a pár méteres rész:-) Van aki beengedi az ott jövőket, van aki rámegy az elötte lévő seggére, nehogymár...komolyan élmény!

TH 2009.01.30. 10:30:14

@Mókusélet: Az MTK pályánál 3 sávos a körút. 2 sávosra kicsivel a Lurdy ház előtt szűkül le.

bobsys 2009.01.30. 10:34:52

Nem kell beengedni senkit. Batrak, de ugyse merik lekoccolni az autojukat. Fo utcaban sem engedek be soha senkit. Az o autoja egyreszt dragabb mint az enyem masreszt tudja jol, hogy o lenne a hunyo.
Taxisok meg rohadjanak meg ott ahol vannak. Fo utcaban ramhuzza az autot es meg ordibalva dudal, hogy miert nem engedem be.
A legjobb mikor neha napjan van rendor a Fo utca vegen es nezni a ketsegbeesett probalkozasokat hogy gyorsan besoroljon a paraszt.
Es sajnos mindig van egy ket jolelku aki beengedi oket.

Nikorene 2009.01.30. 10:40:04

@hemu: a hozzáállásoddal csak annyi a probléma, ha használhatom Lacaca analógiáját a kalapáccsal, hogy azoknak az ujjára is rábaszol, akik mögötted állnak. Ha Te beengeded a szabálytalankodót, mert nem akarsz idegeskedni, akkor nem csak ő lesz legközelebb megint szabálytalan, hanem az a mögötted álló 20 emberből mondjuk 2, akik konstatálják, hogy ja vazze, ezt így is lehet, mert mindíg van egy balek...

TH 2009.01.30. 10:46:09

@bobsys: Én a normálisan viselkedő taxisokat beengedem. Megint előjött itt a taxisgyűlölet, holott a taxisok között is igen sok a normális, szóval ez a túlzott általánosítás sokak részéről szerintem elég indokolatlan, és sértő is. Ne legyen már bűn, ha valaki taxis...

Mókusélet 2009.01.30. 10:46:11

Ok.nem ismerem az utcákat és csak járok rajtuk:-)

TH 2009.01.30. 10:46:42

@Mókusélet: :)))

Roltii 2009.01.30. 10:57:59

miért baj a Lurdy előtt végigmenni a megszűnő sávon? azért van a sáv, hogy használd, így lehet hogy a sor nem fog belelógni a lámpába az előző kereszteződésnél. Gyakran közlekedem arra, mindig végigmegyek a külső sávban, majd indexelek, és besorolok. Ha valaki nem akar beengedni, akkor besorolok a következő helyre.
Ebbe semmi szabálytalan nincs, és nem is bunkóság. Attól, hogy páran lusták sávot váltani, mert rettegnek tőle (hisz nem tanultak meg vezetni), attól én még kifogom használni az ilyen lehetőségeket. Természetesen nem az 50méteres besoroló sávban történő előzésre gondolok, az szabálytalan és bunkó is.

Nikorene 2009.01.30. 11:15:34

@Roltii: az a probléma, hogy ott van a Praktiker parkolójába a behajtás, és olyankor jön a satufék, az anyázás, amikor a hülegyerek arra számít, hogy én is besorolok, aztán eccercsak meglátja az indexet, csak a másik irányba, meg a féklámpát.
A másik meg, amikor mégse jutsz át a lámpán, és a kiegészítő lámpa miatt én kanyarodhatnék jobbra, Te meg ott állsz, és lecarod.
A harmadik meg az, amikor a másik oldalon próbál valaki előnyhöz jutni, amelyik sáv a csepel felé megy, majd az utolsó pillanatban, záróvonalon, forgalomtól elzárt területen keresztül pofátlankodik be balról.

Dester 2009.01.30. 11:26:06

Ha már a taxist utáljuk annyira: azok között, akik az utóbbi időben megállnak a zebra előtt, illetve indexeléskor beengednek (ha autóval közlekedem), inkább taxisok. PESTEN. Néha én sem akarom elhinni. A szabálytalan bunkók felőlem is nyugodtan pusztulhatnak ott, ahol vannak, nem engedem be őket. (Felőlem aztán Porsche Cayenne-je vagy X5-ös BMW-je is lehet.)

Főleg egy múltkori eset után nőttek nagyot a taxisok a szememben, a hétvégén meg is írom egy postban, hátha kikerül a blogra. (Anyázás is van benne, tuti recept :-)))

Roltii 2009.01.30. 11:26:42

@Nikorene:
nem arról a részről van szó, hanem előtte. Ahogy az Gyáli úti felüljárót elhagyod és mész a Lurdy felé. A Mester utcai keresztőzédés után tényleg necces a praktiker miatt (bár annak a bejárata nem a Máriássy utcából van?
A szélső sávból egyébként a mester utca előtt lehet egyenesen menni, úgyhogy nem leszarásról szól-e, hogy odaállsz. Ha jobbra akarsz menni és az előtted levő nem, az szopás, de megesik.
A belső sávos csepelre tartó sáv használata tényleg bunkóság, ráadásul ott elég hamar záróvonal lesz. Ezzel együtt nem szabálytalan, és a legtöbb "dinamikusan" vezető autóstársunknak köszönhetően lazán belehet sorolni 99%-ban úgy, hogy senkinek ne kelljen fékeznie.
Érthetetlen, hogy a magyar autós miért nem hajlandó:
1, felzárkózni a forgalomban
2, időben elindulni a lámpánál

tangara 2009.01.30. 11:39:55

@Roltii:
1, felzárkózni a forgalomban
2, időben elindulni a lámpánál
100%-ig egyetértek!

Na, kedves nagyonszabálytisztelő autóstársak! Ez a "nem engedem be, és jól megszívja" magatartás nem a szabálytalankodót, hanem titeket minősít! Gratulálok, hogy a kisebbségi komplexusotokat az úton vezetitek le! Ezzel a hozzáállással nem igazán vagytok különbek náluk! valamelyik nevelőtisztnek eszébe jut ilyenkor, hogy netán elrontotta...? Teljesen lényegtelen, hogy ez az esetek hány %-át fedi! Gondolom ti vagytok azok, akik, mikor 80-al száguldoztok az autóúton, és valaki meg mer előzni, akkor direkt gázt adtok, hogy szopjon a paraszt!
Szar érzés valóban, amikor szabálytalanul eltépnek melletted, de ez van. Eszed, nem eszed, NEM a te dolgod, hogy eljárj! A jardnak van elég dolga, de ettől még rájuk tartozik!
Más kérdés, hogy erre nincs potencia. Ezen lehetne vitatkozni.

Nikorene 2009.01.30. 11:41:46

@Roltii: minden nap arra járok, a Praktiker parkolójának onnét is van egy bejárata, a bal szélső sávból 10 esetből 8-szor már a zárovonalon és a lezárt területen sorolnak be, ami nem éppen szabályos.
A kiegészítő lámpás sávhoz: ha tudom, hogy egyenesen megyek, és tudom, hogy van a kanyarodóknak kiegészítő lámpája, akkor nem megyek abba a sávba, csak ha tuti, hogy átjutok a lámpán... ha mégis megesik, akkor van annyi hely, hogy a sáv bal oldalára húzódva elférjen mellettem a kanyarodó, ha mégsem az valóban pech. Sőt az is lehet, hogy azért áll oda, mert nem ismeri ahelyet, és nem tudja, hogy van kiegészítő lámpa, de nyílván érzed, hogy ez az esetek elenyésző százaléka. A többség a piros lámpánál megálló sor végéről vág ki, megy előre, és a zöld után balra bevágva sorol be.

De a Lurdy környéke csak úgy szüli a tahókat, hogy mást ne említsek, az ellenkező irányból a lágymányosiról lejövők, akik a mester utcába jobbra lefordulnak, majd a zebrán dobnak egy 180 fokos fordulót, és beállnak a piros lámpánál várakozók el, majd zöldnél tovább mennek egyenesen a mester utcába... röhej.

janikahhh (törölt) 2009.01.30. 11:42:44

Taxisok... Lusta bagázs, akik azt hiszik, hogy csak azért, mert egész nap az autóban meresztik a valagukat az övék az utca, és rájuk nem vonatkoznak a szabályok. (Persze, vannak kivételek, de szerintem nem érik el az 1 %-ot.) Legutóbb egy ilyen gennyláda jött habzó pofával ugatni utánam, mert le mertem lassítani egy kereszteződésben, mert - horribile dictu! - nem rendelkeztem kellő helyismerettel, nem tudtam, hogy jobbos-e a kereszteződés, és holott nekem lett volna elsőbbségem, elengedtem egy autót keresztben. (Az utcasarkon parkoló kisteher miatt nem lászott a tábla.) Komolyan azt hittem, hogy 15 mp késlekedésért belémb@ssza a kést...
A többi parasztról nem is említek szót, záróvonal, piroslámpa, stbstb. Ott teszek ezeknek kereszbe, ahol tudok.

Nikorene 2009.01.30. 11:44:33

@tangara: hát nem... ha lehet nem engedem be, ugyanakkor még sose gyorsítottam előzést akadályozva, szóval nem ugyanaz.

janikahhh (törölt) 2009.01.30. 11:47:44

Jut is eszembe egy vicc:
Taxiba ül az egyszeri jóravaló ember. Elindulnak szépen, hirtelen huss, át egy piroson. Kérdezi az ember:
-A pirosnál nem kellene megállni?
Mire a taxis:
-Nekem lehet, én vagyok a maestro!
Következő lámpánaál ugyanez, az utas már kicsit bekrepálva:
-De most komolyan, nem veszélyes ez egy kicsit?
Taxisunk:
-Nekem lehet, én vagyok a maestro!
Következő lámpánál zöldet kapnak, a taxis satufékkel megáll. Kérdezi a tag:
-De hát most mia faxért állt meg?
-Sose lehet tudni, mikor jön keresztbe egy maestro...

hemu 2009.01.30. 11:56:47

@TH: Szerintem meg nem annyira hülyeség, ugyanis nem azt írtam, hogy elgondolkodom azon, hogy szabálytalan voltam-e, hanem azt, hogy elgondolkodom azon, hogy ez mennyire "sért" másokat.

TH 2009.01.30. 12:00:30

@tangara: Nem nem, valamit félreértesz. Csak arról volt szó, hogy nem SEGÍTJÜK a szabálytalankodó sávváltását és pofátlanságát. Mondjuk rákényszerítem, hogy megadja az elsőbbséget, és nem engedem be a sávomba. Ebben nincs irigység meg semmi, egyszerűen szeretem a szabályosan közlekedők haladását segíteni inkább, ezért a szabálytalankodókét és bunkókét akadályozom (és a Kreszt sem szegem meg ehhez), egyszerűen azért, hogy NE ÉRJE MEG szabálytalankodni. Sokkal egyszerűbb így elérni, hogy az autósok szabálykövetőek legyenek, mint rendőrségi büntetésekkel stb. Azt ugyanis leszarja, akinek 7es BMW-je van, de ha a szabálytalankodással végül hátrébb kerül, mint volt, akkor elgondolkodik.

hemu 2009.01.30. 12:03:07

@Nikorene: Lehet, hogy igazad van, de a fent említett 2 tajparaszt (mert ugye neki a szabály csak akkor szabály, ha valaki "ököllel" betartatja) sem tartozik abba a kategóriába, aki miatt fel fogom húzni magam legközelebb. Mondom, megértem azt, hogy ha valaki nem engedi be, mert szemét, mert szabálytalan stbstb, de nekem nem ér annyit az a 30 másodperc, amit ezzel vesztek. Aki ugye abból merít bátorságot, hogy én is szabálytalankodom kicsit, mert láttam, hogy más is, arról - jó eséllyel - a jövőben hasonló poszt születik.

janikahhh (törölt) 2009.01.30. 12:04:16

@TH: Yessss! Pedig nekem is BMW-m van...

bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2009.01.30. 12:09:20

Végre megtudtam, hogy mindenki betartja a kreszt, udvarias, megáll a gyalogosnak. Csak a köcsög taxisok a hülyék!

hemu 2009.01.30. 12:10:07

@TH: Amit írsz, az teljesen okés, csak azzal nem értek egyet, hogy elgondolkodik. Pontosabban valami ilyesmi gondolatmenetet azért el tudok képzelni:
"Hogy veszi magának a bátorságot ez a kis 2-3-4-5 milliós értékű autós köcsög, hogy nem enged be engem, akinek a segge alatt 20 milla dübörög? Nahh nézzük csak a tükröt! Aha! Egy szerencsétlen majom lemaradva a 3. helyen, majd oda bevágok, úgyis félti a roncsát a hátul jövő..."

TH 2009.01.30. 13:25:19

@Tipli: Úgy értettem, hogy akinek sok pénze van, az leszarja az apró büntetést. Remélem nem vetted magadra tényleg, nem akarom megbántani a BMW-seket (magam is szívesen használnék egy-két típust...:) ).

TH 2009.01.30. 13:25:51

@hemu: Igen, ebben igazad lehet. :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.30. 18:41:18

az a baj, hogy a fő utca vége és roosevelt tér is el van baxva... STOP tábla és vonal kéne a belső sávra és felfestéssel előnyt adni a buszsávnak, mivel az a tömegközlekedésnek van (most tekintsünk el a taxitól) a sok ostoba még a buszt se engedi be...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.30. 19:07:16

Marcellusca 2009.01.30. 06:44:41
A közlekedésben vagy bunkó módon sorban megszegik a szabályokat (,mert siet az utassal)"
akkor én vagyok a kivétel! :)) beszól reggel a ribanc, hogy ő siet... kinemszarjale!? van egy tempóm 60-65 között... lekóstolt, onnantól 49en állt az óra :)) mindig kifogom az olyan "kedves" utasokat, akik kikövetelik maguknak a schumi közlekedési módot... csakhát nálam elbaxta :DDD szeretek nyugodtan autókázni, ez meg is látszik a fogyasztásomon is 6-6.2 nappal :)) majd pont azért idegelem magam, mert ő siet... soxor azt mondom az 50 is sok, annyi a vadparaszt az utakon!

aki azt hiszi ez egy könnyű meló, szivesen megmutatom neki élesben, mennyire is nem a vezetésről szól... egy majom is elboldogul egy autóval manapság :))

illetve meg lehet számolni, hogy hány udvariasságomra van "köszi" 3nemköszi után, aznapra sün mindenkinek és nincs előzékenység! valamit valamiér...

aki meg úgy vezet, attól el kell venni a jogsiját, teljesen mind1 a foglalkozása...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.30. 19:08:47

jah az még kimaradt, hogy ha nem vagy hajlandó állat mdjára közlekedni, akkor jön a panasz és a szívás... én már elérte oda, hogy beleszarok, senki nem kényszeríthet száguldásra, akinek nem tetszik menjen mással, vagy ha autós kerüljön ki oszt joccaka :)

mohusssska 2009.01.30. 20:19:08

AZ ÖSSZES TAXIST SZOPATNI REGGELTŐL ESTIG :)
ENNYI

xyzu 2009.01.31. 06:17:14

Üdv.mindenkinek!Korábbi kritikára válaszolva csak annyit,h azért védem a taxisokat mert én is taxizok.És továbbra is csak azt tudom mondani mohusskának,lacacának és negatív hullámú társainak,h megnyílvánulásaitokból arra tudok következtetni,h ti sokkal primitívebbek vagytok a taxisok aljánál is.Uv pótnak meg üzenem,h menj el pótvizsgára mert amit a taxisokról mondtál annak nem sok köze van a valósághoz.Félretéve az indulatokat abban igazatok van,h a taxisok egy része valóban nem a társadalom elitje és sajnos ezt a közlekedésben meg is mutatják.Nincs ezzel baj minden szakmában vannak ilyenek-olyanok.A probléma inkább ott van,sokan általánosítanak és ez néha sértő mert sok taxis felsőfokú végzetséggel,nyelvtudással járja a várost akár még nálatok is kultúráltabban.Zsenge korom ellenére 1 millió km-nél is többet vezettem már balesetmentesen,főként Budapesten nagyon-nagyon előzékenyen.Szóval ezért dühít ez az általánosítás.

szaGértő 2009.01.31. 11:25:45

@xyzu: Tegnap este mentem be a blogtalálkozóra, az Üllőin.
A körút előtt volt pár száz méter sor (a szokásos) és kb. 30 autó furakodott be a kanyarodósávból (ez is szokásos)

Szerinted hány taxis volt? Kettő kivételével az összes.

Azzal indokoljátok, hogy siet. Hát én is sietek. És az én időm (legalábbis nekem mindenképpen) drágább, mint egy taxisé.

greentech 2009.01.31. 11:46:56

Az természetes hogy a taxisok használhatják a buszsávot. Ezt a kedvezményt nem szabad elvenni tőlük. Ugyanis ők is azért vannak, hogy az emberek kevésbé terheljék az utakat és a környezetet. Ezért a taxikat rögtön a tömegközlekedés után sorolja a szakma. Gondoljunk bele, ha a taxi utasok saját autóval mennének. Tehetősebb vállalatok használják a car-pooling és a car-sharing rendszereket. (Az emberek ugyanazt az autót, ugyanazon az útvonalon osztják meg egymással, több ember használja ugyanazt az autót különböző időpontokban). Ezeket épp biztosítja a taxi.

Mikk^ 2009.02.04. 11:19:40

Gyorsan amit velem csinált egy kedves taxis.

Westend háta, állunk párommal a zebra előtt fent a járdán a zöldre várva. Mögöttünk fent a járdán taxis. Dudál rám, mint ökör. Persze nem megyek arrébb, mert miért? Erre meglök a kocsi orrával, igen szó szerint nekem jött. Mennék oda, hogy bebasszak egyet neki, így a felszabadult zebrán kövér gázzal el.
Szóval ....meg mindegyik.

Üdv
Mikk












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása