Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Jogtalanul használta a szirénát?

2009.04.01. 17:36 :: SilentSound

Indokolatlanul kék fényt és szirénát használni mindenkinek tilos, beleértve a mentőket is. A szövegből számomra nem derül ki egyértelműen, hogy Gabesz miből gondolta, hogy az autó nem beteghez igyekszik, hanem sürgősen be kell vásárolnia, de lehet, hogy ti figyelmesebbek vagytok és le tudjátok szűrni az igazságot.

Az alábbi este nagyon megdöbbentett. Mivel pont olyan követett el sorozatos szabálysértéseket, és sodort veszélybe másokat akinek pont az életmentés, a más embereken való segítség a feladata, életcélja.

A történet 2009.03.31-én 10.45 körül történ, Budapesten.  Rendszám: DIV-868 (csak hogy könnyebben be lehessen azonosítani a delikvenst).

Haladok a Podmaniczky utcában  a Dózsa Gy. út felől a körút irányába, amikor a kb. 45-50-el haladó belső sávból, kimentem a külsőbe, mert ott nem ment senki. Tükörben látom, hogy jön egy kocsi, rajta kék lámpával.

Gyorsan jött, mert egy pillanat alatt mögém ért. Akkor vettem észre, hogy OMSZ matrica van az elején (nem mentő volt hanem kombi személykocsi). Én haladtam tovább 50-55-ös sebességgel.

Amikor a Ferdinánd híd lehajtóját is elhagytuk, - ekkor a belső sávból busz sáv lesz - minden autós szépen kisorolt a szélső sávba, erre a mentős, bement a belsőbe és ott próbálta megelőzni az egész sort.

Ez azért nem sikerült Neki, mert a következő utcánál volt 1 balra kanyarodó, aki kicsit feltartotta. Végül azt sikerült elérnie, hogy engem, és az előttem haladót megelőzte, de oda már nagyon erőszakosan, centizgetve és az előttem haladót fékezésre kényszerítve tudott csak besorolni.

A körúti lámpát elérve, maradt a belső sávban, mintha egyenesen akarna tovább menni a Podmaniczky utcában, amikor mindenféle index nélkül és szabálytalanul balra kanyarodott a körútra.

Látszott rajta, hogy nem egy tömegszerencsétlenséghez siet megmenteni 200 vérző sérültet. Egyedül ült a sofőr a kocsiban.

Nem vagyok egy rendőr, de szerintem az alábbi szabálysértéseket tutira elkövette:

  • gyorshajtás
  • buszsáv indokolatlan használta (nem tudom mi a hivatalos megnevezése)
  • szabálytalan kanyarodás

Magam részéről az ilyet elfogadhatatlannak tartom. Én mindig próbálok úgy közlekedni, hogy betartsam a szabályokat. Ez persze nem midig sikerül, Nekem is vannak hibáim. De a mentő, tűzoltó, rendőr haladását, kiváltképp, ha az használja a megkülönbözető jelzéseit, akkor, ahogy csak tudom segítem.

Jó lenne ha munkán kívül, nem próbálná érvényesíteni azokat az előjogokat amiket elvárnak a társadalomtól, illetve jár Nekik.

80 komment

Címkék: budapest közlekedés autó kresz mentő gyorshajtás buszsáv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TH 2009.04.01. 17:39:15

Véleményem szerint a jármű nem használta a megkülönböztető jelzést. Erre nem tudok szavazni...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.01. 17:42:53

@TH: Na erre nem is gondoltam, mikor elolvastam... :)

2009.04.01. 17:46:07

Ez a szavazás hülyeség.
A posztoló egy szóval sem írt olyat hogy használta volna a megkülönböztető jelzést,csak azt hogy jött valami kombi kék lámpával a tetején.

TH 2009.04.01. 17:46:15

@SilentSound: Na ugye? De persze ez csak elmélet, hiszen cikkírónk semmi konkrétumot nem írt. Ha használta, akkor nyilván semmilyen szabálysértést nem követett el, max. az indokolatlan használatot. Ha meg nem használta, akkor meg egyértelmű, hogy szabálytalan volt.
Szóval a sün a posztíróé, mert a lényeget kifelejtette, és olyan nincs, hogy "szerintem ilyen szabálysértéseket követett el"...vagy elkövette, vagy nem.

TH 2009.04.01. 17:47:20

@SilentSound: Kérjük a szavazást módosítani.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.01. 17:51:26

@TH: Megtörtént. :) Na ezért is jó, hogy nem csak én olvasom ezt a blogot... ;D

ddq (törölt) · http://inda.hu 2009.04.01. 18:17:24

ez egy nem szep poszt.
Ha Gabesz lelkivilagat ennyire felforgatta az esemeny talan nem egy blogba kene irogatni hanem az OMSZtol megkerdezni, hogy ez megis mi volt es mire fel, van nekik email cimuk meg telefonszamuk, segitokesz tasrasag.
Amugy meg attol fuggetlenul hogy egy darab ember ul benne mehet esethez vihet vert, eszkozt. lehet MOK, akarmi.
En meg akkor is arrebbmegyek ha mento/tuzolto/rendor jon mogottem vagy keresztbe ha nem uvolt a szirena. Mert megerdemlik, mert ziziert szopnak napi sok orat ezert, hogy ha Gabesz esetleg felcsavarodik az oszlopra vagy vesegorcse van vagy feltorik a kocsijat esetleg langralobban a karacsonyfaja akkor mennek es segitenek.
Nem veszelyeztette a forgalom tobbi resztvevojet, lehelletnyi fekezesre kenyszeritett csak, senki nem kesett el sehonnan, senkinek nem okozott kart.
Teny es valo, hogy nem volt szabalyos amit muvelt, ettol fuggetlenul a fentebb leirtak okan szerintem megerdemelnek egy kicsikis toleranciat es turelmet.

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.01. 18:19:41

Ha használta a megkülönböztető jelzést, akkor természetesen nem követett el semmit, ha pedig nem, akkor természetesen "csúnya bácsi" volt. Azért a posztiró megirhatta volna, hogy használta-e, akkor nem kéne itt találgatni.

RaveAcE 2009.04.01. 18:22:59

@ddq: nem volt szabályos, de neki nem is kell?
Végülis, ha senki sem tartja be a szabályokat, miért pont a doki tenné?

RaveAcE 2009.04.01. 18:24:05

@SilentSound:
Kérünk egy 'hülye a posztíró' opciót is a szavazésba. :)

ddq (törölt) · http://inda.hu 2009.04.01. 18:30:07

@RaveAcE: nem azt mondtam, hogy nem kell szabalyosan kozlekednie, sot mitobb keklampaval a tetejen kvazi peldat kene mutatnia, DE nem erzem ugy a posztban leirtak alapjan, hogy fobenjaro bun volt az amit elkovetett a sofor (aki kozelsem biztos hogy doki).

Raadasul a posztiro meg sem probalt utanajarni, erdeklodni, esetleg a blognak elkuldott mailt cczni az OMSZ-nak, hanem rogton a kozvelemenyhez fordult es igaz joggal felhaborodott a tortenteken, de semmifele szandekat nem latom annak, hogy megoldast akar a problemajara. Megbantottak vilagga kialtja es kesz.

ex-dr. vuk 2009.04.01. 18:30:24

Remelem azt azert nem felejtitek el, hogy ha kocsinak (ha jogosan) kek lampa van a tetejen, akkor fuggetlenul annak hasznalatatol JOGOSULT a buszsav hasznalatara.

Ugye ugye :)

36. § (8) Az autóbusz forgalmi sávban
b) az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül
bb) külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt

(jarmű) .. közlekedhet.

Zsola777 2009.04.01. 18:30:55

Sünt mindenkinek! (Fortress - Fájdalmat mindenkinek után, szabadon) :)

TH 2009.04.01. 18:31:57

@vuk_: valóban, ezt el is felejtettem! teljesen igazad van!

Zsola777 2009.04.01. 18:32:52

Vuknál a pont, gratula

Zsola777 2009.04.01. 18:41:14

A szavazás az olvasók szövegértését ellenőrzi, ne aggódjatok :)

[@Reszeg@] 2009.04.01. 18:47:09

hülye a posztoló...ezért tart az ország ott, ahol...na akkor elolvasom a posztot..:D

MentalPista /Egyenesen menjetek! Ne jobbra-balra!/ 2009.04.01. 18:48:48

Szerintem meg egy jókora faszság ez a post...
Illetve Gabesznál van alulméretezve az üvegbizti...
Gabesz!
Keveset vezet(het)sz? Keveset jársz Pesten?
Hát gyakorolj! És szedj Magne B6-ot, ha ideggyenge vagy!
Néha, ha "jól" összejön, kb. 5 percenként történnek hasonló sztorik...

Ottopappa 2009.04.01. 18:53:37

Elárulom, megkülönböztető jelzést nem lehet csak úgy indokolatlanul felkapcsolni, mint az amerikai filmekben, mert arról a központban is azonnal tudnak, és az illető irgalmatlanul meg lesz baszva, ha ezt teszi. Tehát a posztíró nyaljon Sósavas SünSegget...

Бабаяга 2009.04.01. 19:02:20

Az Új M0-n kék villogóval 10 év feletti opel kb 180-nal söpört végig a belsőben. Arra gondoltam, hogy tényleg nagy a baj, ha fontos emberkéinknek ilyen csotri autóval kell járni, mégs jut már mindenkinek audi. De nem értettem, hogy hová siet és miért.
Kék villogót bárhol lehet venni.

nyuszy 2009.04.01. 19:04:42

Miféle faszság a nekem és a nekik szavakat nagy betűvel kezdeni?

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.01. 19:05:40

@Ottopappa: Azért ebben nem lennék annyira biztos...
Nemrég láttam én is hasonlót, egy autópálya melletti parkolóban álltam egy darabig, egyszercsak megérkezett a mentő, 3-an kiszálltak belőle, elszivtak 2 cigit, beszélgettek és kb. 15-20 perc után szép nyugodtan beültek a mentőbe (minden előre, a vezetőfülkébe) és megkülönböztető jelzéssel elhajtottak.

i hate the police (törölt) 2009.04.01. 19:05:56

A posztoló leirása alapján tényleg nem egyértelmü,hogy,mi történt.Általánosságban viszont elmondható,hogy a mentösők jogszerüen szoktak közlekedni,szemben a rendőrökkel,ezért én a mentősőket mindig elengedem,a rendőröket pedig szinte soha..

2009.04.01. 19:06:06

@Бабаяга: Az igaz hogy sok helyen lehet beszerezni,de ha kiderül hogy a piacon vetted a románoktól,akkor nagyon megb@sznak érte.
Mellesleg a posztban szereplő autó egy OMSZ-es 1993-as évjáratú Toyota Corolla.

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.01. 19:09:46

@i hate police: Aztán majd sir a szád, hogy a kib*ott, köcsög zsaruk megbüntettek, mertnem engedted el őket. Az meg se fordult a fejedben, hogy esetleg valahova sietnek, ugye?

i hate the police (törölt) 2009.04.01. 19:13:33

@...::: Flúgos Kamionos :::...: próbálják meg..ha tényleg ,,sietnek,,milyen alapon érnek rá engem megbüntetni??

STS 2009.04.01. 19:17:00

Ahogy civilek és a rendőrök között,a mentősök közül is kikerül bőven szabályszegő,nem kell ezen meglepődni.Örülj neki,hogy ennyi és nem szivat mint a rendőrök,akik szabálytalankodnak is aztán más szemébe a szálkát keresik...

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.01. 19:18:00

@i hate police: Esetleg egy mögöttük jövő másik autóval megállitanak? Vagy felveszik videóra?
Egyes országokban pedig csinálnak ilyen ellenőrzéseket, hogy elöl megy a rendőrautó megk. jelzéssel, mögötte a "civil" rendőrautó, és kiinti azt, aki nem engedte el a kollégájukat :)

i hate the police (törölt) 2009.04.01. 19:19:11

@...::: Flúgos Kamionos :::...: viszont az tény,hogy van tényleges ,,köcsög,,/meleg/közöttük és még vállalja is

yard (törölt) 2009.04.01. 19:19:34

Na, ezért is kár volt.
" DIV-868 (csak hogy könnyebben be lehessen azonosítani a delikvenst)." A delikvens ezt le fogja sz@rni.
"Tükörben látom, hogy jön egy kocsi, rajta kék lámpával."-és villogott?
A címben meg ez áll: "Jogtalanul használta a szirénát?"
Ezek olyan szokásos zavaros történetek.
Tanuljunk már meg magyarul fogalmazni (vagy alkalmazzunk profi írót a mesékhez)
De lehet, hogy a fentiek igazak és épp átültetésre váró szervet vitt (pl. agyat a posztolónak).

i hate the police (törölt) 2009.04.01. 19:20:37

@STS: egyetértek,végre egy normális hozzászólo

vhm 2009.04.01. 19:20:56

Nem írta, hogy szirénázott-e hozzá. Mert akkor használta a megkülönböztető jelzésEIT, akkor szghet meg bizonyos szabályt. Akkor kvázi szabályosan közlekedett, ellenben a sok hülyével akit centizgetnie kellett.

Ha nem használta a szirénát, akkor szabályokat szegett és ennyi.

ui: biztos gyakorlott sofőr, nem egy egyszeri barom. abban is biztos vagyok nem veszélyeztett senkit, csak a postíró a hülye megint :D

ui2: ha használta a jelzésEIT hang+fény, akkor lehet vizsgálni, hogy indokolatlanul-e. De ez nem a közlekedők feladata. Kurvára nem. Nekik csak segíteniük kell, hogy a lehető leggyorsabban haladhasson.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.01. 19:23:52

@ddq: De, elküldte az OMSZ-nek is és Győrfi Pálnak is, ott voltak a címzettek között, velük együtt kaptuk meg mi is.

yard (törölt) 2009.04.01. 19:24:22

@GSX-R:
Ez sem igaz, nemcsak a románért b@sznak meg.:D
@Бабаяга: pedig nem gyakran teszik ki...:)(ők)
Szavazzuk meg: a posztoló 1 hónapig nem jöhet be a VI. kerületbe-mert rémhíreket terjeszt.

i hate the police (törölt) 2009.04.01. 19:26:12

@...::: Flúgos Kamionos :::...: 1,én csak itthon közlekedek autóval,külföldre repülővel megyek 2,videózni ilyen esetben ritkán szoktak..ha mégis,jobban ismerem e jsz-kat náluk és az Ügyészségen fognak kikötni a tetvek,ott majd magyarázkodhatnak

hypochloride 2009.04.01. 19:26:31

Asszem, hogy a posztoló előbb írt, mint gondolkodott volna. Vagy utánanézett volna a dolognak. Mert valóban van olyan, hogy egyedül ül a sofőr az autóban és megkülönböztető jelzést használva szeretne sietni, ha hagynák. Azért van egyedül, mert:

- éppen az orvosért megy,
- fontos és sürgős szállítmányt visz (mondjuk vért, vagy éppen átültetni való vesét).

Van ahol ilyen autót nam az OMSZ tart fenn, hanem a helyi kórház/klinika. És nagyon sokat megy.

Gontar 2009.04.01. 19:27:05

Hát... alapvetően a mentősökkel és a tűzoltókkal nekem semmi bajom. Eddig csak kultúrált ilyenekkel találkoztam a forgalomban.

Viszont... az egyéb, egészségügyhöz tartozó, kékszirénás járművek közül volt már amelyikkel meggyűlt a bajom. :-D Vérszállító. Egyirányú utca, nyomul forgalommal szemben -kékfény, sziréna NINCSEN bekapcsolva. Amikor szembetalálkozik velem kaján vigyorral felkapcsolja, és megvárja, hogy visszatolassak vagy 150 méter (neki kb. 10et kellett volna NEM előre JÖNNIE amikor megláttuk egymást, hogy nekem ne kelljen tolatnom 150et). Természetesen visszatolatok (tudom, hogy egy fasz volt a vérszállító, de nem akartam basztatni: különben meg gondoltam lehet pont akkor kapott hívást (naív vok)), erre mikor kifér mellettem ahogyan elhagy mit tesz? Lekapcsolja a kékfényt és a szirénát. :-D Tehát mégsem sietett, csak nem akart kerülni 600 métert, és gondolta egyszerűbb az egyinrányún forgalommal szembe, azt ha jön valaki akkor meg mehet a csába, neki van szirénája. :-DDD

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.01. 19:29:53

Nem értem, miért kell mindig odairni a "delikvens" rendszámát? Mindenki csinál egy listát, ahova felirja ezeket a rendszámokat, aztán ha autózik, akkó' majd kikeresi, azt' jól megszivatja, vagy mi?
Egyébként meg ezekkel az autókkal egyszerre többen járnak, attól függően, ki van épp szolgálatban, tehát nem biiztos, hogy az volt a szabálytalan /ha az volt/ akivel később találkozunk.

yard (törölt) 2009.04.01. 19:30:26

@SilentSound:
Ki az a Győrfi Pál?:
"Győrfi Pál
Országos Mentőszolgálat
gyorfi@bp.mentok.hu
Győrfi Pál
kommunikációs és PR- vezető
Országos Mentőszolgálat"
Hatásköre pedig iszonyú :))))
A posztíró még genya feljelentgető is monnyon le!

i hate the police (törölt) 2009.04.01. 19:30:32

@...::: Flúgos Kamionos :::...: 1,külföldre repülővel megyek 2,itthon ritkán videóznak ilyet,ha mégis,majd az Ügyészségen magyarázkodhatnak

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.01. 19:32:06

@i hate police: Jaaaaaj...és mi lesz, ha MO-n is fognak ilyen ellenőrzéseket csinálni? Vagy már csinálnak is, csak nem tudunk róla?
Miért is kellene magyarázkodniuk az ügyészségen?

MentalPista /Egyenesen menjetek! Ne jobbra-balra!/ 2009.04.01. 19:32:57

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Felírni? Kikeresni? Nem! Memóriából!

Felváltva könnyebben tudnak vezetni, mint egyszerre!

i hate the police (törölt) 2009.04.01. 19:35:03

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Bocs,csak 1x akartam elküldeni,de elsőre nem ment át

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.01. 19:37:08

@MentalPista /Egyenesen menjetek! Ne jobbra-balra!/: Memóriából? Naná :D

Amúgy egyik kormányoz, a másik a pedálokat nyomkodja (szigorúan kézzel) a harmadik meg ismeri a KRESZ-t :) Na most döntsd el, hogy ki volt a köcsög :DD

i hate the police (törölt) 2009.04.01. 19:37:52

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Az a konkrét esettől függ,de nyugi,mindig van vaj a fejükön

2009.04.01. 19:44:25

@SilentSound: naneee...
Képes volt ezt a levelet mindenféle utánajárás meg értelmes fogalmazás nélkül elküldeni az OMSZ-nek??

1.:A szövegből nem értetődik hogy a megkülönböztetőjelzés be volt-e kapcsolva.
2.:A szabálytalanságok listája: gyorshajtás: Hogy bizonyítja??volt nála traffi??nem.
buszsáv használata: kéklámpásoknak szabad.
szabálytalan kanyarodás: hűha,nem tette ki az indexet,ezért biztos halálbüntetést fog kapni...
3.:"nem egy tömegszerencsétlenséghez siet megmenteni 200 vérző sérültet." vérszállításról,szervátültetéseknél használatos szervek szállításáról hallott már??
Szerintem legalább röhögnek egy jót az OMSZ-nél,az illető meg leszarja.

PriceJ 2009.04.01. 20:10:08

Jesszusom! Ilyen erővel a motoros rendőr, vagy motoros mentő is önhatalmúlag használja a megkülönböztető jelzést, hiszen csak a sofőr vezeti a motort. Meg sem fordult a fejedben, hogy a sofőr maga az orvos??
Ülj le fiam, egyes!

sfdrake 2009.04.01. 20:21:59

Kedves poszíró olyanról már hallottál e hogy pl egy szivet visznek egy átültetésre várónak? Akkor pedig 1 db sofőr megy, erre kimész elé előtte maradsz ? Remélem ha rokonodnak kell valami szerv lesz valami hasonló IQ val rendelkező sofőr aki meg is állitja el is veri a sofőrt. Persze előfordulhat hoy indok nélkül, de bassza meg ne te tudd már jobban hoyg ő miért siet. Attól hoyg 1 sofőr megy még nem biztos hoyg nem sürgős a dolog.

dr. _mmm_ 2009.04.01. 20:25:15

Na pontosítok.
NEM használt megkülönböztető jelzést. A posztban csak utaltam rá, hogy az autó fel volt szerelve eme szerezettekkel is.

olvasom tovább a kommenteket..

indapass90210 2009.04.01. 20:28:08

A szavazásból kimaradt, hogy "Hüje a posztoló, és ezért tart ott az ország, ahol..."

sfdrake 2009.04.01. 20:28:55

..:: Gabesz ::..

Akkor meg szabálytalanul ment ez van sajnos bárki mehet úgy.

dr. _mmm_ 2009.04.01. 20:29:46

A levél el lett küldve az info@mentok.hu és a gyorfi.pal@mentok.hu címre is. Csak levágták a végéről.
ddq bekaphatja.....

indapass90210 2009.04.01. 20:32:04

@i hate police: kéklámpás autót nem elengedni ősi román szokás.

indapass90210 2009.04.01. 20:36:16

@..:: Gabesz ::..: Ez szexuális zaklatás ddq felé. Sőt bazmeg, garázdaság, mert úgy viselkedtél most itt a blogon, hogy megbotránkoztam! Hol lehet téged feljelenteni, kiscsikó?

Aiiaiiyo 2009.04.01. 20:37:01

@Ottopappa: LOL utaztam en mar ugy mentoben, hogy a vilagon semmi bajom nem volt (nem OMSZ volt!), es mind a harom mento szirenazva vagtatott vegig Bp-en. Azt mondtak, hogy mindig igy szoktak rendezveny utan visszamenni a bazisra leadni a kocsit, nehogy mar x ora ugyelet utan meg allni kelljen a pirosnal... Mondjuk az is igaz, hogy amikor jogosan voltam belul (ez mar OMSZ), akkor eszuk agaban nem volt szirenazni vagy barmilyen KRESZ szabalyt "megszegni", s meg a lassabbik uton is mentunk a korhazba. Na mindegy, mindenhol vannak idiotak, meg rendes fickok is.

yard (törölt) 2009.04.01. 21:10:34

Ez meg milyen szöveg? :"A posztban csak utaltam rá, hogy az autó fel volt szerelve eme szerezettekkel is." -mármint a "szerezettekkel", csakhogy én is kötekedjek:)

Bladika 2009.04.01. 21:19:31

Pozitív élmény:
kb. 10éves lehettem amikor engem vittek miközben ömlött a fejemből a vér. Üvöltött a sziréna és úgy vezetett az ipse mintha a saját élete múlna rajta.

Azzal voltam elfoglalva végig, hogy ne törjem össze magam még jobban a kanyarokban!

Miután megérkeztünk a kórházba, utána meg folyamatosan azon gondolkoztam, hogy, hogy az életbe értünk oda olyan hamar!

Negatív:
Szomszéd asszonyhoz éjszak mentőt kellett hívni, mert öngyilkos akart lenni és bevett egy doboz nyugtatót! Telefonálás után másfél órával érkeztek meg, az egyik az úgy esett ki a mentőből mintha részeg lenne, és kb. ahogy beszélt az volt benne, hogy "Mi a f@szt csesztettek ilyen későn?".

Mikor megkérdeztem, hogy mi tartott ennyi ideig azt mondta, hogy a Keletitől kellett jönniük! A vicc, hogy Törökbálintra kellett éjszak! Remélem ti is érzékelitek, a Törökbálint-Keleti közti több száz kilométer és az éjszakai dugók közti összefüggést.

Ja és slusszpoénként olyan retkes volt a részegebbnek tűnő keze, mintha árkot ástak volna!

i hate the police (törölt) 2009.04.01. 21:25:44

@Dövan: nézd,én MAGYAR vagyok,ellenben nem mimden rendőrt tartok annak.A mentőt és a tüzoltót mindig elengedem,ennyi

alte trottel 2009.04.01. 21:44:37

@i hate police:
Én meg ezzel szemben magyar vagyok. Csak így kisbetűvel, kivéve ha mondatkezdő a szó vagy személynév. Amúgy nem értem, hogyan jutottál ily korszakalkotó felfedezésre, nekem például eszembe se jutott volna. Még hogy NEM MINDEN RENDŐR MAGYAR? Az agyam most dobta le a szíjat. De most, hogy megosztottad velem ezt a nagyszerű felfedezést, igazat kell adjak neked! Ha jobban belegondolok, Hollandiában, Svédországban, de még Portugáliában sem találkoztam magyar rendőrrel.

Bár nem értem, hogy jön ide a világ rendfenntartó erőinek népi, nemzeti hovatartozása, de javaslom, hogy rendőrautóval inkább ne keresd a konfliktust. Az álmoskönyv szerin még egy rabosítással egybekötött testüregmotozási kalandtúra is lehet a következménye.

Kicsi79 2009.04.01. 22:10:14

Csak 1 halk megjegyzés, lehet, hogy már más is írta: önmagában a kék fény vagy a sziréna semmire sem jogosít! Csak együtt a kettő!

Ha a rendőr mögém jön és villogtat csak, meg sem állok, amíg meg nem szólal a sziréna is.

ibucup 2009.04.01. 22:43:10

az az autó egy ORVOSSAL ROHANT!AMENNYIBEN CSAK A KÉK VILLOGÓ MENT "CSENDES ESET" néven fuvaroztak mely a vársoban élők nyugalmát szolgálja...akin kék lámpa van az rögtön köcsög?és ha Érted mentek volna?akkor meg rohadékok mert későn érnek oda....

Bladika 2009.04.01. 23:36:19

@Kicsi79: Tévedsz! Már magában az sok mindenre jogosít, ha fent van a tetőn! Se fény, se hang, csak fent van!

Pl: mint fentebb írták, buszsáv használata!

i hate the police (törölt) 2009.04.02. 00:05:15

@alte trottel: eszetlen,azokra a rendőrőkre értettem,akik nagy bátran emberek szemét lőtték ki pl.Nyugi,kerültem már konfliktusba velük,elöszőr az Ügyészségre kerültek,majd enyhébb esetben az utcára.Én nem félek tőlük,mert mint már régebben irtam,még most sem ők a főhatalom.A mentősöket,tűzoltókat viszont tisztelem,ők tényleg értünk dolgoznak

i hate the police (törölt) 2009.04.02. 00:10:30

@Kicsi79:igazad van,ráadásul a fény és hangjelzésen kivül még egy ,,táblát,,is ,,lengetniük,,kellene,elméletileg csak igy lenne szabályos a megállitás

Mertcsak 2009.04.02. 01:01:03

@i hate police:

Gratulálok!
Majd reggelig még eldöntöm,hogy te vagy-e sötétebb vagy a post írója.

záporjózsi 2009.04.02. 08:44:51

@valami hidralika mittudomén: Hát... ja... Ettől még 23 óra akármikor lehet, hogy nem kellene végig szirénáznia az utat, mert esetleg mások aludnának, stb. A tűzoltókat hagyjuk, azokat alapvetően szeretni lehet a szirénázásukkal együtt :). A mentősök elég megértőek a lakosokkal szemben, szerintem ezt díjazni lehet, ha kéken villog az este úgyis jól látszik, ha lehet, engedjük el. A rendőr meg olyan, amilyen, azok meg szívózhatnak, jobb kerülni a fajtájukat...

"Tükörben látom, hogy jön egy kocsi, rajta kék lámpával."
Szerintem a kék lámpát a vörös kereszt előtt akkor lehet meglátni, ha villog. Szerintem elég jól össze lehet keverni a visszapillantóból bármilyen más fényhíddal vagy szóló villogóval. Ezért egyértelműen feltételezhető, hogy a villogó működött.

12Rómeó 2009.04.02. 09:42:32

A "mentőt" lopta a részeg fazon és nem tudta bekapcsolni a villogószirénát, de sietett a detox-ba.

12Rómeó 2009.04.02. 09:44:55

@Ottopappa: Mitől tudnának róla???

kovka 2009.04.02. 09:49:23

@Kicsi79: Teljesen igazad van. Annyit fűznék hozzá, h pont ézért pöccenek arra amikor valakinek elkezd sírni a szája h " Mert az a buzi rendőr már rögtön rám szirénázik mikor én nem csináltam semmit" Bazz, ez a dolga!
Bocs az OFF-ért.

PitBuli 2009.04.02. 10:49:32

Sajnos abba bele kell törődni, hogy ez egy olyan társadalom, ahol a gyengébb autós az irigysége miatt nem engedi jobban haladni a drágább/nagyobb/erősebb járműveket. De azt nem tudom elfogadni, hogy a megkülönböztető jelzést használó járművel is ugyan ezt művelitek, ez már csúcs!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.02. 11:24:22

Azért nem szirénázik, hogy ne b@ssza fel a beteg gyereked, amikor az a láztól végre álomba sírta magát 4 órai bömbölés után.

i hate the police (törölt) 2009.04.02. 14:10:46

@Unatkozik?Vegyen mosómedvét!:és tudsz gondolkodni?Nehezen hiszem,úgy látom,csak a sértegetés megy neked

_alesi_ (törölt) 2009.04.02. 14:18:43

itt pécsett is megesett, hogy a jól ismert Astra nem éppen vér vagy más, sürgős küldeményt szállított, hanem igen dekoratív hölgyet, miközben a forgalmasabb részeken a vezető igen aktívan kapcsolgatta a szirénát, nehogy sokáig kelljen ácsorogni (persze biztos doktornő volt, sürgős esethez hívták).

Ettől függetlenül mindig elengedik, mert soha nem tudni, hogy épp valakinek az életét menti-e meg. Én inkább ez utobbiban hiszek.

Vladimir Harkonnen 2009.04.04. 08:09:18

A múltkor az új 4-esen mentem. A belső sávban 100-al előzetm a külsőben haladókat, amikor beállt a s*ggembe egy Audi. Mivel nem elég gyorsan, és illő tisztelettel menekültem ki a külsőbe előle, felkapcsolta a megkülönböztető jelzést. 50-es uraság volt egyedül az autóban, mondanom se kell, hogy miután lehúzódtam, és elhaladt, kikapcsolta. Később, mivel én Gyömrőnél a balra kanyarodóba álltam be, még láttam őt a pirosnál állni a külső sorban. Közben biztos megszűnt a végveszély! Vagy csak ott már nem merte használni?

Na ezek miatt nics becsülete a megkülönböztető jelzésnek!

Tron65 2009.04.04. 08:24:50

Ráztam már mögöttem az öklét (és valószínűleg anyázott is a szájmozgásából ítélve) olyan autó sofőrje, aki kék villogóval akart letolni az útról (gondolom az árokba, mert máshol hely nemvolt). Meg olyan is, aki folyton valami sziréna félét villogtatott. Mindkettőnek (és az összes hasonlónak) üzenem: jóvolna emlékezni a vízsgán hallottakra és ha már megkülönböztető jelzést akar használni, akkor a szirénát ÉS a villogót EGYSZERRE bekapcsolni. A KÉK villogó megkülönböztető jelzésként való használata kizárólag álló jármű esetén megengedett. Erre külön vízsgát kell tenniük ráadásul.
És hogy mért emeltem ki a KÉK lámpát?
Mindössze azért, mert a mai napon (2009.04.04) aktuális KRESZ alapján megkülönböztető jelzésnek a sziréna (változó hangmagasságú hangjelző készülék) és a KÉK lámpa együttes használata számít. Kíváncsi volnék, mit szólna a rendőrségi illetékes elvtárs, ha az összes járőrautót szépen feljelentené mindenki akit igazoltatnak: szabálytalan világítóberendezés miatt (egy másik szabály szerint ugyanis a forgalmi ellenőrzést csak a kresz szabályainak megtartása mellett szabad végezni). Vagyis ha valakit PIROS lámpával (is) felszerelt (és ezt be is kapcsolja) járművelt rendőrautóval állítanak meg, az szabálytalan.
Volt már ebből balhé, akkor a tilosban ácsorgó traffipax összes büntetését voltak kénytelenek törölni ha jóltudom.

neverforget (törölt) 2009.04.04. 13:15:58

Sztem ahhoz semelyikünknek nincs joga, hogy eldöntse, hogy egy omsz-es bármilyen nagyságú kocsi indokolatlanul siet-e vagy sem. Az, h ideges közben, semmit nem jelent.

A sün 2009.04.07. 08:35:38

@Bladika:

Csak hiszed. Semmire nem jogosít. És ha lopta?

A sün 2009.04.07. 08:36:12

@Vladimir Harkonnen:

Hivni a 112, hogy lopott kocsi mögötted, szirénázik.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása