Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Te megállsz, ha elütsz egy állatot?

2009.02.11. 07:55 :: Kisikasa

Ha már ütöttetek el állatot, tudjátok, milyen szörnyű érzés, hogy nem tehetünk semmit. Ha az állat azonnal elpusztul, a legtöbben valószínűleg otthagyják. De mi van, ha menthető? Mit tehetünk, ha közvetlenül vagy akár közvetve ilyen helyzetbe kerülünk. MM egy hasonló eset kapcsán ragadott billentyűzetet.

Felkavaró reggelem volt. Hét óra körül a budapesti Szilágyi Erzsébet fasorban még jól lehetett közlekedni, de ott, ahol a Gábor Áron utca felé balra be lehet kanyarodni hirtelen fékeztek kettővel vagy hárommal előttem.

Aztán tovább indult az első autó, egy kis Peugeut Expert furgon. Mire odaértem már csak azt láttam, hogy egy sérült kutya -talán boxer - haldoklik az aszfalton. A hátul ülő gyerekeknek csak annyit tudtam mondani, hogy ne nézzenek oda, mert elütötték az állatot. A furgonos (xxx-334) az onnan 50 méterre levő lámpánál vészvillogóval megállt, körbejárta az autót - nyilván, hogy sérült-e -, majd továbbhajtott, anélkül, hogy a kutyával törödött volna.

Először felháborodtam, hogy milyen szemét, lelketlen, és miért nem tesz semmit. Hogy mindent megtett-e, hogy ne üsse el a kutyát, azt nem tudom, nem láttam - tehát most ebben nem ítélném meg a fiatal sofőrt. Mert kivert, szerencsétlen, és kiszámíthatatlanul viselkedő hülye kutya sok van sajnos, és állítólag egyre több. Meg persze agresszív vezető is, aki még rá is húzza a kutyára a kormányt. De nem láttam, hogy pontosan hogy ütötte el a kutyát, így most ez az írás nem is ezzel foglalkozik.

Aztán néhány másodperc alatt rájöttem, hogy én sem tudom mit is kellene tenni egy ilyen helyzetben - én sem szálltam ki. Megállni, és egy haldokló (és így lehet, hogy kiszámíthatan) állatot odébb húzni? És mi van, ha veszett, megaharap? De közben meg nagyon sajnáltam - mint minden állatot. Tipp valakitől?

Végül felhívtam a Fővinformot (az ő számuk benne van a telefonomban), ahol egy nagyon-nagyon készséges hölgy azt mondta, hogy ha bármilyen állatal baleset történik a fővárosban, akkor az Állategészségügyi Telepet kell hívni (06-1-280-6832) és ők intézkednek, akár sérült az állat, akár már elpusztult. (Vagy a Fővinform szól tovább erre a számra.) A mobilomba azonnal be is írtam a számot.

Csak azért írtam meg ezt a történetet, mert nem tudom, hogy ezt a kutyát meg lehetett volna-e menteni. Nem tudom, mi lett volna a helyes viselkedés. De ha sokan beírják a telefonba ezt a számot, és tudják, kit kell értesíteni, akkor talán meg lehet egy-egy állat életét menteni. Vagy ha már azt sem, akkor legalább nem hever egy tetem napokig egy-egy budapesti utca közepén.

174 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó baleset veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr.Bio74 2009.02.11. 12:59:34

Vityaz

Volt igazsága, csak érdekesen adta elő.

Lunitari

Ezt nem gondoltad komolyan igaz?

James L2

Ritkán fogod megtudni kié a blöki, esetleg jobb helyeken meg is lincselhetnek.

Navarone 2009.02.11. 12:59:52

Egy állat elütése állatkínzásnak számít, ami letöltendő börtönnel büntethető. Tehát mincs különbség emberi élet és a kutya-macska-sün élete között.

Mondjuk nekem nem csak a jogértelmezés miatt nincs különbség, hanem a neveltetésem miatt sem.

Vityaz 2009.02.11. 13:01:27

@Manyizga: Nana! Ez már eléggé bonyolult dolog. Ki van táblázva, ergo neked számítanod kell a vadakra, tehát ha elütöd, hunyó leszel. Ez innen eléggé macerás történet.

betépett felhasználó 2009.02.11. 13:02:49

egyszer elutottem 147 allatot.
megalltam, megszamoltam. 146 volt, de a 147ik pont akkor szallt ra a karomra, megcsipett, en meg megoltem. Elszegyeltem magam es felpocintetten azt is a szelvedore.
utolso aljas gyilkos vagyok :( azota csak HEVel jarok.

Dr.Bio74 2009.02.11. 13:03:26

@streetwalker:

De durva.

Erről jut eszembe, Ausztráliában mennek még azok a kamion szerelvények amelyek 3-4 póttal, vagy többel közlekednek? Náluk, hogy van ez a megállsz, ha elütsz egy kengurut incidens?

monticello (törölt) 2009.02.11. 13:05:22

Csak akkor, ha ehető fajok egyedét csaptam el.
Kutya, macska, veréb felejtő, szarvas őz nyúl fácán rulez!

Lunitari 2009.02.11. 13:05:50

@Bio74: De, teljesen komoly. Lakott területen aki elüt egy állatot, az már valamilyen szabályt szegett vagy rosszul lát. Gyakran megyek kertvárosban(minden nap) és még sötétben is vagy 100m-ről látom a fekete macskát, macskákat(!) szaladgálni az úton. Soha nem ütöttem el egyet sem, ellenben láttamm át szándékosan gázolót.....Mivel magyarázod, hogy egyet sem ütöttem még el? Csak nem a körülményeknek megfelelően vezetek?

Dr.Bio74 2009.02.11. 13:06:31

@Navarone:

Uh, gyere le az elefántcsont tornyotokból, itt várunk lent.

blajen 2009.02.11. 13:07:16

@Bio74: náluk marhanagy kengururács van a kamionon, és ha megállnak akkor kb összeszedik ami megmaradt és megeszik :D najó lehet hogy nem, de én tuti ezt csinálnám:D mást nagyon nem lehet mit tenni ott:)

Francescoli · http://smints.blog.hu/ 2009.02.11. 13:09:04

@..:: Gabesz ::..:
Az a helyzet, hogy ennél durvább történt '84-ben faterommal: az M3-as autópályán, belső sávban kb 110-120-as tempó mellett ütöttünk el egy vilszonylag nagy kutyát, ami a szomszéd sávban haladó Dacia-ból termett ott. (hogy ugrott-e vagy dobták, nem tudom: nem értek annyira a kutyákhoz, hogy vajon kiugranak-e maguktól az ablakon...szerintem nem, nem foglalnék állást az ügyben)
A lényeg: reakcióidőn belül történt minden, fékezés semmi (utólag azt mondom, ez volt a legnagyobb szerencse), a kerék nem ment át rajta, viszont az első sárvédő elem annyira berogyott (Skoda 120L), hogy vagy fél órán keresztül ráncigáltuk, mire már nem akadt fordulásnál a kerékbe.
Ja, és a kutya? Ahogy lassítunk és csorgunk a leállósáv felé, hátranézek, és annyit látok: szerencsétlen forog maga körül kettőt-hármat, elesik, felpattan, aztán kocog vissza az elválasztótól ki az erdő felé, át két sávon...
A második szerencse volt, hogy mögöttünk éppen nem jött senki...

Egyszóval hihetetlen ellenálló-képességük lehet az ekkora állatoknak. Ha nincs lágyrészi sérülésük, egy agyrázkódással megúszhatják akár az ilyen ütközést is...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.11. 13:09:13

@Manyizga: tudomásom szerint, meg totálkáron is volt cikk, ha kinnt van a szarvasos tábla az úton és ott ütsz el egyet akkor te vagy a hunyó mert volt figyelmeztető tábla. neked kell akkor úgy menni hogy ha megindul egy vad akkor meg tudj állni. és itt van a szopóág, mert ha 90-nel ütöd el akkor nem vezettél úgy hogy meg tudj állni, pedig volt figyelmezetető tábla. de ha 32-vel mész és úgy ütöd el az őzet akkor is te szopod meg.

akkor fizet a vadásztársaság ha nem volt figyelmeztető tábla.

becher 2009.02.11. 13:14:01

Úgy látom a társadalom még ezen a topikon is két részre szakad: vannak akik tartanak kutyát és vannak akik nem (egyébként ezt pont ma mondta egy kollegám, hogy én így sorolom az embereket). Pontosan látszik, ahogy hozzá állnak a kérdéshez. És igen vannak olyanok akik úgy tekintenek az állatukra, mint a gyerekükre -előfordulhat azért, mert ez utóbbi nem lehet. Vannak felelőtlen állattartók, szaporítók, akik csak a pénz miatt csinálják a kiskutyákat. De akkor sem a kutya a hibás ha olyan helyzetbe kerül, hogy vki egyáltalán el tudja ütni. És aki úgy áll hozzá, hogy ha elütött bármilyen állatot még 2x át is megy rajta, hogy tuti elpusztuljon annak a jó kurva anyját.

Dr.Bio74 2009.02.11. 13:15:29

@Lunitari:

Vagy csak nem állt még együtt a hold a megfelelő csillagokkal. Hidd el egyszer meg fog történni.
Én mindössze 14 éve vezetek, ez idő alatt egy macskát lapítottam ki, amikor buli után szállítottam haza a többieket, és lakott területen 90 (fokos) kanyarban kiugrott elém a fűből. Mehettem vagy negyvennel. Miután kiraktam négy illuminált utast, visszamentem érte, bár tudtam, hogy mit fogok találni.

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.02.11. 13:17:18

Olvasgatlak benneteket - mit mondjak, érdekesek vagytok. A másik oldalról foglalnék állást, autóm ugyanis nincs, csak kutyám, épp a gerincműtétéből lábadozik: elütötték és otthagyták az árokban. (Írtam is róla, bár előre szólok, az itt kommentelők nagy részének az a post messze túl nyálas lesz.)
Első telefon: tudakozó: második: helyi gyepmester. Esetleg harmadik, a menhely. Mindez csak abban az esetben, ha nekem magamnak derogál állatorvoshoz vinni a szerencsétlen dögöt. Ha elviszem, ezeket a telefonszámokat ott megkapom.
És ha én voltam a hibás, kifizetem a kezelést is.
Vagy bilibe lóg a kezem?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.11. 13:20:39

@Lunitari: nem feltétlenül. kutya nem ugrik hirtelen eléd, de egy macska úgy kispurizik egy kerítés elett hogy csak na. pláne ha a kertben egy kutya előtte megkergette. simán befut elég úgy hogy kb 10 métered van megállni 50-ről.

meg mint az én esetemben nekifut a kocsi oldalának...

Lunitari 2009.02.11. 13:22:47

@Bio74: Buli után, tehát fáradt volt. Ezért nem láthattad meg a fűben lapuló macskát. ;) A szavannákon ez az életebe kerülne....:)

Lunitari 2009.02.11. 13:23:59

@Hurrá Torpedó: OK lehetnek ilyen extrém helyzetek, de több állat van elütve, mint ahány ilyen extrém eset adódhat.

Lunitari 2009.02.11. 13:25:45

Na jó, verebek már szálltak a kocsim allá, DE nem lakott területen azok sem.

Dr Kangörény 2009.02.11. 13:25:54

Két éve egy barátom vitt a szakadt ladájával a Vértesben, amikor kiszaladt elénk egy őz. A srác meg beletaposott a gázba. Rákiáltottam, hogy mit csinál?!
Erre röhögve mondta, hogy még nem evett őzet, a kocsi meg fele annyit ér, mint az őz.
Nem ütöttük el.

Pammy 2009.02.11. 13:25:55

Maximálisan állatbarátként mondom, hogy sajnos senkitől nem lehet sokat elvárni egy ilyen helyzetben.
A segítség intézményi feltételei nem adottak... a sintéreket kihívhatod (ezért persze az állatvédők megköveznek) pesten még tán ki is jönnek... persze munkaidőben, gondolom. Néhány helyen ez persze rosszabb, mint sorsára hagyni a kutyát... jobb sintértelepek esetén, talán legalább a szenvedését lerövidíted.
Nagytestű sokkos kutya, ha mozgásképes, nagyon veszélyes is lehet, pláne, ha valaki nem ért az ilyen szituációk kezeléséhez, és mitől értene?
Az állatorvosokat hiába hívod, nem jönnek ki a balesetes kóbor kutyához, sőt kezelni se lesznek hajlandóak ha nem fizetsz mindent azonnal, és az se valószínű, hogy kutyapanzióban, vagy a rendelőben szívesen szállásolják el pár napra ha nincs hova tenned, mert félnek, hogy aztán senki nem megy érte később...és okkal félnek....
állatmentő az 10e forint, ha hajlandó kijönni, és ez még csak az út a klinikáig.
Van néhány állatvédő szervezet, akik segítőkészek, de az erőforrásaik nekik is végesek, nagyon nagy mázli ha van kapacitásuk segíteni. Ha van pár tízezer forint nálad, meg némi bátorságod, elviheted az első klinikáig, és újabb pár óra telefonálással talán találsz egy olyan szervezetet akik át tudják venni a kutyát, persze erre is inkább csak akkor van esély ha ismerősen mozogsz ezekben a körökben és tudod, hogy melyiket érdemes hívni. Legalább egy napot rá kell szánni arra, hogy segíts, és ha pechjed van ott állsz este egy új kutyával, akit a jövőben neked kell gondozni...a legtöbben pedig nem úgy indulunk útnak, hogy erre fel legyünk készülve, ezért kéne megtenni mindent, hogy a gazdátlan állatok ne kószáljanak az utakon. Felelős állattartás, chip program, meg állatvédelmi hatóság kellene.

Dr.Bio74 2009.02.11. 13:26:11

@Vaszilisza:

Nem lóg. Mert az állat túl azon, hogy szenved,esetleg valakinek a tulajdona, aminek a "megrongálása" esetén bizonyos kötelességeid vannak, és fordítva.
Akik azt hiszik, hogy minden állat, amely ütközés után elrohan, annak semmi baja, eléggé tévednek, szerintem. Amint vége a hirtelen stresszes állapotnak, illetve a stressznek már a negatív hatásai jelentkeznek, együtt a fizikai sérülésekkel, segítség nélkül szerintem igen jelentős a kimúlá lehetősége.

Pista Bácsi 2009.02.11. 13:28:21

Autóbuszvezetők vezetéstechnikai tréningjein fontos pont annak a besulykolása, hogy ha a busz elé szalad egy kutya akkor NEM SZABAD fékezni!!!

Ez van, lehet anyázni, de az utasok épsége akkor is sokkal fontosabb, mint a kutya épsége...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.11. 13:28:48

@Vaszilisza:

kötelességem e éjjel a megyeszékhelyen esetleg éjjel is nyitva levő állatkórházba rohannom a szerencsétlen állattal akár 40-50 km-ről is?
ha tudakozózok, és kiderül hogy a legközelebb nyitva levő valami 150km?

papugaja 2009.02.11. 13:30:52

@Lunitari:
Egyrészt eddig csak kisebb állatokat ütöttem el, mondhatjuk hogy mázlim volt.
Másrészt mióta kutyám és gyerekem van, én is úgy vezetek, hogy tudom: bármikor számítani lehet rá, hogy elém vetődik egy.
Mert ők olyan szereplői a közlekedésnek, akiket könnyen kitakar a kocsi holttere. Ez az, amire sokan nem gondolnak.
Kurvára kell figyelni!

A mi utcánk kb 5 méter széles. Maximum.
Pár éve aszfaltozták ki, azóta megszaporodtak az idióta száguldozók, akik lusták kimenni a főútra, vagy úgy gondolják, hogy ki tudják kerülni a lámpás kereszteződést, vagy csak autókáznak, és szűk utcákon az olyan montekárlós fíling. Ha csak 40-nel megy (de mennek bőven 60-70-nel is) egy ilyen szűk utcában, már nem tud csinálni semmit, ha gyerek, kutya, vagy macska lép elé, mondjuk egy kapualj takarásából. Megállni nem tud, kikerülni nem lehet, nincs hova menekülni.

Ezért lesz nálunk még idén fekvőrendőr telepítve. Száguldozzanak máshol a versenyszellemű kisköcsögök.

cdrom70 2009.02.11. 13:30:58

Ütöttem már el macskát sajnos.. kijött a sövény mögül esélyem sem volt megállni..
Megnéztem az autót, majd a macskát. Az állat medencéjén mentem át, igy esélye sem maradt csak szenvedett..
Erre tolattam és átmentem a fején is, mert megmenteni nem tudtam volna, szenvedni pedig nem hagyok állatot ha nem muszály.
Majd eltüntettem az útról.
Akkor ez volt a leghumánusabb megoldás, bár nem vagyok erre büszke.

Lunitari 2009.02.11. 13:30:59

@Kangörény_: Hmmm és ha beszáll a szélvédőn? Akkor már nem érte volna meg.......

Sanyi 2009.02.11. 13:31:23

Vaszalisza: Mi a fenet keresett a kutya az uton? Ugye kutyafuttatoban nem jarnak autok, porazon setaltatod, gyujtod a kutyagumit... Nem ertem hogy kerul a kutya az utra, ezt magyarazd mar el. Ha megszokott, nos, az a te hibad.

Amugy nekem egy kutyas esetem volt meg 15 eve, szep farkaskutya kirontott elem a varosligetnel. Mentem vagy 25-tel, nagy csattanas, kutya elore el, megalltam, nem esett be a kocsi ala. Na mondom megnezem mi lett vele, kiszallok, kutya felpattan es berohan a ligetbe. Na, a gazdajat azt azert szivesen vendegul lattam volna egy k. nagy pofonra.

Egyszer volt majdnem egy roka meg sokszor majdnem mokus, mind a ketto kb. olyan buta mint a macska. De ahol tudom, hogy vannak ott kepes vagyok 20-szal menni es elsobbseget adok nekik meg ha nincs is csikos lo. Finnorszagban jo sok mokus volt. :)

Most Ausztralia (sajna eg a kornyek). Melbourne es Ballarat kozott az ut tele mindenfele allattal meg nagy lapos verfolttal, senki nem all meg osszeszedni (azonnal kilapitanak ot is, 80-110 az ut). Az allatok amiket eddig lattam es nem volt nagyon eltrancsirozva: macska, kutya, wombat es oposszum. Kengurut meg koalat nem.

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.02.11. 13:31:49

@Hurrá Torpedó: Én ebben az esetben hazavinném, de tisztában vagyok vele, hogy az én véleményem nem mérvadó, mert nem mindenki ilyen hülye állatbuzi, mint mi vagyunk...

Lunitari 2009.02.11. 13:32:42

@papugaja: Erről beszélek, ilyen helyeken megfelelően kell a sebességet megválasztani. Max 20 és akkor megállsz....Ja sokan száguldoznak a kis utcákban, sőt a jobbkezet sem ismerik....

Vaszilisza · http://maganorultekhaza.freeblog.hu 2009.02.11. 13:33:39

@Sanyi: Nem mondtam, hogy nem az én hibám, véletlenül sem. Egyébként a kertből a léckerítést meglazítva jutott át a szomszédhoz, onnan egy lyukon az útra.

Lunitari 2009.02.11. 13:34:19

@Sanyi: Persze, gondolom ha egy kisgyerek ugrik eléd, akkor is a szülő tehet róla, te semmiképpen nem....

Dr.Bio74 2009.02.11. 13:35:02

Lunitari

Lehet. Bár megjegyzem 10 év folyamatos műszak után nem jelentett éjszakázás gondot, az érzékeim pedig tuti spiccen voltak, mert előtte 40 emberemre kellett vigyáznom, nehogy átértékeljék a buli fogalmát.
Itt minösszesen annyi kellett, hogy a fű nem volt lenyírva (cca:25 cm), és a macsek az utolsó néhány méteren pattant ki. Nem volt jó érzés.
de
Kangörény
Az ilyen havert én elküldöm a jó édesbe..

és Pammy hsz -e nagyon ott van az igazságnál.

Pammy 2009.02.11. 13:36:56

Lunitari: azért nehidd, hogy lakott területen belül minden kivédhető... szegény macsak a hungária körúton a hátsó kerekem alá szaladt... úgy ugrott keresztbe, hogy a kocsi már mellette volt még csak nem is egyszerűen féktávon belül... látni se láttam, volt valami kis elhanyagolt füves pár négyzetméteres terület oldalt onnan ugorhatott ki...nem mentem gyorsan, torlódtak a járművek max 40km/h lehetett, nem is láttam, csak utólag a tükörböl, amikor hátranéztem, hogy min döccent a kerék. Másik alkalommal egy spániel ugrott be a kerekek alá, mert hirtelen a kocsi _alatt_ látott valami érdekeset, akkor meg tudtam állni, de az is inkább csak mázli volt, meg baromi jó fékek, a gyerek legalább a kocsi előtt akar átszaladni nem alatta...

Lunitari 2009.02.11. 13:38:22

@Pammy: Ok, extrém helyzetekben igazatok van. Ott nem lehet semmit tenni, max ha légpárnással mész :)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.11. 13:39:48

én nem tudnám hazavinni. vagyis igen de a 2négyzetméteres erkély nem segítené a gyógyulását.

(gyerekkoromban unokatesómal döglött vankodokat vittünk haza nejlonszatyorban, mert úgy gondoltuk hogy még nem döglöttek, és meg lehet gyógyítani. azt' anyám kérdi mi van a szatyorba. mondjuk semmi. de ő nem hitt nekünk aztán belenézet. hát sikoltott egy jónagyot :D)

georg 48 2009.02.11. 13:40:14

@Vityaz: ha nem untatlak, pár szóban leírom az én történetemet. 12 évig éltünk vidéken mert gondoltuk ott jobb az élet. Hatalmas kertes házunk volt, persze szereztünk egy kutyát. Oda kell! Egy gyonyörű német juhász / fajtiszta/. Két éve mégiscsak visszajöttünk, mert vidéken már tarthatatlan az élet. No de, mi legyen a kutyával? Tizenkét évig volt velünk, tanítva van, okos, képzett, szófogadó. A lelkiismeretem nem hagyott volna nyugodni, ha otthagyom, vagy kirakom valahol. Arra gondoltunk, már úgyis öreg, nem húzza sokáig. De még él. Mi a szart csináljak? Altattassam el? Tudom jól, nem lakásba való egy állat, ide nem hoztam volna. De ez van, a lelkiismeretem miatt al kell viselni. Egyébként! Gandhitól van egy idézet:" minden nemzet jellemét tükrözi, hogyan bánik az állatokkal".

georg 48 2009.02.11. 13:43:05

Bocsi! Pontosan: " Egy nemzet nagysága azzal mérhető, ahogyan az állatokkal bánik"

Dr.Bio74 2009.02.11. 13:44:20

@Lunitari:

Már, bocs de ha egy kisgyerek kiugrik elém az útra arról még nem én tehetek, hanem a drága szüleje.(Bár kisebb a valószínűsége, hogy a bokorból egy gyerek ugrik elém, mint egy egy macska).
Az én felelősségem, hogy meg tudjak állni. De sok esetben a helyzet későbbi értékelése dönti el, hogy mi lett volna a körülményeknek legmegfelelőbb vezetési mód.

Sanyi 2009.02.11. 13:45:35

georg48:
Ha padlofekezel es beledmennek akkor nem tartottak be a kovetesi tavolsagot. Nem ertem en ezt...

ketyere 2009.02.11. 13:46:52

@georg 48:
Én egy 8 éves németjuhászt hoztam haza menhelyről, neveletlen, de nagyon ragaszkodó! Szenvedünk vele, mert kissé öntörvényű, de a mai napig nem bántam meg hogy elhoztuk, menhelyen nem lett volna esélye az életben maradásra, mert nagyon le volt soványodva (háztól vitték be a menhelyre!), sokat kellett vele foglalkozni.
Esetleg érdemes megpróbálni menhelyen keresztül másik gazdát keresni neki, van rajtam kívül más 'öregkutyaszerető' gazdinak való is!

Dr.Bio74 2009.02.11. 13:47:11

Lunitari

Amúgy a rendes neved Supeman, igaz?

Sztávrosz_ (törölt) 2009.02.11. 13:47:48

A szúnyog is állat hadd ne kerülgessem

georg 48 2009.02.11. 13:51:27

@Sanyi: na öregem, akkor próbáld ki! Gyüjts magadmögé 8-10 autót és uccu neki! Aztán majd megérted!

Dr.Bio74 2009.02.11. 13:51:46

@Sanyi:

Na ja, de azért sokat ne fékezz, mert a verda értéke akkor is jelentősen csökken, ha javításokat rendre az végzi aki beléd száguld.

Georg 48

Bár segíthetnék, de én is harmadikon kaptároskodok.

Gandhi

Szép az idézet, de azé illene az is oda, és ahogy a nőkkel pl.

georg 48 2009.02.11. 13:53:19

@Sanyi: ja és még valami! A hátsó szélvédőre írd ki, hogy gyerekek aztán a követésit betartani! Mert ha nem tartják be, már baszhatod.

Dr. Panasz Muki 2009.02.11. 13:56:35

A cikkben említett intézmény az Illatos út, azaz a bp-i sintértelep.
Ha már végképp semmi megoldást nem tudtok, akár ezt is hívjátok, itt az állatot elaltatják (ha egészséges, tartják párhétig, hátha jelentkeznek érte).
Ha nem tudjátok felvenni a kutyát, és netközelbe tudtok kerülni, keressetek egy állatmenhelyet, és adjátok le legalább a drótot.
A netboard-on van egy komoly civil kutya társaság, ott sokan figyelnek az ilyen kóborló, sérült állatokra. Ha pont onnan tudtok valakit értesíteni, az még jobb. Persze a legjobb, ha vállaljátok a felelősséget az elütött állatért, és orvoshoz viszitek.
Itt érdemes körülnézni:
Kutya Szövetség
netboard.hu/viewforum.php?forum=15

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2009.02.11. 13:59:43

Hülye pöcs vagy posztíró, már bocs. Egy fajtiszta kutya a legritkább esetben veszett, főleg a város közepén, az esély a 0-val egyenlő, és ha meg is harap, elmész orvoshoz, kapsz egy oltást és kész. Egy sérült kutya pedig NEM FOG megharapni, mert érzi, hogy segítesz rajta, főleg egy haldokló kutya nem.

A furgonos egy barom állat volt, de te se érezd magad olyan nagylelkűnek!

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.11. 14:00:32

Három hete megyek hazafelé, előttem 100 m-re az autóstárs nagyot korrigál egy kereszteződésben, utána ott marad egy macska, pont előttem. Na, mondok, ennek mindegy már megközölöm...

Aztán mégis kikerültem - úgyse jött senki - és lám, a visszapillantóból látom, hogy talpra áll, és elszédeleg.

Megnyugodtam. Persze jó eséllyel csak megdögleni megy haza, szenved pár órát, aztán vége.

Párom macskáját elcsapták. Rommá ment a hátsó traktusa, de sajnos az állatorvos fiatal volt, lelkiismeretes és lány, szóval megmentette.

Persze a macska már sohasem lett önmaga, évekig húzta a nem béna, de csontok nélkül teherviselésre képtelen végtagot. Szépen lassan leépült, koszos lett és büdös, étvágytalan és beteg. Végül elaltatták apósomék (a macskát ők tartották, mikor a lánnyal összebútoroztunk, fel sem merült, hogy a macskát elhozza a megszokott helyéről).

Lehet, hogy át kellett volna mennem azon a macskán az úton?

Sokan nem értik a kegyelemdöfés fogalmát. Ha szarrá ment szegény pára, és esélye sincs, mit csinálsz, ha megálltál mellette? Én visszamennék a kerékkulccsért, és egy mozdulattal agyonütném. Ez a legtöbb, amit tehetek érte.

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2009.02.11. 14:02:03

ja, és ha fölhívod az állategészségügyi telepet (sintérek), akkor azok nem fognak kék villogóval jönni, mint a mentők, hogy megmentsék az állatot, valószínűleg már rögtön a "hulláskocsit" küldik.

Szóval meg kell állni, ki kell szállni és megmenteni annak a szerencsétlen állatnak az életét, nem pedig filozofágatni, hogy mi lett volna a helyes!!!

Ezen most nagyon fölhúztam magam.

becher 2009.02.11. 14:06:51

Itt a fél társaság annyira profi, hogy egy úton heverő állatról megállapítja, hogy "érdemes" rajta áthajtani, mert esélye sincs. Bakker ezt nem hiszem el! Lehet csak elvesztette az eszméletét, eltört a lába, bordája, nem tud arréb menni, ezek meg egyből áthajtanánka rejta pusztán jóindulatból. Hihetetlen!

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.11. 14:08:25

hatláb (és sokan mások)

1. Minden kutya fajtiszta. Tudod, apja kutya, anyja kutya, ő is kutya... a fajtiszta szó (ahogy használják) hülyeség. Az öszvér nem fajtiszta, az egy szamár+egy ló. Tetszikérteni? (kérésre vázolom a mesterséges termékenyítés, és a mesterséges megtermékenyítés közti különbséget is)

2. A beteg, sérült állat épphogy megmar mindent és mindenkit, aki piszkálja. Reflex. Fáj-odakap. Idegen kutyához nem közelítünk, beteg kutyához meg főleg nem. Az a kiszámíthatlanság négyzete.

A saját gazdáját, sőt, saját magát megmarja a kutya, a macska. Tudom, volt kutyám, volt macskám... Ha a kutya füle fáj, és hátsó lábával vakarná, mert zavarja, mikor odaér, és megnyomja az érzékeny fülét, a lába után kap. Mert fáj, mert bánt...

A kutyát nem úgy kell szeretni, ahogy a gyereket.

Lunitari 2009.02.11. 14:09:05

@Bio74: Csitt-pisszt ez titok Te......

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2009.02.11. 14:09:12

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

Nekem is elütötték a kutyámat, én NAGYON nem örültem volna a kegyelemdöfésnek...

Dr.Bio74 2009.02.11. 14:09:37

@hatláb:

Kutya pszichiáter vagy?
Nem fog harapni mert érzi .., bah
Fajtiszta nem veszett ( vagy ritkán), bah-bah
Ha mégis, nem harap, vagy ha igen kapsz majd szurit, és minden csodaszép ( az esetlegesen rommá harapott újjakra, arcra, stb. szintén található szakorvos).

Dr.Bio74 2009.02.11. 14:10:42

@becher:

Mi egy ilyen jóindulatú nép vagyunk.

becher 2009.02.11. 14:14:54

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: ezzel a gazdáját is megkapja dologgal nem tudok egyetérteni. Mind a két kutyánknál voltak már betegségek, műtét is. Látszott hogy fájdalmai vannak - főleg, mikor eltörte a lábujját egy hülyesége miatt - de mikor megnéztem hagyta. Tudom ismert a kutya, az enyém, de ha oda is kapta a fejét nem harapott volna meg. Lehet egy elütött állat a sokk miatt megharaphat. De azt hiszem ránézésre meg lehet állapítani, hogy egy állattal foglalkoznak-e és valszeg meg vannak-e az oltásai. Egy oltást meg én is kibirok a biztonság kedvéért. Szerintem.

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2009.02.11. 14:16:26

@Bio74: Nem vagyok etológus, de értek valamicskét a kutyákhoz, és hidd el, így van. Magyarországon kötelező a veszettség oltás minden kutyának, évente. Azaz csak a kóbor kutyák maradhatnak ki a szórásból (ez főleg Bp-re igaz), de még ők sem igazán, mert nagyon ritka, hogy egy kutya egy egész évig kóboroljon (mellesleg a menhelyi kutyák 2/3-a leadott). A veszettség pedig TÉNYLEG ennyivel elntézhető. Akkor ezt le is tudtuk.

De nagyon valószínű, hogy nem fog megharapni, ha konkrétan haldoklik, és fel sem képes állni. Ja, és majd pont egy magatehetetlen kutya fogja szétharapni az ujjad! bah.... Igen, a lökhárítónak baja esik, az az igazi baj, mi?!

Sanyi 2009.02.11. 14:17:04

Lunutari, vaszalissza:
Uljetek mar vissza kresz oktatasra. Az uton a varhato veszelyhezetre kell felkeszulni. Az, hogy autopalyan allat van (ahol Mo-on amikor en tanultam a minimalis sebesseg 60 Kmh volt) nem varhato veszelyhelyzet. Varosban ha ket oldalon parkolnak az autok, van mind a ket oldalon mondjuk egy egyiranyu utcaban egy metered (van ahol annyi se) es a parkolo auto mogul, takarasbol kiugrik a kutya/gyerek, az megint nem varhato veszelyhelyzet hacsak nincs kint a lakoovezet zona tabla (meg altalaban a 30-as limit), hozzateszem, hogy akkor is lehet olyan szituacio, hogy takarasbol fektavoltsagon belul lepnek eled (meg 20-30 Kmh-nal is van). Jo ha tudjatok, hogy ilyen esetben a szulot szoktak felelossegre vonni gondatlan veszelyeztetesert. Ha meg nincs zonatabla es lehet menni 50-nel, akkor arra keszulsz fel (mert az a varhato normal esetben), hogy nem lepnek ki eled. Ha meg igen, akkor egyedi elbiralas, hogy varhato volt-e es volt-e olyan jel amibol tudhattad, hogy igen (pl. eloszor jott a labda es utana a gyerek, a labda jelzi, hogy fekezni kell, de ha csak jon a gyerek minden elojel nelkul... akkor nem tudod).

Hozzateszem mielott nekemestek, en minden sebesseghatart betartok, nem szaguldozok sehova, nincs hangos kipufogom, stb. Egyebkent itt mindenhol van kamera, piros lampa, 2 Kmh-nal tobbel valo sebessegtullepes az draga nagyon (nincs 10% rahagyas, 2 Kmh, 50->52, 110->112, a folotte levot szamlazzak. Nekem tetszik. A 80-as utakon meg mindenhol tabla ahol gyerekek jarnak, hogy 8-9.30 es 14.30-16 kozott 40 Kmh iskolanapokon (nem nyariszunetben meg hetvegen mint sok idiota helyen, csak ha van suli - pl. Nemetorszagban julius kozepen kaptam eletem ket buntetesenek egyiket, 30-as iskolatablanal szombaton 12-kor 33-al mentem. Aztan kollegak elmagyaraztak, hogy az csak penzgyujtesnek van ott).

becher 2009.02.11. 14:17:10

@Bio74: vagy csak egyszerűen van kutyánk és a család tagjának tekintjük, nem pedig kötél végen tartjuk a kert végében.

Lunitari 2009.02.11. 14:17:55

Megállni szerintem már csak azért is meg kéne, hogy ne az úton hagyjuk szerencsétlent még ha meg is murdelt szegény :(

Sanyi 2009.02.11. 14:18:04

Jo kommentelest, elmult ejfel, megyek aludni.

indapass90210 2009.02.11. 14:19:29

@hatláb: "...és ha meg is harap, elmész orvoshoz, kapsz egy oltást és kész...."

Azért azt hadd döntse már el mindenki maga, hogy megéri-e neki a kockázat. Vannak emberek, akik egy kis vértől is elájulnak, félnek a kutyától, stb...

Lunitari 2009.02.11. 14:21:57

@Sanyi: Igen ám, de normális ember olyan helyen amit leírtál (két oldalon parkolnak, nem belátható, szűk stb) akkor sem 50-el megy, ha annyi a megengedett. Ahogy jeges úton sem mész a max. megengedettel, hanem a viszonyoknak megfelelően.

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2009.02.11. 14:22:02

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

1.Nyilvánvaló, hogy minden kutyafajta a Canis Familiaris tagja, de mivel ez egy bevett szóhasználat, a fajtiszta, ezért használtam én is. Egyetlen küllembíró/etológus/teljesítménybíró/kutyatenyésztő sem használja a fajtatiszta szót.

2. Ez nem így van (tapasztalat), és ezen kár vitatkoznunk, patthelyzet.

Ha úgy szeretném a kutyát, ahogy a gyereket, akkor följelenteném azt, aki elütötte. Így (sajnos) marad a segítség. A kutyát nem úgy kell szeretni, mint egy tárgyat (autót).

Sanyi 2009.02.11. 14:25:57

georg 48 2009.02.11. 13:53:19
Azert meg egy lefekves elott: Az o baja ha nem tartja be. Biztosito fizet. Oke, nekem nincs gyerek a hatso ulesen, konnyen beszelek. Ha lenne biztos mast mondanek. Mindenestre szerintem alapszabaly, hogy minel nagyobb autot veszek, hatulrol a vas ved meg, a passziv biztonsag, mar amennyi lehet. Amugy nem vagyok nagy fizikus de ugy emlekszem, hogy exponencialisan csokkeno erohatas jon hatulrol, azaz az elso auto meg teljesen beut, a masodik viszont jelentosen tompitodik es a kozepso elnyeli egy jo reszet es igy tovabb, ezert van az, hogy egy tomegkarambolnal mindenki kb. ugyanannyira serul.

Szoval tok mindegy, hogy egy auto rohan beled hatulrol vagy 500. Szoval en maradok a veszfekezesnel ha szukseges aki meg tul kozel jon annak legyenek jo reflexei vagy ugy kell neki. Magam elott meg tovabbra is legalabb 2x kovetesi tavolsagot tartok (elem mindig is konnyu volt besorolni).

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2009.02.11. 14:26:49

@Dövan: Akkor vezessenek óvatosan, és ne üssék el azt a szegény állatot. Ha meg elütötte, akkor engem mondjuk a legkevésbé sem érdekel, mennyire fél a vértől. Vagy hívjon segítséget. Vagy legalább álljon meg megnézni, mitt csinált. Cserbenhagyni és aztán önigazolásokat kitalálni a legkönnyebb.

Pammy 2009.02.11. 14:28:25

hatláb, becher: az én egyik kutyám pl biztos harapna ha hozzányúlnának, még családtagot is megharaphat ha kába, vagy sokkos, nála ez önkéntelen reakció, sajnos sokat volt beteg, volt alkalmunk tesztelni :(
ki mondta, hogy egy balesetes kutya feltétlen magatehetetlen? Van, hogy súlyosabb sérülés nélkül megússzák, egy pár csúnya felszíni vérző seb még nem jelenti pl, hogy nem fog támadni. Általában azok, akiken segíteni lehet, veszélyesek is lehetnek...
Messze nem minden kutya ismeri fel, hogy segíteni akarsz, egyrészük támadásnak fogja venni a közeledést és védekezni vagy menekülni fog. Ez nem jelenti persze, hogy senki se álljon meg segíteni, de mindenképpen kellő körültekintéssel kell eljárni.

Sanyi 2009.02.11. 14:29:00

Lunitari 2009.02.11. 14:21:57
Most oszinten, 50 vagy 40, ha pont eled lep egy meteren belul akkor elutod, max. mas lesz a serules foka de lesz igy is, ugy is serules. 10-nel is van fektav (annyival meg en is tudok futni). Gyakran fel is ragadnak a szemuvegemre a muslicak... Es ha futok es kilep a gyerek elem a kisbusz mogul akkor gyalog se tudok megallni. Vagy sikrul kikerulnom vagy esunk mind a ketten. Dragam, most tenyleg soha nem ultel meg autoban? Bicajozni tudsz?

Lunitari 2009.02.11. 14:32:19

@Sanyi: Napont megjárom BP-et oda vissza. Mondjuk szentinel vagyok a köbön és akkor is megérzem, hogy valaki épp ki akar lépni elém takarásból, ha nem is látom. Sajnos néha magamból indulok ki. Én kérek elnézést ;)

becher 2009.02.11. 14:33:13

@Pammy: ezért írtam, hogy lehet egy sokkos kutya megkaphat. Szerencsére még nem volt kapcsolatom elütött, sérült kutyával. Akikkel találkoztam és végül nálunk kötöttek ki amíg a gazdi megkerült, azok "önként és dalolva" követtek. Volt egy nehezebb eset, akit egy építkezésről hoztunk ki, de a jutifalat csodákra képes :). Tehát én sem úgy állok hozzá, hogy nem történhet semmi, csak remélem, hogy érzi nem bántani akarom.

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2009.02.11. 14:33:53

@Pammy:"ki mondta, hogy egy balesetes kutya feltétlen magatehetetlen?"
-A posztíró szerint haldoklott a kutya.

Persze, nem azt mondom, hogy ha látunk egy sebesült állatot, akkor azonnal kapjuk ölbe és nézzünk bele a szájába, de azt igenis meg kell nézni, hogy milyen súlyos az állapota. Akinek pedig volt már dolga kutyával az életében, az tudja, hogy lehet látni/érezni, mikor fog támadni. A támadás pedig nem egyenlő a segítő kéz leharapásával.

Lunitari 2009.02.11. 14:37:43

@Sanyi: A drágámat meg tartogasd a nőneműeknek kispofám ;)

2009.02.11. 14:37:56

@papugaja: a fekvorendor tudod mire jo? arra hogy rendortol rendorik 70el menjen, kurvanagycsikorgas, docc docc, aztan boooooogaz csikorgo kerek hadd szoljon.

Tudom, mert en is ezt csinalom, a fekvorendor a trafipax utani leggyuloletesebb eszkoz. Ahol epp jo az ut, csesszuk el mesterseges uthibaval?

Dr.Bio74 2009.02.11. 14:38:00

Becher

Volt kutyánk, nem sok, mert eléldegéltek csendben sokáig, a jelenlegi előttit az állatorvos altatta el 17 évesen, a mostani meg úgy került hozzánk (édesanyámhoz), hogy költözés miatt lehetett választani a tulajnak, hogy altatás, vagy menhely, mi fogadtuk örökbe, pedig inkább macska, mint kutya, és nincs se lánc, se kötél, pedig a veteményesről néha elfeledkezik a kis dög.

Hatláb

Amiket elmondtál igazak, jelentős hibaszázalékokkal. Tehát nem szabad otthagyni, ha másért nem, hát azért, hogy ne trancsírozzák szét az autók, de odamenni hozzá, és hozzányúlni csak, mint egy állathoz, érted? Nem családtaghoz, hanem mint egy állathoz.
Igen, nagyon sok esetben lehet látni az állatokon, hogy érzik a segíteni akarást, és nem bántanak, de a reflexeik erősek, és egy rossz mozdulat esetén baj lehet. Láttam felvételt mikor a jeges folyóból kihúzott félhulla blöki arcon harapta a tűzoltót aki bemászott érte a jégen, és döglödő vaddisznót aki repedést varázsolt egy rúgással a mellé térdelő ember sipcsontjára.

Lunitari 2009.02.11. 14:40:10

@baskiria: Nem akarod visszaadni a jogosítványod, ha ezt csinálod? Pedig sűrgősen ezt kéne tenned, mert vezetni azt nem tudsz.

becher 2009.02.11. 14:43:05

@Bio74: én amit írtam nem pejoratív szándékkal tettem. Normális emberről nem feltételezem, hogy láncon tartja a kutyáját. Én pl. inkább kutya, mint macska párti vagyok, pedig a kisdög lelegelt már minden virágomat, mert vmiért bukik a színes-illatos dolgokra - minden értelemben. És ismerek olyat, aki elaltatta a kutyáját, hogy ne tegye tönkre a kertjét. Mert mint tudjuk: kert vagy kutya.

Lunitari 2009.02.11. 14:47:13

@becher: Ööö sok kis falúban van láncon a kutya és tudok olyanról is, ahol ez a kutya érdeke is. A kerítés mellett könnyen mérgezték már meg, sőt volt, hogy leszúrták.

Dr.Bio74 2009.02.11. 14:52:47

@becher:
Mindkettő

Amúgy normálisnak ki nevezhető? Csont normális rendes állampolgárok bánnak néha úgy állatokkal, hogy az embernek ökölbe szorul a talpa.
Sajnos az állatokkal kapcsolatosan érdekes beidegződések vannak. Az egyik oldalról felesleges durvaságok (nehogymá orvoshoz vigyem ! gyógyszert ne váltsak neki? összeszarja a füvemet, alánc olcsóbb, mint a kenel), másik oldalról pedig az élettől elrugaszkodott az alapvető állati létét figyelembe nem vevő "állatbaráti-állatvédői" túlpörgések.

becher 2009.02.11. 14:54:14

@Lunitari: tudom. De én egy elk..t kertvárosi vagyok a nagyvárosban. Ahol tudom, hogy a szomszéd nem fog kárt tenni a kutyámban, bár én is mindent megteszek, hogy amennyire lehet a kutya ne zavarja a szomszédot. És nem azokra gondolok akik adnak a kutyának egy 5m-es láncot, mert nincs kerítés, de mozgástere azért legyen, hanem az olyanok akik 1m-re kötik és azt sem veszik észre, mikor a kutya húsába nő a lánc.

hatesz 2009.02.11. 14:54:42

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: csodälkozom, hogy a "farkaskutya" megnevezest nem korrigältad nemetjuhäszra. Vagy lehet hogy csak elkerülte a figyelmedet:)
amugy meg ha szereted a kutyäd, akkor mindegy hogy hogyan szereted, csak szereted...
En amugy a 3. täborba tartozom, szeretnek kutyat, de mivel nem lenne eleg idöm rä, nincs.

Lunitari 2009.02.11. 14:56:06

@becher: OK, értem, azok állatoknál is rosszabbak. Az ember a legnagyobb állat.

becher 2009.02.11. 14:57:55

@Bio74: ez olyan mint a greenpeace. Amennyire tudok környezetvédő vagyok, de a szélsőséges megnyilvánulásoktól falnak megyek.
És valószínű, hogy vmilyen szinten a nem normális kutyatartók közé tartozom, de próbálom azt is észszerűen előadni. Az pedig ahogy nálunk az állatokhoz állnak az sok esetben szégyen. Ha nem akarok - szeretem - a kutyát az még nem jelenti azt, hogy kárt kell tennem benne.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.11. 15:16:55

@becher:

Jogos, a kutya tényleg felédkap, nem mar és marcangol, de azért más kutyájával nem szívesen játszanám el. "Senki kutyájával" meg végképp nem.

Másfelől meg ha fel is veszed a kutyát, el is viszed állatorvoshoz (mert nem félted a kocsit, nincs halaszthatatlan dolgod, vállalod is az esetleges kutyaharapást), mit mondasz a dokinak, amikor azt mondja, hogy 18.000 Ft lesz? (röntgen, injekciók, sebtisztítás, varrás, altatás, sínbetétel).

OK, a kár a gazdát terheli, behajthatod, mint ahogy a kocsiban esett kárért is az eb gazdája felel.

Vidéken az állatmentők irodái sem érik egymást a főutcán, (és az állatot is haszna alapján, nem érzelemből értékelik). A kutya - pótolható.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.11. 15:24:23

@hatesz: A legtöbb kutya farkaskutya, mert

...

farka van, tehát az elnevezés korrekt! :)

becher 2009.02.11. 15:31:07

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: mint írtam nem voltam még ilyen helyzetben. Eddig aki "senki kutyájával" dolgom volt, az a végén "valaki kutyája" lett. Mivel a kutyák miatt egy méretes kombink van, ha kocsival vagyok és ilyet látok, nem hiszem, hogy a sérült állatot ott tudnám hagyni - probléma, ha egy súlycsoport vagyunk és nem tudom beemelni. Meg lehet szerencsés vagyok de vmilyen szinten van ismeretségem kutyamentőkkel, így tudom, hogy hirtelen merre forduljak és kitől kérjek anyagi segítséget is. Lehet meg kellene előlegeznem, de biztos, hogy kapnék utána vmit vissza. Ha meg nem előforul hogy kifogok egy dokit aki nem kér munkadíjat. Általában ők is humánusan állnak hozzá, ha az ember nem a saját kutyáját, hanem mentett kutyát visz. De ezek az én tapasztalataim.

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2009.02.11. 15:35:13

@Bio74: Nem mondunk ellent egymásnak, hiszen természetesen nem tudom 100%-os biztonsággal megmondani, hogy megharap-e valakit egy sebesült kutya (vaddisznókról és egyéb vadon élő állatokról nincs tapasztalatom), de csak azért nem menni oda hozzá, mert _lehet_ hogy megharap... hát nem tartom követendő magatartásnak, hogy finoman fogalmazzak.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.02.11. 15:39:31

@Sámson, a szadista szatir: nincs rá szó, hogy mennyire. És kutyás vagyok, nem is akármennyire... Kutyabuzi, ha úgy tetszik. Rettenetes volt. Most is az.

hatláb · http://ebenci.blog.hu 2009.02.11. 15:40:30

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Aki tényleg segíteni akar a kutyán, akkor az segít rajta, nem csak "segítget". Valószínűleg (remélem) ha nem lennének ilyen járulékos költségei egy gázolásnak, többen megállnának segíteni.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.11. 15:46:45

@hatesz: Ja, és a kutyának mindegy, hogyan szerezed állítással vitatkoznék.

A lakótelepi néni is nagyon szereti a kutyáját, ezért ad szerencsétlen tacskó jellegű keverékének annyi finom csokikát, hogy szerencsétlen kutya lépni sem bír már a túlsúlytól, az izületi problémáktól, meg sérvtől, amikor a nagy erőlködéstől a fél hasi gátor a herezacskóba vándorolt...

A plázacica is lávolja a kutyulit, azért viszi mindig ölcsiben, és ad rá cuki kabátkát, és vigyáz, hogy a frufruja mindig fazonra legyen vágva.

A "házmesterünk" (bőrpapucs, NDK-korabeli mackóalsó azonosítatlan eredetű foltokkal, rácsosatletta, micisapi, hónaljszag, borosta, magas vérnyomás, vizenyős tekintet) is szereti Egont, aki minden alkalommal kap egy kisfröccsöt, amikor emberünk belép a kocsmába. Az annyi mint napi 5 kisfröccs.

Tibi bá, aki bemondó volt egy áruházban, mert annyira kellemes orgánuma volt mindenhova kutyával járt. A munkahelyre, a buszra, orvoshoz, mindenhova magával vitte a kedvencét. Az állat mindig rendben volt és sokszor levették a pórázról, hogy szaladgálhasson. Tibi bácsi vak volt.

Dóri kutya magyar vizsla szuka. A gazdájától folyamatos visszejelzést kap, úgymint: "Kurvaanyááád Dorka, baszom a szád szélét! Idehozzad! IDEHOZZAD! Jóóóólvan Dórikám, hozzad szépen, ez az, LEÜL! LEÜLAKUTYA! ÚÚÚgyvan, nagyon jó! EREDJKERESD! BALRAKERESAKUTYA! ÁLLAKUTYA! ÁLLAKUTYA! FEL!!! Eztnézdmegkarcsibátyám, hogy megállta a kutya a fácánt és milyen szépen felugrasztotta! Én mondom, nincs még egy ilyen jóvérű kutya az egész társaságba! Jól van Dórika, ügyes vagy, gyere kiskutyám...

És ők mind-mind nagyon szeretik a kutyájukat.

becher 2009.02.11. 16:02:27

És most hazamegyek a két szőrös vadállatomhoz, akik már akkor tudják, hogy jövök mikor befordulok az utcába, majd figyelik minden mozdulatomat, hogy mikor nyitom az ajtót és mikor megyek a teraszajtóhoz. Közben felugrálnak és sáros nyomokat hagynak az ablakon, majd mikor nyílik az ajtó berongyolnak és nagyon boldogok, hogy ma is hazaértem hozzájuk. A kicsi felmászik a kanapéra, a nagy elhelyezkedik a fetrengőjén és elmondom nekik, hogy ma miről volt szó, és mennyire örülök, hogy ők itt vannak, nem történt velük semmi a nap folyamán. Majd megígérem, hogy mindig együtt leszünk és vigyázok rájuk, nehogy egy autó alá csámborogjanak. Ők meghallgatnak, csóválnak, majd békésen bealszanak, mert tudják, hogy ma már otthon leszek velük és biztos a vacsora meg a fülvakar.
Lehet, hogy lökött vagyok, de imádom a kutyáimat és mindent megtennék értük, hogy semmi bajuk ne történjen. Ha mások is így állnának hozzá talán kevesebb kóborló, balesetet átélt kutya lenne.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.11. 16:03:59

Tibi bácsi vak volt, egy németjuhász kísérte. A kutya mindig rendben volt, Tibi bácsi időt szakított arra, hogy a kutya kimozoghassa magát. Addig ő ácsorgott. Tibi bácsi - bár függött a kutyától - szerette is, és figyelt rá, megadta neki azt a gondoskodást, amit tudott.

És Dorka kutyának sincs rossz sora. Télen-nyáron vadászik, de a jeges vízből nem kell apportíroznia. A gazdája jól tartja, szezonban nincs a kutyán egy gramm felesleg sem, majd kicsattan a jó konditól, emellett vadászhat, amit ma 10.000 kutyából jó ha egy elmondhat magáról.

Más állatokkal (az emberrel, jelenlegi falkájával) együtt vadászik, eredményesen.

Ha Dorka falkában élne, ugyanígy visszajelzést kapna a falkatársaitól. Ha megszeg egy szabályt rámorognak, akár még meg is kergetik, de ki nem nyírják, nem rúgnak bele csak úgy. Amíg a szabályokat betartja, nem esik bántódása, a falka megvédi, a zsákmány egy részéhez hozzájut.

A gazdája a falkavezér, megmondhatja, mit tegyen és mikor, és amíg hús kerül a hasba, addig jó vezér. Nem idegen egy kutyának, ha fegyelmezik.

hatesz 2009.02.11. 16:26:12

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Megjegyzesemben nem veletlenül jegyeztem meg, hogy felelösseges kutyatarto vagyok. Vagyis nem tartok, mert az nem lenne jo a kutyänak. Azt hittem ezzel a szeretet-dolgot is megmagyaräztam.
Es mi most ha jol gondolom a normälis gazda-kutya szeretetröl beszelünk, extrem esetet mindenre lehet mondani. Amugy tibiba is szereti a kutyajat nem? Csak neki meg többet jelent a tärsasäga, a vilagot.
A vadäsz kutyajaval sem ertem mi a gondod. Nem tudom mennyit ertesz a kutyakhoz, a vizslak igenis vadäszkutyäk (munkakutyäk), akikben ösztönösen benne van a vad hajtäsa. Tudom, volt vizslank es jartunk hajtovadaszatra, na akkor ez a kutya szabälyos extazisba esik....

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.11. 18:49:39

@hatesz: szerintem ugyanarról beszélünk.

Nekem is azért nincs kutyám, amiért neked.

Tibi bácsi, és a vadász pedig pozitív példának álltak ott. Ők úgy szeretik a kutyájukat, ahogy a kutya megérdemli. Kutyaként.

hatesz 2009.02.11. 20:02:32

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: szerintem is, pacsi.
Ha meg sérült a kutya, hát tényleg nem veszélytelen megközelíteni, mondjuk nekem mindig van egy pokróc a kocsiban, talán rádob a kutyára és úgy. Egyszer álltam már meg ilyen helyzetben, jópár órám ráment, de megérte.
Hu valaki belinkelt ide egy linket, amin egy kutya egy többsávol úton kimenti a másik kutyát, hát elakadt a szavam...

B.GY. 2009.02.11. 22:20:11

Én még nem ütöttem el kutyát.Sikeres-e vagyok?:)Macskát már igen,de nem lett semmi baja.Beszaladt a kocsi alá,a túloldalon meg kiszaladt.Úgyhogy végül el sem ütöttem,csak átrohant a kocsi alatt.Ma megálltam a Gyógyszergyári úton.Ott napozott két kutya az út szélén,én meg azt hittem elütötték őket.Mikor közelebb mentem felkeltek.Adtam nekik Ischlert:)

zacsekk 2009.02.17. 21:46:41

@avirex801:

Szevasz milyen autó volt......nekem is volt 1 hasonló eset....csak ott meg volt a gazda ia és be is ismerte, csak amikor a biztosító erősködött akkor elfelejtett minden a gazda és majdnem pereskedés lett belőlle! Sőt még azt is kitalálta, hogy ittas voltam.....meg stb...

Üdv Zacsekk

IMO 2009.03.11. 02:54:49

Nem tudom miért kell különbséget tenni állat és ember elütése között. Ez kb olyan, mintha inkább elütnéd az úttestre tévedt gyereket, mert mégis jobb, mintha 14en egymásba mentek. Kíváncsi vagyok mikor jutunk el odáig, hogy az elütött embereket is hagyjuk szétrohadni az út mentén...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása