A becsületesen közlekedők gyakran szenvednek hátrányt amiatt, hogy igyekeznek a szabályokat betartva előre haladni. Közben meg lehet szörnyülködni azon, hogy a kevésbé szabálytisztelők például a leállósávot használják a gyorsabb haladás érdekében, ami nem csak pofátlanság, de nagyon veszélyes is. Schnee megunta, hogy ezt naponta végig kell néznie úgy, hogy közben senki nem tesz semmit azért, hogy ez megváltozzon.
Egészen friss a történet, amihez néhány képet mellékelve szeretnék megosztani veletek. Maga a jelenség nem új Magyarországon: száguldás a leállósávban.
Ma reggel az M3-as budapesti bevezetőjén a szokottnál nagyobb torlódás alakult ki a Szerencs utca előtt, köszönhetően a lámpának és az egyik sávot elfoglaló elromlott Volán busznak. Ez nem is lenne nagy probléma, hiszen a forgalom nem állt le teljesen, kb 30 km/órával haladt.
Azonban volt pár eszement, nagyon sietős és feltételezhetően nagyon fontos ember, aki a leállósávon előzte a sort. Ezek láthatóak a fényképeken. Azon kívül, hogy szabálytalan amit csinálnak, még életveszélyes a többiekre nézve. Ráadásul akik szabályosan próbálnak a Szent Mihályi utcára fordulni nem tudnak, hiszen a leállósávból érkezők ezt "megakadályozzák".A kérdésem, hogy mivel ez mindenapos a környéken a rend éber őrei mért nincsennek itt. Itt tényleg nagyot tudnának kaszálni és még a többség támogatná is őket. Vagy az fiziakai jelenlétet igényel és nincs rá ember? Tudtommal ez is az új objektív felelőség körébe tartozik, így esetleg egy kamera kihelyezésével is meg lehetne oldani?
És most jöhetnek a "hülye postíró" jellegű kommentek...
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.02.16. 07:34:59
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.02.16. 07:35:45
Szendwich 2009.02.16. 07:57:19
Itt egyszeruen szemlelet mod valtas kellene, de ebben a rohadt orszagban ilyen nem lehet! Ha buntetnek az a baj, ha nem buntetnek az a baj. S a kedvencem azert szegek szabajt mert... Unalmas es szanalmas.
Marty Mcfly 2009.02.16. 08:12:49
Petrodon 2009.02.16. 08:18:49
Nem tudsz odaszólni a "kollégáknak", hogy itt lehetne zsebet tömni? :)
reader613 2009.02.16. 08:42:34
@nális coitus 2009.02.16. 09:01:03
KaPé 2009.02.16. 09:04:46
Sákif za morro? 2009.02.16. 09:15:36
Bélabá01 2009.02.16. 09:16:11
Naív vagy. Ellopnák a betonakadályt.
csimpi_ 2009.02.16. 09:25:04
diktatorikus kleptokrácia 2009.02.16. 09:25:30
schnee 2009.02.16. 09:28:55
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.02.16. 09:32:05
"azta" 2009.02.16. 09:33:26
ezek egyébként rendőrök, látni a kék villogót - és nekik ezt szabad csinálniuk... ;)
ave 2009.02.16. 09:35:03
Nem is rossz az alapotlet. Persze nem betonelemmel kell megcsinalni es 50meter is edeskeves a lefekezeshez, ill. felgyorsitashoz.
De biztos meg lehet azt oldani, hogy ott haladni ne lehessen.
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.02.16. 09:35:38
schnee 2009.02.16. 09:35:59
Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.02.16. 09:37:27
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.02.16. 09:38:20
Matrix_ 2009.02.16. 09:39:02
A baj az, ha az ember menne át a kanyarodóba, egy ilyen barom meg rongyol a leállóból, szintén a kanyarodóba. Szóval, nem árt figyelni olyankor!
nem beton elem kellene oda, hanem 1-10 kamera. oszt küldeni a csekket.
Nem vagyok a Big Brother híve, de nemigaz hogy ezt a kurva várost nem lehet bekamerázni 2009-ben! Mikor egy kisujjnyi szaron elfér több 10 Gigabájt adat, ezt még mindig nem tudja megoldani a városvezetés. Félelmetes mennyire le vagyunk maradva.
scsaba1 2009.02.16. 09:40:38
Egyébként meg kamera kontroll. Nem lehet minden leállósávhoz rendőrt állítani. De kamerát igen. Bűnhődjenek a bűnösök, a rosszakat el kell ítélni, ahogy Oláh Ginó is megmondta. Kevesebb gógliból és wikipédiból összeollózott kamutanulmányt, több kamerát... (Asszem elmegyek ilyen kampányszöveg-írónak, vagy minek)
AzHofi 2009.02.16. 09:43:03
Marty Mcfly 2009.02.16. 09:43:39
amúgy jó a gps-ed! nekem is ilyen van, csak az sajna céges... :-)
scsaba1 2009.02.16. 09:47:45
off:
Erről a helyi önkormányzat jut az eszembe... A helyi Eu-kompantibilis játszóteret álandóan megrongálják, eltünedezik a gumitégla meg ilyenek, ill. város közepén előszeretettel tördelik ki a gömb-szivarfákat, amelyek közadakozásból (is) lettek ültetve.
Felvetettük a helyi fórumon, hogy kamera kellene. Erre az egyik képviselő eleresztett valami teljesen idióta szociológus-dumát, hogy a kamera nem megoldás, az emberek értelmére kell hatni, meg nemzedékeken keresztülmutató nevelésre van szükség, és majd idővel (mondjuk 10-20 év) majd nem fogják ellopni a gumitéglát a játszótérről... Lol... Szociológus ne szóljon bele rendészeti kérdésekbe...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.16. 09:47:53
Walter Melone (törölt) 2009.02.16. 09:47:56
Ez a gyakorlat évek óta. Nem hiszem, hogy neked jobb lenne, ha ezek az autók mind a te sávodban állnának előtted.
Lehet, hogy szabálytalan amit csinálnak, de hasznos, a forgalomban résztvevők szempontjából.
Az pedig, hogy vannak akik így akarnak előbbre jutni, és befurakszanak később szerintem sem fer a többiekkel szemben.
Mindenesetre ezen ne idegesítsd magad reggelente...
Közöd?? (törölt) 2009.02.16. 09:48:13
Werwolf 2009.02.16. 09:48:14
Aqweren 2009.02.16. 09:48:59
Walter Melone (törölt) 2009.02.16. 09:49:48
Mindig akartam kérdezni:
Napi munkába járáshoz minek GPS?
Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.02.16. 09:50:32
schnee 2009.02.16. 09:54:11
A GPS nem munkábajáráshoz kell, azt máskor szoktam használni: a hazajutáshoz :)
@D=M=C: Szerintem is jó és saját :)
Matrix_ 2009.02.16. 09:55:16
Begin
OFF
a közlekedésben is ez a magyarázat, hidd el. Nem eszközökre költenek, hanem szemléletváltásra buzdítanak. Csak ugye melyik mennyi idő alatt eredményes...
End OFF
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.16. 09:55:19
A beton elem szerintem az jobb megoldás, mert az fizikailag megszünteti a balesetveszélyt, megvédi a szabályosan közlekedőt. A kamera nem vígasz az esetlegesen balesetben elpusztult családnak, hogy "de küldtünk csekket a vétkesnek"
Én jobban támogatom az ilyen aktív védelmet a passzív, inkább pénzszerzésgyanús megoldásoknál.
scsaba1 2009.02.16. 09:56:15
Mondjuk tmc... Meg sok térkép-buzi van (mint például én is), akinek spontán orgazmusa van, ha látja az autóját jelző nyilacskát mozogni GPS kijelzőjén, meg látja, ahogy egymás után villannak fel az utcanevek... stb.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.16. 09:57:07
Ferocious 2009.02.16. 09:57:43
A probléma csak az, hogy majd valami szerencsétlen kihajtó autóst fognak szilánkokra törni ártatlanul!
Az összes leállósávban kölekedőtöl helyben elvenni jogsit és megalázni őket egy kövér sárga csekkel (nagyon hosszú csúnya számmal)...
Zz_ 2009.02.16. 09:57:58
Ferocious 2009.02.16. 09:59:06
Ferocious 2009.02.16. 10:00:39
scsaba1 2009.02.16. 10:01:00
Igen, de a népnevelésnek az egyik eszköze a kamera is. Meglehetősen rövid idő alatt lehet vele(meg néhány szép sárga csekkel) elérni ugymond szignifikáns változást a szemléleten.
ipari_fostalicska 2009.02.16. 10:01:01
Tehát nemsoká jönnek a, "szabály az szabály, ki vagy te, hogy 100 métert is menj rajta" emberek :-)
Matrix_ 2009.02.16. 10:02:09
A balesetben elpusztult családnak semmi sem vigasz sztem.
És ha beton akkor milyen sűrűn legyen? Arról nem is beszélve, hogy indokolt esetben, meg is lehet nyitni a leállósávot, forgalmi sávnak.
Matrix_ 2009.02.16. 10:02:45
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.16. 10:05:00
Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2009.02.16. 10:05:00
Valaki belerohant.
A leállósávban.
Gonosztörpe 2009.02.16. 10:05:36
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.16. 10:09:42
Matrix_ 2009.02.16. 10:11:09
non olet (törölt) 2009.02.16. 10:14:45
A navi GPS alapu sebessegmeroje PONTOS kmora is egyuttal (+-0,18km/h pontossagu) igy segiti a limitek minel jobb kihasznalasat...
Megfelelo beallitssal figyelmeztet amikor atlepi az emberfijja a limitet.
non olet (törölt) 2009.02.16. 10:17:13
Bizony....OTT gondolkodnak is.
Nalunk meg a nép nyitja meg a kulon savot amikor szukseges a szabalyt leszarva...
Mert kell es kesz!
A szükseg (szar)törvényt bont, ahogy a régiek mondják.
gbacskai 2009.02.16. 10:17:37
lamed 2009.02.16. 10:18:58
Akkor aztán a mentő, tűzoltó már sehol sem tud elmenni.
De persze ez simán megéri a fontos embereknek, ők sietnek, nem érnek rá fel-alá autókázni, mint mindenki más.
Kopi3.14 2009.02.16. 10:20:09
kasu 2009.02.16. 10:20:59
avus · http://avus.blog.hu 2009.02.16. 10:26:14
"Ez a gyakorlat évek óta."
Kösz, ezt majd visszafelé érvként használom, ha legközelebb autós-bringás vitában találkozunk.
monyon le 2009.02.16. 10:30:57
1. A lámpa előtti buszmegállót megszüntetni, vagy beljebb tenni, hogy a buszok normálisan meg tudjanak állni!
2. Szerencs utcai kereszteződésben a lámpa hosszúságát megváltoztatni (főleg csúcsforgalomban) - mivel egy picsa utca ahonnan is kb. 10-15 autó fordul rá a bevezetőre, feltartja gyorsforgalmit! Azé ez is gyomor forgató
EÖ (törölt) 2009.02.16. 10:34:30
akkor Enyingen ki marad?? :)
EÖ (törölt) 2009.02.16. 10:35:23
utána már csak hasznot termelne
dr. Bértollnok 2009.02.16. 10:36:44
Úgy két éve egy vasárnap délután araszoltam sokad magammal hazafelé az M7-en a Balaton felől.
Én elől, mögöttem a nejem. Előző pénteken volt szervizben a kocsim és mint kiderült egy csatlakozót rosszul dugtak össze, egyszóval egyszer csak se kép, se hang, motor leáll. Szégyen ide, szégyen oda, le kellett tolnom az autót a leállósávba. A kocsisor gyakorlatilag állt, a belső sávból a külsők szépen átengedtek. Na de a leállósáv! Menőék húztak 40-50-el, mint vadliba. Ők nem láttak (nem is néztek). Én meg nem tudtam a kézzel meglódított autót visszafogni... Igen kicsin múlott, hogy nem sikerült összehozni egy csúnya balesetet. Valószínűleg nekem annyi lett volna, hiszen a parasztja pont rám tolta volna a kocsimat (a vezető oldalon toltam). Ezek után még el is küldött a k... anyámba.
Ez még nem minden...
Állok az út szélén és keresem a hiba okát, telefonálgatok, mert a turbodiesel javítása nem útszéli tevékenység.
Mögöttem pedig (a leállósávban!) persze elkezdett torlódni a sor. A szélső sávba persze nem akarták beengedni a pofátlanokat, de nem is nagyon tudták volna, hiszen gyakorlatilag állt a sor. Nyomták ám a dudát a mögöttünk beszorulók és anyáztak. Voltam én minden, csak értelmes jóravaló nem... Nem hiszitek el, kinek volt a legnagyobb pofája! Egy nagy nehezen engem megkerülő BMW anyósüléséről kihajolt 35-40-es nő nyakán kidagadt erekkel és vöröslő fejjel küldött el a p...ába, hogy miért állok az útban ezzel a szarral.
Én telefonban voltam, így válaszolni nem állt módomban. Szerencsére velem volt a nejem, akinek ha szópárbajról van szó, nincs párja, én sem vagyok ellenfél... :-)
Minden jó, ha vége jó, fél óra múlva megtaláltam a szétcsúszott csatlakozót, aztán azóta sem volt gondom a kocsival.
TuskóHopkins 2009.02.16. 10:40:54
Föl kell marni a leállósávot és beszántani, hogy aki 10 km/h-nál gyorsabban akar menni benne, az legközelebb meggondolja kétszer is...
Walter Melone (törölt) 2009.02.16. 10:47:13
Szoktad is...
:-)
EÖ (törölt) 2009.02.16. 10:49:29
*tényleg!!!
Perillustris 2009.02.16. 10:50:05
Nagyon balesetveszélyes lenne. Fix kamera kell, s hamar helyreáll a rend (legalábbis jobb lesz a helyzet).
dr. Bértollnok 2009.02.16. 10:52:42
Forgalomtechnikával anno foglalkoznom is kellett, ezért válaszolnék a kérdésedre.
A lámpaváltás intervallumát nem biztos hogy lehet, vagy célszerű hosszabbra venni. Budapest lámpáinak nagy része egy számítógépes hálózatra van kötve. A bevezető utak meg mindegyik. A lámpák váltási sebessége attól is függ, hogy mekkora a forgalom, de nem csak a kereszteződésben. Éppen ezért gyakran látszólag meghágja a logikát, hogy a kevesebb ideig engedi a bejövő forgalmat. Nincs értelme ráengedni az autókat esztelenül a belső utakra. Ha tehát a rendszer (aszfaltba elhelyezett forgalomszámlálói), vagy a kameraman (diszpécser) észleli, hogy egy irány bedugult, akkor az oda bevezető utakat a szoftveresen a lámpák segítségével korlátozza.
Semmi értelme nincs, hogy beálljanak még jobban a belső területek útjai, mert a menetidő még hosszabb lenne és ez ténykérdés.
Ezt a világon minden nagyvárosban így csinálják. Vannak sokkal fejlettebb rendszerek is, de az elvük ugyanez.
Perillustris 2009.02.16. 10:55:51
kasu 2009.02.16. 10:56:11
Perillustris 2009.02.16. 11:00:35
"Most jön, ami számomra nagyon érdekes. Miután gyorshajtottunk és a kamera ezt rögzítette, a fotónk és a bírság adatai még abban a pillanatban bekerülnek az adatbázisba, és mire hazaérsz, akár láthatod a rendőrség honlapján a fotód.
Ott ha megadod a rendszámod, már látod is, hogy hol történt a dolog, mennyivel lépted túl a határt, hány hibapont jár ezért és ami a legfontosabb: egy PAY FINE gomb. Ha erre rákattintunk eldob a fizetős oldalra, ahol a hitelkártyánk megadásával megválthatjuk bűneinket."
banyika 2009.02.16. 11:00:57
"azta" 2009.02.16. 11:01:44
a múltkor az M6-os leállósávjában állt egy kocsi, mert a benne ülők bodzát* szedtek a korláton túl
*tényleg!!!"
na! a nap kommentje! :D
Elnok ur 2009.02.16. 11:02:18
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.16. 11:02:34
diktatorikus kleptokrácia 2009.02.16. 11:03:40
kamera yó ötlet, nem is volna olyan hű de drága, de lehetne pld 50 méterenként fekvőrendőr is.
banyika 2009.02.16. 11:08:04
Ehhez kéne ugyebár a politikus, aki megoldja, hogy a rendőrség saját kasszának bírságoljon ilyen ügyekben. Tán még motiválná is a munkavégzésben. Mert ha nem, akkor mi motiválja??? Központi terv, hogy mennyi a havi bírságkvóta, amit ki kell rónia, azt mehet a szunya?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.16. 11:12:59
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.02.16. 11:13:16
@banyika: Hányszor elmondták már itt sokan, hogy a rendőrség nem saját kasszába bírságol..."
hanem saját zsebbe! apró különbség! :))
Mérgező Hulladék 2009.02.16. 11:13:54
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.02.16. 11:14:14
Fix kamera kell, s hamar helyreáll a rend (legalábbis jobb lesz a helyzet)."
xart se ér! lásd buszsávokat figyelő kamerák...
lamed 2009.02.16. 11:14:45
Külön érdekes:
"Nincs kibúvó, mert a számítógépes rendszerek össze vannak kötve. Ha nem fizetsz bírságot, nem hagyhatod el az országot, mert a reptéren a gép kidobja hogy refes vagy. Ha parkolási bírságod, rezsitartozásod van, szintén. Nincs menekvés. Ezért veszik itt ezeket a dolgokat komolyan."
Nálunk miért nem lehet megcsinálni az EU határain? Belül pedig minden állam rendőrjárőre látná a helyszínen on-line a lejárt tartozásokat, és addig elkobozná az autót, amíg be nem fizeti a delikvens.
Persze mindjárt jön, hogy ez nácizmus.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.16. 11:15:16
kasu 2009.02.16. 11:15:49
degreen 2009.02.16. 11:17:07
min 2009.02.16. 11:18:30
Perillustris 2009.02.16. 11:26:14
Ahol köztudott, hogy vannak kamerák, ott sokkal kevesebben mennek a buszsávban, mint előtte. Persze mindig lesznek, akik bevállalják.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.02.16. 11:28:15
KF. 2009.02.16. 11:32:24
Humgor 2009.02.16. 11:35:23
Szépen kihúzódok a külső sávból a leálló felé, úgy hogy még éppen NE férjen el a leállóban egy előzni akaró emberke sem. Kicsit ilyenkor idegesek, de az akciómat látván mindig van egy -két ébredő kamionos vagy autóstárs, aki szintén ráhúzódik a vonalra segíteni, és akkor bezárt a leálló sáv. És mindenki szépen halad ahogy kell....
Káposztakukac 2009.02.16. 11:42:28
bocage 2009.02.16. 11:48:08
Hányszor lehet hallani, látni, hogy valaki hajmeresztő dolgot csinál azzal a felkiáltással, hogy az logikus!
kitt206 2009.02.16. 12:00:54
Egyik ismerősöm faterja járt így.
Norbi 2009.02.16. 12:23:20
Szóval lehet ötletes megoldásokat kitalálni mindenre.
Bilux67 2009.02.16. 12:35:40
Persze, mindet át lehetne alakítani rendes sávvá, mert nekem úgy kényelmes. Ezenkívűl hozhatnánk egy szabályt hogy amikor én közeledek, akkor mindenki takarodjon, mert nekem úgy kényelmes (BMW-sek már alkalmazzák is).
A felállított szabályok és korlátozások nem mindig tűnnek ésszerűnek, de ha nem tartjuk be azokat, azzal sokkal több gondot okozunk a(z autós) közösségnek.
Off:
Jó kis HP 2210, mi?
Az enyém túlélt öt év alatt rengeteg munkát, egy gameboy emulátort két gyerekkel súlyosbítva, most ő a második GPS-em CF-es vevővel és gyakorlatilag semmi baja. Csak az a fránya gumi az oldalán ne nyúlna ki!
schnee 2009.02.16. 12:46:09
Bilux67 2009.02.16. 12:53:40
Köszi, de jelen állapotjában a tartó fogja két oldalról, így nem akkora probléma :-)
Amellett 5 eFt két kis műanyagdarabért? Annál sokkal skótabb vagyok! :-)
schnee 2009.02.16. 13:10:35
ja a műanyag az kb 1000 Ft volt a többi postaköltség :(
vhm 2009.02.16. 13:12:42
KF. 2009.02.16. 13:26:52
Én meg leszarom!Menjen mindenki ott ahol akar.Ha kockáztat 150ezret, menjen..
De gondolom Neked Humgor kurva nagy élvezet, ha más feltartasz, és mással foglakozhatsz...
A buszsávos és leállósábv használata sztem is gáz, de ez a példa nem feltétlenül szemlélteti jó, mert sajnos a közlekedés attól is ilyen kaotikus mert a sok idióta köti az ebet a kreszhez, és kicsit sem tudnak rugalmasok lenni...
Bilux67 2009.02.16. 13:31:01
"sajnos a közlekedés attól is ilyen kaotikus mert a sok idióta köti az ebet a kreszhez, és kicsit sem tudnak rugalmasok lenni..."
sajnos a közlekedés attól is ilyen kaotikus mert a sok idióta tojik a kreszre, és kicsit sem tudnak szabálykövetőek lenni...
Bilux67 2009.02.16. 13:33:16
"Én meg leszarom!Menjen mindenki ott ahol akar.Ha kockáztat 150ezret, menjen.."
Sajnos nem csak a saját szaros pénzét kockáztatja! Ezt miért nem látod?
Johnny M. 2009.02.16. 13:53:44
Ott a pont! :)
Johnny M. 2009.02.16. 14:01:41
Azt is leszarod hogy mind eléd fog bepofátlankodni és ezzel még tovább fogsz szopni a dugóban? Mert kicsit hosszabb távon sem ártana gondolkodni.
Passzivista 2009.02.16. 14:13:35
Bilux67 2009.02.16. 14:19:20
Tényleg! Tiltsuk be az acél karosszériát! Velorexet mindenkinek!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.16. 14:23:04
Azért, mert a kocsi kissé arctalanná tesz, a karosszéria védelme mögé el lehet bújni.
Matrix_ 2009.02.16. 14:55:30
Bilux67 2009.02.16. 15:10:40
A patikában nem mindennapos látvány hogy az emberek egymást anyázva lökdösődnek.
De írhattam volna orvosi várót, tecsó pénztárat, stb... :-(
Aqweren 2009.02.16. 15:20:18
Buszon szoktak, hogy rohadnának meg :S Pedig az nem arctalan :S Ja, meg a teszkóban pl. :P
De csatlakozom amúgy newtehen meglátásához, h. azért mert arctalan...nem is a másik embert látja esetleg hanem egy másik autót...
T7 2009.02.16. 15:29:15
Nikorene 2009.02.16. 15:48:36
Mókusélet 2009.02.16. 15:53:20
kuf 2009.02.16. 17:29:03
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.02.16. 19:39:40
Kopasz Mercis 2009.02.16. 20:09:45
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.16. 20:22:51
Csigabá 2009.02.16. 20:38:54
Shitman (törölt) 2009.02.17. 12:58:51
Gabesz81 2009.02.17. 14:05:08
Azzal pedig egyetértek, hogy amíg nem hiavatlos sáv, addig nincs arra keresnivalója senkinek, csak mert gyorsabb... tessék a hivatalos szerveknél kérvényezni, akár tömegesen és akkor elgondolkoznak rajta!
akela1978 2009.02.18. 22:40:54
Még nem mértem le, de átlagosan kb 3-4 perc lehet az út a shell kúttól odáig. Gratulálok!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.19. 08:37:37
KF. 2009.02.19. 13:30:40