Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A rendőrök is lehetnek jófejek

2009.03.20. 13:04 :: Kisikasa

Buherátor alábbi sztorija bizonyítja, hogy mindig vannak kivételek. Persze biztosan megosztja majd a társaságot, hogy nem szabályosan járt el a rendőr, hiszen meg kellett volna büntetnie levélírónkat. Egy olyan világban, ahol most a válság a kedvenc szófordulat, talán egy kicsivel több emberséges viselkedésre szorulunk és nem biztos, hogy ezt bűnként kell felrónunk.

Néhány napja történt velem a következő eset Egerben. Kb. egy órája utaztam hazafelé, mikor a sötétben rendőrökre lettem figyelmes az útszélén. Előttem, szemből, mögöttem senki, biztos voltam hogy lemeszelnek. Az autó 27 éves, én valamivel fiatalabb, tökéletes párosítás az államkassza hiány foltozására.

Hogy enyhítsem a fájdalmamat megpróbáltam bekapcsolni az övemet, de nem sikerült 40 centinél jobban kihúzni a helyéről. Vészforgatókönyv: majd megálláskor ledobom magamról, és lazán visszaengedem a helyére. Ez bejött, innentől a párbeszéd a rendőr és köztem:
 
Én: Jóestét
Rendőr: Jóestét, forgalmit jogosítványt kérek! ... Kitudná nyitni a csomagtartót?
É: Persze. (a hátsóülésről egy madzag meghúzásával kinyitom, a zár eltört pár hete)
Rendőr 2: Érdekes megoldás...
 
Felnyitom a csomagtartót, pár üveg tömény ránk kacsint...
 
R: Baj van...
É: Ugyan mi? (gondoltam jön a szonda, de hát szállítani lehet a piát, csak inni nem)
R: Lejárt a zöldkártya
É: Ez nem létezik, vizsgával együtt szoktam csináltatni, az meg még több hónap!
R: Nézze meg.
É. Télleg. (több hete)
R: Most mi legyen?
É: Hát mindenképp megcsináltatom.
R: Na mi legyen?
(nem tudtam mire megy ki a játék, azt hittem valamelyik piát nézte ki, vagy pénzt akar? És ha igen hogy tisztázzuk a kérdést? ) R: Na mi legyen? Irjak szabálysértési feljelentést?
É: Legyen úgy h. jól jöjjek ki belőle...
(...)
R: Na jó, én nem is láttam magát, menjen!
É: Tényleg? (hitetlenkedve)
R: Ennél jobban nem tud kijönni belőle.
É: Köszönöm, viszlát.
R: Viszlát.
 
Még indulás közben utánamszólt hogy csináltassak majd egy kis világítást a rendszámtáblára. Szerintem már épp itt volt az ideje egy ilyen sztorinak, mert legtöbbször negatív hősként tűnnek fel a frendőrök a blogon. Most itt egy ellenpélda.
És egy kis reklám a végére: "Eger egy élhető és szép város".

176 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr sztereotípia kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsola777 2009.03.20. 13:13:25

Rendőr persze sehol... jaaaa :)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.03.20. 13:13:53

A rendőr tudja, hogy nem azért kell ellenőrizne, hogy bírságoljon, hanem azért, hogy legyen érvényes zöldkártyád. Ha a törvényeket betartod, kevesebb kár keletkezik, az az államnak is jobb, rendőrnek is jobb, mint a felesleges feljelentés :)

Ha olyanról van szó amire senki sem figyel magától (érthető okokból) akkor szerintem az a normális, hogy szól, ugyan már legközelebb ez már legyen rendben. Ha rendben lesz: Mindenki nyert a dolgon.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.03.20. 13:14:37

A korrumpálás kísérlete is bűntett? És a korrumpáltatás kísérlete? :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.20. 13:17:04

Tegnap engem is megállított a rendőr, és miután mindent rendben talált, tovább mehettem.
Vajon az jófejségnek számít már, ha nem szivatnak?

theutat villám 2009.03.20. 13:18:44

"Hogy enyhítsem a fájdalmamat megpróbáltam bekapcsolni az övemet, de nem sikerült 40 centinél jobban kihúzni a helyéről."

Addig jó, amíg csak ezt a fájdalmadat próbálod enyhíteni. Sosem értettem az ilyen embereket. Ez olyan, mint aki maga alatt kapcsolja be, hogy ne csipogjon.

Zsola777 2009.03.20. 13:19:04

Velem így történt, telefonáláskor leintett a motorosrendőr (részlet):
- Tudja, hogy fel is jelenthetem? Akár tízezer forint is lehet a bírság. Mondja, mit szeretne!
- Hááát... olcsón megúszni.
- Jólvan. Gondolkodjon a tízezer töredékében!
- ???
- Gondolkodjon a tízezer töredékében!
Volt nálam 2x200 forint, bizonytalanul megmutattam.
- Nnna menjen a p*csába!
Leintett egy másikat.

Szerencsére régen volt, az lehúzás volt.
Azóta persze van kihangosítóm. A sok lúzernek meg X csilliós kocsiba nem tellik.

Marty Mcfly 2009.03.20. 13:20:28

hülye a posztoló :-)

Zsola777 2009.03.20. 13:21:32

@Marty Mcfly: Aki nem kéri a legszigorúbb büntetést, az nyúl! :D

Marty Mcfly 2009.03.20. 13:21:59

egyébként nem értettem a biztonsági öves részt:
nem volt bekapcsolva, mert ki se jött a helyéről, de megálláskor azért ledobja magáról aztán visszacsúsztatja... ???
Mi a faszom?

107! 2009.03.20. 13:23:04

Pár évvel ezelőtt nem volt mérlegelés kérdése. El kellett venni a forgalmi engedélyt a lejárt "zöldkártya" miatt.

A kártyáról jut eszembe, picit off, de legalább vicces és tanulságos.

Van az európai kárbejelentő lap. Rendszeresen elrontják a tisztelt balesetezők azt a részt, ahol a zöldkártya számát kérik. Ugyanis amit a biztosító zöldkártyának hív, az a nemzetközi biztosítás lapja. (külföldi utazás előtt mindig ki kell kérni, de van hogy maguktól kiküldik) Ez helyett a Környezetvédelmi Igazolólap számát szokták bekarcolni. Mondanom sem kell, erre semmi szüksége a biztosítónak. :-) (bocs az off-ért)

hawkeye 2009.03.20. 13:40:58

A húgomat egy ilyen ronccsal, a zebrán gázolták el. Nem volt fékje, nem működött a világítása, lejárt a forgalmija, és a zöldkártyája.
A vezető piás volt, a jogsiját fél éve bevonták.
Azt mondta, hogy csak borér' ment a kocsmába...

A húgom lassan egy éve tolószékben, mert megsérült a gerince.
19 éves.

Úgyhogy a k. anyját a posztolónak, meg az ilyen "szimpatiko" rendőrnek is.
Miért ad lehetőséget, hogy két sarokkal arréb egy ilyen állat meggyilkoljon valaki...?!

Navarone 2009.03.20. 13:44:32

Szerintem ez pont nem pozitív hősség, hanem a rendőrség nem teljesítette a feladatát. Meg kellett volna büntetni a posztolót.

Továbbá egyáltalán nem értem, miért nem köti be magát a posztoló??

Navarone 2009.03.20. 13:45:33

@hawkeye: Bocsi, de a húgod balesetéről nem a posztoló tehet! Ne őt hibáztasd, és ne neki kívánj rosszat!

Marty Mcfly 2009.03.20. 13:48:04

@hawkeye:
mert ha megbünteti, a következő saroknál nem üthet el még vkit? vagy foglalja le a kocsiját?
okostóni...

Luckye 2009.03.20. 13:50:37

Én is jártam hasonlóan... Még az Édesanyám trabantját vezettem (tudom, nem vagyok sikeres), november közepén lejárt a zöldkártya. Mivel tudtam, hogy december közepén lejár a műszaki is és akkor ki lesz vonva a tragacs a forgalomból, nem költöttem rá 6-7e Ft-ot, hogy elmenjek zöldkártyáért. Úgy se sokat használtam a kocsit, azt is a peremkerületben... Egyszer mentem csak be a városba (esküvőre mentünk a barátainkkal), 3 nappal a műszaki lejárta előtt. Hát nem pont engem kaptak ki a sorból? Annak rendje és módja szerint kiszúrta a lejárt zöldkártyát. Mondjuk én úgy tettem, mint aki meglepődik ("Úgy emlékeztem csak ebben a hónapban jár le"), de a rend éber őre annak rendje és módja szerint kitöltötte a papírjait, majd azzal búcsuzott, hogy a csekket és a pontjaimat majd az önkormányzat küldi... Ennek már 2,5 éve, de papírt azóta se láttam ez ügyben.

froton 2009.03.20. 13:53:05

Hasonlóan jártam én is 2002-ben. Megállít a szerv, aszittem minden OK, aztán kiderült, hogy a zöldkártya lejárt. A végeredmény ugyanez, csak egy kissé más volt a párbeszéd a köszönés után:
R: Tudja, hogy lejárt a zöldkártyája?
É: Télleg, észre sem vettem...
R: ez legalább egy 10-es, ha hivatalosan megy, de van humánusabb megoldás is.
É: Hát csak 10ezres van nálam, de azt nem adnám oda mind, mert hó vége van és következő fizuig ki kell húznom valahogy, igazából 5000-t adnék.
R: Hát ő ezt nem tudja felváltani...
Majd a kollégája felé fordul (aki épp egy S40 sofőrjének a sápolásával volt elfoglalva) és kérdi :- Serif, fel tudsz váltani egy tizest? S: Nem. Mi a gond?
R : Lejárt a zöldkártyája és csak egy 5öst tudna adni, de tizese van..."
Serif benéz a kocsiba (egy 12 éves favoritom volt akkor), majd közli: Tudja mit, menjen a fenébe...
Mentem is. Másnap reggel első utam egy szervízbe vezetett és kemény 2000 HUF-ért megcsináltattam a zöldkártyát.
Hát ennyi...Ja, a helyszín: BP, Hegyalja út.

Petrodon 2009.03.20. 13:55:33

@hawkeye: A lejárt zöldkártyának mi köze a kocsi műszaki állapotához??? Kicsit elragadtadtad magad...

Egyébként szerintem normálisak voltak a rendőrök, mert azért szerintem se az a legnagyobb vétség, hogy pár hete lejárt a zöldkártya...

Marty Mcfly 2009.03.20. 13:56:08

engem meg feljelentettek a gecik szabálysértésért, mert nem volt kint az ablakban az EU-s rendszámhoz való buziszivárványos matrica, meg nálam se volt...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.03.20. 14:02:06

hawkeye: Aki csak szállít piát de nem ittas az a zöldkártyától nem lesz veszélyesebb. Övet lehet, hogy nem vette észre. Műszaki vizsgája érvényes, fékje volt.

Bizonyára te mindent ellenőrzől elindulás előtt, az okmányoktól az összes izzóig, sőt, arra az időre is veszel parkolójegyet amíg indulás előtt a lámpákat ellenőrzöd kapcsolgatva őket, majd ki-be szállva.

Dátumra még mindig emlékeztél, akkor is, amikor az adott helyzetben logikátlannak tűnt, és sosem a logikus jutott ilyenkor az eszedbe?

Marty Mcfly 2009.03.20. 14:04:58

vki lécci árulja már el a biztonságiöves mizériát, mert halál értelmetlen, h melyik része hol volt... legalábbis nekem :-)

hawkeye 2009.03.20. 14:07:33

@Navarone:
A posztoló ugyanilyen potenciális veszélyforrás!

hawkeye 2009.03.20. 14:08:21

@Marty Mcfly:
Okostóni, ha nem engedi tovább vezetni, nem csinálhat bajt!

107! 2009.03.20. 14:08:56

@hawkeye:

Sajnálatos eset, ami a húgoddal történt. De ne vonj párhuzamot egy lejárt zöldkártya és egy ittas vezetés között. Nem egy súlycsoport. A zöldkártya a legtöbbször adminisztrációs probléma. Amúgy ha van sem jelent sokat, mindenki tudja, hogy nem is túl drágán, de az autó jelenléte nélkül is megcsinálják. Műszaki dettó! Nekem is megvan a véleményem a roncsokról, amikkel egyesek közlekednek, a biztonságnak nem lenne szabad pénz kérdése lenni, de sajnos az. Sokan várnak toleranciát anyagi helyzetük miatt. Van amikor lehetséges, és akad amikor nem. A posztban szereplő autó jó eséllyel indul a műszakilag kifogásolható kategóriában, de egy zöldkártya, egy rendszámvilágítás, érdekesen nyíló csomagtér és a rossz biztonsági öv, még nem jelent kockázatot. (persze meg van rá az esély, hogy a többi része is pont ilyen, de azt nem tudhatjuk)

Igen, azok a megvesztegethető kollégák, vagy csak a trehányak megérdemelnék, hogy akit ittas vezetésen rajtakapnak és elengednek az ő családtagjaikat gázolják el. Nem értem, hogy egyesek miért nem képesek ezt felfogni. 5-10-20 ezer forintokért kockáztatják mások életét. Undorító!

Marty Mcfly 2009.03.20. 14:09:44

@hawkeye:
és akkor vesz neki buszjegyet, vagy hogy? hazaviszik rendőrótóval?

hawkeye 2009.03.20. 14:12:46

@Cyric_:

Istentelenül korlátoltak vagytok, vagy nem olvastátok végig a posztot!

Ott van leírva, milyen állapotban volt az autója.

Kíváncsi lennék rátok, akkor is így szépelegnétek, és ilyen kedveskedő bölcsek lennétek, ha a ti hozzátartozótokról lenne szó?
Testvéretekről, szüleitekről, vagy éppen a gyereketekről?

Nyilván nem.

Akkor most miért mentegetitek ezt a kretént, ezt az autója állapotát leszaró potenciális gyilkost?

107! 2009.03.20. 14:13:25

@Marty Mcfly:

Gondolom automata öv, mert különben én sem értem. 40cm-re sikerült kihúznia a helyéről (kb mellkas középig érhetett), amikor megállították, úgy tett, mint ha éppen akkor kapcsolta volna ki, és azt a 40 cm vissza engedte a helyére látványosan.

Bírom, amikor tök hülyének néznek. "most kapcsoltam ki..." Az a leggyanúsabb, aki egyből kiugrik a kocsiból, így leplezve, hogy nem volt bekötve.

Még sosem büntettem övért. Mindenkinek a saját érdeke, hogy bekösse magát. Persze egy tömött kocsiban másokat is veszélyeztet.

hawkeye 2009.03.20. 14:14:37

@107!:

"(persze meg van rá az esély, hogy a többi része is pont ilyen, de azt nem tudhatjuk)"

Hát ez a lényeg!!!

Ennyit írt le ez az istenke barma, gondoljátok, hogy atöbbi dolog az autóján kifogástalan állapotban volt?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.03.20. 14:17:01

107!: Nem tudom, szerintem rendszámvilágítás nélkül elég jól megvoltunk, csomagtartó zárja sem biztonsági felszerelés. Az öv az már gázosabb téma, ugyanis nem csak téged véd, hanem azt is akit esetleg eltalálsz amikor kirepülsz, de ott kérdés, észrevette-e az intézkedő rendőr a problémát. A rendőri jelenlét célja nem a büntetés, hanem a baj megelőzése, ezt gondolom te is így érzed.

Az a baj, hogy ebben az országban erre alkalmatlan emberek tömegei érzik úgy, hogy életveszélyes autókkal is joguk van közlekedni, és akár övről, akár gyorshajtásról, akár egy kis italról van szó, úgy érzik a szabályok igazságtalanul korlátozzák őket. Szerintem pl. ezen kellene változtatni.

Marty Mcfly 2009.03.20. 14:17:17

@107!:
köszi vmi ilyesmire gondoltam én is, de nagyon zavarosan van leírva...

hawkeye 2009.03.20. 14:17:31

@107!:
A rendőr olyan, amilyen.

Nekem egálban van, mert amikor egy idő múlva elkaptuk a baleset okozóját, és kézzelfoghatóan elmagyaráztuk neki tettének minden aspektusát, a kihívott rendőr, mikor megtudta az előzményeket, úgy döntött nincs szükség intézkedésre.

A szarjankó azóta se mert kocsiba ülni...

froton 2009.03.20. 14:17:55

@hawkeye, minden részvétem és sajnálatom hugodé, aki ezt tette vele, az pedig dögöljön meg, de egy lejárt zöldkártya(ami egyébként abban a formában semmit nem ér, ahogy kishazánkban alkalmazzák) egy amúgy tűrhető műszaki állapotú autón, nem egyenrangú azzal, ha valaki ittasan, jogsi nélkül, lejárt forgalmival egy xar műszaki állapotban lévő autóval elüt valakit.
Mellesleg a posztoló hülye, ha nem köti be magát. Azt nem azért kell, mert megbüntetnek érte...
Legutóbbi (illetve a tavalyelőtti) zöldkártyás sztorim a következő: Szentendrére (tőlünk 170 km) indultunk a feleségemmel, én megfeledkeztem a kártyáról, induláskor jutott eszembe, hogy egy nappal előtte lejárt. Gyorsan kerestem egy szervízt, ahol szombaton megcsinálják. Találtam is, mert mázlinkra épp akkor az egyik helyi márkakereskedő nyílt napot tartott. Beálltam a géppel, srác kéri a papírokat, kérdeztem, hogy indítsam-e be az autót, aszonta nem kell, minek vacakoljunk. Kitöltötte a papírt, aztán fizettem. Ennyit a zöldkártyáról. Pedig nem akartam rászedni arra, hogy ne mérje meg. Mindenesetre a tavalyin is simán átment, de akkor már máshol csináltattam és meg is mérték. Ha IFA kap zöldkártyát, akkor az a papír annyit is ér. Mellesleg a "szerelőm" mondta, hogy egy 3 éves benzines polo pl azért nem kapta meg a zöldkártyát, mert nem csak a szonda adatait veszi figyelembe a gép, hanem az autóra is csatlakoztatni a mérő eszközt és a papíron szerepel a kocsi minden adata (motorszám, alvázszám), illetve a gyári kipufogógáz értékek. Ennek a polonak picit magasabb volt néhány összetevő mennyisége a gyári értéknél, és nem kaphatta meg a zöldkártyát, pedig még így is jobban szerepel, mint egy euro2-es minősítésű öreg gép, ami persze simán megkapja még akkor is, ha gyengébb eredményeket produkál.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.03.20. 14:19:59

hawkeye: Inkább költsön biztonságra, és hanyagolja el azt ami ilyen szempontból lényegtelen, mint szépítse az autóját, de ne jusson pénze pl. a féket rendebrakni.

Biztonsági öv kapcsán: Az öv fontos... De egy guruló koporsóban lehet, hogy nem sokat ér.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.20. 14:21:57

az hogy madzaggal nyílik a kocsi csomatartója az milyen műszaki állapotot jelent azon kívül hogy a csomagtérzár rossz?

és a 27 évas autó sem jelenti egyből azt hogy lélekvesztő. szerintem legalábbis.

froton 2009.03.20. 14:22:06

Marty Mcfly: Be akarta kötni, de nem ment (vaszleg a sietségben megrántotta és működésbe lépett az övfeszítő. Miután észrevette, hogy nem megy, úgy tett, mintha be lett volna kötve, csak éppen akkor engedte volna vissza...
Hurrá Torpedó: 2002-ben 2000 HUF volt egy zöldkártya....

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.03.20. 14:23:49

froton: A polo elkazsálásának van egy racionális oka, ha az adott autó, a motor állapota olyan, akár hiba, akár beavatkozás (tuning) okán, hogy romló értékeket mutat, és nem tartja azt amit kéne, akkor ki tudja, mi lesz a zöldkártya érvényességi ideje alatt. Kerülhet-e bármi mérgező gáz rosszkor, rossz helyre...

froton 2009.03.20. 14:32:33

@TheElf: Egy 3 éves autóról beszélünk, amit egy hölgy vitt oda, a szerelő szerint teljesen jó állapotban volt az autó, de cserélhették neki az egész kipufogó rendszerét 140 ezerért...

107! 2009.03.20. 14:33:36

Szerintem abban megegyezhetünk, hogy az ide fellátogató emberekben egy közös van érdeklődnek iránta, és fontosnak tartják a közutak helyzetét, a vezetési morált. Gondolom így van ez a poszt írójánál is. Ezért feltételezem róla, hogy nem megy ki balesetveszélyes autóval a forgalomba. Nem költ a csomagtartó nyitóra, a rendszám megvilágításra... Ne is tegye, ha ezzel veszélyezteti a fékrendszer, a kormánymű, vagy a gumiabroncsokra fordítható összegeket.

Mi lett volna, ha a rendőr odatol neki egy 20-as csekket. Segített volna a műszaki állapoton. Pont nem. Persze ha nagyon gatya az autó, akkor vegye el a forgalmit. Megteheti és akkor eggyel kevesebb hulladék van az utcán...

Petrodon 2009.03.20. 14:34:49

@hawkeye: Ember, remélem te nem vezetsz!
Azért, mert a hugoddal történt egy valóban szörnyűséges dolog (ami miatt tényleg sajnálom), még nem minden autós potenciális tömeggyilkos!
Azt mondod, mi nem olvassuk végig a posztot?
Áruld már el, hogy hol van leírva, hogy ez az autó veszélyes a közutakon?
Azért mert letört a csomagtartó kilincs? Vagy mert nincs rendszámtábla világítás?
Vazze, neked elment az eszed...

Navarone 2009.03.20. 14:46:39

@hawkeye: És ezt miből állapítottad meg? Én sehol sem olvastam, hogy a zebrán hajtott át.

schnee 2009.03.20. 14:51:31

Nekem egy rendőr pár éve vasárnap elvette a műszaki lapot a forgalmiból. Miért? Mert szombaton lejárt és csak hétfőn ment műszakizni (erről volt nálam papír, de ez nem volt jó neki mert nem KPM-es)..... Céges autó volt, nem én intéztem a dolgokat.

Megkenni meg sem próbáltam (nem szoktam ilyennel foglalkozni), de nagyon látszott rejta, hogy baksist vár. Amikor megjegyeztem, hogy ne szórakozzon már velem (20 perce papírok töltögetését imitálta) közölte velem, hogy kuss mert egy ÉLETVESZÉLYES autóval járok (3 éves honda civic volt). Ezen akkor elröhögtem magam :)

Mikor végzett a papírokkal még megjegyeztem neki, hogy a legnagyobb próblémája az volt hogy nem tejletem zsebbe. Élvezet volt nézni ahogy vörösödik a feje :)

Utána 2 hétig tartott míg a kocsi visszakapta a forgalmiát, addig jártam a csereautóval....

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.20. 14:52:29

@froton: nemfigyeltem a dátumot :D akkor ok, azt hittem mostanság volt ez azért csodálkoztam.

Marty Mcfly 2009.03.20. 15:00:04

@107!:
abban segíts már lécci, a hawkey által említett "nem mehet tovább a kocsival" a valóságban létezik-e (gondolom ittas vezetésnél igen) és hogy mi ennek a formája?
félreáll a kocsival, a rendőr elviteti egy helyre? vagy hogy? és milyen esetekben?

107! 2009.03.20. 15:02:01

@schnee:

A jogszabályi háttér (35/2000 BM Rendelet) nem teszi lehetővé a mérlegelést. Ha lejárt el KELL venni. kivétel, ha a hiteles igazolás van róla, hogy még a lejárat előtt kérték a vizsgát, de azt csak későbbre tudták ütemezni.
Ettől függetlenül nem állítom, hogy nem csak a pénzről szólt. (sajnos)
Ha már a tudomásomra jut, köteles vagyok intézkedni, de nem kell nekem minden címkét észrevenni. Ha látom rajta, hogy már két hónapja lejárt, nyugodt szívvel veszem el a forgalmit, de egy két hét még nem a világ. Fiatal kollégákra haragszom érte, lesik állandóan a matricákat. Március 5-én képes megállítani a harmadik havi matricást. Hátha lejárt, persze ha nem, akkor sem szól, hogy pár nap múlva lejár... Ilyenkor szoktam kezelésbe venni az ügyet. Szólok az embernek, és az intézkedés után jól leb@szom a srácot. (nem is szeretnek velem kijárni) Nagyon átlátszó ez a műszaki nézegetés.

Seth Gecko 2009.03.20. 15:03:10

Üdvözlet a népnek!

Az elgázolt lány csúnya sztorija nem feltétlenül hozható párhuzamba a posztolóval, a felelőtlenségnem is vannak fokozatai.
A roncsokkal való mászkáláshoz:
21 éves Fiatom van, és igen, voltam olyan botor, hogy szabályozott katalizátort tetettem bele - a rendszámomon ott a zöld színű jelzés - mert télen is Budapesten szeretnék közlekedni. Minő csoda, a fékeim kifogástalanok. Hívták már bontószökevénynek, rozsdaboglyának, ki tudja még minek. DE! Sok, az enyémhez mérten csodálatos autó tulajdonosa kiégett izzókkal, égbevilágító fényszórókkal, újdonatúj átchipelt füstokádó dízelekkel, retkes hátsó lámpákkal mászkál. Érdekes, hogy ha a közúti veszélyeztetés előkerül, a második-harmadik komment a régi autók ellen szól.

A kedvencem az volt, mikor a rendőr közúti ellenőrzéskor nem akarta elhinni a zöld plecsnit a hátsó rendszámon. Mondom hajoljon alá, ott a bizonyíték, januári, még alig koszos. Elengedett, de hülyén nézett rám.
Öreg autót gondozok, nem vagyok sikeres. Autóstársaim jó része semmibe vesz.

Marty Mcfly 2009.03.20. 15:03:54

@107!:
te olyan lehetsz, mint Robert Duvall a "Színek" c. movie-ban, aki Sean Penn-t terelgeti... :-)))

Marty Mcfly 2009.03.20. 15:05:00

@Seth Gecko:
Richard-ot hol hagytad? :-)

107! 2009.03.20. 15:05:37

@Marty Mcfly:

Nem csak a személyi feltételek esetén van ilyenre lehetőség. Ha balesetben megsérül az autó, vagy ha úgy állapítom meg, hogy biztonságos közlekedésre alkalmatlan állapotban van, elveszem a forgalmit, biztonságos helyre félreállítom, és lezáratom a tulajjal. A hibától függően elszállíttathatja, vagy megjavíttathatja a helyszínen, később pedig hatósági műszaki vizsga. (ez legalább tutira nem megvásárolható)

Marty Mcfly 2009.03.20. 15:09:18

@107!:
ettől függetlenül a tulaj még beülhet és fizikálisan elhajthat a kocsival. illetve mi van akkor, ha nem mozdulhat vele egy olyan eset következtében amihez pont az kell, hogy az autó máshol legyen, teszem azt műszaki vizsga... tréler? mindenképpen?

107! 2009.03.20. 15:12:04

@Seth Gecko:

20 éves a kocsim. Nagyon szeretem, és a gondját viselem. Nem sokkal a megvételt követően tönkrement a hátsófék. (dobfék) Kb 30 ezer pénzbe került, de azóta 4 tárcsafék gondoskodik a megállásról, új tárcsákkal, új betétekkel, új fékcsövekkel. Gyári állapotában nem volt ilyen jó a fék rajta.
Már csak egy jó autóvillamossági-s szaki kellene, aki kicseréli a komplett vezetékelést, mert az bizony rémes állapotban van. (működik minden világító berendezés, csak ránézésre ocsmány az összes vezeték szigetelése)

A lényeg, hogy az öreg nem jelent egyet a rosszal!!!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.20. 15:12:19

Az övről annyit, hogy az értelmesebbje bekapcsolja a saját érdekében, mert én pl. rettegek attól a lehetőségtől, ahogy a pofámba nyílik a légzsák kb. 250 km/h sebességgel, miközben az öv engem meg nem tart szorosan az ülésben... Légzsákos autóban a be nem kötött öv sokkal veszélyesebb, mert esetleg pont az nyír ki.

Seth Gecko 2009.03.20. 15:13:20

@107!:

Tényleg... Ha nincs módom trélerezni, akkor útvonalengedély? Vagy ilyesmi?

Plusz ha a delikvens teszem azt hat óra múlva visszamegy, kocsiba be, oszt hajrá...

hawkeye 2009.03.20. 15:13:43

@Cyric_: Ne hisztizz barátom, ez nem így működik!
Ha majd képes leszel nem köpködni, válaszolok neked...

hawkeye 2009.03.20. 15:15:19

@Navarone: te is próbáld meg előbb elolvasni a posztot, aztán az én kommentemet!
Végig!
Mert különben gáz, hogy itt égeted magad...!

hawkeye 2009.03.20. 15:22:26

@107!:

Teljes mértékben egytértek! Az első kocsim nekem is majdnem nagykorú volt, de minden pénzemet ráköltöttem, hogy minden működjön rajta.

A biztonsági elemekkel meg lacafacáztam: emelő és csere.

A bontókban már előre köszöntek... :)

De tapasztalatom szerint mostanában amelyik autó ilyen roncs, mint a posztban leírt, ott nem csak a felsoroltak működésképtelenek, hanem az elsődleges közlekedésbiztonságiak is...

Bár tévednék...!

hawkeye 2009.03.20. 15:23:10


A biztonsági elemekkel meg NEM lacafacáztam: emelő és csere

Bocs!

hawkeye 2009.03.20. 15:26:21

@107!: Autóvillamossági:

www.duett.hu/index1.html

Nekem bejött, rendes társaság....

Navarone 2009.03.20. 15:27:10

@hawkeye: Én nem égetem magam, veled ellentétben, mert pattogsz, mint a nikkelbolha. Nyugodj meg, vegyél néhány mély levegőt. Attól, hogy valaki egy régi autóval elcsapta a húgod, nem lesz automatikusan potenciális gyilkos minden régi autó. Ismerősömet egy ránézésre új autó csapta el a zebrán. Tehát minden új autó, kifogástalan állapotban lévő, potenciális gyilkos...

Szerintem a nagy POWER gombot nyomd meg a számítógépen, és inkább beszélgess a testvéreddel.

schnee 2009.03.20. 15:29:59

@107!: 20 perc alatt végül 1 papírt sem töltött ki, így egyértelmű, hogy pénzre ment... Még annyit a történethez, hogy a zöldkártya már meg volt hosszabítva, azt meg tudta a szervíz csinálni, de a vizsga csak hétfőre fért be (erről volt a szervíztől papír nálam). Tényleg a szeríz által kiállított igazolás (pecsét, dátum, stb.) miért nem számít hivatalosnak? A zöldkártyára jó a pecsétjük egy igazolásra meg nem?

Egyébként az idézet rendelet előtt mi volt? Emlékeim szerint 30 nap türelmi idő (én legalábbis azt tanultam 87-ben a kresz vizsgámra). A másik, hogy a türelmi időt csendben törölték el a rendeletben, nem nagyon reklámozták.

hawkeye 2009.03.20. 15:44:07

@Navarone: Nem beszélünk egy nyelvet... :(

Tanácsaidat köszönöm, de nem szorulok rájuk...

Béke veled!

107! 2009.03.20. 15:48:29

@schnee:

Mióta rendőr vagyok, nincs benne türelmi idő (2003) Kivettek azóta egy csomó esetet, ami miatt már nem kell elvenni, de a dátum az dátum.

Csak annyit szoktam nézni a papíron, hogy mikor járt le, mikor keltezték a vizsgára berendelőt, és mikor kell mennie. Ha ezen van egy rendes bélyegző a vizsgabázistól, akkor elfogadom. Meg van rá az esély, hogy átk..nak, de kisebb a valószínűsége, ezért az eshetőségért feleslegesen nem szívatok senkit. (meg nem is szoktam foglalkozni a matricákkal. Erre meg vannak azok, akik máshoz nem értenek, és "profitorientáltak".)

TH 2009.03.20. 15:54:35

@hawkeye: Nézd, én egyetértek a többiekkel, szerintem is túlreagálod. Én nekem eszembe se jutott, hogy esetleg a fékkel és egyéb alapvető rendszerekkel is baj lehetne, azért mert nem minden tökéletes a kocsin. Ez a te rosszindulatodból fakadó feltételezés csak. És a sofőr nem ittasan vezetett, ami azért szintén jelentős különbség. A húgodért ne tegyél felelőssé minden régi autó tulajt...

Navarone 2009.03.20. 15:59:19

@hawkeye: igaza van TH-nak, túlreagálod a dolgot. Valamilyen szinten megértem, de ne legyen ellenséged a fél világ, csak mert régi autója van.

Békére neked van szükséged inkább.

hawkeye 2009.03.20. 16:12:03

@Navarone: nézd nem akarlak bántani, de ne rajtam próbáld kompenzálni blogod sikertelensége miatti frusztrációdat!

Köszönöm szépen, és részemről befejeztem itt ezt az eszmecserét, nem hiszem, hogy a többiek kíváncsiak erre a gyerekes vitára.

Ha ennek ellenére folytatni szeretnéd, a hawkeye@freemail címen megtalálsz.

@TH: ez a véleményem. Nem vagyok tévedhetetlen, csak így gondolom. A lejárt zöldkártya általában az első szokott lenni a sorban....

Navarone 2009.03.20. 16:21:07

@TH: Szerencsétlen frusztált ez a hawkeye.... Sajnálom a húgát is, mert szar dolog lehet a lebénulás, de erről összesen 1 autós tehet, nem az összes.

Pszichológust javasolnék nekik a baleset feldolgozására.

107! 2009.03.20. 16:24:27

@Navarone:

Vannak amiket nehéz feldolgozni, ez pont ilyen. Nem szabad Őt hibáztatni érte, majd átmegy rajta, vagy esetleg segít neki valaki. Egy biztos, nem a mi dolgunk helyre rakni. Én csak jobbulást kívánok neki is, meg a húgának is. Ennyi, amit mi tehetünk. (megértés, türelem)

Navarone 2009.03.20. 16:31:13

@107!: Én is jobbulást kívánok a leányzónak, őszintén remélem, hogy hamarosan helyrejön (láttunk már ilyet!).

Sutty ! 2009.03.20. 16:39:15

A posztoló amit előadott, itt nekem valami nagyon nem stimmel.

Mert itt már átestünk a ló túlsó oldalára, és a rendőr követett el B.cselekedetet, mivel a dolgát nem végezte el rendesen.

Hát ezért van az, hogy mindig azt a lovat ütik, amelyik húz.

Persze nem azt szeretném sugalni, hogy büntették volna agyon a posztírót, de azért egy kis ösztönzésül enyhén akár törvényes keretek között kötelessége lett volna eljárni a rendőrnek.

Gondolom mindenki érti.

schnee 2009.03.20. 16:44:49

@107!: Vannak korrekt rendőrök. Te közéjük tartózol :)

PTibor (törölt) 2009.03.20. 16:53:43

Annyi (közel) veterán autó van, és milyen jó állapotban vannak.
Nem védem a postolót, de egy öreg autó is lehet műszakilag tip-top állapotban, viszont letörhet egy kilincs a korából fakadóan. a rendszámfény meg lehet csak koszos volt, vagy nem megfelelő izzó volt benne.. semmi infó nem volt a kocsiról, így nehéz ítélni. Az övről meg nekem az jött le, hogy a sofőrünk nem csatolta be, és mikor hirtelen kirántotta volna befeszített.. béna volt, és saját magát veszélyeztette..

a rendőr lehet szabálytalan volt, mert elengedte, de nyilván ő is látta, hogy nincs az autónak olyan baja, ami veszélyes lenne. a lejárt kártya meg, ahgy többen írták a kártyakészítés menetét, úgy hiszem, pont annyit ér, mint ha meglenne. nem is értem, miért nem lehet a műszakival összevnni..

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.03.20. 16:58:27

Ja, vannak kivételek. De rögtön látszott, mert nem voltak szadomazo ruciban. :-)

guy 2009.03.20. 17:02:39

Nekem volt már olyan, hogy a rendőr elengedett, mert behajtottam az egyirányú utcába.

Érdekes, hogy a rendőr csak akkor rendes, ha épp megszegi a kötelességét :-).

Akinek a húgát elgázolták - borzasztó eset, vén csotrogányt nem szabadna kiengedni az utakra, azok sofőrjeinek ott van a bicikli, ami kb. hasonló sebesség elérésére képes, és ugyanúgy beázik, csak dugni nehezebb rajta. Persze aki normális és rendben tartja a csotrogányt, attól még közlekedhet. Remélem, jól megbüntették azt, aki elütötte a testvérét a kommentelőnek, bár sajnos a húgán ez nem segít :-(.

and/or 2009.03.20. 17:06:46

@107!:
Velem is megtörtént, hogy megállítottak MO-on a rend éber örei.
OFF:Svájcban lakom, autóm rendszáma is idevalósi. Összenézett a két rendör, megkérdezi egyik a másikat: Hogy beszéljünk vele? Svájciúl? Mondom: lehet magyarul. Erre fellélegeztek!ON
Megkérdezte a szerv tölem: mikor jár le a forgalmi?
Hát nem jár le. Majd behívnak vizsgázni, amikor sorra kerülök.
Ezt nem értette, újra rákérdezett: meddig érvényes a forgalmi?
Amíg rendszám van az autón! A vizsga nem egy elöre meghatározott dátum! Új autóval elöször 3 év után, azután mégegyszer 3 év, azután meg 2 évenként. Az enyém most fog hatodszor vizsgázni menni!
A vizsgáról:
- Ha valami nem müködik, pl. égö, guminyomás rossz, kipuffogógáz túl tömény, meg ilyesmi csakélységek, akkor bejegyzik a vizsgalapra és becsszóra el kell menned a garázsosodhoz megcsináltatni.
- Ha nem megy át a vizsgán (pl: lengéscsillapító, felfüggesztések, kipuffogó, fékcsövek, kézifék, lámpa rozsdás), akkor berendelnek mégegyszer a javítás után. Erre adnak egy hónapot.
- Ha meg tényleg veszélyes a verda, akkor forgalmi elvéve és útvonalengedéllyel hazamehetsz. Az új vizsgáztatás idöpontját itt te határozhatod meg.
A csomagtartót nem nyitják ki a vizsga közben, de komolyan megkopogtatják a kasztnit alulról kis hegyes kalapáccsal. Ök tudják, melyiket hol kell megkérdezni, rozsdás-e vagy? Másként rezeg a lemez, ha a válasz igen!
És például kipuffogógázt is mérnek! Tehát az esetleges kamu "zöldkártya" megbukna hivatalból.

buherátor 2009.03.20. 17:07:55

@hawkeye: az autó hobby használatban van, több mint egy év vizsgával rendelkezik, és a kora ellenére nem pusziért kapta a műszakiviszgát. a fék, futómű hibátlan. nem szakadt az autó, csak öreg, de én azt szeretem. a zöldkártya nálunk gyakorlatilag csak egy adófajta és attól h. lejárt nem potenciális veszélyforrás az autó. és végül a piásüvegek az előző hétvégéről maradtak ott, ha vezetek nem iszom.

Joe84 2009.03.20. 17:39:39

Közlekedési rendőrök között több normális van.. én is ezt tapasztaltam eddig, nem úgy mint a páncélos DROID-ok, akik nem csak erőszakmániás seggfejek, de ha esetleg kinyitják a szájukat kiderül, hogy olyan primitívek, mint egy cirkuszi majom, úgyhogy megérdemli az a normális szűk kisebbség, hogy tudjunk róluk.

TH 2009.03.20. 17:41:25

@hawkeye: remélem @buherátor: válasza megnyugtatott, és elhiszed, hogy nem egy potenciális gyilkos a posztoló (bár vmennyire minden sofőr az persze). Szóval lehet ez a véleményed, de velem is előfordult már, hogy pár nappal a zöldkártya lejárta után vittem csak el újra vizsgáztatni, mert elfeledkeztem róla.

Soóváry 2009.03.20. 17:54:59

Pontot rakok a viták végére. Én ismerem a levél íróját és autóját. A zárat egy napszámos elrontotta a szőlőben, majd veszünk "újat" abontóban. A műszakin megnézték az autót, ami nem volt jó azért szóltak és szakműhelyben meg lett csinálva. Egyébként egy autó nem attól jó hogy van rajta műszaki, láttam már egy pár friss műszakis autót küszöb nélkül. A zk meg pénzbehajtás, még egyszer nem mérték meg rendesen az autót. A lényeg: a fék harap, a sofőr nem iszik, az autó kifogástalan, egyébként eladó.

1011001b (törölt) 2009.03.20. 17:58:19

@buherátor: Az ilyen roncsokat és a hülye tulajdonosukat is ki kéne vonni a forgalomból.

Már az alapján, ami a posztból kiderül, ennek az autónak nem lenne szabad forgalomban lennie:
1. A hátsó rendszámtáblát igenis ki kell világítani
2. A biztonsági öv alap. Nem azért, mert sajnáljuk azt a hülyét, aki kifejeli a szélvédőt, hanem mert az ő kórházi ellátását és rokkantnyugdíját is adópénzből kell fizetni.

Aki meg ilyen autót vezet, annak nem lenne szabad jogosítványt adni. Alapvető, hogy tisztában vagy vele, melyik papírod meddig érvényes, mikor esedékes olajcsere, stb. Hobbiból menj biciklivel. Az, hogy nincs pénzed nem mentség arra, hogy ronccsal jársz. Senkinek nem kötelező autót tartani.

kafferbivalybalamber 2009.03.20. 17:59:24

A posztoló egy sötét seggfej, mert nem köti be magát.

vizoo 2009.03.20. 18:13:17

@1011001b: Hülye vagy te barátom... Nem nyílik a csomagtartó és nem világít a hátsó rendszámtábla-világítás. Az autó nem roncs. Érted a betűket, amiket leírok?

buherátor 2009.03.20. 18:15:57

@1011001b: mégeccer: az autó nem roncs, hanem szerelem, most is vizsgaképes. ha eladom, egy 52 éves autó lesz az utódja, már le van beszélve. a vizsga + zk eccerre szoktam csinálni, ez az egy autóm volt amin különbség van a dátumok közt, olajat minden évben cserélek attól függetlenül h. nem megy annyit mint a csereperiódus. nem tom ki mondta neked h. nincs pénzem, bár mindenki a maga zsebében turkáljon. volt egészen idáig egy néhány éves autóm a hobbyautó mellet és azért adtam el mert ha nem "hobbyztam" akkor már szinte mindig biciklivel mentem a városba és a környék településeire is, tehát kihasználatlan volt. az egy francia verda volt és 100 szor rosszabb és megbízhatatlan volt mint a 27 éves csoda, a külföldi több ezer km-es kirándulásokra csak az öreggel mertem nekivágni, mert tudtam h. mindenhonnan visszahoz.

attila.1969. · http://attila1969.wordpress.com/ 2009.03.20. 18:18:01

Ez nem kivétel.A rendőrök is emberek.És néha rossz napjuk van.De alapvetően tisztességes,jóravaló állampolgárok ők.csak a jobboldal akarja őket ördögként beállítani.Hajrá Rendőrök!Én szeretem és tisztelem őket!

Chupa (törölt) 2009.03.20. 18:39:12

Túl nagy a pörgés itt a roncs-nemroncs vonalon. Meg kell nézni a langlovagok.hu-n a képeket. Nem a műszaki állapot miatti balesetek a jellemzőek...

hawkeye 2009.03.20. 18:51:15

@107!:

Húgomnak köszönöm ezt a rendőrrészvétet, de nem hiszem, hogy sokra megy az ilyen sundámbundám, nagyképű, lesajnáló szöveggel...

Amit meg én válaszolnék neked, mint lezüllött testületed prominens képviselőjének, azt nevelésem tiltja leírni...

Jóccakát!

hawkeye 2009.03.20. 18:54:00

@buherátor: Akkor elég szerencsétlenül fogalmaztad meg posztodat, számomra az jött át, hogy egy közveszélyes gyilkológéppel autózol.

Ha nem így van, sorry, de azért nagyon vigyázz, nehogy baj legyen...!

Szal további balasetmentest!

MekkMester 2009.03.20. 18:56:31

Tudom, nem leszek népszerű, de minden szabály annyit ér, amennyit betartatnak belőlle. Csak meg kell nézni pl. miképpen parkolnak az ótók a járdán, füvön, útkereszteződésben,... stb.
Ha sok rendőr lenne az utakon és nagy esélye lenne a lebukásnak ha valaki szabályt szeg, akkor sokkal biztonságosabb lenne az életünk.

Matrix_ 2009.03.20. 18:56:53

megint ideette a fene társadalmunk egy-két profiidiótáját :)

vicces népség vagytok!

PiszkosFreddy 2009.03.20. 19:28:14

Egy hónapgya neköm is lejárt a zöld,péntekről szombatra virradóra hatalom megállít,2 fiatal,
rendes közeg.Első:Kisproblémahogylejárt2napja a ződ.Megbüntessem?Én:Drágaaranyosrendőrurak csak dolgozni megyek!(igaz volt)Második:
elsőnek, szinte engem védve)Te,nehülyéskedj,engem a múltkor lebaszott a főnök,hogy ilyenért büntetek!
Első(velem együtt megkönnyebbülve):Mindenjót,
mielőbb pótolja!Becsületből is,meg amúgy is 2nap múlva meglett.Hawkeye-nak,és a többi közlekedési áldozat rokonának őszinte együttérzésem,az elkövetők méltón bünhődjenek,ha van lelkük roppanjanak össze.A többi autósnak pedig azt üzenem:nagyon mélyen gondolják át a közlekedési moráljukat(ha van)a többi autóshoz való (v)iszonyát,és hogy mennyit kéne még fejlődnie minden szempontból,hogy félig is tökéletes legyen.

buherátor 2009.03.20. 19:28:33

@hawkeye: így sikerült a fogalmazásom. nem azt akartam lehozni a posztból h. a rendőrséget nem érdekli h. mikkel szaladgálnak az utakon, hanem h. a papírok rendben rész után majd jön a mentődoboz pecsétje, az izzókészlet, stb. amikről már volt a blogon szó. ehelyett engem is meglepett h. szóban figyelmeztettek a lejárt zöldkártya mielőbbi megújítására, és nem törekedtek pénzbehajtásra.

szép napot!

Marcellusca 2009.03.20. 19:40:59

@Matrix_:

Meg frusztráltját is. :)

Matte 2009.03.20. 19:43:44

@hawkeye: Te egy igazi hülye vagy.....

1011001b (törölt) 2009.03.20. 19:50:26

@vizoo: @buherátor: De igen, egy roncs. És nem vizsgaképes, ha a rendszámvilágítás és a biztonsági öv nem működik. Ez nem szubjektív megítélés kérdése. Ha a fentiek megvannak, újragondolom.

Matte 2009.03.20. 19:55:35

@1011001b: Nem, nem roncs......Épeszű ember nem ebből ítélkezik.....A hozzászólásaidból ítélve te is egyszerre tudsz két szemmel átnézni a kulcslyukon.....

buherátor 2009.03.20. 20:04:45

@1011001b: a rendszám már jó, csak oxidált volt az izzó foglalat, és új dobra vár a zöldkártyás, mert a mostani kifúj.
de kérek mindenkit h. ne küldjék bontóba egy törött kilincs miatt a kedvencemet :-)
a nagybátyám peugeotja 5 éves volt, szép kilincscsel, rendszámtáblavilágítással,keveset futott, és mégis 160 ezerbe volt a vizsgája, mert ratyi volt a futómű, mégeccer 5 éves volt az autó! és legalább hónapok óta ki voltak a szilentek meg gömbcsuklók, és igy is járhatott korlátozás nélkül az utakon. a lényeg h. egy autónak nem kora van, hanem szervizmultja.

Kakimaki 2009.03.20. 20:12:23

Sziasztok!
Én éppenséggel ismerem ezt az autót és elmondhatom hogy ő a kedvencem :D
Nem kell azért szidni mert 27 éves...
Megnézném hogy a mai autók mennyire fognak müködni ennyi idösen...
A lényeg za az hogy a sofőrnek nagy mákja volt ( és van mindig is ) és a rendőrök is jóarcok voltak.
És ami tényleg fontos hogy Eger egy szép és élhetö város :D
És persze éljenek a veteránok.

min 2009.03.20. 20:12:47

Valaki itt kérdezte, hogy mit csináljon a rendőr, vegye el a kocsiját? Válaszom igen!
Ausztriában egy kollégám ivott és a yard megbüntette érte 800 eurora. A kocsiját bevitték a rendőrség udvarára amit a befizetés bizonylata ellenében visszaadtak. Nálunk is ezt kéne csinálni.

min 2009.03.20. 20:14:49

Ja a jogsiját is elvették amit megküldtek a magyar lakhelye szerint illetékes kapitányságnak és kapott egy paírt miszerint fél évig nem vezethet az országban.

egger 2009.03.20. 20:15:36

@1011001b: Érdekes... a múlt héten ezzel a ronccsal 400 km-t utaztunk problémamentesen. + a törött zár sem zavart.
/indikator

Kakimaki 2009.03.20. 20:18:37

És nem értitek???
A pia csak a csomagtartóban volt nem pedig a sofőr hasában!

lantraman 2009.03.20. 20:41:55

történt hasonló velem is. lejárt a zk., és a vizsga is pár napja.mikor leállított a rendőr, azt hittem, leveszi a rendszámot, de végül megbeszéltük, hogy épp dolgozni megyek, elmondta, hogy ő is ember,nem akar kiszúrni velem,végül elengedett,nem kért pénzt, sőt mikor azt hitte hogy adni akarok, szólt, hogy ne tegyem! szerintem igenis rendes volt!

buherátor 2009.03.20. 20:47:18

@Kakimaki: @egger: @Soóváry: kösz fiúk, felismertelek titeket ;) (akiket nem, előre is bocs). a következő autós kirándulás szerencsre lesz, friss zöldkártyával, de a csomi akkor is csak belülről nyílik majd! akinek emiatt halálfélelme van az utakon, az jöhet a másik (31 éves) autóval :)

addig is szevasztok!

Kakimaki 2009.03.20. 20:50:06

@buherátor: Köszi én maradok veled :)
Bérelt helyem van meg amúgy is már nemsokára itt a busz :)

vizoo 2009.03.20. 20:52:59

@1011001b: Átgondoltam, igazad van. A rendőr akkor cselekedett volna helyesen, ha a postírót helyben tarkón lövi... Barom. A következő mondatot kérlek betűnként olvasd el: Nem minden nem vizsgaképes autó roncs, viszont egyik roncs se vizsgaképes.

Szekuriti Blogger. · http://szekuriti.blog.hu 2009.03.20. 20:54:24

107! Felvennéd velem a kapcsolatot e-mailben vagy a blogomban található valamelyik posztnál? Itt vannak az elérhetőségek: szekuriti.blog.hu

Fonak 2009.03.20. 21:07:53

@107!: Ez jó. Ilyen nekem is volt. Pécsett a Perczel utcában. megálltam a parkolóban, vettem a jegyet, és mikor visszamentem, ott várt a lelkes fiatal rendőr, kérte a papírokat. Pár perc nézegetés után komoly arccal, mintha baj lenne, szólt, hogy "Azt tudja-e hogy mindjárt lejár a műszaki?"
Majdnem egy hónap volt...
Teszem hozzá, ez egy szűk utca, amíg "intézkedett" jó kis tömeg összegyűlt, mert természetesen az út közepén állt meg az autóval, kikerülni képtelenség volt...

107! 2009.03.20. 21:18:28

@buherátor:

Miért érzem úgy, hogy Volkswagenes vagy?

107! 2009.03.20. 21:26:35

@Phatphinder:

Az még ritka is! :-)

És T1 lesz helyette?

Fonak 2009.03.20. 21:30:19

Jav: majdnem egy hónap volt vissza a lejáratig

buherátor 2009.03.20. 21:34:44

@Phatphinder: grat, telitalálat. miért érzem úgy h. ismerjük egymást?
@107!: nem T1 lesz, de nagyon szeretnék olyat is. egy orosz személyautó lesz, ritka, gyári, eredeti állapotú, még nem restaurált (nem volga, nem gaz és nem csajka)

107! 2009.03.20. 21:38:02

@buherátor:

Oroszban nem vagyok jó!
Nekem is VW-em van. (és nem mai) :-)

buherátor 2009.03.20. 21:40:04

@Phatphinder: ladából tudtommal még nincs 52 éves darab :)
találgass!

Márk_Márk 2009.03.20. 21:42:23

@min:
Te nagyonhülye, itt a posztoló nem ivott...

@107!:
Azért hülyeséget nem kéne terjeszteni - mármint hogy a zöld kártyát autó jelenléte nélkül is megcsinálják. Már évek óta számítógéppel megy, központi adatbázisból stb.

Ez a dobfékről tárcsafékre csere meg szerintem sima kamu. Hogyan oldod meg a kézifékezést például? Ez majdnem annyiba került volna (bár nem lehetetlen), mint a kocsid akkori ára.

@hawkeye:
Okostóni, zöld kártyánál csak a károsanyag-kibocsátást ellenőrzik. Ha a fékje szar volt, ugyanolyan szar is marad, szóval egynapos zöldkártyával is elüthet bárkit.
Ennyire buta nem lehetsz.

buherátor 2009.03.20. 21:47:15

@Márk_Márk: tévedsz. a mostani rendszerben csináltattam a trabim zk.-ját, és csak a forgalmit adtam oda valakinek + egy db ezrest a díján felül. másnap megkaptam az igazolólapot és a matricát amit én nyaltam fel otthon a rendszámra. az autó végig itthon volt ezalatt

Marcellusca 2009.03.20. 21:49:52

@Márk_Márk: Naív-e vagy? :D
Kocsi nélkül is meg tudják csinálni a vizsgát.
És 107!-nek tényleg tárcsafékes a verdája, ami eredetileg nem az volt.
Én láttam. :D

107! 2009.03.20. 21:51:45

@Márk_Márk:

De okos vagy! :-))))

16.000 volt az egyedi fékbovden. (2db)(Bp.IV. Váci út Bovdenszerviz) VW Caddy-m van, amire tökéletesen rá lehet szerelni a Golf II GTI hátsó csonkállványát, ami tárcsafékes. (bocsi)

Ami a zöldkártyát illeti... elég naiv vagy.

Attól még hogy nem értesz valamihez, nem kell hazugsággal vagdalkozni!!!!

buherátor 2009.03.20. 21:52:09

a köv autó egy moszkvics 402 lesz, szinte ua. mint a 40'es évekbeli opelok. 1200 cm3, 1956-os évjárat, 40 ezer km, gyári rádió és állófűtés, 30 éve nem ment és egész életét garázsban töltötte.

Márk_Márk 2009.03.20. 21:53:40

@Marcellusca:
Nem vagyok naiv (rövid i), és nem is hiszem el mégsem.
Én meg láttam a Csillagok háborúját. 1:1.

@buherátor:
Ezt hadd ne higgyem el. Van egy csomó autószerelő ismerősöm, időnként szoktam a műhelyben lebzselni náluk.

Márk_Márk 2009.03.20. 21:55:49

@107!:
Ja, és hátsó tengelyeket is cseréltettél?
Egyébként épp azért nem hiszem, mert értek hozzá.

Kakimaki 2009.03.20. 21:56:30

@107!: Jó látni hogy vannak ilyen jófej rendőrök :)

107! 2009.03.20. 21:58:41

@Márk_Márk:

Úgy tűnik, hogy mégsem!

107! 2009.03.20. 22:00:31

@Kakimaki:

Én a kollégáimat túlnyomórészt annak tartom. :-)


Valaki magyarázza már el Márk-nak, hogy van zöldkártya kocsi nélkül, és hogy létezik dobfék helyére tárcsafék. Nekem sajnos nem hisz.

Matrix_ 2009.03.20. 22:00:37

@Márk_Márk: Az hogy valamit nem láttál nálad automatikusan azt jelenti, hogy nem is létezik?

Marcellusca 2009.03.20. 22:02:27

@Márk_Márk: Szeretem az ilyen értek hozzá, mert már láttam hasonlót és, ahogy csinálták. Hehehe.
A tulajjal, aki megcsináltatta és azzal, aki látta, meg ne is foglalkozz! Te biztosan jobban tudod, mint ő.
Asszem a "vitánkat" itt le is zárhatjuk.

Kakimaki 2009.03.20. 22:03:13

én is ismerek néhányat még aki jófej :)
egyszer bicikliztem a poszt írójával a bükkben és ők (kb 20 szolgálaton kívüli rendör ) éppen buliztak egy faházban és behívtak minkett forraltborozni :)
Tél volt és nagy hó és eset :)
Ez volt az elsső pozitív csalódásom a rendőrökben

Matrix_ 2009.03.20. 22:04:55

@Kakimaki: és aztán részegen bicikliztetek haza? Szép! :)
Rendőr persze sehol mert mind részegen hortyogott a faházban! :))

Kakimaki 2009.03.20. 22:05:41

nem dehogy egy forraltbortól senki sem szokott berugni :D

107! 2009.03.20. 22:05:57

@Marcellusca:

De most komolyan miért mondanék ilyet, ha nem így van?! :-) Tiszta ovi! :-)

Kakimaki 2009.03.20. 22:06:30

@Matrix_: ja és a Bükkben voltunk arra meg tudtommal kevés járör mászkél 30 cm-es hóban :D

buherátor 2009.03.20. 22:06:42

@Márk_Márk: bocs a kérdésért előre is, de hány éves vagy és mivel foglalkozol, hogy ennyire jártas vagy az autókkal kapcsolatban?

Marcellusca 2009.03.20. 22:10:29

@Kakimaki: Még nem ismersz engem. xD

@107!: De az ő apukája akkor is erősebb. :D

@buherátor: Még csak 10. De van ótós kártyája. :D

Matrix_ 2009.03.20. 22:10:58

@107!: rendőr vagy vazz! azt se szabad elhinni amit kérdezel! :D

Marcellusca 2009.03.20. 22:12:15

@Matrix_: Húúú, télleg! Hüjjerendőr! xD

buherátor 2009.03.20. 22:13:11

@107!: ha jól sejtem neked első generációs caddy-d van, ami az I.golffal rokon. na az eccerű szerkezet, mint a lego technik. és azt @Márk_Márk: is megmondja neked h. milyen jól meg lehet építeni golf gti/schirocco cuccaival, igy olcsón és viszonylag könnyen fasza gépet lehet építeni belőle.

Kakimaki 2009.03.20. 22:13:58

@Matrix_: elég szük a felfogóképességed...
És ez a szar vicc :))

Matrix_ 2009.03.20. 22:17:53

@Kakimaki: Nem tudom most miről beszélsz? De sztem te se!

Kakimaki 2009.03.20. 22:19:25

@Matrix_: lehetséges de te sem :) Késő van már....

Marcellusca 2009.03.20. 22:20:54

@Kakimaki: Nem feltétlen akarok beleszólni, de nem tudsz a háttérről. Ők személyesen is ismerik egymást, úgyhogy ez több volt, mint arctalan netpoén.

107! 2009.03.20. 22:22:16

@buherátor:

Hát ennyi! :-) A "B" oszlopig Golf I. A többi része a drága. Vettem egy komplett gti hátsó hidat a racing-bazáron 25-ért, lepattintottam róla a lényeges részeket (féknyereg, tengelycsonk, féktárcsa) tárcsákat felszabályoztattam, új betétek és kész. A bovden volt a legdrágább, az eleje Golf I, a hátulja Golf II gti, de legyártották a srácok. Teflonos, egy év garis. :-) (hátha így már hihetőbb)

Kakimaki 2009.03.20. 22:23:21

:D ja ezt nem tudtam :D

107! 2009.03.20. 22:23:40

@Marcellusca:

Még csak a gázpalackját láttam, az személyes ismeretség? :-)))))))

Kakimaki 2009.03.20. 22:24:44

@Matrix_: bocsi csak írásba nem lehet felismerni az iróiát :)))))))))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.20. 22:25:37

@Márk_Márk: Tudod, lehet, hogy amikor az izzadt herédet ott lógatod a lökött haverjaidnál a műhelyben, akkor a kinyitott szem (és opcionálisan fül, száj) sokat segítene rajtad, elsősorban a hülyeségek felböfögése ellen.

Ha valóban értenél hozzá, akkor meg nem jönnél ide baromságokat mantrázni. A Golf Mk. II. hátsó tárcsaféke ugyanis remekül felpattintható a Caddy-re is többek közt.

Matrix_ 2009.03.20. 22:26:03

@Marcellusca: ha személyesen nem is de nem most szóltam be neki először :)

Kakimaki 2009.03.20. 22:28:38

kicsit eltértünk az eredeti témátol :)

Marcellusca 2009.03.20. 22:28:58

@Matrix_: Ja, télleg. A palackot Sugi fuvarozta. De a kocsma már személyes ismeretségnek számít, nem?
Hangember. XD

107! 2009.03.20. 22:30:11

@Kakimaki:

iwiwen már láttuk egymást. Ő szemüveges, én meg kopasz vagyok (illetve inkább ritka szép hajam van). :-)

Matrix_ 2009.03.20. 22:30:16

@Kakimaki: Nem jön Márk válaszolni a feltett és fel nem tett kérdésekre!
Pedig én várom a magyarázatokat! :)

Kakimaki 2009.03.20. 22:30:54

jobb mint az msn.... De most komolyan :)

107! 2009.03.20. 22:31:23

@Kakimaki:

Mindjárt jön Silent, és jól letol mindenkit. Kocsma?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.20. 22:31:45

Na húzzatok szépen át a kocsma topikba most már!

Marcellusca 2009.03.20. 22:31:51

@107!: Sőt! Inkább ritka, mint szép. XD

Kakimaki 2009.03.20. 22:32:39

@107!: És ti az ország melyik részén laktok? Ez így nem fair hogy ti tudjátok hogy mi eger környékén :D

Marcellusca 2009.03.20. 22:33:00

@KuKori: Én ott is megtalálható vagyok. :)

buherátor 2009.03.20. 22:33:22

@107!: OK. mindjárt meghúzom a gombolyagot a hátsóülésemnél és akkor kinyílik a kocsmaajtó :D

B.GY. 2009.03.20. 22:37:10

Sziasztok!

Az én öcsém is egy szétrohadt szakadt szar Lancia prismában halt meg.(Nem ő vezetett)Mégsem szidom az összes szar autóst.Az biztos hogy nehéz feldolgozni az ilyet.Sőt meg merem kockáztatni,hogy nem is lehet.Pedig 10 éve volt az eset.Amúgy általában velem is rendesek a rendőrök.Annyi a trükkje,hogy udvariasnak kell lenni,és kiszállni mikor megállít,aztán válaszolni a kérdéseire.Esetleg egy kis poént is belevinni,ha kapható rá.A múlt héten a Keresztúri úton igazoltattak,céges kisteherrel voltam.Azt mondja a rendőr személyit,lakcímkártyát,jogsit,forgalmit,menetlevelet kérek.Mondtam neki:Kicsit lassabban mert egyszerre túl sok az információ.Mindjárt vette a lapot.Aztán kérdezte van-e mellény,háromszög,izzókészlet,mentődoboz.Válaszoltam neki:Ha van egy szabad fél órája biztos megtalálom valahol az ülések alatt ezeket a dolgokat.Aztán visszaadta,a papírokat rendesen a helyére rakva,nem össze-vissza,és elbúcsúzott.Közben még egy-két vicceset beszóltak:)Igaz,hogy fiatalok voltak.Nem tudom hogy egy előző rendszerben szocializálodott rendőrrel ezt meg lehetett-e volna csinálni.

Marcellusca 2009.03.20. 22:38:35

@Kakimaki: Nagyfalu és környéke.
Látom új fiú vagy, még nem találkoztam a neveddel. Egyébként meg Neked esett volna legközelebb a blogtalálkozó Egerszalókon.

Kakimaki 2009.03.20. 22:41:05

@Marcellusca: tényleg új vagyok :D Ma regisztráltam :D És mikor volt ez a blogtalálkozó? És mikor lesz megint? :D

Marcellusca 2009.03.20. 22:47:19

@Kakimaki: Gyere át a kocsmába (autozz!kocsma - off topic /oldal teteje, jobb oldal/), a többiek is ott vannak és ott mindent meg tudunk dumálni, még mielőtt a Főnök elzavar. :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.21. 01:51:06

Látom, amíg én itt az ötcsillagos szerverhotel szolgáltatásait élvezem, jól szétoffoltátok a topicot, de most már úgyis mindegy neki, meg amúgy is 3 órája csönd van. :)

PitBuli 2009.03.21. 22:18:41

Én is találkoztam már nem egy rendes rendőrrel.
Volt, hogy egy Horvátországi hazafelé út alkalmával állítottak meg, az akkor még nem autópályás autóúton, 90 helyett vagy 130-al mentem, éjszaka, az utolsó 100 km-t kicsit megnyomva (hozzátenném azért minket, mert a többieket nem érték utol...). Aztán meglátta az alvó családot hátul, és még ő kért elnézést, meg elmondta, hol menjek lassan, ahol a kollégák figyelnek.

PitBuli 2009.03.21. 22:25:15

Ja és a kedvencem: egy rettenet szakadt piros ezerkettes ladával nyomultunk még az őskorban. Megállítottak, papírok rendben, de a gumik, ahány kerék annyi típus. Mondja nekem, hogy akkor sürgősen készítsek elő egy ötezrest, mert ez biza annyi lesz. Aztán meglátta hátul a gyereket, és úgy folytatta, hogy menjek a pénzel a teszkóba és költsem a gyerekre, aviszontlátásra.

vhm 2009.03.22. 20:07:20

@107!: És ha véletlen okoz az ember balesetet, bármilyen okból, akkor a vétlen kocsiban a bekötött öv hiánya miatt lesz mondjuk tolókocsis az áldozat, amikor bekötött övvel csak néhány zúzódása lehetett volna.

Aztán a másik meg bizonygathatja több-kevesebb sikerrel, hogy mi lett volna ha. Szerintem másra is veszélyes, ha csak közvetetten is. Rendőrnek tudom nem szabad mondani mit csináljon, nem is mondom... De sokak sajnos csak a bűntetésből értenek ;)

107! 2009.03.22. 20:29:06

@valami hidralika mittudomén:

Ha arra gondolsz, hogyan lehet bizonyítani, hogy használt övet vagy sem, azt nem olyan nehéz. Azt már tényleg nehezebb kitalálni, mi lett volna ha...
Ebből a megközelítésből még nem is gondoltam az esetre. Köszi, most nem tudok majd aludni! :-) Azon fogok morfondírozni, hogy most mit is tegyek a bizt. övesekkel. (egyébként tényleg jó a felvetés) :-)

vhm 2009.03.22. 21:47:20

@107!: Nekem mindig az jut az eszembe, ha egyszer netán esetleg (stb) miattam valaki balesetet szenved, akkor mi van ha nincs öve...
De azért aludj nyugodtan, csak ez is egy nézőpont :)

(Állítólag ilyenkor addig felelős az ember, amig övvel is megsérült volna. Nade senki nem fogja ezt pontosan megállapítani, másik meg, nagyon nem boldogít majd ha kimondják, hogy ő is tehet róla...)

Persze az életben nem akarok balesetet okozni, de veszélyes üzem jogi kategória, nem véletlen.

A bizonyításról tudom, hogy egyszerű, főleg komolyabb balesetnél. Pirotechnikai övfeszítő sárga figyelmeztetője kiugrik/letörték, öv megnyúlik, bőrén a nyoma, esetleg a póló mintája az övbeégve, hallottam ilyenről is :)

107! 2009.03.22. 22:01:08

@valami hidralika mittudomén:

Ja, meg a legegyszerűbb, ha kifelé dudorodik a szélvédő, némi hajszálakkal díszítve. :-)

A bűn tudat olyan valami, amit nehéz szabályozni. Hiába nyugtatná magát az ember: "ha beköti magát, nincs ekkora baja", akkor sem tud elvonatkoztatni.

vhm 2009.03.22. 22:12:02

@107!: Hát igen. Egy kis hajas szélvédő... Jó esetben _csak_ hajas :)
Rossz esetben meg lánglovagok.hu sokat nézett képek rovat :(

ui: ami a legjobban "tetszik", a sérthetetlen emberek, akik maguk mögött kötik be. Mert így nem csipog, meg nem ég az a ronda piros visszajelző.
Hát tényleg nem, viszont a légzsák nyílik, mert úgy érzékeli, hogy az öv tényleg be van kötve...

zeugma 2009.03.30. 04:41:57

20 éves kisautót vezetek (tudom, nem vagyok sikeres), és hát a húsz évéből az utolsó tízben legfeljebb olajat cseréltek benne, szóval elég leamortizáltan jutott hozzám. Ami a biztonságos üzemhez kellett, azt rögtön megjavíttattam, mielőtt használni kezdtem (a javítások árából még egyszer megvehettem volna az autót); a többit pedig azóta folyamatosan szerelgetem. A csomagtartó zárját például már ki lehet nyitni, de a jobb hátsó ajtót csak kívülről, mert a belső nyitónál valami nem működik. Roncs-e ettől az autó? Persze ha szállítottam volna csak egyszer is két embernél többet, mióta nálam van az autó, akkor jobban sietnék az ajtójavítással, hiszen egy baleset esetén fontos lehet, hogy ne csak a bal oldalon tudjon kiszállni az, aki hátul ül; de mivel majdnem mindig egyedül vagy másodmagammal járok, ez még ráér.
Különben is, egy ennyi idős autónál már nincs olyan, hogy minden hibátlan és szép, vagy legfeljebb csak múló állapot, mert valami apróság mindig elromlik, a műanyagok elfáradnak és letörnek, stb. Ettől még a motor, fék, világítás és egyéb lényeges dolgok lehetnek remek állapotban.

Biztonsági öv: az is hülye, aki nem köti be. Olyan nincs, hogy elfelejtem, tessék a kis agyacskánkba beprogramozni a mozdulatot. Olyan sincs, hogy "velem úgyse történik baj", mert de. Ha magam tökéletesen vezetnék is (na persze...), a többi autós között még akadhat barom, aki belém jön.
Az előző (szintén 20 év körüli) autómat tavaly törtem totálkárra (nem, nem én voltam a hibás). Igaz, városban történt, nem mentem gyorsan, de ha nem lettem volna bekötve, így is lefejelem a szélvédőt. (Ezekben a vén autókban még nincs légzsák, úgyhogy a kormány még egy Ford logót is gravírozott volna a mellkasomba.) Ehelyett megúsztam egy ujjsérüléssel (hülye indexkapcsoló útban volt), szarrá vertem a bal lábamat (térdvédelem 20 éve tán még nem is létezett), meg csupa lila folt lettem, ahol az öv nekem feszült. A mellettem ülőnek még ennyi baja sem lett. Bárki boldog lehet, ha egy totálkáros kocsiból így száll ki!
Ja, és olyan sincs, hogy "csak ide a szomszéd utcába megyek, azalatt nem történhet semmi baj". Haverom úgy karambolozott, hogy az autója a parkolóban állt (épp beindította), amikor egy elszabadult kisteher mindenen átgázolva nekihajtott és felkente a házfalra. Azt mondták a mentősök, hogy őt is az öv mentette meg (meg azt is mondták, hogy ilyen balesetet még nem láttak, ahol a két fél közül az álló autó sofőrje volt bekötve...).












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása