Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A forgalmival is lehúz az állam

2009.04.07. 11:25 :: SilentSound

Sok honfitársunkkal együtt Gábor is belelépett a magyarországi bürokratizmus szippantóskocsit soha nem látott pöcegödrébe. Íme egy újabb példa arra, hogy különösebb szolgáltatás nélkül hogyan húznak le egy újabb bőrt az autósról, aki mi mást is tehetne, fizet.

Van egy Fiat Punto gépkocsim. 2002-ben vásároltam, használtan. Tavaly novemberben az esedékes műszaki vizsgára vittem, ami sikeres is volt.

Amikor mentem a kocsiért, a vizsgáztató állomáson a kezembe nyomták a kulcsokat, a forgalmit, valamint egy A4-es papírt. Kérdeztem, hogy mi ez a papír? Közölték, hogy ezzel kell bemennem az ocsmányirodába, és ez alapján fogják kiállítani az új forgalmit, merthogy a régi betelt.

Mármint betelt az a része, ahova a vizsgamatricák kerülnek. Ez a 2002-ben kiállított forgalmi olyan volt, hogy mindössze 3 rublika állt rendelkezésre erre a célra, éa az is a lap közepétől kezdődött.

Megrögzött idealista lévén gondoltam, megoldom én, majd megkérem az okmányiroda kedves munkatársait, hogy ugyanmár ne kelljen 6000.- Ft-ért új forgalmit csinálnom, hiszen a következő szelvénynek az a címe, hogy "Hivatalos feljegyzések". És mivel ez a rovat teljesen üres volt, gondoltam a hivatalos feljegyzés kategóriába simán belefér egy műszaki vizsga.

Eddig az elmélet, lássuk a gyakorlatot:

Hétfő reggel az okmáyirodában kezdek. Párszor már jártam ott, tuti emlékeznek is rám, mert ritkán zajlott az ügy flottul. Tehát kisablak kinyílik. Személyi, forgalmi, és az az ánégyes ablakon bead.

Hang bentről: 6000.- Ft, plusz a matrica ára, nem emlékszem, 4-500 Ft.

Mondom, ne már! Ragassza csak ide az alant levő üres harmadra, ne kelljen már új forgalmit csinálni. Egyszerűen nem értettem, mi szükség van engem 6000-re bűntetni, csak azért, mert valamely okos ember, aki az adómból arra kapja a fizetését, hogy forgalmit tervezzen, nem gondolta, hogy valakinek 6 évnél tovább megmarad az autója (3 vizsga x 2 év = 6). Világos, hogy rájöttek, hogy pöcsök voltak, mert az újabb kivitelű forgalmin már 6 kocka van erre a célra ugyanazon a területen.

Nem hagytam el a forgalmit, nem lopták el, nem adtam el semmit, nem vettem semmit, még csak egy szamárfül sem volt rajta, de ki kell cserélni. Krvára fájt az az indokolatlan 6 ropi. Megkérdeztem, hogy ha ez nem, akkor mi számít hivatalos feljegyzésnek, és ha a lapnak az a része nem használható, akkor minek cipeltették velem 6 éven keresztül. Több százezer kilométeren volt hűséges útitársam a "hivatalos feljegyzések" rovat, és most, mikor kapóra jönne, dobhatom a kukába.

Ez senkit nem hatott meg, papírok visszaadva, ablak becsuk. Az ember, ha élni akar, ki kell, hogy fizesse ezeket a sarcokat, ígyhát kopogtam, és közöltem, hogy szeretném kicserélni a forgalmit, mert szeretem az új papír szagát. Két csekket a kezembe nyomtak, kocogjak át vele a postára, majd fáradjak vissza. Persze esett az eső, mindegy. Postán a csekkes ablaknál 6 nyugdíjas forma állt sorba. Beálltam.

Érdekes megfigyelés, de ha beállok egy hosszú sor végére, általában mögém már senki sem áll, sokszor úgy kerülök sorra, hogy akkor már egyedül vagyok ott. 20 perc, már csak egyvalaki van előttem (mögöttem senki). Ránézek a csekkre, látom, tök üres, a kisasszony csak annyit kanyarított rá, hogy 6000.

Hát én még ilyen kutyát nem bsztam. Úgy gondolom, adminisztrációs költségként szedik be a lóvét, és az adminisztráció számomra azt jelenti, hogy előállítják és kitöltik a papírokat, még a csekket is. Pont azt a papírt, ami éppen az önmaga előállításának a kifizethetőségének a céljából létezik.

Mindegy, kértem egy tollat, és leültem kitölteni, egy perc az egész. Mire visszaálltam a sorba, megint 4-5-en álltak. Vissza a tokmányirodába. Csekk bead, új forgalmi, plusz vizsgamatrica ablakon kiad. Viszlát.

A matricát beraktam a forgalmiba, nem ragasztottam fel, mivel egyfelől kretyás volt a rendszám (lehet beszólni) és nem volt éppen kéznél hígító sem.

 Azóta többször megállítottak a rendőrök Bp-en, pont a matrica hiánya miatt. Kérdezték, miért nincs felragasztva. Mondom, azért, mert akinek a dolga lett volna, nem csinálta meg, én meg nem tudom, hogy kell. (tényleg nem tudtam, és korábban a zöldkártyamatricát is rosszul ragasztottam fel).

Pedig 6500 ft-ba beleférhetne, hogy felragasztják, ugyanennyiért máshol akár le is sz*pják az embert.

Mindegy, a matricát tiltakozásképpen azóta sem ragasztottam fel.

158 komment

Címkék: autó sztereotípia lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

deak.atti 2009.04.07. 12:31:27

@Pepe83:

Oké. Minden másra ott a MasterCard ... ;-)

Végül is lehet, hogy igazatok van. Ha ÚJAT adnak, még nem is morgok. De nem azt adtak. Csak ez a bajom. De igaz: ennyit akár meg is érhetett a dolog.

Scribent 2009.04.07. 12:32:31

Van olyan okmányiroda, ahol sorszámot is kell kérni. Aztán kap az ember egy időpontot napra, órára, percre pontosat. Cca. 30 nappal későbbi időpontra.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.04.07. 12:36:38

ugyanennyiért máshol le is szopják az embert


ez naaaagyon tetszett :)))))))

Zsola777 2009.04.07. 12:36:40

Az miért nem derült ki, hogy melyik okmányirodáról van szó? Mert ott nem végzik a munkájukat, a plakettet igenis nekik kell felragasztaniuk: vagy lemennek az autódhoz, vagy felkérik a _tiszta_ rendszámot. Ha nem, és megvág a rendőr, nos az a te lúzerséged. Menj vissza, és kérd meg őket a ragasztásra.

Én is most csináltattam, hasonló papíros rendszerrel (néztétek, hogy vízjeles az A4-es papír is?), és semmi kifogásom az új papír ellen. 6x2=12 évre jó, ennyit megér egy biztonsági papír és a munka.
Minden flottul és simán ment, még kedvesek is voltak a hölgyek. Helyszín: Göd.

rattenfanger 2009.04.07. 12:36:52

@TH: Pénzt beszedni jó. Viszont milyen már, hogy hasztnáltautó hírekben van aki extraként tünteti fel a törzskönyvet :)

TH 2009.04.07. 12:37:53

@rattenfanger: hát legalább olyan extra, mint a slusszkulcs. :)

aszfaltbetyar 2009.04.07. 12:38:37

@Scribent: azért vannak még eldugott kevesek által ismert vagy használt okmányirodák érdemes ismerősöknél körbekérdezni

első átírásomnál 2 olyan irodában is voltam ahol mindennel foglalkoznak csak autóval nem aztán beestem zárás előtt pár perccel a XIII. kerületi autóklubban lévő okmányirodában, ahol még azt is megvárták hogy befizessem a csekket és zárás után kaptam a forgalmit

]{udarauszkasz 2009.04.07. 12:39:27

ha 2 heten belul kell atiratni, akkor miert 30 nappal kesobbre?

laja321 2009.04.07. 12:42:08

Na és a kártya jogsi? Lejár az orvosid, elmész a dokohoz némi készpénzért kapsz egy igazolást, aztán ocsmányiroda és 4000-ér új kártya jogsi, merthogy már nemlehet az orvosit igyzolni a lejárt jogsin mint az átkosban!?

TH 2009.04.07. 12:43:15

@laja321: nagyon érdekes dolog, hogy ezekért fizetned kell. úgy értem, nem te szeretnél új jogsit, hanem lejár, és kötelező megújítani, ha vezetni akarsz...persze vezetni nem kötelező, tehát ez még OK...
de a személyi? Azt nem mondhatod, hogy nem akarsz személyit sem...és azért is fizetni kell...

histar007 2009.04.07. 12:43:33

Okmányiroda, remek találmány lenne. Csak a bürokráci fertőzte meg. Egyátalán, mi kerül 6 ropiba egy forgalmiban? A nejlon tok vagy a papíros benne? Vagy az okmányiroda eltartása?
És egyátalán? Mennyi pénz folyik be állambácsihoz csak az ilyen adminisztratív költségekből? Mert ha kiderül, hogy csak azért ennyi, hogy az apparátust eltartsuk... Kaffka.

Ennél tényleg csak az szebb, amikor bevezetik a fizetős parkolást
és a bevételekből tartják fenn a díjfizető rendszert. Akkor ennek
mi az értelme? Valaki biztos jól jár. De máshol ezt lopásnak hívják, és a törvény bünteti.

hulyemagyar 2009.04.07. 12:45:47

]{udarauszkasz 2009.04.07. 12:39:27
ha 2 heten belul kell atiratni, akkor miert 30 nappal kesobbre?

Hát csak azért, mert előtte nem kapsz időpontot ügyintézésre. :)

aszfaltbetyar 2009.04.07. 12:45:56

Budapestieknek tudom ajánlani a Visegrádi utcai központi okmányirodát én legutoljára jogsit újíttam meg (nekem még a régi volt és lejárt) ott is gyökerek dolgoznak de egalább helyben van a posta, és neten lehet foglalni időpontot.

Engem a jogsival basztak fel mert 3 hetet kellett várnom rá mire megkaptam és ugye a papírral amit helyette adnak nem lehet vezetni (na csak kérdezzen rá a rendőr ha megállít)

hulyemagyar 2009.04.07. 12:47:29

histar007 2009.04.07. 12:43:33
Mert ha kiderül, hogy csak azért ennyi, hogy az apparátust eltartsuk...

Ez már akkor kiderült, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy mennyien "dolgoznak" a közigben.

Zsola777 2009.04.07. 12:48:42

@histar007: Az adminisztrációs költség nem csak abból áll, hogy Julika lefűzi, hanem országos (nemzetközi) adatkezelés is benne van az összes szinten. Ha megnézed, hogy a forgalmiban milyen biztonsági elemek vannak, nos, az sem 2 forint.
6, most meg már 12 évet simán ki lehet bírni ennyiért. Akinek nem tetszik, az ne autózzon.

A fizetős parkolás más kérdés, ott nem látható helyre megy el a bevétel, kész maffia. Csak ne mossuk össze őket. Centrumnak látatlanban is Sün!

indapass90210 2009.04.07. 12:49:12

Szerintem a kínain csináltatva sem olcsóbb egy forgalmi, ráadásul ez eredeti! Úgyhogy hüje a posztoló, és ezért tart ott az ország, ahol!

balev 2009.04.07. 12:49:29

@Badbitie: új lakcím esetén 1.800Ft-ért módosítják tollal a "hivatalos bejegyzések rovatban". bár ez is túlzás egy kicsit, nem 6.000Ft legalább.

hulyemagyar 2009.04.07. 12:54:00

Zsola777 2009.04.07. 12:48:42

Az adminisztrációs költséget hány fényévre fizettem ki az átírási illetékkel? Egy forgalmi csere milyen nemzetközi admin költségekkel jár?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.07. 12:55:01

@George Jung: ezt a matricát nem ragasztotta fel hátra :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.07. 13:00:02

@szmoker: Ez tetszik, helyesen jártál el! A pofátlanságnak is kell határt húzni, mert hogy működik az ocsmányiroda?

-félfogadás: reggel nyolctól. Elvileg! Kilencig csak kávészünet, a sorszámok kiosztása és "a rendszer bekapcsolása" történik. (Nekünk a munkaidő kezdetén kötelező mindennek -magunkat is beleértve- üzemkésznek lennie...)

-ebédidő: 12-13 óráig. Elvileg! Fél 12 után már nem fogadnak senkit, de fél kettő előtt sem. Érdekes módon valahogy hátul kipárolognak a kedves ügyintézők, de vissza már elöl jönnek, lázas sietséget imitálva.

-félfogadás vége: 16 óra. Elvileg! De fél négy után már nincs új sorszám a kijelzőn és az ebédszünet végétől már csak másnapra adnak ki új sorszámot. Ja, ugye pénteken csak délig vannak, és kedden meg csütörtökön nincs félfogadás...

Na bazmeg és még sírnak!!!

TH 2009.04.07. 13:02:30

@aszfaltbetyar: Én is ezt akartam kérdezni.

@attika1971: Miért nem azt mondod, hogy te is vállalsz ilyet?

Zsola777 2009.04.07. 13:03:48

@hulyemagyar: Na ez az, az átírási illeték az igazi lehúzás, nem a forgalmi csere!
Meg a regisztrációs adó.

A nemzetközit csak tippelem, például a külföldi rendőrnek is tudnia kell ellenőrizni az okmány hitelességét - ok, de ne kelljen hozzá IT rendszer, döntse el a papírból. Szóval azért volt zárójeles ;)
De biztosan akad itt egy köztisztviselő, aki nyilatkozik ebben.

TH 2009.04.07. 13:04:06

@KuKori: én az ebédszünetet nem sajnálom tőlük, de hogy miért nem ülnek emberek az asztaloknál naponta 8-12 órát, azt nem értem...lehetne 2 műszak vagy valami, de miért csak munkaidőben intézhető el minden?

aszfaltbetyar 2009.04.07. 13:05:24

@TH: szerintem a csávó az indexet olvasgatta, látta a blogot gyorsan bereggelte magát és mehet is a reklám.. ez azért szánalmas

aszfaltbetyar 2009.04.07. 13:05:33

@TH: szerintem a csávó az indexet olvasgatta, látta a blogot gyorsan bereggelte magát és mehet is a reklám.. ez azért szánalmas

attika1971 2009.04.07. 13:06:41

@TH: igen de az gyors és nincs sorbal állás , kötekedés ....

attika1971 2009.04.07. 13:07:15

@TH: igen de az gyors és nincs sorbal állás , kötekedés ....

Begérke 2009.04.07. 13:10:22

Én a magam részéről ezt úgy oldottam meg, hogy amikor megváltozott a lakcímem, akkor nem jelentettem be, volt a forgalmiban a régi. Nem vagyokhajlandó ezért 6.000.-ret fizetni!
Aztán betelt a forgalmi, előtte paráztam, de felviláágosítottak, hogy az Okmánirodának nincs birságolási jogköre, és tényleg: simán átírták a címet is.
A következő a személyim lesz, amikor lejár: nem csináltatok újat, mert az egy másik lehúzás: amíg élek, nem változnak az adataim. Tehát nem fizetek.

aszfaltbetyar 2009.04.07. 13:10:32

egy lopott hummert kéne gyorsba áttolni ha lehet MAFFIA 1 rendszámmal az mennyi?

hulyemagyar 2009.04.07. 13:10:37

Zsola777 2009.04.07. 13:03:48
@hulyemagyar: Na ez az, az átírási illeték az igazi lehúzás, nem a forgalmi csere!
Meg a regisztrációs adó.

Pontosan erre céloztam: maga ez a 6.5k nem eget rengető, csak ugye a fizetési kötelezettségek sorában van ezenkívül sok egyéb más is (lehúzások), és ez így együtt azért enyhe túlzás. Ebben az esetben a 6500 HUF is szót érdemel.

Alex3000 2009.04.07. 13:10:58

Ismerős a dolog, mi is így jártunk, ez nagy szemétség! Az újban már több hely van, de akkor is felháborító.

potha 2009.04.07. 13:11:19

@TH: nem néztem meg h a linket de ennek a mondatnak durván eroitkus töltete van nem? :D
@Dövan: :)

fcb (törölt) 2009.04.07. 13:12:10

hello, ugyanígy jártam én is. az új lakcímet írattam be. azaz kaptam 6 rugóért egy új forgalmit. a hivatalos feljegyzések rovatba nem voltak hajlandók beírni. merthogy amúgy is illetékköteles, meghát valamiből nekik is élni kell.

aszfaltbetyar 2009.04.07. 13:13:17

azabaj hogy a 4000 még korrekt.. de miért kell az embernek ehhez folyamodnia?

jó hogy nem mondják az okmányirodában hogy huzzak a picsába mert ez nem fog menni (kötekedés) esetleg hivt fel a**ika-t mert neki elintézem mert ős is tol a zsebembe valamennyit... mert így működik nemde?

PanelProli 2009.04.07. 13:18:22

Nem is rossz ötlet, hogy a jó és a rossz okmányirodákat tegyük fel a netre!!!

Egy nagyon rosszat mondok is elsőre: a XV. kerületi tanács okmányirodája ultrafos!!! Kevés és lusta ügyintéző, hol csak délelőtt, hol délután is van ügyfélfogadás, de van olyan nap amikor egyáltalán nincs :-((( Ha reggel fél 7-re nem állsz oda sorszámért, akkor az aznapop buktad, előfoglalás valami saját internetes rendszeren keresztül működik (vagy nem működik).

Ami viszont a világ röheje, hogy az okmányirodában nem árulnak okmánybélyeget!!! Ha bármit fizetni kell, akkor mehetsz a postára leróni az illetéket :-(((

Kicsit jobb a Pólus Centerben lévő okmányiroda, de csak azért, mert az hétvégén is üzemel, de előrefoglalás se személyesen, se interneten nem lehetséges. Hétvégén reggel fél 9-re odamény, állsz 10-ig, akkor kapsz sorszámot, de aznap elintézted a dolgod. Ügyintézők mint a pokrócok, ha bekopogsz és bemégy, akkor le is lővetnek a biztonsági őrrel

XIII. kerületi önkormányzat okmányirodája egy fokkal jobb, ott személyesen és telefonon is kérhetsz időpontot. Ügyintézők igyekeznek, a környezet kulturált.

A Visegrádi utcában lévő Központi okmányiroda már tényleg jó, sok és profi ügyintéző van, lehet előre telefonon és az ügyfélkapun keresztül is időpontot foglalni, de anélkül is meg lehet oldani a dolgot kis sorbanállással. Itt akkor szívsz, ha befut egy "okmánynepper" aki soron kívül kezdi intézni a köteg cuccát.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.04.07. 13:22:25

Hát ja, ciki. Ha például vonóhorgot akarsz a kocsidra, akkor is csináltathatsz új forgalmit.

A törzskönyvnek marhára semmi értelme, de tényleg. Eeleget kell fizetni, és a szemmel láthatóan átflexelt alváz és motorszámra se derül fény soha.

A rendszámos ügyhöz: SOHA, SOHA nem szabad bevinni az okmányirodába a rendszámot. Tényleg nem. Meg kell mondani, hogy adja oda a matricát, majte felragasztod.

Én azt mondtam nekik, hogy sajnos nem tudom leszedni, mert nem értek hozzá, jöjjön leee a Gizike és szedje le ő. Ilyenkor kiadják, mert lusták hozzá.

PanelProli 2009.04.07. 13:22:41

Természetesen egyik okmányirodában sem árulnak okmánybélyeget, nemcsak a XV. kerületiben...

Rossz helyre írtam be ezt a megjegyzést!

TH 2009.04.07. 13:23:24

@potha: ezt a találatot hozta fel - többek között - a google, gondoltam, kellően szemléletes lesz...a link egy fórumra visz, ahonnan az idézet származik...:)

mikike 2009.04.07. 13:23:59

Én is végigjártam ugyanezt. Okmányirodában időpontot kértem és kaptam, bementem, helyben befizettem, papírokat megcsinálták, rendszámot bevittem, hölgy felragasztotta, hazamentem. Amúgy télleg szemétség, h plusz pénzt kérnek érte.

TH 2009.04.07. 13:24:25

@attika1971: A véleményemet erről leírtam már itt: @TH:

TH 2009.04.07. 13:25:08

@PanelProli: van még okmánybélyeg?

Kivancsi 2009.04.07. 13:29:05

Nos Angliaban...
- az atiratas ara = 0 azaz ZERO font ba kerul
- levelezve postan kerzstul intezheto
- a jogositvany vagy 30evig ervenyes nincs 5-10 evente lehuzas

Viszont az atiras, regisztralas szigoruan kotelezo mert ez alapjan megy a biztositas ado es az esetleges buntetesek...

Ez azert mar korrektebb??

Zsola777 2009.04.07. 13:38:35

@scheerti: Mire alapozod, hogy nem szabad velük ragasztatni?

Lunitari 2009.04.07. 13:40:58

Az én forgalmiban 4 hely van. Akkor ez most régi vagy új?

Tilcsák Bea (törölt) 2009.04.07. 13:40:59

@hulyemagyar: de. egetrengető.
mert mindössze azért fizeted, mert valaki a forgalmit hülyén tervezte meg.
Mármint számunkra hülyén.

radarcontakt 2009.04.07. 13:46:25

Ehh, pont ezzel szivattak a múlt héten, hogy betelt új forgalmi 6 papír lesz. Mondom akkor írjuk át a kocsi tulajdonosát is -ez a terv- arra mondja, hogy újabb 6 papír a semmiért, mert új forgalmi kell, szóval 6 helyett majd 12 lesz a semmiért.
köszif

2009.04.07. 13:49:50

PanelProli, a XVI. kerületben van egy kis "posta" az épületben.

potha 2009.04.07. 14:02:32

@Kivancsi: hát akkor nincs más, el lehet menni, menjünk el Angliába :)

uni1002 2009.04.07. 14:03:16

Kihoztam a szalonból a kocsit, majd 3 év múlva visszavittem, beszámítani egy újhoz, ugyanoda. Csere nagyobbra, klímásra. Ugyanabban a szalonban, ugyanannál az üzletkötőnél. Az első, vigyem eredetvizsgálatra a régit, 16 ezerért. Dehát mondom nem ismer meg, itt vettem, ide hordtam kötelező szervizre, itt vezették, a szervízkönyvet, és most itt adom le. Nem számít, ez a törvény. Hogy az a jó magyar édes lehúzós anyukája, aki kitalálta...

TH 2009.04.07. 14:05:59

@uni1002: az eredetvizsga tényleg kötelező, de lehetett volna jófej a fickó, és elintézhette volna maga is, és csökkenthette volna a beszámítási árat ennyivel...

UrsulA 2009.04.07. 14:06:46

Én azt nem értem, mi a francér kell a forgalmit a hajtásnál perforálni. Mert így még akkor is széthullik az évek során az ember zsebében, ha egy rendőr sem nézi meg.

lápi lidérc 2009.04.07. 14:11:05

"6 éven keresztül. Több százezer kilométeren volt hűséges útitársam a "hivatalos feljegyzések" rovat"

Fiat Puntóval 6 év alatt több százezer kilométer? Az év vicce.

A többi rész is ennyire igaz?

Zsola777 2009.04.07. 14:11:44

@UrsulA: adnak hozzá műanyag tokot, azt meg tedd az irattárcába. Ha zsebben hordod, minden papír szét- és kihullik :)
Az én forgalmimat viszonylag sokat nézegették, de nem hullott szét a csere előtt. Előbb-utóbb majd ez is kártyás változat lesz, de az még bő 10 év.

hi-ti 2009.04.07. 14:11:59

Írországban dolgozom. Decemberben vettem egy kocsit. Vásárláskor a forgalmi új tulaj részét kitöltöttük az adataimmal, aláírta az eladó és én is. Aztán a legközelebbi postaládába bedobtuk, ingyen, nem kellet rá bélyeg. És láss csodát egy héten belül megjött az új forgalmi a nevemre kiállítva. Teljesen ingyen. Bürökrácia mentesen.
Igaz, az éves adó és biztosítás jelentösen magasabb, mint otthon.

QM 2009.04.07. 14:12:10

Ugyan má! Mit kell ezen meglepődni.
Játszd el ugyanezt egy 18 éves gázüzemre átalakított Wartburggal. Mindgyá' nem fogsz panaszkodni. A dolog ott indul, hogy a KPM-nek(tudom má' nem így hijják) a számítógépes rendszerében nincs erre rublika. Ezért jóindulatúan, figyelmeztettek, hogy vigyázzak az ocsmányirodában, mert szeretik lehagyni a gázüzemet, "ragaszkodjak" a beírásába az újforgalminál. Be is jött a dolog. Nagy nehezen hajlandók voltak az egyéb bejegyzésekbe felvezetni az átalakítást.(biztos csak az én szakadt Warburgom, megy gázzal az egész országban.) Ja és a környezetvédelmi besorolás az sima benyás, nem pedig kettős gázüzemű, mertegy másik minisztériumi állás foglalás szerint(jogszabály-jogszabály hátán) a "kettősüzem" az csak a gáz-villamos meghajtású járgányokra érvényes. Mutasson valaki egy ilyet nekem :-))
Egyébként, nálunk felragasszák a plecsnit, sőt ragaszkodnak hozzá, hogy szereld le a hátsórendszámtáblád, és vidd be az irodába(ott ragasszák fel.(Női autósok előnyben).
Jellemző, hogy az új forgalmi kiállításánál nem kértek, törzskönyvet, viszont a legközelebbi vizsgáztatásnál, a KPM-ben nyúltak le ezen a címen, mert közben változott a jogszabály(ha-ha-ha).
Lesz ez még így sem, jogszabályból sosem elég.
Íreknél igazoltatták a kint dogozó cimbit, már készítette a jogsít,+ a zsáknyi papírt, mire a Yard : ezek mik? nem kértem őket.Magyar?
Cimbi: Igen. Yard: Miután benézett a kocsiba, további jó utat.
Mesze van még Európa.

rattenfanger 2009.04.07. 14:12:44

@Kivancsi: Mondjuk nem jó ha 30 évig jó a jogsi, mert ugye vannak egészségügyi rongálódások a szervezetünkben, meg ugye a 17 évesen készült fényképem alapján sem vagyok 35 évesen beazonosítható. Legyen 10 év és sokkal ócccóbb.

gszg 2009.04.07. 14:14:46

Én vonóhorgot szereltettem az autóra, kb. két hónapos korában. A forgalmi ugye 2 hónapos volt, és eredendően a vontatásra vonatkozó részek üresen. Csak ki kellett volna tölteni, ezzel együtt forgalmi cserét írtak elő!!! 6000-ért. + az új vizsga, stb..

rattenfanger 2009.04.07. 14:15:30

@lápi lidérc: Több száz, (akár még) ezer km. ...
így volt az eredeti csak a tördelő elcseszte.

Valaki más 2009.04.07. 14:25:41

A lakcímátírást bármelyik tokmányirodában el lehet intézni? Vagy csak a területileg illetékesben? És az újban vagy a régiben? nincs több kérdésem...

borboja 2009.04.07. 14:25:59

Velem majdnem tökéletesen ugyan ezt játszották el. A különbség annyi volt, hogy nem volt betelve a forgalmi, hanem azt mondták a szervizbe - ahol azt a bizonyos A4-es a kezembe nyomták -, hogy nem volt matricája a vizsgabiztosnak és menjek be az önkormányzatba. Ott megkaptam a csekkeket, postán befizettem, majd levetették a rendszámtáblát, be kellett vinni az irodába, ott adtak körömlakklemosót meg vattát. Le kellett mosni a régi matricát, de mondták, hogy óvatosan, mert a lemosó leoldja a fekete festéket is a rendszámtábláról. Végül felragasztották az újat. Kérdeztem a hölgyikét, hogy ugye szerinte sem teljesen normális dolog az, hogy az önkormányzat veszi a vattát meg az acetont. A szája sarkában mosolyogva mondta, hogy ha esetleg olyan helyen járok, akkor ott is említsem ezt meg.

borboja 2009.04.07. 14:31:23

@gszg: Akkor még nem is tudod, a vonóhorgos kalandodra, hogy rákúrtál. Ugyanis az első műszaki vizsga 3 évre szól, a 2. szintén, aztán 2 évre stb. A kibaszás az, hogy Neked már volt két vizsgád (tök mindegy hogy az autó 2 hónapos korában volt). A következő vizsgád a harmadik lesz, amikor is már csak 2 évre kapod a műszakit.

kiszja 2009.04.07. 14:32:33

@hg002: Igen, tényleg, ha leszeded a rendszámot az okmányirodában felragasztják a matricát.
Én kb. egy órán keresztül próbáltam szakadó esőben, magassarkúban leoperálni az okmányiroda előtt.... élmény...

rattenfanger 2009.04.07. 14:45:23

@kiszja: Remélem lány vagy (a magassarkú miatt :) )

Taxameter 2009.04.07. 14:45:38

dettó. 2002es verda, 2évente műszaki, 3 hely.
érdekes, hogy nekem is esett az eső mikor acetonozni kellett :)
@borboja: dettó. esőbe ki, rendszám leműt, bevisz, aceton, vatta, vissza esőbe, rendszám fel, vigyor

haverok "futóznak". mondták h ne sírjak, mert a futóra került vmi heggesztés, új vizsga 25.000, új könyv 6000
de én meg sírok.

másik, ezt okmányban mondták mikor megemlítettem a 3 helyet: "a jobbak nem tartják meg 6 évig a kocsit".

odanézz 2009.04.07. 14:54:21

Már előre látom mennyit fogok szívni, ha a felújított autómat újra forgalomba akarom helyeztetni.
Ez egy Witz ami ebben az országban megy...
Autót 2006-ban vettük, 2007-ben lejárt a műszaki zöldkártya, ismerősé volt, adásvételt eddig még nem jelentettük be, csak egy papírt írtunk, hogy az autó hivatalos ügyeit mi intézzük...
Nekem is betelnek lassacskán a rubrikák, mind: Forgalomból ideiglenesen kivonva ettől-eddig, ezt kedves hölgyemény közölte a kerületi ocsmányirodában, szerinte új forgalmit csak úgy állítanak ki, ha az autót újra vizsgáztatjuk ez azért szívás, mert még messze nincs olyan állapotban, hogy vizsgázni menjen...
Utánnajártam, elvileg ha betelik és nem szeretnék az új forgalmiért kipengetni az illetéket, akkor adnak egy lapot, mely a forgalmit helyettesíti, amit bevonnak, s majdan ezzel a lappal lehet menni vizsgáztatni, és ez alapján állítják ki az új forgalmit...

Ja és ráadásként kedves hölgy az ocsmányirodában majdnem leharapta a fejemet, hogy akkor döntsem már el, hogy mit akarok az autóval.
Mégis mi köze van ehhez neki?

j311 2009.04.07. 14:54:34

Az ügyintézéshez szükséges cuccok közt ott volt a felsorolásban a hátsó rendszám is, tiszta állapotban.
Szóval eleve nem is foglalkoznak azokkal akik nem viszik be a rendszámot.

Preis · http://www.glasso.hu 2009.04.07. 14:58:31

Ez tényleg vicces! Nekem a következő mát az utolsó lesz...én is be fogok próbálkozni, hátha bejön! :))

odanézz 2009.04.07. 15:05:27

Okosoktól kérdezném:
Egy sima átíráshoz mennyibe kerül az illeték és milyen okmányokat cserélnek, műszaki kell-e új olyankor, vagy eredetvizsgálat, ja és mi történik ha kicsúsztunk a 15napból?

Littlejohn 2009.04.07. 15:18:56

Hát nem értitek?
Mi vagyunk az államapparátusért!!!!
Szociálizmus, elvtársak!
Majd kb. 500 év múlva eljutunk Európa szélére....

Taxameter 2009.04.07. 15:18:57

lehet a jogsira is van már sírás vhol, de azt is lehúzásnak éreztem: az, h most mennyire voltam hibás a dátumokat, előkészülést illetően, tán nem lényeges...
2 héttel voltam jogsi érvényesség előtt..., na mondom okmány.
3 hétre rá kaptam is időpontot :)
közben voltam 6000ért orvosin (nyúccsa ki, óvassa főő 4tőő)
mentem, mondom ehun e. mondták nagyszerű, itt egy csekk, postára. mondom itt a péz e. aaa, postán a. mondom faszom.
johh. asszem nyóc vót(?). vissza. nah, ment is rögtön egyből minden, kaptam egy A4es papírt, mondja ez itt az ideiglenes jogosítvány, ami 30 napra érvényes. A friss meg jön postán. Miko'? 2 hét. 3 hónap múlva, gondoltam rákérdezek okmánytól mért nem küldték ki. Mondták mert be kell érte jönni. Rendben, munkahelyen úgyis tök megértőek, hogy 3 munkanap is elmegy egy okmány cserére. Okés, összesen talán 4 munkaóra esett ki, de nem teljesen mindegy, lehet e valakivel tervezni munkaidőben, vagy éppen nem, mert 10éve van jogsija:) Ekkor ért még egy nem ide kapcsolódó meglepetés, miszerint a 3 éve kifizetett autómon ő (az ügyintéző) látja a hitelterhelést, vagy mit. Mondom nem hinném, mert itt van a zsebemben a törzskönyv. Na akkor én azzal együtt kaptam egy levelet is, amiben leírják, hogyan tudom leíratni a kocsimróli a felvett hitelem. hehe. Nekm így volt az biztos, lehet már más a módi, vagy mások jártak 1xerűbben hitel kifizetés után is, de nekem azt a csuda levelet is külön meg keleltt kérnem, és külön befáradni vele, külön megmutatni, h különben már 3 éve nincs rajta hitel:)
na szóval a 15 rongy egy rózsaszín műanyag kártyáért lehúzás szagú.
Azt valaki nem tudja, hogyan fogják a belevésett dátumot átírni a köv. 10 év után? olvastam, h cserélik majd talán addig a mostani uj jogsi kártyákat új designosra...kabaré

deak.atti 2009.04.07. 15:31:14

@Taxameter:

Ha már jogsi csere:

Ugyebár, mint fentebb írtam, vettem egy motorkerékpárt. Nem volt hozzá A-s jogsim, nosza, meg is szereztem gyorsan. Vizsga OK, jövő héten gyere be az NKH-központba, vizsgaigazolásért, azzal meg okmányirodába, bejegyeztetni az A-kategóriát. Hogy az aláírt, sikeres vizsga-időpontot tartalmazó fényképes (!) vizsgalap miért is nem jó erre, miért kell még egy kört futni a parasztnak, az egy külön téma. Az is, hogy az NKH-központban 9-15 óra közt van félfogadás ... egy átlag munkaidő meg 7-15 óra vagy 8-16 óra között szok' tartani. De szeretnék én ilyen helyen dolgozni! Főleg, hogy a március 28-i hivatalos munkanapon (!) technikai okok miatt (!!!) nem volt félfogadás. Na mindegy, nagy keservesen meglett a vizsgaigazolás, irány az ocsmányiroda. Fénykép, csekk, A4-es lap sűrűn telenyomtatva, minden happy. Majd kérdezem a hölgyet, hogy akkor ezzel motorozhatok már? Mert ugye a jogsi megérkezésének az átfutási ideje 3 hét ... Hölgy: "Csak saját felelősségre!". "De hát itt van, hogy okmány csere új adat bejegyzés illetve rongálódás miatt. Ha a kutyám megrágta volna, akkor nem is autózhatok?". "Rendőre válogatja, hogy elfogadják -e ezt a papírt. Én nem motoroznék a maga helyében, ezért mondom, hogy csak saját felelősségre.". Na, most akkor ezzel mit lehet kezdeni? Mint a mesebeli juhász lánya: jött is, meg nem is, gyalog is, meg nem is, hozott is, meg nem is ... :o((((

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.07. 15:41:30

@Atiqua->:

Én írtam a postot.

Szerintem pont a problémám lényegét nem értetted meg.
Kifizettem 100000.- Ft-ot a fékek felújítására, 30egynéhány ezer forintot a vizsgáztatásra, és ezekért mind kaptam is cserébe valamit. Nem vág haza 6 (mostmár 12) évente 6000.- Ft, csak teljesen felesleges kiadás. Utalj már át nekem légyszi 5 évente 5000.- Ft-ot csak úgy!

Többen írták, hogy az eredetvizsga, meg az átírási illeték, meg a többi, az is mind mennyibe kerül. Tényleg aránytalan, viszont azt mikor kifizeted, akkor Te vettél valamit, a fenti esetben viszont semmit.

deak.atti 2009.04.07. 15:42:30

@Taxameter:

... amúgy nekem "csak" 4000,- volt a befizetendő illeték. Ez is érdekes, hogy ugyanaz az akció, jelesül egy kártya legyártása, és kétféle sarcot szednek be miatta.

PitBuli 2009.04.07. 15:48:25

Na és ezek rinyálnak a 13. havi fizetésükért! Egy év itt a föld nevű bolygón 12 hónapból áll. Amit meg az állammal művelt a sok közalkalmazott, (Ferivel az élen) arra nem nagyon adnának sehol +1 havi lóvét!

bach1750 (törölt) 2009.04.07. 15:56:25

Szerintem ragaszd fel a matricát, mert így a közterületről bármikor elszállíthatják a kocsit, érvényes műszaki vizsgát igazoló matrica hiányában azt feltételezve (jogosan) hogy nincs műszakija.

Rövid mondtat volt :D

Taxameter 2009.04.07. 15:56:42

@deak.atti: én motoroznék:) nem esküszöm a 8ra. tavaly történt. de annyi ilyen luft adó van a tulajdonomban lévő dolgokra, h meg sem tudom jegyezni... és lakásom még nincs is...vagy házam. se jachtom.

ott a zöldkártya, na azt b+ évente kell, asszem 6,5k(?).
odaállok. beviszem bódéba papírt. "mivan, megyen?" "megy" "na. hatezeröt". "tessék.köszönöm"

lóadó(súlyadó): az is vmi 8as féle...

a cascót annuláltam a jégkárral. azóta is huplis, de csak ha megmutatom hol, akkor látni. 50k-t adtak....

sírni jó. meg megy is a magyarnak, meg van is miért:)

deak.atti 2009.04.07. 15:59:00

@PitBuli:

Évek óta téma, hogy a kib...tt nagyra sikeredett állami vízfejet le kéne csökkenteni. A sok körömreszelgető-csacsogó-aktatologató Micikét el kéne küldeni dolgozni (pl. remek árufeltöltő munkakörök vannak a szupermarketekben!), aki csak a levegőt rontja a felduzzasztott bürokráciában. Csak tudod, hogy mi van: ha ezeket utcára teszik, a Zindexes elbocsátásszámláló mindjárt 15-20 ezer fővel minimum, hogy megugrana. Hát, ezért nem teszik meg. Helyette továbbra is kényelmesen sétáló, önmaguk fontosságában maximálisan meggyőződött embereket látsz az ilyen helyeken, ha kérsz magadnak egy nap fizetett szabadságot az évi 20-25 napos keretedből, hogy valami okmány-dolgot elintézz ...

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2009.04.07. 16:00:21

Vettem egy öreg, magyarisztánban ritka autót 3 éve. Az eredetvizsgán egyből megbukott, mert állítólag 2 autóból lett összeheggesztve az A oszlop közepénél meg az első ülés padlólemezénél. Kifizettem 15.000-et azért hogy megvágjanak. Persze így nem írták át, elküldtek a kpm-hez átvizsgálásra, pedig érvényes volt még a forgalmi 1 évig. Az átiratásról a csekket persze elvették. A kpm-nél 2 hónappal későbbre kaptam csak időpontot. 1 hónapon belül kellett volna átiratni a törvény szerint. Végre megvolt a kpm-nél a vizsgálat, megállapították, hogy a kocsi tényleg 2 db-ból lett összeheggesztve, kiállították a vizsgálatról a papírt + 2400 Ft illetékről a cseket. Megyek vissza az ocsmányirodába ahol közlik, hogy ez alapján nem írják át a kocsit, mert feltehetően büncselekmény gyanuja áll fent. Írány demszkrigrád, gépjármű nyílvántartó hivatal, ahol újabb 2 hónapra kaptam időpontot. Befizettem 11.000-et illetéket, ahol 10 perc alatt elővették a kocsi régi papírjait amiből kiderült, hogy a kocsi még 2001-ben hivatalosan lett átépítve, ott volt az átépítésről szóló minőségi bizonyítvány is, hogy megfelel minden műszaki követelménynek. Kértem belőlük fénymásolatot, ehez be kellett fizetnem csekken újabb 1200-at. Ezzel vissza vidékre az ocsmányirodába, ahol közölték, hoz ez már ok renben így már átiratják a kocsit de menjek el eredetvizsgára újra. Megint lepengetek 15.000-et eredetvizsgára, ugyanaz az ember vizsgáztatja mint aki elötte megbuktatta, most meg átengedte, pedig nem is kért semmi papírt amivel igazolni tudtam, hogy a kocsi hivatalosan lett átépítve. Nem tudom, hogy az ocsmányirod ezt miért nem tudta maga lekérni.
Végre megvan az eredetvizsga, megyek újra az ocsmányirodába, ahol közlik, hogy vigyem el vizsgáztatni a kocsit mert már csak 5 hónap van hátra a vizsgájából így meg nem írhatják át. Újra irány a kpm, vizsgadílyat kipengetem, a kocsi rendben levizsgázott, újra vissza az ocsmányirodába ahol közlik, hogy fizessek 12.000-et az új forgalmiért. Természetesen ezt sem lehet helyben elrendezni. Ezekután közli a hölgyemény, hogy fizessek be 30.000-et mert nem irattam át időben a kocsit, ekkor nagyon hangosan elkezdtem ordítani, még a rendőrt is kihívták. Érdekes, miután a rendőr odajött, már nem kellett befizetnem a 30.000-et és pár perc alatt megkaptam az új forgalmit. Este nézem a forgalmit otthon, összehasonlítottam az adásvételivel, és mit látok, elírták a motorszámot. Másnap újra vissza az ocsmányirodába, ahol közlik, hogy menjek a kpm-hez és irassam át motorkódosra. Írány újra a kpm, 2400-ért kiállítottak egy papírt a motoron lévő motorkódról, azzal irány megint az ocsmányiroda, ahol újabb 6000-et kértek az új forgalmi lapért. Ezekután elküldtem őket a kurva annyukba. Ja és mindez a Nagykátai okmányirodában történt.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.07. 16:02:24

@lápi lidérc: 240000 (kettőszáznegyvenezer) km van az órában. (előrefele ritkán tekerik)

deak.atti 2009.04.07. 16:07:08

@Taxameter:

Mondjuk, amikor kijött a motoromra a teljesítmény-adó, meg a biztosítási csekk, akkor széles vigyor ült ki a pofámra: adó 1600,-, biztosítás 3000,- ... ;-) Csak hát nem ez a jellemző. A nejem meg a magam kocsijára évente 25.000,- adót, meg 60.000,- biztosítást fizetünk, és mi csak egy család vagyunk a 3.5-4 millió családból. Ha hozzáveszem a vizsgáztatásokat meg a ZK-kat, akkor éves szinten csak az adminisztratív terhek egy 100-asra rúgnak, és ezért még egy centit nem mozdultak meg az autók.

Taxameter 2009.04.07. 16:23:09

@kgl: lol. mikor kezdtem olvasni amit írtál, eszembe jutott, hogy a cascomat én is más rendszámú autóra fizettem 4 évig, mert se én se ők nem vették észre... de ez nagyon lof. ahhoz képest ami a te történetedből kerekedett. Külön elismerés, h így meg tudtad jegyezni a számokat és az eseményeket :)

vhm 2009.04.07. 16:37:46

@kgl: gratulálok, megnyerted a versenyt! :)


az kurva élet, hogy ez nagyon nem jól van így...

Taxameter 2009.04.07. 16:38:07

közszférát elemeztem ki éppen nemrég a blogomban...
évi 4 milliárd ft csak ruhára... ha csak 90% hibaszázalékkal számolunk, amit vétettem, a 400 milliót is sokallom..potyán.én.
aki akar ott adagolhatja közéket.:)

ilyen analitikus féle vagyok, kiszámoltam, évi 1 hónapot ingyen dolgozok (nem minimált keresek...), mert van kocsim:) ha nem lenne, egyet sem dolgoznék, kocsim sem lenne.

minimálisan rámutatnék 1-2 számadatra:
6 milliárd ember él a földön, ebből 3 milliárd éhezik, nálunk meg családonként 2 kocsi :) de szóval h csak luxus ez az élet amiben élünk nem? vagy nekünk ez jár?:) ...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.07. 16:38:23

@borboja: Szerintem vatta, meg főleg körömlakklemosó minden okmányirodában, és kimondhatjuk, gyakorlatilag minden irodában van.

Amit még megfigyeltem, hogy szerintem az irodai alkalmazottakat kötelezik a kopogós cipő viselésére. Szinte versenyt kopognak. Ehhez képest egy harkályokkal teli erdő maga a néma csend.

Egyébként a százhalombattai okmányiroda volt a helyszín, ahol egyébként nagyon aranyosak és kedvesek. Ahogy fentebb írták, hogy máshol időpontkérés, meg több hetes várakozások vannak. Ennek tükrében átértékeltem magamban, és itt viszonylag gyorsan megy minden pár óránál többet egyben még nem töltöttem el ott.

vhm 2009.04.07. 16:39:04

@deak.atti: azért a biztosítás az se nem adó, se nem adminisztratív dolog. de tényleg sok a költség, nem vitás.

indapass90210 2009.04.07. 16:42:33

@Taxameter: Hátmondjuk ha nem szülnék tele a nyomort, akkor 100 éven belül megoldódna a probléma!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.07. 16:48:50

(3 vizsga x 2 év = 6) jó esetben :)

meg mondjam, hogy lehet elég 1(!!) évre, úgy hogy nem változik semmi adat benne? :)

1. veszel egy kocsit null km-ersen 3évre érvényes forgalmival(1 rubrika)

2.másnap 2009. május 2-án levizsgáztatod sárga rendszámra (2 rubrika), ekkor rutinosan leveszik a vizsgád érvényességét 1 évre! (kíváncsi lennék melyik baromarcú találta ezt ki!)

3. ságra rendszámot (taxi, fuvarozó, etc) évente kell vizsgáztatni! tehát 2010 május 3-ai vizsgán kész a forgalmid teljesen! ezt már megint egy vadparaszt találta ki, minden mondvacsinált indokkal.

3a. nehogy azt feltételezze valaki, hogy bármivel több 1 sárga rendszámos vizsga... max papíron, viszont többe kerül és 3x olyan sűrűn kell mint egy fehér rendszámnál :)

potha 2009.04.07. 17:32:02

@kgl: ez komolyan mondom külön posztot érdemelne :S
ekkor nagy szívatást :S majd jönnek a jólmegmondó hibátlanok és úgyis kiderül, hogy te sikeres ember nem lehetsz :)

@RosszQtya: ezt én sem értem ki találta ki, de jó sok pénzt zsebel be vele az állam ...

TH 2009.04.07. 17:52:44

@kgl: egyetértek @potha: -val: nem akarsz írni erről egy részletes, és hosszú posztot? ez igazi csemegének tűnik...:)

postiro 2009.04.07. 20:42:49

Akkor nezzuk, hogy muxik mindez Angliaban.
Auto vetelenel a forgalmi egy resze a vevonel marad (ezzel igazolja a vetelt amig nincs meg a forgalmi)
A maradekot az elado elkuldi levelben a hivatalnak.
Par het elteltevel az elado kap egy levelet a hivataltol visszaigazolando hogy az atiratas megtortent, a vevo meg szinten levelben megkapja az uj forgalmit.
Vizsgaztatast nem a forgalmiba jegyzik be, hanem egy kulon A3-as cetli. Ha a vizsga lejarta elott egy honapon belul vizsgaztatod ujra akkor a lejarat hosszabbittodik meg egy evvel, kulonben a vizsga idopontjatol egy evig ervenyes a vizsga.
Regebben az elozo vizsga cetlijet be kellett mutatni ehhez, most mar gepesitve van es nem kerik a cetlit.
Matrica nincs, a rendorok latjak a szamitogepben hogy van-e vizsga vagy nincs.
Na ennyit a burokracia szuksegessegerol.

Ja igen, Angliaban is van regisztracios ado kulfoldrol behozott ill. eloszor uzembeallitott autokra, ha jol tudom nemreg ment fel 35 fontrol 50-re.

lotht 2009.04.07. 21:12:23

Nem szigorúan autós téma, de hivatal a javából.
Be kellett mutatnom egy bizonyítványt a rendőrségen (gondoltam én), de valójában magukban sem bíznak, mert az OK, hogy nem fogadnak el másolatot, de ők maguk sem készítenek másolatot az eredetiről, hanem közjegyzővel hitelesített másolatot kérnek.
Mit ír rá a közjegyző? Eredetinek látszó aláírás és bélyegző.
És mennyi másolási díjat kell ezért fizetni?
A kinyitott bizonyítvány bőven elfér egy A4-es oldalon, de ez két oldal, ugye? A számlán ennyi szerepelt...

kuk22 2009.04.07. 22:12:07

Miután felhomályosodtam, hogy a zöldkártya nem addig jó mint a műszaki :-)) már bő 1 éve lejárt, felkerekedtem, hogy jóvá teszem bűnömet.
Történetesen 2003-as Punto.

Elvileg hatósági áras, ez rendben is van.
Ketyere beindít, majd 5 perc után közli a ficak, hogy a fedélzeti computer tárol valami súlyos hibát, és amíg ott van addig nem tud tovább lépni.
Ez frankó, semmi baja a kocsinak, de akkor most mi van. Kiütik és kész, de az 5000+ÁFA. Legyen, mert kéne a papír. Ezután nyomott egy DEL-t (nem rossz órabér) és simán átment. (megjegyezte, hogy máshol az első hibás mérést is külön felszámolják)

Közölték, ez típus hiba. Egy henger tized másodpercekre néha kihagy, észre nem lehet venni, de tárolja hibaként. Majd másoktól megtudtam, hogy ez pl. a Hondákra is jellemző.

Felmerült azért bennem, hogy a hülye szabályok miatt miért kell nekem évente dupla (ha rossz helyre viszem tripla) annyit fizetnem ugyanazért a jó állapotú autóért!? És miért kell egy 5 éves autónál évente ismételni!?!

B.GY. 2009.04.07. 22:48:34

Gábor!
Máshol 3000-ért szopják le az embert:)Én már sok forgalmit kicseréltettem,mégsem írok sehova sem."Lenn a taxisofôr szájában egy fekete mappa
Épp a fizetését teszi el, mert eljön a napja
Hogy mindenért fizetni kell
A Rock-rock-rock-téritôt
Te sem térítheted el!"

aszfalt_betyar 2009.04.08. 15:41:51

Ha nem akarja a lusta ribanc felragasztani a matreccát (azé kapja a fizetésit) meg kell tőle kérdezni: -csokkolom, ezt jegyzőkönyvezni lenne akkor oly szíves? Reakció: lila fej, kiballag, felragaszt. Működik :) A bürokráciáról meg őrseregről meg a számítógépes adattárolás szükségességéről annyit, hogy télen amikor céges (még csak nem is saját) kocsival voltam síelni svájcban és átmentem este franciaországba az apartmanban hagytam _minden_ papíromat a sígatyámban. Odafelé integettek, áttoltak, no papercheck. Visszafelé:papírokatplíz, nyúlok zsebembe, ütő megáll :). Vámosnak mondom hogy síelünk, hol van az apartman izébigyó, gondoltam magamban minimum testüregmotozás... Erre: nóproblem, átnézte az autót, alvázszámot lecsekkolta a netes interpolos adatbázisban, nemlopott stb...
Majd meg sem büntetett, jóutat, legközelebb figyeljen jobban, _mosoly_, viszlát. Idehaza ha ilyen lett volna minimum gyorskocsiucca...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása