Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Veszélyes a traktorok által felhordott sár

2009.04.06. 10:11 :: SilentSound

Rendszeres olvasóink már eddig is tudták, hogy Kekecke honnan kaphatta a nevét, meg is kapta már a magáét, mint szinte mindenki, aki veszi a bátorságot, hogy emailt küldjön nekünk. Megjött a tavasz, ilyenkor a traktorosok és motorosok is előkerülnek, mindkettő miatt szívhatják is sokszor a fogukat az autósok, meg előbbiek is egymást.

Újabb problémával jelentkezem - én már csak ilyen problémás vagyok... :-) -, ez pedig a traktorok által fölhordott sár az úton.

Közeli ismerősöm traktoros, és a minap csúnyán összekaptunk, mert azt mertem mondani, hogy mindegyik megérdemelné a büntetést, amelyik felhordja a temérdek sarat az útra és ott is hagyja.

Ugye a KRESZ szabályozza, hogy a felhordott sarat le kell takarítani (KRESZ 63§ 1-2 bek.).

63. § (1) Aki a közutat vagy a közúti jelzést megrongálta, beszennyezte vagy a közútra a közlekedés biztonságát, zavartalanságát hátrányosan befolyásoló tárgyat juttatott, köteles a keletkező veszély elhárításáról gondoskodni, illetőleg ameddig az nem lehetséges, a veszélyről a közlekedés többi résztvevőjét tájékoztatni.

(2) Földútról szilárd burkolatú útra való ráhajtás előtt a járműről a rátapadt sarat - amely a szilárd burkolatú utat beszennyezheti - el kell távolítani.

Na, ez az, amit ma Magyarországon senki sem tart - és tartat! - be. Legalább is tudomásom szerint.

Én időnként motorozom. Leginkább szezonban. És valahogy nagyon utálom, amikor a kiskutya méretű görönyöket, rögöket kell kerülgetnem a főúton, vagy éppen, ha nem tudom kerülgetni azokat, akkor dobálják a járművemet, vagy horribile dictu: megcsúszok rajtuk.

Csak azért, mert a traktoros simán otthagyja, hiszen a személykocsi méretű kerekek észre sem veszik a képződött akadályt, ellenben a többi közlekedésben résztvevő...!

Ebből keletkezett egy parázs vita, és valahogy nem nagyon tudtam meggyőzni az illetőt, hogy húzza be fülét-farkát és örüljön, ha eddig nem büntették meg. És ha ez bekövetkezne, hát nem fogom sajnálni. Még azt is megkérdeztem, hogy elviselné-e a lelkiismerete, ha valaki bizonyíthatóan a miatta fölhordott és otthagyott sár miatt szenved balesetet?!

Az ő mentsége: amíg nincs szervízút, ahová a traktoros félreállhatna, hogy letakarítsa a kerekekről a sarat, amikor a földekről felhajt a főútra, addig mindenki nyaljon sót.

Szerintetek?

137 komment

Címkék: motor biztonság közlekedés autó veszélyes kresz csúszós

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aszfaltbetyar 2009.04.06. 11:46:04

@kranführer: akkor ők csak 160-nal mentek durván az teljesen természetes

ex-dr. vuk 2009.04.06. 11:48:00

A kutyaszarral a fuben pont ugyanez a helyzet.
De az utra szaro lovakkal is. Az sem jobb mint a sar.

Viszont az a kozos bennuk, hogy ezzel sem foglalkozik egy hatosag sem. "Leszarjak" ;)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.06. 11:50:10

@Pepe83:
Akkor Te is az a fajta vagy, aki beáll a motoros mögé 2-3 cm követési távot hagyva. Köszönjük, Emese.

Pepe83 (törölt) 2009.04.06. 11:54:30

@newtehen:

Nem sajnos a kocsim nem tud 240-el menni, így nem tudok 2-3 cm követési távolságot hagyni (muhaha)

Pepe83 (törölt) 2009.04.06. 12:03:59

@newtehen:

Csak egyszer és szigorúan lakó-pihenő övezetben:))

TH 2009.04.06. 12:06:14

@Pepe83: Figyelj, nézz körül egyszer a városban! A motorosok többsége beleolvad a forgalomba,mert tök normálisan mennek. Pár feltűnő van, ami üvölt és száguld.
Autópályán én sem szoktam motorost előzni, de miért előzném meg, ha ő mondjuk 150-el megy? Jó, akkor gyorshajt, de nem annyira...

Norbi 2009.04.06. 12:06:59

@newtehen: Na ebben lehet igazság...

DonnaNyányó 2009.04.06. 12:08:31

Én még életemben nem láttam motorost, aki 100 méternél többet megtett volna szabályosan. Pedig most már direkt figyelem őket és drukkolok, hogy legyen csúcsdöntés :D

Sünevő minden motoros, na.

Norbi 2009.04.06. 12:09:14

@TH: Persze, igazatok van, csak a hétvégén úgy felba**ták az agyam a sok motorosok, akik előkerültek téli álmukból, és mind (vagyis 50%-uk) Talmácsinak hiszi magát... :)

Atika!!! 2009.04.06. 12:14:22

Legalább betömik a kátyúkat :)

Pepe83 (törölt) 2009.04.06. 12:20:42

@TH:

Erről jut eszembe, hogy megjelentek a "rotyogtatós" motorosok. Egész nap rotyogtatnak a városban:))

KaPé 2009.04.06. 12:25:05

Akkor hogy van ez? A traktorosok leszarják, hogy nem szabad összesarazni az utat, a motorosok leszarják a sebességkorlátozásokat, én 1:1-nek érzem a kialakult végeredményt :-)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.04.06. 12:28:57

@Carl Lazlo, Esq.: Egyetértek. Ráadásul egy építkezésen simán megoldható lenne, hogy kihajtás előtt slaggal lemosnák a sár-por nagyját. És amíg ezt nem szokják meg a kedves építők, addig meg kedves büntetésekkel lehetne ösztönözni rá őket.

Kekeckével is egyetértek, akármennyire is strapás, azért csak le kellene szedni a sarat, szabály is van rá, meg veszélyes is. (A lassítást tanácsolóknak figyelmébe ajánlom, hogy lassan is meg lehet csúszni, csak legfeljebb nem hal bele, de a kár attól még kár, amit a másik hanyagsága okozott.)

Silverf@x 2009.04.06. 12:32:36

Szerintem nem a traktorokkal van a fő gond, hanem a földszállító teherautókkal... mert ugye a földet mindig mozgatni kell... és mennek, mint az állat és telemegy a pofám a porral.
Amúgy meg hétvégén minden marha előkerült, motoros-autós mazsola egyaránt...

Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.06. 12:37:20

Most akkor tényleg addíg nem lesz béke amíg le nem aszfaltozzák az szántóföldeket is? Csak mert annyira kafa azon motorozni :)

Enni fontosabb vagy motorozni?

biohazard 2009.04.06. 12:38:12

@Pepe83: ahol Te beragadsz egy hetvennel haladó kaimion mögött, ott egy motoros lazán elmegy. A motoros nem azért halad gyorsabban, mert gyorsan megy, hanem mert szinte bárhol tud előzni.

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2009.04.06. 12:39:09

másodikán a 22-es úton valaki söprögette a felhordott dzsuvát... persze a hatékonyságot nem láttam, de megtörtént... bárcsak mindig.

blogsámán 2009.04.06. 12:43:21

A postoló traktoros ismerősének üzenem, hogy a szervízút hiánya, mint kifogás, egy fasság.
A legtöbb helyen az országútra való felhajtásnál van a földútnak egy leaszfaltozott része, ahol egy jármű tökéletsen meg tud állni azzal a szándékkal, hogy a sofőr ledobálja a kerekeiről a sarat.
Városi építkezéseknél szintén meg lehetne oldani a problémát, mert ott viszont van víz és slag, ergo le lehetne csapatni vele a kerekeket és az utat is. Az egész csak hozzáállás kérdése, és ez az amiben nem vagyunk a TOP-ON.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.04.06. 12:46:46

@Pepe83: Ez ugye nem komoly ?! Két határral odébb, köteles FIZIKAILAG megoldani a dolgot a traktoros.
Van pár méter aszfalt lekötés, azon megáll, és ott letisztítja.
A motorost sem kérdezik meg, hogy miként oldja meg, hogy a (ne adj Isten) esőben hogyan marad életben a felhordott sáron... meg kell oldania.

rds 2009.04.06. 12:49:39

Gyakran előkerül itt, hogy a motorosok a hibásak, ők nem tartják be a szabályokat, haljon meg mind stb. Pl. Pepe83, Norbi.

Ehhez képest a statisztikák szerint a személyi sérüléssel járó balesetek többségét személyautók - itt is - hőzöngő sofőrjei okozzák (64%), majd jönnek a teherautók, gyalogosok, kerékpárok, segédmotorosok. Csak ezután a motorosok.

A buszosok után a motorosok (4%-ban felelősek) a legbiztonságosabban közlekedők.

Én is tudom, hogy autóból több van, mint motorból, de a 64 - 4 arányból még ezzel együtt sem jön ki, hogy a fantasztikus autóvezetőkhöz képest a motorosok állatok.

üdv.

Pepe83 (törölt) 2009.04.06. 12:50:02

@kutya_zzr:

Tedd a szívedre a kezed és mondd:
Esküszöm, ha én traktoros leszek, minden alkalommal, mikor kihajtok a betonútra, megtisztítom a kerekem a rátapadt sártól.

Ha megtetted, akkor esküszegő vagy:)))))

indapasssucks 2009.04.06. 12:52:03

Motorozom, de nem hiszem, hogy a helyzet változna, amíg a traktoros nem lesz érdekelt benne. Miért pont ő tartaná be a szabályokat?

Hosszú út vezet oda, hogy a gazdaságokban legyen annyi jó minőségű út, hogy a sár nagy része ott rázódjon le, szóval a következő száz évben figyelni kell a mellékutakon, amikor mocizol.

Pepe83 (törölt) 2009.04.06. 12:52:54

@rds:

Kikérem magamnak:))))
Mikor írtam, hogy haljon meg minden motoros???????????
Gyorsan mennek, ahogy én is szoktam kocsival. Ennyi. Nem haragszom rájuk egyáltalán.

Dorombolo 2009.04.06. 12:56:18

1.)
@kranführer: HAB-681 hahahhah :-) a szomszéd!!!!

2.) Bp.nyócker, Corvin projekt építése: Az építkezésről az Üllői útra kihajtó teherkocsikat a rendőrök rendszeresen ellenőrzik és - néha - büntetik is a sárfelhordás miatt. Joggal. Mondjuk itt a rendszeres és rendes stau miatt nem nagyon van lehetőség nagy sebességre, de a sárból előbb-utóbb por lesz, és azt se kívánom senkinek..

KopaszMercis 2009.04.06. 12:56:57

Addig orulj amig a bunko paraszt nem tuntetni jon a lamborghini traktorjaval hogy adjunk neki penzt mert o tulsagosan balfasz ahhoz, hogy onmagat es csaladjat eltartsa.

Persz a Lamborghinivel tuntetni alap!

rds 2009.04.06. 12:58:14

Pepe83:

:)

Te az "ők nem tartják be a szabályokat" toposzt hangoztattad, lásd lent.


Pepe83 2009.04.06. 11:15:34

@newtehen:

"Hála istennek nem minden motoros gyorshajtó"

Ez a hét vicce:))))
Őszintén szólva első rendszám nélkül én is ugyan ezt tenném:))

Pepe83 (törölt) 2009.04.06. 13:02:54

@rds:

De én sem, ezért mondhatom:))))

l. 2009.04.06. 13:04:31

Errefelé még van olyan földút ami az aszfaltozott főút előtt macskakövekkel van kirakva jónéhány méteren hogy a traktorokról lejöjjön a dzsuva. A "régiek" még tudták.
Mostanában nem láttam ilyet, bár biztos van még itt ott.

Silverf@x 2009.04.06. 13:06:35

Szerintem a traktorosok egyszerűen hagyjanak fel az egésszel és mindenki oldja meg a kajáját, ahogy tudja.

MP 2009.04.06. 13:06:36

A felhordott sár valóban probléma de sajnos a motorosok többsége is.

Bladika 2009.04.06. 13:06:38

Nem tudom mit sírtok megint! Megint csak a rinyálás!

Legalább betömik a sárral a kátyúkat! :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.04.06. 13:11:38

@TH: Nekem a sebességkorlát alatt hajtó motorosok tűnnek fel... ez a ritka, ez a feltűnő! :)

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.04.06. 13:12:25

Most mi a gond a motorosokkal? Álljanak meg ők és takarítsák le más sz.rát? Bazz, 10 milkás támogatást felveszik a traktorokra, de a szabályokat már nem tartják be. Egyébként itt is ez a téma:
traktorozz.blog.hu

Manyizga (törölt) 2009.04.06. 13:12:44

Mifelénk meg lovak potyadékát is kerülgetnem kell bringával...

Majd ha látom, hogy a rendőr megbünteti a lovaskocsi hajtóját egy ilyen bioszennyezés után, akkor elhiszem, hogy kezd rend lenni. Csakhát ahhoz fél a rendőr, mert közel kell menni a lovakhoz... :)

vilska 2009.04.06. 13:13:20

az elmúlt héten győrben, az egyik építkezésről fordult ki egy bazinagy teherautó köbméter sáros kerekekkel az útra felhordva azt, majd amikor visszafelé mentem egy munkás az építkezésről szépen az útszéle felé söprögette a sárdarabokat. van aki azért figyelrá.

Silverf@x 2009.04.06. 13:15:47

Esztergomban 1 évig építették a város közepén a mélygarázst és egy sártenger volt az egész város.. nem túlzás, az egész város.

Ez az ország pontosan azt kapja, amit megérdemel, és ezt sok hozzászólás alátámasztja.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.04.06. 13:40:08

@newtehen: az enyémben is beszélhetsz! Nem gondoltam volna, hogy egyedül vagyok a problémával, de igen jól esik, hogy jól számítottam...

Joooe 2009.04.06. 13:42:24

Ez a szabály is olyan mint a sebességhatár... elképzelhetetlen, hogy normális emberek precízen betartsák, hacsak nem alkalmaznak terrorszerű ellnőrzést (mint a telepített trafipaxok)

Amúgy hülyeség, ha valaki a felhordott sár miatt balesetezik, az tutti valójában nem a sár miatt van, hanem mert nem figyelt oda... Akadály bárhogy kerülhet az úttestre...

Egu 2009.04.06. 13:45:11

Sztavrosz, még ilyen hülye kérdést ("Enni fontosabb vagy motorozni?")...

Egyértelmű a válasz: motorozni.:DDDD

Tehát kérnék JÓ MINŐSÉGŰ aszfaltot minden szántóföld helyére! (Olyat ebben az országban úgysem tudnak csinálni, azaz marad a szántóföld)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.06. 13:53:37

@Pepe83:
És ha egy mentő autó csúszik ki rajta, aki egy betört fejű terhes nőt szállít? :-P

TH 2009.04.06. 13:55:43

@newtehen: Kínai porcelán is van a mentőben?

Egu 2009.04.06. 13:56:08

newtehen: betört fejű terhes nőt szállító mentő nem csúszhat meg, semmin sem! :DDD

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.04.06. 13:56:44

@Joooe: Szerintem meg ez a hülyeség. Simán keresztbe lehet állni a váratlan sáros úttól.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.06. 14:00:59

@TH:
Az nincs, de robbanószer simán lehet, amitől kigyulladhat az erdő. :-)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.06. 14:03:04

Arról nem is beszélek, hoyg mi van akkor, ha pont egy gyerekeket szállító busznak megy neki, aki emiatt elsodor egy nyugdíjas találkozót?

newdawn 2009.04.06. 14:08:06

Én nem értem mit kell minden hülyeséget idekeverni, hogy a motoros gyorsan hajt, meg hogy a mentő megcsúszik...A dolog arról szól, hogy LE KELL PUCOLNI! Nem az a kérdés, hogy miért, vagy kinek a védelmére, hanem egyszerűen csak le kell takarítani a mocskot, amit felvittél az úttestre...miért kell minden baromsággal ellenérvelni állandóan?
Az ország meg azért tart itt, mert kevés a sün...tehát...:)

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.04.06. 14:10:12

@indapasssucks: sajna, amiről én beszéltem - és vitatkoztam miatta - főút a javából... :-(

TH 2009.04.06. 14:12:52

@newdawn: hülyeség megindokolni, hogy egy szabály miért fontos? hát nem tudom...

vwxyz (törölt) 2009.04.06. 14:12:56

@rds: "a statisztikák szerint a személyi sérüléssel járó balesetek többségét személyautók - itt is - hőzöngő sofőrjei okozzák (64%), majd jönnek a teherautók, gyalogosok, kerékpárok, segédmotorosok. Csak ezután a motorosok.
A buszosok után a motorosok (4%-ban felelősek) a legbiztonságosabban közlekedők."

Majd nézd meg ugyanezt az összes jármű által összesen megtett távolság arányában.

Szerinted miért ilyen drágák a motor cascók? www.vezess.hu/hirek/motorra_draga_casco/17828/

Reggie 2009.04.06. 14:16:54

Ha tuntetni van idejuk a traktorosoknak akkor kereket pucolni is.

rds 2009.04.06. 14:22:09

vwxyz:

szerintem azért, mert sokkal sérülékenyebb a motor.

pl. mert két keréken van, és ha eldől, már párszázezer a károd.

aszfaltbetyar 2009.04.06. 14:24:41

Egy valamivel nagyon nem foglalkoztok..

Mi van azokkal a rókákkal, szarvassal, vaddisznóval akik a motoros alá csúsznak a sáron?

azért ismerjük be akár motoros akár autós aki nem vesz észre egy sárkupacot a betonon az egy szénaszállító szekérbe is belemegy... kicsit körültekintőbben kellene vezetni

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.04.06. 14:26:41

@vwxyz: nyugi, csak itthon az... a gondolkodást/számolást ismerő nyugati államokban, arányaiban teljesen más a helyzet.

( amúgy meg az EGÉSZ okfejtésed tök hibás... ha a motorosok mint baleset OKOZÓ tényezők lennének valóban, akkor a KÖTELEZŐJÜK lenne magas, nem a cascojuk ! Az pedig havi párszáz forint: nem véletlenül. )

vwxyz (törölt) 2009.04.06. 14:33:24

@kutya_zzr: "csak itthon az... a gondolkodást/számolást ismerő nyugati államokban, arányaiban teljesen más a helyzet."

Mutatnál erre konkrét példát? Mert nekem például német és osztrák biztosítósok az ellenkezőjét mondták.


"amúgy meg az EGÉSZ okfejtésed tök hibás... ha a motorosok mint baleset OKOZÓ tényezők lennének valóban, akkor a KÖTELEZŐJÜK lenne magas, nem a cascojuk !"

Ezt azért gondold végig még egyszer!

TH 2009.04.06. 14:35:38

@vwxyz: hmmm...ha sok balesetet okozol, akkor magas a köteleződ. Egyúttal viszont a Casco is, mert ritka, hogy csak a másik jármű törjön...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.04.06. 14:36:33

@aszfaltbetyar: esküszöm te nem vagy magadnál. Tudod hogy miért is veszélyes az esős időben, kenőszappan állagúvá váló sár az úton ? Az autónak 4-5 elemcsere. A motorosnak az élete...

aszfaltbetyar 2009.04.06. 14:41:47

@kutya_zzr: lassíts ennyi.. ha ennyi eszed nincs akkor csúszkálj... nem mond már hogy minden traktor egy hajtűkanyarban hajt az útra, vagy valami beláthatatlan útszakaszon mert akkor beszarok éps megcsúszok rajta...
vannak ebben az országban ennél nagyobb problémák is (persze azért sünt az összes traktorosnak)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.06. 14:43:54

"Csak azért, mert a traktoros simán otthagyja, hiszen a személykocsi méretű kerekek észre sem veszik a képződött akadályt, ellenben a többi közlekedésben résztvevő...!"
Azért ha már kiskutya méretű akkor észreveszi az autó is...

Amúgy nem is tudtam hogy le kell takarítani.

Jannni 2009.04.06. 14:44:39

Jogilag rendezve van ez nálunk valahogy –ha bepiszkoltad az utat, takarítsd is le! Csakhogy mint minden más egyébnek, ennek sincs foganatja. Nálunk inkább a sok beszéd a jellemző és a kevés cselekedet. Tudjátok miért ? mert a rendőr nem autózhat, gyalog meg messze van a sáros út a várostól. Ez hagyján, mert ha éppen arra jár se veszi észre, mert több vele a papírmunka, mint a haszna. Egyébként is: hogy bizonyítja be, hogy nem a piros traktor, hanem a sárga vitte fel a sarat, vagy éppen a fatolvaj. Meg ki az, aki veszi a fáradtságot, hogy telefonál a legközelebbi rendőrnek, vagy közútkezelőnek, ha sárbuckát lát az úton? Ki várja meg a rendőrt, ha szemével látta a kék traktort sarat felhordani az útra?
A nagy baj itt van. Nem csak a sárfelhordó a trehány, hanem a sarat látók zöme is. Hőzöngeni lehet, de a kérdés: Te mit teszel a sáros út megszüntetése érdekében?
Bezzeg Szlovákoknál tudjátok ez hogy működik? Ott fél a trakroros a sárfelhordástól, nagyon fél. Mert úgy megbüntetik, hogy a füle kétfelé áll. Vagy nem megy be a sárba, vagy takarít. Mert ott van nála a lapát is és a seprő is. Az nélkül el se indul sehova. Mert ott a rendőr ha sarat lát az úton, elkezd kérdezősködni, az esetek többségében kideríti a bűnöst (persze ott takarítanak). Az emberek pedig tudják, hogy senkinek sincs joga a sarat felhordani az úttestre trehányságból, mert annak ők isszák meg a levét. Tehát feljelentik a trehányt, és büntetést is kap, emlékezeteset.
Mi meg megérdemeljük a saras úttestet, mert nem teszünk ellene semmit. Úgy kell nekünk.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.04.06. 14:46:17

@vwxyz: mit is kéne végig gondolnom? Casco - arra kötöd (jellemzően) hogy a saját magadat érintő, magadnak önhibából ártó dolgaidat fizesse.
kfb: azért fizeted, hogy ha OKOZOL balesetet egy másik személynek, akkor megtérítse helyetted.
Ha sok balesetet okoznának a motorosok, akkor ez a díj lenne az első, amiben meglátszana.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.04.06. 14:46:27

@ColT: ott van: a többi résztvevőbe beleszámít az autó is. Nem gondoltam, hogy ez nem egyértelmű.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.04.06. 14:48:53

@aszfaltbetyar: nem lassítás kérdése, de mondom: hiába magyarázom, amíg nem éled át. Egy folyékony agyagos fehér aszfalt, olyan mint a letaposott hó. Ezen az autó (ha LASSÍTASZ) elfordul szépen, 90 helyett, mondjuk 30-cal.
A motor 30-nál irányíthatatlan vastömegként csúszik benne... nem véletlen, hogy télen a hóban nem LASSAN motoroznak a gyerekek, hanem leginkább sehogy... és nem a hideg miatt.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.04.06. 14:50:08

@Pepe83: esküszöm, ha én traktoros leszek...ööö...mindig Johnny Cash fog szólni az öreg JohnDeere-ben :))))))))

PR32 (törölt) 2009.04.06. 14:56:56

én hétvégén nagyon-nagyon dulván összerobogóztam a közelben lévő víztározó partján a földutat. most elképzelem, ahogy megy ott vmi szegény traktoros, azt' a 82' kerekét megvezeti az általam elkövetett barázda. Azt' mondjuk leborul a ganyé a pótkocsiról.

jaaajjj, anyám, mit tettem!

aszfaltbetyar 2009.04.06. 14:58:52

@kutya_zzr: nem szoktam motorozni autóval járok de én nem a sártengerben szoktam a fékbe taposni hanem előtte :) de most komolyan úgy csináltok mintha minden nap esne az eső és minden 100 méteren kikanyarodna egy traktor... engem inkább zavarnak a kátyúk vagy azok a nyomvonalak amelyeken a motorosok nem is tudom hogy váltanak sávot mert a leültett autóval még én sem nagyon merek

PR32 (törölt) 2009.04.06. 15:01:13

@PR32: 82' = 82-es (MTZ)
mea culpa.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.04.06. 15:07:34

@Jannni: nagyon jó a gondolatmenet. Ennél a konkrét esetnél leragadva: egy tanya van a város után úgy 1,5 km-re, ahol igen sok gép (zömmel 30 millás, khm.) van munkára fogva. Ezek szennyezik az utat. A tanya után már tiszta az út.
Elég egyértelműen onnan kanyarodnak a sárnyomok. Az út két oldalán lévő földterület is ehhez a tanyához tartozik.
Én már évekkel ezelőtt is szólni akartam a szerveknek, de mert nem szeretem őket, nem tettem.
Most meg már nem is tehetem, mert válás lenne belőle...

vwxyz (törölt) 2009.04.06. 15:23:32

@kutya_zzr: Ennél azért egy kicsit mélyebben gondold át.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.06. 15:24:07

@Jannni:
Az a rendőr igazán megkérdezhetné, hogy ki sarazta össze az utat akkor is, amikor megy ki a 30-as táblához trafizni. Hogy nem teszi? Igen, egyszerűbb fiatal 40 kilós lányokat megb@ni a biztonsági öv miatt, a traktoros még lehet, hogy el is ássa valahol a szántóföld szélén....

TH 2009.04.06. 15:29:22

@newtehen: biztonsági öv miatt csak büntessen is! Ha esetleg a következő sárfelhordáson lecsúszik a kocsi, neki egy fának, nem mindegy, hogy élve szedik ki a csajt, vagy órákig kell a cafatokat szedegetni...

TH 2009.04.06. 15:33:42

@newtehen: ja, hogy úgy...na de megerőszakolni egy csajt mókásabb, mint dolgozni valamit. :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.06. 15:34:56

@TH:
Hát, igen. Választhatsz, hogy Te rakod meg a csajt, vagy téged rak meg egy traktoros.. :P

aszfaltbetyar 2009.04.06. 15:36:30

@newtehen: ezt a zsanettet már csak én nem erőszakoltam meg

aszfaltbetyar 2009.04.06. 15:42:52

azért jó látni hogy a szakértők szakértőjének is van szakértője

Littlejohn 2009.04.06. 15:42:53

Szóljatok Demszkynek....... Ő kirakatta Pestre a Traktorral behajtani tilosokat.....
Tegyük át őket a szántóföldek mellé.
Tehát: "szántóföldről kihajtani tilos"
Éljenek az antigravitációs traktorok.... :-)

aszfaltbetyar 2009.04.06. 15:47:24

@Littlejohn: esetleg egy táblát amin egy ember motort tol.. úgyis táblás nép vagyunk, egyszerűbb kirakni egy 30-as táblát úthibákkal mint megcsinálni az utat.. sőőőőt! Mindjárt lehet oda trafit is rakni és visszajön a tábla ára is

Lehet a következő postot én írom a szemétégető mögötti úton kivilágítatlanul átszaladgáló *urvákról :)

eRobi 2009.04.06. 15:53:27

Hát én összefosom a bokám. Itt mindenki hibás, az autós, a mentős, a motoros, meg a kisnyúl is. Nem kéne összevissza kenni a szart. Mi az, hogy ha sarat látok, akkor lassítsak? Ez egy kényszerű következmény, nem megoldás! Ez pont olyan, mint egy-két éve valamelyik (nemtom melyik)okos politikus mondta a kátyúkkal kapcsolatosan: "Nem olyan nagyok azok a kátyúk! Csak lassabban köll menni, oszt nem sérül az ótó!"
Hát az ilyen faszparasztnak a k..va anyját!
U.i.: Nem minden motoros, nem minden traktoros, és nem minden autós seggfej. Csak a többség.

aszfaltbetyar 2009.04.06. 15:57:47

@eRobi: magad miatt lassíts !!! de ezzel a felfogásal menj végig 70-el a kátyús úton mert éncsakazértisnemlassítok... gondol te sem az az ember vagy aki gyalogsági ásóval és cirokseprűvel, vagy 3 zsák betonnal szaladgál az utakon.. mert én sem

Az útkezelők szétlopkodják a pénzt ezen Te nem segítesz azzal hogy fékezés nélkül belemész egy sártengerbe

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.06. 16:11:27

@A sün:
A megerőszakolásra? :) Bármelyik körzeti meghízott szívesen megteszi. :P

eRobi 2009.04.06. 16:19:57

@aszfaltbetyar:
Lassítani fogok, mert muszáj. Nem akarom tönkretenni az autómat/motoromat/saját testi épségemet. Csak azt akartam mondani, hogy mindenki a másikra akarja kenni a felelősséget, ami nem helyes. És ne azzal oldjuk meg a problémát, hogy 30-cal megyünk mindenhol, mert sehol sem alkalmas az út nagyobb sebességre. A traktoros takarítson, a közútkezelő tartsa karban az utat, a közlekedők meg közlekedjenek normálisan.
Písz.

ganyager 2009.04.06. 20:13:15

Ez tök olyan "leírt" szabály, mint a mozgássérült parkolókártya használata!

- Traktoros: - Bizonyitsd be hogy az ő tarakeszáról esett le a sár ami az uton van.

- Mozgássérült parkoló használója: - Bizonyitsd be hogy ő indokolatlanúl használja!


- Tanúlság!!! - Mindkettőnél elegendő bizonyiték lenne, ha az eseményt felbvenné kamerával, / fényképezővel most ez tök mindegy hogy mivel!

- De könyörgöm ez hol és mikor megoldható?????? HMM!

- Én ezzel a dologgal úgy vagyok, mint a balesetnél összetört szélvédővel. - Az összetört szélvédő darabokat nem lehet ott hagyni az uton. (legrosszabb esetben tüzoltokkal takarittatják fel ha másképp nem megoldható)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.07. 02:09:50

@Norbi: dobálják is el a vasat rendesen... Fél év rutinkiesés nem tűnik fel nekik. És tényleg sok lett a Talma klón :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.07. 02:15:30

@Silverf@x: a szigeten még most is építik, hogy nyúljon meg a nyakuk... A belvárosi részen viszont végre visszaadták a főút másik sávját (a kettőből). Ja, persze bankokat építettek...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.07. 02:19:52

@kekecke: parasztlyányt vettél el tán? :D

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.04.07. 08:16:26

@KuKori: vicces. Még nem derült ki számodra, hogy a történetben én vagyok a NŐ?!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.07. 09:42:24

@KuKori:
Igen, szerencsére a motorosoknál elég gyors a természetes szelekció. Nyárra már lehet motorozni rendesen, addigra kihullik a férgese. :-P

footmaniac 2009.04.07. 09:47:29

Nem csak a motorosokat zavarja az útra felhordott sár, hanem az autósokat is. Mifelénk ez sajnos nagy probléma, rengeteg út össze van b...-va, mert pár tapló nem képes lepucolni a kerekeit, más meg szálljon el rajta. Főleg az tud vicces lenni, mikor beláthatatlan kanyarban van a sár az úton és még meg is ázik. Amúgy meg ha frissen lemosom az autómat, akkor is zavar, mert egyből piszkos lesz a sártól az autó, erről ennyit, még ha nem is veszélyes.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.07. 14:57:05

Én azt nem értem ebben az egészben, hogy miért utálja a nagy többség jobban a motorosokat, mint azt a bunkó parasztot, amelyik sáros kerékkel megy az útra?

Nem az Isten küldi a traktorost az útra, hogy azzal büntesse az autóst-motorost.
Vagy, ha igen, monnyon le!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.07. 15:11:41

@kolbászoszsömle: Én nem utálom őket egyáltalán = még bajom se volt velük, a tükrömet se akarták lerúgni és rá se vágtak a hátsó szélvédőmre. Közlekedési kultúra és odafigyelés kérdése. Ja: NEM motorozok.

A felhordott sár pedig igenis veszélyes az autósra is, mert ha elkezd esni az eső, rögtön jégpályákkal vetekedő síkosság az eredménye. És azt egyik-másik debil kommentelő sem gondolhatta komolyan (ahogy a yard sem, csak hát így nekik egyszerűbb...), hogy minden sarkon erre kell számítanom és 40-nel döcögni a főúton!

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.04.07. 15:58:16

@KuKori: tegnap folytattuk a vitát - felerősödtem a kommentektől - és megkaptam azt, hogy azok, akik balesetet szenvedtek az otthagyott sár miatt, azok tutira gyorshajtottak... :-(

ttt59 2009.10.24. 09:05:05

..hát mindez ősszel éppen annyira gond, szerintem...Kettesgolf! Nagyon egyetértek veled!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása