Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Látod, hogy jövök és akkor mész át?

2009.04.09. 15:40 :: SilentSound

Hemü sztorijánál az autós tekintetében két lehetséges verziót tudok elképzelni. Az egyik az, hogy simán hülyének nézi a gyalogost, mert ahhoz, meg a kerékpárhoz se kell jogsi, honnan tudná az, hogy mikor mehet át az úton? Ez sem normális emberre vall, de ennél még rosszabb a másik eshetőség, miszerint a kedves autósnak halványlila segédfingja nincs a KRESZ-ről.

Időnként felbukkan itt a zebrán átengedés témája, de úgy érzékelem, hogy újra meg újra szóba kell hozni.

Ma toltam át a bringámat azebrán, a Kerepesi úton, a McDonalds melletti benzinkút bejáratánál, és rólam annyit érdemes tudni, hogy nem sokat szoktam cicózni. Most sem tettem. Balra néztem, a legközelebbi autó épp kanyarodott be a benzinkúthoz, a mögötte levő ezek után nem mérvadó, mentem tovább.

Ő nem így gondolhatta, mert utánam kiabált: "Normális vagy, öreg?"

Mondom, zebra, öreg. De nem úgy van az, azt mondja, látod, hogy jövök, és akkor mész át?

Erre a vaslogikára mit mondjak? A KRESZ-ben világosan benne van, hogy ha látom, hogy a gyalogos át akar kelni a zebrán, akkor minden körülmények között át kell engednem. A gyalogátkelőhelyet úgy kell megközelíteni... tudjátok.

Az meg nem mentesít senkit ezalól, hogy a gyalogosnak is meg kell győződnie arról, hogy az (esetleges) ökör nem úgy jön-e, hogy ha akarna, sem tudna megállni. Erről én meg is győződtem. Meg tudott állni, meg is állt, csak épp nem akart vóna.

Innen jön a kérdésem: ha nem úgy van az, akkor hogy van az?

258 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye kerékpár veszélyes kresz zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Orltran 2009.04.10. 05:26:44

Ezzel egy a baj, szerintem. Teljesen igazad van, de feltételezem, úgy haladt, hogy ha nem fékez, elütött volna. Lehet rosszul, elbújhat a cd lejátszóban, lehet szimplán barom az autós, tökmindegy, ha nem vesz észre, és elüt, egy kis pechel már nem fogod magyarázni, hogy neked volt igazad, és a családod is csak annyiban fogja ez érdekelni, hogy az autóst jogosan fogják hibáztatni, de te ettől ugyanúgy nem érsz haza.
Én akkor lépek le olyan autó elé, amelyiknek fékeznie kell, hogy ne kapjon el, ha minimum ráutaló magatartást tanúsit, és látom, hogy tisztában van vele, hogy ott vagyok, mert ha elüt, nekem már tökmindegy, kinek volt igaza, és mit ír a kresz.

Lolita999 2009.04.10. 05:27:02

CSak zt tudom mondani, hogy Pesten nem állnak meg a zebránál az autósok, csak kis százalékban, vidéken pedig az zebra előtt 20 m-rel udvariasan lelassítanak és átengednek. A sok idióta idegbeteg egoista barom autóvezető! Tisztelet a kivételnek! Visszaélnek azzal, hogy fém van a seggük mögött...

BKV reszelő 2009.04.10. 06:28:14

@Kicsi79: "EMBEREK! KÖNYÖRGÖM! MÉG A SZÁNDÉKNAK IS ELSŐBBSÉGE VAN!!! "

Szerintem a gyalogosnak van elsőbbsége és általában, nem pedig név szerint. Honnan is kéne tudnom, hogy az az ember, aki a zebra szélén ácsorog, a Szándék család tagja-e vagy sem ?! Igazoltassak minden kétlábút ?

- Jó napot kívánok ! Ön a Szándék család tagja ?
- Nem
- Jó, akkor ne induljon el, mert nekem van elsőbbségem !


Te meg marha vagy, vágásérett.

Manyizga (törölt) 2009.04.10. 07:25:04

Már kérdeztem egyszer-kétszer, de még nem válaszolt senki:

A járda vonalában egyenesen haladó gyalogosnak elsőbbsége van a bekanyarodó autókkal szemben. A NEM bekanyarodó autókkal szemben is elsőbbsége van a járda vonalában, ha főútvonal járdáján sétál? Ha járművel menne (bicikli, roller, robogó, stb.) a védett úton, akkor elsőbbsége lenne. De ha gyalog, akkor nem??

kuk22 2009.04.10. 07:34:39

Ha jól értem a többséget:
1. ha nyeregben ülve gurulok a zebrára, akkor fékezés nélkül szabályosan kinyírhatsz (most már látom, hogy a szabálykövetők miért nem lassítanak ilyenkor) - amúgy épp vmelyik előző post foglalkozott azzal, hogy akadályozni lehet, csak veszélyeztetni nem - balra kanyarnál, vagy ez csak autósok között igaz?!?!
2. ha lelép a gyalogos a zebrára, teljesen szabályosan nem kell megállni, mivel a KRESZ szerint nem halad a gyalogátkelőn, hanem áll !?!
3.tegnap egy kissrác a kis lábbal hajtós motorral a szülei előtt ment át a zebrán, nem tolta, hanem rajta ült! (még ilyet!!) Akkor neki sem kell megállnom, mint a bicajosnak?
4.Gondolkodni csak páran szoktunk!?!

És a nem lassítók figyelmét felhívnám, hogy a kerékpár út ellenben védett, és ilyen alapon én is neked mehetek fékezés nélkül 30-cal, ha lassításra kényszerítenél? Tudom hülye lennék, mert nem véd semmi és én halok meg, de néha nem ártana egy-egy féltégla demonstrációnak.

Ha az egyiket elvárod (jogtalanul, önzően), tarsd be a másikat (mert az viszont szabály)!

záporjózsi 2009.04.10. 08:03:13

@TH: @Pepe83: Igazatok van.

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: "Azért van egy kis kivagyi "szarok bele", illetve "csakazértis" attitűd is bringás barátunkban. Legalábbis a három bekezdésből ez jött le."
Kár. Én is le szoktam lépni. Utálnak, de legtöbbször megállnak. Sokan nem értik, hogy miért lépek le. Mert lehet és szabad. Egyébként pedig sokan azt sem értik, hogy miért úgy közelítem meg a gyalogos átkelőhelyet, hogy meg tudjak állni. Ezért. És éppen ezért utálom, ha a gyalogos nem lép le ilyenkor. Ha már megálltam, nem fogom elütni. Ha több sáv van még, akkor lehet előttem megállni, körülnézni. Olyan nehéz ezt felfogni?

@kuk22: Látom, sikerült itten pár embernek "érdekes" gondolatokat közreadni és ez mélyen érintett: rázd le, mint kutya a vizet. ;)
"ha nyeregben ülve gurulok a zebrára, akkor fékezés nélkül szabályosan kinyírhatsz" Nem, mert nem veszélyeztethet Téged, azaz mindent meg kell tennie az életveszély elhárítására. Ha nem fékez, ráverik, ha fékez, rád.
"ha lelép a gyalogos a zebrára, teljesen szabályosan nem kell megállni, mivel a KRESZ szerint nem halad a gyalogátkelőn, hanem áll !?!" Halad, de mozgásában akadályoztatva van (pl. éppen körülnéz a többi sávba behaladás előtt). Ugyanakkor a zebrán a gyalogos nem akadályozhatja az autóst, azaz mindent meg kell tennie az elvárhatóan gyors áthaladás érdekében. Mamikánál ez több 10 másodperc is lehet, ezt viszont végig kell várni.
"tegnap egy kissrác a kis lábbal hajtós motorral a szülei előtt ment át a zebrán, nem tolta, hanem rajta ült! (még ilyet!!) Akkor neki sem kell megállnom, mint a bicajosnak?" Ilyen alapon a kerekesszék is jármű lenne...

záporjózsi 2009.04.10. 08:05:03

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ez viszont igaz, bár kevés olyan gyalogossal találkoztam, amelyik értelmesen engedett volna el. Sajnos a gyalogosok nem ismerik saját jogaikat és kötelességeiket.

Maximillion 2009.04.10. 08:10:26

Kérem az Urat , hogy elem ne lepjen le soha egy ilyen ontudatos kamikaze atkelo.Önkéntes matrica..

Jemma 2009.04.10. 08:16:40

Ausztráliában élek, nem Magyarországon. Itt a zebrán az esetek 99.9%-ában átengedik a gyalogosokat. A maradékról lehet tudni, hogy friss bevándorló vagy turista. A veszélyesebb gyalogátkelőhelyeknél pedig a zebra fekvőrendőr-szerűen ki van emelve az úttestből, így az autósnak mindenképpen lassítania kell, ha másért nem, már csak a tengelytörés elkerülése végett is. Egy ilyen fekvőrendőr-szerű zebrát Budapesten is el tudnék képzelni a veszélyesebb helyeken.

záporjózsi 2009.04.10. 08:21:17

@Jemma: (Szerencsére már) vannak itt is kiemelt kereszteződések, de olyanokat nem lehet építeni nagyobb forgalmú helyekre csak mellékutcákba.

@Maximillion: Ha át akarod engedni, át is fogod tudni. Az elbeszélésből a gyalogos nem volt kamikáze csak élt a jogaival. Neked kötelességed megállni.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.04.10. 08:25:53

@záporjózsi: Józsi-józsi!

Tessék visszolvasni, ugyanabban a kommentben írtam azt is, hogy gyalogosátengedés-párti vagyok. "Olyan nehéz ezt felfogni?"

Én azt a gyalogost utálom aki akkor is él az elsőbbségével (ami nekem ott kezdődik, hogy megáll a zebra mellett, a járdán és sasol, hogy mikor mehet át), ha ezzel nem teszi gördülékenyebbé a forgalmat, vagy akár veszélyhelyzetet is teremt. Pl. (a felsorolás nem teljes)

- Intenzív (nem is vész-) fékezésre kényszeríti az első autóst, akkor is, ha azt "tolják"
- Balra nagyívben jönne le az autó a főútról, sok helye nincs a szembejövőktől, de a gyalogos öntudatosan átmegy, emberünk beragad, szembesáv beragad.
- Megy egy 5-6 kocsiból álló oszlop, utána szünet, lelép az utolsó elé.

A posztoló bicajos kollégád leszarja, hogy a fékező autóba hátulról hányan szállnak bele, mert neki elsőbbsége van. Gratulálok. Megértés, lazaság, tolerancia - ezekre a bicajosok oly' büszkék de a posztoló elégtelenre vizsgázott belőle.

Az elsőbbségről két gondolat:

- Annak van elsőbbsége, akinek megadják.
- Az elsőbbségről le lehet mondani.

indapass90210 2009.04.10. 08:27:00

@Manyizga: Van neki.

@Németh Krisztina: "Visszaélnek azzal, hogy fém van a seggük mögött..."

Egyrészt alatta, másrészt kurva kényelmetlen lenne így az ülés!

@Szamurájx: Paranoid-e vagy? Hiszed-e hogy mindenki rád vadászik-e?

@mik1024: "ket eve elek Londonban"

Azért látom, a két év viszont elég volt ahhoz, hogy írni - hángörienül - elfelejtsél :)

A sün 2009.04.10. 08:27:28

@kuk22:

Szimplán nincs elsőbbséged a zebrán járművel. A bicaj jármű igy nincs elsőbbséged a zebrán.

Ha butaságokat kérdezel akkor butának is néznek, a lábbal tölt müanyag moci nem jármű.

Gabesz81 2009.04.10. 08:34:36

kéne az a kézfeltartós módszer bevezetése jogszabályba..., ha át akar kelni egyértelműen jelezze a gyalog

Gabesz81 2009.04.10. 08:39:02

@Gabesz81: csak azokra az esetekre, amikor traccsparty van a zebránál és foggalmad sincs mit akarnak... ők sem tudják. ;-)

jah és a gyalogosok is lehetnének aktívabbak... Eger felé kanyarodtunk és nem ment a lámpa... jobbra kisívben, lassítok, jeleznék a gyalognak a túloldalon áll... semmi, rám se néz... elkanyarodtam, mert jöttek is mögöttem és nem akartam napestig ott állni... szóval gyalogok, több életet! határozottságot és vegyétek fel a forgalom ritmusát is. ;-)

Cinnouse 2009.04.10. 08:47:10

@Németh Krisztina: azért ez nem igaz. nálunk, Szegeden (márha az vidéknek számít) nem szokásuk megállni. Szval ne gondoljuk azt, hogy csak Pesten igaz. Egyébként nyilván ez déli hatás is, pl. a görögöknél, ami van, az leírhatatlan. Ott menni kell, mert az autós sose áll meg, akkor se, ha épp az úttestten vagy. Szalonikiben meg 80-100-zal száguldottak a nagyobb utakon, és mindenki dudál, ha már meglát egy gyalogost a járda széléhez közeledni. Elég durva.

Egyébként azt szokták felhozni, hogy a magyar gyalogosok tötyörésznek mielőtt átmennének, és ez tényleg így van. Amíg külföldön éltem, nekem is nagyon nehéz volt megszokni, hogy menni kell, mert csak ott áldogálltam, mint itthon - az autósok meg néztek rám furán, hogy mit akadályozom itt a forgalmat - de sajnos, itthon nem vgyok olyan bátor, hogy csak úgy elinduljak. Néhány rossz tapasztalat miatt, nem gondolom ugyanis, hogy nem fognak elütni. Szval sztem a bizalom a kulcs. Ettől pedig nagyon messze vagyunk.

Ferocious 2009.04.10. 08:59:27

@Skulo: Előbb-utóbb majd beletapossák az aszfaltba és nem lesz nagy az arca...

záporjózsi 2009.04.10. 09:01:20

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Nem is kételkedtem benne. Csak a posztolót ne ítéljük már meg valamelyest egyébként megalapozott sztereotípiák alapján. És inkább ne ragozd, mert logikai buktatókat írsz...

"Én azt a gyalogost utálom aki akkor is él az elsőbbségével (ami nekem ott kezdődik, hogy megáll a zebra mellett, a járdán és sasol, hogy mikor mehet át), ha ezzel nem teszi gördülékenyebbé a forgalmat, vagy akár veszélyhelyzetet is teremt. Pl. (a felsorolás nem teljes)"
...és? Sőt, utálj engem. Nyugodtan! Jogod van hozzá! Neki meg joga van átkelni. Igen, én sem szeretem, ha kitolósat játszanak, de 10× nagyobb azok aránya, akik úgy tolnak ki velem, hogy hiába állok meg, nem mozdulnak.

"A posztoló bicajos kollégád leszarja, hogy a fékező autóba hátulról hányan szállnak bele, mert neki elsőbbsége van."
...és igaza van. Követési távolságról ezek szerint nem hallottak a kedves autósok. Igen, belém is szálltak már hátulról, szerencsére nem nagyon, de rossz érzés volt. Majd a biztosítók elintézik.

@A sün: Tolt bicikli= gyalogos.

záporjózsi 2009.04.10. 09:05:18

@Cinnouse: Én itthon is simán elindulok, legfeljebb nem akkora sebességgel, mint Németországban (ott folyamatosan át tudok haladni, viszont a gyalogpirosat is be kell tartani). Meg szoktak állni, sőt, egyre többen már akkor is lassítanak, ha a zebra felé közeledek. Autósként még sosem kellett gyalogos miatt vészfékeznem sem a zebrán, sem máshol. Kerékpáros miatt már egy párszor igen...

kávédávid · http://www.rednews.hu 2009.04.10. 09:12:03

Miért tolod a biciklit? Azt tekerni kell!!

Lunitari 2009.04.10. 09:12:29

Huh ennyi IQ szegény idiótát és még jogosítványt is kaptak. Kilapítom, meg azzal nem törödik a gyalogos, hogy hátulról belemennek...meg a többi baromság.....Aki jól vezet az már messziről látja a gyalogost és nem satúfékkel fog megállni (de ha igen akkor is meg kell tudnod állni mögötte). Kurvára sokat vesztesz ha átengeded (kb semmit, mert 99% ban a következő lámpánál egymás mellett/mögött állunk).

Agyalap 2009.04.10. 09:15:16

Sziasztok. Nem olvastam végig az összes kommentet, de a kérdésem csak a szokásos: nem ér rá szegény autósunk arra a 2 másodpercre amíg elengedi a gyalogosokat? Azt meg már csak igen halkan tenném hozzá, hogy ha bekanyarodik a benzinkútra, a gyalogosnak akkor is elsőbbsége van, ha nincs zebra...
Ettől függetlenül magát a "kiszólok az ablakon" magatartást tartom paraszt dolognak.

ex-dr. vuk 2009.04.10. 09:20:40

En is megkaptam mar, hogy "Korul kene nezni, bazmeg!", pedig megallnia sem kellett az autos kolleganak, csak lassitani (igaz, azt eroteljesen)... Akkor most en voltam a kocsog tenyleg?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.04.10. 09:25:11

N+1. szavazat arra, hogy tessék megállni a zebránál.

Sajna hiába megy a vita, jó magyar szokás szerint mindig vannak, akik megmagyarázzák, hogy miért jó, ha nem adjuk meg a gyalogosnak az elsőbbséget. Ezek az ún. "érvek" persze csak az illetők önzését fedik el.

Szépen fel kellene kamerázni jó sok zebrát, aztán küldeni a csekkeket. Először csak párezreset, aztán pártízezreset, aztán párszázezreset. Szerintem ez hatásos érv lenne, ha már a szabály és az észérv nem elég.

GC (törölt) 2009.04.10. 09:29:01

...Egybefüggő kocsisor, és a bálnamerci, meg a pótkocsis teherautó a zebrán áll meg. Pont rajta. És hiába zöld a gyalog nem tud átmenni. Jóvanna, ez azért ritka eset, de a hungárián azért gyakran előfordul.

GC (törölt) 2009.04.10. 09:32:46

Én úgy szoktam nyomni, hogy körbenézek, és ha féktávolságon belül van az autós, nekiindulok. Simán átérek, és neki sem kell komolyabban fékeznie. Ha közelebb van, akkor lelépek a zebráról, és lassan megyek. Az esetek 95%-ában átengednek. Intek hogy köszönöm, és el van intézve a dolog.
Múltkor viszont majdnem elbaszott egy szendvicsfutáros autó, gondoltam írok a cégnek, hogy olvastassák már el a kollégákkal a kreszt újból!

ex-dr. vuk 2009.04.10. 09:42:08

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

- Igen az elsobbsegrol le LEHET mondani. De senki ne kenyszeritsen ra!
- Kit erdekel, hanyan szallnak bele hatulrol abba, aki megadja a kotelezo elsobbseget a gyalognak?.. A hatso hibazott: nem figyelt+kovetesi tavolsag. I.J. Ez nem a gyalog dolga.
- Az elsobbseg nem ott kezdodik, hogy ACSORGOK a zebra szelen. Hanem megyek. Az autos pedig elsobbseget ad. Lassitassal, vagy megallassal, attol fugg, mire van epp szukseg.

Nem bonyolult ez.

killermoney 2009.04.10. 09:56:20

Sztem jól nyomta a posztoló, én is így szoktam csak határozottan, és nem ütöttek még el soha. A busz előtt nem megyek át mert annak tényleg sok idő meg energia míg elvégzi a műveletet de egy autónak nem éppen... Ja és kérdem én hogy aki azt mondja hogy miért ragaszkodik annyira az elsőbbségéhez a gyalog az a főúton is úgy megy hogy minden kereszteződésnél lelassít hátha be akar jönni vki??

killermoney 2009.04.10. 09:57:59

Amúgy én meg szoktam állni csak az a baj hogy az emberek is hihetetlen lúzerek legjobb amikor megállok néz néz néz még mindig néz és amikor már 5 mp-e állok akkor elindul, na hát az ilyet mondjuk kéne egy kis életre tanítani mert biztos nagy lámer :D

Krisi 2009.04.10. 09:58:53

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

-Az az autós nem közlekedik szabályosan, akit egy gyalogos intenzív fékezésre kényszerít. (örökzöld sláger: subidúvápp, a zebrát olyan sebességel kell mekközelíteni, sálálálúú, a folytatást remélem tudod:)Meg az se szabályos, aki rámászik a seggére (hogy is volt? Ja, igen, követési távolság).
Most én tényleg két ilyen gyökér miatt mondjak le az elsőbbségemről? Ez még viccnek is durva!

Amúgy elég szar a hozzáállásod: Ezek szerint ha egy 5-6 kocsiból álló konvoj megy a főúton, de piros a lámpa, akkor a mellékutcából zöld lámpánál kijövő autós is álljon meg, mert ő egyedül van, de a többiek 6-an?
Ezt így hogy?
Tényleg a felfestésekkel van a baj: azt már nagynehezen megtanulták az autósok, hogy a piros lámpa tilosat jelent (bár nem mind, nyáron a szemem láttára tört két kocsi totálkárra, az egyik piros lámpánál ment bele a kereszteződésbe vagy 50-nel).
Nos, sokkolni foglak titeket: ha gyalogos akar átmenni a zebrán, akkor ugyanúgy meg KELL állni. Nem opcionális, hogy vagy megállok, vagy nem, egyszerűen ez így van.

Most adok időt elgondolkodni ezen, remélem nem lesz megterhelő.

kpetya 2009.04.10. 09:59:28

@vuk_:

Még mielött belelovalnád magad.

(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.

Szóval ez egy kölcsönös játék. Az autós elsőbbséget ad ha te lelépsz, de te nem lépsz le addig amig veszélyes. Ne feledd a puhatestű te vagy.

Pepe83 (törölt) 2009.04.10. 10:00:52

@killermoney:

Én ilyenkor mindig elkezdek eszeveszetten villogni, ezzel jelzem, hogy megadom az elsőbbséget, legyen szíves élni vele:)))

záporjózsi 2009.04.10. 10:01:34

@GC: "s ha féktávolságon belül van az autós, nekiindulok" Biztos? ;)
Egyébként jó a hozzáállásod.

záporjózsi 2009.04.10. 10:05:37

@Krisi: Hát... ja... Viszont fontos, hogy nem kell megállni, hanem akár megállással is biztosítani kell a zavartalan áthaladást. Ez lehet egy lassítás is.

@kpetya: Ha a gépjármű féktávolságon kívül van, akkor leléphet és a járműnek fékeznie kell. Ha féktávolságon belül van másik jármű, akkor lépjen le úgy, hogy egyértelmű: nem lép elé, de megkezdte az áthaladást. És ehhez senkinek nem kell megállnia, csak esetleg lassítania. Természetesen aki lassan mozog, annak akár megállással is elsőbbséget kell adni.

záporjózsi 2009.04.10. 10:07:09

@Pepe83: Volt már olyan, hogy álltam már vagy 15 másodperce, de még mindig a cipője orráról olvasta a Gerbaud menükártyáját. Aztán megsértődött, hogy rádudáltam...

killermoney 2009.04.10. 10:11:15

@Pepe83: Persze aztán meg rádvarják hogy "csalogattad" a gyalogost :P egyébként ezt a baromságot ki találta ki?!:D

záporjózsi 2009.04.10. 10:13:16

@killermoney: A nem csalogatásban annyi azért van, hogy csak akkor bizatom lelépésre, ha semmilyen más jármű nincs a környéken, hiszen nem vehetem át a felelősséget Tőle... Ugyanakkor ha villantok, akkor az ellenkező sáv is meg fogja tudni, hogy elengedem és hátha megállnak.

killermoney 2009.04.10. 10:20:54

@záporjózsi: attól még hogy átengeded nem veszel át tőle semmilyen felelősséget körül kell néznie már csak életösztön miatt is...Nekem is volt már olyan hogy megálltam kétsávos úton és a belsőben úgy laza 70-el láttam hogy jön vki akkor elkezdtem nyomni a dudát a gyalog meg még megállt előttem de ő is észrevette sztem.
De én most arra gondolok hogy egyáltalán ez a szabály mit takar? Szal én csak megállhatok és nézhetek bambán semmi más vagy tovább kell mennem de akkor meg nem adtam elsőbbséget?! szal sztem ez egy olyan szabály ami életszerűtlen és azon kívül hogy vizsgán szívatnak vele semmire nem jó

ex-dr. vuk 2009.04.10. 10:24:15

@kpetya: ha a zebra fele kozelitok betartanak a szabalyokat, nem lenne veszelyes szinte sohasem a lelepes... errol ennyit. Egyebkent ha a kocsi nem lassitott le (biroi gyakorlat >= 30km/h), akkor mindenkepp az autos a hunyo, akarmikor lepek le (es esetleg elut). Tudom, hogy nekem lesz szar, de attol meg ne akard megmagyarazni nekem, hogy ha nem acsorgok a zebra szelen hanem atmegyek, akkor szabalytalan vagyok.

záporjózsi 2009.04.10. 10:31:25

@killermoney: A szabál azt kívánja elérni, hogy ne biztassa senki a gyalogokat, hagyják működni az egészséges túlélési ösztönt. És ez abból a szempontból helyes, hogy nem is kellene biztatni senkit, mert az autók megadják az előnyt, hiszen kint van a piros szélű tábla meg a kék is. Csak még nem tartunk itt. Ettől még aki itt van, tartsa be.

Pepe83 (törölt) 2009.04.10. 10:31:26

@killermoney:

Én (muhaha..gonosz kacaj)

Miért baromság? Megadom az elsőbbséget ahogy kell, de emellett jelzem, hogy még aznap haza szeretnék érni.

záporjózsi 2009.04.10. 10:34:24

@Pepe83: Ne jelezd, mert nem kell. Ha azt jelzed, hogy Te megállsz, O.K. Ha felhívod a figyelmét arra a ráutaló magatartásra, amellyel a zebrához odaállt és most azzal ellentétesen viselkedik, akkor balesetet előzöl meg. De normál körülmények között nem szükséges, a sürgetés pedig nem jó ötlet.

Pepe83 (törölt) 2009.04.10. 10:45:19

@záporjózsi:

Nem akkor sürgetem mikor már megy át. Az sem zavar egy járókeretes nénike 0,5 km/h-val megy át, csak akkor induljon:))))

zazooo 2009.04.10. 11:33:22

Egyébként van erre egy marhajó megoldás, a nyomógombos lámpa. Azért miért nem hisztizik senki? Ott nincs félreértés nincs az hogy a lelkébe kell látnom hogy van -e neki szándéka, teljesen jó.

Egy példa: ahol a Budafoki út kétsávossá válik kifele, a trémobil székház előtt, 2*2 sáv betoncsíkkal elválasztva, és oda van b*szva egy zebra. Ott jönnek a Lágymányosi hídról a kamionok a külső sávban, és sokszor van hogy megállnak elengedni a gyalogost, miközben a belső sávban jönnek. Olyankor ugye meg kell állni, de ha jól emlékszem a belső sávban a baloldalon nincs zebra tábla (ha van akkoris necces), a jobboldalit meg ilyenkor takarja a kamion. Az ilyen zebrák sztem kifejezetten veszélyesebbek lettek ettől a hülyeségtől, komolyan csodálkozom hogy nincs ott minden nap gázolás, ezt is egy csapásra megoldhatnák ezzel.

(normális időzítésű) nyomógombos lámpát mindenhova :P

Mörája Kéri (törölt) 2009.04.10. 11:34:39

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:


"- Annak van elsőbbsége, akinek megadják."
Ez a duma a régi laktanyák belső falára volt kiírva a többi abszurd kommunista jelszó mellé.
Az elsőbbség nem attól függ, hogy megadják-e, hanem a szabályoktól. Aki nem adja meg, pedig a szabály azt írja elő, az egyszerűen bűnöző, autós-gyalogos relációban életellenes bűnöző.

"- Az elsőbbségről le lehet mondani."
Le lehet. De a lemondást nem lehet sem elvárni, sem kikényszeríteni.

TH 2009.04.10. 11:35:50

@zazooo: Én ezt már hányszor javasoltam itt, és mindig volt, aki lehurrogott, hogy az nem jó.

Pepe83 (törölt) 2009.04.10. 11:36:33

@Mörája Kéri:

"Az élethez való jog csak akkor ér ha nem ölnek meg" :))))

potha 2009.04.10. 11:38:07

Nem olvastam el a kommenteket, most keltem úgyhogy sok lenne :D
De, nekem természetes, hogy ha látom a gyalogost megállok, és ha gyalog vagyok ugyanúgy elvárom, hogy ez megtörténjen.
Amúgy gyalogosként meg határozottnak kell lenni.
Én le szoktam lépni mindig a zebrára, ha látom, hogy ezzel nem kényszerítem vészfékezésre az autósokat.
Nem kell megvárni, hogy odaérjen és megálljon.
Így ő is jobban örül mert csak lassít kicsit, és már mehet is dolgára.
Eggyütműködés kérdése az egész :)
Szerintem...

ex-dr. vuk 2009.04.10. 11:41:54

@zazooo: A nyomogombos lampara kurvara nem lenne szukseg, ha betartanak a szabalyokat. De mivel nem, a rendorseg lusta betartatni, igy kibasznak egy lampat.. Tok jo. Draga is, es sokkal jobban feltartja mind az autosokat, mind a gyalogost. Gyalogos megnyomja es var meg vagy 5 percet, akkor is, ha amugy nem jon senki es atmehetne. Az autos pedig var kb 30-50 mp-et 1 db gyalogos miatt, akit sima lassitassal is atengedhetett volna, ha nincs lampa..
Szoval?... Meg mindig jobb?

zazooo 2009.04.10. 11:44:30

@potha: igen, te lelépsz, ez teljesen rendben van, eddig működött is. mindenkinek így kéne, csak most a sok önérzetes majdénmegmutatomjancsi mögé tettek egy ilyen mesekönyvbevaló szabályt, és heteken keresztül pontosítások nélkül folyt a médiából a szándéknakiselsőbbségevan. jó lenne felmérni hogy mennyivel van több félreértés, anyázás, majdnemelütés emiatt.

zazooo 2009.04.10. 11:45:26

@vuk_: olvasd el mégegyszer hogy hova akarom tenni :P

és igen, ha _normális időzítésű_, akkor jobb.

ex-dr. vuk 2009.04.10. 11:48:17

@potha: Pontosan. De engem mar kurvaanyaztak le kilogva, amiert kimentem ele ("nem latod, hogy jovok, bazmeg???" - "es te, hogy en jovok, bazmeg?"..), pedig csak lassitania kellett. Szoval erre nincs mit mondani,.

killermoney 2009.04.10. 11:51:13

@Pepe83: Amit te csinálsz nem az én is azt csinálom :D hanem a szabály hogy ezt nem lehet az a baromság :D
@záporjózsi: Ha vki olyan hülye hogy átengedik és megy úgy hogy körül se néz hát ott bizony érvényesülnek Darwin kegyetlen törvényei... :P

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.04.10. 11:51:32

@Mörája Kéri: Sírfeliratnak is kiváló, ha érted, mire gondolok... A temető tele van olyan emberrel, akinek elsőbbsége volt...

Az elsőbbségről valóban le lehet mondani, és tényleg nem szabad se elvárni, se kikényszeríteni.

Nyitott kapukat dönget, aki engem akar a gyalogosok korrekt átengedésére rávenni, és teszi ezt kisebb-nagyobb vehemenciával, néha kötekedve, néha leszólva, néha beszólva... Szelektív olvasásra, szövegértés hiányára nekem viszont nics gyógyszerem.

Is igenis, azt tartom bunkóságnak, ha valaki visszaél akármilyen erőfölényével, legyen az lóerő, testi erő, vagy épp a jogszabályok adta elsőbbség.

Köcsög dolog-e gyalogosként intenzív fékezésre kényszeríteni egy zebrához közeledő autót, ha neki is a seggében vannak, ezáltal akár veszélyhelyzetet is okozni? Csak azért, mert "mérsékelt sebességgel" kellett volna megközelítenie azt a zebrát, amire a gyalogos ugyanazon jogszabály szerint meg le sem léphetne, ha nem veszélytelen....

Ugye ismerős az a rész kedves @Krisi , az általad idézett jogszabályból, hogy a gyalog akkor lépjen az úttestre, hogy ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Hol van ebben az, hogy csak a saját maga számára veszélytelenséget kell felmérnie? (ld. seggbetolós, hátulról koccanós autó?).

Józan paraszti ész, megértés, előzékenység.

És a jegyzőkönyv kedvéért.

Én átengedem a gyalogost.

zazooo 2009.04.10. 11:54:30

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

"igenis, azt tartom bunkóságnak, ha valaki visszaél akármilyen erőfölényével, legyen az lóerő, testi erő, vagy épp a jogszabályok adta elsőbbség."

ennyi.

potha 2009.04.10. 11:55:42

@zazooo: és most mi is van ezzel a szabállyal? életbe lépett vagy nem? :D mer annyit kavarnak hogy már én sem tudom :D

@vuk_: aki degenerált úgysem fogja megérteni, rám még nem kiabáltak, de múltkor egy szlovák a terepjárójával majdnem végigment a lábamon, mert már leléptem de ő meg úgy gondolta elfér előttem :D

ex-dr. vuk 2009.04.10. 12:00:00

@zazooo: Akarmilyen idozitesu, mindenkeppen jobban fel fogja tartani a gyalogost es az autost is. TFH idealis eset van: amint megnyomja, piros lesz az autoknal (soha nincs ilyen, de tegyuk fel). Ekkor a gyalogosnak nincs idovesztesege, a lampa nem lassitja, a torvenyileg amugyis megkapott elsobbsege miatt lampa nelkul is azonnal mehetne. Az autosnak lesz idovesztesege, mert az idomargot minimum meg kell varni, plusz a zold sem addig tart, amig 1 normal ember ater, hanem beleszamitjak a jarokeretes mamat is. Szoval ott all fel percig ahelyett, hogy csak lassitott volna.
A 2x2 savra pedig annyi a megoldas (lampa helyett), hogy pl. pici jardasziget, es bal oldalra is kitenni a tablat, es surun festeni a zebrat. Sokkal olcsobb mint a lampa, es hatekonyabb is (pont annyival, mint a korforgalom a lampas keresztezodessel szemben).

Ferocious 2009.04.10. 13:12:06

@vuk_: nem igaz, mert van! Keresztúri úton a tejgyár előtt a buszmegállónál lévő gyalagos lámpa pont ilyen! Ott nagyon kell figyelni autóval, mert kb. a gomb megnyomása után már zöld a gyalognak és piros az autóknak! Életveszélyes hely!

kpetya 2009.04.10. 13:17:54

@vuk_:

Menj ki a bosnyákra szombat reggel.

ex-dr. vuk 2009.04.10. 13:38:08

@kpetya: Dehogy megyek ;) Csak ezert nem utaznek pestre szegedrol ;)

@Ferocious: Jo. En azt irtam le, hogy ebben az idealisnak velt esetben is rosszabb a nyomogombos lampas zebra hatekonysaga, mint a betartott KRESZ.

wp 2009.04.10. 13:42:56

A gyalogosok eddig is figyelmetlenek voltak, az autósok között pedig eddig is voltak vaddisznók akik inkább gázra lépnek zebra előtt.

Lépjetek le, lehetőleg menjetek az járdán egyenletes tempóval, majd ugorjatok ki az úttestre ha láttok egy zebrát - már csak poénból is -, meg hogy teszteljétek le melyik autós mennyire figyel.

Végül még egy tipp: ha 2+ sávos úton a hozzátok közelebb lévő sávban egy autós megáll mikor kifuttok, továbbra is mereven előre nézve, zenét hallgatva menjetek tovább, - ne feledjétek, elsőbbségetek van! - ha a másik sávban lévő nem fékezett akkor puff, aztán majd jól megbüntetik :)) ja, és az ipod / diszkmenen -en is vegyétek feljebb a hangerőt, hogy a fékcsikorgást se halljátok, mivel ha nem üt el végül, nem fogják megbüntetni, és megússza! :D

... pont nemrég volt egy ilyen élményem.. mögöttem senki, gyalogos megy a járdán, egyszercsak 90fokos fordulat, zutty ki a zebrára, én még megtudtam állni (satu) de a másik sávban közlekedő audis vszleg telefonált, vagy nemreagálta le gyorsan, meghát gyorsabban is ment. A szabályosan, de ész nélkül közlekedő gyalogost kb az audi menetszele lökte vissza annyira hogy ne szaladjon neki.

Az érintettnek szeretnék gratulálni és további sok szerencsét kívánni!

kpetya 2009.04.10. 13:45:03

@wp:
... A szabályosan, de ész nélkül közlekedő gyalogost ...

Nem volt szabályos. Az egy más kérdés, hogy az audis sem.

Ferocious 2009.04.10. 13:47:06

@vuk_: ha ott nem lenne lámpa, akkor a reggeli ill. délutáni csúcsban a gyalogos SOHA nem jutna át a túloldalra a folyamatos kocsisor ill. az át nem engedés miatt...

wp 2009.04.10. 13:50:19

@kpetya: miert ne lett volna szabályos a gyalogos?

ex-dr. vuk 2009.04.10. 13:55:27

@Ferocious: En arrol az esetrol beszeltem, ha az autos _betartja_ a kreszt :)
Ha abbol indulunk ki, hogy nem, akkor eszreveheted, hogy sokaknak a piros lampa sem akadaly ;) Ott meg plane mindegy.
En azert osszeszqamolnam, hogy nemetorszagban hany nyomogombos lampas zebrara van szukseg a magas baleseti arany miatt... Szerintem nem tul sokra :D

ex-dr. vuk 2009.04.10. 13:57:13

@kpetya: ha a gyalog olyan autos ele megy ki, aki meg tudna allni (csak nem akar), VAGY(!!) 30 km/h-nal gyorsabban kozeledik a zebrahoz (tehat nem tett eleget a "fokozott ovatossaggal" valo megkozelitesi kotelezettsegenek), akkor CSAK az autos a hunyo.
Ennyi.

ex-dr. vuk 2009.04.10. 14:05:29

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

"Hol van ebben az, hogy csak a saját maga számára veszélytelenséget kell felmérnie? (ld. seggbetolós, hátulról koccanós autó?)." Tehat azt is pl. figyelembe kell vennie, hogy ha kimegy ele, akkor az autos ideges lesz, kesesbe kerul, emiatt a kovetkezo lampanal at fog menni a piroson es kivasal egy masik szabalyosan kozlekedot?
Konyorgom...
Meggyozodes annyit jelent, hogy nem ugrok ki lesbol szandekosan a(z egyebkent mar 30 ala lassitott) kocsi ele, hogy elusson. De ha jol lathato vagyok, akkor nem szabadna h eselyem legyen fektavon belul kimenni. A tobbi a kocsik dolga (kovetesi tavolsag is).

ex-dr. vuk 2009.04.10. 14:12:37

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Sajnos elbeszelunk egymas mellett. En arrol beszelek, hogy hogyan KENE mukodnie.
Te azt mondod, hogy ELVILEG a gyalogosnak neznie kell h ki kinek a seggeben van, en azt mondom, hogy ELVILEG nem kene (lehet, hogy gyakorlatilag kene, en nem szoktam - ha beledurrannak egymasba a sajat hulyeseguk miatt, majd megoldjak)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.10. 14:13:18

@wp:
Erre jó a rozsdás, régi 28-as bicikli. Szépen kitolod magad elé a zebrán. Figyelj, hogy jó oldalán állj, és engedd el időben. Ha megáll ugatni, AZONNAL hívj rendőrt, és ülj le, hogy rosszul vagy a sokktól...

záporjózsi 2009.04.10. 14:23:00

@Ferocious: Emlékeim szerint ott van egy 40 km/h-s sebességkorlátozó tábla. A zöld érési folyamata egy 3 másodperces sárgával kezdődik. Ennek elégnek kell lennie. Emellett a hatalmas kereszteződés belátható, a gyalog észrevehető, ha pedig busz áll bent, akkor amúgy is csak lassan lehet haladni, illetve emlékeim szerint előzni tilos is van.

záporjózsi 2009.04.10. 14:24:17

@vuk_: Ettől még lehet a gyalogos szabálytalan, max nem büntetik meg.

záporjózsi 2009.04.10. 14:25:21

@killermoney: Viszont az autóst ültetik le.

Ferocious 2009.04.10. 14:26:48

@vuk_: ez így is van, nagyon ritka, amikor a gyalogost hozzák ki vétkesnek egy zebrán történő gázolás esetén! Ahhoz már valami bődületes baromságot kell csinálnia a gyalogosnak, az autósnak meg maximálisan szabályosnak kell lennie bizonyíthatóan!

Ferocious 2009.04.10. 14:28:52

@záporjózsi: a 40-es tábla és a záróvonal biztos, külön előzni tilos táblára most nem emlékszem.

ex-dr. vuk 2009.04.10. 14:35:43

@Ferocious: Es ez jol is van igy: ha valakit elgazolnak ott, ahol elsobbsege van, akkor eleg fura lenne ha o lenne a hibas, nem?
Autos balesetnel is egyertelmu a dolog egy keresztezodesben: kocc an. nezzuk ki merrol jott. aki nek elsobbsege volt az a nyertes. ennyi.

Ferocious 2009.04.10. 14:38:18

@vuk_: így van! Én csak a nagyon extrém esetekre gondolok (pl. seggrészegen beesik a 25 km/h-val haladó autó elé), minden egyébb esetben a gyalognak lesz igaza és az autóst fogják elmeszelni.

Ennyi.

kpetya 2009.04.10. 14:38:58

@wp:

Mert a kresz nem csak az autósokra vonatkozik. Van a gyalogokra külön paragraf, 21§.

(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.

Ez akkor is érvényes, ha zebra van.

kpetya 2009.04.10. 14:39:54

@vuk_:

"...megy a járdán, egyszercsak 90fokos fordulat, zutty ki a zebrára,..."

Elöbb talán ezt emésztgesd.

kpetya 2009.04.10. 14:44:44

BH1998. 7. A város belterületén a folyamatos kocsisorban a gyalogátkelőhelynek 36-37 km/óra sebességgel történő megközelítése megfelel a fokozott óvatosság követelményének, ezért ha a gyalogos kellő körültekintés nélkül, a féktávolságon belül az ilyen sebességgel haladó jármű elé lép, és balesetet szenved, a jármű vezetője nem tartozik büntetőjogi felelősséggel [Btk. 187. § (1) és (2) bek. a) pont, KRESZ 21. § (6) bek., 43. § (2) bek.].

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.10. 14:49:32

Engem már óvis koromban ara tanított apu, hogy ha jön az autó, akkor ne szaladjak ki elé. Most már sokkal nagyobb vagyok, de ezt betartom, és eddig nem volt baj belőle. Azt is mondta, hoyg ne akarjam azt elérn, hoyg az legyen a síromra írva: "Pedig elsőbbsége volt!"

ex-dr. vuk 2009.04.10. 14:57:03

@kpetya: Igy van. de addigra az autosnak mar

TH 2009.04.10. 15:11:21

@kpetya: hehe, ezt hányan nem akarták nekem elhinni, hogy ez ott is érvényes. :)

ex-dr. vuk 2009.04.10. 15:35:01

@TH: lehet, hogy ervenyes, de nem ugy ahogy te azt gondoltad... szoval ez nem jelenti azt, hogy az a szabalyos, hogy kocsisor megy, gyalog meg all...

ex-dr. vuk 2009.04.10. 15:45:41

@kpetya: es hogyan kulonbozteti meg a joggyakorlat azt, ha az autos latta a gyalogot de nem AKART megallni, vagy hogy a gyalog takarasbol ugrott ki? Mert az elso esetben az autos a hunyo, ugye.

TH 2009.04.10. 15:56:23

@vuk_: Én ezt soha nem gondoltam, és soha nem is mondtam. Valakivel összekeversz.

TH 2009.04.10. 15:58:05

@vuk_: Szeretem, amikor olyat akarnak a számba adni, amit soha nem mondtam, és még csak nem is gondoltam. Én csak az észnélküli leugrálás ellen emeltem fel a szavamat annó, míg te azt állítottad, hogy lendületből, csukott szemmel is át lehet kelni a zebrán. Összesen ezen vitatkoztunk egy kicsit, de az alapvető dolgokban azt hiszem egyetértünk azért...:)

ex-dr. vuk 2009.04.10. 15:59:52

@TH: Akkor bocsi, ha nem te voltal. Vannak, akik igy kepzelik.
A meggyozodes max arra vonatkozik, ha takarasbol lepnel ki kozvetlen a kocsi ele, akkor azt nem teheted. De ha jol lathato vagy, es ha az autos kivenne a seggebol a fejet es szetnezne, akkor lathatna, egybol nem te vagy a hunyo (a gyalogatkelok 99.9%-a ilyen).

kpetya 2009.04.10. 16:00:45

@vuk_:

Lehetne polemizálni arról, ha elütik a gyalogot akkor ugy lépett-e le, hogy meggyözödött a veszélytelenségről. A joggyakorlatot nem mi alakítjuk.
Most tényleg abba akarsz belekötni, hogy mi történt és ebből ki mit tud majd bizonyítani?

kpetya 2009.04.10. 16:03:25

@vuk_:

Szvsz nem kéne keverni a felelősségeket. Attól, hogy az autós szabálytalan te még nem lehetsz szabálytalan.

elolvastad a bírósági határozatot? Na ugye.

Amcsi Jancsi 2009.04.10. 16:24:44

@Jemma: Civilizáció...
Én meg Kanadában. Most voltunk szabadságon Mo-on. Én kiléptem eléjük de mindig készen állltam ugrani. Asszony mögöttem két lépéssel, mint az araboknál. Mindig megálltak, néha kemény fékezéssel, és egy párszor lekurvaanyáztak.
Gondolkodtam, kéne csinálni egy youtube videót agy kanadai zebráról, hadd tanuljon a magyar.
Ó, a legfaszább az volt mikor Pesten a tanuló vezetők (valami csiga) robogtak át a zebrán mint a meszes. Már a tanár sem tart(at)ja be a szabályt?
Amúgy ha meg a rendőrök nem a lakott terület tábla alatt trafipaxoznának hanem a zebránál osztogatnák a büntetést, szerintem hamar okosodna a magyar paraszt.

wp 2009.04.10. 18:10:45

"Mert a kresz nem csak az autósokra vonatkozik. Van a gyalogokra külön paragraf, 21§."

@kpetya: teljesen igazad van, am az autosokkal szemben a gyalogosok semilyen modon nincsenek szamonkerve... ezert is idegesit rettento modon, hogy csak a jogaikat reklamozzak, a kozelekedes biztonsagara eddig sem voltak tekintettel (ld. soksok hozzaszolas), ezutan meg megannyira se lesznek (ld. plakattal kiugral autok ele h marpedig neki elsobbsege van, volt tvben is)

Krisi 2009.04.10. 19:57:16

@ehpkb5: Jobb lett volna, ha mondjuk Fekete Laci van ott, ha ő kezd el pofozkodni, az már 8 napon túl gyógyuló lett volna :D

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Ha számomra veszélytelen, akkor lelépek. Az, hogy az illető 70-nel jön és a seggében jövő gyökér belepuszil a csomagtartójába, az már a kettőjük saját hülyeségének a végterméke, nem a gyalogosé, aki mindössze élt az elsőbbségével.
Arra meg nem fogok figyelni, hogy a mögötte jövő valjon normális követési távolsággal jön-e, ezt ne várja el tőlem senki, én akkor csak egy hülye gyalogos vagyok :)
Különben egy véleményen vagyunk :)

Az meg nagyon előjött, hogy a gyalogos is figyeljen. Ez teljesen jogos, de az autós, motoros meg még jobban figyeljen, hiszen ő az erősebb, övé a nagyobb felelősség.
Az, hogy van körülöttem egy másféltonnás doboz, az nem ajelenti azt, hogy akkor én vagyok a zsír arc és rettegjen mindenki, hanem hogy nekem sokkal jobban kell figyelni a puhatestűekre (ha már olyan lárva, hogy magára nem tud).
Persze akinek nem inge ne vegye magára. De sokan kezdhetnek öltözködni...

Kicsi79 2009.04.10. 19:57:52

@BKV reszelő: Jogsid van-é? Libáé vagy pulykáé vetted-e ha van? Mint ahogy a buszt is ki kell engedni a megállóból, ha féktávon kívül jelez, hogy indul, a gyalogos is féktávon kívül elsőbbséget élvez! Jobb ha elolvasod a KRESZ-könyvet, okoska.
Én ha gyalog közlekedek, megyek a gyalogátkelő felé, és amelyik autós szerintem féktávon kívül volt amikor odaértem, az elé zokszó nélkül le is lépek, és már megyek is át lassítás nélkül. A többit oldja meg a kedves autós! Ha nem figyel, az az ő baja. edig soha nem sikerült még elütnie senkinek. Egyébként aki nem áll meg, 90%-ban a nők és a "svédek". A maradék 10% figyelmetlen, vagy kopaszbehajtóvállalkozó.

Kicsi79 2009.04.10. 20:06:04

@rivendell: A közelben lakom, ismerős! Én ilyenkor a jobb kezem középső ujját a tükörből jól láthatóan kinyújtva tartom egészen addig, míg valaki át nem enged.

Hemü 2009.04.10. 21:02:36

"megy a járdán, egyszercsak 90fokos fordulat, zutty ki a zebrára"
Jó nagy marha volt. Ilyet nem csinálok, mert élni szeretnék.

Viszont ha láthatóan át akarok menni, akkor ugyan miben érinti az úton közlekedőt (autóst, motorost, biciklist, akárkit), hogy nekem miről kell meggyőződnöm? Neki ugyanúgy át kell engednie.

Mörája Kéri (törölt) 2009.04.11. 05:28:13

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

"neki is a seggében vannak..."
"tolják hátulról..."

Nem jó érvelés. Mellékutcából sem hajtunk ki a forgalmas főútvonalra az elsőbbség megadása nélkül csak azért, mert hátunk mögött nyomuló köcsög túl közel jött. Azt kell megérteni, hogy a gyalogosnak a kijelölt átkelőhelyeken és a kreszben meghatározott, táblával és burkolati jellen nem jelölt egyéb helyzetekben ELSŐBBSÉGE VAN. Ugyanúgy elsőbbsége van, mint a főútvonalon hajtó kamionnak vagy kerékpárnak a mellékútvonalról kihajtani készülő bármilyen járművel szemben.

Nem azt kell magyarázni, hogy mikor, miért nem érdemes megadni ezt az elsőbbséget, hanem azt kell tudatosítani a magyar közlekedőkben, hogy ez az elsőbbség VAN, megadni KÖTELEZŐ.

És kivonni a foralomból azokat, akik ezt a szabályt nem fogják fel. A fokozatosság elve szerint kisbünti, majd nagybünti, majd harmadszorra börtön, az eseteknek pedig rendszeres sajtónyilvánosság, előbb-utóbb csak megtanulnák a közlekedés résztvevői ezt a szabályt is.

A kiváló önkényes büntetőgyalogosok - akik szerintem azért relatíve kevesen vannak a normális közlekedőkhöz képest - azért szemétkednek olyan helyzetekben, amikor a nagyeszű forgalomszervező lámpával egymásra ereszti a gyalogost és a kanyarodó járművet, mert úgy érzik, hogy a rendőrség és a sajtó semmit nem tesz a védelmükben hozott elsőbbségadási szabály kikényszerítéséért, ezért kekeckednek az egyébként ugyancsak kutyaszorítóban lévő, mégis kevésbé veszélyeztetett kanyarodó autóssal. Az ilyen önkényesekhez képest arányaiban sokkal többen vannak azok az autósok, akik a gyalogos átkelőhelyre nem úgy tekintenek, mint ahol nekik elsőbbséget KELL adni a gyalogos számára.

Touch-Kó 2009.06.05. 12:46:12

Zebrán hivatalosan tolni kell a bringát.
Az autósnak hivatalosan át kell engednie.
Engem volt,már hogy majdnem elütöttek zebránál, pedig látta,hogy ott állok, csak ő éppen telefonált.Annyi lélekjelenléte volt,hogy dudáljon, meg ordítson,hogy mi a f*szt keresek én a zebrán.
Ott bemutattam neki, elküldtem a p*csába,láttam,hogy erre ideges lett.Ekkor szép nagyot mosolyogtam erre méginkább..
Ezek után biztos én voltam a 'rásszisztá ember'..

Nagyon sokan abszolút nincsennek tisztába a szabályokkal.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása