Mókusélet ugyan sztorija végén úgy érzi nincs tanulság, mégis sokat mondó kis történettel állunk szemben. Hogy miért is? Olvassátok!
A Fiumei úton haladtam az Orczy felé - tudom, sikeres nem lehetek, ha erre járok. Aki ismeri a környéket, az tudja, hogy a Kőbányaihoz érve egy sáv balra kanyarodik és egy megy tovább egyenesen. Na, ez az a kereszteződés, ahol az eset kezdődött.
Itt 4 típusú vezetővel szoktam találkozni:
1.fogalma sincs hol van, nem ismeri a környéket, rájön, hogy egyenesen akar tovább menni, de elcseszte a sávot,
2.pontosan tudja, hogy előzi a sorban állókat, a kanyarodóban halad, de indexet kiteszi és valaki majd csak beengedi,
3.pont leszarja, hogy a szabályosan haladók 3-4 lámpaváltást,várnak, hogy átmehessenek, de neki sokkal fontosabb a dolga, tehát előrevágtat, félig rááll a zebrára, esetleg az orrát is bedugja, hogy mindenképp be tudjon menni+ te úgyis ráérsz,
4. beáll a balra kanyarodó sávba, majd ha az egyenesen haladóké zöldre vált:
a. megpróbál legyorsulni és bevágni eléd...majd valszeg magömlése lesz, hogy milyen fasza gyerek
b. elindul a piros jelzés ellenére, párhuzamosan halad és indexel, hogy engedd be.
Na ezt az utolsó két típust nem szoktam beengedni! Most majd jól megmondjátok, hogy bunkó vagyok, de én már ragadtam be ebbe a kereszteződésbe úgy, hogy 4. autóként indultam, de 3-an jöttek szabálytalanul és mivel őket beengedték elől, én maradtam cikiben.
Szóval elsőként állok a lámpánál, mikor is egy fekete A osztály esik mellém egy 30 körüli hölggyel. Észre veszem a szemem sarkából, hogy mutogat. Átnézek, konstatálom, hogy nem rokonom, nem is ismerősöm, bambulok tovább. Egyszer csak duda, ismét átnézek, látom mutogat, hogy be akar jönni.....hja kicsim akkor használni kéne az indexet! a gondolat olvasást nekem még nem oktatták. Zöldre vált a lámpa elindulok, a mögöttem jövőt majdnem lekoccolja, harmadikként egy rendőrautó indul, aki beengedi.
Haladunk tovább az Orczyn, de a hölgy úgy gondolta büntet, mert nem engedték be, ezért a Vajda Péter u-i kereszteződés előtt a balra kanyarodó sávba kivág, majd megelőzve a mögöttem jövőt elé vág. Elértünk a Diószeghy kereszteződésig, ahol szintén egy sáv balra kanyarodó van, egy megy tovább. Mivel a Nagyváradtól a dugó visszatorlódott, a kereszteződés túlsó feléig állt a kocsisor.
Zöldre vált a lámpa, állok békésen, átmenni úgysem tudok. Hölgy dudál. Benézek a visszapillantóba kérdőn, mégis hová kéne mennem? Ismét mutogat, majd megint duda és ordít, "mennyé mááá"! Én állok, erre ő bő gáz, kis kuplung menekülő egyes kivág a kanyarodóba, majd be elém és megáll a kereszteződés KÖZEPÉN! Ezt már a rend békés őrei sem bírták nézni, villogó bekapcs, sziréna szintén és mellé hajtottak. A következő lámpaváltásnál tudtam átmenni a kereszteződésen és láttam, hogy hölgy habzó szájjal veszekszik a rendőrökkel.
Tanulság? Az nincs, talán csak annyi, hogy emberek, hova a fenébe siettek? Megéri stresszelni 3-4 percért?
kéjenc 2009.02.04. 07:42:33
Szendwich 2009.02.04. 07:55:54
Matrix_ 2009.02.04. 07:56:27
Viszont ilyen habzó pin... őőőőő szájú pitsát már én is láttam és rohadjak meg az meg BMW-vel volt. Nesze neked sztereó.:)
Marty Mcfly 2009.02.04. 08:17:10
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.02.04. 08:25:57
Korán van még, álmos vagyok, most csak ennyi a javaslatom.
hulyemagyar 2009.02.04. 08:33:15
hülye luvnyakurva így járt,de ha engem nem engedsz be kiszállok... "
...aztán én is kiszállok, és te visszaszállsz. :)
Egyszer egy ilyen tolakodó emberrel úgy elbeszélgetnék. Csak általánosságban. Kibogozni, hogy milyen a világképe, milyen az értékrendje, és úgy általában, mit gondol a világról. Nagyon kíváncsi lennék a személyiségére. Beteg vagyok-e? :)
töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.02.04. 08:37:56
triple_sec 2009.02.04. 08:40:36
Amanitin2 (törölt) 2009.02.04. 08:41:34
Marty Mcfly 2009.02.04. 08:47:01
nemtom, de sikeres nem lehet...
pagonylako 2009.02.04. 08:48:47
diktatorikus kleptokrácia 2009.02.04. 08:50:48
Fue · http://www.english-hungarian.com 2009.02.04. 08:52:54
Jim Raynor 2009.02.04. 08:53:08
megsemnyikk@n 2009.02.04. 08:55:20
tiborkaba 2009.02.04. 09:06:36
Az igazán fontos embert megvárják...
djsms 2009.02.04. 09:07:50
Aki meg így oktat előbb-utóbb úgyis nebuló lesz az ezt megszívtam osztály első padjában :D
2009.02.04. 09:14:11
aakcs 2009.02.04. 09:21:59
-putyin- 2009.02.04. 09:27:41
borpancsoló 2009.02.04. 09:27:43
Amúgy az, hogy azt a két utolsó típust nem engeded be, speciel érthető. Bár a legtöbbször nem vagyok híve a "tanítsuk közlekedni a másikat" van olyan, hogy nincs veszélyhejzet és az ember úgy tehet, mintha a másik ott se lenne, csak megy ahogy egyébként szokott. (persze a "szándékosan betartok és kinyomom a lelkét a kocsinak csak hogy ne férjen be" már túlzás)
kritikusolvaso 2009.02.04. 09:32:53
borpancsoló 2009.02.04. 09:33:28
Nekem egy ismerősöm egyszer kifejtette, hogy ő a munkája miatt folyton kocsiba ül, meghogy ő az autóban éli az életét mag fizeti az összes "úthazsnálati adót" és mégsem tudja úgy használni az utat ahogy akarja, mert a sok hülye birka össze vissza szarozik és 90-el pöcsöl előtte és feltartja. Közbe meg életveszélyesen cikázott éppen a "sok birka barom" között. (akik teljesen jól, szabályosan mentek.)
Hát én kiröhögtem.
Azt nem értem soha, hogy aki "az utakon élem az életem" típus az mért nem hagyja, hogy mások az életük megtartásával hagyják el azt az utat?
megsemnyikk@n 2009.02.04. 09:35:16
theutat villám 2009.02.04. 09:35:43
on
Sara 2009.02.04. 09:41:05
Qqriq 2009.02.04. 09:42:20
Nálunk ezek az autók a tahóság státusz-szimbólumai. Megis értem, hogy Veres is küzdött érte.....nehogy már az ő autójáról ne lehessen messziről látni, milyen fajta ember ül benne!?
nickita 2009.02.04. 09:43:59
2. mindig kitesszük az indexet, ha tolakszunk
3. szép lassan addig húzzuk a kormányt, amíg át nem érünk a másik sávba
4. ha beengednek, akkor megköszönjük
én így szoktam. és rohadjon meg, aki azt állítja, hogy ő még sosem csinálta.
bjela szila 2009.02.04. 09:44:22
GZolee 2009.02.04. 09:49:01
Shitman (törölt) 2009.02.04. 09:49:33
Kurva nagy :D :D :D
non olet (törölt) 2009.02.04. 09:50:04
legalabb JOL TUD autot vezetni :-))
Az okoskodat meg en is atlepem altalaban...
A rendfenntartasra ott vannak a zsaruk!
Amikor TENYLEG kellett itt is intezkedtek.
blöff 2009.02.04. 09:50:08
pd_ 2009.02.04. 09:51:07
2009.02.04. 09:51:07
Aki direkt tolakszik és direkt előz a kanyarodóban, azon is látszik érdekesen. Már amikor beáll a kanyarodóba legelőre már akkor látszik rajta, hogy biza ez nem eltévedt.
ÉS az olyanokat én is mindenáron visszatartom, és igen azért mert stresszes vagyok! Mert egyszerűen felháborít, hogy betartom a szabályokat és én leszek a barom, csak azért mert egy lotyó úgy érzi hogy ő a fontos ember.
És ezért sajnos én is visszanyomom mindig őket az anyjukba.
Remélem a sztorinál a szutykot jól megbüntette a rendőr, esetleg kapott egy gumibotot mindenhová ahová befér.
Lunitari 2009.02.04. 09:53:06
V8 2009.02.04. 09:56:45
Teljesen szabályos a megszűnő sávot használni egészen a megszűnésig, valamint azt a sávot is, amiből majd egyszer kanyarodó lesz (de még nem az). Természetesen kanyarodóból egyenesen menni, záróvonalnál sávot váltani stb. nem szabályos.
SzZ 2009.02.04. 09:59:15
non olet (törölt) 2009.02.04. 10:03:03
Csak a hirtelen fekezesre es kormanyzasra kenyszerites ami tilos a savvaltas kozben.
Viszont a KRESZ egyetlen paragrafusa sem szol az erkolcsrol :-)))
Ugyhogy en beszoktam menni a nekem szukseges
savba akkor is ha nem szivesen engednek at...
Meg senki nem vallalta, hogy egy lassan mozgo sorban belejon az oldalamba....mert nem lenne am egyszeru a HIRTELEN esetet elokapni :-)))
A lassu atsorolassal pedig szabalyos vagok!
Csak a sok zokni agyu bazari majom persze
azt hiszi ele aztan nem mehet be senki.
Dehogynem ...
Index, kormany ennyi.
Krisiun 2009.02.04. 10:04:22
non olet (törölt) 2009.02.04. 10:04:53
Tied a pont !
AMIG nem kezdodik a zarovonal addig
szabalyosan BARMIKOR savot valthatok.
Akkor is ha a masik rohamot kap ettol
Lunitari 2009.02.04. 10:05:40
Pammy 2009.02.04. 10:05:57
Majd ha az elfogyó sokkal lassabb, mint a nem elfogyó, akkor voltál szabályos.
Mellesleg a többség a végén záróvonallal ellátott kanyarodósávot is ilyennek tekinti.
És ez még nem is akkora próbléma ha az illető vérprofi és tényleg úgy be ugrik a sor végén a sávba, hogy szinte nem is tart fel senkit, de a többségük még béna is hozzá, elcseszi a manővert, nem indul elég dinamikusan, és a végén mentheted meg az életüket komoly fékezéssel
Lunitari 2009.02.04. 10:06:59
Norbi 2009.02.04. 10:07:38
Persze utána már ő volt a f*sz, ez tény.
Érdekes, hogy milyen idiótákká változnak az emberek amikor autóba ülnek. Egyik: selát-sehall, másik meg: agresszív...
nagyzee 2009.02.04. 10:09:53
Lunitari 2009.02.04. 10:10:57
tygger 2009.02.04. 10:11:27
Lunitari 2009.02.04. 10:12:36
non olet (törölt) 2009.02.04. 10:13:35
Azert azzal el kell szamolnia, hogy
hogyan sikerult az oldalamba allnia...
Mondjuk 10 km/h temponal az index es
lathato manover mozgasom ellenere.
....es mindig a hatrabb levo a hibas mint tudjuk.
Marpedig ha az eleje befert... akkor azt
MÁR a hatso kurta el...jo esellyel ez fog kiderulni a helyszinelesnel.
Szoval nem olyan sima ugy az ilyesmi, mint azt sokan gondoljak...amikor vakot jatszanak!
Norbi 2009.02.04. 10:14:26
Azoknak meg eltöném a bal kezét, akik nem indexelnek. Így lenne indokuk rá...
V8 2009.02.04. 10:15:03
"Nem beengedni őket szabályos" - ez természetesen így van.
@Pammy: "erőszakosan próbál a sor végén benyomakodni, meg zipzár elvre hivatkozva üvöltözni"
Az erőszakos benyomakodás lehet szabálytalan, a cippzár elvet szabad, de nem kötelező használni (bárki lemondhat az elsőbbségéről; üvöltözni értelmetlen), ezért nem jellemző, hogy az ember éjjel kettőig az elfogyó végén álljon.
Arról nem is beszélve, hogy induló sorban lazán hagynak 3-4 autónyi helyet is, ahova szintén teljesen szabályos besorolni.
ChPh 2009.02.04. 10:15:22
Norbi 2009.02.04. 10:16:02
Pammy 2009.02.04. 10:16:54
non olet (törölt) 2009.02.04. 10:17:20
Akkor A Te kurva anyad!
Vedd be gyorsan a gyogyszered, mert
egyre rosszabb lesz nelkule az idegallapotod...koszike!
BelliS 2009.02.04. 10:18:50
V8 2009.02.04. 10:19:06
V8 2009.02.04. 10:20:51
BelliS 2009.02.04. 10:23:01
Matrix_ 2009.02.04. 10:25:19
Csak kérdezem...
Pammy 2009.02.04. 10:26:34
kritikusolvaso 2009.02.04. 10:27:29
magyar vagy bazmeg az a bajod
Cselo 2009.02.04. 10:28:17
Nem kell Pesten lakni. Én elköltöztem Pestről egy békés vidéki városba és azóta nem idegeskedek. Amikor a helyiek meg arról regélnek, hogy itt micsoda forgalom van és dugók, akkor csak szelíden mosolygok rajtuk és magamban arra gondolok, tudnátok csak milyen a Nagy körúton autózni! :-))))
pd_ 2009.02.04. 10:28:27
Más kérdés, hogy sokszor hiába rakja ki az ember az indexet, hogy valaki majd csak beengedi, egy idő után muszáj elindulni, hogy valaki vegye a fáradságot és beengedje, ezzel mintegy 10 másodperces időveszteséget okozva magának. Dehát ez van. Sok autó, sok feszültség.
Lunitari 2009.02.04. 10:28:42
Lunitari 2009.02.04. 10:30:18
V8 2009.02.04. 10:31:40
non olet (törölt) 2009.02.04. 10:33:03
Nem rarantasrol van szo!
Index ki
A melletem levo NYILVAN nem latja
De a KOVETKEZOK igen latjak...
Lassan kezdek huzodni
A hatrabb levo EZT latja
Amikor a mellettem levo hatso sarka
elhalad huzom tovabb....a kovetesi tavolsag
miatt nyilvan beferek oda az elejvel.
Kiveve a szarfaszu bunko miatt aki ilyenkor inkabb gyorsitani kezd...SZABALYTALANUL ugye?!
Aki ele huzodom az tehat vagy nekem jon
vagy beenged...meg senki nem jott nekem.
A szandekon ISMERT
A tempon nem HIRTELEN
A kovetesi tavolsag meg nem tartasat
nem egyszeru magyarazni ...ha tartattta
akkor meg egyszeruen nem tud nekem jonni.
Szoval aki akar az tud savot valtani.
Akr testzik ez annak aki ele hatarozttan
(nem durvan) besorol eppen akar nem tetszik...
A KRESZ szabalyait betartva !!!
a savvalatast nem lehet megakadalyozni szabalyosan....csak bunko modon szabalytalankodva.
PONT ezert szol ugy az elsobbseg fogalma,
hogy CSAK a HIRTELEN a tilos...
Mert EZ ad eselyt zsufolt forgalomban a manoverre...a vakot jatszo gecik ellen.
Bambano 2009.02.04. 10:33:26
Bambano 2009.02.04. 10:34:42
Lunitari 2009.02.04. 10:35:54
Bambano 2009.02.04. 10:36:34
non olet (törölt) 2009.02.04. 10:39:38
Elsobbseg fogalma vazze!!!!!
CSAK a hirtelen fekezesre/kormanyzasra nem kenyszerithetlek.
A kisebb fekre es kormany elhuzasra BARMIKOR!!!!
Azaz ha nem vagok at hirtelen es durvan hanem lassan atcsorgok eled akkor nem tehetsz mast ...beengedsz.
Mert ezzel az elsobbseged MÉG NEM sértem meg.
Szep peldaja vagy annak, hogy sokan azt hiszik
az elsobbseguk az valami szent es serthetetlen dolog...es abszolut ervenyu...pedig nem !!!
Csak DURVAN nem gatolhatlak...
De ettol meg ovatosan atsorolhatok eled.
RobinGood 2009.02.04. 10:42:10
És a kommentek olyan sokmindent megmagyaráznak. :-)
i23kovacs 2009.02.04. 10:43:55
KRESZ:
"a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni"
Ha neked ment, alighanem zavartad :-)
De próbálkozz csak nyugodtan ...
i23kovacs 2009.02.04. 10:45:44
Attól is olyan nagy a pofája.
Én az ilyeneknek nem szoktam mutogatni, hanem inkább rájuk röhögök, hátha elviszi a guta ...
Jim Raynor 2009.02.04. 10:45:56
RobinGood 2009.02.04. 10:46:41
hidd el ha neked megy te vagy a szabálytalan amúgy meg azért nem ment neked még senki, mert több eszük volt annál mintsem hogy egy ilyan miatt törjék a kocsijukat
de mindegy is mert a morálról a kresz nem rendelkezik az vagy van vagy nincs nálad úgy tűnik kevesebb van
non olet (törölt) 2009.02.04. 10:47:03
Az elozes
lakott teruleten
tobbsav eseten
NEM LETEZO fogalom
bocsika...
Lunitari 2009.02.04. 10:47:55
Nos ez a sorban várakozásnál, majd indulásnál (kb 10-20) kb 1m is elég , de te oda szabályosan bemész?
29. § (1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.
Köteles vagy elsőbbséget adni, akár megállással is ;)) Nincs itt, hogy nem hirtelen nem kell meg a többi baromságod...ennyi
2009.02.04. 10:48:27
Milyen ügyesen MAGYARÁZOD azt, hogy valójában SZABÁLYOS és SZIMPATIKUS, hogy ekkora segglyuk vagy!
Az hogy index ki és SZÉP lassan csorogsz, az egy IDŐ után, ha NEM olyannal találkozol, AKI inkább bedarázik miattad, hanem egy OLYANNAL mint TE, akkor ABBÓL verés LESZ te PARASZT!
Vagy összetörsz valakit, MAJD ugatsz hogy DEHÁT ovatos voltam meg INDEXELTEM, és csak kis fékezésre és IRÁNYVÁLTÁSRA kényszerítettem.
De segítek kispajtás, fékezésre, és IRÁNYVÁLTÁSRA nem kényszeríthetsz SENKIT! Még a legenyhébbre sem VÁZZE. A szabály nem MOND olyat, hogy 10°-os irányváltás ÉS 0,1 másodpercig TARTÓ fékezés AZ már enyhe vagy kőkemény.
Egyszerűen tilt MINDEN ilyen cselekedetet, kivéve, ha BALESET elkerülése miatt RÁNTOD rá VALAKIRE Az AUTÓDAT.
TeHáT a SzAbáLyoS Az AZ, ha InDEx ki ÉS vÁr a 2-3. MAJOMRA, aki úGyis beEnGEd!
non olet (törölt) 2009.02.04. 10:50:51
Mit.. az elsobbseg fogalmát ?
Hat a KRESZ-bol :-)))
"b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben.
Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének HIRTELEN!!! megváltoztatására. "
Norbi 2009.02.04. 10:51:45
non olet (törölt) 2009.02.04. 10:52:43
"b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben.
Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének HIRTELEN!!! megváltoztatására. "
i23kovacs 2009.02.04. 10:53:34
KRESZ: " párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni"
non olet (törölt) 2009.02.04. 10:55:29
Akkor ezzel mi is van ?!
"c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás.
Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
Lunitari 2009.02.04. 10:56:01
i23kovacs 2009.02.04. 10:56:30
Norbi 2009.02.04. 10:56:35
Hozzád hasonlóan sokan zokon veszik, ha eléjük fordulok, és neadjisten le kell venniük a gázról a lábukat. Sőt a gyíkabbja még gázt is ad, hogy betartsa a 5-10 cm-es követési távolságot.
Lunitari 2009.02.04. 10:57:35
2009.02.04. 10:58:42
ÉS ki dönti EL hogy na EZ hirtelen volt, tutira hirtelen Me nem is láttam!
Ez MEG csak KICSIT hirtelen.
Hoppááá, ez már ENYHE hirtelen vót, vagy INKÁBB kicsi hirtelen, de lehet hogy APRÓ hirtelen!
Ezt meg ha MEGNÉZZÜK láthatjuk, hogy szinte NEM is VÓT hirtelen, inkább hirtelentelen!
Te? Én? Az elkövető? Az akit összetörsz? A rendőr? Az isten? Egy kurva? Két pék? Sztálin? Egy kínai papucsgyáros? 3-4 rajba verődött kék bálna?
i23kovacs 2009.02.04. 10:59:06
Ha lakott területen kívül vagy, akkor csak balról előzheted meg, és kötelező eléje bemenned, lakott területen viszont nincs ilyen kötelezettség.
non olet (törölt) 2009.02.04. 11:00:08
marmint lakott teruleten...
Viszont az autopalyan igen... a varoson kivul.
Felteve!, hogy MÉG nem alakult ki a tenyleges parhuzamos kozlekedes a telitettseg miatt.
"(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."
i23kovacs 2009.02.04. 11:01:03
Ha már nekiment, akkor az hirtelen sebességváltozás. Oszt lehet magyarázkodni.
Kivéve persze, ha tankkal van, és direkt ment neki :-)
min 2009.02.04. 11:01:49
Nincs normális sáv. A megszűnő sáv is uyanolyan rangú mint a "normálisnak" tartott. Pl. A pesti alsó rakparton a Margit-hídig (Dagály felől)képes állni a sor miközben a megszűnő sáv tök üres és ha ott megyek előre én vagyok a bunkó és türelmetlen valamint megy az "én is vártam te is várjál" hozzáállás miközben ha mindkét sávot használnák és kölcsönösen alkalmaznák a zipzár elvet gyorsabban haladnának.
Lunitari 2009.02.04. 11:02:31
"b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására."
Kinek mi a hírtelen? Ha oldalról beléd csattan, kurvára hirtelen kellett volna fékeznie...ha hátulról és pl a macisajttól már 5-10m-e megy beléd akkor védhető a dolog....
i23kovacs 2009.02.04. 11:02:36
non olet (törölt) 2009.02.04. 11:03:24
...es ezt ez esetben nem elozesnek hivjak
hanem SAVVALTASNAK!!!
Mivel nem mogule megyek ele vissza, hanem
egy MASIK savbol.. amiben már elotte vagyok.
RobinGood 2009.02.04. 11:03:33
Az más kérdés és ebben igazad van, hogy vannak köcsögök akik ilyen esetben direkt a gázra lépnek. De az már egy másik játszma.
Lunitari 2009.02.04. 11:04:10
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.02.04. 11:05:54
reggeli mustra
chapter_1: dabason kezdődött, alig hogy elindultam munkába. szirénázó és villogó mentőautó, lámpás kereszteződés. idióta szemüveges (fehér ignis mellékesen) nem adja meg az elsőbbséget, majdnem beletol. utána indul a sor, mentő még mindig poroszkál az 5-ön, a sok nyomesz nem húzódik le, se szemből se a saját sávjában. középen vannak lassítók.
chapter_2: M0-ra ráevickélek, haladok is normálisan. Vecsés kihajtón Bájerishe előttem, de azért látom ám hogy a kis Lacetti megáll, majd TOLAT!!!! a lehajtón, mi ketten meg ugye mögötte. szerencsére emberünk meggondolta magát. mondjuk nem is volt helye....
chapter_3: ez már fővárosunk egyik mellékutcáján, Taxi előz. Három probléma akadt: jöttek szembe, akit meg akart előzni az előtt 5 autó lassított már hogy kereszteződéshez érnek - kvázi nem volt hová besorolnia - illetve akit meg akart előzni már jelezte balra kanyarodási szándékát (ez egy dupla kereszteződés, a főútra való becsatlakozás előtt van balra egy mellékutca). mindegy, megoldottuk és befért valahogy, ehhez jó néhány ember jóindulatára volt szüksége. akit megelőzött balra kanyarodott, majd én is. Taxis pajtás nem nyert SEMMIT az előzésével, hiszen állt előtte a sor.
remélem a hazaút hasonló örömöket okoz majd.
non olet (törölt) 2009.02.04. 11:06:52
SAVVALTAS nem mogule megyek ele...
(lakteren,parhuzamos es a masik voltam)
Norbi 2009.02.04. 11:07:27
Norbi 2009.02.04. 11:09:40
Lunitari 2009.02.04. 11:10:11
pd_ 2009.02.04. 11:12:12
Egyébként meg vegyétek már észre, hogy non olet nem beszél hülyeséget. Nem véletlenül van úgy kitalálva az elsőbbség fogalma, ahogy. Ha semmit nem csinálhatna az, akinek nincs elsőbbsége, meg is öregedhetne az utakon. Nagyon idegesítő tud ám lenni, amikor be akar sorolni valahova az ember, és csakazértsem engedik be, mert mitképzelaköcsögnekemvanelsőbbségem.
Teljesen más téma az, ami a témaindító írásban volt, az nem besorolni akart, vagy legalábbis nem szabályosan.
Amit írtam non olet, az csak annyi, hogy ugyanannyira nem jó, ha te az elsőbbség fogalma mögé bújva mondod azt, hogy márpedig be kell engednie, mert nem kell hirtelenkednie, mint az, hogy aki nem enged be, azt hajtogatja, hogy márpedig neki elsőbbsége volt.
RobinGood 2009.02.04. 11:13:30
non olet (törölt) 2009.02.04. 11:13:30
HA mar az OLDLAMBA allt bele elindulaskor
akkor nem figyelt...vedhetetlen helyzet.
Akkor eluthetne pl. az elotte atkoszalo gyalogot is ilyen alapon...
Mérgező Hulladék 2009.02.04. 11:13:31
Akik azt hiszik, hogy ők szabálykövetően élnek és mennyire talpraesettek; mert állandóan azt figyelik, hogyan szeghetnék meg (vonatkozó írott rendelet és így szankció nélkül) a társadalmi normákat.
non olet (törölt) 2009.02.04. 11:16:42
Melyiket is szegem meg... ?
Amikor a vazolt modon atsorolok eled ...
Norbi 2009.02.04. 11:19:37
Lunitari 2009.02.04. 11:20:14
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.02.04. 11:20:40
non olet (törölt) 2009.02.04. 11:21:48
A zarovoalig lehet...
RobinGood 2009.02.04. 11:22:05
Semmi nem tiltja, úgyhogy dögöljön meg a másik.
Lunitari 2009.02.04. 11:24:14
i23kovacs 2009.02.04. 11:26:45
Hátha non olet-nek egyszer lehetősége lesz a yard előtt bizonyítani az igazát. Akkor meg jön majd az a rész, hogy ők se ismerik a KRESZ-t.
Én szerintem a KRESZ sok mindent hagy az udvarias, kulturált közlekedésre, ha indexelsz, valaki be fog engedni. Lehet hogy nem azonnal, de az még nem tragédia.
3.§ 1.c) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
Ezzel kezdődik, ezt javasolnál non oletnek olvasgatni, aztán elmélkedni azon, hogy milyen a hirtelen fékezés ...
non olet (törölt) 2009.02.04. 11:27:33
Viccelsz ?!
Legyen 3,6 km/h a tempo a reakcio ido
pedig 1 sec...akkor 1 meter a minima
amit a szakerto elfogad...
10 km/h eseten mar 3,5-4,0 meter!!!!
az elvart kovetesi tavolsag
20 Km/h esten 7 meter !!!!
TÖBB mint egy autonyi hely...
30 km/h eseten 12 meter!!!!!!!
TÖBB mint KÉT! autonyi hely...
Szoval hova nem férek be ?!!!
matrixer47 2009.02.04. 11:27:52
Hypofx 2009.02.04. 11:29:42
En ugyan annyi hulye taho suzukis, golfos, mazdas allattal talalkozom, szerintem nem a kocsitol fugg hanem az embertol. Persze jobb mutogatni egy audisra vagy mercisre foleg ha neked mondjuk valami roncs muauto suzukid van. Az egesz problemanak a gyokere az egoizmus, es az irigyseg, ha ez nem lenne az utakon is jobban megfernenk egymas mellett....remelem nem volt szamodra magas
non olet (törölt) 2009.02.04. 11:31:02
Mivel is veszelyeztetem ?
Az iment irtem a
kovetesi tavolsag mertekerol...
Aki ettol kozelebb van
az elotte menohoz az maris
HELYBOL SZABALYT SZEG...ugye?
Vakmacska 2009.02.04. 11:32:10
Ha jobbra kanyarodva léped át a vasúti kereszteződést, ott a kanyarsáv mellett van egy egyenes, Sibrik felüljáról felé lehet rajta menni. MOndom állunk ott már soronként kb. 35-en, sorompó fel, és akkor jön egy faszfej, az egyenessávból hajt rá a vasúti kereszteződésre, a SZEMBESÁVBAN (szemből jönne 2 irányból kb. 40 kocsi) és indexel hogy engedjük beee! Na asszem elhasználtam a havi káromkodás-kontingensem többszörösét, hogy mi van manáger úr sietsz? Találkozzon a céges szarodon a MÁV-Start meg egy betonkeverő! Nem te voltál véletlenül?
pd_ 2009.02.04. 11:32:54
Személy szerint én ha látom, hogy ha valaki szabályosan be akar sorolni, akkor beengedem. Ha többen szeretnének, akkor is csak egyet engedek be, mert én is szeretnék haladni. A következőt majd beengedi a mögöttem jövő, mert szeretem azt hinni, hogy sokan gondolják még úgy, ahogy én. Cserébe én is szeretem elvárni, hogy ha én vagyok hasonló helyzetben, engem is beengedjen azért legalább a 3. autós. Ha nem, akkor pedig igenis beteszem én is az elejét, mert nem akarok egész nap ott állni, ahol éppen. Ismétlem, hogy nem előretolakodás után meg záróvonalnál meg ilyesmi.
MEGÁLLÁSRA nem hinném, hogy bármikor is kényszerítettem valakit haladás közben. Ha tömött sor van, és 5-tel araszol mindegyik sor, akkor pedig a megállás a másik részéről nem nagy érvágás, nem hirtelen, a részemről meg nem pofátlan, ha át akarok jutni a másik sávba.
Pammy 2009.02.04. 11:34:19
Amikor meg csatt van vélelmezhető, hogy mindenki mindent elkövetett a baj elhárítására, kvázi aki nem adta meg az elsőbbséget, olyan helyzetett okozott, hogy azt már nem lehetett megoldani, és minimum azt kell bizonyítani, hogy a másik telefonált, vagy részeg volt, vagy újságot olvasott a figyelés helyett, önmagában az, hogy "már ott volt előtte az oldalam amikor nekem jött" a nevetséges kifogás kategóriába tartozik
non olet (törölt) 2009.02.04. 11:35:59
Eddig ugy latom csak ketten tudunk normalisan es szabalyosan autozni az itt irkalo tobb tucatbol....sajnalatosan kevesen.
kritikusolvaso 2009.02.04. 11:36:37
i23kovacs 2009.02.04. 11:36:56
Egyébként meg olvass tovább: indokolatlanul ne akadályozd és ne zavard.
Amit a követési távolságról írtál, az ordas baromság: akkor hajthatsz be elé, ha biztosítani tudod számára is a követési távolságot. 4 m helyre a 3.3 m-es autóddal nem hajthatsz be.
A KRESZ-ben elég lenne a 3.§ 1. bekezdés is, de az ilyenek miatt, mint te, az összes többi annak a kifejtéséről szól, hogy mi az a minimális udvariasság, ami elvárható. De van aki még ebből se ért ...
Pammy 2009.02.04. 11:37:18
i23kovacs 2009.02.04. 11:38:05
Bocsi, tényleg nem bántóan ...
Lunitari 2009.02.04. 11:38:31
non olet (törölt) 2009.02.04. 11:41:30
azert arnyalhatnad a velemenyed a fentebb irt
MINIMLAIS kovetesi tavolsagokkal is...
A zippzarban NEM a nagyobb athalado autoszam a lenyeg...
Hanem az, hogy mogotte RÖVIDEBB a dugo!!!!!!
ket savban felsorakozva FELE olyan hosszan dugit vissza mint az egy savon...
Ami a mogottes szakasznak jo.
Mert ott hatrebb tudnak a
keresztezodesekben haladni.
Lunitari 2009.02.04. 11:44:08
Szabályosan: Index, tükör figyelése és ha beengednek, akkor kormány és ebben a pillantban lépem át a felezővoanalt....(addig csak a vonal mentén álltam vag csorogtam) Ha előbb átléped és neked mennek neked annyi ;)
anonim222 [semleges néző] (törölt) 2009.02.04. 11:44:23
non olet (törölt) 2009.02.04. 11:44:51
Kovetesit nem nekem kell biztostani,
hanem azt neki KELL ujra felvennie...
...kulonben pl. nem is fekezhetnek elotte.
De azert ugye fekezhetek ... ?
pd_ 2009.02.04. 11:47:06
Igaz, ami igaz, tényleg a bepofátlankodóktól indult az egész, csak itt közben átsodródtunk más vizekre is. :)
Azoktól egyébként én is falra tudok mászni, aki úgy pofátlankodik be, hogy meg sem várja, hogy hátha valaki beengedi. Igaz, hogy azok sem feltétlenül szabálytalanok, de azért nem csak a fekete-fehér szabályzat a lényeg. Az a vicces, hogy legtöbbször aztán az olyanok vannak a legjobban felháborodva, amikor valaki eljátssza velük ugyanazt, amit ők másokkal szoktak.
non olet (törölt) 2009.02.04. 11:48:11
Mint irtam a melletem levovel nem foglalkozom.
Az ugysem lat...
A melletem levő MÖGÉ megyek át.
Az elé aki még mogottem van a masik savban.
Ezert LÁTNIA KELL az indexet es a manovert is...
Füstkarikagyáros 2009.02.04. 11:48:58
Lunitari 2009.02.04. 11:49:25
Füstkarikagyáros 2009.02.04. 11:51:04
Lunitari 2009.02.04. 11:51:57
non olet (törölt) 2009.02.04. 11:52:18
Nem maradt meg a kovetesi tavolsega.
Ujra fel kell vennie...
Mindegy, hogy azert mert fekezetek elotte
vagy mert a masik savbol kerultek eleje.
pd_ 2009.02.04. 11:53:29
Mint a teszkó/otp. Teszkóban ha beállsz a sorba, tuti lassabban fog menni, mint a melletted levő. Otp-ben meg kihúzod a sorszámot és várod, hogy valahol szólítsanak. Nem elég, hogy kellemesebb várni, még gyorsabb is.
non olet (törölt) 2009.02.04. 11:53:45
Pontosan, ha nem kell satuznod ...szabalyos!
Lunitari 2009.02.04. 11:53:58
nagyzee 2009.02.04. 11:54:16
Írod:"Nem hiszem, hogy észreveszel valakit, aki melletted indexel. Feltételezem, hogy ezért integetett. Na mer ilyen jóhiszemű vagyok. :) Persze a második a sorban már látná."
Volt már ilyen esetem. Mellettem állt, tényleg nem láttam, hogy indexel-e, de 99%-ra tettem, hogy nem indexel. Kiszálltam, odamentem, megnéztem, nem indexelt. Visszaszálltam, és többet nem néztem rá. Az ügy le volt zárva.
Füstkarikagyáros 2009.02.04. 11:54:53
apukád 2009.02.04. 11:55:15
Zebrán, zárón szabálytalan, de szaggatotton szabályos, akkor is, ha állnak az autók.
Nem pofátlankodás, még ha akkora lúzer vagy is, hogy beállsz a két sávos úton a sorba, okozva ezzel dugót az előtte lévő kereszteződésben. Szimplán arról van szó, hogy fosol sávot váltani és képtelen vagy besorolni egy zsúfolt sávba, hisz nem vagy képes felmérni, hogy mikor van erre biztonságosan alkalmad - nálad az a biztonság, ha 50 métered van erre a célra 30km/h-s sebességnél.
Nos ezért anyázod azt, aki "eléd vág" a különben üres sávban.
Természetesen ha a zárón, zebrán, vagy egyenesen elgyorsulva teszi, akkor szabálytalan és anyázható. Addig viszont szabályos és többet tesz a gördülékeny, kevesebb szmoggal járó közlekedésért, mint az, aki az Orczyn beáll a külsőbe, mert a Felvonulási téren jobbra akar fordulni.
Pammy 2009.02.04. 11:55:17
mellesleg a dugó nem indok a kereszteződés elállására.... max nálad ezekszerint(elvégre biztos csak akadályozod az elsőbbséggel rendelkezőket amit szabad szerinted)
amúgy mit árnyaljak a véleményemen, az oldalról bevágó autónak ütközés esetén nincs követési távolság... a kresznek mindig csak azt a részét nézed, ami neked kedvez, a kreszben minden túl van biztosítva, pont a baleset elkerülése érdekében... minden elsőbbséggel rendelkező közlekedő (amikor épp neked van elsőbbséged te is) kötelezve van arra, hogy meggyőződjön arról, hogy megadták neki az elsőbbséget, és kötelessége mindent megtenni a baleset elkerülése érdekében, de a veszélyhelyzetet AZ OKOZTA aki nem adta meg az elsőbbséget (bizony zebrán is) tehát baleset esetén őt rángatják meg... te nem érted a kötelezettség és kötelezettség közti különbséget ezért értelmezed félre a kreszt, az egyik a veszélyhelyzet kialakulását hivatott megelőzni, a másik az elhárításában segít, a baleset felelőse pedig az aki a veszélyhelyzetet okozta.. nagyon súlyos érvek kellenek ahhoz, hogy a bíróságon mást hozzanak ki (zebrán háttal lelépő gyalogos, részeg sofőr brutális reakcióidővel)
Lunitari 2009.02.04. 11:57:08
non olet (törölt) 2009.02.04. 11:59:12
Csakhat a sok nagyeszu nem fogja fel, hogy
a varakozasi idoben nem lesz kulonbseg a zippzarnal...
HA 10. az EGY sorban es masodpercenek jut at egy auto, akkor ugye 10 masodperc...
HA 2x5 auto van es tovabbar ais masodpercnekt jut at egy csak most 1 innen 1 onnan, akkor
a savonknet kulon nezve 2 masodprcenket jut at egy...es 5x2= 10 masodperc mulv akerul sorra
Azaz UGYANANNYI ido mulva!!!
De ezt a 3. osztalyos matekot itt nem lehet a sok okos agyan at preselni ....semmikeppen.
Norbi 2009.02.04. 11:59:48
Füstkarikagyáros 2009.02.04. 12:01:26
non olet (törölt) 2009.02.04. 12:01:43
Alakul ez immar 4-en tudunk kozlekedni epelmejuen...
becsibacsi 2009.02.04. 12:02:12
Meg szerencse, hogy akik kitalaltak ezt a zippzar elvet, nem csak a 3. osztalyig jutottak...
non olet (törölt) 2009.02.04. 12:04:04
Ennel tobbet SEHOL nem is vartam el
ha vissza olvasol...igaz ?
Lunitari 2009.02.04. 12:05:21
pd_ 2009.02.04. 12:05:40
És igaz, hogy a szabály szerint tényleg nem KELL beengedni, mert nálunk nincs semmiféle cipzárelv meg hasonlók, de józan ész azért van. Csak van, aki még azt sem ismeri...
Lunitari 2009.02.04. 12:06:18
Lunitari 2009.02.04. 12:08:28
Lunitari 2009.02.04. 12:09:40
i23kovacs 2009.02.04. 12:11:56
A követési távolságot neked kell biztosítani, az elvet az előzésről szóló szabályok leírják. 111%, hogy a bíróságon ugyanezt alkalmazzák.
Ha úgy lenne, ahogy te mondod, akkor szabályosan befurakodhatnál a 3.3 méteres autóddal egy 3.4 méteres helyre, hiszen te nagyon jól is vezetsz, és ha ebben a pillanatban az előtted lévő fékez, te is fékezel a mögötted lévő pedig neked jön, akkor te vagy a hibás. Ha van tanúja, te fizetsz. Egyébként kidumálhatod magad, hozzászólásaidat tekintve meg is tennéd. Ezért drága a biztosítás.
leaping cat 2009.02.04. 12:12:46
non olet (törölt) 2009.02.04. 12:14:39
No nem durvan, erosazkosan es hirtelen...
Csak ugy folyamatosan, de biztosan.
Eddig azt HITTE az elsobbsege miatt ezt jogosan nem szereti.
Lassan radobben, hogy igazabol ezt a masik jogszeruen megteheti...most kicsit nehezen torodik ebbe bele...nem baj ez.
A lenyeg, hogy ezentul mar maskeppen latja.
Mar csak a durva manover ellen tiltakozik.
(remelem)
Ebben meg egyet ertunk...termeszetesen...
Lunitari 2009.02.04. 12:14:45
i23kovacs 2009.02.04. 12:14:47
Matrix_ 2009.02.04. 12:15:11
Lunitari 2009.02.04. 12:17:31
i23kovacs 2009.02.04. 12:17:37
Sajna forditva is igaz, nem figyelt, belecsattant, és hamis tanút állít.
Ez ellen sajna nincs mit tenni. Főleg ABS-es kocsiknál már féknyom se nagyon van ...
Füstkarikagyáros 2009.02.04. 12:17:48
non olet (törölt) 2009.02.04. 12:19:26
Ez NEM IGY mukodik!!!!
Aki moge en atmeygek az mögött
ÉN veszem fel a követesit, nyilvan
Tehat nem 5 centire moge szuszakolom be magam.
(hulye ugyanis nem vagyok...)
Aki le bemeygek aanank meg VILAGOSAN latszik, hoga az Adott forgalmi helytben NEKI IS ujra afel kel venni a a kovetsi tavolsagot
Ez meg az o feladata ha nem hulye...
A te elved szerint csak KETTO kovetesi tavolsagnal nagyobb helyre szabadna savot valtani....ami baromsag..ugye ?
Tovvabba ujra leirom a savvaltas NEM elozes !!!! csak eled menes...
Norbi 2009.02.04. 12:19:46
Lunitari 2009.02.04. 12:20:51
i23kovacs 2009.02.04. 12:21:52
Lett is nagy ordítozás, kormánycsapkodás, mutogatás, meg hosszó sor a leállón.
Lunitari 2009.02.04. 12:23:51
i23kovacs 2009.02.04. 12:25:12
Egyébként, igen, két követési távnál nagyobb helyre szabad csak besorolni szabályosan. Ez az ami minden körülmények között biztonságos.
Az amit te mondasz, az esetek döntő többségében működik. Amikor nem, akkor nem a hátul jövő a szabálytalan.
Vezess ahogy akarsz, csak ne a többit hülyézd, ha szabályosan akar közlekedni.
Lunitari 2009.02.04. 12:26:01
Lunitari 2009.02.04. 12:29:41
Magamat idézem, hogy szabályos: "Szabályosan: Index, tükör figyelése és ha beengednek, akkor kormány és ebben a pillantban lépem át a felezővoanalt....(addig csak a vonal mentén álltam vag csorogtam) Ha előbb átléped és neked mennek, neked annyi ;)"
Füstkarikagyáros 2009.02.04. 12:30:44
MZ/x 2009.02.04. 12:33:30
Lunitari 2009.02.04. 12:33:57
Bambano 2009.02.04. 12:41:03
Bambano 2009.02.04. 12:42:28
Lunitari 2009.02.04. 12:45:08
jtrencsenyi 2009.02.04. 12:49:53
hulyemagyar 2009.02.04. 12:52:05
hulyemagyar 2009.02.04. 12:55:36
Mókusélet 2009.02.04. 13:03:24
A sávváltáshoz meg annyit, hogy egy barátom kisteherrel fuvaroz.Haladt a sávjában, jött kisbarátunk-aki tudja a kreszt- index kitesz, majd kocsit azonnal behúzta, haver meg az X tonnával elkapta a bal hátulját.Srác kiszáll ordibál a követési távolságról, meg hogy ő indexelt, persze nem egyedül ült a verdában.Haver rendőrt hívott és kisbarátunkat csúnyán megbüntették.Ennyi
pd_ 2009.02.04. 13:05:18
Csak akkor vált sávot, ha legalább 10-12 méter van a két autó közt, ahová be szeretne sorolni.
Ha nincs annyi hely, és folyamatosan jönnek az autók (ami általában napközben úgy van), akkor megáll a sávjában, kiteszi az indexet, és ott áll akár egy órát is, miközben nem zavarja, hogy ezzel a saját sávját tartja fel.
Csak akkor kanyarodik ki egy útról városon belül, ha legalább 100 méteren belül nem jön autó, mert hát ugye nem láthatja, hogy lassít-e, hogy beférjen elé, és akkor "nem mondott le az elsőbbségéről".
Soroljam még?
non olet (törölt) 2009.02.04. 13:07:30
"b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének HIRTELEN !!!! megváltoztatására."
hulyerendor nem erdekeljelentsen fel,ha akar
A KRESZ attol meg ervenyes marad, hogy a rendor eppen hulye....
Bambano 2009.02.04. 13:10:55
A kresz félreértelmezése, esetlegesen a fogalmazás pontatlanságainak pofátlan kihasználása akkor sem a kresz szellemisége mellett van, ha ezt páran úgy hiszik.
Füstkarikagyáros 2009.02.04. 13:13:42
Lunitari: a tükörbe érdemes nézni, ezt sem vitatta senki, ne állíts ilyet (jól hangzik, de hiteltelenné teszi a többit is , amit mondasz). De még ha nem is nézel bele, sőt: ha leszarod, mi van körülötted, még akkor lehetsz szabályos.
Amúgy ezért hangsúlyoztam annyit a feltételeket, amiről írok, hogy ne lehessen összemosni mással (bevágok eléd, besatuzol, és társai).
hulyemagyar 2009.02.04. 13:17:03
Igazad van. Hülye rendőr jelentsen fel, ha akar.
Én sem ismertem el, hogy elkövettem volna bármit is. Feljelentett. Behívtak. Fizettem. Csak 8 helyett 30 ezret.
Feldughatod a KRESZ könyvedet. Ha büntetni akar, akkor fog is.
pd_ 2009.02.04. 13:19:56
Füstkarikagyáros 2009.02.04. 13:21:05
hulyemagyar 2009.02.04. 13:22:11
-Rendőr: fújja meg
-Fújom...
-Rendőr elveszi, hátat fordít, majd megszólal: mennyi ivott?
-2 ásványvíz
-Alkoholt?
-Semmit
-A szonda nem ezt mutatja
-Akkor szar a szonda
-Na jó, csak vicceltem.
Aranyos, nem? :)
Lunitari 2009.02.04. 13:23:53
Nikorene 2009.02.04. 13:24:38
Norbi: menjél ki oda gayolg, és állj csak 2 lámpaváltásig a járdán. Számold össze, hogy mennyi az az egy. Nem lesz elég a két kacsódon lévő (jó esetben) 10 ujjad. Ahol normálisan szarul van beállítva a lámpa, és átfér 8 autó a zöldön, abból 4 szabálytalanul a kanyarodó sávból jött, akkor számold már ki, hogy én mennyit állo ka sor végén a faszok miatt.
Füstkarikagyáros 2009.02.04. 13:25:54
Nikorene 2009.02.04. 13:26:35
i23kovacs 2009.02.04. 13:29:48
Vö. by non olet: a rendőr is hülye.
Egy órával korábban írtam, hogy kíváncsi vagyok, mikor jutunk oda, hogy a rendőr is hülye.
A következő, hogy a bíró is hülye. Csak azt nem tudni ki az a nem hülye, akinek a szavát el lehetne fogadni.
Bambano 2009.02.04. 13:30:40
Valószínűleg a nézeteltérés oka a hirtelen jelző értelmezése lehet, másra már nem tudok gondolni.
Füstkarikagyáros 2009.02.04. 13:32:23
A "nem engedik be" művelet hogyan valósul meg szabályosan? Látom, hogy indexel, sorol elém és ha nem veszem el a gázt koccanunk, de azért bevállalom a koccanást, mert ez az én sávom? Így valahogy?
Nikorene 2009.02.04. 13:35:23
Füstkarikagyáros 2009.02.04. 13:35:49
Bambano: igen, az a szó a vita oka. De kérdezem még mindig: el tudod képzelni, hogy ok nélkül teszik oda azt a szót a szabályba? Ill. abból a célnól, hogy később figyelmen kívül lehessen hagyni? Hangsúlyozom, hogy nem egy szó félreérthető vagy hiányzik valamilyen körülmény, hanem plusszban van odaírva egy anélkül is értelmezhető mondatba. Szándékosan.
Lunitari 2009.02.04. 13:36:27
Füstkarikagyáros 2009.02.04. 13:37:11
Lunitari 2009.02.04. 13:37:51
non olet (törölt) 2009.02.04. 13:39:16
Nem megkapja... hanem ilyenkor
MÉG letre sem jott köztük
az elsobbsegi helyzet!
Hiszen az a VALOSÁGBAN akkortol áll elő amikor a két jármű az ütközést MÁR CSAK valamelyikük vagy mindketto HIRTELEN !!!! (es ezért veszelyes) manoverevel kerulhető el.
Erre az esetre adja meg a KRESZ, hogy
akkor MELYIK is legyen a vesztes hivatalbol.
A balrol erkezo
Az alarandelt utrol erkezo
A balra kanyarado
Az utszelrol elindulo
A savjat valtozato
stb
De!
Amig nincsenek TENYLEGSEN olyan kozel, hogy
MÁR CSAK A HIRTELEN manover segithet
...addig NINCS koztuk elsobbsegi helyzet sem!
Addig a vedettnek is keszen kell allnia arra, hogy lassit kicsit vagy enyhen elhuzodik.
Attol, hogy messze tavol jon egy auto jobbrol még kimehetek ele...egeszen addig, AMIG nem
kenyszeritem ezzel durva manoverre.
Attol, hogy a masik savban mögöttem jön valaki
még bemhetek ele...egeszen addig amig nem kenyszeritem ezzel durva manovere.
Füstkarikagyáros 2009.02.04. 13:40:05
Lunitari 2009.02.04. 13:40:10
Gontar 2009.02.04. 13:40:41
pd_ 2009.02.04. 13:41:15
"Bambano 2009.02.04. 12:42:28:
...Ergo, ha senki nem mond le az elsőbbségéről, akkor a teljes kocsisort el kell engedned." Na ez a hülyeség, erre mondtam a 10 méteres példát.
Füstkarikagyáros 2009.02.04. 13:42:16
Ilyet sem állítottam. Jajjaj, nehéz ez...
Matrix_ 2009.02.04. 13:42:57
És Ti meg tényleg toljátok befele tovább a sávba, a másik elé, a gép elejét, ha látod, hogy nem akar beengedni a delikvens?
i23kovacs 2009.02.04. 13:43:41
Nálam egyébként ez fordítva működik:
- látom hogy szépen indexel, a sávval párhuzamosan csorg/halad/várakozik -> tuti hogy beengedem.
- látom hogy indexel vagy sem, de befelé fúrja az orrát: tuti hogy felzárkózom az előttem lévő mögé, és dugja csak be az orrát az 1m-es résbe, ha tudja.
Nekem a beengedéssel jó személyes tapasztalataim vannak, 2.-3. kocsi, rosszab esetben a 10. be szokott engedni, amit én pedig meg szoktam köszönni. 10 kocsi az 50 méter. Mire jó a tolakodás?
pd_ 2009.02.04. 13:44:15
Pontosan, erre írtam a következőt: "pd_ 2009.02.04. 11:12:12 ...ugyanannyira nem jó, ha te az elsőbbség fogalma mögé bújva mondod azt, hogy márpedig be kell engednie, mert nem kell hirtelenkednie, mint az, hogy aki nem enged be, azt hajtogatja, hogy márpedig neki elsőbbsége volt."
Füstkarikagyáros 2009.02.04. 13:47:30
Lunitari 2009.02.04. 13:47:49
i23kovacs 2009.02.04. 13:48:40
"Erre az esetre adja meg a KRESZ, hogy
akkor MELYIK is legyen a vesztes hivatalbol.
"
A KRESZ nem azért van, hogy igazságot lehessen tenni utólag a karambolos vezetők között.
A KRESZ azért van, hogy az ilyen helyzeteket el lehessen kerülni.
De kár is erről vitatkozni, mert hát hülye rendőr, hülye bíró, ...
Matrix_ 2009.02.04. 13:50:04
i23kovacs 2009.02.04. 13:50:11
Lunitari 2009.02.04. 13:53:58
Nikorene 2009.02.04. 14:03:26
Füstkarikagyáros 2009.02.04. 14:37:04
Amúgy szerintem az elsőbbség szóból származik egy csomó feszültség. Benne van, hogy "első". Ezt hajlamosak vagyunk néha úgy érteni, hogy az én akaratom az "első", én megyek "elsőként", stb. Pedig csak annyit jelent az én olvasatomban, hogy véd a szabály attól, hogy valaki hirtelen manőverre kényszerítsen (v.ö.: defenzív vezetés).
Ha kihagyjuk a sokszor idézett szabályból a "hirtelen" szót, rengeteg szituációnak a megoldása kizárólag a türelmen, előzékenységen múlna. Miért került oda mégis ez a szó? Talán a jogalkotó azt feltételezte, hogy kár erre a kölcsönös jóindulatra számítani? :)
Más országokban hogyan szól a szabály, tudja valaki? Van benne ilyen "puhítás"? Tényleg érdekelne...
non olet (törölt) 2009.02.04. 14:45:09
Hmmmmm es ez az ember okitja a
masikat magas lorol...kinos.
De gondolom nem szegyelled magad.
Sot mint lathatzo buszke vagyra
...hogy mekkora farok vagy.
non olet (törölt) 2009.02.04. 14:47:30
Kovetesi tavolsag ?!!!
Mondom en tenyleg bunko vagy...
Ezzel a viselkedessel, egesz pontosan:
Kurve nagy bunko es faszpaarszt.
mohusssska 2009.02.04. 14:47:54
Nikorene 2009.02.04. 14:52:47
Ha meg tud állni, akkor megvan a követési távolság, neme?
vagy a követési távolság, az 1 autónyi hely + amennyi ahhoz kell, hogy meg tudjak állni?
non olet (törölt) 2009.02.04. 14:57:17
A Bécsi Egyezemény amely az
összes europai KRESZ alapja
...igy fogalmaz:
"aa) Az a követelmény, amely szerint
a vezető köteles „áthaladási elsőbbséget”
adni más járműveknek,
azt jelenti, hogy
a vezetőnek nem szabad haladását vagy forgalmi műveletét folytatnia vagy újra kezdenie,
ha ezzel más járművek vezetőit
járművük irányának vagy sebességének
hirtelen megváltoztatására kényszeríti."
(gondolom ez eleg vilagos)
non olet (törölt) 2009.02.04. 15:02:38
Leirtam korabban mennyi a
SZABALYOS kovetesi tavolsag...
De akkor ujra, ime:
3-5 km/h temponal ~1 meter
10 km/h eseten 3 meter
20 km/h eseten 7 meter
30 km/h eseten 12 meter
Füstkarikagyáros 2009.02.04. 15:05:49
(aa) The requirement that a driver shall "give way" to other vehicles means that he must not continue or resume his advance or manoeuvre if by so doing he might compel the drivers of other vehicles to change the direction or speed of their vehicle abruptly.
www.unece.org/trans/conventn/crt1968e.pdf
Lunitari 2009.02.04. 15:10:31
"Követési távolság
27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.
"
Nikorene 2009.02.04. 15:13:09
Lunitari 2009.02.04. 15:13:34
Nikorene 2009.02.04. 15:14:32
Lunitari 2009.02.04. 15:15:00
Nikorene 2009.02.04. 15:16:54
non olet (törölt) 2009.02.04. 15:17:35
Igen az angol fordiats jobb...
abruptly= VÁRATLANUL
(a magyar hirtelen helyett)
Tehat nem lephetem meg !!!!!
Igy ertendo a hirtelen.
Vagyis jol mondjuk nehanyan.
Ha van ideje felfogni, hogy eppen
mit csinalok akkor szabalyos vagyok.
Hanem hagyok neki idot az alkalmazkodsara
akkor már szabalytalan vagyok es akkor
mar nem adtam meg az elsobbseget.
Nikorene 2009.02.04. 15:21:17
non olet (törölt) 2009.02.04. 15:21:28
Nem ez a 6. osztályos fizika :-)))
Ami alapjan a szakerto kiszamolja
tartottal-e elegendo kovetesit...
Ami 90km/h eseten pl. 60 mter korul van
A palyan 130-nal pedig 100 meter folott!!!
A Hungarian 70-nel pedig 40 meter ...
..és ebbe siman beferek, csak
TARTSD MEG! ezt a 40 metert...
Koszike!
Lunitari 2009.02.04. 15:21:41
non olet (törölt) 2009.02.04. 15:22:49
Amig NINCS zarovonal addig
a kanyarodobol is valthatok...
Lunitari 2009.02.04. 15:23:29
non olet (törölt) 2009.02.04. 15:23:47
jajjajjajj 6. osztalyos fizika remlik-e...
Nikorene 2009.02.04. 15:24:33
non olet (törölt) 2009.02.04. 15:25:37
Nem mondhatod, mert
akkor ugye nem figyeltel...
...és az is bajt hoz rád :-))
Nikorene 2009.02.04. 15:25:45
Nikorene 2009.02.04. 15:27:12
non olet (törölt) 2009.02.04. 15:27:36
JOL es PONTOSAN ertekelted a macisajt esetet!
Miert is ne mehetnek ki ...?
Lunitari 2009.02.04. 15:27:56
Lunitari 2009.02.04. 15:28:49
Matrix_ 2009.02.04. 15:31:18
Lunitari 2009.02.04. 15:33:18
non olet (törölt) 2009.02.04. 15:34:40
Szolj...,ha neked olyan kepesseged van
ami a fizika folott áll!
Milyen auto az.... ami elobb all meg,
mint azt a fekezes fizikaja megengedi?
Ja, tudom az eppen utkozo...:-)))
Lunitari 2009.02.04. 15:39:21
www.keresni.hu/F%C3%A9kt%C3%A1vols%C3%A1g_-_l%C3%A1that%C3%B3s%C3%A1g
non olet (törölt) 2009.02.04. 15:43:06
De csak ez a MINIMUM esete a
technika mai alassa mellett.
Ettol CSAK tobb lehet a valosag...
Ezert szokot gyakran 4-5 auto egymasba szaladni
suru forgalomban varosban 30-al is....amikor csak 1-2 metert tartanak egymas mogott.
Gondolj erre amikor eppen az
elotted levo seggeben autozol!
30 km/h eseten 7-9 metert haladsz
lassualas nelkul mire a fekre lepsz
az OK meglatasatol kezdve....
..és ha az OK elotted nem
fekez alal meg hanem utkozve
vagy oldalrol bevegodik eled
akkor KELL még a fékezési út IS.
Ami ekkor cirka 4 méter lesz...
Tehat 30-nal ÖSSZESEN 12 meter kell pl.
ha a mellek utrol eled vagodik valami.
A Hungarian 70-nel pedig 40 meter!!!
...vagy elrantod oldalra, ha mod van ra.
Lunitari 2009.02.04. 15:43:20
Nikorene 2009.02.04. 15:44:30
Lunitari 2009.02.04. 15:46:28
non olet (törölt) 2009.02.04. 15:49:32
Igen a betontomb jo.
Markolo mar esett le teherautorol?
(elekszel aTV-ben volt...)
Aztan az oldalrol bezugok
Aztan az elotetd utkozo(k) amibe ugya
soxor siman beleszall meg azert
3-4 masik hatultrol tipikusan ...
A fizikat megerosazkolni nem tudod!
Mas kerdes, hogy az aramlo forgalomban
valoban el szokas felejteni, mert
az ido kozel 100%-ában csak normal fekezes tortenik elottunk.
De ettol meg baromsag 4-5 meternel kozelebb a seggebe bujni a masiknak mar ~30 km/h folott is!
Nikorene 2009.02.04. 15:50:17
Kurve nagy bunko es faszpaarszt." .. :)
non olet (törölt) 2009.02.04. 15:55:30
A felmeter az kb. 5 km/h-ig eleg.
JO reflex-el mondjuk 8 km/h -ig.
Gyengebbel meg ugyis neki megy a hatso...
non olet (törölt) 2009.02.04. 15:58:07
Aha tehat a fizika mar gyozott...
Mas kerdes a valo vilag gyakorlata.
Mint irtam ott nem szokas szamitani a bajra...de ha megis baj van akkor cserbe
ezert.. tobben is megszivjak tipikusan.
Matrix_ 2009.02.04. 15:58:54
Lunitari 2009.02.04. 15:59:51
non olet (törölt) 2009.02.04. 16:03:38
Nem arrol van itt nagyban szo, hogy
nem tudod kizarni azt akit tenyleg akarsz,
ha figyelsz es ez a celod...hanem
arrol, hogy ez nem szabalyos...
Sot soxor bunkosag is egyben.
leaping cat 2009.02.04. 16:03:54
13öreg 2009.02.04. 16:06:39
Németországban bátran megyek besorolós szituba, mert midig beengedtek, sőt olyan is volt, hogy a főútvonalon MEGÁLLT, hogy elengedjen én rossz Magyar szokás szerint nem hittem el (itthon ebbe szituban szoktak ütközni akiknek már volt egy kőfelverődésük a motorháztetőn),és közösen integettünk míg el nem indultam. Senki nem dudált mögötte. Szar ilyenek után hazajönni, és olvasgatni a sok baromságot.
non olet (törölt) 2009.02.04. 16:19:23
Harom eset lehetseges....
1. az alarendelt helybol lassit ettol
a folrendelt megnyugszik es megy tovabb.
Normal eset.
2. az alarendelt nem egyertelmeun lassit
a folerendelt ezt latva felkeszul a heylzet kezelesere... elveszi a labat a gazrol, esetleg halvanyan fekez is, es ha kell picit
manoverezik is a masik miatt...
Hatar eset...elsobbseg még nem serult.
Veszhelyzet ugyanis nem alakult ki...
3. az alarendelt lathatoan nem lassit
a folerendelt emeiatt erosen fekezni es/vagy menekulni KENYERUL ez az elsobbseg meg NEM adasa. Ami szabalytalan eset sot esetleg baleset is...
A veszhelyzetert az alarendelt a felelos.
Nikorene 2009.02.04. 16:21:18
Ugyanakkor Téged se engednek se sávot váltani, se kanyarodni, ha arról van szó. Szal nekem ez a tapasztalatom... lehet, hogy csak hülyék a bajorok :)
!marduci! 2009.02.04. 16:38:06
Matrix_ 2009.02.04. 16:42:29
leaping cat 2009.02.04. 16:44:57
4. a fölérendelt nem lassít, az alárendelt sem, össze is ütköznek. Az alárendelt hőbörög, hogy dehát a fölérendelt lassíthatott volna, az belefér az elsőbbségébe.
5. a fölérendelt nem lassít, az alárendelt kénytelen-kelletlen lassít, és legnagyobb sajnálatára megadja az elsőbbséget.
blöff 2009.02.04. 19:12:08
Ez a baj, magyar felfogás, udvariasság, etikett semmi, csak az ököljog.
A_szallito 2009.02.04. 21:12:45
Attol fugg. En pl reggel szinte mindig kesesben vagyok, ezert minden folosleges perc (elvesztett zoldlampa) szamit es osszeadodik. Amugy a stresszhez egyreszt hozza lehet szokni, masreszt aki tenlyeg siet az nem engedheti meg maganak hogy az idegeskedes miatt sokat hibazzon es emiatt lemaradjon.
Felreertesek elkerulese vegett jelzem hogy nem, nem a topikban szereplo autostarsat es nem is a nyomulast vedem. :D
i23kovacs 2009.02.04. 22:50:30
Lunitari, ezt megkaptad :-)
Besunnyogna eléd, ha nem hagyod bunkó is vagy meg szabálytalan is :-)))
Füstkarikagyáros 2009.02.04. 22:52:26
Másik elgondolkodtató kérdés: ha bunkóság használni a sávot nagy forgalomban, akkor vajon mi a f.szért építették oda? Ezért tart itt ez az ország mi?
/ megfejtés: a) mindegy; b) 1. jobb /
lotht 2009.02.04. 23:16:18
Mögötte pedig én, balra indexelve.
Mögém ért valaki, aki úgy gondolta, elhalad balról mellettem a záróvonalon, és index ellenére, hogy beálljon a keresztben álló autó elé.
Közben zöld lett, elindultunk.
Elég kellemetlen lehetett neki a szembejövőben...
B.GY. 2009.02.04. 23:26:38
BGyRacer 2009.02.05. 00:12:01
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.05. 02:16:03
Hm, már itt léphettek volna, elvileg ott már záróvonala van nem? Lehet hogy abban a keresztben nincs?
De a vége happy end, remélem a rendőrök jól megbaszták... mindkét értelemben :)
gezabá (törölt) 2009.02.05. 10:15:05
Lunitari 2009.02.05. 11:17:03
@gezabá: Igen, én is leírtam már fentebb ezt, de azt amit nem akarnak nem látják meg.
S most egy infó: A hirtelen szó azért került csak bele a KRESZ szövegébe, hogy azért a "szándékosan nekimegyek, mert én jövök a főúton vagy mert épp meg akarom ölni" dolgokat ne lehessen védeni és nem azért, hogy folyamatosan behúzva a másik sávba a felezővonalon keresztül is mehessek, mert nem kell elsőbbséget adnom, hiszen nem hírtelen tettem. Ennyi.
Lunitari 2009.02.05. 11:19:33
Lunitari 2009.02.05. 11:24:40
Sir Zet 2009.02.05. 11:32:49
Füstkarikagyáros 2009.02.05. 12:18:33
Lunitari: tudsz-e példát mondani, ahol a megszűnő sáv végén záróvonal van? Vagy milyen helyzetről beszélsz? Amúgy a fenti "infó" a te véleményed, és nem válik jobban ténnyé, ha objektív igazságnak állítod be. Ez is a "szellemiség" ugye? Nem azt jelenti a szó, amit általában, hanem azt, ami a szellemiségbe belepasszol (és a te álláspontodat is alátámasztja). Nem vagy valami jó vitapartner, de ha ez a maszatolás neked beválik az életben, csináld csak - én nem kajálom meg.
Lunitari 2009.02.05. 12:22:42
Lunitari 2009.02.05. 12:36:15
Füstkarikagyáros 2009.02.05. 12:46:29
Lunitari 2009.02.05. 12:50:45
Füstkarikagyáros 2009.02.05. 12:58:32
"Born stupid? Try again..."
Lunitari 2009.02.05. 13:14:11
Lunitari 2009.02.05. 13:15:13
Füstkarikagyáros 2009.02.05. 13:27:36
Lunitari 2009.02.05. 13:34:20
Lunitari 2009.02.05. 13:35:51
Füstkarikagyáros 2009.02.05. 13:45:34
Lunitari 2009.02.05. 14:04:43
Maura 2009.02.05. 18:51:50
Elore felek, hogy nem tudok majd a megfelelo forgalmi savba besorolni minden esetben, mert nem ismerem az adott kornyeket, igy senki nem fog beengedni az utolso metereken, tovabba en leszek a kocsogmagyar, akinek kulfoldi a rendszama...
Hihetetlen paraszt az atlag kozlekedo ahogy ezeket a blogokat olvasom:(((
Tenyleg nehez udvariasnak es elozekenynek lenni?
Az en napombol az, hogy maximalisan elozekeny vagyok, kb osszesen (mindent belekalkulalva) ot percet vesz el. ezert az ot percert erdemes haborut inditani az utakon?
Verzohabzo szajjal anyazni, buntetni, regulazni a masikat, karomkodni, mutogatni, es adott esetben autot torni?...