Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Büntetett a habzó szájú nő

2009.02.04. 07:27 :: Kisikasa

Mókusélet ugyan sztorija végén úgy érzi nincs tanulság, mégis sokat mondó kis történettel állunk szemben. Hogy miért is? Olvassátok!

A Fiumei úton haladtam az Orczy felé - tudom, sikeres nem lehetek, ha erre járok. Aki ismeri a környéket, az tudja, hogy a Kőbányaihoz érve egy sáv balra kanyarodik és egy megy tovább egyenesen. Na, ez az a  kereszteződés, ahol az eset kezdődött.

Itt 4 típusú vezetővel szoktam találkozni:

1.fogalma sincs hol van, nem ismeri a környéket, rájön, hogy egyenesen akar tovább menni, de elcseszte a sávot,

2.pontosan tudja, hogy előzi a sorban állókat, a kanyarodóban halad, de indexet kiteszi és valaki majd csak beengedi,

3.pont leszarja, hogy a szabályosan haladók 3-4 lámpaváltást,várnak, hogy átmehessenek, de neki sokkal fontosabb a dolga, tehát előrevágtat, félig rááll a zebrára, esetleg az orrát is bedugja, hogy mindenképp be tudjon menni+ te úgyis ráérsz,

4. beáll a balra kanyarodó sávba, majd ha az egyenesen haladóké zöldre vált:
a. megpróbál legyorsulni és bevágni eléd...majd valszeg magömlése lesz, hogy milyen fasza gyerek
b. elindul a piros jelzés ellenére, párhuzamosan halad és indexel, hogy engedd be.

Na ezt az utolsó két típust nem szoktam beengedni! Most majd jól megmondjátok, hogy bunkó vagyok, de én már ragadtam be ebbe a kereszteződésbe úgy, hogy 4. autóként indultam, de 3-an jöttek szabálytalanul és mivel őket beengedték elől, én maradtam cikiben.

Szóval elsőként állok a lámpánál, mikor is egy fekete A osztály esik mellém egy 30 körüli hölggyel. Észre veszem a szemem sarkából, hogy mutogat. Átnézek, konstatálom, hogy nem rokonom, nem is ismerősöm, bambulok tovább. Egyszer csak duda, ismét átnézek, látom mutogat, hogy be akar jönni.....hja kicsim akkor használni kéne az indexet! a gondolat olvasást nekem még nem oktatták. Zöldre vált a lámpa elindulok, a mögöttem jövőt majdnem lekoccolja, harmadikként egy rendőrautó indul, aki beengedi.

Haladunk tovább az Orczyn, de a hölgy úgy gondolta büntet, mert nem engedték be, ezért a Vajda Péter u-i kereszteződés előtt a balra kanyarodó sávba kivág, majd megelőzve a mögöttem jövőt elé vág. Elértünk a Diószeghy kereszteződésig, ahol szintén egy sáv balra kanyarodó van,  egy megy tovább. Mivel a Nagyváradtól a dugó visszatorlódott, a kereszteződés túlsó feléig állt a kocsisor.

Zöldre vált a lámpa, állok békésen, átmenni úgysem tudok. Hölgy dudál. Benézek a visszapillantóba kérdőn, mégis hová kéne mennem? Ismét mutogat, majd megint duda és ordít, "mennyé mááá"! Én állok, erre ő bő gáz, kis kuplung menekülő egyes kivág a kanyarodóba, majd be elém és megáll a kereszteződés KÖZEPÉN! Ezt már a rend békés őrei sem bírták nézni, villogó bekapcs, sziréna szintén és mellé hajtottak. A következő lámpaváltásnál tudtam átmenni a kereszteződésen és láttam, hogy hölgy habzó szájjal veszekszik a rendőrökkel.

Tanulság? Az nincs, talán csak annyi, hogy emberek, hova a fenébe siettek? Megéri stresszelni 3-4 percért?

301 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye rendőr sztereotípia béna kresz női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bambano 2009.02.04. 13:30:40

@Füstkarikagyáros: láttunk már olyat, hogy egy jogszabály fogalmazása nem sikerült pontosra és vélt vagy valós kiskapukat kihasználtak emiatt...

Valószínűleg a nézeteltérés oka a hirtelen jelző értelmezése lehet, másra már nem tudok gondolni.

Füstkarikagyáros 2009.02.04. 13:32:23

@Lunitari: hát én nem emlékszem a kreszben olyasmire, hogy mikor *kötelező* a tükörbe nézni, de ebben a kérdésben meggyőzhető vagyok. Szabályt idézhetnél a tükörhasználattal kapcsolatban. Azt, hogy érdemes, nem vitatom. non olet helyett nem akarok reagálni, de kétlem, hogy a vitatott manővernél ne nézné a tükröt. És ezzel együtt pofátlankodik be/vált magabiztosan sávot (ízlés szerint).
A "nem engedik be" művelet hogyan valósul meg szabályosan? Látom, hogy indexel, sorol elém és ha nem veszem el a gázt koccanunk, de azért bevállalom a koccanást, mert ez az én sávom? Így valahogy?

Nikorene 2009.02.04. 13:35:23

@Füstkarikagyáros: nálam a "nem engedem be" az úgy van, hogy megyek MELLETTE azzal a sebességgel, amivel ő, ha akar és tud (és a mögöttem lévő is úgy gondolja) mögém bejöhet, ha lassít. :)

Füstkarikagyáros 2009.02.04. 13:35:49

Nikorene: érezzük, az a hsz-em a poszt szempontjából off volt, a vita szempontjából nem.
Bambano: igen, az a szó a vita oka. De kérdezem még mindig: el tudod képzelni, hogy ok nélkül teszik oda azt a szót a szabályba? Ill. abból a célnól, hogy később figyelmen kívül lehessen hagyni? Hangsúlyozom, hogy nem egy szó félreérthető vagy hiányzik valamilyen körülmény, hanem plusszban van odaírva egy anélkül is értelmezhető mondatba. Szándékosan.

Lunitari 2009.02.04. 13:36:27

@Füstkarikagyáros: DE HOVÁ TOLJA BE, MIKOR NINCS IS OTT HELY????? OLYAN LASSÚ TEMPÓNÁL A KÖVETÉSI TÁVOLSÁG KB 50CM. ÁLLÓ HELYZETBEN MEG AKÁR 5CM. AKKOR MOST??? HA ELINDULÁSKOR TOLJA BE ENGEM MEGÁLLÁSRA KÉNYSZERÍT!!! RENDŐRSÉG VAGY VALAMI HIVATAL, AZONNAL KEZDJE LENYOMOZNI, HOGYKAPHATTAK ITT EGYESK JOGOSÍTVÁNYT!!!!

Füstkarikagyáros 2009.02.04. 13:37:11

Nikorene: szuper, ez van haladáskor, nincs vita. De ha araszolsz és bedugta eléd az orrát, akkor hogyan akadályozod szabályosan?

Lunitari 2009.02.04. 13:37:51

@Füstkarikagyáros: Az index nem jelent semmit csak szándékot. NEM jogosít fel semmire, főleg nem arra, hogy kötelező legyen lemondanom az előbbségemről.

non olet (törölt) 2009.02.04. 13:39:16

"Az elsőbbséget akkor is megkapod, ha lassan befurakodtak eléd. "

Nem megkapja... hanem ilyenkor
MÉG letre sem jott köztük
az elsobbsegi helyzet!

Hiszen az a VALOSÁGBAN akkortol áll elő amikor a két jármű az ütközést MÁR CSAK valamelyikük vagy mindketto HIRTELEN !!!! (es ezért veszelyes) manoverevel kerulhető el.

Erre az esetre adja meg a KRESZ, hogy
akkor MELYIK is legyen a vesztes hivatalbol.


A balrol erkezo
Az alarandelt utrol erkezo
A balra kanyarado
Az utszelrol elindulo
A savjat valtozato
stb


De!
Amig nincsenek TENYLEGSEN olyan kozel, hogy
MÁR CSAK A HIRTELEN manover segithet
...addig NINCS koztuk elsobbsegi helyzet sem!

Addig a vedettnek is keszen kell allnia arra, hogy lassit kicsit vagy enyhen elhuzodik.

Attol, hogy messze tavol jon egy auto jobbrol még kimehetek ele...egeszen addig, AMIG nem
kenyszeritem ezzel durva manoverre.

Attol, hogy a masik savban mögöttem jön valaki
még bemhetek ele...egeszen addig amig nem kenyszeritem ezzel durva manovere.

Füstkarikagyáros 2009.02.04. 13:40:05

Nyugi, Lunitari. Ha nem tudja betolni, akkor így járt. Ha be tudja koccanás nélkül, akkor buktad. Még ha megállásra is kényszerülsz (nem hirtelen, khm).

Lunitari 2009.02.04. 13:40:10

@Füstkarikagyáros: Nem dughatja be az orrát!!! Az index az semmi csak szándék. A felezővonal átélpésekor az elsőbségadás szabályát szeged meg, mert a másik nem mondott le róla és ez jogában áll!!!!

Gontar 2009.02.04. 13:40:41

Csak egy bajom van igazából az ilyenekkel (postban szereplő nő, Non olet stb...): részemről tök mind1, hogy szabályosnak vagy szabálytalannak gondolják az egyértelűen pofátlan viselkedést az utakon... Természetesen lehet próbálkozni a kanyarodósáv elején besorolni az egyenesen továbbmenőbe meg minden, még dühös sem leszek ezek miatt - max csóválom a fejem, hogy már megint egy idióta. :-) De amikor nem sikerül ezen manőverük (nem tudnak bevágni az elé, aki elé akartak), és ezért másokat "hibáztatnak", dudálnak, mutogatnak... habzik a szájuk... na, ez érthetetlen számomra...

pd_ 2009.02.04. 13:41:15

@Lunitari: Tükörbe bele kell nézni, vagy hátra kell fordulni, hogy lásd, hova mész, amikor sávot váltasz, igazad van. Ha valaki ezt nem teszi meg, felelőtlen és veszélyesen közlekedik. De szerintem itt nem erről van szó. Én legalábbis nem szoktam tükörbe nézés nélkül sávot váltani (nem is értem, hogy lehetne).

"Bambano 2009.02.04. 12:42:28:
...Ergo, ha senki nem mond le az elsőbbségéről, akkor a teljes kocsisort el kell engedned." Na ez a hülyeség, erre mondtam a 10 méteres példát.

Füstkarikagyáros 2009.02.04. 13:42:16

Lunitari: "NEM jogosít fel semmire, főleg nem arra, hogy kötelező legyen lemondanom az előbbségemről. "

Ilyet sem állítottam. Jajjaj, nehéz ez...

Matrix_ 2009.02.04. 13:42:57

És Ti tényleg inkább belementek, ha bepofátlankodja elétek vmi erőszaki/erőszakina az orrát, mintsem megálljatok, hiszen neked van igazad?
És Ti meg tényleg toljátok befele tovább a sávba, a másik elé, a gép elejét, ha látod, hogy nem akar beengedni a delikvens?

i23kovacs 2009.02.04. 13:43:41

@Füstkarikagyáros: araszoláskor elém, ha nem akarom, nem dugja be az orrát, az biztos.

Nálam egyébként ez fordítva működik:
- látom hogy szépen indexel, a sávval párhuzamosan csorg/halad/várakozik -> tuti hogy beengedem.
- látom hogy indexel vagy sem, de befelé fúrja az orrát: tuti hogy felzárkózom az előttem lévő mögé, és dugja csak be az orrát az 1m-es résbe, ha tudja.

Nekem a beengedéssel jó személyes tapasztalataim vannak, 2.-3. kocsi, rosszab esetben a 10. be szokott engedni, amit én pedig meg szoktam köszönni. 10 kocsi az 50 méter. Mire jó a tolakodás?

pd_ 2009.02.04. 13:44:15

@i23kovacs: Lehet nyugodtan tolakodni, csak ha valaki nem tűri, és csatt a vége, akkor nem kell hőbörögni.

Pontosan, erre írtam a következőt: "pd_ 2009.02.04. 11:12:12 ...ugyanannyira nem jó, ha te az elsőbbség fogalma mögé bújva mondod azt, hogy márpedig be kell engednie, mert nem kell hirtelenkednie, mint az, hogy aki nem enged be, azt hajtogatja, hogy márpedig neki elsőbbsége volt."

Füstkarikagyáros 2009.02.04. 13:47:30

@i23kovacs: remek, akkor engem beengednél. Szerintem sem követendő az erőszakos átsorolás példája. Nem is arról vitázom (én legalábbis), hogy ez szép dolog-e, hanem hogy a szabály szerint megengedett-e (és milyen körülmények között).

Lunitari 2009.02.04. 13:47:49

@Matrix_: Bele, ha már úgyis sérült az autó ;) Igy ingyé van a javítás, de volt egy kavicsfelverődésem a motorháztetőn akkor is megtettem. Ez van, ha már úgyis le kell tennem a kocsit, akkor legalább legyen ingyen, amíg vannak ilyen hülyék....

i23kovacs 2009.02.04. 13:48:40

@non olet: itt a felfogásbeli különbség lényege:

"Erre az esetre adja meg a KRESZ, hogy
akkor MELYIK is legyen a vesztes hivatalbol.
"

A KRESZ nem azért van, hogy igazságot lehessen tenni utólag a karambolos vezetők között.

A KRESZ azért van, hogy az ilyen helyzeteket el lehessen kerülni.

De kár is erről vitatkozni, mert hát hülye rendőr, hülye bíró, ...

Matrix_ 2009.02.04. 13:50:04

@Lunitari: ha már sérült. És ha nem?

i23kovacs 2009.02.04. 13:50:11

Na asszem én szép lassan kiszállok ...

Lunitari 2009.02.04. 13:53:58

@Matrix_: Akkor úgy tapadok az előttem haladóra, hogy megállni tudjak (lassú tempónál ez nem gond), de bejönnie khmm lehetetlen max ha nekem jön oldalról...szar ügy (Itt a bunkotók be nem engedéséről van szó és nem arról, hogy így megyek végig a városon...)

Nikorene 2009.02.04. 14:03:26

@Füstkarikagyáros: Ha araszolok, és elbambultam, és betolta az orrát, akkor lúzer vagyok, és akkor nem megyek neki ofkorz, annyira azért nem vagyok elborult elméjű :) De nem szokta betolni az orrát, csak húzza, húzza, aztán már nem húzza... egyetlen egyszer sikerült koccannom egy ilyen hölggyel, aki úgy gondolta, hogy ha rámhúzza a kormányt akkor én majd lemegyek a padkára, hogy ő elférjen, nem fért el, kapott egy horpit az ajtajára, és egy piros csíkot a lökhárítójára, nekem meg kiesett az amúgy is törött jobb első türköm... a lökösömet meg lepolíroztam újra. meg se álltunk.

Füstkarikagyáros 2009.02.04. 14:37:04

Úgy látom elvi vita már nincs :) Max mindenki kicsit másképp képzeli el a szitut, amire a szabályt alkalmazzuk. Nyilván mindenki a maga javára csúsztat egy kicsit.

Amúgy szerintem az elsőbbség szóból származik egy csomó feszültség. Benne van, hogy "első". Ezt hajlamosak vagyunk néha úgy érteni, hogy az én akaratom az "első", én megyek "elsőként", stb. Pedig csak annyit jelent az én olvasatomban, hogy véd a szabály attól, hogy valaki hirtelen manőverre kényszerítsen (v.ö.: defenzív vezetés).

Ha kihagyjuk a sokszor idézett szabályból a "hirtelen" szót, rengeteg szituációnak a megoldása kizárólag a türelmen, előzékenységen múlna. Miért került oda mégis ez a szó? Talán a jogalkotó azt feltételezte, hogy kár erre a kölcsönös jóindulatra számítani? :)
Más országokban hogyan szól a szabály, tudja valaki? Van benne ilyen "puhítás"? Tényleg érdekelne...

non olet (törölt) 2009.02.04. 14:45:09

"egy kavicsfelverődésem a motorháztetőn akkor is megtettem"

Hmmmmm es ez az ember okitja a
masikat magas lorol...kinos.

De gondolom nem szegyelled magad.
Sot mint lathatzo buszke vagyra
...hogy mekkora farok vagy.

non olet (törölt) 2009.02.04. 14:47:30

"Akkor úgy tapadok az előttem haladóra, hogy megállni tudjak (lassú tempónál ez nem gond), de bejönnie khmm lehetetlen "

Kovetesi tavolsag ?!!!

Mondom en tenyleg bunko vagy...
Ezzel a viselkedessel, egesz pontosan:
Kurve nagy bunko es faszpaarszt.

mohusssska 2009.02.04. 14:47:54

KÉJENC ha kiszállnál elbasználak mint a szarr

Nikorene 2009.02.04. 14:52:47

@non olet: "Akkor úgy tapadok az előttem haladóra, hogy megállni tudjak "

Ha meg tud állni, akkor megvan a követési távolság, neme?
vagy a követési távolság, az 1 autónyi hely + amennyi ahhoz kell, hogy meg tudjak állni?

non olet (törölt) 2009.02.04. 14:57:17

"Más országokban hogyan szól a szabály, tudja valaki? "

A Bécsi Egyezemény amely az
összes europai KRESZ alapja
...igy fogalmaz:


"aa) Az a követelmény, amely szerint
a vezető köteles „áthaladási elsőbbséget”
adni más járműveknek,

azt jelenti, hogy

a vezetőnek nem szabad haladását vagy forgalmi műveletét folytatnia vagy újra kezdenie,

ha ezzel más járművek vezetőit

járművük irányának vagy sebességének
hirtelen megváltoztatására kényszeríti."

(gondolom ez eleg vilagos)

non olet (törölt) 2009.02.04. 15:02:38

@Nikorene:

Leirtam korabban mennyi a
SZABALYOS kovetesi tavolsag...

De akkor ujra, ime:

3-5 km/h temponal ~1 meter
10 km/h eseten 3 meter
20 km/h eseten 7 meter
30 km/h eseten 12 meter

Füstkarikagyáros 2009.02.04. 15:05:49

@non olet: Kösz, világos!


(aa) The requirement that a driver shall "give way" to other vehicles means that he must not continue or resume his advance or manoeuvre if by so doing he might compel the drivers of other vehicles to change the direction or speed of their vehicle abruptly.

www.unece.org/trans/conventn/crt1968e.pdf

Lunitari 2009.02.04. 15:10:31

@non olet: :)))

"Követési távolság

27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.
"

Nikorene 2009.02.04. 15:13:09

@non olet: huhh... a KRESZ megfelelő részét idekopiznád nekem? :) van benne ilyen táblázat vagy mi?

Lunitari 2009.02.04. 15:13:34

@non olet: Lehet, de mégis nekem adtak igazat az intézkedő rendőrök, úgyhogy nyugodtan dugd csak be a kocsid orrát és ha kocc után pofázol még pár fogadat is elveszítheted.....

Nikorene 2009.02.04. 15:14:32

@non olet: Vagy esetleg mégiscsak az van, amit Lunitari írt, hogy akkor a követési távolság, ami a biztonságos megálláshoz kell? És ha meg tud állni, akkor betartotta a követési távolságot?

Lunitari 2009.02.04. 15:15:00

@non olet: Ezt honnan vetted? MEGA LOL ismét :) Milyen KRESZ könyved van???? Lehet valami gyerek könyvőb tanultál vezetni

Nikorene 2009.02.04. 15:16:54

@non olet: ugyanakkor arra se kaptam választ, hogy hogy akarsz Te szabályosan sávot váltani, ha a lámpa előtt záróvonal van X méteren és Te a kanyarodó sávban állsz :)

non olet (törölt) 2009.02.04. 15:17:35

@Füstkarikagyáros:

Igen az angol fordiats jobb...

abruptly= VÁRATLANUL
(a magyar hirtelen helyett)

Tehat nem lephetem meg !!!!!
Igy ertendo a hirtelen.

Vagyis jol mondjuk nehanyan.

Ha van ideje felfogni, hogy eppen
mit csinalok akkor szabalyos vagyok.

Hanem hagyok neki idot az alkalmazkodsara
akkor már szabalytalan vagyok es akkor
mar nem adtam meg az elsobbseget.

Nikorene 2009.02.04. 15:21:17

@non olet: ha ezen helyen, ahol a dolog történt Te behúzod a kocsidat én meg belemegyek, akkor simán mondhatom, hogy váratlan volt... fene se gondolta, hog yTe egyenesen akarsz menni egy kanyarodó sávból :D

non olet (törölt) 2009.02.04. 15:21:28

@Nikorene:

Nem ez a 6. osztályos fizika :-)))

Ami alapjan a szakerto kiszamolja
tartottal-e elegendo kovetesit...

Ami 90km/h eseten pl. 60 mter korul van
A palyan 130-nal pedig 100 meter folott!!!

A Hungarian 70-nel pedig 40 meter ...
..és ebbe siman beferek, csak
TARTSD MEG! ezt a 40 metert...
Koszike!

Lunitari 2009.02.04. 15:21:41

@non olet: Bizony nem, amíg vannak ilyen hülyék mint te, akik betolják a másik elá az autjuk orrát majd azzal jönnek, hogy nem hírtelen csinálták...Nem? Kinek nem? A 60 éves vagy a 21 éves sofőr számára nem volt hirtelen, hogy behúztad a kormányt? Az indexet ne írd le mert szándékon kívűl semmit nem jelent ;)) A ti szabályaitok szerint macisajtnál kimehetek ha épp áll a sor és nem is kell köszöngetni, hiszen nem beengedtek hanem nekem be lehetett mennem, nem volt elsőbbségi helyzet....persze, persze

non olet (törölt) 2009.02.04. 15:22:49

@Nikorene:

Amig NINCS zarovonal addig
a kanyarodobol is valthatok...

Lunitari 2009.02.04. 15:23:29

@non olet: Ki nem szarja le a szakértői fizikát? Na ebből látszik mekkora idióta vagy :)) Máskor a KRESZ-ből vagdalsz ide most meg a szakértőktől :))))

non olet (törölt) 2009.02.04. 15:23:47

@Lunitari:

jajjajjajj 6. osztalyos fizika remlik-e...

Nikorene 2009.02.04. 15:24:33

@non olet: tehát nem függ a kocsi állapotától, típusától, méretétől, a gumik, fékek állapotáról, az időjárástól, az út minőségétől, csak kizárólag a sebességtől ? :D Nemá.

non olet (törölt) 2009.02.04. 15:25:37

"fene se gondolta"

Nem mondhatod, mert
akkor ugye nem figyeltel...
...és az is bajt hoz rád :-))

Nikorene 2009.02.04. 15:25:45

@non olet: akkor olvasd el mégeccer a történet, majd olvasd hozzá a Te első hozzászólásodat... Szerinted? :)

Nikorene 2009.02.04. 15:27:12

@non olet: :) nem fogod megmagyarázni nekem, hogy nekem számítanom kell arra, hogy valaki a kanyarodó sávból egyenesen megy tovább, és ki is kell tudnom védeni az ilyen baleseteket, mert ha nem, akkor én leszek a hibás. Ezt azért Te se gondolhatod komolyan :D

non olet (törölt) 2009.02.04. 15:27:36

@Lunitari:

JOL es PONTOSAN ertekelted a macisajt esetet!
Miert is ne mehetnek ki ...?

Lunitari 2009.02.04. 15:27:56

@non olet: CSak hajtogatod a magadét, fentebb bevágtam a KRESZ részét..érted-é, vagy most nem számít? Szánalmas egy véglény vagy, már bocs.

Lunitari 2009.02.04. 15:28:49

@non olet: Mert ha akarnak egy cm helyet se hagynak rá neked....mondjuk ezért?

Matrix_ 2009.02.04. 15:31:18

@non olet: ezek a fékutak ha jól sejtem. Tehát ez arra az esetre érvényes, ha leejtenek eléd egy 3,5 tonnás betontömböt, akkor ennyi út felett már megállsz. De az autók azok mennek ám!!

Lunitari 2009.02.04. 15:33:18

@non olet: Figyelj arra is, hogy a fentről beléd csapodó repülőgépeket(reményeim szerint) el tudd kerülni!

non olet (törölt) 2009.02.04. 15:34:40

@Lunitari:

Szolj...,ha neked olyan kepesseged van
ami a fizika folott áll!

Milyen auto az.... ami elobb all meg,
mint azt a fekezes fizikaja megengedi?

Ja, tudom az eppen utkozo...:-)))

non olet (törölt) 2009.02.04. 15:43:06

@Nikorene:

De csak ez a MINIMUM esete a
technika mai alassa mellett.

Ettol CSAK tobb lehet a valosag...

Ezert szokot gyakran 4-5 auto egymasba szaladni
suru forgalomban varosban 30-al is....amikor csak 1-2 metert tartanak egymas mogott.

Gondolj erre amikor eppen az
elotted levo seggeben autozol!

30 km/h eseten 7-9 metert haladsz
lassualas nelkul mire a fekre lepsz
az OK meglatasatol kezdve....
..és ha az OK elotted nem
fekez alal meg hanem utkozve
vagy oldalrol bevegodik eled
akkor KELL még a fékezési út IS.
Ami ekkor cirka 4 méter lesz...

Tehat 30-nal ÖSSZESEN 12 meter kell pl.
ha a mellek utrol eled vagodik valami.

A Hungarian 70-nel pedig 40 meter!!!

...vagy elrantod oldalra, ha mod van ra.

Lunitari 2009.02.04. 15:43:20

eki.sze.hu/ejegyzet/ejegyzet/zvikli/kt0809.htm itt is nézhete mennyi mindentől is függ a dolog....

Nikorene 2009.02.04. 15:44:30

@Lunitari: hagyd, ha csúsztatsz, akkor arra reagál. Ha normális dolgot írsz, a felett nagyvonalúan elsiklik

Lunitari 2009.02.04. 15:46:28

@non olet: Persze persze, 20 éve vezetek és mindig megtudtam állni, főleg lépésben haladva mégha a másiktól max 50cm-re is mentem és állóra fékezett...idióta

non olet (törölt) 2009.02.04. 15:49:32

@Matrix_:

Igen a betontomb jo.

Markolo mar esett le teherautorol?
(elekszel aTV-ben volt...)

Aztan az oldalrol bezugok

Aztan az elotetd utkozo(k) amibe ugya
soxor siman beleszall meg azert
3-4 masik hatultrol tipikusan ...

A fizikat megerosazkolni nem tudod!

Mas kerdes, hogy az aramlo forgalomban
valoban el szokas felejteni, mert
az ido kozel 100%-ában csak normal fekezes tortenik elottunk.

De ettol meg baromsag 4-5 meternel kozelebb a seggebe bujni a masiknak mar ~30 km/h folott is!

Nikorene 2009.02.04. 15:50:17

@non olet: őőő... És nálad mindíg megvan a 12 méter 30-nál, természetesen. És amikor Te saját magad elé bevágsz a kanyarodó sávból a lámpa után, akkor rálépsz a fékre, hogy megint csak meglegyen a 12 méter, sőt, eleve úgy is indulsz el a lámpánál, hogy az előtted lévő és közötted mindíg meglegyen követési távolság... mire 30-ra érsz, már 12 méter van közted és az előtted lévő között. Ugye így van, és Te nem vagy "egesz pontosan:
Kurve nagy bunko es faszpaarszt." .. :)

non olet (törölt) 2009.02.04. 15:55:30

@Lunitari:

A felmeter az kb. 5 km/h-ig eleg.
JO reflex-el mondjuk 8 km/h -ig.
Gyengebbel meg ugyis neki megy a hatso...

non olet (törölt) 2009.02.04. 15:58:07

@Nikorene:

Aha tehat a fizika mar gyozott...

Mas kerdes a valo vilag gyakorlata.

Mint irtam ott nem szokas szamitani a bajra...de ha megis baj van akkor cserbe
ezert.. tobben is megszivjak tipikusan.

Matrix_ 2009.02.04. 15:58:54

@non olet: Ez mind szép, de az élet nem így működik. Főleg azért, mert ha pl 40m-t tartok a hungárián akkor pont 3 autó fog bejönni elém. Ami nem gond mert pont leszarom hényan mennek előttem, de ha ragaszkodnék a követlési távolság tézisedhez egyszercsak meg kéne hogy állja, mert mindenki bejön elém...

Lunitari 2009.02.04. 15:59:51

@non olet: Igen és szerinted mennyivel megy a sor ahová a köcsög be akar várni és épp indul a lámpától? NA? Na? Na? CSak nem 5-el kb vagy épp áll, tehát ott 1cm is lehet a rés....nekem meg kurvánál is jobbak a reflexeim, gyorsabb mint a fény (az előttem haladó féklámpájáé)...

non olet (törölt) 2009.02.04. 16:03:38

@Lunitari:

Nem arrol van itt nagyban szo, hogy
nem tudod kizarni azt akit tenyleg akarsz,
ha figyelsz es ez a celod...hanem
arrol, hogy ez nem szabalyos...

Sot soxor bunkosag is egyben.

leaping cat 2009.02.04. 16:03:54

Ha egy jól belátható kereszteződés felé halad két jármű azonos sebességgel ás távolságban, akkor melyik mehet át hamarabb? Az alárendelt úton közlekedő, hiszen a főúton közlekedő igazán lassíthat (gázelvétel elég), és akkor pont befér előtte.

13öreg 2009.02.04. 16:06:39

Csak annyit.
Németországban bátran megyek besorolós szituba, mert midig beengedtek, sőt olyan is volt, hogy a főútvonalon MEGÁLLT, hogy elengedjen én rossz Magyar szokás szerint nem hittem el (itthon ebbe szituban szoktak ütközni akiknek már volt egy kőfelverődésük a motorháztetőn),és közösen integettünk míg el nem indultam. Senki nem dudált mögötte. Szar ilyenek után hazajönni, és olvasgatni a sok baromságot.

non olet (törölt) 2009.02.04. 16:19:23

@leaping cat:

Harom eset lehetseges....

1. az alarendelt helybol lassit ettol
a folrendelt megnyugszik es megy tovabb.
Normal eset.

2. az alarendelt nem egyertelmeun lassit
a folerendelt ezt latva felkeszul a heylzet kezelesere... elveszi a labat a gazrol, esetleg halvanyan fekez is, es ha kell picit
manoverezik is a masik miatt...
Hatar eset...elsobbseg még nem serult.
Veszhelyzet ugyanis nem alakult ki...

3. az alarendelt lathatoan nem lassit
a folerendelt emeiatt erosen fekezni es/vagy menekulni KENYERUL ez az elsobbseg meg NEM adasa. Ami szabalytalan eset sot esetleg baleset is...

A veszhelyzetert az alarendelt a felelos.

Nikorene 2009.02.04. 16:21:18

@13öreg: hát nem tom, te hol autóztál, de én most voltam kinnt 3 hétig Münchenben és én azt vettem észre, hogy mindenki bírka, és ragaszkodik az elsőbbségéhez, illetve nem érti, ha Te le akarsz mondani róla. Igaz, hog ymindneki hót nyugodt, dudaszót én se hallottam, de inkább áll a telezöldes kereszteződésben 3 lámpaváltásig a balra kanyarodók mögött, mint hogy sávot váltson. Illetve a kanyarodó se menne el előtted semmi pénzért, hiába lassítasz jól érezhetően, és esetleg még villantasz is, vagy integetsz...
Ugyanakkor Téged se engednek se sávot váltani, se kanyarodni, ha arról van szó. Szal nekem ez a tapasztalatom... lehet, hogy csak hülyék a bajorok :)

!marduci! 2009.02.04. 16:38:06

Emberek! Enz a non olet, mindig ilyen sületlenségeket írkál, vagy ma csak egyszerűen rossz napja van?

Matrix_ 2009.02.04. 16:42:29

@!marduci!: hááát. Hozza a formáját az biztos :)

leaping cat 2009.02.04. 16:44:57

non olet, kihagytál még két lehetőséget:

4. a fölérendelt nem lassít, az alárendelt sem, össze is ütköznek. Az alárendelt hőbörög, hogy dehát a fölérendelt lassíthatott volna, az belefér az elsőbbségébe.

5. a fölérendelt nem lassít, az alárendelt kénytelen-kelletlen lassít, és legnagyobb sajnálatára megadja az elsőbbséget.

blöff 2009.02.04. 19:12:08

@V8: Teljesen szabályos, csak oltári nagy bunkóság, mintahogy az is, hogy egy másik sorból beállok eléd. Semmilyen törvény nem tiltja, basszameg, de ne csodálkozz, hogy nem engedlek be.
Ez a baj, magyar felfogás, udvariasság, etikett semmi, csak az ököljog.

A_szallito 2009.02.04. 21:12:45

Tanulság? Az nincs, talán csak annyi, hogy emberek, hova a fenébe siettek? Megéri stresszelni 3-4 percért?

Attol fugg. En pl reggel szinte mindig kesesben vagyok, ezert minden folosleges perc (elvesztett zoldlampa) szamit es osszeadodik. Amugy a stresszhez egyreszt hozza lehet szokni, masreszt aki tenlyeg siet az nem engedheti meg maganak hogy az idegeskedes miatt sokat hibazzon es emiatt lemaradjon.

Felreertesek elkerulese vegett jelzem hogy nem, nem a topikban szereplo autostarsat es nem is a nyomulast vedem. :D

i23kovacs 2009.02.04. 22:50:30

@non olet:
Lunitari, ezt megkaptad :-)
Besunnyogna eléd, ha nem hagyod bunkó is vagy meg szabálytalan is :-)))

Füstkarikagyáros 2009.02.04. 22:52:26

Na megjött a következő "elfogyó-sávot-használni-bunkóság" megmondóember. Figyelj, gondold már végig, melyik jobb a) a sorban állóknak b) a többi közlekedőnek: 1. két sávot feltöltve párhuzamosan sorban állni vagy 2. egy sávban felsorakozva, a másikat üresen hagyva. Plusszpontért kérdés: miért?

Másik elgondolkodtató kérdés: ha bunkóság használni a sávot nagy forgalomban, akkor vajon mi a f.szért építették oda? Ezért tart itt ez az ország mi?

/ megfejtés: a) mindegy; b) 1. jobb /

lotht 2009.02.04. 23:16:18

Ebben a kereszteződésben esett meg velem a következő. Mindkét sávnak piros lámpa, a balra kanyarodóban a vonalnál áll valaki, mögötte másfél autónyi szünet, majd egy versenyző a záróvonalon, félig az egyik, félig a másik sávban, jobbra indexelve.
Mögötte pedig én, balra indexelve.
Mögém ért valaki, aki úgy gondolta, elhalad balról mellettem a záróvonalon, és index ellenére, hogy beálljon a keresztben álló autó elé.
Közben zöld lett, elindultunk.
Elég kellemetlen lehetett neki a szembejövőben...

B.GY. 2009.02.04. 23:26:38

Rendőr persze sehol:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.05. 02:16:03

"harmadikként egy rendőrautó indul, aki beengedi."
Hm, már itt léphettek volna, elvileg ott már záróvonala van nem? Lehet hogy abban a keresztben nincs?

De a vége happy end, remélem a rendőrök jól megbaszták... mindkét értelemben :)

gezabá (törölt) 2009.02.05. 10:15:05

@Füstkarikagyáros: mivel az út áteresztőképessége csökken (két sávból egy sáv lesz), ha a kétsávoson a forgalom meghaladja az egy sáv kapacitását (hisz megteheti), mindenképpen dugulás lesz. ilyenkor szerintem udvariatlanság előrenyomulni a megszűnő sávban, ha mások már sorolnak. nekik lassabb lesz, hisz bemennek eléjük, aki előremegy, és besorol, annak gyorsabb (hamarabb bejut az egysávos részbe)... ha siet, tegye azt. én nem szoktam ezen izmozni. mivel úgyis csak egy sávon lehet továbbmenni, tök fölösleges előrenyomulni a megszűnőben. ez így érthető?

Lunitari 2009.02.05. 11:17:03

Sok hozzászólónak javaslom, hogy olvasson kommenteket mielőtt írogat faszságokat. Nem annak megyek(mentem) neki, aki normálisan szeretne besorolni. Annak, aki lendületből ki-ha-ő-nem elémrántja a kormányt kanyarodóból a sor elején...érthető-e? Ha már hagytam akkora helyet, hogy betolta az orrát, akkor megszoptam. Más esetben ő jön nekem oldalról.

@gezabá: Igen, én is leírtam már fentebb ezt, de azt amit nem akarnak nem látják meg.

S most egy infó: A hirtelen szó azért került csak bele a KRESZ szövegébe, hogy azért a "szándékosan nekimegyek, mert én jövök a főúton vagy mert épp meg akarom ölni" dolgokat ne lehessen védeni és nem azért, hogy folyamatosan behúzva a másik sávba a felezővonalon keresztül is mehessek, mert nem kell elsőbbséget adnom, hiszen nem hírtelen tettem. Ennyi.

Lunitari 2009.02.05. 11:19:33

@non olet: Mi ebben a szabálytalan? Kifejtenéd? A követési távolságot megtartom, ahogy az fentebb írtam. Akkor?

Lunitari 2009.02.05. 11:24:40

@Füstkarikagyáros: Kérlek olvass te is fentebb, nem minden megszűnő sávról és helyzetről beszélünk. Nagyon jól tudja mindenki (csak az nem aki nem akarja), hogy melyik szitú a bunkóság....már fenttebb is leírtam.

Sir Zet 2009.02.05. 11:32:49

Pont voltak ott rendőrök? Na ennek örülök, ez ritkaság, hogy az ilyen elmerokkantakat lekapcsolják a helyszínen! Amúgy sztem amikor egymás mellett álltatok, ki kellett volna pattannod és kinyitni a jobb hátsó ajtaját, ott tárgyalni vele pár szót, aztán nyitva hagyni, mert azt nem tudja becsukni a vezetőülésből. Attól agyvérzést is kapott volna helyben!:DDD

Füstkarikagyáros 2009.02.05. 12:18:33

@gezabá: Pontosan: ha nagyobb a forgalom, akkor mindenképp sorba kell állni. És annak, aki sorban áll, TÖKMINDEGY hogy 1 vagy 2 oszlopban sorakoznak fel, mert a várakozási ideje csak attól függ, hogy hányan állnak sorban, nem attól, hogy milyen alakban (ez volt az a) kérdés). De annak, aki az előző kereszteződésben próbál közlekedni, NEM MINDEGY, hogy tud-e. Akkor tud, ha a bedugult csomópontnál álló sor nem ér vissza az előző kereszteződésig. Mikor van erre több esély? Ha nem egyetlen hosszú sor van, hanem minden sávot feltöltő rövidebb, tömött sorok (ez a b) kérdés). Persze ez pont azért nem valósul meg, mert sokan moralizálnak, pedig inkább gondolkodni kéne. A plusszpont is az enyém. A második kérdésen gondolkodtál-e?

Lunitari: tudsz-e példát mondani, ahol a megszűnő sáv végén záróvonal van? Vagy milyen helyzetről beszélsz? Amúgy a fenti "infó" a te véleményed, és nem válik jobban ténnyé, ha objektív igazságnak állítod be. Ez is a "szellemiség" ugye? Nem azt jelenti a szó, amit általában, hanem azt, ami a szellemiségbe belepasszol (és a te álláspontodat is alátámasztja). Nem vagy valami jó vitapartner, de ha ez a maszatolás neked beválik az életben, csináld csak - én nem kajálom meg.

Lunitari 2009.02.05. 12:22:42

@Füstkarikagyáros: Záróvonalat nem említettem, de mint írtam fentebb már leírtam. Pontosan ilyen hely a Pesti alsó rakpart vége a Hélia Hotel mögötti részen, ahol csak azért váltanak ki a megszűnőbe, hogy előnyhőz jussanak és nem azért mert eleve ott jöttek (fentről). Ezt eljátszák akkor is, ha nincs is dugó max 10 autó. Remélem így már érthető :)

Lunitari 2009.02.05. 12:36:15

Írok még: A közraktár úton végig a Busz-sávban jönnek, majd a végén, hogy lejussanak a rakpartra bevágnak mindenen keresztül, záróvonal, forgalomtól elzárt terület..stb stb gondolom pont azon az elven, hogy több sáv kisebb dugó ;))

Füstkarikagyáros 2009.02.05. 12:46:29

Így már érthető: az fáj, hogy előnyhöz jutnak. A rohadt köcsögök! Sávot váltanak! Ráadásul üres sávba! Én meg becsületesen várok a hosszabb sorban! Ki látott már ilyet! Ezért tart itt ez az ország! stb

Lunitari 2009.02.05. 12:50:45

@Füstkarikagyáros: Jah, gondolom neked sem fáj ha a bevásárló központban majd beáll mindenki eléd és te csak záráskor jutsz ki ;))) Jól mondod...ezért tart itt ez az ország. Senkinek nem kéne beengedni őket, majd rájönnének, hogy mi sem azért állunk ott, mert ráérünk ;)

Füstkarikagyáros 2009.02.05. 12:58:32

Remek, visszatértünk a jó öreg pénztáras példához. Persze korábban se tudták páran felfogni, hogy mi a különbség a két helyzet között, ezért én most meg sem próbálom elmagyarázni.

"Born stupid? Try again..."

Lunitari 2009.02.05. 13:14:11

@Füstkarikagyáros: Az általam jelzett helyen semmi különbség sincs, mert a fentről jövő, majdani megszűnő sáv rendeltetésszerű kihasználtsága kb 1-2%-os. Tehát itt nem arról van szó, hogy két sáv forgalma szűkűl egyre, ugyanis a fentről érkező forgalom konvergál a 0-hoz. Érdekes módon, megfigyelésem szerint ua autósok akik már a rakpart másik végén szegik sorozatosan a szabályokat (fentebb írt BUSZ-sáv..stb) veszik igénybe a megszűnő sávot kb 5 perc előnyért. Itt nincs olyan indok, hogy bennragad a kereszteződésben..stb és bizony én láttam felvételt ami bizonyította, hogy pontosan ők okozzák a torlódást ezen a szakazon. Logikus..az egyenletes haladás miatt sorozatos fékezgetés..stb. Persze aki maga is tuskó védi ezt az állást nincs is ezzel probléma.

Lunitari 2009.02.05. 13:15:13

egyenlete haladás helyett akart lenni....

Füstkarikagyáros 2009.02.05. 13:27:36

"aki maga is tuskó" - felteszem ezzel arra célzol, h én előremegyek. Mivel nem a fővárosban élek, nem trükközök, és ha elfogyóban megyek, az azért van, mert nem vágom, hogy el fog fogyni... szóval nekem tökmindegy, mit csináltok, csak röhejes, amikor megy a sírás, hogy jaaajaj mennyi autó, nem lehet haladni a városban, közben meg magatokat szopatjátok.

Lunitari 2009.02.05. 13:34:20

@Füstkarikagyáros: Én is alkalmatom a czipzár elvet, de ezen a helyen nem, a leírtak miatt. A direkt bunkókkal szemben nálam zéró tolerancia van. Értem amit te mondasz és a többiek, de miért hagynám magam eltaposni. A szabadságharcokat sem vívták volna, ha mindenki hagyja magát....:))) ISmétlem: Kifejezetten a direkt köcsögöket nem hagyom. (Ez a tükröt használva gyorsan kiderül) 10 autó sem áll néha, ő mégis előreszáguldozik, sőt van, hogy mivel nem engedig be át a forgalomtól elzárt területen és zebrán....

Lunitari 2009.02.05. 13:35:51

@Füstkarikagyáros: Nem ismered a szitut amiről írok és nem is vezetsz itt, de azért osztod az észt? OK így már minden világos. Elméletben jó amiket írsz ;)))

Füstkarikagyáros 2009.02.05. 13:45:34

Köszi, hogy beláttad végre. Már csak cselekedni kéne. Ha csak minden második ember végiggondolná ezt, máris tele lenne az az üres sáv is, és akkor nem lenne értelme mutogatni, hogy ki a bunkó. Addig meg szorongassátok csak a kormányt és szitkozódjatok.

Lunitari 2009.02.05. 14:04:43

@Füstkarikagyáros: De mit? :)) Én eddig is tudtam ezt és nem is beszéltem ellene, kivéve a fenti (és hasonló) szituációkban. Vaz ha két sáv vezet fel a hídra és majd egyre szűkűl, akkor mindkettőt használjuk és a végén czipzár elv, de ez teljesen normális és más eset.....Ezt meg neked kéne belátnod ;)

Maura 2009.02.05. 18:51:50

Hetvegen megyek pestre. Kulfoldon elek, es BMW-m van. Nagy. Igen, fekete.
Elore felek, hogy nem tudok majd a megfelelo forgalmi savba besorolni minden esetben, mert nem ismerem az adott kornyeket, igy senki nem fog beengedni az utolso metereken, tovabba en leszek a kocsogmagyar, akinek kulfoldi a rendszama...

Hihetetlen paraszt az atlag kozlekedo ahogy ezeket a blogokat olvasom:(((

Tenyleg nehez udvariasnak es elozekenynek lenni?
Az en napombol az, hogy maximalisan elozekeny vagyok, kb osszesen (mindent belekalkulalva) ot percet vesz el. ezert az ot percert erdemes haborut inditani az utakon?
Verzohabzo szajjal anyazni, buntetni, regulazni a masikat, karomkodni, mutogatni, es adott esetben autot torni?...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása