Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A suzukis a hunyó?

2009.02.24. 07:40 :: Kisikasa

Alábbi sztorink megoldása Mókusélet kommentjével fog majd kiteljesedni, hiszen levelében nem árulta el a végkifejletet. Lehet találgatni, vajon az élet - vagyis a bíróság - ezúttal hogyan döntött.

Tekintettel arra,hogy az itt írogatók nagy része A-Z-ig tökéletesen tudja a kreszt :) + mindig 100%-osan toppon van, ergo MINDIG a másik a hibás, leírok egy esetet, ami velem történt.

A Berzsenyi Dániel utcából - mely egyirányú -, haladtam a Rákóczi út felé. Jobbra kis ívben szerettem volna kikanyarodni az említett útra. Onnan sávelhúzás van a Keleti pu. felújítása miatt. Balra tekintve üres volt a Rákóczi út, mert a Kenyérmező utcánál piros volt a lámpa és megfogta az Erzsébet-híd felől érkezőket. Félig már kint voltam, mikor hirtelen fékezni kellett - elől egy kukás autó megállt, hogy a munkáját végezze. Kb.10 másodpercet álltunk, majd elindult a lassú haladás tovább.

Ekkor a visszapillantóba nézve azt láttam, hogy a mögöttem lévő Suzukis levágva a kanyart, az utolsó parkolón keresztül  jobbról megpróbál mellettem szabálytalanul elhaladni, vagy mellém hajtani a saját sávomba, hogy még kiférjen Ő is mielőtt odaérkezne a kocsisor a közben zöldre váltott lámpától. Hogy elkerüljem az ütközést, a kormányt elrántottam, de még mindig a sávomban maradtam.

Ekkor ért oda  egy Ford, akit eddig megfogott a lámpa, sávot váltva elém bevágott  és a két autó összeért. Az ütközés az én sávomban a vonaltól kb. 40 cm-re történt. Az én autóm bal eleje és az Ő autójának a jobb hátulja érintkezett. (fényképfelvételeket készítettem) Egy gyalogos látva a balesetet lelépett az útra és megállította a Suzukist, aki el akart hajtani. Mindhárman kiszálltunk és mivel nem tudtunk a felelősségben megegyezni rendőrt hívtam.

Míg vártunk a kiérkező járőrökre, szintén a Berzsenyi utcából kanyarodott ki egy kisteherautó aki szűkre vette a kanyart és végighúzta a már álló autóm bal oldalát.

Ennyi a történet. Kíváncsi vagyok, hogy szerintetek ki hibázott, kié a felelősség stb. A végén elárulom, hogy a Bíróság mit döntött:)

219 komment

Címkék: budapest közlekedés autó baleset kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szendwich 2009.02.24. 07:46:19

"Míg vártunk a kiérkező járőrökre, szintén a Berzsenyi utcából kanyarodott ki egy kisteherautó aki szűkre vette a kanyart és végighúzta a már álló autóm bal oldalát."

Ugye a kisteherautost is ott tartottad a rendorok helyszinre erkezeseig...

Hózentróger 2009.02.24. 08:07:50

Gondolom, te voltál a hibás, különben nem irtál volna ide.

Köcsög ez a magyar jogrendszer.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.24. 08:10:17

Gyanús, hogy kihoztak téged hunyónak, mert ha melletted még elfért egy autó jobbról, akkor nem húzódtál az út jobb oldalához a jobbra kanyarodás előtt...

...és ha lehúzódtál volna jobbra, akkor nem hitte volna a Suzukis, hogy te balra akarsz menni, és nem vágódott volna mögéd...

...és akkor te sem ugrasz balra előre, és nem nyomod meg ijedtedben az előtted állót...

...és még a kisteherautóért is te vagy a hibás, mert nem tettetek háromszöget...

Kopi3.14 2009.02.24. 08:11:33

@Sámson, a szadista szatir: Ez evidens. Tudod, a posztolo a hibas. :D
Mokas tortenet, azert itt hirtelen jol jonnenek a kepek szeritnem, mi hol, hogy tortent. A kisteherre is kivancsi lennek.

leaping cat 2009.02.24. 08:16:44

Ha bizonyítani lehet a Suzukis szerepét, akkor megosztottan a Ford és a Suzuki, ha nem, akkor a Ford egyedül. A kisteher meg nyilván felel a saját hibájáért, az előző balesettől függetlenül.

Rousboy 2009.02.24. 08:18:42

És ha mondjuk a lassú haladásnál nem elrántod a kormányt, hanem beengeded a paraszt suzukist? Lehet az egész történetről most nem lenne mit beszélgetni.
Azt hiszem ezt nevezném defenzív vezetésnek, amire sokszor van szükség szép nagy városunkban.

kitt206 2009.02.24. 08:20:57

Érdekes kis történet így reggel

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.24. 08:22:58

ábra nincs?

az biztos hogy a teherautó hibás volt. álló autót nem illik végigszántani. tökmindegy hogy hol és milyen okból áll (akár szabálytalanul - gondolom a baleset után nem kerestetek szabad parkolóhelyeket - és persze kitettetek egy háromszöget)

az előtte lévő szitut nem tudom elképzelni ábra nélkül. ugyanakkor te a saját sávodban voltál mint írtad, így te nem lehetsz hibás. a másik rosszul mérte fel hogy bejöhet e eléd, és túl közel volt (tükröt nem nézte gondolom). mire ezt észlelted már összekoccoltak a kocsik.

persze nem látom át a sávokat meg ki hol haladt, ha a baleset amiatt történt mert a suzuki átjött a sávodba, és ezért rántottál kormányt akkor áttételesen ő idézte elő a dolgot.

kérdés hogy ha nem jön a suzi, és nem rángatod a kormáyt akkor vajon befér e a ford éppen eléd.

ilyen helyzetben amúgy szerintem nem rángatni kellene a kormányt hanem fékezni

Hózentróger 2009.02.24. 08:23:35

@Rousboy:

Miből gondolod, hogy lett volna ideje beengedni? Valószinűleg igy tudta csak elkerülni a csattot.

Egyébként nekem is van egy birósági ügyem, ami húzódik. 2007 októberében volt a baleset, nem adták meg a jobbkezet. Azóta a gyerek folyamat küldözgeti az orvosi igazolásokat a biróságra.

Van valakinek tapasztalata, hogy meddig húzhatja az ügyet? Csak mert addig nem fizet a biztositó, és kicsit zavar a dolog.

Petrodon 2009.02.24. 08:24:15

Hát gyanús, hogy a postoló a hibás, hiszen ő ment neki hátulról a Fordnak. Pont.
A Suzukis nem ment neki senkinek, és ha azt mondja, hogy volt köztük még 1 méter, és arról nem tehet, ha másnak gyenge az idegrendszere, nem kell kapkodni a kormányt, akkor még hőböröghet is, hogy miért tartották ott...
Esélytelen rábizonyítani, hogy ő jött később mögüled, ha ezt következetesen tagadja. Pláne ha azt mondja, hogy rossz helyre soroltál be, és aztán gondoltad meg magad.
Nem szép dolog, de evvan'...

Petrodon 2009.02.24. 08:26:58

@Hurrá Torpedó: "a másik rosszul mérte fel hogy bejöhet e eléd"

Na lemegyek hídba, ha egy esetnél be tudod bizonyítani, hogy ő vágott be eléd, és nem téged hoznak ki követési távolság miatt...

Rousboy 2009.02.24. 08:27:58

@Sámson, a szadista szatir: Naponta járok arra. Tudom milyen, amikor ott lassan halad egy sor, az alatt az 5-10 km/h-t értsd.(ha nem éppen áll egy helyben) Nem voltam ott, nem láttam, ez tény, de szerintem az tipikusan az a kereszteződés, ami nagyon odafigyelést, defenzívebb hozzállást igényel, főleg a gyökér sávelhúzás, buszsáv indulása, kikanyarodó járművek miatt.
Nyilván nem őt hozzák majd ki hibásnak, de szerintem megosztott felelősség lesz a dologból.

12Rómeó 2009.02.24. 08:28:14

Innen nézve a suzukis is és a fordos is hunyó, de első sorban a suzukis.+ a szürke kisteher, de ez már külön téma.

A suzukis szabálytalanul kényszerített, a fordos túl korán akart sávot váltani.

Rousboy 2009.02.24. 08:36:49

@Sámson, a szadista szatir: A jobbkezes történetre is csak azt tudom mondani, hogy annak van elsőbbsége, akinek megadják. :)
Én XVI. kerületben már szerintem vagy 20x lezúztam volna magam, ha nem nézek balra is egy-egy kis gyík egyenrangú kereszteződésben.
A hozzászólásaimmal csak azt akarom mondani, hogy mindenki saját maga kell hogy elkerülje ezeket az eseteket, ne számítsunk arra, hogy a másik ügyes, szabályos és ismeri a kreszt. Sajnos.

nemlatszom 2009.02.24. 08:41:57

Nekem volt olyan, hogy bevágtak elém + satufék(sárgára váltott a lámpa). Mivel a kocsim jobb első sarka ütközött az ő bal hátsó sarkával, ő lett a hibás.

Lacaca 2009.02.24. 08:42:59

Hogy ki a hibás jogilag, attól függ, hogy a rendőrök készítettek-e helyszínrajzot és fotókat. Ha igen és, jól képzeltem el a szituációt, akkor nem vagy hibás, ha nincs rajz és fotók, akkor az a vétlen, akinek jobb az ügyvédje.

JamalKing 2009.02.24. 08:45:55

"Az ütközés az én sávomban a vonaltól kb. 40 cm-re történt. Az én autóm bal eleje és az Ő autójának a jobb hátulja érintkezett."
Ha csak egy kicsit is lát, és ért hozzá a kárszakértő/helyszinelő, akkor meg tudja állapítani azt, hogy követési távolság, vagy bevágás miatt volt-e a baleset. Egy: a leírás alapján ez inkább bevágás. Kettő: A törés maga meg fogja ezt mondani.

12Rómeó 2009.02.24. 08:53:39

Átgondoltam!!!!

Egyértelműen a suzukis!:) Ha esetleg neked is suzukid van, akkor Te is hibás vagy , mert suzukid van!:) A fordos aki eléd vágott, ártatlan! :)

Gontar 2009.02.24. 09:00:18

Szvsz nem Te vagy a hibás. A suzuis fasz volt, mert a parkolón keresztül, jobbról előzott, a Fordos fasz volt, mert túl korán váltott sávot (a járgánya hátulját gyakorlatilag ráhúzta a Te járgányod elejére). Mindezek ellenére nem lepődnék meg azon, ha Téged hoztak volna ki hibásnak a hivatalos eljárás során...

Én már leszoktam arról, hogy a suzishoz hasonló balfaszok miatt rángassam a kormányt. Jöjjön belém inkább ő mint én egy harmadikba és a szitu is tisztább lesz. Most 7végén pl. m7esen (irányonkánt 3 sávos szakasz): 130, tempomat - egy a külsőben nyomuló kisebb -asszem- hondát (jazz volt talán?) előzök. Ő akülsőben, én a középsőben. Pont ahogyan mellé érek elkezdi rámhúzni a kormányt. Ha berántom magam a belsőbe, akkor az ott 160+szal száguldó "sietős" pont belémver hátulról... Maradtam a "seggemen" (sávomban) és dudáltam (plusz fék, de ha nem dudálok és nem vesz észre akkor a részemről fékezés nem lett volna elég - elég vehemensen kezdett sávváltásba a fazon, lexarva, hogy pont mellette vagyok). Erre fazon mitcsinál? Dudál vissza rám. :-DDD Jót röhögtem rajta és 2 perc múlva már nem voltam ideges.

A kisteher külön sorozatsünxarást érdemel.

Gabesz81 2009.02.24. 09:00:36

azt is figyelembe kell venni, hogy a Rákóczira (vagy minek hívják ott...) kanyarodáskor nem lehet szűken jobbra kanyarodni, mert buszsáv van...

.lll. 2009.02.24. 09:06:01

ehhez még ingencsak korán van

EÖ (törölt) 2009.02.24. 09:16:44

szerintem a kialakult helyzetért Orbán Viktor a felelős!!! :)

Hellisfitar 2009.02.24. 09:18:10

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Tudtommal a Berzsenyi utcábólcsak jobbra lehet kanyarodni. Vagyis kötelező haladási irány adott, ha akkor melléd furakszik valaki, onnan kezdve hunyó méár nem lehetsz.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.24. 09:18:26

@Cyric_:

ha a jobb hátulja sérült nekem meg a bal eleje akkor nyilvánvaló hogy oldalról jött nekem úgy hogy bejött elém. ez tiszta sor a rendőröknek is az lesz az autók sérüléséből, a tanúk meghallgatása után.

ilyenkor nem a "hátsónak" kell figyelni a követési távolságra, mivel nincs is követési távolság. mivel nem követte emberünk a a fordost. hanem ment és a fordos bement volna eléje. de úgy váltott sávot hogy nem fért be.

de

Secnir 2009.02.24. 09:24:32

na, akkor mit mondott a T. Bíróság?
majd abba kötünk bele jól :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.24. 09:38:21

@Hellisfitar: Az általános jobbra tarts miatt így is - úgy is az úttest jobb oldalán kellett volna állnia mindenkinek.

Ha a sor épp nem is húzódik ki, a bíróság előtt neked akkor is jobbratartsod van.

Marty Mcfly 2009.02.24. 09:47:25

Mindig a szuzukis a hunyó...

vwxyz (törölt) 2009.02.24. 09:49:17

Nem irigylem a bíróságot, ha ennek alapján kell igazságot tennie.

Drivecam, és akkor egyértelmű a helyzet.

Marty Mcfly 2009.02.24. 09:52:30

amúgy meg csatlakozom hurrá torpedóhoz:
a story zavaros, meg amúgyis szar :-)

Marty Mcfly 2009.02.24. 09:53:26

ja, és hülye a posztoló és biztos, hogy ő volt a hibás! :-)

nyjozsi2 2009.02.24. 09:54:06

Lakott területen belül nincs jobbra tartási kötelezettség...

blogsámán 2009.02.24. 09:55:38

Történetesen én a közelben lakom, és ismerem az adott kereszteződést, így néhány kiegészítést írnék a jobb megítéléshez.
Először is a Rákóczi út azon a szakaszon 2 forgalmi sávból és egy BUSZ sávból áll. Az emberek nagy többsége, egyébként nem tudom miért, ezt úgy szokta értelmezni, hogy a szélső forgalmi sávba, tehát a 3 közül a középsőbe kanyarodik egyből. Én egyébként ilyen helyzetben mindig a BUSZ sávba kanyarodok, és pár méteren belül sávot váltok, de ez most mindegy. Feltehetően a POST írója is a középsőbe kanyarodott, mert ha a BUSZ sávba kanyarodik, akkor ugye nem tudott volna a SUZUKI-s pofátlankodni.
Ha ez így van, akkor most jön még az extra csavar. Az adott szakaszon valóban sávelhúzás van, azaz a BUSZ sáv megszűnik, és a többi mind eggyel jobbra tolódik, ergo ismét csak az van, hogy a korábban még BUSZ sávként funkcionáló sávba illik bekanyarodni (az igaz, hogy a sávelhúzás eléggé le van már kopva, de ugye ez nem mentség). Szóval szerintem ha a POST írója nem a BUSZ sávba kanyaródott, és ez a SUZUKI manővere miatt feltételezhető, akkor eléggé kérdéses, hogy a sáv, ahol a koccanás történt, kié is volt valójában. Én azt gondolom, hogy sajnos a Ford-é, így a post írója a hunyó, már csak azért is, mert nem jó sávba sorolt be. A kistehernél nem kérdés, hogy a kisteher volt a hibás. Szerintem ez független a háromszögtől, mert ezzel az erővel akkor is meghúzhatott volna, ha csak a forgalmi helyzet miatt áll az író autója az adott pozícióban.

Lunitari 2009.02.24. 09:58:47

A kisteher biztos hibás, mivel álló autónak ment neki. Ha a gyalogos tanú a Szuzukisra vall, hogy téged úgymond leszorított a saját sávodban, akkor Ő a hibás. Ha nem akkor a Suzukis kiesik. Ezek után maradtál Te és a forodos. Mivel hátulról mentél neki csak akkor lesz ő a hibás, ha vannak tanúid, hogy bevágott eléd...de mivel jobbra tarts van..azaz a sávod jobb szélén kéne menned mégis a rántás után még volt 40 cm a vonaltól...hát te vagy a hunyó ;)))

12Rómeó 2009.02.24. 10:01:44

@nyjozsi2: Lakott területen belül is, párhuzamos közlekedésnél van jobbra tarts.

blogsámán 2009.02.24. 10:05:05

@12Rómeó: Tévedsz. Ezt már 1000-szer kitárgyaltuk. Csak akkor kell lehúzódni, ha azzal a mögötted haladókat feltartod. Nézd meg a KRESZ-t.

Lunitari 2009.02.24. 10:05:54

@nyjozsi2:
"(2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, kerékpárral, állati erővel vont járművel, kézi kocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók."

A 36-os rész a sávokról beszél, attól még a saját sávodon belül jobbratartás van ;)

Dr Kangörény 2009.02.24. 10:06:42

Most végre bírósági papírunk lesz arról, hogy a posztoló a hülye! Különben nem írt volna ide. Mellesleg a magyar bíróságok színvonala a béka segge alatt van.

EÖ (törölt) 2009.02.24. 10:10:20

szerintem ne találgassunk, elárulom ki a hibás:

A suzuki előtt haladó Opel Zafira vezetője, mert ő volt a kisteherautósnál a kertész. És ő azelőtt a szpáhiknál szolgált álnéven, onnan ismeri a szuzukist. Többször találkoztak már Chipping Cleghorn-ban a kávézóban. A Gazette meg is írta. A kertész, aki egyébként a Zafirás új-zénadon élő féltestvére féltékenységből szólt egykori katona barátjának, ő vezette a Fordot, mintegy alibit szolgáltatva a Zafirásnak, aki egy régen megsárgult újságcikkel zsarolta.

non olet (törölt) 2009.02.24. 10:14:50

@12Rómeó:

Felfestett savoknal NINCS!!!
Jogsid van-e... he ?!

blogsámán 2009.02.24. 10:22:43

@non olet:
Kérdés: ha nincs a sáv felfestve, de tábla ezt jelzi, és lakott területen belül vagyunk, akkor van "jobbratartás"?

Walter Melone (törölt) 2009.02.24. 10:22:57

Sima ügy. Te mentél bele a Fordba, tehát te vagy a hibás. A suzukis megússza, mert nem bizonyítható, hogy ő mit is csinált valójában.

A kisteherautós pedig adott neked szépen egy betétlapot, amiből kijött az egész javítás....

szemig jimmy 2009.02.24. 10:32:04

@Walter Melone: Csak értetlenkedem:az hogy a fordos elévágott az szabályos? Mert nekem ez nem tiszta..

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.24. 10:33:27

@nyjozsi2: mármint többsávos úton nem kell városban a külsőbe húzódni, így érted. Ez igaz.

Viszont általános szabály szerint, ami városban is érvényes (KRESZ 25. § 2. bekezdés):

(2) * Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve -

annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni.

Lassú járművel, kerékpárral, állati erővel vont járművel, kézi kocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni.

Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.24. 10:34:27

nem azt írta az ember hogy ő ment neki a fordnak, hanem azt hogy az autók összeértek.

ez inkább nekem az oldalával értek össze esete lesz. ekkor meg nem ő ment neki hanem ráhúzták a másikat.

csak necces mert ismételt többszöri elolvasás után, pont akkor értek össze amikor a suzi beijesztett és kormányt kellett rángatni.

ez egy olyan váratlan szitu amire se az emberünk, se a fordos nem készülhetett fel időben. ilyenkor a suzi közvetetten okozta a koccanást.

persze kérdés az is hogy pontosan hogyan ijesztette meg a suzukis emberünket. közelített a sávja felé? vagy már át is ment az ő sávjába?

ezt így ilyen kevés infóból nem lehet kibogozni. valószínűleg nem emberünk a hibás. de ez a sávok felfestésétől még változhat. ezt nem bírom elképzelni, mi a picsa az a sávelhúzás pontosan? (az hogy egy sáv nem egyenes, hanem törés van benne, pl mint járdaszigeteknél?)

TH 2009.02.24. 10:35:36

@Lunitari: "attól még a saját sávodon belül jobbratartás van ;) "
Ezt hogy érted?

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.02.24. 10:36:33

@Cyric_: 2007 december 28: nyálkás, csúszós idő. Kis ívben jobbra kanyarodóban haladtam, és bevágott elém egy ladás, aki elnézte a sávot, és az egyenesen haladóból mászott elém. Nem tudtam megállni, bár fékeztem, de nagyon csúszott. Belecsókoltam a seggébe. Elismerte a felelősségét, a biztosító sem hőzöngött. Egyértelmű volt a helyzet, hiába én voltam a hátsó autós...

TH 2009.02.24. 10:37:21

Egyébként a történet nekem sem teljesen tiszta, egy ábra tényleg segítene. Másrészt meg egyrészt nem világos, hogy a Suzuki hogy fért el tőle jobbra, másrészt az sem, hogy miért kellett félrerántani a kormányt?

EÖ (törölt) 2009.02.24. 10:37:54

@TH:

gondlom úgy, hogy nem a csíkon mész
azaz próbálsz lehúzódni jobbra, amennyire csak lehetséges, hogy a nálad gyorsabb/bátrabb/vakmerőbb könnyebben előzhessen

EÖ (törölt) 2009.02.24. 10:39:00

@TH:

"hogy a Suzuki hogy fért el tőle jobbra, másrészt az sem, hogy miért kellett félrerántani a kormányt?"

most lett világos: a kormány a hibás! :)

non olet (törölt) 2009.02.24. 10:39:28

@blogsámán:

KRESZ vizsga megvolt-e ?

A KRESZ uyganis ezt mondja:
"4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel!!!!!!! vannak megjelölve"

Szoval a felfestes KELL!
HA nincs felfestes, vagy nem latahto akkor
ALAPBAN a Jobbra tarts! van ervenyben....

Kiveve, ha:
Sort eloz vagy, ha dugo van.

"több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat."

szemig jimmy 2009.02.24. 10:42:16

@Hurrá Torpedó: kicsit nehéz elmondani.
1, Jobboldalt megy a buszsáv. Mellette két másik rendes sáv. De:
2, kb 50-100 méter múlva az egész úgy alakul, hogy a buszsáv az út jobb oldaláról a közepéhez "kerül".Ez azért kell mert csak a busz mehet be a keletihez.
3, ezt úgy oldották meg hogy a két "rendes sáv" egy S-betű formával jobbra kikanyarodik párhuzamosan.A buszsáv megszűnik, középső sáv ugye megy a régi buszsávba, a belső megy középre és a belsőből lesz a buszsáv. A busz meg izomból keresztülverekszi magát a két sima sávon hogy a helyére kerüljön
huh, remélem nem sokan írtuk le :)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.24. 10:42:28

OFF


a poszt szar, viszont a hozzácsatolt kép jó.
inkább írjuk le milyen három autó szerepel a képen.


ON

"azta" 2009.02.24. 10:43:57

@Hurrá Torpedó: "csak necces mert ismételt többszöri elolvasás után, pont akkor értek össze amikor a suzi beijesztett és kormányt kellett rángatni.

ez egy olyan váratlan szitu amire se az emberünk, se a fordos nem készülhetett fel időben. ilyenkor a suzi közvetetten okozta a koccanást."

de ha a fordos akkor kezd átsorolni Mókusélet sávjába amikor MÁR NINCS MELLETTE, akkor mindegy, hogy hova kapkodja a kormányt, nem (Mókus maradt a sávjában!)? az előzést így is tanítják - akkor kezdheted meg a visszasorolást, ha már meggyőződtél arról, hogy elhagytad az előzendőt (tükrök helyes használata).

Lunitari 2009.02.24. 10:44:22

@TH: Ahogy Hurrá Torpedó és a KRESZ is írja ;)

szemig jimmy 2009.02.24. 10:48:03

Torpedó, lerajzoltam neked :)
|B| | |
| / / |
/ / /|
/ / / |
| | |B|
| | |B|

Na milyen vagyok? Hát ráérős!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.24. 10:48:21

@A mosóporos:

akkor a suzuki ha jól értem a buszosba kellett hogy menjen. a buszosnak vége kell hogy legyen hogy a többi kifele S kanyarodjon 1-1 sávot.

suzukinak így meg kellett volna hogy álljon, és indexszel, szabályosan besorolni emberünk mögé. elé tudott volna, mert összeakadtak volna, így emberünk nem tudta normálisan venni az S kanyarját. de még 40centivel a sávjában maradt, és mégis koccolt a forddal. az meg hogyan került oda? ő kicsit kiegyenesítette a sávjának s kanyarját, így átlógott a másikba ahol az emberünk ment, így érhettek össze.

ha így volt akkor mindenki hibás csak a posztoló nem.

Agyalap 2009.02.24. 10:49:37

Szerintem a Suzukit nem találták hibásnak, legfeljebb bunkónak. Ez nem ritka (mármint a bunkó magatartás). Az eléd vágó Ford már necces, de ha Te állsz nem tudod megkoccolni a hátulját, így rád húzhatjuk, hogy nem tettél meg mindent a baleset elkerülésére. Szerintem Te lettél a hunyó végül.
Általánosságban nincs valami rendben: ha szabályosan haladsz és tartod a követési távolságot, bármi paraszt bevág eléd és satu - megszívtad.
Ha nem engeded be, nem tettél meg mindent a baleset elkerülésére - megint szívsz.
Amíg lesznek olyan tahó BMW-Audi-Suzuki-bármi vezetők, akik a Te türelmeddel és jószándékoddal visszaélnek - mindig Te szívsz. Ez szerintem nem kóser.

non olet (törölt) 2009.02.24. 10:51:11

@blogsámán:

"Én egyébként ilyen helyzetben mindig a BUSZ sávba kanyarodok, és pár méteren belül sávot váltok, de ez most mindegy."

Nem mindegy...

Szabalytalan vagy!!!!

Autobuszsav:

"Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá."

"Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot!!!!!,.. párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni."


Olvass mar el egy KRESZ konyvet ...légyszí!!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.24. 10:51:39

nabasszos elveszett egy kommentem.

mosóporos leírását követően arra jutottam hogy mindenki hibás, csak a posztoló nem.

a suzuki sávja véget ért, és be kelltt volna szabájosan sorolnia - nem tette meg, ment továb egyenesen mint a sehallselátdömötör

a ford meg úgy vette be az S kanyarját hogy átlógott emberünk sávjába ahol koccoltak

emberünk a rángatás ellenére is a saját sávjában maradt.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.24. 10:54:36

Ha elfogy alólam a sáv, én úgy emlékszem, hogy csak akkor sorolhatok be, van van hozzá hely és nem akkor, ha éppen nincs kedvem fékezni és/vagy szarok rá, hogy ki-vagy mi van a másikban ahová érkezni akarok.

Nemdebár?

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.24. 10:55:10

Ha elfogy alólam a sáv, én úgy emlékszem, hogy csak akkor sorolhatok be, van van hozzá hely és nem akkor, ha éppen nincs kedvem fékezni és/vagy szarok rá, hogy ki-vagy mi van a másikban ahová érkezni akarok.

Nemdebár?

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.24. 10:56:45

A mosóporos rajza egyébként meghökkentően valósághű, ahhoz képest, hogy karakteres. :)

szemig jimmy 2009.02.24. 10:56:49

Most már qvára kíváncsi vagyok mit mondott a t. bíróság.

szemig jimmy 2009.02.24. 10:57:31

@Skulo: pedig az egyik csík elcsúszott. De azért jólesik az elismerés :)

TH 2009.02.24. 11:00:04

@Egyéves Önkéntes: Mi az, hogy nem a csíkon mész? Egy- vagy többsávos útról beszélünk?

@non olet: A KRESZ ezen része szerint valóban nem illik a buszsávba kanyarodni. Ugyanakkor minden más, amit a KRESZ számomra mond, azt sugallja, hogy JOBRRA tartás, húzódjak az ÚT SZÉLÉRE stb. Kikanyarodáskor a legbiztonságosabb a jobb külső sávba kanyarodni, akkor is, ha az buszsáv, és néhány méteren belül beljebb sorolni. Közlekedésbiztonsági szempontokból ez a legokosabb.
Kiváló példa erre a Rákóczi úton a Síp utca és a Puskin utca. A két utca nem pont szembe van egymással, de egyszerre kapnak zöldet. a Síp utcából két sávban kanyarodnak ki balra, a Puskinból egy sávban jobbra. Ha a Puskin utcából jövő a középső sávba kanyarodik (ez szabályos), akkor könnyen csattanhat a középső sávba kanyarodó Síp utcáról érkezővel, aki nem számít arra, hogy zöld lámpánál tőle JOBBRÓL fognak érkezni, a Puskin utcából jövő meg arra nem, hogy kikanyarodik egy útra zöld lámpánál, majd balról belehajtanak. Ezt az egész bonyolult szitut el lehet kerülni azzal, ha a Puskinból a buszsávba kanyarodik az ember. Én mindig azt teszem, pont a fenti megfontolásból.

blogsámán 2009.02.24. 11:01:14

@non olet:
Ok-ok a felfestésre nem emlékeztem.
Csak kötekedésképpen: mi van, ha van festés, de épp esik a hó, és így a felfestés nem látható?
Akkor jobbratartás?

szemig jimmy 2009.02.24. 11:03:49

@blogsámán: talán ki van táblázva...talán

blogsámán 2009.02.24. 11:04:18

@12Rómeó: Igen de itt van felfestés, tehát nincs.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.24. 11:06:20

@blogsámán:

ilyenen én is gondolkodtam már hogy ami csak felfestéssel látszik az hó esetén hogyan van?

pl esik a hó, fehér minden, beállok egy parkolóba, amikor másnap megyek vissza már nincs hó, és büntetőcetli a kocsin hogy rokihelyen parkoltam, ami nincs kitáblázva csak felfestve. ilyenkor mivan? azonkívül hogy óriási nagy szopás?

vhm 2009.02.24. 11:06:21

"Hogy elkerüljem az ütközést, a kormányt elrántottam, de még mindig a sávomban maradtam.

Ekkor ért oda egy Ford, akit eddig megfogott a lámpa, sávot váltva elém bevágott és a két autó összeért"

Te már abban a sávban haladtál mégha lassan is a Rákóczin, ugye? Mert sávon belüli elhaladás tilos, tehát nem vagy hibás. Hiába lett volna helye. Ha viszont nem csak levágta az ívet, hanem simán eléd sorold akkor még egyértelműbb - nem adott neked elsőbbséget, amit sávváltásnál kötelessége.

Másik:
Mikor álltál, akkor jött neked a kiforduló, az már teljesen egyértelmű, (régóta) álló jármű nem lehet hibás. Ha nem fér el, várnia kellett volna.

non olet (törölt) 2009.02.24. 11:06:37

@blogsámán:

Irtam "VAGY HA NEM LATSZIK"...

Igen akkor alapbol: Jobbra tarts!
...és lasd kivetelek: dugo, sor elozes.

vhm 2009.02.24. 11:08:26

Ja igen, a Fordnak nincs köze a balesethez. Akkor lehetett volna, ha te sávot váltasz miatta, de itt nem történt ilyen.
Igaz akkor ha sávot váltasz, de a Ford nem törik csak ti, rohadt nehéz bármit is rábizonyítani...

vhm 2009.02.24. 11:09:23

@valami hidralika mittudomén: A FENE EGYE MEG, nem FORD, hanem SUZUKI-t akartam írni!! :)

Ja igen, a SUZUKInak nincs köze a balesethez. Akkor lehetett volna, ha te sávot váltasz miatta, de itt nem történt ilyen.
Igaz akkor ha sávot váltasz, de a Suzuki nem törik csak ti, rohadt nehéz bármit is rábizonyítani...

Frunkp 2009.02.24. 11:10:43

Egyébként elég necces az az s kanyar,este már többször elkaszáltak volna,ha nem figyelek,mert a belső sávban haladtam,követtem a sávelhúzást, a tapló paraszt meg külsőben megy tovább egyenesen át az én sávomba. Szerencsére van pár év kiképzésem a nézelődő, vagy csak simán barom vezetők korai felismerésében (sajna családban is van nézelődő, akit több szabályosan parkoló autó legyalázása sem szoktatott le az építészeti remekek csodálatáról, ahelyett,hogy az utat nézné).

non olet (törölt) 2009.02.24. 11:11:26

@TH:

"aki nem számít arra, hogy zöld lámpánál tőle JOBBRÓL fognak érkezni, a Puskin utcából jövő meg arra nem, hogy kikanyarodik egy útra zöld lámpánál, majd balról belehajtanak. "

Miert ne szamitana ?! kellene...
KÉT KÜLÖN KERSZTEZODES...mégha kozeli is.

Milyen lampak azok... nyilas zoldek ?
Mert a zold nyil garantalja, hogy
NEM LESZ keresztezo forgalom Neked!

Sot ha barmilyen zold van biztos nem lehet keresztezo !!!

blogsámán 2009.02.24. 11:12:22

@non olet: Lehet, hogy igazad van, de ahogy azt TH is megírta így sokkal biztonságosabb. Nem beszélve arról, ha netán a következő sarkon meg el kellene fordulnom jobbra.

Rousboy 2009.02.24. 11:12:49

@Frunkp: Abszolut egyetértek.
Van amikor csak a buszsávba való "belógás" menekít meg a másiktól, hogy ne érjetek össze. Szaregy hely, főleg azért mert pl. vizes aszfalton semmi nem látszik a sávelhúzásból és aki nem ismeri a helyet az simán megy egyenesen az S helyett.

blogsámán 2009.02.24. 11:14:48

@A mosóporos: Mi van kitáblázva?
Az előző kérdésem pont erre vonatkozott, csak az 30 kommenttel előbb volt. Azt is olvasd hozzá.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.24. 11:17:27

Van valami tábla a sávelhúzásról, meg a buszsáv megszünéséről (egy ilyen sárga), ha jól rémlik egy utcával feljebb. De nem jártam arra mostanában nem vagyok biztos benne.

Azaz, a suzukisnak tisztában kellett volna lennie azzal, hogy el fog fogyni a sávja és felkészülni a sávváltásra, szerintem.

Egyébként nagyon sokszor látom azt a városban (és én is elkövetem néha, ha tök idegen helyen járok), hogy nem nézik az emberek az előjelző táblákat, aztán már csak a kereszteződésben, rosszabb esetben már mozgásban döbbennek rá, hogy nem is arra akarnak menni.
Több fajta vezetőt figyeltem meg:
- az első gond nélkül keresztülverekszi magát a többieken (autómárkától függetlenül:P), nem érdekli, hogy ő baszta el, megy amerre akar, még akkor is, ha ezzel balesetveszélyes helyzeteket idéz elő
- a második leblokkol és másodpercekig tart neki feldolgozni a szituációt, ami nem csak a sort tartja fel, de akár veszélyes is lehet, főleg, ha aztán a kereszteződésben ragad, mert nem bírt dönteni és rávált a lámpa. (itt megint kettéágazik az ügy, az egyik fajta a lámpa ellenére kimászik a kereszteződésből, ált. feltartva az akkor már szabályosan közlekedőket, a másik fajta ott marad az út közepén ahol van)
- én az a verzió vagyok, több mindeki mással együtt, aki nagy anyázások (csak úgy magamnak és max a páromnak az autón belül) közepette elmegy a rossz irányba (mármint abba az irányba amerre nem akart igazán), aztán keresgéli, hogy hol lehet visszatekeredni, hogy a következő körben immár a jó sávot találja el.

Nem állítom, hogy egy tök üres útszakaszon nem váltottam még sávot olyankor, ha észrevettem, hogy nem jó felé haladóba soroltam be, de azért igyekszem(több mindenki mással együtt) akkor tenni ezt, ha nem tartok fel vele másokat. Tegnap pl. fél órát keringtem a Nemzeti Szh. körül, mert ugyan a jegyen rajta volt, hogy hogyan kéne a parkolójába bejutni, de úgy gondoltam jobban tudom, hát nem tudtam jobban. Viszont legalább nem vágtam keresztbe a balra kanyarodó sávból egyenesen, bele össze-vissza a többiek közé, ahogy minimum három autóst láttam, hogy ezt tette, amikor rájött, hogy nem jó felé vették az irányt. A háromból kettő egyébként majdnem az én kocsim hátulját tartolta le.

sprenczl 2009.02.24. 11:18:06

A vizsgabiztos. Aki átenged ennyi balfaszt.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.24. 11:18:54

Ja, sry, ez jórészt OFF volt. :o)

blogsámán 2009.02.24. 11:21:33

@non olet: Kíváncsi vagyok mi lenne, ha hóeséskor a Hungária körúton mindenki az út jobb oldalára húzódna.

Egyébként, hogy visszatérjek az eredeti témához: valaki írta, hogy a Suzuki-nak meg kellett volna állnia, ha ő már a BUSZ sávban haladt. Még egyszer leírom: az S alakú sávelhúzás nem a kereztsződés után kezdődik, hanem pont ennél a kereszteződésnél fejeződik be, tehát a post írójának már eleve a BUSZ sávba kellett volna fordulnia, mert ott már az a legszélső forgalmi sáv.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.24. 11:22:06

@D=M=C: a zaszti nekem is egyértelmű. ami mögötte van passz. a balt dáciára tippelem, a jobb meg akármi lehet, de nekem egy 2107-nek tűnik a kerékjárati ívről, és az indexről.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.24. 11:23:48

A jobb szerintem egy Simca, btw.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.24. 11:25:47

"Még egyszer leírom: az S alakú sávelhúzás nem a kereztsződés után kezdődik, hanem pont ennél a kereszteződésnél fejeződik be, tehát a post írójának már eleve a BUSZ sávba kellett volna fordulnia, mert ott már az a legszélső forgalmi sáv."

akkor a ford? ő ment legbelül. akkor az már a buszsávon át előzött?

blogsámán 2009.02.24. 11:27:38

Még valami: Szerintem a szövegben a Suzuki nem a Rákóczi úton jött, hanem a post írója mögül a Berzsenyiből fordult ki ő is "...,hogy még kiférjen Ő is mielőtt odaérkezne a kocsisor a közben zöldre váltott lámpától.".

blogsámán 2009.02.24. 11:30:39

@Hurrá Torpedó:
Nem. Szerintem a Ford a Rákóczin jött a belső sávban, ami a sávelhúzás miatt eggyel jobbra tolódik, pont ahova szerintem az író be akart sorolni a Berzsenyi utcából kifordulva.

TH 2009.02.24. 11:32:43

@non olet: Na hülyeséggel ne érvelj már. Kikanyarodsz telezöldnél jobbra, és mész egyenesen egy főúton. Számítasz-e balról érkező forgalomra?

Kikanyarodsz telezöldnél balra, úgy, hogy nincs veled szemben utca. Számítasz-e a keresztúton jobbról érkező autókra?

TH 2009.02.24. 11:34:57

@non olet: A baj pontosan az, hogy egy kereszteződésként működik, de van a két utca között egy zebra, és jó pár méter. Ha nem ismered a helyet, azért ne engem nézz már hülyének.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.24. 11:36:37

Így van, tehát a suzukis, kifordult a Busz sávba és megpróbált még a posztoló előtt belezúzni a sávjába, azért, mert a buszsávja elfogyott. Innentől teljesen mindegy, hogy kanyarodni akart, a Rákóczin jött van sem, a lényeg, hogy az ő sávja elfogyott és úgy vágódott bele a következő sávba, hogy ott már volt valaki, aki ezzel megzavart (van erre egy pontos KRESZ szabály, hogy nem lehet, megzavarni a forgalomban közlekeződket, pl. kiálláskor, sávváltáskor, meg mittomén, nem vagyok jogász, sem nem bújom egész nap a KRESZ-t), azaz elsődlegesen a szuzukis volt a hunyó, mert veszélyhelyzetet idézett elő. Az már jó kérdés, hogy ilyenkor a kedves poszt író, miért csak a korményt rángatja és miért nem fékez is hozzá kicsit, hogy ne tarolja le az idiótát. A másik helyzetet már nehezebb megítélni, ahoz szerintem pontosan ott kellett volna lenni. Nem érzem így át, hogy pontosan hol és hogyan jött az opel és hogyan is találkoztak. Egy biztos. Én tuti elengedtem volna a hülye szuzukis, sokkal inkább egy fékezéssel, mint korményrángatással, de az is lehet, hogy én nem látom jól és jóval "szűkebb" volt a szituáció, vagy mindenki baromi gyorsan ment.

blogsámán 2009.02.24. 11:39:17

@Skulo: Olyan qrva gyorsan nem mehettek, mert a kukás autó miatt korábban állniuk kellett, tehát álló helyzetből történő kigyorsítás alatt történt minden.

yard (törölt) 2009.02.24. 11:39:42

Miért nem így kezdődik: "nár megint a Suzuki".
Szerintem a Suzuki gyár a közvetlen felelős, közvetve a magyar és a japán kormány:D

Ronn 2009.02.24. 11:42:44

Ez a kép egy arab országban készülhetett - a rendszámból ítélve.
Gyerekként jártam Kairóban a 80-as évek közepén, pont ilyen monstrumokkal száguldoztak akkor. Szinte biztos vagyok, hogy a bal oldali egy ősrégi Peugeot.

szemig jimmy 2009.02.24. 11:44:08

@blogsámán: Bocsi dolgoznom kellett. Szal most nem 100% de ahol buszsáv van ill több sáv, mondjuk kanyarodó stb, ott minden kereszteződésnél ki vannak rakva olyan nagy kék téglalap alakú táblák amire rárajzolják hogy ne menjél ott mert az a buszé, vagy hogy a jobboldali kanyarodni fog, meg ilyenek. De hazafelé nagyon figyelni fogok minden ilyen szitut, sőt elmegyek a keleti felé és megnézem konkrétan, aztán este hétkor magírom hogy ott ki van e ez táblázva.

blogsámán 2009.02.24. 11:46:18

@non olet:
Még egy kérdés a BUSZ sávba történő rákanyarodáshoz. Az idézeted a KRESZ-ből így szól: "Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá."
Az hol van reírva, hogy hány méteren belül kell a sáv keresztezését akceptálnom? Megítélésem szerint a lényeg az, hogy tartósan ne közlekedjek rajta, de az hogy a kigyorsításhoz - amíg a forgalom sebességét felveszem - használom, nem hinném, hogy főbenjáró bűn lenne.

blogsámán 2009.02.24. 11:48:14

@A mosóporos:
Nem kell, én most is megválaszolom: ki van táblázva ott is, mint minden párhuzamos közlekedésű úton. Csak nem értem, hogy a kérdésed melyik hozzászólásomra vonatkozott?

-d(-_-)b- 2009.02.24. 11:48:16

@blogsámán:
"nem hinném, hogy főbenjáró bűn lenne"

nem az, de attól még szabálytalan.

szemig jimmy 2009.02.24. 11:48:54

@blogsámán: blogsámán 2009.02.24. 11:14:48

szemig jimmy 2009.02.24. 11:50:13

@blogsámán: ha erős a gép akkor az a húsz méter padlógázon elég :) kb addig tart a szaggatott amikor buszsávból jössz ki.

TH 2009.02.24. 11:53:48

@blogsámán: Ugye leírják azt is, hogy a bekanyarodásra felkészüléshez is igénybevehető - logikus, hiszen nyilván nem a középső sávból kéne lekanyarodni jobbra, mint állat. Ugyanígy logikus felkanyarodáskor sem a középsőbe érkezni, hanem inkább a jobb szélsőbe. Persze ha lámpás kereszteződés van, akkor tök mindegy, ha nem, akkor biztonságosabb. De ezt leírtam már itt pár ezerszer korábbi posztokban. :)

blogsámán 2009.02.24. 11:53:54

@A mosóporos:
Ez a megjegyzésed mire vonatkozott: "talán ki van táblázva...talán"?

@-d(-_-)b-: Nem vitatkozom: szabálytalan, de praktikus, mint ahogy lekanyarodni is biztonságosabb, ha már a kereszteződés eőtt több méterrel elfoglalom a BUSZ sávot és nem csak az utolsó 5 méteren, ahol ez szaggatottal engedve van.

TH 2009.02.24. 11:55:58

@blogsámán: Ezzel igen egyetértek. Én is átlépem a záróvonalat, hogy biztonságos legyen a közlekedés, és ne kettős sávváltással kanyarodjak le...

blogsámán 2009.02.24. 11:58:03

@A mosóporos:
Na most akkor mehetek a BUSZ sávban amíg a szaggatott tart, vagy egy centit sem, ahogy a többiek állítják?

non olet (törölt) 2009.02.24. 12:02:45

@TH:

Akkor viszont a 2 telezoldnel ...minden lehet...kanyarodasi szabaly, ennyi.

non olet (törölt) 2009.02.24. 12:08:29

@blogsámán:

keresztezes = NEM a sav iranyaba haladsz
hanem arra merolegesen...vazze!!

Nem tartosan hanem egyaltalan NEM mehetsz rajta hosszaban!!! kikanyarodaskor semennyit sem...ez van. Mintha ott sem lenne.

TH 2009.02.24. 12:09:30

@non olet: Jajj, ne csináld már a hülyét. Kikanyarodsz egy útra jobbra telezöldnél, számítasz balról érkező forgalomra? Komolyan?
És ha balra kanyarodsz, akkor meg JOBBÓL JÖVŐKRE? azért van zölded bazmeg, mert NEM JÖNNEK jobbról a Rákóczi úton. Tehát nem számítasz jobbról jövőkre. Ne csináld már ezt...

TH 2009.02.24. 12:10:17

@non olet: Attól, hogy kinyilatkoztatod a VÉLEMÉNYEDET a kis ...-jaiddal, attől nem lesz igazad.

non olet (törölt) 2009.02.24. 12:12:18

@blogsámán:

Amikor RÁ kanyarodsz a buszsavos utra
...akkor egy centit sem!

Amikor LE kanyarodsz jobbra a buszsavos utrol
...akkor annyit amennyit a szaggatott vonal enged.

Nem bonyolult am!

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.24. 12:12:23

A Busz sávban csak addig mehetsz, ameddig a szaggatott tart, többet egy centit sem, a záróvonal átlépése főbenjáró bűn. Engem egyszer elhúztak ezért a vizsgán. Osztyapenkó (ki tudja, most hogy hívják?), jövök kifelé Őrmezőről, sorolnék be, de mindezt 10 óra környéként fullon az egész. Tanuló, miért is engednék be, egyébként sem mozgott a sor. Én meg látom a tükörben, hogy jön minimum 2 busz mögöttem, az legalább 20 ember akit feltartok azzal, hogy a busz megálló végénél (azaz, a buszsáv szaggatottjának a végénél) dekkolok kitett irányjelzővel és látom, hogy esélytelen, hogy bejussak a sorba. Persze tanulóként, vizsgabiztossal a hátamban még a betülekedés sem merült fel bennem. Úgy döntöttem hát, hogy előrregurulok annyit, hogy legalább a buszok beférjenek, miközben folytattam a balra indexelést a besoroláshoz. Ahogy belementem a már nem szaggatott buszsávba, úgy megbasztak, hogy ihajj! Két kérdésük volt, mi a faszt keresek a buszsávban? Illetve, hogyan fogok onnét kijönni a záróvonalon át? Legnagyobb balszerencsémre, még ráadásul egy rendőrnő is posztolt a buszsáv melletti kis utcában (ami egyébként T azaz zsák), úgyhogy mind az oktatóm, mind a vizsgabiztos beszart, hogy meg is leszünk rendesen büntetnve, hogy a tanulóval a buszsávban közlekedünk, szóval rámszóltak, hogy gyorsan dobjam ki jobbra az indexet és hajtsak be oda, mintha eleve oda készültem volna és nem csak "betévedtem" volna a buszsávba ahogyan az történt. Merthogy, csúnyán megbüntették volna mind a kettőjüket, mert én buszsávban haladtam, ha meg kimegyek balra, akkor meg át a zárón.

Ennyit a buszsávokról.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.24. 12:14:18

TH, megmondom a frankót én magyarországon akkor is számítok jobbról jövőkre, ha balra kanyarodok és nekik piros van, vagy balról érkezőkre, ha jobkezem van. Ez már megmentett egy párszor. :P

blogsámán 2009.02.24. 12:14:42

@non olet:
Nyilvánvalóan kiforgattam a magyar nyelvet, és bár betű szerint szabálytalan vagyok, én ezt a jövőben is így fogom tenni, mert ezzel senkit nem veszélyeztetek, ellenben sokkal könnyebb besorolni, mintha álló helyzetből kellene ugyanezt megtennem úgy, hogy közben még egy sávot is kereszteznem kell.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.24. 12:15:44

BTW, várnám a posztíró válaszát, vagy itt is összekell gyűlnie ehhez, 1000+ hülyeségnek, hogy megtudjuk mi a válasz?

Vagy félsz bevallani, hogy téged hoztak ki? :P :)

vhm 2009.02.24. 12:17:23

@blogsámán: Nem főbenjáró bűn, csak szabálytalan. Én mindig így teszek, ha sűrű a forgalom és nem érdekel, hogy szabálytalan-e... Mert így sokkal biztonságosabb. Egy rendőr sem annyira hülye, hogy ezért bűntetgessen.

Ha már balra jobbra kanyarodás jön itt be akkor figyelmetekbe ajánlom az Alkotmány utcát a Parlament felőli végén. A jobb szélső sáv buszsáv, tehát aki jön keletről és jobbra fordul az Alkotmányra, az a belső (egyetlen) forgalmi sávba kell, hogy kanyarodjon. Csakhogy eddig aki szemből balra kanyarodott az eddig is ide fordult de a jobbra fordulóknak meg a külsőbe kellett, nem volt viszony közöttük. Most szabályok szerint mindenkinek a belsőbe kellene kanyarodni, mert a külső busz. Persze senki nem olyan hülye, de a szabály az szabály... Továbbra is a külsőbe kanyarodok, ha szemből jön már valaki mert az biztonságosabb. Ennyit erről szerintem.

non olet (törölt) 2009.02.24. 12:17:46

@TH:

Dontsd mar el , hogy:

EGY vagy KET keresztezodes !

HA EGY akkor nem balrol jon a forgalom hanem szembol kisse ferden-oldalrol es szamitasz ra.

AZT a telezold MUTATJA!!!! Neked
hogy johet BALRA eso auto IS...

Az gondolom vilagos, hogy a telezold ezt jelenti.


Ha meg KET keresztezodes akkor nyilas zold van.
Ez is vilagos...es akkor nem johet balrol semmi.

TH 2009.02.24. 12:18:17

@Skulo: Tudom, hogy mi a hivatalos elvárás, de ez nagyon különbözik ez esetben a biztonságos közlekedéstől. És vazzeg, milyen már, hogy jobb feltartani a buszt a besorolással, mint menni egy darabig előtte. Pont az a célja az egésznek, hogy a busz tudjon menni. A törvény betűje nagyon szigorú, de a célját nem pontosan éri el. Okosabb szerintem úgy értelmezni, hogy a jogalkotói szándék érvényesüljön (ne akadályozd a buszt), és biztonságos legyen (ne a középső sávba kanyarodj), mint a törvény betűjét betartani. Ezért megbüntethetnek, én a magam részéről vállalom a felelősséget érte.

Petrodon 2009.02.24. 12:18:21

@kekecke: Igen, ez lenne a normális, csak sajnos ha nem ismeri el, akkor sajnos az életben nem tudták volna ráhúzni a vizes lepedőt. Legalábbis szerintem.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.24. 12:18:54

Tudom kettőnél több sort írtam és így nehéz elolvasni, de ott egy picit fentebb kifejtettem a buszsávot. :P

blogsámán 2009.02.24. 12:22:04

@Skulo: @non olet:
Akkor beszéljétek már meg egymás között, hogy kikanyarodásnál hajthatok-e a buszsávban a szaggatott vonal végéig, vagy sem. Úgy látom ebben a kérdésben mindketten szakértők vagytok.

Egyébként aki már régebb óta vezet, az tudhatja, hogy régen a KRESZ lehajtásnál engedte, hogy már akkor a BUSZ sávra hajtsunk, ha tudom, hogy a következő kereszteződésnél le fogok fordulni. Ezt nagy baromság volt megszűntetni. Láttam én már motorost fikázni amiatt, mert a szabályosan haladó autó nyomott egy satut előtte, mert le akart fordulni, de a BUSZ sávban jött a busz.

non olet (törölt) 2009.02.24. 12:24:28

@TH:

Akkor élezzuk kerdest...
...en meg nem adom meg Neked az elsobbseget, mert szerintem ugy biztonsagosabb!
Vallalom a felelosseget is erte...

Nem donthetsz önknyesen..a szabaly az szabaly.
Akkor is ha nem tetszik eppen...

TH 2009.02.24. 12:25:17

@non olet: Hát nézd meg egyszer, miért ÉN döntsem el...de lerajzolom neked ide:


| ^ |
|Lámpa a | |
_____| főúton / |
Síp / |
----->--->->/ |
____ ^ |
| Z | |
| E ^ |
| B | |
| R \ |
| A \ |
| \ |
| \|___________
| \

vhm 2009.02.24. 12:25:58

@blogsámán: "Egyébként aki már régebb óta vezet, az tudhatja, hogy régen a KRESZ lehajtásnál engedte, hogy már akkor a BUSZ sávra hajtsunk, ha tudom, hogy a következő kereszteződésnél le fogok fordulni."

Akartam írni, hogy most is engedi. De nem, tényleg kivették. Mióta??? áááá. Na mindegy, felkészülni is lehet sokáig, nemde? :D

TH 2009.02.24. 12:26:03

Na, rossz lett az ábra...

non olet (törölt) 2009.02.24. 12:26:57

@TH:

Akkor élezzuk kerdest...
...en meg nem adom meg Neked az elsobbseget, mert szerintem ugy biztonsagosabb!
Vallalom a felelosseget is erte...

Nem donthetsz önknyesen..a szabaly az szabaly.
Akkor is ha nem tetszik eppen...

TH 2009.02.24. 12:29:37

.....|........^...|
.....|Lámpa a |...|
_____| főúton /...|
Síp........../....|
----->--->->/.....|
____..........^ ..|
....| Z.......| ..|
....| E.......^ ..|
....| B.......| ..|
....| R.......\ ..|
....| A....... \ .|
....| ..........\ |
....| ...........\|___________
....| ............\..........
....|..............

TH 2009.02.24. 12:30:12

.....|........^...|
.....|Lámpa a |...|
_____| főúton /...|
Síp........../....|
----->--->->/.....|
____..........^ ..|
....| Z.......| ..|
....| E.......^ ..|
....| B.......| ..|
....| R.......\ ..|
....| A....... \ .|
....| ..........\ |
....| ...........\|___________
....| ............\..........
....|..............

TH 2009.02.24. 12:30:44

vazzeg...
ez a kereszteződés ALJA:
....| ...........\|___________
....| ............\..........
....|..............

TH 2009.02.24. 12:31:14

....|..............

TH 2009.02.24. 12:31:54

aha, a balra nyíl volt a gond...
.....|........^...|
.....|Lámpa a |...|
_____| főúton /...|
Síp........../....|
----->--->->/.....|
____..........^ ..|
....| Z.......| ..|
....| E.......^ ..|
....| B.......| ..|
....| R....... ..|
....| A....... .|
....| .......... |
....| ...........|___________
....| ......................
....|..............--------....
....|..............Puskin u....
....|..............___________
....| ......Lámpa.|
....| ...a főúton.|
....| ............|

Na, talán így most normálisabb lesz egy fokkal

TH 2009.02.24. 12:33:16

na jó, feladom.
@non olet: Szerinted nem, szerintem igen. Városban van, ahol 60-65-el megyek, pedig csak 50 a megengedett, és van, ahol csak 40-el, mert az a biztonságos. Nem tartok be minden sebességhatárt pontosan, és a biztonságot és a józan észt többre tartom, mint a leírt szabályokat. Én önkényesen döntök.

non olet (törölt) 2009.02.24. 12:33:41

@blogsámán:

A buszsav elejen a buszsavos utra
valo RÁ kanyarodaskor NINCS IS szaggatott vonal szerintem...

TH 2009.02.24. 12:34:18

@TH: Azért a lényeg látható, hogy van táv a két utca között, tehát nem ferdén mennek, hanem már kikanyarodnak rendesen. non olet, te meg nézd meg, ahelyett, hogy okoskodsz.

TH 2009.02.24. 12:34:55

@non olet: még egy "..." és lövök. :)

non olet (törölt) 2009.02.24. 12:38:44

@TH:

A LÁMPA eldonti...

HA telezöldes akkor az egy keresztezodés es szamitani KELL Tőlem balra eso jarmure.
Ami kb. szembol indult eredetileg...
EZT jelenti a telezold!!!

Ha nem telezoldes akkor meg nem johet jarmu tolem balra esoen semmikeppen.
EZT jelenti a nyilas zold!

TH 2009.02.24. 12:43:41

@non olet: Ja, számítanom kell tőlem balra eső járműre, amivel szemben viszont elsőbbségem van.
A vicces helyzet az, hogy a Síp utcáról balra kanyarodók elsőbbséget kell, hogy adjanak a Rákóczi úton jövő forgalomnak, ami a Puskin utcából érkezik. Valóban ez a szabály, de szerinted hány autós számít arra, hogy zöld lámpánál jönnek jobbról abban a sávban, amibe ő kanyarodik?

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.24. 12:44:20

Azért vették ki a KRESZ-ből a buszsávban haladást, már a lehajtás előtt, mert sokszor ezen a címen rongyoltak végig a buszsávban az idióták, teszemazt az Erzsébet hídon, vagy az egész Kossuth Lajos utcán. Szóval nem azért vették ki, hogy jól kibasszanak mindenkivel, hanem mert voltak páran (azért elég sokan), akik ezt kihasználták és nem használták.

blogsámán: Én nem mondtam, hogy nagy szakértő vagyok, csak leírtam egy szituációt ami megesett velem és én éppen ezért úgy értelmezem, hogy nem hajthatok a buszsávban, kikanyarodás után semennyit, illetve max akkor, ha a felfestés (szaggatott) helyet ad nekem a besoroláshoz. Amikor megváltoztattát a törvényt, egyébként sok helyen fel kellett szaggatni a buszsávot a kanyarodók miatt, illetve van ahol hagytak azért helyet a besoroláshoz, mert tudták jól, hogy ott nagy az autók átfolyása az utcából és úgysem fognak tudni (illetve bizonyos napszakokban) folyamatosan besorolni.

Ez egyébként forgalomtechnikai kérdés szerintem és az, hogy hol, hogyan oldják ezt meg, az az adott forgalomtechnikus mérnökön múlik, meg azátn a kivitelezőn, hogy hogyan sikerül nekik értelmezni a rajzot és felfesteniük végül a sávokat. Ezek pedig jellemzően olyan emberi tényezők, amik rajtunk kívül alakítják a közlekedést.

szemig jimmy 2009.02.24. 12:50:50

Hé, elmentem enni itt meg rajzverseny indult! :) Az enyém dobogós még?
@Sámán:megkerestem neked, nem volt könnyű:
36. § (8): Az autóbusz-forgalmi sávban:
... bc) betegszállító gépjármű, bd) személytaxi közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá.

TH 2009.02.24. 12:56:22

@A mosóporos: Már ott tartok, hogy megrajzolom paintben, oszt feltöltöm valahova, mert non oletnek nehezen tudom elmagyarázni a dolgokat.

indapass90210 2009.02.24. 13:00:04

Hüje a posztoló, és ezért tart ott az ország, ahol!

TH 2009.02.24. 13:04:41

@Hurrá Torpedó: Bosszantó, hogy nem bírja a rendszer feldolgozni a perjelet és a nyitó kacsacsőrt sem...

TH 2009.02.24. 13:05:41

@non olet: "Akkor élezzuk kerdest...
...en meg nem adom meg Neked az elsobbseget, mert szerintem ugy biztonsagosabb!
Vallalom a felelosseget is erte..."
Ha biztonságosabb nem megadni az elsőbbséget, akkor az valami nagyon érdekes szitu lehet. Ha tényleg így kerülsz el viszont egy balesetet, akkor hidd el, nem leszek dühös miatta.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.24. 13:06:19

Azért nem, mert a HTML kód részét képezik, az pedig közvetlenül tíltva van a bejegyzésekben. Szerintem.

szemig jimmy 2009.02.24. 13:07:02

@TH: B@szottul lemaradtam, de már nem bírom kigobozni min is harcoltok pontosan. Jóllakottan lelassulok...mindegy, mikor lesz megfejtés? Vagy a t. Mókus kolléga is megvárja mire virtuálisan lenyilazzuk egymást?

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.24. 13:09:05

Na, most akkor én értettem félre és ez friss történet, azaz még nincs benne bírói ítélet, vagy a tisztelt poszt író nem ér rá/nem akarja még megosztani velünk az eredményt, ami szerintem azért lenne érdekes, mert akkor tovább vitatkozhatnánk azon, hogy milyen hülyeséget hozott ki a bíróság!? :))

szemig jimmy 2009.02.24. 13:11:39

@Skulo: aztán megyünk tovább a zugügyvédre :)

blogsámán 2009.02.24. 13:25:00

@non olet:
Először én is azt hittem, hogy nincs szaggatott kikanyarodáskor, de aztán beugrott egy-két emlék ilyen helyről, meg a logika is ezt diktálja. Ha ugyanis kikanyarodáskor nem lenne szaggatott vonal, akkor nem keresztezhetnéd a buszsávot semmilyen szögben sem a záróvonal miatt.

@A mosóporos:
Még egy kérdés, mert erre sem emlékszem és lusta vagyok kikeresni. Azt is kivették a KRESZ-ből, ha kifordulok egy BUSZ sávos útra, de a következő kereszteződésnél lefordulok, akkor nem kötelező elhagynom a BUSZ sávot, vagy ezt megtartották?

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.24. 13:28:38

blogsámán: Szerintem a kicsit följebb található Busz sávra vonatkozó KRESZ rész, ezt elég egyértelműen tisztázza. Nem tartózkodhatsz ott. Kimész-bemész. Ami persze hülyeség, de szerintem szintén azért van, mert sokan "bennefelejtették" magukat a buszsávban, a büntetés alól meg azzal bújtak ki, hogy a kövi utcánál akartak éppen kimenni.

szemig jimmy 2009.02.24. 13:32:31

@blogsámán: ezt nem írta.:( Úgyhogy valszeg ezt vették ki a kreszből. De azért linkelem, mert lehet hogy mindjárt betámadás áldozata leszek hogy igenis az úgy van :)
www.kreszdoktor.hu/parhuzamos_kozlekedes.php

blogsámán 2009.02.24. 13:37:09

@Skulo: Megnéztem, tényleg nincs más szabály erre vonatkozóan.

szemig jimmy 2009.02.24. 13:38:16

@Skulo: Haverom egyszer erre kapott egy csekket(mármint hogy elnézte a keresztődést és továbbment a buszsávban), igaz őt lekamerázták. Nem is vitatkozott...

blogsámán 2009.02.24. 13:41:25

@A mosóporos:
Amit belinkeltél, az a mostani szöveg. Régen egészen biztosan úgy volt, ahogy írtam, mert nekünk még így tanították úgy 15 éve.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.24. 13:42:58

a nyitó kacsacsőrt simán át lehet alakítani > -re pl és úgy nem ront bele semmibe sem.
a legegyszerűbb lenne ha egy htmlspecialchar() függvényt ráengedni. a sok space-t is kiveszi a genyó sor elejéről

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.24. 13:44:39

@blogsámán: Én is emlékszem rá, hogy úgy volt régebben mint ahogy írtad, sőt nem is annyira régen változtattak rajta, talán 2002 tájékán.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.24. 13:45:48

elrontottam az a záró volt :)

<html tag>

&_l_t_; a nyitó kacsacsőr (aláhúzások nélkül)
&_g_t_; a záró kacsacsőr (aláhúzások nélkül)

szemig jimmy 2009.02.24. 13:46:22

@blogsámán: én vidéken tanultam, buszsávot is pesten láttam először... De a kb 15év stimmel. Vágónál tuti megbuknánk mindannyian :)

blogsámán 2009.02.24. 13:48:03

Számomra egy tanulsága biztosan van az itt kialakult dialógoknak. Legalább 5 évente, vagy amikor a KRESZ-t megváltoztatják, újra kellene vizsgáztatni minden jogosítvánnyal rendelkezőt KRESZ-ből.

gz 2009.02.24. 13:51:12

Mikor lesz már megoldás???

szemig jimmy 2009.02.24. 13:56:24

@blogsámán: csak halkan mert bevezetik. ;-) Ami nem lenne baj, de könnyen lehet hogy egy rahedli pénzbe fog kerülni.

blogsámán 2009.02.24. 13:56:24

@gz: Mivel többségben a post írót hoztuk ki vétkesnek, és valszeg a bíróság is így ítélt, ezért aztán soha, de ne legyen igazam.

Nikorene 2009.02.24. 13:56:29

Jah már kijött a másik poszt... sose lesz ennek itt megoldása.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.24. 13:59:20

így jó a térkép???

    | B |   |   |
    | B |   |   |
    | B |   |   |
    |  /   /   /|
    | /   /   / |
    |/   /   /  |
    |   |   | B |
    |   |   | B |
    |   |   |   -----
    |   |   |
    |   |   |   -----
    |   |   |   |

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.24. 13:59:43

A rendszeres KRESZ vizsgákat én is támogatnám, ha nem csupán újabb pénzbehúzásra használnák fel őket, hanem akinél egyértelműen kiderül, hogy hülye a vezetéshez, annak el is vennék a jogsiját. Vagy teszemazt felfüggesztenék x hónapra, illetve amíg egy újabb, szigorított KRESZ vizsgán át nem megy. Talán kevesebb lenne az ad-hoc autózó az országban. Sajnos csak talán és sajnos tudom, hogya vége úgyis az lenne, hogy elég pénzért, azokat a vizsgákat is meg lehetne venni. Mert Magyarország, ettől még olyan maradna amilyen. :/

blogsámán 2009.02.24. 14:00:53

@A mosóporos: Sose fogják. Lebénulna az ország, ha a sok hivatásosnak vissza kellene vennie a jogsiját.
Annak idején a lehető legkorábban kezdtem el a tanfolyamot, így a sikeres KRESZ vizsgám után még vagy 2 hónapig nem ülhettem autóba az életkorom miatt. Mikor végre odakerültem, ismerős arcokkal találkoztam. Volt ugyanis olyan, akinek az eredeti csoportomból akkorra sikerült 4. nekifutásra megcsinálni a KRESZ vizsgát. Szerinted ez azóta okosabb lett?

szemig jimmy 2009.02.24. 14:02:23

@Skulo: az tuti. Asszonykám most tanul vezetni, mikor kreszteszteztünk (milyen szép szó!) egy csomó újat tanultam :)
@Hurrá Torpedó: na ezt kirakom a falra!!!!!

blogsámán 2009.02.24. 14:02:46

@Hurrá Torpedó: A térkép jó lenne, ha a keresztutcát a jobb oldali B betűk felett 2 karaktersorral feljebb csatlakoztatnád be.

gz 2009.02.24. 14:04:25

@blogsámán: úgy értem, mikor derül ki a bírósági ítélet???

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.24. 14:05:30

Azért mert van egy új poszt, ráadásul másik posztolótól, azért itt méglehet válasz, szvsz.

szemig jimmy 2009.02.24. 14:05:47

@blogsámán: ezek miatt, pardon, Őmiattuk van az hogy baromira belenézek a jobbkezes kereszteződésekbe, mindkét irányba. Meg még írhatnám...

blogsámán 2009.02.24. 14:16:22

@gz: Én is úgy értem, de gondold végig: leírsz egy esetet, amiben biztosra veszed a sját igazad, és be akarod mutatni, hogy a bíróság mekkorát tévedett. Ehhez képest kiderül, hogy a többség a bírósági ítélettel értene egyet. Elég nagy presztizsveszteség lenne szerintem ezt eljátszani.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.24. 14:23:11

Remélem, hogy csak nem ér rá és majd este lesz válasz. Az nagy taplóság volna, ha beígérte volna az eredményt és nem kapjuk meg, nehogy beégjen. Ennyit nem feltételezek, már az írás alapján sem. A másik eset, hogy én értettem félre (vagy még itt többen), vagy ő írta félreérthetően és még nem is született döntés az ügyben.

gz 2009.02.24. 14:26:42

@blogsámán: ennek az eldöntéséhez kellene az ítélet...

blogsámán 2009.02.24. 14:30:41

@gz: Így van. Ha nem lesz igazam, akor előre is mea culpa, és elnézést kérek a post írójától.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.02.24. 14:33:47

@Cyric_: igen, ez lehetséges. Akkor mondhatjuk, hogy mákom volt, hiába közlekedtem szabályosan?! Hűű, de szar a jogrendszer...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.24. 14:39:25

javítottam:

    |  B  |     |     |
    |     |     |     |
    |  B  |     |     |
    |    /     /      |-----
    |   /     /     / 
    |  /     /     /  
    | /     /     /   |-----
    |/     /     /    |
    |     |     |  B  |
    |     |     |     |
    |     |     |     |
    |     |     |     |
    |     |     |  B  |
    |     |     |     |

Nikorene 2009.02.24. 14:58:32

Jah, lehet, hogy arra gondolta a posztoló, hogy majd leírja a megoldást a végén, amikor a bíróság meghozza a döntését... majd... mi meg itten tűkön ülve várjuk a megvilágosodást :((

TH 2009.02.24. 15:49:52

@non olet: "Ja, számítanom kell tőlem balra eső járműre, amivel szemben viszont elsőbbségem van.
A vicces helyzet az, hogy a Síp utcáról balra kanyarodók elsőbbséget kell, hogy adjanak a Rákóczi úton jövő forgalomnak, ami a Puskin utcából érkezik. Valóban ez a szabály, de szerinted hány autós számít arra, hogy zöld lámpánál jönnek jobbról abban a sávban, amibe ő kanyarodik?"
Erre mit mondasz egyébként?

non olet (törölt) 2009.02.24. 16:10:14

@TH:

Azt, hogy még hiányzik valami info...!


Megneztem a google-ben ezt a ket utca sarkot, es biztos, hogy csak UGY nem lehet ahogy irod.

maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=budapest&sll=59.708069,30.41861&sspn=0.133517,0.444946&g=puskin&ie=UTF8&ll=47.495034,19.062819&spn=0.002707,0.006952&t=h&z=18

Még lennie kell ott valami másnak is azon a két keresztutcai lámpán kívul.

blogsámán 2009.02.24. 16:20:17

@non olet: Pedig az ott tényleg így van.
Ráadásul szerintem, ha az emlékeim nem csalnak, akkor a Síp utcai lámpa nem is lehet teli zöldes, mert 2 sáv is kanyarodik a Rákóczi útra: az egyik jobbra, a másik balra. Esetleg valamelyikből mindkét irányba lehet.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.24. 16:56:27

Ha a Síp utca az, amelyik a felüljáró alól jön, akkor annak egyáltalán nincs is lámpája a jobbra kanyarodáshoz, macisajtos.

TH 2009.02.24. 17:30:02

@non olet: Pedig úgy van. Miért nem nézed meg élőben, ha nekem nem hiszed el. A nagyszüleim mellette laknak kb. 60 éve, hidd el, ismerem a környéket.
@Skulo: Az nem az.

TH 2009.02.24. 17:31:21

@blogsámán: Az lehet, hogy nyilas lámpa van ott, de sztem telizöld, és a felfestés szabályozza, hogy hogyan lehet kanyarodni, és a külső sávból is lehet balra kanyarodni, nem csak jobbra.

szemig jimmy 2009.02.24. 18:00:22

Hazaértem. Arra jöttem ahol az eredeti sztori szól. Nincs kék tábla, sárga van. De ahol a sáveltolás kezdődik ott a buszsáv már véget ér, ergo a Mókus nem buszsávra kanyarodott ahogy az utolsó rajzon is szépen látszik(de azért holnap még megnézem, istenuccse). A többi tiszta. Mentem enni este BL meccs.Üdv

non olet (törölt) 2009.02.24. 18:13:22

@TH:

Bocs, de 120 km-ről, azert nem megyek el oda körülnézni....

Viszont ÚGY nem lehet ahogy írod, hivatalból.

KELL ott lennei még valami forgalomtechnikai megoldásnak! is...amire szarnak a nepek, mert
a szabaly szerintzuk i sathgatha, nem csak szerinted :-)

És ezert erkeznek meg jobbrol a Síp utcai zold kozben...szoval jard körbe, egesz biztosan meg fogod talalni mi az amit áthágnak egyesek.

TH 2009.02.24. 18:22:21

@non olet: életem során nem is tudom hányszor láttam már. Lehet, hogy nem lehet ÚGY, ahogy írom, de NINCS semmi. Rengetegszer jártam ott autóval, gyalog, busszal. (éveken keresztül minden nap átmentem gyalog ott pl.). Senki semmilyen szabályt nem hág át, egyszerűen tudni kell, hogy ez EGY kereszteződés, és vigyázni kell. Általában a Puskin utcáról jövőket feltartja a zebra, és emiatt nincs konfliktus. akkor van gond, amikor már kicsi a gyalogosforgalom, de sok az autó. Ilyenkor az az általános, hogy a jobbra kanyarodók a Puskin utcából elengedik a Síp utcából jövőket, mert azok vannak előrébb, de rendszeresen van belőle dudálás, és a baleset is előfordul (de sokkal ritkábban, mint várná az ember).

Mókusélet 2009.02.24. 18:53:19

Itt a válasz........bocs,de csak most vagyok gépközelben:-)
A helyszinelő rendőrök szerint én vagyok a hibás, mert nem győződtem meg kellően a kanyarodás megkezdése előtt,hogy be is tudom azt fejezni .A suzukis csak pofátlan, a Fordos védett útvonalon közlekedett,a teherautóst meg elengedték,mondván úgysem lehet megállapítani,hogy melyik sérülést ki okozta.
A vizsgáló tiszt szerint szintén én vagyok a hibás és senki más!Szerinte egy sávból jobbra kis ívben(ráadásul kötelező haladási irány ) többen is kikanyarodhatunk ugyan abba a sávba,ha elférünk!!!Ekkor azért nyitva maradt a szám.Fényképfelvételeket vittem a helyszínről, a sérülésekről ill. a kisteherről, amint épp benne van az oldalamban stb.
Bíróságra vittem az ügyet, ahol a bíró meghallgatás nélkül lezárta az ügyet.25 000Ft pénzbírsággal sújtott,+4 büntető pontot kaptam.Fellebezésnek helye nincs.Indoklás:súlyosan megsértettem a kanyarodás és ELŐZÉS-könyörgöm én nem előztem-szabályait, a teherautóst meg sem említette!A helyszínen készült fényképeket nem vette számításba,mert nem hiteles géppel készültek.
Hát ennyi:-(

vhm 2009.02.24. 20:47:02

@Mókusélet: baromság. Keress ügyvédet és intézkedjetek, biztosan lehet még valamit csinálni.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.02.24. 22:43:40

@Mókusélet: vazz, az ügyvéded mit csinált? malmozott?

plusz egy tanulság: ha nem rántod el a kormányt a szuzuki miatt, akkor ugyan úgy törik a kocsid, de legalább nem te vagy a hibás....

Gontar 2009.02.25. 06:45:22

@Mókusélet:

Tipikus... Ha a rendőr mond valamit akkor a bíróság nem fog ellene dönteni. Legalábbis az esetek nagyrészében nem. Kivéve ha roma vagy, vagy politikus vagy nagyon gazdag vagy a bíró rokona. ;-)

Da Moon jól írta. Ezt leírtam én is korábban. Kormányt nem rángatni ilyenkor - menjen beléd az, aki fasz volt és ne te egy harmadikba, mert így csak megszívod...

Mókusélet 2009.02.25. 08:48:33

@Gontar: igaz,de szerintem ilyenkor az ember ösztönből cselekszik.Ennyi.Igazából ami nagyon piszkálta a csőrömet-de 2 napig a rendőrségen csücsültem és nem vagyok hajlandó tovább ezzel foglalkozni-az az,hogy a kistehert úgy ahogy van elengedték.Tehát azt a kárt is cascóra csináltattam,amit ő okozott.Ja,és ügyvédem nincs:-)Igazából 20 éve vezetek és most először volt dolgom rendőrökkel,még csak nem is igazoltattak soha.
A Tanulság különben az,hogy ha mégegyszer ilyen esetbe keveredek, a haveromat hívom,aki 140 kiló, 2 méter és nem a zsarukat:-)

blogsámán 2009.02.25. 09:05:46

@Mókusélet:
Azt sejtettem, hogy az első esetnél te leszel a hibás, de hogy a kistehert csak úgy elengedik, mert nem lehet megállapítani, hogy melyik sérülést ki okozta, az egyszerűen vicc. A Ford és a kisteher azonos színű volt? Valami festéknyomnak csak kellett lennie. Ráadásul, ha tényleg ez volt az ok, akkor akár azt is mondhattuk volna, hogy a kisteher tolt neki a Ford-nak.

9mmPara 2009.02.25. 09:18:02

@Mókusélet: ez így kevés. Légyszi, ha belefér időbe, energiába, stb. pontosan írd le a rendőrség által hozott határozatot. Szerintük mely paragrafus, mely pontját, milyen módon sértetted, mert a posztod alapján legalábbis megosztott felelősség van -- szerintem. Ja, és ha igazad van, akkor el kell menni a végsőkig, mert nem is a 25 e Ft, meg a 4 pont a baj, hanem az, hogy emiatt évekig fogsz szerepelni még a nyilvántartásban, mint olyan személy, aki rendőri és bírói intézkedést igénylő szabálysértést követett el.

szemig jimmy 2009.02.25. 09:23:40

Mókus: a helyedben már lenne két testi sértéses perem is...na mindegy. De ez így nem normális, én biztos írnák a Juszt Lacinak, beidézvén a rendőrt meg a bírót is hogy mégis ez most mi volt.Fujj de pepipultam...

kpetya 2009.02.25. 09:32:39

@Mókusélet:

Szvsz rossz volt az ügyvéded.

A jobbra tartási kötelezettségből következik, hogy ahol a járművek egymás melletti haladása nincs kifejezetten megengedve (pl. előzés, párhuzamos közlekedés, besorolás) ott az úttesten csak egy sorban szabad közlekedni.

Ha nem tudtad bizonyitani, hogy a suzukis elözött jobbról (ami tilos), ebből lehetett a problémád.

Nikorene 2009.02.25. 10:02:41

@Gontar: nincs igazad, szerencsére. Nekem is volt egy bíróságos ügyem, ahol a szabálysértési vizsgálat 50-50%ot hozott ki, a fellebbezést meg megnyertem, ügyvéd se kellett hozzá. Persze valszeg mákom volt. ÉS a vitt fényképet elvileg tényleg nem vehetik figyelembe, de ha már megnézik, akkor nem tudják nem figyelembe venni :D

@Mókusélet: Mondjuk az durva, hogy nem is volt meghallgatás... :(

Gontar 2009.02.25. 10:31:02

@Nikorene:

Tudom, általánosítotam. :) Biztosan vannak kivételek, de szvsz nagyon kevés... Az ismerettségi körömben pedig egyáltalán nem volt példa olyanra, hogy a bíró ítélet ellentmondott volna a rendőrök álláspontjával, pedig... jópár esetben igencsak nem megfelelőnek tűnő döntés született...

Nehogy félreérts, semmi bajom a rendőrökkel általában. Van köztük IS ilyen is meg olyan is...

Nekem eddig szerencsémre nem volt ilyen ügyem (bíroságis peres stb.). Rendőrökkel igazoltatáskor találkoztam párszor + 1szer megbűntettek (jogosan, helyszíni bírság - lakott területen ködfényszórózásért (akkor még tilos volt)) + volt még1 eset, ahol azok a rendőrök akikkel összeakadtam éppen karácsonyi ajándékra gyűjtöttek... Mind1, ez már hosszú és ingoványos történet, talán leírom egyszer... Habár a két rendőr a végén azt kérte, hogy maradjon köztünk... :-PPP Akkor, ott, az a kettő orbitális bakot lőtt, de szerintem a mai napig nem tudják mekkorát is valójában. :-)

magyar-magyar szótár 2009.02.25. 11:04:31

A cuzúkis volt a hibás. Egy távoli kollégája ugyanis az Ecseri útnál egy hasonló szituációban gázpisztolyt vett elő s lődözni kezdett, így az őt feltartó kiccsáóak elfutottak a Népliget , ő meg a padlógáz Ceglédi út irányába. A cuzzúki persze a bp-i népszokásoknak megfeleően egy akkor már öt éve halott vidéki nyugdíjasbácsié volt.

Lunitari 2009.02.25. 11:26:00

@Mókusélet: Ezért én is ügyvédet keresnék. " vizsgáló tiszt szerint szintén én vagyok a hibás és senki más!Szerinte egy sávból jobbra kis ívben(ráadásul kötelező haladási irány ) többen is kikanyarodhatunk ugyan abba a sávba,ha elférünk!!!" Sőt ezért feljelenteném a vizsgálóbiztost és alkalmassági vizsgálatot kérnék egy független szakértőtől....utána a bírót is és így tovább...

Dr Kangörény 2009.02.25. 12:57:19

Hát nem megírtam korábban, hogy a magyar bíróságok színvonala a béka segge alatt van????

Mókusélet 2009.02.25. 13:27:00

Nem akarok már a dologgal foglalkozni.Egyébként a ford piros volt a teher fehér...a kárszakértő mondta is,hogy nem egy autótól származik,de sajnos a rend őreit ez nem érdekelte.Vizsgáló tiszthez meg annyit,hogy egy 30 körüli pasi volt+ egy szintén ennyi idős hölgy.A csaj második "furcsa" kérdésénél visszakérdeztem, hogy mióta vezet?Válasz:nincs is jogsim, de attól még a szabályokat ismerem:-)

vhm 2009.02.25. 19:12:07

"A csaj második "furcsa" kérdésénél visszakérdeztem, hogy mióta vezet?Válasz:nincs is jogsim, de attól még a szabályokat ismerem:-)"

Úgy tűnik nem urban legend, mástól is hallottam ilyet. ÚRISTEN!!!

rushman 2009.02.25. 19:19:21

"... a rend őreit ez nem érdekelte."
Az a dolguk, hogy érdekelje őket a rohadt életbe.

A nőnek meg illusztráltam volna a dolgot, hogy mennyit számít a tapasztalat:
Kiabálva megkérdezném tőle, hogy mit csinálna, ha most pofonvágnám. És persze már lendül is a kéz, ami természetesen megáll a becsapódás előtt. Tutira védekezni fog, és elhúzza az arcát. Akkor talán majd megérti, hogy az ember így próbálja elkerülni az autóval való ütközést is.

Mondtam már, hogy rühellem a jogászokat? Na jó... csak azokat a nagy arcúakat, akik azt hiszik, hogy pár könyv elolvasásával valaminek a szakértőjévé válnak.

9mmPara 2009.02.26. 11:00:55

@szmeby: Hivatalos személy elleni erőszakkal védekezni nem túl nagy anyagi kár miatt? Olvasd el Rejtőtől Az ellopott futárt, és légy különös figyelemmel Ész Lajosra :)
Btk 229. § (1) Aki a hivatalos személyt vagy a külföldi hivatalos személyt jogszerű eljárásában erőszakkal vagy FENYEGETÉSSEL akadályozza, intézkedésre kényszeríti, vagy eljárása alatt, illetőleg emiatt bántalmazza, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

9mmPara 2009.02.26. 11:05:14

@Mókusélet: semmi közöm az életedhez, de tanácsolom, hogy akarjál vele foglalkozni. A joghátrányok még évekig fognak kísérteni és akkor fogsz szembesülni velük, amikor végképp nem számítasz rá. Ha nem vagy vétkes, akkor ne hagyd, hogy rádverjék. P..ba, a végén még tiszta Stockholm-szindróma lesz belőle.

Mókusélet 2009.02.26. 14:07:38

Nem tudom ki kérte, de ez van a végzésben:Kressz 28§ 2 bekezdés b. pontja , a 218/1999 korm.rendelet 44§ 1. bekezdés eslőbbség és előzés szabályainak minősített esete ill. súlyosbító körülmény az alapvető közlekedési szabályszegés.
Na,hát ennyi.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.02.26. 18:16:35

Bazzz! Ennél azért lájtosabb hülyeségre számítottam a helyszínelőket illetően.

Azt nem tudom, hogy merték és téged sem értelek igazán, hogy miért engedted, hogy a kisteher csak úgy továbbáljon. Jobb esetben én nagyrészt rávertem volna a káromat, amennyire csak tudom.

Olyan ez (jó persze meglehetősen erős túlzással), mintha gizit megerőszakolnák hatan, de csak egyet vinnének be, mert a gecik közt már ki tud különbséget tenni?!

A másik dolog meg, hogy jobb hozzászokni időben, hogy egy itt kérem Mo. és nem USA. Ez nem CSI, hogy még a felsővezetékről is festékdarabkákat gyűjtenek neked, hogy kiderüljön, hogy a kisteher volt a hibás. A lehetőségekhez mérten a legkevesebb munka irányába tágulnak, ha nem állsz ki az igazad mellett, azzal gyakorlatilag rájuk hagyod a hülyeségüket, plusz még rá is fizetsz.

9mmPara 2009.02.26. 20:46:42

@Mókusélet: én kérdeztem. Ezek szerint a rendőrség úgy gondolja, hogy te figyelmen kívül hagytad a macisajtot (vagy a stoptáblát, nem tudom, mi van ott) és emiatt -- a törésnyomokból ítélve -- hátulról nekihajtottál a Fordnak. Ez a ténymegállapítás nagyon nem hasonlít a posztban előadottra. Több nyűgöm is van, pl.:
1, a 28.§ az ÚTKERESZTEZŐDÉSBEN szabályozza az elsőbbségadási kötelezettséget, de a poszt alapján már túl voltatok az útkereszteződésen, tehát ez a paragrafus egész egyszerűen nem alkalmazható
2, a sávváltás -- bár tudomásom szerint útkereszteződésben sem tiltott -- legalábbis necces mutatvány volt a Ford részéről, ugyanis a 29.§ szerint "...a művelet előtt kellő IDŐBEN MEGKEZDETT és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni." Ez aligha állt fenn, de laborban pillanatok alatt, olcsón igazolható, hogy pislogtatott a Fordos vagy sem.

Szóval, volna mit piszkálni ezen a sztorin, de mivel a posztoló ab ovo hülye és hibás, meghajlok a nép és a képviseletében eljáró hatóságok akarata előtt.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása