Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Rosszul okítják a rend őreit?

2009.02.25. 12:50 :: Kisikasa

Sok levelet kapunk, amelyben a rendőrök ilyen-olyan tevékenységeit szidják az olvasók, ritkább esetben pozitív kicsengésű történetekről is lehet hallani. Harkányi levelének záró gondolatáról viszont egy kérdés vetődhet fel bennünk: vajon megfelelő oktatásban részesülnek rendőreink?

Olvasom, hogy újabb 650 traffipaxot szerez be a rendőrség. Nagyon derék dolog, azonban számomra egyre inkább úgy tűnik, a magyar rendőrség lassan csak két dologra használható.

Békés tüntetők brutális oszlatására és az autósok nyakló nélküli büntetésére. Miután alapvetően mégsem ezért tartjuk a rendőrséget, ráadásul a válság miatt az autósok kifosztása sem tartható tovább, így éppen ideje lenne ezen változtatni. Néhány napja egy balest miatt belekerültem egy teljes útzárba a 6 –os úton. Egy óra lassú araszolás után kiderült, hogy van egy megkerülő szakasz is, azonban az jószerével csak egy sávos. A helyszínen polgárőrök is „segédkeztek”, az azonban senkinek nem jutott eszébe, hogy a mindössze 3 kilométernyi megkerülő szakaszt felváltva egyirányúsítsák.

Természetesen erre a keskeny szakaszra is mindkét irányból ráengedték a kocsikat, sőt még a kamionokat is, amitől ott is lehetetlen volt közlekedni. Másnap olvastam, hogy személyi sérülés nélküli baleset volt, azonban egy rendőrautó is érintett volt a balesetben és így majd kétórás útzár volt. Hosszú évekig róttam Európa útjait, így van némi tapasztalatom más országok rendőreiről is.

Németországban volt alkalmam néhány baleset helyszínelését végignézni. Ott a rendőrök ilyenkor nem fontoskodni kezdenek, hanem a helyszín felmérése, levideózása után a lehető leggyorsabban igyekeznek biztosítani forgalom zavartalanságát. Olyat is láttam, amikor egy városi koccanás utáni helyszínelés végeztével a rendőr elővette a járőrkocsi csomagtartójából a seprőt, lapátot, és az üvegdarabokat, műanyag törmeléket egy zsákba rakta, amit visszatett a rendőrautó csomagtartójába és elhajtott. Nálunk ilyet véletlenül sem látni, egy-egy balest után napokig a törmeléken kell áthajtani.

Szerencsés lenne, ha a rendőreinket a továbbképzésük során a segítésre, a rend, a közlekedés fenntartására is oktatnák.

76 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset rendőr sztereotípia autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nikorene 2009.02.25. 12:55:29

békés tüntetők brutális oszlatására... :) ehhe ez kellett bele nagyon :)

Petrodon 2009.02.25. 12:58:13

"Békés tüntetők brutális oszlatására"

Na kb. eddig voltam hajlandó elolvasni ezt a sz@rt.

Kedves Harkányi!

Akkor is azt mondanád rájuk, ha ezek a "békés tüntetők" a te autódból építettek volna barikádot vagy gyújtották volna fel, ahogy megtették jó pár autóval?
Hülyegyerek...

Nikorene 2009.02.25. 13:01:37

@Cyric_: akkor egyetértünk, több kommentet nem is ér ez a cucc.

indapass90210 2009.02.25. 13:01:56

Szerintem is meg kellene őket tanítani sepregetni.

indapass90210 2009.02.25. 13:02:41

@Nikorene: egyet még azért igen:

Hüje a posztoló, és ezért tart ott az ország, ahol!

Nikorene 2009.02.25. 13:13:59

@Dövan: Igaz, ezt FONTOSCH lett volna megjegyezni :D

ügyfélszolgálatos 2009.02.25. 13:44:00

Ja én a Nagymező utcai balhénál, pont ott laktam albérletben, az ablak pont oda néz. Ott nem voltak békés tüntetők... Még jó, hogy sejtettem, hogy ez lesz és nem parkoltam a környéken. Békés tüntetők persze... Én meg a pápa vagyok csak álnéven irkálok.

Pepe83 (törölt) 2009.02.25. 13:49:13

"Békés tüntetők brutális oszlatására"

Nem értem minek egy autós posztot politikai mederbe sodorni?

MekkMester 2009.02.25. 13:53:10

A poszt monnygyon le!

Solutor13 2009.02.25. 13:56:32

Szeintem az oszlatással kapcsolatban a posztoló (és a kommentelők is) a 2006 okt 23 tüntetés azon részét érthette, amelynek során a valóban békés fidesz gyűlésről érkező tüntetőket szorították neki a rohamosztagosoknak - tessék utánanézni, hányan fordultak bírósághoz rendőri brutalitás miatt; sok ügy kapott nyilvánosságot.
Valóban voltak ott hőzögők, drukkerek is, akik másképp nem tudják levezetni felesleges energiáikat és egy-két autót felgyújtottak..
A poszolót fikázó korlátolt, csőlátású és beszűkült alakoknak kívánom, hogy ébredjenek fel, kezdjenek el gondolkodni.
Kis hazánk vezetőinek cselekedeteiből meg csak azt lehet leszűrni, hogy tesznek a közbiztonságra; ezért aztán ha rajtuk múlik nem fog alapjaiban változni a rendőrség helyzete. Kettő milliárd? Nevetséges. Maradni látszik a politikusok által vezérelt, szakmailag kiherélt, pénzszegény, csökkentett létszámú megfélemlített rendőrség. Egy kis seprés sokat dob az ember közérzetén, az tény. De ki a túrót érdekel ez, amikor lassan az életünk/megélhetésünk a tét?

MekkMester 2009.02.25. 14:00:09

@Solutor13: Köszi, hogy megmondtad a frankót! Szükségünk volt rá. Most megyünk é skolektív öngyilkosságot követünk el.

George Jung 2009.02.25. 14:07:06

Sikerül megint a lényegre koncentrálni, sok majom.
A bevezetőben feltett kérdésre a válasz "nem". Határozott nem. Legtöbbször fingjuk nincs, ki kivel van.
(Én ezt inkább a zsarufikára írtam volna, de mindegy.)

Solutor13 2009.02.25. 14:25:42

@MekkMester: bocsánat, off voltam. Nem kívánom senki halálát; de csőlátás kihozza belőlem a "zállatot".

Két éve a Podmaniczky-Dózsa György kereszteződésben három rendőr irányította a forgalmat; időnként egymással ellentétes utasításokat adva. Nem számoltam, de kettőnél több balesetveszélyes helyzetet láttam előállni emiatt míg el nem hagytam a kereszteződést.

MekkMester 2009.02.25. 14:39:08

@Solutor13: Ja akkor már értem a "csőlátású és beszűkült alakok"-at. Így már más ám!

ügyfélszolgálatos 2009.02.25. 14:39:35

@Solutor13: én speckó a Nagymező utcai balhét értettem alatta, én "ott voltam" mert ott laktam. Így végig nézhettem ahogy az általad preferált oldalhoz tartozó "jogásznő" szerint épp "nem" gyújtogattak és randalíroztak. A rendőrség lezüllése meg már több ciklus óta tart és szerintem minden eddigi kormány érintett benne.

Pepe83 (törölt) 2009.02.25. 14:45:10

@Solutor13:
Nekem is csőlátásom van, ezért szerintem a rendőrség többek között azért züllik le mert már az utcakövekkel dobálózó emberrel szemben sem járhatnak el.

Nikorene 2009.02.25. 14:47:26

@Pepe83: Pepe for president.

Majd lesz nyugati rendősrésgünk, ha lesz nyugati életszínvonal, addig meg itt van nekünk ez a ki balkán :)
Egyébként én még nem találkoztam udvariatlan, vagy buta rendőrrel. Lehet, hogy csak mákom volt.

@nális coitus 2009.02.25. 15:03:03

@Solutor13: "békés fidesz gyűlésről érkező tüntetőket "
Ezek tüntetők voltak, vagy békés gyülekezők? Ennek a trágya posztnak az írója konkrétan ezt írta: "Békés tüntetők brutális oszlatására". Ha nem arra gondol, akkor fogalmazzon másképp. Egyébként is, mi a faszért kell politikára terelni a témát?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.25. 15:11:00

@ügyfélszolgálatos:
Arra is volt példa, hogy a rendőrségi vízágyú végiggyalult több utcányi parkoló kocsit. Nem oszlatáskor, hanem amikor vonult ki a helyszínre, még a balhé előtt.

LFHB 2009.02.25. 15:18:06

"Békés tüntetők brutális oszlatására" no akkor ebből a szarból ennyi elég is volt... egy autós oldalon ne politizáljunk, senki sem ezért jár ide olvasgatni. Lehet menni a fidesz.hu vagy mszp.hu-ra egymás faszát szögesdeszkával verni vagy csókolgatni, pártállástól függően.

Aqweren 2009.02.25. 15:26:09

Nade most a poszt politikai felhangjától eltekintve, nem egészen értem hogy ha annyira szűk volt az az út ahova a forgalmat terelték, akkor ez hogy nem tűnt fel senkinek? Ha tényleg nem fért el ott két kocsi egymás mellett, akkor elnézést, és gondolom akkor beállt az egész mint a klinikai halál, de nem hiszem hogy ez volt.
Valószínűleg nehezen, de elfértek egymás mellett, és ilyen szűk helyeken mindig van egy-két béjna, aki nem látja mennyire széles a kocsija (direkt nem írtam hogy érzi mert ilyen nincsen, érezni szagokat szokás).
Szal a lényeg az, hogy az én munkámat is szokták fikázni olyanok, akiknek lövése sincs az egészről, de még csak az alapjairól sem, és előállnak mindenféle ötletekkel "hogy kellene csinálni" kategóriában. Az ilyesmi a rendőrök munkájával kapcsolatban sem tetszik, honnan a fenéből tudhatná egy kívülálló hogy mit miért?
Szal az hogy eleve támadó a stílus, meg a tetejébe a traffipaxok és a tömegoszlatás emlegetése szerintem szorosan összefüggenek :S

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.25. 15:27:13

Hú.. Úgy látom itt sok embernek a tyúkszemére léptek.
Viszont el kellene azon gondolkozni, hogy a megelőző intézkedések (pld korlátok, fekvőrendőrök, terelő betonaflak, aktív rendőri jelenlét) alkalmasak -e a baleset megelőzésére, vagy inkább az alattomosan kibiggyesztett kamerák, amik autómatán küldik a csekket.
Tovább kellene gondolni, hoyg a rendőrök feladata a minél több büntetés és pénz beszedése, vagy a szabályok betartatássa és a közlekedés folyamatosságának biztosítása? Mert itt az első folyik.

Nikorene 2009.02.25. 15:38:08

@newtehen: tőlünk nyugatra is tele van kamerázva az autópálya.
De az első lépés talán az lenne, hogy betarthatnánk a szabályokat :)

Kopi3.14 2009.02.25. 15:38:08

@Solutor13: "2006 okt 23 tüntetés azon részét érthette, amelynek során a valóban békés fidesz gyűlésről érkező tüntetőket szorították neki a rohamosztagosoknak - tessék utánanézni, hányan fordultak bírósághoz rendőri brutalitás miatt; sok ügy kapott nyilvánosságot."

Ooo, ez most megint agyfassag. Tobbek kozott a Deak teren tortentek miatt is. Azok nem bekes tuntetok voltak. Meg pont a rohamosztagosok elol mentek-vagy felejuk az elkotott tankkal. Ott jartam az Erzsebet teren, mikor a kellemes incidens kezdodott- es furcsa mod semmi bajom nem lett, csak maceras volt a Dunatol meszzire kerulni, gurulos boronddel uszni nem tul egeszseges.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.25. 15:41:45

@Nikorene:
Oké, be van kamerázva. De mondjuk nem kell órákig várni ha rendőrt hívsz valahova. Illetve ha bemégy segítséget kérni, bízhatsz benne, hogy nem téged állnak Neki piszkálni.

dimitrij 2009.02.25. 15:48:24

hátnemtom, szerintem a közlekedési rendőrök elég ritkán szoktak tömeget oszlatni mondjuk a trafipaxukkal, vagy bármilyen más eszközükkel, az ugyanis egy másik egység a rendőrségen belül. ez a békés tüntetők oszlatása meg olyan politkai felhangot ad a posztnak, amire semmi szükség, szerintem, enélkül is mindenkinek meg van a véleménye a kormányról, annak teljesítményéről (pontosabban annak teljes hiányáról), meg a rendőrség megítélése is elég szar, alapból. viszont nem világos, hogy milyen továbbképzésről értekezik a levél írója? kapnak bármilyen képzést is a rendőrök? tényleg? meglepne...

107! 2009.02.25. 15:51:04

Mi ez a politikai maszlag??? Silent, Te nem ezért hoztad létre ezt az oldalt (ha jól tévedek) :-)

Ami a poszt "értelmes" részét illeti:
A kedves írónak volt szerencséje több ország rendőrségének munkáját tanulmányozni, akkor legyen szíves és tanulmányozza a törvényeket, amikből ők dolgoznak, vagy tanulmányozza a létszám kérdést, az anyagi és társadalmi megbecsülést... Mindent, ami meghatározza, hogy egy országnak milyen a rendőrsége. Sajnálom a szegény Németeket, nekik nincs FKF rt.-jük, hogy a rendőr takarítgat náluk...

Könnyű a szerencsétlen utcai lósz@rrugdosó rendőrt cseszegetni, aki egyre inkább két, három ember munkáját végzi fél fizetésért. Mit gondoltok, a feladat kevesebb attól, hogy x ezer fős létszámhiánnyal küszködik ez a szerencsétlen testület. Ja, hogy ez miért van? Kicsit feljebb kell szétnézni, hogy mije van, és mije nincs egy magyar rendőrnek.

Az oktatásról meg csak annyit, hogy majd meg lehet nézni a "szerződéses rendőreinket" (nyolc általánossal, meg ki tudja milyen előélettel) Szerencsétlen beintegrált határőröknek sem megy zökkenőmentesen a beilleszkedés, pedig ők legalább nagyjából ezt tanulták, akkor mit várunk majd az új gyorstalpalósainktól????

107! 2009.02.25. 15:56:08

@dimitrij:

Ez pont olyan szakma, mint a vízvezeték szerelő. Éppen úgy lehet jól és rosszul csinálni, a különbség, hogy a "csövest" Te választod, a veled intézkedő rendőrt viszont nem. Így azt kapod, ami jutott. Ha szerencséd van, akkor kifogsz egy normálisat. Aki még ha meg is büntet kulturáltan és intelligensen teszi. Ha meg nincs, akkor valami korrupt köcsögöt kapsz, ami alapján évekig megítéled az összes rendőrt.

Pepe83 (törölt) 2009.02.25. 15:57:28

@107!:
Azért nem pont olyan.
A vízvezeték szerelő kezében nincs hatalom, a rendőrében viszont annál több.

Nikorene 2009.02.25. 16:06:30

@newtehen: 107! leírt mindent, ami ezzel kapcsolatban eszembe jutott.

107! 2009.02.25. 16:15:54

@Pepe83:
És ha hibázik, le is csukhatják. A hatalom két élű fegyver!
Ha csábítóbb lenne a szakma, jobban meg lehetne válogatni a munkaerőt, minőségi javulás lenne. Csak nem értem, hogy ezt odafent miért nem látják. Lehet itt mindenféle "gyorsrendőrökkel" próbálkozni, de inkább jobb lett volna vigyázni az igazi vén szakikra, akiknek már minden a kisujjukban volt. Jó rendőr már csak az maradt, akinek ez az élete, viszont azoknak nagyon fáj, ha így beszélnek (összefoglalóan) a rendőrségről a selejtes társaik miatt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.25. 16:18:00

@107!:
"És ha hibázik, le is csukhatják. A hatalom két élű fegyver!"

Azért valljuk be, ilyenre elég ritka példa van...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.25. 16:20:03

@107!: Ok, a pénz és létszámhiány indok, de nem magyarázat.

Szerintem nem kért fel senki a helyzet kialakulásának indoklására, magyarázkodni meg nem a Te tiszted.

Bár, ha jobban belegondolok, talán több ilyen rendőr kéne, akit érdekel még a testületről alkotott vélemény.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.25. 16:22:44

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Ha mondjuk állatidomár vagyok, de rossz a fizetésem, akkor nem a nyulakat kezdem el rugdosni, hanem vagy felmondok, vagy elfogadom, hogy tanulni kellett volna.

107! 2009.02.25. 16:24:04

@newtehen:

Arra, hogy lecsukják, szerencsére igen. Csak szemléltetni szeretném, hogy a hatalom nem egy kiváltság, hanem egy komoly teher. Lehet, hogy ritkán csuknak le rendőrt, de például egy "Bántalmazás hivatalos eljárásban bcs" 80-100 ezer, még az ugyanilyen mértékű "Hivatalos személy elleni erőszak" 15-20 ezer. A bíróság szerint. (a számok csak viszonyítási alap, erről a kettőről tudom, hogy volt)

ex-dr. vuk 2009.02.25. 16:25:17

A "bekes tuntetok" nalam is kicsapta a biztositekot.

Kedves Posztiro!

Egyaltalan nem szamit bekesnek az, aki kukakat borogat, molotov koktelokat, kockakovet es sorosuveget dobal a rendorokre. Az minden csak nem bekes. Mar eleve az nem bekes, akinel molotov koktel van egyaltalan.

ex-dr. vuk 2009.02.25. 16:27:05

Ja, de amugy a tobbivel egyetertek, mert tuti, hogy harmadannyi ido lenne elvegezni 1-1 helyszinelest, mint amennyi valojaban. Feltakaritani pedig lehet, hogy a vetkesnek kellene egy koccanasnal, nem a rendornek (mar ha tud jarni meg minden).

107! 2009.02.25. 16:33:26

@newtehen:

Ez igen kedves beszólás volt. Mond meg, ha nem szeretnél ész érvekkel vitázni, mert akkor nem reagálok a barátságos írásaidra.

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

Amiért én itt vagyok, és válaszolok a nem éppen kellemes kérdésekre, az pontosan az, hogy legyen esélyetek kicsit nektek is belelátni a háttérinformációkba. Az is egy megoldás, hogy Te azt mondod: "nem érdekel hogy, de legyen rend". Csak ettől még nem oldódik meg semmi. A legegyszerűbb azokra haragudni, akik az utcán vannak.

Pepe83 (törölt) 2009.02.25. 16:37:42

@107!:
Azt te sem tagadhatod, hogy a közlekedési rendőrök nagy része zsebre dolgozik és a vezetés is úgy küldi ki pl. sebességet mérni a közrendőröket, hogy minél több bevételre tegyenek szert.

Az még hozzá tartozik, hogy ha ezen a hozzálláson változtatnának akkor nekem egy szavam sem lenne a rendőrségre.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.25. 16:40:19

@107!:

Ez nem észérv vagy nem észérv kérdése. Nincs olyan, hogy parancsot teljesítek, vagy ez a rendőr dolga (mint pld a kétgyerekes nővel előkerestetni a tartalékégőt egy olyn kocsiban, aho csak szakszervíz cserél izzót)
Mindenki eldöntheti, hogy milyen urat szolgál, senki mellett nem áll ott pisztollyal valaki, hogy : Na te most akkor is rendőrnek mégy, ha kevés a fizetés.

107! 2009.02.25. 16:43:16

@Pepe83:

Éppen az említett csoport tagja vagyok, és nyugodt szívvel állítom, hogy nem vagyok hajlandó a becsületemet rongyos 5-10, de még 100 ezer forintért sem eladni. Nem mondom, hogy nincs ilyen, de ha csak a saját alosztályomon szétnézek, akkor is azt mondom, hogy nem a nagy része, akit érint ez a feltételezés.

Azzal tisztában vagy, mit is jelent az, hogy közlekedési rendőr??? (nem rosszindulatból kérdezem)

107! 2009.02.25. 16:44:44

@newtehen:

Látom nem nagyon fogod fel, amit írok. A példa meg amit felhoztál... inkább hagyjuk!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.25. 16:49:53

@107!:
Szerintem Te nem érted, hogy én mit írok.
Lássuk be, tényleg: Olyan, hogy bűnüldözés nem létezik. Nem kerülnek elő lopott kocsik, ha valami extra nagy bűncselekmény van, akkor a nyomravezető díjának kiszabásánál meg is áll a dolog, a közbiztonságról ne is beszéljünk. A tüntetésen való részvételeket most hagyjuk, de ezen kívül tényleg csak ez látszik, hogy a rendőrség mai feladata gyakorlatilag a közlekedők sarcolása. Magyarul: Baksisszedés.
Ezt lehet szépítgetni, meg idealizálni, de a tény az tény.

Pepe83 (törölt) 2009.02.25. 16:51:26

@107!:
"Éppen az említett csoport tagja vagyok"

....akkor kérlek áruld el nekem: miért mértek szinte csak olyan útszakaszon sebességet ahol a korlátozást semmi (de semmi az ég világon) nem indokolja??????

Nem vagyok szakmabeli, én úgy gondolom, hogy azokat a rendőröket nevezhetjük közlekedési rendőröknek, aki a közlekedési szabálysértésekkel foglalkoznak.

Azt pedig, hogy a rendőrök zsebre dolgoznak a saját, a rokonaim és az ismerőseim tapasztalatából szűrtem le.

107! 2009.02.25. 17:03:49

@Pepe83:

A trafihoz nem tudok hozzászólni, az egy még szűkebb csoport. Bár a véleményem az, hogy Budapest területén még csak indokolt helyen láttam kint. Amúgy meg ezt előre meghatározzák, hogy hová kell kiállni. Másrészt az nem az állampolgárok megítélésére van bízva, hogy hol kell és hol nem kell betartani a sebességhatárokat.

Itt a fő gond. Szerinted (és a legtöbb ember szerint) az a közlekedési rendőr, aki az autókkal foglalkozik. Pedig ez tévedés. Egy közlekedési rendőrt onnan ismersz meg, hogy fehér öv, fehér pisztolytáska, fehér tányérsapka van rajta. (plusz a karjelvény is árulkodik róla BRFK szinten) Így ha téged leszednek zsebre az útszélén (az is bűnelkövető, aki adja, nem csak aki kéri), akkor még az nem biztos hogy közlekedési volt. Mivel a közrendes állomány tagjai is intézkednek gépkocsikkal szemben...

Ami a korrupciót illeti tisztában vagyok a helyzettel. Engem is próbáltak már mondvacsinált szabálysértéssel megkönnyíteni. Erre sajnos csak egyetlen megoldás van, de most éppen nem arrafelé haladunk. (utalnék itt a fentebb leírt minőségjavulásra)

Egy biztos: az a kollégám, aki zsebre dolgozik mocskolja az én egyenruhámat is, de ez ellen én nem tudok tenni. :-(

Pepe83 (törölt) 2009.02.25. 17:17:44

@107!:
Őszinte leszek hozzád: amikor engem egy lakott területen kívül kint felejtett 50 km/h korlátozó tábla miatt megbüntet egy rendőr mert 70-el mentem akkor a legkevésbé az érdekel, hogy milyen színű az öve és a sapkája.
Ez most kissé gúnyosra sikerült:)))

107! 2009.02.25. 17:42:23

@Pepe83:

Értem én, hogy mire célzol. Ezen kívül történt még veled szemben intézkedés? Csak azért kérdezem, mert egy átlag ember, ha nem renitens közlekedő, akkor elég ritkán kerül rendőr keze közé. Mondjuk két három évente egyszer, így nagyon fontos, hogy az az egy milyen benyomást keltett.
Az indokolt, vagy indokolatlan korlátozásba ne mennyünk bele, viszont az tény, hogy nem az éppen trafizó kolléga kedvére van bízva, hogy hová álljon.

(azért a tányérsapka és a baseball sapkának csúfolt ocsmányság között van különbség, persze ha valaki mérges, akkor nem biztos? hogy észreveszi) :-))

Pepe83 (törölt) 2009.02.25. 18:37:34

@107!:
Főleg éjjel szoktak megállítani a rendőrök és eddig szerencsére nem ért semmilyen attrocitás, párszor próbáltak lehúzni amikor nem követtem el semmit, amikor pedig tényleg hibáztam akkor egy kis pénz mindig segített.

Ami miatt dühös vagyok az tényleg csak az a mentalitás, hogy olyan helyen mérjünk ahol biztos beleszalad valaki a trafiba. Ennyi. Mindegy, hogy kinek a döntése.

107! 2009.02.25. 18:42:08

@bobeszedulacika:

Kösz, de nem vagyok rászorulva!

Krisi 2009.02.25. 19:10:34

Kedves posztíró, feltenném neked az ultimate kérdést:
Nem vagy te ekkicsit kabbeafaszom?

Mióta békés tüntető az, aki autókat gyújt fel, molotov koktélt és macskakövet dobál a rendőrökre? Vagy ha ilyen a békés, akkor milyen az agresszív?

Amúgy a többi részére reagálva: te biztos tudod, hogyan kell forgalmat irányítani, örülök neki, akkor menj el forgalomirányítónak. De szerintem semmit sem tudsz róla, szóval okosabb maradtál volna, ha csöndben maradsz.

fullerg 2009.02.25. 20:39:56

Nem igazán értem, mi ez a nagy ellenszenv a rendőrökkel szemben.
Aki azt mondja, hogy a rendőrök buták, korruptak, bunkók, azok valószínűleg nem emlékeznek a 20-25 évvel ezelőtti állapotokra.
Tohonya, elhízott, tapló, korrupt rendőrök sokaságával lehetett az utcán találkozni. Természetesen nem mindegyik volt akkor sem az. Ma viszont többnyire, fiatal, vékony, vagy sportos alkatú, udvarias rendőrökkel találkozunk többnyire.
Legalábbis én Büntettek is meg párszor, mindig jogosan, és általában a lehető legkisebb összegekre, és ekkor sem voltak, sem fölényeskedők, sem sértőek.
Sosem próbáltam egyet sem megkenni, de nem is céloztak rá.
Az utóbbi időben nem is vettek fel bárkit az állományba.
Munkáját rosszul végző, korrupt munkaerő minden területen van, csak az általában kevésbé észrevehető. Mindenki szétnézhet saját területén.
Mielőtt bárki azzal támadna, hogy miért védem a mundért, nem vagyok rendőr, nem is voltam. De nem tetszik, ha általánosítanak, és hamis képet próbálnak kialakítani az emberek egy olyan szakma képviselői ellen akik elsősorban értünk és nem ellenünk teszik a dolgukat.
Aki ennyire semmibe veszi őket az miért vár tőlük bármiféle jóindulatot is?
Azt mindenki elfelejti, hogy a jogszabályokat nem az utcán posztoló rendőr alkotja, de még csak nem is az irodában dolgozó törzsfőnök, mégis mindenki őket szidja mindenért.

107! 2009.02.25. 20:48:52

@gfuller:

Köszönjük, jó ilyet is hallani (olvasni)! :-)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.25. 21:01:10

@107!: Csak én futottam bele ma egy rakás rendőrbe, vagy többen vannak már most az utcákon Bp-n? Legalább tíz rendőrautót láttam menet közben. Én örülök neki, sokkal több rendőr kéne, akik betartatják a szabályokat és rendet tartanak.

107! 2009.02.25. 21:05:36

@SilentSound:

Igen, ma látványosnak kellett lenni!!! Semmivel sem vagyunk többen, csak a lényegi munka terhére jól láthatónak kellett inkább lenni.

fzs.1933 2009.02.25. 21:10:04

Azért a kedves lakosságnak sem ártana egy továbbképzés.
Mondjuk felelősségvállalásból, vagy jogkövetésből, stb.
Egyébként a rendőrség állapota nem feltétlenül önmagától olyan, amilyen. Talán az állam és a állampolgárok ugyananyira felelősek...
Egy kicsit magunkba nézhetnénk!

szaGértő 2009.02.25. 21:16:06

@107!: Hát azért egy 120 kilós régi rendőr láthatóbb volt, mint egy 20 éves sportos...

Legalábbis jobban kitakarta az út szélét. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.25. 21:21:49

Srácok, ezzel az a baj, hogy a politikai nyomás irtózatos (lásd a cigánybűnözés letagadása - amikor rendőröket vernek!!! - és a bűnözők mosdatása a "fajvédők" tollain át) a rendőrségen belül és a (rendőri) vezetésre alkalmatlan vezérkaruk pedig nem ritkán szoros kapcsolatokat ápol bűnöző (maffia és fehérgalléros) körökkel. Ők irányítanak, hazudoznak és elvitetik a 107! típusú normális, jó rendőrökkel a balhét. Hát nem érdekes, hogy mindig százados alattiak buknak csak?

Senkinek nem tűnik fel?

Az sem, hogy a Rendőrségnek adnak +2 milliárdot (nevetséges), miközben az APEH léhűtői 16.3 milliárd forintnyi extra jutalom zsebpénzt? Meg 7 milliárdért irodabútort, baszd meg?! Két év alatt elkopott a nagy népnyúzásban?

Már csak egy kérdés maradt, hogy a Határőrség (félig alkalmatlan) állományának a Rendőrséghez csapása után hogy a faszban kevés a rendőr? Jó, Bújkáló Beteg Görényi és bűnbandája nem hiányzik, mert ugye ők előre gyorsan lenyugdíjazták magukat, de a többiek hol vannak?!

107! 2009.02.25. 21:37:49

@KuKori:

Nem azt mondanám, hogy alkalmatlan, csak nem ezt tanulták. Nekem is kellene értenem mindenféle bevándorlási törvényhez, meg vízumhoz, de nem értek, mert én nem ezt tanultam. De majd a szerződéses rendőrök! De jó lesz!

@szaGértő:

Azért valljuk be, az őskövület primitív rendőrnek nagyobb volt a tekintélye. Főleg azért, mert ha kiosztott a soron egy pár egészséges maflást, senki nem vonta kérdőre, hogy miért tette. Számtalan legenda él kisfalumban a helyi erőkről, sheriffről amiket ma már nem lehetne létrehozni, mert hamar az ügyészségen végződne.

dieselsuxx 2009.02.26. 00:04:51

postoloval egyetertunk.
akinek nem tetszik: el lehet menni...

Bladika 2009.02.26. 00:57:18

@107!: Nem annyira témába vág de talán mégis, majd utána elmondom a konkrét történetet és akkor kicsit ide stimmel a dolog.
Szóval tőled kérdezném, mert azt hiszem ezt te vágod, az lenne a kérdésem, hogy megbüntethet-e a rendőr, ha én autót vezetek és a következő okmányok vannak csak nálam (kivétel az autó papírok):

Jogosítvány+lakcímigazoló

(tehát nincs nálam személyi)

Mert ugye gyalogosként Jogsi+lakcímig=személyazonosító okmány

beste 2009.02.26. 05:42:45

@107!: én eddig mindig (na jó egy kivételével, de az megszívta) normálisat fogtam ki. Köszönni tudó, mondatokat értelmesen megfogalmazó, és maximálisan udvarias fickókat.

beste 2009.02.26. 05:45:48

@107!: csak jelzem: a korrupcióhoz minimum két fél kell... tehát ha a becstelen, aljas, gonosz rendőrbácsi korrumpálható, akkor mit kell mondani a másik félről???

Johnny M. 2009.02.26. 09:26:50

@107!:

"Az oktatásról meg csak annyit, hogy majd meg lehet nézni a "szerződéses rendőreinket" (nyolc általánossal, meg ki tudja milyen előélettel)"

Na pont erről van szó!

www.origo.hu/itthon/20080430-megrohamoztak-a-rendorjeloltek-a-brfk-uj-toborzo-irodajat.html

"Sokan azért nem felelnek meg, mert túlkorosak - a felső korhatár 33 év - , vagy mert túlképzettek. Szép számmal jöttek a toborzásra diplomások, de a BRFK-nak most nem tisztekre van szüksége. A felsőfokú végzettséggel rendelkezőknek egyébként belső továbbképzésen kell átesniük, őket a rendőrség humánpolitikai osztályára szokták továbbküldeni, de nem biztatják őket. "Diplomásokból akkora a túljelentkezés, hogy azt szoktam mondani: innen a Gellért-hegyig állna a sor" - mondta Pörge Lajos."

Szóval akinek felsőfokú végzettsége van, ha akarna el sem mehetne egy szimpla közlekedési vagy mezei rendőrnek. Mi ez ha nem diszkrimináció? :)
Tehát ne csodálkozzon senki az új feltörekvő 8 általánost végzett rendőrgeneráción. Mi lesz itt még...

j311 2009.02.26. 09:27:58

Kicsit helyeslem a traffipaxot kicsit nem.
Naponta járok át egy 2x2 sávos úton. Forgalom nagy. Gyalogosoknak lámpa van, de működése esetleges. Ha rossz az idő nem működik. Nem működik esőben, hóban, ködben vagy általában amikor rosszak a látási viszonyok.
Ja igen, ez a legközelebbi villamosmegálló a közeli általános és középiskolához, tehát sok gyerek is van.

Autósok a kitáblázott 60 helyett 70-80-nal, át a zebrán is, meg a piroson is.

Erre az útra 2 dolog kellene:
- sebességméréses fényképezés
- piroson áthajtó autósok fényképezése és büntetése.

Ha máshogy nem megy, akkor 30-50-100k HUF-os csekkekkel kell tanítani az autóst.
És sajnos nagyon úgy néz ki, hogy még ezeknek a bírságoknak sincs elrettentő hatása.

PitBuli 2009.02.26. 09:27:58

A rendőr néha postáskodik is, a minap bírósági idézést hoztak ki. Az eredeti címünkről elköltöztünk, az idézés ilyenkor átkerül a rendőrökhöz, nekik van joguk kideríteni hol a bánatban vagy most, és aztán kihozzák az idézést az új címre. Persze a frászt hozták ránk, hogy mi a szösz az, amivel a rendőrség keres...

Nikorene 2009.02.26. 09:41:17

@Johnny M.: sztem törvény szabályozza, hogy a rendőrségnél diplomásból tiszt lehet csak, de lehet rosszul tudom.

Johnny M. 2009.02.26. 11:13:35

@Nikorene:

Akkor törvénybe iktatott diszkrimináció :)

De nem csak az lehet tiszt aki elvégzi a rendőrtiszti fősulit? És aki teszem azt nem akar már főiskolán tovább tanulni de van már egy felsőfokú végzettsége, azt meg elhajtják a g*cibe? Murisan hangzik.
Olyan ez kb mint azok az álláshirdetések ahol kikötik hogy bizonyos munkakörökre (pl. hitelügyintézésre) csak nőket vesznek fel, holott bárki el tudná végezni nemtől függetlenül. Vagy elmész a bányába hogy szeretnél követ fejteni mert nem tudsz éppen jobbat, erre közlik hogy mivel diplomás vagy neked azt nem szabad ám, húzz a francba :D

107! 2009.02.26. 17:31:47

@Bladika:

Ha kártya formátumú a jogsi, akkor az elején jelzett dátumig alkalmas személyazonosság megállapítására. Tehát ebben az esetben igaz az állításod. A régebbi "lapozgatós" jogsira ez nem igaz.

@beste:
Nem egészen értem! Szerintem mind a kettő elítélendő. A rendőr esetében azért rosszabb, mert a törvényt képviseli, de akkor sincs egyik a másik nélkül. Elhiheted, hogy én jobban utálom a korrupt zsarukat, mint egy átlag állampolgár, ugyanis az én egyenruhámat is mocskolják.

@Johnny M.:

Szerintem erre egyszerű a magyarázat. Egy diplomásnak többet kell fizetni, mint egy kevésbé iskolázottnak. Hivatásosoknál külön pótlék van rá (nem is kicsi szorzóval)
Amúgy mindenkinek jobb lenne, ha megfelelő szintű embereket vennének fel, csak félek tőle, hogy nem így lesz.
Ugyanakkor kíváncsi leszek a bérezésükre is. Nálunk a közalkalmazottak (szépen mondva polgári alkalmazottak) 75-80, puncsos helyen talán 90 ezer forint körül kapnak. Csodálkozom rajta, hogy még van ilyen munkaerő.

Bladika 2009.02.26. 20:55:58

@107!: Na ez volt a problémám nekem is! Kártyás jogsi+lakcímigazoló volt nálam és megakart büntetni a rendőr!

A párbeszéd kb.:

"Ez így nem lesz jó!"
"Mi?"
"Kérek egy személyi igazolványt is!"
"Az nincs nálam, de a jogsi+lakcím az annak számít!"
"Nem!"
"De én úgy tudom!"
"Ne akarja megmagyarázni!"
"Nem magyarázom meg, de akkor is el kell fogadnia!"

Oda hozza a jogszabályt egy jó vastag könyvet és mutatja az erre vonatkozó részt!

"Ide van írva, hogy személyazonosító okmány plusz jogosítvány!"

"Igen,de nem az, hogy személyi igazolvány, hanem okmány és a kettő együtt, személyi azonosító okmány!"

(innen tegez)

"Ne próbálj okosabb lenni, mert úgy sem vagy!"

Arról már nem is kezdtem el vele vitatkozni, hogy mi a különbség a "vagy" és az "és" kapcsolat között, innen vágtam, hogy fölösleges,mert csak rosszul jöhetek ebből ki, szóval mondtam neki, hogy legyen szíves megírni a feljelentést és írja bele, hogy volt nálam plasztik jogosítvány+lakcímigazoló kártya.

Erre mondja, hogy nem akar megbüntetni, csak nem szereti, ha okosnak hiszik magukat az emberek abban amit nem tudnak és okoskodnak és tanuljam meg, hogy nálam kell lennie!

Mondtam, hogy jó máskor úgy lesz, elköszöntünk, jó utat stb.

Egyébként mindig nálam van minden papír, de akkor valahogy kimaradt!

De szerintem ez elég vicces volt!

B.GY. 2009.02.26. 22:17:00

Bladika!Hordjál magadnál mindent,mert ugyis a szervnek van igaza:)Jó hogy azt nem mondta,hogy jól van igazad van,de akkor ellenőrizzük a gumiprofil mélységet,vagy az izzókészletet stb.Aztán ha minden rendben van,akkor is ott baszod a rezet vagy fél órát.Én soha nem vitatkoztam velük.Ha azt mondja kék a fű és zöld az ég,akkor az úgy is van:)

beste 2009.02.27. 06:36:15

@107!: na pont erről beszéltem... :-)
csak nem ment át a hangsúly...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása