Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Elég a gagyituningból!

2009.03.10. 16:10 :: SilentSound

Józsefet a lenti képeken látható csodajárművel hozta össze a sors, volt ideje alaposan szemügyre venni is, mert húsztól negyven km/h sebességgel vánszorgott mögötte útminőségtől függően. Még jó, hogy fekvőrendőr nem volt az úton, mert emelődarut kellett volna hívni és órákra megbénította volna a környéket. Az agyeldurranás részletei alant.

[UPDATE: Az autó tulajdonosának "kérésére" a történetben szereplő autó képeit, a szövegből a tulajdonosra utaló részeket eltávolítottuk.]

Csak azt nem értem a hülye kis fejemmel, hogy a szénné barbietuningolt 1,2-es 386,95001 lóerős opel corsának kinéző „valódi” sportfelszerelésekkel és mindenféle optikai tuningnak mindott hóbelebanccal ellátott gépjármű, miért nem tud 40, azaz negyven kilométer / óránál nagyobb sebességgel közlekedni?

[A kép az autó tulajdonosának kérésére törölve]

Ezzel az orbitális sebességgel haladva feltartva az egyébként normálisan közlekedő forgalmat és képes a 22 (volt újkorában papíron, most „kerekítsünk 20-ra) lóerős, 30 éves, de egyébként barbietuningmentes lélekvesztőt is visszafogni, majd midőn arra a hely és az idő alkalmassá válik, ezen feltűnést kerülő jármű meg is előzi, az említett opelt, az bosszúból felkapcsolja a gagyixenonból kiképzett mézeskalács mintázatú csakazégbevilágítoknemazútra reflektort!

[A kép az autó tulajdonosának kérésére törölve]

A képen látható autóforma, közlekedni képtelen pléhdoboz gazdájának üzenem, hogy az agyonszelepelt és agyonültetett „sportnak becézett” futóművet egy normális - értsd. szakemberek által valóban sportos vezetési célból kifejlesztett, kipróbált - futóműre cseréli, vagy a gyári azaz, az opel által beszerelt futóművet alkalmazná, akkor nem kellene a kavics méretű aszfaltdudorodásokon, valamint az ötforintos nagyságú gödrökön 20 kilométeres sebességgel vánszorognia, miközben a nagypapi a kínai elektromos bringával köröz mellette, mint keselyű a döglődő ló felett!

[...] A nevezett oldalon emberünk leírása alapján az „átalakított, megokosított, morcosított” opel corsának már-már fénysebességgel kellene tudni közlekedni. Ebből az következik, hogy a drága jó lengyel gépjárműkészítő munkások akkora adag szakértelemmel rendelkeznek, hogy egy olaszországi licensz alapján képesek még az űrtechnikánál is bravúrosabban összerakni egy kispolszkit.

[A kép az autó tulajdonosának kérésére törölve]

Nos kispajtás! Ajánlom figyelmedbe az igazi lengyel tuningot! Tényleg jól figyelj, mert nem írom le kétszer! Végy két brisk gyertyát! Egypólusút, aminek két pólusa van. (’Mer ugye a két elektróda között húz szikrát a delej, de ez se lényeg most.) Tegyél bele benzint! Lehetőleg ócsót bizniszelj a komádtól, ha nincs jó a teszkós is.

Rakjál bele olajat, ezt is ismerős bizniszen át. Vigyázz a napraforgó olajjal, mert az jó tuning, de a vpop segbekúr érte. Bár ha homi vagy akkor ez is mindegy. Ne cseréld ki a gyári lemezfelnit, ’mer az kibír egy padkázást is! Így nem kell félned a 20 centi átmérőjű kráterektől az úton. Ne cseréld ki /10-re a gumit se, mert így még a földúton is el tudsz menni a parasztpicsának udvarolni!

A rugókból csak akkor vágj el, ha veseköved van, de tegyél be időnként új  a gyárival megegyező értékű lengéscsillapítót.

ÁLLÍTSD be a lámpát!  Nem FEL!!! Be! Ne bízz magadban, vidd el lámpaállításra egy szakműhelybe és este vedd le a napszemcsit, mert a hold fénye és az aszfaltról visszatükröződő fény miatt hülyén fog kinézni a szemüveg mögött le nem barnult rész.

Mellesleg észre fogod venni, hogy egy kisposzki nem azért van a seggedben mert 8 turbó, 5 csillagszóró, 3 neonfény van rajta, hanem mert városban 50-el is lehet menni és egy gyári állapotú 20 lóerős lengyel polszki képes ennyivel menni. (Minden gond nélkül.)

Ha meg továbbra is 20-al akarsz a városban korzózni, akkor vegyél egy kínai elektromos segrakétát! Annyit az is megy, ráadásul olcsóbb tuningolni, mert nem kell bele gyertya!
Üdv ember!

Legközelebb a kerékkulcssal is köszönök!

Ui.: Nem a tuninggal van bajom, sőt nem is az a baj, hogy nem szeretem a gyors autókat. Az se érdekel, hogy nevetség tárgyává alakítja valaki a saját autóját, arcát és egyéb dolgát. Ha neki ez tetszik és az nekem nem fáj, akkor csak tegye! De miért kell szívatni, emiatt más embereket? Ha mutogatni akarja a „penge verdát”, akkor állítsa ki valahová, vagy menjel el márkatalálkozóra stb. Közlekedni meg vegyen egy közlekedésre alkalmas járművet és járjon azzal. 

242 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye béna veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marcellusca 2009.03.10. 22:24:57

@Dövan: LOL!
És, igen. Ez a variáció meg nem volt. Ma. xD

gonoszpok · http://gonoszpok.blog.hu 2009.03.10. 22:38:36

én magát a tuningot nem értem...felnőtt ember is csinl ilyesmit? én nem tudom, kérdezem:-)

indapass90210 2009.03.10. 22:38:58

@Marcellusca: hehe, én ezt komolyan is gondolom :D

kafferbivalybalamber 2009.03.10. 22:44:14

@gonoszpok: Tuningot igen, csinál felnőtt ember is. (Bár a legjobb tuning: eladni, és venni egy jobbat.)
Pimpelést azt csak a nyikhajok, meg persze a stricik. (Utóbbiak általában sötétbőrűek.)

Sitti 2009.03.10. 22:47:43

Ez az egész cikk egy oltári baromság!!
Ültetett futóművem van,a kerekeimen /40-es gumikkal és VÍGAN elmegyek vele szinte bárhol!
Sőt!
Az albérlet ahol lakok földúton van. És ott sincs semmi problémám vele.

És hogy miért van sok engedély nélküli tuning? Mert a tisztelt magyar hatóság SEMMI nemzetközi és EU szabványnak megfelelő tuning alkatrészt nem fogad el!
Hiába veszek egy Brembo fékrendszert félmillió forintért. Költeni kellene rá még pár százezret, hogy itt a balkánon is elfogadják....
Hiába van hozzá papirom amit az egész EU területén el kellene ismerjenek... :P

Kopi3.14 2009.03.10. 22:54:51

Na, így ömlesztve, nem végigolvasva elkezdenék kérdezősködni: kiegészítő reflektorokról, minto lyanokról hallottak már a tisztelt kollégák? Amiből normál autóra a KRESZ kettőt, bukólámőpásra négyet enged felszerelni. És ezek lehetnek mesziről ködlámpának tűnő, valójűban menetény funkcióval bíró egységek is. Gyakori elemek olyan pancser közösségekben, mint például a német járműflotta.

Posztoló: és ha valami más miatt megy lassan? A KRESZ csak az indokolatlan lasú haladást tiltja, az indokoltat nem. Az indokot meg nem feltétlen kell kívülről látnod, hogy az legyen. Ahogy ajánlanám a segg szó megtanulását, ha rendre nem megy. Ajánlnanám számodra ilyenkorra a doboz nyugtató kevés folyadékkel történő beszedését, talán jobb lenne midnenkinek. És kérlek ne a közúton vezesd le azt a frusztrációt, amit az okoz, hogy csak egy kispók tulaja lehetsz. Egy másik kispók tulaj.

indapass90210 2009.03.10. 22:57:43

@Kopi3.14: a kevés folyadék pedig legyen mondjuk abszint vagy vodka!

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.03.10. 23:04:41

@Kopi3.14: amit leírtál, az rendben van. Ám nem indokolja az opeles reflektorozását előzés után....

Ro3 2009.03.10. 23:07:12

@107!: "Amiért a "Yard" vagyis mi csesztetjük ezeket a járművezetőket, az maga a mentalitás. Általánosítás ugyan, de nagyrészt igaz. Akinek piszkált verdája van, elég sűrűn vét a szabályok ellen. Nézd végig a hétvégi baleseti statisztikákat!"
Hát ez nem kicsi csúsztatás. Vagy valóban van olyan statisztika, ami a piszkált és a nem piszkált autók okozta balesetek mennyiségét veti össze? :O A szomorú az a cikkben, h pont egy olyan tuningost pécézett ki Józsigyökér, aki nem sufnituningos.

]{udarauszkasz 2009.03.10. 23:09:33

Szerintem sokkal tobbet er egy sima snasszul kinezo auto, belul megboszmitve kicsit.
pl. az s3as quattro audi. semmi csicsa, semmi ceco, de van alatta 4kerekhajtas, meg 180 loeros motor pl.
kivulrol pedig semmi se latszik rajta, csak 4 karika a hatuljan.

]{udarauszkasz 2009.03.10. 23:12:35

Ro3: ez ellen ugy lehetne vedekezni, hogy a jogositvanyba beleirni, hogy hany paciig vezethet az illeto. mondjuk fel evig 60LE, 1 eves jogsival 80, 2 evesig 100, es utana korlatlan.
Mindjart meglatszana a baleseti statisztikakon, es ellenorizni is lehetne a papirok alapjan (habar a sufnituning ellen ez se megoldas...)

kafferbivalybalamber 2009.03.10. 23:15:42

@Kopi3.14: KRESZ-re majd azután lehet hivatkozni, ha egy rendes műszaki vizsgán (nem megvesztegetéssel) átmegy az autó.
Addig meg nem.

ropile 2009.03.10. 23:15:55

micsodaman,

en tunigolok a szakival!

most is... belefajt mundjuk nem keves lettaba, de
hatso ablaktorlo, ocsem, komplett csere, motorostul, me' az lett kitalalva, hogy ha nem porog az nem stulusos... meg o_j_ant is nyomtunk a jozsival, hogy kp. zar, oszt sokkal morcosabb hangja van az ajtomnak nyitasnal...

erm :)
Na, ezeket a gyikokat a dunaba :)

Ro3 2009.03.10. 23:18:17

@kafferbivalybalamber: Még mindig nem tudom h honnan vetted, h a tuning csak mozgo meg rezgő (lol) alkatrészekre mehet, de változatlanul mondom: a SW nem mozog sehova sem, oszt mégis lehet tuningolni. Analógiánál maradva, ha a bukócső mozog, akkor a festék is.
De talán kicsit kevésbé hülye/tudálékoskodó megközelítés:
pimp:kerítő,strici
to tune: behangol,beállít,felhangol,hangol,zenével kifejez,zenével ünnepel,összhangba hoz

Szíves figyelmedbe ajánlom az összhangba hoz részt. A tuning pont az ami. Összhangba hozni a vasat veled. Ez lehet futómű-, kipuff-, optikai-, stb tuning. A tuning nem feltétlen azt jelenti, h erősebbet csinálsz, hanem azt, h valamihez hangolod, alakítod a tárgyat. De szerintem hiába magyarázom...

kafferbivalybalamber 2009.03.10. 23:23:22

@Ro3:
HA SW alatt a chiptuningot érted, akkor ismét felhívnám nb. figyelmedet a _rendszer_ kifejezésre. Az a szoftver a motort vezérli. (Ha nem erre gondoltál SW alatt, akkor légy szives, ,próbáld meg érthetőbben előadni. Két betű elég sok mindent jelenthet.)

Pimp: igen, strici. Talán nem véletlenül nevezik pimpelésnek ezt a fajta "tuningot". Összhangba hozza a kocsi kinézetét a tulajjal, igen.

Ro3 2009.03.10. 23:29:31

@kafferbivalybalamber: Ugye megmondtam? :D
Btw a pimpet honnan vetted?

Ro3 2009.03.10. 23:37:47

en.wikipedia.org/wiki/Pimpmobile
en.wikipedia.org/wiki/Car_tuning
2.nál különös tekintettel a body tuningot ajánlom Bivaly. Komolyan nem én írtam a cikkeket :D

Ro3 2009.03.10. 23:39:23

@KuKori: a pimpmobil az teljesen más mint ez a Corsa. Pimpmobil van, de az egy stílus a tuningon belül, különös tekintettel az optikai és a futóműtuningra.

Ro3 2009.03.10. 23:41:03

" Ro3 2009.03.10. 23:37:47
en.wikipedia.org/wiki/Pimpmobile
en.wikipedia.org/wiki/Car_tuning
2.nál különös tekintettel a body tuningot ajánlom Bivaly. Komolyan nem én írtam a cikkeket :D "

Csak kivonatolva, aki nem akarja végigolvasni: 1. link: milyen a pimpmobil
2. link: a tuninghoz tartozik az optikai tuning is, habár nem javítja a teljesítményt. Pont.

trixilw 2009.03.11. 00:38:57

@107!: @SilentSound: Köszönöm, én is ezt gondoltam. Ráadásul eddig mások miatt mellőztem a bekapcsolását, ezt ezután is folytatom.

@karvasz: Az a fura, hogy bár rövid távon valóban jobban lát mindent az ember, de a meg nem világított rész annyira elsötétül, hogy rosszabb mint a kis fény. Ráadásul engem lakott területen belül szokott zavarni, kívül leszarom, mert átállítom a tükröt, de belül inkább nem. Meg ugye még az a rossz, hogy még mindig sokan vannak, akik kivilágítatlanul mennek lakotton belül és ezek eltűnnek egy ilyen ködfényszórós mellett. De mivel úgy használod, hogy közben figyelsz másokra, ezért nincs semennyi harag :)

@yanchi345: Megvan akkor. Ez egy extra felszerelés azokra az autókra, amiket index és tükör nélkül szállítanak. Valahol vissza kell kapni a biztonságot :)

ChPh 2009.03.11. 06:08:48

Silent: kértem, hogy vedd ki a másik oldalra való hivatkozást.

@nális coitus 2009.03.11. 06:48:27

Kár volt elolvasnom ezt a trágya írást. Az ilyen faszokon csak mosolygok egyet és elmegyek mellettük. Nem hiszem, hogy ez a szar 20-al vánszorogna. Ha ideges vagy a 40 is 20-nak tűnik.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.11. 06:59:37

@ChPh: Arra gondoltál amit idő közben kivettem, vagy másikra? :) Ilyen esetben egyébként hatásosabb, ha emailt írsz, mert azt biztosan észre is veszem.

Kopi3.14 2009.03.11. 08:09:25

@kafferbivalybalamber: Ha van műbizonylat, akkor átmehet. Vagyis látatlanban ítélni megint súlyos IQ-hiányos állapotot feltételez.

kafferbivalybalamber 2009.03.11. 08:21:27

Aha. Műbizonylat, erről a lökhárítótól. Persze. A gumi és felniméretről már nem is beszélve.
Szóval ha én IQ-hiányos vagyok, akkor te meg IQ-negatív. Persze az ilyen pimpelőknél ez a default.

Quattroman 2009.03.11. 08:34:04

olyan szép mint egy új szovjet traktor

saq 2009.03.11. 08:34:42

irigy csak a poszt író. neki sosem lesz ilyen szép autója!

ZioN 2009.03.11. 08:47:49

Irigység sugárzik a posztból

Gabo1000 2009.03.11. 09:02:36

Tökre nem értem azokat akik emiatt bosszúsak. HA gyorsan menne akkor az lenne a baj. Mindegy csak legyen mibe belekötni. Az hogy sok embernek nem tetszik az ilyen fajta tuning (nekem sem) még nem ok arra hogy különböző nyomorék jelzőket aggassunk a másikra. Izlések és pofonok. Neki meg a Ti autóitok nem tetszenek. Semmi izgalom Focus, Pug 307 stb.
Aki pedig azt gondolja, hogy Budapesten egy két út kivételével lehet normális tempóban közlekedni, az még az autójára sem tud vigyázni, nem becsüli azt. Ha nem tetszik a dolog, tessék mosolyogni és megelőzni. Ennyi.

Néha Úgy érzem mintha ebben az országban mindnki a konfliktust keresné és akkor majd jól megmondhatja a másiknak amit gondol, fikázhatja stb. Fel kéne már nőni!!!

Novi bácsi 2009.03.11. 09:09:49

@Ro3: Barátom! Amit itt a kis pimpelő gyökér védelmében leírtál (aki BTW a hozzá hasonló pimpelő kis gyökerektől kapta a díjait) az mind szép és jó, de attól még minden vele egyívású, kisebbségi komplexusos, önértékelési problémáit kompenzálandó "hú-de-csücsök-verdám-van-mindenki-IDE-figyeljen" "tuningoló" figura klinikai eset, akiknek leginkább pszichiátriai kezelésre kellene járnia... Szánalmas, hogy egyesek milyen ostoba dolgokban látják az "önmegvalósítás" lehetőségét... Remélhetőleg egyszer csak kinövik...

indapass90210 2009.03.11. 09:10:14

Lehet, hogy ma nem lesz időm jönni, úgyhogy:

Hüje a posztoló (ráadásul irígy kutya is), és ezért tart ott az ország, ahol!

indapass90210 2009.03.11. 09:15:21

@Novi bácsi: Miért apa, te miben látod a megfelelő önmegvalósítást?

Doubledeceker 2009.03.11. 09:22:49


Mind hülye aki védi a tunning master-t, az autó tényleg nem különösebben szép, de igényes munka az látszik a képeken.

Egyszerűen nem kell 20-al menni pesten, mert az gyökér dolog. És ha megnézed az autó elejét akkor rögtön látszik, hogy miért megy 20-al, mert különben odaverné az orrát csunyán....

Tényleg igényes munka, csak kicsit izléstelen, legalábbis nekem.

Amúgy meg tényleg olyan autót kell pimpelni, amivel azért lehet tartani a forgalom ritmusát.

Akinek a pimpelt autója erre nem képes, ne hozza ki a garázsból.....

Csak egy kérdés, miért van az, hogy az összes általam ismert emberenk akinek 200 Le körüli gépe vagy erősebb verdája van, szinte mind gyári kinézető, max egy szép felni rajta semmi több, kerülve a feltűnést?

Ja és aki nem hülye, mert közlekedni használja a verdát, nem pedig magamutogatásra, vesz szép fenit, de nem ragaszkodik a peres gumihoz.

Régen nekem is volt /40-es gumám egy garnitura, el is adtam 3 hónap után, most inkább /65-el járok de bátran kellek át akkár a Nagylajos Thököli kereszteződésen is.....

A tunningos gyerek egy balfasz, nem a tunning miatt, hanem mert feltartja a forgalamt.

8ball 2009.03.11. 09:32:58

Nekem Pug 205-öm volt. Az a kék TDI, a beömlővel, bőrrel az elején. Ha az autó sportos, rallyban és más motorsportokban kiemelkedő alak volt, civic vti-t 402 méteren 3 hosszal vertem vele, de a sparco rugók miatt szar úton csak lassan tudtam vele menni, mert vigyáztam rá, és ráadásul kisebb is, mint egy corsa, akkor én is elmehetek a faszomba.

Igen, magamra veszem, amit írsz. Én legtöbbször hangosan felröhögök azon, ahogy csattog a futóműve a jó szar úton engem padlóval előző embereknek. Aki fasz, az úgyis tolni fogja neki, mert neki ÚJ autója van, és azt hiszi hogy nem bassza szét a futóművet, attól mert nem hallja és nem érzi.

Kedves posztíró! Nagyon sajnálom, hogy emögött az autó mögött kellett haladnod, és a te vadiúj, fantáziátlan, dísztárcsás 30 centis hasmagasságú, tömeg tucat szarodat nem nézték meg, és komplexusaid támadtak! Nem baj, a láthatósági mellény csodákat művel! Csak jó helyre kell raknod, és máris rengeteg pénzt, ötletet, ízlést, és ráfordítást megspróroltál!

Ha nem érzed magad találva, linkelj egy képet az autódról és megmondom ki vagy!

Doubledeceker 2009.03.11. 09:34:27


Ja eszembe is jutott egy volt kollégám, akinek 3 hegeres skoda fábiája volt.

Aztán elkezdte vadul vásárolni a következő cucokat:

Sport leömlő,
Sport légszörű,
Sport dob hátra,
Sport gyertya,

És így tovább a teljesítmény a végén gondolom alulról verdeshette a 70 Le-t de ő nagyon boldog volt a géppel.

Természetesen a sima 1.6-os 100 Le Carismám is bármikor lelépte (félig döglött 350.000 km futott motorral).

DE hát pimpelgessenek csak az örültek....

AzHofi 2009.03.11. 09:52:51

De tényleg az ilyen autókat miért nem trailerrel viszik versenypályáról versenypályára? Mindent megnyerne, mert ránézésre 390 km/h a végsebessége. Valójában mennyi?

Cherryke 2009.03.11. 10:30:59

Istenem!!! A kommenteket el se olvastam, csak bele-bele 1-2-be. Siralmas!! :) De hát hogy a posztolóhoz szóljak egy kicsit, mert az ő írását elolvastam.
Az első dolog amit nem értek, hogy mért vagy irigy a másik emberre, hogy neki bejött az élet, és egy kicsit jobb autót is tud venni, mint egy kispolák?? Nem hogy örülnél, h végre valakit megelőzhetsz!! :P
A másik pedig az, h a cikben szereplő autó nem egy 1,2es tecsótuning autó... A carstylingon, ahonnan a képeket is szedted, le van írva, h egy 1,6 gsi motor van benne...de ez biztos elkerülte a figyelmed.
És arra nem gondoltál, hogyha a súlyadónkat, vagyis mostmár teljesítményadónkat ténylegesen arra fordítanák, h az utak jó minőségűek legyenek, akkor nem kéne 40nel menni??
Amúgy a szar utakon lassan menéssel kapcsolatban...az én autómon GYÁRI a spoilerezés, sőt, a sportfutómű is GYÁRI (mivel gyárilag sportmodell a gyengébbek kedvéért), de így is van nagyon sok hely, ahol nem megyek 40nel többel, hiába púposkodik a polákkal vagy a suzukival mögöttem a paraszt. Csessze csak szét a saját sz@rját, de én nem fogom az enyémet...pedig valószínűleg a kedves posztíró autójának a végsebességét már 2esben tiltás előtt elérem, de mind1.
Szóval csak így tovább, te vagy itt az überfasza gyerek!!! Mutatsd meg, ki az utak királya, baromarcú!! Végre valakinél gyorsabb vagy! :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.11. 10:50:03

@Cherryke: Nem csak te, többen írtátok, hogy biztos az irígység beszél a levélíróból, mert neki sosem lesz ilyen. Tény, hogy a levél eldurrant aggyal íródhatott meg minden, de honnan a bánatból gondoljátok azt, hogy a többségnek tetszik ez az aszfaltig ültetett, Audi hűtőráccsal megnyomorított förmedvény??? Szerintem az egyetlen igényes dolog az az airbrush festés az oldalán (bár ez a halálfejes téma pont nem az esetem). Semmivel sem magasabb szintű érvelés a levélíróhoz képest, ha egy ilyen óvodás módszerrel visszatámadsz, mert szerintem egyértelmű, hogy a beküldőnek kurvára nem kéne ilyen autó. És például nekem se. Aki abban leli örömét, hogy pimpel / tuningol / kókányol mindenfélét az autóján, az tegye, csak ha közúton is használja azt az autót, akkor feleljen meg az előírásoknak és ne tartson fel másokat.

Cherryke 2009.03.11. 10:59:35

@SilentSound: Nekem az előző autóm elég alacsony volt, de lehetett közlekedni vele. És az, hogy az ember a budapesti "jó" utakon 40nel megy 50 helyett, mert az autó indokolja, azzal nincs sztem akkora nagy baj. És ha jól belegondolok, sokkal többször fordul elő az, hogy a kalapos papper, miután a 120as skodáját lecserélte egy 1993as évjáratú swiftre, tötymörög előttem 35tel ott, ahol 70nel lehet. És megelőzöm, lehet, h még elejtek egy "anyád" felkiáltást a kocsimban, de nem kezdek el posztolni, h jujj meg jáááj! És ezt a többször fordul elő, ezt kb úgy kell érteni, h 100 esetből 95x valami töketlenkedő, vezetni nem tudó miatt van a sor, a maradék 5ből max 1 a tuning miatt, a többi meg valszínű egyéb okból. Szóval nem hiszem, h ez akkora probléma lenne. Általában az ilyen autók inkább előzni szoktak, mint sort feltartani. Legalábbis az én tapasztalatom alapján.
Az meg hogy tetszik e az a spoiler ki meg fényezés meg felni, ami az autón van, az egy dolog. A fényezés pl nekem nagyon nem jön be, a kasztnit is máshogy csináltam volna meg, de ettől még látszik, hogy igényes munka és nem gányolás. És az ilyen autó MINDIG úgy néz ki, ahogy az a tulajának tetszik.

Pepe83 (törölt) 2009.03.11. 11:16:11

Én a történet üzenetét első olvasatra így foglalnám össze:

Van egy fostalicsa autóm amit mindenki letol, ledudál. Most végre volt egy nálam is lassabb autó az úton, gyorsan megírom a autózz blog-nak

TH 2009.03.11. 11:17:52

@Cherryke: Hát attól még, hogy igényes, lehet egyrészt ízléstelen, másrészt röhejes is. Az meg tényleg nem normális, ha valaki a csodálatos "tuning" miatt nem tud közlekedni a városban. Szóval mindenki azt csinál az autójával, amit akar, de ez nem jogosítja fel arra, hogy feltartsa indokolatlanul a forgalmat.

TH 2009.03.11. 11:18:27

@Pepe83: Hmmm...nekem inkább kéne egy "fostalicska" kispolszki, mint egy ilyen opel corsa. Lehet, hogy bennem van a hiba. :)

Pepe83 (törölt) 2009.03.11. 11:20:25

@TH:
Ha választanom kéne, én is inkább a polszkival járnék, de a poszt akkor is nevetséges....

TH 2009.03.11. 11:25:34

@Pepe83: Hát szarrágás tipikus esete, az biztos, de nevetség tárgyává tenni az ilyen "tuningot" mókás szerintem, mert én is szánalmasnak tartom ezt. Ilyen gonosz vagyok.

Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2009.03.11. 13:29:11

már bocs, de aki nincs tisztában azzal hogy, a budapesti utakra nem ültetett tuning gép kell, hanem egy terepjáró az hülye...
amúgy a gép jól néz ki, én biztos vinném oda ahol ennek helye van...
pl:találkozók, versenyek...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.11. 13:36:30

@Kool Kitty Kat: Igen, a karakócs-szörcsögmellékpusztai tjúnying só-n kupát is nyerne vele! ;)

Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2009.03.11. 13:50:42

@KuKori: jó...
a tetszés, nem tetszés kérdése más...
de ha praktikusságot nézek, ez az autó nem való max. autópályára (abból is németre):D

Cherryke 2009.03.11. 14:41:45

Néhány hozzáfűznivalóm lenne...
Kezdjük a többek által különbözőképpen "megnevezett" kiállításokkal, versenyekkel. Na most itt nem arról van szó, h 10 paraszt kimegy a szántásba 9 traktorral meg egy ilyen kocsival, és akkor ez nyeri a kupát. Ezek olyan rendezvények, ahol rengeteg szépen, igényesen és átgondoltan (és mellesleg nem kevés pénzből) megépített autók vannak. Tehát nem kell lenézni. Ezzel az erővel a Hungaroringen rendezett F1 versenyt is nevezhetném Alsókarakószörcsöki traktorversenynek, mivel nem nézek F1-et, tehát nem feltétlenül tudom, h mit is takar ez a rendezvény. Kicsit erős példa, de remélem mindenki megértette.
A másik dolog pedig az, hogy az autóépítés az egyrészről "művészet" (mint pl. festészet, irodalom, szobrászat, stb.), ugyanis az ember kiélheti/kiéli benne a kreativitását, ötleteit, ügyességét, és még sok dolgot. Ezenkívül pedig hobbi is. Én se kezdek el anyázni pl a horgászokra, mert zavarnak a csatornaparton, vagy a sárkányeregetőkre a parkban, hogy mit képzelnek magukról, h pont ott csinálják, ahol én punnyadni akarok. És mindenki olyan hobbit választ, ami jólesik neki. (szerény véleményem szerint az autótuning sokkal jobb hobbi, mint ha pl WOWozik valaki)
Jah, és a kommentek között olvastam egy pár helyen, h minek ilyen peres gumi, stb. Na most nekik csak azt üzenném, h nekem pl. a GYÁRI mérete a gumiabroncsomnak 225/45R17. Akkor most mi van?? Gondolkodjatok már kicsit el rajta!!

Pepe83 (törölt) 2009.03.11. 14:51:24

@Cherryke:
Igazad van, de....
.... a horgászokat lehet szidni, mert a bányatavakban mindig benne hagyják az elszakadt damilokat ami beleakad a búvárok palackjába:)))

107! 2009.03.11. 15:28:26

@Ro3:

Ja! Igazad van, külön nincs leírva, hogy piszkált, vagy nem piszkált. De Te is tudod nagyon jól, hogy miről beszélek. A hétvége éjszakái azoké, akik megvásárolják a különböző teljesítményfokozó eszközöket. Nézz végig egy hétfői híradót! Vagy a "lánglovagokra" lépj fel, és látni fogod az arányokat. Nekem személyes tapasztalataim vannak az ügyben, ezért állítom ezt neked ilyen magabiztossággal.
Igaz, van még egy másik csoport is, aki hétvégén gyilkol. A külföldi vendégmunkások! Nagyon veszélyes réteg.

Valóban nem sufnis a kocsi, de ettől még a jogszabályok szerint alkalmatlan a közúti közlekedésre. Említettél itt műbizonylatokat... Hát van amihez nem adnak! Ha meg igen, akkor nem úgy, ahogy használják.

Ha a "tuning" által okozott baleseteket nézzük, a legjobb példa a szénfekete ablak, szélvédő, lámpatest...(dicséretes, hogy a poszt tárgya pont nem ilyen) Jókat szoktam röhögni, amikor egy ilyen "beláthatatlan" gép oldalán jó nagy horpadás van. A hülyéje nem látta rendesen a keresztforgalmat.
Sorolhatnám még, hogy mi miért veszélyes, de ezt mindannyian tudjuk úgy is.

107! 2009.03.11. 15:31:04

@Cherryke:
És hány bár nyomást írnak elő hozzá???? 5-öt, vagy 8-at, mint egy teherautónak. Ez itt nem csak peres gumi volt!

107! 2009.03.11. 15:34:45

@Cherryke:

Tételezzük fel, hogy S4-ed (1998-tól)van, annak pont ez a gyári mérete. Az előírt nyomás 2,7 bár.

Cherryke 2009.03.11. 15:50:20

@107!:
Amint mutatsz egy élő és eleven gumist, ahol a szerelő úgy fújja a kereket, h nézi, h hány bár van benne, akkor lehet valami igazság a dologban. De pl az előző autómon (nem gyári méretű kerék, 185/55R15 helyett 205/45R16) soha se jelentett ez egy percig sem gondot, h mennyire fújjam fel a kereket. Jah, és az a gumi is terpeszben volt, és az ég világon semmi kellemetlenségem nem származott belőle.
És ha már az értékeknél tartunk, a téli kerekem 205/55R16. Na akkor abba mennyit fújjak, ha a 225/45R17 a gyári méretem??? (költői a kérdés :P )

TH 2009.03.11. 15:54:03

@Cherryke: Jé, nekem mindig szokták nézni. És ha én fújom fel, akkor én is mindig megnézem, hogy mennyire fújom...

TH 2009.03.11. 15:57:32

@Cherryke: Mindegy, hogy 2 vagy 5 bar? Mert az igaz, hogy max a fogyasztásban számít egy egész picit, hogy 2 vagy 2.2 bar, de 3 bar különbség jelentős. :)

107! 2009.03.11. 15:58:54

@Cherryke:
Az előző kocsidnál az a legkevesebb, hogy nem jól mért az órád. Ugyanis nem váltó méret volt rajta. Amúgy a légnyomáson nem azt értem, hogy tizedbáros eltérések vannak. Te is tudod, hogy a képen látható (már nem látható) autón hogyan lehet elérni ezt a gumiállapotot. Szerinted teljesen normális, ahogyan rajta van?

Amúgy a 17-es kerekednek így is több mint 10cm 101,25mm) volt a pereme, a posztban írt autónak mennyi lehetett 4-5 cm. Ne próbáljuk már meg úgy beállítani ezt a dolgot, mint ha a világ legtermészetesebb jelensége lenne. Nem biztonságos, mert nem erre tervezték!!!

(amúgy valószínűleg eltaláltam a típust, mert nincs másik gép, aminek ez a gyári mérete)

107! 2009.03.11. 16:10:34

@Cherryke:

Utánanéztem, nem olyan nagy az eltérés az előző kocsid esetében. (1,09%) Bocsika! A többit viszont tartom!!!

Vegaaa 2009.03.11. 17:19:04

"A Rohod felől Baktalórántháza felé haladó Peugeot 206-os a 32-es és a 33-as kilométer között előzés után jobbra letért az útról, ahol egy fának ütközött, majd a vízelvezető árokban fejtetőre borult......A sofőr elmondása szerint a balesetet az okozta, hogy az autó bal hátsó kereke menet közben kilyukadt. A helyszínen az elsődleges szakértői vélemény szerint a kipufogó szakszerűtlen javítása okozta a kerék defektjét, ugyanis egy darab vas volt az alváz és a dob közé hegesztve, s ez a vasdarab törött el."

www.langlovagok.hu/kepek/2009/korizsjozsef/090301_rohodpeugeot/eredeti/090301_rohodpeugeot_06.jpg

ui: nem a postban szereplö autohoz szeretném hasonlitani a dolgot!
a postoló is a béna tuning hátrányaira akarta felhivni a figyelmet.

ui2: nem értem miért lettek levéve a képek. a corsa tulaja nem azért csinálta ilyenre a kocsiját hogy megnézzék azt? az hogy valaki feltünö az nem jelenti feltétlen azt hogy jó is amit csinál. a képek levetetése szerintem öngól.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.03.11. 18:09:13

@Cherryke:
@107!:

Szerintem tök feleslegesen vitatkoztok, a tuningos srácnak tényleg nagyon vékony falú gumija van - vékonyabb mint a /45, de hazuttoljon meg a valódi adatokkal. Gondolom a felnit féltette leginkább.
Hogy a peres gumik kinek miért fájnak, azt nem tudom. Normális gumishoz kell menni, aki lelkiismeretes és nézi a guminyomást. Az enyém nézi. Nyári könnyűfém felnin gyári 225/45/R18 Yokohama Advan gumi csücsül, autópályára tökéletes. Gázzal töltetem - nem oxigénnel - és nincs gond a hőtágulással. Ezeknek a gumiknak a fala nem lesz "magasabb" felfújáskor, a futófelület keményedik be. A gumim defekt esetén max. 80 km/h sebességgel 200km utat biztosít. Ilyen erős a fala. Remélem soha nem kell majd megtudnom.
Mellékutakon én is a felnit féltem jobban.

Télre van téli gumi, lemezfelnivel.

Arra továbbra sem jött magyarázat, hogy a tuningos srác minek refizett mikor a kispolák megelőzte. Jó lenne, ha leírná az ő verzióját.

107! 2009.03.11. 18:31:00

@Da Moon iz Black (Bensonhurst):

Tényleg nem tizedbárokon vitatkozunk, hanem azon, hogy (nem tudok pontos adatot, mert sosem voltam rákattanva a stílusra) legalább 4 bár kell a keskeny gumiba, hogy ilyen természetellenes formában legyen a felnin. (széles felni, "keskeny" gumi) A gumiabroncs oldalfala (statikailag annak szánták)nem merőlegesen, hanem elég hegyes szögben van, majdhogy nem a futófelület része.

Ez csak egy pici részlet, amiből ki tudtam indulni a képek alapján, de biztos találnék benne még gázkisüléses izzót (tuti szabálytalanul), mindenféle villogó és rikító színű világítótestet... Sportdob, sportkormány, sportülés... nem megyek bele, mert ezekre valóban létezhet műbizonylat, ami még szabályos is, ezért nem lenne tisztességes látatlanban elítélni.

Szerintem az egészséges mértékű "tuninggal", "pimpeléssel" nincs baj, ameddig az tényleg nem csap át balesetveszélybe, vagy szabálysértésbe. Ha valaki már komplett "versenyautót" akar építeni, akkor az használja kiállításon, meg különböző versenypályákon. (ha jót akarok motorozni, én is kimegyek az euroringre)

Ro3 2009.03.11. 20:10:48

@107!: Azért a peres guminak van előnye is. Ezt azért jobb ha mindenki szem előtt tartja. Pl sokkal jobban tapad a kanyarban, mint a nem peres fostalicska. Erősebb az oldalfala (merevebb, nem hajlik, stb), alapvetően az egész gumiban több a fém, nehezebb is. Tehát sokkal nehezebben csúszik meg egy kanyarban, de ha egyszer megcsúszik... De ha pl ESPvel van az avtó, akkor már igazán nehéz megcsúsztatni. Plussz kisebb a gördülési ellenállása, magasabb sebesség, jobb gyorsulás. Hóban meg murván jó fos, mert nem tudja magát beleásni. Ja, meg a "könnyű"felni a nagy súlya miatt szétveri a futóművet, de ez a tuningosok baja.
107:
sufnituning->több baleset
szaxerű tuning->jobb műszaki állapot, kevesebb baleset
Azt teszed, mint az emberek nagy része. Általánosítasz, mert van 1-2 hüjegyerek meg sufnituningos azéert minden tuningost le kell csukni. Elárulok egy titkot: nem utállak azért, mert a zsaruk 80%a egy paraszt, 30%a bűnözik.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.11. 20:24:03

@Ro3: Én mentem egy darabig peres gumival, de ezeken az utakon egyszerűen használhatatlanok.

Lehet, hogy jobban tapad a kanyarban, de nem peres gumi is pont eléggé tapad ahhoz, hogy a szívbajt hozzam a feleségemre, valamint aktívan veszélyeztessem a jogosítványom.

Szal minden elismerésem azoknak a hülyéknek, akik azért vesznek peres gumit, mert az jobban tapad...

Mondjuk jobban néz ki. Ez érv. Az, hogy jobban tapad, az nem, mert peres gumival ezeken az utakon az autózható sebesség kb 20-30-50-nel alacsonyabb, mint a normál gumikkal, attól függően, hogy egy két vagy három számjegyű az út amin mész...

Szal gatyi.
Van, aki így önkifejez, bizonyára vannak csajok, akik egy ilyen autóra mennek, stb.
Tiltani kb akkora hülyeség lenne, mint a lila inget.
Akinek ilyenje van, az legalább nem száguldozik. Sokáig biztos nem.

107! 2009.03.11. 20:24:07

@Ro3:

Nem az általánosításról beszélek. Az érintett kocsira azt mondtad, hogy nem sufni. Mégsem felel meg a követelményeknek. Írtam is, hogy a mértékkel űzött javító tuning nem gáz. Viszont amit még nem mondtam, hogy bárhogy is nézzen ki egy autó (bizonyos határokon belül) nem állítom meg addig, még nem látom szabálytalankodni.
A lehetőségeket amiket írtam leginkább gyorsulási versenyeken kell alkalmazni, meg az ész nélkül sávok között cikázó, minden lámpát startgyakorlásnak tekintő szaktársaid esetében. Ennek viszont Te is csak örülhetsz. Mert olyanok szívnak, akik miatt esetleg Téged is rosszabbul ítélnek meg.

Ha Veled a rendőrök 80% paraszt, akkor el kell gondolkoznod azon, nem benned (is) van e hiba. (rosszindulat és sértődés nélkül írom ezt)

Szerintem közös az érdekünk. Biztonságot az utakon. Magunk, a családunk, a szomszédaink... és mindenki más miatt.

Ro3 2009.03.11. 20:25:39

@107!: Ja, a gumi oldalának dőlésével jó nagy baromságot mondtál, amit látsz az a felnivédő rész, az enyimen is van és pont így néz ki (kb 45fok), pedig az enyim /50. Az előző nem volt felnivédős, az normálisan nézett ki.
/30-as felnivédős gumi:
www.autosszaki.hu/kepek/apro/54436_1235551266b.jpg
/35, asszem felnivédő nélkül: katalogus.marso.hu/Katalogus/CON/Large/sportcontact2.jpg
(minél peresebb a gumi, annál valószínűbb, h van rajta felnivédő)

107! 2009.03.11. 20:31:28

@Ro3:

Köszi! Azért ne nézz már teljesen hülyének. Képzeld, nekem is 195/50R15ös nyárim van, ami szintén peremvédős. Meg tudok különböztetni egy ilyen gumit, egy olyantól, ami rá van erőszakolva egy sokkal szélesebb felnire. Sajnos már nincs fent a kép, de jól látszott rajta, hogy nem csak "peremvédős"!

107! 2009.03.11. 20:36:04

@Ro3:

Egyféle képen tudsz meggyőzni! Felni szélesség, meg egy pontos gumi méret. Fent volt a link, de sajnos már le került, pedig az oldalán voltak adatok.

Ro3 2009.03.11. 20:38:24

@107!: Hehe. Bennem aztán nincs hiba: "Szépjónapot kívánok!" a bevett köszönésem. Az autóm sem hivalkodó, 1x egy rendőr még meg is dícsérte, h milyen szépen meg van csinálva a futóműve. Persze azóta nincs ültetésem, mert nem bírtam lével, h hiába gyári az ültetés, mivel az előző tulaj elkeverte a műbizonylatot nem engedték át műszakin...csak +pénzért +művelettel. Az persze tök más tészta, h olyan futómű volt, ami be volt vizsgálva, de mint tudjuk Qrvaországban a lehúzás számít, nem az, h jó legyen az avtó.
Az, h a rendőrök parasztok, azt nem a saját bőrömön tapasztaltam, hanem láttam. Nem 1x, nem 2x. Pl a dunaújvárosi rendőrök, akik főiskolásokat szopatnak, mert útálják őket. Rajtam nem volt fogás, de sok társamon igen, akiknek pl nem volt bejelentve a kóter ideiglenesnek, azt már büntették is. Pedig tele volt ott minden zsbesekkel (de hát az orkokkal ki kötözködik, ugye), meg drogcsempészekkel (de ők meg fizetik a kenőpénzt), de csak a csóró fősulisokat nyomták. Más városban meg nincs jobb szórakozás, mint a mutassa az izzókészletét, amit persze kicserélni nem kell tudni, mert a mai autókon már csak szervízben lehet, de a szabály az szabály, és rohadjon meg az ember ha nincs készlet. Hogy pl a Cozma esetről ne is beszéljek, környékünkön volt, és sokan mondják, akik benne vannak ezekben az alvilági dolgokban, h a zsaruk nyakig benne voltak. Én nem tudom...az mindenesetre érdekes, h a helyszínen lévő kartársat nem vonták felelősségre, h ugyan miért nem helyezte magát szolgálatba, miért nem lépett közbe? No meg h hogy a fenébe nem tudott a vp-i rk-ság az orkmaffiáról?!
Szóval nem akarok nagyon mélyen belemenni, h mit csinál jelenleg a rendőrség -védi a bűnözőket, cseszegeti a zadófizetőket-, meg milyen színvonalon, és nem akarok általánosítani. 1 biztos, nekem 1 rendőr se dobálozzon azzal, h veszélyes az ültetésem és irgum-burgum, mert szabályellenes, mert körberöhögöm, h nincs jobb dolga, mi (magamban, mert képes és megver).

Ro3 2009.03.11. 20:42:40

Gumik 195/45/16 Barum bravuris

Felnik 7.5x16 elől 9x16 hátul keskin KT 1 klassik

A peremvédő az ha mondom, most néztem meg a képeket.

107! 2009.03.11. 20:49:09

@Ro3:

Ez jó szélsőségesre sikerült. Nagyon kár ezzel dobálózni. Én a szakterületemre tartozó dolgokat maradéktalanul elvégzem, a többi hangzatos demagógia nem kifejezetten érdekel. Ha nem szeretnél az adott témáról beszélgetni, akkor inkább hagyjuk.
Egy szóval sem állítottam, hogy nincs rendben az autód. Feltételeztem, ha itt vagy, akkor Téged is foglalkoztat a normális közlekedési morál. Én sem kezdtem el az általad képviselt csoport alsó tartományát kiemelni többségnek, és ok nélkül még senkitől nem vettem el a forgalmiját...

Amúgy megnéztem a srác az oldalára felírta, hogy 195/45R16 os gumik vannak fent az első 7,5 és a hátsó 9 (KILENC) es felnin. Azt hiszem ez nem csak a "peremvédő"

107! 2009.03.11. 20:51:15

A fenti mérethez alkalmazható keréktárcsa 6-7,5 ig szól!!!!

Ro3 2009.03.11. 20:58:44

@107!: A 9 tényleg sok, hacsak nem tett oda másik gumit. De a peremvédő akkor is megdobja a képet, és nincs olyan durván behajolva ahogy mondod. Ha meg úgy van ahogy te láatod, akkor azzal nem közlekedik sokáig.
Sajnos nem demagógia, ezek száraz tények. És kb letojom h pl a köztársasági őrezred hogyan végzi a munkáját, vagy a drogos zsaruk, ha az én ügyemet a lúzer közlekedésiek tologatják.
1 másik dolgot tisztázzunk még: sosem vallottam magam tuningosnak azért, mert vettem egy olyan autót ami le volt ültetve, 195/50R15 nyárival ellátva, valamint rápakoltattam a lehető legcsöndesebb saválló sportkipuffot, h ne egye meg megint a kondenzvíz. Ha lenne rá pénzem biztos lenne tuningolt autóm, de nem azért h csajokat szedjek fel vele, vagy h menőzzek, hanem azért mert szeretem a szép autókat, és nekem speciel személy szerint (lesz@rom h másnak mi erről a véleménye, úgyhogy nem kell fikázni) nagyon bejönnek az egyedi tuningolt autók.

107! 2009.03.11. 21:08:17

@Ro3:

KB 20 kommentel ez előtt mondtam, hogy én is szeretem őket, nekem is tetszik... Nem ítélem el, és ha nem kirívóan szabálytalan, nem is ..szogatom. Sem kormányőr, sem drogos nem vagyok. Éppen közlekedési területen dolgozom. Sőt a munkám során fontosabbnak tartom, hogy forgalmat irányítsak, vagy balesetet vegyek fel, mint hogy bírságoljak. Segíteni szeretek, nem cseszegetni. DE! Ha valaki jaszkarizásból (ne vedd magadra), meg kivagyiságból teszi kockára mások életét, azt eltaposom!

Amit az izzókészletes zsarukról írtál teljesen elítélem, de elárulom, hogy ők nem közlekedési rendőrök. Már csak azért sem, mert egy közlekedési sokkal jobban ért ezekhez a dolgokhoz, mint sem ilyen pitiáner dolgokkal foglalkozzon.

Nem kell itt egymás torkának menni, egyszerűen meg kell beszélni a problémákat, hogy egy esetleges találkozásnál kellemesebb szájízzel váljon el a rendőr és az állampolgár. (egyik oldal - másik oldal, mindenki csak tanulhat)

ntsaba 2009.03.11. 21:55:46

@Ro3:
A vitátokba nem folynék bele, de
- nem, nem jobb, ha nehezebb a gumi (nő a rugózatlan tömeg), kifejezetten rossz
- nem, a végsebesség és a gyorsulás sem lesz jobb
- a gördülési ellenállás is sokkal inkább a gumi összetételétől függ
- tapadásnál van előnye a merevebb oldalfal miatt, de csak jó úton, szar úton meg ugye könnyebben elpattog

Szummázva:
pl. egy Goodyear Eagle F1 (vagy vmi hasonló kategóriás) gumi 195/50R15-ben klasszisokkal jobb lenne egy ilyen autóra, mint egy 195/45R16 Barum (vagy egyéb olcsóság)

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.03.11. 22:07:45

Hűha! parázs a hangulat...

@107!: 16-os gumi van fenn nagyobb sugarú felnin? ezt jól értem? nem veszélyes ez? - picit láma vagyok. vagy a felni szélesebb a guminál? egyiket sem tartom értelmesnek, főleg közúton.

Nem vagyok a tuning ellen, ezt az opelt sem a gagyi kategórába sorolom. Az más kérdés, hogy nekem személy szerint nem tetszik: koponyás téma és audi rács miatt. de ahogy írtam, mindenki úgy száll le a bicajról, ahogy ő akar.

Izzó készlettel még nem szivatott rendőr, 10 esetből 1 volt kellemetlen szitu - és mivel igazam volt nem lett negatív anyagi végkifejlet a pénztárcámra nézve. szondáztattak is, fújtam én szívesen, röhögve. bár lehet eddig szerencsésen alakult az életem ilyen téren.

Peace!

www.youtube.com/watch?v=VZXF0XLFX1o

Ro3 2009.03.12. 01:03:23

@ntsaba: "- nem, nem jobb, ha nehezebb a gumi (nő a rugózatlan tömeg), kifejezetten rossz"
pont ezt írtam én is :)

"- nem, a végsebesség és a gyorsulás sem lesz jobb"
De, pont a gördülési ellenállás csökkenése miatt. Az meg amiatt csökken, mert keményebbre van fújva a gumi. Illyen 1xű. Függ az összetételtől is, de nem annyira, mint a keménységétől.
Kapsz egy pirospontot a 3 fekete mellé, ha meg tudod mondani, miért tapad jobban az oldalfal merevsége miatt.
Szummázva: ha azt hiszed, h a gumi minőségét csak és kizárólag a gördülési ellenállás határozza meg, akkor nagyon nagy tévedésben vagy. Ha jobb is a Barum gördülési ellenállása, a keverék miősége nem jobb, és a tapadásnál az a döntő. Mégpedig a hosszirányúnál. A keresztirányúnál meg inkább számít az oldalfal merevsége. Gyorsítás, lassítás vs kanyar. A legjobb kombó persze a nagyon peres gumi nagyon jó keverékből, ehhez egy vastag tárca és igen, a jó aszfalt.

@Da Moon iz Black (Bensonhurst): a gumi nem olyan széles, mint a felni. kb 5.5''-7''-es felniszélességre megy rá jól a 195-ös gumi. Ez meg rátette 9''-esre...

ntsaba 2009.03.12. 01:34:25

@Ro3:
Nézd, ennyi erővel agyon fújhatod a "sima" gumit is, és akkor milyen fasza lesz...
Arra gondoltam, hogy minden gumit a megfelelő értékre állítunk be, de mind1.
Igen, a lapos guminak nagyobb lesz a gördülési ellenállása, tekintve, hogy a gumi kis elemeit tekinthetjük csillapítóknak és a csillapítási munkák hővé alakulnak. Szvsz nő a fogyasztás is. Ráadásul kb. 45 m/s sebesség felett a belső súrlódás gyorsan emelkedik a gumiabroncs benyomódás által gerjesztett hullámzás miatt.
Szóval, ha szépen beálítod gyári értékre mind2őt, akkor nem fogsz semmilyen sebesség különbséget érezni. Elméletben lenne, de az utcán qrvára nem lesz.
A belapuló gumiabroncs sugara csökken, majd újra nő (egyenletes, egyenes vonalú mozgás). Mivel a gumiabroncs szögsebessége állandó, kerületi sebessége változik. Az út és a gumiabroncs között relatív sebességkülönbség lép fel. Lehet a dtm-ben már egy picit talán számít, de a való életben pont annyit fogsz bukni az átmérő különbséggel.
Oldal irányhoz inkább rajzolnék, de dióhéjban: a gumi nem "mászik" annyira. Ezt így nehéz leírni...
És igen, ha pl. egy b2500ös mazdát a gyári érték helyett felnyomsz pl 3-3,2 barra, akkor kevesebbet eszik és jobban megy (tapasztalat), de romlik a tapadás!
Nem, a gumi minőségét nem a gördülési ellenállás határozza meg, de ezt nem is írtam, ezt nem tudom hol olvastad.
Egyáltalán nem értem a barum-os felvetésed. Azt akartam kihozni, hogy hiába peresebb az a 16os cucc, attól még egy Eagle vagy Pirelli P Zero (de sorolhatnánk) egyel kisebb átmérőben és /50-ben simán alázza (kanyarban is), és a kocsit sem baszod szét.
Mellesleg én már azt sem értem, ha valaki ennyi energiát fektet egy ilyen kocsiba, akkor miért pont a gumin spórol, de mind1, nem akarok más zsebében turkálni...

Szóval légyszíves műszakilag ne magyarázzátok meg, hogy miért jó az a kerék rajta. Azt elfogadom, hogy a tulajnak így tetszik, de ennyi...

Ja, egy kis adalék: saját autóm a 195/50R15ös nyári gumival kevesebbet megy végre (kb. 5 km/h-val), és egy hangyafasznyit szarabbul gyorsul, mint a 175/65R14es télivel.
Az optimális a 185/55R15 lenne, de egyrészt az drágább (kb 7-8000 huf/db-al), és amúgy meg így jobban néz ki, és qrvára nem magyarázom meg, hogy így milyen fasza, és akkor 0,2012243-el többel veszem a kanyart, mert nem.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.03.12. 10:00:14

@Ro3:
@ntsaba:

Kösz a sok infót.

Ma egy igazi gagyi tuningot láttam. Suzuki swift régi - a márka nem releváns - sötétzöld színben, eleje már törött volt, ronda huplisra húzták a motorháztetőt. De volt sok krómozott díszcsík, krómozott légbeömlő, meg kamu légszívő a motorházon. Körbe volt aggatva plüss állatkákkal. Elég komolytalanul nézett ki....

Cherryke 2009.03.12. 10:52:32

@107!: :) Nem találtad el, nem s4-em van...azért a 2.7 biturbo egy kicsit falánk jószág lenne!! :D De a konszernt eltaláltad!! Tényleg VW csoport!! :) Seat Leon Sport R!!

107! 2009.03.12. 15:14:18

@Cherryke:

Azt már meg sem néztem. Az összes német márkát átfutottam, és ezt az egyet találtam, bizalomból még bekukkantottam alfáékhoz (sportosnak vélt márka), de ott sem volt még csak közeli sem, így elkönyveltem a fenti eredményt.

A Leon, az szép!!!
Nekem 175/70 R13 a gyári méret. Kitalálod, mi az? :-) Meg van egy olyanom is, aminek 190/50R17 a hátsó kerék gyári adata. :-)

alte trottel 2009.03.12. 15:33:59

@107!:
Tuggyuk hogy kalpagos suzukis vagyol!

alte trottel 2009.03.12. 15:56:57

@107!:
Jóvanna!
A kalpagnak van plexije is, a Suzuki meg GSX 1300R

107! 2009.03.12. 16:09:30

@alte trottel:

Nem kedvelem a márkát! Sem autóban, sem motorban. De a plexis kalap talált, süllyedt. :-)
Európai termékekről beszélünk.

Ro3 2009.03.12. 19:22:19

@ntsaba:
Na:
"Nézd, ennyi erővel agyon fújhatod a "sima" gumit is, és akkor milyen fasza lesz..."
Nem, a normál értékről beszéltem, nem az agyonfújtról.

"...Szóval, ha szépen beálítod gyári értékre mind2őt, akkor nem fogsz semmilyen sebesség különbséget érezni. Elméletben lenne, de az utcán qrvára nem lesz."
Márpedig de. Mert azt elfelejted, h a peresebb guminak az erősebb oldalfal miatt ugyanakkora nyomáson kisebb a belapulása, merevebb a fémrésze is, ergo kisebb a gördülési ellenállása.
"Az út és a gumiabroncs között relatív sebességkülönbség lép fel."
A relatív sebességkülönbég mi? Merthogy csak az van végsősoron. De légy erős, mindig van sebességkülönbség az út meg a kerék között, ha minimális mértékben is. Kicenti szinte lehetetlen, h ne legyen.
"Lehet a dtm-ben már egy picit talán számít, de a való életben pont annyit fogsz bukni az átmérő különbséggel."
Mármint minek az átmérőkülönbségén? Váltóméretet kell venni...
"Oldal irányhoz inkább rajzolnék, de dióhéjban: a gumi nem "mászik" annyira. Ezt így nehéz leírni..."
Nem nehéz: Kamm-kör: img211.imageshack.us/img211/5016/kamm0ih.jpg
Hidd el a gumi mászik oldalra is, és mivel a lamellák fékezésre/gyorsításra vannak elsősorban hangolva, relatíve sokkal kisebb az oldalirányú tapadása a kerekeknek.
"És igen, ha pl. egy b2500ös mazdát a gyári érték helyett felnyomsz pl 3-3,2 barra, akkor kevesebbet eszik és jobban megy (tapasztalat), de romlik a tapadás!" Még1x, normál nyomású kerékről beszéltem.
"Egyáltalán nem értem a barum-os felvetésed. Azt akartam kihozni, hogy hiába peresebb az a 16os cucc, attól még egy Eagle vagy Pirelli P Zero (de sorolhatnánk) egyel kisebb átmérőben és /50-ben simán alázza (kanyarban is), és a kocsit sem baszod szét." Na. Ha nem váltóméretet használsz, az szopás. Megőrül tőle az összes elektronikus stabilizálórendszered, de legalábbis szarul fog működni, ha egyáltalán. Az oldalfal merevségénél a gumi kialakítása számít, nem a col. A / sokkal inkább, de gyártó válogatja.
"Mellesleg én már azt sem értem, ha valaki ennyi energiát fektet egy ilyen kocsiba, akkor miért pont a gumin spórol, de mind1, nem akarok más zsebében turkálni..."
Igen, ebben egyetértünk. Nekem is szúrta a szemem a Barum, de 9''es felni durvább. Azért azt nem szabad elfelejteni, h a jó gumi hamarabb kopik, mivel puhább a keverék.

"Ja, egy kis adalék: saját autóm a 195/50R15ös nyári gumival kevesebbet megy végre (kb. 5 km/h-val), és egy hangyafasznyit szarabbul gyorsul, mint a 175/65R14es télivel."
Őőőő lemérted? Gondolom nem 100% váltoméretet használtál. Azt beleszámoltad?
A gyorsulást is lemérted? Azért a vége nem kellett volna, egész hozzáértő dolgokat írtál amúgy.

107! 2009.03.12. 19:57:33

@Ro3:

A 15-ös kereke 1,2%-al magasabb, így 100Km/h-s sebességnél (óra szerint) 98.8 Km/h a valós érték. (elenyésző)

Örülök a 9"-ról tett megjegyzésednek! :-)

Ro3 2009.03.12. 20:03:05

@107!: NEkem nem tűnt fel elsőre, h más felnit tett hátra...

ntsaba 2009.03.12. 22:29:36

@Ro3:
Jó, végülis ugyanazokról a dolgokról beszélünk.
Viszont hidd el, utcán nem lesz lényegi különbség egy 195/50R15 és 195/45R16 gumi között. Mérési hibahatáron belül lesznek az értékek. Ezt ha elfogadod, ha nem, így van.
Láttam/olvastam ilyen jelegű méréséket/jegyzőkönyveket (nem autós újságost...), ezért merem állítani ezen dolgokat.
A saját példám elég elvonatkoztatott, mert ugye már a szélesség sem stimmel. Csak, ha nagyon sarkosan nézzük akkor itt ugye a /65ös gumi a "gyorsabb".
Alapvetően még a váltóméretek között is lesz nagyon kicsi eltérés, szóval ez már megölte az egész elméletet. Meg aztán eltérhetnek márka, kopottság, stb. miatt is.
Igen, a gumi mászik oldalra. Ezt állítom én is, és hogy a /45ös nem mászik annyira. Itt nem tagadni akartam :) Mondjuk a kamm-kör nálam már rajznak számít :)
Alapvetően én most egy gumi elől és felül nézeti képet rajzolnám szívesen le, ahol faszául lehet ábrázolni a deformációkat. A kamm-kört meghagynám a fékezés-gyorsítás kanyarban effekteknek :)

ntsaba 2009.03.12. 22:42:37

Ja, igen, nem a pontos váltóméretet használom. Az nekem a 185/55R15 lenne, csak ritka, így baszott drága (jó lenne pl olcsó wanli meg tigar). Itt lenne 0,34% az eltérés. A jelenlegi pedig 1,2%. Én inkább a márkás, jobb gumit vettem, mint a fullos váltóméretet.
A sebesség eltérés pedig olyan 3%, nem 1,2%. Ezek gps adatok.
Egyszóval már ezek is szinte hibahatáron belül vannak. Lehetet az eltérő hőmérsékletből, útminőségtől, meg ilyenek. Bebeszélhetném magamnak, hogy hú, de fasza, érzem, de ez csak placebo lenne.
Pont olyan mint a "racing" gázolajok. Semmivel sem megy jobban a kocsim tőle.

Ro3 2009.03.12. 22:47:30

@ntsaba: Hát pedig a fizika tényekre alapul, nem megérzésekre.

ntsaba 2009.03.12. 22:56:33

@Ro3:
Értem.
Mondjuk alapvetően ugye utcai használatról beszéltünk.
Tehát szerinted van gyakorlati haszna, ha 0,05%-al gyorsabban tudsz menni.
És ezért hajlandó vagy feladni egy csomó előnyt (komfort, futómű egézsége, stb.)
Illetve, ha már fizika, sajnos az utcán a /45R16 már a legkisebb úthibára is el fog pattogni, és az kanyarban nagyon nem jó.
Illetve bejön az, ha nem tükörsima az út, akkor bizony szépen feltartasz másokat, akik akár a megengedett sebességgel is szívesen mennének.
Mindezt azért, hogy autópályán kihozz a gépből még 0,5 km/h pluszt. Szép.

Ro3 2009.03.13. 15:37:51

@ntsaba: Nem, nem 0.5km/h. Annál több. Hogy a gyorsulásról ne is beszéljünk (meg a lassulásról).
Nem, ahol megengedett sebességgel nem tudsz haladni a /45R16-tal az úthibák miatt, ott más sem fog.
De egész egyszerűen leírtam mi az előnye a peres guminak. Nekem /50es van, és nem tartok fel vele senkit. Ha lassabban megyek valahol, akkor elengedem a mögöttem menőt első adandó alkalommal, akkor is, ha tartom a max megengedett sebességet.

Pistike911 2009.03.14. 00:51:27

Már csak a kommentek miatt is érdekel, hogy milyen a szekér? Hol találom meg? Carstylingot túrom fel éppen..

bzoo23 2009.03.14. 10:53:18

195/45/16 Barum bravuris carstyling-->google, s elvileg a 6. lesz a csoda bár én is a kommentek alapján vadásztam le!

Pistike911 2009.03.14. 12:34:38

@bzoo23: Köszi, bár még így sem találtam meg. Még majd bénulok vele...:)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.14. 15:40:17

@bzoo23: opel corsát keresni is elég... :D

@Pistike911: egy roppant ízléstelen Corsát keress :) Meg fogod találni (sőt, többet is) :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása