Józsefet a lenti képeken látható csodajárművel hozta össze a sors, volt ideje alaposan szemügyre venni is, mert húsztól negyven km/h sebességgel vánszorgott mögötte útminőségtől függően. Még jó, hogy fekvőrendőr nem volt az úton, mert emelődarut kellett volna hívni és órákra megbénította volna a környéket. Az agyeldurranás részletei alant.
[UPDATE: Az autó tulajdonosának "kérésére" a történetben szereplő autó képeit, a szövegből a tulajdonosra utaló részeket eltávolítottuk.]
Csak azt nem értem a hülye kis fejemmel, hogy a szénné barbietuningolt 1,2-es 386,95001 lóerős opel corsának kinéző „valódi” sportfelszerelésekkel és mindenféle optikai tuningnak mindott hóbelebanccal ellátott gépjármű, miért nem tud 40, azaz negyven kilométer / óránál nagyobb sebességgel közlekedni?
[A kép az autó tulajdonosának kérésére törölve]
Ezzel az orbitális sebességgel haladva feltartva az egyébként normálisan közlekedő forgalmat és képes a 22 (volt újkorában papíron, most „kerekítsünk 20-ra) lóerős, 30 éves, de egyébként barbietuningmentes lélekvesztőt is visszafogni, majd midőn arra a hely és az idő alkalmassá válik, ezen feltűnést kerülő jármű meg is előzi, az említett opelt, az bosszúból felkapcsolja a gagyixenonból kiképzett mézeskalács mintázatú csakazégbevilágítoknemazútra reflektort!
[A kép az autó tulajdonosának kérésére törölve]
A képen látható autóforma, közlekedni képtelen pléhdoboz gazdájának üzenem, hogy az agyonszelepelt és agyonültetett „sportnak becézett” futóművet egy normális - értsd. szakemberek által valóban sportos vezetési célból kifejlesztett, kipróbált - futóműre cseréli, vagy a gyári azaz, az opel által beszerelt futóművet alkalmazná, akkor nem kellene a kavics méretű aszfaltdudorodásokon, valamint az ötforintos nagyságú gödrökön 20 kilométeres sebességgel vánszorognia, miközben a nagypapi a kínai elektromos bringával köröz mellette, mint keselyű a döglődő ló felett!
[...] A nevezett oldalon emberünk leírása alapján az „átalakított, megokosított, morcosított” opel corsának már-már fénysebességgel kellene tudni közlekedni. Ebből az következik, hogy a drága jó lengyel gépjárműkészítő munkások akkora adag szakértelemmel rendelkeznek, hogy egy olaszországi licensz alapján képesek még az űrtechnikánál is bravúrosabban összerakni egy kispolszkit.[A kép az autó tulajdonosának kérésére törölve]
Nos kispajtás! Ajánlom figyelmedbe az igazi lengyel tuningot! Tényleg jól figyelj, mert nem írom le kétszer! Végy két brisk gyertyát! Egypólusút, aminek két pólusa van. (’Mer ugye a két elektróda között húz szikrát a delej, de ez se lényeg most.) Tegyél bele benzint! Lehetőleg ócsót bizniszelj a komádtól, ha nincs jó a teszkós is.
Rakjál bele olajat, ezt is ismerős bizniszen át. Vigyázz a napraforgó olajjal, mert az jó tuning, de a vpop segbekúr érte. Bár ha homi vagy akkor ez is mindegy. Ne cseréld ki a gyári lemezfelnit, ’mer az kibír egy padkázást is! Így nem kell félned a 20 centi átmérőjű kráterektől az úton. Ne cseréld ki /10-re a gumit se, mert így még a földúton is el tudsz menni a parasztpicsának udvarolni!
A rugókból csak akkor vágj el, ha veseköved van, de tegyél be időnként új a gyárival megegyező értékű lengéscsillapítót.
ÁLLÍTSD be a lámpát! Nem FEL!!! Be! Ne bízz magadban, vidd el lámpaállításra egy szakműhelybe és este vedd le a napszemcsit, mert a hold fénye és az aszfaltról visszatükröződő fény miatt hülyén fog kinézni a szemüveg mögött le nem barnult rész.
Mellesleg észre fogod venni, hogy egy kisposzki nem azért van a seggedben mert 8 turbó, 5 csillagszóró, 3 neonfény van rajta, hanem mert városban 50-el is lehet menni és egy gyári állapotú 20 lóerős lengyel polszki képes ennyivel menni. (Minden gond nélkül.)
Ha meg továbbra is 20-al akarsz a városban korzózni, akkor vegyél egy kínai elektromos segrakétát! Annyit az is megy, ráadásul olcsóbb tuningolni, mert nem kell bele gyertya!
Üdv ember!
Legközelebb a kerékkulcssal is köszönök!
Ui.: Nem a tuninggal van bajom, sőt nem is az a baj, hogy nem szeretem a gyors autókat. Az se érdekel, hogy nevetség tárgyává alakítja valaki a saját autóját, arcát és egyéb dolgát. Ha neki ez tetszik és az nekem nem fáj, akkor csak tegye! De miért kell szívatni, emiatt más embereket? Ha mutogatni akarja a „penge verdát”, akkor állítsa ki valahová, vagy menjel el márkatalálkozóra stb. Közlekedni meg vegyen egy közlekedésre alkalmas járművet és járjon azzal.
ZmanUK 2009.03.10. 16:16:19
trixilw 2009.03.10. 16:18:14
Még mindig első? :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.10. 16:31:22
107!, megérett egy rendszámlevételre ez a foshalom, nem gondolod? ;)
EÖ (törölt) 2009.03.10. 16:34:08
jaja
dévómatiz tuningolva és ettől akkora májer lesz a tulaj....
EÖ (törölt) 2009.03.10. 16:37:03
ja ez nem a meseblog, bocsi
Sara 2009.03.10. 16:43:00
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.10. 16:52:52
img3.imagebanana.com/img/e02egaah/lotusmsolata2.jpg
Na, EZ tuning.
Pepe83 (törölt) 2009.03.10. 16:54:03
yard (törölt) 2009.03.10. 16:58:14
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.10. 16:58:28
www.carstyling.hu/car_shower.php?id=25239
Igényes, erős, használható. Ja, csak nem két forintból megoldható...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.10. 16:58:46
A Futrinka utca lakója (törölt) 2009.03.10. 17:00:00
Szánalmas.. 40le?
trixilw 2009.03.10. 17:00:51
@Pepe83: Nem az a baj, hogy apránként csinálja kis pénzből, hanem hogy olyan alapanyagból kezd hozzá, ami nem ezt érdemelné. Legyen már valami abban az autóban amihez hozzányúl. És inkább 5 évvel idősebb, de két kategóriával erősebb legyen mint fordítva.
Meg hát ugye az Ember, maga aki ilyeneket csinál. Máris valakinek érzi magát. Valahogy el tudom képzelni a fejét és eléggé szánalmas :)
na_most_akkor 2009.03.10. 17:01:39
NEM a Suzukit 8@szogatjátok ...
kafferbivalybalamber 2009.03.10. 17:05:04
Ha a bélyeget az út közepén gyűjtik, és nem lehet tőle közlekedni, akkor az is zavar. Ezen kívül a balett-táncosok és kőfaragók is, ha föltartják a forgalmat.
Amúgy a maga módján mindegyik szórakoztató is tud lenni. Vagy röhejes, de az se baj, szeretek röhögni.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.10. 17:07:24
Mert egyszerűen szétesik.
Szóval meg tudom érteni a Corsa gazdáját valahol.
Amúgy az a Corsa szerintem jól néz ki. Mondjuk az is igaz hogy ennyire hülyeség leültetni egy autót, de lelke rajta.
Inkább azokon szoktam röhögni akik szénné pimpelik a kocsit, de a motor marad 1.2-es 60LE :)
diktatorikus kleptokrácia 2009.03.10. 17:07:56
sunblind 2009.03.10. 17:08:11
A Futrinka utca lakója (törölt) 2009.03.10. 17:08:37
Nem, nem csak..
Nyilván a vágott rugós, gumi a perembe beleérős, kókánylámpás, halálfejdekoros, sufniszemöldökös, nyilván iszonyatos hangerővel üzemelő Opel kisautó láttán jogos a bekészülés..
Pepe83 (törölt) 2009.03.10. 17:08:39
Az optikai tuning, mint azt a neve is mutatja, az autó külsejét teszi egyedivé, nem pedig a motorját erősebbé.
A poszt írója mellékesen színtén egy olyan autóval jár amelyik feltartja a forgalmat, így végképp nem értem a bánatát.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.10. 17:08:46
Csak hát ez ritka.
szemig jimmy 2009.03.10. 17:10:28
amikor belerefizik a visszapillantómba én tuti satuféket nyomnék. legalább letesztelnénk a tuning rendszert lassulásra is...
a xenonosok meg vakuljanak meg!
kafferbivalybalamber 2009.03.10. 17:13:41
Ez a Corsa, meg a többi ilyen, az pimpelve van. Magyarul csicsásítva.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.10. 17:16:21
www.youtube.com/watch?v=LfWScRkqqRo
Zsola777 2009.03.10. 17:16:53
Az ültetés se érdekel, csak a vánszorgás. Ha meg lámpánál mellé állsz, akkor kitapossa a belét.
Én egy hasonló zöldet dudáltam le (bocs), amelyik annyira le volt ültetve, hogy nem tudott felállni az Astoria irodaház előtt a járdára (mélygarázs-lejárónál), csak gyökkettővel, 5 perc alatt.
Azt nem értem, hogy van olyan nő, aki az ültetésért fekszik le velük? ...és az ér ennyit? :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.10. 17:17:58
www.youtube.com/watch?v=qgEvy60bZYI&feature=related
Zsola777 2009.03.10. 17:18:59
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.10. 17:19:42
Sorry guys...
sunblind 2009.03.10. 17:20:10
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.10. 17:23:59
Aztán a boyracerek néztek nagyokat amikor a kis gyösz eltűnt a messzeségban :D Az ilyen dolgokat jobban bírom mint a pimp verdákat :)
Goyo 2009.03.10. 17:27:19
Hosszabb időt töltöttem külföldön, és visszajőve sokkal szabályosabban kezdtem el közlekedni. Arra lettem figyelmes viszonylag hamar, hogy szinte egyedül vagyok, aki betartja a sebességkorlátozást (vagy legalábbis nem szarja le magasról). Pedig gyakran a megengedettre vannak beállítva a lámpák, és az engem megelőző autók tartanak fel a következőnél, mert az elindulás nem megy nekik túl jól...
TH 2009.03.10. 17:31:03
107! 2009.03.10. 17:31:09
Egyáltalán nem közútra való a jószág.
Fj0d0r 2009.03.10. 17:32:55
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.10. 17:34:33
FKK 2009.03.10. 17:35:13
Big-B 2009.03.10. 17:44:00
Vegaaa 2009.03.10. 17:51:06
az adatokat elnézve ez csak optikai tuning. nekem egy undoritó chevrolet kalosom van és csak annyi a gyári "tuning" benne hogy 16 szelepes. szinte detto produkálja ezeket az értékeket (csak száz paci van benne) és egykét embert megleptem már vele.
de hogy ontopic maradjak: létezik az a kifejezés hogy fesztiválautó. annyira szét van már kapva hogy semmi értelme közlekedni vele, kiállítják itt-ott oszt jovan. a tulajnak meg esélyes hogy van olyan verdája amivel meg közlekedik, mert megteheti. a posztban szereplö kocsi és tulaja nem ilyen, semmivel nem másabb mint az a cigány aki a putrijára felszereli a UPC tányért és a sarki kocsmába betérve felaggatja magát fújt arannyal.
Önjáró Talajgyalu 2009.03.10. 17:52:58
Aztan meg villogott, es dudalt, meg neki allt feljebb, hogy nem engedem el. Anyukad, az.
Lacaca 2009.03.10. 17:57:54
baranyp 2009.03.10. 17:59:16
A Futrinka utca lakója (törölt) 2009.03.10. 17:59:51
Ami a leggázabb, az az Audit imitáló eleje.
Maga a festés szép munka, de attól még nevetséges.
Arról nem is beszélve, hogy ennek a csodának valószínűleg rosszabb a gyorsulása, mint a mama ugyanilyen eszközének, mert 50-100 kiló közötti plusz súly van ráaggatva.
A Futrinka utca lakója (törölt) 2009.03.10. 18:01:19
A nemgyári xenonosok vakuljanak, a vágott rugós futóművesek akasszák fel magukat, ebben gondolom egyetértünk.
Vagy te szereted a pofádba világító nagylámpát, vagy 30-al gurulni a földön csúszó 60 lóerős kisautó után?
107! 2009.03.10. 18:05:40
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.03.10. 18:07:26
baranyp 2009.03.10. 18:13:30
georg 48 2009.03.10. 18:15:51
desmoquattro 2009.03.10. 18:18:34
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.10. 18:24:25
Alapvető élelmiszer 2009.03.10. 18:25:58
kafferbivalybalamber 2009.03.10. 18:33:01
"szítod itt az amúgy is feszült hangulatú országban a balhét"
Ja. Politikailag nem korrekt, csoda hogy ki nem tört a forradalom.
Mellesleg az ilyen csicsázás (bár ők pimpelésnek mondják) az USA-ban leginkább a sötétbőrűek sportja. Ott az ilyenről egyből lehet tudni, hogy nem fehér ember ül benne.
107! 2009.03.10. 18:33:06
Szerintem kicsit tovább kell látni ezen az autón! Hősünk arra gondolhatott, az motiválhatta, hogy tele vannak az utak ilyen, és ehhez hasonló szabálytalanul "Tuningolt" járgányokkal, amik sok esetben még veszélyesek is a többi közlekedőre, és persze magukra.
Szerintem van helye egy ilyen posztnak is. Kisarkítva bár, de ez is egy példa rá. A szürke hétköznapokban rengeteg olyan verdát látni, amik nem felelnek meg az előírásoknak (pedig nincs is akkora szigor nálunk. Németországban még a gumiabroncs méretét is meghatározzák, és a forgalmiba bejegyzik) Szemléltetve a problémát: egy pattogós, vakító fényű (vagy épp az ellenkezője: lesötétített lámpás) szekérkerekű lélekvesztő ne veszélyeztesse más életét. Arról nem is beszélve, hogy az ilyen autókhoz általában veszélyes mentalitás is párosul. Tipikus hétvégi halálosztók!!!
Bilux67 2009.03.10. 18:34:26
Hogy valaki miért döcög 20-al, annak ezer oka lehet, nem csak az ültetett futómű.
Ha az előttem lévőt meg akarom előzni megteszem, ha nem, akkor így jártam. A többi közlekedő nem csak akadályt kell hogy jelentsen, valami okból ott vannak az úttesten, és valami okból annyival mennek, amennyivel.
l. 2009.03.10. 18:34:33
.lll. 2009.03.10. 18:35:16
.lll. 2009.03.10. 18:36:42
Bilux67 2009.03.10. 18:38:49
Ha azt akarnám, hogy mindenki a kocsim után forduljon (és lenne rá pénzem) akkor egy ilyennel vonulnék az utcára:
www.iprovinciali.it/wp-content/CitroenDS_blu.jpg
Bélabácsi 2009.03.10. 18:39:30
trixilw 2009.03.10. 18:39:42
OFFTOPIC:
Valaki mondja már meg, hogy most lehet-e vagy nem ködlámpát használni városon belül, éjszaka, gyönyörű tiszta időben, mert komolyan mondom, 10 autóból minimum háromnak be van kapcsolva, bárhol is legyen, bármennyire kivilágított helyen. Néha baromira tud zavarni szemből vagy a visszapillantóban.
hulyemagyar 2009.03.10. 18:42:33
Most úgy őszintén, elég sok út van az országunkban amin a gyári futóművel és nem peres gumikkal sem merek ötvennel átrongyolni. Mármint lakott területen kívül meg 90-nel nem.
Mert egyszerűen szétesik.
Szóval meg tudom érteni a Corsa gazdáját valahol."
Azt mondod, hogy mivel vannak utak, amelyeken amúgy sem lehet .......... -nel közlekedni, mert olyan szarok, azért meg tudod érteni azt, aki olyan szarkupacot rak össze, hogy azzal meg szinte sehol sem lehet menni!?
Ez hogyan jött ki neked?
107! 2009.03.10. 18:47:29
KRESZ 44.§ (4) bek.
Tompított, vagy távolsági fényszóró helyett, vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.10. 18:49:57
45.§ (2): "Álló járművön - a forgalmi okból megálló járművet kivéve - tompított fényszórót csak erős ködben vagy sűrű hóesésben szabad használni; távolsági fényszórót, ködfényszórót használni tilos."
Ennyi van róla. Tehát tiszta időben tilos, mindenhol.
107! 2009.03.10. 18:51:39
2009.03.10. 18:55:03
F_Jikov 2009.03.10. 19:02:45
Krisi 2009.03.10. 19:03:04
www.bikez.com/pictures/ural/2006/22968_0_1_2_troyka_Image%20credits%20-%20Ural.jpg
:)
Egyébként nekünk is Corsánk van, jó kis autó az a 60 lóerejével, de én röhögök a leghangosabban az ilyen tuninghuszárokon. Most nem kezdem el én is fikázni, mert ízlésről nincs értelme vitatkozni, de röviden és tömören szerintem gusztustalan :)
Bélabácsi 2009.03.10. 19:03:11
a kertész tömlővel 2009.03.10. 19:04:22
én is tuningolok :)
legelső a fék volt amire költöttem és még nem volt nálam az auto 1 hete se.
aztán nem sorrendben irva,,,toronymerevitő,rozsdamentes kat nélküli kipuff made in japan,(légszürő már volt benne)
nagy teljesitményt bíró 18"os gumik,,
optikailag gyári az autom a felnik kivételével(gyári 16os volt)+még pár apróság ami nekem kellett bele.
egész jo lett a setup,,ezt egy kawasaki z750(uj kiadásu) el közlekedő srác mondta aki nem ért utol :)
témához meg:,,sohase értettem én se h mitöl is sportos egy ilyen összetákolt dizájnosnak mondott de nem esztétikus 1.2es kisautó.
Bélabácsi 2009.03.10. 19:08:55
sunblind 2009.03.10. 19:10:12
sunblind 2009.03.10. 19:11:55
107! 2009.03.10. 19:13:36
Én is lecseréltem a verdámon a dobféket tárcsára, de nem jasszoskodásból, hanem kényelemből, meg megbízhatóságból. Tuning ez is, de legalább értelmes, hasznos, inkább plusz, mint mínusz.
Bélabácsi 2009.03.10. 19:14:32
a kertész tömlővel 2009.03.10. 19:31:08
kb 1210 kg/240-250ló/340-360nm talán.
többet nem árulok el.
:)
na szóval ebből lehet gondolni h a posztban is említett tuning jármű kategória sofőr emberkéi szívesen kóstolgatnak,eddig mind beszpta.de természetesen maradtam má le nagyobb köbcentis autók ellen.pl rs4, kicsit a 330i utolag kompresszorral szerelttöl kicsit a porsche 4s carrerától.régebbi m3 meg ilyesmik azé meg meglepődtek.
na abbahagytam...
107! 2009.03.10. 19:37:25
Kawa Z750: 110 Le, 195Kg, 75 Nm...Ha ezzel lemaradt, akkor egy lúzer volt... Vagy pályán nyomtátok, ahol két kiló felett elveszett az erő.
Macskanátha 2009.03.10. 19:49:24
2009.03.10. 19:56:22
Hát nem tom a posztíró hol él, de én még ötforintos nagyságú gödrökkel, meg aszfaltdudorodásokkal már évek óta nem találkoztam, van helyette 1 méteres gödör, földút, 30 centi mély nyomvályú, árkok, 20 centire kiálló csatornafedelek, futóműkiller vasúti átjárók, és gyakorlatilag az egész város egy kibaszott futómű-tesztpálya. Azt a kerületenként 10 méternyi sima útszakaszt, ami még közlekedésre alkalmas, gyorsan ellátták, fekvőrendőrrel. Abból az acélból készült gyilkos fajtából, ami sötétbe észrevehetetlen, és garantáltan kivégzi a felnit.
Egy ismerősöm "igazi tuning" versenyautóján kénytelen volt puhítani, mert az AC biztonsági kapcsolója folyton kioldott minden kereszteződésnél. Nálam meg évente futóműfelújítás, de legalábbis szilentcsere garantált.
Lehet hogy a kedves posztíró, a "mezőgazdasági gépjárművel behajtani tilos" táblát rendszeresen figyelmen kívül hagyja, és traktorral riogatja a jónépet ?
2009.03.10. 20:02:57
Kenicsiro 2009.03.10. 20:11:45
Ennek a szerencsétlennek csak annyi a bűne, hogy kerülgette a kátyúkat, és lasabban ment.
Vannak a forgalomban igazi tuskók, akikről lehetne írni:
- minden kanyar előtt pallófék
- hátsó ködzárófénnyel vezeti a konvojt
- féééééék, majd a kanyarodást megkezdve index
- körforgalomba befelé index, kifelé nem
- elkezdem előzni és: pallógáz, vagy rámhúzza, vagy mindkettő
- autópályán 110-el belső sávban: sort előz, vagy töküres a külső
stb...
A Futrinka utca lakója (törölt) 2009.03.10. 20:19:00
P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2009.03.10. 20:21:36
na EZ a tuning.
de ez legalább ment. igaz,hogy lámpától lámpáig csőgáz, aztán satufékkel, de nem tartotta fel a forgalmat :)
Kenicsiro 2009.03.10. 20:29:30
kihagytam még a 30-al/70-el indokolatlanul tönymörgő barmokat. ezeket kéne orrbaverni, aztán jól megbüntetni.
Ja, aki rányitja mégegyszer apukám autójára (merőlegesen parkol a sarokban, kerékkel majdnem a szegélyen - Kecskemét, Horváth Döme krt), letépem a lábát, aztán leszakítom a fejét!
Kenicsiro 2009.03.10. 20:30:25
Ro3 2009.03.10. 20:34:24
2. A tuningosnak az autója a reklámja. " Dekor
A saját reklámom a hátsó szélvédőn" Ugyanis tuningcéget vezet. Bonyolult, mi? Nyilván nem azt fogja megmutatni, h egy 10millás verdából tud csinálni egy 6x olyan jót, mert azt kevesen engedhetik meg maguknak...persze lehet nem is engedheti ő sem meg magának.
3. Az ültetés szvsz kizárt, h ilyen ez max álló helyzetben. Légrugója van, szóval sima liba, h ha leállítja a gépet akkor leereszti automatice, mert így jobban néz ki, és nem utolsósorban nem tudják lekapni a felniket.
4. A gép nem filléres tuning. Nagyon szépen meg van csinálva, igen drága és igényes a festése. A sok lúzernek akik fillerés tuningnak nézik csak gratulálni tudok.
"Eredmények:
Top Car Of The Show 2007 szeged
II Abonyi autós találkozó különdíj
Tököl 2008 04 13 különdíj
Top Car Of The Show 2008 Pest
Tököl 2008 05 31 extreme kategória 1.hely
Tököl 2008 09 27 Show and Shine 1.hely"
Savanya a szőlő, mi? Mindemellett a belsőségek sem occsó sz@rok.
Az, h valakinek nem tetszik a festés, az egyéni szoc probléma. A kivitelezés nagyon szép, de én sem rakatnám fel az enyémre.
5. Az optikai tuning is tuning. Mert a tuning ugyan hangolást jelent, de nem a hang-ból kiindulva. Mert lehet zongorát is hangolni, meg futóművet is. Nem hinném, h a fútóműnél a hangra figyelnek, mikor finomhangolják. Az optikai tuningnál a kinézetét hangolják a tulaj kényére-kedvére. Ez relatív dolog, és rengeteg a filléres megoldás, de egy 500e Ftos autóra is rá lehet pakolni egy 1millás optikát, ha teljesen elment az esze a tulajnak. Mindenki úgy szórja a pénzét, ahogy akarja, pláne ha ezzel nem is árt senkinek sem. Márpedig az optikával nem. Én is szeretem, ha egyedi az autóm (jelenleg egy kedves autóstársnak köszönhetem, h az enyém az, h rohadna meg) de én pl nagy pénzeket nem költök rá, az igénytelenséget meg útálom, tehát keveset sem. Van egy könyyűfém felnim (ami az optikai tuning +ártalmas futóműtuning kategória), meg rendszeresen karbantartom a gépet, ennyi.
6. Az igazi tuningolók - mint az alany is - bizony sokat foglalkoznak az autójukkal. Az műszakilag nagyon ott van, nincs vele semmi gond. Sokkal biztonságosabb az az autó, mint a magyar közlekedésben részt vevők 70%-a. Az garantált, h legaalább hetente átnézi 1x. Jobb lenne, ha Yard is inkább azokat fikázná, akiknek az indexe/tompítottja/refije/stb sem ég, vagy épphogy csak alig, mégis megkapják a műszakit, mint azt, akinek a gépe alján van egy neon.
7. Köcsög a posztoló, azért tatr ott az ország, ahol.
8. Pontokba szedtem, így egyszerűbb fikázni.
rcgames.ro · http://rcgames.ro 2009.03.10. 20:35:44
Az enyém is népautó de nem Golf bár a kettessel cca egyidős. És rengeteget szenvedek az unpimpeléssel.
A Futrinka utca lakója (törölt) 2009.03.10. 20:38:46
A légrugó, sufniban megoldva okosba veszélyes, pont.
Az, hogy 25 díjat nyert ilyen Alsómocsoládpuszta-Tuning-Festival rendezvényeken, csak annyit jelent, hogy van sok hozzá hasonló, visszamaradott szerencsétlen, akiknek ez tetszik.
hamisnero 2009.03.10. 20:44:57
107! 2009.03.10. 20:45:16
6.pont!
Nem értek egyet. Sok tuning irányzat nem javítja, hanem kifejezetten rontja a menetteljesítményeket, biztonsági előírásokban foglaltakat. Nem kell messzire menni, csak nézd meg a gumiját.
Amúgy abban van igazság, hogy tuning és tuning között is van különbség. Feltételezem, hogy ez a srác nem fog megjelenni a tecsó parkolóban gyorsulgatni. Gondolom Ő megvárja a ringes megmérettetést.
Amiért a "Yard" vagyis mi csesztetjük ezeket a járművezetőket, az maga a mentalitás. Általánosítás ugyan, de nagyrészt igaz. Akinek piszkált verdája van, elég sűrűn vét a szabályok ellen. Nézd végig a hétvégi baleseti statisztikákat!
hamisnero 2009.03.10. 20:47:21
107! 2009.03.10. 20:52:46
Kettessel egyidős népautó ami nem golf... Akkor Jetta??? Vagy Passat??? Vagy olyan, mint az enyém???
Szsrobert 2009.03.10. 20:59:59
Bemutatóautót a tuningtalálkozókon kell mutogatni, nem feltartani vele a forgalmat.
Megyek, és festek egy halálfejet a Babettára. :-D
lotht 2009.03.10. 21:01:04
Kinek a véleményét fogadja el az okmányiroda, amikor a megnövelt teljesítmény miatt kiszabja a magasabb gépjárműadót?
:)))
107! 2009.03.10. 21:02:49
:-)))))
algi 2009.03.10. 21:03:01
ChPh 2009.03.10. 21:04:36
üdvözlettel:
A másik oldal moderátora
Valamint szeretnék ezúton is elhatárolódni, a másik eboldal nevében. Ez Mo. nem lehet kikerülni az ilyesmit.
Nem mellékesen üzenem annak, aki beküldte a cikket, hogy nagyon sokszor én is 20-al közlekednék/dek, pedig gyári futóművem van (semmi ültetés, "sportrugó", sportzokni, sportszár....) mert katasztrófálisak az utak...
üdv.
kafferbivalybalamber 2009.03.10. 21:06:19
"5. Az optikai tuning is tuning. Mert a tuning ugyan hangolást jelent, de nem a hang-ból kiindulva. Mert lehet zongorát is hangolni, meg futóművet is. Nem hinném, h a fútóműnél a hangra figyelnek, mikor finomhangolják. Az optikai tuningnál a kinézetét hangolják a tulaj kényére-kedvére."
Nem, a futóműnél nem a hangra figyelnek, hanem a lengőrendszer paramétereire. Azokat hangolják úgy, hogy a kívánt célnak megfelelő legyen a teljes rendszer viselkedése. (Ehhez persze nem árt legalább az alapokkal tisztában lenni, rugózatlan tömeg, kormánylegördülési sugár, satöbbi.)
A lényeg, hogy minden tuning egy mozgó, rezgő, lengő rendszerre vonatkozik. Legyen az motor, kipufogó, de akár fék; sőt a karosszériát is lehet tuningolni - de az a toronymerevítés, bukóketrec, egyéb merevítések.
Az autó kinézete egy statikus dolog, teljesen más. A festéstől nem fog semmi máshogy mozogni, rezegni, nincs mit hangolni.
Nincs nekem amúgy bajom a csicsázással, pimpeléssel, csak nevezzük már nevén a dolgokat. Egy dolog a tuning, és egy másik a pimpelés.
107! 2009.03.10. 21:10:04
Nézzetek már rá!!! Ha alácsavarja a kormányt leszakítja a sárvédőt! Ez nem közlekedési eszköz, ez "dísz", vagy "reklámanyag". Persze, rosszak az utak, de ennek a kocsinak tök mindegy.
107! 2009.03.10. 21:12:11
És a mentális lóerő az smafu? :-)
Ro3 2009.03.10. 21:12:50
Őőő szerinted. SW-t is lehet tuningolni. A bukócső is tuning, de csak a legrosszabb esetben mozgó alkatrész.
ChPh 2009.03.10. 21:14:23
kafferbivalybalamber 2009.03.10. 21:15:58
Mozgó, rezgő _rendszerről_ van szó. A karosszéria menet közben mozog, rezeg, tekeredik, amit egy bukóketrec nagy részben kiküszöböl. Sokkal merevebb lesz tőle az autó, jobbak lesznek a kanyarodási tulajdonságok, meg sok minden egyéb is. Ha egyszer vezetsz egy ilyet, azonnal észre fogod venni. Már egy egyszerű toronymerevítés is sokat számít. Pedig ha csak csőlátással nézed: az se mozog.
kafferbivalybalamber 2009.03.10. 21:17:13
Tuning... Az, ja. :)
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.03.10. 21:17:49
Na most akkor valami különleges történt:
NEM a Suzukit 8@szogatjátok ..."
az a holnapi program! :-)
107! 2009.03.10. 21:19:28
Ez is belefér abba a kategóriába. (?) Nem kétlem, hogy a hozzáértők szemében szép, de egy műszaki vizsgabiztos a haját tépné. Tehát ha ilyen, akkor ne közlekedjen, ha meg igen, akkor feleljen meg az előírásoknak. Főként a többi közlekedő érdekében.
(ezt minden rosszindulat nélkül gondolom, úgy hogy nekem is tetszenek a szépen, igényesen elkészített "tuning", vagy "pimp" autók)
107! 2009.03.10. 21:21:29
Meg a "lehugyozós" matrica. :-)
Pista bá 2009.03.10. 21:22:31
ChPh 2009.03.10. 21:22:50
kafferbivalybalamber 2009.03.10. 21:25:33
Az is jó.
Amúgy azt nem értem, hogy az ilyen csicsamajszterek pontosan tudták akkor is, hogy milyenek az utak, mikor nekiláttak a csicsázásnak. Ha viszont pontosan tudják, hogy a pimpelt szarjuk alkalmatlan lesz ezekre az utakra, akkor minek mennek rá azokra az utakra mégis?
Nekem terepjáróm (is) van, Land Cruiser, de azért tisztában vagyok vele, hogy mik a korlátai, hol nem megy el. Oda nem megyek be. Ha egy ilyen csicsamasinának túl durva terep a közút: akkor nem kell odamenni vele. Ez ilyen egyszerű.
2009.03.10. 21:25:50
Marcellusca 2009.03.10. 21:27:14
Az orrán lévő plakettről ne is beszéljünk! Az a legtutibb! xD
107! 2009.03.10. 21:32:09
Én már így vettem!!! A plakett meg a neve a gépnek. És 40 Kw-al rendelkezik, de a gázlómélysége 20-25 cm, így nem akadályozok senkit vele lakot területen belül. :-) (egyébként jogos a pont)
Marcellusca 2009.03.10. 21:41:48
Csak azé' szótam, hogy örüjjé! :D
vhm 2009.03.10. 21:42:37
felírod a rendszámát, csinálsz pár fotót és bemész a közlekedésfelügyelethez és behívatod soron kívüli műszaki vizsgára. na ott lesz aztán nemulass...
gragganmore 2009.03.10. 21:46:55
Ha meg nem értetek a témához miért érveltek benne? A magyar húgyagyú átlagember iskolapéldái vagytok.
Marcellusca 2009.03.10. 21:48:41
Az ilyen (szvsz egyébként ocsmány is) verdákat miért nem állítják meg a rendőr-KPM-es párosok?
Rendszám egyből ugrana.
Én a múltnap láttam egy kipufogó "tuningos" CRX-et. Hangját még Pomázon is hallották (pedig csak Pesten kocsikázott), de a lámpánál egy normálisan elinduló Civic simán otthagyta. Pedig nyomta neki a CRX-es. Legalábbis volt hangja. :D
Nem kívántam neki mást, csak azt, hogy szaladjon már le Záhonyba meg vissza! Megnéztem volna a fejét! :D
gragganmore 2009.03.10. 21:51:55
De itt nem, ti csak nyomatjátok a corsás srácra a fikákat anélkül, hogy akármit is tudnátok róla...no comment.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.10. 21:51:58
Marcellusca 2009.03.10. 21:53:04
kafferbivalybalamber 2009.03.10. 21:53:21
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.10. 21:54:25
www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=68787
A Futrinka utca lakója (törölt) 2009.03.10. 21:54:35
Köszi az észrevételt.
A probléma azzal van, hogy 30-al megy az úton, feltartva a tuningcsodájával még a kispolszkit is.
Senkit se érdekel, milyen magasságban van a kocsija a járdán leparkolt állapotban.(kivéve a 16 éves, NFS függő Vér Istvánokat, akik azonnal a gatyájukba durrannak egy leültetett velük egykorú kisautótól)
Marcellusca 2009.03.10. 21:55:11
Köszi!
kafferbivalybalamber 2009.03.10. 21:55:22
Azt meg látjuk. Meg olvastuk, hogy bír vánszorogni vele.
107! 2009.03.10. 21:56:21
Attól még tele van szabálytalan elemmel.
És nem mindegyik ültetett autó rendelkezik az általad említett képességgel.
@Marcellusca:
Örülök, mert az miatt a sz@r kidörrenő miatt nincs pótkerekem. Éppen a helyén sikerült elhoznia a majomnak. De majd ha lesz időm... :-)
vhm 2009.03.10. 21:58:13
Vigye autómentővel ha nem tud a forgalommal haladni. Gyakorlatilag mindenkit feltart. A többi csak mentség szerintük, de ez nem boldogít másokat.
Marcellusca 2009.03.10. 21:59:02
Egy WRX STi-n nem sok mindent lehet/kell/érdemes még tuningolni!
Pimp-elni meg BŰN! :D
w a s d 2009.03.10. 21:59:05
107! 2009.03.10. 21:59:32
A Fiú lemoshatná az én verdámat is. Jól sikerült.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.10. 22:01:30
yanchi345 2009.03.10. 22:01:32
Legalábbis az elmúlt idők tapasztalatai alapján sokan ezt gondolják.
107! 2009.03.10. 22:03:51
Annak az abroncsnak van egy normája. (az a rengeteg szám az oldalán) Ezt az állapotot csak a határérték feletti nyomással tudják elérni. Sőt a szerkezete sem arra van kialakítva, hogy az oldalfal "futófelületként" is szolgáljon.
Amúgy műszaki leírásban rögzítik, hogy milyen paramétereken mit kell tudnia a gumiabroncsnak.
Azt hiszem ezt nevezhetjük nem rendeltetés szerű használatnak!
Marcellusca 2009.03.10. 22:07:10
aFx 2009.03.10. 22:10:26
hang minek? +súly. led minek? csak eszi az aksit, plusszsúly. matrica minek? plusszsúly. ki a hátsó ülést, esetleg be a csöveket (bukni meg kasztnivmerevíteni), ki minden felesleges dolgot, ültetést csak ésszel (használatfüggően), felni hogy beférjen a nagyobb fék, motortuning legutoljára. kasztni átalakítás meg pont annyi, amennyi a plussz leszorítóerő és a plussz hűtés miatt igényelt, nameg hogy beférjen minden -pl kell a felninek/motornak a hely-:D
jó, kocsit én nem tuningolok, csak számítógépet (mondjuk perifériákat is beszámítva értékben jópár tuningos verdát ver, főleg, ha a csirkerácsot értékcsökkentőként fogjuk fel:D), de nem véletlenül nincs se ledes ventim, se ledem (csak gyárilag a ramokon, de az úgyse látszik... ár/érték/tuning/feszelhetőség/melegedés szempontokból verhetetlenek voltak), se lámpám, se matricám, se ablakom (helyette zajcsillapítás van) rajta. viszont légen légszállítás/zaj szempontból erősebb hűtést építeni nagyon már nem lehet (vizet nem akartam), és aki ért hozzá, az ugyis látja a belérakott energiát. kívülről meg max annyi tűnik fel, hogy a ház baromi nagy és nem jön ki belőle zaj:)
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.03.10. 22:13:28
szép kis poszt ez, el lehet rajta csámcsogni.
Nem tudom, hogy miért vánszorgott a szerencsétlen Corsás, és azt sem hogy miért cseszte fel a fényszórót mikor leelőzték. Ez X akta.
A gépjárműről: szerintem a festés minősége igényes, ámbár hülyeség a halálfejes motívum - nem ad pluszt az autóhoz.
Ami még nagyon lehúzza, az audis légmaszk. Minek kell valamit utánozni? Miért nem lehet valami egyedi? - lehet ezek az én hülyeségeim.
Ennek ellenére azt mondom, hogy mindenki úgy száll le a bicikliről, ahogy ő akar. Sz@rja el a pénzét erre, én nem leszek tőle se szegényebb, se gazdagabb :)
@KuKori: kösz a linket, tényleg szép a wrx - imádom a Subarut is.
Nekem ez tetszik még: www.modifiedstreetcars.com/car_images/mitsubishi/Mitsubishi-Lancer%20EVO%20X-1704.jpg
vagy pirosban
www.autosbikes.com/content/uploads/2006/11/evo-x-1.jpg
a strici(pimp) járgányokat meghagynám a striciknek.
Uff!
107! 2009.03.10. 22:18:20
Ezt a jogszabályt keresd meg!
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31992L0023:HU:HTML
A lap alján lévő mellékletek a fontosak, abban van, ami Téged érdekel.
LiberAll 2009.03.10. 22:19:02
indapass90210 2009.03.10. 22:22:15
indapass90210 2009.03.10. 22:24:08
B.GY. 2009.03.10. 22:24:40
Marcellusca 2009.03.10. 22:24:57
És, igen. Ez a variáció meg nem volt. Ma. xD
gonoszpok · http://gonoszpok.blog.hu 2009.03.10. 22:38:36
indapass90210 2009.03.10. 22:38:58
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.03.10. 22:41:57
kafferbivalybalamber 2009.03.10. 22:44:14
Pimpelést azt csak a nyikhajok, meg persze a stricik. (Utóbbiak általában sötétbőrűek.)
Sitti 2009.03.10. 22:47:43
Ültetett futóművem van,a kerekeimen /40-es gumikkal és VÍGAN elmegyek vele szinte bárhol!
Sőt!
Az albérlet ahol lakok földúton van. És ott sincs semmi problémám vele.
És hogy miért van sok engedély nélküli tuning? Mert a tisztelt magyar hatóság SEMMI nemzetközi és EU szabványnak megfelelő tuning alkatrészt nem fogad el!
Hiába veszek egy Brembo fékrendszert félmillió forintért. Költeni kellene rá még pár százezret, hogy itt a balkánon is elfogadják....
Hiába van hozzá papirom amit az egész EU területén el kellene ismerjenek... :P
Kopi3.14 2009.03.10. 22:54:51
Posztoló: és ha valami más miatt megy lassan? A KRESZ csak az indokolatlan lasú haladást tiltja, az indokoltat nem. Az indokot meg nem feltétlen kell kívülről látnod, hogy az legyen. Ahogy ajánlanám a segg szó megtanulását, ha rendre nem megy. Ajánlnanám számodra ilyenkorra a doboz nyugtató kevés folyadékkel történő beszedését, talán jobb lenne midnenkinek. És kérlek ne a közúton vezesd le azt a frusztrációt, amit az okoz, hogy csak egy kispók tulaja lehetsz. Egy másik kispók tulaj.
indapass90210 2009.03.10. 22:57:43
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.03.10. 23:04:41
Ro3 2009.03.10. 23:07:12
Hát ez nem kicsi csúsztatás. Vagy valóban van olyan statisztika, ami a piszkált és a nem piszkált autók okozta balesetek mennyiségét veti össze? :O A szomorú az a cikkben, h pont egy olyan tuningost pécézett ki Józsigyökér, aki nem sufnituningos.
]{udarauszkasz 2009.03.10. 23:09:33
pl. az s3as quattro audi. semmi csicsa, semmi ceco, de van alatta 4kerekhajtas, meg 180 loeros motor pl.
kivulrol pedig semmi se latszik rajta, csak 4 karika a hatuljan.
]{udarauszkasz 2009.03.10. 23:12:35
Mindjart meglatszana a baleseti statisztikakon, es ellenorizni is lehetne a papirok alapjan (habar a sufnituning ellen ez se megoldas...)
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.03.10. 23:13:14
kafferbivalybalamber 2009.03.10. 23:15:42
Addig meg nem.
ropile 2009.03.10. 23:15:55
en tunigolok a szakival!
most is... belefajt mundjuk nem keves lettaba, de
hatso ablaktorlo, ocsem, komplett csere, motorostul, me' az lett kitalalva, hogy ha nem porog az nem stulusos... meg o_j_ant is nyomtunk a jozsival, hogy kp. zar, oszt sokkal morcosabb hangja van az ajtomnak nyitasnal...
erm :)
Na, ezeket a gyikokat a dunaba :)
Ro3 2009.03.10. 23:18:17
De talán kicsit kevésbé hülye/tudálékoskodó megközelítés:
pimp:kerítő,strici
to tune: behangol,beállít,felhangol,hangol,zenével kifejez,zenével ünnepel,összhangba hoz
Szíves figyelmedbe ajánlom az összhangba hoz részt. A tuning pont az ami. Összhangba hozni a vasat veled. Ez lehet futómű-, kipuff-, optikai-, stb tuning. A tuning nem feltétlen azt jelenti, h erősebbet csinálsz, hanem azt, h valamihez hangolod, alakítod a tárgyat. De szerintem hiába magyarázom...
kafferbivalybalamber 2009.03.10. 23:23:22
HA SW alatt a chiptuningot érted, akkor ismét felhívnám nb. figyelmedet a _rendszer_ kifejezésre. Az a szoftver a motort vezérli. (Ha nem erre gondoltál SW alatt, akkor légy szives, ,próbáld meg érthetőbben előadni. Két betű elég sok mindent jelenthet.)
Pimp: igen, strici. Talán nem véletlenül nevezik pimpelésnek ezt a fajta "tuningot". Összhangba hozza a kocsi kinézetét a tulajjal, igen.
Ro3 2009.03.10. 23:29:31
Btw a pimpet honnan vetted?
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.10. 23:34:47
kafferbivalybalamber 2009.03.10. 23:35:35
szotar.sztaki.hu/dict_search.php?L=ENG%3AHUN%3AEngHunDict&O=HUN&flash=&E=1&sid=3934488d3ab49d5946cd02eeac009464&vk=&in_form=1&W=pimp&M=1&P=0&C=1&T=1
Mindenkinek a hozzá illő autót. De hogy ez mitől lenne tuning... Pimpelés, az igen.
Ro3 2009.03.10. 23:37:47
en.wikipedia.org/wiki/Car_tuning
2.nál különös tekintettel a body tuningot ajánlom Bivaly. Komolyan nem én írtam a cikkeket :D
Ro3 2009.03.10. 23:39:23
Ro3 2009.03.10. 23:41:03
en.wikipedia.org/wiki/Pimpmobile
en.wikipedia.org/wiki/Car_tuning
2.nál különös tekintettel a body tuningot ajánlom Bivaly. Komolyan nem én írtam a cikkeket :D "
Csak kivonatolva, aki nem akarja végigolvasni: 1. link: milyen a pimpmobil
2. link: a tuninghoz tartozik az optikai tuning is, habár nem javítja a teljesítményt. Pont.
kafferbivalybalamber 2009.03.10. 23:42:22
www.fastcoolcars.com/images/pimpedcars1/Pimp-My-Ride-0014.jpg
Mondjuk halálfejek tényleg nincsenek rajta.
Itt meg a művészek:
image.hotdog.hu/_data/members2/802/447802/images/pimp-my-ride.jpg
trixilw 2009.03.11. 00:38:57
@karvasz: Az a fura, hogy bár rövid távon valóban jobban lát mindent az ember, de a meg nem világított rész annyira elsötétül, hogy rosszabb mint a kis fény. Ráadásul engem lakott területen belül szokott zavarni, kívül leszarom, mert átállítom a tükröt, de belül inkább nem. Meg ugye még az a rossz, hogy még mindig sokan vannak, akik kivilágítatlanul mennek lakotton belül és ezek eltűnnek egy ilyen ködfényszórós mellett. De mivel úgy használod, hogy közben figyelsz másokra, ezért nincs semennyi harag :)
@yanchi345: Megvan akkor. Ez egy extra felszerelés azokra az autókra, amiket index és tükör nélkül szállítanak. Valahol vissza kell kapni a biztonságot :)
ChPh 2009.03.11. 06:08:48
@nális coitus 2009.03.11. 06:48:27
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.11. 06:59:37
Kopi3.14 2009.03.11. 08:09:25
kafferbivalybalamber 2009.03.11. 08:21:27
Szóval ha én IQ-hiányos vagyok, akkor te meg IQ-negatív. Persze az ilyen pimpelőknél ez a default.
Quattroman 2009.03.11. 08:34:04
saq 2009.03.11. 08:34:42
ZioN 2009.03.11. 08:47:49
Gabo1000 2009.03.11. 09:02:36
Aki pedig azt gondolja, hogy Budapesten egy két út kivételével lehet normális tempóban közlekedni, az még az autójára sem tud vigyázni, nem becsüli azt. Ha nem tetszik a dolog, tessék mosolyogni és megelőzni. Ennyi.
Néha Úgy érzem mintha ebben az országban mindnki a konfliktust keresné és akkor majd jól megmondhatja a másiknak amit gondol, fikázhatja stb. Fel kéne már nőni!!!
Novi bácsi 2009.03.11. 09:09:49
indapass90210 2009.03.11. 09:10:14
Hüje a posztoló (ráadásul irígy kutya is), és ezért tart ott az ország, ahol!
indapass90210 2009.03.11. 09:15:21
Doubledeceker 2009.03.11. 09:22:49
Mind hülye aki védi a tunning master-t, az autó tényleg nem különösebben szép, de igényes munka az látszik a képeken.
Egyszerűen nem kell 20-al menni pesten, mert az gyökér dolog. És ha megnézed az autó elejét akkor rögtön látszik, hogy miért megy 20-al, mert különben odaverné az orrát csunyán....
Tényleg igényes munka, csak kicsit izléstelen, legalábbis nekem.
Amúgy meg tényleg olyan autót kell pimpelni, amivel azért lehet tartani a forgalom ritmusát.
Akinek a pimpelt autója erre nem képes, ne hozza ki a garázsból.....
Csak egy kérdés, miért van az, hogy az összes általam ismert emberenk akinek 200 Le körüli gépe vagy erősebb verdája van, szinte mind gyári kinézető, max egy szép felni rajta semmi több, kerülve a feltűnést?
Ja és aki nem hülye, mert közlekedni használja a verdát, nem pedig magamutogatásra, vesz szép fenit, de nem ragaszkodik a peres gumihoz.
Régen nekem is volt /40-es gumám egy garnitura, el is adtam 3 hónap után, most inkább /65-el járok de bátran kellek át akkár a Nagylajos Thököli kereszteződésen is.....
A tunningos gyerek egy balfasz, nem a tunning miatt, hanem mert feltartja a forgalamt.
8ball 2009.03.11. 09:32:58
Igen, magamra veszem, amit írsz. Én legtöbbször hangosan felröhögök azon, ahogy csattog a futóműve a jó szar úton engem padlóval előző embereknek. Aki fasz, az úgyis tolni fogja neki, mert neki ÚJ autója van, és azt hiszi hogy nem bassza szét a futóművet, attól mert nem hallja és nem érzi.
Kedves posztíró! Nagyon sajnálom, hogy emögött az autó mögött kellett haladnod, és a te vadiúj, fantáziátlan, dísztárcsás 30 centis hasmagasságú, tömeg tucat szarodat nem nézték meg, és komplexusaid támadtak! Nem baj, a láthatósági mellény csodákat művel! Csak jó helyre kell raknod, és máris rengeteg pénzt, ötletet, ízlést, és ráfordítást megspróroltál!
Ha nem érzed magad találva, linkelj egy képet az autódról és megmondom ki vagy!
Doubledeceker 2009.03.11. 09:34:27
Ja eszembe is jutott egy volt kollégám, akinek 3 hegeres skoda fábiája volt.
Aztán elkezdte vadul vásárolni a következő cucokat:
Sport leömlő,
Sport légszörű,
Sport dob hátra,
Sport gyertya,
És így tovább a teljesítmény a végén gondolom alulról verdeshette a 70 Le-t de ő nagyon boldog volt a géppel.
Természetesen a sima 1.6-os 100 Le Carismám is bármikor lelépte (félig döglött 350.000 km futott motorral).
DE hát pimpelgessenek csak az örültek....
AzHofi 2009.03.11. 09:52:51
Cherryke 2009.03.11. 10:30:59
Az első dolog amit nem értek, hogy mért vagy irigy a másik emberre, hogy neki bejött az élet, és egy kicsit jobb autót is tud venni, mint egy kispolák?? Nem hogy örülnél, h végre valakit megelőzhetsz!! :P
A másik pedig az, h a cikben szereplő autó nem egy 1,2es tecsótuning autó... A carstylingon, ahonnan a képeket is szedted, le van írva, h egy 1,6 gsi motor van benne...de ez biztos elkerülte a figyelmed.
És arra nem gondoltál, hogyha a súlyadónkat, vagyis mostmár teljesítményadónkat ténylegesen arra fordítanák, h az utak jó minőségűek legyenek, akkor nem kéne 40nel menni??
Amúgy a szar utakon lassan menéssel kapcsolatban...az én autómon GYÁRI a spoilerezés, sőt, a sportfutómű is GYÁRI (mivel gyárilag sportmodell a gyengébbek kedvéért), de így is van nagyon sok hely, ahol nem megyek 40nel többel, hiába púposkodik a polákkal vagy a suzukival mögöttem a paraszt. Csessze csak szét a saját sz@rját, de én nem fogom az enyémet...pedig valószínűleg a kedves posztíró autójának a végsebességét már 2esben tiltás előtt elérem, de mind1.
Szóval csak így tovább, te vagy itt az überfasza gyerek!!! Mutatsd meg, ki az utak királya, baromarcú!! Végre valakinél gyorsabb vagy! :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.11. 10:50:03
Cherryke 2009.03.11. 10:59:35
Az meg hogy tetszik e az a spoiler ki meg fényezés meg felni, ami az autón van, az egy dolog. A fényezés pl nekem nagyon nem jön be, a kasztnit is máshogy csináltam volna meg, de ettől még látszik, hogy igényes munka és nem gányolás. És az ilyen autó MINDIG úgy néz ki, ahogy az a tulajának tetszik.
Pepe83 (törölt) 2009.03.11. 11:16:11
Van egy fostalicsa autóm amit mindenki letol, ledudál. Most végre volt egy nálam is lassabb autó az úton, gyorsan megírom a autózz blog-nak
TH 2009.03.11. 11:17:52
TH 2009.03.11. 11:18:27
Pepe83 (törölt) 2009.03.11. 11:20:25
Ha választanom kéne, én is inkább a polszkival járnék, de a poszt akkor is nevetséges....
TH 2009.03.11. 11:25:34
Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2009.03.11. 13:29:11
amúgy a gép jól néz ki, én biztos vinném oda ahol ennek helye van...
pl:találkozók, versenyek...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.11. 13:36:30
Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2009.03.11. 13:50:42
a tetszés, nem tetszés kérdése más...
de ha praktikusságot nézek, ez az autó nem való max. autópályára (abból is németre):D
Cherryke 2009.03.11. 14:41:45
Kezdjük a többek által különbözőképpen "megnevezett" kiállításokkal, versenyekkel. Na most itt nem arról van szó, h 10 paraszt kimegy a szántásba 9 traktorral meg egy ilyen kocsival, és akkor ez nyeri a kupát. Ezek olyan rendezvények, ahol rengeteg szépen, igényesen és átgondoltan (és mellesleg nem kevés pénzből) megépített autók vannak. Tehát nem kell lenézni. Ezzel az erővel a Hungaroringen rendezett F1 versenyt is nevezhetném Alsókarakószörcsöki traktorversenynek, mivel nem nézek F1-et, tehát nem feltétlenül tudom, h mit is takar ez a rendezvény. Kicsit erős példa, de remélem mindenki megértette.
A másik dolog pedig az, hogy az autóépítés az egyrészről "művészet" (mint pl. festészet, irodalom, szobrászat, stb.), ugyanis az ember kiélheti/kiéli benne a kreativitását, ötleteit, ügyességét, és még sok dolgot. Ezenkívül pedig hobbi is. Én se kezdek el anyázni pl a horgászokra, mert zavarnak a csatornaparton, vagy a sárkányeregetőkre a parkban, hogy mit képzelnek magukról, h pont ott csinálják, ahol én punnyadni akarok. És mindenki olyan hobbit választ, ami jólesik neki. (szerény véleményem szerint az autótuning sokkal jobb hobbi, mint ha pl WOWozik valaki)
Jah, és a kommentek között olvastam egy pár helyen, h minek ilyen peres gumi, stb. Na most nekik csak azt üzenném, h nekem pl. a GYÁRI mérete a gumiabroncsomnak 225/45R17. Akkor most mi van?? Gondolkodjatok már kicsit el rajta!!
Pepe83 (törölt) 2009.03.11. 14:51:24
Igazad van, de....
.... a horgászokat lehet szidni, mert a bányatavakban mindig benne hagyják az elszakadt damilokat ami beleakad a búvárok palackjába:)))
107! 2009.03.11. 15:28:26
Ja! Igazad van, külön nincs leírva, hogy piszkált, vagy nem piszkált. De Te is tudod nagyon jól, hogy miről beszélek. A hétvége éjszakái azoké, akik megvásárolják a különböző teljesítményfokozó eszközöket. Nézz végig egy hétfői híradót! Vagy a "lánglovagokra" lépj fel, és látni fogod az arányokat. Nekem személyes tapasztalataim vannak az ügyben, ezért állítom ezt neked ilyen magabiztossággal.
Igaz, van még egy másik csoport is, aki hétvégén gyilkol. A külföldi vendégmunkások! Nagyon veszélyes réteg.
Valóban nem sufnis a kocsi, de ettől még a jogszabályok szerint alkalmatlan a közúti közlekedésre. Említettél itt műbizonylatokat... Hát van amihez nem adnak! Ha meg igen, akkor nem úgy, ahogy használják.
Ha a "tuning" által okozott baleseteket nézzük, a legjobb példa a szénfekete ablak, szélvédő, lámpatest...(dicséretes, hogy a poszt tárgya pont nem ilyen) Jókat szoktam röhögni, amikor egy ilyen "beláthatatlan" gép oldalán jó nagy horpadás van. A hülyéje nem látta rendesen a keresztforgalmat.
Sorolhatnám még, hogy mi miért veszélyes, de ezt mindannyian tudjuk úgy is.
107! 2009.03.11. 15:31:04
És hány bár nyomást írnak elő hozzá???? 5-öt, vagy 8-at, mint egy teherautónak. Ez itt nem csak peres gumi volt!
107! 2009.03.11. 15:34:45
Tételezzük fel, hogy S4-ed (1998-tól)van, annak pont ez a gyári mérete. Az előírt nyomás 2,7 bár.
Cherryke 2009.03.11. 15:50:20
Amint mutatsz egy élő és eleven gumist, ahol a szerelő úgy fújja a kereket, h nézi, h hány bár van benne, akkor lehet valami igazság a dologban. De pl az előző autómon (nem gyári méretű kerék, 185/55R15 helyett 205/45R16) soha se jelentett ez egy percig sem gondot, h mennyire fújjam fel a kereket. Jah, és az a gumi is terpeszben volt, és az ég világon semmi kellemetlenségem nem származott belőle.
És ha már az értékeknél tartunk, a téli kerekem 205/55R16. Na akkor abba mennyit fújjak, ha a 225/45R17 a gyári méretem??? (költői a kérdés :P )
TH 2009.03.11. 15:54:03
TH 2009.03.11. 15:57:32
107! 2009.03.11. 15:58:54
Az előző kocsidnál az a legkevesebb, hogy nem jól mért az órád. Ugyanis nem váltó méret volt rajta. Amúgy a légnyomáson nem azt értem, hogy tizedbáros eltérések vannak. Te is tudod, hogy a képen látható (már nem látható) autón hogyan lehet elérni ezt a gumiállapotot. Szerinted teljesen normális, ahogyan rajta van?
Amúgy a 17-es kerekednek így is több mint 10cm 101,25mm) volt a pereme, a posztban írt autónak mennyi lehetett 4-5 cm. Ne próbáljuk már meg úgy beállítani ezt a dolgot, mint ha a világ legtermészetesebb jelensége lenne. Nem biztonságos, mert nem erre tervezték!!!
(amúgy valószínűleg eltaláltam a típust, mert nincs másik gép, aminek ez a gyári mérete)
107! 2009.03.11. 16:10:34
Utánanéztem, nem olyan nagy az eltérés az előző kocsid esetében. (1,09%) Bocsika! A többit viszont tartom!!!
Vegaaa 2009.03.11. 17:19:04
www.langlovagok.hu/kepek/2009/korizsjozsef/090301_rohodpeugeot/eredeti/090301_rohodpeugeot_06.jpg
ui: nem a postban szereplö autohoz szeretném hasonlitani a dolgot!
a postoló is a béna tuning hátrányaira akarta felhivni a figyelmet.
ui2: nem értem miért lettek levéve a képek. a corsa tulaja nem azért csinálta ilyenre a kocsiját hogy megnézzék azt? az hogy valaki feltünö az nem jelenti feltétlen azt hogy jó is amit csinál. a képek levetetése szerintem öngól.
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.03.11. 18:09:13
@107!:
Szerintem tök feleslegesen vitatkoztok, a tuningos srácnak tényleg nagyon vékony falú gumija van - vékonyabb mint a /45, de hazuttoljon meg a valódi adatokkal. Gondolom a felnit féltette leginkább.
Hogy a peres gumik kinek miért fájnak, azt nem tudom. Normális gumishoz kell menni, aki lelkiismeretes és nézi a guminyomást. Az enyém nézi. Nyári könnyűfém felnin gyári 225/45/R18 Yokohama Advan gumi csücsül, autópályára tökéletes. Gázzal töltetem - nem oxigénnel - és nincs gond a hőtágulással. Ezeknek a gumiknak a fala nem lesz "magasabb" felfújáskor, a futófelület keményedik be. A gumim defekt esetén max. 80 km/h sebességgel 200km utat biztosít. Ilyen erős a fala. Remélem soha nem kell majd megtudnom.
Mellékutakon én is a felnit féltem jobban.
Télre van téli gumi, lemezfelnivel.
Arra továbbra sem jött magyarázat, hogy a tuningos srác minek refizett mikor a kispolák megelőzte. Jó lenne, ha leírná az ő verzióját.
107! 2009.03.11. 18:31:00
Tényleg nem tizedbárokon vitatkozunk, hanem azon, hogy (nem tudok pontos adatot, mert sosem voltam rákattanva a stílusra) legalább 4 bár kell a keskeny gumiba, hogy ilyen természetellenes formában legyen a felnin. (széles felni, "keskeny" gumi) A gumiabroncs oldalfala (statikailag annak szánták)nem merőlegesen, hanem elég hegyes szögben van, majdhogy nem a futófelület része.
Ez csak egy pici részlet, amiből ki tudtam indulni a képek alapján, de biztos találnék benne még gázkisüléses izzót (tuti szabálytalanul), mindenféle villogó és rikító színű világítótestet... Sportdob, sportkormány, sportülés... nem megyek bele, mert ezekre valóban létezhet műbizonylat, ami még szabályos is, ezért nem lenne tisztességes látatlanban elítélni.
Szerintem az egészséges mértékű "tuninggal", "pimpeléssel" nincs baj, ameddig az tényleg nem csap át balesetveszélybe, vagy szabálysértésbe. Ha valaki már komplett "versenyautót" akar építeni, akkor az használja kiállításon, meg különböző versenypályákon. (ha jót akarok motorozni, én is kimegyek az euroringre)
Ro3 2009.03.11. 20:10:48
107:
sufnituning->több baleset
szaxerű tuning->jobb műszaki állapot, kevesebb baleset
Azt teszed, mint az emberek nagy része. Általánosítasz, mert van 1-2 hüjegyerek meg sufnituningos azéert minden tuningost le kell csukni. Elárulok egy titkot: nem utállak azért, mert a zsaruk 80%a egy paraszt, 30%a bűnözik.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.11. 20:24:03
Lehet, hogy jobban tapad a kanyarban, de nem peres gumi is pont eléggé tapad ahhoz, hogy a szívbajt hozzam a feleségemre, valamint aktívan veszélyeztessem a jogosítványom.
Szal minden elismerésem azoknak a hülyéknek, akik azért vesznek peres gumit, mert az jobban tapad...
Mondjuk jobban néz ki. Ez érv. Az, hogy jobban tapad, az nem, mert peres gumival ezeken az utakon az autózható sebesség kb 20-30-50-nel alacsonyabb, mint a normál gumikkal, attól függően, hogy egy két vagy három számjegyű az út amin mész...
Szal gatyi.
Van, aki így önkifejez, bizonyára vannak csajok, akik egy ilyen autóra mennek, stb.
Tiltani kb akkora hülyeség lenne, mint a lila inget.
Akinek ilyenje van, az legalább nem száguldozik. Sokáig biztos nem.
107! 2009.03.11. 20:24:07
Nem az általánosításról beszélek. Az érintett kocsira azt mondtad, hogy nem sufni. Mégsem felel meg a követelményeknek. Írtam is, hogy a mértékkel űzött javító tuning nem gáz. Viszont amit még nem mondtam, hogy bárhogy is nézzen ki egy autó (bizonyos határokon belül) nem állítom meg addig, még nem látom szabálytalankodni.
A lehetőségeket amiket írtam leginkább gyorsulási versenyeken kell alkalmazni, meg az ész nélkül sávok között cikázó, minden lámpát startgyakorlásnak tekintő szaktársaid esetében. Ennek viszont Te is csak örülhetsz. Mert olyanok szívnak, akik miatt esetleg Téged is rosszabbul ítélnek meg.
Ha Veled a rendőrök 80% paraszt, akkor el kell gondolkoznod azon, nem benned (is) van e hiba. (rosszindulat és sértődés nélkül írom ezt)
Szerintem közös az érdekünk. Biztonságot az utakon. Magunk, a családunk, a szomszédaink... és mindenki más miatt.
Ro3 2009.03.11. 20:25:39
/30-as felnivédős gumi:
www.autosszaki.hu/kepek/apro/54436_1235551266b.jpg
/35, asszem felnivédő nélkül: katalogus.marso.hu/Katalogus/CON/Large/sportcontact2.jpg
(minél peresebb a gumi, annál valószínűbb, h van rajta felnivédő)
107! 2009.03.11. 20:31:28
Köszi! Azért ne nézz már teljesen hülyének. Képzeld, nekem is 195/50R15ös nyárim van, ami szintén peremvédős. Meg tudok különböztetni egy ilyen gumit, egy olyantól, ami rá van erőszakolva egy sokkal szélesebb felnire. Sajnos már nincs fent a kép, de jól látszott rajta, hogy nem csak "peremvédős"!
107! 2009.03.11. 20:36:04
Egyféle képen tudsz meggyőzni! Felni szélesség, meg egy pontos gumi méret. Fent volt a link, de sajnos már le került, pedig az oldalán voltak adatok.
Ro3 2009.03.11. 20:38:24
Az, h a rendőrök parasztok, azt nem a saját bőrömön tapasztaltam, hanem láttam. Nem 1x, nem 2x. Pl a dunaújvárosi rendőrök, akik főiskolásokat szopatnak, mert útálják őket. Rajtam nem volt fogás, de sok társamon igen, akiknek pl nem volt bejelentve a kóter ideiglenesnek, azt már büntették is. Pedig tele volt ott minden zsbesekkel (de hát az orkokkal ki kötözködik, ugye), meg drogcsempészekkel (de ők meg fizetik a kenőpénzt), de csak a csóró fősulisokat nyomták. Más városban meg nincs jobb szórakozás, mint a mutassa az izzókészletét, amit persze kicserélni nem kell tudni, mert a mai autókon már csak szervízben lehet, de a szabály az szabály, és rohadjon meg az ember ha nincs készlet. Hogy pl a Cozma esetről ne is beszéljek, környékünkön volt, és sokan mondják, akik benne vannak ezekben az alvilági dolgokban, h a zsaruk nyakig benne voltak. Én nem tudom...az mindenesetre érdekes, h a helyszínen lévő kartársat nem vonták felelősségre, h ugyan miért nem helyezte magát szolgálatba, miért nem lépett közbe? No meg h hogy a fenébe nem tudott a vp-i rk-ság az orkmaffiáról?!
Szóval nem akarok nagyon mélyen belemenni, h mit csinál jelenleg a rendőrség -védi a bűnözőket, cseszegeti a zadófizetőket-, meg milyen színvonalon, és nem akarok általánosítani. 1 biztos, nekem 1 rendőr se dobálozzon azzal, h veszélyes az ültetésem és irgum-burgum, mert szabályellenes, mert körberöhögöm, h nincs jobb dolga, mi (magamban, mert képes és megver).
Ro3 2009.03.11. 20:42:40
Felnik 7.5x16 elől 9x16 hátul keskin KT 1 klassik
A peremvédő az ha mondom, most néztem meg a képeket.
107! 2009.03.11. 20:49:09
Ez jó szélsőségesre sikerült. Nagyon kár ezzel dobálózni. Én a szakterületemre tartozó dolgokat maradéktalanul elvégzem, a többi hangzatos demagógia nem kifejezetten érdekel. Ha nem szeretnél az adott témáról beszélgetni, akkor inkább hagyjuk.
Egy szóval sem állítottam, hogy nincs rendben az autód. Feltételeztem, ha itt vagy, akkor Téged is foglalkoztat a normális közlekedési morál. Én sem kezdtem el az általad képviselt csoport alsó tartományát kiemelni többségnek, és ok nélkül még senkitől nem vettem el a forgalmiját...
Amúgy megnéztem a srác az oldalára felírta, hogy 195/45R16 os gumik vannak fent az első 7,5 és a hátsó 9 (KILENC) es felnin. Azt hiszem ez nem csak a "peremvédő"
107! 2009.03.11. 20:51:15
Ro3 2009.03.11. 20:58:44
Sajnos nem demagógia, ezek száraz tények. És kb letojom h pl a köztársasági őrezred hogyan végzi a munkáját, vagy a drogos zsaruk, ha az én ügyemet a lúzer közlekedésiek tologatják.
1 másik dolgot tisztázzunk még: sosem vallottam magam tuningosnak azért, mert vettem egy olyan autót ami le volt ültetve, 195/50R15 nyárival ellátva, valamint rápakoltattam a lehető legcsöndesebb saválló sportkipuffot, h ne egye meg megint a kondenzvíz. Ha lenne rá pénzem biztos lenne tuningolt autóm, de nem azért h csajokat szedjek fel vele, vagy h menőzzek, hanem azért mert szeretem a szép autókat, és nekem speciel személy szerint (lesz@rom h másnak mi erről a véleménye, úgyhogy nem kell fikázni) nagyon bejönnek az egyedi tuningolt autók.
107! 2009.03.11. 21:08:17
KB 20 kommentel ez előtt mondtam, hogy én is szeretem őket, nekem is tetszik... Nem ítélem el, és ha nem kirívóan szabálytalan, nem is ..szogatom. Sem kormányőr, sem drogos nem vagyok. Éppen közlekedési területen dolgozom. Sőt a munkám során fontosabbnak tartom, hogy forgalmat irányítsak, vagy balesetet vegyek fel, mint hogy bírságoljak. Segíteni szeretek, nem cseszegetni. DE! Ha valaki jaszkarizásból (ne vedd magadra), meg kivagyiságból teszi kockára mások életét, azt eltaposom!
Amit az izzókészletes zsarukról írtál teljesen elítélem, de elárulom, hogy ők nem közlekedési rendőrök. Már csak azért sem, mert egy közlekedési sokkal jobban ért ezekhez a dolgokhoz, mint sem ilyen pitiáner dolgokkal foglalkozzon.
Nem kell itt egymás torkának menni, egyszerűen meg kell beszélni a problémákat, hogy egy esetleges találkozásnál kellemesebb szájízzel váljon el a rendőr és az állampolgár. (egyik oldal - másik oldal, mindenki csak tanulhat)
ntsaba 2009.03.11. 21:55:46
A vitátokba nem folynék bele, de
- nem, nem jobb, ha nehezebb a gumi (nő a rugózatlan tömeg), kifejezetten rossz
- nem, a végsebesség és a gyorsulás sem lesz jobb
- a gördülési ellenállás is sokkal inkább a gumi összetételétől függ
- tapadásnál van előnye a merevebb oldalfal miatt, de csak jó úton, szar úton meg ugye könnyebben elpattog
Szummázva:
pl. egy Goodyear Eagle F1 (vagy vmi hasonló kategóriás) gumi 195/50R15-ben klasszisokkal jobb lenne egy ilyen autóra, mint egy 195/45R16 Barum (vagy egyéb olcsóság)
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.03.11. 22:07:45
@107!: 16-os gumi van fenn nagyobb sugarú felnin? ezt jól értem? nem veszélyes ez? - picit láma vagyok. vagy a felni szélesebb a guminál? egyiket sem tartom értelmesnek, főleg közúton.
Nem vagyok a tuning ellen, ezt az opelt sem a gagyi kategórába sorolom. Az más kérdés, hogy nekem személy szerint nem tetszik: koponyás téma és audi rács miatt. de ahogy írtam, mindenki úgy száll le a bicajról, ahogy ő akar.
Izzó készlettel még nem szivatott rendőr, 10 esetből 1 volt kellemetlen szitu - és mivel igazam volt nem lett negatív anyagi végkifejlet a pénztárcámra nézve. szondáztattak is, fújtam én szívesen, röhögve. bár lehet eddig szerencsésen alakult az életem ilyen téren.
Peace!
www.youtube.com/watch?v=VZXF0XLFX1o
Ro3 2009.03.12. 01:03:23
pont ezt írtam én is :)
"- nem, a végsebesség és a gyorsulás sem lesz jobb"
De, pont a gördülési ellenállás csökkenése miatt. Az meg amiatt csökken, mert keményebbre van fújva a gumi. Illyen 1xű. Függ az összetételtől is, de nem annyira, mint a keménységétől.
Kapsz egy pirospontot a 3 fekete mellé, ha meg tudod mondani, miért tapad jobban az oldalfal merevsége miatt.
Szummázva: ha azt hiszed, h a gumi minőségét csak és kizárólag a gördülési ellenállás határozza meg, akkor nagyon nagy tévedésben vagy. Ha jobb is a Barum gördülési ellenállása, a keverék miősége nem jobb, és a tapadásnál az a döntő. Mégpedig a hosszirányúnál. A keresztirányúnál meg inkább számít az oldalfal merevsége. Gyorsítás, lassítás vs kanyar. A legjobb kombó persze a nagyon peres gumi nagyon jó keverékből, ehhez egy vastag tárca és igen, a jó aszfalt.
@Da Moon iz Black (Bensonhurst): a gumi nem olyan széles, mint a felni. kb 5.5''-7''-es felniszélességre megy rá jól a 195-ös gumi. Ez meg rátette 9''-esre...
ntsaba 2009.03.12. 01:34:25
Nézd, ennyi erővel agyon fújhatod a "sima" gumit is, és akkor milyen fasza lesz...
Arra gondoltam, hogy minden gumit a megfelelő értékre állítunk be, de mind1.
Igen, a lapos guminak nagyobb lesz a gördülési ellenállása, tekintve, hogy a gumi kis elemeit tekinthetjük csillapítóknak és a csillapítási munkák hővé alakulnak. Szvsz nő a fogyasztás is. Ráadásul kb. 45 m/s sebesség felett a belső súrlódás gyorsan emelkedik a gumiabroncs benyomódás által gerjesztett hullámzás miatt.
Szóval, ha szépen beálítod gyári értékre mind2őt, akkor nem fogsz semmilyen sebesség különbséget érezni. Elméletben lenne, de az utcán qrvára nem lesz.
A belapuló gumiabroncs sugara csökken, majd újra nő (egyenletes, egyenes vonalú mozgás). Mivel a gumiabroncs szögsebessége állandó, kerületi sebessége változik. Az út és a gumiabroncs között relatív sebességkülönbség lép fel. Lehet a dtm-ben már egy picit talán számít, de a való életben pont annyit fogsz bukni az átmérő különbséggel.
Oldal irányhoz inkább rajzolnék, de dióhéjban: a gumi nem "mászik" annyira. Ezt így nehéz leírni...
És igen, ha pl. egy b2500ös mazdát a gyári érték helyett felnyomsz pl 3-3,2 barra, akkor kevesebbet eszik és jobban megy (tapasztalat), de romlik a tapadás!
Nem, a gumi minőségét nem a gördülési ellenállás határozza meg, de ezt nem is írtam, ezt nem tudom hol olvastad.
Egyáltalán nem értem a barum-os felvetésed. Azt akartam kihozni, hogy hiába peresebb az a 16os cucc, attól még egy Eagle vagy Pirelli P Zero (de sorolhatnánk) egyel kisebb átmérőben és /50-ben simán alázza (kanyarban is), és a kocsit sem baszod szét.
Mellesleg én már azt sem értem, ha valaki ennyi energiát fektet egy ilyen kocsiba, akkor miért pont a gumin spórol, de mind1, nem akarok más zsebében turkálni...
Szóval légyszíves műszakilag ne magyarázzátok meg, hogy miért jó az a kerék rajta. Azt elfogadom, hogy a tulajnak így tetszik, de ennyi...
Ja, egy kis adalék: saját autóm a 195/50R15ös nyári gumival kevesebbet megy végre (kb. 5 km/h-val), és egy hangyafasznyit szarabbul gyorsul, mint a 175/65R14es télivel.
Az optimális a 185/55R15 lenne, de egyrészt az drágább (kb 7-8000 huf/db-al), és amúgy meg így jobban néz ki, és qrvára nem magyarázom meg, hogy így milyen fasza, és akkor 0,2012243-el többel veszem a kanyart, mert nem.
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.03.12. 10:00:14
@ntsaba:
Kösz a sok infót.
Ma egy igazi gagyi tuningot láttam. Suzuki swift régi - a márka nem releváns - sötétzöld színben, eleje már törött volt, ronda huplisra húzták a motorháztetőt. De volt sok krómozott díszcsík, krómozott légbeömlő, meg kamu légszívő a motorházon. Körbe volt aggatva plüss állatkákkal. Elég komolytalanul nézett ki....
Cherryke 2009.03.12. 10:52:32
107! 2009.03.12. 15:14:18
Azt már meg sem néztem. Az összes német márkát átfutottam, és ezt az egyet találtam, bizalomból még bekukkantottam alfáékhoz (sportosnak vélt márka), de ott sem volt még csak közeli sem, így elkönyveltem a fenti eredményt.
A Leon, az szép!!!
Nekem 175/70 R13 a gyári méret. Kitalálod, mi az? :-) Meg van egy olyanom is, aminek 190/50R17 a hátsó kerék gyári adata. :-)
alte trottel 2009.03.12. 15:33:59
Tuggyuk hogy kalpagos suzukis vagyol!
107! 2009.03.12. 15:40:22
:-))))
alte trottel 2009.03.12. 15:56:57
Jóvanna!
A kalpagnak van plexije is, a Suzuki meg GSX 1300R
107! 2009.03.12. 16:09:30
Nem kedvelem a márkát! Sem autóban, sem motorban. De a plexis kalap talált, süllyedt. :-)
Európai termékekről beszélünk.
Ro3 2009.03.12. 19:22:19
Na:
"Nézd, ennyi erővel agyon fújhatod a "sima" gumit is, és akkor milyen fasza lesz..."
Nem, a normál értékről beszéltem, nem az agyonfújtról.
"...Szóval, ha szépen beálítod gyári értékre mind2őt, akkor nem fogsz semmilyen sebesség különbséget érezni. Elméletben lenne, de az utcán qrvára nem lesz."
Márpedig de. Mert azt elfelejted, h a peresebb guminak az erősebb oldalfal miatt ugyanakkora nyomáson kisebb a belapulása, merevebb a fémrésze is, ergo kisebb a gördülési ellenállása.
"Az út és a gumiabroncs között relatív sebességkülönbség lép fel."
A relatív sebességkülönbég mi? Merthogy csak az van végsősoron. De légy erős, mindig van sebességkülönbség az út meg a kerék között, ha minimális mértékben is. Kicenti szinte lehetetlen, h ne legyen.
"Lehet a dtm-ben már egy picit talán számít, de a való életben pont annyit fogsz bukni az átmérő különbséggel."
Mármint minek az átmérőkülönbségén? Váltóméretet kell venni...
"Oldal irányhoz inkább rajzolnék, de dióhéjban: a gumi nem "mászik" annyira. Ezt így nehéz leírni..."
Nem nehéz: Kamm-kör: img211.imageshack.us/img211/5016/kamm0ih.jpg
Hidd el a gumi mászik oldalra is, és mivel a lamellák fékezésre/gyorsításra vannak elsősorban hangolva, relatíve sokkal kisebb az oldalirányú tapadása a kerekeknek.
"És igen, ha pl. egy b2500ös mazdát a gyári érték helyett felnyomsz pl 3-3,2 barra, akkor kevesebbet eszik és jobban megy (tapasztalat), de romlik a tapadás!" Még1x, normál nyomású kerékről beszéltem.
"Egyáltalán nem értem a barum-os felvetésed. Azt akartam kihozni, hogy hiába peresebb az a 16os cucc, attól még egy Eagle vagy Pirelli P Zero (de sorolhatnánk) egyel kisebb átmérőben és /50-ben simán alázza (kanyarban is), és a kocsit sem baszod szét." Na. Ha nem váltóméretet használsz, az szopás. Megőrül tőle az összes elektronikus stabilizálórendszered, de legalábbis szarul fog működni, ha egyáltalán. Az oldalfal merevségénél a gumi kialakítása számít, nem a col. A / sokkal inkább, de gyártó válogatja.
"Mellesleg én már azt sem értem, ha valaki ennyi energiát fektet egy ilyen kocsiba, akkor miért pont a gumin spórol, de mind1, nem akarok más zsebében turkálni..."
Igen, ebben egyetértünk. Nekem is szúrta a szemem a Barum, de 9''es felni durvább. Azért azt nem szabad elfelejteni, h a jó gumi hamarabb kopik, mivel puhább a keverék.
"Ja, egy kis adalék: saját autóm a 195/50R15ös nyári gumival kevesebbet megy végre (kb. 5 km/h-val), és egy hangyafasznyit szarabbul gyorsul, mint a 175/65R14es télivel."
Őőőő lemérted? Gondolom nem 100% váltoméretet használtál. Azt beleszámoltad?
A gyorsulást is lemérted? Azért a vége nem kellett volna, egész hozzáértő dolgokat írtál amúgy.
107! 2009.03.12. 19:57:33
A 15-ös kereke 1,2%-al magasabb, így 100Km/h-s sebességnél (óra szerint) 98.8 Km/h a valós érték. (elenyésző)
Örülök a 9"-ról tett megjegyzésednek! :-)
Ro3 2009.03.12. 20:03:05
ntsaba 2009.03.12. 22:29:36
Jó, végülis ugyanazokról a dolgokról beszélünk.
Viszont hidd el, utcán nem lesz lényegi különbség egy 195/50R15 és 195/45R16 gumi között. Mérési hibahatáron belül lesznek az értékek. Ezt ha elfogadod, ha nem, így van.
Láttam/olvastam ilyen jelegű méréséket/jegyzőkönyveket (nem autós újságost...), ezért merem állítani ezen dolgokat.
A saját példám elég elvonatkoztatott, mert ugye már a szélesség sem stimmel. Csak, ha nagyon sarkosan nézzük akkor itt ugye a /65ös gumi a "gyorsabb".
Alapvetően még a váltóméretek között is lesz nagyon kicsi eltérés, szóval ez már megölte az egész elméletet. Meg aztán eltérhetnek márka, kopottság, stb. miatt is.
Igen, a gumi mászik oldalra. Ezt állítom én is, és hogy a /45ös nem mászik annyira. Itt nem tagadni akartam :) Mondjuk a kamm-kör nálam már rajznak számít :)
Alapvetően én most egy gumi elől és felül nézeti képet rajzolnám szívesen le, ahol faszául lehet ábrázolni a deformációkat. A kamm-kört meghagynám a fékezés-gyorsítás kanyarban effekteknek :)
ntsaba 2009.03.12. 22:42:37
A sebesség eltérés pedig olyan 3%, nem 1,2%. Ezek gps adatok.
Egyszóval már ezek is szinte hibahatáron belül vannak. Lehetet az eltérő hőmérsékletből, útminőségtől, meg ilyenek. Bebeszélhetném magamnak, hogy hú, de fasza, érzem, de ez csak placebo lenne.
Pont olyan mint a "racing" gázolajok. Semmivel sem megy jobban a kocsim tőle.
Ro3 2009.03.12. 22:47:30
ntsaba 2009.03.12. 22:56:33
Értem.
Mondjuk alapvetően ugye utcai használatról beszéltünk.
Tehát szerinted van gyakorlati haszna, ha 0,05%-al gyorsabban tudsz menni.
És ezért hajlandó vagy feladni egy csomó előnyt (komfort, futómű egézsége, stb.)
Illetve, ha már fizika, sajnos az utcán a /45R16 már a legkisebb úthibára is el fog pattogni, és az kanyarban nagyon nem jó.
Illetve bejön az, ha nem tükörsima az út, akkor bizony szépen feltartasz másokat, akik akár a megengedett sebességgel is szívesen mennének.
Mindezt azért, hogy autópályán kihozz a gépből még 0,5 km/h pluszt. Szép.
Ro3 2009.03.13. 15:37:51
Nem, ahol megengedett sebességgel nem tudsz haladni a /45R16-tal az úthibák miatt, ott más sem fog.
De egész egyszerűen leírtam mi az előnye a peres guminak. Nekem /50es van, és nem tartok fel vele senkit. Ha lassabban megyek valahol, akkor elengedem a mögöttem menőt első adandó alkalommal, akkor is, ha tartom a max megengedett sebességet.
Pistike911 2009.03.14. 00:51:27
bzoo23 2009.03.14. 10:53:18
Pistike911 2009.03.14. 12:34:38
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.14. 15:40:17
@Pistike911: egy roppant ízléstelen Corsát keress :) Meg fogod találni (sőt, többet is) :)