Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A Centrum nem ismer kegyelmet

2009.03.11. 07:34 :: SilentSound

Szájsebészetre menni már önmagában sem kifejezetten kellemes érzés lehet, Balázsnak viszont nem csak a szájában való turkálás lett végül kellemetlen, ugyanis amíg ő békésen tűrte a nyálszívó szörcsögését abban a tudatban, hogy van érvényes parkolójegye, szépen megbüntették. Hogy miért kapott csekket, azt megtudhatjátok az alábbi sztoriból.

Ismételten késztetést éreztem, hogy billentyűzetet ragadva megosszak Veletek és olvasóitokkal egy Centrumos mesét. A történet szereplői: egy fogfájós egyén (én), egy a területéhez és szakmájához hű parkolóőr és az őt foglalkoztató, az etikára és ügyfelei panaszára magas ívből tojó parkolási társaság.

Az előzmények:

Az élet úgy hozta, hogy január 7-én meg kelljen látogatnom egy műintézményt, nevezetesen a Mária utcai Szájsebészeti klinikát. Aki ismeri a környéket az tudja, hogy a parkolóhelyért szinte test-test elleni harc dúl, ahol van egy tenyérnyi hely ott mindig parkol valaki.

Leparkoltam a nevezett utcában majd a közeli Baross utcában található kisboltban pénzt váltottam az automatához (tudom, reménytelenül sikertelen vagyok, nincs se parkoló kártyám, se egyéb parkolásra feljogosító igazolványom). Az utca túloldalán megpillantottam egy szimpatikus automatát, majd a jegyet megváltva visszaballagtam az autóhoz, és a legrafináltabb előírásokat is figyelembe véve a szélvédő mögé jól látható helyre, a műszerfalra tettem azt.

A parkolás törvényszerűségével kapcsolatban magabiztosan, de a fogorvostól való félelemmel vegyítve bementem az épületbe. Dolgom végeztével nyugodt tempóban haladtam vissza az autóhoz, tudva, hogy még így is maradt 15-20 percem a parkolójegy lejártáig. Itt következik kb. 2 hónap szünet...

A meglepetés:

Március 9-én hazaérve a munkából a postaládában egy, a Centrum Kft nevével ellátott boríték pöffeszkedik. A házba befelé haladva kíváncsian nyitom ki a borítékot. Fizetési felszólítás, merthogy parkolódíj nemfizetésének ténye forog fenn. Összeg: 6600 HUF. Mi van?! Mikulás csomagot idén még nem is láttam..
Akárhol is kaptam volna, biztosan feltűnt volna a csomag az ablakban... A magyar ember vérébe szinte bele van ivódva a védekező reflex (mert ugye ebben az országban minden megtörténhet). Talán ezért is örültem meg annak, hogy az összes parkolójegyet elteszem.

Megnyugodva konstatáltam, hogy a felszólításban jelzett időpontban nekem bizony volt érvényes jegyem. Mivel az ügyfélszolgák csak 17:00 állnak a kedves ügyfelek rendelkezésére, így másnapra be is terveztem egy hívást ez ügyben.

A hideg zuhany:

A szó szerinti idézésektől eltekintve összefoglalnám a Centrum álláspontját:

K: Nekem az adott időpontban volt érvényes parkolójegyem, miért büntetnek meg?

V: Azt a jegyet nem Centrumos automatánál vette. Miért nem figyelt oda, hogy az az automata, ahol a jegyet vette a Fővárosi Önkormányzathoz tartozik? (Az automata a Baross utcában volt én meg a Mária utcában parkoltam nem messze a saroktól)

K: Azt nekem honnan kellett volna tudnom, hogy a >100 m-re levő automata már egy másik világhoz tartozik?

V: Világosan ki van minden táblázva, hogy ki hova tartozik! (lehet, hogy hibáztam, nem vettem észre, nem figyeltem, de őszintén fel se merült bennem hogy ennek is utána kell járnom.)

K: Ha pótdíjaznak, miért nem kapom meg az esélyt, hogy csekken a büntetés napján befizessem a hátralékot?

V: Nem vagyunk kötelesek csomagot elhelyezni.. Különben sem tudjuk biztosítani, hogy az elhelyezett csomag az autón marad, míg a tulajdonos odaér. Amúgy meg lefényképeztük, rajta volt stb.. (Na persze a fotózás idejére biztosan.)

K: Ha nem volt csomag, akkor esélyem se lett volna időben, késedelmi díj nélkül befizetni a büntetést?

V: Miért nem hívja fel a társaságunkat, hogy van-e éppen érvényes büntetés önnel kapcsolatban? Van aki hetente telefonál, hogy ellenőrizze van - e büntetése.

MI VAN!? Magyarisztánban az ember érezze magát bűnösnek alapból, és ha éppen nem az akkor megnyugodhat??? Fizessem a borsos parkolási díjakat és még saját költségemre hetente ellenőrizzem "ártatlanságomat? 10 éve autózom napi szinten, de ilyet még nem hallottam.

Az ügyintéző "hölgy" stílusa egyébként illett a cég imidzséhez: Paraszt, lekezelő, felsőbbrendűsködő.

Mit fogok csinálni? Nyilván fizetek. Nem várom meg, míg egy kisebb település költségvetésének megfelelő összegre duzzad a hátralék.. A történetet csak a többi autóstársamnak írom, mint tippet, vagy figyelmeztetést.

Tanulság:

Ha próbálsz a szabályoknak megfelelően, jóhiszeműen cselekedni, akkor is lesz valami, ami lehetővé teszi hogy megszívd!

U.i.: Remélem, hogy a csekkemmel trükköző ellenőr a rajtam megkeresett pénzt gyógyszerekre vagy orvosra költi.

Kérem, ha tanulságosnak tartjátok a történetet, kérem tegyétek közzé, hogy más is tanulhasson belőle.

111 komment

Címkék: autó hülye büntetés parkolás lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JamalKing 2009.03.11. 07:56:29

Na ezért veszem le a rendszámot parkolásnál:) meg azért, hogy nehogy ellopják:D Boxolja le a két cég egymás közt. Szerintem amíg nincs az aszfaltra ráírva, hogy "centrum" vagy "önkormányzat", addig nekem nem kell tudnom, hogy kihez tartozik. Menjek be a földhivatalhoz minden parkolásnál? Ezek hülyék! (Ja, ha jól emlékszem, vmi olyat is olvastam, hogy közterületen csak akkor lehet parkolásért díjat szedni, ha az bérbe van adva vkinek. Ergo az önkormányzat nem szedhet parkolódíjat. bár lehet, hogy én tévedek)

Kopi3.14 2009.03.11. 08:06:38

Amíg nincs korláttal elválasztva melyik hova tartozik, addig csönd. Ésa csomagot meg egyértelműen ott kell hagyni. ajánlanám, hogy add meg az ügyvéded nevét, vele boxolják le: a kedves sebestény ölvtársat.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.11. 08:08:36

A rendszám levétele itt abszurdisztán fővárosában, butapesten sajnos indokolt...

UrsulA 2009.03.11. 08:09:40

Nos kollegák, mióta regisztrációhoz kötött a kommentelés, csak olvasgattam a posztokat, meg a hozzászólásokat, de most vettem a fáradtságot, és regisztráltam.

Csak azt szeretném mondani, hogy:
MI VAAAAAAAAAN?
VÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
ILYEN NIIIIINCS

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.11. 08:12:20

@UrsulA: kb egyetértek a mondandód második felével, azzal amelyiket nagybetűkkel írtad végig.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.03.11. 08:18:33

És mi lenne, ha rászánnánk némi pénzt és időt, és elkezdenénk mondjuk egy szép napon a közeli jövőben rákérdezni a társaságnál, hogy van-e tartozásunk?

És ezt ötpercenként ismételni, míg a telefonközpontjuk a lekezelős néni agyával együtt el nem füstöl?

Esetleg csak 1 ember telefonál, a beszélgetést rögzíti, és elkezdi az AAA-001-től kérdezni a rendszámokat? És nem hagyná, hogy letegyék?

Esetleg ha betelefonálok, és találomra bemondok egy rendszámot, akkor megmondják, hogy van-e rajta valami? Csak úgy?

Abüdöskurvaanyjukat!

Paladin 2009.03.11. 08:24:29

tipikus abszurdisztán... Szlovákiában nincs parkolási díj, mert kimondták rá, hogy alkotmányellenes... Mivel nem kapsz a pénzedért semmit

Marcellusca 2009.03.11. 08:28:33

@Paladin: Ja, de ez itt Magyarisztán!
Az összes (vidéki is) parkolótársaság, mely nem kiépített, csak útszéli parkolókat "üzemeltet": 12a-c!!!

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Én arra is rákérdeznék, hogy a társaságoknak van-e tartozása! :D

Silent!
Miért nincs több választási lehetőség a szavazásnál? :D

teabore 2009.03.11. 08:32:29

Ki az, aki a szavazáson a Centrumnak ad igazat? Mert már van 2....

Don Blasius 2009.03.11. 08:47:06

Hú, én mindjárt éppen hozzájuk megyek, ez most jó indító.:P Igaz a tegnapi bünti jogos, csak nem számítottam rá, hogy a 17:41-kor lejárt jegyem után még 17:47-kor jön egy parkolóőr. Úgyis feltöltetem a kártyát, majd arról lehúzom.:P

Amúgy nekem is ezt mondták régebben odabent: érdeklődjek időnként, hogy nincs-e tartozásom! Hát vicc. Mert akkor éppen 4 éves büntetéseket mentem reklamálni, aztán kiderült, hogy még több is van.:( Sajnos befizettem inkább, mert tudtam, hogy az eltorzult jogrendszerünknek köszönhetően a bíró úgyis ezeknek a szemétládáknak ítél.:((

Egyébként telefonon nem fogják kiadni az infókat, csak személyesen, ha bemutatod a forgalmi engedélyt.

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2009.03.11. 08:58:55

Gondolom ezt a beszélgetést nem Te jegyezted meg, hanem felvetted....ergo közölted a hölggyel, hogy a beszélgetést rögzíted?? Mert ha nem, nagy bajban vagy.....MUHAHA!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.11. 09:01:38

@Don Blasius: "Egyébként telefonon nem fogják kiadni az infókat, csak személyesen, ha bemutatod a forgalmi engedélyt."

akkor minek telefonálasson az ember? miért javasolják ezt, ha így mégse kapod meg az adatokat? miért nem azt javasolják, hogy heti egyszer ugorj be hozzájuk személyesen?

tangara 2009.03.11. 09:02:20

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Ez nem is akkora hülyeség! Egy kis polgári engedetlenség, vagy mi.
Lehetne erre valami akciót szervezni! Mondjuk egy héten át baszogatni őket..
Mégis milyen eljárás ez???
Hozzáteszem, van olyan utca, melynek egyik fele A társaság, másik fele B társaság alá tartozik, és simán büntetnek. az is nonszensz!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.11. 09:02:44

gyűlölöm ezeket a parkolós szivatásokat. még jó hogy a mi városunkban nincs ilyen parkolós cég. igaz itt a rendőrség szopatta nyáron a jóembereket hogy a fűre álltak a strandnál :D

Secnir 2009.03.11. 09:08:05

"Miért nem hívja fel a társaságunkat, hogy van-e éppen érvényes büntetés önnel kapcsolatban? Van aki hetente telefonál, hogy ellenőrizze van - e büntetése."

WTF?
40, 12a,b,c 29!

aph 2009.03.11. 09:12:13

szerintem ne fizess! ha bíróságra kerül az ügy, akkor majd azt mondják, hogy nem fizettél a PARKOLÁSÉRT, igaz? a KRESZ szerint létezik megállás és várakozás... parkolásról egy fia szó sincs benne!!!!! ezzel vajon mit kezdenek majd a törvény előtt? :)

kéjenc 2009.03.11. 09:12:22

nemigaz,hogy ezekkel a fasszopókkal nem tudunk valamit csinálni

lotht 2009.03.11. 09:21:46

@Hurrá Torpedó: Véletlenül sincsenek nyitva olyankor, amikor az irodájuk előtt nem kell fizetni a parkolásért.

Pepe83 (törölt) 2009.03.11. 09:22:28

Nekem már az is visszás, hogy a büntetésről a tulajdonos egy, a szélvédőjén hagyott csomagból értesülhet, amely vagy ott lesz mire visszaér vagy nem.
Az alkotmánybíróság olyan szigorú bír lenni egyes esetekben, ebben miért nem lép???

lotht 2009.03.11. 09:27:33

@Pepe83: Olyan ez, mint a kézbesítési vélelem a postai küldemények esetében.

Pepe83 (törölt) 2009.03.11. 09:34:27

@lotht:

Az más.

A kézbesítési vélelem azt jelenti, hogy a levelet akkor is kézbesítettnek kell tekinteni ha a címzett megtagadta annak átvételét.

Ebben az esetben az autós nem kap lehetőséget arra sem, hogy megtagadja a csomag átvételét. Leveheti egy vicces gyerek, vagy ami gyakoribb: az őr dobja ki, hogy ne tudja az illető rögtön befizetni.

Nem vagyok alkotmányjogász, de nekem ez sántít:)))

j311 2009.03.11. 09:40:15

Nem tudom a II. Henger utca melyik parkolócéghez tartozik, de nap mint nap láttunk olyan esetet, hogy a ez ellenőr odateszi a csomagot az ablaktörlő alá, majd a fotózás végén ki is veszi és megy tovább mint aki jól végezte a dolgát.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.11. 09:41:07

@j311: Egy ilyet nem tudsz egyszer akár mobiltelefonnal is videóra venni? Azt hiszem, volna itt sikere...

blogsámán 2009.03.11. 09:42:26

Lehet, hogy kissebbségben leszek a véleményemmel, de azért leírom.
Szerintem alapból az nem baj, hogy fizetni kell a frekventált helyeken a parkolásért.
A baj az, hogy az ide befolyó összegekről senki nem tud semmit, qrvára nem transzparens a rendszer, ráadásul a legutóbb a bíróság még úgy is ítélt, hogy ezek nem közérdekű információk (könyörgöm, ez a rendszer az önkormányzatok feladatát látja el, akkor miért nem kell transzparensnek lennie???).
Egyébként, ha jól tudom, Budapesten 3 parkolási cég végzi a dolgát, és ezek valóban nem kompatibilisek egymással, egész egyszerűen azért, mert a kerületi önkormányzatok és a Fővárosi Önkormányzat döntheti el, hogy kivel köt szerződést a saját kezelésében lévő útszakaszokon. Ebből következően egy kerületen belül nem nagyon változhat a parkoltató cég (kivéve, ha az adott kerület nem azzal van szerződésben, mint a Főváros, de általában a Főváros kezelésű utak mind nagy főútak, és nem fizetősek). Ahol egy út két felén más a parkolócég, az egészen biztosan kerülethatáron van, és itt nem árt résen lenni.
Aki azt mondja, hogy az egészet meg kellene szűntetni, mert alkotmányellenes, hogy ellenszolgáltatás nélkül fizetünk, az nagyon szépen hangzik, de sajnos a gyakorlatban a közterület használatért fizetünk (kvázi egy bérleti díjat), és ha ezt megszűntetnék, akkor az összes utcai árus és bódé is ingyen használhatná a köztereket. Ezt pedig biztosan nem fogják hagyni.
Az üdvözítő megoldás az lenne szerintem, ha a budapesti önkormányzatokat összevonnák (ez már persze túlmutat az eredeti problémán), és egyetlen szervezet (cég, vagy önkormányzati intézmény) tartaná kézben az egész városban a feladatot úgy, hogy a bevételeivel az Önkormányzat és a nyilvánosság felé elszámolna.

Mistral1011 2009.03.11. 09:50:29

@j311: Na ezt kellene egyszer (sokszor...) megcsípni egy felvétellel, és benyújtani a Tekintetes Fővárosi Főbíróság Főbírójának!

j311 2009.03.11. 09:51:01

@SilentSound: Már nem ott dolgozom. :(
Itt a X. kerület szélén meg nincs fizető övezet.

Pepe83 (törölt) 2009.03.11. 09:54:50

@blogsámán:

Nem magával a fizetéssel van bajom, csak az egész rendszer működési elvével. Olyan ez mint a gyorshajtás. Nem azzal van az emberek baja, hogy a rendőrség sebességet mér, csak azzal ahol és ahogy teszi. Ott is csak és kizárólag a pénzbehajtás a cél.

A fizető parkolást eredetileg azért találták ki, hogy az emberek gyorsan intézzék el az ügyeiket, majd álljanak tovább, átadva a helyet egy következő embernek aki az ügyeit intézi:)))

Szerintem is kelljen fizetni a parkolásért, de csak ott ahol indokolt (a forgalmas utakon, csomópontok közelében) és ne a pénzbehajtás legyen a célja, hanem az amire eredetileg kitalálták.
Ma a fizető parkolás egy nagyok jövedelmező üzletág, pedig nem lenne szabad annak lennie.

JamalKing 2009.03.11. 09:55:11

@blogsámán: Nem egészen van igazad a bérlettel, mert tartós használat esetén kell csak fizetni, ha bármely más tevékenységet akadályoz. Az emberek töbsége pár órára állítja le az autót, ez még bőven nem minősül tartós használatnak.Nézd csak meg a szabályt, hogy rendszám nélküli járművet csak 1 hónap elteltével vitethetnek el,ill annyi időt meghaladóan kell csak fizetni.Addig se parkolási bírság, se kerékbilincs nem lehet a "jutalma" a tulajnak. Feltéve, hogy nem főútvonalon állítja le a járművet.

Lacaca 2009.03.11. 09:55:42

@blogsámán: Nem kellene politikai irányba elvinni a témát, de azon kívül, hogy nem transzparensek a cégek, érdekes módon ez az egyetlen dolog a vörös és narancs színű rablók között, amiben nincs vita. Ha a tulajdonosi szerkezetet is megvizsgáljuk, akkor érthető is, mert mindkét szín képviselteti magát. Innentől kezdve reménytelen a helyzet.

JamalKing 2009.03.11. 09:58:36

@Pepe83: Persze, hogy jól jövedelmez. nme kell érte nyújtani semmit. Egy jelképes összegért bérbe veszi a közterületet az önkormányzattól, beültet 3 uborkát a pénztárba, megfizet pár alkalmi munkást, és kész. Elég sok lové marad zsebbe...

____ 2009.03.11. 10:00:55

Ha egy even at senki nem fizet egy huncut vasat sem, vajon mennyira csodol be a rendszer?

Lacaca 2009.03.11. 10:03:19

A gyors parkolást jelentősen elősegítené, ha a belvárosban nem csak mozgássérültek dolgoznának. Itt kérek elnézést a valóban jogosultan használóktól. Vajon hány parkolóhely szabadulna fel, azaz venne részt a körforgásban, ha nem állna rajta hamis, vagy jogtalanul használt kártyával, döbbenetesen nagy számú autó? Lehet, hogy ha fizetnie kellene, nem autóval járna a belvárosba. Tudom, hogy nincs elegendő P+R, de ez még nem jogosít fel senkit semmiféle bűncselekményre. van olyan idióta ismerősöm, aki térfigyelő kamera közvetlen látóterében napi rendszerességgel parkolt az irodája előtt tilosban kártyával. Rabosították a drágát. Sajnos nem tömeges Bp-en a jelenség.

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.03.11. 10:09:26

Adott véges számú maffia, a törvény szellemével ellentétes eljárásmóddal. Akik őket szolgálják bármi módon, számomra azonosak a kiszolgált entitásokkal.

Én a posztoló helyében végére járnék, és felelősségre vonnám azokat, akik a levevésben asszisztálnak. Első körben a parkolóőrt. Megkérném szépen, fizesse már ki az esetet. Lehet olyan szépen kérni, hogy kifizeti. Tényleg.

blogsámán 2009.03.11. 10:10:19

@JamalKing:
Biztosan igazad van. Egyébként azt ki állapítja meg, és miből, hogy egy autó legalább egy hónapja áll rendszám nélkül? Ha közben a tulaj megy vele 100 métert, és ott állítja le, akkor újrakezdődik az 1 hónap?

@Lacaca: Amit leírtál a színekről, azzal én is tisztában vagyok.

ohrana 2009.03.11. 10:13:10

A múlt héten temetést intézni voltam. Rózsák tere. Megálltam, elsétáltam a parkolóautomatáig, bedobtam a pénzt, nem ad jegyet. Na, ez szar. Mindegy, mondom, visszamegyek az autóhoz, átállok máshova, mert azt már tudom, hogy távoli automata nem jó, azért is büntetnek... Mire visszaérek az autóhoz (lemértem utána: 2 perc 40 sec + 30 sec az automatával szarakodás, ez volt a legközelebbi automata!) már fényképez a geci.
Mondom neki, hogy most voltam jegyet venni, mit csinál? Azt mondja akkor semmi baj, bemegyek, és törlik a büntetésemet. (Vazze... Ha tudtam volna jegyet venni, AKKOR is megbüntet!)
Aztán mondom, hogy rossz az automata. Erre mondja, tudja, (!!!!), menjek majd be a HIVATALBA, és törlik a büntetésemet.
Bazz... Akkor esett le, hogy a nő pontosan tudta, hogy az automata szar, és azért mindenkit azonnal megbüntetett, mert az neki jó - én meg szopjak fél napot azzal, hogy egy belvárosi helyre, parkolási díjjal súlyosbítva menjek el munkaidőben, gyakorlatilag a semmiért.
Befizettem másnap, mert arra nincs időm, hogy fél napot elbasszak ezen gecik miatt.
o

Winston Smith 2009.03.11. 10:13:56

@blogsámán: Itt az igazság. Ezt érdemes elolvasni!

(Amúgy ezer éve mindenki azon szentségel (amúgy jogosan), hogy gyakran az utca egyik fele az egyik parkolótársaságé, a másik a másiké, mivel az már másik kerület. Nem tudom a posztoló hol élt, ha erről még nem hallott...)

lotht 2009.03.11. 10:17:08

@Lacaca: Nemrég olvastam, hogy az V. kerületben az a helyzet állt elő, hogy a városrész 7000 darab fizetős férőhelyére 7200 ingyenes engedélyt adtak ki, volt ahol egyetlen lakásra 9 darabot.

blogsámán 2009.03.11. 10:19:19

@ohrana:
Látod, ha bemenne mindenki, és megreklamálná az ilyen eseteket, akkor talán leszoknának erről a mentalitásról. Szóval a lustaságod állandósítja a rendszert.
Egyébként van ezeknek valamilyen felügyelő szervük, mert nekem van folyamatban egy ügyem, és a VIII. ker-i Önkormányzat elhajtott, hogy ők nem illetékesek, pedig az eset a Centrummal az ő kerületükben történt, és a velük kötött szerződés alapján tudnak egyáltalán ott működni.

JamalKing 2009.03.11. 10:19:49

@blogsámán: Közteresek feladata lenne rendszeresen ellenőrizni. Egyébiránt többnyire polgári bejelentés alapján csinálják:(
A 100 méteres részt nem tudom pontosan, mert nem egyhelyben, hanem közterületen van a szabályban emlékeim szerint.

Pepe83 (törölt) 2009.03.11. 10:20:26

Az őröket szerintem nem kell hibáztatni, ők csak szerencsétlen emberek akik 50 évesen elveszítették a munkájukat és ezt el kellett vállalniuk.
Amúgy sok atrocitás érheti őket.

A múltkor ültem a kocsiban egy fizető zónában, jött az őr és mivel nem vette észre, hogy a kocsiban ülök már kezdte is vizslatni, hogy van-e jegyem.
Én kinyitottam az ajtót, hogy szóljak: itt vagyok, erre szerencsétlen flótás úgy megijedt, hogy futólépésben távozott a helyszínről, pedig semmi ijesztő nincs a kinéztemben:))) Sajnáltam....

ex-dr. vuk 2009.03.11. 10:24:23

En nem ertem, hogy miert nem koteleztek meg oket egyseges parkolasi rendszer kialakitasara (minden tarsasag jegye exchangable, akarhol parkolsz).

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.11. 10:25:53

@Pepe83: Hát azért van jópár, amelyik szándékosan leveszi fotózás után a csomagocskát, meg a boltokba bejárkálós nem hivatalos bérletárusítás sem szűnt meg a korábbi balhék ellenére. Hogy a fenébe ne hibáztassuk ezért a parkolóőrt?

Szendwich 2009.03.11. 10:26:38

Ilyen hirek kellenenek surubben:
www.boon.hu/hirek/IM:boon:news_special-borsod/cikk/ujabb-parkoloor-veres-miskolcon/cn/news-20080827-08554373
Utolso bekezdes: "... volt rá eset, hogy az autós fejszével ment be az ügyfélszolgálatra, tiltakozva a büntetés ellen, de olyan is előfordult, hogy baseball-ütővel verték meg az egyik parkolóőrt, aki egyébként meg sem büntette az autóst."

Winston Smith 2009.03.11. 10:28:42

@vuk_: A kérdés nem ez. Hanem az, hogy Budapestet miért nem kötelezték még arra, hogy 1, azaz egy városként működjön? Jelenleg ugyanis 23 különálló város + egy nagy fővízfej.

Ha 23 különálló város van, akkor nem értem miért kell csodálkozni, hogy 3 különálló parkolási társaság van, akik persze nem fogadják el egymás jegyeit. Inkább azok kéne csodálkozni, miért nem 23 külön parkolási társaság van? Mert akár annyi is lehetne...

Tímár Mihály 2009.03.11. 10:32:42

Egy normális országban a Centrum károsultjai perszövetséget alkotnának és szépen kártérítéssel együtt kiperelnének mindent a Centrumból. Ha minden egyes ilyen bírságolás százezer forintjukba kerülne, gyorsan abbahagynák.

Másik lehetőség, hogy minden Budapesti autós összefog és egy fél éven keresztül egy nyavalyás buznyákot nem fizet nekik. Majd csak tönkremennek.

Lehet tüntetést is rendezni a Centrum székháza elé, és megdobálni ezzel-azzal a székházat. Kinek-kinek vérmérséklete szerint lehet záptojással vagy molotov koktéllal. Mert megérdemlik...

blogsámán 2009.03.11. 10:39:49

@JamalKing:
A 100 m-t azért írtam, mert így ugye nem ugyanazon a helyen áll. Akkor honnan tudja biztosan a Közterület-felügyelő, hogy ugyanarról a járműről van szó (rendszám nincs rajta). Bár ha jobban meggondolom, ez a kérdés akkor is áll, ha nem mozdul egy centit sem.

Kukurusnyák Rémus 2009.03.11. 10:48:37

Amúgy az is megérne egy postot, hogy megy a parkolóőrök felvétele:D
Én tudom, egyszer voltam egy ilyen állásinterjún:D

Gabo1000 2009.03.11. 10:49:01

Hol is van az leírva, hogy az adott parkolási cégtől kell venned a parkolójegyet? ha jól tudom, csak parkolási övezet táblák vannak, azon nincs ilyen felirat. Egy külföldinek mit mondanak??? Szerintem volt parkoló jegyet ami érvényes volt a parkolási övezetbe. Innentől pedig az egyik cég követelje a parkolási díjat a másiktól akinek az automatjából vetted a jegyet, aki pedig követelje a szolgáltatá eszközigényem megtérítését az előző cégtől. Egyszerű ez...

Pepe83 (törölt) 2009.03.11. 10:49:24

@SilentSound:
A csomagot gondolom felsőbb utasításra veszi le, a "bérletárusítással" pedig sajnos egyet kell, hogy értsek, mert azzal a parkoló autós is jól jár és a pénz nem a maffiózó Centrum zsebébe jut hanem egy minimálbérért dolgoztatott szerencsétlen flótáshoz.

okostojgli (törölt) 2009.03.11. 10:49:29

ÉN NEM FIZETNÉK KI SEMMIT!

1. Ha közelebb van az automata ahol megvetted a jegyet a parkoló autódhoz mint ahol meg kellett volna venni, szerintem nyert ügyed van.

2. A jegyen nincs rajta, hogy fizikailag mely területen érvényes, a parkolóhelyen nincs feltüntetve, hogy hol kell jegyet venni, az automatán pedig legjobb tudomásom szerint szintén nincs feltüntetve, hogy mely közterületre érvényes az ott vásárolt jegy. Ha mégis, akkor GOTO 1.

3. Legjobb tudomásom szerint a jogszabály, ami jelen esetben egy Fővárosi Rendelet, nem írja elő, hogy egy konkrét automatából vásárolt jegy az automata hány méteres körzetében érvényes. Ad abszurdum, ha a Délinél veszel jegyet, akkor a Nyugatinál is simán parkolhatnál vele, ha az időbe belefér.

4. Ha a fentiekben bárhol is mellélőttem volna elnézést érte.

LizaLiza 2009.03.11. 10:51:47

Egy ugyanilyen ügyem nekem már a bíróságon van.
Én a Szentkirályi utca végén parkoltam és a Baross utcában vettem jegyet. Megbüntettek nem fizettem ki. Nekem van jegyem. Ott beszéltem a parkolóörrel, aki azt mondta egymás között a két cég elrendezi. Aztán kaptam a bírósági levelet. Megírtam nekik nem fizetek. Most várom a választ. Majd beszámolok.
Egyébként nem, nincs kint kinek a területe. Sem a parkolási táblán, sem az aszfalton.
A parkolóőr azt mondta, hogy nekem tudnom kelett volna, hogy ÁLTALÁBAN a fő utcák Centrumosak a mellékutcák Fővárosiak. És azt is mondta, hogy az van kiadva nekik, hogy az első két-három autót ne, csak aki beljebb áll azt büntessék meg. Szokásjog alapján pedig nem fizetek. Szeretnék a bíróságon állni, és várni, hogy ezek az idióták bebizonyítsák, hogy honnan kellett volna tudunom, melyik területen állok.

MP 2009.03.11. 10:54:44

Szerintem ez nem kérdés. Az adott időszakra volt jegyed. Ennyi. Az hogy ők nem tudtak tudnak egymással megegyezni nem a te dolgod. Érvényesen parkoltál hiszen egy autóval nem tudsz egyszerre két helyet elfoglalni.

ex-dr. vuk 2009.03.11. 10:56:18

@Winston Smith:

Na igen. Meg az is siman megvan hogy egy utca egyik oldala egyik kerulet, masik oldala meg masik.

Peldat kene venni angliabol: ott van olyan, hogy a vonatjegyed egyben londoni tomegkozlekedesre is jo ("travelcard", osszevont cucc, olcsobb mint ha kulon venned raadasul)

szemig jimmy 2009.03.11. 10:58:14

off:
homáron nektek való poszt van
nem is tudom miért oda küldték
bocsi az offért
on

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.11. 11:02:54

@Pepe83: Az nem mentség a lopásra, hogy valaki minimálbérért dolgozik. Akkor sem, ha egy rohadt rablóbandától lop.

indapass90210 2009.03.11. 11:05:25

Aki a magyar banánköztársaság zrt területén magyar rendszámmal közlekedik, hát az sikeres ember már nem lehet.

FelixJager 2009.03.11. 11:05:38

Szasztok!

Nem centrumos a dolog, hanem közteres.
két hete pénteken a Lövőház utcában a közteresek megbüntették a LAS 622 és ITP 233 rendszámú autók tulajdonosait 14,10-kor. A büntetés jogos volt, azonban az alacsonyabb összegű bírságot nem lesz módjukban kifizetni, mert az eljáró hölgy és úr a radix használata, majd a papírok kitöltése után angolosan távozott. ismétlem nem hagytak az autókon semmiféle értesítést. ha valaki ismerné a gépjárművek tulajdonosait, akkor érdeklődjék meg a 2. kerületnél, hátha még nem csaptak az egekbe a bírságok.

PitBuli 2009.03.11. 11:06:45

Én sose fizetem ki a büntetéseket, és erre bíztatok mindenkit!
Nem azt mondom, hogy ne fizessünk a parkolásért, ha olyan helyen parkolsz, ahol fizetni kell, akkor dobálj be lóvét.
Viszont nekem a büntetéseim legalább 80%-a nem jogos (nem fizetős helyen büntetnek, fizettem mégis büntettek, stb), ezért nem fizetem a jogosakat sem.
A bíróságon simán bizonyítható a cég rosszindulatú működése, így a jogosakat sem érzem 100%-ban fizetendőnek. Szépen megőrzöm a bizonyítékaimat, és ha egyszer bíróságra kell menni, ez nagyon is megállja a helyét.

Tenkes 2009.03.11. 11:08:08

Na ez az! A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél kezdeményezéséhez csatlakoznék. Ezek arra építenek, hogy bírka vagy, úgysem veszed a fáradtságot semmihez, fizetsz és kész. Hát buktassuk be a rendszert annak használatával!!!!! Érdeklődjünk!
Én most kezdem, és 10 autó után érdeklődök. Mindenki csak 10-et vállaljon!
Elmennek ezek a p****ba, hogy nem tudsz úgy élni, hogy jó legyen, és ne zaklassanak!

JamalKing 2009.03.11. 11:08:14

@blogsámán: Értettem a 100 métert:) Valóban, enyhén hézagos a szabályozás, mert tényleg nem lehet állandó figyelés nélkül eldönteni, hogy ugyanaz, vagy ugyanolyan autó-e. Erre meg nem hinném, hogy volna keret:)

bereg 2009.03.11. 11:11:49

Néhány elcsípett felvétellel (fényképezés után a parkolóőr leszedi a zacsit), néhány rögzített "ügyfélszolgálatos" telefonbeszélgetéssel, és néhány (száz) jogtalan bírságigény dokumentumaival érdemes lenne pert indítani bűnszövetkezetben elkövetett csalás miatt. A Centrumot és a parkolóőrt is lehet perelni. Ez utóbbi azért lenne jó, mert (ha már maga a Centrum úgysem dől be a kapcsolatrendszere miatt) talán kicsit beszarnának a parkolóőrök, és nem trükköznének (annyit).

Pepe83 (törölt) 2009.03.11. 11:11:58

@SilentSound:

Ez már etikai kérdés.

Engem személy szerint annyira felháborítanak a furfangos jogszabályi háttér mögé bújva elkövetett lehúzások (ide sorolom a rendőrségi sebességmérést is), hogy ezekben az esetekben nem érezném magam bűnsegédnek, ha "bérletet" vennél a parkolóőrtől, vagy lefizetném a rendőrt mikor éjjel egy kihal úton 50 helyett 65-el lefotózott.

hemu 2009.03.11. 11:21:52

Sajnos jogilag a centrummaffiának van igaza.
Természetesen ez nem jelenti azt, hogy nem erkölcstelen, de így van. A jogban nincs erkölcsi kitétel.
Felmerült, hogy egy külföldi honnan igazodik ki. Hát sehonnan. Ez nagyon jól példázza, miről is szól az egész. Nem költünk még annyit sem el a lenyúlható pénzből, amiből helyesen tájékoztatnák az autóst. 1-2 külföldi be nem fizetésért cserébe hány honfitárssal fizettethetjük ki az új villánkat! Sokkal ugye.
Ez is vicc, hogy mindenkinek tele a töke ezzel, de a fent említett 2 pólus miatt esély nincs a változtatásra.
Pontosabban a fene se tudja:
Tudtommal a centrumnak idén júliusban jár le a 10 évre kötött szerződése az önkormányzatokkal.
Talán, ha mindenki (de legalábbis sokan) meglátogatná a "képviselőjét" (milyen viccesen hangzik, mintha képviselne valakit is) és közölné vele, hogy ha ez folytatódik felejtse el, hogy rá egyáltalán csak gondol is valaki szavazáskor (és itt most le kell rakni az ajtón kívül a politikai hovatartozást) talántalán történne valami.
Javaslom a posztírónak, hogy ne pöcsöljön, fizessen. Mindenki tudja, hogy itt magyarisztánban nem lehet igaza, a jogban nincs olyan, hogy erkölcs. Soha nem fogja tudni bebizonyítani elfogulatlan bíróságunk egyikének sem, hogy jóhiszeműen járt el! Tuti! Visszacsinálni ezt a szart (sem) nem lehet, megszüntetni kell. Idén júliusban!

BoGyesz 2009.03.11. 11:32:22

Igaz nem Magyarország, de 2008ban a motorral egy rakodó tér végét jelző táblánál parkoltam le és bementem a gyógyszertárba kb. öt perce. Mire visszajöttem a parkolóőr ott állt mellette és adta a büntetést. $170 vagy ha nem ismerem el megyünk a bíróságra? Hát fizettem. Szóval nem csak otthon szemétkednek.

TakiBá 2009.03.11. 11:33:12

@PitBuli:

A magyar bíróság nagy ívben fogja le..ni a bizonyítékaidat. A Centrum Kft sorra nyeri jogerősen a pereket olyan emberek ellen is, akik bizonyíthatóan megvették és kihelyezték a parkoló cédulákat. A titok: a Centrum jobb "kapcsolatot" ápol a politikusokkal, mint a választó.

Sajnos a véres valóság az, hogyha a kocsidra szükséged van a munkába járáshoz, mert munkaeszközöket és/vagy kisgyereket viszel magaddal, csak a hagyományos eszközök maradnak:

1. Rokkantigazolvány beszerzése a TV2 által lépésről lépésre, konkrétan dokumentált módon. ==> melyik hatóság tett ellene bármit

2. Rendszám levétele minden parkolásnál ==> melyik hatóság tett ellene bármit

3. A jármű forgalomba helyezése bármely környező országban ==> melyik hatóság tett ellene bármit

Lehet nem szeretni ezt az országot ?

TH 2009.03.11. 11:35:16

@hemu: Ezzel nem értek egyet. Én szerintem nem kell fizetni. Az, hogy melyik utca melyik céghez tartozik, az egyáltalán nincs jelezve, ráadásul egyáltalán nem kell, hogy érdekelje az autóst. Ez bíróság előtt is simán védhető, ő teljesen jóhiszeműen járt el, minden előírásnak eleget tett, én egy büdös fillért nem fizetnék.

TH 2009.03.11. 11:35:52

@TakiBá: Mostanában ez kezd megfordulni, egy csomó ember nyer pert a centrum ellen.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.11. 11:40:58

@TakiBá: A bíróság döntésének semmi köze a politikai kapcsolatokhoz, erre azért odafigyelnek, ha bírói vesztegetés kiderülne, akkor az a bíró nagyon csúnyán megjárná, nem valószínű, hogy megkockáztatják.

Yeto 2009.03.11. 11:42:10

@LizaLiza: Nekem az fáj ezekben, hogy hiába van igaza az embernek (én is nem tudom hányadik peremet nyerem), a faja magyar jogrend miatt esély nincs leverni a köcsög tolvajok próbálkozásai miatt az életünkből elvesztegetett idő reális értékét leverni rajtuk. Soha magyar bíróság meg nem fog ítélni nem hogy százezer, de tízezer forintot se egy kamu bírságolásért. Max feljelentést lehet tenni 5600 ft-ra elkövetett csalás kísérlete miatt (szabálysértés), aminek valahogy nem lesz meg a tettese, és ha mégis, akkor majd kap egy kis pénzbüntetést, mondjuk 5-10 ezer ft-ot.

hemu 2009.03.11. 11:42:15

@TH: Háát, nekem az az érzésem, hogy mindenhonnan le vannak védva saját magum által létrehozott jogszabályokkal, de ha tudnál mondani egy helyet, ahol vannak beszámolók perekről, szívesen el is olvasnám őket és lehet, hogy belátnám, hogy nem kell fizetni.
Ettől függetlenül a vér nélküli képviselőlátogatásos javaslatomat fenntartom! :o)

hemu 2009.03.11. 11:43:22

@Yeto: Írnál a megnyert perekről?
Mik voltak az indoko/bizonyítékok?

Köszi!

Call 2009.03.11. 11:44:29

Ááá!! Ugyanilyen sztorim van !
Múlt héten kedden VI. ker. Hajós utcában parkolok. Hajós utcai jegyautómata elnyeli a pénzem, vissza nem adja, viszont kiírja, hogy nem működik !! Kössz...
Kiballagok a legközelebbi(!) jegyautomatához a Bajcsy-Zsilinszky útra, megveszem az érvényes jegyet, az szélvédő mögé, én dologra el.

Távozóban látom, hogy az autón egy kék mikulás-csomag ! Mi a bánat ?! - gondolom magamban.
A sztori ugyanaz, mint Balázsé, a Centrum nevű rablóbanda azt merészelte állítani, hogy nem volt jegyem(!!), mivel nem az ő jegyautómatájukból vettem az érvényes jegyemet. Habzó szájjal mentem a Dohány utcába, ott aztán ami a számon kifért !!!
Most őszintén : honnan a faszból kellene azt tudnia egy autósnak, hogy ezek a mocskok hogyan osztják fel egymás között a várost ?!
Sőt, többet mondok : leszarom ! Nekem érvényes parkolójegyem volt, ettől fogva bekaphatják !!
Miután ezt élőszóban is előadtam, tőlem elfogadták a jegyet.

TH 2009.03.11. 11:46:15

@hemu: tessék: @Yeto:

De az index is sokat cikkezett a témáról.

@Call: Jól csináltad.

hemu 2009.03.11. 11:47:49

@okostojgli:
3-asban igen. Más és más fizetőzónák vannak, amik árban is eltérnek. Elvileg azonos díjú zónákat váltogatva parkolhatnál, de tudtommal erre is pótdíjaznak.

qbr 2009.03.11. 11:48:21

@SilentSound:
12. kerületben én is láttam olyat, hogy fotó után emberünk veszi le a csomagot. Egyszer távolról láttam, mire odaértem, már sehol sem volt a fickó. Amikor újra találkoztam ugyanővele, direkt megálltam és vártam, mit csinál, de látta, hogy figyelem és otthagyta a csomagot a szélvédőn.
Videózás / fotózás nehéz ilyen esetben, mert távolról nem látszódik semmi, közelről meg azonnal kiszúrja, hogy a telefonommal vacakolok, miközben ő büntet, lesben állni meg ezért nem fogok, ennél azért több dolgom van :)

átlátó 2009.03.11. 12:54:35

A tripperes, pállottszájú szülőanyjukat. Azt. Meg herpeszes is.

Amanitin2 (törölt) 2009.03.11. 13:02:38

engem egyszer azért büntettek meg, mert nem tudtam, hogy fizető övezetben vagyok. Kiszálltam, körülnéztem, nem látszott cölöp semerre. Visszamentem az utolsó sarokig, tábla nuku, és onnan sem láttam cölöpöt. Persze az övezet határán nyílván ki volt írva, valahol öt háztömbnyivel előbb.
Ezt arra alapozzák gondolom, hogy a lakott terület vagy a 30-as zóna sincs kitáblázva minden sarkon, csak a zóna szélén. Csakhogy a lakott meg a nem lakott terület között elég szembetűnő a különbség tábla nélkül is basszák meg.

Pittbull29 2009.03.11. 13:03:33

Sziasztok!
Elég szomorú hogy nálunk ilyenek megtörténhetnek. De lehet csatlakozom a "naponta 150x telefonálok a centrumnak" kampányhoz, hátha bevállik :)
De ha így oktatják a parkolóőröket, akkor nagy sz@rban vagyunk: gigamad.hu/video/J4Wlqh3Mis

Palex 2009.03.11. 13:13:37

Elvileg sikeres ember vagyok, mivel kétfajta kártyám is van, azaz mindegyik típusú parkoló automatánál működik.
Viszont két helyen lehet megvenni a kártyákat, egyik típusú automatához ezen a helyez, a másikhoz a másiknál.
Na most kérdem Én. Ha kifizettem a kártya árát, nem mindegy, melyik AZONOS típusú automatánál csökkentem a kártya egyenlegét???
amúgy meg ha rossza az automata a kocsi közelében, keresni kell másikat. És ha a legközelebbi AZONOS típusú más cégé, akkor nézzük folyton az apró betűket?
Nonszensz.

j311 2009.03.11. 13:55:44

@qbr: Mi második emeleti irodából figyeltük. Telefonos video valóban kevés, de a normál videokamerám 20x zoommal elég lett volna... :(

lwcolors 2009.03.11. 14:05:21

Mindenkinek javaslom azt a módszert, amit a múltkor láttam: parkolóba beáll, spéci U alakú rendszámtartóból mindkét rendszám kivesz, osztrák (érvénytelen) rendszám betesz, majd el.
Indulás előtt a magyar rendszám visszatesz, mikuláscsomag nagy ívben elhajít.

j311 2009.03.11. 14:08:09

@lwcolors: Én tépőzárast láttam, de ez se rossz :)

okostojgli (törölt) 2009.03.11. 14:12:21

@hemu: valóban, az eltérő díjzónákra nem gondoltam, jogos.

The Green Manalishi (törölt) 2009.03.11. 14:37:12

Ha én futnék bele egy ilyenbe, lehet megpróbálnám a következőket:

Ptk. 4. § (1) A polgári jogok gyakorlása és a kötelezettségek teljesítése során a felek a jóhiszeműség és tisztesség követelményének megfelelően, kölcsönösen együttműködve kötelesek eljárni. (Adott-e megfelelő tájékoztatást a parkolótársaság, amelyből kiderül, hogy a terület hozzá tartozik? Egyértelmű volt-e számomra, hogy másik automatából kellett volna jegyet vennem? miből? Okkal gondolhattam-e, hogy jó autómatából vásároltam? stb.)
(4) Ha ez a törvény szigorúbb követelményt nem támaszt, a polgári jogi viszonyokban úgy kell eljárni, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható. (Megfelelő volt-e a parkolótársaság tájékoztatása, stb.)

Ptk. 210. § (1) Aki a szerződés megkötésekor valamely lényeges körülmény tekintetében tévedésben volt, a szerződési nyilatkozatát megtámadhatja, ha tévedését a másik fél okozta vagy felismerhette. Azaz, tévedésben voltam honnat a faxból kellett volna tudni, hogy az az automata nem "illetékes"?

Csak ötletelek, de talán egy konkrét esetben meg lehetne fogni őket.

Pl. a gépkocsimtól 15 m-re levő ("nem jó") automatából váltott jegy, amely automatán nincs tájékoztatás a területekre vonatkozóan... Talán... fene tudja.

vape 2009.03.11. 15:28:54

Én nem fizetnék ilyen esetben.

Ha per van, bizonyítsa be a Centrum az alapján a készült fotó alapján (amin látszik az autód és max. félméteres körzete), hogy melyik utcában parkoltál éppen. Esélye nem lesz. Neked viszont ott az adott időszakra érvényes jegyed.
Mellesleg tudomásom szerint sincs rendelettel (neadjisten törvénnyel) szabályozva, hogy adott utca adott szakaszán te csak adott parkolási társulás automatájából vett jeggyel parkolhatsz.

Hogy a posztolót is cseszegessem kicsit: az ilyen mentalitás miatt élnek még ezek a piócák. Mert mindenki inkább befizeti az 5-6e Ft-ot, csak hagyják békén.

hexen96 2009.03.11. 16:01:49

Tételezzük föl, hogy a parkolási díj fizetés általában nem jótékonykodási célú .....
Megoldás: ha az egyik parkolási társaság bírságot vet ki arra az autóra és időszakra, amelynek a másik társaságnál van parkolócédulája egy nagyon közeli parkolóautomatából és az ráadásul a fotón jól látszik, akkor talán a probléma a két társaság közötti pü-i átvezetéssel megoldható lenne. Egyébként jogtalan bevétel. Vagy nem????

Perillustris 2009.03.11. 16:08:06

@MP: "Szerintem ez nem kérdés. Az adott időszakra volt jegyed. Ennyi. Az hogy ők nem tudtak tudnak egymással megegyezni nem a te dolgod. Érvényesen parkoltál hiszen egy autóval nem tudsz egyszerre két helyet elfoglalni."

A Duna Pláza mozijába nem mehetsz be a Művészben vásárolt jeggyel - nem ez a baj. Hanem az, hogy az alapvető információk nincsenek feltüntetve, így nem lehet tudni, kihez tartozik a terület. Persze megint ott tartunk, hogy "vicc", ahogy műkődnek ezek a - valóban maffiaszerű - parkolási cégek.

Perillustris 2009.03.11. 16:15:18

@SilentSound: "A bíróság döntésének semmi köze a politikai kapcsolatokhoz, erre azért odafigyelnek, ha bírói vesztegetés kiderülne, akkor az a bíró nagyon csúnyán megjárná, nem valószínű, hogy megkockáztatják."

Ne légy naív. Ne úgy képzeld, hogy valaki borítékot nyom a bíró kezébe, aki emiatt máshogy dönt. Sokkal kifinomultabb a rendszer. Az egyik út a zsarolás: enyhébb vagy erősebb nyomásgyakorlás a bíró környezetére, családtagok cégeinek sorozatos ellenőrzése, karrier ellehetetlenítése, a módszerek végtelenek.

A baráti bíró családi cége viszont nyer a pályázaton, van elég megrendelelése, ki van mellőle irtva a konkurencia, stb.

Ügyesek ezek, sok pénz van benne, megéri.

Бабаяга 2009.03.11. 16:44:46

Pont ma gondolkodtam el a postban szereplő tetthely közelében (Krúdy utca), hogy alapvetően meg kéne szüntetni ezt a mikulás csomagozást. Mivel úgy helyezik el a bűntetést, hogy az más számára is könnyen hozzáférhető. Azaz néhány jó kedvű diák simán eljátszhat azzal, hogy felcseréli az autókon lévő zacskókat. Bizony jó lenne, ha végre egy okos ügyvéd találkozna ez ügyben egy bölcs bíróval, aki elmagyarázná ezen cégeknek, hogy nem rakhatnak ki csekket, hanem csak postai úton küldhetik és a kézbesítéstől számított 30 napja van a megbüntetettnek intézkedni. (Reklamáció, befizetés) Tudom, így lassabban jön be a pénz, meg ugye van postaköltség is, de nem érzem hivatalos és biztos kézbesítésnek a szélvédő mögé dugdosást.

Don Blasius 2009.03.11. 20:23:08

Na holnap megint mehetek hozzájuk. Itthon várt egy levél (nem ajánlott, hát hogy lenne az), miszerint január 13-án nem volt érvényes jegyem. Valóban lejárt már, de 3 napra rá befizettem. Vihetem megmutatni. Még jó hogy nem kell messzire mennem...

vhm 2009.03.11. 20:42:22

miután egy kártyát bennehagytam az automatában kb 9000Ft-al, azóta csörög a zseton megint... kártyát soha többet!

alte trottel 2009.03.11. 20:46:39

És ezt:
mobilparkolas.hu/

próbálta már valaki?

Don Blasius 2009.03.11. 21:07:56

@valami hidralika mittudomén:
Én mindig előbb húzom ki, és csak aztán a jegyet. Így tuti nem felejtem ott.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.11. 21:52:49

@alte trottel: Én próbáltam, működik, fogom is használni folyamatosan a pénbedobálás helyett, mert akkor tudom leállítani, amikor én akarom, nem kell rohangászni újra bedobálni.

B.GY. 2009.03.11. 22:53:54

Hú de jó,hogy soha nincs dolgom a városban hétköznap.Nem fizetek én ezeknek a geciknek.A 17.és a 10.kerületben még ingyen lehet állni:)

Gontar 2009.03.12. 07:01:38

@alte trottel:

jaja. :-D Közeli ismerősöm is használja: A végeredmény az lett, hogy elbattyogott az automatáig, mobilparkolt (parkolóőrők sehol nem látszódtak) aztán mikor dolga végeztével visszabattyogott a kocsihoz rajta a bünti: 2 perccel azelőtre datálva, hogy mobilparkolt... "Természetesen" nem tekintenek el a büntetés befizetésétől és cserébe a parkolásra kifizetett zsét sem hajlandók visszafizetni. A fogyasztóvédelem addig jutott, hogy örömmel szerveznek egy "békéltető" tágyalást, de semmi mást nem tudnak tenni.

következtetés: A fogyasztóvédőknek sincs semmi haszna a parkolási társaságokkal szemben. :-DDD

alte trottel 2009.03.12. 08:21:47

@Gontar:
Franc se érti ezeket...
Persze egy lóalkatrészt nem! Az átlagmagyar (1000/999) ilyenkor behúzza fülefarkát és fizet. A maximális ellenállást egy-egy "kurvademszky-gyurcsánytakaroggy" jelenti.
ÉN speciel az ismerősöd helyében küldenék a férgeknek egy tértivevényes levelet, amiben egyszerűen felsorolom a tényeket és közlöm velük, hogy Strassbourgig is elviszem az ügyet és minden egyes fillér költséget könyörtelenül behajtok rajtuk. Ezzel számolva gondolják át, hogy megéri-e.
Tapasztalataim szerint ha az átlag ügyintéző nem is, de az osztályvezetői szint az esetek 99 %-ában fel tudja mérni, hogy a pógár komolyan beszél és ahhoz a kevéshez tartozik, aki nem hagy a fejére szarni.

Gontar 2009.03.12. 08:32:25

@alte trottel:

Ezek megtörténtek (mondjuk Strassburg nem jött szóba, de nem rossz ötlet). :-DDD Január közepefelé azt nyilatkozták telefonon, hogy még nem sikerült feldolgozniuk az ügyet (a tértivevényes általunk küldött levelet + a telefonos megbeszélések alapján elmondottakat), de rajta vannak. Február végefelé jött meg a válaszlevelük (január közepi dátummal!!!), hogy nagyon sajnálják, de nem tudnak eltekinteni a pótdíjfizetéstől. Valami ottani felsővezetővel is le lett folytatva némi telefonos megbeszélés és a vélaszlevelet is ő írta (alá). Összesen annyi "engedményt" hajlanódak adni, hogy a pótdíj befizetése esetén (nem lett befizetve) eltekintenek a késedelemből származó emelt díjbefizetéstől. Nah, ezzel elmehetnek a 'csába. :-DDD

UrsulA 2009.03.12. 09:32:13

Azért az szörnyű, hogy ilyen dolgok történnek.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.03.12. 18:07:31

A rendszámot levevős ötlethez: az első szélvédőn lévő matricával mi a somot csináljak? Hiába nincs rendszám, van matrica.

vhm 2009.03.14. 21:48:18

@Tanácstalan: fekete, alkoholos filc kívülről? :D

vhm 2009.03.14. 21:49:31

@Don Blasius: Az ellen nem véd, én már hagytam ott jegyet is... ááá, körülményes ez az egész.
lehet, hogy befizetek a mobil-pénzrabló-parkolásra...

Don Blasius 2009.03.15. 12:11:47

@valami hidralika mittudomén:
Nekem volt egyszer-kétszer, hogy "visszaszívta" a jegyet és nem tudtam kihúzni. Ez konkrétan a Dohány-Osvát sarkán levő...

vhm 2009.03.15. 23:03:47

@Don Blasius: Az kemény... Egyszer a Lágymányosi utcánál nem ment a gép, nem fogadott el semmilyen pénzt. Esett az eső, ilyenkor nem szívesen sétálgat az ember messzire... Az Ízlelőben meg várt a kaja :D
Hát inkább úgy döntöttem, hogy nehogy ellopják a rendszámtáblákat, leveszem őket és biztonságos helyre teszem. Az őr jön az utcában, folyamatosan bűnteti az autókat. Odaér az enyémhez: körbejár, fejet vakar, továbbmegy. Hát erről ennyit.

Don Blasius 2009.03.15. 23:39:13

@valami hidralika mittudomén:
Szakadó esőben rendszámot szerelni megy, másik automatát keresni meg nem?:)))

Hát az én autómat szerintem már ismerhetik, ráadásul unijós már, nekem ez nem járható út.:P

vhm 2009.03.16. 00:44:10

@Don Blasius: Ez azért jóval kellemesebb meló volt, mint elmenni egy másik autómatáig. :D

vhm 2009.03.16. 00:45:29

@Don Blasius: Ja. Unijós... hát igen, az így inkább szívás. Esetleg egy kívülről ragasztható matrica? Ezek a mai rosszgyerekek minden autót összeragasztgatnak manapság... ugye... :D

Mariusz 2009.03.16. 10:52:10

www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=262277

Ezt mindenki nézze meg, akárhogy is vélekedik a tv csatornáról!

Megnyugtatlak: a díjadból a parkolóőr lóf.szt nem kap, a centrumos geciket meg simán kicsinálhatnánk egy minimális összefogással.Annyi esetben lehetett volna ezeket bíróság elé vinni, h nem értem, miért nem történt még meg.
Személy szerint nem voltam még a felségterületükön, nem is fogok odamenni, de jó lenne ha nem birkulnánk már tovább, és fizetnénk minden sz.rt amit kitalálnak.

Engem egyszer lefotóztak matrica nélkül olyan autópályán, ahol életemben egyszer sem jártam, jöttek szépen sorban az egyre súlyosabb csekkek, közben meg jártam utána a dolognak.

1.mivel a rendszámtáblámat lekapták, ráadásul jegyzőkönyv is készült erről(nem működtem együtt az ellenőrző hatósággal), és a címemre kiküldték, az az alap, hogy megnézzék, milyen autó van a tulajdonomban, és azt fotózták-e le egyáltalán.
Nem, hátha vmi birkáé vagy öregemberé vagy rettegő kispolgáré a rendszám, majd kifizeti és lesz új kabátom belőle.

2.utánamentem, és az egész országban valamennyi illetékes ügyfélszolg-t felhívtam, rendőrséget is, hát mondanom sem kell csupa szakértő, mindentudó, intelligens, udvarias ember.
Gyakorlatilag semmit nem tudtam meg senkitől, jótanácsok: utazzak el ide, keressem fel ezt azt 50-60km-re a lakóhelyemtől, mutassak forgalmit, jogsit(persze majd elküldöm levélben...)

3.végül találtam egy valakit, aki legalább nyomokban felfogta, mi is a helyzet, és megbeszéltem, h illetékes hatóságtól kérje ki a fotót, hadd lássam már azt a rejtélyes autót.

4.szerencsére rendes hölgyre akadtam, közölte h szép fehér mercedes volt, ráadásul meg sem állt az ellenőrzésre, egyszóval kamu nemtörődömség hátán, és mindez az Áll.Autópályakezelő Zrt.

Közöltem, h az enyémnek a színe, a márkája is más, stb.Innen intézzem magam, ő nem tud segíteni.

Bescanneltem a forgalmit, és vége lett a dolognak.
(ja, még pótdíjfizetés- visszavonási díjnak, és eljárásnak is ki akartak tenni, én intézzem, utazzak, csak mert vmi hülye félreolvasott egy rendszámot)

Végül mindezt nem tettem meg, de csak vége lett, és megírták h törölték a pótdíjat.

Huh.K- Európa hajrá!
(a centrumos meg a többi lehúzós felső ember bekaphatja, inkább munkával keressék a pénzükez!)

Pittbull29 2009.03.17. 12:39:21

@B.GY.: Most kiabáltad el... :)

B.GY. 2009.03.17. 21:58:55

@Pittbull29:

Á nem kiabáltam el:)A 10.kerületben a telephelyen állok napközben a kocsival.Este meg otthon a garázsban.Remélem a házunk előtt nem fog centrumos ember állni,mert belebaszom az emésztőbe:)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása