Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ha szarral is elmegy, tankolj bele azt!

2009.05.04. 11:39 :: SilentSound

Hallottunk már diplomás benzinkutasról és bár az egyetemet végzettek között is akad tapló ember, Andor minden valószínűség szerint nem egy túliskolázott kútkezelőzvel találkozott a minap. A többit már mesélje el nektek ő.

Régóta felemás a kapcsolatom a Shell benzinkutakkal. Szeretem is, meg nem is. Szeretem, mert az üzemanyaggal eddig még soha nem volt problémám. Viszont rühellem, mert ahogy bekanyarodok, egyből kezdődik a becserkészés, jön a benzinkutas, aki szívesen tankolna, ablakot mosna, keréknyomást ellenőrizne, talán még az orromat is kifújná, ha hagynám. De én soha nem hagyom.

Amikor ezeket a köröket lefutjuk, akkor általában jön a bónusz kérdés: a V-Powert próbáltam már? Mert abban sokkal jobb az adalék, jobban megy tőle a kocsi blablabla. Rendszerint ezt is el szoktam intézni, néha elég a kocsira mutatni, ami egy 22 éves japán szívódízel szedán, látszik rajta, hogy magasról leszarja, V-Power vagy "prosztó" dízel kerül bele. Fáradt délutánokon, amikor nincs kedvem megharcolni a kutasokkal, inkább másik cég töltőállomására gurulok be, néha megér ennyit a nyugalom.

Pécsen, a '48-as téren lévő Shell eddig amolyan cégen belüli "feketebárány" volt, nem akartak szélvédőt mosni, a shopban akciós vodka+bomba kombót eladni stb, kijött a kutas, megkérdezte, hogy segíthet-e, kösz nem, le volt tudva a dolog. De az eddigi legfurcsább csata várt rám ennél a kútnál, próbálok pontosan idézni.

Kutas már várja, hogy nyíljon a tanksapka, én erre udvariasan közlöm vele, hogy kösz, magam töltöm. Csorog a sima dízel a tankba, közben elindul a beszélgetés:

kutas: Keréknyomás, szélvédőmosás, olajszint rendben?

én: Minden rendben, köszönöm.

kutas: Nem próbálod ki a V-Powert?

én: Kösz, most nem, ennek (közben a kocsira mutatok) úgyis mindegy.

kutas: de ebben sokkal jobbak az adalékok, ebben nincs kén, a másikban meg csak kén van, meg káros anyagok.

én: Kösz, de ennek a kocsinak tényleg mindegy, hogy mit töltök bele.

kutas: Dehogy mindegy, a V-Powertől jobban megy, és nem szennyezed vele annyira a környezetet!

én: Kösz, de ez a kocsi nem érzi a különbséget (komment: tényleg nem érzi, már próbáltam, se nem ment jobban, se nem fogyasztott kevesebbet).

kutas: Pedig sokkal jobban menne, ha V-Powert tankolnál! (komment: mintha azért lenne dízel autóm, mert sokkal jobban akarnék menni...)

én: Ennek a kocsinak teljesen mindegy, akár szarral is menne (komment: ez is tapasztalat. A kocsi szükség esetén az alternatív üzemanyagokat sem veti meg, persze mindezt csak külföldön próbáltam, ahol ugye nem tilos mondjuk a napraforgóolaj használata...).

kutas (kissé ingerülten): Akkor inkább szart kellene töltened a kocsidba, úgy nem rontanád a statisztikánkat!

én (most már szintén kissé ingerülten): Az lehet, de ez meg nem az én problémám, hanem az Öné!

Majd elindultam a pénztár irányába.

A sztoriból (és a sokéves tapasztalatból) 3 dolog látszik világosan:

1. A Shellnél folyamatosan inzultálnak a kutasok. Tudom, hogy ez nekik ki van adva parancsba, de ez engem nem érdekel, nagyon zavaró, hogy folyton a hülyeségükkel fárasztanak!

2. A Shellnél alap, hogy "helló, szia", a pénztárostól a kutasig mindenki így böffen, a "Jó napot kívánok!" teljesen ismeretlen forma számukra, még akkor is, ha következetesen magázom őket. Miért tegenzek? Nem őriztünk együtt libát - mondaná nagyanyám.

3. Egy hülye paraszt vagyok, mert nem V-Powert töltök a kocsiba, hanem a "környezetszennyező, káros anyagokkal teli" sima dízelt. Ja, és ezzel még rontom is a statisztikájukat (gondolom a kutas V-Power/sima arányáról van szó), úgyhogy duplán megérdemlem a sünt.

Tudom, ez a benzinkutas dolog már elcsépelt téma, de talán egyszer nálunk is változnak a dolgok, talán pont az elégedetlen hangok hatására. Nyugat-Európától kezdve a Balkánig sok benzinkúton megfordultam már, ez a fajta viselkedés sehol sem divat. Talán egyszer nálunk is leszoknak róla a kutasok.

222 komment

Címkék: autó hülye sztereotípia benzinkút

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MaCS_70 2009.05.04. 15:13:48

Psimth

Halihó!

Az 1200-es tudtommal már motormenedzsmenttel megy, ami kiegyenlítheti az érezhető különbségeket.

50e km egyébként miért lenne sok?

Üdv: MaCS

kasu 2009.05.04. 15:17:14

@SH!T: igen, hasonlóan tudom én is, plusz a főnök megmondja mi a napi bevétele, amit ő kér/rak zsebre. A többin lehet (ha van) osztozni. Muszáj lopni, különben felesleges az egész. Ezért olyan "tévesen visszaadó" csapat a shell-es, ha lehet lenyúlnak pár százra, vagy mindig kisebb címletből ad vissza... egy két ezres szokott hiányozni mindig.... amire ha nem reklamálhatsz, ha épp akkor pont ott a pultnál nem számoltad meg, le vagy nyúlva. Egyéb szemétség, hogy gagyi olajat önt be, ha beönti egyáltalán(jobb ha nem...), az adalékkal is lopnak, a szélvédőmosód szétfagy, mert már régen tiszta víz van a téli flakonban. Úgyhogy: vigyázat, csibészek, lopnak, csalnak. Nem igaz, hogy a Fej nem tudja, de valamiért jól van ez így (nekik).

psmith 2009.05.04. 15:18:04

@MaCS_70: mert az 50 eKm az a határ, mikor jelentősen csökken az ár és az eladhatóság.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.05.04. 15:18:25

@killerkaller: Megerősíthetem, hogy igen. Nálunk a MOL-nál csak 5% EVO-t kellett eladni (mondjuk akkor még nem volt EVO dízel, lehet hogy azóta már ott is 2*5% az elvárás) és nem volt grillcsirke se, de ha a kedves roma állampolgár véletlenül elfelejtett kifizetni egy, a megélhetéshez nélkülözhetetlen Red Bullt, akkor azt bizony a kutasoknak kellett fizetnie.

Szar helyzet, de főleg vidéken, főleg a mostani válságos időkben nincs abban a helyzetben hogy csak úgy másik munkahelyet találjon. Vagy tukmálgatja a prémium benyát és nyeli a szart egész nap (főnökségtől hogy túl kevés, ügyfelektől hogy túl arrogáns) vagy mehet éhen dögleni a híd alá.

Természetesen a vevő is olyan, hogy annyit nem képes megtenni hogy ha nem tetszik neki a rendszer, azt jelezze annyival hogy máshol tankol.

_wood_ 2009.05.04. 15:27:25

@SH!T: kicsit sarkítva ezt értsem úgy, hogy aki kúton dolgozik, az szükségképpen gerinctelen szaralak, mentes mindenféle morális gátlástól...?
már megbocsáss, de ennyi erővel elmehetnél besurranó tolvajnak, ott is hasolóak a munkaköri követelmények. szerinted a bíró hogyan értelmezné azt a mentegetőzést, hogy muszáj vinned az alvó tulajok cuccait, különben nincs meg a havi ötven...?
vagy hogy a főnököd - az orgazda - kirúg, ha nincs meg a két garázskipakols esténként?

az átverés/lehúzás akkor is az marad, ha más monodja, hogy csináld. pisztolyt szorítanak-e közben a fejedhez?

tudom, hogy így tényleg eléggé sarkított, de az átb*szásra nem lehet az a mentség, hogy különben a főnök lehúz egy napi ezressel.

Manyizga (törölt) 2009.05.04. 15:29:31

@SH!T: "az alkalmazottak minimálbért kapnak, semmi több. Erre jön még rá a jatt amit naponta osztanak shopos kutas büfés egyformán.
"

Remélem eltörlik a minimálbért és akkor a benzinkutasok ingyen dolgoznak! :D

exilis 2009.05.04. 15:34:55

Hölgyismerősömet többször átverték a shell kúton. A készséges kútkezelő kérdezés nélkül V-powert tankolt a kocsiba. Szegény csajnak csak a sokadik alkalommal esett le, miért ez a nagy készségesség :)

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.04. 15:36:15

@andorpapa:
Hát nem tudom, de én soha nem tulajdonítottam jelentőséget a különböző kutak közti nafta minőségnek. Még ha van is különbség - bár sokan mondják, hogy nincs - megbízható fogyasztási analízishez nyilván hosszú távon kell elkötelezni magad egy adott kút mellet, hisz természetesen rengeteg dolog befolyásolja a fogyasztást, az autó terhelésétől kezdve város-országút-autópálya arányon, szélerősségen, hőmérsékleten, útburkolat minőségén keresztül a vezetési stílusig...
Én ennyire nem vagyok kitartó, így nyilatkozni sem tudok, az autóm fogyasztását sem tartom nyilván ennyire precízen, nagyjából azért tudom:)

Azért kíváncsi lennék, milyen különbséget állapítottál meg a fogyasztásban, de gondolom nem literekben mérhető a differencia. Én egy-két tizedért biztos nem hadakoznék a kutasokkal minden egyes alkalommal, de hát ízlések és pofonok :)
Az itthoni kút vs. külföldi kút már más tészta, abban még lehet is valami.

A Shell-nél pedig tényleg nyitva kell tartani a szemet, egyszer az egyik fehérvári kúton odajött a kutas, kimondottan kértem a sima gázolajat, erre már nyomja is be a V-Power-es pisztolyt a tankba. Szerencsére még időben észrevettem a turpisságot, de aki nem, az tudta nélkül kapja a drágább vpowert.

Ymmi 2009.05.04. 15:38:08

Nekem jönnek a molnál is, az omv-nél is persze egyikből sem kérek elhajtom őket egy "kösz megoldom"-mal.Shellnél rég voltam de ott minden tankolás után rángatott a kocsi akármilyen kocsival mentem szóval shell=szaar.Régen volt a FIFTH GEAR c. műsorban szó ezekről a csodabenzinekről.Egy Citroent,Golfot,Subarut vizsgáltak műszerekkel és csak az imprezánál mutatott valami plusz erőt egy átlagos autónál semmit.Max a rendszert tisztítja ki szerintem.En viszont az omv anyagot szeretem a legjobban a tesconál meg azért szeretek tankolni mert a kutya nem szól hozzám.Tényleg,tudja valaki hogy még Ausztriából hozzák e a benzint az omv -nek?Mintha régen az is jobb volt.

MP 2009.05.04. 15:59:59

Nem vagyok sem kutas sem Shell alkalmazott. Egy öreg Corsa A 1.5 isuzu diesel autóm van. Mindig extra Shell gázolajat tankolok. Minden kút minden üzemanyagát kipróbáltam s ez vált be. Egy tankkal kb. 150 km-el többet tudok menni az autó jobban gyorsul nyomatékosabb egyszerűen jobb. Ugyanazon az emelkedőn pl. nem kell visszakapcsoljak mert kényelmesen felmegy. Nekem lehet még szégyellnem is kellene magamat nem volt rossz tapasztalatom a kutakon. Sőt a múltkor megálltam az egyiknél s külön szóltak várjak még pár percet mert akkor 4 pontot kapok érte. Aztán otthagytam a pontgyűjtő kártyámat amit postán visszaküldtek. Nekem beválltak. Persze lehet a gépemből ki sem nézik. :)

TH 2009.05.04. 16:00:38

@Gringо: én szerintem sincsenek csodák, a gyakorlati tapasztalatom az, hogy az OMV benzin mintha egy PICIT jobb lenne, mint a többi, de ez is inkább szubjektív, mint objektív. Nehéz minden más paramétert egyformán beállítani, de mintha a fogyasztás kevesebb lenne vele pár decivel...
és egy időben feltűnt, hogy szebb a motor járása (nem csörög a motor nagy gázra, magyarul jókor robban a benzin - tehát az oktánszámmal nincs gond az OMV esetén)...

kasu 2009.05.04. 16:01:09

A disznóság, legyen mindenki szive joga, pénztárcája mit tankol. Másrészt ne kelljen csibésznek lenni, hogy benzinkúton tudjál dolgozni, ebből a fantasztikus üzletből részesedjen az is, aki télen nyáron éjjel nappal ott van, tehát maga a kutas is, csaláskényszer nélkül. Miért abból van a jövedelem, ha becsapod a vevőt? Mi pedig figyeljünk oda, ne húzzanak le, nullázatlan kutakkal meg téves visszaadással... mert ez a legkönnyebb nekik. Nem szabad hagyni.

craft75 2009.05.04. 16:06:50

@Gringо:
A kutasok részéről nincs felelősségvállalás ?
Mármint mondom neki hogy sima gázolaj, erre telenyomja vpower-el, akkor barátom fizesd ki te a különbséget.

pwpw 2009.05.04. 16:12:02

a szóbanforgó benzinkutnál egyszer segítettek a kutasok betolni a kocsit, mikor lemerült az aksi

efhábé 2009.05.04. 16:12:20

@Tehetetlen Dodó: Én is a csömöri auchant preferálom, útba is esik hazafelé menet, meg nem is baszogat senki és az automata kútfejeknél még sorba sem kell állni. Nem is értem az embereket, bemennek a rendes kútfejekhez, kivárnak maguk előtt 3-4 autót, aztán kártyával fizetnek az ott ücsörgő néninek. Közben meg tök üresek az automata kútfejek.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.04. 16:22:41

@craft75: Gondolom van, legalábbis kellene lennie, már aki észreveszi... Ez olyasmi lehet, mint a húszezresből visszaadós mutatvány, aki kiszúrja annak visszaadják, aki nem az bukta. Lehet, hogy esetemben csak figyelmetlen volt a kutas :) de aki nem szól előre, milyet akar, az talán még nehezebben is tud belekötni. Szerencsére én azonnal észrevettem, mielőtt egy deci is jött volna.
Ez mondjuk már jópár éve történt, nem tudom, azóta megy-e még ez a trükk.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.05.04. 16:25:30

@pfekete101: "Vizes a benzin? Nem nagyon ertek az autokhoz, de ez mennyire kutfuggo?"

Nekem eddig csak a JET kútnál sikerült vizet tankolnom, Shellnél soha (bár őket se szeretem nagyon). Nagy élmény, amikor előzés közben befullad a motor, és a kocsi gyorsulás helyett lassul, mint anno a Zastava, ha a hideg motort lepadlóztad... szóval azért ez nem csak az anyagiak miatt fontos szempont.

Rekspa 2009.05.04. 16:30:18

@goa: Ezt azért tartom érdekesnek, mert minden benzinkút Százhalombattáról kapja a naftát(Kivétel az Észak-Nyugati országrész OMV kútjai).

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.05.04. 16:30:37

Olvastam valamikor egy újságcikkben, hogy a magyarországi benzinkutak közül a Shellnél a legmagasabb az egy kútra eső forgalom.

Ebből az következik, hogy még a morgolódó autósok ellenére is bejön nekik ez a tukmálós-vpúderes üzleti modell.
---> azaz nem fognak ezen változtatni, hiába tépjük itt a szánkat.

spapda 2009.05.04. 16:31:43

@Gringо: Nem mondom, hogy mindegyik Shell jobb mindegyik JET-nél vagy MOL-nál, csak a "vizsgálatom" tárgyát képező konkrét 3 kútról tudok nyilatkozni, mivel ezeken már baromi sokszor tankoltam, tankolási naplómban pedig nem csak a megtett kilométer és tankolt liter van feljegyezve, hanem a mikor-hogyan-hová is. Ebből pedig azt látom, hogy a MOL kb. 4 decivel dobja meg a fogyasztást, a JET pedig kb. 1 literrel. Az autó iszonyatosan fix fogyasztással bír, országúton szigorúan 5.5-5.8, városban 6.3-6.6, téli, hosszabb melegítéssel induló reggelekkel, csak városi közlekedéssel 6.8-7.1. Mindig, évszaktól, gumitól, terheléstől függetlenül (2 fővel, üres csomagtartóval és 5 fővel, reccsenésig pakolt csomagtartóval is). Vezetési stílusom az autó fogyasztásához hasonlóan szinte konstans - egy szívódízellel nem vagánykodik az ember, nem pörgeti, az előzést pedig jól megfontolja, 50-től 120-ig 5-ös fokozat, oszt csókolom!

Kutak közt is van különbség: a pécsi Agip üzemanyaga szintén fogyasztásban kimutathatóan gyengébb a lábatlani automata Agippal szemben. A pécsi 6-os úti Lukó jobb a kertvárosi Lukónál. A pécsi MOL jobb a bonyhádi MOL-nál.

Nem tudom, hogy van-e különbség az üzemanyagok között, lehet, hogy tényleg csak az kút számlálója más, mindegy. Igazából 2-3 deciért nem érdemes kutat váltani, főleg akkor nem, ha amúgy is keveset eszik az autó (közel 1300 kilós döghöz képest nem rossz a 6 lityós vegyes). De ha egyszerűen a Shell esik a leginkább útba (na jó, meg a MOL, ahol gyakran várni kell a sorunkra, hülyén van kiépítve), akkor oda megyek. Csak ne én legyen a köcsög, amiért nem V-Powert tankolok egy (visszapörgetett) óra szerint 400000-et futott autóba!

killerkaller 2009.05.04. 16:33:24

@Gery Greyhound >: Tudjuk mindannyian, hogy mi a helyzet manapság a munkaerőpiacon, nő a munkanélküliség, a munkaadók elvárásai meg egyre nőnek, hozni kell a "számokat", etc...etc. Azt mondom, hogy a tisztességes kereskedőknek nem lenne szabad simlis, tróger módszerekhez folyamodni, az meg külön gáz, ha a tisztességtelenség még elvárás is. A kivitelezéshez azonban két ember kell, a főnök meg a beosztott, aki tud dönteni, vállalja a feltételeket, vagy nem bírja bevenni a gyomra. Aztán még jön a tankolni akaró vevő, akit potenciális balekként próbálnak kezelni a tapasztalataim és a posztok szerint nem kevés alkalommal. Hogy ezeket a lehúzásokat milyen indíttatásból teszik, az általad elmondottak alapján szerintem már büntetőjogi, de minimum munkajogi eset -zsarolás, a főnöki hatalommal való visszaélés, felbujtás csalásra. Naív vagyok-e? Sünt ide, vagy oda?...

killerkaller 2009.05.04. 16:37:59

@hüjehalyó: Tuti reklámcikk volt a nemmondommeg kinek a megbízásából:-)

stellaz1 2009.05.04. 16:39:35

Lehet, hogy a vizes benzin csak legende, de nekem volt hogy a kutról kifelé jövet rángatott a kocsi, gázadásra lefulladt, és szétszedve egy rakás víz volt a benzinszűrőben. A bátyám ugyanannál a kútnál, pont ugyanígy járt...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.05.04. 16:40:13

@killerkaller: Sünt annak a 4-5 százaléknyi autósnak, akit rá lehet beszélni a "prémium" szarra, miattuk kell a 95-96 százaléknak is tukmálni. Ha valóban nem venné senki, akkor máshoz folyamodna a cég (például levinné az árát, vagy kiöntené egy nagy pusztán és felgyújtaná a gecibe' az egész szart)

Egyébként nálunk a MOL-nál a különféle olajos-vizes-kasszás-satöbbi csalások nem voltak előírva, és nem is csinálta senki (én csak a raktárba jártam csokit zabálni, a vásárlókat sosem próbáltam átbaszni) csak ez az EVO buziság volt.

JP 2009.05.04. 16:53:14

Én AGIP párti vagyok. Elsősorban azért, mert náluk még lehet 98-as benzint kapni. Az én autóm nagyon komázza. Ha nem sikerül eljutni AGIP-hoz, 95-öst kap, de akkor bizony hirtelen gázadáskor elkezd csörögni. Talán nem tud róla, hogy elméletileg észre sem szabadna vennie.... Én közlekedésgépész szaközzepet végeztem, van némi fogalmam a négyütemű Otto-motor működéséről, 3 oktán valóban nem sok, a vezetőnek nem nagyon szabadna észrevenni a különbséget, tehát szerintem valami az üzemanyagok körül nincs rendben.

cp2918 2009.05.04. 17:03:27

Aki kúton tankol sikeres ember nemlehet.

Zsola777 2009.05.04. 17:04:34

@JP: Van 98 Agipnál? Juhhé, megnézem :)
Az autódat nem írtad, de valószínű, hogy nincs jól meghúzva/rozsdásodik a kopogásérzékelő/környéke. Ellenőrizd. Ha régebbi a vas, akkor (elő)gyújtás check. Aztán lehet okolni a benzint.
Persze én is érzem, hogy néhány kútnál tankolt 95-ösnél remeg a motor alapjáraton, jobb benzinnel meg egyenletes, "szebben" ég.

killerkaller 2009.05.04. 17:15:56

@JP: Többen írták, én is úgy tudom, hogy Battáról veszi minden társaság -talán az OMW kivételével- a nyálat, aztán szája íze szerint adalékolja, pancsolja, ad neki blikfangos nevet a nagyobb eladás érdekében.

Az üzemanyag vizesedése lehet természetes folyamat, tartályban lecsapódó pára okán, amit időnként illenék eltávolítani a tartályból. Baromi trehány az a kút, ahol ezt nem végzik el. Azt meg fel sem merem tételezni, hogy vizet akarnak eladni hajtóanyag helyett. Még nem szaladtam bele vizes nafta tankolásba, de messze elkerülém, ha így lenne.

P.Z. 2009.05.04. 17:16:36

@Eleg_Volt_a_hazaarulasbol!: Ez nem a Hungária - Hős utca sarkon lévő mol kútnál volt egy nagydarab kutas fazon?

Nekem ilyet nyomott le:
- miben segíthetek?
- köszönöm, megtankolom egyedül
- addig én lemosom az ablakot
- köszi, nem kérem, tiszta
- megnézem a keréknyomást
- köszi, tegnap néztem, rendben van
- olajszint?
- az is oké, egy hete cseréltem olajat
- ne izélj már, akkor legalább egy ötvenes adj csak úgy, nagyon kevés a fizetésem...

úgy ledöbbentem... kész... rendes, aluljárós, hajléktalanos tarhálás volt.

yanchi345 2009.05.04. 17:19:49

Bizony, bizony, nem szabad rontani a Shell statisztikáját, én nem is teszem soha! Felőlem le is zuhanyozhatnak a vípáverben, nem ér az még azt a sz@rt se, amivel a te autód (is) simán elmegy. És, mivel saját bevallásuk szerint a nem ví üzemanyaguk meg rossz minőségű, inkább azt sem náluk tankolok. veszek alapáron minőségit máshol.

yanchi345 2009.05.04. 17:21:45

@efhábé: Nekem az Auchanos automata kutak még sosem működtek, pedig többféle kártyával is próbáltam. De lehet, egyszer a csömörit is megnézem.

peca1000 2009.05.04. 17:30:24

Tesco, Klub Petrol, vagy Lukolaj(Lukoil) Én mindig ezeknél tankolok,olcsók, a kocsim megy, kész.
Shell-hez csak hugyozni járok, ott is ingyen van a WC :)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.05.04. 17:37:43

Kellően intelligens motorvezérlésű turbós autók elég jól érezhetően jobban mennek és/vagy kevesebbet fogyasztanak a prémium benzinnel, amennyiben a prémium benzin nem csak adalékolást jelent, hanem magasabb oktánszámot.

ganyager 2009.05.04. 17:40:23

Én nem hiszek az ilyen "csodaadalékokban"! - De már "kényszerből tankoltam V-powert".

Az automban pont úgy fogyott ki a benzin, hogy kb. 25-30 métert tolni kellett a kocsit, a S....l kúthoz. - Természeteen ott azzal fogadtak, hogy épp elfogyott az olcsobbik 95-ös igy csak v-power van. Elhúztam a számat (nem hiszek az ilyen jobb adalékos benzinekben)mondom, hogy oks kösz! - Tankoltam kő kemény 1000 Ft-ért. - Majd elmentem a legközelebbi OMV kúthoz (ahol szoktam tankolni) és ott teletankoltam!

- De amúgy a Shelt- amúgy sem szeretem, mert az alapból az ottani "legolcsobb" benzin is legalább 10 ft-tal drágább literenként.

BTM · http://dokumentalis.blog.hu 2009.05.04. 17:50:08

Ez a "minimálbért adnak ezért kell lopnunk" kisértetiesen hasonlit az "elfogyott a segély és azért kell lopnunk" örökzöldre...
Az egy más kérdés, hogy multinacionális cégek üzemelhetnek ilyen (nyilt titokként kezelt) feltételek mellett, kimondottan a vásárlók megkárositására verbuvált tolvaj alkalmazottakkal. Mr.Kathi! Hahóóóó!

TH 2009.05.04. 17:56:30

@ganyager: drágább 10 forinttal, mint...mint mi?
A Shell általában kb. középre árazza magát a környékhez képest, az OMV drágább, a Tesco kutak meg olcsóbbak...

Donor 2009.05.04. 18:06:38

Leszögezem én is kerülöm a shellt, mert bunkók voltak velem meg át is csesztek párszor, ezen felül a legdrágább kút és nekem a többi kútnál sem volt minőségi problémám soha, pedig tankoltam már TSZ udvaron 88-as benzint is.

Elég sokféle járművem van és teszteltem a premium üzemanyagokat. Nem sikerült különbséget érzékelnem az égvilágon semmit, pedig a Hungaroringen is versenyeztem vele.
(mindegyik karburátoros szívó motor volt)

Ugyan akkor ismerek olyan versenyzőt aki megnövelte a kompressziót annyira hogy hagyományos benzinnel nem is megy a motor. Külföldről hozott egy hordó 100-as benzint és azzal és a tuningnak köszönhetően tényleg jobban megy a gép.

Másik az öreg 120-as Skodám 98-asból kevesebbet fogyasztott mint 95ből. Pont annyival mint amennyivel drágább volt, szóval teljesen mindegy volt mit tankolok bele.

Harmadik. Ha olyan kocsitok van ami alkalmazkodik az üzemanyaghoz, akkor nem méregdrága premium benzint kell tankolni, hanem olcsó etanolt, mert az 100-as fölötti oktánszámu és azzal valóban jobban megy bármi (méréseim szerint +10%ot dob rá a teljesítményre egy mezei MZ és egy F-es Opel Astra esetén is átalakítás nélkül, csak a beállításokat módosítva)
Mondjuk az etanollal az a baj, hogy ha az ember nem állítja át akkor be sem indul a gép

És az is városi legenda hogy a külföldi benzinből kevesebbet fogyaszt a kocsi.
Valóban kevesebbet fogyaszt amikor külföldön van az ember, csakhogy nem a benzin, hanem a lényegesen gazdaságosabb vezetési stílus miatt, illetve azért mert a hegyvidéki menet a hiedelmekkel ellentétben kisebb fogyasztást okoz, főleg ha valaki nem a féket nyomkodja hanem a motorféket használja.

MrZed001 2009.05.04. 18:06:57

Öreg 20 éves szívódízel, 10 éves tapasztalat:
Shellnél tankolva (normál dízel) rázza ám (túl) keményen a motort, pörög iszonyat, sebesség tartásához rá kell rendesen lépni a gázra, fogyasztás 7-7,5 L/100km
Molnál tankolva (normál dízel) nem rázza a motort, simulékonyabban megy, üzemanyag jobban tartja a sebességet (kisebb gázzal megy 130kmh-t), de nem húz annyira gázadásra. Fogyasztás 4,5-5 L/100km

Egyszer fél(Shell)tanknál rátöltöttem Molt, aztán csodálkoztam.
Utóbbi 4-5 évben felesben veszem bele, fele Shell, fele Mol, kb az arany középút: nem rázza úgy a motort, de gyorsul, tartani is jól tartja a sebességet, és fogyasztás így 5,5 L/100 km
Szóval érdemes tesztelni a keverék megoldásokat is.

a Nanga Parbat rabjai 2009.05.04. 18:10:19

Kurvára igazad van, nekem is hasonló tapasztalataim vannak a Shell-el, a benzin kiváló, a kutasok tarhálnak, a pénztárosok meg "véletlenül" elszámolják magukat.
(tisztelet a kivételnek-a pénztárosok néha rendben adnak vissza)

yxcvbnma 2009.05.04. 18:13:57

Vagy annyit kell mondani, h "kösz nem", vagy ha ez nem használ, és tukmálja tovább a vpowert, akkor jön a kocsira rámutatás, és azt mondom hogy "céges".
Ezen a ponton szokták általában feladni a tukmálást:) Bár az v6-os mx3-as mazdánál ez se jött be:))

Tankolni hagyom őket, ha annyira szeretne:) Persze ott állok mellette, de jattot ennyiért meg nem szoktam adni... Csak akkor, ha amíg bent vagyok fizetni lemosódik a szélvédőm.

@Andorpapa
Kicsit sok a szabadidőd szerintem, vagy nagyon unatkozhatsz, ha ilyen részletesen dokumentálod a tankolásaidat:)))

Steve 2009.05.04. 18:18:04

Shellnél tankolok és soha nem volt rossz tapasztalatom a kutasokkal. Gyakran megkérdezik, hogy nem kell-e nyomást mérni, szélvédőt mosni, de a kösz nem mindig elég volt.

spapda 2009.05.04. 18:26:18

@Donor: Azért ez a "külföldi benyával kisebb fogyasztás = urban legend" dologgal vitatkoznék. Vegyünk egy lapos példát: Pécs - Pozsony. Ez kb. 3xx km, ha jól emlékszem, és közben a legmagasabb hegy, amit odafelé és visszafelé is ugyanúgy meg kell mászni: a Mecsek. Amúgy viszonylag jó laposnak tekinthető, Pécs - Bonyhád - Sárbogárd - Székesfehérvár - Győr - Pozsony (no autópálya). Mecseki legényként ez nekem lapos, mint a hónapos lufi.
Szóval Pécsen tankolok, X liter a fogyasztás a távon. Pozsonyban tankolok, X-1 liter a fogyasztás, ugyanolyan vezetési stílus, ugyanolyan forgalmi körülmények, ugyanolyan lapos út mentén. Motor mindkét alkalommal bemelegítve indulás előtt, keréknyomás állandó, szállított teher (+/- pár deci vizeletet leszámítva) konstans.
Miért?
Tudom én, hogy hosszabb távon, kevesebb megállással, végig meleg motorral optimálisabb a fogyasztás, de ha ezek a tényezők mindkét irányban adottak, akkor miért fogyaszt többet a kocsi a hazai üzemanyagból, és miért kevesebbet a szlovák/osztrák/horvát lötyiből?

spapda 2009.05.04. 18:29:24

@yxcvbnma: ez amolyan autós napló, tudom, hogy mikor hol jártam, melyik benzinkutat érdemes elkerülni, továbbá a fogyasztásból lehet következtetni az autó egészségi állapotára. Hiába, a számok elbűvölnek, meg nem volt tologatós falepkém! :)

Kristian Kalle "úr"nak küldöm eztadalt a 400K Ft k 2009.05.04. 18:32:12

Kristian Kalle "ur"-nak kuldom ezt a dalt a 400K Ft karom melle. Es sok szerencset es idegeket kivanok az uj foberlo urnak!

Bambano 2009.05.04. 19:05:52

Nekem egyszer egy mol kutas eltörte a tanksapka fedél zárját. Azóta ha jön a kutas, szólok, hogy megoldom, ha nem hajlandó elhúzni, akkor közlöm vele, hogy korábbi tapasztalataim alapján ha a kocsihoz mer érni, eltöröm a kezét. Ezek után rendszerint eltakarodnak, ha nem, akkor beülök a kocsiba és megyek máshova.

Hogy miért kell shellnél tankolni? Mert pl. én omv-nél tankolok, amikor csak lehet, de néha úgy jön ki a lépés, hogy elindulok, van még 25 liter benzin a tankban, de egy-két kanyar miatt nem jutok omv kút közelébe, akkor van, hogy bemegyek a kagylósba. Az m3-as kivezetőjénél levő kúton szinte mindig becsaptak, amikor arra jártam, a 142-es km-nél meg elég egyszer szólni, és békénhagynak. Más kérdés, hogy kék benzint tankolok, ha ott tankolok, így a prémiumstatisztikájuk nem sérül annyira.

A prémiumbenzinnel meg egy dolog van: azokban van kénoldó adalék, és némelyik kénmentes is. Ha egy új autóval valaki prémiumot kezdett tankolni, akkor maradjon annál, mert akkor kénmentes marad a motor, ha meg öreg autóban sok kén van, akkor véletlenül se tankoljon prémium benzint, mert kioldja a ként a motorból és azzal rosszabbul jár.

@andorpapa: attól, hogy nem látsz hegyet, a tengerszint feletti magasság még nem ugyanaz és ez is látszik a fogyasztáson, mint ahogy a szokásos szélirány se fordul meg miattad, amikor haza indulsz. Ez simán hoz 1 litert a fogyasztáson. Még az m3 Pest-Debrecen között is érezhető ez.

@killerkaller: a dolog úgy működik, hogy a schwechati finomítótól mért távolsággal arányos a szállítási költség, ezért van egy határvonal az országban, ameddig megéri kintről hozni az omv-s benzint, azon túl meg nem. Régebben ez nagyjából Győr környéke volt, mostanában sokan mondják, akik omv-nél tankolnak, hogy a gyöngyösi benzin még jó, keletebbre már nem.

rushman 2009.05.04. 19:48:35

Ha ez a V-Power cucc olcsóbb, akkor miért nem azt tankolsz?

Ja hogy nem olcsóbb? Még jó, hogy azt nem mondja meg a kutas, hogy legalább hány litert tankolhatok... még a végén elrontom a statisztikáját azzal, hogy csak 5 literért ugrok be hozzájuk. Nem venném a lelkemre.

Amúgy... ha a másik annyira szennyezi a környezetet, minek árusítják? Tiltsák be!

Kicsi79 2009.05.04. 19:49:03

Lehet, hogy már írta előttem valaki, nem olvastam el az összes kommentet. De elárulok valamit azoknak, akik ragaszkodnak ahhoz hogy egyik társaságnál jobb az üzemanyag, másiknál rosszabb: mindenki a MOL-tól veszi. Ha van egy kis szabadidőtök, menjetek ki Csepelre, a szabadkikötőből egymás után jön ki a MOL-os, SHELL-es, OMV-s, AGIP-os, WestBridge-s, CentUnio-s, stb. kocsi. Ugyanarról a töltőről. Ugyanabból a vezetékből. Ugyanabból a tartályból. Pont.

spapda 2009.05.04. 19:51:50

@Bambano: GPS őrült vagyok, úgyhogy tisztában vagyok azzal, hogy van emelkedő. De van lejtő is. Most direkt megnéztem, ahol én élek, ott a tengerszint feletti magasság durván 280 méter. Pozsonyban (ahol én jártam) pedig nagyjából 170 méter. Ebből az következik, hogy összességében odafelé többet megyek lejtőn, mint visszafelé (helyzeti energia). Mégis visszafelé fogyaszt kevesebbet a kocsi!
A szélirány hatásával kapcsolatban pedig cáfolnom kell téged (mármint a Pécs-Pozsony távon):
- 15%-os fogyasztás növekedéséhez igazán kemény ellenszélnek kellene fújnia odafelé
- a kocsi fogyasztása (ahogy korábban már leírtam) időjárási körülményektől függetlenül durván 3 tized (oké, legyen fél) literen belül mozog.
- amikor kb. ugyanezt az útvonalat igénylő Pécs-Komárom szakaszt tettem meg (kétszer 1 hónapon belül) oda-vissza (és Komáromban az ÖMV-nél tankoltam), akkor oda-vissza ugyanaz a fogyasztás jött ki. Nem fújt a szél egyik alkalommal sem?
- mindig csak akkor fúj a szél, amikor külföldről jövök haza és kint is tankoltam, ha Komáromból vagy Esztergomból jövök haza (mindkettő ugye határváros, utóbbit 2 havonta megteszem), de itthon tankoltam, akkor soha nem fúj a szél?

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2009.05.04. 20:07:30

Évek óta ugyanahoz a magánkúthoz járok tankolni gázolajat, évekre visszamenőleg fel van jegyezve egy excel táblába a tankolás dátuma, km óra állása, napi számláló állása, megtett km a 2 tankolás között, az üzemanyag ára, az átlagfogyasztás. Mindig teletankolom csurig a kocsit. Így szépen nyomon tudom követni a fogyasztását a kocsimnak. Stabilan 4.8 és 5 liter között van a fogyasztása az 1.7-es szívómnak. Nemrégiben elfelejtettem ott tankolni így kénytelen voltam egy shell kútnál tankolni. A fogyasztásom egyből felment 6.1 literre. Soha többet márkás kútnál nem fogok tankolni.

Circus 2009.05.04. 20:10:27

@andorpapa:
csak nem Budapest-Távol-Keletről tetszik bejárni? Ott a Tecso környékén van ilyen csoportosulat. Jó környék ;)

Shell - Bécsi út tövénél van egy óccsó belőle, amúgy kerülöm, pont az ilyen tukmálásért.

Nem tudom, mikor jön rá a franchise-gazda, hogy ez így egészségtelen. Szerintem. Van 11 ezer pontom, mire költsem?

107! 2009.05.04. 20:15:28

@kgl:

Azt hittem csak én vagyok ilyen hülye, hogy írogatom ezeket. :-) Pedig az első jel, ha bibi van a motorban, hogy megnő a fogyasztás. 100ccm-el lemaradtam, meg úgy tűnik, kicsit erősebb a lábam, (de ha jobban meggondolom, nem is), én mindig Shell kúton tankolok, és így nyomok 5,75-öt. (azt viszont pontosan mindig) :-)))

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.05.04. 20:26:36

hello,

én személy szerint az ÖMV, MOL kutakon intézem az üzemanyag felvételt.
udvariasak, soha, egyiken sem b@sztattak még, bár készségesek. tudom, ez kutfüggő is.

saját gépbe meg hiába is tolnám a drábább üzemanyagot. turbo benzinesnek olyan mindegy. a motor kenése sem lesz jobb.

Tesco közelébe véletlenül sem megyek. céges kocsiba próbáltam ez utóbbin, jelentősen csökkent az egy tankolással megtett út normál vegyes fogyasztásnál.

azért van olyan, aki igényli a kiszolgálást. láttam egy középkorú nem menedzser hölgyet többször tankolni, hogy én már végeztem a pénztárnál is mire a kutas előkerült és megitatta a járművét :D ez biztos anomália a rendszerben :D

kgl · http://hobbiasztalos.blog.hu 2009.05.04. 20:29:14

@107!: Én is egyből észreveszem a fogyasztáson a legkisebb rendellenességet, pld ha elkezd szorulni egy picit valamelyik fék mert kezd berohadni stb.. így hamarabb kezdem a hiba megkeresését és megszüntetését.

Don Blasius 2009.05.04. 20:35:02

@Zolika_okos:
Na azt a kutast én is ismerem. Kicsit amolyan szefós. Ugyanígy tarhált nálam többször is. Inkább nem megyek oda.

Általában céges kártyára tankolok a MOL-nál, ezen kívül magánba MOL vagy Shell, esetleg OMV. Prémiumbenyát talán egyszer-kétszer tankoltam, és semmi különbség nem volt. Amúgy kiszálláskor vagy "köszi, megoldom" vagy ha már ott van és kinyitotta, akkor már nem zavarom el, hanem határozottan "95-ös az első kattanásig". Ha visszakérdez ("adjam-e a jobbikból?"), akkor "nem lehet, céges" a válasz, ezzel meg tudom győzni. Szélvédőt tudok magam mosni, olajat inkább nem nézetek velük, legalábbis, ha a kutas ajánlja, akkor semmiképpen sem.

Don Blasius 2009.05.04. 20:43:02

@107!:
Na, én sem vagyok egyedül. Írni ugyan nem írom, de mindig nullázom tankolás után a napi számlálót. És mindig az első kattanásig tankolok (tovább nem javasolt). Majd előveszem a számológépet a telefonról és látom az átlagos fogyasztást.

107! 2009.05.04. 20:49:38

@Don Blasius:

Miért nem javasolt Gusztika? Én mindig full-fullra tankolok. Tudom, hőtágulás, meg miegymás. De napi 100-at megyek vele. hamar le megy ami a kattanás fölött van. Kb így van csővel, mindennel együtt 60 lityi. Az kb 10 nap.

Gordini 2009.05.04. 21:00:18

Habár utálom ezt a Shell-bagázst (pofátlanságukról többször írtam már),az utóbbi egy évben mégis náluk tankolom a sima gázolajat.Nem megy tőle jobban a gép,nem is fogyaszt kevesebbet,ellenben sokkal simábban,halkabban forog a motor,kivülről nem ismerhető fel a dízelhang.Biztosan valamilyen adalék az oka.A Mol,Agip,stb. naftától kerreg,csörömpöl.
A Bécsi úti kút valóban olcsó,de nagy gengszterek,résen kell lenni :)

isti75 2009.05.04. 21:01:59

Csak OMV-n tankolok,sosincs semmi gond... Engem a shellnél csak egyszer próbáltak tukmálni, na azóta engem nem láttak. Ha mindenki így tenne mint én, talán már Shell sem lenne M.o.-n és erre a topikra sem volna szükség. :-)

Don Blasius 2009.05.04. 21:07:16

@107!:
Nekem az autó átadásakor magyarázták, hogy nem tesz jót a tanknak a túltankolás. Mondjuk napi 100-at én is sokszor elmegyek. Mindegy, már megszoktam egy kattanástól egy kattanásig járok.

isti75 2009.05.04. 21:08:44

Ja! Nekem ne mentegetőzzön egy kutas sem! Attól h. a szart ezüstön tálaljuk attól az még szar marad!!! Senki sem kényszeríti őket hogy ott dolgozzanak. Talán ha lopásra kényszerítik öket, nekik kellene beperelni a munkáltatót, nem nekem őrködni hogy ne fosszanak ki míg pislantok. Gusztustalan...

Bladika 2009.05.04. 21:15:06

Nekem a legviccesebb az volt, amikor éjszaka beállnék a Shellhez és az összes kút előtt (asszem 2x5db) bója, hogy zárva és csak az az egy volt nyitva, ahol nincs sima dízel csak prémium. Tudni kell, hogy nálam az kiüti a biztosítékot, ha valamire pofátlan sunyi módon engem átverve kényszeríteni akarnak. Na nem is kellett több, gondoltam, ha le van zárva, hát úgy sem jön belőle nafta, baj nem lehet. Odébb lököm a bóját, s lőn dől az üzemanyag a kocsiba, pörög a számláló, na persze egy kutas is nagy nehezen oda támolyog, hogy segíthet-e, mondom "Kösz, már megoldottam!", de folytatja, "Ha nem tudnád, a prémiumtól jobban megy az autó kevesebbet iszik!" Igazából a hangsúlyt kellett volna hallani az volt az igazi. Mondtam, hogy nekem ez is, jó. Akkor megint azzal a hangsúllyal, hogy kb. ha én ilyen hülye vagyok "Akkor tankolj azt, ha jobban tudod!". Akkor bementem, érdekes mód tudtam fizetni, nem volt baja a kútnak. Erre amikor megyek ki mit csinál a kutas? Mossa az ablakot!!!!! Egyébként is utálom, főleg, ha nem kérem, nem is kérdezi, plusz poénként az nap délután mostam le az autót, szóval egy kósza légy kaka sem volt rajta. Na akkor szó nélkül beszálltam az autóba és elhúztam míg félig mosta. Valamit még magyarázott utánam, de azt természetesen nem hallottam! Ennek ellenére én midig Shellnél tankolok, mert ez van az utca sarkon( és mert lusta vagyok és nem tanulok), de mindig kerek összeget tankolok és ennél már nem is jönnek, hogy segítsenek csak köszönnek!

Bladika 2009.05.04. 21:22:42

Mondjuk azt meg is kell hagyni, hogy mióta a Shellnél tankolok, nem kell félévente turbónyomásmérőt takarítani. Szemben a Tesco, Auchan üzemanyagokkal szemben. Sajnos ez nem városi legenda, hogy többet iszik abból, és piszkol. Nem magam találtam ki, hanem 10 nyomásmérő csere után azt mondta a külföldi Opel mit tudom én ki, hogy nem hajlandóak tovább garanciában cserélni, de azt javasolják, ha eddig nem ott tankoltam, akkor próbáljak meg valami nevesebb kúton tankolni, és lám!

B.GY. 2009.05.04. 22:37:37

Én mindig a Shellnél tankolok.A cég ilyen kártyát adott.Néha betámadnak a kutasok a v-power meg az egyéb szuper benzinekkel.Simán elhajtom őket.Azt szoktam nekik mondani,hogy ebbe olyan ez,mintha nagyapám viagrát szedne.Meg egy szar Kia teherautóba minek tegyek szuper gázolajat.A saját kocsimba néha teszek,de azt is magamtól.A motorolajat is akarják nézni.Mondom neki most álltam meg.Várjak 5 percet,hogy a valós olajszintet mutassa,vagy telebaszod nekem olajjal?Aztán majd kifolyik valahol?Mindjárt elmennek.A haveromnak nem tetszik,hogy tegezik állandóan,mikor ő magázza őket.Akkor azt mondja.Nem dugtunk ketten egy nőt,hogy tegezzél öcsém.Akkor mindjárt viszlát van meg jó napot.

Zsola777 2009.05.05. 00:03:10

@B.GY.: Ja, a smart kártya a legnagyobb átverés, aki céges autóval jár és tankol, már rég több tízezer pontot összegyűjtött, én 7 év után most tartok 5000 pontnál, pedig nem voltam hűtlen. Mit vehetek belőle? Semmi értelmeset, legfeljebb beszámíttathatom ha drágább a benzin, röhelyes értéken.
Felőlem tegezzen, csak végezze a dolgát gyorsan és hatékonyan - és a kutas legyen elérhető, ha segítség kell. Ha nem, akkor meg ne lássam.

Dancsa 2009.05.05. 00:17:35

évekig OMVnél tankoltunk, (1.3as Suzuki ignis)
mindig 8 l/100km volt a fogyasztás, de nemrégiben nem volt választáa, shellnél tankoltunk. A kocsi simábban és jobban ment. Már pár hónapja shellt tankolunk, ezóta 1 literrel csökkent a fogyasztás 100-on.

Lips 2009.05.05. 06:32:57

Én csak annyit mondok a kutasnak hogy: -Köszi megoldom a tankolást! (Elment idáig mindig a kutas.) A másik vége hogy bemegyek fizetni, és mire kijövök az otthon lemosott szélvédőmet összeb@ssza a fantasztikus ablakmosójával...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.05.05. 08:42:37

@Zsola777: mosasd le a kocsit! :)

Egyébként smart pontot a benzinből a legdrágább összehozni, jobban jársz, ha veszel 100 db akciós katalógust (tudomisén: 100 Ft/db áron), és amellé adnak mondjuk 10 pontot. Így egy pont 10 Ft, míg normál benzinből 1 pont 230-310 Ft.

Jó pont/ár aránya van még a gyorsétteremnek is.

:)

De csak akkor vegyél akciós katalógust raklapszám, ha tényleg, mondom TÉNYLEG annyira bánt, hogy nem szaporodik a pont a kártyán... :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.05. 09:02:30

@MaCS_70:
Próbáld meg a mociba más kúton a sima 98-ast. Dobni fogsz egy hátast.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.05. 09:26:20

@efhábé:
Azért, mert azoknak a kútfejeknek szokásuk megcsinálni, hogy leveszik a pénzt, és hirtelen elromlanak.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.05. 10:25:58

Én már tudom, ki a hülye, de nem mondom meg :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.05. 10:50:01

@andorpapa:

Azért ez nem úgy van. Ha csak egy sima emelkedő-leejtő kombinációnál is meg van szakítva 20 m-en mondjuk stoptáblákkal, nem tudod visszakapni a leejtőtől azt, amit az emelkedő rád vert.

lwcolors 2009.05.05. 11:08:07

Shellhez nem megyek, pedig közelebb van, de utálom a sok lerázhatatlan kutast, az akcióikkal, a borravaló tarhálással, meg a Vpoverrel. Az OMV-nél megállok, tankolok 10-ért, bemegyek, fizetek, kész. Igaz, a Shellnél öten vannak, az OMV-nél meg csak ketten...
Ezért itt Vas megyében OMV-nél tankolok benzint, osztrák kocsi hozza Ausztriából. Kissé kevesebbet fogyaszt, mint a magyar benzinből, kb fél literrel.
Apám MOL kártyás, a kamion gázolajszűrőjét (2 literes!) havonta kipucolja, addig megtelik kosszal. Ezért a MOL nálam alapból kiesik.

spapda 2009.05.05. 11:29:15

@newtehen: ez igaz, de maradjunk a realitás talaján, a kérdéses táv nagyjából "szimmetrikus" oda-vissza. De ha tegyük fel tényleg az egyik irányban nagyságrendekkel több STOP tábla van, mint a másikban, akkor miért van az, hogy csak a külföldi üzemanyaggal utazva látszik meg? A hazai dízelnek senki sem szólt a STOP tábláról? :)
Lehet ezt csűrni-csavarni, de kellően sokat vezetek ezen a szakaszon oda-vissza ahhoz, hogy most már biztosan ki tudom mutatni a különbséget, mindenféle véletlen egybeesést, vezetési stílust, forgalmat, szerencsét, szelet, dimbet-dombot, STOP táblát kizárva a magyarázatból.

v2pg 2009.05.05. 13:11:50

Jöhet az anyázás,Shellnél dolgozom.
A kutas tapló volt ez tény.Panaszkönyv,vagy ügyfélszolgálat,nevesítve a dolgot.
De azért,mert van pár ilyen paraszt dolgozó,és van néhány lehúzós hely,nem kellene általánosítani!Dolgoztam pár helyen a Délalföldön,nem ez a jellemző.
Írjatok pontos címeket,neveket.Ott a névtábla.
Aki általánosít az kiny..hatja,az is paraszt.
Tisztelet a kivételnek,aki nem általánosít.
Szóltam a mamának,hogy csuklani fog,jöhet az anyázás :)

staropramen 2009.05.05. 13:38:56

@BTM
A kutasok nem az olajtársaságok alkalmazottai. A társaságok eltérő időben de szélnek eresztették a kutasokat.Ezzel munkabért stb spórolnak.A kutat üzemeltetésre vállalkozóknak adták ki akik -most már minimálbérrel-alkalmaznak kutasokat.
A srác a kúton tehát egy kisvállalkozó dolgozója jó esetben bejelentve, rosszabban meg nem.A bérlő minden pénzt ki akar csikarni a kútból ezért a kutasokat cseszegeti.
Ez a pálya.

szabi1980 2009.05.05. 14:29:32

Az élessaroknál a kútnál a tankolós csávó jön hogy megtankolja mondom nem kell erre ő akkor lemossa az ablakot mondom nem kell erre ő amíg bent fizetek lemosta... Én meg elhajtottam a gecibe mondjátok azt hogy HUJE KOCSOG vagyok!

szabi1980 2009.05.05. 14:31:39

élessaroknál omv kútnál a tankolós csávó mondja hogy megtankol erre én nem kell erre ő akkor lemossa az ablakot erre én nem kell! Amíg bementem fizetni lemosta.... Erre én elhajtottam a faszba! Mondjátok azt hogy HUJE KOCSOG VAGYOK!

ganyager 2009.05.05. 18:00:19

@TH: drágább 10 forinttal, mint...mint mi?
A Shell általában kb. középre árazza magát a környékhez képest, az OMV drágább, a Tesco kutak meg olcsóbbak...


Válaszom:

a Shel drágább 10 Ft-val mint pl. az OMV!

OMV Érd, 6.sz. főút bal 261.9 FT/l
SHELL Érd, Iparos út 42. 271.9 Ft/l

Forrás: holtankoljak.hu/
Időpont: 2009. V. 05-én 18:00

TH 2009.05.05. 18:20:03

@ganyager: vazzeg, jó, akkor van ellenpélda. Ettől még általánosságban ez volt a megfigyelésem, de rohadtul mindegy nekem.

TH 2009.05.05. 18:24:02

@ganyager: de tessék, itt meg eléggé egy árban vannak:
1 SHELL Budapest, X. ker. Kerepesi út 61. 263.9
2 SHELL Budapest, X. ker. Sibrik Miklós út 266.9
3 SHELL Budapest, X. ker. Gyömrői út 87. 266.9
4 SHELL Budapest, X. ker. Kőbányai út 56. 268.9

Új keresés
1 OMV Budapest, X. ker. Üllői út 110-112. 262.9
2 OMV Budapest, X. ker. Maglódi út 263.9
3 OMV Budapest, X. ker. Kerepesi út 73. 265.9
4 OMV Budapest, X. ker. Kőrösi Csoma Sándor út 266.9
5 OMV Budapest, X. ker. Sibrik Miklós utca - Gyömrői út sarok 0-24 266.9

Bobby Baccala 2009.05.05. 18:45:52


ezért rendeltem most egy Teslát :D

oszt minden kutasnak répaapopijába :D

B.GY. 2009.05.05. 23:17:26

@Zsola777: Szia!Nem smart kártyát adott a cég,hanem amivel tankolni tudok.Smart kártyám az "ezer"éve van.Azt csak arra használom,hogy leegyem róla a pontokat a mekibe.Lenne rajta több 10 ezer pont,de nem tartogatom:)

Lancelot0 2009.05.06. 08:21:44

Én is benzinkutas voltam, másfél évig. Sajnos az a baj a rátukmálással, hogy feljebbről "jön a parancs". Hetente van úgynevezett próbavásárló, akinek ha nem mondod a reklámszöveget (hidd el, nem jókedvéből szokta a kutas sem, ő is kb. leszarná), akkor leminősíti a kutat. Nem tudni, ki a próbavásárló, így csak az ismerősöknél, visszajáróknál lehet elhagyni a promót.

Én mondjuk még ezt is "leszartam", igazából a helyi kúttulajdonosnak kellett csak megfelelni. Ha ott volt a kúton, és figyelt, akkor persze mindenkinek kellett nyomni a reklámot. Neki érdeke volt, mert X liter eladott jobb benzin után prémiumot kapott. Én természetesen nem.
Ha épp nem járt a közelben, én is a "Jó napot, segíthetek?" mondattal kezdtem, és ha nem volt rám szükség, szépen békén hagytam a vendéget - hisz én is utálom ha nyaggatnak.

redriot77 2009.05.06. 08:52:04

@SH!T: sokat gondolkoztam már rajta, de miért van hogy a magyar benzinkutak 98%-a ilyen mafiajellegű valami?

Lehúzós, tukmálós, bunkó alkalmazottak, 30 colos krómfelnis feket A8/X6/S600 a főnöki parkolóban, feketézés ezerrel -> az APEH és a rendőrség a szerencsétlen kisembereket basztatja, ezekkel miért nem foglalkozik senki? OK, hogy korrupció, kell hogy legyen egy-két ilyen kút, de hogy kb. mindegyik ilyen legyen... Hogy lehet ez?

redriot77 2009.05.06. 08:58:19

Egyébként Jet/Lukoil: önkiszolgáló, jó árak, elfogadható benya. Tankolhatok úgy, hogy nem kell senkit elzavarni a kocsimtól, nem kell magyarázkodnom hogy miért nem kérek prémiumnyálat, és eddig még a húszezrest sem nézték tízesnek...

kitym 2009.05.06. 15:37:30

A párom Shell kúton dolgozik az egyetemre járás mellett, tehát általa tapasztalom azt a lelkiterrort, amit ellenük folytatnak azért, hogy minél több V-Powert, olajat stb. adjanak el. Az eladás alapján készül náluk a beosztás (hány napot dolgoznak nappal, hányszor szívnak éjszaka) és a főnök folyamatosan uszítja őket, hogy gyerünk má' milyen kevés a százalék stb. A fenti leírás szereplője tényleg egy hülye, de ettől még ne vegyük egy kalap alá az összes Shell kutast!! Az a dolguk, hogy megkérdezzék, tukmálják a V-Powert, hogy lemossák a szélvédőt, keréknyomást és olajszintet mérjenek. (Nehogymár ez baj legyen!) Mint ahogy a ruhaboltban meg azért van az eladó, hogy megfelelő méretű-színű ruhát adjon és rávegyen arra, hogy felpróbáld. És egyébként meg a világban mindenhol vannak hülyék, ettől még ne általánosítsunk!

DonnaNyányó 2009.05.06. 16:55:44

kity, lassan mondom, hogy te is megértsd:

MINDEN_KUTAS_TOLVAJ

A "népszerűségi" lista, emelkedő sorrendben: taxis, benzinkutas, kaller, postás

v2pg 2009.05.06. 20:17:59

Deluxe lassan mondom,hogy megértsd:
nem mind.egy p.cs vagy.
Tudsz róla? :)

vhm 2009.05.06. 22:08:13

@kitym: ha az a dolga, az az ő baja. nehogy már a vevő érezze magát rosszul.
és igen, a boltosok is ha jönnek utánam és tukmálnak, akkor bármi is legyen az, nem veszem meg. még akkor sem, ha azért mentem.
úgyhogy marhára megéri, biztos.

antika13 2009.05.07. 14:17:45

Lehet nyugodtan köpködni, én hacsak lehet shell kúton tankolok. Igaz, egy éve gáz szett került a kocsiba, de előtte a tapasztalataim szerint hosszú távon a V-pover 95 fél litert hoz a fogyasztáson, rövid távon nem érdemes, mert pont ellenkező a hatás.
Faterom ős mol-os, csak azt tankolt.
Folyamatosan alapjárati problémái voltak, vittem neki sima 95-öst és csodák csodája megszűnt a probléma.
Másik példa:
Évekkel ezelőtt 1.6D-be tankoltam mol-os anyagot, az autó utánfutóval túlterhelve 7l/100km-es átlagot futott.
Majd áttértem a Szélmalom meletti(kecskemétiek ismerik) shell kútra éa a fogyasztás beállt 5.5-re.
Persze, a shell kutak között is van kivétel, akinek nem felel meg, elmegy máshova.
Egyébként az OMV-nél is csak jók a tapasztalataim.
Van aki a jet-re, van aki a lukoil-ra esküszik, remélem nem kell náluk tankolnom.
Esetleg, ha lesz náluk autógáz:)

Zalay · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.05.13. 18:02:42

Hát igen. Hasonló helyen dolgoztam én is, a menedzser állandóan a nyomodban lohol, hogy "menj oda a vevőhöz" De az eladó sem akarja, meg a vevő sem.
Ők is kényszerben vannak. A főnökség a majom, nem ők.

Mr_inc · http://www.autostat.hu/component/content/article/140-alfa-brera 2009.05.13. 18:19:45

igen... a főnök a köcsög... ezt meg is lehet a gyereknek mondani: "tudom, hogy szivat a főnök meg minden, de nem velem fogod megvetetni a szart... bocsi"

SH!T 2009.05.19. 09:51:12

nem válaszolgatnék mindenkinek külön-külön.
Eset a következő lehet szubjektív, saját tapasztalat:
Adott (jelen esetben egy, de az üzemeltető két töltőállomást üzemeltetett, és teszi ezt most is) egy kút. Mikor oda kerültem kútvezetőnek, az üzemeltető (ugyebár SHELL tulajdon, kiadva francheise-ba, egy külső vállalkozásnak, így az adott bt, kft, gmk... alkalmazásában állnak a dolgozók, persze ha be vannak jelentve) az egy hónapos próba időre nem jelentett be, mondván, hogy így mindenkinek jobb, de ez csak utólag derült ki.
A fő feladatom az volt hogy a személyzetet üssem vágjam, baszogassam, (szó szerint idézve:) "...azok a parasztok nem értenek semmiből, idióta fasz az egész banda..."
Folyamatosan terrorizálni kellett volna őket, hogy a három hónapos hivatalos próbaidő után maguktól húzzanak el.
(ezzel szembementem és egy jó csapatot alakítottunk ki, ezért is kellett eljönnöm, de ez egy másik blogba való történet)

Tehát a műszakbeosztást mindig úgy kellett kialakítani, hogy ne kelljen fizetni pótlékot, így olyanok is szerepeltek a hivatalos beosztásban, akik már rég nem dolgoztak a kúton.
V-s termékek eladását csak azért kellett erőltetni, mert az üzemeltető pacsizni akart a shellesekkel és hogy milyen jól megy nálunk minden. (csak a fővárosi kúton volt akkoriban tényleges limit az eladásra)
- közben megtudtam, hogy a shel komoly pénzeket fizet az üzemeltetőnek, plusz az alkalmazottak után is, amit az üzemeltető lenyúl.
- kötelező képzés volt (OKJ-s kútkezelő shop eladó) amit a shell minden dolgozónak kifizetett, viszont az üzemeltető mindenkin behajtotta, hogy neki ez mennyi pénzbe van (fejenként 80e HUF-ot rántott le mindenkiről)
- aki fenyegetőzött munkaüggyel azt hamar kirakták és legtöbb esetben vagy visszapapíroztak mindent, vagy egyszerűen eltüntettek minden adatát, hogy egyáltalán létezett ott a kúton.
- hogy maffia módszerekkel dolgoztatják-e az embereket nem tudom, nem is találgatok de az üzemeltetőnek és vele sok "barátjának" szép nagy 7es BMW-je van. nc.
- kicsit védeném az ott dolgozókat, ha nem gond. Higgyétek el , nem minden kutas lenyúlós köcsög tolvaj. Viszont vidéken nehéz elhelyezkedni, így egy kutas munka is legalább hoz valami pénzt.
Van aki két gyerekes családapa és ez az egyetlen bevételi forrása és nem azért nyomja tele 95-ös helyett a kedves vevő tankját V-vel, mert renitens visszaeső bűnöző, hanem mert már épp annyi pénze sincs hogy a napi "büntetést" befizesse, ha nincs meg a százaléka. És igen ez egy szemét dolog a vásárlóval szemben, de ha valakik, akkor nagyon sokan közülük megélhetési bűnözők.

Hogy erről fent a shell-nél tudnak-e, nem tudom. Vagy ha tudnak szemet hunynak fölötte, de az biztos, hogy a vidéki kutasok, nem az új mercire, vagy a korzikai nyaralásra "gyűjtik" így a pénzt.

- a benzin minőségéről egy szó még és befejeztem:
a normál 95-ös ill. diesel ugyanaz mint a MOL-on, hiszen az összes üzemenyan hozzánk pl battáról jött. volt hogy mol-os kamion hozta, mert nem volt bent shell-es. a plusz "V"-s adalékot a már megtöltött kamionba rakják bele - igen a mol-nál - feltéve ha nem felejtik el...
Egyedül a 100 oktános jön németországból és/vagy ausztriából. A benzint "vizezni, tejezni, hígitani, homokozni ésatöbbi..." fizikailag NEM lehet. Egyébként is nagyon komoly szabályai vannak a lefejtésnek így azzal higgyétek el nem trükköznek.

Üdv, SH!T

TH 2009.05.19. 11:06:34

@antika13: a történeted a 95-ösről azért vicces, mert minden kút (tudtommal az OMV-t leszámítva) MOL benzint árul és árult régebben is.
Ezt @SH!T: hozzászólása megerősíti.

paliapa 2010.05.30. 07:38:34

nyugodj meg minden szart eladnak neked! mar evek ota nem csak a moltol vesznek uzemanyagot!!! uzemanyag szallito voltam jo nehany evig












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása