Gyuri egy nemrégiben megjelent cikk kapcsán gondolta úgy, hogy ideje megosztania a gondolatait az esettel kapcsolatban. Ti mit gondoltok, hibáztatható-e a baleset miatt az anya, aki csak gyermeke biztonásgára próbált ügyelni? Hasonló helyzetben felelősségre vonható-e a gyártó?
Megláttam ezt a cikket, és azt gondoltam: Na, a hülyéje! Aztán elolvastam. Én igazán nem tudom hibáztatni az anyát, mert az anyák olyanok, hogy ha veszélyben érzik a porontyukat, bármire képesek. Bármilyen hülyeségre is, például, hogy menet közben próbálják bekapcsolni a csatot.
Érdemes lenne foglakozni ezzel egy kicsit. Suhanjunk el afölött, hogy mi sem gyerekülésben nőttünk fel, hogy mennyire idióta állat az, aki az első ülésen állva engedi utazni féltett (?) kincsét, hogy gyilkos dolog-e légzsák, vagy csak mi vagyunk hülyék hozzá.
Másfél éves a kislányunk. Amióta nem hordozóban, hanem gyerekülésben utaztatjuk, mi is megtanultuk: ülés és ülés között hatalmas különbség lehet. Az első ülést, amit rokontól örököltünk meg, azért nem szerettük használni,
mert kicsit macerás rögzíteni, és az ülőlap ferdesége miatt menetiránynak háttal állítva nem igazán lehetett hátra dönteni. Kerestünk hát másikat. Sógorom hozta, szintén használt, de Németországból. TÜV matrica van rajt, frankón dönthető, gyorsan ki-be tehető, jól lehet állítani az övét.
Kb. két hétig használtuk. Akkor a kis drágaság rájött, hogy az öv csatját ki tudja kapcsolni. Amikor feleségem ezt először látta, ő is hirtelen azt hitte, hogy menet közben pikk-pakk visszacsatolja. Nem sikerült, inkább megállt. De amíg a leállósávban ezt elintézte, végig szinte rettegett, hogy nehogy pont most történjen valami, amikor a gyerek teljesen védtelen. Váltottunk vissza a másik ülésre.
Eredetileg úgy gondoltuk, hogy újonnan veszünk gyerekülést. Teszteket olvasgattunk, fórumokon kutakodtunk, boltosokat, rokonokat kérdezgettünk.
Ebből a következő fontos dolgok derültek ki:
- ami mindenre jó, az igazából semmire sem jó (sokfunkciós ülések)
- a biztonságiöves rögzítés nem kevésbé biztonságos, mint az ISOFIXes, csak
több vele a macera.
- nem gáz, ha használt, csak legyen ép az öve, a csatja, ne legyen törött,
és legyen rajta TÜV matrica, mert az jelent is valamit.
Egy dolgot nem említett senki: hogy a gyerek ne tudja kikapcsolni. Hogyan kaphat forgalmazási engedélyt az ilyen termék? Miért nem tesztelték erre a derék németek sem? Basszus, ha én gyártó lennék, és kiderülne, hogy a gyerkőcök egyre-másra kikattintják a csatot, én biza visszahívnám a termékemet, és tennék rá olyat, amit nem tud kinyitni. Nem értem.
Az utolsó 100 komment: