Gyuri egy nemrégiben megjelent cikk kapcsán gondolta úgy, hogy ideje megosztania a gondolatait az esettel kapcsolatban. Ti mit gondoltok, hibáztatható-e a baleset miatt az anya, aki csak gyermeke biztonásgára próbált ügyelni? Hasonló helyzetben felelősségre vonható-e a gyártó?
Megláttam ezt a cikket, és azt gondoltam: Na, a hülyéje! Aztán elolvastam. Én igazán nem tudom hibáztatni az anyát, mert az anyák olyanok, hogy ha veszélyben érzik a porontyukat, bármire képesek. Bármilyen hülyeségre is, például, hogy menet közben próbálják bekapcsolni a csatot.
Érdemes lenne foglakozni ezzel egy kicsit. Suhanjunk el afölött, hogy mi sem gyerekülésben nőttünk fel, hogy mennyire idióta állat az, aki az első ülésen állva engedi utazni féltett (?) kincsét, hogy gyilkos dolog-e légzsák, vagy csak mi vagyunk hülyék hozzá.
Másfél éves a kislányunk. Amióta nem hordozóban, hanem gyerekülésben utaztatjuk, mi is megtanultuk: ülés és ülés között hatalmas különbség lehet. Az első ülést, amit rokontól örököltünk meg, azért nem szerettük használni,
mert kicsit macerás rögzíteni, és az ülőlap ferdesége miatt menetiránynak háttal állítva nem igazán lehetett hátra dönteni. Kerestünk hát másikat. Sógorom hozta, szintén használt, de Németországból. TÜV matrica van rajt, frankón dönthető, gyorsan ki-be tehető, jól lehet állítani az övét.
Kb. két hétig használtuk. Akkor a kis drágaság rájött, hogy az öv csatját ki tudja kapcsolni. Amikor feleségem ezt először látta, ő is hirtelen azt hitte, hogy menet közben pikk-pakk visszacsatolja. Nem sikerült, inkább megállt. De amíg a leállósávban ezt elintézte, végig szinte rettegett, hogy nehogy pont most történjen valami, amikor a gyerek teljesen védtelen. Váltottunk vissza a másik ülésre.
Eredetileg úgy gondoltuk, hogy újonnan veszünk gyerekülést. Teszteket olvasgattunk, fórumokon kutakodtunk, boltosokat, rokonokat kérdezgettünk.
Ebből a következő fontos dolgok derültek ki:
- ami mindenre jó, az igazából semmire sem jó (sokfunkciós ülések)
- a biztonságiöves rögzítés nem kevésbé biztonságos, mint az ISOFIXes, csak
több vele a macera.
- nem gáz, ha használt, csak legyen ép az öve, a csatja, ne legyen törött,
és legyen rajta TÜV matrica, mert az jelent is valamit.
Egy dolgot nem említett senki: hogy a gyerek ne tudja kikapcsolni. Hogyan kaphat forgalmazási engedélyt az ilyen termék? Miért nem tesztelték erre a derék németek sem? Basszus, ha én gyártó lennék, és kiderülne, hogy a gyerkőcök egyre-másra kikattintják a csatot, én biza visszahívnám a termékemet, és tennék rá olyat, amit nem tud kinyitni. Nem értem.
Taurusz 2009.02.17. 07:41:15
RaveAcE 2009.02.17. 07:54:45
Persze valakinek jó biznisz, hogy így félrefordították a szöveget az EU ajánlásból...
cso zsi 2009.02.17. 08:21:37
A nagyobb gyerekeim még gyerekülés nélkül nőttek fel, a kicsinél kizárt a hiánya.
Soha nem akarta kinyitni az ülés csatját, bár amióta a biztonsági öv tartja a a mostani ülésben, kiszálláskor már szereti önállósítani magát.
De meggondolandó a mohácsi baleset kapcsán, hogy egy ülésbe beszíjazott gyerek hogy tudná (vég)szükség esetén kioldani magát.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.17. 08:29:06
Mi tudtuk, hogy nyílik, a gyerek nem.
Persze macerás. Nyilván előírás, hogy a nyitószerkezetnek látszódnia kell, mekkora erővel lehessen kinyitni (hogy baleset után egy laikus is tudjon menteni), egy mozdulattal nyithatónak kell lenni...
A gyerek kinövi, addig is sasolni kell... :(
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.17. 08:38:16
Nettó gyilkos
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.17. 08:41:25
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.17. 08:43:56
Sajnos az anyákba ez kódolva van. Beáll az agyban a "jajagyerek", és az sem számít, ha körülötte mindenki más megdöglik. Akár szó szerint. Elemi ösztön.
Alf (törölt) 2009.02.17. 08:46:16
RaveAcE 2009.02.17. 08:50:13
Butaságot csinált, de nem volt szándékos.
ha defektet kapsz, te is szándékosan veszélyezteted a többieket?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.17. 09:00:02
Véletlen nem lehet menetközben nem előre nézve mással -gyerekülés kapcsolgatásával- foglalkozni.
Nekem nem szabad telefonálni, mert "elvonja a figyelmem".
Az a nő nagyon súlyosan és szándékosan megsértette a KRESZT és a közlekedésbiztonsági minimumot sem tartotta be: ARRA NÉZÜNK, AMERRE MEGYÜNK.
Lehet sajnálni, hogy ő csak jót akart, meg a gyereke volt veszélyben, de meglehetősen agyatlan dolog egy passzív biztonsági rendszer helyreállítása érdekében aktívan veszélyeztetni másokat.
Az ilyenek sminkelnek, bagóznak, mosnak fogat, olvasnak horoszkópot vezetés közben.
@newtehen:
Nem tudom, és nem értem az ilyet.
Vannak indulataim, de szintes soha nem cselekszem indulatból.
Ahol nem kell azonnal cselekedni, mindig van idő gondolkozni.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.17. 09:20:09
csak hogy a posztoló is hülye legyen hogy erre még nem jött rá...
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.17. 09:24:13
(bár erre is láttam már példát ruszkik kétkerékre állították a ladát, úgy köröztek egy stadionban, közben az anyósülésről az utas kimászott, és kicserélte közben, majd végzett visszamászott, és visszaálltak négykerékre)
Carnivora (törölt) 2009.02.17. 09:29:57
Carnivora (törölt) 2009.02.17. 09:32:03
A kedves mama, akkor csak a magyar közúthálózaton gyakorolt? :D
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.17. 09:32:04
Nem kell levágni. Csak meg kell értetni a gyerekkel, hogy ez nem mókás. Egy másfél- kétévessel már simán meg lehet.
kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.02.17. 09:36:31
Jutalmul egy gyökér ráhúzta a retkes kocsiját az enyémre, letörte a tükröt majd továbbállt. Pedig nem gyrost akartam venni és a legfrisebb DVD-t akartam kikölcsönözni.
Feljelentés, megvágták sok pénzre és kiküldték nekem is a jogerőre emelkedett határozatukat amin a címe rajta volt......
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.17. 09:40:35
reader613 2009.02.17. 09:41:29
T7 2009.02.17. 09:41:35
Nekem nem is menne menet közben a bekapcsolás (pláne, hogy hátul van az ülés, ahogy kell). Két szabad kéz nélkül nem tudom bekapcsolni.
Nem értek egyet a cikkíróval. Használt ülést max. csak megbízhatóan ismert előélettel pl. családtagtól vagy nagyon jó ismerőstől.
Nem kell minden hajszálrepedésnek és anyagfáradásnak látszani. Majd ha ütközésnél az erők hatására törik a szék ahelyett, hogy megfogná a gyereket, lehet megbánni.
Mi isofixes ülést vettünk a gyereknek. 70e volt, de inkább húzok kettőt a nadrágszíjjon, mint a gyerekemet lássam megsérülve, csak mert nem tettem meg mindent érte.
töröttszárnyú angyal (törölt) 2009.02.17. 09:44:51
raycoon 2009.02.17. 09:45:55
Egyszer volt a láynom az első ülésen. SOHA többet!
Már az is veszélyes, hogy ott van és nem köti ki magát. Az ember önkéntelenül is jobban oda figyel rá, mintha hátul ülne (legalábbis szemmel). Ha valami baj van hátul (mondjuk kiköti magát) azt is szinte azonnal tudom, így semmivel sem rosszabb.
Akármi is történik meg lehet állni viszonylag rövid időn belül..
Üvege$ 2009.02.17. 09:47:45
acel 2009.02.17. 09:48:37
Sajnálatos eset.
ÉS egy megjegyzés a posztírónak az isofixes ülés mindig is biztonságosabb volt mint az övvel bekötött, pont azért talalták ki.
A matrica a gyerekülésen jelöli azt hogy az gyerekülés. Amin nincs matrica az bármi lehet. Akárki mondhatná ewgy párnára is hogy gyerekülés annélkül.
Pearly 2009.02.17. 09:53:37
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.17. 09:56:35
Luckye 2009.02.17. 09:57:05
1. Mindenkivel egyetértek, aki zt mondja, az anya igen súlyosn megsértve a KRESZ-t, aktívan veszélyeztette a közlekedés biztonságát. Egy ilyen esetben egy megoldás fogadható csak el: index, leállás és álló helyzetben visszakötjük a gyereket.
2. Azt senki sem említette meg, pedig nyilvánvaló: egy 3 éves gyerek NEM ÜLHET a vezető mellett! Az anyósülésen ugyanis kizárólag menetiránnyal háttal ültethető be gyerekülés, ez a mai konstrukciók esetében azt jelenti, hogy csak a hordozók alkalmasak erre, amit a gyerek legkésőbb 1 éves kora körül kinő. (Ha nem kikapcsolható légzsák van, még ő sem ülhet ott). Ebben a balesetben nem ilyen ülés volt ott (hiradó képein egyértelműen látszódott is).
Laciii 2009.02.17. 09:59:23
Ez nem ösztön volt hanem ostobaság, mint a végeredmény is mutatja, ha ügyelt volna a gyermeke biztonságára akkor nem hagyja, hogy a gyereke egy irányítás nélküli száguldó autóban legyen.
T7 2009.02.17. 10:02:51
Itt a cikk:
w3.sonline.hu/somogy/kozelet/karambol-lezartak-az-m7-est-kiesett-a-kisbaba-a-gepkocsibol-170253
Utánna többször rákerestem a neten, hogy mi lett végül a gyerekkel, de nem írtak róla semmi. Esetleg valaki tudja?
Nagyon megdöbbentő az emberi hülyeség néhanapján.
kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.02.17. 10:04:20
Ariadne12 2009.02.17. 10:05:25
Ejoy 2009.02.17. 10:07:06
Magyarországon a gyermekülés használatának egyszerűen nincs kultúrája! Több milliós autókat látni szar kínai "gyermekülésekkel". Telik ódira, meg telik 40-60eFt-tos törlesztőrészletes középkategóriás autóra, de gyermekülésre már nem. Ez nem anyagi kérdés, hanem emberi kérdés. A GYERMEKÜNKRŐL van szó!!!
Feleségemnek egy kis olcsóbb autója van, nekem egy középkategóriás 9 éves autóm, tehát nem tartunk fullos gépparkot, mégis költöttünk a gyermekülésre, mert a gyermekünkről van szó!
Németországból rendeltem két ülést, szállítással együtt 15-15ezerrel olcsóbban mintha itthon vettem volna. Nem vagyok műszaki zseni, de megnéztem az ADAC teszteket és ez alapján vélasztottam ki a legjobb ár érték arányos (számomra is megfizethető) üléseket. így beszereztünk egy Kiddy Life Plus (ADAC az egyik legjobb ülés a piacon!) és egy Storchenmühle ülést (ez gyártja a Recaro bébi üléseket is, ADAC ajánlott ülés!) drabja volt vagy 25-30ezer forint ha jól emlékszek. Ez pénz??? Megvettem a legjobb üléseket amiket a piacon lehet kapni, ja úgy, hogy ezek I-II-III kategóriában vizsgáztak jól , azaz 9hónapos kortól, 12 éves korig alkalmas a gyermek utaztatására, nem kell több ülést vásárolni!
Mi akkor a kérdés??? Arról most nem is beszélek, hogy sokan be sem kötik a gyereket, illetve nem is használnak. A TÜV matrica semmit nem jelent, a TÜV nem vizsgál biztonságot, csupán szabvány megfelelést, ez nem ugyanaz. Vannak olyan itthon a legjobbként hirdetett ülések, melyek az ADAC teszten nem ajánlott vagy erőssen nem ajánlott minősítést kaptak!
Valaki sajnál a gyerekére 30eFt-tot??? Erre mit lehet mondani???
vhm 2009.02.17. 10:11:01
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.17. 10:11:25
jamondom olyat is lehet hogy leállítom a motort, kikapcsolom a légkondit, és üldögélünk még egy kicsit a dögmeleg kocsiba, mert addig el nem indulunk a balcsihoz amíg be nincs kötve mindenkinél az öv. asszem 3 másodperc múlva már indulhattunk is. :D
mzs 2009.02.17. 10:13:36
Azzal értek egyet, aki azt mondta, hogy az anyuka kétségbe esett. Igen, ha beleképzelitek magatokat a helyébe, rögtön tudjátok, mit érzett, mikor meglátta, hogy a gyerek kicsatolta magát. Igaz, hogy FÉLRE KELLETT VOLNA ÁLLNIA, és úgy igazgatni, a gyereknek meg jól rávágni a kezére egyet, mert fél perc múlva ugyanúgy kicsatolta volna magát. Csak sajnos idáig már nem jutottak el. :(
Mindannyian hibázunk. Egy anyuka meg főleg, hiszen fél szemét mindig a gyereken tartja, ha nagyon hangos a gyerek, azért, ha túl csöndben van, akkor azért (gyerekesek tudják, miről beszélek...).
Nekem van egy 7 éves hugom. Volt, hogy én is majdnem balesetet okoztam, mert 2-3 éves volt, hátul volt gyerekülésben, én vezettem, vittük csavarogni valahova, és annyira imádtam minden mozdulatát, pillantását, gügyögését, hogy folyton őt bámultam a visszapillantóban (azóta is életem értelme -de ez más téma). Hát, nem egyszer mentem át a felezővonalon! Akkor tanultam meg, hogy vezetés közben csak arra nézünk, amerre megyünk (+ a tükrök), mert pillanatok alatt nagy gáz lehet belőle..
És igen, szarok a biztonsági gyerekülések, mert egy 6-7 éves gyerek már simán kicsatolja. Az én hugom is már jó egy éve rájött, hogy kell. De ő tudja, hogy csak akkor, ha megálltunk. Sőt, beszálláskor, ha őt tesszük be először, de még esetleg pakolászunk a csomagtartóba, kiabál, hogy kössük be. :)
kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.02.17. 10:13:46
Másfelől: álltam, kárt okozott a körúti kamerák pedig végig látták (sőt hazáig).
Carnivora (törölt) 2009.02.17. 10:13:58
Még mindig jobb verzió, mint frontálisan belerongyolni v.kibe ...
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.02.17. 10:14:44
A gyerekeim épségén nem fogok spórolni...
Ami pedig a kikapcsolást illeti: A nagyobbik ki tudja kapcsolni, de eszébe se jut, csak kiszálláskor. El lett nekik magyarázva, hogy miért szükséges (persze az ő szintjükön), azóta még ők szólnak ránk, ha véletlenül elfelejtjük magunkat bekapcsolni (nem jellemző amúgy, mert fontosnak tartjuk ezt mindketten a párommal).
vhm 2009.02.17. 10:16:27
fedorka 2009.02.17. 10:16:28
Na ezt jól megaszontam...
Sokoray Atala 2009.02.17. 10:17:07
Használt ülést nem veszünk csak ha pontosan ismerjük a múltját, mert olyan mint a bukósisak - minden ütéstől sérülhet, még ha nem is látszik.
Aki pedig vezetés közben próbálja bekötni a gyerekét, annak elment a józan esze, már ha volt neki egyáltalán.
Ejoy
Melyik ülések nem ajánlottak az ADAC által, és itthon futtatják őket? Meg tudnád írni - utánanézni most baromira nincs időm, de nagyon kíváncsi lettem!
Lacaca 2009.02.17. 10:17:23
www.minimano.hu/termekeink/biztonsagi_gyermekules/autosules_15-36_kg-ig/recaro_monza_black_silver_6142_21086_66.html
kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.02.17. 10:22:14
kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.02.17. 10:23:31
"Komfort: praktikus MP3 zseb az ülés oldalán"
Én nem veszem észre, hogy hány éves korú, méretű gyereknek való?
anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.02.17. 10:28:41
Használt ülést max. csak megbízhatóan ismert előélettel pl. családtagtól vagy nagyon jó ismerőstől.
Nem kell minden hajszálrepedésnek és anyagfáradásnak látszani. Majd ha ütközésnél az erők hatására törik a szék ahelyett, hogy megfogná a gyereket, lehet megbánni."
Csak ismételni tudnám ezt a kommentet. Használt ülést sose vegyél csak olyan ismerőstől aki tuti sosem karambolozott/ütközött az autójával - mikor benne volt az ülés.
Mi újat vettünk, a két gyereknek összesen több mint százezer forint kiadás volt, de a legjobbat akartuk aminek nem tudjék kikötni a biztonsági övét, nem tudnak kibújni belőle menet közben. Römer King lett a kiválasztott.
papugaja 2009.02.17. 10:29:06
A KOSÁR magazinban volt egy ADAC teszt (nem kevés vizsgált üléssel), ami pont azt igazolta, hogy sem az ár, sem a rögzítési mód nem garancia a biztonsági szintre. Az olcsó, és az öves rögzítésű ülések között is voltak igen jó összeredményt elérő modellek.
Biscione · http://axl-zizzenetek.blogspot.com/ 2009.02.17. 10:31:01
anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.02.17. 10:31:11
A Recaro csak megfeleltet kapott az ADAC teszten. :)
Inkább nézzetek Römert.
anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.02.17. 10:33:45
www.adac.de/Tests/Kindersicherung/Kindersitze/default.asp
A 2007- és a 2008-as tesztek.
Német nyelven, de azért a gut - sehr gut kifejezéseket mindenki megérti. :)
papugaja 2009.02.17. 10:38:17
Egy a gond:
Hogyan bizonyítod baj esetén, hogy a gyerek kapcsolta ki, és nem te felejtetted el bekötni?
kilfenora 2009.02.17. 10:42:07
Itt az utolsó képen úgy látszik, hogy előre néző, nagyobb gyerekhez való gyerekülés volt az anyósülésen. Oda nem csak hátrafelé nézőt lehet tenni??
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.17. 10:43:53
Mondom neki: Azonnal bújj vissza!
Erre ő: Nem!
Erre én: majdnem-SATU
(vizes, nyálkás volt az út, tehát nem volt max a lassulás, de az ABS csak úgy kattogott).
A gyerek visszalökte magát az ülés támlájáról, én kiszállatam, bekötöttem megint, és azóta fel sem merül, hogy kibújik belőle. :)
Persze száraz úton én sem játszottam volna el.
anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.02.17. 10:44:24
raycoon 2009.02.17. 10:45:42
Nem csak az a gond, hogy hogyan bizonyítunk..
Az is probléma szerintem, hogy nagyon sok szülő azt gondolja, hogy neki semmiben sincs felelőssége. Mindent "oldjon" meg más.
A szülő felelőssége, hogy megértesse a gyerekkel, hogy nem szabad valamit csinálni. Sokaknak sikerül is ezt megtenni..
NEM lehet tökéletesen gyerek biztos gyerekülést gyártani és nem is szabad. Többek között azért nem, mert pánik esetén sokszor a szülő sem több, mint egy "gyerek" és nem fogja tudni kibontani.
szajberpiraty 2009.02.17. 10:47:26
hidegger 2009.02.17. 10:49:16
Mindenesetre előre kell nézni, tökmindegy mi van.
papugaja 2009.02.17. 10:51:54
www.delmagyar.hu/kepek/kepgaleria/2206788.jpg
Én nem tudok olyan szabályról, hogy csak fordítva lehetne első ülésre gyerekülést tenni. Viszont:
- Tilos első ülésre akkor, ha ott nem kikapcsolható a légzsák, főleg háttal. Ha bizonytalan vagy, hogy esetleg elfelejted kikapcsolni a légzsákot, inkább csak hátra tedd.
- 8-9 kg alatti gyereket (kb. 1 éves kor alatt) csak menetiránynak háttal fordított ülésbe szabad ültetni, mert gyenge a nyaka.
Ha valaki tud, cáfoljon meg.
Riki_ 2009.02.17. 10:53:27
Erről szólt a totalcaron is egy cikk.
Más:
Az isofix pedig nem garancia arra, hogy jobb lesz a gyerekülés, sok ajánlott nem isofixes, én is olyat vettem, az akkori tesztgyőztest, 60e körül volt. Aki nem látott még jó öves rendszert, valszeg nem tudja elképzelni, hogy ezt is lehet atomstabilan rögzíteni.
papugaja 2009.02.17. 10:54:48
Egy Escortban sztem nincs isofix pont az anyósülésen, de lehet hogy máshol sem. Van olyan autó egyáltalán?
Ariadne12 2009.02.17. 10:57:47
48. § (7) A gépkocsi első üléséhez a gyermekbiztonsági rendszer csak akkor szerelhető be - a jármű szokásos haladási irányával ellentétes irányban - ha az üléshez légzsákot nem szereltek fel vagy a légzsák működésbe lépését előzetesen megakadályozták.
Vagyis ez a megoldás így, ahogy a képeken látszik, nem volt szabályos... Függetlenül attól, hogy más országokban mi a szabály, itt és most ez a megoldás nem felel meg a KRESZnek.
papugaja 2009.02.17. 10:57:50
Ja, vagy úgy érted, hogy a biztöv egyben a gyerek öve is. Igaz lehet, ahhoz nem kell két kéz.
anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.02.17. 11:00:09
papugaja 2009.02.17. 11:01:54
Aha. Köszi.
Ennek viszont az lehet az értelme, hogy ha az ülés véletlenül mégis elszabadul gyerekestül, valamennyire mégis védi, ha a szélvédő és a gyerek között van.
Ez sajnos erősíti a veszélyeztetés tényállásának fennforgását...
SzZ 2009.02.17. 11:03:57
A szülő felelősségén van itt is a hangsúly. Kapcsolja/kapcsoltassa be, és tiltsa meg a kikapcsolást. Éppúgy, mint ahogy a gáztűzhely piszkálását is tiltja. A gyerek meg fogja érteni, csak el kell magyarázni. (Ja, hogy ez macerás? Egyszer. Egyébként meg lehet ijedezni - sokszor)
Én Concorde üléseket használok. Bízom a márkában, totálkár során is bevált. A 6 éves lányom ki tudja ugyan nyitni, de csak erőlködve - nem is játszik vele út közben.
becher 2009.02.17. 11:04:18
kilfenora 2009.02.17. 11:09:24
Ariadne12 2009.02.17. 11:11:02
De legalább a légzsák ki volt kapcsolva (vagy nem is volt?).
Olvastam olyat, hogy jobb minél tovább háttal ültetni a gyereket, mert a gyengébb nyakuk miatt a felnőttekhez képest jobban sérülhetnek, ha normál irányban ülnek. Ez azért nekem elég ésszerűnek tűnik. Meg eleve úgy tudom, hogy az anyósülés a legveszélyesebb hely az autóban, hiába lehet, sosem tenném oda a gyerekemet...
papugaja 2009.02.17. 11:11:25
A kiskölöknek nagyon kéznél van az ötpontos játékszer a hasán. A miénk is így fedezte fel. Pár napig próbáltuk leszoktatni, aztán nem küzdöttünk vele tovább.
Bennünk is felmerült, hogy lekötjük kendővel, vagy ragszalaggal, de mi van, ha hirtelen ki kell szedni? A csatnak gyorsan (de nem feltétlenül könnyen) oldhatónak kell lennie.
Még egy apróság, amit ritkán emlegetünk:
Tárgyak az utastérben.
Ütközés, borulás esetén az utastérben lévő tárgyak elszabadulhatnak, és csúnya pusztítást tudnak végezni. Egy felnőtt tarkóját aránylag jól védi a fejtámla a kombi csomagteréből, vagy a kalaptartóról előre szálló tárgyaktól, de egy hátsó ülésen, menetiránynak háttal ülő gyereknek pont az arcába esik a bólogató kutya.
A babahordozót is csak úgy szabad autóba tenni, hogy a füle fel van hajtva: bukókeretként működik, és a röpködő dolgoktól is nyújt némi védelmet.
Nyomek 2009.02.17. 11:12:30
"Mi újat vettünk, a két gyereknek összesen több mint százezer forint kiadás volt, de a legjobbat akartuk aminek nem tudjék kikötni a biztonsági övét, nem tudnak kibújni belőle menet közben. Römer King lett a kiválasztott."
A legjobbat vagy a legdrágábbat akartad, vagy egyszerűen csak tudatos konzumidióta-e vagy?
Gondolom a gyereknek gyerekásványvizet veszel, mert "az a legjobb"? Muhahaha. Ja, és légyszi, nevezd meg a termékek neveit is. Tudod... a LEGJOBBAKAT! Amire fussa is nektek, merazfontos.
papugaja 2009.02.17. 11:14:57
Ezt lehetett volna kulturáltan is.
ex-dr. vuk 2009.02.17. 11:19:14
anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.02.17. 11:23:20
Első autónk volt amibe vettük a gyereküléseket és nem értünk hozzá, ezért tanácsot kértünk, teszteket böngésztünk.
Mivel a fenti hozzászóló azt írta Recaronál alább nem adja erre reagáltam a hozzászólásommal.
Igen konzumidióta vagyok ha ez azt jelenti, hogy érdekelnek a gyerekülés tesztek és az is, hogy mi illik bele az autónkba.
Valaki írta fentebb a hetvenezres ülésüket - neki nem akarsz beszólni?
Egyébként meg azt gondolom egyszerűbb ülés is jó, a lényeg, hogy legyen ülés, legyen megfelelően rögzítve és bekapcsolva bele a gyerek.
Gyerekásványvizet nem veszek köszönöm, csapvizet fogyasztunk...
bonobonohu · http://bono.hu 2009.02.17. 11:30:39
anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.02.17. 11:31:57
citrix 2009.02.17. 11:33:39
raycoon 2009.02.17. 11:38:52
Lehet, hogy félreértem, de a fülét le kell hajtani fél döntött állapotba, hogy a normál ülés háttámlájához feszüljön, mivel visszafele semmi sem védi a gyerekhordót.
Cake- · http://cakeminusz.blog.hu 2009.02.17. 11:39:23
Egy 10 kilós 15 hónapos gyereknek még simán jó a 0+-os, azaz a 0-13 kg-os hordozó, tehát egy kisebb termetű gyerek akár másfél éves koráig is ülhet a hátmenetes hordozóban elől,természetesen kikapcsolt légzsákkal, hogy ne fulladjon meg egy kinyílt légzsák miatt. Abban viszont igazad van, hogy 3 évesen már hátul a helye az I. típusú hordozóban.
Anyuka nagy butaságot csinált, azonnal meg kellett volna állni elakadásjelzővel, ahelyett, hogy bűvészmutatványokba kezd vezetés közben.
bosszantó 2009.02.17. 11:46:30
Leon 2009.02.17. 11:55:57
Baszod,látszik neked nincs gyereked, de agyad se...
Te nem adnád a lehető legjobbat a lehetőségeid szerint a gyerekednek?
fasz...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.17. 12:01:26
Ennek elsődleges feltétele az, hogy arra néz, amerre megy.
Lehet itt papolni a biztonságos gyerekülésekről, meg arról, hogy mi a helyes, kell-e egyáltalán, nem biztonságos a biztonsági ülés, de tök felesleges.
Az ember, ha beül az autóba, akkor kösse be magát.
Érdekes módon azok az ismerőseim, akik bekötik magukat, azoknak a gyereke is hagyja bekötni magát, akik pedig nem, azoknak a gyerekeikkel is harcolni kell.
Én túléltem a gyermekkorom, Trabantban.
Senki nem fog belehalni abba, ha nincs bekötve.
Abba hal bele az ember, ha ütközik, ha nem arra figyel egy veszélyes üzemben, ami a dolga.
Nem szabad túlparázni a dolgokat.
A túlparáztatásban nagy szerepe van az itt is megtalálható károgóknak, akik azt mondják, hogy így veszélyes, úgy nem biztonságos.
Ha nincs gyerekülés, az a baleset nem történik meg.
Ha keményebb a gombja a gyerekülés kapcsolójának, a gyerek nem tudja kikapcsolni stb.
Bűnbakok mindig vannak, valami, amire rá lehet mutatni, hogy az okozta, meg okoskodni, hogy ki hogy kerülné el, hogy milyen fasza biztonságos gyerekülést is vesz, meg ilyesmi.
Pedig nem ez a lényeg.
Intelligens ember így nem szenved balesetet.
Buta, felelőtlen emberek ülnek nap-mint-nap a volán mögé, akik a butaságukat és felelőtlenségüket kütyükkel akarják palástolni.
Ebből a történetből ennyi a lényeg.
Szerintem.
acel 2009.02.17. 12:03:03
Bármilyen gyerekülés megléte nagymértékben növeli a gyerek esélyeit baleset esetén. A kérdés az hogy neked mégér-e kismértékű védelem emelkédés 50 ezer forintot. A különbség mintha légysák mellé rendelsz-e függönylégzsájat vagy nem...
anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.02.17. 12:04:27
Leon 2009.02.17. 12:07:18
Nem értelek, egyik mondatban kismérték a másikban nagymérték.. nekem megér 50e-ret a nagymérték személy szerint, de még a kismérték is, mert én szeretem a gyerekem biztonságban tudni. Azért, mertsajnos nem minden baleset rajtam múlik, mint ahogy a terepjárós sem készülhetett fel erre.
citrix 2009.02.17. 12:15:09
Nyomek 2009.02.17. 12:15:32
Szerintem te vagy fasz. Bocs.
@anyamadár:
Az, hogy konzumidióta vagy, nem fáj. Mer ki nem az?
Csak arról ne feledkezz meg, hogy a gyerekülésed, ha már kinövi a gyerek, használtcikkeshez kerül (gondolom, vagy kidobod?). Akkor már nem lesz biztonságos?
És, ha a gyerekeimnek a legjobbat akarom, akkor sem rohanok az ötcsillagos töréstesztű saabokhoz, merminek?
Azt ajánlom inkább (mindenkinek), hogy nézzen körül a használtcikkeseknél is és észre fogja venni azt, amit én is: egyrészt még ők is pofátlanul drágák, de még így is fél/egyharmad áron nyomják ugyanazokat a cuccokat, amiket Mo-on nem túl versenyképes árakon kapsz meg.
Attól, hogy egy gyerekülés használt, nem azt jelenti, hogy lejárt a biztonságossága! Emberek! Nem az öv nyúlik ki, hanem leeszi (lefossa/hányja) a gyerek, vagy kicsit megtámadja a kárpitot.
Egyébként beszólok (ahogy ti is). Ez egy ilyen blog. Csak magát senki nem veszi észre.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.17. 12:18:18
Ami lemaradt:
kütyükkel, és kényszeres szabálykövetéssel.
Mert feljebb olvastam, hogy ha kiköti magát a gyerek, leáll a leálósávban, és ott köti be vissza, vagy kiteszi a vészvillogót, és úgy köti be.
Ezek mind nagyon veszélyes dolgok.
Sokkal kockázatosabb 3 percet állni a leállósávban pl, mint elautózni 10 percig kikötött gyereküléssel a következő pihenőig, lehajtóig.
Sokkal kockázatosabb megállni egy főút szélén vészvillogózva, mint egy földút bekötőjén villogó nélkül.
Egyszerűen vannak prioritások, és ezek között az, hogy MINIMALIZÁLJAM A VESZÉLYHELYZETET magasabb, mint az, hogy egy bekövetkezett baleset esetén alacsonyabb legyen a sérülés kockázata.
Szóval valamiféle oktatás elkelne.
Mert a vezetés nem az, hogy gáz-kuplung-fék-kormány, hanem az, hogy tudja a sofőr, hogy mit csinál.
És ez a legritkább, legalábbis ezt a blogot olvasva.
Persze az egy jó dolog, hogy amíg itt oszták az észt, addig sem vezetnek.
Hacsak nem okostelefonnal. :s
Azt is kinézem...
Lacaca 2009.02.17. 12:51:14
Tudom, hogy az ADAC teszten volt ami jobb eredményt kapott, de önmagában az kevés. Van olyan autó, ami azért kapott kevesebb pontot, mert kicsi a gyalogosvédelme. Hát nem éppen az a legfontosabb szempont, bármennyire is fáj a gyalogosnak.
raycoon 2009.02.17. 12:54:22
Igazad van abban, hogy vannak prioritások és a vezetés, mint veszélyes üzem néha megköveteli, hogy rugalmasan kezeljünk dolgokat.
De szerintem ne keverjük ebbe bele, hogy veszélyes szabály követőnek lenni. Ha mindenki betartanáná az írott és iratlan szabályokat, akkor nem lenne gond a a szabálykövetéssel. Azért kell sok esetben "rugalmasan" értelmezni a szabályokat, mert mások semmilyen szinten, vagy csak módjával tartják be. Ilyen az ember, nem lehet rajta változtatni....
Theofilos Todoros 2009.02.17. 13:00:04
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.17. 13:07:57
Szabálykövetőnek lenni nem veszélyes.
Az a veszélyes, ha azt sulykolják az emberekbe, hogy veszélyes/nem szabad kikötött gyereküléssel autózni, és nem pedig azt, hogy BÁRMI van, az utolsó dolog az, hogy levezed a szemed az útól.
Meg az, hogy megállni az úton forgalomtechnikai okokból szabad.
Szóval a vonaton sem húzod meg a vészféket, mert leszakadt az ülés.
Alapvető problémák vannak.
Ez mentalitásbeli gond is.
Azokban a cikkekben, amelyikekben nem volt bekötve a sérült, külön elmesélik, hogymilyen felelőtlen dolog is volt ez.
Azokban a cikkekben, ahol gyorshajtott valaki, ezt el nemmulasztanák megemlíteni.
Itt viszont valami kegyeleti okból, meg, hogy ne bántsuk már szegényt, aki csak jót akart okból kifolyólag NINCS megemlítve az, hogy itt gondatlan veszélyeztetés a minimum.
Nem mondja el senki, hogy az ANYA EGY HÜLYE PICSA, aki egy gyereknek majdnem a halálát okozta, egy másik embert meg súlyos sérülésekkel kórházba juttatott.
Senkinek nem habzik itt a szája, hogy szedjék ki a forgalomból azokat, akik ilyen, vagy még ennél is cifrább dolgokat követnek el vezetés közben.
Nincs itt egyetlen "neazénbiztonságomatveszélyeztesseakiskurva" hozzászóló sem, nincs itt az, aki ilyenkorra már a halál redves faszára küldi azt, aki bevallja, hogy ő biza 110-el szokott menni kilencven helyett.
Ez a probléma.
A bűnbakkeresés.
És az nem jó bűnbaknak, hogy BUTA a sofőr.
Leon 2009.02.17. 13:26:12
Én legalább érveltem....
raycoon 2009.02.17. 13:43:43
Ebben többé-kevésbé igazat is adok.
Volt már ilyen gyereküléses topik, ahol pont azt írtam, hogy leszarom mi lesz a gyerekével, de ha egy ilyen "hiba" miatt belehajt a buszmegállóba és pont az én gyerekemet gázolja halálra, akkor valószínűleg kevés fog visszatartani, hogy ki ne belezzem..
Ezt az aspektust általában végig sem gondolják a "szabálytalankodók" és itt általánosságban gondolok erre, nem a gyerekülés szempontjából..
Leon 2009.02.17. 13:49:59
várom az ÉRVeidet
Leon 2009.02.17. 13:52:44
acel 2009.02.17. 14:51:55
Az isofix egy stabil-fix rögzítési mód, amíg az övvel bekötött ülés enged valamit ütközés közben, megengedi hogy elcsvarodjon az ülés stb.
Az isofix sokkal biztonságosabb.
acel 2009.02.17. 14:58:15
Nem voltam éerthető.
A semmi és az olcsó ülés használata között óriási az eltérés védelemben. A gyerekülés nem használata tényleg veszélyeztetés.
Egy olcsó és egy szuper biztonságosnak itélt ülés között már sokkal kevesebb a különbség de ha valaki megengedheti akkor jobb a drágább, de már bármilyen ülés megléte esetén gondoskodó szülőről van sző.
Az adac "nem megfelelt" pedig kerülendő, autősülésből , gumiból stb...
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.17. 15:04:23
Persze a csavarodás már gáz.
Kata78 2009.02.17. 15:15:21
Csak kerdes, sajna nekem ez vesszoparipam, bar sehol nem talalok ra magyarazatot... tehat. A nagyobbaknak valo gyerekules sulyhatara 36 kg. Az en fiam utoljara kb 9 eves koraban, 130 centisen volt 36 kg. Mivel veszelyeztetem jobban? Ha belerakom egy fizikailag nem megfelelo alkalmatossagba, vagy ha nem? Masszoval, ha mar ilyen nagyon fontos a biztonsagi ules, nem kellene olyat gyarta(ta)ni, ami tenyleg meg is felel az elvarasoknak???
anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2009.02.17. 15:28:20
Ahogy Leon írja, én is azért nem veszek használt ülést mert nem ismerem az előéletét.
Az első ülésünket - egy bébikagylót - ismerőstől vettük és ingyen adtam tovább barátoknak.
Ha a mostanit meghirdetem bárki idejöhet szétszedni, megnézni alaposan. Én tudom, hogy nem ütköztünk, hogy egy karcolás sincs rajta. De a kereskedőben nem bízom meg...
Ha meg senki nem akarja megvenni majd tőlem akkor így jártam, én megértem ha valaki nem bízik használt gyerekülésben és inkább olcsót vesz de újat.
acel 2009.02.17. 16:15:58
A gyerekülésnél azz gyerek ülés övének kell nyúlnia. Ha a feszítő öv laza, akkor sokkat később lesz hatásos az gyerekülés védelme, mert az ülés előre repűl a gyerekkel együtt, és addig sem lassul. A rendes övnek minnél feszesebbnek kell lennie hogy meggátolja az ülés előrelendűlését. A biztonsági öves bekötésnek vagy így egy késleltetése amig isofixnél egyből a gyerek ove működik.
Az isofixnél nincs feszesebb bekötés.
acel 2009.02.17. 16:22:03
Keresgélj egy ülést amibe még belefér, 130 cmnél már az autó ove védi a gyereket csak arra kell űgyelni hogy ne a nyakát vágja el az öv. ezért kell ülésmagasítő.
Takán ez segít:
www.britaxusa.com/products/default.aspx
Kata78 2009.02.17. 16:31:19
de ettol, sajna meg all a teoria szvsz..
beste 2009.02.17. 18:57:01
T7 2009.02.17. 21:41:58
Viszont, ha egy kicsit számolgatuk, nagyvonalúan persze.Ha én veszek egy új ülést, használom 3 évig majd eladom féláron, amit te megveszel, majd 3 év múlva gyakorlatilag nem fogsz kapni érte semmit. Akkor ki mennyit költött rá végeredményben? Csak annyi a különbség, hogy én veszek egy garanciális, biztosan balesetmentes ülést, te pedig lutrizol. Vagy kapsz egy tényleg jót, megúszhatod olcsón a gyerekülést vagy esetleg veszel egy már balesetest és talán nem nálad fog -ugyancsak balesetben- eltörni.
Én nem fogom pár tízezer forintért azt megélni, hogy a gyerek átrepül a két első ülés között.
szajberpiraty 2009.02.17. 22:23:43
18 hónapos kortól lehet gyereket menetiránynak szembe ültetni.
A gyártók viszont 3 éves korig inkább a menetiránynak háttal utaztatást javasolják, mégpedig azért mert ez alatt a kor alatt a gyerek feje a testéhez képest nagy, a nyaka pedig nem elég erős, hogy kibírjon egy ütközéssel járó terhelést sérülés nélkül.
Egyébként erről mi a vélemény:
Félidős terhes nő, ölében a nagyobbik gyerek, biztonsági öv nuku, gyerek arca 3cm-re az Airbag felirattól? Mert hogy a gyerek "imád kocsikázni"....
T7 2009.02.17. 22:46:02
beste 2009.02.18. 08:34:42
Egyszer egy piros lámpánál ácsorogva láttam ilyet. Megérdeklődtem anyukától, hogy ugyan, vajon mivel tudja megideologizálni ezt az orbitális baromságot? Nem kaptam választ...
szajberpiraty 2009.02.18. 12:07:22
"nyomós" érvek születtek:
-Mi baj lehet itt falun belül?
-A gyerek élvezi.
-Nem megyünk gyorsan..
-Nem kell így túlaggódni a dolgot (na, ez leverte a biztit)
Én mindig aggódom(tekintettel a mai közlekedési morálra), mindig bekötöm magam, a gyerek is mindig gyerekülésben ül.
A poszt viszont jó arra, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy fokozottan figyeljünk a gyerekre az autóban.