Hallottunk már diplomás benzinkutasról és bár az egyetemet végzettek között is akad tapló ember, Andor minden valószínűség szerint nem egy túliskolázott kútkezelőzvel találkozott a minap. A többit már mesélje el nektek ő.
Régóta felemás a kapcsolatom a Shell benzinkutakkal. Szeretem is, meg nem is. Szeretem, mert az üzemanyaggal eddig még soha nem volt problémám. Viszont rühellem, mert ahogy bekanyarodok, egyből kezdődik a becserkészés, jön a benzinkutas, aki szívesen tankolna, ablakot mosna, keréknyomást ellenőrizne, talán még az orromat is kifújná, ha hagynám. De én soha nem hagyom.
Amikor ezeket a köröket lefutjuk, akkor általában jön a bónusz kérdés: a V-Powert próbáltam már? Mert abban sokkal jobb az adalék, jobban megy tőle a kocsi blablabla. Rendszerint ezt is el szoktam intézni, néha elég a kocsira mutatni, ami egy 22 éves japán szívódízel szedán, látszik rajta, hogy magasról leszarja, V-Power vagy "prosztó" dízel kerül bele. Fáradt délutánokon, amikor nincs kedvem megharcolni a kutasokkal, inkább másik cég töltőállomására gurulok be, néha megér ennyit a nyugalom.
Pécsen, a '48-as téren lévő Shell eddig amolyan cégen belüli "feketebárány" volt, nem akartak szélvédőt mosni, a shopban akciós vodka+bomba kombót eladni stb, kijött a kutas, megkérdezte, hogy segíthet-e, kösz nem, le volt tudva a dolog. De az eddigi legfurcsább csata várt rám ennél a kútnál, próbálok pontosan idézni.
Kutas már várja, hogy nyíljon a tanksapka, én erre udvariasan közlöm vele, hogy kösz, magam töltöm. Csorog a sima dízel a tankba, közben elindul a beszélgetés:
kutas: Keréknyomás, szélvédőmosás, olajszint rendben?
én: Minden rendben, köszönöm.
kutas: Nem próbálod ki a V-Powert?
én: Kösz, most nem, ennek (közben a kocsira mutatok) úgyis mindegy.
kutas: de ebben sokkal jobbak az adalékok, ebben nincs kén, a másikban meg csak kén van, meg káros anyagok.
én: Kösz, de ennek a kocsinak tényleg mindegy, hogy mit töltök bele.
kutas: Dehogy mindegy, a V-Powertől jobban megy, és nem szennyezed vele annyira a környezetet!
én: Kösz, de ez a kocsi nem érzi a különbséget (komment: tényleg nem érzi, már próbáltam, se nem ment jobban, se nem fogyasztott kevesebbet).
kutas: Pedig sokkal jobban menne, ha V-Powert tankolnál! (komment: mintha azért lenne dízel autóm, mert sokkal jobban akarnék menni...)
én: Ennek a kocsinak teljesen mindegy, akár szarral is menne (komment: ez is tapasztalat. A kocsi szükség esetén az alternatív üzemanyagokat sem veti meg, persze mindezt csak külföldön próbáltam, ahol ugye nem tilos mondjuk a napraforgóolaj használata...).
kutas (kissé ingerülten): Akkor inkább szart kellene töltened a kocsidba, úgy nem rontanád a statisztikánkat!
én (most már szintén kissé ingerülten): Az lehet, de ez meg nem az én problémám, hanem az Öné!
Majd elindultam a pénztár irányába.
A sztoriból (és a sokéves tapasztalatból) 3 dolog látszik világosan:
1. A Shellnél folyamatosan inzultálnak a kutasok. Tudom, hogy ez nekik ki van adva parancsba, de ez engem nem érdekel, nagyon zavaró, hogy folyton a hülyeségükkel fárasztanak!
2. A Shellnél alap, hogy "helló, szia", a pénztárostól a kutasig mindenki így böffen, a "Jó napot kívánok!" teljesen ismeretlen forma számukra, még akkor is, ha következetesen magázom őket. Miért tegenzek? Nem őriztünk együtt libát - mondaná nagyanyám.
3. Egy hülye paraszt vagyok, mert nem V-Powert töltök a kocsiba, hanem a "környezetszennyező, káros anyagokkal teli" sima dízelt. Ja, és ezzel még rontom is a statisztikájukat (gondolom a kutas V-Power/sima arányáról van szó), úgyhogy duplán megérdemlem a sünt.
Tudom, ez a benzinkutas dolog már elcsépelt téma, de talán egyszer nálunk is változnak a dolgok, talán pont az elégedetlen hangok hatására. Nyugat-Európától kezdve a Balkánig sok benzinkúton megfordultam már, ez a fajta viselkedés sehol sem divat. Talán egyszer nálunk is leszoknak róla a kutasok.
Nikorene 2009.05.04. 11:52:00
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.05.04. 12:01:01
Egyszer kellett csak kicsit erélyesebben fellépni a kutas ellen. :) Volt egy cikk a totalcaron a VW-csoportos autók túltankolhatóságáról, és bár az én kocsim nem VW-s de mondok: Megnézem már egy kicsit a betöltőnyílást, hátha van valami pecek.
Ahogy ott álltam kétrét görnyedve, befelé sasolva a kupak nélküli, de azért a fémlappal még mindig lezárt betöltőnyílás előtt, kezemben már a pisztoly, na akkor ajánlkozott a kutas srác egy kicsit tovább. Szerintem nem hitte el rólam, hogy tankoltam már korábban! :)
Zsola777 2009.05.04. 12:03:17
Rendőr persze sehol és az ilyen szarjon sünt :)
Amúgy a kutasnak lehetne fogalma arról, hogy a régi, kopogásérzékelő nélküli motorokhoz csak a minimális oktánszámot kell tartani, több lóerő csak a modernebb autóknál lesz. Amúgy meg a 95-ös minősége is ingadozó, úgy vettem észre.
De félretéve a benzintémát: Andor, igazán kérhetted volna a vásárlók könyvét!
Ha meg legközelebb megkérdezik, hogy adhatnak-e számlát, akkor kérd Dikembe Mutombo Mpolondo Mukamba Jean-Jacques Wamutombo névre.
Marcellusca 2009.05.04. 12:08:42
Egyébként tényleg igaz a VW-s autók "nagy" tartályáról szóló fáma. Nekem is olyan van, (skodás vagyok, de nem ám olyan :D) és, ha hosszabb útra indulok, akkor mindig csurig tankolom.
Én is általában a Shell-hez járok, mert a közelünkben van egy olcsóbb kútjuk.
Idáig mindig elég volt a "Kösz, megoldom." mondat.
SzZ 2009.05.04. 12:11:10
OFF
És képzeljétek, mától a Shell volt vezére a gazdasági miniszter. Brrrr!
ON
reader613 2009.05.04. 12:13:37
kranführer 2009.05.04. 12:13:42
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.04. 12:24:10
Belelő kettőt, kis idő múlva sértetlenül kijön a medve:
-Ejnye vadász, megpróbáltál megölni. Egy módon nem öllek meg, ha leszopsz.
A vadász nem tud mit tenni, megteszi amit a medve kért.
Másnap megint megy a barlanghoz, ezúttal egy géppisztollyal. Beleereszt egy sorozatot, kis idő múlva sértetlenül kijön a medve:
-Ejnye vadász, megint megpróbáltál megölni. Egy módon nem öllek meg, ha leszopsz.
Hát a vadász megint megteszi, hogy mentse az életét.
Harmadnap teljesen felfegyverkezve megy a barlanghoz. Ráereszt 3 aknát. A barlang teljesen összeomlik, nagy por száll fel. Kis idő múlva sértetlenül előjön a medve a vállát porolva:
-Vadász, vadász te szopni jársz ide...
Na a sztori ugyanez. Ha ennyire ellenszenves a shell, nem kell oda járni, pláne ha az egyetlen mellette szóló érv, hogy "az üzemanyaggal eddig még soha nem volt problémám"
Kérdem én, ha annyira mindegy a kocsinak, milyen gázolaj megy bele, miért jár oda kedves posztolónk? Szopni, igen:)
footmaniac 2009.05.04. 12:43:18
2009.05.04. 12:43:36
Önjáró Talajgyalu 2009.05.04. 12:45:03
"Hát, akkor ezt mégis rádbíznám inkább."
Köszi, én is így gondoltam.
adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2009.05.04. 12:46:53
spapda 2009.05.04. 12:49:01
Amúgy azért járok a Shellre, mert általában 3 kút esik útba (és nem út esik kútba):
1. Shell
2. MOL
3. JET, ami most már Lukoil
A legjobb hely a JET, ott aztán senki nem piszkál, tankolsz, fizetsz, van IMO autómosó és sokáig nyitva vannak. Az egyetlen gond, hogy vagy az üzemanyag szar, vagy a kútoszlop mér fölé, mert átlagfogyasztásban soha nem sikerült azt a szintet hozni, amit a Shell üzemanyagával. Soha. Persze olcsóbb is a Shellnél, de kiszámoltam, nem éri meg így.
A második legjobb hely a MOL, mert ott is csak szökőévente piszkál a kutas, ráadásul van rendes, működő keréknyomásmérő és kompresszor. Évtizedekig ide jártunk tankolni (ÁFOR-os idők...), de a kocsi fogyasztása a MOL löttyével is bizonyíthatóan nagyobb, miközben általában ez a kút még drágább is a Shellnél.
Így marad a Shell, ahol az üzemanyaggal nincs gondom, de a kutas-terror miatt néha inkább tényleg másik kúthoz állok be, a fogyasztás nem lehet fontosabb a nyugalmamnál!
Amúgy a legjobb fogyasztást eddig egy balkáni utam során sikerült összehozni (nulla autópálya, csak horvát és bosnyák hegyi szerpentinek, májusban hó a hegy tetején meg ilyesmik...), a horvát-bosnyák határ mentén egy fapados (szinte full mechanikus) INA lötyijével sikerült 4.1-et autóznom, míg hazai gázolajjal (ugyanekkora távon) a legjobb is csak 5.3 volt. Úgyhogy ennyit a magyar üzemanyagok minőségéről...
Netuddki. 2009.05.04. 12:51:40
Mit vársz amikor egy ludas a me?
Önjáró Talajgyalu 2009.05.04. 12:52:36
l3v1 2009.05.04. 12:53:15
Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.05.04. 12:54:38
Ha ezt nem teljesítik, akkor elveszítik az amúgy sem túl jó állásukat.
Egyébként a Shell üzemanyaga a VW konszern típusainak nem igazán tetszik, sokkal jobban viselkedik a Mol üzemanyagaival.
A kellemetlen tankolások elkerülése miatt tértem át az OMW-re, ahol jó minőségű az üzemanyag és nem fárasztanak és erőszakoskodnak.
boldii9 2009.05.04. 12:56:00
Airhead 2009.05.04. 12:56:23
okostojgli (törölt) 2009.05.04. 12:56:39
hát hogy háromszor veri le kenden...
Netuddki. 2009.05.04. 12:56:40
Ha a mérő szerint kevesebb megy bele, arról az autós azt hiszi, hogy a kocsija kevesebbet fogyaszt. Pedig nem. ;)
Netuddki. 2009.05.04. 12:57:46
Dehát minek hagyjuk magunkat?
porthosz 2009.05.04. 12:58:24
Ugyanis a shellnél gyak. központilag elő van irva, hogy neked adott hónapban ennyi és ennyi xy üzemanyagot kell eladnod. Magyarán ha a kutas nem ad el havi x vpower-t akkor jó le lesz b@szva és egyebek a shell részéről...
Ezért van a tukmálás.
Egyébiránt ez is egy jó szar szakma, mert ahhoz képest hogy mekkora cég a shell, a kutasok olyan szinten alul vannak fizetve és ki vannak használva, hogy a jövedelmük egy jó része a jatt (amit a sofőröktől lejmolnak) és nem az amit a shell fizet...
És ez egyébként igaz a legtöbb magyarországi kútnál
consigliere 2009.05.04. 12:58:27
Cook kapitány 2009.05.04. 12:59:59
Azóta se Jetnél, se Shellnél nem tankolok.
Manyizga (törölt) 2009.05.04. 13:00:07
Legalább a levegő ingyen van náluk. :D
okostojgli (törölt) 2009.05.04. 13:00:10
Kis picsa a pénztárban a Smart-kártyát próbálja rámtukmálni, mögöttem már sor kezd alakulni, de ő még mondja és mondja, mert ugye én meg várok és várok, a visszajárót, blokkot nem veszem el. Mikor úgy tűnik befejezi, mondom, hogy húszezressel fizettem de tízezresből kaptam vissza. Erre ő nyom eyg bocsot és ad egy tízezrest.
Azóta soha Shell.
janikahhh (törölt) 2009.05.04. 13:00:13
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.05.04. 13:00:25
A Shell kiszolgálásának színvonala szerintem is az egyik legramatyabb, nekem az üzemanyaguk sem jön be - nem sok különbséget érzek, vagy inkább úgy mondanám, hogy nem érzem azt, amit a MOL vagy az OMV prémium üzemanyagainál megtapasztalok. Ráadásul egyszer bizonyíthatóan az ő üzemanyaguknak köszönhetően égett be a párom LEON-jának egyik szelepe - igaz, nem a V-Power-től, de mivel akkoriban sehol máshol nem tankolt ... azóta meg szinte csak náluk nem! :-)))
peca1000 2009.05.04. 13:00:45
Beszélgettem már Shell kutasokkal, és nagyon tele van a tökük ezzel a rendszerrel, sokan nem is bírják, és ez miatt mennek máshova dolgozni. Aki nem válogathat, az meg, ha a hányinger is kerülheti, kénytelen ajánlani. Csak úgy lehet kivédeni, ha nem mész oda tankolni, vagy ha beírsz a panaszkönyvbe, hogy nagyon zavar a tukmálás, és üzened a főnöknek, hogy ez miatt nem fogsz idejönni tankolni.
dark future · http://www.andocsek.hu 2009.05.04. 13:01:03
Jacques Ucca (törölt) 2009.05.04. 13:01:23
Marcellusca 2009.05.04. 13:02:44
Egyébként az INA a MOL-tól veszi az anyagot. Sőt! Ha jól tévedek, akkor érdekeltsége is van benne.
okostojgli (törölt) 2009.05.04. 13:02:57
ne hagyd magad. árpád-sáv kézbe, irány kossuth tér.
a kordont (nem a gordont, haha) elbonthatod, azért bünti nem jár.
reparatur 2009.05.04. 13:03:42
Kati?
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.05.04. 13:04:47
gabooo 2009.05.04. 13:05:29
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.05.04. 13:06:22
Így szoktam rá az Agipra. Nem basztatnak, tankolni is hagynak és a benyájukkal sincs gond. Sőt, egész jó a kávéjuk.
okostojgli (törölt) 2009.05.04. 13:07:43
staropramen 2009.05.04. 13:08:49
A kutas szegény pontosan tudja, hogy amit ajánl az alig valamivel, vagy semmivel nem jobb az olcsóbb gázolajnál/benzinnél.
De: akút bérlője naponta ellenőrzi a fogyás arányát és ordít, levon, végső esetben kirúg, ha nincs meg az elvárt mennyiség.A bérlőt havonta a Shell/Mol, stb területi vezetői számoltatják be és így tovább.
Éppen elég a szegény kutasnak az ilyen Ló Béla szerű idiótákat elviselni, ennyi belátással igazán mindenki lehetne.Arról nem beszélve, hogy senkire nincs rárajzolva, hogy nem PRÓBAVÁSÁRLÓ-e.Ő ugyanis havi, vagy sűrűbb rendszerességgel ellenőrzi a kutakat és leírja, ha nem ajánlották a prémium üzemanyagot stb.
Zulu
könnyen dumálsz, mert a kutas nem szólhat vissza.Ilyenkor még te is győztesnek érezheted magad.Ha ő is elküldene, véresre sírnád a vásárlók könyvét.
spapda 2009.05.04. 13:09:47
indapass90210 2009.05.04. 13:10:05
kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2009.05.04. 13:11:02
Idióta dolog, de központi utasítás. Igazából az, hogy szakszerűtlen (pl.: olaj pótlás, vagy ésszerűtlen drágább üzemanyag tukmálása) az egy dolog. De egyes esetekben lenyúlással jár az már kishazánk egyedi tulajdonsága.
2009.05.04. 13:11:55
Egyébként meg kit érdekel hogy neki miből mennyit kell eladni? Én vagyok a vevő, én döntöm el, hogy nekem mi éri meg.
okostojgli (törölt) 2009.05.04. 13:12:00
nem kötelező a shellnél dolgozni (és tankolni).
off: a prazdrojt gondolom azért ugye nem veted meg? :)
killerkaller 2009.05.04. 13:14:00
spapda 2009.05.04. 13:14:29
Nem is az a baj, hogy nyomja a V-Power dumát, hanem az, hogy ha már töltöm a prosztó dízelt, akkor nem fogja be a száját és húz el másokat piszkálni. Tudod mit? Ossza az észt, de nehogy már én legyek a görény azért, mert neki teljesíthetetlen feltételeket szab a munkaadója!
goa 2009.05.04. 13:15:21
De bármilyen autónk is volt eddig, mol üzemanyaggal fogyasztott a legtöbbet!
janikahhh (törölt) 2009.05.04. 13:15:35
Ja, a benyás cikk: totalbike.hu/technika/benzin1/
2009.05.04. 13:16:04
Egyébként nem azzal van szerintem a postolónak sem baja, hogy tukmálják rá a drágábbat, mindenki tudja, hogy ez elő van írva a kutasnak.
A baj ott van, hogy nem értett a szóból a jóember, és még paraszt is ráadásul.
Ezt meg ne kelljen már tolerálni...
Rocko- 2009.05.04. 13:18:54
Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2009.05.04. 13:22:06
A tankolasrol leszoktam, mert a sok balfasz arra nem kepes, hogy normalisan visszategye a tanksapkat. Az, meg hogy utana megint megnezni es visszatekerni normalisan a sapkat nem moka, foleg, ha penzt var erte.
Legutobb jon a csako, hogy ablakmosna. Mondom, koszi, nem kell, mert megyek mosatni. Erre a csako: ne mosassam le a mosoban, lemossa kezzel, 500 ft-ert, en is nyerek rajta 400 ft-ot. Mivel nagyon szivozott, mondom magamban, megnezzuk. Addig bemegyek boltba, ami a kuttal szemben van, bevasarolni.
Ok. Alljak a kezimosohoz. Ok. adjak egy szazast, amit bedob, hogy legyen viz. ok.
Elmentem vasarolni egy husz perc. Jovok vissza, kocsi kb. jo. Azert kb. mert pl. az ablak a mosas utan pettyes maradt.
Csako: nem tudta hogy ilyen koszos, be kellett meg dobnia ketto szazast. Es mar igy meg sem erte neki. Gondolom varta, hogy kifizetem.
Mondom neki: piacgazdasag van, ebben egyeztunk meg.
Hat hogy o legkozelebb nem is fog elvallani metalszurke kocsik mosasat, mert az gaz. Nem mondtam neki, hogy az enyem az olajzold. :)
Azota mar voltam ott, kollega szinten ott volt, de nem jott oda mosasert kuncsorogni.
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.04. 13:22:48
Netuddki. 2009.05.04. 13:27:19
Bobby Baccala 2009.05.04. 13:28:08
szokásos kérdezz felelek után a srác még rádobott egy lapáttal...esetleg chiptuning vagy motorgenerál? :DDD jót röhögtünk :) és arról is felvilágosított hogy van új akció, de valószíűleg nem fogok nyerni :DDD szal vannak jó arcok is.
amúgy meg mindenki azon nyíg hogy hol milyen üzemanyagot tankol...hát tudtommal mindenki a moltól veszi itthon.
prkl 2009.05.04. 13:28:17
ha veletlenul Magyarorszagon kell tankolnom, a shell kutakat kerulöm ha csak egy mod van ra.
TH 2009.05.04. 13:29:42
Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2009.05.04. 13:29:44
Marcellusca 2009.05.04. 13:31:53
Hehe! Olasz kocsiba olasz pisztoly. (Pistoese-Fiorentina: zero-zero: iksz /és ez nem az a zero :D/)
Vettél volna autót, nem lenne gond, hogy melyik kútnál tankolj! :)
Bobby Baccala 2009.05.04. 13:35:21
lehet nekik megéri otthonról teríteni..végül is a határnál van a finomítójuk.
de omvnél elvből nem tankolok akár milyen jó is az üzemanyaguk...prosztó osztrákok
Állandóan változó 2009.05.04. 13:38:40
Évi egyszer azért érdemes beletankolni kénmenteset, akkor is csak azért, hogy egy kicsit áttisztuljon a kipufogó-katalizátor, de ennyi.
Mellesleg, ha annyire aggódnak a környezetért, akkor árulhatnák a közönséges 95-öst is kénmentesítve, ugyebár...
Szóval, én ezért nem megyek sem Shell, sem MOL kútra. Ha egy módom van, Agip-ra járok, mert nekik nincs "prémium" benzinjük, ellenben azon ritkák közé tartoznak, akik még mindig árulnak 98-as benzint (igen, a "prémium" benzineket kerülöm, ellenben preferálom a 98-ast a 95-öshöz képest). Sajna, azt mondják, nemsokára ők is beszüntetik a 98-ast...
közlekedési bűnöző (törölt) 2009.05.04. 13:40:14
A kutas a vípávert akarja elsózni, a bankban ha bemész akármiért azonnal valami húdekurvajó hitel- vagy folyószámla-konstrukcióval akarnak megetetni, a postaládád meg tele van szemét reklámanyagokkal, az Ikea-ból meg csak úgy tudsz kijönni, ha végigmész az egészen... Hát én leszegtem a fejem és azért sem néztem meg semmit :-)
Még szerencse, hogy én is értékesítésben dolgozom, különben leköcsögözném az összeset - háháhá :-)
Gera 2009.05.04. 13:43:39
Zorro2007 2009.05.04. 13:44:32
A poen az egeszben, hogy a gepkonyvekben minden kocsinal benne van, hogy milyen minosegu benzint/gazolajat szabad hasznalni es tiltjak a plusssz adalekok hasznalatat.
Tehat, az alap benzinnek/gazolajnak is teljesiteniuk kell ezeket a felteteleket a jobb minoseget csak adalekokkal erik el, ami meg ugye tiltott:))
2 eset lehetseges:
-vagy az alap benzin szar es a premium benzinben van benne minden az eloiras szerint, tehat atverik a nepet vagy
-az alap benzin tokeletes es a premiummal csak atverik a nepet mert minek ha nem is kell...
John Beehive 2009.05.04. 13:45:05
kokoro 2009.05.04. 13:47:04
xfm 2009.05.04. 13:47:14
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.04. 13:48:26
Szerinted egy 20 éves 1.7-es Boxer 33-ast azért vesz az ember, mert évi 200e km-ert akar meghibásodás nélkül autózni?:DD
[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.05.04. 13:49:44
avus · http://avus.blog.hu 2009.05.04. 13:51:32
Kutasok helyett inkább pannonos pinákat kell leráznom, amikor elkezdenek telefonon zaklatni az új kártyás csomagjaik miatt.
_wood_ 2009.05.04. 13:55:18
...ott szabtad el, hogy nekiállsz magyarázkodni.
a "kössz, nem" pont elég.
Liberté__73 2009.05.04. 13:55:38
- Erzsike, drága, nem egy malomban őrlünk.
- Én nem dolgozom.
_wood_ 2009.05.04. 13:58:23
stellaz1 2009.05.04. 14:00:31
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.05.04. 14:00:48
Az utónévkönyvből már csak 2972 név van hátra... :)
Egyébként ha a kutas beszólna, hogy "Ha ilyen szarral is elmegy, tankold azt!", akkor szemrebbenés nélkül mondanám neki, hogy "Azért vagyok itt."
_wood_ 2009.05.04. 14:01:32
Tehetetlen Dodó 2009.05.04. 14:02:15
Utálom az erőszakos kutasokat, a tévedésből mindig kevesebbet visszaadó pénztárosnőket (különösen pimasz némber van az M3-ason, múltkor is lehúzta a gyanútlan kolléganőmet egy ötössel, persze utólag hiába reklamált).
Hacsak tehetem, Auchannál tankolok, olcsó, és magam intézem még a számlázást is (nálunk már van 3 teljesen automata oszlop is).
pfekete101 2009.05.04. 14:04:03
pfekete101 2009.05.04. 14:07:35
Ne mondja nekem senki, hogy csak az van a kornyeken. Par km-mel odebb biztos van mas is es nem hinnem hogy barki is akkor menne tankolni, amikor marcsak 500 m-re elegendo uzemanyaga lenne.
janikahhh (törölt) 2009.05.04. 14:12:16
Gera 2009.05.04. 14:12:34
stellaz1 2009.05.04. 14:13:30
Ami az élessaroknál van ÖMV kút, ott olyan vizes a benzin, hogy egyszer már nekem is, és a bátyámnak is ki kellett takarítani a benzinszűrőt (csurom víz volt), mert közvetlenül tankolás után elkezdett fulladozni az autó...
_wood_ 2009.05.04. 14:13:44
adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2009.05.04. 14:14:45
sajnos idióta vagy ehhez kétség sem fér. nem az általad éleselméjűen felvázolt MUNKAKÖRI LEÍRÁS miatt vannak többen (vagyunk) felháborodva te szegény idióta, hanem azon, ahogy a bioroboit alázza a vevőt.
neked sajnos súlyos szövegértési gondjaid vannak, de mit várhatunk attól az alkesztől aki egy sörről nickeli magát (ha már a személyeskedésnél tartunk). Te idióta.
Marcellusca 2009.05.04. 14:16:25
Egyébként nézted szombaton az AM-t? Pont az olasz kocsikról volt szó benne.
@Liberté__73: Ja, ja! Kiskorú K. Erzsébet. :)
psmith 2009.05.04. 14:16:51
-segíthetek?
-köszönöm, megoldom magam!
és innentől kezdve ignorálom.
ennyi.
pfekete101 2009.05.04. 14:20:50
De ez nem mindig van igy.
2. Vizes a benzin?
Nem nagyon ertek az autokhoz, de ez mennyire kutfuggo? Vagy ennyire batran ki lehet jelentenik, hogy a Shellnel biztosan jo?
Egyszoval: Shellre eddig mindig csak panaszt hallottam (foleg a tankolas/atvagas kategoriaban), de a tobbi dolog, az elegge kutfuggetlen (sztem).
Aztan lehet hogy tevedek, mint irtam nem vagyok egy nagy autos, tehat szivesen veszem a kommenteket. Meg az is lehet hogy atallok OMV-rol masra (nem kerul sokba).
De Shellre biztos nem ;).
toodark 2009.05.04. 14:26:14
A prémium üzemanyagokkal másutt is bepróbálkoznak, ha hallótávolságra kerülünk a kutassal.
avus · http://avus.blog.hu 2009.05.04. 14:26:27
Editor Bob 2009.05.04. 14:29:27
Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2009.05.04. 14:29:56
Hála a shell-es adalékoknak. Faterom Molnál dolgozott és szerinte tök mind1 hol tankolsz mert minden nem prémium benzin mol-os. Anno a családi lada porlasztót is rendszeressen takarítani kellett a Formulás adalékos Shell benzintől.
Mióta Mol-nál tankolok még nem volt gond az autóval.
Nekem egy Mol kútnál volt a legnagyobb tukmálós élményem egy alacsony fiatal srác győzködött és még politizálni is elkezdett annyira belemélyült a témába.
csiky944 2009.05.04. 14:31:34
ott le se szarnak a kutasok
önkiszolgáló az egész
akkor jönnek ki segíteni ha valami bögyös csajszi megy tankolni :D
Dirty 2009.05.04. 14:32:08
diktatorikus kleptokrácia 2009.05.04. 14:33:35
a múltkor egy hasonló shell-es szituációban (céges üza-kártya, de sajna fosh kiszolgálás) a kutas ott buzgólkodott, hasonló szöveggel próbált yobb belátásra bírni a v-power-rel kapcsolatban. amikor ott tartott, hogy így környezetbarát, meg úgy, akkor visszakérdeztem, hogy mi a faxért árulnak akkor másmilyen naftát? erre orkunk csak nézett.
a másik alkalommal éppenhogy megálltam tankolni, a majom már tekerte is ki a tanksapkát, mikor mondtam neki, hogy majd megoldom, nem kérek a szakértelméből. okostojás módjára még megmutatta, hogy a kútoszlopra helyezte a tanksapkát, erre én felvettem, s visszaakasztottam a töltőnyílás fedelének belső oldalára, a helyére. na, onnantól kezdve messzire került.
egyébként meg szarjanak didergős sünt
okostojgli (törölt) 2009.05.04. 14:34:39
OoVICoO 2009.05.04. 14:35:00
2009.05.04. 14:35:05
Walter Melone (törölt) 2009.05.04. 14:35:31
Eközben még egy kóbor macska sem érdeklődik irántam.
maga a nyugalom szigete... ;-)
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.05.04. 14:35:41
A MOL-nál olyan mérőműszer van, ami a 30.000 literes tartályban kimutatja az alján levő 1-2 deci vizet. Az alján, mert hogy a benzin nem keveredik a vízzel, hanem a víz szépen leülepszik, a szívócső nem is ér le odáig. A műszert meg minden műszakváltáskor és lefejtéskor le kell olvasni, illetve dokumentálni kell hogy mennyi víz van, ha elér egy bizonyos szintet akkor szólni kell az illetékeseknek. De tankba víz nem kerülhet, ez olyan biztos mint az, hogy nem kerül a shopban egy üveg Finlandia vodka ingyen a kocsiba.
MaCS_70 2009.05.04. 14:35:58
A tukmálást én is utálom, de lehetőleg Shellnél tankolok sima kék 95-ös V-Powert. Szerintem megéri.
19 éve minden tankolást feljegyzek és módszeresen különválasztom a varosi/országúti üzemet. Amióta van, V-Powert tankolok és a jegyzeteim szerint
1. V-Powerrel 2-3 tankolás után a kocsinál (1,4-es G Asra) csökken a fogyasztás, ami kb. a felár kétharmadát fedezi.
2. A motoron (BMW 1150-es boxer) kifejezetten érezhető a különbség, sokkal finomabban megy a V-Powerrel, alacsony fordulatszámon lényegesen szebb a hangja.
Ugyan jó öt éve, de volt egy ügyem egy ÖMV-s főnökkel, aki a V-Powert javasolta, mivel szerinte az a legjobban adalékolt itthon kapható benzin, ami állítása szerint nagyon jót tesz a motornak.
A piros, emelt oktánszámú csoda nem érdekel, azt már nem érezné meg a kocsim / motorom.
Üdv: MaCS
indapasssucks 2009.05.04. 14:38:01
A zaklatás is benne van az árban, vagy mi?
Marcellusca 2009.05.04. 14:41:04
Kifigyelte. :)
feherhollo (törölt) 2009.05.04. 14:42:31
MaCS_70 2009.05.04. 14:42:54
Kobalt!
A 20 literes kannába simán belefér 22 liter. Az 5 literesbe meg bő 6. Én legalábbis ennyit szoktam tankolni, ha tudom, hogy tíz percen belül áttöltöm a fűnyíróba. Kútnévtől függetlenül.
Üdv: MaCS
porthosz 2009.05.04. 14:43:43
Aki nem hiszi az nézzen utánna a fizika könyveknek, de kezdetnek ajánlok két olyan apróságot, miszerint a viz nem oldodik benzinben (forditva sem), és a viz nehezebb mint a benzin. Ez miatt elég nehéz vizes benzint szivni a motornak (ha már vizet is sziv, akkor ott több liter viznek kell lenni a tank aljában és nulla benzinnek, ez esetben viszont elég gyorsan le fog állni az autó)
2009.05.04. 14:46:42
Marcellusca 2009.05.04. 14:47:36
feherhollo (törölt) 2009.05.04. 14:50:00
◄ViZion 2009.05.04. 14:53:25
Ehh, privát kúthoz járok, molos cuccot adnak, jóárasítva.
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.05.04. 14:55:26
A porszívó az kamu. Árpád fejedelem útja, ha esetleg illetékest érdekel.
A személyzettel nincs baj.
gyk 2009.05.04. 14:56:02
Pl. nekem sem, de ez talán érthető, mert tőlünk 50 m-re van egy Shell kút, úgyhogy én szinte mindíg ott tankolok... És igen, engem is mindíg fárasztanak.
vevoszolgalat@shell.com
www.shell.com/home/content2/hu-hu/contact.html
Valószínűleg falra hányt borsó úgyis.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.05.04. 14:56:06
intermouse 2009.05.04. 14:56:21
intermouse 2009.05.04. 14:57:27
psmith 2009.05.04. 14:57:32
BMW R1200RT, kurvára semmi különbséget nem veszek észre a vészar és a 95-ös között.
Már az előzőn se (cseréltem mert már majdnem 50 ezer volt benne)
SH!T 2009.05.04. 14:59:09
Dolgoztam shell kúton, így néhány infó első kézből (vidéki kút fejér megye):
- a teljes üzemanyag eladás 10%-a a V-s termékekből kell kikerüljön, különben az aznapi kutasok egy-egy ezrest perkálnak fejenként.
- shopos lányoknak napi 20 új smart igénylés különben egy ezrest befizet akinek nincs meg.
- napi 15 grillcsirke és/vagy két rúd giroszhús a büfésnek, vagy hasonlóan becsekkol ő is.
az alkalmazottak minimálbért kapnak, semmi több. Erre jön még rá a jatt amit naponta osztanak shopos kutas büfés egyformán.
minden műszakváltáskor stand van, az olajaktól a csokin át a cigikig. ha hiány van, azt az adott műszak fizeti.
Így legtöbb esetben egy havi bér + jatt nem tesz ki többet 50e HUFnál. Ezért van a folytonos tukmálás, lejmolás, lehúzás, számlás bizniszelés, kamionosokkal dizelezés... stb.
Zsola777 2009.05.04. 15:04:40
Kár, hogy nincs már 98-as...
porthosz 2009.05.04. 15:05:18
"Dolgoztam shell kúton, így néhány infó első kézből (vidéki kút fejér megye):
- a teljes üzemanyag eladás 10%-a a V-s termékekből kell kikerüljön, különben az aznapi kutasok egy-egy ezrest perkálnak fejenként.
- shopos lányoknak napi 20 új smart igénylés különben egy ezrest befizet akinek nincs meg.
- napi 15 grillcsirke és/vagy két rúd giroszhús a büfésnek, vagy hasonlóan becsekkol ő is."
És ez benne van a munkaszerződésben is, vagy ha nem, akkor nem próbáltatok még egy szép munkaügyi pert belőle?
killerkaller 2009.05.04. 15:06:26
intermouse 2009.05.04. 15:08:09
juliusbond 2009.05.04. 15:09:08
Ha senki nem vásárol a Shell-nél, akkor éhen hal, lesz egy üres benzinkút, megveszi a Lukoil, és lesz végre szolgáltatás. (A Lukoil csak példa, nem próbáltam még.)
LyukasBogrács 2009.05.04. 15:11:52
"Éppen elég a szegény kutasnak az ilyen Ló Béla szerű idiótákat elviselni, ennyi belátással igazán mindenki lehetne"
Először is a kutas nem szegény. Éppen eleget loptak már a vevőktől, a saját munkahelyüktől, így aztán nem csoda, ha senki nem akarja, hogy az autójához nyúljon egy benzinkutas.
Másodszor én vagyok a vevő, nekem nem kell belátnom semmit.
Aki azt szeretné, hogy a kútjánál tankoljak, az szereljen fel bankkártyaterminált a kútoszlopaira. Benzinen kívül úgysem veszek semmit és mindig kártyával fizetek, úgyhogy tőlem aztán nem lopnak semmit.
MaCS_70 2009.05.04. 15:13:48
Halihó!
Az 1200-es tudtommal már motormenedzsmenttel megy, ami kiegyenlítheti az érezhető különbségeket.
50e km egyébként miért lenne sok?
Üdv: MaCS
kasu 2009.05.04. 15:17:14
psmith 2009.05.04. 15:18:04
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.05.04. 15:18:25
Szar helyzet, de főleg vidéken, főleg a mostani válságos időkben nincs abban a helyzetben hogy csak úgy másik munkahelyet találjon. Vagy tukmálgatja a prémium benyát és nyeli a szart egész nap (főnökségtől hogy túl kevés, ügyfelektől hogy túl arrogáns) vagy mehet éhen dögleni a híd alá.
Természetesen a vevő is olyan, hogy annyit nem képes megtenni hogy ha nem tetszik neki a rendszer, azt jelezze annyival hogy máshol tankol.
_wood_ 2009.05.04. 15:27:25
már megbocsáss, de ennyi erővel elmehetnél besurranó tolvajnak, ott is hasolóak a munkaköri követelmények. szerinted a bíró hogyan értelmezné azt a mentegetőzést, hogy muszáj vinned az alvó tulajok cuccait, különben nincs meg a havi ötven...?
vagy hogy a főnököd - az orgazda - kirúg, ha nincs meg a két garázskipakols esténként?
az átverés/lehúzás akkor is az marad, ha más monodja, hogy csináld. pisztolyt szorítanak-e közben a fejedhez?
tudom, hogy így tényleg eléggé sarkított, de az átb*szásra nem lehet az a mentség, hogy különben a főnök lehúz egy napi ezressel.
Manyizga (törölt) 2009.05.04. 15:29:31
"
Remélem eltörlik a minimálbért és akkor a benzinkutasok ingyen dolgoznak! :D
serpentin (törölt) · http://www.bridzs.hu/ 2009.05.04. 15:32:04
exilis 2009.05.04. 15:34:55
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.04. 15:36:15
Hát nem tudom, de én soha nem tulajdonítottam jelentőséget a különböző kutak közti nafta minőségnek. Még ha van is különbség - bár sokan mondják, hogy nincs - megbízható fogyasztási analízishez nyilván hosszú távon kell elkötelezni magad egy adott kút mellet, hisz természetesen rengeteg dolog befolyásolja a fogyasztást, az autó terhelésétől kezdve város-országút-autópálya arányon, szélerősségen, hőmérsékleten, útburkolat minőségén keresztül a vezetési stílusig...
Én ennyire nem vagyok kitartó, így nyilatkozni sem tudok, az autóm fogyasztását sem tartom nyilván ennyire precízen, nagyjából azért tudom:)
Azért kíváncsi lennék, milyen különbséget állapítottál meg a fogyasztásban, de gondolom nem literekben mérhető a differencia. Én egy-két tizedért biztos nem hadakoznék a kutasokkal minden egyes alkalommal, de hát ízlések és pofonok :)
Az itthoni kút vs. külföldi kút már más tészta, abban még lehet is valami.
A Shell-nél pedig tényleg nyitva kell tartani a szemet, egyszer az egyik fehérvári kúton odajött a kutas, kimondottan kértem a sima gázolajat, erre már nyomja is be a V-Power-es pisztolyt a tankba. Szerencsére még időben észrevettem a turpisságot, de aki nem, az tudta nélkül kapja a drágább vpowert.
Ymmi 2009.05.04. 15:38:08
MP 2009.05.04. 15:59:59
TH 2009.05.04. 16:00:38
és egy időben feltűnt, hogy szebb a motor járása (nem csörög a motor nagy gázra, magyarul jókor robban a benzin - tehát az oktánszámmal nincs gond az OMV esetén)...
kasu 2009.05.04. 16:01:09
craft75 2009.05.04. 16:06:50
A kutasok részéről nincs felelősségvállalás ?
Mármint mondom neki hogy sima gázolaj, erre telenyomja vpower-el, akkor barátom fizesd ki te a különbséget.
pwpw 2009.05.04. 16:12:02
efhábé 2009.05.04. 16:12:20
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.04. 16:22:41
Ez mondjuk már jópár éve történt, nem tudom, azóta megy-e még ez a trükk.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.04. 16:25:30
Nekem eddig csak a JET kútnál sikerült vizet tankolnom, Shellnél soha (bár őket se szeretem nagyon). Nagy élmény, amikor előzés közben befullad a motor, és a kocsi gyorsulás helyett lassul, mint anno a Zastava, ha a hideg motort lepadlóztad... szóval azért ez nem csak az anyagiak miatt fontos szempont.
Rekspa 2009.05.04. 16:30:18
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.05.04. 16:30:37
Ebből az következik, hogy még a morgolódó autósok ellenére is bejön nekik ez a tukmálós-vpúderes üzleti modell.
---> azaz nem fognak ezen változtatni, hiába tépjük itt a szánkat.
spapda 2009.05.04. 16:31:43
Kutak közt is van különbség: a pécsi Agip üzemanyaga szintén fogyasztásban kimutathatóan gyengébb a lábatlani automata Agippal szemben. A pécsi 6-os úti Lukó jobb a kertvárosi Lukónál. A pécsi MOL jobb a bonyhádi MOL-nál.
Nem tudom, hogy van-e különbség az üzemanyagok között, lehet, hogy tényleg csak az kút számlálója más, mindegy. Igazából 2-3 deciért nem érdemes kutat váltani, főleg akkor nem, ha amúgy is keveset eszik az autó (közel 1300 kilós döghöz képest nem rossz a 6 lityós vegyes). De ha egyszerűen a Shell esik a leginkább útba (na jó, meg a MOL, ahol gyakran várni kell a sorunkra, hülyén van kiépítve), akkor oda megyek. Csak ne én legyen a köcsög, amiért nem V-Powert tankolok egy (visszapörgetett) óra szerint 400000-et futott autóba!
killerkaller 2009.05.04. 16:33:24
killerkaller 2009.05.04. 16:37:59
stellaz1 2009.05.04. 16:39:35
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.05.04. 16:40:13
Egyébként nálunk a MOL-nál a különféle olajos-vizes-kasszás-satöbbi csalások nem voltak előírva, és nem is csinálta senki (én csak a raktárba jártam csokit zabálni, a vásárlókat sosem próbáltam átbaszni) csak ez az EVO buziság volt.
JP 2009.05.04. 16:53:14
cp2918 2009.05.04. 17:03:27
Zsola777 2009.05.04. 17:04:34
Az autódat nem írtad, de valószínű, hogy nincs jól meghúzva/rozsdásodik a kopogásérzékelő/környéke. Ellenőrizd. Ha régebbi a vas, akkor (elő)gyújtás check. Aztán lehet okolni a benzint.
Persze én is érzem, hogy néhány kútnál tankolt 95-ösnél remeg a motor alapjáraton, jobb benzinnel meg egyenletes, "szebben" ég.
killerkaller 2009.05.04. 17:15:56
Az üzemanyag vizesedése lehet természetes folyamat, tartályban lecsapódó pára okán, amit időnként illenék eltávolítani a tartályból. Baromi trehány az a kút, ahol ezt nem végzik el. Azt meg fel sem merem tételezni, hogy vizet akarnak eladni hajtóanyag helyett. Még nem szaladtam bele vizes nafta tankolásba, de messze elkerülém, ha így lenne.
P.Z. 2009.05.04. 17:16:36
Nekem ilyet nyomott le:
- miben segíthetek?
- köszönöm, megtankolom egyedül
- addig én lemosom az ablakot
- köszi, nem kérem, tiszta
- megnézem a keréknyomást
- köszi, tegnap néztem, rendben van
- olajszint?
- az is oké, egy hete cseréltem olajat
- ne izélj már, akkor legalább egy ötvenes adj csak úgy, nagyon kevés a fizetésem...
úgy ledöbbentem... kész... rendes, aluljárós, hajléktalanos tarhálás volt.
yanchi345 2009.05.04. 17:19:49
yanchi345 2009.05.04. 17:21:45
peca1000 2009.05.04. 17:30:24
Shell-hez csak hugyozni járok, ott is ingyen van a WC :)
Zsola777 2009.05.04. 17:35:29
www.youtube.com/watch?v=ezjknhwcQXU&feature=PlayList&p=B945B02FE3533379&playnext=1&playnext_from=PL&index=15
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.05.04. 17:37:43
ganyager 2009.05.04. 17:40:23
Az automban pont úgy fogyott ki a benzin, hogy kb. 25-30 métert tolni kellett a kocsit, a S....l kúthoz. - Természeteen ott azzal fogadtak, hogy épp elfogyott az olcsobbik 95-ös igy csak v-power van. Elhúztam a számat (nem hiszek az ilyen jobb adalékos benzinekben)mondom, hogy oks kösz! - Tankoltam kő kemény 1000 Ft-ért. - Majd elmentem a legközelebbi OMV kúthoz (ahol szoktam tankolni) és ott teletankoltam!
- De amúgy a Shelt- amúgy sem szeretem, mert az alapból az ottani "legolcsobb" benzin is legalább 10 ft-tal drágább literenként.
BTM · http://dokumentalis.blog.hu 2009.05.04. 17:50:08
Az egy más kérdés, hogy multinacionális cégek üzemelhetnek ilyen (nyilt titokként kezelt) feltételek mellett, kimondottan a vásárlók megkárositására verbuvált tolvaj alkalmazottakkal. Mr.Kathi! Hahóóóó!
TH 2009.05.04. 17:56:30
A Shell általában kb. középre árazza magát a környékhez képest, az OMV drágább, a Tesco kutak meg olcsóbbak...
Donor 2009.05.04. 18:06:38
Elég sokféle járművem van és teszteltem a premium üzemanyagokat. Nem sikerült különbséget érzékelnem az égvilágon semmit, pedig a Hungaroringen is versenyeztem vele.
(mindegyik karburátoros szívó motor volt)
Ugyan akkor ismerek olyan versenyzőt aki megnövelte a kompressziót annyira hogy hagyományos benzinnel nem is megy a motor. Külföldről hozott egy hordó 100-as benzint és azzal és a tuningnak köszönhetően tényleg jobban megy a gép.
Másik az öreg 120-as Skodám 98-asból kevesebbet fogyasztott mint 95ből. Pont annyival mint amennyivel drágább volt, szóval teljesen mindegy volt mit tankolok bele.
Harmadik. Ha olyan kocsitok van ami alkalmazkodik az üzemanyaghoz, akkor nem méregdrága premium benzint kell tankolni, hanem olcsó etanolt, mert az 100-as fölötti oktánszámu és azzal valóban jobban megy bármi (méréseim szerint +10%ot dob rá a teljesítményre egy mezei MZ és egy F-es Opel Astra esetén is átalakítás nélkül, csak a beállításokat módosítva)
Mondjuk az etanollal az a baj, hogy ha az ember nem állítja át akkor be sem indul a gép
És az is városi legenda hogy a külföldi benzinből kevesebbet fogyaszt a kocsi.
Valóban kevesebbet fogyaszt amikor külföldön van az ember, csakhogy nem a benzin, hanem a lényegesen gazdaságosabb vezetési stílus miatt, illetve azért mert a hegyvidéki menet a hiedelmekkel ellentétben kisebb fogyasztást okoz, főleg ha valaki nem a féket nyomkodja hanem a motorféket használja.
MrZed001 2009.05.04. 18:06:57
Shellnél tankolva (normál dízel) rázza ám (túl) keményen a motort, pörög iszonyat, sebesség tartásához rá kell rendesen lépni a gázra, fogyasztás 7-7,5 L/100km
Molnál tankolva (normál dízel) nem rázza a motort, simulékonyabban megy, üzemanyag jobban tartja a sebességet (kisebb gázzal megy 130kmh-t), de nem húz annyira gázadásra. Fogyasztás 4,5-5 L/100km
Egyszer fél(Shell)tanknál rátöltöttem Molt, aztán csodálkoztam.
Utóbbi 4-5 évben felesben veszem bele, fele Shell, fele Mol, kb az arany középút: nem rázza úgy a motort, de gyorsul, tartani is jól tartja a sebességet, és fogyasztás így 5,5 L/100 km
Szóval érdemes tesztelni a keverék megoldásokat is.
a Nanga Parbat rabjai 2009.05.04. 18:10:19
(tisztelet a kivételnek-a pénztárosok néha rendben adnak vissza)
yxcvbnma 2009.05.04. 18:13:57
Ezen a ponton szokták általában feladni a tukmálást:) Bár az v6-os mx3-as mazdánál ez se jött be:))
Tankolni hagyom őket, ha annyira szeretne:) Persze ott állok mellette, de jattot ennyiért meg nem szoktam adni... Csak akkor, ha amíg bent vagyok fizetni lemosódik a szélvédőm.
@Andorpapa
Kicsit sok a szabadidőd szerintem, vagy nagyon unatkozhatsz, ha ilyen részletesen dokumentálod a tankolásaidat:)))
Steve 2009.05.04. 18:18:04
spapda 2009.05.04. 18:26:18
Szóval Pécsen tankolok, X liter a fogyasztás a távon. Pozsonyban tankolok, X-1 liter a fogyasztás, ugyanolyan vezetési stílus, ugyanolyan forgalmi körülmények, ugyanolyan lapos út mentén. Motor mindkét alkalommal bemelegítve indulás előtt, keréknyomás állandó, szállított teher (+/- pár deci vizeletet leszámítva) konstans.
Miért?
Tudom én, hogy hosszabb távon, kevesebb megállással, végig meleg motorral optimálisabb a fogyasztás, de ha ezek a tényezők mindkét irányban adottak, akkor miért fogyaszt többet a kocsi a hazai üzemanyagból, és miért kevesebbet a szlovák/osztrák/horvát lötyiből?
spapda 2009.05.04. 18:29:24
Kristian Kalle "úr"nak küldöm eztadalt a 400K Ft k 2009.05.04. 18:32:12
Bambano 2009.05.04. 19:05:52
Hogy miért kell shellnél tankolni? Mert pl. én omv-nél tankolok, amikor csak lehet, de néha úgy jön ki a lépés, hogy elindulok, van még 25 liter benzin a tankban, de egy-két kanyar miatt nem jutok omv kút közelébe, akkor van, hogy bemegyek a kagylósba. Az m3-as kivezetőjénél levő kúton szinte mindig becsaptak, amikor arra jártam, a 142-es km-nél meg elég egyszer szólni, és békénhagynak. Más kérdés, hogy kék benzint tankolok, ha ott tankolok, így a prémiumstatisztikájuk nem sérül annyira.
A prémiumbenzinnel meg egy dolog van: azokban van kénoldó adalék, és némelyik kénmentes is. Ha egy új autóval valaki prémiumot kezdett tankolni, akkor maradjon annál, mert akkor kénmentes marad a motor, ha meg öreg autóban sok kén van, akkor véletlenül se tankoljon prémium benzint, mert kioldja a ként a motorból és azzal rosszabbul jár.
@andorpapa: attól, hogy nem látsz hegyet, a tengerszint feletti magasság még nem ugyanaz és ez is látszik a fogyasztáson, mint ahogy a szokásos szélirány se fordul meg miattad, amikor haza indulsz. Ez simán hoz 1 litert a fogyasztáson. Még az m3 Pest-Debrecen között is érezhető ez.
@killerkaller: a dolog úgy működik, hogy a schwechati finomítótól mért távolsággal arányos a szállítási költség, ezért van egy határvonal az országban, ameddig megéri kintről hozni az omv-s benzint, azon túl meg nem. Régebben ez nagyjából Győr környéke volt, mostanában sokan mondják, akik omv-nél tankolnak, hogy a gyöngyösi benzin még jó, keletebbre már nem.
rushman 2009.05.04. 19:48:35
Ja hogy nem olcsóbb? Még jó, hogy azt nem mondja meg a kutas, hogy legalább hány litert tankolhatok... még a végén elrontom a statisztikáját azzal, hogy csak 5 literért ugrok be hozzájuk. Nem venném a lelkemre.
Amúgy... ha a másik annyira szennyezi a környezetet, minek árusítják? Tiltsák be!
Kicsi79 2009.05.04. 19:49:03
spapda 2009.05.04. 19:51:50
A szélirány hatásával kapcsolatban pedig cáfolnom kell téged (mármint a Pécs-Pozsony távon):
- 15%-os fogyasztás növekedéséhez igazán kemény ellenszélnek kellene fújnia odafelé
- a kocsi fogyasztása (ahogy korábban már leírtam) időjárási körülményektől függetlenül durván 3 tized (oké, legyen fél) literen belül mozog.
- amikor kb. ugyanezt az útvonalat igénylő Pécs-Komárom szakaszt tettem meg (kétszer 1 hónapon belül) oda-vissza (és Komáromban az ÖMV-nél tankoltam), akkor oda-vissza ugyanaz a fogyasztás jött ki. Nem fújt a szél egyik alkalommal sem?
- mindig csak akkor fúj a szél, amikor külföldről jövök haza és kint is tankoltam, ha Komáromból vagy Esztergomból jövök haza (mindkettő ugye határváros, utóbbit 2 havonta megteszem), de itthon tankoltam, akkor soha nem fúj a szél?
kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2009.05.04. 20:07:30
Circus 2009.05.04. 20:10:27
csak nem Budapest-Távol-Keletről tetszik bejárni? Ott a Tecso környékén van ilyen csoportosulat. Jó környék ;)
Shell - Bécsi út tövénél van egy óccsó belőle, amúgy kerülöm, pont az ilyen tukmálásért.
Nem tudom, mikor jön rá a franchise-gazda, hogy ez így egészségtelen. Szerintem. Van 11 ezer pontom, mire költsem?
107! 2009.05.04. 20:15:28
Azt hittem csak én vagyok ilyen hülye, hogy írogatom ezeket. :-) Pedig az első jel, ha bibi van a motorban, hogy megnő a fogyasztás. 100ccm-el lemaradtam, meg úgy tűnik, kicsit erősebb a lábam, (de ha jobban meggondolom, nem is), én mindig Shell kúton tankolok, és így nyomok 5,75-öt. (azt viszont pontosan mindig) :-)))
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.05.04. 20:26:36
én személy szerint az ÖMV, MOL kutakon intézem az üzemanyag felvételt.
udvariasak, soha, egyiken sem b@sztattak még, bár készségesek. tudom, ez kutfüggő is.
saját gépbe meg hiába is tolnám a drábább üzemanyagot. turbo benzinesnek olyan mindegy. a motor kenése sem lesz jobb.
Tesco közelébe véletlenül sem megyek. céges kocsiba próbáltam ez utóbbin, jelentősen csökkent az egy tankolással megtett út normál vegyes fogyasztásnál.
azért van olyan, aki igényli a kiszolgálást. láttam egy középkorú nem menedzser hölgyet többször tankolni, hogy én már végeztem a pénztárnál is mire a kutas előkerült és megitatta a járművét :D ez biztos anomália a rendszerben :D
kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2009.05.04. 20:29:14
Don Blasius 2009.05.04. 20:35:02
Na azt a kutast én is ismerem. Kicsit amolyan szefós. Ugyanígy tarhált nálam többször is. Inkább nem megyek oda.
Általában céges kártyára tankolok a MOL-nál, ezen kívül magánba MOL vagy Shell, esetleg OMV. Prémiumbenyát talán egyszer-kétszer tankoltam, és semmi különbség nem volt. Amúgy kiszálláskor vagy "köszi, megoldom" vagy ha már ott van és kinyitotta, akkor már nem zavarom el, hanem határozottan "95-ös az első kattanásig". Ha visszakérdez ("adjam-e a jobbikból?"), akkor "nem lehet, céges" a válasz, ezzel meg tudom győzni. Szélvédőt tudok magam mosni, olajat inkább nem nézetek velük, legalábbis, ha a kutas ajánlja, akkor semmiképpen sem.
Don Blasius 2009.05.04. 20:43:02
Na, én sem vagyok egyedül. Írni ugyan nem írom, de mindig nullázom tankolás után a napi számlálót. És mindig az első kattanásig tankolok (tovább nem javasolt). Majd előveszem a számológépet a telefonról és látom az átlagos fogyasztást.
107! 2009.05.04. 20:49:38
Miért nem javasolt Gusztika? Én mindig full-fullra tankolok. Tudom, hőtágulás, meg miegymás. De napi 100-at megyek vele. hamar le megy ami a kattanás fölött van. Kb így van csővel, mindennel együtt 60 lityi. Az kb 10 nap.
Gordini 2009.05.04. 21:00:18
A Bécsi úti kút valóban olcsó,de nagy gengszterek,résen kell lenni :)
isti75 2009.05.04. 21:01:59
Don Blasius 2009.05.04. 21:07:16
Nekem az autó átadásakor magyarázták, hogy nem tesz jót a tanknak a túltankolás. Mondjuk napi 100-at én is sokszor elmegyek. Mindegy, már megszoktam egy kattanástól egy kattanásig járok.
isti75 2009.05.04. 21:08:44
Bladika 2009.05.04. 21:15:06
Bladika 2009.05.04. 21:22:42
vwxyz (törölt) 2009.05.04. 21:37:47
B.GY. 2009.05.04. 22:37:37
Zsola777 2009.05.05. 00:03:10
Felőlem tegezzen, csak végezze a dolgát gyorsan és hatékonyan - és a kutas legyen elérhető, ha segítség kell. Ha nem, akkor meg ne lássam.
Dancsa 2009.05.05. 00:17:35
mindig 8 l/100km volt a fogyasztás, de nemrégiben nem volt választáa, shellnél tankoltunk. A kocsi simábban és jobban ment. Már pár hónapja shellt tankolunk, ezóta 1 literrel csökkent a fogyasztás 100-on.
Lips 2009.05.05. 06:32:57
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.05.05. 08:42:37
Egyébként smart pontot a benzinből a legdrágább összehozni, jobban jársz, ha veszel 100 db akciós katalógust (tudomisén: 100 Ft/db áron), és amellé adnak mondjuk 10 pontot. Így egy pont 10 Ft, míg normál benzinből 1 pont 230-310 Ft.
Jó pont/ár aránya van még a gyorsétteremnek is.
:)
De csak akkor vegyél akciós katalógust raklapszám, ha tényleg, mondom TÉNYLEG annyira bánt, hogy nem szaporodik a pont a kártyán... :)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.05. 09:02:30
Próbáld meg a mociba más kúton a sima 98-ast. Dobni fogsz egy hátast.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.05. 09:26:20
Azért, mert azoknak a kútfejeknek szokásuk megcsinálni, hogy leveszik a pénzt, és hirtelen elromlanak.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.05. 10:25:58
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.05. 10:50:01
Azért ez nem úgy van. Ha csak egy sima emelkedő-leejtő kombinációnál is meg van szakítva 20 m-en mondjuk stoptáblákkal, nem tudod visszakapni a leejtőtől azt, amit az emelkedő rád vert.
lwcolors 2009.05.05. 11:08:07
Ezért itt Vas megyében OMV-nél tankolok benzint, osztrák kocsi hozza Ausztriából. Kissé kevesebbet fogyaszt, mint a magyar benzinből, kb fél literrel.
Apám MOL kártyás, a kamion gázolajszűrőjét (2 literes!) havonta kipucolja, addig megtelik kosszal. Ezért a MOL nálam alapból kiesik.
spapda 2009.05.05. 11:29:15
Lehet ezt csűrni-csavarni, de kellően sokat vezetek ezen a szakaszon oda-vissza ahhoz, hogy most már biztosan ki tudom mutatni a különbséget, mindenféle véletlen egybeesést, vezetési stílust, forgalmat, szerencsét, szelet, dimbet-dombot, STOP táblát kizárva a magyarázatból.
v2pg 2009.05.05. 13:11:50
A kutas tapló volt ez tény.Panaszkönyv,vagy ügyfélszolgálat,nevesítve a dolgot.
De azért,mert van pár ilyen paraszt dolgozó,és van néhány lehúzós hely,nem kellene általánosítani!Dolgoztam pár helyen a Délalföldön,nem ez a jellemző.
Írjatok pontos címeket,neveket.Ott a névtábla.
Aki általánosít az kiny..hatja,az is paraszt.
Tisztelet a kivételnek,aki nem általánosít.
Szóltam a mamának,hogy csuklani fog,jöhet az anyázás :)
staropramen 2009.05.05. 13:38:56
A kutasok nem az olajtársaságok alkalmazottai. A társaságok eltérő időben de szélnek eresztették a kutasokat.Ezzel munkabért stb spórolnak.A kutat üzemeltetésre vállalkozóknak adták ki akik -most már minimálbérrel-alkalmaznak kutasokat.
A srác a kúton tehát egy kisvállalkozó dolgozója jó esetben bejelentve, rosszabban meg nem.A bérlő minden pénzt ki akar csikarni a kútból ezért a kutasokat cseszegeti.
Ez a pálya.
szabi1980 2009.05.05. 14:29:32
szabi1980 2009.05.05. 14:31:39
ganyager 2009.05.05. 18:00:19
A Shell általában kb. középre árazza magát a környékhez képest, az OMV drágább, a Tesco kutak meg olcsóbbak...
Válaszom:
a Shel drágább 10 Ft-val mint pl. az OMV!
OMV Érd, 6.sz. főút bal 261.9 FT/l
SHELL Érd, Iparos út 42. 271.9 Ft/l
Forrás: holtankoljak.hu/
Időpont: 2009. V. 05-én 18:00
TH 2009.05.05. 18:20:03
TH 2009.05.05. 18:24:02
1 SHELL Budapest, X. ker. Kerepesi út 61. 263.9
2 SHELL Budapest, X. ker. Sibrik Miklós út 266.9
3 SHELL Budapest, X. ker. Gyömrői út 87. 266.9
4 SHELL Budapest, X. ker. Kőbányai út 56. 268.9
Új keresés
1 OMV Budapest, X. ker. Üllői út 110-112. 262.9
2 OMV Budapest, X. ker. Maglódi út 263.9
3 OMV Budapest, X. ker. Kerepesi út 73. 265.9
4 OMV Budapest, X. ker. Kőrösi Csoma Sándor út 266.9
5 OMV Budapest, X. ker. Sibrik Miklós utca - Gyömrői út sarok 0-24 266.9
Bobby Baccala 2009.05.05. 18:45:52
ezért rendeltem most egy Teslát :D
oszt minden kutasnak répaapopijába :D
B.GY. 2009.05.05. 23:17:26
Lancelot0 2009.05.06. 08:21:44
Én mondjuk még ezt is "leszartam", igazából a helyi kúttulajdonosnak kellett csak megfelelni. Ha ott volt a kúton, és figyelt, akkor persze mindenkinek kellett nyomni a reklámot. Neki érdeke volt, mert X liter eladott jobb benzin után prémiumot kapott. Én természetesen nem.
Ha épp nem járt a közelben, én is a "Jó napot, segíthetek?" mondattal kezdtem, és ha nem volt rám szükség, szépen békén hagytam a vendéget - hisz én is utálom ha nyaggatnak.
redriot77 2009.05.06. 08:52:04
Lehúzós, tukmálós, bunkó alkalmazottak, 30 colos krómfelnis feket A8/X6/S600 a főnöki parkolóban, feketézés ezerrel -> az APEH és a rendőrség a szerencsétlen kisembereket basztatja, ezekkel miért nem foglalkozik senki? OK, hogy korrupció, kell hogy legyen egy-két ilyen kút, de hogy kb. mindegyik ilyen legyen... Hogy lehet ez?
redriot77 2009.05.06. 08:58:19
kitym 2009.05.06. 15:37:30
DonnaNyányó 2009.05.06. 16:55:44
MINDEN_KUTAS_TOLVAJ
A "népszerűségi" lista, emelkedő sorrendben: taxis, benzinkutas, kaller, postás
v2pg 2009.05.06. 20:17:59
nem mind.egy p.cs vagy.
Tudsz róla? :)
vhm 2009.05.06. 22:08:13
és igen, a boltosok is ha jönnek utánam és tukmálnak, akkor bármi is legyen az, nem veszem meg. még akkor sem, ha azért mentem.
úgyhogy marhára megéri, biztos.
antika13 2009.05.07. 14:17:45
Faterom ős mol-os, csak azt tankolt.
Folyamatosan alapjárati problémái voltak, vittem neki sima 95-öst és csodák csodája megszűnt a probléma.
Másik példa:
Évekkel ezelőtt 1.6D-be tankoltam mol-os anyagot, az autó utánfutóval túlterhelve 7l/100km-es átlagot futott.
Majd áttértem a Szélmalom meletti(kecskemétiek ismerik) shell kútra éa a fogyasztás beállt 5.5-re.
Persze, a shell kutak között is van kivétel, akinek nem felel meg, elmegy máshova.
Egyébként az OMV-nél is csak jók a tapasztalataim.
Van aki a jet-re, van aki a lukoil-ra esküszik, remélem nem kell náluk tankolnom.
Esetleg, ha lesz náluk autógáz:)
TH 2009.05.07. 15:19:01
antika13 2009.05.07. 19:40:11
Zalay · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.05.13. 18:02:42
Ők is kényszerben vannak. A főnökség a majom, nem ők.
Mr_inc · http://www.autostat.hu/component/content/article/140-alfa-brera 2009.05.13. 18:19:45
SH!T 2009.05.19. 09:51:12
Eset a következő lehet szubjektív, saját tapasztalat:
Adott (jelen esetben egy, de az üzemeltető két töltőállomást üzemeltetett, és teszi ezt most is) egy kút. Mikor oda kerültem kútvezetőnek, az üzemeltető (ugyebár SHELL tulajdon, kiadva francheise-ba, egy külső vállalkozásnak, így az adott bt, kft, gmk... alkalmazásában állnak a dolgozók, persze ha be vannak jelentve) az egy hónapos próba időre nem jelentett be, mondván, hogy így mindenkinek jobb, de ez csak utólag derült ki.
A fő feladatom az volt hogy a személyzetet üssem vágjam, baszogassam, (szó szerint idézve:) "...azok a parasztok nem értenek semmiből, idióta fasz az egész banda..."
Folyamatosan terrorizálni kellett volna őket, hogy a három hónapos hivatalos próbaidő után maguktól húzzanak el.
(ezzel szembementem és egy jó csapatot alakítottunk ki, ezért is kellett eljönnöm, de ez egy másik blogba való történet)
Tehát a műszakbeosztást mindig úgy kellett kialakítani, hogy ne kelljen fizetni pótlékot, így olyanok is szerepeltek a hivatalos beosztásban, akik már rég nem dolgoztak a kúton.
V-s termékek eladását csak azért kellett erőltetni, mert az üzemeltető pacsizni akart a shellesekkel és hogy milyen jól megy nálunk minden. (csak a fővárosi kúton volt akkoriban tényleges limit az eladásra)
- közben megtudtam, hogy a shel komoly pénzeket fizet az üzemeltetőnek, plusz az alkalmazottak után is, amit az üzemeltető lenyúl.
- kötelező képzés volt (OKJ-s kútkezelő shop eladó) amit a shell minden dolgozónak kifizetett, viszont az üzemeltető mindenkin behajtotta, hogy neki ez mennyi pénzbe van (fejenként 80e HUF-ot rántott le mindenkiről)
- aki fenyegetőzött munkaüggyel azt hamar kirakták és legtöbb esetben vagy visszapapíroztak mindent, vagy egyszerűen eltüntettek minden adatát, hogy egyáltalán létezett ott a kúton.
- hogy maffia módszerekkel dolgoztatják-e az embereket nem tudom, nem is találgatok de az üzemeltetőnek és vele sok "barátjának" szép nagy 7es BMW-je van. nc.
- kicsit védeném az ott dolgozókat, ha nem gond. Higgyétek el , nem minden kutas lenyúlós köcsög tolvaj. Viszont vidéken nehéz elhelyezkedni, így egy kutas munka is legalább hoz valami pénzt.
Van aki két gyerekes családapa és ez az egyetlen bevételi forrása és nem azért nyomja tele 95-ös helyett a kedves vevő tankját V-vel, mert renitens visszaeső bűnöző, hanem mert már épp annyi pénze sincs hogy a napi "büntetést" befizesse, ha nincs meg a százaléka. És igen ez egy szemét dolog a vásárlóval szemben, de ha valakik, akkor nagyon sokan közülük megélhetési bűnözők.
Hogy erről fent a shell-nél tudnak-e, nem tudom. Vagy ha tudnak szemet hunynak fölötte, de az biztos, hogy a vidéki kutasok, nem az új mercire, vagy a korzikai nyaralásra "gyűjtik" így a pénzt.
- a benzin minőségéről egy szó még és befejeztem:
a normál 95-ös ill. diesel ugyanaz mint a MOL-on, hiszen az összes üzemenyan hozzánk pl battáról jött. volt hogy mol-os kamion hozta, mert nem volt bent shell-es. a plusz "V"-s adalékot a már megtöltött kamionba rakják bele - igen a mol-nál - feltéve ha nem felejtik el...
Egyedül a 100 oktános jön németországból és/vagy ausztriából. A benzint "vizezni, tejezni, hígitani, homokozni ésatöbbi..." fizikailag NEM lehet. Egyébként is nagyon komoly szabályai vannak a lefejtésnek így azzal higgyétek el nem trükköznek.
Üdv, SH!T
TH 2009.05.19. 11:06:34
Ezt @SH!T: hozzászólása megerősíti.
paliapa 2010.05.30. 07:38:34