Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kamu büntetés, hátha valaki befizeti?

2009.05.03. 11:14 :: SilentSound

A budapesti fizetős parkolást a bevezetése óta folyamatosan problémák övezik, nagy körülötte a homály és mindenkinek elege van, hogy akkor is résen kell lenni, ha fizetünk is a nem létező szolgáltatásért, hisz ez még nem jelenti azt automatikusan, hogy nem kapunk valamilyen oknál fogva büntetést. Balázsnak is volt jegye, nem is járt le, az időkorlátot sem lépte túl, mégis kapott csomagot az ablaktörlője alá, hátha olyan balek lesz, hogy befizeti.

Lehet, hogy kicsit offtopic, de a parkolás is elengedhetetlen része az autózásnak, ezért is gondoltam, hogy megírom a történetet, ami velem megesett.

Budapest belvárosában parkoltam, mint azt sokan tesszük sorstársaimmal együtt. Miután végre sikerült találnom egy helyet, megvettem a jegyet annak rendje és módja szerint. Kitettem az ablakba és mint aki jól végezte munkáját, elhagytam a tett színhelyét.

A sokk akkor ért, amikor visszamentem a kocsihoz. Ott várt a kék csomagocska. Mondanom sem kell, majd' felrobbantam az idegtől, mert tudtam, hogy volt jegyem. Nézem az indokot... időkorlát túllépés.

Tudom, hogy vannak olyan utcák, ahol az önkormányzat megszabja, hogy max meddig állhatsz egy helyen. Ez rendben is van. Engem viszont 15 perccel a jegy megvásárlása után büntettek meg. Kérdem én, ilyen rövid az időkorlát, vagy az ellenőr jövőbelátó? Fel is hívtam az ügyfélszolgálatot és fél óra után sikerült is beszélni valakivel.

Kérdőre vontam őket, hogy ezt mégis hogy gondolják. A pofátlanságnak is van határa. Amúgy is kútba dobott pénz, amit az ember parkolásra költ, mert azzal csak valakik zsebét tömjük tele, pedig elvileg a köz javára kellene, hogy fordítódjon. A hölgy megnyugtatott, hogy elmondásom alapján ez a büntetés jogszerűtlenül lett kiróva rám és ő nem is látja ezt a rendszerben, mert az ellenőr nem is érvényesítette a büntetést.

Küldjem el nekik az dokumentumokat és majd ők jól megbüntetik az ellenőrt. De ha nem érvényesítette az írástudatlan egysejtűje a büntetést, akkor meg minek büntet? Hátha a paraszt autós megy és automatikusan befizeti az összeget... És így plusz pénz jut a zsebbe. Tanulság...mindenki jól nézze meg miért is büntették meg,mert mindenféle trükkökkel próbálnak plusz bevételhez jutni a parkolótársaságok.

68 komment

Címkék: budapest autó büntetés parkolás lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ro3 2009.05.03. 11:28:17

Hát. Ugye-ugye a plusszbevétel.

Ro3 2009.05.03. 11:30:19

Egyébként fotosopp, mert nem is kék a zacsi :D

Gondolom a Centrum lehetett, nekem speckó nem volt velük összetűzésem, mert 4x ha járok évente Pesten, de a "jó"hírük megelőzi őket.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.03. 11:45:30

Én már tudom, hogyki a hülye, de nem mondom meg :)

Valószínűleg a plusszbevétel miatt csinálják, és tudják, hogy van olyan balek, aki befizeti. Egyszerűen csak próbálkoznak, ha az illető megilyed és befizeti, akkor jól jártak, ha meg reklamál, mint a posztoló, akkor meg mentegetőznek, hogy az ellenőr így meg úgy, meg majd megbüntetik. Hát persze! Ugyanúgy benne van mindenki, lehet, hogy az ellenőr tehet róla a legkevésbé.
Ugyanilyen módszerrel már találkoztam többször is más ügyben, nem egyszer kaptam fizetési felszólítás, pedig be volt fizetve a számla, aztán mikor betelefonáltam, akkor rájöttek (persze), hogy már befizettem.
A ku.va annyukat!

Ro3 2009.05.03. 11:56:30

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ja, velem a Pannon játszotta el, kiküldtek 4500HUFot, az után a számla utn amit 2 hónapja felmondtam, és rendeztem. Telefon, h ezt most hogy, erre bocsánatkérés, jajj nem vettük észre a céges bónuszt (csak előtte 1éven keresztül igen), stornózunk! Majd küldjük az eredményt. Kb 1 hónap múlva jött egy kusza számla (teljesen követhetetlen, szabálytalan), ami asszem 1500HUFról szólt. Felhívtam őket, h buzik-e. Mondtam, h szla reklamáció, persze nem fizetek. Erre az volt a válasz, h mivel a munkáltatómmal állnak szerződésben, én nem reklamálhatok. Mondom akkor az előző szlát hogyan stornóztuk keziccsókolom? Az más volt! Ja? Akkor mi a felügyeleti szerv címe? És nem akarták megmondani! Kb 3. hívásra volt hajlandó az egyik megmondani. Mert h ők azt nem tudják, meg ilyenek. A konkrét kérdésre, h "Komolyan mondja, h a Pannon nem tudja, h mi a felügyeleti szervének a címe?" kérdésre hirtelen eszébe jutott :o. Az NHH, meg a Fogyasztóvédelem annyit mondott, h igazuk van, ha a munkáltatóval volt szerződésük, akkor én csak a munkáltatónál reklamálhatok. Csakhogy ilyen alapon mondhattam volna azt, h akkor hajtsák be a munkáltatón, ha velem nincsenek szerződésben. Arra meg nem vitt a lélek, végülis jó hely volt. Szóval befizettem a nyamvadt 1500HUFot, félretéve az elveimet. Aztán 1 hónap múlva megint jött egy csekk a Pannontól, amin már csak röhögni tudtam. 5HUF késedelmi kamat. Ezt boldogan fizettem be, ezen ők csak buknak :) Rohadt egy cég.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.03. 12:02:27

@Ro3: Mostanában bevett szokássá vált ez a módszer, az utóbbi egy évben asszem 3 hasonlót kaptam én is különböző helyről. Az ismerőseim szintén kaptak párat. Ez nekik megéri, mert sokan vannak, akiknek már nincs meg a bizonylat, vagy csak simán balekok, és szó nélkül befizetik :(

pakesz (törölt) 2009.05.03. 12:06:45

mi a gond ezzel a mentalitassal?
a mobilszolgaltato ugyanezt teszi
az internetszolgaltato is, a kabeltv is
a bank is
a bevasarlokozpont is

gyakorlatilag nem eri meg az emberek 90%-nak elintezni valamit, igy inkabb tejelnek
pl.
- mobilszolgaltato: ja hogy mar occobb a tarifa, hat orultunk hogy szemelyesen eljott es 2 ora intezkedes utan bevaltoztattuk
- internetszolgaltato: ja hogy atkerult automatikusan a dragabb kategoriaba, hat ott volt az aprobetuben, ha fizet, akkor automatikusan atkerul
- bank: ja hogy rossz volt a konstrukcio, es kedvezobben jon ki az ujabbal? hat tessek befaradni es elintezzuk
- bevasarlokozpont: ja hoy dragabb aranyoskam a cucc, mint ami ki volt irva, hat en a penztaros vagyok, menjen az ugyfelszolgalatba es 20 perc mulva visszakapja a 20 forintjat

ja egyebkent undorito ez a mentalitas es nem vedtem a parkolotarsasagot...

Don Blasius 2009.05.03. 12:06:50

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Igen, a pluszbevétel miatt csinálják, naná. Szerintem csak rajta felejtette a csomagot. Ugyanis azt csinálják inkább, hogy leveszik róla, te nem tudsz róla, eldobod a jegyet, ami volt, aztán majd jön a postai felszólítás már jókora ügyviteli költségekkel. Nekem is volt ilyen, de rábasztak, mert volt jegyem és nem dobtam el pont az ilyenek miatt nem dobom el a jegyeket kb. egy évig. Kimazsoláztam, aztán elvittem nekik. Erre ők, hogy ezt nem fogadják el, miért nem akkor reklamáltam, amikor megkaptam a csomagot. Mondom, mert nem volt rajta csókolom. Nem fogadták el, fél év múlva a behajtó cégtől kerestek meg. Azoknak is bemutattam a jegyemet. Ez volt másfél éve, azóta semmi.
Tehát javaslatom: jegyet nem eldobni, Centrumba besétálni, anyázni, nem elég telefonon szerintem.

Don Blasius 2009.05.03. 12:09:36

@pakesz:
Megdonác is hasonlóan. Ha elvitelre kérsz kaját, meg kell nézni azonnal, ki kell bontani azután, hogy becsomagolja a pultos! Én jártam így, hogy elvittem a csomagot, majd az irodában vettem észre, hogy valamit kihagytak és persze én meg kifizettem. Egyszerűen nem érte már meg nekem időben visszamenni reklamálni. Ezt naponta megcsinálják pár madárral, és akkor egész jól lehet ott keresni.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.03. 12:12:20

@Don Blasius: Ez nagyon undorító dolog. Az is divatba jött, hogy csak sokkal a befiztés után, kb. 1 év után küldik a felszólítást, amikor már sokaknak nincs meg a jegy, és akkor ugye már b.szhatja. Undoítóak.

a JÓ 2009.05.03. 13:30:15

@Don Blasius: Sajnos sokan nem veszik a fáradtságot erre (és ezt még fel se lehet róni nekik, többe kerül bemenni és hasonlók,mint fizetni), és így mindig lehet produkálni egy kis pluszbevételt.

vhm 2009.05.03. 15:54:40

a story úgy lenne szívás, ha a kék csomag eltűnne (rejtélyes okokból....) mire visszaér a kocsihoz. akkor minden rendben, hazamegy és kész. aztán 2 hónap és jön a levél, jegy persze sehol...
na ezért erősen javasolt minden jegyet őrizgetni!

Kis ember 2009.05.03. 16:00:31

Be ne küldd az eredeti dokumentumokat! Fénymásolatot neki, meg sünt!
A "plusz" megy egy sz, kivéve a tévéfüggő, reklámzabáló droidoknál.

mennyémá 2009.05.03. 16:09:07

nekem meg az ilyenek miatt van tele a kocsi fecnikkel, mert gyáva szar vagyok és nem merem eldobni a parkoló cetliket. Miért nem lehet úgy csinálni mint a lajtától nyugatra. ha 1 hónapig nem jön felszólítás a park cégtől vagy bárkitől, akkor bukták és pont.

potha 2009.05.03. 16:28:59

én itthon a netesekkel kb 2 hónapig szoptam mire ki tudták küldeni az éves számlát ...
albérletemben meg 3 hónapig kellett napi szinten telózni,hogy nem jön a 8 mega sehogysem csinaljanak valamit, erre kijött többször is h itt csak a 4megát bírja mondom ok de akkor az 4 mega legyen, erre még 2 hó szopás mire hozott egy másik felszerelést és jó lett....
komolyan geci pofátlanok...

Don Blasius 2009.05.03. 16:47:41

@Kis ember:
Postán nem is szabad az eredetit elküldeni nekik, de ha személyesen megy be a centrumba valaki, akkor ott lefénymásolják és visszaadják az eredetit.

Bobby Baccala 2009.05.03. 16:55:28

@Don Blasius:

hát nemtom..eddig egyszer mentem be reklamálni a centrumhoz, ahol egy rigolyás luvnya fogadott..közölte hogy nyugodtan töltsem ki a nyomtatványt, de előre szól hogy ő fogja elbírálni, és el fogja utasítani! kicsit lefagytam..azóta már biztonsági őrök is vannak..gondolom egyszer egy hevesebb vérmérsékletű autós szájbacsűrte a ribancot :DDD

Don Blasius 2009.05.03. 17:27:57

@Bobby Baccala:
anno nekem is magyaráztak, hogy hiába reklamálok (kamu büntetések 3-4 évvel azelőttről), ha nincs fotó, akkor is a bíróság nekik ad igazat a zárt rendszerük alapján. És ezt olyan cinikusan, hogy végül elküldtem a picsába a ribit.:))
Végül befizettem, mert még rámvertek volna gyorsan pár százezernyit a zárt rendszerükbe és aztán kértem igazolást, hogy nincs tartozásom. De azért nagyon sok süncsaládot kiszarhatnak.:)))

Azóta normálisabbak az ügyfélszolgálaton, legalábbis én a Dohány utcába szoktam járni.:)

okostojgli (törölt) 2009.05.03. 17:43:34

@valami hidralika mittudomén:
A probléma viszont az, hogy hiába őrzöd meg a jegyet, UTÓLAG NEM FOGADJÁK el.

Per is lett belőle, azon szívózik a bíróság, hogyha odaraktam azt a rohadt jegyet akkor miért nem látszik a fényképen. Mert ha nem látszik, akkor hiába jogosított fel a parkolásra, azt már utólag elfogadni NEM ÁLL MÓDJUKBAN.

Na erre tessék gombot varrni.

Bobby Baccala 2009.05.03. 17:44:12

@Don Blasius:

engem is odaküldött a csaj, hogy ott még hőböröghetek..de aztán nem akartam még órákat ezzel foglalkozni...fizettem mint a katonatiszt :S

Telepito · http://telepito.dolgok.com 2009.05.03. 18:10:12

Ha én lennék Gordonka, azt mondanám: "Holnaptól ebben az országban nincs fizető parkolás többé!" Utána el lehetne gondolkozni a többin! Miért nem kezd már el valaki rendet tenni?

torró 2009.05.03. 18:51:04

Éppen most hallom a híradóban hogy a parkoló cégek több mint 20 milliárdot szedtek be tavaly és csak 9milliárdot fizettek be az önkormányzatok felé.Arról nem voltak hajlandók nyilatkozni hogy mennyi lóvét nyeltek be nyereség címén.
Nos a mi befizetett forintjainkon alakították ki ugye az utcákat és most megint bennünket nyúlnak le.Hát jó nagy birkák vagyunk.

ganyager 2009.05.03. 18:59:12

Én a t helyedben azokután, hogy az ügyfélszolgálatnál azt mondták, hogy a saját munkatársukkal valami gond van ...! abban nyomban feljelentettem volna azt a Parkolási "kollégát" aki ilyenekkel próbálkozik! - Hmm, gondolog, hogy mondtak is valamit a kollégának??? áááááá az még mindig ott dolgozik, és keresnek mást balekot aki majd ki is fizeti...! S

- Terád meg csak azt mondják, hogy "hát ja nem jó balekot találtunk" mert ő utána járt a dolognak!

ZöldszemM 2009.05.03. 19:18:39


Don Blasius 2009.05.03. 12:06:50
"@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Igen, a pluszbevétel miatt csinálják, naná. Szerintem csak rajta felejtette a csomagot. Ugyanis azt csinálják inkább, hogy leveszik róla, te nem tudsz róla, eldobod a jegyet, ami volt, aztán majd jön a postai felszólítás már jókora ügyviteli költségekkel. Nekem is volt ilyen, de rábasztak, mert volt jegyem és nem dobtam el pont az ilyenek miatt nem dobom el a jegyeket kb. "


Bizony így van : bevettszokásuk - a fönökeik jóváhagyásával, hogy at egyik felteszi a csomagot majd a beépített ember pár perc múlva leveszi. Így garantált a parkolásidíjnál sokszorta nagyobb árbevétel. Az autós ez ellne teljesen védtelen.
Szerintem az alkotmánybiróságra kéne vinni ezt az ügyet. Vagy csak úgy kamúból büntetnk, függetlenül , hogy megvan a parkoló jegy.
A teljes törvénytelenség garázdálkodik ezen a területen !!

M_R 2009.05.03. 19:31:33

Parkolási algoritmus: megállás, rendszámtábla le, táskába be, autó bezár. Aztán fényképezzék..

Vegaaa 2009.05.03. 19:33:53

Silentsound:
ezt a parkolódijért cserébe nem kapunk szolgáltatást ezt be lehetne már fejezni. egy étterem vagy egy kávézó sem kap semmilyen szolgáltatást ha közterületet bérel annak érdekében hogy legyen terasza (ő sem kap mást a pénzéért mint helyet). a parkolódíj ideiglenes közterületfoglalási díj, mert az autó méretes jószág és a belvárosban minden négyzetcentiméter számít.
azt persze nem firtatom hogy budapesten a befolyt összeget máshova kellene tenni és a közjó érdekében felhasználni.

pokyvali 2009.05.03. 19:38:40

A legnagyobb kaszálás valaha: két éve Pécsre kellett mennünk, temetésre. Időben indultunk, szeretjük a régi 6-os utat. Az akkor még zűrös lehajtó körforgalomból kiérve kb 100 m-t az M6-on kellett megtenni, mire le lehetett csapatni a 6-osra. Állt is ott a videós kocsi, de nem ám a lehajtó UTÁN, hanem ELŐTTE :/ Na most minket, akik a 6-osra akartunk lekanyarodni, sorban meszeltek le. Amikor reklamáltunk, h más lehetőség nincs a letérésre, és különben is, miért nem azokat filmezik, akik ténylegesen matrica nélkül vették igénybe az M6-ost? Erre ők: hát, most már elkészült a felvétel, reklamáljunk. Kitalálhatjátok könnyedén, hogy a reklamációt egyébként elutasították... Mérgünkben persze visszakanyarodtunk az M6-ra és secperc alatt lerongyoltunk Pécsre. De azért így egy csöppet drága volt a matrica, 12ezer :(((

ján kádár 2009.05.03. 19:45:00

Tisztelt Mérgelődők.
Engem már semmi nem lep meg ebben a kis hazában.
Nem vettétek észre hogy az elmúlt évek alatt kitört a hivatali anarchia? Mondjatok egy helyet, ahol tisztességesen jártak el veletek szemben első körből? Ahol nem kellett felemelni a hangotokat, nem kellett arogánsnak lennetek, hogy komolyan vegyenek?
Egy hazug féreg banda uralkodik a nép felett, és higgyétek el, lesz ez még sokkal rosszabb. Tenni fognak róla az elvtársok. Ide a bökőt....
Azt is kárhoztatom, aki vlágrahozta ezeket a patkányokat.

heliox 2009.05.03. 20:28:11

Pécsett parkoltam tilosban. Megbüntettek, fizettem. Erre épp az öt év lejárta előtt küldenek egy papírt, hogy nem fizettem, és most már sokat fizessek.

Mivel bankon át utaltam, a bankban megvan az átutalás, de ők "nem találják". Milyen ott az bizonylati fegyelem? Az ilyeneket miért nem nézi meg az APEH?

Ez a

Pécsi Városüzemelési és Vagyonkezelő Rt.
Márfy Miklós igazgató

vezetésével. Erre varrjatok gombot (mármint a micsodájukra)! Amilyen hülyék még perköltséget is fizetni fognak.

jónévez 2009.05.03. 20:40:47

@ján kádár: "Nem vettétek észre hogy az elmúlt évek alatt kitört a hivatali anarchia?"
Szeretem ezt a kiszólást, kár hogy nem fokoztad úgy: az utóbbi 20 évben!.???
Én éltem azelőtt is ebben az országban, azelőtt is ugyanez volt a szisztéma: ha nem mersz kiállni az igazadért, fizethetsz nyugodtan, még büszke is lehetsz rá, de csak a hivatali rabszolgát győzöd meg arról: léteznek még nála is gyávább rabszolgák.
Tudom én, idegesítő dolog nekem bizonyítanom a nyilvánvaló igazamat, de jobb, mint meghunyászkodni.
Volt már, amikor a jogos bírságot is visszakaptam, mert a sok labdázás közepette letelt az elévülési idő...(megkaptam az idézést a helyi rkap.-tól, bemutattam a befizetést, átküldték, elismerték, visszafizették,-elévülésre hivatkozva)
Aki pedig attól fél, (ilyen is volt a kommentek közt) ha az ügyintéző közelében biztonsági őr van, az nincs tisztában azzal: az őr nem az ügy elintézéséért van ott, hanem a pofozkodás megállításáért, de kultúrember úgysem pofozkodik.

jónévez 2009.05.03. 20:45:40

@heliox: Igen, jól teszed, ha megfizetteted velük, ha hagyják odáig menni a dolgot, de ha látják az eltökéltséged, -mit ad isten-, megtalálják ők az átutalásod, közvetlen a perindítás előtt.

Jaffar 2009.05.03. 20:57:28

Csak egy a bibi ezekkel a parkolotarsasagokkal. Az altaluk hasznalt fotomasinak nem alkalmasak arra hogy minde ketseget kizaro bizonyitekkent szolgaljanak. Legalabbis en meg nem lattam olyan parkoloort akinek dslr logott volna a nyakaban, abbol is a dragabb kellene mert a tobbiben nincs meg az az opcio amivel bizonyitani tudod, hogy a kep nem modositott. Namarmost, ha velem baszakodnanak akkor beszopnak rendesen :D
Sec perc alatt osszedobok egy fotosopos kepet amin pont az ellenkezoje latszik, mint az oveken :D

Ymmi 2009.05.03. 21:28:44

Egyszer velem is előfordult hasonló eset.A Baross u. ban meg ál elöttem egy ukrán 123-as bordó merci idősebb foszer kiszáll odajön ablak leteker naívan tessék miben segíthetek?Erre pofán vág ököllel.Én padlógáz ha ott a lába jó ha nem szerencséje kivágódtam ellilantam.Az 1.sz. klinikára mentem a páromhoz akkor szült.Azóta sem tudom miért volt ez ha agyon ütnek akkor sem.Eddig azthittem ilyen csak velem fordulhat elő de úgy látom nem ez 1998 ban történt.

heliox 2009.05.03. 21:29:21

@jónévez: A baj csak az, hogy költség az is, hogy foglalkoznom kell velük.

RaveAcE 2009.05.03. 21:32:21

Hehe, a csekkre rányomtatta a saját számlaszámát.
Nem is biztos, hogy ellenőr volt.
Ügyes.

Ymmi 2009.05.03. 21:33:18

Bocsi ezt egy másik témához küldtem volna de amint látjátok nem sikerült elnézész uraim

esef 2009.05.03. 21:39:59

Szerintetek az alábbi esetben mi a teendő:
EME Zrt.-s mobil parkolás, SMS-ben megvan a körzet, a parkolás kezdete és a vége, de ott volt a kék csomag egy köztes időpontbeli büntetéssel.

Ne fizessünk, aztán a bíróságon húzzuk elő az sms-t? Vagy menjünk be a központba asztalt verni?

Shopping 2009.05.03. 22:09:45


Ez mindent megmagyaráz:

" A TAVALYI ÉV SORÁN, A PÓTDÍJAKBOL BEFOLYT ÖSSZEG TÖBB VOLT, MINT AMENNYI A PARKOLÓDÍJABÓL JÖTT BE".
Ezt ma mondták be a hiradóban.
Szerintetek miért mennek rá ennyire a kamu büntetésekre.
ÉS még mondják, hogy nekük nem érdekük a büntetés.
Nem a faszt nem. Abból élnek...

Vladimir Harkonnen 2009.05.03. 22:24:32

@M_R: Már nem működik a szélvédőn levő matrica miatt! Régebben én is így parkoltam pedig, de az új kocsival már nem tudok! (:

jónévez 2009.05.03. 22:36:41

@esef: A mobilszolgáltatód a részletes számládban lehozza a mobilvásárlást, benne van az időpont is, és az összeg. Egy évig kötelezően meg kell őrizniük a hívásadatokat (az SMS-t is), a mai szabályok szerint pedig a parkolási bírság 60 nap után elévül, ha addig nem tettek semmit. Ha tettek, egy év után.
Nem bemenni kell hozzájuk, hanem tértivevényes (nem ajánlott) levélben megírni azt, te fizettél. Mellékeld a részletes számlád másolatát erről. Azért tértivevénnyel, mert így lesz egy igazolás a kezedben, hogy te nem "nemfizető", hanem reklamációval élő ügyfél vagy.
A bíróságnak, (ha odáig mennek) joga van lekérni a telefontársaságtól az ominózus időpontra vonatkozó forgalmad, és az ebben a formájában bizonyíték.
Vagy arra: fizettél, ha nem arra is.

Bobby Baccala 2009.05.03. 23:25:43

@Vladimir Harkonnen:

szerintem az nem bizonyító erejű! amúgy meg ragaszd le azt is!

ha azt lekaparva fényképez, jelentsd fel rongálásért!

éshanem 2009.05.04. 00:03:32

Féreg az összes parkoló társaság, rendszeresen a saját kapunkban állok meg ahol tilos parkolni mivel kapukiálló (nem lehet kinyitni) múltkor javában fotózott a vén görény, mondtam nem kéne mivel ott csak a közteres büntethet, ja tényleg a köv 3 autót aki minden nélkül parkolt persze nem büntette mivel a telójában a rendszámok kit nem baszunk meg ma cimű játékkal

Zsola777 2009.05.04. 00:12:41

Balázs, a csekket nézd meg, hogy a kedvezményezett neve (vagy mi áll a csekken) számlaszáma valóban az-e, ami a parkolótársaságé. Ha megmondod, ki az, valószínűleg lesz valaki, aki egyezteti a számot veled.
Ha nem azonos, akkor vélhetően a parkolóőr a saját számlájára akart utaltatni, de persze az is lehet, hogy más nyomtatott saját csekket. Ha más, mehet a feljelentés. És Megasün!
Remélem, nem adtam tippet, de figyeljünk, hogy valóban az illetékes rak-e a kocsira borítékot!

vhm 2009.05.04. 00:22:27

@esef: Egyszerű. Email. Válaszolni fognak, hogy mit tettek. Ha nem, akkor hívd őket. Ne a Centrumot, a mobilosokat.

www.mobilparkolas.hu/reszletek.html

"A parkolási jogosultság ellenőrzését a parkoló-társaságok vagy az általuk megbízott cég végzi a parkoló-társaságok parkolási adatbázisában nyilvántartott rendszámok alapján. Ha utólag a parkolási társaságtól fizetési felszólítást kap és a parkolási jogosultságról rendelkezik visszaigazoló SMS-sel, kérjük, parkolása alábbi adatait e-mail-ben küldje el az ugyfelszolgalat@emezrt.hu címre:"

vyctoor 2009.05.04. 00:54:44

Nekem tavaly a társasházunk előtt raktak zacsit a szélvédőmre 2x is (egy héten belül), holott a lakossági parkolási matrica ott viritott a szélvédőn (jól láthatóan). Jah, és már kb fél éve megvolt a kocsi is és a matrica is rajta... vicces volt. Vagy új őr jött, aki nem ismeri meg bazmeg a VIII ker matricát, vagy nemtom, de előtte és azóta sem volt semmi problem.
Akkor viszont ügyfélszolgálat személyesen (2x fél nap szabi), dokumentum, h én ott parkolhatok bemutat, aztán jobb kéz bemutat, bal kéz is, és azóta minden rendben :).
Legjobban az idegesitett, h be kellett menni, és egy barom miatt szabadságot kellett kivennem.

vhm 2009.05.04. 02:07:46

@Zsola777: Nem reklámnak szántam. Csak javasolták neki a tértis levelet, ami min 400Ft és még elbasz egy órát az életéből, ami biztosan többe kerül... Ezért írtam csak...

Secnir 2009.05.04. 07:58:05

az sem lehetetlen, hogy a szomszéd autóról rakta át a tulaj, mert ő egyrészt leszarja, másrészt hátha vagy olyan lúzer, hogy befizeted...

kalandrover 2009.05.04. 08:27:04

Volt jegyem, kértem róla számlát pontos rencámra, nincs mellébeszélés.

Most gyött a levél a bíróságtól, hogy tárgyalás? Válasz: legyen!
Ezek hülyék, először "megbüntet" ,becsattogok a "bizonyítékért", és arra nem képesek, hogy mielőtt meginvitálnának a bíróságra, megnéznék a szájbaba...rágott zárt rencerüket, hogy nyugtázták, hogy a kedves "vásárlójuk" voltam.
Az a baj, hogy az ország másik feliből elmegy majd egy napunk az ökörségükre, aztán majd kiszúrjűk a szemünket 10.000 ft kártéríytéssel.

Szopjanak vizilófaszt!

kalandrover 2009.05.04. 08:29:15

@M_R:

Okos vagy hallod-é?

Az ablakon ott virít a matrinyán. Vagy vigyem az ablakot is? :-)

PitBuli 2009.05.04. 08:56:56

Nem fizetek. Inkább elköltözöm, elbújok, illegalitásba vonulok, gerillává válok. Ja és járjatok ti is lopott autóval, nincs adó, nincs biztosítás, és a büntetéseket sem neked kell fizetni :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.04. 09:04:32

Abszurdisztánban-e vagyunk? Lehúznak-e ahol csak tudnak? Fejöstehénnek-e néznek?

vape 2009.05.04. 10:25:37

@mennyémá:
"Miért nem lehet úgy csinálni mint a lajtától nyugatra. ha 1 hónapig nem jön felszólítás a park cégtől vagy bárkitől, akkor bukták és pont."

Van ilyen időkorlát: 1 év. Utána már bíróságon keresztül nem érvényesíthetik a követelést.

Zsola777 2009.05.04. 11:55:45

@valami hidralika mittudomén: "és a parkolási jogosultságról rendelkezik visszaigazoló SMS-sel," - gondolom, csak akkor érvényes, ha telefonnal fizettél. Vagy sima papírosnál is csekkolnak? Mert akkor poén!
@newtehen: esetedben ez nem véletlen :)

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.05.04. 13:01:35

Mennyivel jobb Szlovákiában, ahol nem kell fizetni a parkolásért. Ugyanis nem nyújtanak szolgáltatást az elvett pénzért. /őrzött parkolók kivételek/

Vegaaa 2009.05.04. 15:02:43

@Jaffar: "Csak egy a bibi ezekkel a parkolotarsasagokkal. Az altaluk hasznalt fotomasinak nem alkalmasak arra hogy minde ketseget kizaro bizonyitekkent szolgaljanak. Legalabbis en meg nem lattam olyan parkoloort akinek dslr logott volna a nyakaban, abbol is a dragabb kellene mert a tobbiben nincs meg az az opcio amivel bizonyitani tudod, hogy a kep nem modositott."

a bibi a te technikai tudásoddal van. ajánlom olvasásra:
hu.wikipedia.org/wiki/Exif

mielött valakit "beszopatnál", de a fagyi visszanyalna. olcsóbb gépek is tudják ezt.

isti75 2009.05.04. 21:47:57

Ami nagyon undorító a parkolásban: 1.) A te adóforintjaidból épített és leaszfaltozott részből "lecsípnek" egy darabot amit megkap egy korrupt söpredékekből álló maffiacsoport, kinevezik fizető parkolónak,te meg fizethetsz azon a platzon amit gyakorlatilag az adóforintjaidból neked csináltak.
2.)Miért nincs perc alapú számlázás??? A méregdrága díjból nem mindegy mennyit használsz ténylegesen, és mennyit fizettetnek ki veled a semmiért! Miért nem jár vissza a fel nem használt parkolási időhöz tartozó pénz??? Szinte mindenki a kifizetett parkolási idő vége előtt távozik a parkolóból. Ez nem egy-két ember problémája, ezzel fogalkozni kellene! Nem tom mit szólna a parkolási társaság ügyvezetője ha a bolban nem kapna vissza... Biztos sértve érezné magát.
3.) nem értem miért kell egyáltalán pénzt szedni a parkolásért? Tudom most jön a "Fent kell tartani a parkolót is" duma... Itt kérdezném meg hogy milyen üzemeltetési költségei vannak egy parkolónak? Pont ugyan olyan, mint a járdának. Akkor miért nem szednek pénzt a gyalogosoktól is??? A járdát tudjuk adóforintból finanszírozni, a parkolót nem???!!! Azon kívül hogy a korrupt pénzéhes parkolási társaságokat eltartsuk semmi értelme! Szolgáltatás természetesen nincs, hiszen nem örzik az autódat. sok érdekes dolog van itt ami valamiért nem "alkotmányellenes"... Talán a fejétől bűzlik a hal...

autobahnvignette 2009.05.05. 13:12:41

van valakinek tapasztalata: tenyleg nem kuldik ki a buntetest pl: ha nemet rendszammal van dolguk? engem 4x buntettek meg eddig, de nem jott ki semmi, de felek, hogy halmozodik, halmozodik...:-)))

vhm 2009.05.06. 21:57:16

@Zsola777: Persze, csak az EME-s fizetésre vonatkozik az is volt a kérdése. Mobillal fizetett ugyanis ;)
Mondjuk baromság, hogy az SMS-t őrizgetni kéne, mert 1: nem hiteles úgysem, 2: nekik elvileg zárt rendszerük van, meg kell őrizniük, telefonszám/rendszám alapján kereshető, 3: 6 évig a telco szolgáltatók minden jelzésüzenetet kötelesek tárolni, amiben az sms-ek is benne vannak ugye... bár ezt már kb csak a bíróság kérheti ki.
Mondjuk lehet azért jó, mert így kevesebb a munka egy-egy reklamációval...

vhm 2009.05.06. 21:58:19

@viktoor: ami késik nem múlik, jogszerű követeléss lesz akkor is. EU-n belül meg könnyen megy a behajtás.
Persze 4 csomag az még kevés. De 40 vagy 400 már nem biztos...

Ludovika 2009.05.06. 23:43:33

Bocs, ha már volt, de nem olvastam végig az összes kommentet. Nálam az verte ki a biztosítékot mostanában, hogy az egyik kolléganőmet miért büntették meg 2 hete. A Városmajor utcában dolgozunk, ami ugyebár fizető övezet - max 3 óra parkolás. Aki autóval jár dolgozni, az ugyebár 3 óránként lemegy és bedob a masinába. Így tett ő is, és elkövette azt a hatalmas hibát, hogy a korábbi, lejárt jegyet is a szélvédő mögött hagyta. A parkolása teljesen ki volt fizetve, és még időben leért, amikor is ott találta a kék csomagocskát. Felhívta az ügyfélszolgálatot, hogy nyilván félreértés történt, mert neki volt jegye. Na mármost azt a megdöbbentő választ kapta, hogy igen, de túllépte a megengedett 3 órás max tartózkodási időt, ezért 1200 Ft-ra megbüntetik!!! Szegény, nála jámborabb és becsületesebb nőt ritkán látni, azt se tudta hogy sírjan vagy nevessen ezen az egészen. Végülis szegény nem akarta az egyébként tanácsként kapott sztorit behazudni, hogy az onkológián volt, és méltányosságból engedjék el a tartozás, meg se kedve és ideje nem lett volna ezzel foglalkozni, így inkább befizette a "büntetést". Az egy dolog, hogy én nem tettem volna, de akkor is felháborító, hogy a becsületes embereket is megbüntetik. Viszont végre megtudtuk, hogy valójában mit is jelent a max 3 óra parkolás. No de mi van, ha én közben elszaladtam az autóval 20 percre valahova, és mégis kint hagytam az előző lejárt jegyem, és most egy újat érvényesítettem? Ezt hogyan bizonyíthatom be nekik, de tényleg? Idióta banda...

vhm 2009.05.07. 00:13:29

@Ludovika: "ki autóval jár dolgozni, az ugyebár 3 óránként lemegy és bedob a masinába."

Akkor jogos a bűntetés, mert egy helyben parkolt 3+ órát. Ennyi. Azért 3 órás zóna, hogy ne álljanak ott egész nap egy helyben az autók! (Az, hogy ki lehet cselezni és mindenki ezt csinálja egy dolog. De ha az év 200 munkanapján bűntetlenül megúszta és most kapták csak el, akkor örüljön inkább az eddigieknek és kész.)

Az elmegyek visszajövök, kint maradt az előző jegy véletlen esetre pedig az a helyzet, hogy ptk szerint kölcsönös együttműködés van a felek között, ezért a kirakott parkolójegyet ők figyelembe veszik, mert az nyilván azért van kitéve hogy figyelembe vegyék...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.07. 09:26:17

@valami hidralika mittudomén:
Egy kint maradt parkolójegy nem bizonyíték arra, hogy valóban ott parkolt, és nem 10 m-el arréb.
A paroklolójegyet meg a saját kocsimon belül hagy tartsam már ott, ahol én akarom...
Ha már 5 évig meg kell őriznem.
A másik: A 3 óra. Az nem törvény, nem jogszabály, de még csak nem is rendelet.
Ezt egy magén kézben levő Kft szabályozta.
Olyan, mintha én alakítanék egy Cantrim kft -t, és kijelenteném, hogy aki nem bohócsipkában kerékpározik, azt megbüntetem, vagy aki gyalog megáll egy fa alatt, az nekem tartozik fizetni, mert csak.

De nem is lenne ezzel semmi baj, ha ezt a pénzt mondjuk útépítésre, vagy az önkormányzat működésére fordítanák, és nem a Centrum Kft féle kiskapucégek tulajdonosai, vezetői magánvagyonát gyarapítanák.

autobahnvignette 2009.05.07. 18:40:04

@valami hidralika mittudomén: en akkor dontottem el, hogy nem fizetek parkolasert, amikor egy iskola magan parkolojaban buntettek meg pécsett, es csak engem, az ismerosom aki ugyanakkor, ugyanannyit volt ott magyar rendszammal, nem kapott szeretetcsomagot...........

vhm 2009.05.07. 21:07:10

@newtehen: Én kurvára igazat adok abban, hogy a pénz nem oda kerül, ahol a helye lenne. És ezzel együtt egy nagy előnye vész el a rendszernek. Mert aki közel ül a tűzhöz, az...
De azért a nagy előnye, hogy viszonylag hamar lehet helyet találni. Ha ingyenes lenne, napközben aligha találnánk helyet... De a pénz elfolyik, igaz. Gyalázatos. Eddig erről.

Azon lehet vitatkozni, hogy pontosan mi a helyzet ezzel kapcsolatban.. Persze tarthatod akárhol, ez igaz. Viszont ha a szélvédő mögé van téve egy jegy, ami nem is ezer éves, akkor PTK kölcsönös együttműködés keretein belül gondolhatja az ellenőr (a cég), hogy az azért van ott, mert ezt mutatja neki az autós a parkolásával kapcsolatban... Nem vagyok jogász, nincs értelme tovább ragozni. Én a DAS-el konzultáltam ezügyben és ezt mondták. Legalábbis majdnem ezt, mert persze idézni nem tudom. A lényeg, hogy lejárt jeggyel bűntettek meg. Mert parkoltam, elmentem, visszamentem. Eddigre már a régi jegy persze bőven le volt járva, mire hoztam az újat, megbűntettek. Nem azért, mert nem volt jegyem, hanem mert lejárt jeggyel várakoztam. Persze magyarázhatok akármit, de erre mondták, hogy jóhiszeműen eljárva ők a kitett jegyet kötelesek elfogadni és annak megfelelően eljárni. A kitett jegy lejárt, ennyi. Szóval ott volt egy autó, lejárt jeggyel... Mondhatom, hogy csak ott tartom és elmentem, de az életszerűbb is, hogy ott ált azóta - mégha nem is így történt. Szóval ez kb ugyanaz az eset. (tanulság számomra: jegyet azonnal levenni!!)

3 óra: Fővárosi parkolási rendelet szabályozza a helyek besorolását a korlátozott várakozási övezetekbe. Az időkorlát is itt van leírva. Szóval ez rendelet.

heliox 2009.05.08. 13:42:23

@Vegaaa:

A bibi a Te technikai tudásoddal van. Azt gondolod, hogy az EXIF információt nem írom át? Vagy Jaffar nem írja át? Akár egy hex editorral. Nem mintha ismerném Jaffar-t, de feltételezem róla.

Tornado86 2009.08.24. 17:58:43

Errol annyit, hogy lassan 2 eve feszt hajtanak be rajtam egy tenylegesen jogos buntetest :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása