Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szervdonorokra is szükség van

2009.03.17. 17:17 :: SilentSound

Közvetve ugyan, de Miki a motorosoknak köszönheti, hogy megúszta a lenti kis kalandját. Az a jelenség pedig továbbra is divatban van, hogy aki hülyeséget csinál, ahelyett, hogy elnézést kérne és megköszönné, hogy nem kellett aznap sem meghalnia, bunkózik még egy sort, hogy a többiek tutira megjegyezzék.

A hétvégén a jó idő úgy hozta hogy meglátogattuk a Velencei tavat és környékét.Jó idő volt, nem is siettünk, úgyhogy nem vettünk pályamatricát, jó lesz nekünk a főút is. Hazafelé indulván Kápolnásnyék magasságában (Pestre jöttünk) majdnem sikerült megdrágítani a dolgot egy igen barom piros swift miatt.



A lenti személyleírás alapján valahogy így nézhetett ki emberünk

Szombat délután volt, kisebb kocsisorok alakultak ki oda-vissza irányban is. Mivel a hetes út ezen szakaszán egymást érik a települések, lakott területen kívül is max 70-80km/h volt az utazósebesség, de ez látszólag senkit nem zavart. A motorosoknak köszönhetően igen intenzív visszapillantó használatba kezdtem (köszönet nekik), mikor feltűnt Ő.

Sor halad, szemből kis szünet, lesem a tükröt. Kb 10 éves piros csoda egyszer csak feltűnik, még messze, de kitartó. Sort előz, aztán mikor szemből jönnek eltűnik. Gondolom beengedték valahova mögém. Sokat nem látok a dologból, kis autóm van, meg mögöttem egy kisteher. Aztán megint feltűnik. Na itt jött az eksön.

Ugyanis kereszteződéshez értünk. Előttem lassítanak, mögöttem a versenyző megint sort előz, előttem lassan leáll a sor. Kisteher miatt a szitu kitakarva, már szembe is jönnek, valszeg valaki elől jobbra kanyarodik, mert mi már szinte nem is haladunk. Jobbszélen van bő egy méter ráhagyás az út szélén, kicsit poros, de lerakom rá a kocsit. Jól tettem. Swift érkezik és satufékkel beesik a helyemre, kb öt métert csúszva kicsit még átlógva a másik sávba.

Hát megúsztam. Óvatosan elkezdek araszolni vissza - még én vagyok előrébb, szemből jönnek, egymás mellett meg igen szűken férünk - amikor...duda. Rámdudált. Hogy én mit képzelek, betolakszom elé! Akkor már haladtunk, meg örültem, hogy nem zúzta le a kocsim hátulját úgyhogy nem álltam le vitatkozni.

Hát ennyi. Amikor az első lehetséges alkalommal (amikor persze normális ember maradt volna a sorban) nekiállt mellettem is elmenni, mutogattam néhány egyezményest, de nem nézett rám, mereven előre ahogy tanítják. Nem bántam, hadd menjen. Szervdonornak jó lesz, remélhetőleg max egy fa bánja majd a ténykedését.

Azért a rendszámát felírtam. ERL-816 piros swift sedan. Ha valaki találkozik vele, adja át üdvözletem.  A sofőr kb 30 éves férfi, göndör elhanyagoltnak tűnő barna hajjal, eszelős tekintettel és elborult aggyal. Ha magára ismer remélem elgondolkodik...

95 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rav Antal 2009.03.17. 17:22:56

Minek mentél elé? Így még egyszer meg kellett előznie...

Rav Antal 2009.03.17. 17:24:33

Na első lettem, úgyhogy a többi:

Matrica. 2000 HUF az életedért, a kevesebb idegeskedésért, kisebb fogyasztásért.

diessel 2009.03.17. 17:24:49

Már megint ezek a köcsög Piros Suzukisok!!!
FA szom tele van velük.

TH 2009.03.17. 17:31:37

Az illető ilyenkor egy másik tudatállapotban van gondolom...nem tudom milyenben, de teljesen el van szállva, az biztos...
Szóval részvét a posztolónak, szar ügy, ügyes volt, hogy megúszta.
Viszont, bár én nem szeretek helyesírásba kötni, most ez az érthetőséget rontotta, hogy aszondja:
"...valszeg valaki elől jobbra kanyarodik..."
Mondom ki elől kanyarodik jobbra, mi van?
Aztán rájöttem, hogy ELÖL valaki jobbra kanyarodik, így mindjárt más az egész. Szóval nekem tényleg semmi gondom a hejes sírási libákkal, de ez most az érthetőséget nehezítette nekem, úgyhogy kivételesen belekötök. :)

vhm 2009.03.17. 17:46:33

Most erre mit mondjak... Ezt nevezik defenzív vezetésnek, jó hogy vannak még ilyen emberek.

A suzukis pedig egy agyament barom...

vhm 2009.03.17. 17:47:55

@Rav Antal: "Matrica. 2000 HUF az életedért, a kevesebb idegeskedésért, kisebb fogyasztásért.
"

Hacsak nem éppen az autópályán álló sorban áll utolsóként mikor megjön a piros suzuki 150-el...

janikahhh (törölt) 2009.03.17. 19:27:11

De most akkor hol a motoros? Vagy mi?

RaveAcE 2009.03.17. 19:47:46

A kép a legjobb.
És mi ez a nyugis, már-már vidám hangvételű post. Máris péntek lenne?

Marcellusca 2009.03.17. 19:55:14

@RaveAcE:

Szépen haladunk - nem őrült módon beelőzve - afelé. :D

Pepe83 (törölt) 2009.03.17. 20:36:53

A következő poszt témája: kik veszélyesebbek a száguldozó, előzgető aszfalthuszárok, vagy a bizonytalan, 30 km/h-val közlekedő idős emberek?

Marcellusca 2009.03.17. 20:47:30

@Pepe83: Arra lehet szavazni, hogy a kettő együtt? :D

szaGértő 2009.03.17. 20:52:24

@Marcellusca: Hülyén is nézne ki, ha a szerda beelőzné a csütörtököt. Vagy fordítva, attól függ, honnan nézzük. :))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.17. 20:56:07

@Marcellusca: A kedvenc szavazómotorunk (poll-r) honlapja szombat óta halott, úgyhogy egyelőre szavazni nemigen lehet semmire. :)

AtoszMester 2009.03.17. 21:02:08

Tényleg, hol a motoros? :D:DDDD

pickapu 2009.03.17. 21:02:11

Szar helyzet, de jó megoldás. A barmokat meg üsse meg a guta. A mosolyogva felmutatott középső ujj csodákra képes... megnyugtat :)

Béla, Te nem ilyen ember vagy!

rushman 2009.03.17. 21:11:18

Ha látom, hogy egy őrült előzget tömött sorokat mögöttem, és előre látszik, hogy a sor meg fog állni, akkor többnyire szoktam 1 autónyi helyet hagyni magam előtt. Pontosan a sietős és/vagy hülye közlekedők számára (ha kihasználja, ha nem).

Az előre lehúzódás a saját szempontodból a legrosszabb amit tehettél. Ő simán azt hihette, hogy te most akarsz az út széléről elindulni (vagyis nincs elsőbbséged)... talán ezért dudált.
A gyorshajtás miatt kialakult csőlátásból ez könnyen hihető. Ráadásul az ütközéstől való félelem a legkisebb ellenállás felé fogja vezetni a sofőrt, vagyis arra, hol a legtöbb helyet lát a baleset elkerülésére. Ezért is célszerű vagy hagyni egy autónyi helyet, vagy a sor részévé válni. Különben meghalsz. A legrosszabb ilyenkor odacsalogatni a hülyét.

Ha nem húzódsz le, akkor vagy csattanik a szembejövővel, vagy az álló sorral (az esélyeid még így is magasabbak), vagy eldugítja a szembesávot. :)

Ez persze nem azt jelenti, hogy a posztoló megint hülye, csak van még ennél defenzívebb vezetés is... és a másik fél továbbra is egy aggresszív állat.

Marcellusca 2009.03.17. 21:16:56

@SilentSound:
Nem hiányolom különösebben, mert kevés válaszlehetőséget ad. :D

@AtoszMester:
Szerintem a szutyukis eltaposta, de a kisteher kitakarta, ezért azt már nem látta a tükörből. :D

Pepe83 (törölt) 2009.03.17. 21:25:55

Szerintem alapvető emberi tulajdonság (én legalábbis ezt tapasztaltam), hogy amikor egy sofőr valami nagyon durva hibát követ el, mint pl. a posztban szereplő suzukis, akkor képtelen belátni és esetleg bocsánatot kérni, csak támadni tud.
Úgy érzi, hogy így jöhet ki legjobban a helyzetből. Pedig mekkorát téved. Ha elnézést kért volna, akkor lehet, hogy ez a poszt meg sem születik:)))))

trixilw 2009.03.17. 21:36:19

@szmeby: pontosan, azzal, hogy elbújt a teher mögé, éppen hogy nem defenzív vezetést hajtott végre. Nekem azt tanították, hogy határozottan ki kell balra húzódni, hogy lássa, más is van és más kiutat keressen. De a legjobb tényleg a plusz követési távolság ráhagyása.
De legalább figyelt a posztíró és nem ő volt most a hülye :)

Vegaaa 2009.03.17. 22:06:50

@Pepe83: "Szerintem alapvető emberi tulajdonság (én legalábbis ezt tapasztaltam), hogy amikor egy sofőr valami nagyon durva hibát követ el, mint pl. a posztban szereplő suzukis, akkor képtelen belátni és esetleg bocsánatot kérni, csak támadni tud."

nálam is elöfordult már párszor hogy bevállaltam dolgokat. nem akarok bicajos témát inditani, de föleg amikor kerekezem, akkor többször vagyok bunkó. az esetek többségében persze nem, DE amikor igen, akkor elöre tudok róla és ha e miatt kerülök konfliktusba akkor valahogy az az elsö hogy alig birok bocsánatot kérni. egyszerüen tudatosan voltam paraszt és ez nálam leesik. ezért szinte nem is értem azt a réteget, amit leirtál. csak hatalmas szörnyülködések közepette tud leesni, hogy csomó ember van aki tudatosan paraszt és eszméletlen "érveket" gyárt hogy megmagyarázza. saját magának is hazudik, mert álomvilágban él és képzel valamit magáról. sokat agyaltam azon hogy az ilyeneket miért nem lökjük ki a társadalomból. csak remélni tudom hogy azért, mert a többiek a csöndes többség.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.03.17. 22:22:08

@szmeby: egyetértek, bár megeshet hogy nem tudsz magad előtt elég helyet hagyni - olyan gyorsan történik minden...

az esetről egy saját sztori jutott eszembe. mentőautó szirénával, megkülönböztető jelzéssel jött mögöttünk. mentő, kalapos tata, valaki, én, és előttem is. ahogy észletünk valaki, én és előttem is lehúzódtunk. kalapos tata nem, mivel megnyílt előtte az út, ahogy Mózes előtt a tenger, előzésbe kezdett. persze a mentőt hátráztatta. aztán ahol nyílt egy balra kanyarodó sáv a mentő lenyomta (ehhez kellett a szembe forgalom segítsége is).
kalapos tata egy másik dimenzióban vezetett, szerintem :)

másik. reggel munkába menet, 5-ös út kanyarulatai. szemből néhány kisteher, meg személykocsik. egyszer csak puttonyos kocsi (egy hülye p. vezette) előzésbe kezd - én meg szembe. kezdek lehúzódni, mert gondolta képes a térugrásra a szerkezet. láttam, amint egy pasas mellette halál félelemben ordítozik vele, meg tépi vissza a kormányt - mert hát kraft az nem volt benne, és a távolság is vészesen fogyott. valahogy sikerült visszarántani a srácnak a kormányt a saját sávjukban, addigra mögöttük is mindenki nyomta a féket. kész agyrém :)

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.03.17. 22:29:57

@Vegaaa: azért valljuk be, hogy a magyar utak és a vezetési mentalitás nem segíti a kerékpárosokat és a motorosokat. pedig élvezetes dolog mindegyik, és egy bunkó közlekedő 'társ' kedves alaphangot tud adni az egész naphoz. na, itt arra akarok rámutatni, hogy a kerón alapból felveszed a sündisznó formációt, tapasztalatból.....

rushman 2009.03.17. 22:33:19

@trixilw: Én is ezt írtam, csak több mondatban. :)
Nem nevezném sem defenzívnek, sem aggresszívnek... inkább kevésbé rutinosnak. De a lényeg, hogy nem történt baj.

gonoszpok · http://gonoszpok.blog.hu 2009.03.17. 22:41:27

Lehet hogy tényleg donor, azért sietett...

Marcellusca 2009.03.17. 22:48:15

@Da Moon iz Black (Five ft. Accelerator):
"kerón alapból felveszed a sündisznó formációt," Mármint, hogy minden bringás sünt sz@rik vagy sz@rjon sünt? xD

B.GY. 2009.03.17. 22:48:36

Lehet hogy donor tényleg.De én nem kérnék egy Suzukis szerveiből.Aztán véletlenül olyanná válnék mint ő:)

zsoci 2009.03.17. 22:57:57

Talán nem kéne 70-el menni ott ahhol90 a megengedett, így nem kapna gutaütést aki nem aludni jár az útra.

Marcellusca 2009.03.17. 23:06:57

@zsoci:
Köszönjük szépen az építő jellegű kommentet.
Szövegértés, helyismeret egyes! Leülhet!

megint 2009.03.17. 23:09:55

Ma én is megelőztem egyszerre 8 autót, mivel nem voltak képesek megelőzni, egy 60-al közlekedő buszt, ilyenek is vannak, és sajnálom ha bepofátlankodok valamelyik nagytudású elé, menjen busszal, én nem fogok 30 km-t ennyivel menni idióták miatt. Stiftesek egyébként vagy tetű lassan mennek, vagy előznek hiába jönnek szemből, mert azt olvasták, hogy versenyautójuk van.

Netuddki. 2009.03.17. 23:15:50

@Rav Antal: "Matrica. 2000 HUF az életedért, a kevesebb idegeskedésért, kisebb fogyasztásért.
"

Hö? 1200Ft körül van a négynapos.

lukl 2009.03.18. 00:40:40

szmeby 2009.03.17. 21:11:18:
Kösz! Jó meglátások.

Marty Mcfly 2009.03.18. 06:39:03

a posztíró hülye és nem sikeres...
hagyjátok már ezt a rendszámosdit! ki a faszom fogja megjegyezni, h kinek melyik autóssal volt baja?! És majd még én is azt figyeljem vezetés közben az A4-es lapon kinyomtatva?!
Normális vagy?

záporjózsi 2009.03.18. 07:32:22

@valami hidralika mittudomén: ...azért láttunk már olyat, hogy a sor úgy áll meg az autópályán, hogy előtte megy, sőt, a lassításkor az elejétől a végéig fut az infó a vészvillogókon keresztül.

@zsoci: Egyrészt itt nem 70 km/h-val tötymörgő autósról volt szó, hanem olyan forgalomról, amely 70 km/h sebességgel halad (pl. mert túl sokan vannak, sűrűn vannak települések és nem tud szakadozni a 90 km/h-nak megfelelő távolságra), másrészt ha a 90 km/h betartása népszerű játék lenne, az már nagy fegyvertény lenne...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.18. 08:32:51

Én is azzal értek egyet, aki szerint nem fontos 70-el menni ott ahol 90-el lehet. És ne csodálkozz, ha megelőznek, ha annyival mégy.
Néhány érdekesség a kreszből a cikkírónak:
-Köteles vagy segíteni az előzést, akár lassítással is.
-A mögötted jövő teherautó nem tartott megfelelő követési távolságot, ugyanis a teherautóknak akkora követési távot kell tartani, hogy az őt előző jármű biztonsággal besorolhasson elé.

És ha ráutaló magatartást tettél arra, hogy beengeded (lemondtál az elsőbbségedről) akkor engedd be. Az elsőbbségről való lemondás nem vonható vissza.

Gondolom most kapok hideget meleget.

anyahajókabinajtóhajtogató 2009.03.18. 08:41:52

Nekem egyszer megérkezett az autóm hátuljába egy barom! Ráadásul nem egy swift hanem egy új hetes bömös volt a fegyvere. 20 éves hülyegyerek a főnöke francia rendszámú bmwjével:( Telistelibe a 940 kombi volvo seggét de úgy, hogy az előttem 1 méterrel álló astra hátuljába is beépültem:((
Mindenki üljön be egy biztonságos autóba és imádkozzon! Elbaszott idióták hemzsegnek az utakon:((

9mmPara 2009.03.18. 08:44:56

@newtehen: hideg-meleg nem feltétlenül, de ha a forgalom tartósan 70 km/h sebességgel haladt, akkor a kisteher valószínűleg igenis betartotta a követési távolságot. A valóságban persze szinte soha senki. Még a buszok által okozott közúti balesetek nagy része is a túl kicsi követési távolságból adódik.

Ezzel együtt nem értek valamit: én is naponta találkozom idióta mód száguldozó, kezdő mazsolákkal. Ők hol tanultak vezetni? Megjártam néhány sulit, mire begyűjtöttem a betűimet, de egyik helyen se ezt a stílust tanították.

záporjózsi 2009.03.18. 08:47:42

@newtehen: "Én is azzal értek egyet, aki szerint nem fontos 70-el menni ott ahol 90-el lehet. " Én is. Csak itt nem erről van szó. A többi stimmt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.18. 08:48:30

@9mmPara:
Ha nem fért be, nem tartotta be...
Még a rendes követési távolság is nagyobb 70-nél, mint egy buzuki tift hossza.

9mmPara 2009.03.18. 08:53:21

@newtehen: Ja, és egyébként a kulcsszó a mondatodban a LEHET:"...nem fontos 70-el menni ott ahol 90-el lehet..." Ugye, te nem kevered a "lehet" és "szabad, úgy is mint megengedett" szavakat?

9mmPara 2009.03.18. 08:57:48

"Ha nem fért be, nem tartotta be..." Igen, ha karambol van, jó eséllyel a posztolót is felelőssé tették volna, bár a tényleges forgalomban a tényleges követési távolságok folyamatosan változnak. Kedvenc példám a ráfutásos baleset.

C._de_Berzsián 2009.03.18. 08:58:35

"Hülye suzukis".
De jó már, hogy ilyen egyszerű a világ: a jármű típusáról egyértelműen megállapítható a vezető gondolkodásmódja, rutinja, pártállása, alsógatyájának színe...
:((
Erről eszembe jut az az időszak, amikor valamelyik biztosító a jármű színe alapján skálázta a biztosítás díját, különös tekintettel a pirosautósokra.
Szerintem meg inkább a parkinsoni alkalmatlanság elve érvényesül az autók tulajdonlásánál: mindenki addig cserél erősebbre, gyorsabbra, drágábbra, amíg el nem jut ahhoz az autóhoz, amit már nem tud uralni. És ebből a szempontból mindegy, hogy opelos vagy ajdis vagy suzukis.
Jut eszembe: bizonyos Subaru Justy-k egy az egyben S. Swiftek, csak 4x4-es hajtás van alattuk. Avagy: az Agila az mi? Suzuki e? Az opelos jobb-e, mint a wauxhallos?
Jókat röhögök a sok országúti pszichológuson: korábban egy majd'veterán Kadettot nyúztam (ami kb az előző Swift mémet megfelelője, méretben, teljesítményben, dinamikában, fogyasztásban) és persze mindenki eltaposott, akinek ennél fényesebbje volt. (Van ugye az a "De ez legalább ki van fizetve!" matrica, ugye.) Adódott, hogy le tudtam cserélni at G-Astrára, ettől csodálatosan megnőtt a respektem az aszfalton. Hehe. Nyomi kis 1.2-es motoros batár, de senki nem gondolja, hogy ha előzök, akkor hülye vagyok, szépen működik, helyet adnak, eltűrnek maguk előtt.
Miért is?
Volt suzukim is, amikor az volt az optimális választás, meg Skodám, meg Nissanom, Trebantom, Wartburgom, Samarám... oszt mindegyikben én ültem. Ezek szerint néha köcsög voltam, néha nem?

Na szóval: a történetben indifferens a közlekedők márkája. A hülyéket sajnos nem tiltják ki a "jobb" autókból.

vivax 2009.03.18. 09:02:25

jóvan jóska, akkor nyomjad neki, úgyis óccsó a benzin, meg a féktárcsa - ha 90 a megengedett, nehogy 70-80 körül menyjél 1 métert is;)

John Beehive 2009.03.18. 09:05:31

@Rav Antal: Az én autóm többet eszik 130-as tempónál, mint 90-nél.

szemig jimmy 2009.03.18. 09:09:01

@newtehen: nem azért de most elolvastam a követési távolságos rész.
A sor már szinte állt ahogy a poszter írta.
Ilyenkor mennyi a követési távolság?
Mellesleg ha veszély elől kitér akkor az felhívás egy keringőre? Nem maga elé engedte, hanem elhúzódott mert érezte hogy baj lesz. Mennyivel szebb hír lett volna ez a híradóban :
"hármas karambol a 7-es főúton"

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.03.18. 09:11:20

1: Ha egy zárt, összefüggő autósorban haladok és valaki az út széléről (türelmes várakozás és illedelmes indexelés nélkül) elém akar tolakodni, arra én is rádudálok.
2: Semmilyen törvény nem tiltja az autósor előzését, bármilyen felháborító látvány is ez egy olyannak, aki még életében nem előzött soha.
3: Ha autósor előzés közben látok egy rést az autók között, jogom van odaállni, még Suzukival is, sőt akár fékcsikorgással is.
4: Ha valaki ide kitenné a rendszámomat, miközben én teljesen szabályosan közlekedtem, annak távozzon tüskésbőrű az ánuszából.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.18. 09:15:38

@A mosóporos:
Ha a másik szemszögből nézzük:
70-el megy a sor, a szuzukis tud a megengedett legnagyobb sebességet meg nem haladva előzni. Ezt is teszi, joga van hozzá. Közben majdnem megáll a sor egy jobbra kanyarodó miatt (????) és mindenki felzárkózik, betöltve a közöket, annak ellenére, hogy TUDJA, LÁTJA, hogy van még egy őt előző autó, amit köteles lenne beengedni.
Én nem látom egyértelműen hogy csak a suzukis a hibás, és megértem, hogy ideges.

C._de_Berzsián 2009.03.18. 09:19:43

(Ajjaj! Új billentyűzetem van! Eeeenézést!!!!)

szemig jimmy 2009.03.18. 09:22:10

@newtehen: itt te meg bunkó azzal jöttök hogy joga van. A közlekedés nem bíróság.
Igen joga van előzni. Ha biztonságosan meg tudja tenni akkor tegye. Ha viszont ész nélkül csinálja az közúti veszélyeztetés.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.18. 09:26:37

@A mosóporos:
Megint nem értek egyet Veled.
Szerintem nem az követ el közúti veszélyeztetést, aki előzésbe kezd, hanem az, aki nem hagy helyet, hogy bejöjjenek elé, amikor tudja, látja, hogy előzik, mintegy "rátapad az előzőre.
Az meg hogy valakinek valamihez joga van, az sajnos egy tény.. :-) Ha ezzel nem tudsz mit kezdeni, át kéne gondolnod pár dolgot.

szemig jimmy 2009.03.18. 09:33:42

@newtehen: akkor mindenki egyszerre elkezdjen el ész nélkül előzgetni akit ér és karambolnál az lesz a hibás aki szembe jön, mert mér nem lassít ha előznek, meg akibe beleszállnak, mert bazzeg figyeljél már hátra egyfolytában!! Nooormális??
Ez akkor különösen mókás mikor mondjuk kátyús az út. Speciel Esztergom felé különösen olyan volt egy hete.Én is szoktam lesni a tükröt, de ott 20 perc után tűnt fel hogy nem néztem még bele, mert egyfolytában arra kellett koncentrálnom ki ne törjön a kerék a kátyúk miatt...Na ha ott belémszállnak akkor én vagyok a hibás?

MaCS_70 2009.03.18. 09:41:32

Halihó!

Nem keveset foglalkozom hasonló esetekkel, tudom, hogy mit beszélek. És sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy éppen az fenti Bunkó és newtehen részéről látott hozzáállás termeli ki a közúti halálos balesetek igen jelentős részét.
Lehet hivatkozni a KRESZ rendelkezéseire, ki lehet forgatni őket -- bár egy esetleges baleset esetén a hatóság/bíróság részéről túlzott egyetértésre ne számítsunk. A lényeg az, hogy kellene lennie egy bizonyos közlekedési kultúrának, felelős közúti viselkedésnek, ami értelemszerűen a szabályokkal való vissza nem élést is jelentené. Na, ez az, aminek piros autós barátunk és a fentiek is erősen híján voltak.

szvsz

Üdv: MaCS

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.18. 09:48:52

@A mosóporos:
Szerintem meg az különösen mókás, ahogy az esettől elvonva próbálod sarkítani védve az igazad.
Én szót nem ejtettem utoléréses balesetekről.
Ebben a cikkben arról volt szó, hogy a szuzukis nem tudott visszasorolni, mert kultúráltan nem hagyták, felzárkóztak egymáshoz.
Úgy látom a JOGAID gyakorlása már jól megy, most ideje lenne a KÖTELESSÉGEID megismerésem, amelyek között van pld a téged előző segítése, illetve az előtted , melletted és MÖGÖTTED haladó forgalom FOLYAMATOS figyelése.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.18. 09:52:39

@MaCS_70:
"Lehet hivatkozni a KRESZ rendelkezéseire..."
Csak erre lehet, b+. Ez a törvény. Miről beszélsz, barátom?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.18. 09:56:35

Levonom a konklúziót:
Ha úgy vezetek, hogy figyelem a tükröt, és hagyok helyet az engem előzőnek, azzal halálos balesetet okozhatok, és a bíróság is elmeszel érte.
Ezbazzegnemsemmi. És még én vagyok beteg.
Ne haragudjatok, ez kijött belőlem.

szemig jimmy 2009.03.18. 09:58:55

@newtehen: nem hagyták visszasorolni?
Nem felzárkóztak, ember olvasd már el!!! EGYMÁSRA TORLÓDTAK! Lerajzoljam?
Vagy te mindig hagysz egy autónyi távolságot az előtted lévőhöz mikor beáll a sor, bármilyen szituban? (piros lámpa, kereszteződés, dugó stb??)

Ferocious 2009.03.18. 10:00:42

@vivax: te egy igazi fasz vagy...
Nehogy már ne mehessek legalább a egengedett maximummal... meg nehogy már Te döntsd el az én sebességem...
A sok ráérős, spórolós faszfej menjen gyalog/vonattal/busszal, de mehet a temetőbe is felőlem!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.18. 10:02:09

@A mosóporos:
Az autók akkor torlódnak egymásra, ha felzárkóznak egymás mögé szorosan...
És igen. Hagyok helyet, ha látom, hogy előznek. A cikkíró is látta. Vessetek a mókusok elé.

szemig jimmy 2009.03.18. 10:07:03

@newtehen: jobbat mondok. Szerintem a kisteher is látta. És valszeg hagyott helyet maga előtt, csak a poszter biztos ami biztos alapon még le is húzódott. Sumaher meg épphogy befért miközben ketten is igazodtak hozzá. Gratulálok. Így kell ezt Magyarországon!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.18. 10:10:35

@A mosóporos:
Hát lehet. Viszont ha hagytak helyet, be is fért, akkor mi a probléma? Az, hogy nem állt be a birkasorba? Szíve-joga.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.18. 10:16:00

Erről egy vicc jut eszembe:

"Az ember a pokolba kerül. Először az ördög körbevezeti.
Lát egy üstöt tele emberrel, akiket egy gépfegyveres őriz.
Megkérdi, hogy kik ezek és miért kell őrizni őket.
- Ezek az oroszok, ha valamelyik ki akar mászni, akkor lelövi az őr - válaszol az ördög.
Mennek tovább és most egy olyan üstbe ütköznek, ahol az üst felett egy olyan felirat virít, hogy "Ne mássz ki!".
- Nekik elég egy felirat is?
- Igen, ők a németek.
A következő üst mellett nincs semmi.
- Ők nem akarnak menekülni?
- Francokat, ők a magyarok, ha az egyik ki akar mászni, a többi visszahúzza."

Találó. Nagyjából ez a közlekedési morál is. Mindenki megy a strandkorlátkék ifa mögött 40-el, és mind szídja, mint a bokrot. De ha jön valaki, és hopp megelőzi az egészet, akkor annak az anyját! Csak mert olyat tesz, amihez ők gyávák, vagy nem jutott eszükbe.
Ez itt az igazi baj szerintem.

szemig jimmy 2009.03.18. 10:21:29

A probléma az, hogy van aki szerint ez normális.
Ha velem történik ez, én is ideges lettem volna.
Ha nem, vagy lassan halad a sor annak oka van. Aki Pesten autózik az tudja. Vidéken ez elképzelhetetlen, mi az hogy nem mehetek 90-el? Mi az hogy két lámpaváltásra érek át? És ez nem a pöcsölésről szól hanem arról hogy hogy az illető azt hiszi hogy a mazsolák miatt tartják fel, miközben lehet hogy elől megy egy busz, vagy kitudja...de nekem sürgős. Amúgy ha ennyire megy a gép Ő miért nem ment az autópályán? Neki is 1250 a matrica.
Ha meg az ifa egy biciklis miatt lassított le és épp előzi mikor bátor autósunk mellé ér akkor jön az hogy egy Sumaherrel kevesebb...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.18. 10:26:27

@A mosóporos:
Te nem vagy tisztában a közlekedés, köztük az előzés szabályaival. Ez nem így működik hál istennek, hiába sarkítod.

szemig jimmy 2009.03.18. 10:29:08

@newtehen: jó hogy felhívtad rá a figyelmem.
Ki is írom a kocsi hátuljára...

szemig jimmy 2009.03.18. 10:32:11

@newtehen: nem sokat tévedsz. Úgy 15 év rutint, meg az autómárkát. A többi stimmel.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.18. 10:35:01

@A mosóporos:
A 15 év rutin kb ennyit ér, mint a postjaid, az autómárka meg tök mindegy.
Ha 15 év rutin után még nem természetes, hogy ha 70-el mégy, akkor beengeded a téged előzőt, akkor vedd vissza nyugodtan a kalapod.

szemig jimmy 2009.03.18. 10:38:30

@newtehen: tizenöt év rutin annyit ér hogy megtanultam figyelni. Mondjuk arra ami le van írva. De te még mindig nem arról beszélsz. Nem hetvennel ment a poszter hanem szinte állt. De te annyira leragadtál a második bekezdésnél hogy kék ifával sem lehetne onnan kirángatni.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.18. 10:49:02

@A mosóporos:
Az neked figyelés, ha gondot okoz, hogy nézni kell a tükröt? Jár a kalap. Amúgy meg megint Te sarkítasz valamit félre. Kezdődik elölről a mókuskerék, zárul a kör. Ebben nem leszek partnered, ne haragudj. Ezt már megbeszéltük, csak figyelmetlen vagy.

9mmPara 2009.03.18. 10:52:02

Kedves Bunkó!
Ha nem is törvény, de az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet tiltja bizonyos esetekben az egybefüggő kocsisor előzését.
"34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - AZ ELŐZÉS A SZEMBEJÖVŐ FORGALMAT NEM ZAVARJA;
...
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak ZAVARÁSA NÉLKÜL vissza tud térni."
Ennek praktikus, gyakorlati megfogalmazása, hogy előzni akkor szabad, ha az előzés megkezdésekor látod a viszonylag kényelmes, szellős visszatérés helyét. A konkrét szituban, amikor az előzést végző abban bízik, hogy valahol, talán épp a kisteher előtt lesz szabad hely a vissztérésre, legalábbis felelőtlen viselkedés.
A csikorgó fékes besorolás pedig az e) pont szerint egyértelműen tilos.

szemig jimmy 2009.03.18. 10:55:18

@newtehen: nem mondtam hogy gondot okoz. Ezt a hangok mondták neked.
És nem sarkítok. Oda van írva. Olvasd el.

9mmPara 2009.03.18. 10:55:21

@newtehen: legalábbis próbálom nem összekeverni a két fogalmat. Kétségtelen, hogy szépirodalom olvasgatása közben könnyebben megy, mint sűrű forgalomban.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.18. 10:56:38

@9mmPara:

A kresz szerint nem az a zavarás, hogy a fék csikorgása felzavarhat ép az álmomból... :-)
De ha már nyitva van előtted a jogtár, lécci idézd be, hogy hogy kell segíteni az előzést, illetve miért bízhatsz a (bizalmi elv alapján), hogy a teherautó előtt kell legyen annyi hely. (teherautókra vonatkozó követési táv)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.18. 10:57:41

@A mosóporos:
" A mosóporos 2009.03.18. 09:33:42
@newtehen: akkor mindenki egyszerre elkezdjen el ész nélkül előzgetni akit ér és karambolnál az lesz a hibás aki szembe jön, mert mér nem lassít ha előznek, meg akibe beleszállnak, mert bazzeg figyeljél már hátra egyfolytában!! Nooormális??
Ez akkor különösen mókás mikor mondjuk kátyús az út. Speciel Esztergom felé különösen olyan volt egy hete.Én is szoktam lesni a tükröt, de ott 20 perc után tűnt fel hogy nem néztem még bele, mert egyfolytában arra kellett koncentrálnom ki ne törjön a kerék a kátyúk miatt...Na ha ott belémszállnak akkor én vagyok a hibás?
"

Sziasztok, hangok! :)

9mmPara 2009.03.18. 11:03:15

@newtehen: Szívem szerint én is ezt választanám, de a teherfuvar és a buszos munka egyelőre jobban fizet.

szemig jimmy 2009.03.18. 11:04:10

@newtehen: keresem azt a szót hogy "gond"...

MaCS_70 2009.03.18. 11:11:52

Halihó!

newtehen: akkor olvasgasd a KRESZ-t kicsit alaposabban, mondjuk az alapelvek és az előzés szabályai környékén.
A jelen esetben a piros autót vezető (a leírtak szerint) szabálytalanul előzött mert veszélyeztette a közlekedés biztonságát. Emellett még pluszban is bunkó volt, mert rádudált a szabályosan közlekedőre.

Amikor megkezdte az előzést, meg kellett bizonyosodnia arról, hogy azt biztonságosan be is tudja fejezni és az előzés végeztével még csak nem is zavarja a megelőzötteket. Neki erre közvetlen kötelezettsége áll fenn, a megelőzött személyautóknak csak annyi, hogy nem akadályozhatják. (KRESZ 34. §)

Ha a megelőzött kocsisor előre nem látható ok miatt hirtelen lelassul, az bonyolítja a helyzetet. Ha tényleg nem látható előre a megállás, akkor indokolt lehet a vészfékezéses besorolás a sorba, ami már járhat a többiek zavarásával is. Tételezzük fel, hogy a jelen eset ilyen volt (egyébként nem úgy tűnik). A posztoló ebben a pillanatban egyébként túlteljesítve a KRESZ-ben explicite megszabott kötelezettségét és az általában elvárt magatartást (nem kell ugyanis folyamatosan a tükröt nézni) megmenti a tolakodót és helyet csinál neki. Ez eddig még rendben is lehetne (leszámítva a sorelőzés megkérdőjelezhető szabályosságát), a dudálás viszont már leírhatatlanul nagy surmóság.

A sor előzéséről: a KRESZ közvetlenül nem tiltja. Ha viszont ténylegesen beállt sorról van szó, tehát nem arról, hogy mondjuk egy busz összeszedi maga mögött a társaságot és senki sem akarja megelőzni, értelmetlen és veszélyes. Aki belevág, annak bizony fokozott a felelőssége. Ha a sor lassan halad, könnyen előfordulhat, hogy még szabályos követési távolságok esetén sincs meg a hely a biztonságos visszatérésre (ha már zavarom a többieket a visszatéréssel, az nem szabályos), ilyenkor tehát nem szabad megkezdeni az előzést. Csakis akkor vághatok bele, ha pontosan látom, hogy hová fogok visszasorolni — szabályosan, zavarás nélkül. Látnom kell még azt is, hogy nincs olyan körülmény, ami a fennálló kedvező helyzetet negatívan befolyásolhatja. Ha még csak alárendelt út is van az előzési táv kétszeresén belül, számítanom kell arra, hogy valaki lekanyarodik, tehát nem előzhetek. Tudnom kell, hogy garantált segítséget csak nagyméretű vagy lassan haladó járműtől kaphatok.

Az összefüggő sor előzése (nem két-három autóról beszélek) hosszú sor esetén egyébként meg kifejezetten — mondjuk úgy — megkérdőjelezhetően etikus. Nem csak az a gond, hogy az ilyen előzgetők általában nem tanúsítják a fent leírt kötelező gondosságot, hanem ezért is, mert egyébként is fokozott veszélynek teszik ki a többieket. Ha valaki hosszabb sort előz, szinte kizárt, hogy közbe ne lépje (jelentősen) túl a sebességkorlátozást és a visszasorolásnál szinte törvényszerűen idéz elő minimum veszélyközeli helyzetet.

Sajnos elég sok balesetet és még több baleseti leírást láttam már. Halottakkal, egész életükre nyomorékká tett emberekkel. És meglehetősen sok éppen az ilyen előzésekből jött össze.

Üdv: MaCS


Amikor megkezdte az előzést, meg kellett bizonyosodnia arról, hogy azt biztonságosan be is tudja fejezni. Neki erre közvetlen kötelezettsége áll fenn,

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.18. 11:12:33

@A mosóporos:

Akkor sarkítok, hogy megértsd:

Keresd csak azt a szót, hogy "gond". Tudod hol lesz? A celládban, amikor a kátyúk kerülgetése annyira leköti az összes figyelmed, hogy átmégy egy óvodás csoporton, mert 20 perce nem nézel majd semerre, nem csak a tükörbe nem. Ott lesz a "gond". Ott is érdemes megnézni, amikor félreállít egy villogó rendőr, akit 20 perce nem engedsz el... Lesz "gond" ott is. :)

9mmPara 2009.03.18. 11:12:49

@newtehen: Dolgozok a megoldáson. Már letöltöttem a MEK-ből a fél hangoskönyvtárat, csak félek, hogy hülyén fogok kinézni, bal fülemben a telefon kihangosítójával, a jobboldaliban meg az MP3-játékossal :) Be kellene szereznem egy olyan kütyüt, amit egy füles használatával tudok kapcsolgatni a kettő között.

9mmPara 2009.03.18. 11:15:09

@MaCS_70: Te szab.sértési előadó vagy. Eltaláltam?

szemig jimmy 2009.03.18. 11:16:16

@newtehen: látom felidegesítettelek
magadnak köszönheted
remélem nem üt meg a guta
azért is én lennék a felelős
puffogjál csak ,én mentem

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.18. 11:17:31

Basszus. Egyetlen ember voltam ezen az észlényekkel teli fórumon, aki szólt, hogy talán használni kéne a tükröt, és be kéne engedni azt, aki előzni akar, mielőtt csattan. Mégis voltam én már itt potenciális gyilkostól kezdve minden.
Menjetek Ti vissza a vidámparkba, vagy a cirkuszba, mert komolyan mondom röhely, amit csináltok.Tudjátok mit? Öljétek meg azt a szerencsétlen szuzukist, és a vértől fröcsögő gőzölgő hullája fölött igazoljátok magatok.

9mmPara 2009.03.18. 11:39:02

@newtehen: ki fogja ő nyírni saját magát :(
Egyébként anno a buszos oktatóm azt mondta, hogy a buszvezetésben nem csak az a sajátos, hogy a kerék előtt ülsz másfél méterrel (szűk szerpentinen elég sajátos élmény kinn lógni a szakadék fölött), hanem az is, hogy majdnem annyit nézel a tükrökben hátrafelé, mint amennyit előre. És tényleg.

MaCS_70 2009.03.18. 11:48:02

Halihó!

9mmPara: nem nyert. Ügyvéd vagyok, közlekedési szakjogász.
És mellékesen a mániám a közlekedésbiztonság.

newtehen: Durván csúsztatsz. Itt arról van szó, hogy a többség véleménye szerint a piros autós magatartása bunkó volt és szabálytalan. Senki sem akarta megölni, de még azt sem írta senki, hogy az ilyet ne engedjük be, ha éppen minket tisztel meg az úton.
De ettől még nincs joga így vezetni.

Üdv: MaCS

9mmPara 2009.03.18. 11:53:20

@MaCS_70: azért mégse lőttem oly nagyon mellé :) A szövegedből lejött a szakma, csak ügyvédhez méltatlanul, közérthetően fogalmaztál >;->

9mmPara 2009.03.18. 11:55:23

Hölgyek, Urak! Nekem most ebéd, aztán munka. Örültem mindenkinek, éjjel még benézek -- ha bárkinek szólnivalója akad hozzám, nem marad válasz nélkül.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.03.18. 13:25:12

@Marcellusca:
javaslom az elolvas, értelmez, válaszol sorrendet. ha az első kettő közül valamelyik kimarad, akkor te politikus vagy - csak nem értem miért itt kommentelsz?!

záporjózsi 2009.03.18. 14:03:37

@9mmPara: ...és azt megmondta, hogy hogyan kell a tükörben előre nézni? >;)

all: Úgy tűnik, mintha a KRESZ-t csak részleteiben értelmeznétek. Az elején ott van, hogy hogyan kell közlekedni. Benne vannak az előzés feltételei. Benne van a követési távolság fogalma (szgk/tgk). Ebből egyértelmű, hogy a veszélyes helyzet kialakulásához a közlekedők mindegyikének magatartása hozzájárult. Ugyanakkor a végkifejlet szerencsésen alakult, ehhez egyes szereplők magatartása kiemelkedően járult hozzá.

@newtehen: Szerintem azt senki nem vonja kétségbe, hogy akármilyen hülye, segíteni kell a biztonságos közlekedést. Még a dudálását is lehet úgy értelmezni, hogy egy veszélyes helyzetre hívta fel a figyelmet, így szabályosan alkalmazta. Ettől még morálisan elítélhető az, amit csinált, attól függetlenül, hogy a többiek is vétettek egyes szabályok ellen, ugyanis a veszélyes helyzet közvetlen kiváltó oka az ő magatartása volt.

9mmPara 2009.03.19. 16:19:14

@záporjózsi: jó-jó, értem én :) De amennyi holttérmentesítő extra tükör föl van egyik-másik járgányra szerelve, még előrenézős tükröt is találhatok -- főleg a gyalogostiprót.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása