Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Elég 25 köbcenti / fő?

2009.02.04. 14:08 :: SilentSound

Hiányoltátok páran a motoros sztorikat, ez nyilván azért lehet, mert télen kevesebb őrült pattan nyeregbe, nincs szezonja a dolognak. Kivételek persze mindig akadnak. Onlydjz elmondása alapján a lenti képen látható robogó(cska) valószínűleg 50 köbcentis lehet, ami egy emberrel sem egy erőgép és nem javallott vele egy irányonként 3-4 sávos főúton keménykedni vele a belsőbb sávokban. Dupla teherrel meg nemcsak hogy alkalmasabb füstgépnek, mint közlekedési eszköznek, ráadásul a KRESZ 54.§ 8. bekezdésének b pontja  alapján bizony simán szabálytalan is ez az összeállítás. És ahogy olvasni fogjátok, nem csak ez.

Ezt a kedves "motoros" párt ma (02.02) délután fotóztam a Szentendrei úton. A képen jól látszik, hogy nem zavartatva kétszeméllyel közlekedik az arra alkalmatlan moped-kategóriás valamin. Árpád híd elején még láttam a tükörben, aztán nagyon elmaradt, 40-et sem tudta tartani talán.

Nem is ez az érdekes, hanem ahogy a Huszti útról balra a Bogdáni útra kanyarodott a "tag". A balra kanyarodó sávot kielőzve (jobbról előzve) kanyarodott balra, a hajam égnek állt. :) Főleg, amikor ledöntötte a gépet. :) (Gyk. letette a bal lábát).

Gyerekkoromban tabu volt a kétszeméllyel motorozás segédmotorkerékpárral, akkoriban haraptak rá a szervek, még akkor is, ha földúton porolt az ember. Ma már úgy látszik, semmit nem számít, mehet Budapest legforgalmasabb útjain is a móka.  És ha véletlen elutöd, mert szabálytalanul kanyarodik, neked lesz lelkiismeretfurdalásod.

No comment.

85 komment

Címkék: budapest motor közlekedés hülye kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

T7 2009.02.04. 14:17:29

Természetesen a robis a süngyártó, de azt nem értem miért kellene elgázolni. Utol nem kell érni, akár kanyarodik szabálytalanul, akár meghótt alatt a motor és lelassul. Ha meg balra kanyarodik, szépen besimul a járda mellé.
Nem védem, de azért ha ezt elütöd nem kevéssé a te hibád lesz.

Kopasz Mercis 2009.02.04. 14:17:45

Az ilyen barmok miatt kell nekem szégyelni, hogy motoros vagyok... :(

Bladika 2009.02.04. 14:44:11

Hogy unom már ezt a "már ez sem számít", meg a "mert úgy is megússza". Felejtsétek már ezt el, mert szánalmas! Honnan tudod, hogy megússza? Hazáig mentél vele? Az első rendőr aki meglátja kiszedi a sorból! Ne várd már, hogy rögtön ahol történik valami ott teremjen egy rendőr! Nevetséges ez az állandó siránkozás, hogy a "gonosz" mindig megússza, bezzeg, ha neked nincs izzókészleted 20év börtön!

Kenseth 2009.02.04. 14:47:26

Görögországban láttam olyan robogót, ami
- autópályán
- utassal
- mindketten bukó nélkül
- 100 km/h körüli tempóban
- jobbról
- a leállósávban
- előzte a szirénázó rendőrautót.

hát volt csodálkozás részünkről :)
kölcsönöztünk amúgy mi is robogót, a cikkbelivel szemben azzal simán lehetett két személlyel is menni 60-70-et, bár a kölcsönzőben igencsak furán néztek ránk, amikor közöltük, hogy mi KÉRÜNK bukósisakot. merthát most mondta, hogy itt a rendőröket nem érdekli, akkor meg mit foglalkozunk vele?...

Petrodon 2009.02.04. 14:52:13

Na püff neki, ez legyen az életben a legnagyobb bajod, hogy egy robogón ketten ülnek...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.04. 15:19:33

@Kenseth: Ez nem nevetséges, hanem nagyon is komoly dolog, mert viccnek azért nagyon szar volna, tehát biztos valódi...

lolperec 2009.02.04. 15:22:55

bizony, tessék vigyázni ránk robogósokra!
igaz, bolondok vagyunk, de ti vagytok a nagyobbak! :)

Nyomek 2009.02.04. 15:25:16

Azt a rohadt szabályszegője! Talán még a jogosítványa sincs nála! Ekkora böszmeséget még senki nem csinált ebben a kurva országban!

Letöltendő szabadságvesztést nekik!

Dervenkál Egon 2009.02.04. 15:29:15

Fogadjunk, hogy nincs nála adásvételi!

Én elég régóta robizom a fővárosban, de ez... bár lehet, hogy csak beszari vagyok.

Zsola777 2009.02.04. 15:33:14

...rendőr persze sehol.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.02.04. 15:36:21

@Nyomek:

majd ha elcsapod és téged rángatnak meg miatta kívánnál neki mást is.

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.02.04. 15:36:39

Múltkor az MC déli, szűk szakaszán autóztam. Egy robogós kis p.cs szlalomozva előzte a sorban kb 80nal haladókat, persze bukó meg rendszám nélkül. Azonban ráb@szott, mert ment a sorban egy rendőr is a szép színes octaviával. A rendőrnek se kelle több. Mindjárt kiterelte a pihenőbe, ha már úgyis ott jártunk. Menéztem volna mit kezdenek egymással, de sajna dolgom volt.
Amúgy az ilyet, ha balesetet okoz/szenved, és megsérül az utasa, nem csak a közlekedési szabálysértésért, hanem testi sértésért/gyilkosságért is felelősségre kellen vonni.

Kétkerék · http://bringavideo.hu 2009.02.04. 15:36:42


Szerintem nem a szabályok a legfontosabbak hanem az, hogy ne akarjunk elütni senkit és próbáljuk meg egymást nem akadályozni.

nem szabályos a robogós a képen de szerintem ez nem a világ legnagyobb baja....

RCH 2009.02.04. 15:38:20

Persze lehet rendszamoztatni a robogot es akkor mar ulhetnek rajta ketten.
Ezt amugy nem ertem.
Ha nincs rajta rendszam, akkor nem vihetek rajta utast, ha van, akkor igen - pedig a technika ugyanaz. Igaz a rendszamhoz kell nagymotoros vizsga is. OK, de akkor mondjuk ha van nagymotoros jogsim, de nincs rendszamom, akkor megint csak nem vihetek utast. Nem igazan talalok benne logikat. Mert vagy kossek jogsihoz es akkor mindegy, hogy van-e rendszam, vagy sem, vagy kossek rendszamhoz es akkor mindegy, hogy milyen jogsim van hozza. Mert ugye a technika az ugyanaz alattam, csak a rendszamtol lkesz egy kicsit nehezebb ;-)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.04. 15:42:20

@RCH: Szerintem rendszámtól függetlenül nem szállíthatsz utast 50ccm-es robogóval... Adnak olyanra egyáltalán rendszámot?

gyujos 2009.02.04. 15:42:53

@psmith: Helyedben nem aggódnék. A robogó nem motor...

Nyomek 2009.02.04. 15:43:53

@RCH:
Nem érted a lényeget:
S Z A B Á L Y T A L A N ! ! !

Kell ennél több?

A múltkor például a csomagtartóban matattam és észrevettem, hogy a kedves párom kivette az égőkészletet. Aszonta, hogy már több napja ráadásul! Én meg így közlekedtem több száz kilométert! Beleborzongtam és teljesen leizzadtam!

Feljelensem magam, ne jelentsem? hmm...

aszaltszilva 2009.02.04. 15:48:49

@SilentSound: lehet, csak kell lábtartónak lenni hátul. vidéken sok ilyen simsont lehet látni, pedig a mostani robogók kicsit jobban mennek. meg lehet ez a robogó nem is 50ccmes volt...

Tron65 2009.02.04. 15:50:11

RCH!
Nem fogod elhinni: nincs benne logika.
Előírások vannak. Jogosítványokra is, meg járművekre is.
Személyautóval se szállíthatsz max 8 utast, hiába van buszra jogsid (pedig még rendszám is van rajta).

Manyizga (törölt) 2009.02.04. 15:55:35

1, 50ccm-re is adnak rendszámot, ha kéred. (A-s jogsi, műszaki vizsga, kötelező felelősségbiztosítás innentől más kategória) Simsonra/robogóra egyaránt. Vihetsz vele utast, de nyilván autóútra/autópályára nem mehetsz vele, mert nem tudja teljesíteni a minimumsebességet.
2, miért ne lenne elég 25cm/utas? Biciklinél gyorsabb, kényelmesebb. Én engedélyezném. Nem csak a nagyvárosi autós közlekedés az egyedüli és tökéletesen elfogadható megoldás. Ilyen alapon a bicikliseket is ki kellene tiltani, nem?

bp123456 2009.02.04. 15:58:36

@SilentSound: "... Adnak olyanra egyáltalán rendszámot?"

pl. S50B Simson. Vagy a Schwalbe. Pl. 86-ban egy Simson Staral (az is 50) vizsgaztam forgalomban A-ra.

Alapbol ezek rendszamosak voltak, de le lehetett vizsgaztatni rendszam nelkulire is megfelelo folytassal.
Forditva nem tudom, ment-e, S50N-t nem lattam rendszammalegyet sem.
Ma meg neha latni rendzsamos Simsont.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.04. 15:59:01

@aszaltszilva: @Manyizga: Az szép, nem vagyok motoros, nem vagyok képben egyáltalán ezzel, de elképesztő nagy hülyeségnek tartom ebben a formában a szabályozást. :)

RCH 2009.02.04. 16:01:55

@Tron65: "Nem fogod elhinni: nincs benne logika"
Ha mar itt tartunk (bar nem teljesen a temahoz kapcsolodik): Autos elozhet motorost savon belul - persze kello oldaltavolsag megtartasaval. Motoros viszont nem elozhet ugyanigy autot. Ez sem logikus, mert vagy mindketto, vagy egyik sem.

Kopasz Mercis 2009.02.04. 16:03:20

@gyujos: azt én pontosan tudom, de a nem motorosok szemében: két kereke van, benzinnel megy az motor.

yanchi345 2009.02.04. 16:10:15

@Kenseth: Mellesleg Krétán épp idén vetették be magukat a rendőrök, a kölcsönzős fel is hívta a figyelmünket, hogy ne motorozzunk bukó nélkül (eszembe se jutott), mert 300Eurós a bünti. Meg se állítottak a rendőrök egyszer sem, mert rajtunk volt a bukó végig.

RCH 2009.02.04. 16:14:19

@yanchi345: Hja, Gorogorszag az egy mas vilag. Felesegemmel mi is jokat robogoztunk es egyszer sem kellett attol felnunk, hogy atgazolnak rajtunk. Vigyaztak rank, ez ott ugy szokas. Es mi is igyekeztunk nem visszaelni ezzel az elozekenyseggel ;-)

PR32 (törölt) 2009.02.04. 16:15:18

@Manyizga: de, ha van rajta rendszám, már mehetsz autópályán és főúton egyaránt. ti a rendszámos motor már nem smkp, hanem A1 v Akorl kategória (tökömtudjamelyik), amelyre már nem a 40/40 sebességkorlátozás érvényes, mint a smkp-ra. Főútvonalról (autópályáról) nincs kitiltva táblával a segédmotor, de ugye nem mehetsz olyannal, ami sík úton, önerőből 50-net (pályán 70) nem éri el. Ugye smkp-val meg csak 40-nel mehetsz akárhol is. De az A már megfelel a feltételeknek, tehát elvileg találkozhatsz rendszámos Simsonnal a pályán...

Balage85 2009.02.04. 16:15:27

Úristen mitt tett a szemét robogós :D Nekem is van, asszonnyal szoktunk néha ketten közlekedni a városban, nem volt még soha semmi gond. Ketten összesen vagyunk 120kg, ez annyi mint egy jól megtermett ember. Robogó így is bírja a 70-et (gyári, semmi tuning), biztos kurva veszélyesek vagyunk mindenkire... Van nagy A jogsim mielött valaki belém kötne.
Amúgy meg tőlünk nyugatra (már megint) 125ccm-ig jó a B-s jogsi és lehet 2 utast szállítani.
Aki volt már Olaszországban az tudhatja, hogy ott majdnem minden második robogón 2 ember ül, még sincs belőle semmi baleset, lassú forgalom, stb...
Ez egy felesleges post volt :)

RCH 2009.02.04. 16:25:01

@Balage85: "Ez egy felesleges post volt :) "
Dehogyis! Jokat irogattunk itt egymasnak.
:-)

svrider AKA stig · http://riderblog.hu/ 2009.02.04. 16:27:51

ahahaha, én szerintem ezeket láttam amikor az árpád hídi kerékpár úton hajtanak át a hídon, a dagály strandnál mentek fel rá :)

guga 2009.02.04. 16:37:03

Má nemá, egész európában tesznek rá, hogy hányan ülnek a segédmotoron, csak nálunk gáz a kétszemély.
Olaszoknál mindig is így volt, biztos hülyék.
A franciák azok tényleg hülyék, de nyilván nem ezért.
Csak az állandóan, minden szaron sipákoló és egymást mószeroló magyarnak van ezzel baja.
Éjjé bakker törökországban, vagy egyiptomban, vagy kínában, indiában. Ahol közlekedési szabály az, hogy ki tud hangosabban kiabálni és dudálni.

Nem tudom mit lépnél egy mumbai csúcsforgalomra, paff.

Itt meg vagyunk 10 millióan és szúrja a szemed.
De biztos van erre megfelelő indok. Mert monnyuk india az nem európa, meg a törökök sem.

De az olaszok, franciák, spanyolok, ahol sose volt ez gond, az meg már nem európa.
Tuggyuk, európa itt van, csak közlekedni nem tudunk.

Szarjon pirenneust a posztíró.

Matrix_ 2009.02.04. 16:41:06

de legalább van mind a kettőn bukósisak?
Vagy az elsőn csak kapucni?

MrChapell 2009.02.04. 16:42:36

RCH: Pontosabban egynyomonhaladót (ezt hogy a tökben kell leírni?) lehet előzni sávon belül.
Egy személyautónak minimális irányváltoztatással jár egy egynyomonhaladó előzése, ezért lehet sávon belül. A motorosnak pedig úgyis majdnem át kell menni a másik sávba. (Mert ugye a menetirány szerinti jobb oldalon közlekedünk a lehetséges mértékig jobbra húzódva)

T7 2009.02.04. 16:45:41

@Balage85: 2 utast? Egyet mögötted, egyet meg a kis felszerelt bevásárlókosárba? :P

Bocs! :)

grigorij (törölt) 2009.02.04. 16:51:24

Simson Schwalbe
Honda NSR 50

ja, persze, 50 ccm kizárólag moped lehet...
Nem a fotóról beszélek, hanem a számos idióta hsz-ről!

akos696 · www.focusauto.hu 2009.02.04. 16:57:33

Szánalom ez a post.... Veszi valaki a fáradságot, lefotozza, beír, kurvára ráérős ember lehet!

Efekt 2009.02.04. 16:59:16

Szerintem ez 1 gazdaságos jó megoldás!
Kár tiltani, szabájozni kéne megfelelően.
Környezet barát meg minden.
Vigyázni kell velük az lehet ,de semmi több.
Ha nem szabálytalankodnak tőlem mehet!
Ja és a ha ez igy mehetne annyi a bkv nak.
Közlekedni meg mindenkinek joga van.

107! 2009.02.04. 17:00:14

Rendőr meg sehol! :-) (így kell srácok?)

vonalbetyar 2009.02.04. 17:01:01

varosba siman jo, es ha 70ccm? akkor mar 35ccm/koponya raksz meg ra egy rezo csovet = ) eszre sem veszed, hogy keves = )) autos kollegak tukrot nezni!!!! tenksz

_B_ 2009.02.04. 17:01:13

Azért egy 50-es robogó tényleg kevés két személyre, pláne ha nem csak sík a terep:)
Mi 170 kilo vagyunk asszonnyal, hegynek fel már nem nagyon megy a gép:) Kis forgalmú utakon viszont el lehet vele evickélni ketten is.
A képen látható helyen azért elég húzós a forgalom tempója, egyedül sem érzem biztonságba magam robogóval, hiába megyek 70-el mindig van akinek sürgősebb.

_B_ 2009.02.04. 17:02:40

vonalbetyar, 2 személyre városban nem a LE lesz a kevés, hanem a kuplung meg a vario szíj :)

vonalbetyar 2009.02.04. 17:08:31

kopo alkatreszek ha zavar gyalogolhatsz is = DD

Bandi NL 2009.02.04. 17:08:54

nyilvan a robogotol is fugg hogy eleg eros-e ket szemely cipelesere... de a legtobb igen, eleve ket (normalis meretu) embernek is van rajta hely.

Hollandiaban lehet ketten menni a robogon, rengetegen jarnak igy vele (en is).

107! 2009.02.04. 17:09:17

@RCH:

A rendszámhoz teljesítenie kell bizonyos feltételeket is. Az a gond, hogy nagyon szabadon kezelik ezt a témát a robogósok. Majd lesz nemulass, ha bejön nekik is az azonosító. Lopott motor, "nagyköbcentis", alkalmatlan... mind ki fog bukni már ránézésre.

Robogót már csak azért is megállítok, mert minden harmadik lopott. Egyik őskövület kollégámnak volt egy aranyköpése: "Minden Simson lopott, ameddig be nem bizonyítják az ellenkezőjét!" :-)

micz 2009.02.04. 17:13:12

DDE DÚÚRVA!! 2en 1 robogón! El sem hinném ha nem lenne kép! ÉS MÉG BALRA IS FORDULT AZ ÁLLATTYA!! De jó post.. INDEX FŐOLDAL!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.04. 17:19:49

@micz: Kérlek, hogy tartózkodj a csupa nagybetűk használatától. Az index főoldalt nem mi szerkesztjük, ne itt vezesd le az agymenésedet, ha esetleg tegnap éjszaka nem sikerült valami és most ingerült vagy. Olvasgasd mondjuk ezt: hellokitty.blog.hu/
Köszi.

Bladika 2009.02.04. 17:21:07

Nekem is van robim, de szerintem az a normális hogy minden közlekedési eszközön ami közúton halad azon legyen rendszám! Sőt legalább a biciklifutárosoknak valami azonosító! Itt járkálnak köztünk a forgalomban, verik a mellüket, hogy így joguk úgy joguk, szart sem fizetnek, de ha meghúznak, akkor rögtön lelépnek. Se biztosításuk se semmi(értem ezt biciklisekre)! Nekem kétszer jött robogós, mind kettő lelépett. Havernak is neki mentek, az is lelépett, de 1hét múlva ugyan ott összefutottak. Leszedte a motorról és rendőrt hívott, a srác helyszínen mindent beismert, de mivel kiskorú volt és se biztosítás se semmi, mondta a rendőr, hogy nincs mit tenni! Na ezért mondom!

Bladika 2009.02.04. 17:24:30

Ja és a hogy ketten ültek? Mi itt nálunk mikor kb. 12-14 évesek voltunk 3-an ültünk fel a Babettára és még 1 ember föllógott görkorival! Szóval ezek is bírják!

Aztán volt egyszer, hogy épp toljuk ki a kapun a Babszit és elmegy egy rendőr. Fék, vissza tolat, ablak le, "Fiúk ugye épp befelé toljátok a kertbe, csak háttal?" :)

ehpkb5 2009.02.04. 17:26:09

@Bladika: az állami adminisztráció jelenlegi hatékonysági foka mellett szerinted mennyi időbe/pénzbe/munkaórába kerülne a bringákat nyilvántartásba venni? és akkor még a rendőrségre háruló feladatokról nem beszéltünk

Bladika 2009.02.04. 17:27:56

@ehpkb5: Tudom! De nem is azt írtam, hogy minden brinyóra, hanem a futárokra!

Sajnos ez elég megoldhatatlan dolog én is tudom, de azt te is érted mi a gondom!

Bladika 2009.02.04. 17:29:12

@Bladika: Vicces lenne, ha veszel a fiadnak egy bringát a Tecsóban 20ezerért, de még 80ezer a rendszám, biztosítás! Én is tudom!

ehpkb5 2009.02.04. 17:38:34

persze, értem
meg igen, ennek akkor lenne értelme, ha egy szimpla, ingyenes nyivántartásbavétel lenne az egész, csak az azonosíthatóság és lekövethetőség végett. persze attól nem kerülne meg az ellopott bringám :)

DieHappy · http://local.blog.hu 2009.02.04. 17:44:34

Magyarorszagon kivul ez a sorrend:
1. gyalogos
2. biciklis
3. segedmotoros/motoros
4. autos
5. egyeb nagyobbak

ilyen sorrendben tanulnak meg kozlekedni, es mindenki figyel az sorrendben elotte levore.

Persze pl Nemetorszagban, mindenhol van bicikliut es az embereknek van penze segedmotorra, igy van hogyan beletanulni a dolgokba. De ettol meg illene betartani ezt a figyelmet Mo-on is.
Rengeteg orszag van, ahol egeszen egyszeruen nem buntetik azokat, akik ketten utaznak segedmotoron (50 kobcenti). Siman viszi a 70et ez is, csak vigyazni kell vele. Mo-on csak azert buntetik, mert gyakorlatilag senki nem tud kozlekedni. Mindenki ideges es persze mindig mas a hibas.

borpancsoló 2009.02.04. 17:55:19

miért, csinálnak bármit is, vagy foglalkoznak bármivel is a rendőrök? főleg peste. már tíz éve itt tanulok, de ha tizenötször láttam rendőri intézkedést eddig, pedig gyakran járok forgalmas helyeken, és autót is minden nap használok (ráadásul a józsef körút környékén, ahol azért lenne dolguk.)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.04. 17:56:35

@borpancsoló >>: Csinálnak (nyilván ez is egyénenként változik), csak nincsenek elegen...

107! 2009.02.04. 18:13:11

@borpancsoló >>:

Ha meg látnál: "mér itt csinálják!"

snail1982 2009.02.04. 18:17:25

Höhö!

Már várom, hogy a kedves beküldő nyáron is megtisztel majd minket egy motoros poszt-tal, hogy a nagymotoros arcok meg milyen gyorsan tudnak menni

Lieutenant Bona · http://eletesbirodalom.blog.hu/ 2009.02.04. 18:23:47

Azt értem, hogy a szabálytalan sávváltás, meg a belső sávban motorozás felháborít mindenkit, de önmagában az, hogy ketten vannak miért baj?
Nem lesznek tőle lassabbak mint egy biciklis, magukon kívül mást nem veszélyeztetnek vele.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.02.04. 18:39:14

...kétszeméllyel közlekedik az arra alkalmatlan moped-kategóriás valamin...

A motor alkalmas rá. Az itthoni ökörfejű törvények, azok teszik alkalmatlanná!

Csakúgy, mint a quadok használatát közúton.

107! 2009.02.04. 18:52:55

@kutya_zzr:
Ha a "motor" alkalmas rá, akkor nem smkp.

A quad alkalmas??? Mentél már vele? Nincs benne difi, tehát csak nagygázzal fordul. Imádok quadozni, de nem az utcára való!

ZON 2009.02.04. 19:04:17

Lámpánál állok kocsival.
Robogós jobbról furakszik,majd elém áll.
Nem zavar, úgyis jobban elindul zöldre, mint én.(Gondolom)
Elindul (a sávom mértani középvonalában),mintegy fél perc alatt eléri a 35 km-es végsebességét, majd a sértett mártír megvető pillantásával nyugtázza, hogy a következő jobbra kanyarodásnál felnyomom a padkára...De nyilván én vagyok a gyökér.
(Én is motorozok nyaranta, én is előrecsorgok a lámpánál, de zöldre az M3 BMW-t sem tartom fel, mert egy 400-as enduró viszonylag jól moccan a zöldre.Ugyanakkor autópályán szigorúan,szerényen a külső sáv.
Az ember legyen tisztában a képességeivel.

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2009.02.04. 19:08:15

valamelyik görög városban egy robogós sráctól kértem útbaigazítást, ő is hátul vitte a csaját, mondta h menjek utána. ott tucatjával robogóztak egyébként, egyedül, párosban, és láthatóan senki se sápítozott azon, hogy úristen, ez de szabálytalan. más kérdés, hogy ott pl. meg tudták oldani a legtöbb helyen az átmenő forgalom városon kívüli elvezetését, meg összességében egy jóval lazább, élhetőbb életet élnek.

Krisi 2009.02.04. 19:34:42

@Bladika:
Most, hogy leírtad, jobb? Amúgy a biciklis futárok lehet, hogy látszólag veszélyesen közlekednek, de hidd el, hogy sokkal jobban ismerik a várost és a forgalmat, mint Te. Nincs róla statisztikám, hogy hány balesetet okoznak, de elhiheted, hogy keveset. Sok a gyökér és tapló bringás, még a futárok közt is akad pár, de azért ilyeneket én nem írnék le, hogy rendszámot nekik...

A post íróját meg nem értem. Ártott neki valamit ez a két idióta? Akadályozta? Feltartotta? Nem hiszem. A motorosok 90%-a is ugyanígy fordul, legtöbben kihasználják a két kerék adta lehetőségeket, raáadásul nem zavarnak ezzel senkit. Hol itt a probléma? Ha meglátja a rendőr, akkor majd megbünteti, de ez csak a robogósra és a rendőrre vonatkozik.

Klasszikussal élve: aki ezen felháborodik és még posztot is ír róla, az sikeres ember nem lehet...

Ottopappa 2009.02.04. 21:03:39

Nem értem, színvonalban úgyis Indiához közelítünk (vagy az hozzánk), úgyhogy miért ne lehetne ketten egy robogón???

bobeszedulacika 2009.02.04. 22:44:41

@Ottopappa: ja ez duplán is igaz mivel magyar ország cigány ország lesz ha nem teszünk sürgősen valamit,
mert mint tudjuk azok onnan jöttek.

bobeszedulacika 2009.02.04. 22:48:59

@Bladika: ez sem igaz ,mármint rögtön megbüntetnek ha valami nincs rendben más meg megússza,vannak tök jó fej rendőrök is ,kapásból felsorolt vagy 5 dolgot mért lehetne most épp, de még sem tette.
másmilyennel nem szeretnék találkozni,(tudom ez nem fog menni)

B.GY. 2009.02.04. 23:16:35

107!
Azt honnan lehet megállapítani,hogy egy robogó lopott?Én motorozok nyáron elég sokat,de még nem nézték,hogy lopott-e a robogóm,pedig az adásvételit sem hordom.Jól is néznék ki,ha benne hagynám az ülés alatt az adásvételit,aztán ellopnák a motort:)

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.02.04. 23:50:15

két személy smk-n veszélyes, és ezért szabálytalan is. legalább van rajtuk bukó.

elég sokat motoroztam, és azt vettem észre hogy az autósok nagy része begőzöl ha motorost lát.
elönti a lila köd, és megy mint egy bika.
meg akar előzni, fel akar kenni a patkára, stb. mindezt normál közlekedési stílus mellett.
azért mociztam sokat, mert gyorsan lehet vele közlekedni, és a parkolás nem annyira nehézkes mint ha autóval mennék.

BGyRacer 2009.02.05. 00:07:50

Bázdmeg! Inkább ezeket kapnák el! 1 órája mértek be a Szlovák úton 80-nal (kb). Tök üres út, erre fákksit van... Ráadásul oda-vissza ott mentem el, így fingom sincsen, h. mind2 irányba bemért e, illetve, h. mennyivel mentem odafelé. Ennyi, ráb*sztam...

bikila 2009.02.05. 00:32:47

@B.GY.: Ne hagyd az ülés alatt :) Fénymásold le (kicsinyítve) és be fog férni a tárcádba, ha félbehajtod.


Régebben nekem is volt 50-es robogóm (ellopták...) - állított meg vele motoros rendőr. Adás-vételivel (vagy a másolatával) "bizonyítod", hogy a tied a robogó (persze egy ilyet írni/hamisítani nem nagy dolog sajnos). Ezért is támogatnám a rendszámozást.

A másik amire kíváncsi volt, hogy tényleg 50cm3-es a robogóm. Itthon sajnos elég sokan B-s jogsival 125-150-200-(esetleg 250!!!cm3)-es robogókat vezetnek. Ezt már általában hangról meg tudja mondani a motoros rendőr, de a sebességmérő skálázása is általában elárulja a turpisságot (hiába van átmatricázva a motor). Ez amúgy biztosítási csalás is, ami már nem szabálysértés kategória... Sajnos ezt nem különösebben ellenőrzik. Ezt a problémát is megoldaná a rendszámozás, csakhát kishazánkban, nem ezeket a problémákat oldanák meg igazán, hanem egy újabb adónemet hoznának létre ezzel a rendelettel (bár most az egész fel van függesztve, ha jól tudom).

Hozzá kell tennem, Ny-Európa pár országában ugyan engedik a 125cm3-es robogók/motorok B-s jogsival való vezetését - viszont ott sokkal jobban figyelnek a motorosokra, mint itthon és úgy általában jobb a kölekedési morál (tapasztalat).

Motorosként az a véleményem, hogy a B kategóriához segédmotorra is jó jogosítványt, csak úgy lehetne szerezni, ha a tanuló legalább pár órát vezet forgalomban robogóval. Elég kockázatos felülni (főleg Pesten) egy 50-es robogóra/váltós motorra semmi motoros tapasztalattal, akár 10 évi autós múlttal is!
A motor teljesen más világ mint az autó, meg kell tanulni kezelni, vezetni - itt sokkal nagyobb következménye lehet egy kis hibának (akár saját, akár másé).

mohusssska 2009.02.05. 06:41:13

alakalmas 2 személy szállítására
csak itthon nem megengedett 50 alatt v rendszám nélkül.

isti77 2009.02.05. 07:51:45

A Huszti-Bogdáni kereszteződésben nem is az ilyen esetek a legérdekesebbek (bár ez sem semmi), hanem amikor a belső sávból, ami csak kanyarodósáv, megy tovább egyenesen, a Vihar utcába. Főleg, mivel a Vihar utca csak egysávos, így ott még csak azt sem tudod megcsinálni, mint a Bogdánira való kanyarodásnál, ha valami balf.sz a külső sávból szintén balra kanyarodik, hogy maradsz a belső sávban, mivel ott a Bogdáni út is kétsávos.

Haans Kruger 2009.02.05. 07:57:53

mohusssska--> Pontosan.. alkalmas rá egy 50-es motor pl.: az 50-es Simsonokat eleve 2 személyesre tervezték. Csak már nem engedik meg úgy használni.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.02.05. 08:12:19

Nekem csak 1 Simsonom van, igaz, gyárilag rajta volt a hátsó lábtartó, de levettem, mert állítólag azért is bűntetnek, ha rajta van.

mohusssska 2009.02.05. 08:38:41

@Pcmg: az mekkora baromság
bazeg gyárilag rajta van és vegyem le???
nemááááá
rakd vissza

peter256 2009.02.05. 09:43:37

A rendszám nem csak a lopás ellen lenne jó. Senki nem ellenőrzi, hogy milyen műszaki állapotban vannak a robogók. Lehet, hogy nincs rajta fék, vagy lóg a kormánycsapágy, stb. A B kategóriával a 125 cm egyébként valóban engedhető lenne, főleg, hogy egy 4 ütemű 125-ös nem tud többet, mint egy 2 ütemű 50-es. Viszont a fékek, felfüggesztés általában magasabb színvonalú a nagyobb gépeken.

A rendszámhoz kötött utasszállításnak ez a lényege, hogy a motorod alapvető műszaki állapota ellenőrzött.

A Magyar Kerékpáros Klub tagjaként a bringásokra van egy felelősségbiztosítás. Lehetne például ehhez kötni az utcán való közlekedést.

A robogósok közül azok érzik általában azt, hogy az autósok bunkók, akik előremennek a sorban, de utána csak 40-el képesek menni. Főleg akkor utálom a lámpánál előre menőket, ha kisebb forgalom van és úgyis átjutna az első lámpára, ha beállna hátra.

Péter

Bladika 2009.02.05. 11:32:01

@Krisi: Látod? Ilyen egy normális hozzá állás mint peter256! Ő felfogja amit mondok! Mond mi köze a város ismeretemnek ahhoz, hogy nekem jön és annyi kárt csinál az autómon mint neki az egész kerója, de meglép? A forgalom ismeretet meg vitatnám is, de ne menjünk bele, mert azt hiszem nem ez a lényeg! Mellesleg csak nem nagy keró fan vagy? :)

De azt hiszem teljesen jogos amit mondok! Ez a munkájuk, a bicikli és a közutak a munka eszközük! Ők ezzel pénzt keresnek!

Krisi 2009.02.05. 19:50:49

@Bladika: Mellesleg de, de ez most nem lényeg :)

Csak annyit akartam mondani, hogy a futároktól ne féltsed a kocsidat, ők tudják mit csinálnak: egész nap ebben az őrült városban tekernek. Persze veszélyesnek tűnik egy-két menőver, de csak annak, aki nem biciklizik minden nap. Régebben én is csak néztem tátott szájjal, pár hónapja meg rájöttem, hogy már én is hasonló stílusban tekerek :) (nem is okoztam baleset)
Ez a "mi van akkor, ha" felvetés meg elég gyenge: egy autós is ugyanúgy elmehet a helyszínről. Nem illik a legrosszabbat feltételezni közlekedőtársainkról - bár megértelek, Butapesten más a helyzet... Ha meg ennyire félted az autódat a karcolásoktól, akkor fizess cascót :)

A bringás felelősségbiztosítással én is egyet értek, nekem is van. Meg még sokaknak is, csak nem tudnak róla: ha a lakás/ház biztosításán belül van felelősségbiztosítás rész, akkor az vonatkozik a biciklivel okozott kárra is. Ez persze szinte senki ne mtudja, de így van.

Robogós témához visszatérve én sem értem, hogy ha van A kat. jogsim, akkor a Simsonommal miért ne vihetnék utast? gyárilag kialakított hely van neki. Amúgy én is voltam már ilyen szemét aljas gazfickó, hogy Simsonnal utast vittem, amikor tavaly előtt Gárdonyról Agárdra elhoztam 2 hölgyet (nem egyszerre:), de nem érzem úgy, hogy ezért 5 év szigorított börtönbüntetést és nevelő célzatú tarkónlövést érdemelnék :D

B.GY. 2009.02.05. 22:20:50

Bikila!
Tálcám az nincsen:)Simán a személyi tokjába rakom a jogsit,meg a forgalmit(kocsiét).Mondjuk nem is kell lekicsinyiteni az adásvételit,hanem simán 4 felé hajtom majd:)Még soha nem kérték el,igaz nem is állitott meg rendőr:)Normálisan közlekedek,akkor nem baszogatnak.Na mondjuk az én robogómnak 130-ig van az órája skálázva,és nem is 50-es.Tavasszal adom is el annak akitől vettem.Mégis kell neki.Aztán veszek egy Aeroxot.

onlydjz 2009.02.08. 09:28:43

Üdvözlöm a nagyérdeműt, én voltam az aki baromira unatkozott és ráért fotózni :)

onlydjz 2009.02.08. 09:33:19

"Már várom, hogy a kedves beküldő nyáron is megtisztel majd minket egy motoros poszt-tal, hogy a nagymotoros arcok meg milyen gyorsan tudnak menni"

Ha olyat látok, bizony hogy beküldöm. Ehhez annyit adalékot, hogy jópár éve 150+ LE-s (általában speed)motorokkal rohangálok, de eszembe nem jutna végigegykerekezni a szentendrei utat. Ha állatkodni akarok, azt csak lezárt pályán teszem meg, akkoris nagy körültekintéssel.

onlydjz 2009.02.08. 09:38:53

Egyébként én "sajnos" régimódi emberke vagyok, és próbálom betartani a játékszabályokat, engedtessék meg, ha szabályellenes dolgok látok, szóvátegyem.

Itt is látni kellene : nem azért nem szabad M kat-al kétszemélyezni, mert megbüntet a rendőr, hanem mert ez a szabály.

Gondold csak el, a 40-es tábla sem azért van kirakva egy útvonalra, hogy észnélkül büntethessenek, hanem mert esetlegesen balesetveszélyes lehet a helyzet, ha gyorsabban mész.

Ezt kellene felfogni, sajnos ebben az országban ez nehezen megy. Mindig felüdülésként hat, ha 1000 km -rel nyugatabbra kell közlekednem. Ott a zebra az zebra, a 40-es táblánál 40-nel mennek, stb.

Touch-Kó 2009.03.19. 20:44:53

Húúha micsoda szabálysértés.
Ha rendőr meglátja a helyszínen kivégzés jár érte..












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása