Amikor Magpet épp nem GPS-t árul, hogy el ne tévedjünk, vagy épp nem maga is a természetben vadászik koordinátákra (kényelmesebb pillanataiban másokkal vadásztat rájuk), akkor néha ráül a billentyűzetére és nem tud róla leszállni. Személy szerint ezt csöppet sem bánom, igyátok ti is a szavait!
Csodálatos emberrel találkoztam, ő a belváros (egyik) Rambója. Megmenti a világot a sok ronda gonosz autóstól. Ő komolyan hisz abban, amit csinál.
Történt egy napon, hogy a szemközt álló autót épp bilincselni kezdték. A tulajt véletlenül ismerem, gondoltam kinézek, mi a helyzet. A tulaj épp felbukkant még a bilincs felhelyezése előtt, és kezdett kommunikálni Rambóval, aki valamilyen adminisztratív tévedés folytán közterületes egyenruhában szállt le közénk.
A dolog sínen van – gondoltam – akkor hát pár fotó az archívumnak. Nem csináltam belőle titkot. Egyszer csak Rambó fegyverhordozója határozott hangon elkiáltotta nekem a megszokott szöveget: „Én nem vagyok közterületes, külső cégnek dolgozom. Nem járulok hozzá, hogy lefényképezzen. Ha valahol megjelenik a kép, akkor fel lesz jelentve.”
A képeken az illető urat nem félelmemben fotosoppoltam ki, mert közterületen ez a feljelentés minimum vicces lenne. Egyszerűen tisztességből, mert a kötelező duma után vele sikerült megtalálni a hangot. Az ő dolga, hogy szerelgeti a bilincset Rambó utasítása alapján, közben pedig naponta egy tucat hozzám hasonló hülye kezdi el őt fényképezgetni.
Nekem is tele lenne a tököm, ennek ellenére ő tényleg normális volt. Elmesélte, hogy nem kedvence ez a meló, bosszantó a sok „mozgássérült” autó itt-ott elszórva az út közepén, stb. Ő volt tehát a páros emberi fele. Nézzük akkor magát Rambót!
Ez a szegény jóember láthatóan kisebb orgazmust él át minden egyes bilincs felhelyezése után. (A „felhelyezés” nem úgy értendő.) Nagyon komolyan hisz a szabályokban, és azokat vas-szigorral igyekszik betarttatni a renitens állampolgárokkal.
A bordó autó valóban egy megállni tilos tábla után állt, így a büntetés jogos, ezt a tulajdonos sem vitatta. Ami viszont érdekes volt, az Rambó hozzáállása és egyik-másik megnyilvánulása. A fotók készítése után például fennhangon – ügyelve, hogy én is halljam – közölte a tulajjal, hogy nekem köszönje a bírságot, mert ha én nem kezdek fényképezni, akkor csak figyelmeztetés lett volna, de így majd eljárás lesz, nagyon hivatalosan.
Ez alatt vajon mit kell érteni? Ha nincsenek fotók, akkor lett volna „más megoldás”? Próbáltam Rambóval is beszélgetni a józan észről, szerény hatásfokkal. Az ő autójuk konkrétan az út közepéig lógott ki, kicsit is nagyobb autók csak hosszas centizgetéssel tudtak átjutni az akadályon.
Rambó szerint ez normális. Pökhendi hangon közölte, hogy a KRESZ szerint ők 15 percig feltarthatják a forgalmat. Ha a BMW nem fér el, akkor majd vár, akárcsak a sorban mögötte állók. Mert ők itt most a hatóság, és épp folyamatban van a mindennapi betevő önigazoló orgazmus hajhászása, egy rövid ideologikus maszturbáció keretében.
Azért vele is kedvesen el lehetett beszélgetni, bár érezhetően nem szeretett engem igazán, de ez az érzés kölcsönös. Kérdésemre elmesélte, hogy a környék zsák-mellékutcáiban álló nagyfeketeautók is kapnak ám bírságot.
Érdekes, az ő szélvédőjükön eddig én csak azt a kis cédulát láttam (belülről), ami azt jelzi a hatóságnak, hogy hol találják az autó tulaját az „intézkedés” megkezdése céljából. Biztosan rosszkor néztem, majd figyelek jobban.
Rambó szerint a mozgássérült helyre parkoló autók odabilincselése is jó megoldás. Innentől nem próbáltam logikát keresni szavaiban, csak áhítattal figyeltem, ahogy értünk dolgozik.
Rambó szerint tehát így kerek a világ. Vannak a szabályok és a hűséges katonák, akik kicsiny agyukból minden értelmet száműzve követik és követtetik azokat. Hiába, mindenkinek más örömök jutnak az életben. Rambó gazdagabb lett egy diadallal, a költségvetés 7000Ft-tal, az autó tulaja és jómagam pedig egy érdekes tapasztalattal.
Mindez pedig történt abban a Molnár utcában, ahol az emberek nyugalmát féltve őrző önkormányzat hathatós segítségével egy szálloda épült egy lakóház udvarára.
Kedves Rambó, ha olvasod!
Nem akarlak én Téged bántani. Csak kérlek, gondolkodj el egy kicsit azon, amit teszel! Idióták találják ki a szabályok egy jelentős részét, ezt tudjuk. Valakinek ezekkel a rohadt bilincsekkel is szaladgálnia kell a városban, ez is rendben van.
De tényleg kötelező, hogy ez a dolog ilyen nagy százalékban szóljon a b*sztatásról? A kedvemért tégy egy próbát: csinálj végig mondjuk egy hetet úgy, hogy nem erőből a „hatóság” című szerepet játszod, hanem úgy vegyülsz az emberek közé, mint egy másik ember.
Például ha el is hiszed, hogy épp jót cselekszel a bilincseléssel, nézz körül! A 10 perces ténykedésed nem okoz nagyobb kárt és bosszúságot a környéken, mint amekkora haszna a bilincselésnek van?
Vagy egy családi ebédnél meséld el édesanyádnak, hogy kiket és milyen ügyesen bilincseltél végig a héten. Büszke Rád? (Remélem sikerült értelmezned, hogy ez itt nem „anyázás”, csak egyszerűen egy nagyon fontos személy említése.)
Kedves cölöp- és kerékbilincs-rajongók!
Csak Nektek: a fenti történet csak vicc. Természetesen dögöljön meg a rohadtmocskos bordóautós, akinek nem állampolgári joga a közterületi parkolás, sőt miazannyáér autózik? Rambónak teljesen igaza van, még sok ilyen talpraesett, remek ember kellene a közterület-felügyelethez.
Sőt, Rambó álljon csak meg sokat az út közepén a fehér igazságosztó furgonnal, hogy a sok tetvesszemét autós csak álljon a sorban! Majd megtanulják! Ha Rambó és barátai ügyesek, akkor még pár év, és a belvárosban nem lesznek se boltok, se lakók, csak szabályok egymás hegyén-hátán.
vhm 2009.04.22. 11:44:45
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.22. 11:45:13
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.04.22. 11:54:13
mi az istennek kell minden szart fotózgatni? (ez mindenkihez megy végülis).
boldog boldogtalan fotóz mindent, aztán azt mutogatja. most ez neked miért volt jó? a tulajnak megmutogatni, de hisz ő is ott volt? emlékbe? vagy mi?
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.04.22. 11:54:59
trixilw 2009.04.22. 11:59:53
Szerencsére így kénytelenek beérni csak a felével.
George Jung 2009.04.22. 12:08:59
Jól értem, Magpet?
TH 2009.04.22. 12:17:37
A másik a Batthyány térnél van, ott a rakpart felőli részen van egy nagyon széles járdarész, oda rendszeresen parkoltak. Na, uccu nekik BILINCS!!! Aztán egyszer csak kiraktak egy táblát, ami engedélyezte ott a parkolást. Tehát amiért még előző nap bilincs járt (nem csak mondjuk egy 3000-es csekk), az másnap legális lett...na, elkezdett megsüllyedni a járda, úgyhogy az utsó állapot, amit ott láttam, hogy a járda mellé az aszfaltra festettek fel parkolóhelyeket, és a járdán újra tilos lett a parkolás...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.22. 12:18:18
consigliere 2009.04.22. 12:20:38
elképzelem ahogy fontoskodva fotózgatod őket nevetséges vagy. ha valamit lebilincselnek az tuti nem áll oda vissza egy ideig, ha csak rátesznek egy szaros csekket azt simán elintézik egy telefonnal vagy kifizetik, ha összegyűlt a 20 nem nagy tétel sokaknak
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.22. 12:24:51
Amúgy meg persze, hogy indokolt, hogy 17 000 forintot fizessen több száz ember, gondolj bele, mekkora bevételkiesés lenne, ha nem büntetnék meg őket...
Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol) 2009.04.22. 12:26:40
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.04.22. 12:53:58
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.04.22. 13:21:53
1. Van sok hülye autós, aki a budira is. Meg van, aki nem. De minden autóst hülyebaromnak kikiáltani valóban egyszerűbb.
2. A közterület működésére én is dobok pénzeket a központi kasszába. Ha olyan dolgot látok, ami nekem ott nem tetszik, akkor azt bizony lefotózhatom. Ez ilyen egyszerű. Márpedig a forgalmat feltartó közterületes autó szerintem nem kötelező eleme a városképnek.
De mindegy is, mi ölhetjük itt egymást naphosszat autós-gyalogos-bringás-stb. vonalon. A lényeg "odafönt" van: bilincsboltból, parkolásból, bahajtási díjakból lenyúlt közpénzek. Okosan kitalált forgatókönyv ez.
Egyébként sokszor autózom, mert árut kell szállítanom. Ezen kívül járok robogóval, kerékpárral és újabban rollerrel. Tehát gyűlölhetek bárkit, és engem is gyűlölhet bárki. Vagyok én faszérittkellbiciklizni kerékpáros, faszérparkolszide autós, mérittkellrollerozni rollerista, stb.
Attól lennék boldog, ha a közlekedés (is) nem egymás szopatásáról szólna, és pár embernek nem az jelentené a legkomolyabb orgazmust, hogy a másikkal épp ügyesen ki lett b*szva.
Jöhetnek a kövek. JEHOVA!!!!! :)
TH 2009.04.22. 13:31:33
@EgyRosszfejWSETadvanceD: Ja, de nem kötelező bilincselni, elég a büntetés is. Annak idején még elhagyta egy hazugság Demszkáj barátunk száját, hogy kerékbilincselni csak különösen súlyos parkolási kihágás esetén fognak, más esetben csak rárakják a cetlit a pár ezres büntiről a kocsira. Sztem ez lenne a normális: kis vétség - kis bünti, nagy vétség - nagy bünti.
Alex3000 2009.04.22. 13:32:44
Petrodon 2009.04.22. 13:36:54
Ha ilyen stílussal áltál oda hozzájuk is örüljél, hogy nem verték bucivá a szád, pedig megérdemelnéd...
És igenis bilincselgessék a tilosba parkoló faszokat a "rambók", mert vannak szabályok, amiket be kellene tartani, de az ilyen IQ huszárok, mint te is ezt sose fogják megérteni...
ex-dr. vuk 2009.04.22. 13:38:55
Ugyanakkor autok rendszamat igen, egy autonak nincsenek szemelyisegi jogai...
ex-dr. vuk 2009.04.22. 13:40:36
Szerintem.
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.04.22. 13:48:14
A stílus miatt személyes elnézésedet kérem, nem akartalam felkavarni az érzelmeidet.
-d(-_-)b- 2009.04.22. 13:58:07
1. a közteres eleve szabálytalanul állt
2. a közteres egy szemellenzős paraszt volt
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.22. 14:00:29
Múltkor mutattak egy rablást, amit a kirabolt üzlet kamerája vett fel. A tettest még keresik, de a felvételen ki volt takarva az arca.
Botrány.
aachi2 2009.04.22. 14:02:30
efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2009.04.22. 14:03:53
dansun 2009.04.22. 14:14:39
Hajrá Rambó!
newdawn 2009.04.22. 14:21:56
Rocky (rokkant - csak ha már Rambó ugye...) helyre bilincselni egy kocsit taplóság.
A mozgássérülteket Rocky-nak hívni taplóság.
Ez összesen 3 sün.
icsi 2009.04.22. 14:23:22
Fitz 2009.04.22. 14:23:34
Az a baj, hogy a tilosban parkolás, az egyenlő egymás szopatásával. A legtöbb helyen nem viccből nem lehet parkolni.
Persze van egy ellenmondás, miszerint:
1. Bilincseznek és hurrá, muszáj fizetni, nem lehet ellógni.
2. Rögzítve van a szabálytalanság, továbbra sem lehet pl. elférni a járdán babakocsival.
Ezt lehet mérlegelni, de ha meg van mondva, hogy bilincselni kell, akkor ne a bilincselő droidtól várd el, hogy ő mérlegeljen.
Nem kell tilosban parkolni, pont.
nyistapista 2009.04.22. 14:24:30
dr. orter 2009.04.22. 14:27:33
Autós kollégákat kéne számon kérni emiatt, nem a rambót.
Ha nem szereted a rambót, csesszél ki vele, és ne adj neki munkát.
spry_brrs 2009.04.22. 14:30:06
mert mindenki csak azt teszi, amit megtehet. tudom hogy nem erről szól éppen a poszt.
b, te meg fényképezkedhettél. meg kérdezhettél, és kötekedhettél rambóval. mert megtehetted.
de ő, azt hiszem, úgy járt el, ahogy kellett, ha büntetett. ha neki bilincset adtak ehhez, mikuláscsomagot meg nem, akkor így és ezt tudta. ennyi. és ha beledumálsz, hogy nem objektív a helyzet (de, az: szabály>szabálysértés>szankció), és lécci ne má, megeshet hogy nem tudod meggyőzni és még csak igazad sincs.
c, az ő kurvaszáját is, ha képes így lerakni az autóját, mert ez milyenmár. pont olyan, mint itt minden.
d, a poszt írójában nagyra becsülöm, hogy emberi hangon kezdeményez beszélgetéseket. éppen erre lenne szükség.
consigliere 2009.04.22. 14:32:40
ez csak laza vitatkozás, hogy faszért fotózgatsz nincs jobb dolgod.. erre Te:
na látod nincs ebbe gyűlölet
labi 2009.04.22. 14:39:22
Aki meg írta, hogy a városligetbe jutáshoz tömegközlekedés semmi, annak ajánlom a kisföldalattit. Én spec a Mexikói úti végállomásánál szoktam parkolni és nem halok bele, hogy a megállótól sétálnom kell száz métert, mert nem tudok 20 méterre a rendezvénytől parkolni. :)
1011001b (törölt) 2009.04.22. 14:39:40
Én pl. tegnap mentem koncertre a Syma csarnokba, de nem kocsival, mert tudtam, hogy a közelben úgyse tudnék megállni. Pedig éjjel fél tizenkettőkor kényelmesebb lett volna hazaautózni, mint rohanni az utolsó metróra.
lochinver (törölt) 2009.04.22. 14:39:48
hawkeye 2009.04.22. 14:43:02
(Az első, behozhatatlan előnnyel a politikus!)
De legtöbb parkolóőr és közteres legalább szégyelli magát, s közli, hogy kell a családnak a kenyér, és nincs más munka.
A Rambók, azaz helyesen rambók, ha egy kis hatalmat, akár parányit is, kapnak a kezükbe, rögtön hörgő ordasok lesznek...
Ez van...
Yoss 2009.04.22. 14:51:56
Hogy lehet valaki olyan ökör, hogy leírjon ilyet, hogy "..a sok hülye paraszt azért jár mindenhova kocsival.." Az ilyen tulok el sem tudja képzelni, hogy vannak helyzetek, amikor nem opció a gyaloglás. De ő persze a több mázsás cuccokat is kézben hordja, offcoz' gyalog mindenhova. De ha mégsem akkor annak jó oka van és csak kivételesen.
A bilincs meg úgy baromság ahogy van, és semmi más célja nincsen, mint a szopatás.
Elég egyszerű belátni, hogy ha valaki tilosban parkol, de nem akadályoz senkit, akkor egyszerűen fel kell jelenteni, fotó + miegymás. Ki van ez már alakulva és működik is. A másik eset, hogy útban van a kocsi. Akkor meg nyilvánvalóan legnagyobb baromság az útakadályt még fixálni is, megakadályozva, hogy a tulaj megszüntesse az akadályozó állapotot. Tehát annak semmi logikus indoka nincs, hogy bilincseljünk, ez nyilvánvalóan valakinek jó biznisz. A büntetés így is, úgy is behajtható, de itt még be kell ruházni bilincsekbe, azokat karban kell tartani, raktározni, szállítani, embereket foglalkoztatni és ez mind-mind teljesen felesleges. És szerintem alkotmányellenes is.
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.04.22. 14:52:49
A közteresek és parkolóőrök civilizált viselkedését nagyban gátolják azok az elmebeteg, sok esetben betarthatatlan, életszerűtlen szabályok, amik mentén dolgozni kénytelenek. Ezt a kellemetlen ellentmondást mindenki másként kezeli. Van, akinek tényleg orgazmust okoz, hogy a kapualjból kilesi a parkolóóra felé sétáló autóst, és gyorsan megbünteti. De van olyan is, aki a jogszabályokon belül igyekszik megtalálni azt az optimumot, hogy az állampolgár ne érezze magát szopatva.
gonoszpok · http://gonoszpok.blog.hu 2009.04.22. 15:00:24
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.04.22. 15:00:27
(A postban említett helyen jogos a tábla, mert építkezés van. Persze a bordó autó mögött el lehetett férni, de ne kelljen centizgetni, ez teljesen jogos. De akkor a fehér furgont se kelljen centizgetni!)
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.04.22. 15:03:02
Yoss 2009.04.22. 15:05:15
Szar munkát is lehet becsülettel végezni. Egy dolog büntetni, másik dolog, hogy hogyan büntetünk. És mérlegelni is lehet olykor. Majd ha a szülő nejedet viszed kissé gyorsabban az autóval szülni és megállít a rendőr és elkezd lelki tréninget tartani a gyorshajtás káros mellékhatásairól és a végén még jól meg is büntet, akkor majd remélem egyet fogsz érteni vele és mélyen koncentrálva iszod majd szavait.
Úgy látszik rád is vonatkozik az előző posztom.
hawkeye 2009.04.22. 15:08:23
Egyébként még emlékszel azokra a másfél évtizeddel ezelőtti Várospolitikusi Nyilatkozatokra, amelyek bőszen bizonygatták, hogy a parkolási díj kizárólag a belvárosi autóforgalom érdekében jött létre.
Ugye, mostanra nyugodtam kijelenthetjük, hogy qrvq nagy hazugság volt már akkor is...
Ezzel együtt a forgalmat akadályozókat sztem is meg büntetni. Erre viszont a kerékbilincs teljeséggel alkalmatlan, hiszen így az akadály nem szűnik meg...
hawkeye 2009.04.22. 15:09:36
Zsola777 2009.04.22. 15:11:29
Akkor máris megérte az egész! :)
Mi meg sünözünk, rendőrperszeseholozunk és képboltot kiáltunk!
Rambó azért megtanulhatna rendesen parkolni, a KRESZ által biztosított lehetőségével nem kell mindenképpen élnie. Ahhoz kell a gerinc.
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.04.22. 15:11:50
Egy kedves történet a mérlegelésről, és a büntetések alkalmazásáról. Sok éve a Nagyenyed utca elején egy anyuka piroszon szaladt át gyermekével. Ott állt egy rendőr, sípolt, odalépett hozzá. A dolog szabálytalan és veszéles, ez nem is vitás. Szigorúan kiszabott a hölgyre 100Ft helyszíni bírságot (kb. 1985-ben vagyunk). Anyuka jajveszékelni kezdett, hoyg de hát akkor ő nem fog tudni egy csokit venni a gyerekének, ha most ennyi pénzt elkér a rendőr. A rendőr szigorú maradt, anyuka személyijével a kevében elhaladt, anyukát pedig utasította, hogy itt várja meg. A rendőr a 100Ft-ból vett egy halom csokit, visszasétált, majd a gyerek kezébe nyomta azzal, hogy anyukájának csakl akkor adjon belóle, ha hazafelé csak zöldön mennek át.
A történet biztosan sok ponton szabálytalan. De néha tudni kell elszakadni a szabályoktól a józan ész mentén. Szerintem.
Yoss 2009.04.22. 15:14:25
Hazudtak. Mindig hazudnak. Itt ha valahol pénz képződik annak max 10~20%-a fordítódik arra az adott célra, amire eredetileg tervezték. A többi ilyen-olyan utakon párt, vagy más politikusok/spanok/szimpatizánsok egyéni kasszájában kötnek ki. Ezt az országot a jelenlegi politikus csürhe (ez alatt az összes pártot értem!) módszeresen fosztogatja és teszi tönkre.
De ez már egy másik történet.
Yoss 2009.04.22. 15:16:57
ave 2009.04.22. 15:17:09
A masik oldalon parkolok vannak tilosban bakker.
ave 2009.04.22. 15:18:02
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.04.22. 15:18:17
Shopping 2009.04.22. 15:19:18
Velem ez történt:
Hétköznap, este fél 7 !
Megálltam, 5 percre amíg felmentem a gyerekért,
-nem a tilosban- csak a saroktól nem voltam 5 méterre, csak kettőre!
Szóval tényleg 5 perc telt el,- a kerékbilincs már rajta.
Hívom őket küldje vissza a parasztját biztos nem lehet még messze.
-Azt nem lehet.
-Mit tegyek? (kérdezem)
-Fizesse be a csekket, és faxolja el!
-Este fél hétkor? Posta nincs a közelben, de faxolni sem tudok az utcáról.
-Sajnálom.
-Mondom, kisgyerekkel vagyok, jöjjön vissza a paraszt, odaadom neki készpénzben.
-Azt nem lehet!
-De nem érti? A 3 éves itt üvölt már, este 7 van menni kell aludni.
-Nem baj.
Na most az ilyenekkel mit csinálsz?
Egysejtűekkel, nem tudsz vitatkozni.
Ennyi...
Zsola777 2009.04.22. 15:19:56
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.04.22. 15:20:48
Zsola777 2009.04.22. 15:25:29
Azért van kerékbilincs, mert olcsóbb az "üzemeltetése", mint a lopóautóé, a tulaj pedig befizeti a büntetést - sima bírság esetén biztosan elhúzódik vagy elmarad a fizetés. Te mit tennél? Azt mondanád, hogy itt szabálytalan, ejnyebejnye? Attól biztosan betartják a szabályokat.
1011001b (törölt) 2009.04.22. 15:26:52
@magpet: "ha valahol lehet úgy parkolni, hogy se balesetveszély, se akadályozás, akkor ott miért van megállni tilos tábla?" - azért többnyire nem ilyen helyeken tilos megállni.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.22. 15:27:54
Te vagy az egysejtű paraszt, hogy szerinted a gyerekre hivatkozva a törvények és szabályok fölött állsz. Hiszen neked mindent lehet, mert gyerekkel vagy, nem?
Doubledeceker 2009.04.22. 15:28:13
Ok, jár a bünti, de mi a faszért kell a kerék bilincs?
Mondjuk az is igaz, ha nem lenne kerék bilincs kis hazánkban mindeki magasról szarna az egészre.
Aha járjunk tömeg közlekedéssel, a k anyját minden ilyen baromnak. Nekem a munkahelyre tömegközivel bejönni 3 x 290 Ft, kocsival 1 liter üzemanyag aza 145 Forint, valamiért nem preferálom a BKV-t.... :D
Csekket rá, oszt had szoljon, szerintem egy 10.000 ft-os csekk után is átgondolja az ember, hogy akkor legközelbb jobban szétnézzen.
Én eddig kétszer kaptam kerék bilincset, egyet beávlalt nekem a cég, a másiknál, meg sikerült a trollokkal megalkudni.
Na mostmár tiszta parkolás fóbiám van, nagyon figyelek, és betartom a szabályokat. Tehát hat ez kérem, de szerintem elég lenne a csekk is.
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.04.22. 15:28:51
Freechild 2009.04.22. 15:31:27
Az emlitett 7000ft sosem jut el a költségvetésbe... Illetve attól függ kinek a költségvetését értetted alatta. :D
Amugy csak nézzétek meg az arcokat akik parkolóörként dolgoznak. Azok az arcok mindent elmondanak a témáról.
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.04.22. 15:32:45
Egyébként van olyan hely (XIII. ker.), ahol hosszú ideig megállni tilos volt egy amúgy elég szűk kétirányú utca egyik oldalán, jogosan, értelmesen. Aztán jött a fizető övezet, és máris meg szabad állni. Mert a rendszer nem a pénzről szól, ugye.
Mocoria 2009.04.22. 15:34:32
1. két kerékkel a járdán álltunk (ott, ahol van egy kiszélesedés, a lenti két kerék a parkolósávban volt, a fenti pedig a házfaltól kb. másfél méterre!)
2. esett a hó, és állítólag a közteres nem látta az igazolványt. A frissen hullott hótól. (Az oldalablakon át persze látható volt, de ott "nem kötelező" benéznie...)
Persze rohangáltunk, hogy kiszabadítsuk az autót, ki is fizettük a büntetést, mert azt mondták, csak utána lehet "jogorvoslattal" élni. Lehetett is, férjem (aki mozgássérült) bement a jegyző asszonysághoz, aki igaza tudatában azt merészelte mondani, hogy a büntetés jogos, mert nem biztosíttuk az igazolvány folyamatos láthatóságát..... Magyarul, a mozgássérült üljön hóesésben az autóban, bekapcsolt ablaktörlővel.
Azt is mondta a jegyző asszonyság (VI. kerület), hogy az autó és a fal között KÖTELEZŐ 1,25 cm-es helynek lenni. (Most röhögtök, ugye??? Mert ezt egész Budapesten, mindenhol biztosítják nekünk!) Na most ott, ahol álltunk, ott volt ennyi, még több is. A kerületben viszont, ahol lehet a járdán parkolni, ott a járda közepére felfestett fehér vonal van vagy 70 cm-re a faltól, lapjával közlekedünk.
Ezen a helyen az elmúlt 20 évben, mióta ott lakunk, a nap minden órájában parkol valaki. Éjjel is, nappal is. Valami agyament így rakta le egyszer a járdát, hogy van rajta egy "has".
Azóta a közteresek vérszemet kaptak, és szinte minden ESTE bilincselnek azon az egy kocsinyi hosszú, kiszélesedő járdaszakaszon. Kizárólag 18 óra előtt néhány perccel lesz ott "tilos" a parkolás. Egész nap, a fizetősöknek nem tilos a járdán állni, mert ők bevételt hoznak. Mikor hazamegy a helyi pógár, és talál egy árva helyet, azt gyorsan, még a munkaidő vége előtt odabilincselik, mert csak matricája van.
A kerékbilincs az egyhavi rokkantnyugdíj egynegyedébe került. De ez már persze a jegyzőné szerint egyéni szociális probléma.
Zsola777 2009.04.22. 15:35:04
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.22. 15:37:22
Mocoria 2009.04.22. 15:38:40
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.04.22. 15:39:08
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.04.22. 15:40:13
Mocoria 2009.04.22. 15:40:27
Mocoria 2009.04.22. 15:41:42
Doubledeceker 2009.04.22. 15:43:11
Autgáz!
Tudom tudom főzésre való, de azért a verdám elvan vele, és megfútja azzal is a 180-at. :)
Persze csak Németországban. :D
ToMorgan 2009.04.22. 15:44:34
Ja, én is utálom a kerékbilincseseket, meg a mikuláscsomagosokat, de az említett esetben nem értem, hogy mi a faszom bajotok volt azzal a kis szarházival.
Mocoria 2009.04.22. 15:45:56
Doubledeceker 2009.04.22. 15:48:51
Én csak azért nem szeretem mert, gyakran kell tankoni, pótkerék tartályom van, amibe csak 42 liter fér, és álltalában 9-11 liter között fogyaszt az autóm, tehát sokat kell kútra járni, mondjuk van egy kút közel a munkahelyhez, lusta vagyok ennyi.
A következő autómba, tuti berakatok egy 70 liters tartályt és akkor, tényleg fogom kedvelni.
Más bajom eddig nem volt vele, na mondjuk egy redi felújítás ráférne, de így is megy, oszt jónapot.
aszfaltbetyar 2009.04.22. 15:49:05
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.22. 15:51:13
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.22. 15:51:33
aszfaltbetyar 2009.04.22. 15:52:18
guy 2009.04.22. 15:53:52
pakesz (törölt) 2009.04.22. 15:55:32
persze mert eppen akkor csak egyszer, nagy veletlenul elofordult, egyebkent meg rendes adofizeto, peldas csaladapa, onkenteskedik, atsegiti az oreg neniket az uton, irtja a parlagfuvet...
es most jojjon a jokivansag: ha nem jon ki hozza a mento idoben a hozza hasonlo anarcistak miatt, akkor remelem majd az egesz temetesen ezzel a tudattal fognak recskazni a koporsojara...
szürke_tag 2009.04.22. 15:59:42
Arra figyeltem fel, hogy két kigyúrt kisebbség, próbál rávenni egy az autójukra kerékbilincset felrakni akaró parkolócégest, hogy hagyja abba. Mikor az meglátta őket kezdetben dumált de hamarosan rájött, hogy kár erőlködni, úgyis az aszfalton végzi, ha folytatja. Bevallom szívesen megnéztem volna. Közben észrevettem, hogy a kocsijuk, szabálytalanul parkol. Á bejöttek és telóval lefényképeztem. Erre kiugrik a kocsiból egy figura, szürke ruhás, hogy mit képzelek, miért fényképezem őket, mondtam hogy azért mert ők sem parkolhatnak tilosba és felrakom a képet a nettre, nagyon ki volt akadva de mivel eleve nem vagyok egy gyenge alkat, dumált de nyugton maradt. Kérdésem, hogy nem mindenkire vonatkozik a tilos parkolás? Kigyúrt kisebbség, parkolócég dolgozói kivételek?
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.04.22. 16:09:40
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.22. 16:16:22
Hja, őket nem merik? Egyenlőség? Mi az? :P
pakesz (törölt) 2009.04.22. 16:43:01
"Próbáltam Rambóval is beszélgetni a józan észről, szerény hatásfokkal. "
mi lett volna a nem-szereny hatasfok?
az anarchia meg tudjuk hogy mire ertettem
ha van egy torveny, akkor azt be kell tartani ennyi...
ha mindenki csak a beteg nagymamajat/ordito kisgyereket/mutetre varo kutyajat/barmit felhasznalva, ugymond jogosultnak erzi magat barmilyen kisebb jellegu torveny megszegesere az ugyebar anarchiahoz vezet
egyebkent szerintem mar most anarchia van megallas tekinteteben, de masok a nezopontok, en az elheto varos szempontjabol nezem, es nem a budin is autot hasznalo szempntjabol
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.04.22. 16:47:16
Jajjistenem. Ha Te innen indulsz (és itt le is ragadsz), akkor ennyi.
Egy kérdés: Neked mit jelentene az "élhető város" kifejezés?
aachi2 2009.04.22. 16:48:13
gyenge érv. aki kapott az kurvára fog vigyázni a jövőban, kevesebb lesz a szabálytalanság.
Yoss: mondtam már hogy leszarom ezeket az óvodás szül a feleségem stb baromságokat. N E M É L E T S Z E R Ű!
az ember életének 99,9%ban nem ilyen vészhelyzetben autózik.
bazzeg mint a dianás cukorka amikor behozták a 0%os tilalmat.
hány dianás cukorkás meg egyéb beteget büntettek meg jogtalanul ? 0-t!
2009.04.22. 16:51:21
...el vagy te varázsolva...az szerencsétlen faszi a munkáját végzi - nem jogszabályalkotó...tessék szabályosan parkolni....lehet leugatni: nem vagyok bilincses, nem dolgozik semmilyen rokonom, ismerősöm a köztereseknél és pont múlt héten qrtak meg 5 rugannyal, de én is rossz helyen álltam...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.22. 16:53:27
pakesz (törölt) 2009.04.22. 16:54:36
elheto varos: kb annyi auto mint 1985-ben, de en hasznalhassam a kocsit :)
na azert ez a masodik vicc, de komolyan, ha en akarom hasznalni a kocsit nagyon ritkan(kb 2 hetente egyszer) akkor nekem is dugoban kell allni, illetve nem talalok parkolohelyet a belvarosban, amikor meg busszal megyek akkor szopok a dugoban, na ha ez meglenne akkor elhetobb lenne ilyen szempontbol a varos
pakesz (törölt) 2009.04.22. 16:59:01
"a hülye kifogásoktól meg már sikítani tudnék, nagymama, meg a kórház meg a satöbbi. leszarom. "
ez tenyleg igy van :)
kepesek ilyen butasagokkal jonni, es az a legviccesebb, hogy komolyan is gondoljak
2009.04.22. 17:19:34
....deeeeeeee...boccccs...én vok elvarázsolva...
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.04.22. 17:22:30
Naszóval a józan ész. Talán a posztból nem derült ki, de itt a lényeg nem az volt, hogy megbüntetnek egy szabálytalanul parkoló autót, és ezt helyteleníteném. Hanem az, hogy a forgalmat épp nem zavaró autó bilincseléséhez megálltak az út közepén, feltartani a forgalmat. Mikor ennek az ésszerű mivoltáról próbáltam érdeklődni, akkor a válasz annyi volt, hogy a KRESZ szerint ők 15 percre akadályozhatják a forgalmat. Mindez egy kicsit amolyan "én vagyok a hatóság, mindenki bekaphatja, nálam a hatalom!" stílusban. Ez biztosan nagyon jogszerű, de hogy az ésszerűségtől igen messze áll, az is biztos. Legalábbis az én beteges értékrendem szerint.
Az 1985-ös állapotok visszaállítása tényleg szép álom, de sajnos (sok szempontból pedig szerencsére) az már nem fog menni. Az én problémám a jelenlegi rendszerrel az, hogy kiztárólag a keménykedésről és a büntetésről szól. (Persze, ebből van a bevétel!) Kimaradtak fázisok, de ez lerágott csont: P+R, rendes BKV, stb. Sajnos azt tudomásul kellene vennie az autót feltétel nélkül ellenzők táborának, hogy bizonyos dolgokhoz vagy nélközhetetlen, vagy nagyon nagy segítség. Persze pontosan így kéne tudomásul venniük a "csakazértis terepjáróval a belvárosba" gondolkodású emberkéknek, hogy amit ők csinálnak, az sem szerencsés. Bevallom, sokszor megesik velem is, hogy autóval jövök, pedig elméletben jöhetnék BKV-val is. De nem állok buszmegállóba, mozgássérült helyre, stb. Ezért nem szeretem, mikor az anyázás úgy álatlában szól "a sok köcsög autós"-nak.
Circus 2009.04.22. 17:29:14
@Magpet :
és a többiek
nekünk, idióta barmoknak, akik nem átallunk betartani a (mégha hülyék, vagy nem teljesen értünk egyet is velük) szabályokat azzal van tele a bukszánk, hogy egyre többen vannak azok, akik TELJESEN MINDEGY, hogy milyen szabályokat (illetve az összeset) úgy értelmezik, ahogy és adott pillenetben az nekik tetszik! Legnagyobb kedvencem a sebességméréssel kapcsolatos 'nem hitelesített radar rendőrségi radar', meg a 'nem pontos cuccok' az autókban...
Többen beírták már, hadd ismételjem: miért fáj betartani a szabályokat? És ha nem tartod be, miért fáj, ha megbüntetnek szabályszegésért? Én sem vagyok tökéletes, de befizetem, ha elcseszek valamit. Ezt úgy hívják, hgy 'vállalom a felelősséget'.
Abban a pillanatban, amikor nem mindennyian hülye indokokra hivatkozva kibújtok MINDEN felelősség alól másra mutogatva, akkor majd nem fognak 5 perc után büntetni, 'ha csak a gyerekért ugrottál fel' (ez egyébként ki a fenét érdekel? Egyszerű kérdés: tilosban parkoltál? I/N? ennyi), AKKOR lehet majd mérlegelni, esetleg.
Komolyan mondom, időnként hányni tudnék, hogy nekem kell lassan szégyellnem magam, az idiótának, aki megpróbál a közös játékszabályok szerint létezni. Hogy' szokta Dövan mondani? Ezért tart itt ez az ország!
Igen.
Csesszünk ki az összes műrambóval meg köcsög rendőrrel - közlekedjünk szabályosan! Csakazértis! Aztán meg röhögjünk a képükbe!
(by the way, 107! amúgy hol van?)
blügy-blügy 2009.04.22. 17:39:49
Vagy ha telenyomják a kulcslyukat ragasztós papírzsebkendővel, az is velem fizettetik ki?
alasehir 2009.04.22. 18:35:19
Arról szól, nem minden kötelező, ami jogszerű. Én nem értek egyet a bilincseléssel. Ha valaki - mint itt a bordó kocsi vezetője - szabálysértést követ el, fényképezzék le és küldjék ki neki a büntetést. Ha meg úgy áll, hogy akadályozza a forgalmat, szállítsák el. Akkor már úgyis kellően megszívatták.
alasehir 2009.04.22. 18:54:05
Hogy miért tilos parkolni egyes helyeken, ahol se balesetveszély, se akadályozás?
Ne értelmezd szűken az akadályozást. Nem kizárólag az autókat lehet akadályozni, a gyalogosokat is.
Secnir 2009.04.22. 20:29:10
"Egyszer csak Rambó fegyverhordozója határozott hangon elkiáltotta nekem a megszokott szöveget: „Én nem vagyok közterületes, külső cégnek dolgozom."
nem közterületesek büntetnek, bilincselnek? valószínűleg Rambó sem volt az. Ha az volt, egyedül nem bilincselhet azonnal, hiszen a hatályos törvények szerint először figyelmeztet, majd 3(!) óra elteltével helyezhet fel kerékbilincset a gépjárműre. Ha azonnal bilincselt, úgy nem fényképezőgép kell neki, hanem a csomagtartómban található félcolos vascső rajta egy KB-s könyökkel.
Ha meg külsős, és nem tudja igazolni, hogy ő közteres (szerződéses megbízás nem játszik), azonnal rendőrt hívni.
ennyi erővel én is bilincselhetek a tesco parkolójában sárga mellénnyel, és megadok rajta egy telefonszámot, amin hívhatnak levenni.
Circus 2009.04.22. 22:56:40
Igazad lehet, tényleg leálltunk anyázódni, szokás szerint... bár szerintem a poszt se igazán arra volt kihegyezve, amit írtál.
Az viszont így tényleg vicces... !
Rambo24 2009.04.22. 23:58:40
Mivel állítólag, én vagyok az a Rambó, így gondolom, jogom van elmondani az én verziómat is.
A Molnár utcába köztudott ,hogy irdatlan szűk egy utca, na most a probléma akkor kezdődött amikor a gépkocsi vezetőjét reggel figyelmeztettük, és közöltük vele hogy ne álljon fel a járdára mert nem fér el senki mellette. Ennek ellenére kb. 3 óra múlva észrevettük megint ott áll az autós, akinek külön szóltunk ,hogy mennyen el. Valóban megálltunk és elkezdtük kerék bilincselni.
Sokan megkérdik, mért?
Azoknak közlöm, hogy egyedül a kerék bilincsnek van visszatartó ereje, nem pedig a bevétel miatt, mivel ha bevételt akartam volna, akkor ki íróm 20.000ft távoléti helyszíni bírságra, de nem így volt. Vissza térve a kerékbilincsre szóval felhelyeztük a bilincset épp írtam a papírt mikor kijött egy nagyszájú úr ,aki először berohant szólni a gépkocsi sofőrjének, kiderült ,hogy a barátja, na ez az illető hív engem Rambónak ,pedig ha kicsit körülnézne a fővárosban látná ,hogy az V ker. felügyelet nap szintem max. 12 bilincset tesz fel míg más kerületek ennek a dupláját vagy a háromszorosát teszik fel egy nap.
Nekünk nem az a cél ,hogy bevétel legyen. ha nem rend legyen a kerületben. és hívhatnak Rambónak vagy aminek akarnak, de szerintem egy olyan embert akit előzőleg figyelmeztetek, hogy ne parkoljon a megállni tilosba, és annak ellenére oda parkol, az csak saját magát hibáztathatja.
Ez az egyik amire szeretem volna reagálni , a másik 7.200ft fizettet ki az úriember, és szeretném letisztázni még azt hogy a forgalmat nem akadályoztam, lehet száz olyan fotót csinálni, amin mintha akadályoznám, de arról nem tehetek hogy szőke nő vesz egy X5 BMW és nem tud vezetni valóban volt jó nagy sor, de ha megkérdezzük a szemtanukat mindenki a szőke nőt szidta nem pedig a közterest.
Mert hiába a jó autó ha nem tud valaki vezetni, és nem ismeri a KRESZ TÁBLÁKAT!
Tegyük fel a kérdést!
Amikor a kukás autó halad előttünk, és egy utcában 15 percet kel várni mire eltudunk mellette menni, arról nem csinál senki képet?? Vagy amikor a taxi megáll az útest közepén, mert épp utas száll ki vagy be és van ,hogy 5 -10 percig áll a sor arról nincs kép???
Nem mindig azt kell fotózgatni, aki rendet akar csinálni a Belvárosban, hanem azt, aki épp okozza a gondokat, azt mért nem szidja senki???
Köszönöm a hozzászólást és üzenem a szerzőnek ,hogy legközelebb írja le pontosan mi történt nem pedig össze súgva a haverral, hazudunk össze vissza!!
pakesz (törölt) 2009.04.23. 00:17:38
igaz, sokkal jobb lenne a rendszer, ha ez nem igy lenne, de most ez van ezt kell szeretni, koszonjuk meg az ombucmannak, meg a sok kocsognek, aki a renitenseket vedi, es nem lehet racsapni a pocsere a sok csalonak
Rambo24 2009.04.23. 00:34:57
Bele sem megyek mert semmi értelme ha valaki ennyire tudatlan, és ilyet ír az előbb jobb lenne ha tájékozódna kicsit.
babsz 2009.04.23. 06:11:07
azért, mert te biciklivel jársz az egyetemre, és anyukádtól hozod fel hévégén vonattal a heti adag fagyasztott pörkoltöt, és viszed le a szennyest, attól még a világ, sem budapest nem áll meg, ébresztő! a gédépét termelő droidok dolgoznak. autóval IS.
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.04.23. 07:27:00
Pár észrevétel írásodhoz:
-Mikor én megpillantottam a jelenetet, már javában beszélgettetek aza utó gazdájával. Tehát nem igaz az, hogy én rohantam el szólni neki. Ennek persze nagy jelentősége nincs, talán csak a makacs bilincs-hívők körében lesz népszerű az állításod, miszerint az egyik autós köcsög szól a másik szabálytalan autós disznónak, hogy baj van. De nem szólt.
-Bizonyára el voltál foglalva a papírok kitöltésével, ezért nem észlelted, mikor a fotózás nyomán kollégád megkérdezte, hogy jók lettek-e e képek, majd közölte a cikkben idézett dolgokat. Miszerint ő nem közterületes, hanem egy külső cég alkalmazottjaként van "melléd rendelve". Kérdezz rá, hátha ő emlékszik.
-Nagyszájúság: erről a kifejezésről valószínűleg más fogalmak élnek bennünk. Szerintem a nagyszájú az, aki ilyen esetben elkezd üvölteni a közterületeseel, hogy mi az anyjáért bilincsel, majd fel fogja jól jelenteni, meg megvereti este az ukránokkal. Én valóban szóba elegyedtem Veled és kollégáddal, de emlékeim szerint teljesen emberi hangon zajlott a társalgás. A Te nézeteid és az enyémek között valóban igen komoly a különbség, számomra kicsit furcsán pökhendi voltál az úttorlasz (a Ti autótok) kapcsán, de semmi több. Szerintem Te bizonyos értelemben a belváros közszereplője vagy. Előfordulhat, hogy valaki kommunikál Veled. ha pedig az illető nem minden pontosan úgy gondol, ahogyan Te, akkor az nem feltétlenül nagyszájú. De komoly jelentősége persze ennek sincs. :)
Kérlek, hogy ne az ellenségewt lásd mindenkiben! A cikk nem arról szólt, hogy Téged akarnálak köpködni, vagy megalázni. A számomra furcsa hozzállásodról megírtam a véleményemet, mint ahogy Te is rúlam. Ezzel szerintem semmi baj. A baj az, hogy akik a szabályokat alkotják, azok íróasztal mögött ülve, a szolgálati A6-oson mindenhova érvényes parkolókártyával, szmogriadós behajtási lehetőséggel a hátuk mögött teszik ezt. Te pedig kénytelen vagy ezen szabályok mentén tenni a dolgodat, ami bizony akaratodon kívül is konfliktusokat szülhet. A cikk arról próbált szólni, hogy nem kéne jobban szopatni az embereket, mint amennyire feltétlenül muszáj. Szép dolog a hatalom, amikor a Te kezedben van a bilincs, és JOGILAG sokmindent megtehetsz. Tégy rendet a városban, maximálisan támogatom! De ezt ne mint a belváros kiskirálya tedd, hanem mint egyik ember a sok közül! Ha most valaki kisebb szabálytalanságot követ el, akkor is bilincs a jutalma. Hidd el, hogy sok esetben pár határozott, de emberi szó (és esetleg egy legközelebb bekövetkező bilincselés ígérete) talán többet ér, mint az azonnali szopatás, bármi áron. A városnak is jobb, Téged is kevesebb nagyszájú fog fotózgatni, és többen fogják Benned a rend jófej katonáját látni a rettenetes ellenség helyett.
Jó munkát, szép napot! Ha a Molnár utcában jársz és találsz rendes parkolóhelyet, szívesen látlak egy málnaszörpre (csak az van)! :)
pengusz 2009.04.23. 09:22:33
Egyébként szerintem a kerékbilincs tényleg nem jó megoldás, de a tisztelt jogvédők (akik a legtöbb törvényt/szabályt megszegik)elérték, hogy ne lehessen elszállítani a kocsikat.
Pedig ez lenne a jó megoldás: elvinni egy telepre, és a nagyon sok szabálytalan autós miatt kb. 2-3 hónapig ott tárolni. Az autós fizetné a tárolási költségeket + vagy 200.000 Ft perköltséget, aztán vihetné a kocsiját.
Ennek lenne visszatartó ereje, a kerékbilincs csak bosszúságot okoz.
Akkor véget érne a "csak öt percre szaladtam fel" korszak.
Alf (törölt) 2009.04.23. 12:19:53
A molnár u. elején laktam egy évig. Sokan a házuk előtt parkoltak évekig. A metróépítés miatt egyszer lezárták az utcaszakaszt egyik irányból, a másik irányból, ahol addig behajtani tilos tábla volt, azt nejlonnal letakarták, és megállni tilost tettek ki. Az autókra nem tettek figyelmeztető papírt.
Egyik nap látom, hogy az összes ház előtt parkoló autót bilincselik. Kérdem a bilincselőt, hogy mi a helyzet, a lakók mindig is itt parkoltak. Mondja, hogy már 2 napja kint van a tábla (hétfő reggel volt), szóval még türelmi idő is volt, úgyhogy mi köszönjük meg, hogy a táblacsere után nem volt egyből bilincselés.
Így jártak a házban lakók, és így járt nagyon jól valaki, de biztos nem a teherautók, akik nem fértek el a bilincselt autóktól.
Mennyibe került volna lefénymásolni 15 papírt, és figyelmeztetni az autótulajokat, hogy változott a forgalmi rend. Biztos drágább, mint péntek d.u. sutyiban lenejlonozni egy táblát, és felcsavarozni mellé egy másikat.
A lakók meg menjenek le hétvégén minden félórában ellenőrizni, hogy nem cseréltek e táblát az utca végén.
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.04.23. 12:33:57
UPDATE a poszthoz: az ominózus helyen reggel 10 óra óta áll egy sokkal nagyobb autó. Vélhetőleg a szomszédos építkezéshez tartozik, mint a többi (kb. 3-4-5) kisebb nagyobb furgon és teherautó, ami itt szokott állni egész nap. Erre valahogy nem került bilincs. (Ne is kerüljön, mert hülyeség. De egy figyelmeztetés talán elférne.)
Szóval érdekes itt a helyzet.
Még egy gyors update: a felhábórítóan autósbarát poszt miatt vezeklésül ma reggel úgy döntöttem (a héten harmadszor), hogy akármit is mond az időjárás, kerékpárral érkezem. Zuglót átszelve sz*rrá áztam, majd megszáradtam. De nagyon jó volt! :) A bringát a saroktól 4.7m-re, egy mozgássérült áruszállítók részére fenntartott buszmegállóban tettem le, 1.1m-re a faltól.
pakesz (törölt) 2009.04.24. 00:37:16
hat kerem szepen mit lehet tenni? ott vannak a tablak figyelni kell, vagy fizetni, nem olyan nagy dolog
ha en lennek a donteshozo akkor a sok belvarosi autos(aki ott lakik) evente 30 ropit kiperkalna a kozteruletfoglalas miatt
es nem az nem igaz, hogy hat nincsen ott garazs, lehet csak ti nem akartok, a technikai feltetelek adottak, az epitomernokok ugyesek
icsi 2009.04.24. 11:42:15
Kököjszi 2009.04.25. 18:42:34
Megkérdezném Tőled, ha valamilyen okból a sérelmedre elkövetnek egy lopást, rablást, akkor nem azt szeretnéd, hogy a törvény a teljes szigorával sújtson le az ellened vétővel szemben? Na tehát, aki itt jogszabályt (KRESZ) sért, a törvény a lehetőségeit kihasználva lesújt.
Tudod én napi 100-200 km-t autózom naponta, és a KRESZ-t be nem tartók miatt, csak a saját rutinomon múlik, hogy sem én, sem az autóm nincs még a roncstelepen. Hozzáteszem, nem vagyok egy mániákus KRESZ-t betartó, de nem vagyok eszetlen, mint oly sokan az utakon, de gondolom ezt Te is tapasztalod.
Kököjszi 2009.04.25. 18:51:11
Kököjszi 2009.04.25. 19:30:49
Kérlek frissítsd az ismereteid, ugyanis a jogszabályok nem ismerete, nem menetesít a felelőségre vonás alól!