A múltkori, civilnek látszó Lacettiből sebességmérős posztunk (aminek egyébként hamarosan lesz folytatása is) apropóján juthatott Zsolt eszébe, hogy felvesse a lenti témát, miszerint mennyire elfogadható az, hogy egy lefóliázott Astrából titokban traffipaxolnak a rendőrök.
Érdekességképp küldöm a csatolt kék autót, egy pár hónapja ebből mérnek Miskolcon a Petneházi bérházaknál a parkoló autók között.
Szokás civil autóból a mérés - biztos sok mindenkinek van ilyen története - , de ez egy oldalról szinte teljesen besötétített Astra, a kép nem biztos hogy visszaadja, de ez olyannyira sötétített mint amivel ha én mennék és megállítana a rendőr, biztos elvenné a forgalmit. Elölről csak lájtosan füstös, de oldalról be se látni.
Először el se akartam hinni, hogy ebből tényleg mérnek, de már többször láttam ugyanott és legutóbb kollégákkal lefotóztuk egészen belassítottunk és tényleg ott figyel benn a kamera meg egy rendőrlány :-)
Még egy érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy amit netre kiraknak mérési helyek meg időpontok között sosincs ott ez a mérés, persze nincs hol reklamálni ezért, örüljünk hogy nagyjából egyeznek a vezénylések.
Jó a blogotok, további sok sikert!
rushman 2009.04.11. 11:47:46
Amúgy nem értem, mi a gond. Aki gyorshajt, az kockáztatja, hogy bemérjék. Hogy azt milyen eszközökkel teszik, nem mentesít a szabályszegés alól. Talán jobb lenne, ha minden kocsiba tachométert tennének??
Szerintem vicces, ha valaki azon háborodik fel, hogy nem tolják az emberek arcába, hogy "FIGYEJJÉMÁ', MI MOST ITTEN MÉRÜNK ÁM ÁM, ÚGYHOGY OKOSAN". Nem ettől lesz valami etikus.
Ha rendőrautó lenne, és mindenki észreveszi, lelassítanak, elhaladnak mellette, és visszagyorsítanak utazósebességre. Marha nagy visszatartó ereje van ennek...
Akkor inkább a csekk, abból lehet tanulni is.
És lehet hogy rosszul gondolom, de talán azért érzik az emberek azt, hogy a rendőrség mindig a gyorshajtókon akar meggazdagoni, mert ez talán a leggyakrabban megszegett szabály.
Talán fizikából rémlik még a hatás-ellenhatás törvénye. Ha a rendőrség helyében lennék, valószínűleg én is annak a szabálynak a betartatására mennék rá, amit a legtöbben megszegnek (persze veszélyesség arányában).
Hogy csak olyan eszköz áll rendelkezésükre, mint a pénzbüntetés már más kérdés. Ha elég lenne egy figyelmeztetés is, akkor talán azt alkalmaznák. De a mai öntudatos, makacs (, idióta) autósok nem vállalják a felelősséget, visszaszólnak, anyáznak, és azért sem teszik azt, amit kérnek tőlük. Ez lesz az eredménye...
.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.04.11. 11:55:45
Sógi 2009.04.11. 12:03:50
daniferi 2009.04.11. 12:04:53
Én általában lakott területen úgy közlekedek, hogy a mutató 55 km/h körül mozog, azaz néha 60, néha 50, amennyire a mechanikus tempomat (lábam) engedi :D Még olyan helyen is, ahol látványosan mérnek, vagy amikor mögöttem jön egy rendőr. Még sose kaptam csekket.
De mivel sokan félnek, inkább jóval kevesebbel mennek a megengedettnél, neadjisten, padlóznak, ha rendőrt látnak. Ebből a szempontból nem baj, ha néha rejtőzködnek.
.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.04.11. 12:06:17
rushman 2009.04.11. 12:06:19
.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.04.11. 12:15:07
Mellesleg, az S.újhelyi Tesconál mentem egyszer, a körforgónál egy Dobozos Ducato vagy ilyesmiböl is láttam a mérőműszert.
Szóval a PATKÁNYOK csak ott vannak, ahol épp nem kellenek.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.11. 12:15:42
-d(-_-)b- 2009.04.11. 12:21:34
A rendőrség feladata szerintem a szabályok betartatása, és nem az, hogy hagyják az embereket szabálytalankodni, majd ebből pénzt szednek be.
- növeljék a rendőri jelenlétet a BALESETVESZÉLYES helyeken
- módosítsák a sebességkorlátozásokat, hogy legalább valami közük legyen ahhoz, hogy valójában mennyivel lehet azon az úton szabályosan haladni
- ha mindenképpen mérni akarnak, akkor mérjenek LÁTHATÓAN, valamint kizárólag OTT, AHOL A GYORSHAJTÁS BALESETVESZÉLYES, vagy ahol MÁR VOLT BALESET GYORSHAJTÁS MIATT
Nálunk Fehérváron pl. csak olyan helyen mérnek, ahol gyorshajtás miatt _még soha_ nem volt baleset.
Kardics 2009.04.11. 12:35:21
ex-dr. vuk 2009.04.11. 12:36:13
Nem kell szaguldani es akkor nincs gond. Mint mar eleg sokan megmondtak: a "bunozes" visszatarto ereje a buntetes elkerulhetetlensege: ha fogalmad sincs, hogy mikor es honnan fognak bemerni, nagyobb esellyel tartod be a korlatozasokat.
(jo, kint felejtett tablakat most hagyjuk, az egy tok masik tema)
RaveAcE 2009.04.11. 12:55:46
Az a prombléma vele, hogy a rendőrség belső utasítása szerint elsősorban a gyorshajtások csökkentése a feladatuk, nem a pumpolás. Emiatt van, hogy nem szabad nekik elbújni.
Máskülönben meg rongálja a park gyepét. Emiatt kaptak már páran 50 ezres bírságot. Irritáló, hogyha ők sem tartanak be egy szabályt, ami miatt másokat megvágnak. Gyökér dolog.
További szép húsvétot!
potha 2009.04.11. 13:23:02
Nah és oda a tuják közé szoktak bebújni és a párhuzamos kis utacskáról mérik a sávokat :)
Nem veszed észre őket az tuti :)
Bár én itt ahol lakom, tudom mindig, hogy hol mérnek, nem volt még belőle gond :)
-d(-_-)b- 2009.04.11. 13:32:16
És hogy miért zavar, hogy lesből mérnek? Azt hiszem, ezt kettővel előtted leírtam, szóval nosza, olvasd el.
cukrosleves 2009.04.11. 14:08:50
Norbi_cvc 2009.04.11. 14:10:19
Már mások is írták a lényeget. Lesből bemér hogy egy 50es szakaszon mész mondjuk 90el és két hónap múlva szembesülsz vele, hogy bünti. Igen, ha ezen a szakaszon 90-el balesetet okozol, akkor mi van. A rendőrség majd mutogatja, hogy 90el ment a bűnös. Ha látta volna hogy ott azon a balesetveszélyes helyen mérnek lelassít és nem történik meg a baleset.
Szerintem egyértelmű hogy nem ez a cél a rejtett trafinál, hanem a pénzbeszedés.
Nem beszélve a vasúti átjáróknál történő méréseknél, ki hallott már olyat hogy vasúti átjáróban gyorshajtás miatt baleset lett volna?
Aki támogatja ezt a rejtett mérést annak minden jót, kívánom, hogy hetente kapjon büntetést, mert nem hiszem el, hogy mindenhol be tudja tartani a szabályokat.
potha 2009.04.11. 14:21:12
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.11. 14:27:04
Általában ilyen 2x2 sávos utakon kevés baleset van gyorhajtás miatt, ennek ellenére ilyen helyeken többször mérnek, mint pl. iskola előtt.
Azt meg én se hiszem el, hogy ennyien támogatják ezt.
alte trottel 2009.04.11. 15:00:09
@KuKori:
Ha egy ügyvéd ismerősöd ilyesmire akarna rávenni, akkor azonnal fordíts neki hátat és szakítsd meg vele az érintkezést.
Richard Brinsley 2009.04.11. 15:16:11
Pályaelhagyó autóversenyző 2009.04.11. 15:16:31
kinnfelejtett lakott terület tábla vagy mi?
KopaszMercis 2009.04.11. 15:17:49
Ugyanis mindenhol be kell tartani a sebesseget.. ha nem vagy erre kepes, vegyel szarabb autot :)
KopaszMercis 2009.04.11. 15:18:31
Hemü 2009.04.11. 15:20:48
Én meg azt nem értem, hogy hogyan engedhetik, hogy a rádióban bemondják a traffipaxok helyét.
Lui_78 2009.04.11. 15:21:55
Utána meg csodálkoznak a rendőrök, hogy utálják őket mint a szart....
És persze azok pofázzanak "nem kell gyorshajtani, akkor nem büntetnek meg" akik soha nem szegték még meg a KRESZT.
Telepített fix traffipaxok kellenének minden faluba mint Németországban. Akkor nem lenne gyorshajtás itthon sem.
Ennyi.
KopaszMercis 2009.04.11. 15:22:03
ex-dr. vuk 2009.04.11. 15:22:56
En meg mindig azt mondom, hogy ha latszanak, akkor annyi jon le az autosnak, hogy jaj most fekezek, aztan ujra 70 vegig a varosban.
Ha sohasem tudhatja, hol merik be, akkor nagyobb esellyel fog szabalyosan menni mindenhol, mert nem hianyzik neki az utolagos sok10ezer ft-os csekk.
Ha mindig latszanak azzal annyi a baj, hogy CSAK OTT fognak lassitani, raadasul megszokjak h mindig lathatoak, ugyhogy ha nem latja a merokocsit akkor lehet neki tolni...
Tenyleg nem erted?
ex-dr. vuk 2009.04.11. 15:24:22
ex-dr. vuk 2009.04.11. 15:26:09
müszi 2009.04.11. 15:26:34
Lui_78 2009.04.11. 15:27:44
KopaszMercis 2009.04.11. 15:30:24
Lüszi a szabály az szabály, elvileg nem veletlenul.. tarsd mar be bazd meg. hadd ne kelljen elmagyarazni fizikabol a lassulast stb stb.
A gyorshajtassal nem mesz semmire.. amugy is ha fontos miert nem indulsz el idoben? Ha meg nem akkor hova a nagy sietseg?
Vagy tul hulye vagy ahhoz, hogy idoben elinduljal? Mert akkor az teljesen mas, akkor megertem hogy a gyorshajtas elkerulhetetlen..
Lui_78 2009.04.11. 15:30:31
A büntetés jogos, az sem érdekel ha civil autóból mérnek, csak olyan helyen tegyék ahol értelme is van.
panPeter 2009.04.11. 15:36:06
Háát... A lesből való mérés-büntetés finoman szólva is elég messze van ettől a mentalitástól...
tundrazuzmo (törölt) 2009.04.11. 15:48:55
Használd, és éld túl az ilyen helyzeteket.
Morális kérdésekbe nem igazán mennék bele (minek a blokkoló, ha valaki mindig szabályosan vezet), aki ilyet kérdez, az húlyeséggel jó okkal gyanúsítható...
-d(-_-)b- 2009.04.11. 15:51:02
Igen, ez lenne a cél. Hogy ne hajtsanak gyorsan.
"Ha mindig latszanak azzal annyi a baj, hogy CSAK OTT fognak lassitani,"
Ha csak ott mérnének, ahol balesetveszélyes, és ott látszanának is, ezért ott mindenki lassítana, már el is érték a céljukat.
"Ha sohasem tudhatja, hol merik be,"
Vonjunk egy analógiát: az utcákra kitatt térfigyelő kamerák alapján (amikről nagyrészt nem is tudjuk/figyeljük hogy hol van), na szóval azok alapján minden gyalogost megbüntetnének, aki nem szabályosan megy át az úton.
Tényleg nem érted?
-d(-_-)b- 2009.04.11. 15:52:17
Nem. Oda kéne kimenni, ahol a gyorshajtás BALESETVESZÉLYES. Ahol mindenki úgyis gyorsan megy és nem balesetveszélyes, emeljék meg a sebességhatárt.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.04.11. 15:52:33
Na azért mérnek titokban mert a hasonló hozzáállás, és a hozzád hasonlóan gondolkodó ember öl, és pár vaskos bírság megnehezíti az ilyen hozzáállás rendszeres gyakorlását.
-d(-_-)b- 2009.04.11. 15:53:24
handras 2009.04.11. 15:53:56
Pár évvel ezelőtt valamelyik főkapitány utasításba is adta, hogy csak kitáblázott helyen mérjenek... Az is rémlik valahol, hogy úgy se állhatnak meg, hogy ők szabálysértők legyenek. A füvön állás pedig az.
Káposztakukac 2009.04.11. 15:54:19
-d(-_-)b- 2009.04.11. 15:55:09
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.04.11. 15:57:00
Lásd Graz példáját.
Lui_78 2009.04.11. 15:58:25
M. Péter 2009.04.11. 15:59:38
-d(-_-)b- 2009.04.11. 16:00:13
"Lásd Graz példáját."
Járjon mindenki gyalog. Üdvözöljük a XV. században!
Hemü 2009.04.11. 16:00:23
-d(-_-)b- 2009.04.11. 16:00:53
tundrazuzmo (törölt) 2009.04.11. 16:02:17
Sokan azt mondják, hogy ez egy harc, amikor a korrupt állam rólunk akarja a 35-dik bőrt lenyúzni; míg politikusaink lopnak ezerrel, addig mi fizetjük a közúton ennek az árát. Hajlamos vagyok egyetérteni ezzel...
Én a forgalom ritmusát felvéve autózom, nem nyomom neki eszetlenül. Ha emellett megbünztetnek mondjuk 50-es táblánál 62-vel, akkor fizetek, ennyi. De nem kockáztatom a többi autós életét azzal, hogy 50-nel cammogok, és kb. 500-2000 ember idegeit vágom haza a lassúsággal, amíg átérek a városon. Én így tisztelem a törvény szellemiségét, ami miatt létrehozták, így támogatom a balesetmegelőzést.
KopaszMercis 2009.04.11. 16:03:46
en meg nem szarok a perem ala
-d(-_-)b- 2009.04.11. 16:04:56
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.04.11. 16:07:13
> A rendőrség feladata szerintem a
> szabályok betartatása, és nem az, hogy
> hagyják az embereket szabálytalankodni, majd ebből pénzt szednek be.
Na ne viccelj mar - es megis szerinted hogyan kene betartatni? Mindenki melle alljon oda egy kisrendor? Mi az, hogy "hagy" szabalytalankodni? Megoldhato technologiailag, a dolog: kap mindenki egy GPS-t meg egy mobil keszuleket, es folyamatosan jelentik a poziciojat es a sebesseget. Ahogy hibazol, mar vonjak is a szamladrol a penzt. Vagy az auto egyszeruen nem megy gyorsabban. Csak ez egy kicsit nagytestveres es diktatorikus.
A jelenlegi rendszer pont a betartatasrol szol - es nyilavn ezert haborogsz te is. Nem tudhatod,hogy mikor kapnak el, ezert a racionalis viselkedes az, hogy (legalabbis altalaban) betartod a szabalyokat.
> - növeljék a rendőri jelenlétet a BALESETVESZÉLYES helyeken
A kozlekedes veszelyes uzem. Nem eleg neked egy 30-as tabla, kell melle egy rendor is?
> - módosítsák a sebességkorlátozásokat, hogy legalább valami közük
> legyen ahhoz, hogy valójában mennyivel lehet azon az úton szabályosan haladni
Ennek van alapja, ertelmes felvetes, de tok fuggetlen a betartatasol. Ezt nem a rendorok szabjak meg. Es nyilvan az autos sem tudja mindig hibatlanul eldonteni, hogy az a korlatozo tabla ott epp ertelmes-e, vagy sem.
> - ha mindenképpen mérni akarnak, akkor
> mérjenek LÁTHATÓAN, valamint kizárólag OTT,
> AHOL A GYORSHAJTÁS BALESETVESZÉLYES, vagy ahol MÁR VOLT BALESET GYORSHAJTÁS MIATT
Ez vicc, ugye? Mindenutt merjenek, ahol veszelyes? Azert feltehetjuk, hogy a korlatozasok nagy reszenek ertelme van. Akkor megis csakminden tabla (es ha mar itt tartunk minden zebra) melle kene egy trafi. Ruzsa Sandor elmagyarazza a pribekeknek, hogy milyen lovakkal uldozzek. Remek ;)
> Nálunk Fehérváron pl. csak olyan helyen
> mérnek, ahol gyorshajtás miatt _még soha_ nem volt baleset.
Elvileg mindegynek kene lenni, hogy hol mernek. A nagyon durva helyekre persze ki lehet rakni egy automata trafit, de altalaban az lenne a cel, hogy altalaban betartsatok a szabalyokat. Ha meg ugy itelik meg sokan, hogy rosszul vannak megtervezve a korlatozasok, akkor arrol lehet tarsadalmi/szakmai vitat nyitni. De nyilvan nem epp a volan mogott ulve es a gazpedallal ervelve.
Hemü 2009.04.11. 16:07:18
Lui_78 2009.04.11. 16:12:08
-d(-_-)b- 2009.04.11. 16:16:12
áéíóöőüű
"Ha meg ugy itelik meg sokan, hogy rosszul vannak megtervezve a korlatozasok, akkor arrol lehet tarsadalmi/szakmai vitat nyitni."
HÁÁÁÁÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁÁÁÁÁÁÁ
"Na ne viccelj mar - es megis szerinted hogyan kene betartatni?"
idézem magamat:
"- növeljék a rendőri jelenlétet a BALESETVESZÉLYES helyeken"
"A kozlekedes veszelyes uzem. Nem eleg neked egy 30-as tabla, kell melle egy rendor is?"
1. ahol van értelme, ott elég a tábla
2. ahol nincs, ott nem tartom be, hanem a nyílegyenes kétsávoson AKÁR ÖTVENNEL is megyek
"Ez vicc, ugye? Mindenutt merjenek, ahol veszelyes?"
Kapaszkodj meg: a rendőrség dolga a balesetek megelőzése (is). Ezt vagy úgy érik el, hogy a veszélyes helyeken mérnek, vagy úgy, hogy FELEMELIK A SEGGÜKET, és kimennek a helyszínre, hogy jelenlétükkel emeljék az est fényét.
"A jelenlegi rendszer pont a betartatasrol szol"
Nem. A jelenlegi rendszer a pénzbeszedésről szól. Iskoláknál te hányszor látsz járőrt? Minden szeptemberben 4 napig. Utána tán nem járnak arra gyerekek?
webmestar 2009.04.11. 16:18:37
Lui_78 2009.04.11. 16:21:11
a tiéd! 2009.04.11. 16:24:07
Érdekes, kevesebb az anyázós komment is.
Tessék betartani a sebességet, nyilván nem 1-2 km/h-s sebességtúllépésnél büntetnek, hanem az olyan véglényeket, aki két lámpa között vizsgálja, hogy mennyire tud felgyorsulni... Ebben a postban erről van szó, ne keverjük ide a bokor mögött/falu végén mérőket. Köszike
repecs 2009.04.11. 16:24:46
Lui_78 2009.04.11. 16:26:58
ÉSa kérdés az, hogy etikus-e. Etikus dolog ameddig nem kaszálásra játszanak.
Utána is jogszerű, csak már nem etikus.
-d(-_-)b- 2009.04.11. 16:29:18
Igen, szerintem is menjenek csak ki. Nem is muszáj mérni, van, ahol inkább segíteni kellene. Vannak beláthatatlan kereszteződések, olyan útszakaszok, ahol "kiugrálnak" az autó elé a gyalogosok, vagy olyanok, ahol nehéz átmenni az úton a nagy forgalom miatt. Vagy amikor csúcsforgalomban nem lehet átjutni a kereszteződésen. Na, az ilyen helyeken segíthetnének, és akkor még tán meg is becsülnék őket.
törppapa 2009.04.11. 16:30:34
Gratulálok! Az évi 2 millió km, az naponta 5479km. (Ha minden nap, vasár és ünnepnapokon is vezetsz!) Ha egész nap vezetsz, akkor ez 228 km/óra, átlagban. Milyen sebességkorlátozásról regélsz? Az összes hozzászólásod körülbelül annyira értelmes, mint ez a 2 millió km! Ostoba!
Egyébként nyugaton a legtöbb országban jelzik a radart, előre!
Ha tényleg csak ott mérnének, ahol veszélyes, és nem csak szívatás lenne az egész, senki sem háborogna. És főleg nem útálná annira a redőröket, mint amennyire most megérdemelten...
Bambano 2009.04.11. 16:30:41
Lui_78 2009.04.11. 16:34:12
Az, hogy bennragadnak a pirosnál a kereszteződés közepében.
Nem állnak meg a zebránál.
Ezekkel miért nem foglalkoznak, illetve miért csak ennyire?
Lui_78 2009.04.11. 16:36:20
tundrazuzmo (törölt) 2009.04.11. 16:36:36
Lui_78 2009.04.11. 16:38:04
casey rybak 2009.04.11. 16:40:18
Ekkor a buta nem lehetsz!!
Kimeríti a törvénytelen megfigyelés tényállást??
Te melyik országban élsz??
Hogy hangzik a tényállás?:)
Dzsuvásvili 2009.04.11. 16:50:01
Aki gyorsan hajt fizet.
Én is fizettem már mégsem nyavajgok.
Aki nem tudja kifizetni mert csóró az minek hajt gyorsan és rinyál?
-d(-_-)b- 2009.04.11. 16:58:43
alte trottel 2009.04.11. 17:03:17
(Amikor a legyek leszavazzák a Chemotoxot.)
Hemü 2009.04.11. 17:05:34
Lui_78 nagyon szépen utalt ugyanerre. :-)
Hemü 2009.04.11. 17:09:06
Ezt írtad:
"-d(-_-)b- 2009.04.11. 15:53:24
@KopaszMercis: Én évente kétmillió kilómétert vezetek."
Kívánsz módosítani az állításodon?
-d(-_-)b- 2009.04.11. 17:09:41
kis segítség: olvasd el, mire írtam.
Bridge man 2009.04.11. 17:10:46
Egyszer elkövettem egy olyan hibát, hogy szabályos sebességgel haladva a belső sávot használtam. A kiválóan összehangolt lámpáknak köszönhetően az első lámpánál mellém sorolt egy szimpatikus fazon enyhén behorpadt kocsijával, majd látván hogy nagyon szeretné barátságos beszélgetésre felhasználni a piros lámpa által biztosított társas időt, lehúztam az ablakot:
- Hello, mi a helyzet?
- Figyelj, nem akarlak megbántani, de mi a francért mész 65-el, belső sávban 80 helyett?
- Csak azért mert ennyi a megengedett sebesség.
- Nade, 70 engedélyezett...
- Azokra a 60-as táblákra célzol?
...
Sajnos váltott a lámpa, és hősünk megpróbálta kocsiját még inkább behorpasztani az enyémmel, szerencsére nem volt elég ügyes.
-
Hemü 2009.04.11. 17:12:13
" KopaszMercis 2009.04.11. 15:22:03
En nem ertem.. levezettem mar vagy 100 000Km-et meg sosem basztak meg gyorhajtasert, pedig nem vagyok angyal, altalaban mondjuk azert 65-70nel tobbel sosem megyek az 50-es tablanal es a fovarosban jarok ahol nem keves a trafi... komolyan mennyit kell mar repeszteni hogy el is kapjanak? :)"
Legalábbis erre mutat a hivatkozásod. És továbbra sem értem.
Hemü 2009.04.11. 17:19:20
-d(-_-)b- 2009.04.11. 17:21:13
Az, akinek KopaszMercis a nickje, írta, hogy ő évi 100000km-t vezet. Nekem erre eszembe jutott, hogy mindig akad 1-2 okosember, aki azzal jön, hogy ő hányszázezret vezet egy évben és még soha az életben nem szegett meg egy szabályt sem. Ezért a KopaszMercis beírását viccesnek találtam. De nem elég, hogy viccesnek találtam, úgy is döntöttem, hogy ezt az ő tudtára is hozom. Így született meg a következő hozzászólásom: "Én évente kétmillió kilómétert vezetek."
Ha kicsit lejjebb görgetünk, észrevehetjük, hogy KopaszMercis elolvasta ezt a hozzászólásomat. és MEGÉRTETTE ennek vicces jellegét. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, amit reagált: "en meg nem szarok a perem ala".
Ezek után érkezett töpapa hozzászólása, aki nem tud felismerni egy nyilvánvalóan abszurd, tehát biztosan valótlan, ezért vicces hozzászólát, amire föl én leostobáztam. Ezután te sem értetted meg, sőt, még a kis segítség után sem.
Azt már a többiekre bízom, hogy minősítsék azt, akinek egy viccet el kell magyarázni.
ToMorgan 2009.04.11. 17:21:15
Engem már párszor megvágtak amikor kocsival melóba siettem, meg mikor melóból haza. Kurvamérges voltam...
Persze mikor motorral tekerek mint barom akkor nem tudnak lefényképezni, pedig lehet, hogy az életem mentenék meg.
Mé mindig a melóst kell basztatni? Ráadásul adózóm is annyit, hogy pár tücsök családot tuti eltartok...
Lui_78 2009.04.11. 17:22:16
Hemü 2009.04.11. 17:26:09
Lui_78 2009.04.11. 17:27:55
A BKV elkezdte talán tavaly azt, hogy az ellenőrök MINDEN ember jegyét ellenőrizték. Írták is, hogy mennyivel kevesebb bliccelő van, növekedtek a bevételek, kvázi sikeres az akció.
Pontosan ez kellene az utakra is.
Telepített trafi az utakra, a buszsávokhoz, a nagy kereszteződésekbe.
HA valaki megszegi a szabályt automatikusan menjen a csekk.
LEgyen pár tábla ami figyelmeztet, és minél több helyre telepíteni.
Ez hosszútávon megnevelné az embereket. A köcsög helyen való trafi nem fogja.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.11. 17:29:49
Meszaros 2009.04.11. 17:29:54
Az alapvető kérdés, hogy miért trafiznak ott és úgy ahogy, miért bújnak el vagy mutatják meg magukat? Miért van minderre szükség? Van -e szükség rá egyáltalán? És a kérdésekre alapvetően egy és ugyanaz a válasz mutatkozik: az alapvető szabálykövetés hiánya!!!
Ha és amennyiben betartanánk a szabályokat, mi több, vélelmezhető lenne, hogy hosszú távon is képesek vagyunk minderre, valószínűleg ez a poszt el sem készült volna. Az összes rendőrségi taktika és "praktika" a szabályokat megkerülő, kijátszó, felelőség válalás nélküli magatartásokra adott válasz - pusztán követni próbálják a közlekedő társadalom sunyi magatartását. A kivételek - szabálykövetők - joggal nézik összehúzott szemöldökkel és némi értetlenséggel a rendőri jelenlét különös formáit.
Hemü 2009.04.11. 17:35:35
Egyébként ő nem írta, hogy évente annyi.
ToMorgan 2009.04.11. 17:37:45
De komolyra forditva a szót, én úgy érzem, hogy a birságoknak van egyfajta "pénzbehajtás" feelingje. Szerintem mindenképpen túl nagyok a büntetési tételek.
Pl. legutóbbi csekkem 60 rongyról szólt, mert 51-gyel mentem át a vasúti átkelőn. Gondolom közben hatalmas balesetveszélyt okoztam és veszélyes voltam a társadalomra is.
HgGina 2009.04.11. 17:42:24
Amúgy pedig, ha jól látom, ez a remdőrautó erősen tilosban várakozik. Következésképpen a trvénysértéssel szerzett bizonyíték (jelen esetben fotó) nem használható fel bíróságon bizonyítékként. Tehát tessék csak, szépen nézze meg mindenki, hogy egy esetleg kapott fényképet szabályosan parkolva, vagy szabáéytalanul parkolva készítettek. Ha az utóbbi, no akkor sün módjára használhatják, csak ellenkező irányban.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.11. 17:44:26
@casey rybak: Magyarisztánban (még szeptemberig sajnos) :P Ez a tényállás.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.11. 17:45:45
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.11. 17:47:28
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.11. 17:51:04
@KuKori: Te külön kategória vagy! ;D
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.11. 17:53:32
ToMorgan 2009.04.11. 18:01:22
Ja, meg arra gondoltam, hogy régebben amikor megállitott a rendőr és meg akart büntetni, akkor lehetett kicsit beszélgetni, gyözködni -persze csak szóval- és volt, hogy az iyen beszélgetés után tényleg szégyeltem, hogy gyorsan hajtottam, jogosnak éreztem a büntit.
De most, jön a csekk, azt se tudom, hogy tényleg jártam-e arra az adott időben, ha úgy érzemm nem jogos, akkor csöngessek még ki 5 rongyot, izgulás...stb. Embertelen.
Vajon melyik rendszer jó, amikor csökken a szabálytalankodók száma (szerintem most csökken), vagy amikor az emberek igazságosnak érzik a büntetési tételeket (szerintem most nem azok)?
Norbi_cvc 2009.04.11. 18:04:15
Úgylátszik a kommentelők többsége mindenhol be tartja és be tudja tartani a sebességhatárokat.
Még soha nem büntettek meg gyorshajtásért nem is szoktam gyorshajtani. városon kívül 90, városon belül 50-el megyek. Igaz akkor is, ha városon kívül van egy 60,70-es tábla 90-el megyek, persze csak akkor ha olyanok a körülmények (útminőség, kanyar stb.). Ezek alapján elmondhatom hogy csak a szerencsének köszönhetően nem büntettek meg eddig.
A lesből trafizás támogatói mindig lelassítanak az említett esetben? kétlem mert elég ritkán találkozok olyannal az utakon.
Másrészt kurva nagy tévedés, hogy az visszatart majd valakit a gyorshajtástól, hogy két hónap múlva megy a csekk. Illetve azon a helyen ahol lefotózták már valószínűleg nem fog gyorshajtani, a többin ugyanúgy.
És hogy hol szoktak trafizni? Ott ahol az egyébként 50 vagy 90 korlátozva van (30ra, 60ra 70re) és a városok bevezető/kivezető részein ahol még/már egy kibaszott ház sincs, csak a tábla van kinn hogy lakott terület.
Kérdem, hogy eme gyakorlat támogatói szoktak vezetni, ill van-e jogosítványuk.
potha 2009.04.11. 18:05:47
de mindegy, szerintem tökre nem lényeg, ha Ti mindketten ettetek egymás humorkosarából, és még ízlett is, akkor itt nincs semmi kivetnivaló :D
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.11. 18:11:40
De szerintem nem feltétlenül rossz az, hogy nincs befolyásolási lehetőség, mert így azért a korrupció lehetősége is csökken.
Hemü 2009.04.11. 18:14:50
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.04.11. 18:19:30
> ne tedd, ezzel csak az olvasókat fárasztod. Hadd mutassalak be néhány karakternek:
Kis troll baratom, nekem ez nem er meg annyit, hogy visszavegyek a gepeles sebessegebol. Marpedig az a nagy helyzet, hogy altalaban ektelen kiosztassal gepelek, mert altalaban nem magyarnyelvu szovegeket irogatok. Az olvasok neveben tok felesleges nyilatkozgatnod, ugyanugy nem ismered a velemenyuket, ahogy egy tabla mellett elhaladva altalaban nem tudodeldonteni, hogy vajon van-e ertelme a korlatozasnak. (Ez utobbit ne vedd basztatasnak, senki nem tudja eldonteni.)
>> "Ha meg ugy itelik meg sokan, hogy rosszul
>> vannak megtervezve a korlatozasok, akkor
>> arrol lehet tarsadalmi/szakmai vitat nyitni."
> HÁÁÁÁÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁÁÁÁÁÁÁ
Latod, neha az ekezetek sem segitenek. Ha nincs erved, csendben is lehet maradni.
>> "Na ne viccelj mar - es megis szerinted hogyan kene betartatni?"
> idézem magamat:
Tok feleslegesen idezed (vagyis ismetled) magad - erre a felvetesre mar reagaltam. Megint azt tudom mondani, hogy vagy van tovabbi erved (ellenerved), vagy abszolut idopocsekolas a valaszod. Akar ilyenkor is gondolhatsz a tobbi olvasora ;).
> 1. ahol van értelme, ott elég a tábla
Ezt a marhasagot. Meg mindig ugy erzed, hogy kepzett kozlekmernok vagy, aki autobol el tudja donteni, hogy hol mennyi az annyi? Hat latod az ilyenek meggyozesere kellenek a lesbol radarozok ;)
>> "Ez vicc, ugye? Mindenutt merjenek, ahol veszelyes?"
> Kapaszkodj meg: a rendőrség dolga a balesetek megelőzése (is).
Ebben nagyjabol egyetertunk. Persze igazabol a szabalyok feladata lenne ez, a rendoroke meg a szabalyok betartatasa, de a vegeredmeny ugyanaz.
> Ezt vagy úgy érik el, hogy a veszélyes helyeken mérnek,
Hat ez az amiben viszont nem, es sajnos ismetlem magam, mivel gyakorlatilag ugyanazt mondogatod te is: ne te, a szabalyserto mondd mar meg, hogy hogy erjek el. Az altalad kivant modszer total ertelmetlen. Egy dolgot lehet vele elerni, hogy ott lassitsanak a szabalykovetesukrol hires honfitarsaink, ahol tudjak, hogy mernek. Annyi helyen nyilvan nem lehet merni, mint ahany helyen ertelme van a sebesseg korlatozasnak. Szerintem meg annyi helyen sem, ahol szerinted ertelme van. Kerdeztem mar, de valamiert nem reagaltal ra, hogy akkor mindenutt merjenek, ahol veszelyes? Pl. minden zebra - meg ha mar igy szobahoztad - minden iskola elott?
> "A jelenlegi rendszer pont a betartatasrol szol"
> Nem. A jelenlegi rendszer a pénzbeszedésről
Szeretem, ha valaki felmondatokkal vitatkozik. A szinvonalnak jot tesz. Nem. De. Hat jo, ha nem, akkor de. Hogy miert de, azt meg mar leirtam fent.
> Iskoláknál te hányszor látsz járőrt? Minden
> szeptemberben 4 napig. Utána tán nem járnak arra gyerekek?
Minden iskolanal acsorogjon egy jaror? Vagy rendszeresen (persze elore bejelentetten, nem lesbol es jol lathatoan) merjenek az iskolak elott? Igy fejbol ennyire jol tudod, hogy az iskolak elott olyan rettenet sok baleset tortenik? Lehet, hogy igazad van, de nekem azert van egy olyan erzesem, hogy az ilyen az van elegge hir ahhoz, hogy kikeruljon a zindex cimlapra, mekeruljon a hiradoba. Marpedig valahogy ilyet ritkan hallok. Akkor meg migis csak az (is) lehet, hogy a volan mogul statisztikak nelkul megsem tudod olyan kurva okosan eldonteni, hogy hol veszelyes. Marmint azon kivul, hogy feltehetoleg arra eleg gyakran, amerre te jarsz ;)
gitáros 2009.04.11. 18:22:03
Elképzelem az adóellenőrt a taxiban: "Jó napot kívánok, az APEH-től jöttem, próbavásárlás lesz... Ferihegyre legyen szíves."
Nem kéne átgondolni?
Lui_78 2009.04.11. 18:27:55
Ez az APEH-es hasonlat meg nagyon nem volt szerencsés.
Bridge man 2009.04.11. 18:27:55
Sajnos én is rendszeresen talizok rendőrökkel, volt már jó és rossz tapasztalatom is velük. Néha az ember túlzottan siet... :(
Egyébként a látható mérés sokszor balesetveszélyes. Legutóbb feleségem kapott egy 30-as adományfelszólítást. Brutál lejtőn 30-as táblánál 48-al lefotózták. Heygről lefelé, a normál lejtő alja meredek lejtőbe csap át, és akkor megpillantod őket ahogy az aznapi 100. fényképüket készítik. Ha egy rutintalan vezető ilyenkor satut nyom, akkor a mögötte érkező szépen betrafál. Szerintem a zsaruk is tudják ezt, egy évben csak egyszer szoktak ott mérni... Gondolom egy nap alatt megvan a havi kvóta minimum...
Motoros III. 2009.04.11. 18:29:24
Be kell tartani a KRESZ előírásait, nem azzal kell foglalkozni, hogy a rendőrautó hol vagy éppen hol áll. A cél a balesetek elkerülése és megelőzése. Aki tapossa a pedált az fizessen, ha balesetet okoz, üljön!
Olyan érdekes, hogy nálunk mindig épp akkor, és épp csak most az egyszer lépte át valaki a megengedett sebességet, ahol és amikor a rendőrök sebességet ellenőriznek! Nem?
ex-dr. vuk 2009.04.11. 18:39:45
Nem kell az, hogy latvanyos legyen a rendori jelenlet, a cel az, ha valaki gyorshajtott, akkor bunhodjon meg erte (birsag). Minel biztosabb, hogy birsag lesz a vege, annal biztosabban nem fog gyorshajtani maskor sem, mashol sem. Ez lenne a vegso cel. Nem?..
Lui_78 2009.04.11. 18:45:48
Cranberry 2009.04.11. 19:08:40
Engem nem érdekel, hogy milyen módszerekkel, de kapják csak el az összes gyorshajtót. Amelyiknek meg van képe még etikusságról papolni, azt üsse el egy gyorshajtó...
ergerberger 2009.04.11. 19:08:57
Miféle fasz kérdés ez?
Mondok egy jobbat:
Etikus gyorsabban hajtani a megengedettnél, ezzel veszélybe sodorva mások életét?
nopasaran (törölt) 2009.04.11. 19:10:28
SZABÁLYTALANUL parkolva lesből trafizni BŰN!!!
..és a lehető legaljasabb , bicska nyitogató daolog.
Mert PONT ugyanugy a törvény leszarása mint a gyorshajtás ... RÁADÁSUL ugye ÉPPEN a törvény ŐRE részéről. Nos ez azért nagyon kínos...
Amúgy meg ugye a nem kiszedős mérésnél,
azért az 50 helyett 65-ről indul a játék.
(70 helyett 91-ről)
Akinek ez a 65 sem elég, hát szopjon csak...
georg 48 2009.04.11. 19:13:18
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.04.11. 19:15:28
én ugyanígy utálom a villogókat, akik jelzik a mérőautót, sok éve már, hogy nem jelzek. viszont szabályosan haladok.
és minden alkalommal szétröhögöm az agyam, amikor kidewrül, hogy pl. a sztrádán azért lasssított hirtelen az egész sor 110-re, mert a leállón egy rendőrautó bandukol.
ritka beszari és paraszt nép vagyunk...
daniferi 2009.04.11. 19:27:14
Győrben van olyan hely, ahol úgy mérnek, ha többel mész, mint 50 km/h, egy nagy kijelzőn felvillan egy piros karika és benne az 50-es, mint a tábla. Eléggé figyelemfelkeltő, általában akinél kivillan, az lassít :) Ebből van több is, néha szoktak is mérni az egyik végénél ennek a szakasznak, hogy ha a figyelmeztetés ellenére többel mész, akkor magadra vess :)
Lui_78 2009.04.11. 19:31:51
Haggyatok már a minden szabályt betartok faszsággal. Nem hiszem el.
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2009.04.11. 19:33:57
az index olvasók, még ha az utcán kilőnék a szemedet következmények nélkül azt is etikusnak tartanák
jozsiahorgasz 2009.04.11. 20:12:42
alte trottel 2009.04.11. 20:13:03
Mókamiki!
Fején találtad a lényeget. Épp ezért nem értem, miért PONT itt, a szélballiberkozmopilóta - kommunoglobálimprilista - fináncoligachiabérenc ázalékok közt rongálod kényes idegrendszered, dikicseled el drága idődet, amikor tárt karokkal vár a Kuruc.
Persze, ha mazochista vagy, az más. Fiet voluptas sua, mondja a művelt hausza.
türannos 2009.04.11. 20:34:54
2. Aki szabálykövető módon viselkedik, az teljes joggal várhatja el azt másoktól is, a többi meg csak vigye el a balhét csendben.
potha 2009.04.11. 20:36:47
lehet arra nem jártam még sosem :)
de tényleg nem láttam :D
MP 2009.04.11. 20:37:36
cavinton 2009.04.11. 20:40:24
A konkrét esetet megnézve a 2x2 sávos út nem tűnik balesetveszélyesnek. Épp ezért az itteni traffipax mérés nagyon kis mértékben járul hozzá a balesetmentes közlekedéshez.
Ebben az esetben közpénzből fizetett rendőreink nem végzik rendesen a munkájukat, mert a valóban balesetveszélyes útszakaszról vonták el a sebességmérő technikát és személyzetet.
Lui_78 2009.04.11. 20:40:45
:)
Nguyen 2009.04.11. 20:53:00
A bejelentett trafival az a gond, hogy a 100 méteres környezetében betartják a szabályokat, ezen a 100 méteren kívül meg mindenki ugyanúgy száguldozik, ahogy a kedve tartja. (Ez vajon mennyire etikus?) Ezért van szükség erre a módszerre. Ha az autós társadalom zöme nem bírja felfogni, hogy azok a táblák nem szivatásból vannak kint, de ha a szép szóból nem értenek, akkor talán a harmadik csekk után majd elgondolkoznak rajta, hogy érdemes-e lépten-nyomon gyorsan hajtani. Sokan úgysem fogják felfogni, hogy miért is van szükség a korlátozásra. Aztán ha felcsapódik egy fára az út szélén, majd csodálkozik nagyokat.
A skandináv példa egy helyen sántít: a közlekedési morálunk jóval alulmúlja az ottanit. Ott ha mutatják, hogy 50 helyett 80-nal mész, a gépkocsivezető szépen pironkodva lelassít. Idehaza mi a hatása ennek? Semmi. Vagy tojnak rá, vagy még örvendeznek is a tisztelt sofőrök, hogy sikerült harminccal átlépnem a megengedett sebességet. Ezen kell változtatni. Van a közelünkben, egy igen veszélyes helyen (kanyar + kereszteződés + zebra, valamint nem messze egy iskola) egy harmincas tábla, meg egy sebességmérő. Nem traffipax, hanem egyszerűen csak kijelzi a sebességedet, és figyelmeztet, ha gyorsan hajtasz. Mindenki azt várta, hogy ez megoldja , vagy legalábbis mérsékli a problémákat. Sajnos nem így lett...
Mizantrop 2009.04.11. 20:53:47
Ez az ország pont ettől ilyen okádék, mert a szabálytalankodók - most már ERKÖLCSI alapon is, hát ez kész! - jogokat vindikálnak maguknak meg kikérik. Akkor lesz itt változás, ha ilyen blogbejegyzések meg sem születnek.
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.11. 20:54:00
Az a gond, hogy amig a rendőrök csak pénzszerzés miatt mérnek sebességet, addig mindig lesz elbújva trafipax, ez a legbiztosabb módja a kaszálásnak. Ha annyira a balesetmegelőzés lenne a céljuk, akkor mehetnének pl. iskola, temető, kórház elé sebességet mérni, de sajnos ott nincs annyi jól fizető "ügyfél".
Norbi_cvc 2009.04.11. 20:57:12
hányszor láttál trafizó rendőrautót az általad említett veszélyes szakaszon?
türannos 2009.04.11. 20:57:39
nem, de elviszem a balhét mert fasz voltam/ leszartam/ nem volt kedvem/ stb. és nem sírok mint az a bizonyos fürdőskurva és próbálom másra terelni a felelősséget....
türannos 2009.04.11. 21:03:22
parasztgyerek 2009.04.11. 21:08:17
Mekkora baromság pedig ez is! Mi a francér' kell 100-150 m-re a sorompó előtt már 30-cal haladni, mikor elég lenne ezt az utolsó előjelző táblára előírni, ami még mindig van 30-50 m-re az átjárótól. Ebben az esetben is le kellene venni a gázról a lábunkat már az első (3csíkos) táblánál. Van értelme azon kívül, hogy Cranberry szerint a "szabályokat mindig be kell tartani". Mindig betartod ezt a vasúti átjáróknál és a nyilvánvalóan értelmetlenül kinn felejtett korlátozó tábláknál? Én törexem rá (persze mindig letolnak az útról), mégis időnként azon kapom magam, hogy basszameg, nem lassítottam időben. Ezt kellene átgondolni az általam 1általán nem tisztelt törvényhozóknak, hogy csak ott büntessenek (olyan törvényeket hozzanak), amelyek valóban a balesetek számát csökkentik, nem csak a kasszírozást szolgálják.
türannos 2009.04.11. 21:08:30
barátom, ha úgy gondolod hogy csak a kaszálásra megy ki a játék, miért nem cseszel ki velük és tartod be a szabályokat ?!
alternat 2009.04.11. 21:12:10
Ha betartod az előírt sebességet, és ezt teszi mindenki, állhatnak ott napestig egy képet nem készítenek.
Mizantrop 2009.04.11. 21:19:15
Shopping 2009.04.11. 21:19:33
A LÁGYMÁNYOSI HÍD-on, buda felé, vagy a járdán állnak, vagy a menetiránnyal szemben állva elzárt területen.
Mindkét helyre a Kresz szerint TILOS állni!!!
Mégis ott vannak.
Fel lehet őket jelenteni ezért???
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.11. 21:22:06
Shopping 2009.04.11. 21:23:11
Hüje vagy, mennyé aludni...
türannos 2009.04.11. 21:25:43
türannos 2009.04.11. 21:28:01
magyari 2009.04.11. 21:28:43
Itáliában, az autópályán majd-mindenki 160-nal megy. És jobbra tartás dívik arrafelé, mert-ha valaki 200-zal akar menni, hadd menjen! De-ha egy bambínó (értsd gyermek) van az úton, akkor 5 km-mel is képesek menni ezek a taljánok! Hogy mért?
Mo? Sötétített üveg mögött, girhes mellét kihúzó izomagyú "dönget", mert még nem tudja, az autóvezetés "társasjáték". Egymástól függünk, egymástól függ - olykor - az életünk, vagy testrészeink! Csak akkor tudja meg ez agyatlan barom, mikor az ő lába hibádzik - egy rettenet karambol után.
A rendőrök? Nekik tán van agyuk a fejükben? Szerintem azért hordják a fejüket a nyakukon, hogy ne essen be az eső. S hogy miért akkor mérnek sebességet, amikor? "Tervgazdálkodás" van, kérem szépen! Teljesíteni kell a "tervet", a büntetések beszedésének mértékét. EZ a "logika" a "rend" őreinél, s nem az, hogy segítsék a közlekedést! Eszükben sincs. Hát nincs eszük, könyörgöm!
Mizantrop 2009.04.11. 21:29:13
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.11. 21:31:08
Különbség, hogy egy "elbambult" családapát büntetnek sz*rrá azért, mert véletlenül 55-60-nal bemérték, vagy egy többszörös gyorhajtót, aki 100-zal megy végig a városon. Szerintem családapás eset egyáltalán nem veszélyes, bár szerintetek őt is jól meg kell büntetni, hadd szivjon.
És vajon miért van az, hogy a rend őrei szinte kizárólag a sebességméréssel, és a tartalék izzók ellenőrzésével foglalkoznak? Miért nincsenek reggelente az iskolák előtt, és ott mérnek sebességet, esetleg állnak a zebráknál? Ja, mer' ahhoz ki kellene szállni a kocsiból.
türannos 2009.04.11. 21:47:42
magyari irta néhánnyal előbb: ez bizony társasjáték ! ... na sajnos ez nem megy nekünk magyaroknak.
parasztgyerek 2009.04.11. 21:49:05
Még1x mondom, egyetértek azzal, hogy büntetni kell a szabálytalankodókat (valószínűleg nem figyelmesen olvastátok el hozzászólásomat). Nem is kívánom (a józan ész nevében) felülbírálni a meglévő szabályozást. Csak azt szeretném, ha azok a valós élethez igazodnának. Még 1x kérdem türannos és Mizantrop kollégákat, MINDEN ESETBEN 30-CAL HAJTANAK MÁR AZ ELSŐ VASÚTI ELŐREJELZŐ TÁBLÁNÁL????? És még soha nem néztetek el egy előző nap még nem létező 40-es korlátozást? Erről beszélek! A többit a többiek leírták: miért nem ott, ahol tényleg balesetveszély van?
Üdv: 1 családapa (unokával)
ZON 2009.04.11. 21:51:16
Hajrá!
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.11. 21:53:10
indapass90210 2009.04.11. 22:06:21
türannos 2009.04.11. 22:08:26
csak példaképpen az "előző nap még...":
minden reggel a szokott útvonalon viszem a gyereket iskolába immárom 4 éve. Februárban egy -emberemlékezet óta kétirányú- kis utcát egyirányúvá tettek. Elsőre én is benéztem, rám villogtak, másnaptól váltottam, és azt néztem kinek nem esik le a még a tantusz a reggeli törzsközönségből... még egy hónap múlva is 5-ből 2 nem figyelt rá a 3 ! db kirakott tábla ellenére.
zsoci 2009.04.11. 22:09:51
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.11. 22:09:52
indapass90210 2009.04.11. 22:10:32
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.11. 22:10:56
indapass90210 2009.04.11. 22:11:10
vhm 2009.04.11. 22:13:52
Mert ahhoz tenni és kellene valamit, nem csak kiülni a kocsiba... Meg annak lenne értelme, nem úgy mint a traffizásnak, ami egyértelműen pénzbeszedés.
türannos 2009.04.11. 22:15:45
Félreértés ne essék: nem mondom, hogy mindent jól, jó helyen és jó időben csinálnak -volna mit javítani rajta-, azonban az belátható, hogy ha az egyik szabály tiszteletére ránevelnek (büntetéssel mert az hatékony), akkor igen nagy valószínűséggel a többi szabály betartását is magával hozza.
türannos 2009.04.11. 22:22:35
Zsola777 2009.04.11. 22:24:24
Hihetetlen, hogy a szavazások 43%-a (jelenleg) sunyinak ítéli a mérést. Olyan erre szavazni, mint oviban ezt mondani: "Ovónéni, de ő meg belenyomott a homokozóóóbaaaa!".
Ez a kb. 40 százalék talán pont az, amelyik, ha meglát egy rendőrt, máris csak 40-el megy a városban, vagy a 80 megengedett helyett csak 65-el.
Hibás mentalitás mindig a másikra mutogatni, mást okolni, hátha eltereli a mi hibánkról a figyelmet. Tessék szabályosan közlekedni, aztán lehet anyázni!
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.11. 22:26:41
türannos 2009.04.11. 22:40:41
ha a megtanulod, hogy nem mész gyorsan mert bünti jár érte, akkor nem fogod a többi szabályt sem megszegni, mert büntetés jár érte..
Egészen egyszerűen: ha nem szegek szabályt, nem kapok büntetést.
Ezen gondolatmenet szerint tökmindegy melyik szabály betartatását kényszerítem ki, tehát miért ne lenne az amivel a leglátványosabb eredményt érem el?
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.04.11. 22:47:01
Idegbeteg seggedbemenő nyomulók ellen kiváló vicc a mágneses kék villogó. Felrakod a tetőre (villogni nem szabad), egyből elmúlik a nyomulás.
torró 2009.04.11. 22:54:48
És osztom "türannos" véleményét.Igen, be kellene tartani a szabályokat mégha némelyik értelmetlen is, de ez van.
Zsola777 2009.04.11. 22:55:54
Hiányolom a fényszóró ellenőrzésén lakott területen kívül, meg a mobilt (aki beszélget, nem csak a kezét nem használja, de a forgalomra se figyel eléggé).
Szóval, nem ártana a határozott, pontos fellépés, ami mindenkinek előnyös.
türannos 2009.04.11. 23:12:33
.. és lehetne folytatni a sort: roki helyre jogosulatlanul parkolót, a nem indexelőt, a követési távolságot be nem tartót és sajnos még sorolhatnánk....
.. mindazonáltal -nézetem szerint- ha azt el tudnánk érni valahogy, hogy minden résztvevő felelősséggel, tisztelettel és nem utolsó sorban alázattal viseltessen a többiek iránt, minden gondunk meg lenne oldva, és nem csak a közlekedésben.... persze ez meglehetősen távoli utópia.
Zsola777 2009.04.11. 23:22:47
Nem néztem meg, de hozzászóltak rendőrök is? Az lenne a poén.
türannos 2009.04.11. 23:30:55
- automatizálható akár rendőr/rendőrautó/benzin se kell hozzá
- egyszerű dokumentálni egy fényképpel
- nem is kell megállítani a bűnöst, nem okoz fennakadást a forgalomban/ nem kell helyet fenntartani a vizsgálat idejére
- minimális a biztonsági kockázata
Képzeljük el hogyan lehetne hatékonyan kivitelezni pl. egy kézből való telefonálást:
- pl. fénykép alapján elég necces, lehet hogy tényleg csak a fülét vakargatja, le tudjuk csekkolni hogy hívott/hívták a fénykép készültekor? Mi a telefonszáma? és ha több is van neki? és ha az utas mobilját használta? és mit szól ehez az ombudsman?
- megállítani? pl. a Rákóczi úton a reggeli csúcsforgalomban? még az előbb emlegetett békés családapa is dühöngve harapná át a torkukat?
..... ez persze csak némi agymenés, későre jár :-)))
Zsola777 2009.04.11. 23:37:49
Joccakát! :)
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.11. 23:39:06
Ezek miatt gondolják sokan (jogosan), hogy a rendőrség csak pénzbeszedés céljából méri a sebességet.
A másik dolog, hogy összehozhatnának olyan szabályokat, amiket be lehet tartani, akkor a többség betartaná azokat. Például már emlitették itt a vasúti átjáró előtt a 30-as korlátozást, ennek az ég világon semmi értelme, de még rengeteg ilyet lehetne irni.
Zsola777 2009.04.11. 23:48:30
A rendőrök, a közútkezelők meg ki tudja még ki mutogatnak egymásra a kint felejtett táblák miatt (a Totalcar egyik mókusa viszi ezt a jogi témát, de ő se jutott sokra).
Most rákerestem, és az a baj, hogy a civilek, azaz "mi" sem tudják, mit akarnak, ez például egyértelműen röhely: varos.blogter.hu/201225/buntetopont_hatastanulmanyt_kovetelnek_a_civilek
Ahelyett, hogy a jelenlegi szabályok helyes alkalmazásának a feltételéért lobbiznának, 160-at akarnak a pályán (ami nem is lenne gáz, de ilyen autóparkkal... a németeknél mindenki állt már stauban, az sem véletlenül van).
Tehát fent is ugyanez a töketlenkedés van, mindenki mást akar, nuku összefogás, hülye követelések, egymásra mutogatás, nemtörődömség. Itt és ott. Mi meg szopunk.
Azért a vasúti átjárónál biztosan láttad azt a tesztet, hogy nem volt belátható egy átjárónál a sín elég hosszan, kivágták hát a fákat, hogy messzebbről látni lehessen a vonatot. Az eredmény: a sofőrök nagyobb sebességgel közelítették meg az átjárót, a válallt kockázat azonos. Csakhogy ez más az autóban ülve, és akár gyalogosként az autók mellett.
Szóval a 30-nak van értelme.
alte trottel 2009.04.11. 23:53:22
Ti, akik oly logikus, szellemes és közérthető érvekkel tudjátok megmagyarázni, hogy miért is NEM lehet betartani a sebességkorlátozások 99.9999 %át, akik oly szívfacsaró történetekkel tudjátok illusztrálni azt az egyébként széles körben ismert tényt, miszerint MINDEN rendőr ivarnedv és a trafipax az ürdüngtől való, ti még nem tudjátok, de cirka 1 év múlva vissza fogjátok sírni a mai kedves, rózsaszínű, "szeressükegymástgyerekek" világot, amikor MÉG CSAK a rendőr mért!
Mindenki elfelejtette, hogy már meghozták azt a törvényt, ami szerint az önkormányzatok is használhatnak trafit, és ÖVÉK A BEVÉTEL?
Mit gondoltok, mit fog tenni Hurittyánfülpös polgármestere, ha szorít a cipő? Nem de, szól a Zsigának, hogy komám! Szerezz már egy trafit, mi kitesszük a kanyar elé a 70-es táblát, oszt 20 méterrel arrébb a nyárfa mögé a 30-ast! Te csak lövöldözz, és risztelünk!
Zsola777 2009.04.12. 00:08:51
bakker, most megnéztem, és nincs benne a dokumentben, hogyan kell elhelyezni a táblákat 8-O
Ebből balhé lesz, igazad lehet.
vhm 2009.04.12. 00:10:38
Van: lehet bűntetni, nő a bevétel. Semmi több.
Illetve még valami: lehet bűntetni is...
vhm 2009.04.12. 00:14:13
Zsola777 2009.04.12. 00:15:52
De ez az áthajtás miatt van, meg amiatt, hogy a gyalogosok is ott kelnek át a vasúton még sok helyen, a közelségük miatt nem megengedett pl. 90 lakott területen kívül, még ha be is látod az átjárót. Nem csak mi, autósok vagyunk.
Persze, sok helyen hülyeség büntetni, de máshol meg nem. Különben meg hogyan nézne ki a szabályozás? A vasúti átjárót előjelző tábla 30 km/h sebességkorlátozást jelent. Vagy nem :)
Zsola777 2009.04.12. 00:24:30
Nézzétek a jó oldalát, lesz bevételük, fellendül az infrastruktúra, odaköltöznek a nem "nulla" emberek, eltűnik a por, és máris minden rendben lesz :P
vhm 2009.04.12. 00:29:08
Eddig is csak akkor mentem át 90-el ha beláttam jól + nyilván gyalogos mellett egyébként sem ha közel van. Ez nem vasúti átjáró függő szerintem. Ennyi erővel mindenhol lehetne csökkenteni, ahol nincs széles padka, stb. Azért is max sebesség a 90, mert lehet 20 is ha olyanok a viszonyok.
Szerintem az, hogy már 51-re 60e Ft-ot kell fizetni, disznóság. A szabály ez, igaz, de akkor is...
A "különben hogyan nézne ki a szabályozás?" kérdésre: ahogy régebben pár évvel: fokozott figyelemmel, stb. Nem volt csökkentett max sebesség...
Lakotton: Ettől a 30-asditól ugyanúgy befordult volna a vakegér buszsofőr a vonat alá a Balatonnál vagy aki nem figyel sehova és behajt a tilosba ugyanúgy letarolja a vonat és még estleg aki kikerüli a félsorompót ugyanúgy kinyírja a vonat. Ez a 30 csak szívat, de nem old meg semmit. Szerintem legalábbis... ;)
Inkább kampányolni kellene roncsokkal + videókkal és felhívni a figyelmet arra, hogy a vonatvezető fékezni tud, de megállni biztosan nem. Esetleg ő hívja a tűzoltókat először.
Igaz a kampány viszi a pénz, a traffi meg hozza...
vhm 2009.04.12. 00:30:49
Zsola777 2009.04.12. 00:43:02
A konkrét sebesség azért került bele, mert ez gumiszabály, jellemzően azok bújtak ki a bünti alól, akik gyakrabban vétettek. Így meg nincs duma, konkrétum van.
A zseton mértéke meg azért nagy, hogy a gazdag ódisokat-béjemvéseket is meg lehessen riasztani. Ebből a szempontból a svéd módszert támogatnám, hogy ki-ki keresetének arányában részesedjen, de amilyen az adómorál itthon, nem működne (mindenki minimálon, érted).
Nnna, a roncsos ötlet kiváló, nem is tudom, miért tűntek el, legutóbb a Nyugatinál láttam sok éve (vagy az egy balesetből maradt ott? :)
Az persze nem szól a helyi trafizás ellen, hogy esetleg ugyanolyan szarul költik el a zsetont, mint pl. Demszkáj; mert lehet, hogy éppen jól el tudják költeni, a pénz is helyben marad, a falu, város is élhetőbb lesz.
Szamurájx · http://www.szamurajblog.hu 2009.04.12. 00:59:37
vhm 2009.04.12. 01:16:22
Mondjuk ez meddő vita, én valahogy mindig megúsztam a vasúti átjárós traffit, de akkor sem tetszik :(
A zebra előtti kötelező 30 is ilyen. Aki figyelmes, az mindegy mennyivel jön, meg fog állni ha kell. És ez még veszélyesebb is mint a vasút, mégis most elvetették ezt a tervezetet.
(Mondjuk jó poén lenne a külső Budafoki út pl...)
Aki figyelmetlen az meg úgyis gázol... És úgysem veszi észre a zebrát ezért nem is lassít előtte :(
Szerintem ilyen kampány is jó lenne:
"Ön dönt: időben megáll vagy sem.
Egy biztos: a vonat nem tud."
ööö, a jogdíjakért tartom a markom :D
Persze remél(het)jük helyben marad a pénz és hasznos lesz. De a 800.000 rokkantnyugdíjasunkat is el kell többek közt tartani valamiből.... És nem folytatom mert messzire vezetne sajnos :S
Zsola777 2009.04.12. 01:26:31
Jóccakát! :)
Vérnűsző Barom (törölt) 2009.04.12. 04:10:22
Nos, ez nem így van. Ha valóban az lenne a cél, hogy szépen betartsák a népek a szabályokat, akkor megmutatnák magukat, alkalmanként figyelmeztetnének a veszélyesebb helyeken, segítenének, forgalmat irányítanának, azaz látványosan, és tevőlegesen jelen lennének, nem sunnyognának valami koszlott fa mögött bujkálva, mint az általuk - állítólag - hivatalból üldözöttek jó része.
De nem az a cél, hogy biztonságosabb, esetleg gördülékenyebb legyen a közlekedés. Az ilyen bújócskák, és egyéb sandaságok, csak arra jók, hogy sunyin büntethessenek, viszont dolgozni lehetőleg ne kelljen közben.
Az a céljuk, hogy pénzt keressenek maguknak, az államnak, lehetőleg úgy, hogy még fel is basszák az emberben az ideget. És mindezt műmájer, aljas, sunyi, de elsőre némileg hihetőnek tűnő módon még meg is magyarázzák, abszolút hülyére véve mindenkit.
És a legszomorúbb, hogy sokan be is dőlnek nekik.
georg 48 2009.04.12. 07:11:20
repecs 2009.04.12. 07:14:05
Mert igy olyan mintha egy orvost beültetnének a bokorba hogy figyelje az iskolásokat és ha nem megfelelően vannak öltözve jelezzenekik hogy ez veszélyes az egészségükre esetleg elvenné a zsebpénzüket a nyomatékosítás kedvéért. A korházban meg páran meghalnának az orvoshiány miatt!
Dr Kangörény 2009.04.12. 07:50:12
Agyatlan barmok, az idióta szabályt nem kell betartani! Tenni kell ellene! Az a rabszolga mentalitás, amit itt egyesek produkálnak, valami szörnyű!
A hatalom teszi - jól teszi. Ekkora baromságot!
dobverő 2009.04.12. 07:53:30
Egyébként magad is írod, ha motorral megfognának az életed menthetnék meg, de kik ezek a "köcsögök"? Szerintem meg sem érdemelnéd.
Aki gyorsan, állat módjára hajt kocsival motorral, az előre bejelenti, hogy mikor és hol csinálja? Amennyiben igen, akkor számon kérheti őket, miért bújnak el, egyébként nem.
indapass90210 2009.04.12. 08:11:27
indapass90210 2009.04.12. 08:13:57
Blog.hu-s nickname 2009.04.12. 08:45:08
(Régebben kis falu szélén laktam, gyakran 100 fölött mentek az autók. Rettegtem, mikor szökik ki a kapun valamelyik kisgyerkőc. Mert nekik lehet.)
Viszont etikátlannak tartom, hogy a rendőrök 99 %-ban ott mérnek, ahol sokat lehet kaszálni, és nem ott, ahol tényleg balesetveszélyes.
Sajnos azokkal (is) értek egyet, akik azt mondják, hogy ez az egész a pénzbehajtásról (és nem a biztonságról) szól.
.
Többnyire betartom a szabályokat. Mindet sokszor lehetetlen...
Blog.hu-s nickname 2009.04.12. 08:46:21
A szabályokat be kell tartani. Ha rosszak, meg kell változtatni. No ez utóbbi, ami nekünk magyaroknak nagyon-nagyon nem megy.
Blog.hu-s nickname 2009.04.12. 08:50:34
Más ügyben tanácsolták, hogy felesleges a "köcsögökhöz" menni, nem érek vele semmit.
Ha azt látnám, hogy azokat "Aki gyorsan, állat módjára hajt kocsival motorral..." tényleg megbüntetnék, de azok általában "megússzák".
A rendőrök a kisemberek kicsi túllépéseiből élnek, és sok itt kommentelőnek ezért van igaza.
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.12. 09:32:06
Nem az a jó megoldás, hogy ha sok a baleset, akkor újabb korlátozásokat vezetnek be. Nálunk a balesetmegelőzés csak a sebességkorlátozásból (és mérésből) áll. A sok idióta, aki nem képes felmérni, hogy útépités mellett elmenni nagy sebességgel veszélyes, hogy nem néz körbe a vasútátjáróban, nem figyel semmire, gondolod, hogy ők majd be fogják tartani a korlátozásokat, mikor ilyen alapvető "szabályokat" nem tudnak betartani? Szerintem nem. És ellenük nem újabb korlátozással kellene védekezni, főleg nem mások kárára. Ha a rendőröknek nem a kaszálás lenne a céljuk, akkor az olyanokat büntetnék, akik menet közben telefonálnak, bénán vezetnek, stb., de nálunk sajnos ez csak egy álom :(
Mizantrop 2009.04.12. 09:44:03
Mizantrop 2009.04.12. 09:49:01
indapass90210 2009.04.12. 10:03:35
indapass90210 2009.04.12. 10:07:57
Mizantrop 2009.04.12. 10:29:18
indapass90210 2009.04.12. 10:40:00
A fenti példádra meg még annyit, hogy nem azért nem ölünk embert, mert nincs rá törvény adta jogunk. Remélem ezt te is érzed :)
indapass90210 2009.04.12. 10:51:12
Az ember adott, olyan törvényeket kell hozni, amelyeket el tud fogadni, vagy meg tudja érteni, hogy miért van rájuk szükség. Vagy ki kell írtani mindenkit a picsába, robotokkal betelepíteni az egész kurva világot aztán ha akkor valamelyik nem követi a szabályt, csak újra kell rajta rakni a windowst.
Mizantrop 2009.04.12. 10:56:21
Az emberöléses példám analógia akart lenni arra, hogy "nem kell a szabályokat betartani". Persze, embert ölni nincs törvényi jogod. Arra sincs törvény adta jogod, hogy 50 helyett 100-zal menj.
Vegaaa 2009.04.12. 11:00:08
a trafizó rendörautó amikor dolgozik akkor nem minösül autónak. olyankor az autó csak egy ESZKÖZ ami tartja a traffipaxot. semmivel nem másabb mint egy oszlop amin fix trafi van.
Mizantrop 2009.04.12. 11:00:56
OM617.912 2009.04.12. 11:11:26
és mi állítolag harmonizációban vagyunk.
A TRAFFIPAX-ot TÁBLÁVAL ELÖRE KELL JELEZNI!!
ENNYI.
a környező összes EU országban igy müxik, beleértve szlovákiát stb..
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.12. 11:14:51
indapass90210 2009.04.12. 11:43:40
Ja, amúgy én csak annyit szeretnék, hogy emeljük fel a sebességhatárokat!
Perillustris 2009.04.12. 12:24:58
Hagyjuk már! Mutyiországban bőven belefér ez.
vhm 2009.04.12. 17:22:20
Ez az uniós előírás elérhető valahol? Mert most orrba szájba elkezdték telepíteni a dobozokat!
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.12. 19:47:03
Egyébként nár mo-n is kezdik jelölni őket tudtommal, legalábbis az M1-en ki vannak jelölve.
Szlovákiában hol találkoztál kijelölt fix traffival?
vhm 2009.04.12. 23:51:41
maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=49.083705,19.305339&daddr=&hl=en&geocode=&mra=dme&mrcr=0&mrsp=0&sz=15&sll=49.082946,19.305339&sspn=0.016696,0.025578&ie=UTF8&t=h&z=15
van egy. Ha jól emlékszem, 40-es tábla van és félre nem értehető nagy táblák radar control felirattal (szlovákul) és talán még fényképező ikon is van rajta.
Mondjuk úgy, hogy nagyon egyértelmű volt, mégha először is jártam arra. Ez volt 1 éve kb.
(Persze én is úgy tudom, hogy nagyon kevés fix van náluk)
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.13. 00:07:08
Egyébként a cseheknél és Németországban sem láttam még kijelölve traffit :)
Perillustris 2009.04.13. 12:33:28
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.14. 11:58:29
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.14. 12:04:05
A Baksis szedésének egy újabb balkáni iskolapéldáját látjuk. Szó sincs itt biztonságról, csak pénzről.
Gontar 2009.04.14. 12:53:32
A lényeg szvsz a faszoskodás visszaszorítása lenne, nem pedig a kihasználása pénzszedés célzattal. :-) A trafinak is elsősorban a visszatartó erejét kellene használni (kitáblázott verzió), és nem pedig a jelenlegi gyakorlat szerinti pénzteremtő tulajdonságát.
Nem gondolom, hogy személyesen a rendőrök közül bármelyiknek is érdeke az ilyen jellegű pénzszedés. Ők ebből tudtommal (van pár rendőr ismeősöm) egyetlen vasat nem kapnak. Nem csak ők nem, hanem hivatalosan a kapitányságuk sem.
12Rómeó 2009.04.14. 15:35:09
Gontar 2009.04.14. 15:53:05
Tudtommal jól tudod. :-DDD
A szabáyltalan helyen parkoló trafis kollégákat asszem a többi meg nem fogja elzavarni onnan. :-DDD Amikor meg kapod a csekket (a bizonyíték nélkül) hetekkel/hónapokkal később... Próbáld meg bebizonyítani, hogy szabálytalan helyen állt... szvsz nem sok esély van erre. :-S
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.14. 16:52:57
Perillustris 2009.04.14. 20:13:56
Na, ezert biztosan nem fognak Porsche-t, Ferrarit es Hummert venni a rendorok. :P
S.A. 2009.04.29. 14:50:26
Nagyon tévedsz, ez az ország azért tart itt, mert a hozzád hasonló komcsi gennyládák idióta szabályokkal rakják tele,hogy a zsebüket tömhessék a megszegőkből bírságaiból.
killerco 2009.05.15. 22:59:26
killerco 2009.05.15. 23:05:04