Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Autós vs. biciklis meccs a Margitszigeten

2009.05.06. 10:40 :: Kisikasa

VRaptor próbál kicsit egészségtudatos, környezetkímélő és nyugis életvitelt folytatni, de úgy tűnik ennek egy viszonylag békés helyen is kellőképpen gátat tudnak vetni bizonyos autós egyének. De hová sietnek egy ilyen madárcsicsergős, zöld kis szigeten a csúnya bácsik?

Nem tudom megér-e egy posztot, de biciklizős pályafutásom során azt hiszem az egyik legkirívóbb eset történt velem ma. Nem is maga az, hogy le akarnak szorítani, meg az se, hogy a kedves úriemberek kultúráltan megpróbálják utólag tisztázni az eseményeket, hanem maga a helyszín: a Margitsziget. Budapest kikapcsolódási központja, sziget a város szmogja, a beton és a sok autós között.

Munkából tartottam este háromnegyed 7 körül hazafelé, a szokásos útvonalon, át a Margitszigeten. Szeretem, mert jobb a levegő, csak nehany autó közlekedik (általában normálisak), és rengeteg a sportoló és a kikapcsolódásra vágyó család, gyerekek. A Hajós hátsó kijáratánál van egy behajtó autóknak, itt történt az ominózus eset.

Én épp egy másik biciklist előztem, aki csak kicsit volt lassabb nálam, de saját sávomban, szembe pedig szinten kerékpárosok, és elektromos szigetjáró miniautók, és sok gyalogos kiránduló (az út mellett). A behajtóból kikanyarodott egy bordó Citroen Xsara Picasso, az elektromos kiskocsik miatt azonban nem a saját sávjába, hanem középre, félig tehát abba a sávba, ahol én épp a másik bicajost előztem, mit ad Isten közel az út közepéhez.

Kicsit el is bambultam, meg hát nem is számítottam, hogy hirtelen, relative lendületesen egy autó fog szembe jönni velem, így nem tudtam időben reagálni. Hamar kiderült így, hogy aki szembe jött, az valószínűleg a Margitsziget tulajdonosa, és így nyilván az út csak az övé, ezt hangsúlyozta is azzal, hogy még jól rám is húzta a kormányt. Tényleg, mit képzelek én, hogy nem ugrok el előle, ha ő jön.

Nem kifejezetten örültem, de általában nyugodt ember vagyok, végülis nem történt semmi, még meg is voltam lepődve, hogy a Margitszigeten ilyen is van, ahova felelősségteljes ember külön behajtási engedélyt adnak az arra érdemeseknek. Nem szóltam egy szót se, kezemet se mozdítottam, leszoktam róla (nem akarom összeveretni magam). Megyek szépen tovább a dolgomra - gondoltam én.

Aztán hallom az erősödő motorhangot hátulról. Margitszigeti nyugalom, merengés kikapcs, túlélő mód bekapcs, azonnal menekülő útvonalakat kerestem. Nem is kellett soká várni, pár pillanat múlva már meg is jelent a Citroen mellettem balra, jó közel, egyre közelebb. Járdára gyorsan felugrat bokrokon keresztül. Citroen mellémhúz, ajtó kinyit menet közben. A két úriember valamelyike az alábbi szavakkal gondolta, hogy elnézést kér, amiért a sávomban szembe jött, és kétszer is majdnem fellökött: "Akarsz még szórakozni, kisköcsög?".

Persze, érdekes elképzelés, de ha már azt hiszi, hogy nekem szórakozás az, hogy elcsapassam magam, akkor miért nem a Hungárian ugrálok kamionok elé? Mivel erősen közeledett a Hajós első bejárata, ahol tényleg kárt tudott volna tenni bennem, és az eddigiek fényében erre reális esélyt láttam, így a megszokott lépés következett a tervben: jó hangosan, hogy mindenki felfigyeljen, elkezdtem kiabálni, hogy "Miért akartok megölni?". Sokan voltak, úgyhogy a Citroenes vegülis megállt, én mentem tovább, pár másodperc után visszanézve láttam, hogy megfordult és megy a dolgára.

Néhány kérdés felmerült bennem az eset kapcsán, amiben biztos lesz aki szerint én vagyok hibás, hiszem biztos direkt keresem a bajt, és különben is miért biciklizek.

1. Ha megyek a saját menetirányomnak megfelelő sávban, és valaki szembe jön, akkor miért gondolja, hogy én vagyok a hibás? hogy még jól le is akarjon szorítani, és megnevelni.

2. Az ilyen honnan kap behajtási engedélyt a Margitszigetre? Ahol rengeteg sportoló és gyerek mászkál eseténként még a főúton is. Aki ennyire nem tud különbséget tenni azt illetően, hogy hol kell az erőfölényt fitogtatni a volán mögül, az hogy kaphat engedélyt? Egy szemet kidüllesztő büntetessel mellékelve bevonnám örökre az engedélyét egy életre.

3. Ha annyira sietett az úriember, hogy a forgalmi helyzetet figyelmen kívül hagyva kanyarodott ki, akkor arra hogy juthat ideje, hogy megkergessen mint hegyipásztort a lavina?

Nem tudom, ki hogyan oldana meg egy ilyen helyzetet. Személy szerint nem vagyok az önbíráskodás híve, és úgy gondolom, hogy jól kezeltem a helyzetet - szégyen a futás, de hasznos. Ha IFA-val lettem volna, akkor azért valószínűleg más a befejezés :)

156 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye sztereotípia kerékpár kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nikorene 2009.05.06. 10:47:35

rendőr persze sehol... :)

babel 2009.05.06. 10:47:37

"Nem tudom, ki hogyan oldana meg egy ilyen helyzetet."
1, Megállok.
2a, Kirángatom és laposra verem a sofőrt.
2b, Kirángatom és laposra verem az utast.
3, A sofőr fejét feldugom az utas seggébe.
4a, A kocsit belököm a Dunába.
4b, Elnézést kérek a környezetvédőktől.
5, Learatom a tapsot, majd elkerekezek haza.
6, Felébredek, kiveszem a kezem a biliből. :oD

Pepe83 (törölt) 2009.05.06. 10:47:48

Ilyen seggfej, kispöcsű emberek mindig is léteztek és létezni is fognak. Felesleges miattuk bárkinek felidegesítenie magát. Egyszer majd belefutnak egy náluk erősebb emberbe és akkor majd örökre elmegy a kedvük attól, hogy bicajosokkal szórakozzanak.

pengusz 2009.05.06. 10:48:17

elég jó megoldás volt.
esetleg valami nagyobb társaság (magyar) közelében leállni, és kiáltozni: "Ne bántsatok odaadom a bringám! Vigyetek amit akartok" vagy "Ne bántsatok, nem tehetek róla, hogy zsidónak születtem"
Esetleg összeszedsz pár bringás havert, és megkeresni? :D

Nikorene 2009.05.06. 10:48:27

rendszám? Fotó? :)

lotht 2009.05.06. 10:52:20

Ez már tényleg szánalmas...
Természetesen az autósról beszélek, Te pedig helyesen reagáltál, úgy vélem.

mr_x 2009.05.06. 11:18:56

A kiabalas jo otle, de hozzatehetted volna, hogy "valaki hivjon rendort, az auto rendszama xyz-123"

Esetleg "nekiesni" a tukrenek, majd kiabalni, hogy "segitseg elutottek"
Magyarazza meg hogy mi tortent, szemtanu csak akad.

TH 2009.05.06. 11:20:43

Egy kicsit jobban kiállhattál volna magadért szerintem, sokan meglepődnek, ha értelmes kérdésekkel találkoznak, mint pl.:
1.)meséljétek el, hogy mi volt ebben nekem a szórakozás?
2.)nem én ütöttelek el titeket majdnem, mi a felháborodás tárgya?
vagy vmi ilyesmi...

Agyalap 2009.05.06. 11:28:42

Rendszám mindenképpen...

PitBuli 2009.05.06. 11:32:41

Az élet nehéz, biciklizni pedig veszélyes. Legközelebb válassz egyirányú utcát, ott kisebb az esélye, hogy egy szembe jövő jármű el akar ütni. :)
Tényleg, haza bírsz úgy jutni, hogy csak egyirányú utcákon mész (szabályosan a megadott irányok szerint)?

LittleIdiot 2009.05.06. 11:41:00

Most komolyan:
"Értelmes" megoldás az lett volna, hogy levered a hülye majmot. Veszélyeztetni nem okos dolog, pofon jár érte.

Néhány adalék azonban a Margitszigethez:
- nincs én sávom, ő sávja a hátsó úton. Nem párhuzamos közlekedésre alkalmas.
- a "főúton" sincsenek már sávok felfestve, lekoptak
- a "főút" az nem védett útvonal. Ezt pl. gyk. egyetlen biciklis sem tudja, a szigeten EGYENRANGÚ ÚTKERESZTEZŐDÉSek vannak. Gyk. jobbkéz.
- A behajtási enegedélynek semmi köze az intelligenciához

Kellemes hétvégi napokon azért tud ott szép káosz lenni az úton. Bciklisek, görkorcsolyások, bringóhintósok, elektromos autósok, gyalogosok szanaszét mindenütt.

Amúgy RENDSZÁM?

PitBuli 2009.05.06. 11:41:54

Tréfát félre, azért a bringások sem szentek. Nem egyszer szerepelt már itt, hogy elég kevés szabályos bringás van. Forgalommal szemben kóricálnak, figyelmen kívül hagyják a lámpák jelzéseit, alternatívan veszik igénybe az út/járda/bringaút lehetőségeket, stb.
Persze ez esetben az autós állat volt a hunyó, de valószínűleg ő sem most először találkozott bringással, és lehet, hogy a fent vázolt rossz tapasztalatokból indult ki. Így jártál, köszönheted ezt a többi, negatív bringásnak.

Dester 2009.05.06. 11:44:54

Egyszerű. Amikor megállt, leszállsz, két kézzel megfogod a biciklit úgy, hogy az oldala legyen előtted és azzal a lendülettel felhajítod a motorháztetejére, te pedig lefekszel az autó elé ordítva. Kíváncsi lennék, mit mondanának a rendőrök :)))
(Mielőtt nekemesne bárki, csak vicceltem...)

consigliere 2009.05.06. 11:48:27

nincs valami jó bicikli-szimulátorod otthon a gépen, úgy veszélytelenebb és ott szórakozhatsz tovább :)
máskor old meg sikítozás nélkül

a picassos meg kapja be

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2009.05.06. 11:50:07

A hülyékkel nem lehet mit kezdeni, hagyni kell a dolgot. Rendszám azért jó lett volna.

2009.05.06. 11:51:34

rendszámot felírni, rendőrségen feljelentést tenni szándékos emberölés miatt.
Többet nem kekeckednek :D

Silent Bob 2009.05.06. 11:53:53

@PitBuli: Bazmeg, valakit megpróbálnak szándékosan elütni, majd megfenyegetnek, te meg előjössz azzal, hogy a bringások sem szentek?
Gratulálok, rengeteg eszed van.

avus · http://avus.blog.hu 2009.05.06. 11:58:34

@PitBuli: Egyirányún nem fér el tőlem, beáll a seggembe, esetleg dudál is. Ott az a baj, hogy miért nem a többsávos úton megyek. Többsávos úton az a baj, hogy miért nem az egyirányú kis utcákban megyek. Az úton az a baj, hogy miért nem a járdán megyek. A járdán az a baj, hogy miért nem az úton megyek.

babel 2009.05.06. 11:59:33

@venomspawn: Max. "emberölés kísérlete" lehet, ha még itt írogat.. :oP

AzHofi 2009.05.06. 12:05:20

@Silent Bob: pedig a bringésok jórészt maguknak köszönhetik a hírüket, meg a hozzájuk való hozzáállást. Így van ez az élet minden területén. Cigányok, zsidók, bringások, bélyeggyűjtők egy törpe ámde kirívó és hangos minoritása alapján kialakul egy kép az emberekben, és a tapasztalataik alapján próbálnak a csoporthoz hozzáállni.

DonnaNyányó 2009.05.06. 12:06:56

Természetesen a bringás volt a hibás, mit képzel a kétkerekűjével.

A margitszigetet nemsokára úgyis átalakítják p+r parkolónak, jobb, ha a bringás nyúlbélák már most megtanulják, hogy utat kell adni a Valódi Isteneknek.

avus · http://avus.blog.hu 2009.05.06. 12:10:25

@AzHofi: Aham, akkor ezért lehet, hogy az autozz.blog.hu-n 20-ból 19 poszt arról szól, hogy egyik autós panaszkodik a _másik_autósra_.

Silent Bob 2009.05.06. 12:13:04

@AzHofi: Engem már többször ütöttek el majdnem gyalog is és bicajjal is, pedig szabályosan közlekedek.
Akkor ha most random nekiállok autósokat verni, akkor ők megérdemlik?

Lugi 2009.05.06. 12:15:58

Jelen esetben szerintem jól reagált a biciklis user.
Más. A Hősök Terétől 1 sarokra lakom, a kutyát mindig a ligetbe viszem le, és nem egyszer tapasztalom (gyk. mindennap), hogy a biciklis a dózsán az úttesten teker (néha még csak nem is haladós, hanem kényelmes tempóban) 1-1,5 méterre a kerékpárúttól. Na azoktól ideges leszek.

Portman 2009.05.06. 12:18:18

@PitBuli: Igaz, de az a helyzet, hogy a riderek tudnak is közlekedni.. Nincxs túl sok baleset azért, mert a futár veszélyes volt. Tudják, hogy mit lehet, a városhoz tartoznak, a vérükben van. Az autósok figyeljenek kicsit oda, és minden rendben lesz. Vagy nem?

Lunitari 2009.05.06. 12:18:19

Mikor még szembe jött, miért nem ugrattál fel rá és tekertél keresztül a szarszekér autóján?

Silent Bob 2009.05.06. 12:18:28

@Lugi: Ez mondjuk elég gáz, de juss el légyszi a Váci úttól a Hősök teréig kerékpárúton.

Lángharcos 2009.05.06. 12:19:37

:( Jól reagáltad le. Nem érdemes szájkaratézni velük. Irigylem a higgadtságodat.

Bp közlekedése borzalmas. Nem lehet okolni se az autósokat, se a bicikliseket. Ugyanolyan emberek ülnek a kormány mögött mindkét csoportban..

A különbség számomra annyi, hogy biciklivel hamarabb bejutok a munkahelyemre, mint kocsival vagy bkv-val _a_szabályok_betartásával_, és ha többen lennénk, akkor kevésbé lenne rossz a levegő.

Különben is sok embernek nem ártana meg az a reggeli és délutáni/esti testmozgás..

Dr Kangörény 2009.05.06. 12:25:36

Jól értem-e, hogy nem volt semmilyen alap-konfliktus, ütközés, mutogatás, anyázás? Akkor itt nem autós-biciklis affér volt, hanem csak annyi, hogy egy paraszt belekötött valakibe.

Funkerman 2009.05.06. 12:28:28

Letekert ablak? Szájba köpni ér e? Üvöltözés meg simán reális.

Dr Kangörény 2009.05.06. 12:28:40

"Igaz, de az a helyzet, hogy a riderek tudnak is közlekedni.. Nincxs túl sok baleset azért, mert a futár veszélyes volt. Tudják, hogy mit lehet, a városhoz tartoznak, a vérükben van. Az autósok figyeljenek kicsit oda, és minden rendben lesz. Vagy nem?"

Vérükben van???? Ilyen nincs, te jó ég! Az autósok jó reflexei az oka annak, hogy nincs sokkal több biciklis baleset. Egyébként balesetnek számít-e, ha egy egy barom bcicklis olyan közel megy el mellettem, hogy megkarcolja a kocsimat?

PitBuli 2009.05.06. 12:30:18

@Portman: Igaz, de az a helyzet, hogy az autósok tudnak is közlekedni.. Nincxs túl sok baleset azért, mert a futár veszélyes volt. Tudják, hogy mit lehet, a városhoz tartoznak, a vérükben van. A riderek figyeljenek kicsit oda, és minden rendben lesz. Vagy nem?

SzLacika 2009.05.06. 12:31:04

Emberek, emberek. Komolyan, akárhányszor biciklis vagy motoros poszt van, megy az általánosítás, hogy "Na azért a biciklisek sem", "Na azért a motorosok sem"

Jól mondja avus, végig kell nézni a blogot, messze-messze több az autós parasztról írnak, mint a biciklis parasztról.
Ráadásul ennyi erővel lehetne mondani, hogy az autósok 80%-a szarik a sebességhatárra, az irányjelzésre, telefonálás szabályaira meg úgy általában a kultúrált közlekedésre.

Nyilván vannak seggfej és szabálytalan autósok és vannak seggfej és szabálytalan biciklisek. Senki sem szent, de ne általánosítsunk már, tessék objektíven ítélkezni. A sztoriból egyértelmű, ki volt a köcsög. Hacsak nem a bringás srác mutatott be, húzta rá a kocsira a kormányt stb. De világosan leírta, hogy NEM.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.06. 12:34:32

Nemértem mi történt...

Elbambult, hirtelen ott termett, nem tudtam időben reagálni, ráhúzta a kormányt...

Szerintem a posztíró egy hülye...

PTibor (törölt) 2009.05.06. 12:39:25

arányaiban nézve ugyanannyi szabályos autós van, mint kerékpáros. bár olyat még nem hallottam, hogy a kerékpáros megállt a szabálytalan társát/autóst megverni. nemde?

meg kéne tanulni egymás mellett élni, elfogadni, odafigyelni egymást.

Funkerman 2009.05.06. 12:40:08

@kolbászoszsömle: "A behajtóból kikanyarodott egy bordó Citroen Xsara Picasso, az elektromos kiskocsik miatt azonban nem a saját sávjába, hanem középre, félig tehát abba a sávba, ahol én épp a másik bicajost előztem, mit ad Isten közel az út közepéhez. "
szövegértéssel gondok vannak e?

PitBuli 2009.05.06. 12:40:41

@Silent Bob: Nem hiszem, hogy a körültekintő vizsgálat miatt lenne nekem kevesebb eszem. Azzal, hogy felvázoltam egy lehetséges másik nézetet (jelezve azt is, hogy én nem szimpatizálok az autós állat viselkedésével), nem okoztam kárt a bringás társadalom becsületén. Te viszont nem ezt tetted...
Így váltál ugyan olyanná, mint az általad oly nagyon megvetett gépjárművezető.

Fritz1 2009.05.06. 12:48:18

@Kangörény_:
"autósok jó reflexei" Mi a tököm, az autósok nálad külön faj vagy mi? :)
Gondolj már bele, féktávja van egy autónak, meg mennyi a biciklinek. Egy biciklis teker átlag 20-25-el, autós megy legalább 50-el, hogy a tömegbéli különbséget ne is említsük. Szerinted melyik áll meg előbb?

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.05.06. 12:51:54

Egyszerűbb lenne, utálkozás ás másokra mutogatás helyett megtanulni közlekedni.

Lugi 2009.05.06. 12:55:33

@Silent Bob: Ebben teljesen igazad van, én is tudom, hogy kevés a bicikliút. Ezzel csak arra akartam utalni, hogy ahol lenne út, ott sem mindig azt használják. A Dózsán meg különösen szembeötlő a dolog, ,mert tényleg 1 méterre van a bicikliút (A futárok alapból nem bicikliúton mennek, de azért nem mindegyik biciklis, akit itt látok, futár :) )

DonnaNyányó 2009.05.06. 12:56:48

Rohadjon meg a bringás, mert ezért tart itt az ország.

PitBuli 2009.05.06. 12:57:32

@Fritz1: Szép kis fajgyűlölet kezd itt kialakulni! Autós, motoros, bringás, gyalogos és árpádsávos.
Csak hogy politikailag is korrektek legyünk...
:)

Lunitari 2009.05.06. 13:00:02

Mennyi külön faj :)) És ezek nem emberek?

avus · http://avus.blog.hu 2009.05.06. 13:04:16

@Lugi: A Dózsán egy JÁRDA van, felfestve rá egy csík, amit a gyalogosok magasról letojnak. Csak a pontosság kedvéért.

Rong 2009.05.06. 13:06:34

Van szerencsém autósként, biciklisként valamint gyalogosként is rendszeresen részt venni a nagy magyar közlekedésben. Csak annyit tudok megállapítani, hogy arányaiban ugyan annyi paraszt biciklis van mint ahány baromarcú autós. A gyalogosok már külön kaszt. De mégsem minden autós bunkó köcsög és a biciklisek nagyrésze sem tahó állat. Mint ahogy egy előzékeny sztereotip sem tűnik fel vagy egy szabályosan közlekedő motoros, úgy a normális biciklis sem.

De azért autósként egy biciklissel keménykedni. Ejjjjjah mekkora gyávaság már.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.05.06. 13:06:43

Szerintem fotosoppp.
Bár engem is tolt már le teherautó, amikor robogóztam.

Rong 2009.05.06. 13:09:34

@avus: így van. ezért van sűritett levegős duda a biciklimen :))))) Persze megnézem milyen gyalogosnál használom, mert nem szeretném ha infarktust kapna valaki. De ha használom, hamar megtalálják a megfelelő sávot a t. gyalogosok.
tudom tudom... tapló biciklis vagyok, köcsög autós és gyalogosként egy kamion átgurulhatna rajtam :)

Rong 2009.05.06. 13:10:41

ja.. és sz@r a helyesírásom :)

Lunitari 2009.05.06. 13:11:04

@Rong: Egy biciklis simán kikaphat egy autóst a kocsijából...sőt mivel sportól, valószínű ő lenne erő fölényben is. Nem gyávaság ez, hanem idiotizmus :)))

Perillustris 2009.05.06. 13:11:40

@fmatykó: "a "főút" az nem védett útvonal. Ezt pl. gyk. egyetlen biciklis sem tudja, a szigeten EGYENRANGÚ ÚTKERESZTEZŐDÉSek vannak. Gyk. jobbkéz."

GYK: az autókihajtóból érkezőknek MINDIG elsőbbségadási kötelezettségük van.

Lunitari 2009.05.06. 13:12:16

@Rong: Tényleg egy köcsög vagy :)

MiKeyRuLeS 2009.05.06. 13:13:12

@Fuckoffer: "Kicsit el is bambultam, meg hát nem is számítottam, hogy hirtelen, relative lendületesen egy autó fog szembe jönni velem, így nem tudtam időben reagálni."
Olvasni tudsz, vagy inkább csak azt, ami neked tetszik?

Riska 2009.05.06. 13:14:30

@babel:
2a, 2b, 3, 4a. Combo: laposra vert utas seggében a laposra vert vezető fejével együtt lököm az autót a Dunába.

Perillustris 2009.05.06. 13:15:09

@PitBuli: "Így jártál, köszönheted ezt a többi, negatív bringásnak."

Hát ez kurva jó.

Silent Bob 2009.05.06. 13:17:03

@Rong: Hol lehet olyat kapni? Tök rég óta keresek.

Rong 2009.05.06. 13:17:38

@Lunitari: á.... én biciklizek is, mégsem vagyok az a kimondott atléta :)
Az viszont tény, hogy az erő fölény csak addig tart amíg a biciklis az úton van. Hacsak nem megy utána az autós a járdára.

Dr. Ötker a belvárosi orvos 2009.05.06. 13:18:35

Mostanában ez a tendencia. Sok a frusztrált ember, és egyre több a frusztrált autós is. Ez igen sajnálatos dolog.
Viszont figyelned neked is kötelességed, ha a forgalomban részt veszel, ez veszélyes üzem, mindenki a saját felelősségére vesz részt benne.

No de az ilyen büdösparaszt, "kiszállok az autómból és fenyegetem a másikat" állatokból már nekem is elegem van. Én vettem egy fajin kis gázsprayt égy hejde kis fújás és angolos távozás kombó, hidd el ez a megoldás.

Rong 2009.05.06. 13:20:06

@Silent Bob: Tescoban vettem kemény 1500 HUF-ért. Az "autófelszerelés" cuccok között szokott lenni :)

Lugi 2009.05.06. 13:20:21

@avus: De ez még nem jogosítja fel a biciklist semmire. Az autós sem megy fel a bicikliútra, ha sok biciklis teker előtte az úton. :)

a JÓ 2009.05.06. 13:20:41

Leszek én a Köcsög, jó? Sztem egy bringás ne ugráljon a sáv közepén. És figyeljen az életére, ő a törékeny. ennyi

Silent Bob 2009.05.06. 13:21:07

@PitBuli: Nem értem mitől váltam volna olyanná mint a sofőr.
Egyszerűen elborul az agyam attól hogy van egy teljesen vétlen fél, akit majdnem elüt egy paraszt, és erre leírod ezt:
"Persze ez esetben az autós állat volt a hunyó, de valószínűleg ő sem most először találkozott bringással, és lehet, hogy a fent vázolt rossz tapasztalatokból indult ki. Így jártál, köszönheted ezt a többi, negatív bringásnak"

Ilyen alapon engem is meg lehet érteni, ha teszem azt végigkarcolom az összes autót egy parkolóban, mert korábban az autósok többségével rossz tapasztalatom volt.
Nem, NEM LEHET megérteni.

Perillustris 2009.05.06. 13:21:13

@Lugi: "A Hősök Terétől 1 sarokra lakom, a kutyát mindig a ligetbe viszem le, és nem egyszer tapasztalom (gyk. mindennap), hogy a biciklis a dózsán az úttesten teker (néha még csak nem is haladós, hanem kényelmes tempóban) 1-1,5 méterre a kerékpárúttól. Na azoktól ideges leszek."

Áruld már el nekem, hogy a Dózsa György úton hol van kerékpárút? Ugye nem a múzeum (a buszmegálló mögött vezetett) és az Állatkert előtti gyalog- és kerékpárútra gopndolsz, ami kb. 300 méter és amúgy a Vágány utca felé folytatódik?

Silent Bob 2009.05.06. 13:22:24

@Lugi: De feljogosítja, mivel a közös gyalog- és kerékpárutat nem kötelező használni.

avus · http://avus.blog.hu 2009.05.06. 13:23:20

@Lugi: De igen, az ilyen valamik használata ugyanis nem kötelező. Szerencsére nem mindenki akarja meggyilkolni a kerékpározást, ezért nem teszik azzá.

Silent Bob 2009.05.06. 13:26:02

@Perillustris: Az rendkívül jól ki van találva. Ha továbbmennék a Váci út felé, 2 választásom van. Vagy szabálytalanul besorolok amikor tudok, vagy a járdán. :( Pedig egyébként tök jól bejutnék Óbudáról a Stadionokig végig kerékpárúton.

Lugi 2009.05.06. 13:29:18

@Perillustris: De, pont arra gondolok, és nem igazán értem, hogy jön az ide, hogy merre folytatódik ?

Bobby Baccala 2009.05.06. 13:29:32

xsara picasso?

nincs több kérdésem

potha 2009.05.06. 13:30:29

@SzLacika: Csak azt ne felejtsd el, hogy arányaiban mennyi autós, biciklis és motoros van az utakon!

Amúgy nekem egyikkel sincs bajom, de már mindegyik okozott kellemetlen pillanatokat :)

Shopping 2009.05.06. 13:30:41

Ma 5 darab biciklistát láttam a piroson átmenni!

Miközben én vártam a zöldre.

Naná, hogy megérdemli akármi is történt.

exseven 2009.05.06. 13:31:28

Elég megszokott, hogy amikor sávon belül kerülni kell kerékpárral, és a szembe jövú autónak is kerülnie kell valamit, minden teketória nélkül átjön a sávomba, aztán vagy elférünk, vagy nem. Lásd Diós árok, ahol a János-kórháznál mindig áll a befelé menő sor, a másik oldalon meg parkolnak a forgalmi sávban. Ahogy a parkoló autók mellett megyek, simán bejönnek velem szemben a várakozókat előző autók. Volt már pár kicentizett tükör, de törni is fog lassan valamelyik.

csiszlikek dáridója 2009.05.06. 13:34:08

Ahhoz képest, hogy a Margitsziget autómentes övezet, nagyon sok autót látni arrafelé. A Hajós környékén főleg. A sportoló urak nem tudnak gyalog, netán biciklivel járni? Miért nem lehet egyszer és mindenkorra kitiltani onnan a kocsikat? És ha már a rendnél tartunk: miért nincs kézmosó vagy WC a szigeten? Hétvégenként több tízezer ember megy ki sütkérezni. A népek a bokorba szarnak meg hugyoznak.

janikahhh (törölt) 2009.05.06. 13:34:20

Éjn kb 1 hónapja járok melózni bringával... és megyek, ahol tudok. De nagyon odafigyelek, járdán pl csak lépésben ;) Meg ha véletlenül tilosba keveredek, akkor rohadtul odafigyelek, hogy ne akadályozzam a szabályosan közlekedőt (pl egyirányú utcában félreállok, ha jönnek szembe) Tudom szarjak sünt, meg minden, de csak így van értelme bicózni :) Ez a hozzáállás egyébként eddig bejött, senki se akart még megverni...

avus · http://avus.blog.hu 2009.05.06. 13:34:25

@Shopping : Látom ez örök sláger, esetleg a változatosság kedvéért ráállhatnánk a Petőfi hídon 70-80-as tempóval döngető autókra, amelyek aránya kb 100% :). Az nem zavar ennyire mi?

DonnaNyányó 2009.05.06. 13:35:06

"szabályosan közlekedő motoros"

muhahah, azok a parasztok egybe 100 métert se tudnak szabályosan megtenni. Egyik se.

Silent Bob 2009.05.06. 13:35:29

@Lugi: Úgy hogy ha még használja is az ember a gyalogosok ellenére, akkor elindulsz rajta a hősök terétől és egy sarokkal arrébb egyszer csak vége.

Kolompár Sztárszki 2009.05.06. 13:35:49

a történet a teljesen átlagos budapesti autósról szól, jól meglepődtem.

Lugi 2009.05.06. 13:36:36

@Silent Bob: Akkor viszont, ha mégis az úttestet választja, akkor készüljön fel, hogy ott ő a gyengébb, és ott meg ő tartja fel az autósokat, ugyanúgy, mint az általatok említett gyalog- és keréppárúton a gyalogos a biciklist. Én mindig úgy közlekedek, hogy ha gyalog vagyok, és keresztezek egy bicikliutat, akkor én figyelek jobban, biciklisként autók között szintén én figyelek jobban. Nyilván a nagyobbnak kéne figyelnie a kisebbet, de mivel ez úgysem így van a gyakorlatban, ezért kisebbként én próbálok meg vigyázni magamra.

janikahhh (törölt) 2009.05.06. 13:36:55

@Deluxe: Nem minden motoros paraszt, te paraszt.

Lugi 2009.05.06. 13:39:24

@Silent Bob: Nincs vége, csak elfordul a vágány útra. Értem én, hogy így erre nem lehet kijutni a Vácira, de autóval is vannak behajtani tilos táblák, amikor az autónak esetleg kerülnie kell ,hogy elérje úticélját. És akkor megint ott vagyunk, hogy kevés a bicikliút...

DonnaNyányó 2009.05.06. 13:40:08

@Tipli: De. Pont ez a lényeg.

Hosszú ideje nézem direkt a mocisokat, egyik se tud szabályszegés nélkül menni. Hol egy kis záróvonal-átlépés, hol index nélkül sávcikázás, hol autók közötti előrecsorgás.

Mind_szabálytalan_mindig.

consigliere 2009.05.06. 13:41:58

@avus: szerintem térjünk rá. reggel is egy b@lf@asz ignis-es 50-el ment az árpád híd legbelső sávjában, úgyhogy folyamatosan előzte mindenki
70-80-al már lehet közlekedni is

Perillustris 2009.05.06. 13:42:01

Amúgy a poszt sokkal súlyosabb gondokra mutat rá: a korrupció és a "szívességháló" mérete akkora, hogy már szinte csak az nem kap behajtási engedélyt a Margit-szigetre, aki nem kér. Legalább egy hely lenne, amit valóban autómentes övezetté nyilvánítanának. Az OK, hogy a szállodába és a parkolóba behajthatnak a kocsik az Árpád-hídról, de a belső részről totálisan ki kellene tiltani a gépjárműveket reggel 6 és este 10 között. A fennmaradó időszak megmaradna a valóban nélkülözhetetlen áruszállításra. Normális esetben a jelenleg üzemelő szakadt és füstokádó buszok helyett is környezetbarátabb típus közlekedhetne, mondjuk egy - csak a sziget észak és déli pontja között járó - elektromos meghajtású.

DonnaNyányó 2009.05.06. 13:44:49

Azt a szigetet le kellene tarolni és parkolónak kialakítani. Így könnyebb lenne az autósoknak a munkahelyükhöz jutni, esetleg bkv-val. A ződek meg mennyenek a budai hegyekbe kutyátsétáltatni.

teabore 2009.05.06. 13:49:58

Már majdnem megvolt minden: a biciklis miért nem megy az út szélén, miért megy az úton, miért nem figyel, nem ismeri a KRESZ-t és miért nem vigyáz az úton, ha egyszer ő a gyengébb.
Még kimaradt az, hogy feltartják az autósokat, a bicikli vidékre és a hegyekre való és nem jó, mert nem jó bevásárolni.

Írom ezt úgy, hogy évente 25-30.000 km-t vezetek ill. 1500-2000 km-t biciklizek. Csak valahogy ezen (kerékpáros) postok végén mindig kollektív anyázásba fullad a dolog...

Roquentin 2009.05.06. 13:53:59

Ki fog tenni már végre valamit Magyarországon az AUTÓSBŰNŐZÉS ellen?

Silent Bob 2009.05.06. 14:02:01

@Lugi: Azt kérdezted miért mennek a bicajosok az úton. :) Erre válaszoltam.
Egyébként az előző hozzászólásoddal (sajnos) maximálisan egyetértek. Én is így teszek.

avus · http://avus.blog.hu 2009.05.06. 14:02:03

@consigliere: Az Árpád-híd tudtommal eleve 70-es, szóval ott nem beszélünk szabálytalanságról. Ellenben a Petőfin nincs tábla, ergó 50-es tábla vonatkozik rá, ott már szabálytalan.

"70-80-al már lehet közlekedni is "

Remek. Ezzel nem csak te vagy így, hanem kb mindenki, aki volán mögé ül. Ezért nehéz türtőztetni magam, amikor ezek az emberek felróják nekem, hogy szabálytalan vagyok.

Perillustris 2009.05.06. 14:02:07

@Lugi: "Nincs vége, csak elfordul a vágány útra. Értem én, hogy így erre nem lehet kijutni a Vácira, de autóval is vannak behajtani tilos táblák, amikor az autónak esetleg kerülnie kell ,hogy elérje úticélját."

Ne csúsztass már! Egy egész városrészt mikor kell kerülni? Másrészt a Dózsa György úton kerékpározni nem tilos, tehát a hasonlat erősen sántít amúgy is.

PapírKutya · http://www.lopottkerekpar.hu 2009.05.06. 14:02:16

Most h hirtelen téma lett a sziget, Nekem is lenne egy rövid történetem.

Hétvége volt és hatalmas tömeg. A profi cangásokat kivéve, mindenki össze-vissza közlekedett. Ha normálisan az út szélén tekersz, érhetnek váratlan meglepetések lásd. hirtelen érkező elektromos autó. (bokor takarásában volt, de ez még nem mentesít...) Lány hirtelen fék, én detto, majd ismét felvettük a ritmust, csak most már volt egy feleslegesen kacskázó...

A kisautóban egy pasi pöffeszkedett és fogalma sem volt a tükör használatáról, értelméről.
Hol lassan haladt, hol gyorsan, képtelenség volt normálisan és biztonságosan előzni.
5-6 perc követés után, meglátott két nagy dudát és nyomott egy kövér féket. Természetesen a lánynak már nem volt esélye, felszaladt a kocsira és elég durva sérüléseket szenvedett.

Persze a motoros jard nagyon segítőkész volt, csak egy valami maradt el, az a kurva szonda!

Hogy ki volt a hibás?!
Hogy ki lett a hibás?!

Természetesen a lány, hiszen a féktáv...

Figyeljetek Magatokra, csak is így élitek+ a másnapot!

magyar állampolgár 2009.05.06. 14:03:51

Magyarország! Én így szeretlek!
Csak kicsit sok köcsög van!

Zsola777 2009.05.06. 14:03:55

...és a lakókocsisbűnözés és a bevásárlókocsis bűnözés ellen? :)

Perillustris 2009.05.06. 14:08:14

@Deluxe: "A ződek meg mennyenek a budai hegyekbe kutyátsétáltatni."

Már ami megmaradt az utóbbi évtizedek beépítései után...

bonobonohu · http://bono.hu 2009.05.06. 14:08:18

@Pepe83: persze, felesleges lenne idegesíteni magad rajta, eltekintve attól az aprócska ténytől, hogy ez a barom egy többtonnás gyilkos fegyvert kormányoz a segge alatt...

Netuddki. 2009.05.06. 14:09:16

@rackayouh: "Hétvégenként több tízezer ember megy ki sütkérezni. A népek a bokorba szarnak meg hugyoznak."

Hát a budapestiek már csak ilyenek.

consigliere 2009.05.06. 14:17:54

@avus: de látod engem egy cseppet sem zavar amikor egy bicajos körülnézve átcsorog a piroson vagy megelőzi a sort esetleg margit hídon a sínen megy stb. amíg nem bénázik hanem logikusan tempósan közlekedik
motorost, bicajost egyaránt lehúzódok elengedek, úgy állok a sorban, hogy elférjen
ne a szabályokat tartsák be konokul, hanem figyeljenek a másikra is

avus · http://avus.blog.hu 2009.05.06. 14:19:51

@consigliere: Ennek örülök, de azt gondolom te is tapasztalod, hogy ez az örökzöld sláger a biciklisekkel kapcsolatban? Már itt is előjött.

bikila 2009.05.06. 14:27:22

@Deluxe: muhahah, azok a parasztok egybe 100 métert se tudnak szabályosan megtenni. Egyik se.

+++ Ne parasztozzál. De tudnak, csak azt te nem veszed észre.

DonnaNyányó 2009.05.06. 14:31:01

@bikila: pedig olyan szívesen látnám már, mutassák minél többet. De arra genetikailag képtelenek.

janikahhh (törölt) 2009.05.06. 14:33:42

@bikila: Haggyadazt, ez csak egy hülye troll.

min 2009.05.06. 14:36:03

@Kangörény_: Sajnállak vazze....Remélem legközelebb egy kraz leheli meg drága, féltett autókádat

Windchill 2009.05.06. 14:37:54

Hát, bevallom, én sokszor átmegyek a piroson. Nem mindig, de ha tök üres zebra után 10 méterre folytatódik a kocsisor, ahol úgyis sorolni fogok, akkor simán. Óvatosan jegyzem meg, hogy ez csak nálunk (és a poszt-komcsi államokban) illegális, pl. Portugáliban legális sorolni, s sok országban a piros lámpa a kerékpárosokra "stop" táblaként vonatkozik. Nyilván a kétszer 4 sávos kereszteződésben nem teszek így. Ami a durva, hogy ha sárga a lámpa, s rásprintelek, hogy még átérjek, noha tudom, hogy úgysem érek át, csak a halványpiros fázisban, akkor MINDIG utánam ugrik még 2-3 autó. És a gyalogosok is simán kilépnek a pirosra, zebránál eleve nem merek az út szélén menni, mert hetente 2-3-szor kilép valaki, aki nem néz körül, s nem számít forgalomra, mert nem hall motorzúgást. Dühöngeni ezen nincs értelme, az szóljon be, aki nem tojik magasról a kerékpárosok előzésére vonatkozó szabályokra, figyel a holtterére, nem hajt gyorsan stb.

Bartoki 2009.05.06. 14:39:38

A Margitszigetre eleve csak a csókosoknak jár behajtási engedély - ezek szerint azt gondolják hogy nekik ezen kívül minden mást is szabad.

DonnaNyányó 2009.05.06. 14:48:07

"a piros lámpa a kerékpárosokra "stop" táblaként vonatkozik. "

Sajna az a baj, hogy az összes bringásnak fogalma sincs a kreszről, így a stoptábláról sem.

Lugi 2009.05.06. 14:58:48

@Perillustris: Nem mondtam, hogy tilos, viszont a biciklis igencsak legyen észnél, ha lemegy az autók közé.

Navarone 2009.05.06. 15:02:51

@AzHofi: ne feledd az "autósok" kategóriát se!

Navarone 2009.05.06. 15:06:28

@Rong: Néhány gyalogosnak én is szívesen dudálnék olyan jó hangos dudával :D :D

Marhára unom, amikor a gyalogos a bicikliúton táncikál.....

Navarone 2009.05.06. 15:08:25

@Tipli: Én is ugyanezt a trendet követem!

Egyébként pedig ideje lenne kitiltani az autókat a Margitszigetről!

2009.05.06. 15:17:21

még mielőtt nekem ugrana valaki, gyorsan elárulom, nekem is van kocsim is , bicajom is, mindkettőt használom...

...de kezd rohadtul elegem lenni azokból az autós állatokból, akik a vezetők 1-2%-a.
/jobbára hajmentes-kopogóst hallgató-meztelencsiga imitátorok/

az autópályákon már lassan nem lehet előzni ha "csak" 150-el mész..nagynyomású xenonteknó mellett levillognak,aztán durván rádlegyeznek meg átintegetnek h mi a fasznak élsz egyáltalán..aztán ugyanez 3 literes 6 hengeres teleptahójáró kivitelben a belvárosban, ahol ugye kell a 2,5 tonna erőfölény a biciklivel szemben , mert az a paraszt pedálos halad az álló kocsisor mellett...
egyszerűen megoldanám a mostani néhány milliárdos hiányt a költségvetésben... durva pénzbüntetést,behajtási díjat, rokikártyát bevonnám, jogosultságot az út megtétele után utólag kellene igazolni az érintetnek, sokkal több civil rendőrautót kamerával...

hja, s mielőtt az autódból szidnád a biciklist, gondolkodj el mi van abból ha ő hibázik.. kis karcolás, ha te? halál...ennyi.
s az sem ment fel senkit az alól h 1 tonnás vassal ámokfut az utcákon, mert a biciklis átment a piroson...érdekes h nekem sosincs afférom gyalogossal,biciklissel a volán mögül.

vwxyz (törölt) 2009.05.06. 15:33:30

Biciklivel biztos be szabad hajtani a szigetre?

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.05.06. 15:38:10

@Silent Bob: A Váci úttól? Rákos-patak, Tatai utca, Szegedi út, Dévényi út, Vágány utca, Dózsa György út. Néha járok arra.

izémizé 2009.05.06. 15:41:35

Tegnap Újpesten pirosat kaptam, ezért megálltam a kocsimmal. Az utat keresztező zebrán gyalogosok keltek át, mert ők zöld jelzést kaptak. Én a két sávos úton a belsőben álltam meg, mellettem egy szgk, mögötte rendőségi autó állt, szintén a zöldre várva. Hirtelen az civil kocsi és a rendőrségi kocsi jobb oldala mellett elszáguldott két bringás, majd úgy ahogy azt "illik", átgangoltak a piroson, keresztül-kasul a gyalogosokon. Persze a gyalogosok megálltak, hiszen senki nem akart összeütközni velük. Vártam, hogy a rendőr szirénázva megy majd utánuk, de semmi nem történt. Kicsit csalódott voltam, majd mikor zöldet kaptam kicsit lassabban indultam el, hátha csak nem akarta használni a villogót. Tippem bejött, mert a kocsi kiindexelt elém, majd a távolban látható bringások után eredt és félreállította őket. Mikor elhaladtam mellettük, láttam az értetlenséget a 30-as fiú és a lány arcán, miközben hallgatták a rendőr szövegét. Mivel a rendőr civil ruhában volt, ezért nem hiszem, hogy dobott volna nekik egy csekket, mondjuk 20 000 forintról. De azért remélem helyi közlekedési oktatásban részesítette a két gyökeret.

Silent Bob 2009.05.06. 15:42:08

@TREX: az nekem "kicsit" kerülőnek tűnik, én dolgozni járok arra.

Silent Bob 2009.05.06. 15:46:17

@izémizé: Jogos, ez valóban bunkóság.

vwxyz (törölt) 2009.05.06. 15:52:02

@izémizé: 200.000 forintról. Ennyibe fáj mostanában 2 db piros lámpa. Ha megvalósult a közúti veszélyeztetés, akkor az három évig terjedő...

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.05.06. 15:53:54

@Silent Bob: Oké, a Váci út hosszúkás, házszámot nem írtál. :o)

qmatch 2009.05.06. 15:54:14

" Nem tudom megér-e egy posztot, de ..."
Én tudom: nem.

szabi1980 2009.05.06. 15:54:29

Minek léptem ide be csak felhúztam magam....

Silent Bob 2009.05.06. 15:56:27

@TREX: Igaz, de mivel a Dózsa Gy. útról volt szó, azt hittem egyértelmű. :P (szóval váci-dráva kereszteződéstől.)

Dr Smit Plagius 2009.05.06. 16:07:02

Rendőrt kell hívni, feljelenteni az autóvezetőt szándékos veszélyeztetés, esetleg gyilkossági kisérlet miatt! sünt neki

Perillustris 2009.05.06. 16:08:36

@izémizé: Nagy szükség lenne kerékpáros rendőrökre Budapesten is. 10-15 páros már észrevehető javulást ér(het)ne el.

Rong 2009.05.06. 16:12:37

@Perillustris: voltak. egyszer láttam is a szentendrein(jó pár éve). de szerintem már vagy kihaltak (elütötték őket) vagy nem mernek biciklire ülni. Meg voltak robogósok is. Valahogy azok is eltűntek.

vwxyz (törölt) 2009.05.06. 16:15:26

@Perillustris: Rendszeres időközönként megjelennek sajtóközlemények biciklis- és robogós rendőrökről, de az utcákon tényleg sose látni őket. Pedig milyen jó is lenne, ha a dugóban az autók között előremennének, és elzavarnák a rakodó furgonosokat, hátulról belecsúszós koccanás után órákig helyszínelő precízeket, kocsiból kiszállva anyázó megsértetteket, nyugodtan várakozó pénzszállítókat, békésen poroszkáló szakadt városnéző buszokat...

cambridge.on 2009.05.06. 16:20:32

Egyvalamit hiányolok,a rendszámot.Legalább mások is felismernék a NAGY KÖCSÖGÖKET akik kisköcsögökkel szeretnek szórakozni.
Egyébbként az autó fényezése sztm többe kerül mint a biciklid,nem kell megijedni .Szándékos veszélyeztetésért megérdemelnek egy sünt,dugják fel egymásnak a változatosság kedvéért.

DonnaNyányó 2009.05.06. 16:24:39

Nem lehet rendszám, mert a blog parázik, hogy feljelenti az ombucman.

vwxyz (törölt) 2009.05.06. 16:32:44

@Deluxe: Rendszám lehet, csak a tulajra vonatkozó info nem.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.05.06. 16:33:11

@Deluxe: Ezt benézted, nem szoktuk a rendszámokat kivenni / képekről kitakarni, ha egyértelmű egy szabályszegés, szemétkedés, vagy hasonló. Másoktól pont ezért szoktunk kapni a pofánkra.

DonnaNyányó 2009.05.06. 16:37:53

Hát szerencsétek, hogy nem tettétek ki, mert beszóltam volna csúnyát :D

Ombuccmanó 2009.05.06. 16:55:27

@Deluxe: Nem-nem. Utálom a köcsögöket én is.

Perillustris 2009.05.06. 16:56:46

@Rong: A XIII. kerületieknél vannak elvileg, s persze nyaranta a Balatonnál.

Martian (törölt) 2009.05.06. 17:09:02

Az a legnagyobb probléma, hogy túlszabályozott a közlekedés, ugyanakkor nem figyelnek oda a másik közlekedőre. Engem nem izgat, hogy ki mennyire tartja be a KRESZ-t, viszont amit csinál az utakon, azt mindenképpen figyelmesen és kiszámíthatóan tegye.

A bringautak nagyobb részét pedig be kellene szántani, helyét sóval behinteni, mert pl. a járdán vezetett kétirányú bringaút a kereszteződéseknél sokkal veszélyesebb (az autós és a bringás számára is beláthatatlan), mintha amikor a bringás csúcsforgalomban cirkál a sávok között.

Zol 2009.05.06. 17:21:04

Én sokat mászkálok kocsival a belvárosban, és eleinte még sokkolt, hogy a nyáron-is-sálas álértelmiségi kislányok az egyirányú utcában, forgalommal szembe haladnak a falubike-al, fülükben a zenével. Mostanra már megszoktam őket, és lehetőség szerint a legnagyobb ívben kerülöm, elengedem, stb. csak tűnjön el a horizonton. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem 'kurvaanyázok' ha mégis felidegesítenek, de ezek általában a saját lelki nyugalmam helyreállítására szolgálnak, és rajtam kívül senki sem hallja. Az meg sem fordul a fejemben, hogy ráhúzzam a kormányt, vagy kiugorjak a kocsiból.
Ha a sztori tényleg így történt, akkor gratulálok a gyökér autósnak, aki ezt megjátszotta és pont a Margitszigeten. Igazi faszparaszt!

izémizé 2009.05.06. 17:58:50

@Zol: Én ezeket a sálas csajszikra a "bringás sznob" kifejezést találtam ki. Egyébként támogatom a kerékpáros közlekedést, de az ilyen urakat, vagy csajszikat tényleg nagy ívben ki kell kerülni, mert nem néznek se istent, se embert mikor a kétkerekűikkel kiszabadulnak az utakra. Mennek amerre az orruk visz, látni meg nem látnak tőle, mert olyan magasan hordják.

izémizé 2009.05.06. 18:00:15

Bocs "ezeket" helyett "ezekre" a helyes.

Zol 2009.05.06. 18:26:49

@izémizé: Igaz, ez a kifejezés mindent elmond.

kispista 2009.05.06. 18:51:52

Feltehetőleg máskor is közlekedik az illető a Margitszigeten, megvárod és felgyújtod őket a kocsival együtt.

pink75 2009.05.06. 19:47:57

Nekem jó, bringával és kocsival is járok, és ott szabálytalankodok, ahol tudok.

vhm 2009.05.06. 21:43:07

elsőbbségadás elmulasztása, egyúttal közúti veszélyeztetés. ez volt maga a kifordulása.

amit utána csinált, az már bűncselekmény, vezetésre alkalmatlan. rendőrt kellett volna hívni... hátha véletlen kamera látta.

Prala 2009.05.06. 22:37:46

qmatch: ott a pont!

Prala 2009.05.06. 22:45:03

Autósok között is van egy pár barom, de a kerékpárosok egy külön állatfaj, az tény. Semmi reflex, semmi helyzetfelismerő képesség, nulla KRESZ tudás. Előbb kérjetek anyátoktól pénzt jogosítványra (autó, motor, de elég SMKP is), és csak azt követően üljetek biciklire kedves piroson továbbhaladó, járdán gyalogost terrorizáló, magatokat okosnak és egészséges életmódúnak képzelő, igénytelen, izzadságszagban gazdag tanyabájkosok! Magyarországon a biciklis a legbunkóbb, nincs mit szépíteni ezen. Azt hiszitek, hogy rátok külön vigyázni kell, és éppen ezért szartok rá mindenkire (egymásra is). Tanuljatok meg közlekedni előbb, aztán jöhet a sírás. Amúgy az autós tényleg bunkó volt, de nem hiszem el, hogy a mosolyod miatt fordult utánad...vegyél egy galambot kisállatker.-ben és azt etesd!

Mouth Hero 2009.05.06. 23:28:36

@Prala: ...és Prala elégedetten hátradőlt gázrugós műbőr székében, széles mosolyát az ajtaja elhaladó szülei - bár nem tudták mire vélni - örömmel nyugtázták.

Prala felszabadult. Talán akkor érzett utoljára hasonlót, amikor megszületett a határozat az OPNI bezárásáról. Tudta, ez azt jelenti, már nem kell sokáig ott maradnia.

Tudathasadása ezerféleképpen nyilvánult meg a mindennapokban: agya gondosan szelektálta, szűrte a bejövő információkat. Már kisgyermekkoráben is feltűnt többeknek, hogy a lakótelepen ő az egyetlen, aki nem képes megtanulni biciklizni. Talán emiatt orrolt meg minden kerékpárosra.

Annyira berögződött eme undor, hogy úton-útfélen csak a kerékpárosok szabálytalanságait vette észre, számára mindenki más megszűnt létezni. Ezért nem vette észre a piroson áthajtó autósokat, átsétáló gyalogosokat. Akik egyébként - nagyon helyesen - a szíve csücskei. Bár annyira nem, hogy a több tízezer járdára parkoló, a zebráknál elsőbbséget nem adó autós feltűnjön neki. Ő csak a kerékpárost látja.

Mindezen frusztrációját annyira nem képes kordában tartani, hogy egy olyan blogra önti ki lelkét, aminek 10 posztjából 9 arról szól, hogy az autósok mennyire nem tudnak közlekedni.

A következetesség sosem volt erőssége. A zuhanyzás sem, ám ez nem lenne baj, ha nem hinné azt, hogy azért mert ő büdös, más is az.

Kívánom, kedves Prala, hogy állapotodban előbb-utóbb drámai javulás álljon be!

Prala 2009.05.06. 23:47:06

@Mouth Hero: nem hiszem, hogy le kellene állnom veled...kis p@cs:)

vivax 2009.05.07. 07:53:35

Velem még boldogult aktív bringás koromban történt hasonló. Egy - reakciójából és határozottságából ítélve - tanárembernek tűnő, vitát nem ismerő szakállas ötvenes szorított le az árokba, miután elküldtem a picsába, amiért 2 méterrel előttem féktávon belül csatlakozik a forgalomba az útpadkáról. Leszorított az árokba, majd rövid, de vehemens szóváltást követően sajnos kénytelen voltam beleverni néhányat a buksijába, mert így láttam jónak. Volt köztünk vagy 20 év korkülömbség, de nem szégyellem, mert aki a dzsungel törvényei szerint akar élni, annak muszáj tudnia a helyét táplálékláncban. Természetesen az eset után azonnal eltüntem a helyszínről, mint a kámfor, nehogy megkavarja a lapokat a vén salabakter. Géperő az embererő ellen az nem kóser szitu.

jooagi 2009.05.07. 13:41:31

ilyen esetekben kell a gp.

Zalay · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.05.13. 17:51:55

Válasz:
pár év kőkemény harcművészet. Aztán ha már nem a négykerekű acélburok védelmében van, egy torokütés meg egy ágyék rúgás.
Ez van, ezt kell szeretni. Ilyen lett a világ. Mert attól, hogy kiszáll, egy lépés az, hogy leüt/leszúr, eltapos.
Szomorú. Dzsungel törvények egobirodalom kiépülése folytán.

TH 2009.05.13. 17:54:01

@Zalay: nem akarok bunkónak tűnni, de most minden topikhoz hozzá kell szólnod? beregisztráltál, és feltűnési viszketegséged van, vagy mi a szösz?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása