Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Melyik sávba kell bekanyarodni?

2009.02.06. 14:43 :: SilentSound

Péntek délutánra íme egy kis közlekedési helyzetgyakorlat. Hozzátok fordul Zoltán, mert volt egy balesete a képeken látható kereszteződésben és nem nagyon tudják eldönteni, hogy ki nézte be a dolgot. Bár a levelében nem írja, hogy mi történt, gyanítom, hogy mindketten a középső sávot nézték ki maguknak. A nagy kérdés itt valószínűleg az, hogy a jobb oldali sávból kanyarodónak legkisebb ívben kell kanyarodni a legkülső sávba, vagy kanyarodhat egyből a középsőbe? Szerintetek?

A segítségeteket kérném egy forgalmi helyzettel kapcsolatban. Koccantam egy másik közlekedővel és nem jutnk dűlőre a dolgot illetően.

A helyzet a következő volt:
a soroksári útról kanyarodtunk jobbra mindketten Csepel felé az OBI-nál. Kettő sáv kanyarodik jobbra, középen az útburkolati jel. A mellékletben küldök két képet róla, talán segít.

A képeken nem mi vagyunk, később készültek. Mi a hivatalos közlekedési rend ebben a helyzetben, hová kell kanyarodni a belső sávban haladó ill. a külső sávban haladó járműnek?

Az ügy jelenleg rendőrségi szakaszban van, de szeretném megerősíteni független forrásból is. Fellebbezzek-e vagy sem? Segítségeteket előre is köszönöm.

133 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó baleset veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vwfun 2009.02.06. 16:59:05

sztem közútkezelő!
kontárok...
miért nm lehet felfesteni vagy rendesen leszedni???

biohazard 2009.02.06. 17:01:58

Csak két sáv van, a harmadik nem sáv, hanem buszöböl.

and/or 2009.02.06. 17:06:02

Véleményem szerint fel sem merülne a ki hová kanyarodjon kérdés, ha lenne egy busz a megállóban.
A jobboldali sávból lehet szorosan jobbra kanyarodni, de a busz farába érkezel!
A vonal ívéböl is ki lehet találni, hogy a jobboldali sáv a középsöbe vezet, az és a balszélsö megy Csepelre.
A jobb szélsö sáv a buszmegálló után bevezet az OBI parkolójába!
Tehát: az alig látszó felfestés - szerintem - a betartandó.

_ng_ 2009.02.06. 17:08:36

@Matrix_: Kivéve, ha szemből is kanyarodnak...

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.02.06. 17:09:50

@biohazard: a buszöböl a harmadik sávon kívül van.

cynicalbitch 2009.02.06. 17:10:30

@_ng_: OFF "Azóta is azon gondolkozom, vajon ki gazdagszik meg az ilyesmin..." sorrendben: a pártok, az önkormányzati arányuk szerint, aztán a polgármester, aztán a képviselők megadott rend szerint, aztán a fővállalkozó. Ki NEM: a nép és az alvállalkozók. ON

Kopi3.14 2009.02.06. 17:10:41

biohazard: ha megnezed a kepeket, akkor a buszobol utan is haorm savot latsz. A kanyarnal vagy midn megy balra, vagy ketto balra, egy jobbra, ez nem derul innen ki.

Rousboy 2009.02.06. 17:10:58

Oldalra kell nézni. És ha látod hogy a másik vészesen közeledik, akkor reagálni, esetleg egy pici dudával figyelmeztetni.
Ez a felfestés teljesen korrekt ahhoz képest, ami pl. a Fogarasi út, Kerepesi útba való bekötésénél van. :)

Devil 2009.02.06. 17:13:11

A tobbiek utan kell menni :)
A savok felfestese nagyon sok helyen abszolut lathatatlan, kulonosen sotetben (mert mar regen nem tukrozodnek a festekek) vagy ha vizes az ut.
Esoben pld. nem lehet megkulomboztetni a mar alaposan megpott ervenyes es a valahogy lecsiszolt, leradirozott, mar nem ervenyes felfestest mert mindketto ugyanugy csillog...
Van ahol a regi felfestest nem torlik le jol, csak feligmeddig es nem lehet tudni hogy most azt szimplan trehany modon nem szedtek le vagy trehany modon nem festettek ujra.
A utipitesekkor a sarga terelovonalak van hogy 1-2 het alatt lekopnak es csak a helyuk latszik, meg az is elofordul hogy ha mar lekopott, nem szedik 'meg jobban' le az utepites vegen, igy van egy lekopott idoszakos, meg egy lekopott regi jelzesed - mindegyik csak egy feketebb maszat az aszfalton - aztan talald ki merre kell menni.
Egyszeruen menj a tobbiek utan. Max nem oda lyukadsz ki ahova indultal ;)

and/or 2009.02.06. 17:16:32

@Kopi3.14: Láss néggyel feljebb!
jobboldali sáv: OBI parkoló
középsö sáv: Csepel
baloldali sáv: Csepel

Rousboy 2009.02.06. 17:18:21

@Devil: A sárga terelővonalak lekopásának problémájára nagyon jó példa a Rákóczi út a Keletinél, kifelé az Aréna plaza felé. Nagyon sokszor csak az menti meg az embert a kocctól, hogy számít rá, hogy a belsőben nem követik a szarrá kopott sárga vonalat és szépen "kiegyensít" kicsit belógva a buszsávba.
Télleg dühítő tud lenni ez a felfestés kopás, nonszensz hogy nincs felelőse...

Don Blasius 2009.02.06. 17:23:44

@Donor:
Ezt már én is be akartam küldeni. Már a címből is sejtettem, hogy ez a kanyar lesz az. A legbelső sáv a kanyarodó a következő kereszteződésnél balra. És ha elcseszed, sokszor tényleg nehezen engednek vissza. Én mindig a külsőben igyekszem menni és a külsőbe fordulni, úgy érhet a legkevesebb baj. Egyébként Csepel felől is érdekes, ott is volt vakarászás ideiglenes buszsáv miatt. Esőben, sötétben az a fele is ultragáz.

Egyébként innen nem messze a Lechner Ödön fasorról a Petőfi híd fele is hasonló, a középső sávba ott sem tanácsos érkezni, mert könnyen lehet meglepi.:P

huta9020 2009.02.06. 17:24:50

A felfestés a képen láthatóhoz hasonló viszonyok között jól felismerhető, tehát érvényes. Arról nincs értelme beszélni, hogy mi lehetett a közútkezelő szándéka.
Szerintem a jobboldalinak a jobboldali, hozzá közelebb eső sávba kell kanyarodnia, ha nincs egyértelműen szabályozva burkolati jelekkel. Nyilvánvalóan ez a legbiztonságosabb is.
Az egy másik kérdés, hogy ha a baloldali autónak kanyarodás közben sávot kell váltania, akkor azt csak megfelelő körültekintés után teheti meg. Arra nem alapozhat, hogy a jobboldali majd úgy is jobbra tart.
Szóval, ha összecsókolóztak a középső sávban, akkor valószínűleg mindketten hibásak.

Matrix_ 2009.02.06. 17:27:38

@_ng_: lássuk be hogy itt ennek kicsi az esélye.
De ha igen akkor is kinek van elsőbbsége? a kis ívben kanyarodónak. Tehát annak aki a külsőbe kanyarodik annak elsőbbsége van a szemből bekanyarodónak, ezt talán még felfestések nélkül is egyértelmű.

Lexon 2009.02.06. 17:32:33

and/or: menj oda, nézd meg, ha nem látod rendesen a fotón...
jobboldali sáv: Csepel (ebbôl nyílik egy buszöböl)
középsô sáv: Csepel
baoldali sáv: a következô lámpánál balra el...

Szendwich 2009.02.06. 17:33:48

"Miskolc - A Corvin utcán keltett nagy feltűnést pénteken délelőtt, amint három villogó rendőrautó fogott közre egy Volkswagen Passatot, melynek elől hiányzott a rendszámtáblája.
Az intézkedésről annyit tudtunk meg, hogy egyszerű közúti ellenőrzést követően volt szükség az erősítés igénybevételére."
Muhahahahaha

ave 2009.02.06. 17:40:38

Felfestes alapjan kulsobol kulsobe, belsobol belsobe. Kozepsot kihagyni.
De akarhogy is, nem nekimenni a masiknak.

Ha sikerult osszemenni, akkor akar mindketto hibas lehet, foleg ha gyorsan mentek.

Egyebkent esoben vagy hoban mivan?
Akkor sem latszik a felfestes, megse mennek egymasnak az autosok, csak azert, mert nem latszik.

repecs 2009.02.06. 17:43:37

A táblákat nem mindíg látni pl kitakarják a kamionok, a felfestések vagy részben lekoptak vagy szabásmintára emlékeztetnek. Ezért mivel a kreszt sem is sokat ismerik vagy ha ismerik nemtudják az adott szituációban elkalmazni. Egy fontos szabály van ne ütközzünk.

_ng_ 2009.02.06. 17:44:43

@Matrix_:
Nem így van. Ha többsávos útra kanyarodsz balra nagy ívben egy egysávosról, a veled szemből érkező pedig jobbra kis ívben, akkor te köteles vagy a belső sávba kanyarodni, a szemből érkező pedig a külsőbe, ebben az esetben tehát nincs elsőbbségi helyzet.

Jenkins 2009.02.06. 17:46:07

Egyértelmű, bal oldali megy a belsőbe. Ha nem oda ment vagy levágta, ő a hunyó.

akira2 2009.02.06. 17:56:11

Szerintem pedig ezek a balesetek (és önmagában az a magyar vezetési stílus, hogy a legtöbben szemellenzősen csak előre néznek), épp azért van, mert tele vagyunk felfestésekkel, ami - mint ebben a példában is - néha ellentmond valamilyen más logikának, ezért a szemellenzősök, ha nem néznek oldalra, gyakran össze is koccannak.

Külföldi tapasztalataim szerint - mostanában pl. nagyon sokat vezetek Olaszországban - ahol hagyományosan nincsen semmi felfestés a körforgalmakban és a kereszteződésekben, a vezetők kénytelenek kanyarodás közben oldalra is tájékozódni, és ugyan nagy káosznak néz ki kívülről, mégsem láttam még soha ilyen koccanásos balesetet. Aki előrébb van, kérés, villogás, indexelés és dudálás nélkül beengedik, és nem is anyáznak emiatt. Pedig más esetben az olaszok azért hozzánk hasonló változatossággal képesek nyomdafestéket nem tűrő szavakkal kifejezni indulataikat.

Szóval szeintem a kereszteződésekben/körforgalmakban sokszor teljesen felesleges a felfestés, túl nagy magabiztosságot az autósoknak ezért ha valaki hibázik, kevéssé vesszük észre...

Tisztelet persze azoknak a kivételeknek, akik akkor sem lepődnek meg - és elengedik a másikat - ha az a másik esetleg nem találná a saját sávját... :)

Prala 2009.02.06. 17:58:31

kedve post- író

ezt a kanyarodást bizony elnézted rendesen, ha bementél egyből a középsőbe, akkor te vagy a hibás a koccanásért. a felfestés ugyan oda vezet, de eléggé kopott, szóval lehet az valami régi felfestés is. amúgy gondolhattál volna aforgalmi helyzetben arra, hogy hogyan kerülhetsz egyből a középső sávba, nem? autopályára remélem nem így szoktál felkanyarodni...(bár ott való igaz, nincs ilyen béna felfestés). kb úgy jártál, mint az a balfasz cseh autós, aki addig bújta a GPS-t, mígnem az belevezette egy tóba...:D:D
soha ne számolj azzal, hogy az adott forgalmi rend helyesen, KRESZ- szerint van ideiglegesen vagy tartósan felállítva, ha annak helytelen volta miatt történik veled baj, soha nem tudod megnyerni az ügyet a magad javára...(lásd: kopott felfestés, azt mondja majd a közútkezelő, hogy te magad vezetted önmagad veszélybe azzal, hogy egy nem érvényes felfestést követtél).
kérdésem csak az lenne: ha láttad azt, hogy van szélső (3.sáv, amiből még nyílik egy buszöböl) sáv, miért nem az eszed után mentél, és miért nem kanyarodtál fel arra?? honnan jött az ötlet a középsőhöz? vagy épp sodródtál?? :D:D:D

üdv,

Matrix_ 2009.02.06. 17:58:47

@_ng_: de most több sávosból több sávosba esetről van szó. egy sávból több sávba valóban úgy van ahogy mondod.

akira2 2009.02.06. 18:01:51

@repecs:

Hopp, ezt a kommentet valahogy átugrottam, pedig nagyon egyetértek Veled... :)

Szerintem is az a legfontosabb szabály, hogy ne ütközzünk, de sajnos sokan vannak olyanok, akik akkor sem korrigálnának a "saját" sávukban való haladáskor, ha ezzel elkerülhetnének egy koccanást. Személyes sértésnek veszik, hogy valaki véletlenül (mert azért valljuk be bárkivel előfordulhat figyelmetlenség) áttér a "kibérelt" sávba... :)

CsCsabesz 2009.02.06. 18:06:39

Szia Zoltán.
Ha a külső sávból fordultál akkor te mázlista vagy, mert neked egyből 2 lehetőséged is van a tovább haladásra veszélyes manőverek nélkül.
Ha viszont a belső sávból akartál a középsőben tovább autózni akkor te vagy a hunyó.
Nem is értem azokat akiknek ez nem tiszta!!!!

_ng_ 2009.02.06. 18:06:43

@Matrix_: Akkor most képzeld el a képen látható kereszteződést felfestés nélkül, és szemből egy sávval. Ha a belső sávból a belsőbe kanyarodnál, ahogy javasoltad, akkor találkoznál a szemből balra kanyarodóval, és te lennél a hunyó.
Most el kell mennem.

akira2 2009.02.06. 18:06:55

@Prala:

Szerintem egyébként, ha nem a felfestett sávok döntik el a kanyarodás szabályait, akkor a jobbkéz szabályt is érdemes megfontolni, tehát aki jobb oldalt tartózkodik (párhuzamos közlekedésnél) annak van elsőbbsége a bal oldalon közlekedővel szemben.

Ebben az esetben tehát a hunyó az, akinek a jobb oldalon tört össze a kocsija. és az nem a post írója... :)

Prala 2009.02.06. 18:09:08

amúgy tényleg béna egy kereszteződés...
a felfestés (kopott) szar és értelmetlen: az az út amiről felkanyarodunk nem 2 sávos? amire meg felkanyarodhatunk róla, az 3 sávos, nemde? akkor hogy vezethet a kanyarodó balos a belsőbe? elvileg ha jobbra tart valaki, jobbosból a szélsőbe, balosból a középsőbe. de az ilyen bekötőutat miért nme fogja lámpa? ez lehetetlen forgalmi helyzetet teremt tényleg...

T@Z 2009.02.06. 18:15:03

Jobbra tartás miatt sztem a külsőbe.

Agi_Andris 2009.02.06. 18:18:58

1. A felfestés ívét kell követni, tehát külsőből a "középsőb", ugyanis a képen a külső sáv később (50 m) kanyarodó sáv lesz. Ezért, hogy ne legyen feltorlódás az állandó beindexelések miatt, eleve a középső sávba terelik a forgalmat.
2. Nincs rosszul festve. A forgalmat veszélyeztetheti, ha (számára indokolatlan) felesleges felfestés van, ezért a közös szakaszokat nem, vagy csak alig jelölik biztosítva az egyértelműséget.

fberci 2009.02.06. 18:20:52

@Donor: Neked van igazad, legalábbis nekem néhány hónapja még határozottan azt tanították, hogy a sávokat az úttest közepéhez kell viszonyítani. Tehát jobbra kanyarodáskor is a belső sávból csak a legbelsőbe mehetsz. Márcsak azért sem lenne értelme ennek az egyszer az egyik oldal a viszonyítási alap, másszor meg a másik dolognak, mert mi lenne akkor ha az út egynesen megy, és úgy lesz eggyel több sáv... (élő példa: Moszkva tér - Szilágyi Erzsébet fasoron továbbhaladás az Attila úton).

Egyébként ebben a konkrét helyzetben a gyakorlatban nem szabadna, hogy kérdés legyen, a felfestés szerintem nem teljesen kopott lenne, és ha le is kopott (és nem leszedték), akkor is illene figyelembe venni (amennyiben más, egyértelmű jelzéssel nem ütközik).

Ui.: A KRESZ-ben nem találtam erről szóló részt, ezt már korábban is furcsáltam.

Matrix_ 2009.02.06. 18:22:46

@_ng_: ebben azért én nem vagyok olyan biztos.

"(5) Elsőbbséget kell adni, ha a 28. § (2) bekezdésében foglaltakból más nem következik
[...]

c) balra bekanyarodó járművel

- az úttesten szemből érkező és egyenesen továbbhaladó vagy jobbra bekanyarodó jármű,

- az úttest mellett levő, attól balra eső kerékpárúton érkező jármű

részére."

Prala 2009.02.06. 18:24:35

ha van autoklub tagságod, akkor próbáljátok kia következőt, érdemes!
vedd fel a kapcsolatot a másik érintett autóssal, közösen keressétek meg az autoklub jogászát ,kérjétek ki tanácsát, majd pereljétek be a közútkezelőt, mert a forgalmi rendet megbontotta az értelmetlen felfestéssel, amennyiben meg arra hivatkozna, hogy az le van kopva, nem érvényes már...nos úgy is az ő hibája, mert nyomtalanul el kell tüntetnie a feleslegessé váló felfestéseket. menjetek neki közösen az útkezelőnek, ne egymással álljatok le b*szakodni, mert abból egyikőtök tuti rosszul jön ki a végén. a rendőrség IQ- jára se bízzátok, azt tudom még tanácsolni!

lotht 2009.02.06. 18:25:09

Az Üllői úton figyeltem egy lámpás kereszteződést, a városból kifelé haladva a Ferenc körút és Nagyvárad tér között.
A mellékutcából 1 sávból lehet jobbra kanyarodni a háromsávos Üllőire. Négy autóból három folyamatos ívben azonnal az Üllői út legbelső sávjába került.
Jó ez így?

Taxomükke (UK) 2009.02.06. 18:30:04

Jó modorú, intelligens úriemberként igyekszem visszafogottan fogalmazni:
DÖGÖLJÖN MEG, AKI EZT ÍGY CSINÁLTA MEG ÉS AZ IS, AKI ÍGY ÁTVETTE!
Azért nem kevertem bele a ku... tehát az édesanyjukat, mert az nem tehet róla.
Beleszarnak ebbe is, aztán majd ha egyszer neadjisten lesz itt egy halálos baleset, akkor másnap megcsinálják. De azt biztosan muszáj kivárni, így szokták tenni minden balesetveszélyes kereszteződésben, zebránál stb. Szerintem van egy titkos előírás, amit fővesztés mellett be kell tartaniuk: emberhalál nélkül semmit ki nem javítunk!

yard (törölt) 2009.02.06. 18:30:45

Vazze, le van rajzolva. Ha a rajz igaz, akkor az szerint. Ha nem látszik pl. hó van, akkor viszont nem igaz, (jobbra tarts, majd onnan balra).

Taxomükke (UK) 2009.02.06. 18:33:37

@CsCsabesz:
meg a többiek...
Aki erre jár, az (remélhetőleg) tudja:
Ezen a helyen a külsőből a külsőbe, a belsőből a középsőbe kell kanyarodni.
Én, amikor erre járok, mindig figyelem a másik sávban közlekedőt, mit csinál, ha gond van, én korrigálok/dudálok szükség szerint.

yard (törölt) 2009.02.06. 18:38:29

Ilyen gyanús helyekre nem is szabad behajtani. Én ilyenkor (ha nem tudok dönteni) visszafordulok:D

Taxomükke (UK) 2009.02.06. 18:38:49

@and/or:
A f@szt.
Jobboldali sáv + középső sáv: irány Csepel.
Legbelső sáv: köv. lámpánál balra el.
A jobb külsőből kb. 50 m múlva nyílik kanyarodósáv jobbra.
A belső sávból kb. ugyanott nyílik még egy kanyarodósáv balra.
Jó lenne, ha csak az adna itt tanácsot, aki ismeri a helyet (meg a kreszt).
Bírom, amikor azokat az idióták osztják az észt, akik úgy gondolják, hogy a néhány éves jogsi meg a 3-4 karambol, aminek már részese voltak, följogosítja őket arra, hogy itt okoskodjanak. Mert ők már rutinosak. Ja.

Hellisfitar 2009.02.06. 18:47:02

Valószínűleh az történt, hogy a külsőből a középsőbe kanyarodott az egyik sofőr (posztoló?), míg a belsőből is ugyanoda kanyarodott egy autó (posztoló?).
Hibás: a külső sávból kanyarodó. De nyugi, majd előszedik az objektív felelősség hülyeséget, és megcseszik a belső sávost is.

yard (törölt) 2009.02.06. 18:48:45

Szerintem nem kell ismerni a helyet. Tudni kell hogyan szabályos. Beb@szna, ha csak helyismereti vizsgával lehetne közlekedni.

Kopi3.14 2009.02.06. 18:55:04

@and/or: lass is, ne csak nezz: a buszobol a jobb szelso savbol nyilik, es utana az nem szunik meg. Vagyis van harom sav.Plusz par meternyit a jobb szelsobol a buszobol. A nyomok alapjan valoszinu a kep keszitese iranyabol jon ket sav, es itt lesz belole harom. Ilyenkor normal esetben a jobbra kanyarodo savoknak a jobb szelso savokba kell befordulni. Lampa mukodeskeptelensege eseten ugyanis ugy tudjak egymast a legkevesbe zavarni.

Kopi3.14 2009.02.06. 18:58:58

A felfestessel kapcsoaltosan: a KRESZ szerint az uttest jobb szelehez tartva kell kozlekedni. Akkor a jobb odlalon kis ivben haladonak mit is mond a felfestes a bal odlalan? Semmit.

yard (törölt) 2009.02.06. 19:04:45

@Kopi3.14:
Végülis erre utaltam, de a felfestés (ezt ugyan táblával meg kell "erősíteni) az elvet felüírja. A "jobbbra tarts" egyébbként mindig bevállik.

georg 48 2009.02.06. 19:07:51

Megmondom a tutit! Belsőből a külsőbe, külsőből a belsőbe. Ja és buszöbölből a belsőbe!! Viccen kívül, Kopinak igaza van!

autosave 2009.02.06. 19:17:22

@akira2: "Szerintem egyébként, ha nem a felfestett sávok döntik el a kanyarodás szabályait, akkor a jobbkéz szabályt is érdemes megfontolni, tehát aki jobb oldalt tartózkodik (párhuzamos közlekedésnél) annak van elsőbbsége a bal oldalon közlekedővel szemben."

Jobbkézszabály???? Párhuzamos úton bekanyarodásra? mi vaaaan???

autosave 2009.02.06. 19:18:49

@georg 48: "Megmondom a tutit! Belsőből a külsőbe, külsőből a belsőbe. Ja és buszöbölből a belsőbe!! "

ez a jó hozzáállás :DDD

yard (törölt) 2009.02.06. 19:19:30

@autosave:
Vazze: jobbra tarts, meg jobbkéz szabály. Semmi közük egymáshoz.

zazza7 2009.02.06. 19:21:57

@and/or: a buszöböl van + 3 sáv ami nem csak az obi parkolóig megy hanem a benzinkútig. :-)

greyrat 2009.02.06. 19:22:40

Az útburkolati jel esőben, hóban, ect… nem látható. Szóval nem ő a fő irányadó. Belém még anno azt verte az oktatóm, hogy belsőből a belsőbe, külsőből a külsőbe (kivétel, ha az buszsáv lesz). Én is járok erre elég sűrűn és tényleg kaotikus a helyzet, pedig tényleg csak ennyi kell, ki a két szélére oszt majd visszajössz középre.
Azt nem értem, hogy ha valaki ismeri ezt a kanyarodót és Ő a szélső sávból kanyarodik (padka mellől, jobbra kis ívben), miért nem jut eszébe, hogy ha a középsőbe megy, akkor a bal oldalán haladó autóstársa nem fog tudni sávot váltani, ha ő is Csepel felé menne. De hála istennek a jobbján üresen van egy sáv Csepel felé.
Morál és egy csöpp gondolkodás kellene az utakon.

autosave 2009.02.06. 19:25:22

@yard: én tudom, de ő nem tudja sztem... azért kérdezem ;)

Klu · http://kluiphone.blog.hu 2009.02.06. 19:28:12

Hát ez úgy xar, ahogy van. Csak 3 felfestés hiányzik (na jó csak 2,5, mert az egyik félig lácik)...

okostojgli (törölt) 2009.02.06. 19:31:36

Zoltán, ne add fel, nincs elveszve az ügy.

Az a rohadék terelővonal vagy jogosan van ott vagy nem.

Ha jogosan van ott, akkor a francért halványabb mint a többi vonal, és így megtévesztve azt aki azt hitte, hogy nincs is ott az a vonal, vagy nem jogosan van ott, akkor meg miért téveszti meg azt aki úgy látja mégiscsak ott van.

Akárhogy is, ha téged hoznak ki "vesztesnek", érvelj a fenti gondolatmenet rád eső része szerint.

Legvégül úgyis a közút kezelője lesz megmogyorózva.

okostojgli (törölt) 2009.02.06. 19:34:33

Okostojáskák, aki kapásból rávágta a megoldását az bekaphatja.

yard (törölt) 2009.02.06. 19:35:02

@greyrat:
greyrat 2009.02.06. 19:22:40
"Az útburkolati jel esőben, hóban, ect… nem látható. "
Hát esöben azért látszik...
Azonban ha másból nem :D, tapasztalati úton rájöhettél volna, hogy vannak táblák is, amelyek "szinkronban" vannak rajzolva az útburkolati jelekkel.
másnak:
Egy idegen pedig nem igazán tudhatja -nincs is jelentősége- hogy buszöböl következik.
A jobbra tarts azért is előnyös, mert jobbról legalább védve vagy (hacsak egy gyalogos...).
A helyismeretről meg annyit...Tudok Csepelen egy helyet ahol nagyon jó a kávé.
megint másnak:
"Szerintem egyébként, ha nem a felfestett sávok döntik el a kanyarodás szabályait, akkor a jobbkéz szabályt is érdemes megfontolni,"
Megfontolni, igen, én megvitatom az utasokkal, ha egyedül vagyok akkor telefonos segítséget kérek. Azért ez ennél egyszerűbb.

Johnny M. 2009.02.06. 19:59:59

@Tibi bácsi:

Ezt pontosan így is kellene csinálni. Csak az megint más dolog hogy a sok láma a béna felfestés miatt a külső sávból rendszeresen a középsőbe kanyarodik az elmosódó felfestést követve. Aki meg a belsőben megy vele párhuzamosan azt meg nagy ívben leszarják, majd jusson a kanyarodó sávból vissza ahogy tud. Eddig akárhányszor jártam arra mindig ugyanez történt, még szerencse hogy nem okoz gondot az eléjük visszasorolás még a lámpa elött. Érdekes módon bennem soha fel nem merülne ekkora baromság hogy a szélsőből a középsőbe kanyarodjak, ha onnan indulok egyből a legkülső sávba megyek. Csak sajnos ez a legtöbb embernek nem logikus.

randobrobag 2009.02.06. 20:05:09

Attól függ melyik sávból kanyarodtál,mert a belsőből csak a belsőbe "engedi" a felfestés.A lehető legegyszerübben oldották meg: a két sávot amiből érkeztek egyértelműen szétválasztották belső-belső,külső szabadon választott.Egyébként azért kopotabb, mert a Lurdy felől érkezők pont keresztezik!
Ugyanezt az elvet alkalmazzák a Szentendrei úton is, ott 2sávból lesz 3!Azért a nagytöbbség tudja alkalmazni!

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.02.06. 20:10:11

Végignéztem majd 100 kommentet; ezt nem hiszem el. Figyeljetek, a kereszteződés előtt van egy kék tégalalap alakú tábla, rajta nyilakkal. Csatolja már a fotót, vagy írja már be a postoló, hogy azon mi van bazze.

Addig is, úgy kell kanyarodni, ahogy a képen az autók menne: belsőből a belsőbe, külsőből a középsőbe (motorral persze külsőből a külsőbe, aztán középre, de ezt úgyis értik kétkerekű bajtársaim).

HT 2009.02.06. 20:11:50

Összerakva a képet az lett az eredmény, hogy ha a belső sávban ment a posztoló és a középsőbe akart menni akkor ő a hülye és megérdemelte, ha a külsőből a középsőbe akkor ő a hülye és megérdemelte.
A legjobb mint már mondták mások is, ha a külső sávban menő a külsőbe kanyarodik aztán majd sávot vált ha nem arra megy a sáv amerre ő akar. Mikor először mentem erre csúnyán leizzadtam.

Póktalicska (törölt) 2009.02.06. 20:16:29

Nekem anno egy dolgot hangsúlyozott ki nagyon az oktatóm ilyen helyzetekkel kapcsolatban: belsőből a belsőbe kell kanyarodni, és elkerülhető az ilyen 2 sávosról 3 sávosra kanyarodom balhé.

randobrobag 2009.02.06. 20:38:08

okostojgli 2009.02.06. 19:34:33
Akkor nekem annyi, de legalább nem sün, megúszhatnám egy fogmosással!:))))))

kutyagyerek 2009.02.06. 20:44:21

Sziasztok!naponta többször járok erre,elég káoszos az egész kereszteződés minden irányból.Ez kb. a 6. forgalmi rend sok-sok "radírozással",ami valójában sikertelen. Még száraz idöben, nappal elmegy, sötétben már izgalmasabb, legszörnyübb esőben+sötétben. Több baleset is történik,de senki nem törődik vele. Ugyanilyen helyzet volt ma reggelig a Róbert K. krt. Papp K. sarkán a Honvéd kh-tól balra kifordulásnál. A legbelső sávból kanyarodva balra az M3-as felé a terelővonalak eyenesen a járdaszigetnek vezették a környéket nem ismerő,gyanútlan autóst.Ma reggeli csúcsforgalomban leradírozták a jeleket egy malacpörzsölő segítségével, és a padkát is átépítették. Siker ua.,mint Csepel fele,mindenki kering és koccan.

VIKUNYA 2009.02.06. 20:58:48

Belsőből belsőbe, külsőből külsőbe. A középső üres marad. Ha mindketten a középsőbe kanyarodtatok, akkor mindketten hibásak vagytok. Kár pereskedni.

boldiii 2009.02.06. 21:30:21

Nem tudom miért olyan triviális, hogy a jobb oldali kanyarodónak a
-középsőbe kellene kanyarodni
-a szélsőbe kellene kanyarodni

Szerintem ez itt elég zavaros és korántsem egyértelmű, még ha meg is találjátok a konkrét kresz okot, akkor is gázos. Az oké, hogy aki a belső sávban kanyarodott annak a belsőben a helye, és innentől kár vitatkozni azon, hogy ki mit csinált a külsőből (jobb oldaliból), de a jobb oldali dolga akkor sem frankó.

Egyébként ha jól emlékszem a Mester u. - Lágymányosi híd kereszteződésnél pont egy nagyon hasonló van, ott sem egyértelmű, hogy a külső hova is kanyarodik. Persze rutinos vezető tudja, hogy csak az számít, hogy a másik lásson engem, és tudja mit csinálok, valamit, hogy az utolsó pillanatban el tudjam kapni a kormányt, ha mégis valami furaságot csinál a másik, továbbá, hogy figyeljek, hogy legyen hely rá. Ebben az esetben mindenki oda kanyarodik ahova akar, nem lesz baleset. Ellenben ha valaki tétovázik, lassít, összevissza indexel, hagyja, hogy elkezdjék letolni, lassabban menjen a többieknél, stb. akkor magának okozza a bajt. (annyira tipikus)

íyxcvb 2009.02.06. 21:45:32

Nem ismerem az útkereszteződés előtt a táblát, és alapvetően abból indulok ki, hogy a régi felfestést megpróbálták törölni. Ami nem sikerült túl fényesen. Ebben az esetben a jobb szélső a jobb oldali sávba. A bal szélső a középsőbe. Így egyikük sem lép át terelővonalat. A jobb szélső ha középre megy , akkor mindenképpen friss felfestésű terelővonalat lép át, amit lehet csak irányjelzéssel és elsőbbségadással.

Ha a régi vonal él, akkor aszerint.

ipari_fostalicska 2009.02.06. 21:57:49

nincs helyismeretem, és nem is olvastam vissza az összes hozzászólást, de egy információ, amit nem mindenki tud. Ráadásul ebben az esetben a kétes értékű "radírozása" a felfestésnek is közrejátszhatott a dologban.

Ha az út kezelőjét akarják a károsultak felelősségre vonni, akkor az alábbi a helyzet:
-amennyiben ez a város egyik útja és nem számozott (értsd: 6, v. 7, vagy 51, vagy 52101, stb.), akkor az illetékes önkormányzat hatáskörébe tartozik a dolog.
-ha a városban lévő, de számozott útvonal, akkor a megyeileg illetékes közútkezelővel kell harcolni.

Ugyanez igaz a kátyutól, döglött kutyától, stb. sérült autókra is

makika 2009.02.06. 22:05:40

akira 2!

Neked van jogsid?Jobbkézszabály csak egyenrangu utkeresztezödésben van!Esetleg amire te gondolsz az a jobbratarts.De ha ezt neked nehéz értelmezni,akkor többet ne vezess!

íyxcvb 2009.02.06. 22:10:20

Még valami:
"Kresz: 3§ (1) b, Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles a közúti jelzések rendelkezéseinek, továbbá a forgalom irányítására , ellenörzésére jogosultak utasításainak eleget tenni..."

Értelmezése a kresz könyv szerint:
"Az úton alkalmazott jelzések célját, értelmét, hasznosságát vagy szükségességét a közlekedésben részt vevők nem mérlegelhetik: a jelzésekhez való alkalmazkodás kötelezettsége a jelzésről alkotott véleményüktől függetlenül fennáll, még akkor is, ha a jelzések látszólag ellentmondanak a közlekedés más szabályainak vagy az ideiglenesen kihelyezett jelzések látszólag már nem időszerűek."

Erősorrend rendőr, lámpa, tábla, közúti jel, közlekedési szabály. Ha van tábla ami megmutatja, hogy hová kell kanyarodni akkor az szerint, ha nincs, akkor a közúti jel erősebb a kanyarodási szabálynál, még akkor is ha szerencsétlenül van felfestve, minimum fenéken kellene billenteni ezt felfestette. De aki a jobb szélső sávból terelővonalat átlépve a középsőbe kanyarodik az bizony nem adott elsőbbséget az ott haladónak. Ezeket a kép alapján írtam ,nem ismerem a konkrék helyzetet a kereszteződés előtt. Aki az értelmezésre reagál azt csak idéztem, tehát ne engem szidjon miatta!

Secnir 2009.02.06. 22:42:15

@íyxcvb:
na, te vagy az első , aki ezt így szépen leírja.
igaz, kb. 70 posttal ezelőtt is le volt írva, de senki sem tanul.
vagy nem tanult a vizsgákra, csak úgy (5e huf) átment :)

A_szallito 2009.02.06. 23:04:22

Azert ez nem olyan bonyolult keresztezodes, mashol is van ilyen pesten. Ha feltetelezzuk hogy:
1. Ho van es a kanyarodast jelzo terelovonal nem latszik, akkor az a szabaly hogy belso savbol belsobe, kulso savbol kulsobe kell kanyarodni. Ha lenne kozepso sav is, ott kozepsobol kozepsobe.
2. Ha ervenyesnek tekintjuk a terelovonalat -ami azert meg mindig jol eszlelheto- akkor a belso savbol belsobe, a kulso savbol a kozepsobe kell kanyarodni, azaz nem lepjuk at a terelovonalat.

Azonban mindket esetnel ugyanaz a kovetkeztetes vonhato le sztem: a koccanas csak ugy johetett letre, ha a belso savban halado a kanyarodas kozben savot valtott es figyelmen kivul hagyta az iranyvaltoztatasnal fenallo elsobsegadasi kotelezettseget (29.§ 1.bekezdes). Tehat a belso savban halado volt hibas, fuggetlenul attol hogy a savok osszefolyanal levo terelovonalat ervenyesnek iteljuk vagy sem.

íyxcvb 2009.02.06. 23:28:57

@A_szallito: Alapvetően jó dolgokat írtál, de ebben az esetben ez akkor igaz (az egyes pontod), ha már bekanyarodtak és a mindketten balról illetve jobbról a középső sávba akarnak sávot váltani. Nem csak a belső vált sávot hanem a külső is és igaz, hogy ebben az esteben a jobb odalinak van elsőbbsége. Ha azonban kanyarodás közben történt akkor csak a szélső lépett át terelővonalat, a belső nem, ennek a magyarázatát előbb leírtam.

B.GY. 2009.02.06. 23:29:26

Zoltán!Mindegy hova kanyarodnak,csak ne menjenek egymásnak.Én is járok arra sokat,de mindig a legszélsőbe sorolok,mert teherkocsival ott a helyem.A szembejövő oldalon is annyi csíkozás van az úton,hogy azt sem tudom merre menjek:)

autosave 2009.02.06. 23:32:29

@A_szallito:
3. ha érvényesnek tekintjük az erősen látszó terelővonalat, de a gyengébben látszó részét nem, akkor a külső sávban haladó a felelős, mert neki csak a jobb szélső sáv van kijelölve. a másik mehet a középsőbe sávváltás nélkül...

Szóval ez itt a gond :(
Anyjuk picsáját, aki ezt így ÁTVETTE? Még mindig van munkahelye??

boldiii 2009.02.06. 23:39:46

Nem tudom akira2-t is miért szidjátok a jobbkéz szabály párhuzamos közelekdésben kérdéskörben. Amennyire én tudom ha három sáv van, a bal és a jobb oldalon van egy autó és mindkettő középre akar menni, akkor a jobbkézszabály (kreszben sosem olvastam még és régen volt, nevezhetitek máshogy is) elv alapján a jobb oldali kocsinak van elsőbbsége.

Ez pedig egy teljesen jogos felvetés, ha a bal kocsinak belülre, a jobbnak kívülre kellett volna mennie, mégis bemennek középre, akkor -ha indexeltek- a jobb oldalinak volt elsőbbsége.

vagy küldjetek el engem is a francba, de legalább stílszerűen, ne csak úgy vaktában.

A_szallito 2009.02.06. 23:47:11

@íyxcvb: Ha azonban kanyarodás közben történt akkor csak a szélső lépett át terelővonalat, a belső nem, ennek a magyarázatát előbb leírtam.

Igaz, az 1. esetnel mindketto savot valt.
Az is igaz, hogy a 2. esetnel vegulis a 2 autos kozul barmelyikuk atlephette a terelovonalat: belsobol kanyarodo at a kozepsobe, kulsoben kanyarodo be a belsobe. Ez utobbi nekem kevesbe tunik eletszerunek, de valoban lehetseges.

Amelyikuk atlepte a terelovonalat, az a hunyo!

Kfolda 2009.02.06. 23:48:03

Mészáros-Hegyalja sarok. A kétsávos Mészárosról a külső jobbra fordul, a belső fordul jobbra és balra is. A Hegyalja ott 3 sávosra szélesedik, mert kb. 30 méter múlva a lámpánál a belső balra kanyarodó lesz. A Mészárosról a külsőből mindenki a középsőbe fordul, ami mindig totál kiborít, mivel én a belsőből a belsőbe fordulok, de rögtön utána váltanék is sávot és mennék a középsőbe, de nem tudok, mert a sok barom a külsőből indexelés nélkül kapásból a középsőben köt ki. Most akkor ki a hlye?

íyxcvb 2009.02.07. 06:19:49

@boldii:

A kresz ezt nem jobb kéz szabálynak hívja, hanem úgy rendelkezik, hogy aki jobbról kezdi meg a sávváltást annak van elsőbbsége. Az egyenrangú útkereszteződésben haladunk át jobb kéz szabály alapján. A többi oké.
Illetve kíváncsi vagyok, hogy a jobb oldali miközben a középsőbe kanyarodik indexel-e és ha igen merre? Ha nem akkor szabálytalan, ha balra akkor miért jobbra kanyarodás közben,(megtévesztő), Ha jobbra akkor miért balra vált sávot. A lényeg, hogy a jobb oldali ebből csak akkor jöhet ki jól, ha érvényes a régi felfestés.

Marty Mcfly 2009.02.07. 07:19:46

Megint egy olyan poszt, ahol az írója nem mond el semmit a konkrét szituról. A felfestés szar, ok. DE hogy történt a baleset? Ki hova kanyarodott be? Amúgy a posztíró nem nézett körül, hanem vakon behajtott az útra... Bátor...
Én még közlekedési lámpánál is körbenézek (balra-jobbra)!
Szóval lehet, h másnak pedig egyértelmű lenne ez a konkrét helyzet, ezért lenne jó tudni, h valóban mi történt!

leaping cat 2009.02.07. 07:51:21

@Kfolda: senki sem hlye, te vagy figyelmetlen. Az általad említett kereszteződés már volt itt téma korábban. Ott egyértelmű sávfelfestés van, a bal sávból csak a legbelsőbe lehet kanyarodni. Ha a középsőbe vágysz, akkor a jobb sávból menjél.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.02.07. 09:21:18

@íyxcvb: Ezt hol írja? Én is hallottam már ezt a nézetet, de sehol nem látam leírva a KRESZ-ben.

sertésmájkrém 2009.02.07. 16:53:08

A felfestés szar sajnos. Az még ok, hogy le van koptatva valamennyire a középső sávban a festés, de a külsőben miért van nekivezetve a felfestésnek?

Az utca csatlakozásánál abba kellett volna hagyni a festést vagy odáig lekoptatni azt.

Akkor egyértelmű a helyzet, hogy külsőből külsőbe kell kanyarodni és annyi.

Így viszont megtévesztő.

SPety 2009.02.07. 18:50:40

Tényleg félelmetes azon a helyen a felfestés. Én néhányszor amikor mentem arra a bal sávból a bal oldaliba kanyarodok (régi felfestés szerint), így biztosan nem jön nekem senki, és majd átsorolok a középsőbe később, de tény hogy a Csepel felé menő 2 sávból a buta felfestés miatt csak az egyik sávot használják az autók és megy a tülekedés a következő lámpánál.
Esetleg megnézné és beírná ide valaki, ha arra jár, hogy milyen tábla van a kanyar előtt?
Jó lenne, ha az illetékesek néznék néha az itt leírtakat, kérdéseket és intézkednének!!!

íyxcvb 2009.02.07. 19:12:59

@promontor:
Nem tudom melyik hozzászólásra gondolsz, de ha arra amelyikben az értelmezést írtam le akkor: Kapható könyvesboltokban kicsi kis könyv, kresz szabályok és értelmezésük. Mindig amikor változik a kresz, kiadják és néhány hét alatt elfogy aztán nem nyomnak addig míg nincs változás. Igazából kresz paragrafusok és az értelmezésük, nem olyan tankönyv, mint amiből a tanulók tanulnak. Mint amikor kihírdetnek egy törvényt és kiadják hozzá az értelmezést. Azok veszik főleg akiknek "kenyerük". Én például autóvezetést oktatok és muszáj tudnom ezeket hivatalból. Persze az értelmezésen is lehet vitatkozni

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.02.07. 19:46:53

@íyxcvb: Boldi írta az alábbiakat (lehet, hogy neki kellett volna írnom, csak aztán Te válaszoltál rá): "Amennyire én tudom ha három sáv van, a bal és a jobb oldalon van egy autó és mindkettő középre akar menni, akkor a jobbkézszabály (kreszben sosem olvastam még és régen volt, nevezhetitek máshogy is) elv alapján a jobb oldali kocsinak van elsőbbsége."

Erre (illetve a Te egyetértő válaszodra) írtam, hogy szerintem ilyen szabály a KRESZben nincs, legalábbis tudtommal. Szerintem itt nincs elsőbbség, ilyenkor mindkét félnek fokozott óvatossággal kell eljárni. Ha Te tudsz ilyen esetben elsőbbségi szabályról, akkor légyszi idézd be ide!

(A posztban említett kanyarodás más eset, ott gondolom sokat számít, hogy azt a bizonyos felfestést hogyan kell értelmezni, illetve van-e a kereszteződés előtt tábla, ami a felfestés kétes értelmezését esetleg feloldja.)

(Ja, és még egy dolog: ha egy hozzászólás elején az @akárki: részre rákattansz az egérrel, akkor az odavisz ahhoz a hozzászóláshoz, amire válaszolt az adott hozzászóló. Ez néha segít az értelmezésben...)

Üdv

íyxcvb 2009.02.07. 20:29:03

@promontor:
Köszi a segítséget kipróbáltam amit ajánlottál, tényleg nemrég írkálok csak. Szóval amit írtam, elméleti tanfolyamokon tanítják, teszt kérdés is van belőle a vizsgán. Abban teljesen igazad van hogy ilyenkor nincs elsőbbségi kérdés, de valamilyen módon el kell dönteni ki mehet. A fent említett könyv a 29§ (irányváltoztatás)értelmezésében a következőt mondja:

"Ha az egymás mellett levő forgalmi sávban haladó két jármű egy időben akar a másik forgalmi sávba ( ez nem a mi esetünk),illetve a két forgalmi sáv között levő harmadik sávba behajtva forgalmi sávot változtatni, egyik jobbra , másik balra (ez a mi esetünk) elsőként az jármű hajthatja végre a forgalmi sáv-változtatást, amelyik a másikhoz képest előbbre van, illetve a forgalmisáv-változtatást előbb kezdte meg. Ha viszont egymáshoz viszonyítva egyik sincs előbbre, illetve egyszerre kezdték meg a forgalmisáv-változtatást, akkor a jobb oldali forgalmi sávban haladó számára kell a továbbhaladást lehetővé tenni"

Ebben az esetben semmi konkrét nem volt leírva, ki hogyan kivel, ki volt előrébb, ki kezdte meg előbb, egyálltalán kanyarodás vagy sáv váltás közben történt-e ezért kötöttünk ki ennél a témánál.

fzs.1933 2009.02.07. 21:12:41

@Kfolda:
Nemrég jártam arra. A besorolás rendjét jelző tábla szerint a baloldaliból a Hegyaljára Pest felé, vagy jobbra, az Avar utcai kanyarodóba lehet. A jobboldaliból pedig középre, a pályák felé, vagy a szélsőbe.
Nézd meg a táblát, még az autópálya jeleit is felvésték!

Üdv

fzs.1933 2009.02.07. 21:18:15

@promontor:
nekem csak az a kép ugrik be, hogy kétsávos út valami miatt beszűkül egy jármű szélességre. Egyszerre odaérő járművek esetén a jobboldalinak van elsőbbsége.
Ne kérd a paragrafust. Idáig keresgettem. Nem találtam, de a KRESZ tesztben tuti így volt!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.02.07. 21:43:23

@íyxcvb: OK, köszi. Időközben én is találtam egy ilyen magyarázatokkal kiegészített KRESZ szöveget (www.jogsicentrum.hu/info/kresz_2005_jav.doc), ahol pont ugyanez van. Szóval valamit ma is tanultam. ;-)

Mondjuk azért megjegyezném, ha csak a KRESZ szövegét olvasod, abból ez abszolút nem következik. (A régi KRESZ tankönyvemben sincs erről szó). Szerintem egyáltalán nem szerencsés, hogy egy rendelet magyarázatába tesznek egy olyan szabályt, aminek magában a rendeletben lenne a helye.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.02.07. 21:48:49

@fzs.1933: Igen, arra van is szabály, a 36. § (7) bekezdése pont a két sáv beszűkülését magyarázza. Az általam vitatott szabályról viszont kiderült, hogy nem magában a KRESZben van, hanem (mint íyxcvb idézte) a hozzá adott értelmező magyarázatban.

BGyRacer 2009.02.08. 01:44:10

Sztem mindkét fél fizessen nekem pénzt! A képen meg fölb*sztam az agyamat, mert 1 köcsög Fiat-os van rajta 1 köcsög Opelssel és a háttérben 1 köcsög autómentőssel... Azért ez kicsit erős volt így egyszerre, légyszi legközelebb cenzúrázzátok a képet, thx!:)

Kopi3.14 2009.02.08. 23:27:11

A jelen szituval a probléma továbbra is: a kanyarodóknál honnan, hova kell menni. Mert:
1. jobb szélső sávból a jobb szélsőbe kell menni, jobbra kis ívben kanyarodunk, plusz azon a részen nincs semmi útburkolati jellel történő terelés.
2. a jobbról a második sávból normális esetben, a felfestést perpillanat nem szemlélve a jobbról a második sávba kéne kanyarodni, a jobbra tartás és kis ívben kanyarodás ötvözéseként.
3. a terelést figyelembe véve viszont elvileg be kéne kanyarodni a belső sávba, mondhatjuk ez akart a szándéka lenni a felfestést készítőnek, csak egy sávnyit kihagyott belőle, illetve vékonnyal fogott a gépe ott. Hogy ennek oka mi, azt nem tudjuk. Ami biztosra vehető, nem korábban ott volt, s lekoptatott jelzésről van szó, elég új az aszfalt a képek szeirnt.

Vagyis, a két kép alapján egy kis vizsgáztatást is tartva, a fehér Astrával közlekedő kolléga szabályosan kanyarodik, a sárga seicentós meg kérdéses, hozzá kellene valakitől a bevezető tábla. A szép nagy kék doboz. Valaki lopja már el ide nekünk. Silentsound?

gmower (törölt) 2009.02.09. 09:12:48

Ezt komolyan nem hiszem el! Itt most tényleg az a legnagyobb bajotok, hogy kicsit le van kopva a festés? És ha hó van rajta, akkor mit csináltok? Eszméletlen, hogy ilyen idióták vezetnek ma ebben az országban. Basszus, ha már az problémát okoz, hogy egy 10! m széles aszfaltcsíkra két autó egymás mellett ütközés nélkül bekanyarodjon, ott azért komoly gondok vannak!

"A segítségeteket kérném egy forgalmi helyzettel kapcsolatban."

Na akkor én megadom a segítséget: Ne vezess!

blogsámán 2009.02.09. 09:53:23

Sziasztok!

Mivel szüleim Csepelen laknak, rendszeresen vezetek erre. A helyzet az, hogy itt korábban átépítés alatt állt a kereszteződés, és akkor festették fel a sávokat, amiket a végleges verzió után nem igazítottak a közlekedés rendjéhez (értsd: nem módosították az ívet, illetve a régi festést nem teljesen távolították el). Szóval aki a jobb oldali sávból kanyarodik annak kötelessége lenne a jobb szélsőbe kanyarodni. Ez már csak azért is így van, mert ellentétben and/or hozzászólásával a valóságban a jobb szélső és a középső megy Csepelre, az Obi felé kanyaródó sáv nyílik, míg a bal szélső sáv a következő lámpánál balra fordul.Egyébként én rendszerint a bal sávból fordulok a bal szélsőbe pont az ilyen helyzetek elkerülésére, majd a rövid egyenes szakaszon vissza szoktam sorolni a középsőbe.

sertésmájkrém 2009.02.10. 09:28:11

@gmower: :DDD
Örömmel látom hogy te tévedhetetlen vagy :)
Azért ez a helyzet így erősen megtévesztő. Nem mindenki annyira tökéletes mint te, a legtöbb autóst ez azért megkavarja. És hát, vezetni muszáj. :)

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.02.11. 00:51:16

@Kopi3.14: Sziasztok, tegnap megnéztem az említett kereszteződést. Kék tábla a soroksári úton van még az egyenes részen, aztán lesz két jobbra kanyarodó sáv ahol nincs tábla. Ez azt jelzi, hogy két sáv egyenesen megy a soroksárin és kettő jobbra. ennyi.

Szerintem fehér Opel jól kanyarodik, sárga Fiat meg rosszul - bár biztonságosan.

NagyA. 2009.04.17. 19:49:10

Ez a kanyar egy szopás!!! Csepeli lakos vagyok sokat járok a városban, erre járok haza. Ha belül vagyok akkor is és ha kívül, akkor is elkerülöm a középsőt! Láttam már teherautót ami kitolta az autóst és már engem is dudáltak itt le. Ez az egész környék egy kalap szar, mi a faxomnak kellett a másik oldalra (csepelről kifelé) 2 sorba rakott 3 közlekedési lámpa? megmaradt raktáron és ki kellett szórni? Pusztuljon aki megalkotta, a régi jobb volt és nem a megszokás miatt! Üdv.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása