Hemü sztorijánál az autós tekintetében két lehetséges verziót tudok elképzelni. Az egyik az, hogy simán hülyének nézi a gyalogost, mert ahhoz, meg a kerékpárhoz se kell jogsi, honnan tudná az, hogy mikor mehet át az úton? Ez sem normális emberre vall, de ennél még rosszabb a másik eshetőség, miszerint a kedves autósnak halványlila segédfingja nincs a KRESZ-ről.
Időnként felbukkan itt a zebrán átengedés témája, de úgy érzékelem, hogy újra meg újra szóba kell hozni.
Ma toltam át a bringámat azebrán, a Kerepesi úton, a McDonalds melletti benzinkút bejáratánál, és rólam annyit érdemes tudni, hogy nem sokat szoktam cicózni. Most sem tettem. Balra néztem, a legközelebbi autó épp kanyarodott be a benzinkúthoz, a mögötte levő ezek után nem mérvadó, mentem tovább.
Ő nem így gondolhatta, mert utánam kiabált: "Normális vagy, öreg?"
Mondom, zebra, öreg. De nem úgy van az, azt mondja, látod, hogy jövök, és akkor mész át?
Erre a vaslogikára mit mondjak? A KRESZ-ben világosan benne van, hogy ha látom, hogy a gyalogos át akar kelni a zebrán, akkor minden körülmények között át kell engednem. A gyalogátkelőhelyet úgy kell megközelíteni... tudjátok.
Az meg nem mentesít senkit ezalól, hogy a gyalogosnak is meg kell győződnie arról, hogy az (esetleges) ökör nem úgy jön-e, hogy ha akarna, sem tudna megállni. Erről én meg is győződtem. Meg tudott állni, meg is állt, csak épp nem akart vóna.
Innen jön a kérdésem: ha nem úgy van az, akkor hogy van az?
TH 2009.04.09. 15:45:58
Matrix_ 2009.04.09. 15:48:11
Ott elbasztad, hogy reggel kimentél az utcára!
Szájjá magadba pubikám!!
Egy autós aki sose gyalogol!
(smiley)
Pepe83 (törölt) 2009.04.09. 15:56:37
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.04.09. 16:03:03
Ki tudja, lehet, hogy 2 autó múlva sokkal kényelmesebben át tudott volna kelni. Lehet, hogy nem.
Gyalogosátengedés-párti vagyok, de azokat nagyon tudom utálni, aki túlzottan és minden helyzetben ragaszkodik az elsőbbségéhez.
Gyalogosként ha zebrán megyek át, és olyan a forgalom, inkább elengedek 1-2 autót, főleg ha mögötte nagyon nyomják, vagy mittudomén, nagy zavart okozna, ha azonnal átkelnék.
Talán ezért nem értem a bringás gyerek öntudatosságát, amikor azt mondja, hogy a második már nem számít.
nemertekhozza 2009.04.09. 16:10:48
RaveAcE 2009.04.09. 16:12:11
Egyébként mintha többen engednék el a gyalogosokat a zebránál, mióta ez téma. De lehet, hogy csak én állok meg többször.
indapass90210 2009.04.09. 16:14:34
Ja, hüje a posztoló, mert kínában gyerekmunkával gyártott cangája van, és ezért tart ott az ország, ahol!
kpetya 2009.04.09. 16:18:43
Sajna ez nem pontos igy. magyar független bíróság igén érdekesen szelektív ebben a kérdésben.
kpetya 2009.04.09. 16:20:01
mizrolist 2009.04.09. 16:25:51
kpetya 2009.04.09. 16:30:04
Akkor ajánlom figyelmedbe a 21§(6). (nem kisebbítve az autósokra rótt kötelezettségeket)
Marcellusca 2009.04.09. 16:30:07
Mos' mé' mondod? Biztosan úgy vagyon, ahogy mongya! :D
Egyébként bennem is megfogalmazódott a kérdés. Sajnos kevés ilyet látni, inkább az a jellemző, amit Te is írtál.
És akkor, ugye már nem is szabályos!
theutat villám 2009.04.09. 16:32:40
Pepe83 (törölt) 2009.04.09. 16:35:49
Én is azt vettem észre, hogy több autós áll meg azóta amióta előjött a téma.
Én nem állok meg többször, mert eddig is mindig megálltam...de tényleg:)))
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.09. 16:39:46
Persze, lehet, hogy igaza van, és az autós a köcsög, sőt erre több esély van :)
zazooo 2009.04.09. 16:49:21
kérdés: mami sétabottal ácsorog a zebránál, kb ő se tudja mit akar, telitömött csuklós busz izmosat fékez, 180 ember biccent, kapaszkodik, ijedezik, mami átcammog, csuklósbusz nulláról gyorsít, füstöl, fogyaszt, zörög... kérdem én: hol életszerűbb-ésszerűbb-emberbarátabb-rugalmasabb dolog ezt az erőltetett, túláltalánosító szabályt betartani, mint hogy mondjuk mami megvárja azt a 3 másodpercet amíg a busz elmegy a zebráról, és csak utána lép le? értem én a másik oldalát is, persze, de ez így szerintem túl sok esetben hülyeség, és elveszi a rugalmas, gyakorlatias, mindenkinekjobb közlekedés lehetőségét :P
szerintem. bocsánat. és igen, én is gyalogolok, de nem élek vissza ezzel a szabállyal azért hogy én nyerjek fél másodpercet, az autó, vagy busz meg indulhasson újra nulláról. Ha nagyon menni akarok, rálépek a zebrára, és szinte mindig egyből elengednek. Ez a "ha látszik rajta hogy át akar menni"
zazooo 2009.04.09. 16:51:21
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.09. 16:54:07
Ferocious 2009.04.09. 16:57:26
Inkább vigyázz magadra postoló!
Pepe83 (törölt) 2009.04.09. 16:59:04
A KRESZ sajnos nem az életszerűségről szól. Tudjuk, hogy sok esetben egy gyalogos átengedése több autósnak okoz kényelmetlenséget, mint amennyi előnyt jelent a gyalogos számára. Kivételeket megfogalmazni pedig nagyon nehéz és még ha sikerülne is, az átlag vezető képtelen lenne azokat megjegyezni, betartani.
Mondok egy példát.
Be lehetne vezetni egyes utakon, hogy mondjuk este 10 és reggel 6 között ne 50-el, hanem mondjuk 70-el lehessen menni, mert ugye akkor kihaltak az utak, de mi van akkor ha egy éjszakai rendezvény van a közelben. Akkor írni kéne egy olyan szabályt is, hogy nagy gyalogos forgalom mellet továbbra is 50-es korlátozás van érvényben, de azt meg ki dönti el, hogy mi számít nagy forgalomnak?
zazooo 2009.04.09. 17:01:01
Mondjuk én ebben annak a teljesen idióta ötletnek a lebutított változatát látom, hogy mindig minden zebra előtt 30-ra kell lassítani, még jó hogy abból nem lett semmi. Nagyon nem szeretem, amikor a statisztika kihozza hogy 10-zel több embert ütöttek el a zebrán vezetniképtelen hülyék mint tavaly, nosza általánosítsunk, korlátozzunk le mindenkit, és hurrá, 5%-kal javult a statisztika. Miért nem válogatják ki a hülyéket, miért szivatnak mindenkit miattuk (Totalcar-on volt erről egy jó cikk)? Komolyan attól félek hogy egyszer rájönnek hogy ha valahol nullára csökkentik a megengedett sebességet, akkor ott egy baleset sincs :D
Ezt most a poszttól függetlenül mondom, ott elképzelhető hogy a bicajos kolegának volt igaza :)
zazooo 2009.04.09. 17:02:51
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.09. 17:05:33
PTibor (törölt) 2009.04.09. 17:08:12
zazooo 2009.04.09. 17:08:14
Pepe83 (törölt) 2009.04.09. 17:10:51
A sebességhatárokkal én sem vagyok kibékülve, illetve a sebességmérési módszerekkel, helyekkel sem.
Az a furcsa, hogy elvileg mind a gyalogosok, mind pedig az autósok tudják, hogy mi a helyes a zebráknál.
Gyalog megvárja, amíg azok elhaladnak akiknek amúgy vészfékezniük kellene, a messzebb lévő autósok, meg automatikusan fékezek vagy elveszik a gázról a lábukat. Elég egyszerű dolog ez, mégis állandóak a konfliktusok.
Ha bevezetnék a minden zebránál 30-at, az azt jelentené, hogy éjjel a kihalt utakat keresztező zebrákat ellepnék a trafizó rendőrök:)
vazzup 2009.04.09. 17:11:25
Hogy miért? Nagyon egyszerű. Majd leszek akkor tekintettel az autósra, majd leszek előzékeny az autóssal, amikor az autósok nagy többsége velem.
Szívesen megvárnám azt a három autót a zebra előtt, ami teper, ha normál esetben az lenne a default, hogy megállnak nekem. Sőt, integetnék is nekik, hogy haladjanak, mert tudom, hogy a harmadik autó után úgyis átmehetek.
De ez csak akkor lesz, ha nem nekem kell 10 percet álldigálnom a zebra előtt / zebrán, hogy végre átmehessek anélkül, hogy valamelyik agybagyenge autós ki ne lapítana, mert neki sietős.
Marcellusca 2009.04.09. 17:11:33
Szerintem mindenki tudna nem egy, nem két példát hozni arról, mikor, mért nem adták meg neki az elsőbbséget. :)
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.09. 17:12:17
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.09. 17:19:26
touch-kó 2009.04.09. 17:19:59
Viszont ehhez neked nem 40-el gurulva kell átmenned.
Mellesleg ha motorral meg tudok állni a zebránál(MINDIG, mert sajnos tudom milyen érzés mikor 2-3 percet vársz hogy az a 10-20 autó megvárd hogy elmenjen,mert ba*nak megállni.)
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.09. 17:20:27
Marcellusca 2009.04.09. 17:27:35
A jómúltkoriban (hasonló volt a téma) valaki beírt egy sztorit, melyben a nénike elindúlt a zebrán, majdnem elütötték és azzal védekezett, hogy "már a szándéknak is elsőbbsége van". Csak azt felejtette el, hogy ha van lámpa és az ráadásul neki piros, akkor már nem érvényes. Úgyhogy jó, hogy ennyire nyomatták a "hülyeséget"!
Nem baj, ha én csak egyszer küldön el? xDxDxD
indapass90210 2009.04.09. 17:30:11
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.09. 17:31:06
Hát ez az, többet ártottak vele, mint segitettek. Egy idős néni nem gondolja át, hogy mi történhet, hogy elgázolhatják, azt veszi biztosnak, amit a Tv-ben/rádióban hall :(
zazooo 2009.04.09. 17:31:23
ugyehogy helyszíni főbelövést a szenzációhajhász-pontatlan-leegyszerűsített médiakampányokért? ugyeugye? :D
indapass90210 2009.04.09. 17:35:12
zazooo 2009.04.09. 17:36:40
:D
őt átengedték, csak beszóltak neki ;)
TH 2009.04.09. 17:40:53
ezért tart itt ez az ország...
mement 2009.04.09. 17:42:21
A szandeknak is elsobesge van duma onnan jon, hogy a gyalogos nem MER lelepni a jardarol a zebrara mert tudja hogy azzonal elbasszak jofej autos honfitarsai, igy ha rajtatok mulik sok esetben akar estig is ott szobrozhatna...
Az zebra kerdese mindig dobbenetet valt ki belolem, hogy elmeletben felnott, felelosegteljes embereknek (ugye a jogsi meglete elvben ezt bizonyitja) magyarazni kell a zebra jelentoseget, es a gyalogos kenyszeru kiszolgaltatotsagat az autokkal szemben, nem ertem mi olyan irgalmatlanul nehez abban hogy eszrevedd es megallj a zebranal.
A gyalogosal szembeni elsobsegadasi kotelezettsegedett pedig probald ugy kezelni, hogy te se orulnel autoval, ha azzal indokolna a masik fel a veled szemben elmulasztot elsobsegadast hogy neki igy kenyelmesebb volt mert jottek mogotte is, te meg csak egyedul pofogtel ott es nem kerul semmibe kicsit tovabb varnod, kibirod siman. (Tipp: ha sikerulne betartani passzentosan a sebbeseghatarokat es 50-es limitnel tenyleg 50-el haladnatok, lenne idotok eszlelni a zebrat is a gyalogost is es siman megtudnatok allni mindenfele lelkimegrazkodtatas nelkul)
A zebran a bringat atkell tolni szabaly meg egy boduletes nagy fasszsag, boven eleg lenne limitalni es koraltozni a sebeeseget mondjuk 5km/h ban a zebran, hogy semmikep se erkezhessen gyorsabban mint egy gyalogos.
Az a sejtesem azert nem megy magatol a zebranal a megallas, mert erzitek az erofolenyt a gyalogossal szemben, ot a legkonyebb megfosztani a elsobsegetol... ez igy viszont tobb mint szanalmas.
Masreszrol tenyleg tapasztalhato egy minimalis javulas, de ez edeskeves szinte nulla.
Marcellusca 2009.04.09. 17:44:32
@zazooo:
Pontosan erre gondoltam! Nem elég, hogy az emberek alapvetően csak azt hallják meg, amit akarnak, de ha még hülyén kampányolnak is, akkor lehet belőle katasztrófa is.
Aztán a médiákokhoz hiába megy, hogy ők mondták!
@Dövan:
Csak nehogy a kommunista temetőbe temessenek! :)
Mert arra az van kiírva: Fel! Támadunk! :D
Ja és mindenki írjon posztot, akit átengedtek, akit majdnem átengedtek és az is, akit nem! :)))
mement 2009.04.09. 17:48:07
Erdemes elgondolkodni azon is hogy bar hulyesegnek tartottam en is mind a fekvorendoros otletet, mind a kotelezo 30-as lassitast, de jol jellemzi a katasztrofalis moralt es hozzalast hogy a ilyen szabalyok megalkotasaban latjak bitositva a zebran a gyalogos elsobbseget.
indapass90210 2009.04.09. 17:52:14
Marcellusca 2009.04.09. 17:52:33
"A zebran a bringat atkell tolni szabaly meg egy boduletes nagy fasszsag, boven eleg lenne limitalni es koraltozni a sebeeseget mondjuk 5km/h ban a zebran, hogy semmikep se erkezhessen gyorsabban mint egy gyalogos."
Már bocs, de ez a f@szság!
A bringán nincs sebességmérő műszer.
De ha volna, akkor is jönnének a GPS-kütyü fanok, hogy az nem a valós sebességet mutati. Mer' a dzsípíesz a zigazi! :)
Úgyhogy jól van az kitalálva, hogy csak a bringát tolva számít gyalogosnak és vonatkoznak rá a szabályok.
Meg egyébként is: Mit keresne egy kerékpáros a zebrán, ha nem tolja a cangát? Mert ugye a járdán nem lehet bringázni, tehát ott eleve tolja. Ugyekérem?
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.09. 17:56:58
Nemtudom, hol olvastad, hogy nem állok meg a zebránál, csak néhány eset van /lásd: @zazooo: /ahol egyszerűen tök fölösleges megállni, mert se a gyalogosnak, se az autósnak nem jobb. Ilyen esetekben meg sokan úgyse fognak megállni, többek közt én sem.
zazooo 2009.04.09. 17:59:04
és megint mondom, azért mert 10zel több gázolás történt, mert az idióta százzal ment lakott területen, vagy az idióta nem nézett körül, azért ne korlátozzanak le mindenkit így. Ennyire ne akarjanak 'jót' :P
mement 2009.04.09. 18:09:46
A jardaban meg nem vagyok 100% biztos de ha nincs kulon tiltva elmeletben ott is kozlekedhetsz, bizonyos szabalyok betartasaval, de ennek meg utananezek mert fejbol nem vagom.
vhm 2009.04.09. 18:14:22
:S
TH 2009.04.09. 18:15:26
De egyébként sok kerékpárút is megy a járdán, oszt egyszer csak végetér. Akkor is a zebrára kerül a bringás, mégsem tolta korábban...
mement 2009.04.09. 18:19:06
Felrertetel, nem szemelyeskedtem, Te mint altalanos alanyra gondoltam.
"csak néhány eset van /lásd: @zazooo: /ahol egyszerűen tök fölösleges megállni, mert se a gyalogosnak, se az autósnak nem jobb. Ilyen esetekben meg sokan úgyse fognak megállni, többek közt én sem."
Szerintem sosem folosleges megallni, esetleg latszolag fololseges, de minden eseten rogziti es elmelyiti a helyes viselkedes modot.
kezeld forditva a dolgot, ne azd keresd az utakon hol nem kell megalnod, hol engedheted meg magadnak esetleg hogy ne allj meg, ha nem keresd azokat a pontokat ahol tevolegesen cselekedetszeruen tudod betartani a szabalyokat
mement 2009.04.09. 18:25:37
Zsola777 2009.04.09. 18:28:22
Én amúgy mindig megállok, nem ritkán satuval. Majd megnézem, ahogy hátulról belém jönnek (jajj, ne fessek ördögöt...)
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.09. 18:28:35
mement 2009.04.09. 18:34:59
Nem ertek veled egyet, vezetek en is autot, es egyaltalan nem erzem botranyosan neheznek a megallast es az ujra elindulast:)
ha bringaznal megertenelek de akkor sem fogadnam el, mert biciklivel ujra indulni efektive farasztobb mint egy meglevo sebesseg fentartasa, de autoban ahol kenyelmesen uldogelsz esetleg picit mentalisan terhelo, de hat az egesz vezetes az.
Zsola777 2009.04.09. 18:35:55
Marcellusca 2009.04.09. 18:36:32
mement 2009.04.09. 18:38:27
Zsola777 2009.04.09. 18:41:39
Elmondok egy zebrás történetet, a helyszín Szingapúr.
Megálltam a zebránál, nagy embertömeg, majd zöld: elindulok, tudván, hogy a balra kanyarodó (fordított közlekedés) megadja az elsőbbséget - a fenét, majdnem nekem jött, akkor esett le, hogy itt több van, mint KRESZ: összetett gondolkodás!
A kanyarodó autó mögött ugyanis hosszú sor, második egy busz volt éppen, ami a kanyarodó autó miatt (és persze miattam, akit megilletett az elsőbbség) csak később tudott befordulni. A helyiek elengedték a kanyarodó autókat, és csak aztán keltek át! Hoppá!
Akkor megtanultam, hogy igenis rendszerben kell gondolkodni, de nem csak autósként, gyalogosként is.
Kérem, hogy a KRESZ oktatás legyen már a része a nemzeti alaptantervnek, ha még nem az! A felnőtteket pedig nem csak arra kell oktatni, hogy "minden zebra előtt lassítson az autó". A gyalogosok is _közlekedjenek_. Köszönöm!
TH 2009.04.09. 18:47:36
A kerékpárutak jelentős része nem tart a végtelenbe, hanem valahol véget ér. Sok esetben csak megszakad akkor, amikor valamilyen bonyolultabb közlekedési helyzet van, és a bringásra hagyják a megoldást. Jó pár évvel ezelőtt azért néha bicikliztem a (főleg budapesti) kerékpárutakon...
mizrolist 2009.04.09. 18:50:46
Egy kivétel van. Busz elé nem lépek le semmiképpen.
TH 2009.04.09. 18:54:56
Marcellusca 2009.04.09. 18:55:00
Ezért igénybe veszem az ÚTTESTET!
mement 2009.04.09. 18:55:44
Mintahogy a tulbiztositasbol szamrmazo balesetek szama is elenyeszoen keves a alulbiztositotsagbol szarmazo balesetek szamaval szemben.
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.09. 18:57:05
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.09. 18:59:33
Marcellusca 2009.04.09. 19:02:09
Szerintem maradjunk annyiban, hogy vannak kerékpárosokra vonatkozó szabályok is, aminek (szvsz, jelenleg) felét sem ismerik a bringások.
A másik, hogy Pesten bringával közlekedni, finoman fogalmazva is, nem egyszerű!
egger 2009.04.09. 19:42:19
alte trottel 2009.04.09. 19:44:49
MOST IS akkora igazad van, mint ide Valparaiso!
21.§ (4) (4) A gyalogosnak az úton olyan tárgyat, illetőleg anyagot, amely sérülést, rongálást vagy szennyezést okozhat, csak megfelelően becsomagolva szabad vinnie. Olyan tárggyal, amely méretei miatt a gyalogosforgalmat zavarná, az úttesten - a menetirány szerinti jobb oldalon, az úttest szélén - kell közlekedni; éjszaka és korlátozott látási viszonyok között az ilyen tárggyal közlekedő gyalogosnak a járművek vezetői által elölről és hátulról kellő távolságból észlelhető lámpát kell vinnie.
Te ostoba postíró gyalogbéka, te aki mérgezed itt a közhangulatot ostoba vekengéseddel, idegeled a szegény autósokat!
Hát miért nem voltál képes azt a rohadt fémtárgyat "amely sérülést, rongálást vagy szennyezést okozhat" megfelelően becsomagolva, a járművek vezetői által elölről és hátulról kellő távolságból észlelhető lámpát rátéve vinni át az úton?
alte trottel 2009.04.09. 19:53:34
Mami sétabottal a járdánál, ≡≡ FOKOZOTT FIGYELEM, szükség szerint lassítás!!!
Elég sokat közlekedtem már, de olyat még nem láttam még sehol, hogy a botos, mankós járókeretes mámi vagy táti egy hirtelen flikflakkal ugrott volna a jármű elé. A legfürgébbnek is kb. 10 mp egy lépés. Ha ez téged váratlanul és, akkor meccset vezess a BLASZ 2-ben, ne buszt.
jónévez 2009.04.09. 19:57:42
Ha az első autó balra kanyarodott, akkor ő nyugodtan elindulhatott, nem is keresztezték egymás útját, a mögötte levő kocsival mindenképp meg lehet adni az elsőbbséget, mert az már van akkora távolság, hogy meg lehessen állni, feltéve, hogy a megfelelő sebességgel közelíti meg azt.
Ebben a konkrét szituban ne a gyalogosnak kelljen az általa nem is igen látható autóm gyorsulását számolgatni, hanem én közelítsem meg a zebrát úgy, mintha az én anyám akarna átkelni.
Azt viszont nem árt mellőzni, hogy: "a szándéknak is elsőbbsége van", mert a KRESZ azt írja:
21.§
(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van.
egy szó sincs szándékról, áthaladásról beszél.
(és ez a mai napi állapot, meg lehet nézni a Magyarország.hu-n)
Marcellusca 2009.04.09. 20:04:15
Én is vidéki gyerek vagyok (csak egy ideje Pesten lakom) és mindenhova bringával jártam. Egészen addig, amíg le nem fagytam róla vagy akkor hó nem esett, hogy már kerekezni sem lehetett.
Itt is próbálkoztam/próbálkozom, de kimondottan életveszélyes a játék.
Sajnos nem is játék, hanem (egyesek szerint) harc.
Pedig szélesek itt az utak, mindenki elférne rajta. :)
Krisi 2009.04.09. 20:22:46
Mi az, hogy valaki visszaél az elsőbbségével?
Ezt így hogy? Ha átmegyek a zöldön, akkor is viszaélek az elsőbbségemmel?
Meg mi az, hogy a gyalogos ne éljen az elsőbbségével? Akkor ha egy mellékútról kanyarodok be autóval, és zöld a lámpa, akkor álljak meg, és intsek a többieknek, hogy menjenek csak nyugodtan, mert ők többen vannak?
Ezért kell hosszú perceket várni a zebráknál, mert a sok gyökér is így gondolkodik. Amúgy tényleg tök jó várakozni a zebránál, főleg, amikor esik az eső, és minden elhaladó autó beterít fél liter vízzel. Vagy télen álldogálni a barna, sós latyakban.
Ha meg annyira aggódtok a környezet miatt, hogy a fékbetétkopás és gázadás által kibocsátott plusz szennyezések miatt aggódtok, akkor adjátok el az autótokat és járjatok gyalog. Vagy biciklivel.
VIsszaél a gyalogos az elsőbbségével. Tényleg hihetetlen, mennyire primitív itt pár ember...
Krisi 2009.04.09. 20:31:58
Ha az autós bőven féktávon belül van, akkor nem szarakodok, hanem simán elindulok. Fékeznie kell? Jaj, szegény, mingyárt megsajnálom. Tényleg olyan megterhelő elvenni a jobb lábat a gázpedálról és megnyomni a féket. Sőt, szegény manuálváltós autósoknak még a kuplungot is le kell nyomniuk, DRÁMA!!! :)
Persze ha az autósok lennének 80 kilósak és a gyalogosok másfél-két tonnásak, akkor rögtön kevesebb lenne a zebrán gázolás.
De nem baj, a gyalogos úgy is megijed a nagy autóktól, ezért fél lelépni, szerintem is jól van ez így.
(Továbbra is azon röhögök, hogy valaki visszaél az elsőbbségével :)
rushman 2009.04.09. 20:35:23
És az autósok piciny lelkének kényeztetése a legfontosabb. :D
Marcellusca 2009.04.09. 20:36:29
"Ha az autós bőven féktávon belül van, akkor nem szarakodok, hanem simán elindulok." - Így nem leszel hosszú életű. :)
Szerintem úgy gondoltad, hogy féktávon kívül. Mert, ha belül, akkor bajosan fog megállni előtted, bármennyire is akarja.
Egyébként senki nem mondta, hogy visszaél, hanem arra céloztak (szvsz), hogy lemondhat elsőbbségéről.
A kettő között nagy a különbség.
rushman 2009.04.09. 20:41:47
Vigyázat, direkt csinálják! Óvakodjatok tőlük, mert nagyon jól el tudnak rejtőzni az őket körülvevő elsőbbségről lemondó droidok között.
Szerintem ki kéne írtani mindet, mert ez a helyzet már tarthatatlan! El sem tudjátok képzelni, micsoda stresszt okoz nekem, amikor kocsival egy zebrához közeledek. Bármikor elém vetődhet egy közülük. :D
Krisi 2009.04.09. 20:42:07
Az elsőbbségemről meg nem szeretek lemondani, örülök, ha végre megadják :)
CsAbIkA 2009.04.09. 20:42:26
Egy másik probléma. Vagyok én motorral meg az átlag gyalog álldigál a zebra előtt. Lassítok és figyelem mit tesz. Semmit. Intek a fejemmel(ugye kezeim foglaltak) még mindig semmi. Ez idő alatt megállok, ekkor mint aki most vesz észre, gondolkozik, esetleg int hogy menjek... Mögöttem senki. Erre mondjuk 20 másodperc rámegy. Ha mondjuk megyek, nem lassítok 3-4másodperc alatt elhagyom a helyszínt és a gyalog vígan mehet, mivel úgyis erre számít(persze ha észrevett...)
Én meg találjam ki hogy az adott ácsorgó milyen képességű, lát-e engem egyáltalán képes e észrevenni ha lassítok stb. (nem számolva a nézelődő bambuló beszélgető telefonáló csak ácsorgó többieket)
indapass90210 2009.04.09. 20:42:42
zazooo 2009.04.09. 20:44:46
Sunder 2009.04.09. 20:49:58
Autós is gyakran eltekint az elsőbbségétől autóval, biciklivel,meg gyalogossal szemben is ha az elősegíti a forgalmat vagy balesetet akadályoz meg (ezúton is tiszteltetem a kécce'három sávval megáldott Váci úton átrohanókat, de legközelebb majd én se "cicózok" ;-)
Nekem speciel pozitív élményeim /is/ vannak amikor jobbra kanyarodásnál a gyalogos enged át lemondva az elsőbbségéről, hogy ne tartsam fel az elhagyott főút külső sávját.
Viszont a posztíró nem hülye és minden tiszteletem az Övé, mert Ő az a bizonyos tízből egy kerékpáros, aki leszáll a zebránál a közlekedési eszközéről és tolja. Hümm hümm. Ez a csúnya belvárosi statisztika. :-)
alte trottel 2009.04.09. 20:50:47
Sebaj, zazie!
Az én koromban ez már nem meglepő. Az mondjuk viszont igen, hogy TE, ifjonti erőid, energiáid teljében:
1.) nem ismered az "irónia" szó jelentését
2.) nem ismered a KRESZ-t
3.) amit ismersz belőle, azt meg félreérted.
rushman 2009.04.09. 20:51:21
Miért? Mi közük a mögötted haladóknak a gyalogoshoz és hozzád? Kérlek mutasd meg azt a paragrafust, ami a mögöttes autók darabszámához köti az elsőbbség megadását!
kispista 2009.04.09. 21:00:49
kispista 2009.04.09. 21:03:02
Kicsi79 2009.04.09. 21:03:26
Igaza van a "Hemü"-nek, ha féktávon kívül van, az autósnak igenis kutya kötelessége megállni ha a gyalogos közelít a zebrához! Épp ma akadtam ki a következőn: Pesterzsébet, Nagysándor József u.-Emőke u. sarkán van egy zebra (gyalogátkelő). Kb. 1/4ed órát töltöttem a mellette lévő buszmegállóban, közben többen próbáltak átmenni az egyik oldalról a másikra. Tábla kint van, tehát messziről látszik. EGYETLEN autós sem állt meg átengedni a gyalogot!!! EMBEREK! KÖNYÖRGÖM! MÉG A SZÁNDÉKNAK IS ELSŐBBSÉGE VAN!!! Már az járt a fejemben, mit vághatnék a következőnek a szélvédőjébe! Undorító!
indapass90210 2009.04.09. 21:05:52
indapass90210 2009.04.09. 21:08:56
indapass90210 2009.04.09. 21:10:23
indapass90210 2009.04.09. 21:11:02
jónévez 2009.04.09. 21:18:45
21.§
(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van.
egy szó sincs szándékról, áthaladásról beszél.
(és ez a mai napi állapot, meg lehet nézni a Magyarország.hu-n)
Krisi 2009.04.09. 21:19:50
Én meg megyek az 50tonnás kamionnal, néha azért érdemes megállni a pirosnál. Az autók úgyis ráérnek, de én kurvára fontos vagyok, és nem szabad fékeznem. Persze.
A gyalog meg várakozzon csak, úgyis itt a tavasz? Azért megnézném a fejedet, amikor esőben a huszadik autós sem akar átengedni, akkor is így gondolnád-e...
Krisi 2009.04.09. 21:23:34
rushman 2009.04.09. 21:27:42
Talán pont ez a felfogás hibás. Hogy vannak fentebb, akik úgy gondolják, de hát ez egyszerűbb.
Összefüggő kocsisor. Mindenki halad. És mit gondol az autós? Hát az egyszerűbb, ha én nem állok meg, majd a mögöttem lévő. És mit gondol a mögötte lévő? Ugyanezt! Na ez a szomorú.
Van úgy, hogy nem azt kell csinálni, ami az egyszerűbb, hanem azt ami elvárható.
Meg miért fáj az bárkinek is, hogy meg kell állnia akár 5 percre is, hogy a járókeretes mamát átengedje? A dugóban többet töltünk, vagy ti nem szoktatok még hozzá? Megáll a forgalom, na és? Ha a gyalogos átért, majd újraindul.
Ha újabb gyalogos érkezik, megint megáll, hiszen a gyalogosnak van elsőbbsége. Majd ha ő le akar mondani róla, akkor tesz róla, jelez, nem áll a zebrához, szemkontaktus, miegymás. Amúgy a gyalogos is ember, van logikája, ítélőképessége, és ő is pontosan olyan jól tudja, hogy egyszerre több gyalogos átmenetelése sokkal gördülékenyebb közlekedést tesz lehetővé az autósok számára is, mint félpercenként 1-1 gyalogos átbotorkálása.
De ez az ő döntése. Ezért is hívják elsőbbségnek. Nem az autós dolga dönteni ezügyben.
I am who I am 2009.04.09. 21:34:25
indapass90210 2009.04.09. 21:36:27
I am who I am 2009.04.09. 21:38:54
- már az átkelési szándéknál (gyalogos közelít a járdaszélhez) is
- akkor is, ha beteget támogat még két ember és ők akarnának átmenni
- no meg akkor is, ha babakocsival, pici gyerekkel közlekedő mama akar átmenni
És mily érdekes:
kedves kényelmetlen megállni honfitársaink, meg mind aki itthon nem tudja, hogy kell elindulni egy álló autóval
egyből képes betartani ezeket a szabályokat, mikor Európa szerencsésebb felén autózik.
Ott nem pampog a szabályok miatt. Ott nem természetes neki se, hogy azok általa felülbírálhatók...
Krisi 2009.04.09. 21:40:04
(megsúgom, semmiben)
@rivendell: Itt most Te leszel a bukóparaszt, mert feltartottad a 38. autóst, és visszaéltél az elsőbbségeddel!
:)
avus · http://avus.blog.hu 2009.04.09. 21:40:10
indapass90210 2009.04.09. 21:41:58
Egy bináris világban ez így is lenne, de ez nem egy bináris világ.
indapass90210 2009.04.09. 21:42:39
aaaaaaah 2009.04.09. 21:43:05
rushman 2009.04.09. 21:44:40
Azt hiszem abban a topicban is zebráról volt szó. Meg hasznos tanácsokat kaptunk a "hogyan kopogjuk a zebrán 60-nal száguldó mikrobusz oldalán" módszertanáról. De ez utóbbi videó persze már hazánkban készült. :)
Calden 2009.04.09. 21:46:45
A zebra azért zebra, hogy a gyalogos átmenjen rajta, azon neki van elsőbbsége. Úgy kell megközelíteni, főleg ha állnak a járdán, hogy meg tudjanak állni, hiszen a gyalogosnak ez a szándéka. Ha féktávon belül lép le, az az ő sara...szokták mondani, igen, de ha nem 70-80-al tépnek az idegbetegjei, hanem 40-50 körül figyelmesen, akkor azért mindenki meg tud állni, ha akar.
Csak ez is egy szabály, amit leszarunk.
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.09. 21:47:26
indapass90210 2009.04.09. 21:49:08
rushman 2009.04.09. 21:50:57
Majd mondd ezt a halott családjának: "Ez nem bináris világ." :)
Vagy a rendőrnek, vagy a bírónak. Kiáltsd a világba: Kit érdekel a kresz, vagy az elsőbbség! Kit érdekel, hogy a gyalogosnak nem kell ismernie a közlekedési szabályokat! Majd ráijesztek és nem lép le. Remek.
Szóval nem bináris világ... jó tudni. Hát akkor milyen? Ternáris? Kvaternáris? Vagy talán unáris? Szerintem az utóbbi. "Szarok a gyalogra, nem állok meg". Ez kimeríti az urnáris viselkedés fogalmát.
Ez lenne a jövő? Ja nem, ez már a jelen. :/
rushman 2009.04.09. 21:54:14
Nem szidom az autósokat. Én is autózok. Amúgy nem szidok senkit sem. Próbálok rájönni a motivációra, hogy valaki miért nem adja meg az elsőbbséget annak, akinek meg kell.
indapass90210 2009.04.09. 21:54:46
indapass90210 2009.04.09. 21:56:23
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.04.09. 21:58:47
Az már nem jön le nekik, hogy eleve fölösleges arcoskodnia, mert simán, szó nélkül átengedtem, különben nem bambulhatna a pofámba, másrészt ezek a direkt csigalassúsággal átkúszó gyalik rendszerint már pirosban fejezik be az átkelést és rajtam kívül még vagy 4-5 autót, de akár buszt is feltarthatnak, csak mert ők jól memutatták.
A durva az, hogy meglepően sok ilyen figura van. Az Etele-Tétényi sarkon (Tétényiről-balra, az Etele-Hengermalom felé kanyarodva) majdnem minden nap összefutok egy-egy ilyen gyalihuszárral. A 14-es busz, meg ott dekkol mögöttem a kereszteződés közepén, mert Kovátsovkovics Pistike keményen uralja a zebrát.
rushman 2009.04.09. 21:58:50
Hemü 2009.04.09. 21:59:02
"Az van, hogy egyaránt vagyok gyalogos és autós. Gyalogosként én is ragaszkodom az elsőbbségemhez, amennyire a testi épségem nagy mértékű veszélyeztetése nélkül lehetséges.
Hogy miért? Nagyon egyszerű. Majd leszek akkor tekintettel az autósra, majd leszek előzékeny az autóssal, amikor az autósok nagy többsége velem.
Szívesen megvárnám azt a három autót a zebra előtt, ami teper, ha normál esetben az lenne a default, hogy megállnak nekem."
De jó, akkor már nem írom. Pont ezt akartam. :-)
Többen többször
Áttoltam, nem 40-nel, igazából nem is akadályoztam, már mögöttem nyomott padlóféket a zebrán, hogy beszólhasson, mert irritálta, hogy átmentem előtte. Ha egyedi eset lenne, akkor nem érdekelne, de itt a fórumon is látszik, hogy nem az.
mement 2009.04.09. 17:42:21
"A zebran a bringat atkell tolni szabaly meg egy boduletes nagy fasszsag"
Nem az. A gyorsan közeledőkre nem számítanak. A fiamnak is azt tanítom, hogy nem rohanunk át. A 5 km/h-nál viszont tolva is gyorsabb vagyok. Egy 100 méteres futó meg 40-nel is át tud rohanni, ha elég hülye hozzá. Őt ki szabályozza? De mivel a biciklis általában gyorsabb, és nem is a gyalogtempó a biztonságos haladási sebessége, ezért jobb, ha tolod.
Járdán csak 12 év alatt, vagy ha az úttest fizikailag járhatatlan. A nagy forgalom nem számít ide.
Zsola777 2009.04.09. 18:28:22
Ha satuznod kell, akkor már eleve elcseszted. Máskor előbb nézd meg, hogy van-e gyalogos.
Dövan 2009.04.09. 21:42:39
"@Krisi: Ha vezettél volna már életedben, akkor tudnád :)"
Azoknak, akik nem értik az iróniát: Krisi rendszeresen vezet autót.
wp 2009.04.09. 22:00:22
Krisi 2009.04.09. 22:01:00
kepfeltoltes.hu/view/090409/semmi_jogom_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Kár, hogy igaz :(
wp 2009.04.09. 22:03:12
Hemü 2009.04.09. 22:03:50
rushman 2009.04.09. 22:04:13
B.GY. 2009.04.09. 22:08:30
Becsípte a lábujjam a lengőajtó,
Megtámadott engemet a fejtetű,
Tegnap éjjel beázott a háztető.
Krisi 2009.04.09. 22:12:39
De ez nem fontos, mert a zebra ugye más, mint a piros lámpa.
Amúgy ez érdekes téma: Van mondjuk egy betonfal, amire rá van írva, hogy "nekimenni tilos", és van egy zebra, ahol épp egyértelműen várakozik egy gyalogos.
Valjon melyik előtt fog megállni az összes autós, és melyik előtt csupán 60-70%?
A jó választ beküldők közt értékes nyereményeket sorsolunk ki!
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.09. 22:14:42
Nem fontos, csak nekem nagyon furcsa, hogy itt mindenki átenged mindenkit, a valóságban pedig szinte senki.
A motivációt meg már páran leirtuk, én személy szerint, és még többen nem azt irtuk, hogy SOHA, hanem azt, hogy NÉHÁNY esetben, ha józanul gondolkodunk, akkor mindkét félnek jobb, ha nem áll meg az autós.
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.09. 22:15:57
Hemü 2009.04.09. 22:20:11
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.09. 22:23:05
indapass90210 2009.04.09. 22:23:41
Hemü 2009.04.09. 22:28:47
Kár. Olvastalak följebb, csak reménykedtem egy kicsit, hogy ott értettelek félre.
indapass90210 2009.04.09. 22:28:58
Kb. mint az amcsi kocsikon: "Objects In Mirror Are Closer Than They Appear"...
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.09. 22:30:04
kispista 2009.04.09. 22:31:45
Én szinte mindig megállok, és 90%-ban egy mp-t sem vesztek vele (vagyis simán utolérem a kocsisor végét a következő lámpánál), és még a keresztutcából kihajtó autóstársam is örül neki.
Dehát én is köcsög vagyok, mert nem tudom, hogy a "dinamikus" vezetés azt jelenti, hogy lámpától lámpáig padlógáz/padlófék kombinációval közlekedünk.
Krisi 2009.04.09. 22:31:49
indapass90210 2009.04.09. 22:33:05
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.09. 22:35:17
Valaki2 2009.04.09. 22:37:50
Valahogy ilyenkor sosem akarnak kiszállni...
min 2009.04.09. 22:38:40
Ne tudjátok milyen dudáradatot kaptam amikor megálltam az M7 kivezetője előtti zebránál, hogy átengedjem a gyalogost.Komolyan Dunába lövetném az összes ilyen tahót!
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.09. 22:40:04
Mikor már vagy 5 perce álltam, és mögöttem is jó nagy sor lett, elkezdtem nagyon finoman előregurulni, jelezvén, hogy oké, de már én is mennék. Mikor kellőképpen előrecsorogtam, már nem lépett le senki, így átmehettem.
Megjegyzem, hogy mindig figyelek a zebránál, és máshol is.
Mi erről a véleményetek?
min 2009.04.09. 22:42:47
Valaki2 2009.04.09. 22:45:25
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.09. 22:46:04
Amúgy én is érzem, hogy nem volt okés a dolog, azért is kérdeztem...
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.09. 22:46:41
alte trottel 2009.04.09. 22:47:52
Ha nem tudnád, ez a gyenge (agyilag is) kisember tipikus bosszúreakciója. (pszichológusok projekciónak is nevezik) Fosik mindentől, tele az agya megalázások emlékeivel, A TAHÓ AUTÓSOK MIATT NAPONTA AKÁR SZÁZSZOR IS HALÁLFÉLELME VAN és így kompenzál. Másik tipikus esete, amikor az elnyomott és beszari vő megmérgezi az anyós kedvenc papagáját.
Fura módon, a Lajtától nyugatra még nem találkoztam ezzel a típussal.
min 2009.04.09. 22:55:50
Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.04.09. 23:00:29
Hemü 2009.04.09. 23:03:05
indapass90210 2009.04.09. 23:10:56
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.09. 23:13:24
Egyébként peches szituáció, sokan ezt csinálták volna :)
Ecsedy Áron 2009.04.09. 23:16:26
Rejtett a Szám 2009.04.09. 23:20:14
Én csak simán várok a zebra szélén. Ha megáll jó, ha nem, akkor a környezetvédelem jegyében várok tovább.
Mostanában egyre többen engednek át. Ez egy lassú folyamat, fölösleges a balhét keresni.
Hemü 2009.04.09. 23:29:14
Nem ezt látom a másik oldalról. Egy felmérés szerint 200 autósból 5 áll meg, ha gyalogos áll a zebra előtt. Majd ha ez megnő, mondjuk 150-re, akkor én is meggondolom. Az a 25 hibaszázalék is nagyon sok, de ne legyünk telhetetlenek.
Egyébként normál esetben nagyon előzékenyen közlekedek.
min 2009.04.09. 23:50:31
patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.10. 00:05:17
Sajnos élőben is láttam ilyesmit, sokáig előjött bennem az emlék később is.
mement 2009.04.10. 00:43:16
Avenarius 2009.04.10. 01:22:37
halló, ha mindenki így gondolkodna, mint te, még nem kezdődött volna el a lassú folyamat.
Kolompár Sztárszki 2009.04.10. 01:47:41
nem értheti, hogy mi van itt. :)
"deén ménem parkolhatok a járdára az ötkerbe?!"
"dehádde elférek, az plusz egy sáv, nem?!"
:)
mik1024 2009.04.10. 02:06:29
hat igen, otthon nem igy van, pedig London mereteben es forgalomban is lekorozi BP-et.
ez semmi mas csak egy kis figyelem a masikra.
Mörája Kéri (törölt) 2009.04.10. 04:44:24
Azt a széles körben elterjedt tévképzet, hogy a gyalogosnak megadni az elsőbbséget nem kötelesség, hanem maximum opcionális jófejség, talán az a jelzésrendszer is segített beágyazni a köztudatba, hogy az autósok egymás közötti elsőbbségét szabályozó táblák durva, tilalomszínű, egyedi alakú táblák (piros, csúcsán álló háromszög, vagy telipiros hatszög), míg a gyalogos átkelőhelyet csak kék színű, szögletes tájéloztató tábla jelzi, mint a szállóvendég-szolgáltatást. Vagy kopott útburkolati jel.
Talán meg kellene tiltani az utak mentén a harsány plakátokat, reklámtáblákat, és a gyalogos átkelőhelyeket a jelenleginél erősebb jelzéssel védeni, amíg a téves közhiedelem el nem illan a köztudatból.
A helyzet az, hogy a kijelölt átkelőhelyen a gyalogosnak elsőbbsége VAN. Biztonságban átengedni nem opcionális jófejség kérdése, hanem szeretjük - nem szeretjük, kötelesség.
Szamurájx · http://www.szamurajblog.hu 2009.04.10. 05:07:19
Szamurájx · http://www.szamurajblog.hu 2009.04.10. 05:14:01
mizrolist 2009.04.10. 05:23:31
@min: súlyos, de talán segítene, ha nagyobb tömeghez eljutna...
Orltran 2009.04.10. 05:26:44
Én akkor lépek le olyan autó elé, amelyiknek fékeznie kell, hogy ne kapjon el, ha minimum ráutaló magatartást tanúsit, és látom, hogy tisztában van vele, hogy ott vagyok, mert ha elüt, nekem már tökmindegy, kinek volt igaza, és mit ír a kresz.
Lolita999 2009.04.10. 05:27:02
BKV reszelő 2009.04.10. 06:28:14
Szerintem a gyalogosnak van elsőbbsége és általában, nem pedig név szerint. Honnan is kéne tudnom, hogy az az ember, aki a zebra szélén ácsorog, a Szándék család tagja-e vagy sem ?! Igazoltassak minden kétlábút ?
- Jó napot kívánok ! Ön a Szándék család tagja ?
- Nem
- Jó, akkor ne induljon el, mert nekem van elsőbbségem !
Te meg marha vagy, vágásérett.
Manyizga (törölt) 2009.04.10. 07:25:04
A járda vonalában egyenesen haladó gyalogosnak elsőbbsége van a bekanyarodó autókkal szemben. A NEM bekanyarodó autókkal szemben is elsőbbsége van a járda vonalában, ha főútvonal járdáján sétál? Ha járművel menne (bicikli, roller, robogó, stb.) a védett úton, akkor elsőbbsége lenne. De ha gyalog, akkor nem??
kuk22 2009.04.10. 07:34:39
1. ha nyeregben ülve gurulok a zebrára, akkor fékezés nélkül szabályosan kinyírhatsz (most már látom, hogy a szabálykövetők miért nem lassítanak ilyenkor) - amúgy épp vmelyik előző post foglalkozott azzal, hogy akadályozni lehet, csak veszélyeztetni nem - balra kanyarnál, vagy ez csak autósok között igaz?!?!
2. ha lelép a gyalogos a zebrára, teljesen szabályosan nem kell megállni, mivel a KRESZ szerint nem halad a gyalogátkelőn, hanem áll !?!
3.tegnap egy kissrác a kis lábbal hajtós motorral a szülei előtt ment át a zebrán, nem tolta, hanem rajta ült! (még ilyet!!) Akkor neki sem kell megállnom, mint a bicajosnak?
4.Gondolkodni csak páran szoktunk!?!
És a nem lassítók figyelmét felhívnám, hogy a kerékpár út ellenben védett, és ilyen alapon én is neked mehetek fékezés nélkül 30-cal, ha lassításra kényszerítenél? Tudom hülye lennék, mert nem véd semmi és én halok meg, de néha nem ártana egy-egy féltégla demonstrációnak.
Ha az egyiket elvárod (jogtalanul, önzően), tarsd be a másikat (mert az viszont szabály)!
záporjózsi 2009.04.10. 08:03:13
@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: "Azért van egy kis kivagyi "szarok bele", illetve "csakazértis" attitűd is bringás barátunkban. Legalábbis a három bekezdésből ez jött le."
Kár. Én is le szoktam lépni. Utálnak, de legtöbbször megállnak. Sokan nem értik, hogy miért lépek le. Mert lehet és szabad. Egyébként pedig sokan azt sem értik, hogy miért úgy közelítem meg a gyalogos átkelőhelyet, hogy meg tudjak állni. Ezért. És éppen ezért utálom, ha a gyalogos nem lép le ilyenkor. Ha már megálltam, nem fogom elütni. Ha több sáv van még, akkor lehet előttem megállni, körülnézni. Olyan nehéz ezt felfogni?
@kuk22: Látom, sikerült itten pár embernek "érdekes" gondolatokat közreadni és ez mélyen érintett: rázd le, mint kutya a vizet. ;)
"ha nyeregben ülve gurulok a zebrára, akkor fékezés nélkül szabályosan kinyírhatsz" Nem, mert nem veszélyeztethet Téged, azaz mindent meg kell tennie az életveszély elhárítására. Ha nem fékez, ráverik, ha fékez, rád.
"ha lelép a gyalogos a zebrára, teljesen szabályosan nem kell megállni, mivel a KRESZ szerint nem halad a gyalogátkelőn, hanem áll !?!" Halad, de mozgásában akadályoztatva van (pl. éppen körülnéz a többi sávba behaladás előtt). Ugyanakkor a zebrán a gyalogos nem akadályozhatja az autóst, azaz mindent meg kell tennie az elvárhatóan gyors áthaladás érdekében. Mamikánál ez több 10 másodperc is lehet, ezt viszont végig kell várni.
"tegnap egy kissrác a kis lábbal hajtós motorral a szülei előtt ment át a zebrán, nem tolta, hanem rajta ült! (még ilyet!!) Akkor neki sem kell megállnom, mint a bicajosnak?" Ilyen alapon a kerekesszék is jármű lenne...
záporjózsi 2009.04.10. 08:05:03
Maximillion 2009.04.10. 08:10:26
Jemma 2009.04.10. 08:16:40
záporjózsi 2009.04.10. 08:21:17
@Maximillion: Ha át akarod engedni, át is fogod tudni. Az elbeszélésből a gyalogos nem volt kamikáze csak élt a jogaival. Neked kötelességed megállni.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.04.10. 08:25:53
Tessék visszolvasni, ugyanabban a kommentben írtam azt is, hogy gyalogosátengedés-párti vagyok. "Olyan nehéz ezt felfogni?"
Én azt a gyalogost utálom aki akkor is él az elsőbbségével (ami nekem ott kezdődik, hogy megáll a zebra mellett, a járdán és sasol, hogy mikor mehet át), ha ezzel nem teszi gördülékenyebbé a forgalmat, vagy akár veszélyhelyzetet is teremt. Pl. (a felsorolás nem teljes)
- Intenzív (nem is vész-) fékezésre kényszeríti az első autóst, akkor is, ha azt "tolják"
- Balra nagyívben jönne le az autó a főútról, sok helye nincs a szembejövőktől, de a gyalogos öntudatosan átmegy, emberünk beragad, szembesáv beragad.
- Megy egy 5-6 kocsiból álló oszlop, utána szünet, lelép az utolsó elé.
A posztoló bicajos kollégád leszarja, hogy a fékező autóba hátulról hányan szállnak bele, mert neki elsőbbsége van. Gratulálok. Megértés, lazaság, tolerancia - ezekre a bicajosok oly' büszkék de a posztoló elégtelenre vizsgázott belőle.
Az elsőbbségről két gondolat:
- Annak van elsőbbsége, akinek megadják.
- Az elsőbbségről le lehet mondani.
indapass90210 2009.04.10. 08:27:00
@Németh Krisztina: "Visszaélnek azzal, hogy fém van a seggük mögött..."
Egyrészt alatta, másrészt kurva kényelmetlen lenne így az ülés!
@Szamurájx: Paranoid-e vagy? Hiszed-e hogy mindenki rád vadászik-e?
@mik1024: "ket eve elek Londonban"
Azért látom, a két év viszont elég volt ahhoz, hogy írni - hángörienül - elfelejtsél :)
A sün 2009.04.10. 08:27:28
Szimplán nincs elsőbbséged a zebrán járművel. A bicaj jármű igy nincs elsőbbséged a zebrán.
Ha butaságokat kérdezel akkor butának is néznek, a lábbal tölt müanyag moci nem jármű.
Gabesz81 2009.04.10. 08:34:36
Gabesz81 2009.04.10. 08:39:02
jah és a gyalogosok is lehetnének aktívabbak... Eger felé kanyarodtunk és nem ment a lámpa... jobbra kisívben, lassítok, jeleznék a gyalognak a túloldalon áll... semmi, rám se néz... elkanyarodtam, mert jöttek is mögöttem és nem akartam napestig ott állni... szóval gyalogok, több életet! határozottságot és vegyétek fel a forgalom ritmusát is. ;-)
Cinnouse 2009.04.10. 08:47:10
Egyébként azt szokták felhozni, hogy a magyar gyalogosok tötyörésznek mielőtt átmennének, és ez tényleg így van. Amíg külföldön éltem, nekem is nagyon nehéz volt megszokni, hogy menni kell, mert csak ott áldogálltam, mint itthon - az autósok meg néztek rám furán, hogy mit akadályozom itt a forgalmat - de sajnos, itthon nem vgyok olyan bátor, hogy csak úgy elinduljak. Néhány rossz tapasztalat miatt, nem gondolom ugyanis, hogy nem fognak elütni. Szval sztem a bizalom a kulcs. Ettől pedig nagyon messze vagyunk.
Ferocious 2009.04.10. 08:59:27
záporjózsi 2009.04.10. 09:01:20
"Én azt a gyalogost utálom aki akkor is él az elsőbbségével (ami nekem ott kezdődik, hogy megáll a zebra mellett, a járdán és sasol, hogy mikor mehet át), ha ezzel nem teszi gördülékenyebbé a forgalmat, vagy akár veszélyhelyzetet is teremt. Pl. (a felsorolás nem teljes)"
...és? Sőt, utálj engem. Nyugodtan! Jogod van hozzá! Neki meg joga van átkelni. Igen, én sem szeretem, ha kitolósat játszanak, de 10× nagyobb azok aránya, akik úgy tolnak ki velem, hogy hiába állok meg, nem mozdulnak.
"A posztoló bicajos kollégád leszarja, hogy a fékező autóba hátulról hányan szállnak bele, mert neki elsőbbsége van."
...és igaza van. Követési távolságról ezek szerint nem hallottak a kedves autósok. Igen, belém is szálltak már hátulról, szerencsére nem nagyon, de rossz érzés volt. Majd a biztosítók elintézik.
@A sün: Tolt bicikli= gyalogos.
záporjózsi 2009.04.10. 09:05:18
kávédávid · http://www.rednews.hu 2009.04.10. 09:12:03
Lunitari 2009.04.10. 09:12:29
Agyalap 2009.04.10. 09:15:16
Ettől függetlenül magát a "kiszólok az ablakon" magatartást tartom paraszt dolognak.
ex-dr. vuk 2009.04.10. 09:20:40
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.04.10. 09:25:11
Sajna hiába megy a vita, jó magyar szokás szerint mindig vannak, akik megmagyarázzák, hogy miért jó, ha nem adjuk meg a gyalogosnak az elsőbbséget. Ezek az ún. "érvek" persze csak az illetők önzését fedik el.
Szépen fel kellene kamerázni jó sok zebrát, aztán küldeni a csekkeket. Először csak párezreset, aztán pártízezreset, aztán párszázezreset. Szerintem ez hatásos érv lenne, ha már a szabály és az észérv nem elég.
GC (törölt) 2009.04.10. 09:29:01
GC (törölt) 2009.04.10. 09:32:46
Múltkor viszont majdnem elbaszott egy szendvicsfutáros autó, gondoltam írok a cégnek, hogy olvastassák már el a kollégákkal a kreszt újból!
TH 2009.04.10. 09:34:49
ex-dr. vuk 2009.04.10. 09:42:08
- Igen az elsobbsegrol le LEHET mondani. De senki ne kenyszeritsen ra!
- Kit erdekel, hanyan szallnak bele hatulrol abba, aki megadja a kotelezo elsobbseget a gyalognak?.. A hatso hibazott: nem figyelt+kovetesi tavolsag. I.J. Ez nem a gyalog dolga.
- Az elsobbseg nem ott kezdodik, hogy ACSORGOK a zebra szelen. Hanem megyek. Az autos pedig elsobbseget ad. Lassitassal, vagy megallassal, attol fugg, mire van epp szukseg.
Nem bonyolult ez.
killermoney 2009.04.10. 09:56:20
killermoney 2009.04.10. 09:57:59
Krisi 2009.04.10. 09:58:53
-Az az autós nem közlekedik szabályosan, akit egy gyalogos intenzív fékezésre kényszerít. (örökzöld sláger: subidúvápp, a zebrát olyan sebességel kell mekközelíteni, sálálálúú, a folytatást remélem tudod:)Meg az se szabályos, aki rámászik a seggére (hogy is volt? Ja, igen, követési távolság).
Most én tényleg két ilyen gyökér miatt mondjak le az elsőbbségemről? Ez még viccnek is durva!
Amúgy elég szar a hozzáállásod: Ezek szerint ha egy 5-6 kocsiból álló konvoj megy a főúton, de piros a lámpa, akkor a mellékutcából zöld lámpánál kijövő autós is álljon meg, mert ő egyedül van, de a többiek 6-an?
Ezt így hogy?
Tényleg a felfestésekkel van a baj: azt már nagynehezen megtanulták az autósok, hogy a piros lámpa tilosat jelent (bár nem mind, nyáron a szemem láttára tört két kocsi totálkárra, az egyik piros lámpánál ment bele a kereszteződésbe vagy 50-nel).
Nos, sokkolni foglak titeket: ha gyalogos akar átmenni a zebrán, akkor ugyanúgy meg KELL állni. Nem opcionális, hogy vagy megállok, vagy nem, egyszerűen ez így van.
Most adok időt elgondolkodni ezen, remélem nem lesz megterhelő.
kpetya 2009.04.10. 09:59:28
Még mielött belelovalnád magad.
(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.
Szóval ez egy kölcsönös játék. Az autós elsőbbséget ad ha te lelépsz, de te nem lépsz le addig amig veszélyes. Ne feledd a puhatestű te vagy.
Pepe83 (törölt) 2009.04.10. 10:00:52
Én ilyenkor mindig elkezdek eszeveszetten villogni, ezzel jelzem, hogy megadom az elsőbbséget, legyen szíves élni vele:)))
záporjózsi 2009.04.10. 10:01:34
Egyébként jó a hozzáállásod.
záporjózsi 2009.04.10. 10:05:37
@kpetya: Ha a gépjármű féktávolságon kívül van, akkor leléphet és a járműnek fékeznie kell. Ha féktávolságon belül van másik jármű, akkor lépjen le úgy, hogy egyértelmű: nem lép elé, de megkezdte az áthaladást. És ehhez senkinek nem kell megállnia, csak esetleg lassítania. Természetesen aki lassan mozog, annak akár megállással is elsőbbséget kell adni.
záporjózsi 2009.04.10. 10:07:09
killermoney 2009.04.10. 10:11:15
záporjózsi 2009.04.10. 10:13:16
killermoney 2009.04.10. 10:20:54
De én most arra gondolok hogy egyáltalán ez a szabály mit takar? Szal én csak megállhatok és nézhetek bambán semmi más vagy tovább kell mennem de akkor meg nem adtam elsőbbséget?! szal sztem ez egy olyan szabály ami életszerűtlen és azon kívül hogy vizsgán szívatnak vele semmire nem jó
ex-dr. vuk 2009.04.10. 10:24:15
záporjózsi 2009.04.10. 10:31:25
Pepe83 (törölt) 2009.04.10. 10:31:26
Én (muhaha..gonosz kacaj)
Miért baromság? Megadom az elsőbbséget ahogy kell, de emellett jelzem, hogy még aznap haza szeretnék érni.
záporjózsi 2009.04.10. 10:34:24
Pepe83 (törölt) 2009.04.10. 10:45:19
Nem akkor sürgetem mikor már megy át. Az sem zavar egy járókeretes nénike 0,5 km/h-val megy át, csak akkor induljon:))))
ehpkb5 2009.04.10. 10:46:34
apuuuu kezdődik :)
zazooo 2009.04.10. 11:33:22
Egy példa: ahol a Budafoki út kétsávossá válik kifele, a trémobil székház előtt, 2*2 sáv betoncsíkkal elválasztva, és oda van b*szva egy zebra. Ott jönnek a Lágymányosi hídról a kamionok a külső sávban, és sokszor van hogy megállnak elengedni a gyalogost, miközben a belső sávban jönnek. Olyankor ugye meg kell állni, de ha jól emlékszem a belső sávban a baloldalon nincs zebra tábla (ha van akkoris necces), a jobboldalit meg ilyenkor takarja a kamion. Az ilyen zebrák sztem kifejezetten veszélyesebbek lettek ettől a hülyeségtől, komolyan csodálkozom hogy nincs ott minden nap gázolás, ezt is egy csapásra megoldhatnák ezzel.
(normális időzítésű) nyomógombos lámpát mindenhova :P
Mörája Kéri (törölt) 2009.04.10. 11:34:39
"- Annak van elsőbbsége, akinek megadják."
Ez a duma a régi laktanyák belső falára volt kiírva a többi abszurd kommunista jelszó mellé.
Az elsőbbség nem attól függ, hogy megadják-e, hanem a szabályoktól. Aki nem adja meg, pedig a szabály azt írja elő, az egyszerűen bűnöző, autós-gyalogos relációban életellenes bűnöző.
"- Az elsőbbségről le lehet mondani."
Le lehet. De a lemondást nem lehet sem elvárni, sem kikényszeríteni.
TH 2009.04.10. 11:35:50
Pepe83 (törölt) 2009.04.10. 11:36:33
"Az élethez való jog csak akkor ér ha nem ölnek meg" :))))
potha 2009.04.10. 11:38:07
De, nekem természetes, hogy ha látom a gyalogost megállok, és ha gyalog vagyok ugyanúgy elvárom, hogy ez megtörténjen.
Amúgy gyalogosként meg határozottnak kell lenni.
Én le szoktam lépni mindig a zebrára, ha látom, hogy ezzel nem kényszerítem vészfékezésre az autósokat.
Nem kell megvárni, hogy odaérjen és megálljon.
Így ő is jobban örül mert csak lassít kicsit, és már mehet is dolgára.
Eggyütműködés kérdése az egész :)
Szerintem...
ex-dr. vuk 2009.04.10. 11:41:54
Szoval?... Meg mindig jobb?
zazooo 2009.04.10. 11:44:30
zazooo 2009.04.10. 11:45:26
és igen, ha _normális időzítésű_, akkor jobb.
ex-dr. vuk 2009.04.10. 11:48:17
killermoney 2009.04.10. 11:51:13
@záporjózsi: Ha vki olyan hülye hogy átengedik és megy úgy hogy körül se néz hát ott bizony érvényesülnek Darwin kegyetlen törvényei... :P
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.04.10. 11:51:32
Az elsőbbségről valóban le lehet mondani, és tényleg nem szabad se elvárni, se kikényszeríteni.
Nyitott kapukat dönget, aki engem akar a gyalogosok korrekt átengedésére rávenni, és teszi ezt kisebb-nagyobb vehemenciával, néha kötekedve, néha leszólva, néha beszólva... Szelektív olvasásra, szövegértés hiányára nekem viszont nics gyógyszerem.
Is igenis, azt tartom bunkóságnak, ha valaki visszaél akármilyen erőfölényével, legyen az lóerő, testi erő, vagy épp a jogszabályok adta elsőbbség.
Köcsög dolog-e gyalogosként intenzív fékezésre kényszeríteni egy zebrához közeledő autót, ha neki is a seggében vannak, ezáltal akár veszélyhelyzetet is okozni? Csak azért, mert "mérsékelt sebességgel" kellett volna megközelítenie azt a zebrát, amire a gyalogos ugyanazon jogszabály szerint meg le sem léphetne, ha nem veszélytelen....
Ugye ismerős az a rész kedves @Krisi , az általad idézett jogszabályból, hogy a gyalog akkor lépjen az úttestre, hogy ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Hol van ebben az, hogy csak a saját maga számára veszélytelenséget kell felmérnie? (ld. seggbetolós, hátulról koccanós autó?).
Józan paraszti ész, megértés, előzékenység.
És a jegyzőkönyv kedvéért.
Én átengedem a gyalogost.
zazooo 2009.04.10. 11:54:30
"igenis, azt tartom bunkóságnak, ha valaki visszaél akármilyen erőfölényével, legyen az lóerő, testi erő, vagy épp a jogszabályok adta elsőbbség."
ennyi.
potha 2009.04.10. 11:55:42
@vuk_: aki degenerált úgysem fogja megérteni, rám még nem kiabáltak, de múltkor egy szlovák a terepjárójával majdnem végigment a lábamon, mert már leléptem de ő meg úgy gondolta elfér előttem :D
ex-dr. vuk 2009.04.10. 12:00:00
A 2x2 savra pedig annyi a megoldas (lampa helyett), hogy pl. pici jardasziget, es bal oldalra is kitenni a tablat, es surun festeni a zebrat. Sokkal olcsobb mint a lampa, es hatekonyabb is (pont annyival, mint a korforgalom a lampas keresztezodessel szemben).
Ferocious 2009.04.10. 13:12:06
kpetya 2009.04.10. 13:17:54
Menj ki a bosnyákra szombat reggel.
ex-dr. vuk 2009.04.10. 13:38:08
@Ferocious: Jo. En azt irtam le, hogy ebben az idealisnak velt esetben is rosszabb a nyomogombos lampas zebra hatekonysaga, mint a betartott KRESZ.
wp 2009.04.10. 13:42:56
Lépjetek le, lehetőleg menjetek az járdán egyenletes tempóval, majd ugorjatok ki az úttestre ha láttok egy zebrát - már csak poénból is -, meg hogy teszteljétek le melyik autós mennyire figyel.
Végül még egy tipp: ha 2+ sávos úton a hozzátok közelebb lévő sávban egy autós megáll mikor kifuttok, továbbra is mereven előre nézve, zenét hallgatva menjetek tovább, - ne feledjétek, elsőbbségetek van! - ha a másik sávban lévő nem fékezett akkor puff, aztán majd jól megbüntetik :)) ja, és az ipod / diszkmenen -en is vegyétek feljebb a hangerőt, hogy a fékcsikorgást se halljátok, mivel ha nem üt el végül, nem fogják megbüntetni, és megússza! :D
... pont nemrég volt egy ilyen élményem.. mögöttem senki, gyalogos megy a járdán, egyszercsak 90fokos fordulat, zutty ki a zebrára, én még megtudtam állni (satu) de a másik sávban közlekedő audis vszleg telefonált, vagy nemreagálta le gyorsan, meghát gyorsabban is ment. A szabályosan, de ész nélkül közlekedő gyalogost kb az audi menetszele lökte vissza annyira hogy ne szaladjon neki.
Az érintettnek szeretnék gratulálni és további sok szerencsét kívánni!
kpetya 2009.04.10. 13:45:03
... A szabályosan, de ész nélkül közlekedő gyalogost ...
Nem volt szabályos. Az egy más kérdés, hogy az audis sem.
Ferocious 2009.04.10. 13:47:06
wp 2009.04.10. 13:50:19
ex-dr. vuk 2009.04.10. 13:55:27
Ha abbol indulunk ki, hogy nem, akkor eszreveheted, hogy sokaknak a piros lampa sem akadaly ;) Ott meg plane mindegy.
En azert osszeszqamolnam, hogy nemetorszagban hany nyomogombos lampas zebrara van szukseg a magas baleseti arany miatt... Szerintem nem tul sokra :D
ex-dr. vuk 2009.04.10. 13:57:13
Ennyi.
ex-dr. vuk 2009.04.10. 14:05:29
"Hol van ebben az, hogy csak a saját maga számára veszélytelenséget kell felmérnie? (ld. seggbetolós, hátulról koccanós autó?)." Tehat azt is pl. figyelembe kell vennie, hogy ha kimegy ele, akkor az autos ideges lesz, kesesbe kerul, emiatt a kovetkezo lampanal at fog menni a piroson es kivasal egy masik szabalyosan kozlekedot?
Konyorgom...
Meggyozodes annyit jelent, hogy nem ugrok ki lesbol szandekosan a(z egyebkent mar 30 ala lassitott) kocsi ele, hogy elusson. De ha jol lathato vagyok, akkor nem szabadna h eselyem legyen fektavon belul kimenni. A tobbi a kocsik dolga (kovetesi tavolsag is).
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.04.10. 14:07:40
Ennyi.
:)
ex-dr. vuk 2009.04.10. 14:12:37
Sajnos elbeszelunk egymas mellett. En arrol beszelek, hogy hogyan KENE mukodnie.
Te azt mondod, hogy ELVILEG a gyalogosnak neznie kell h ki kinek a seggeben van, en azt mondom, hogy ELVILEG nem kene (lehet, hogy gyakorlatilag kene, en nem szoktam - ha beledurrannak egymasba a sajat hulyeseguk miatt, majd megoldjak)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.10. 14:13:18
Erre jó a rozsdás, régi 28-as bicikli. Szépen kitolod magad elé a zebrán. Figyelj, hogy jó oldalán állj, és engedd el időben. Ha megáll ugatni, AZONNAL hívj rendőrt, és ülj le, hogy rosszul vagy a sokktól...
záporjózsi 2009.04.10. 14:23:00
záporjózsi 2009.04.10. 14:24:17
záporjózsi 2009.04.10. 14:25:21
Ferocious 2009.04.10. 14:26:48
Ferocious 2009.04.10. 14:28:52
ex-dr. vuk 2009.04.10. 14:35:43
Autos balesetnel is egyertelmu a dolog egy keresztezodesben: kocc an. nezzuk ki merrol jott. aki nek elsobbsege volt az a nyertes. ennyi.
Ferocious 2009.04.10. 14:38:18
Ennyi.
kpetya 2009.04.10. 14:38:58
Mert a kresz nem csak az autósokra vonatkozik. Van a gyalogokra külön paragraf, 21§.
(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.
Ez akkor is érvényes, ha zebra van.
kpetya 2009.04.10. 14:39:54
"...megy a járdán, egyszercsak 90fokos fordulat, zutty ki a zebrára,..."
Elöbb talán ezt emésztgesd.
kpetya 2009.04.10. 14:44:44
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.10. 14:49:32
ex-dr. vuk 2009.04.10. 14:57:03
TH 2009.04.10. 15:11:21
ex-dr. vuk 2009.04.10. 15:35:01
ex-dr. vuk 2009.04.10. 15:45:41
TH 2009.04.10. 15:56:23
TH 2009.04.10. 15:58:05
ex-dr. vuk 2009.04.10. 15:59:52
A meggyozodes max arra vonatkozik, ha takarasbol lepnel ki kozvetlen a kocsi ele, akkor azt nem teheted. De ha jol lathato vagy, es ha az autos kivenne a seggebol a fejet es szetnezne, akkor lathatna, egybol nem te vagy a hunyo (a gyalogatkelok 99.9%-a ilyen).
kpetya 2009.04.10. 16:00:45
Lehetne polemizálni arról, ha elütik a gyalogot akkor ugy lépett-e le, hogy meggyözödött a veszélytelenségről. A joggyakorlatot nem mi alakítjuk.
Most tényleg abba akarsz belekötni, hogy mi történt és ebből ki mit tud majd bizonyítani?
kpetya 2009.04.10. 16:03:25
Szvsz nem kéne keverni a felelősségeket. Attól, hogy az autós szabálytalan te még nem lehetsz szabálytalan.
elolvastad a bírósági határozatot? Na ugye.
Amcsi Jancsi 2009.04.10. 16:24:44
Én meg Kanadában. Most voltunk szabadságon Mo-on. Én kiléptem eléjük de mindig készen állltam ugrani. Asszony mögöttem két lépéssel, mint az araboknál. Mindig megálltak, néha kemény fékezéssel, és egy párszor lekurvaanyáztak.
Gondolkodtam, kéne csinálni egy youtube videót agy kanadai zebráról, hadd tanuljon a magyar.
Ó, a legfaszább az volt mikor Pesten a tanuló vezetők (valami csiga) robogtak át a zebrán mint a meszes. Már a tanár sem tart(at)ja be a szabályt?
Amúgy ha meg a rendőrök nem a lakott terület tábla alatt trafipaxoznának hanem a zebránál osztogatnák a büntetést, szerintem hamar okosodna a magyar paraszt.
wp 2009.04.10. 18:10:45
@kpetya: teljesen igazad van, am az autosokkal szemben a gyalogosok semilyen modon nincsenek szamonkerve... ezert is idegesit rettento modon, hogy csak a jogaikat reklamozzak, a kozelekedes biztonsagara eddig sem voltak tekintettel (ld. soksok hozzaszolas), ezutan meg megannyira se lesznek (ld. plakattal kiugral autok ele h marpedig neki elsobbsege van, volt tvben is)
Krisi 2009.04.10. 19:57:16
@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Ha számomra veszélytelen, akkor lelépek. Az, hogy az illető 70-nel jön és a seggében jövő gyökér belepuszil a csomagtartójába, az már a kettőjük saját hülyeségének a végterméke, nem a gyalogosé, aki mindössze élt az elsőbbségével.
Arra meg nem fogok figyelni, hogy a mögötte jövő valjon normális követési távolsággal jön-e, ezt ne várja el tőlem senki, én akkor csak egy hülye gyalogos vagyok :)
Különben egy véleményen vagyunk :)
Az meg nagyon előjött, hogy a gyalogos is figyeljen. Ez teljesen jogos, de az autós, motoros meg még jobban figyeljen, hiszen ő az erősebb, övé a nagyobb felelősség.
Az, hogy van körülöttem egy másféltonnás doboz, az nem ajelenti azt, hogy akkor én vagyok a zsír arc és rettegjen mindenki, hanem hogy nekem sokkal jobban kell figyelni a puhatestűekre (ha már olyan lárva, hogy magára nem tud).
Persze akinek nem inge ne vegye magára. De sokan kezdhetnek öltözködni...
Kicsi79 2009.04.10. 19:57:52
Én ha gyalog közlekedek, megyek a gyalogátkelő felé, és amelyik autós szerintem féktávon kívül volt amikor odaértem, az elé zokszó nélkül le is lépek, és már megyek is át lassítás nélkül. A többit oldja meg a kedves autós! Ha nem figyel, az az ő baja. edig soha nem sikerült még elütnie senkinek. Egyébként aki nem áll meg, 90%-ban a nők és a "svédek". A maradék 10% figyelmetlen, vagy kopaszbehajtóvállalkozó.
Kicsi79 2009.04.10. 20:06:04
Hemü 2009.04.10. 21:02:36
Jó nagy marha volt. Ilyet nem csinálok, mert élni szeretnék.
Viszont ha láthatóan át akarok menni, akkor ugyan miben érinti az úton közlekedőt (autóst, motorost, biciklist, akárkit), hogy nekem miről kell meggyőződnöm? Neki ugyanúgy át kell engednie.
Mörája Kéri (törölt) 2009.04.11. 05:28:13
"neki is a seggében vannak..."
"tolják hátulról..."
Nem jó érvelés. Mellékutcából sem hajtunk ki a forgalmas főútvonalra az elsőbbség megadása nélkül csak azért, mert hátunk mögött nyomuló köcsög túl közel jött. Azt kell megérteni, hogy a gyalogosnak a kijelölt átkelőhelyeken és a kreszben meghatározott, táblával és burkolati jellen nem jelölt egyéb helyzetekben ELSŐBBSÉGE VAN. Ugyanúgy elsőbbsége van, mint a főútvonalon hajtó kamionnak vagy kerékpárnak a mellékútvonalról kihajtani készülő bármilyen járművel szemben.
Nem azt kell magyarázni, hogy mikor, miért nem érdemes megadni ezt az elsőbbséget, hanem azt kell tudatosítani a magyar közlekedőkben, hogy ez az elsőbbség VAN, megadni KÖTELEZŐ.
És kivonni a foralomból azokat, akik ezt a szabályt nem fogják fel. A fokozatosság elve szerint kisbünti, majd nagybünti, majd harmadszorra börtön, az eseteknek pedig rendszeres sajtónyilvánosság, előbb-utóbb csak megtanulnák a közlekedés résztvevői ezt a szabályt is.
A kiváló önkényes büntetőgyalogosok - akik szerintem azért relatíve kevesen vannak a normális közlekedőkhöz képest - azért szemétkednek olyan helyzetekben, amikor a nagyeszű forgalomszervező lámpával egymásra ereszti a gyalogost és a kanyarodó járművet, mert úgy érzik, hogy a rendőrség és a sajtó semmit nem tesz a védelmükben hozott elsőbbségadási szabály kikényszerítéséért, ezért kekeckednek az egyébként ugyancsak kutyaszorítóban lévő, mégis kevésbé veszélyeztetett kanyarodó autóssal. Az ilyen önkényesekhez képest arányaiban sokkal többen vannak azok az autósok, akik a gyalogos átkelőhelyre nem úgy tekintenek, mint ahol nekik elsőbbséget KELL adni a gyalogos számára.
Touch-Kó 2009.06.05. 12:46:12
Az autósnak hivatalosan át kell engednie.
Engem volt,már hogy majdnem elütöttek zebránál, pedig látta,hogy ott állok, csak ő éppen telefonált.Annyi lélekjelenléte volt,hogy dudáljon, meg ordítson,hogy mi a f*szt keresek én a zebrán.
Ott bemutattam neki, elküldtem a p*csába,láttam,hogy erre ideges lett.Ekkor szép nagyot mosolyogtam erre méginkább..
Ezek után biztos én voltam a 'rásszisztá ember'..
Nagyon sokan abszolút nincsennek tisztába a szabályokkal.