Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Gázt is adott, nehogy beférjek

2009.03.08. 12:23 :: Kisikasa

Apró összetevők járulnak hozzá, hogy autóba ülvén az ember már előre elkönyveli magának, hogy akár rövidke útján is számtalan nehezítő tényezővel fog találkozni. Viktor is alátámasztja alábbi levelével ezeket a gondolatokat.

Egy apró történet, de sajnos egyre általánosabb, és rendkívül dühítő. Sokszor tapasztalni, hogy az embert nem engedik be egy sávba. Még ott is sokszor előfordul, ahol az autósok valamiféle belülről jövő késztetést éreznek arra, hogy betartsák az íratlan szabályt, miszerint úgy halad a sor mint egy cipzár. Beengedek egyet, tovább megyek, a következő megint beenged egyet, tovább megy. Szerintem ilyennel már mindenki találkozott, és az autóstársak nagy része be is tartja.

Ma reggel, egy kis utcából akartam kifordulni az Üllői útra, Lőrinc és a Határ út között. Lámpa nincs, a többiek jóindulatán múlik, hogy mikor jut ki az ember, ez van. Maximum annyival lehet kicsit felhívni a többiek figyelmét a kikanyarodási szándékodra, hogy egy aprónyit kidugod az orrodat az útra, bár így is legtöbbször semmibe vesznek.

Tehát balról jött egy Opeles, és volt olyan kedves, hogy rámvillogott, kienged. Balra akartam kanyarodni, ahol a sávban épp annyi hely volt, hogy sréhen beálljak (állt a sor), de ne zavarjam a jobbra haladó sort (ezen a szakaszon elég keskeny az út, és mindössze 2 sáv). Jobbról a távolból közeledett egy Suzukis, aki mikor meglátta, hogy éppen kanyarodok ki, még gázt is adott, és szépen beállt elém, oda, ahova ki akartam kanyarodni.

Így fordulhatott elő, hogy a jobbra haladó sávban éppen keresztbe álltam, így a kedves Opeles sem tudott tovább haladni, sőt az egész sor megállt. Kénytelen voltam visszatolatni a kis utcába, és megvárni míg valaki újra kienged! Értem én, neki volt elsőbbsége, de valóban ennyire sietett volna, hogy az az egy autónyi difi is számít?

Nem tudhatta, de kb 50 méterrel később le is kanyarodtam erről az útról, tehát a "hátránya" nem lett volna tartós. Ezt hívjuk úgy, hogy előzékenység? Megelőzött a sorban :D Gratulálok neki, és remélem időben odaért, ahova annyira sietett. Na, erről vajon mi a véleményetek?

Lehet így változtatni a magyar közlekedésen, ha az abban résztvevők egy fikarcnyit sem foglalkoznak autóstársaikkal, és még akkor is ki akarnak szúrni a másikkal, mikor semmi okuk nincs rá? Mert ez erről szól(t), a kiszúrásról, ez teljesen egyértelmű. Biztos erre is rá lehet fogni, hogy hülye vagyok, de én inkább úgy tartom, a Suzukis volt a tapló.

142 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye sztereotípia kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.03.08. 18:24:01

Azt a rágyorsítós, kamerábanézős, bukkake-edzett szuzukista jóédesanyját a hímtagnak!

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.03.08. 18:28:01

@Krisi: na ezzel értek egyet nagyon! :D
Tovább mondanám annyival, hogy azt meg totál nem értem mikor valaki buszsávból vagy egyéb tiltott helyről akar visszapofátlankodni, mikor már el kéne kanyarodnia, miért engedik be az emberek? Értelmes és korrekt emberek közt az a tapló egész nap várhatna a kanyarodással.

Gestas: akartam mondani, hogy bár gyűlölöm a suzukit, ilyen szinten semmit nem lehet levonni a sofőrről. Azokról már igen, akik terepjáróval mennek be a városba, de az megint más.
Erre írod ezt az okosságot. Most mondjam, hogy te az itt szidott szuzukisok mintapéldánya vagy?

Cilavirág 2009.03.08. 18:38:33

ha ez ennyire felbőszít, akkor ne akarj itt, az egyesült államokban, az "index-reflex" hazájában vezetni. XD

Krisi 2009.03.08. 18:45:46

@sanche: Legutóbb jó volt: az előttem lévő 2 autós is hasonlóan gondolkodott: mindhárman centikre araszolgattunk a másik seggében, így esélyük sem volt bepofátlankodni a gyökereknek a buszsávból. Amúgy leszarom az ilyeneket is, nekem aztán kurvára mindegy, hogy 1 vagy 2 zölddel később megyek tovább, közben hallgatom a zenét és mindenki le van ejtve :)
De azért nem tagadom, hogy jól esett a lelkemnek, amikor láttam, hogy már kezdenek betikkelni a buszsávban az idióták :D

Amúgymeg persze, hogy sok hülye Suzukis van, mivel kishazánkban ebből az autómárkából adják el a legtöbbet, nyilván akad a rengeteg vásárló közt baromállat is meg jófej is. KIA Ceed-re is hasonló lehet az arány, csak abból tizedannyi szaladgál Butapesten, ezért nem tűnik fel.
Ha már mindenképp autómárka alapján akarjuk leszólni az úrvezetőket, akkor érdemesebb Németország felé tekinteni, az ottani prémiummárkák vezetői közt már nagyobb arányban fordul elő paraszt :)

B.GY. 2009.03.08. 18:47:50

Lehet hogy tényleg észre sem vette a Suzukis,hogy ki akart jönni az emberünk.Mondjuk akkor nem tudom miért gyorsított.Sokszor úgy mennek,hogy azt sem veszik észre előttük mi van közvetlen.Akkor azért tolnak a Suzukisok mindig,mert az megyen?:)Én meg hagyom hagy menjenek el mellettem üveghangon.

indapass90210 2009.03.08. 18:48:58

@sanche: "Azokról már igen, akik terepjáróval mennek be a városba, de az megint más."

Aztán mit csináljon az, akinek 1, azaz 1 darab terepjárója van? Vigyen magával biciklit a csomagtartóban, és a városhatárról azzal bringázzon be???? Hüje-e vagy?

Sutty ! 2009.03.08. 18:52:59

@Gestas: Gestas 2009.03.08. 18:04:09
Suzukis vagyok, voltam, leszek!
Bekaphatjátok a retkes, túrós, büdös faszomat mind!
Mikor hetente hordjátok szervizbe az okádék, francia, olasz kakitaligátokoat mi a kurva anyátokért nem járatjátok a pofátokat fasz szopók?


ELMEBETEG VAGY TE! VAGY CIGÓ BUZI OLDALRA MANŐVEREZZÉL, JÓ!!!

Ki innen!

B.GY. 2009.03.08. 18:59:24

@Krisi:

Már a Ford ad el a legtöbb autót.A Suzuki már csak a 3.Persze attól még Suziból van a legtöbb az tény.A nagyszámok törvénye alapján jó hogy a Suzukisból van a legtöbb bunkó.Valószínú Ford Caprisból kevesebbet látni:)

we 2009.03.08. 18:59:43

Tok jo nezni, ahogy vitaztok, hogy akkor most hulyek-e a suzukisok vagy nem, kozben mindenki benyogi, hogy nekem Auris-om van, nekem megane-on, nekem meg suzuki-m. Recskazzatok a kocsitokra okosok! Tobbek kozott ezert nincs magyarorszagon normalis kozlekedesi moral!

hufnagel@citromail.hu 2009.03.08. 19:02:13

Hej te Sutty !

Nekem is volt ám Suzukim, összegyűrt benne rendesen egy kamion, mégse görbült meg a hajam szála se, csak a szuzim lett totális.
Tehát azt egyáltalán nem mondhatod hogy a Suzukiban a biztonság egyenlő 00!
Ha véletlenül és kivételesen a Megane-dat kapja el egy kamion, lehet hogy konzervnyitóval operál majd ki belőle a halottkém. Hehehe!
Talán nem kellene annyira lefikázni a hazai terméket, (még a trikoloros zászlójával a tükrén és a Nagy-Magyarország árpádsávosmatricájával a hátán) se, mert példul nekem az a szar tiranon-csináló francia gagyiautó akkor sem kellene, ha ingyé volna!

Amúgy nagyon igaza van Gestasnak, a Suzukit tényleg sosem kellett a szervízbe vinni, csak ha a műszakiját vagy a zöldkártyáját kellett frissíteni ... azok a "szuper" olasz, francia pléh- és műanyagcsodák meg folyton sorban állnak a szakeszervízben a hol itt-hol ott bajaikkal.

lionking 2009.03.08. 19:04:49

francia autóm van, én szervizben eddig csak 20e-ként a kötelezőn voltam...

yard (törölt) 2009.03.08. 19:10:33

@tamatomi:
Ki a bánat volt útban, ezt nem értem?

B.GY. 2009.03.08. 19:14:47

Az én autóm még sohasem volt szervízben mióta nálam van(6 éve)

magyari 2009.03.08. 19:17:23

Lehetetlen - nekem - végigolvasni oly sokak fölgyülemlett dühét, bunkóságát, primitívségét, miegymását. Mert mi is történt? Egy bunkó (történetesen nem BMW-és, nem Audi-s, nem Mercedes-szes, hanem Suzukis), bunkó volt. Mert szülei nem tanították meg az illemre! Most már késő, felnőtt, ilyen marad. Sőt, adja tovább kölkeinek - ha vannak (remélem, nincsenek!). Magyarország talán egyik "legjobb" jellemzője a bunkóság. Lehetne sorolni a példákat, de minek? Nézzetek parlamenti közvetítést, nézzétek gazdagjaink kövér fejét a "médiákokban". Nem elegendő? Nekem igen, sőt, sok is.
Az úton (akár autóval, akár gyalogosan) ugyanaz a bunkóság, kutyaszar, szemét, mint Házunkban, a Kossuth téren. "Fejtől bűzlik a hal" - régóta ismert e mondás. De. Tévedés ne essék e "fej" ellenzéke sem különb, és ez baj, méghozzá nagy!
Még valami. Nem "politizálok" itten, hanem észrevételezek. Halkan. És szomorúan. És számonkérem rég-meghalt Szüleimtől - mit tettetek, hogy egy szebb hazában éljünk? Fölösleges kérdés, de kérdés. Nem a rég-halottaknak szól, hanem a még-élőknek. Nektek, kik e füstjelet olvassátok, talán.
Utolsó megjegyzés: NEM "kell" gyerekszoba ahhoz, hogy valaki (bárki és bármilyen kocsiban ülve) udvarias legyen. Szerintem. Mit gondoltok erről?

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.03.08. 19:18:41

@Dövan:
A terepjáró nem városi járgány. Értelemszerűen nem Józsibácsira céloztam, aki erdész és Lada Nivája van és néha be kell mennie a városba valamiért.

Én azokról beszélek, akik ezeket a vadiúj fasza mű(vagy igazi) terepjárókat veszik 5-8++ milliókért, azért, mert abban magukat tök biztonságban érzik, tehát bármit, bármikor, bárhogyan megtehetnek.

Azt meg el ne kezd papolni nekem, hogy nincs pénze egy kisautót venni, az ilyennek..aki nyolcmillásat vesz csak úgy.
De mellesleg nekem aztán hótmindegy, hogy inkább biciklivel megy-e. Le tudom ejteni. Ha csak egy tankja van, akkor menjen azzal?
Maradjunk annyiban, hogy ésszerű lenne korlátozni a motor/méret alapján a városi közlekedést.
Ide kapcsolódik, hogy a kétüléses sportkocsiknak meg eleve nem adnék forgalmi engedélyt sem..tudjuk jól, hogy soha, semmilyen szabályt nem fog azzal a kocsival tartani. Nem a Hungaroringre és nem is német pályára vette. Mindegy. ultragazdagékat nem bántjuk.

Gestas 2009.03.08. 19:18:42

@Sutty !: Kibaszott, kurva hálás lennék ha nem ugatnál bele, hogy milyen oldalra írok!

2009.03.08. 19:23:22

Olyan ez a blog mint a Parlament mindenki mondja a saját igazát és amikor hasonló helyzetben van ott szarja le a másikat ahol van. Kb 200km-re nyugatra , teljesen természetes az amit itthon vészvillogóval meg. A tetves körforgalomból 10-ből ha 3 indexel hogy ki akar menni. A bejövő meg mérgelődik hogy a kurvaanyját mé nem jelzett. Kifelé persze Ő sem jelez.Na ilyenek vagyunk , faszán visszafogjuk egymást

yard (törölt) 2009.03.08. 19:26:33

"Gázt is adott, nehogy beférjek"
Hát mit mondjak, én sírva is fakadtam. Remélem nem nézett rád csúnyán? Én rendőrt hívtam volna, de legalább egy fényképet ....
vagy felírod a rendszámát, megkeresed és elmagyarázod neki. Van erre sok megoldás. Nehogy má' egy Suzukis!

Te is olyan zseni lehetsz, aki egy szakadt vasban ülve bedumálja magának milyen "sikeres".
A Suzuki fikázók nagy része az a kategória akik roncsokkal járnak, mert nem tudnak új autót venni (ami nem baj), mert se pénzük, hitelük meg végképp nincs (nem is lesz), mert nincs mire-miből. A békebeli szakadékok biztonságáról meg annyit, hogy zömüket a kárpit tartja össze. Egy kisebb koccanásnál kiesik belőlük a motor, leszakadnak az ajtók. "Vérprofi" szakik berhelik őket, vizsgáztatják "levelezőn", aztán se fék, se futómű. Jó lenne már visszafogni a "Suzuki" gyűlöletet. Nem irígykedni, utánozni.

2009.03.08. 19:26:52

ott teljesen természetes az amit itthon vészvillogóval megKÖSZÖNÜNK (ez lemaradt)

Don Quixote de la Ferko 2009.03.08. 19:52:07


A bunkóság márkafüggetlen, ha kiélezed egy autótípusra a kérdést, akkor ne csodálkozz, ha a torkodnak ugranak.

Hurkacsárda 2009.03.08. 20:00:35

Türelem, türelem kollégák. Már nem kell sokat várnunk és "0" százalék induló részlettel (jó estben még 100.000 Huf kp.-vel Suzuki szalonból távozó) megszerzett boldog Buzuki tulajdonosok nagy számban eltűnnek székes fővárosunkból és jól gyorsuló, csilivili járgányaik visszakerülnek jogos tulajdonosukhoz, a Bankokhoz. Ekkor mi, normálisan közlekedők fellélegezhetünk, Ők meg majd anyázhatnak tovább a buszról, meg a járdáról.

nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2009.03.08. 20:10:57

A következőkben szerintem csak úgy lehessen posztot küldeni, hogy az író hozzá teszi az autója márkáját, típusát, gyártási idejét, árát és, hogy mennyi a hitele. Ezen felül magából az irományból ki kéne csillagozni az összes feltüntetett márkát. Így egy csomó _felesleges_ kommentet el lehetne kerülni :D

Szendwich 2009.03.08. 20:13:33

@nullstring: Szerintem küldjön a kocsiról fényképet, úgy is keverik itt sokan a Skodát az Aróval és a többi márkával ;D

vhm 2009.03.08. 20:13:33

@yard: "vizsgáztatják "levelezőn""

Ez mekkora! :D

Sákif za morro? 2009.03.08. 20:13:49

Komolyan, sose értem meg ezeket az embereket. Ha valaki be akar jönni, akkor lassítok, beengedem. Ha senki nem jön mögöttem, akkor nem engedek ki senkit, de ha látom hogy kilométeres oszlop "csúcsán" autózok, akkor lassítok és beengedem. Még soha nem tört le a kezem, lábam, az autóm sem robbant föl. Hogy miért fáj egyeseknek ha be kéne engedni valakit.... Jó érzés, ha utána engem is beengednek. De majd biztosan megjelennek itt ezek az okos emberek, és elmagyarázzák a frankót.

yard (törölt) 2009.03.08. 20:13:59

@Hurkacsárda:
Az még hagyján, de neked kajára sem lesz pénzed!
A Suzuki LE/kg aránya jó, biztonságos, megbízható. Mi a szar kell még egy átlag embernek. Miért nem hihető, hogy sok ember életében az autó közlekedési eszköz, nem státusz-szimbólum. Én új, nagy állattal járok, és nagy ívben leszarom, hogy körülöttem Suzukik, vagy Mazdák, vagy a tököm tudja mik közlekednek. És nem önti el a takony az agyam, ha egy Suzuki megelőz, ha akarom visszaelőzöm és kész. De ha nem sietek, mi a szarnak előzzem vissza? Mint ahogy, ha nagyritkán gyalog megyek, akkor sem érdekel túlzottan a többi gyalogos cipője, kabátja, stb.
Ma már nagyon kevés olyan kocsi van amit megnéznek. Az átlag ember leszarja, hogy ki mivel jár.
Van aki értékeli a fingmentes ülést és a garanciát. Nem vagyunk egyformák (szerencsére), mert akkor olyan kubai filing lenne a sok roncstól. Persze a TC színvonala márcsak ilyen. Sokan azért járnak ide, hogy kielégüljenek: hátha a szakadt verdájukról valami jót ír egy-két hozzá hasonló köcsög.

vhm 2009.03.08. 20:20:05

@Janovszki Zsolt: "Ő nem nézett körbe, hiszen már a zebra közepén volt, én meg nem láthattam, mert eltakarta egy furgon... Nagyon rossz érzés volt, be is szóltam a rendőrségre, hogy jöjjenek forgalmat irányítani, mert ez életveszélyes."

Te vagy az életveszélyes.
Gyalogosnak nem kell szétnéznie zebrán.
Gyalogos léphet ki takarásból ha elsőbbsége van.
Neked úgy kell megközelíteni a zebrát, hogy az ott elsőbbséggel rendelkező gyalogosoknak elsőbbséget tudj adni.
Tudom, most sikerült. De ilyen helyzetben addig kell lassítani, amig nem látható, hogy nem jön senki. Pont mintha elsőbbségadás tábla lenne.

yard (törölt) 2009.03.08. 20:20:18

@valami hidralika mittudomén:
Sajnos van ilyen. Azután nézegeted a képeket és nem érted, hogy mitől sodródott ki az "autó", és tört ketté, mint a szar a klotyóba eséskor. Ja, hogy a kormány, lengéscsillapító, fék olyan volt...pedig most vizsgázott. Hogy 100 ponthegesztésből már 60 korrodált.., hogy a váltó-motor simán bement a két első ülés közé.., hogy ajtó-ülés leszakad egy koccanásnál?
Felelőst nem találsz..

majdazteneldontom (törölt) 2009.03.08. 20:20:29

Szerintem meg ne a fostalicskájuk adatait adják meg hanem a karjuk vastagságát. Akinek kisebb a karja, mint az enyém annak logikus, hogy szarok a nyamvadt véleményére... :D

Éhesló 2009.03.08. 20:22:03

Érdemes elolvasni a kreszben az elsőbbségadás fogalmát.
Nincs benne olyan, hogy a főútvonalon haladó megáll, lelassít, hogy besoroljon az alárendelt útvonalról érkező. Különösen olyan nincs, hogy ez kifejezett elvárás vele szemben.
Ezért a post szar.
Türelem, tornaterem.

yard (törölt) 2009.03.08. 20:27:00

@nullstring:
Szerintem küldjön fényképet is barátnőjéről/feleségéről, és igazolást arról mennyire sikeres: mondjuk egy APEH által hitelesített vagyonnyilatkozatot. Kellene még közjegyzővel hitelesített nyilatkozat, mely szerint mindig is gyűlölte (és gyülőlni fogja) a Suzukit-mint olyant, sőt, mindent ami Japán.

vhm 2009.03.08. 20:28:44

@yard: Na igen. Én örülnék, ha több mobil ellenőrzés lenne az utak mentén. Sok a bontószökevény és tényleg csak a rozsda tartja őket össze.
Halálos baleseteket lehetne így is csökkenteni, hogy ezeket kiszűrik. Vagy esetleg ha nem lenne ilyen magas a regisztrációs adó, akkor nem a belterjes vackokat vennék az emberek, hanem pl a német használtautót ami sokkal jobb és olcsóbb is, mint az itthoni két totálkár után újra összegányolt szutykok.

vhm 2009.03.08. 20:30:27

@Éhesló: Nincs ilyen. De ekkora forgalomban ilyen lassan haladva már bőven figyelembe KELL vennie, hogy így kezdődik a kresz még minden konkrét szaros szabály előtt:

"1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet

a közúti közlekedés szabályairól

A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek. A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják. Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben.

A közúti közlekedés szabályait - a Minisztertanács felhatalmazása alapján - a következők szerint állapítjuk meg:

I. RÉSZ ......"

"közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben." Tetszik érteni?

Forest (törölt) 2009.03.08. 20:32:40

@valami hidralika mittudomén: Nekünk még úgy tanították, gyalogosként hogy minden esetben körül kell nézni mielőtt az úttestre lépünk, akár van zebra, akár nincs.
Lehet itt szabályokra hivatkozni, életed viszont csak egy van. A körülmények meg simán adódhatnak úgy hogy elütnek a legnagyobb jószándék ellenére is.
Kedvenceim a kamikaze gyalogosok, akik esős időben, este fekete (sötét) ruhában bukkannak elő és idiótaként gyalogolnak le az autós elé, "mert joguk van hozzá".
Lehet kapni bringás boltokban klasz fényvisszaverő csíkokat, ha tudnák hogy egy ilyen életet menthet...
De nem, mert a fekete divatszín, emos, trandis, polgári, üzletileg elfogadott, és amúgy is szürke kisegerek vagyunk, ráadásul rátartiak - nehogy már láthatóvá tegyem magam, mert az ciki -
Szerintem nagyobb ciki kórházban kikötni, mégnagyobb ciki mindien körültekintés nélkül legyalogolni az autós elé.
Jogunk van, de partneri viselkedéskulturát már nem adott a jó Isten..

Kolompár Sztárszki 2009.03.08. 20:39:14

10-ből 9 pesti autós ilyen, mint ez a suzukis, úgyhogy most jól meglepődtem a fenti sztorin.

@valami hidralika mittudomén:

na, és ezért járok a belvárosban egy "bontószökevény" Hondával. előtte volt új autóm, utána csak akkor lesz, ha már végre el tudtam ebből a városból (országból) húzni.
meguntam, hogy párhavonta rárakott valaki 10-20-50e forint kárt a karosszériára, úgyhogy 2 éve eladtam, és vettem egy jó kis kényelmes, elpusztíthatatlan, ütött kopott régi, olcsó vasat, így legalább nyugodtan alszok, és "beférek" egy gyorsabban jövő szuzukis elé is.

yard (törölt) 2009.03.08. 20:39:36

@valami hidralika mittudomén:
Oszt' nem volt ott valamilyen záróvonal? Ha mán' 2x2 sávos az út? Mert ugye bármi lehet.
Azt meg nem írja a KRESZ sehol, hogy nézegessünk a másik oldalra is, hátha valaki át akar jönni.
Úgy hogy idézeted szerint is, a delikvens várja meg türelmesen amíg a Suzuki elhalad. Azután maradék szabadidejében írkáljon ide ilyeneket.

Бабаяга 2009.03.08. 20:44:59

@yard:
Amíg nem kellett szuzukit vezetnem, addig nem volt rossz véleményem az autóról. Sőt azt gondoltam, hogy kényelmes, megbízható autó, amibe mondjuk a családom nem fér be, de azért használható. Aztán bele kellett ülnöm, és óriásit csalódtam. Persze a saját autóm az igazi, de ha választanom kéne, akkor inkább a férjem 22 éves szamara. Az kényelmesebb, még erősebb is, mint egy 1-es szuzu.

vhm 2009.03.08. 20:46:11

@Forest: Igazad van, én is így teszek. De ha elütötte volna akkor börtönbe kerül vagy éppen nem. De mindenképp nagyon súlyos közúti bűncselekmény...

Hurkacsárda 2009.03.08. 20:46:22

@yard: Te nem új, nagy állattal jársz, hanem Te vagy egy nagy állat. Tetkós karodat is kilógatod a nagy állatodból? Valószínűleg komoly anyagi gondokkal, aki már azt sem tudja, hogy jövő héten miből vegyen élelmet magának. Remélem az internet előfizetésedet sem tudod sokáig fizetni!

vhm 2009.03.08. 20:48:52

@yard: Lehet. Mindegy is. Nem mondom, hogy a Suzukis hibás. Csak arra hívtam fel a figyelmet, hogy a szabályok mellett ésszerű mértékben fel van szólítva mindenki az udvariaskodásra is...

Hurkacsárda 2009.03.08. 20:55:37

@Kolompár Sztárszki: És annak az egynek van kifizetve az autója. A másik kilence meg azt hiszi, hogy bármit megtehet a közlekedésben.

yard (törölt) 2009.03.08. 21:07:39

@Бабаяга:
Soha nem beszéltem az ezeréves Suzukikról, bár viszonyítás kérdése. Most már azért mások. A régi is jó, de nem tartom biztonságosnak. Mondjuk egy szamarával...na mindegy.
A férjed 22-eséhez történő ragaszkodás szerintem elvárható:)

Kolompár Sztárszki 2009.03.08. 21:18:26

@Hurkacsárda:
:)
hát velem szemben pár fizetése felét autóra költő idióta szembesülhetett már néhányszor azzal, hogy én nem féltem annyira az autómat, mint ő az övét... :D

meg azzal is, hogy az 1.4-es, 1.6-os, 1.8-as szaraikat az én 16 éves szörnyetegem porba alázza, ha véletlenül mügülem elém akarnak sorolni, mert sietnek.

szerintem egyénként a fenti 10-ből 9-es arány érvényes ma itt azokra is, akik túlvállajlák magukat autóból.
én a mindenkori fizetésem kb. 1/6-a és 1/8-a közötti összeget költök autóra, ezen felül úgy érezném, túl drága nekem az adott kocsi.

OFF
úgy sejtem, hogy sokan vannak, akik a fizetésük 40-50-60%-át is a kocsira költik.
mert akkor valakinek érzik magukat, gondolom. :)
(az is ám Hungary!)

azt már nem is említem, hogy nagyon sok 2-3-4 szobás házban van garázs, mert a kocsi ugye családtag, amit a szobában kell tartani.
ahelyett, hogy pingpongozna, vagy kendert termesztene a hülye. :D

OFF OFF OFF
ti mennyiből autóztok havonta? én kb. 50-ből mindennel együtt.
(köt., súlya., benzin, olajcs., szerviz)
((casco és részlet nincs, a kocsi 700 volt két és fél éve, ma 4-500-at ér, tehát havonta plusz 6-7-et amortizálódott))

efhábé 2009.03.08. 21:22:29

Most komolyan azért rinyálsz, mert valaki nem mondott le az elsőbbségéről a te javadra, mert az egyébként neked JÁR, mert csak 50 métert tennél meg az úton? Ilyenkor jusson eszedbe, hogy lehet, hogy te már az ötvenedik "csak az orrom dugom ki, hogy beengedjenek" köcsög voltál a suzukisnak aznap reggel. Nálad elege lett belőle...

stellaz1 2009.03.08. 21:26:46

ez egy jó hülye post

simán előfordulhat, hogy nem látja vagy nem méri jól fel valaki a szitut, ezen kár túl sokat rágódni

de ilyet csinálhatnak a barom skodások, renaultosok, bmwsekről mér ne is beszéljek

yard (törölt) 2009.03.08. 21:32:12

@stellaz1:
Azért egy béjemvés ilyet nem csinál:)
Most akkor az ember az autótól függ, vagy fordítva (viselkedéséileg)?

stellaz1 2009.03.08. 21:41:41

hát... fasztuggya, de az tény, hogy ha egy prémium márkás, terepjárós ember jön mögöttem, ált. akkor is megelőz ha előttem piros a lámpa. Ez nem a márkával függ össze, hanem azzal, hogy aki ilyen kocsit vesz az azért teszi, hogy megmutassas ő a fasza gyerek, és így is közelekdik.

firefly 2009.03.08. 21:44:58

Publicus futbalicus: Több db autóm van, közte egy ritkaság is. Nem ismert, USA- ba gyártott széria, egyébként japán modell. De imádom:). Miért van az, hogy mindig Suzuki tulajok akarják bebeizonyítani, hogy ővék a lóerőgyár? Pedig nem, bár valóban szerényen néz ki az a 150 póniló:)Ja és a töréstesztek:) Egy télen egy szuzukis "versenyző" a jeges úton keresztben állva elkezdett csúszkálni, próbáltam nem eltaláli, sikerült is helyette 1 betonfalat, mert össze vissza csúszkált. Kiszáltam, egnéztem és tovább mentem, a műanyag lökhárítón lett egy karc. Ennyi. A Suzuki is megfogta a falat, hívtam neki autómentőt, eltünt a fél eleje:(

firefly 2009.03.08. 21:47:17

Gestas: ÉS milyen érzés bunkónak lenni?

Бабаяга 2009.03.08. 21:47:52

@yard:
Kénytelen voltam vezetni már ignist is. Az már tényleg jobb egy fokkal mint a szamár, de még mindig az a kategória, amiben félek. (Nem terepjáróval járok, nem is bálnával.) Az én autóm mások által lenézett, igen ritka típus, amit gyakran akarnak megelőzni a suzukisok, mert milyen tré márka, csak azt felejtik el, hogy az 1.5-ös motorban 92 paci lakik. De nem versenyzek velük, mert az övék drágább volt, no meg részlet is van rajta.

stellaz1 2009.03.08. 21:53:01

hmm, egy újabb, átlagos suzuki ma 1,3-as 93 lóerős, 4 csillagos töréstesztel

amúgy én vezettem elég sok autót, de mikor a zsír új 1,2 -es fábia javítása alatt kaptam csereautóként egy új swfitet (kölcsönzőtől), akkot szóltam, hogy ha lehetne akkor hadd maradjon ez nálam...

yard (törölt) 2009.03.08. 21:54:44

@Бабаяга:
1500 kcm-92 LE:-) Nem nagy szám. De mi köze egy mai Suzukihoz? Ami szintén nem nagy szám az árához képest, viszont mint kisautó jó!
Egyébként jobb félni mint megijedni.Azzal meg abszolut nem kell foglalkozni, hogy ki előz meg. Semmi jelentősége..számomra. Elég a tudat, hogyha akarom.... akkor viszont nem a márkát nézem.

stellaz1 2009.03.08. 22:00:07

engem sem zavar ált. ki, hogyan előz :)

akinek van pénze és idegrenszere arra, hogy a tömött sorban is padlógázzal előzgessen 5 m-es előnyökért, azon csak mosolygok :)

meg azokon is akik leírják, hogy az egyik bádogdoboz az milyen ócska és gagyi, a másik bádogdoboz pedig annyira jó, hogy abba onalizál esténként, meg az én öreg autóm a fasza, mert ugye már a gyárből is biztos öregen jött ki :)

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2009.03.08. 22:10:44

@Kolompár Sztárszki
azt hiszem te vagy a ritka fajta ember magyarországon... de az én apukám akkor is erősebb! :P

persze :) :) :) :) :)

B.GY. 2009.03.08. 22:14:51

Én ma 2 darab A8-as Audit előztem meg az M0-áson.De vagy 5 darab Suzuki+1 Matiz meg engem előzött meg,pedig 110-zel mentem rajta végig.Az mitől van,hogy aki nagy köbcentis erős autóval jár az nem akar bizonyítani.Tegnap vezettem egy OPC-s Vectrát na az is megy,de akinek a tulajdonában van,az nem gyilkolja mégsem.Röhögve meséli,hogy hogy húznak el mellette mikor 150-nel robog:)

Бабаяга 2009.03.08. 22:18:05

@yard:
Azt pakold bele a három gyereket meg a motyóját!
A csomagtartóba hol fér bele 5 db hátizsák, cselló, gitár, kabátok, laptop, nyomtató, meg amit boltból cipelek? Biztos az új suzukiknak 600 liter felett van alapból a csomagtartójuk, és befér hátra három gyerekülés is. Mi kipróbáltunk egy-két autót, de az olcsó kategóriában (szuzuki ár) nem sok maradt.
Tudom, hogy jó pénzért a suzukiba is lehet venni dolgokat, de egy alap suzuki áráért az én autómban van csomagtartó, meg hely és sok-sok csecsebecse. Ami nekem, mint béna nőnek, aki heti ezrest vezetek fontos kényelmi szempont. Arra biztos jó, hogy három buszmegálló távolságra Pesten is kocsival járjak.

Preis · http://www.glasso.hu 2009.03.08. 22:22:30

Valamiért én sem szeretem a suzukisokat! :)

csikósnindzsa 2009.03.08. 22:39:33

régen "udvariasan", de idegesen beengedtem minden tolakodót.

aztán megelégeltem, hogy mennyire bunkóság már minden 10 méteres kanyarodó sávon előzgetni, és onnantól nem engedtem be semelyik tolakodót.

aztán rájöttem, hogy milyen rohadtul idegesító, ha előttem megy egy ilyen "udvarias", aki beenged mindenkit, mert azt gondolja, hogy csak elé megy be a tolakodó, nem pedig mindenki más elé is, aki az udvarias mögött van.

azóta ilyenkor én is betolakodok az "udvarias" elé.

ma már abszolút bunkó módon megyek én is, aki lassú, megelőzöm, mert nem a gyorsak miatt van a dugó, és nincsenek szabályok sem.
nincs senki, aki betartassa, és senki nem is tartja be.
egyszerűen harc van, és én alkalmazkodtam.

amióta a nem tolerálok senkit, nyugodtabban és gyorsabban jutok A-ból B-be, szevasztok.

Lacaca 2009.03.08. 22:52:23

@logan14: Januárban vittem szülni a feleségemet, úgy alakult, hogy 2x is, mert az első vaklármának bizonyult. Életemben nem közlekedtem olyan szabályosan és óvatosan, mint akkor. Kurvára nem értem, hogy mi ez a szar duma, hogy szül az asszony, sietek? Helyből ki akarod nyírni a gyereket, vagy más oka van?

Janovszki Zsolt 2009.03.08. 22:54:55

@valami hidralika mittudomén:
Csak annyit írtam, hogy rossz érzés volt, mert bár én, aki vagyok nagyon figyelmes, és eleve úgy közelítettem meg a zebrát, ahogy le tetszett írni, simán megálltam, de... Azért szóltam a rendőröknek, mert nem én, aki nem ennyire figyelmes, és eleve nem úgy közelítené meg a zebrát, ahogy le tetszett írni, bizonyára telibetrafálta volna a bácsit. Kijöttek, nem halt meg senki, örültünk... Még csak koccanásos balesetet sem okoztam soha 680.000 vezetett kilométer alatt, úgyhogy tényleg nem állt szándékomban olyat kapni a fejemre, hogy életveszélyes vagyok... :)

stellaz1 2009.03.08. 23:02:43

@csikósnindzsa: hehe, bocs de jó hülye vagy

1, pont olyan parasztul vezetsz, mint akiket szídsz
2, a dugó pont a gyorshajtók miatt van, ugyanis aki vadul vezet, az nagyobbakat fékez, csakhogy az autó lassabban gyorsul, mint ahogyan lassul. Ezért elöl egy barom fékez egy nagyot, hátul meg kialakul dugó
3, városban feltehetően lassabban érsz oda, ugyanis az átlagsebesség számít. ha lámpához padlófékkel állsz be jó eséllyes te indulsz a leglassabban.
4, te valami nem létező harchoz alkalmazkosz és egyedül harcolsz, a többiek viszont valószínűleg jókat nevetnek rajtad

Csak egy kérdés: reggel a tükörben spanolod magad, hogy kellő lelki állapotba indulhass a reggeli harcba? Üvöltesz is ilyenkor? :)

Silverf@x 2009.03.08. 23:40:10

Irigy Suzukis... mindennapos történet velem is.

Silverf@x 2009.03.08. 23:41:52

a dugó nem a gyorshajtók miatt van, hanem a bénák miatt. aki hirtelen fékezget, az nem gyorshajtó, hanem béna.

gyk 2009.03.08. 23:45:21

Én nem vagyok híve az előítéleteknek, de a házi statisztika szerint tényleg az Igniszesek között van a legtöbb tahó. Érdekes módon az elmúlt fél évben mondjuk 10 autó előzött meg, mert kevesellte, hogy 60-al mentem ott, ahol 50-el lehetne, ebből 5 ignisz. Ennyire sok azért nincs belőlük, hogy ez beleférjen a normál eloszlásba. Ja, meg persze 2 dobozos kisteher, ha már az előítéleteknél tartunk...
Azt leszögezném, hogy az én kocsimban jól mér a mérő, ellenőriztem, mielőtt valaki ezen okoskodna...

stellaz1 2009.03.08. 23:48:42

@Silverf@x: sok esetbe ha csökkentik a megdengedett legnagyobb sebessgéget egy
útszakaszon, akkor csökken a dugó is...

A Futrinka utca lakója (törölt) 2009.03.09. 00:12:58

Most komolyan ez a poszt lényege, hogy egy szuzukis előbbre gurult, mint ahogy a posztírónak jól esett volna, és erről szól x tucat hozzászólás?

A Suzuki szar, és a sofőrjei mind bunkók. Ebben biztos vagyok, mert az interneten olvastam a megmondók véleményét.

Az ne zavarjon, hogy sose romlik el, jobban megy mint a kategóriatársai, és az újak már ki is néznek valahogy.

A Futrinka utca lakója (törölt) 2009.03.09. 00:18:08

Egyébként ma megvilágosodtam, ki is fejtem menten.

"A magyar, mint olyan, nem tudja játszani a közlekedés nevű társasjátékot"

A városbéli dugót nem tudja lekezelni, de nem baj, mert kiér az autópályára, és ott is frusztrálódik, például mert kimegy a 200-al repesztő elé.

Komolyan, akikkel ezek rendszeresen történnek meg, azok miért nem tömegközlekednek/bízzák másra a vezetést?

Empty 2009.03.09. 00:46:08

De nem bírom azokat akik 50 méter kedvéért kijönnek egy fôútra, s akadályozzák a forgalmat.

Engem egyszer majdnem megelôztek.Valami szemét autós. Az IQ-ja nem lehetett 63-nál több mert ***** márkájú autója volt. Azok meg mind bunkók. Nem engednek be, nem adják meg a jobbkezet, s még elôzgetnének is.

falatkenyér 2009.03.09. 00:54:49

Nekem elég kocsognek tűnik a comment írója.Túlzottan kiélezi a helyzetet arra a bizonyos autómárkára,holott mindég az autó vezetőjét kellene górcső alá venni.

Uebermensch 2009.03.09. 02:12:36

Nekem az egyik autóm egy 2 lityis automata váltós Chrysler, élvezet belőle nézni, milyen értetlen pofát vágnak a bömösök meg ódik, mikor egymás mellől indulva én már rég átértem a kereszteződésen, mire ők meglelték az egyest. A másik autóm viszont egy Suzuki, azzal a köcsögöket ugyanúgy nem engedem be, másokkal viszont udvariasan bánok. Kurvára utálom ugyanis, ha a paraszt - tök mindegy, milyen autója van - az én időm terhére akarja a fasza gyereket játszani.

@nális coitus 2009.03.09. 06:54:51

Utálom az ilyen majmokat, mint a posztíró. Mi a f.szt képzel az ilyen? Várd ki a sorodat, amíg elmennek az autók és utána kanyarodj ki. Te suttyó!

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.03.09. 07:04:45

@Gestas: látom az eszed is akkora mint a kocsid biztonsági fokozata... azaz semekkora x)

Lacaca 2009.03.09. 07:24:36

@gyk: Statisztikailag simán lehet, de gondolj bele, hogy mit tudsz venni, vagyis tudtál, 0 befizetővel 120 hónapra. Suzukin kívül semmit, ugyan akkor szinte a legolcsóbb is, tehát nem meglepő, hogy ebből a márkából fut a legtöbb az utakon. Innentől kezdve nagyobb eséllyel látsz Suzukis hülyét, de nem hülyét is, csak annak nincs hírértéke.

TWK 2009.03.09. 08:13:31

@NAS:

Sziasztok!
Sajnálom hogy elmentetek kissebbségiérzéses Suzuki irányba! A cikk a sajnos nagyon Lajtán túli Magyar közlekedési kultúráról szólt.
Erről a mindannyiunkat napi halálos adagnak számító stresszporció felvételére kényszerítő bunkóuralomról. Ha már teljesen tévesen autótipus irányba kell elmennünk akkor inkább beszéljünk arról hogy az autópálya leállósávját, a városi buszsávot miért hívja a teljesen megcsömörlött "köznép" audisávnak, vagy béemvé ikszötsávnak, emellmercisávnak, kúhétsávnak stb. Nekik milyen kisebbségi érzésük van? Vajon mennyi kezdővel ültek a kocsiba, vajon hány kanyar bodzát kell még elvinni vele, hogy végre az övék legyen? No ezt hagyjuk. Mielőtt azt gondolnátok hogy Suzukis vagyok, hát tévedtek! Csak 3 Suzukim van. A többi 15 járgány jó része veterán autó, többek között a valaha leglenézetteb Trabi, mert azt a klubot vezetem. Hétközben egy 250 lovas, nagy céges kombival járok, és egyáltalán nem gumicsizmában. Tehát elmondhatom hogy az autók összes szegmensét hajtom, és nem hiszem hogy délelőtt kisebbségi érzéstől fűtve egy Suzukiban, délután meg fennhéjázva egy Volvo kombiban kéne elévágnom valaki elé. Szóval az emberekkel van baj, nem feltétlenül a kocsikkal. A beteg embereken persze sokat ront egy túl ciki kisautó, vagy egy drága nagykocsi. A beteg emberek sajna könnyebben lesznek még betegebbek.

MG

doors (törölt) 2009.03.09. 08:41:50

Szidjuk a magyar autósokat, de pl Ausztriában az autósok sokkal kevésbé elo"zékenyek egymással, mint itt nálunk. Ott a gyalogos az Isten, de a töbi autóst egyeltalán nem segítik a haladásban. Szóval ilyen szempontból még elég jól állunk.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.09. 08:44:52

A posztban említett szitu ma reggel 2x fordult elő velem 30 km-es távon csak ma reggel. És az egyik egy osztrák rendszámos autó volt. (hogy osztrák vagy magyar vezette, nem tudom)

Lunitari 2009.03.09. 08:48:01

Istenem. De nagy Isten állatkertje és milyen alacsony a kerités. És ha pont egy Ladás lett volna? Akkor egyből kisebbségi is lett volna? S csodálkozunk, hogy itt tart ez az ország. Sok fröcsögő IQ szegény. Nem tudom mi bajotok a Suzukival? Csak nem irigyek vagytok? A töréstesztje szinte minden saját ketagóriájába tartotó autót elvert. 6 légzsák mellett szinte minden van benne. (A lábat védő pedálkioldástól kezdve ABS, EBD). Kulcsnélküli indítás, de nem is sorolnám mert estig tartana. Ezzel szemben a francia autóknál már extra a hamútartó ;) Mega LOL. Kedvencem mikor Nagy Magyarország matrica + Francia autó....mega LOL. Én nem irigylem tőletek akármilyen autótok is van. Városban járok 95%-ban és ide ez a tökéletes autó. Alacsony fogyasztás, kis méret, jó gyorsulás..stb.

somo 2009.03.09. 08:53:54

@valami hidralika mittudomén:

"Gyalogosnak nem kell szétnéznie zebrán.
Gyalogos léphet ki takarásból ha elsőbbsége van."

A KRESZ 21. § (6) bekezdése szerint, "a gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti."

Ez a kötelezettség a gyalogost az úttest olyan részein is terheli, ahol a járművekkel szemben áthaladási elsőbbsége van.

Lunitari 2009.03.09. 09:00:59

@somo: Mindez igaz is lenne, de nem a zebra közepén ;)) Igaz ott is jobban teszi, ha kinéz mielőtt meghalna..., de ha már szabályokat citálsz..köteles késlekedés nélkül átkelni, tehát nem állhat meg a felénél és olyan magatartást folytatni, ami megtévesztheti az autósokat szintén nem tehet...:)))

zaphodbeeb 2009.03.09. 09:08:26

Én egy egyszerű 1.6os 115-LE-s Ford Focussal járok, elég sokat. Próbálok nyugodt udvarias, előzékeny lenni, szerintem az is vagyok. Tapasztalatom szerint tényleg sok az idióta suzuki-s, néha veszélyesek. De nincsenek egyedül. Meglepően röhejesek a Passatot vezetők. Számtalan esetem van, általában autópályán. Pl. Autópályán beállítom a sebességemet GPS szerint 140-re (tudom ez már több, de még nem büntetnek meg), ez nálam óra szerint kb 147-8. Tempomattal megyek, megelőzöm a Passatot. Már előre tudom, hogy ez olyan visszafordíthatatlan folyamatokat indít meg az agyában, hogy nem kell 3 perc, hogy berágjon. Jön ezerrel, visszaelőz, de ezután rádöbben, hogy gyorsan megy, visszalassít. Megint megelőzöm, rágja a kefét. És ez megtörténik egymás után 3-4 szer, azt hiszi versenyzek vele, pedig ő jojózik. Szánalmas. Jaguárok mellett is megyek el néha, mosolyogva hagyják, utaznak tovább. Néha irigylem őket.

BKV reszelő 2009.03.09. 09:10:29

"logan14 2009.03.08. 17:48:33
Üdv!
Szerda délelőtt. Bár meggyőződésem, hogy az autó típusának nincs köze az intelligencia szinthez, velem is egy aranyszínű suzuki swift tréfálkozott. Szülő feleségemmel siettem a kórházba. Mindenki húzódott előlem- suzuki előtt senki, ő azért sem. a szembe jövő sávban tudtam mellette elmenni, szabálytalanul. Közben ő vigyorgott és a középső ujját mutatta.Köszönöm. "

Te ritka hülye vagy apám ! Mentővel rohantál ? Nem. honnan kéne bárkinek is tudni egy tolakodóról, hogy szülő nő van a hátsó traktusban és nem csak egy szimpla magyar paraszt közlekedik ? Miért nem hívtál mentőt az asszonyhoz ? Jobbnak érzed magadat egy három fős brigáddal és mindenféle orvosi műszerrel, valamint elsőbbséggel és megkülömböztető jelzéssel felszerelt mentőnél ? ...csak mert én is mutatom az ujjamat neked. A középsőt.

zaphodbeeb 2009.03.09. 09:12:12

Pl. Németország túlsó végén 3-as autópályán Hollandia felé közelegve, korlátozás nélküli szakaszon 200-al megyek, erre kivág a teherautó mögül egy Golf-os előzni kb 100-al. Kalapos, szódásüveg szemüveges zsírparaszt. Nem sok kellettt volna a karambolhoz. Magyar volt.

zaphodbeeb 2009.03.09. 09:17:20

Érdekes tapasztalatom még, hogy pl. Ausztriában az Opel Signum-osok azok, akik idegileg nem alkalmasak a közlekedésre. Nem tudom miért.

pimpageci 2009.03.09. 09:36:10

Bazd meg, mint az óvódások, bibi nekem Fordom van, be nekem meg mercim, az én apukám tűzoltó, az enyém meg vasmunkás.

tandras 2009.03.09. 10:02:53

Az én tapasztalatom szerint Európában egyedül Angliában közlekednek normálisan (bár volt itt már olyan is, akinek rossz tapasztalatai voltak Londonban). És nálunk ráadásul évtizedek óta módszeresen frusztrálja a hatalom a népet, szemben a többi országgal. Tehát szerintem teljesen érthető, ha az utakon is feszültek, ezért erőszakosak az emberek. Akár úgy, hogy nyomulnak, akár úgy, hogy beleszarnak mindenkinek a képébe, és föltartják a forgalmat. Ezzel együtt nem értem, hogy hogy értékelheti valaki úgy a vázolt esetet, hogy a kommentelő a sötét bunkó, és a Suzu-snak teljesen igaza volt. Néha úgy tűnik, mintha egyesek poénból barmolnák le a kommentelőket.

csikósnindzsa 2009.03.09. 10:11:44

@stellaz1: bocs, de jó nagy hülye vagy:

1. igen, ezt mondtam én is, erről szólt, amit írtam.
2. nem, nem igaz, ez tök egyértelmű.
3. nem, nem igaz, több százszor volt alkalmam lemérni a különbséget.
4. a többiek jó nagyokat nevethetnek, miközben egy helyben állnak. az agresszív kismalac kiszól a gödörből: MIVAN?! IRIGYKEDSZ?! :)
tényleg, csupa hahotázó embert szoktam látni ácsorogni a dugókan... :D

+1: nem, mondom, hogy sokkal jobb a közérzetem azóta, ezt is írtam.
nem állok annyit = kisebb munkaidő.

ha nincsenek szabályok, akkor fölösleges szabályok betartásával jönni. meg udvariassággal. bunkóság? igen, az. gyakorlatilag anarchia van, nem kell se indulatosnak, se paranoiásnak lennem, hogy ezt megállapítsam. ez van.
vagy nem vagyok bunkó, és állok a nemlétező szabályokat betartó balfasz mögött órákat, vagy alkalmazkodom, és időben hazaérek.

kollégámnak a kocsiján pl. 2 hónapja lejárt a műszaki, előtte mindig mindent időben befizetett, levizsgált, szervizelt, stb.
most már nem töri magát, hogy levizsgáztassa. minek? ki nézi?
az autószerelője már korábban megmondta neki, hogy kerekek nélkül is átmenne a kocsi a vizsgán, csak fizesse ki az összeget. szó szerint azt mondta, hogy ha idehoz egy talicskát, azt is áttolja a vizsgán, csak fizesse ki.
ennyit pl. a műszakiról a szabályok nélküli országban.

stellaz1 2009.03.09. 11:18:24

@csikósnindzsa:

vicces srác vagy te :)

Márpedig a vadul vezetők okozzák a dugót, nemrég matematikai modellel bizonyították. Én nem tehetek róla, hogy tájékozatlan vagy.

Szabályok vannak, max. vannak olyanok mint te, hogy csak akkor tartod be ha valaki nézi. pl. a műszaki vizsga nem arra kell, hogy legyen papírod, hanem hogy ne dögölj meg és ne nyírj ki másokat a szar verdád miatt.

Amúgy az ilyen előzgetrős arcok azért viccesek, mert miután megelőznek (majdnem felkenődve a szembejövőre) 10 perc múlva még mindíg látótávolságban vannak :)Meg az is jó, mikor fékezek pirosnál már korábban, hogy lendületből érkezzek a zöldre váltó lámpára, de a magadfajta megelőz egy 2 decis padlógázas manőverrel, satut nyom a lámpánál és én 30-al mögé érek, ő meg akkor kapcsol megint egyest. Ügyes srácok.

Régebben ralliztam, így kanyarodni viszonylag gyorsan szoktam. Átlag szitu: megyek 50-et, seggemben egy frusztrált faszfej (gondolom azért siet mert a főnöke berendelte, komoly embert megvárnak), majd kanyar, lemarad 40 métert, majd egyenesben padlógázzal megint előzni akar.

Jah.. és a múltkor egy ilyen hasonszőrű elment mellettem, majd egy rendőr is, majd sziréna, majd moslyogtam neki mikor éppen megállt a rendőrnek :)biztos olcsóbban és hamarabb hazaért hehehe

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.09. 11:29:01

@Lunitari:
Lehetett volna ladás is. De nem az volt. Szuzukis. Pont. Neked mi fáj ezen???
A töréstesztet hagyjuk. Megnézném mi marad belőle, amikor frontálisan összeütközik mondjuk egy majdnem kétszer olyan nehéz SUV-al.. :P

stellaz1 2009.03.09. 11:35:21

@newtehen: megnézném mi marad egy suv-ból. ha egy ZIL-el ütközik :)

Lunitari 2009.03.09. 12:03:45

@stellaz1: Megelőztél :))) Ilyen hülyéket....

Lunitari 2009.03.09. 12:07:26

És megnézném mi marad a ZIL-ből, ha egy Dízel mozdonnyal ütközik frontálisan.... newtehen te nagyon nagy marha vagy ;)

stellaz1 2009.03.09. 12:11:13

de lehet elég lenne csak azt megnézni, hogy mi marad a SUV-ből ha árokba borul, vagy megfog egy fát :)

TheFishy 2009.03.09. 12:21:00

Nagyon egyszerű a képlet:
megbízhatóság+izom = honda

Devil 2009.03.09. 12:55:28

@csikósnindzsa: van akinek a kozlekedes egy verseny hogy ki er oda hamarabb, mert ha nem o akkor jaj de eltapostak a tobbiek. Emogott a sikertelen kis senkik frusztracioja all, akik igy kompenzalnak, mindenfele mas indoklas szanalmasan atlatszo.
Ha te attol erzed jol magad ha tolakszol, hat tedd - persze azt fogod visszakapni a tobbiektol amit te adsz nekik, ha te sem engedsz be senkit ok sem fognak teged beengedni.

Devil 2009.03.09. 13:07:45

@BKV reszelő: Nem kell tudnia. Nem kell rogton mindenkirol feltetelezni hogy azert siet mert azt gondolja hogy ez neki jar. Lehet azt is gondolni hogy jo oka van ra.
Persze mindenki magabol indul ki, de leginkabb a suzukisok.

Mókusélet 2009.03.09. 16:41:19

@TheFishy: hihi, ezt mond el a kolléganőmnek is, akinek civic-je van és már autóklubbos perrel fenyeget mindenkit,mert 1 hétig jár vele 2 hét szervíz.Mindig van valami baja, ő az a bizonyos állatorvosi ló :-)

Tron65 2009.03.12. 07:11:21

Szuzukától teljesen független és szerintem egyáltalán nem egyedi helyzet:
Baross utca, busz öbölből induló BKV járat (vagy a Kálvinnál balra forduló troli).
Annak ellenére, hogy az öbölből induló busznak elsőbbsége van ugye, rendszeres, hogy 3-4-5-6-7-8 autó is elsuhan, mielőtt kiengedné valaki a buszt. Ill rendszeresen nem is kiengedik, hanem csak símán nem jön több és végre indulni tudunk.
Ugyanez pepitában: nem engedi be. Igaz, továbbmenni se tud, mert torlódik a forgalom és megáll a busz mellett, de akkorse.
A Kálvinnál 2 sávot kéne balra menni. De nemtud, mert nem nyitnak. Inkább továbbmegy és beáll a lápánál a sorba. Na onnantól senki sehova. Ha átengednék a trolit, ugyanoda állhatna a pirosnál, de legalább a troli mehetne. De nem, dögöljön meg mindenki más.
Itt történt már olyan is, hogy az út szélén (szabálytalanul) parkoló autós el akart indulni. Nem vette észre a csuklós (és nagyon piros) trolit magaelőtt, elkezdte gyűrni az oldalát. Ezt egészen addig folytatta, amig sofőrünk immár kiszállva és az ablakán kopogtatva érdeklődött, hogy mégis mi a fenét művel?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása