Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kézből telefonálni veszélyes!

2009.03.07. 12:03 :: SilentSound

Annak ellenére, hogy feltalálták egy ideje a headset-et meg a hiangosítót, TG azt vette észre, hogy egy rakás ember kézből telefonál vezetés közben. Akárki akármit mond, ez nem csak azért veszélyes, mert eltereli a figyelmet, hanem mert egy esetlegesen balesetet is könnyebb úgy elkerülni, ha bármelyik irányba el tudjuk rántani a kormányt és a megfelelő ponton vissza is tudjuk fordítani. Tényleg olyan marha nehéz dolog a fülülnkre akasztani egy ilyen kis kütyüt és hívás esetén megnyomni rajta egy gombot? Nektek mi a véleményetek?

Ma olyat láttam, ami nálam is kiverte a biztosítékot, pedig nem nagyon szoktam irogatni blogokra (csak olvasom őket). Helyszín az M3 beveztő szaksz, Szerencs utca után.

Résztvevők: „A” gépjármű középkategóriás francia autó, vezető telefonál, telefon kézben. „B” gépjármű felső kategóriás japán autó, láthatóan külföldi (japán, kinai, vietnámi, stb) vezetővel, magyar rendszám, telefonál. Az autó hátulján mozgássérült matrica.

Helyzet: „A” gépjármű belső sávban halad kb 75-80 km/h-val (80 a megengedett). „B” gépjármű mögötte 5 cm-re, dudál, villog, indexel. Mellettük senki. És ez így ment a Szerencs utcától a Kacsóh Pongrác útig.

Slusszpoén: „A” gépjármű, a BVSC uszoda magasságában dupla sávváltással kiment a legszélső sávba, majd elment a liget felé, „B” gépjármű életveszélyes sávváltással, 1 m-re a felüljáró kezdetétől a járműfrgalom elől elzárt területen keresztül bevágott a középső sávba majd ment a Hungária-Lágymányosi híd irányába.

Kérdések:
B nem tudta, hogy ez már nem autópálya, tehát párhuzamos közlekedés van?

A nem tudta hogy merre fog menni és ezért váltott sávot az utolsó percben?

A és B nem tudta, hogy nem lehet vezetés közben telefonálni?

B nem csak mozgássérült volt, hanem agykárosodott is?

+ kérdés + pontért: Ha B bal kézben fogta a telefont (amit láttam) akkor vajon hogyan dudált és villogott egyszerre?

Ui.: Kicsivel később a Kis Stáció utcában egy barom a parkoló autók közül index nélkül kivágott elém egy bajor csodaménnel. Gondoltam siess, én úgyis lefordulok a következő utcánál. Erre ő két hellyel előrébb elkezdek parkolni, iszonyú rutionosan percekig. Mikor elhaladtam mellette akkor vettem észre, hogy „B” nagy haverja lehetett, ha értitek mire gondolok.

87 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2009.03.07. 12:19:49

ez mindennapos pesten, mi ebben az újdonság?
plusz pontért persze...

kamushamus 2009.03.07. 12:37:07

Ez a B=BAROM?
A=AGYATLANBAROM?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.07. 12:55:20

Bevallom férfiasan én is szoktam telefonálni vezetés közben.
Amíg nem volt bluttuszom, addig anélkül telefonáltam, amikor meg lett, akkor is egy darabig vezetés közben kézbentartott telefonnal, mert úgy kevésbé vonta el a figyelmet.
Aztán azóta megszokat.

Persze, ez nagyon veszélyes.
Főleg az olyanoknak, akiknek gondot okoz egyszerre sétálni és rágógumizni.

A postíró valószínű dudálni és villogni sem tud egyszerre, nem ám telefonálni is eközben a bonyolult dolgok mellett.
Valszleg ezért a telefonáláson akadt ki.

cavinton 2009.03.07. 12:57:43

Silent

Neked találták ki a BKV-t. :)

Astronomy Domine 2009.03.07. 13:05:35

@kolbászoszsömle:
Jó nagy hülye vagy te is, de legalább férfiasan vezetsz.

mohusssska 2009.03.07. 13:08:09

én azon röhögök h a sok fasz akinek ien felsőkategóriás autója van azis így nyomja h lásák mien telója van v mittom én

de a vicc az az h azokba a verdákba olyan kihangosító rendszerek vannak h csak na...szóval simán tudna ugyis telózni....

Riska 2009.03.07. 13:19:22

Amennyiben felsőkategóriás japán autó (toyota vagy lexus) volt, azokban rendre van bluetooth kihangosító. Persze a kockának annyi agykapacitása nincs hogy elolvassa a kézikönyvet hogy hogyan kell beállítani, mert ő a király akinek nemár egy szaros kézikönyv mondja meg a frankót. Aztán nyomogat összevissza mindent, rájön hogy nem megy, és leszarja.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.03.07. 13:28:17

akkor én is idebököm az éjszakai sztorit... a klauzálból fordulok jobbra a wesselényibe kb hajnali 3kor.. következő sarok után az utca jobb oldaláról, egy 1.5 tonnás dobozos mögül index nélkül kitalat elém egy szakadt xar fehér astra, majdnem telibevertem, ennek ellenére, hogy 30al se jöttem... elindul a csóka 20al! így mentünk végig a zsinagógáig... ott van ugyebár balra-jobbra kanyarodó sáv (újabban felfestették) persze a paraszt megy tovább középen... rádudálok... megáll... kiugrik két vasággyal 45 kilós veréb, a jobb oldali idejön benyúl a zsebébe és köszönés helyett előhúz egy nyakbaakasztós rendőrigazolványt és felteszi a kérdést, "miért kellett dudálni" hirtelen köpni-nyelni nem tudtam... mondom neki, talán nem kéne az út közepén menni és akkor nem kéne dudálni... mögöttem 4-5 kocsi vár, hiába na, 5-600 méter alatt, csak sikerült egy kisebb sort összeszedni... mondja a csóka, hogy nem kéne tán dudálni... na itt szedtem össze magam félig, azt közöltem, hogy talán nem hússzal kéne menni (gps végig 20-21en ugrált), mert van ám indokolatlanul lassú haladás is... ekkor elindult vissza a kocsihoz azt még oda vakkantotta, "hogy márpedig indokolt volt" hát jah...

persze hogy indokolt volt! kitolat elém a parasztja, annyi vér nincs benne, hogy feltegye a kezét vagy villantson (tényleg itt miért nem ugrott ki a félcédulájával, hogy bocs!?) ezek után gondolom meglátta, hogy milyen kocsi megy mögötte, na akkor hadd szopassuk a kisköcsögöt... érdekes ez a kresz-értelmezés!

valami lepukkant rozsdás jelleg nélküli astra volt... valami DPL vagy DPTs rendszámmal... remélem ráismer valamelyik kollegája vagy parancsnoka...

nem baj lassan bekerül a kocsiba kamera, kíváncsi leszek, ha az ilyen anyagot megkapja parancsnoka, akkor mit fog mondani...

***köp egyet...

bobeszedulacika 2009.03.07. 13:57:17

@RosszQtya: hát vér az benned sem volt!!!
mert ha lett volna ki szálsz ,oszt belevered a fejébe a közlekedési szabályokat, oszt nem itt írogatsz.
a két utolsó be kezdés meg teljesen értelmetlen!!!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.03.07. 14:01:42

Mennyivel veszélytelenebb sonkászsömlét zabálni vezetés közben, vagy épp bagózni, mint mobilozni? Mert semennyivel - oszt mégsem tilos.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.03.07. 14:04:12

bobeszedulacika 2009.03.07. 13:57:17

értem... nálad az a megoldás, hogyha bármilyen faszság ér, akkor kiszállsz és elvered az illetőt?

remek.. neked meg az egész írásod... én nem verném nagy dobra, hogy ostoba verekedős állat vagyok... de hát kinek a pap, kinek a papné, kinek meg a paplan...

Krisi 2009.03.07. 14:05:40

Nekem is kedvenc témám ez, a jóöreg kézbentartott mobil.

Akkor a legveszélyesebb, ha fiatal nő vagy anyuka társul hozzá terepjáróval: egyik kezében telefon, másikkal sminkeli magát, aztán amikor majdnem kivasal, akkor csak annyit mond, hogy "bocsi, nem láttalak!"

Persze, hogy nem láttál hülye retardált kurva, mert rohadtul másra figyeltél!

Már elnézést a kirohanásomért, de nem egy ilyen hölgy lapított már ki. Mert a tízmilliós kocsiban már kihangosítóra nem maradt pénz.


Azon meg nemrég tűnődtem el, hogy valjon az autóban kézbentartott mobillal beszélő idióták milyen ügyben telefonálhatnak? Szerintem a 90%-uk simán olyan ügyben, amit simán el lehetne intézni egy "majd ha hazaérek megbeszéljük" mondattal. Ha meg tényleg életbevágóan fontos hívás, akkor addig félrehúzódik.

Waka · http://blogkocsma.blog.hu/ 2009.03.07. 14:08:14

A és B nem tudta, hogy nem lehet vezetés közben telefonálni?
Tévedés.
Vezetés közben nem lehet szőlőt kapálni, rúdugrani, disznót vágni, elefánttal gargalizálni stb. Szóval olyasmivel foglalatoskodni, ami nem fér bele a vezetőfülkébe, vagy a kocsiba.
Vezetés közben lehet telefonálni. Csak nem szabad azt kézben tartott telefonnal tenni.

Krisi 2009.03.07. 14:08:22

Mármint nem egy ilyen hölgy lapított már ki majdnem. Nem ártana átolvasni, mielőtt beküldöm :)

bobeszedulacika: legközelebb ha hasonló helyzetbe kerülsz, akkor nyugodtan üsd meg mindkét rendőrt, legalább lecsuknak hivatalos személy elleni erőszak miatt, mindenkinek jobb lesz.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.07. 14:13:52

@Krisi: Ha valaki nem figyel, akkor az nem azért van, mert a kezében van a mobilja.
A mobil csak látszik.
Arra rá lehet fogni, hogy biztos az miatt hülye, holott nem. Magától az...

bobeszedulacika 2009.03.07. 14:19:47

@RosszQtya: hidd el nem vagyok.persze messziről jött ember azt mond amit akar,de ez az igazság.
de azt irod: 2x45 kg vasággyal,és mégis hagytál magadnak beugatni,szóval ezert irtam azt hiszem ez érthető.
épp tegnap zuztam le egy tolakodó idiótát,vagyis nem volt teljesen idióta mert nem rontotta a helyzetét azzal ,hogy rendőrt hiv(volt kicsi esze)

M. Péter 2009.03.07. 14:26:08

Maga is a telefonalas is noveli a veszelyt, mert elvonja a vezeto figyelmet, meg ha a torveny nem is tiltja.

ChPh 2009.03.07. 14:29:56

pff, már én is be akarok szerezni egy értelmes kékfogas fejszettet :D
Addig marad a madzagos, vagy az asszony a jobb1en :D

Бабаяга 2009.03.07. 14:37:35

Na ja gyerekek, honnan is telne egy headsettre, vagy netán egy blúcuccra, miután megvesztegette a körzeti orvost, hogy ne kelljen fizetni a parkolásért, és az autót megvenni is drága volt.
A másik, így legalább van egy kis izgalom a dologban. Nem egy emberke írta már le itt a blogban, hogy ő az adrenalint szereti a vezetésben. Csak az a gond, hogy nem mindenki szórakozásból vezet.
Nekem nincs menő kocsim, sőt csoda telefonom se, de már nyolc éve van minden mobcsómhoz fülesem.

egymilliopicikrisztus 2009.03.07. 14:39:19

Na most bárki azt hiszi, hogy a vezetés közbeni telefonálás head-settel biztonságosabb, mint egyébként, az téved. Az egész rendszer arra van kitalálva, hogy te, kedves autós kötelezően megvegyél a telefonod mellé egy tök felesleges másik kütyüt, annak tartóját, csatlakozóját, meg miegyebet, mert mi gyártjuk és lobbynk segítségével elértük, hogy kötelező legyen. Te meg, ha a kezedbe mered venni vezetés közben, akkor baromira büntethetlek a megvett állami erőszakszervezet által. Csak, hogy ne érezd magad jól a bőrödben.
Ne jöjjön nekem senki olyan maszlaggal, hogy a kézben tartott telefon miatt nem tekeredik a kormány! A telefonálás, bárhogy is van a készülék akár kézben, akár nem megosztja a vezető figyelmét, és a reakcióidő ilyeténképpeni csökkenése miatt tök mindegy, hogy hány kézzel markolja a kormányt. A veszélyhelyzetek kivédésének egyébként ez csak az egyik eleme. Az nagyon sok körülmény összhatása, pl. a vezető rutinja, fáradtsága, esetleget betegsége, gyógyszer, vagy egyéb szer függősége, a gépkocsi ismertsége, a benne megszerzett rutin, annak műszaki állapota, a szállított személyek viselkedése, több anyós picsogása, az autórádió és még a telefonálás is.

Paleee 2009.03.07. 14:47:18

Komolyan, ezt én is nagyon rühellem... nem kell csillivilli blútúsz hedszet vagy autós kihangosító, lófaszt!

A megoldást ezer éve kitalálták, egyszerű headset ("James Bond kit", Egy fejhallgató és egy csiptethetős mikrofon kábelen), 2000 Ft alatt meg lehet kapni, és nem is nehéz használni. Vagy ahogy haverom csinálja, megcsörren a telefon, felveszi, kihangosítja - mert a legtöbb telefonban azt is lehet - és beszél.

De mikor a maroktelefon az arcába szorítva a sok majomnak, persze indexelni elfelejtenek, egy kézzel nem is mondig lehet, én meg találjam ki, hogy mi a faszt akar amikor húzódik le jobbra...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.07. 14:50:38

@Laca:

Én nem vagyok nagy összesküvés-elmélet párti, de abban, amit itt leírsz, teljesen biztos vagyok.

bobeszedulacika 2009.03.07. 15:01:56

@Krisi: de ezt nem értem hogy kerul ide a rendőr?????????????
légyszíves.

Forest (törölt) 2009.03.07. 15:11:13

@Laca: Így igaz. Kiterjesztve ezt a nagy népszerűségnek örvendő, egyben tökfelesleges, viszont az autó feltörési kockázatát (rendőrségi infó) már a tartója látványa miatt is a többszörösére emelő navigációs készülékkel is. Hiába van tartóban a kütyü, ha nincs kikapcsolva a figyelem jelentős részét leköti.
De milyen fasza, és már negyvenért lehet trendizni.
Nekem senki ne mondja hogy meg lenne halva navi nélkül..
Ok, kamionosnak külföldi depóhoz navigálni tökéletes. Azon kívül?

Zsola777 2009.03.07. 15:11:13

Nem igaz, hogy még a cikkíró sem tudja, hogy mi a párhuzamos közlekedés.
A JOBBRA TARTS jelentése az, hogy a külső sávban kell haladnod, ha ebben más jármű/tárgy stb. nem akadályoz. Ennek semmi köze az autópályához.
Mellesleg mostanság szerelték fel az M3-M0 környékén a táblákat, ahol "Jobbról előzni tilos" felirat szerepel. No, én ezt kiegészíteném a "Jobbra tarts" felirattal is.

A fenti helyzetre is illik: egy balesethez két hülye kell.

B a könyökével dudált, vagy francia autója volt, ahol az index vége a duda - enyém a plusz pont? :)

Hellisfitar 2009.03.07. 15:14:15

"Helyszín az M3 beveztő szaksz, Szerencs utca után."

Ahogy az a freud-i elszólás kitört... :))
De úgy is van.

Tyrannosaurus Text 2009.03.07. 15:26:48

OFF:
"A és B nem tudta, hogy nem lehet vezetés közben telefonálni?"

Képzeld lehet. Különben ők sem tették volna.
Hogy NEM SZABAD, az teljesen más kérdés.

Hozzáteszem, nemcsak neked, de a magyar média szereplők jó részének is szüksége lenne egy pár magyar nyelvleckére.

Hellisfitar 2009.03.07. 15:30:43

@Zsola777: Felsőkategóriás japán autó. Még nem a tiéd.

Zsola777 2009.03.07. 15:35:55

@Hellisfitar: Igaz, nekem középkategóriás, régi japán van. Nem is akarok felsőkategóriásat.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.07. 15:39:55

Tudom értékelni a kézből telefonálókat.

Én tök képtelen lennék egy kézzel csinálni mindent, kicsit húz is balra a gép (ugye azok a csodás magyar utak rajtahagyták a futóművön a nyomukat) meg aztán figyelni sem tudnék mindenre, érdekes módon valahogy több processzoridőt köt le az agyamból a telefon mint a sima dumálás.

Headsettel viszont semmi gondom nincs, csak városban rövid utakra nem dugom a fülembe.

Amúgy meg mindent egybevéve, kézből telefonálni vezetés közben sztem életveszélyes.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.07. 15:41:49

@ColT: Ja jut eszembe, mivel nem tudnék odafigyelni a forgalomra miközben telefonálok, nem is teszem. Lehet bénázni meg oserezni de én legalább nem akarom a saját korlátaimat túllépni, és aztán bután nézni amikor a gyalogos az autó alá kerül hogy ez honnan jött.

Hellisfitar 2009.03.07. 15:42:11

@Zsola777: Mé'? Ha kihúzod a szemed, és dudálva-villogva nyomod az előtted telefonálót az emhármason, akkor híres is lehetsz... :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.07. 15:47:07

@Zsola777: Nem nyert. Városon belül ha az úttest párhuzamos közlekedésre alkalmas, nyugodtan mehetsz a belsőben ha ezzel a többi ott haladó járművet nem akadályozod=az útra megengedett legnagyobb sebességgel.

Ha persze ezt valaki mögötted túllép, azt le lehet szarni mert azt kurvára nem akadályozhatod, mivel a sebesség túllépése kurvára tilos.

Zee 2009.03.07. 15:59:02

erre én csak annyit tudok mondani,hogy nem tudok két kézzel vezetni.ez annyit jelent,hogy mindkét kézzel nem tudom a kormányt fogni.
Bal kézzel a kormány és a manőverek (szervós autóm van)jobb kéz-sebességváltó.Nálam az szokott előfordulni,hogy keresztbe telefonálok:D
vagyis mivel hosszú úton nincs szükségem a jobb kezemre abban tartom a telefont,viszont bal fülre:D
a bal kézzel meg vezetek.ennyi.Amúgy nekem is van headsetem de az a gond,hogy ugyanúgy elvonja a figyelmet a vezetésről a headset is meg a kézből telefon is.

A gond azoknál van,akik nem tudnak egy kézzel manőverezni,mert nem szervós az autójuk vagy ilyesmi.

Egyetlen helyzet van,hogy két kézzel tekerem a kormányt-ha parkolok,akkor néha szükség van rá.
De ennyi.

Marcellusca 2009.03.07. 16:06:24

@szaGértő: Ugyan, hagyd már! Elgurult a gyógyszere. :D

Don Blasius 2009.03.07. 16:10:32

1. Szerintem is veszélyesebb kézben tartott telefonnal beszélni vezetés közben, mint kihangosítóval. Maximum automata autóban könnyebb, ott nem kell annyira a jobb kéz. Kézisnél váltás közben vállal megfogod a telefont vagy átteszed a másik kézbe, azalatt mennyire figyelsz a vezetésre? Legjobb, amikor így akarja valaki bekönyörögni magát elém...

2. Kihangosítóval sem teljesen biztonságos, én nagyon utálom, csak nekem a munkám miatt sokat kell telefonálnom és sokat kell autóznom is. Ennek ellenére azt mondom, amint megjön az első bünti egy automata traffipaxról, onnantól kezdve teló vezetés közben lenémít-kikapcs-átirányít (majd megértik a kollégák-partnerek), mert ha megkapom, akkor az amiatt volt (egy esetet sejtek emiatt, telefonáltam és csak utána vettem észre, hogy gyorsabban megyek és talán doboz is volt). Felhívnak ezzel-azzal, közben már arra figyelek és nem vagyok teljesen ott az úton, kevésbé tudok figyelni. Emiatt ha jól tudom pl. Portugáliában semmilyen módon nem szabad vezetés közben telefonálni, de talán vannak más államok is.

KopaszMercis 2009.03.07. 16:11:07

Ezt a buzi kerdest! Szerinted a sok peniszkomplexusos fasz miutan megveszi reszletre az afavisszaigenyelt szlovakrendszamu cicidzsippet marad penze hedszetre. Orul ha a reszleteket tudja fizetni a csoro fasz!

Nem abbol derul ki, hogy valaki mekkora ruppotlan cigany, hogy mennyi penz van a bankszamlajan, hanem abbol hogy abbol ami van mit vesz :)

KopaszMercis 2009.03.07. 16:15:27

@városjáró:
kivancsi vagyok beszelgetes kozben hogyan tudod mondjuk a szadban fogni a telefont!

Ha neked megy tudok egy szallodat vegaszban ahol dolgozhatnal :)

bobeszedulacika 2009.03.07. 16:17:41

@Zee: NEHOGY AZT HIGGYÉTEK MÁR HOGY A nem szervós AUTÓBA FEKETE LACI KELL ,HOGY BE TUDJUNK FORDULNI.(SEMMI KULŐMBSÉG)
OKOSTOJÁS.

KopaszMercis 2009.03.07. 16:21:31

@Laca:
Okos kiccsavo vagy te laca.. teged nem var csak ugy at a rencer! Te most ezt irtad le:
"En veszethetek telefonalas kozben, mert te faraccsag miatt is kinyirhatod az anyamat"...

Grat =)

Zee 2009.03.07. 16:25:33

@bobeszedulacika: nem azt mondtam,hogy nem lehet-OKOSTOJÁS-csak mivel olyannal még nem mentem,nem tudom.Ezért nem írtam róla.

non olet (törölt) 2009.03.07. 16:27:05

Vezetes kozben telefonalni olyankor,
amikor amugy jarmuvek, gyalogosok is vannak a kozelben es a tempo már 5-10 km/h folotti...

A felelotlen baromsag! kategoriaja.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2009.03.07. 16:27:06

Félve jegyzem meg hogy anno még ezerrel SMS-eltem is :D, általában másodrendű úton, és elég tempós menet közben, hazafele, éjjel.
Az garantált életveszély volt. Kézből telefonálni sokkal jobb. Headsettel MÉG egy kicsit jobb. Ha egyáltalán nem telefonálok, biztos az a legjobb.
ROTFL

TROLLOK VOLTAM!

kétségtelenül csinál az ember hülyeségeket az életben

KopaszMercis 2009.03.07. 16:27:16

En mar a sokadik tizen huszon X rugos multipoint brutuszt gyurom es nagyon szeretem. Tok mindegy melyik telefonom csong ugyan azzal a szarral felveszem, barhol vagyok otthon vagy az irodaban vagy a kocsiban, ha tolton van ha nem blah blah blah. En azt utalom hogy van hogy elhagyom, multkor kimostam (mondjuk tonkre nem ment, mert nem a 2 forintos piacit veszi ebbol sem a nem igenytelen). Szal ez az egy hatranya. Hetente egyszer kell kb feltolteni. A mostani pl meg egyszer sem merult le ram - kiveve amikor kimostam, akkor azert fel kellett tenni toltore hogy magahoz terjen!

Megint ahhoz a kerdeshez lyukadunk ki, hogy aki nem engedheti meg maganak, hogy autoval jarjon az miert nem ul fel BKV-ra?

bocage 2009.03.07. 16:29:02

@Laca:
Lehet, hogy egyéb dolgok is befolyásolják a vezetést, elveszik a figyelmet és vészhelyzetet okoz. De itt nemcsak erről van szó, kézben telefonálók többsége viselkedésével a többi közlekedő helyzetét nehezíti meg. Nem indexel, rosszul tart sávot stb. A headset legalább mindkét kezét szabaddá teszi!
Tudom te nagyon jól vezetsz, de a szabályokat a bénák és intoleráns emberek miatt alkotják (leginkább).
Engem kerékpárúton ütöttek el így majdnem: jobbra kis ívben kanyarodott a csóka, bal fülén szorongatta a telefont, esélye nem volt hogy felém is nézzen. Még jó, hogy láttam és még időben fékeztem.

mergo 2009.03.07. 16:34:04

Szerintem sokszor nem is telefonál az Isten barma, csak így akar nagyon fontosnak tűnni. Nem egyszer láttam, hogy a "művelt, menedzserkinézetű" versenyző bepattan a kisebbecske terepjáróba és már a telefon a fülén van, miközben bőszen szervózik ki a rokiparkolóból...

non olet (törölt) 2009.03.07. 16:35:17

A telefonalsa head set-tel is!!!
Kb. a félrészeg állapotnak felel meg.

Pont akkora felelotlenseg is
mint 3 feles utan vezetni.

Ures uton mersekelt tempoval olykor
még csak-csak elmegy a dolog

De forgalomban...hulyeseg telefonalni.
Ritka az a hivo ill. az az ugy
aki/ami nem tud egy kicsit varni :-)))

A ilyet meg ellehet intezni tipikusan
3-4 mondatban, max. fel perc alatt.

Az olyan agyamentet aki kepes es percekig telefonal vezetes kozben.. akasztani kene es kesz.

Foleg amikor csak bájcseveg valakivel...

Torreador 2009.03.07. 16:37:07

Ha meglátom, h valaki emiatt baleretet okoz Olaszlizkát rendezek. Az ilyen emberi férgeket ott helyben meg kell ölni! Fel kell koncolni, h a NÉPnek megváltoztassuk a szokásait.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2009.03.07. 16:39:07

wazze, de a cigi nem tilos, enni-inni szintén nem tilos... meg semmi egyéb amihez a kezek kellenek, de pont az a k. telefonálás azt tilos.

teljesen logikátlan.

mert ennél mondjuk semmivel se veszélyesebb, mintha egy utasod van, akivel jól eldumálgatsz közben meg majszolod a paradicsomos szenyót.

persze ez nem tilos.

(meg mi van az automata váltósokkal? akiknek pl. a kormányfogáson kívül semmi dolga a kezüknek.)

idióta kresz alkotók, eszetlenek, mint a barmok, miért pont a teló lett a tilos?

Torreador 2009.03.07. 16:42:25

@holex: Te is megdöglesz holex, Vigyázz hogyan telefonálsz vezetés közben!

bocage 2009.03.07. 16:47:31

c) .. köteles úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
Csak az tilos, ami külön tiltva van?! Mert ebbe a rendelkezésbe minden belefér.
Amúgy épeszű ember csak akkor eszik-iszik kocsiban, ha feltétlenül kell. Pl leesik a cukra vagy kiszárad, teszi mondjuk ezt a lámpánál (városban).

bocage 2009.03.07. 16:51:08

@holex:
Azért nem írják le, hogy tilos, mert nézik annyira értelmesnek az embereket, hogy tudják mérlegelni a dolgokat. A telefon konkrétan új dolog volt ezért tették bele külön, a világon mindenhol!
De a hülyék kedvéért majd beírják legközelebb, hogy nem lehet pl. filmet nézni, vagy játszani a kütyükön!

Don Blasius 2009.03.07. 16:53:39

@holex:
A telefont a füledhez szorítod, miközben, ha cigi vagy szendó van a kezedben, akkor még azt a kezedet tudod használni váltáshoz, kormányzáshoz. Amúgy meg ezek is olyan dolgok, hogy szerintem hozzáállás kérdése. A vezetés közbeni dohányzás is egy kategória. Rühellem a dohányos autókat, meg akik aztán kib@asszák az égő csikket az ablakon. Mert ez is ennek a tevékenységnek a mellékterméke. Van dohányos ismerősöm, aki a kocsiban nem gyújt rá.

Ha utasod van, akkor ott van melletted, bár nem rá nézel, de a szemed sarkából látod esetleg a gesztusait is. Akivel telefonon beszélsz, nincs ott melletted és a vele kapcsolatos kommunikáció szerintem nagyobb fokú koncentrációt is igényel (de szépen leírtam:)), nemcsak vezetés közben, hanem amúgy is.

Don Blasius 2009.03.07. 16:55:03

@decibá:
Mint az amerikai lakóbusznál, akinek a sofőrje felállt a vezetőülésből és hátrament. Mert nem volt leírva, hogy nem szabad és ezzel nyert pert.:P

Torreador 2009.03.07. 16:57:26

A Geci BKV-s sofőröket is láttam vezetés közben telefonálni. -.- Kötelet nekik is!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.07. 17:02:22

@holex: Bazmeg!
Szendvics elő. Leteszed a ülésre. Harapsz, visszateszed.
Stb.
Agy?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.07. 17:02:55

@Torreador: Nekik kicsit több kötelet, mert több ember életét veszélyeztetik. Volánosok is.

bocage 2009.03.07. 17:03:17

@Don Blasius:
Meg a mikróra, hogy a macskát ne tedd bele száradni!

non olet (törölt) 2009.03.07. 17:12:48

"wazze, de a cigi nem tilos, enni-inni szintén nem tilos."

Épeszű ember ezeket sem teszi vezetes kozben, ha vannak körulotte masok is! vagy temposan autozik eppen..

Értelmes ember képes felismerni, hogy
mikortol felelotlen...

pl. AKKORTOL mar biztosan amikor nem tudja megmondani ment-e el auto mellette az iment!
Marpedig a telefonalok, evok, stb.
NEM EMLEKEZNEK az elozo par masodpercre!!!!
Probaljatok csak ki magatokon barmikor...
...es ez kinos, mert azt jelenti:

Valojban nem is figyelt! a vezetesre.
A szerencse es tudattalan rutin vitte elore...

non olet (törölt) 2009.03.07. 17:26:37

@ColT:
"wazze, de a cigi nem tilos, enni-inni szintén nem tilos."

Kozben idegesit, csuszkal az ulesen, ha kiesett a paprika belole, stb , stb
Amig kicsomagolod neha 2 kez is kell...

Szoval elegeg eltudja vonni a szendvics is figyelmet...ami ures uton es/vagy kis tempoanl még elmegy, de surubb forgalomban es/vagy tempos haladasnla mar erdekes tud lenni idonkent a helyzet...

Szoval mindegyik tevkenyseggel akkor kezdodik igazan a baj amikor LE KELL VENNI a SZEMET az utrol!....es ez alatt tortnhet barmi...

Nem elfeledni egyetlen masodperc felrenezes alatt is sok tiz metr haladhat az auto!!!
Kozben kerulhet elenk keresztbe, a masik savbol, jardarol, az elottunk menorol
az ut szelerol BARHOL, BARMI, BARMIKOR.

Egyetlen masodperc nem figyeles...
20 km/h eseten is mar ~ 6 meter vakvezetes!
40 km/h >>> 11 meter BŐ KÉT AUTO HOSSZ!
60 km/h >>> 17 meter
90 km/h >>> 25 meter
110 km/h >>> 30 meter
130 km/h >>> 36 meter
150 km/h >>> 42 meter
160 km/h >>> 45 meter

...es ezen utszakaszok alatt vakon, eselytlenul vezetni... az a bolondok vakmerosege!

bobeszedulacika 2009.03.07. 18:20:54

@Zee: tudod szart sem tudhatsz a vezetésről !én azt hiszem ,sőt tudom!
de ne sirj a tudat ,hogy nem vagy egyedul vigasztaljon.

12Rómeó 2009.03.07. 19:24:44

Nekem 2 DB autómat tették totálkárossá mobil telefon miatt. Mind a két pofa ugyan azt mondta: csörgött a telefonom és lehajoltam érte, mert leesett és mikor felegyenesedtem, hát ott álltál előttem...

FaZon 2009.03.07. 20:58:43

„A” gépjármű belső sávban halad kb 75-80 km/h-val (80 a megengedett). „B” gépjármű mögötte 5 cm-re, dudál, villog, indexel. Mellettük senki. És ez így ment a Szerencs utcától a Kacsóh Pongrác útig.


Ezek a mondatok nem tűnnek fel senkinek?


25.§.(2). Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni.


36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad.


(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza.

FaZon 2009.03.07. 21:02:00

@FaZon: Követési távolság lemaradt.


27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.

(2) Olyan járművel, illetőleg járműszerelvénnyel, amelynek megengedett együttes tömege a 3500 kg-ot vagy hosszúsága a 7 métert meghaladja, lakott területen kívül másik jármű mögött olyan követési távolságot kell tartani, hogy a két jármű közé legalább egy - előzést végrehajtó - személygépkocsi biztonságban besorolhasson.

Nincs szükség ilyen követési távolság tartására

a) ha

- a vezető előzésre készül fel,

- az úttest menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van, vagy

- az úton az előzés tilos,

b) fegyveres erők oszlopban haladó gépjárművei között,

c) egy nyomon haladó jármű (kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén.

(3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi

non olet (törölt) 2009.03.07. 21:03:55

@FaZon:

...és aztán ott van ám még az IS!!!, hogy

-----------
4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati!!!!!!!! jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan !!!!!!! is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza.

Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni!!!!!!, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
----------

Szoval mi is a gondod fazon...?!

alte trottel 2009.03.07. 21:10:50

@Don Blasius:
"Mint az amerikai lakóbusznál, akinek a sofőrje felállt a vezetőülésből és hátrament. Mert nem volt leírva, hogy nem szabad és ezzel nyert pert.:P"

Erre lécci egy konkrét linket, mert erősen UL szagú. A PTK ott sem írja felül a KRESZT.

Krisi 2009.03.07. 21:43:31

@bobeszedulacika: Talán tanulj meg olvasni, szöveget értelmezni, és utána okoskodj. Jelen esetben olvasd el még jópárszor Rosszkutya idézett kommentjét, aztán ha nem megy, akkor fuss neki mégegyszer. Sok sikert hozzá :)

igazi hős 2009.03.07. 23:05:08

@decibá: Nem, az ember akkor eszik autóban ha egész napot az autóban tölti (mondjuk Hannover és Budapest között), vagy a megérkezés és a visszaindulás közötti 8 órából 7:50-et munkával tölt.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.07. 23:21:34

@ColT: Szendvics elő letesz stb...

Tudod mennyivel többen fulladtak meg szendvicsevés közben, mint telefonálásközben?

Agyatlan...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.07. 23:29:12

@non olet: nem tudja megmondani milyen autó ment el mellette...

Az emlékképződés, és a reakció relációjáról nem szeretnék vitát nyitni, de ha Szerinted a külvilág ingereire adott válaszreakció helyességét befolyásolja az irrelevánsá vált infónak a munkamemóriában eltöltött ideje, akkor ölég képzetlen vagy a témában.

bobeszedulacika 2009.03.08. 06:37:46

@Krisi: olvashatom én bár hányszor akkor sem jön le,szerintem neked sem mert akkor le irtad volna nekem .
hulyeséget ir(és te is)

indapass90210 2009.03.08. 09:08:22

"+ kérdés + pontért: Ha B bal kézben fogta a telefont (amit láttam) akkor vajon hogyan dudált és villogott egyszerre?"

Nem villogott, csak amikor a gázra lépett megemelkedett az eleje, és úgy tűnt mintha villogna, pedig nem.

Egyébként meg hüje a posztoló, és ezért tart ott az ország, ahol.

indapass90210 2009.03.08. 09:14:59

@kolbászoszsömle: Azért nem fair az ilyen összehasonlítás, mert szendvics meg zabálás általában sokkal régebben van, mint telefon... Ha fordított lenne a helyzet, akkor szinte biztos, hogy telefontól fulladtak meg volna többen, nem szendvicstől....

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.03.08. 11:26:10

Gonosz leszek, de ha már lábnélküli félvak sérülteknek is lehet jogsijuk, akkor én - éplábú, épkezű, jól látó - egy telefonnal a kezemben mennyivel jelentek vajon nagyobb veszélyt a közlekedőkre, mint egy hycomatos?

szaGértő 2009.03.08. 12:05:07

@Marcellusca: Vagy csak szöveget értelmezni kellene megtanulni. :)

Krisi 2009.03.08. 13:22:32

@városjáró: Rosszul tetted fel a kérdést: melyikünk a veszélyesebb: mindketten éplábú, épkezű, jó hallású jó reflexekkel rendelkező egyedek vagyunk, de Te közben az egyik kezedet és a figyelmed jelentős részét lekötöd azzal, hogy telefonálsz?
Így már azért kicsit más.

Ráadásul ők nem direkt lettek rokkantak (gondolom), viszont Te direkt telefonálsz vezetés közben.

Szóval nagyon nem értek egyet a gondolatmeneteddel, és nincs igazad.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.08. 13:34:09

@Krisi: Krisi

Ne relativizálj.
Nem magához képest kell jónak lenni, hanem meg kell ütni egy szintet.

És ez kibaszottul független attól, hogy szándékosan rontja-e a teljesítményét valaki, vagy elrontódott.
Kegyelemből nem adunk jogosítványt, így meglehetősen redundáns az, hogy direkt rokkant-e valaki, vagy sem.

Persze, ha ezt nem vetted észre, nem csoda, hogy nem értesz egyet a gondolatmenettel, ellenben tökmindegy, hogy mi a véleményed, hiszen az a gondolkodási út, aminek következtében azt megalkottad hibás.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.08. 14:00:47

@kolbászoszsömle: És mennyien többen koccantak azért mert telefonátak, mint kajáltak?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.03.08. 14:24:26

@Krisi: Szerintem nem tettem fel rosszul a kérdést. Provokálok, bevallom. De szerintem joggal.

Krisi 2009.03.08. 15:45:31

@kolbászoszsömle: Szerintem meg az a gondolkodási út hibás, hogy "én tökéletes vagyok, ezért nekem szabad", vagy hogy "ha a félszemű, kormánykerék mögül ki sem látó 70 éves maminak szabad vezetnie, akkor én feljogosítom magamat, hogy telefonáljak".

Hivatalosan nézve tényleg csak meg kell ütni egy szintet (sajnos), de azért beláthatnánk, hogy ha a gyakorlatban mindenki úgy vezetne, hogy 100%-ig csak a vezetésre figyel, akkor nem itt tartanánk baleseti statisztikában. És itt nem kizárólag a vezetés közben mobilozásról van szó, hanem végtelen sok egyébről is (kajálás, cigizés, térképnézegetés, sms-írás, "hoppá micsoda nő, nézzük meg hátulról is hogy jó segge van-e", ésatöbbi ésatöbbi)

Amúgy igazad van, kényelemből nem kéne adni jogosítványt, de ebből én nem azt vonom le, hogy akkor mi is vezethetünk szarabbul, hanem hogy inkább ők ne vezessenek. Bár nem tudom, mi a rosszabb: ha valaki rosszul vezet, de odafigyel 100%-ig, vagy ha valaki jól vezet, de mellette másra figyel. Inkább egyik se...

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.03.08. 15:48:53

Én, ha egyedül ülök autóba, kikapcsolom a telefont. Pedig van fülesem (csak nem tudom, hol a töltője :-D).
Ha van velem valaki, aki képes felvenni a mobilt és kommunikálni, akkor nem kapcsolom ki. Ha csörög, megkérem a velem lévőt, hogy vegye fel és mondja meg, visszahívom az illetőt. Ezt a módszert a feleségem naggggggyon utálja.

Nem vagyok fontos ember ----> nem vagyok sikeres.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.08. 17:00:07

@ColT: nem azért koccant, mert telefonált, hanem azért, mert nem figyelt...

Pont olyan, mint az anyuka, amelyik elbaszta a szembejövő terepjárót, mert kapcsolgatta a gyerekülést.

Ha valaki előre néz, és úgy telefonál, mindegy, hogy hány kézzel markolja a kormányt.

Ha matat a telefonba, jegyzetel, sms-t olvas, akkor nem az utat nézi, ha van kihangosítója, ha nincs.

@Krisi:

Az pedig ugyanilyen hibás, hogy az, amit nem tud megtenni egy kilencvenhároméves tata, vagy egy tizenhúszéves csitri, azt tiltsuk be, mert veszélyes.

Tothos72 2009.03.11. 16:27:53

Itt TG.

Zsola777: nyertél a duda kérdéssel, lehet hogy az index végén volt, DE: KRESZ 36. § (4) "Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."

Szóval ebben nincs igazad.

A telefon kézben dolog: igen bármi amit vezetés közben csinálsz elvonja a figyelmedet, pl a rádióhallgatás is. Viszont egész más dolog a telefon a kézben. Nem véletlenül nem vezethetnek normál autót mozgáskorlátozottak.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása