Úgy látszik, hogy az FKF Zrt. dolgozói is a rendszeres olvasóink közé tartoznak, mert máris reagáltak a tegnapi, őket savazó posztra, amiben egyébként meglehetősen eltérő véleményeket olvashattunk a kommentelőktől is. Mi pedig csak örülünk, ha a múltkori Hummeres posztok után itt is meghallgattatik a másik fél is, hiszen így teljes igazán a kép.
Budapesten a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. feladata a 4300 kilométer hosszúságú szilárd burkolatú úthálózat téli-nyári takarítása.
A kép illusztráció
Társaságunk november 15-től téli munkarendben végzi feladatait. Ettől az időponttól válhat szükségessé a hajnali órákban a lefagyások miatt az utak síkosságmentesítése, az első hó megérkezése, annak eltakarítása. A munkarend meghatározza azokat a feladatokat, amelyeket havazáskor el kell végeznünk a balesetemenetes közlekedés biztosítására, rangsorolja az utakat fontosságuk szerint, hogy melyek tartoznak az első és melyek a második ütembe, melyeket tisztjuk meg előszőr, melyeket később.
Havazás esetén az első ütembe tartoznak, tehát priorítást élveznek az 1200 kilométer hosszúságú fő- és tömegközlekedési útvonalak, hidak, felüljárók, a városból kivezető autópályák bevezető szakaszai (M 1, M 3, M 5, M 7, Ferihegyi repülőtérre vezető út) az egészségügyi intézményekhez, a lakosság ellátását biztosító logisztikai bázisokhoz vezető mellékutak. Ezek takarítását hóesésben folyamatosan végezzük. Megtisztításukhoz 6-9 óra szükséges.
A mellékutak takarítását csak ezután kezdjük meg.
Járműveink három gépi úttisztítási telepről vonulnak ki, köztük a blogban említett II. kerületi Erőd utcából.
Az elmúlt napok téli időjárása, mely során 36 óra alatt 35 centiméter hó eset, folyamatos munkavégzést tett szükségessé a már említett kiemelt útvonalakon. Erőd utcai telepünkről is a szóró munkagépek rögtön azokra a területekre vonultak, melyek megtisztítása volt a feladatuk, így sem a kivonulási telep utcáját, sem más mellékutcák takarítását nem végezték el. Erre a már említett második ütemben került csak sor.
tangara 2009.02.19. 13:08:35
Nagykörúton az autók járták le, de szintén nem tudom, hogy melyik kategóriába esik.
Erre én csak ezt tudom reagálni.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.19. 13:09:07
Matrix_ 2009.02.19. 13:12:04
teabore 2009.02.19. 13:25:54
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.19. 14:04:57
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.19. 14:16:17
szerintem nyáron meg még útszárító kocsikat is be kéne vetniük, hogy felszárítsák az esős utak aszfaltját.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.19. 14:17:44
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.19. 14:22:45
nem a hó havasságára, hanem az út havasságára gondoltam :D
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.19. 14:28:33
blogsámán 2009.02.19. 14:29:51
George Jung 2009.02.19. 14:32:31
Az M5 sem volt letakarítva, és egyébként és általában: ahogy kifordul az a kurva hókortó, leengedi a lapátját, és akkor egy utcával kevesebb havas. Ezen nincs mit mentegetőzni.
És bár a blogon nem túl szerencsés a helyesírással példálózni, de azért az FKF írhatott volna helyesebben is. Úgy takarítják az utakat is, ahogy ezt a levelet összebaszták.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.19. 14:53:06
blogsámán 2009.02.19. 14:54:23
Elsőre én is egyetértek a véleményeddel, de egy szűk utcában, ahol mindkét oldalon autók parkolnak, nem biztos, hogy szerencsés a lapátot használni. Én legalábbis nem örülnék neki, ha az utca teljes hómennyisége miatt nem tudnék az autóba beszállni. Mondjuk ennyi hó nem esett. Amennyi esett, az viszont, lehet, hogy nem érte el azt a hómélységet, aminél indokolt a lapátot használni (az eredeti post képein nem volt vészes szerintem a hó mennyisége). Marad a sószórás. Feltételezem, egy autót egy meghatározott területre küldenek ki, így ha menet közben is szórna, akkor az eredeti területre már nem maradna annyi, amennyi kellene, másrészt útközben egy csomó olyan utat is felszórna, ahova egyébként más járatok vannak kiküldve. Persze lehet, hogy tévedek.
kamionos 2009.02.19. 14:57:01
Miért nem arról írt, hogy mindig felkészületlenek a télre. Sokat szoktam hóban vezetni, de mindig megdöbbenek amikor belépek az országba.
Lenne mit tanulni a Németektől és az Osztrákoktól. Ott még szépen süt a nap amikor már granulátummal szórják az utakat.
blogsámán 2009.02.19. 15:00:49
kamionos 2009.02.19. 15:02:52
blogsámán 2009.02.19. 15:08:39
Marty Mcfly 2009.02.19. 15:55:02
Ha megcserélnénk a két posztot a kommentelőkkel, akkor pont egy "minden szuper" végkifejletű sztorit kapnánk...
faszkalapok...
George Jung 2009.02.19. 16:18:38
balesetemenetes, tisztjuk, eset
Az enyémben pedig: hókortó :-)
Enyhén visszanyalt a fagyi.
George Jung 2009.02.19. 16:21:24
Van abban valami, amit mondasz, de akkor mondják azt! "Pöcsömnyi volt a hó, basztunk elkotorni. És még örüljetek is neki, mert így nem kellett lapátolnotok." Lehet, hogy azt mondanám, igazuk van. De ők levezetik, hogy szakszerűen kell bénázni.
A sok tanulás megrontja a lelket. Régen miért nem volt ez gond? Elgondolkodtató.
Nikorene 2009.02.19. 16:21:31
Nikorene 2009.02.19. 16:35:00
Petrodon 2009.02.19. 16:55:10
Mert régen nem sírt senki, hogy ha volt fél centi hó az úton...
"Elgondolkodtató"
Ahogy mondod.
Ro3 2009.02.19. 18:36:20
Bladika 2009.02.19. 19:48:54
Szánalom!
Ro3 2009.02.19. 20:04:14
Bladika 2009.02.19. 20:12:46
Látod "tojják tolni" a főutakat, de a jó nép azzal van elfoglalva, hogy előttük nincsen! Én többek között erre is próbáltam rávilágítani!
Perillustris 2009.02.19. 23:44:03
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.19. 23:45:18
Mertcsak 2009.02.19. 23:51:22
Nálad a pont!
@Ro3:
Nálunk is volt olyan,hogy nem tudtunk suliba menni,mert akkora volt a hó.
Megjegyzem gyalog jártunk 2 km-re!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.20. 06:33:43
Leírja a papíron létező akciótervet a pofa oszt' slussz. Mintha nem olvasta volna az eredeti postot ill. nem hajlandó rá reagálni mert nincs feljogosítva gondolkodásra?
Tron65 2009.02.20. 08:28:42
Milyen irányba mérték ???
MosoMasa 2009.02.20. 10:40:41
Emlékszem, mondjuk 70-80-as években ha leesett a hó, az a kurva tv/rádió nem azon kezdett sírni, hogy jajjjajjj, bazzmeg milyen dolog már ez, hogy télen esik a hó, és bazzmeg milyen sokba kerül, meg a kurvannyába az elkényeztetett picsámnak, hát teleesett az udvarunk hóval, meg az ucccca is, hát rohadjon meg gyurcsány, ki fogja ezt nekem eltakarítani, a tetves merdzsómmal meg dzsipómmal havas úton kell mennem a velnesszbe.....
Érdekes mód emlékszem, akkoriban a híradó arról beszélt örömmel(!), még ha 10-20-30(!) centis hó is esett, hogy ez milyen szép, itt a tél, stb. Másodsorban arról, hogy ez esetenként kellemetlenségeket is okozhat.
Érdekes módon reggelre az utak, de legalább a főutak le voltak takarítva, még a vidéki, falukba kivezető utak is, ha épp nem akkor folyamatban volt. Az országban nem csak M-es utak vannak vazze! Nem az volt a trendi, hogy egy tömbben kibasztak az útra 5 centi vastag sót (nesze neked környezetvédelem), ha kellett-ha nem, oszt ezzel le volt tudva a dolog, nem ültek a seggügön és széttárt karokkal nyavíkoltak, hogy akkor most mi legyen, leesett a hó bazzmeeeg, hogy lehet, tél van..., mit is kellene csinálni, hanem mentek a kotrók, mentek a melósok - akiknek jóelőre ki volt hirdetve, hogy ha helyze van, akkor itt és itt lehet jelentkezni, ennyiért, lapátolni...
Akkoriban még a máv is másként állt valahogy a dologhoz, meg sem szólaltak néhány centi hóért, vagy 2 fokkal hidegebbért...erre mi van ma: szentgothárdon esett az éjjel 5 centi, ami reggel kilencre el is olvad, ezért a hatvani vonalon már biztos van fél óra késés, mert jajj hát a váltók befagytak, meg hát havas lett a sín - valahol - és leszakadtak a felsővezetékek vazze. miből csináljak azt, hogy ráfingik egy veréb és leszakad? Haggyukmá! Konkrét eset volt, egész reggel arról sírt az összes hír, hogy basszus a havazasá miatt a vonatok így meg így késnek - épp utaztam a Nyugatiból Szolnokra, az egy dolog, hogy Pesten semmi nem látszódott abból amiről beszéltek, de az egész úton nem láttam két taligányi havat összesen, mégis eleve 10 perc késéssel indult a vonat erre hivatkozva. Gratulálok!
Annó jártunk ki a felüljáróhoz tizenhuszon fokos hidegekben, lesni hogyan szikráznak az áramszedők... leszakadásról csak a legnagyobb, legszélsőségesebb időkben lehett hallani.
Ebben az országban direkt generálják, hogy semminek ne tudj örülni, ne örülj a hónak, ne örülj szépségnek, csak a sírás a pénz miatt, csak a nyafogás, csak rohadjon meg mindenki - semmire nincs pénz állítólag, mégis olyan összegekkel vagdalódznak különböző baromságokal kapcsolatban, meg beruházásnak hazudott projektekben, meg olyan összegeket sikkasztanak, hogy fel sem lehet fogni.
Nevetséges az összes közterület-fenntartó, és társaik, hazudnak és sipákolnak csak, mint mindenki ebben az országban.
Ma tudni lehet, hogy ha délután el kezd esni, inkább szállingózni a hó, este a híradó tele lesz nyafogással, holott még havas sem lett az út - a másik meg az, hogy igazán el sem takarítják....megvárják míg elolvad. Mire kapjanak akkor pénzt?
Ja, hogy papíron minden fasza, a brigádnapló ki van tőtve, vastag fizu fel van véve.... ok, rendben van akkor minden, értjük.
Illene már elgondolkodni kicsit.
Amúgy ódis vagyok, de nem olyan.
gyugyó 2009.02.20. 11:07:40
A gond azzal van hogy hova tűnik a sok befizetett sarc amit egy autó után kell fizetni?
Szrok az utak, havasak az utak, a parkolók stb. Mi meg csak fizetünk, fizetünk a semmiért...
Nem keljen fizetni ennyi sarcot és nincs sírás a kátyús havas utak miatt.
becher 2009.02.20. 11:44:10
MosoMasa 2009.02.20. 11:56:38
BGyRacer 2009.02.21. 13:27:56
Don Blasius 2009.02.21. 14:59:36
Én már jártam így. 6 éve kb. jóval több hó esett és a többnapos hóréteget eltolta egy kotró. Akkor sem kiállni, sem beállni nem lehetett a parkolóhelyekről/re. Ha meg nekiálltam kiásni a kocsit, akkor persze sehova sem lehetett rakni a hókupacot, mert mindig valakinek szúrta a szemét. Nyeljem le?:)
Szóval a kis utcákban talán jobb, ha nem kotorják le orrba-szájba, el lehet rajtuk menni 20-30-cal, többel pedig nem kell olyankor. Aki pedig fél vagy nyári gumija van, az ezeken a napokon ne vezessen.