Ismét itt egy kis agytorna a KRESZ szabályokra kiéhezett olvasóknak. Zsolt igazán színes illusztrációt is csatolt írásához. Bár az ábra egyszerűnek tűnik, levélírónk mégis folyton gondolkódóba esik, vajon mi a helyes ebben a szituációban. Ti mit gondoltok?
Szeretném megosztani a történetemet és véleményét kérni az olvasóknak ők hogyan látják ezt a helyzetet, bár nem egy nagy dolog, mégis idegesítő számomra.
A helyszín Reitter Ferenc utca a 13. kerületben. Szokásosan kezdem a napomat. Indulok a munkába... mellékutcából haladok a főút felé, majd elérkezek a kereszteződésbe. Nyílván sokan ismerik az utcát azoknak nem kell bemutatnom, mégis aki nem, gyorsan elmondom hogyan néz ki. 2 sáv, oldalanként 1 középen növényzettel elválasztva.
Az egész utcát végigkísérik a parkoló autók az út szélén, ami nem is lenne baj, csakhogy amikor jönne ki az ember a mellékutcából és szeretne bekanyarodni, vagy egyenesen átmenni sajnos ezt picit megnehezítik ezek a parkoló autók. Ugyanis semmit nem lehet tőlük látni, tiszta lutri az egész. Vagy jön valami autó, vagy nem... Nem is ez a story lényege, de ha az ember szeretne a túlsó oldal irányába elmenni, azaz egyesen vagy balra az egész érdekes.
Be kell gurulni középre, majd miután belelógsz negyedrészt mindkét sávba, akkor jönnek azok az emberek, akik kanyarodni akarnak rajtad keresztül... namármost. Adott vagyok én, egy hosszabb autóval a kereszteződés kellős közepén, és adott egy sofőr, többségében nő, akik kicsit más útvonalon próbálnak bekanyarodni az ellentétes irányba. Miért mondok nőt? Mert eddig ahány nővel találkoztam ebben ÉS ehhez hasonló kereszteződésben, annyian oldották meg véleményem szerint helytelenül ezt a manővert. Csatolok egy amatőr rajzot, ahol talán meg lehet érteni eme bonyolult szituációt.
A kék téglalap lennék én a piros pedig a nő. -a sok színes téglalap a sok parkoló autó:) Szeretném véleményeteket kérni, hogy ilyenkor mi a helyes?
A : levágja a visszakanyarodást, ezáltal nem fér be elsőre a parkoló autók miatt, a kis ívben való kanyaródás miatt, szenved, tolat, ezáltal feltartja a sort. Hozzáteszem, ilyen kis ívben NEM LEHET BEVENNI EZT A KANYART!!
B : továbbhalad előttem, majd nagy ívben kanyarodik vissza és elsőre beveszi a kanyart, ugyanis csak így lehet visszakanyarodni!
Amikor ez történt a hölgyemény sajnos nem tudta mi tévő legyen, eközben én mutatni próbáltam neki milyen ívben is kéne mennie, ő ezzel nem foglalkozott, döntött a saját elképzelése szerint. Ezidáig a B változat szerint közlekedtem és tartottam szabályosnak, célravezetőnek. Különösen megnyugtat, hogy többi férfitársam is hasonlóan jár el a mai napig. Részletek: nyilván kérdéses az, hogy én a kereszteződés közepén hol helyezkedtem el. Valahol a lehetőségeim szerinti jobb oldalon, de még nem teljesen.
További lehetőségek: vagy balra helyezkedek el, ezzel a talán szabályosan közlekedőket akadályozom és a kanyart levágókat támogatom, vagy kissé jobbra helyezkedek el, ezzel elengedem MAGAM ELŐTT a kanyarodni akaró, velem szemben elsőbbséget élvező járműveket, de ha belegondolok másképp nem is lehet ezt csinálni CSAK NAGY ÍVBEN!
Nos ez az én álláspontom, érdekelne ti mit gondoltok. :)
Antalbaba 2009.05.12. 08:20:04
gmower (törölt) 2009.05.12. 08:32:38
Egyébként valószínűleg pont tőled nem látják, hogy a nagy íves kanyarodáshoz lenne mögötted elég hely, ezért próbálják, meg a pirossal jelzett útvonalon, ami még mindig jobb, mintha elmegy elötted, és ott nem fér el....
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.05.12. 08:43:33
Matrix_ 2009.05.12. 08:47:52
DonnaNyányó 2009.05.12. 08:50:47
Ja, ma reggel láttam motorost, aki direkt rámhúzta és satuzgatott, miközben gyalogoltam a járdán. Minden motorost be kell tiltani! Gyűjtsünk aláírást!
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.05.12. 08:53:50
mercurius 2009.05.12. 09:04:04
NO meg, hogy a jobbról érkezőt, amennyiben nem védett úton haladunk, el KELL engedni. Ez alól van kivétel, ha a jobbról érkező ÖNKLNT lemond az alsőbbségéről.
Véleményem szerint ezek el is magyarázzák, hogy mi a teendő.
ha már a kék kocsi volt olyan béna,hogy tényleg a kereszteződés közepére állt, és nem húzódott jobbra, akkor feltartja a forgalmat, akadályozza a piros kocsit. Ilyenkor piros kocsi elengedheti azért, hogy kényelmesen végezhessen manővert esetleges koccanások nélkül.
Kék kocsinak javaslom,, hogy nem nemekre bontsa le a kihívást, hanem olvasson szabálykönyvet, esetleg kérdezzen, mint most, és mi majd jól megmondjuk a tutit.
i23kovacs 2009.05.12. 09:30:09
Ha nem az út közepén állnál meg, nem ijesztenéd meg a női vezetőket, hogy nem fognak elférni a bal oldaladon. Neked jobbra kell húzódnod amennyire csak lehet, mert akkor könnyebben kanyarodsz te is, és egyértelmű helyzetet teremtesz a többiek számára is, oszt jó napot.
Én is járok ilyen helyen, csak ott még villamos sínek is vannak középen, mégsem szokott ilyen probléma előfordulni.
ChPh 2009.05.12. 09:36:05
Atika!!! 2009.05.12. 09:42:13
stellaz1 2009.05.12. 09:44:09
én az ilyenen nem lepődök meg
blogsámán 2009.05.12. 09:48:50
newdawn 2009.05.12. 09:49:48
Silverf@x 2009.05.12. 09:53:02
Secnir 2009.05.12. 09:55:14
rákérdezhetek? Googlemaps?
"Nos ez az én álláspontom, érdekelne ti mit gondoltok. :)"
én azt gondolnám, indulásnak vésd fel a táblákat esetleg...
i23kovacs 2009.05.12. 09:56:25
A közénel lévő széles elválasztó sáv miatt jól belátni a számára jobbról érkezőket (akár nő vezeti, akár nem). Növényzetről pedig szó sem volt.
Manyizga (törölt) 2009.05.12. 09:58:03
trixilw 2009.05.12. 10:01:25
Nade két dolog ebben az írásban nagyon szemet szúrt:
1 - Ha a posztoló mellett, a jobb oldalán elfér még egy autó, akkor baromira nincs a jobb oldalon, tehát húzódjon még jobbra, hogy a delikvensnek eszébe se jusson arról kikerülni.
2 - Ha a nő bevette a piros útvonalon a kanyar első felét, akkor mi a fészkes fenéért nem tudja bevenni a második felét? Miért kell tolatnia? Hogy ment át a pályagyakorlati vizsgán? (Költői volt a kérdés)
Szóval nem a posztoló a hülye, de segíthetne, hogy még jobban elkerülhető legyen a szituáció. Ha meg a nő egyáltalán nem fér el a piros útvonalon, még az is lehet, hogy inkább elenged téged és mindenki jobban jár.
Lynn Mainchín 2009.05.12. 10:04:53
A piros autó helyében én egyszerűen elengedném a kéket. Lehet hogy ezzel lemondok az elsőbbségemről és vesztek pár másodpercet, de legalább tiszta helyzetet teremt.
Abba, hogy egyébként nem hülye szabály az, hogy egy kereszteződés 5 méteres körzetében nem parkolunk (ha jól emlékszem), mert úgy még esetleg esélye is van megadni az elsőbbséget annak, akinek kell, most végképp ne menjünk bele. Szóval az az autó a hibás, amire a piros nyíl mutat, mindkét résztvevőt szivatja. Szerintem.
Lynn Mainchín 2009.05.12. 10:06:00
trixilw 2009.05.12. 10:10:37
Alex3000 2009.05.12. 10:14:31
sylblog 2009.05.12. 10:24:24
mercurius 2009.05.12. 09:04:04 egyértelműen leírta a dolgot. Azért én megemlíteném, hogy ezt a vezetési helyzetet nehezítik a kereszteződésben szabálytalanul parkoló autók.Ugyanis tudtommal van egy szabály, ami 5 m-es távolságban tiltja kereszteződésben a parkolást.
webber 2009.05.12. 10:25:12
no mail, no problem 2009.05.12. 10:32:54
trixilw: de ha posztolo balra kanyarodik, ne huzodjon ki teljesen jobbra. jobb oldalra huzodjon aki egyenesen megy, benntre aki balra. ezert mondtam, hogy a piros kocsi a piros iven a forgalommal szemben halad.
newdawn 2009.05.12. 10:40:11
Olvass kérlek előbb.
Az én irományomnak a lényege pedig az, hogy nem lehet MINDEN körülmények között MINDEN KRESZ szabályt betartani, jelen esetben a szerencsétlen, teszetosza, kanyarodni akarók miatt - ha balesetet okoz ezzel akkor mit mond?
"Azért kanyarodtam szabálytalanul, mert a másik nem húzódott teljesen jobbra, így ugyan elfértem volna szabályosan, vagy elengedhettem volna, de a jobb oldalán tátongó 50 centis réssel szándékosan megtévesztett, hogy ott elférhetek, ezért ott akartam szabálytalanul bekanyarodni."??
Nem tudom ezen mit kell vitatkozni.
Szabálytalanul kanyarodott be? IGEN. Lett volna szabályos megoldása a dolognak a kanyarodó részéről? IGEN (elengedi, ha tényleg nem fér el). Számít az, hogy előtte bárki is netán szabálytalanságot követett el? NEM (hiszen akkor érvényesülne a "neki szabad akkor nekem is" ami pedig nyilvánvalóan hülyeség).
Akkor?
trixilw 2009.05.12. 10:43:57
TH 2009.05.12. 10:44:38
A visszafordulást ilyen osztott pályán szerintem 2 balkanyarként kell felfogni, tehát először befordulunk balra a keresztutcára, elsőbbséget adunk a jobbról jövőknek, valamint a szembe jövőknek, majd balra kanyarodunk, és így kész is a visszafordulás. Ebben nem lesz egyetértés, tudom, kpetya is máshogy értelmezte annó ezt a kereszteződésfajtát, de véleményem szerint ez a legbiztonságosabb, és egyértelműen szabályos megoldás. A piros ívet követni szerintem elég súlyos szabálysértés.
TH 2009.05.12. 10:45:56
raycoon 2009.05.12. 10:46:10
Megfordulás, hátramenet
33. § (1) Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a többi jármű és az úttesten haladó gyalogosok közlekedését ne akadályozza.
Ezek szerint a piros autónak nincs elsőbbsége, amennyiben az "akadályozás" az elsőbbség automatikus elvesztését jelenti.
randomuser1 2009.05.12. 10:49:00
TH 2009.05.12. 10:50:18
mxplanet 2009.05.12. 10:50:50
bonobonohu · http://bono.hu 2009.05.12. 11:06:33
TH 2009.05.12. 11:09:35
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.05.12. 11:12:56
Amúgy ezt én úgy vettem észre, h rajtam kívül senki nem tartja be. Itt nálunk a hegyen is van egy osztott pályás rész, ahol naponta fordulok, volt már olyan, hogy én fordultam meg nagy ívben a mögöttem levő meg utánam rögtön kis íven, mondanom se kell, hogy kissé meglepődtem, amikor kiegyenesedés után észrevettem. Az már semmi, amikor így fordulna az ember és a jobbról jövő meg villog rá, hogy menjek, mert ő ott akarja levágni a kanyart ahol én állok (fel se fogja, hogy ez kanyar levágás), arra nem gondol, hogy elmegy előttem és nem a szembejövő sávon keresztül fordul el balra. Na mindegy, erről már akartam írni én is egy levelet, hogy az ilyen kereszteződést mi az anyjáért nem tudja használni rendesen senki? Elvileg tanítják...
nopasaran (törölt) 2009.05.12. 11:13:48
sáv(okba) érkezzen a kanyaradó...
Aki tehát olyan sávba kanyarodik, hogy neki szembe jöhet valaki az hülye és nem ismeri KRESZ-t sem.
Ilyen egyszerű ez...
TH 2009.05.12. 11:19:21
flea 2009.05.12. 11:25:25
A kereszteződésben történő megfordulás meg nem más, mint két, gyors egymásutánban végrehajtott balra kanyarodás - mint ilyen, "kis ívben" nem hajtható végre szabályosan, ez világos. Persze ha valaki fogalmatlanul középre áll, akkor már semmi sem egyértelmű...
flea 2009.05.12. 11:27:01
missouri 2009.05.12. 11:27:38
Mondjuk a legnagyobb tahóság ebben az esetben középre beállni, mint ahogy a képen a kék autó teszi.
mj.: milyen aprók már a parkoló autók, de mondjuk én azokkal sem állnék rá annyira a többi autóra, mint ahogy az illusztráció mutatja... :-D
randomuser1 2009.05.12. 11:32:12
TH 2009.05.12. 11:32:51
TH 2009.05.12. 11:33:25
nopasaran (törölt) 2009.05.12. 11:39:21
Miért is tahóság beállni középre ?!
Az elsőbbség adás megvalósul, ha
NEM KÉNYSZERÜL a védett úton haladó
HIRELEN fékezésre/kormányzásra....
Ez esetben benéz balra..OK..
bemegy az úttest közepéig és ott
...vár, hogy jobbról is OK legyen.
Ez a megoldás akkor IS szabályos, ha
csak terelővonal van középen....
Aki később balról jön az majd szépen
HIRTELEN fékezés nélkül megáll és vár...
Soxor balra csak így lehet egy forgalmas védett útra kijutni a mellék utcából.
Lámpás estebn ezt korlátopzza, hogy
a zöld végéig ugye el is kell hagyni a kereszteződést...azaz beragadni nem szabad.
De ha nincs lámpa akkor ez a módszer nem szabálytalan...bár a balról jövő habzó fejjel szokott dudálni érte, szegénykém :-))))
missouri 2009.05.12. 11:44:23
TH 2009.05.12. 11:47:47
ChPh 2009.05.12. 11:48:32
Így sajnos nem tudom mi az iránymutató....
TH 2009.05.12. 11:49:25
missouri 2009.05.12. 11:51:33
randomuser1 2009.05.12. 11:52:05
HP514 2009.05.12. 11:52:15
Az, hogy nem tartják be az öt métert a parkoló autók nem kellene zavarjon, kedves posztoló, ugyanis Te egy kétirányú mellékutcából érkezel a Reiterhez, és nyilván a mellékutcában jobb oldalt gurulsz. A Reiteren meg mindenki a sáv közepén halad, mert a Reiter széles utca, lehetne akár két sávos is, szóval az autód orrát nyugodtan kidughatod, hogy kiláss balra, majd meggyőződj, hogy be tudsz állni a két sáv közé a kereszteződésben a téglalapoddal. Ott folyatódik a mellékutca két sávos szélessége, tehát ugyancsak a jobb oldalra kell(ene) húzódnod, hogy megvárd, hogy egyenesen vagy balra kanyarodva mehess tovább.
Ha balra akarsz kanyarodni, akkor is jobbra kell állnod középen és nem középre. Azt, hogy valaki (a nők?) a pirossal jelzett útvonalon kanyarodnak Te idézed elő. A pirossal jelzett vonalon amúgy nem szabadna kanyarodnia senkinek, mert azt forgalommal szemben tenné.
A növényzet meg szépen le van nyírva középen, még a gyárihoz képest is leültetett kétüléses kabrió Ferrariból is kilátni jobbra, észak felé a Reiterre.
Üdv
HP
CyberPunK 2009.05.12. 11:52:43
nopasaran (törölt) 2009.05.12. 11:59:16
Az elhagyási kötelezettség csak a lámpás esetre él, mivel ott a neked zöld vége után ugye jönnének a másik irányból a "szabad az út" jelzésre...
Nem lámpás esetben, azonban csak elsőbbség adás van!
Azaz hirtelen fékre/kormányra nem lehet kényszeríteni.
De!!! megállásra igen...hiszen az forgalmi okból fog történni.
Mert meg kell várja, amíg tovább tudok haladni...
TH 2009.05.12. 12:03:04
@CyberPunK: Behajthatsz a kereszteződésbe félig, ha balról nem jön senki, és olyan sűrű a forgalom, hogy másképp nem jutsz át. A jobbról jövőknek elsőbbséget adsz, oszt kész. Ha vki közben jön balról, az legfeljebb szépen megáll, az elsőbbség nem jelent korlátlan haladási jogot.
TH 2009.05.12. 12:03:54
CyberPunK 2009.05.12. 12:04:14
trixilw 2009.05.12. 12:05:08
Tehát a Kresz szabályok finom áthágását (a sávjához képest nem balra, hanem középre húzódással) ilyen esetben a józan ész diktálja.
TH 2009.05.12. 12:07:53
missouri 2009.05.12. 12:08:28
TH 2009.05.12. 12:08:42
TH 2009.05.12. 12:09:15
ChPh 2009.05.12. 12:10:44
Köszi :)
TH 2009.05.12. 12:12:23
trixilw 2009.05.12. 12:13:59
Egyébként meg megnéztem a hatályos Kreszt, és mea culpa, a 2007-esből tényleg kivették ezt a paragrafust. De benne volt, ott írta, ahol az emberkének meg kell győzödnie a vasúti átjáró szabadon való átkelhetőségéről.
AzHofi 2009.05.12. 12:14:39
missouri 2009.05.12. 12:17:05
TH 2009.05.12. 12:17:20
És a piros autó semmiképp se kerülhet a pirossal jelzett útvonalra, mert akkor szembe megy a forgalommal.
TH 2009.05.12. 12:17:54
Tron65 2009.05.12. 12:18:30
Látom, sokan olvasgatják a KRESZ elsőbbségadásra vonatkozó oldalait, azonban egy apróság úgytűnik a jelentős többségnek elkerüli a figyelmét.
Konkrétan arról van szó, hogy az említett szövegrészek az útkereszteződéshez (közel) egyszerre érkező járművekre vonatkoznak.
Jelen esetben a kék jármű épp VÉGREHAJTJA az áthaladást az útkereszteződésen és NEM KELL ELSŐBBSÉGET adnia az oda később érkező piros jármű részére.
missouri 2009.05.12. 12:18:39
nopasaran (törölt) 2009.05.12. 12:18:51
DE! megtehetem...szabályos...
Lásd: elsőbbség adás fogalma!!!!
Sehol nincs kikötve, hogy MINDEN sávnak EGYSZERRE kell megadni...
Időkorlát is csak a lámpás kereszteződésben van, miszerint a nekem zöld alatt be kell fejeznem a dolgot.
Amúg meg logikázz egy kicsit!
Tegyük fel CSAK balról jön, jó mesze a sor eleje...jobbról meg sehol senki.
Elkezdesz-e kikanyarodni még akkor is, ha
tudod, hogy a balról jövő sor emiatt lassulni, sőt netán megállni lesz kénytelen ?
Gondolom igen, hacsak nem vagy egy eget verő méretű balfasz, aki fosik és az elsőbbség fogalmát sem imeri...
A balról jövök ezzel letudva.
Ők max. megállnak és dudálnak...
Amíg be nem fejezed a megkezdett manővered.
Namost..., ha jobbról mégis jönnek,
akkor két lehtséges megoldás van...
- vársz a lyukra
- valaki lemond az elsőbbségéről és beenged
A másik megoldás, hogy vársz amíg
minden sávban EGYSZRRE lesz lyuk...
Ez a kultúr megoldás akkor, ha
várhatóan 1-2 percen belül lesz ilyen.
Ha azonban a forgalom akkora, hogy
sok-sok percig kellene várni, nos
akkor jön a bemegyek közepig módszer...
trixilw 2009.05.12. 12:19:54
PitBuli 2009.05.12. 12:20:22
TH 2009.05.12. 12:20:25
TH 2009.05.12. 12:22:25
trixilw 2009.05.12. 12:23:01
Ha a kereszteződésen halad át, akkor már az elején meg kellett volna győződnie róla, hogy a piros autó sávjában is szabad a helyzet, sehol sincs neki elsőbbsége. Főleg, mert ott elsőbbségadás kötelező tábla van.
heliox 2009.05.12. 12:24:43
@mercurius : NEM KELL ELENGEDNI!!!
Csak _elsőbbséget_ kell neki adni.
Doubledeceker 2009.05.12. 12:25:04
Én itt dolgozom a REiter mellett, és tényleg nap, mint nap van itt szopás.
De szerintem pont a bugrisok miatt, akik valami elbaszott szabályokhoz ragaszkodnak.
Mivel a parkoló autók közül kilátni nem lehet, s helyenként már nő a növényzet is, a helyzet nem túl rózsás.
De mindig kialakul valami rendes emberi megoldás, nem kell ehhez kresz könyvet bújni.
Ha mindig ragaszkodnák a szabályok betartásához, akkor 3 havonta járnék a karosszéria javítóhoz.
trixilw 2009.05.12. 12:25:17
TH 2009.05.12. 12:25:30
TH 2009.05.12. 12:26:05
TH 2009.05.12. 12:27:45
dávidzoli 2009.05.12. 12:35:30
Biztos csak a nők csinálják szarul, miközben ő dekkol a főút közepén. Én inkább pár közlekedési lámpáért picsognék a helyében. Üdv, dávidzoli voltam.
TH 2009.05.12. 12:36:06
Doubledeceker 2009.05.12. 12:36:07
Nem a Reiterrel kapcsolatos szabályok betartásáról írtam, hanem általában.
És azt akartam írni általánoságban, ha mindig ragaszkodnáék a szbályok betartásához, mindig törött lenne az autóm. Alkalmazkodni is kell a többiekhez, hiába nincs esetleg igazuk mindig.
Azért sok múlik a helyzeten, nekem is viszonylag hosszú autóm van (4.6 m) és én is sokszor beállok középre, ha pl. megyek a kunyhó cukrázdába, aztán van, akinek ez nem tetszik, de a többség elvan vele.
Nem lehet minden szitúációt Kresz szerint kielemezni, gyorsan és helyesen kell dönteni és kész.
Amúgy a Reiter pont a középső elválasztó rász miatt eléggé veszélyes tud lenni, legalábbis én sok balesetet látok erre, igaz én 8 éve használom majd minden nap ezt az útat és majdnem teljes hosszábban, Robert-től a Dolmányig.
TH 2009.05.12. 12:40:54
Britte 2009.05.12. 12:41:57
A piros autó helyében egyszerűen megállnék és elengedném a kéket. Most az lényegtelen hogy kinek van elsőbbsége. Az a legegyszerűbb ha hagyom hogy elhúzzon onnan a fenébe.
Belehet annyira hajtani a kereszteződésbe a piros autó helyzetéből hogy láthassa jön-e balról valaki és mégse akadályozza az esetlegesen a balról jövőt. Az meg alap hogy egy ilyen kereszteződésbe óvatosan hajtok be hogy legyen időm higgadtan reagálni.
Amúgy nő vagyok.
wasabii (törölt) 2009.05.12. 12:46:18
GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 12:51:38
Egyébként irigylem a problémáit,
ha jó vezető lenne a posztoló, ilyen potomságokon, hogy ki hogy old meg egy szaros visszakanyarodást, nem akadna fent...
Egy középen álló autót (ráadásul lehet, hogy balra kanyarodik, túloldlai index nem feltétlenül látható...) hülyeség körbekerülni, ha előtte is el lehet fordulni...
GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 13:00:34
"...még ők hülyéznek le. "
mert hülye vagy.
Fasz kivan az ilyen buta portáskommunista faszokkal, akik látták a tesztkönyvbe, hogy körbekerüli egymást két nyíl a mórickarajzon, és onnastól kötelességüknek érzik, hogy "fény és hangjelzéssel hvíják fel a figyelmet a balestevezsélyre" egy egyébként teljesen szabályos és biztonságos szituációban...
Ha van hely, akkor nem kell körbekerülni egymást.. mi a fasznak?
i23kovacs 2009.05.12. 13:07:59
Ha oda bokrokat ültetett valaki, az persze über brutál lenne.
Nem értek egyet a hölgyek leszólásával, ők szimplán másként látják a helyzetet (világot :-)), és ezt nem lehet (nem is kell) megváltoztatni. Jobbra kell húzódni és meg van oldva minden. Ha meg utána egyenesen akar menni legfeljebb mozdit egy bolhafingnyit a kormányon, a keresztben jövőnek úgyis elsőbbséget kell adnia.
Aggie 2009.05.12. 13:08:41
Ki is a bena ebben a helyzetben? A kek autos barom, aki azt hiszi, azert, mert himbilimbivel a laba kozott szuletett, mar vezetni is tud. Gratulalok neki, mert sikerult sajat magat leegetnie. Ennyit a jol vezeto (hahaha) ferfiakrol. Jol akkor fogsz vezetni, ha gyakorlatod van, ismered es alkalmazni is tudod a Kreszt, nem akkor, ha elmeleteket gyartasz es sajat magadnak faragod.
GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 13:13:34
Látom te sem láttál még kereszteződést...
Doubledeceker 2009.05.12. 13:14:21
Mert oda bokrokat ületet valaki, és még nem über brutál de majd az lesz.... :D
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.05.12. 13:19:44
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.05.12. 13:20:45
Prace Lee 2009.05.12. 13:25:54
De! A helyzet szerintem szabályosan elő sem állna, ha kékkocka szabályosan csak akkor tolná be magát a kereszteződésbe, ha mindkét irányból szabad az útja.
nopasaran (törölt) 2009.05.12. 13:26:41
Izé.. naszóval van neked jogosítványod... ?
Szerinted mikor tilos megfordulni ?!!!
Mert amikor nem tilos, akkor szabad.
Ezért aztán tiltásnak kell lennie
nem pedig megengedésnek....
GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 13:27:32
Egyébként melyik táblára gondolsz?
blogszilva 2009.05.12. 13:28:10
Valahogy úgy gondolom, hogy az alárendelt keresztutca 2x1 sávos, és ha tökegyenesen mész az egyik oldalról át a másikra, akkor kerül oda az ember, ahol a kék autó van a rajzon. Magyarul a középső, növényzetes sáv nem lóg be teljesen a keresztutca képzeletbeli sájvának a jobb széléig. A keresztező "sáv" melletti szabad helyen még gyalogátkelő is lehetne, van, ahol van is. A kereszteződés közepe így - kis jóindulattal - lehet akár 2x2 sávos szélességű is. Nem hinném, hogy egyenes áthaladáskor egy jobbra és egy balra "sávváltással" kellene közlekedni egy ilyen helyen.
nopasaran (törölt) 2009.05.12. 13:29:06
Nem csak akkor szábályos...ha éppen
mindkét irányból szabad az út neki.
Elsőbbség fogalmát MEGNÉZNI!!!!!!
Érvényességi helyét szintén...
Olvassgass KRESZ-t!
De fentebb már ki lett fejtve...
GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 13:29:16
szerintem téged átbasztak :)
Vagypedig benéztél egy balrakanyarodni tilos, vagy megfordulni tilos táblát...
antika13 2009.05.12. 13:31:00
Ha a kék autó látja, hogy a védett útvonalon jön a balra kanyarodó jármű, akkor miért erőszakoskodik. Ha mégis kijön, akkor jobbra tartási kötelezettsége van és kénytelenek lesznek megkerülni, vagy elengedni.
Ha balra akar kanyarodni és pofátlan is akar lenni, vágjon át balra, ha már nagy autója van, biztosan beengedik.
Ha béna, használjon másik kereszteződést, vagy le kell menni falura gyakorolni, ahol a kerékpárosok fül-re közlekednek és simán behajtanak a kereszteződésbe, ha nem hallanak autót közeledni.
nopasaran (törölt) 2009.05.12. 13:31:06
Jól mondod..
Ha van hely nem kell megkerülni kötelezően.
De ekkor fokozott figyelem kell...hogy mindeketten, egyformán gondoljátok-e ?
blogszilva 2009.05.12. 13:31:50
nopasaran (törölt) 2009.05.12. 13:33:34
Te natúrban hülye vagy a KRESZ-hez is és a közlekedéshez is...
Mégis olvasd át az eddigiket, hamár
a KRESZ könyv kimaradt, mert érthetetlen számodra....
GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 13:34:36
de mint ahogy "egymás előtt nagy ívben balra kanyarodni szabad" táblát sem ismerek, úgy "visszafordulni szabad" táblát sem láttam még. :)
tyberius 2009.05.12. 13:38:56
Vidám Nihilizmu (törölt) 2009.05.12. 13:42:21
raycoon 2009.05.12. 13:42:29
Hát ebben igazad van, de nem is igazán ezt írták. Hanem a "középre" húzódást.
Bekanyarodás
31. § (1) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel
a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,
b) útburkolati jelek hiányában
- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni.
Vidám Nihilizmu (törölt) 2009.05.12. 13:43:16
antika13 2009.05.12. 13:43:58
missouri 2009.05.12. 13:44:03
Me' én meg jövök a keresztutcából és megyek át a Reiteren keresztül egyenesen, és rohadtul nem fogok örülni hogy szembetalálkozok a saját sávomban egy szembejövő autóssal. Egyszerűen a szembesávban közlekedsz ha kisívben kanyarodsz, ezt lehet még tovább ragozni? Azé' szabályok többségének szokott lenni némi értelme, nem mondom hogy ez feltétlenül mindenre igaz persze...
trixilw 2009.05.12. 13:46:52
31. paragrafus: Az első bekezdés arról szól, hogy jobbra kanyarodáshoz az úttest jobb szélére, balra kanyarodáshoz a bal szélére kell húzódni. Pontosan ahogy TH mondja. A második bekezdés mindezt ragozza villamospályával. De itt jön a negyedik bekezdés (FONTOS):
(4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse.
Erre a szituációra meg simán rá lehet fogni, hogy a balra tartást betartani nem lehet és inkább figyelek a másikra.
A balra kikerüléses kanyarodásról: én személy szerint semmit sem találtam a kreszben, ami ezt pontosan leírná, azon kívül, hogy mindkét autónak nagy ivben kell fordulnia. Nagy ívben pedig csak akkor tud fordulni, ha kikerüli a másikat. Ráadásul ha kisívben fordul, akkor egy másik fontos kresz szabálynak sem tesz eleget, miszerint a bekanyarodott útra, a menetirány jobb szélére kell érkezni. Szóval ki kell, hogy kerüljék egymást.
trixilw 2009.05.12. 13:49:01
missouri 2009.05.12. 13:54:15
GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 13:57:21
ha valaki balra kanyarodik, akkor mindenképpen keresztezi a szembe jövő útját, nem? Te sem láttál még ezekszerint kereszteződést, miért is közlekedne a szembesávban.
De ha érkeznek szemből, akkor nyilván nem kanyarodunk be balra, hanem szépen megadjuk az elsőbbséget. Ha pedig te még ezer méterre vagy az kereszteződéstől, és vígan bekanyarodik még húsz autós, mert te nem vagy még ott, akkor neked miért is nem mindegy, hogy ott a távolban miképp oldják meg az autósok?
nopasaran (törölt) 2009.05.12. 13:57:38
Az nem a LEHET jele, hanem
a KÖTELEZŐ jele vagy a választható jele, ha több irányú...abban a sávban,
amelyikben olyat látsz.
Ahol nincs felfestve a sávban a nyíl és nincs
sem balra kanyarodni tilos, sem megfordulni tilos, sem egyébb kizáró jelzés (pl. záróvonal).. ott MINDIG SZABAD...megfordulni.
TH 2009.05.12. 13:58:13
Ez az egyik.
A másik, amit a balrafordulásról írtok. ott vagy egymást megkerülve, vagy egymás előtt lehet kanyarodni, ez utóbbit nagy kereszteződésekben szabad. Szerintem logikátlan, de életszerű azért. szóval ez nem szabálytalan.
TH 2009.05.12. 14:01:24
"Az útkereszteződéshez egymással szemben érkező és egyaránt balra bekanyarodó két jármű a keresztezés középpontjának a megkerülésével egymás mellett elhaladva, széles útkereszteződés esetén pedig a keresztezési középpont előtt, egymás mellett elhaladva végezhetik a balra bekanyarodást."
nopasaran (törölt) 2009.05.12. 14:03:16
Nagyív az amikor NEM
a SZEMBE SÁVBA ÉRKEZEL !!!!!!
Azaz balra-középre húzódásból
a másik út jobb oldali sávjába...
antika13 2009.05.12. 14:06:12
nopasaran (törölt) 2009.05.12. 14:06:18
Jól értelmezed csak sok olyan ember vezet aki totál hülye a KRESZ-hez , de osztja az észt ezerrel..sőt azt hiszi az úton is, hogy igaza van, pedig dehogy...
Mi többiek meg naponta soxor védjük ki a ez elképesztő baromságaikat :-(((
GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 14:12:45
na, és hogy nézett ki az a tábla?
trixilw 2009.05.12. 14:15:38
Egymással szemben vagyunk, egyszerre érünk a kereszteződéshez, mindketten balra indexelünk egy olyan úton ami menetirányonként 4 méter (tehát bőven elfér egy autó és mellette van hely parkoló kocsiknak is). Én nagy ívben akarlak téged kikerülni, te úgy gondolod, hogy egymás előtt is elférnénk, hisz 8 méter aszfalt az baromi széles,nem értjük meg egymást, nem tudunk lefékezni, csattanunk. Ki a hunyó?
GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 14:17:19
És nem, a Reitter nem speckó eset.
Lehetőleg ne bíztassunk senkit arra, hogy megpróbálja valahogyan alternatívan értelmezni a Reitter Ferenc utcát...
redriot77 2009.05.12. 14:18:13
1. a megforduláshoz így is úgy is le kell lassítania
2. mikor ott lesz a kereszteződés közepén, a Reitterre merőlegesen, még neki is elsőbbséget kell adnia a szemből és jobbról érkezőknek... Szóval felesleges furakodnia.
TH 2009.05.12. 14:21:00
Ez a tiltó.
Olyan kék, haladási irányt jelző táblát láttam, ami balra és VISSZAFELE mutatott.
TH 2009.05.12. 14:22:18
TH 2009.05.12. 14:24:01
GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 14:31:02
valahogy gondolom megosztanák a felelősséget.
még szerencse, hogy úgy, ahogy leírtad, lehetetlenség összeütközni, feltéve, hogy valamelyik szereplő nem egy térdből amputált szellemi fogyatékos heroinnal túllőtt 10éves gyerek, akinek épp epilepsziás rohama van...
Zsola777 2009.05.12. 14:31:14
31. § (3) A járművel másik útra - ha közúti jelzésből más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármű bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon.
Balra nagy ívben, a kék autó előtt. Balra kis ívben szabálytalan.
Ha elég nagy a kereszteződés, akkor ahhoz képest a balra nagy ív is relatíve kis ív lesz, akkor az autók nem kerülik meg egymást - de ez csak a nagyméretű kereszteződésekre igaz.
A posztoló meg tényleg ne legyen középen, hanem húzodjon jobbra, így a csajokban fel sem fog merülni, hogy kis ívben próbálnak meg elfordulni mellette.
newdawn 2009.05.12. 14:31:35
Nem kekeckedni akarok, csak nem értettem miért a (szerintem) szenvedő alanyt hibáztatod, de most már értem. Részemről done:)
raycoon 2009.05.12. 14:31:42
31. paragrafus: Az első bekezdés arról szól, hogy jobbra kanyarodáshoz az úttest jobb szélére, balra kanyarodáshoz a bal szélére kell húzódni."
Bár nem tudom, hogy én volnék-e a kreszhuszár, de én raktam be a paragrafust, szóval megszólítva érzem magam. :)
Amit írsz kicsit pongyolán van megfogalmazva. Nem erről szól. Ez is benne van osztott, illetve egyirányú út esetén. De egyéb esetben NEM ez van írva.
Tudom-tudom, kreszhuszár, de hát az lovagolhat ilyen "paróságokon", nem? :)
jooagi 2009.05.12. 14:33:45
vagymi :D
GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 14:33:55
hmm... ilynre nem emlékszem, de ha arra járok majd megnézem magamnak, elég furcsa. Pontosan nem rémlik hol van ilyen?
antika13 2009.05.12. 14:34:30
Ha már szökni akar a tatai utca felé, mert mi a másért menne keresztül(én is arra szoktam), akkor keressen egy másik kereszteződést, ahol ki lehet látni.
vagy forduljon ki jobbra és majd a következő kereszteződésben bekanyarodik balra, vagy megfordul.
És munkába járásra a kerékpár is megfontolandó.
Saját bénasága miatt ne másokban keresse a hibát.:)
TH 2009.05.12. 14:37:34
trixilw 2009.05.12. 14:39:09
Egyébként meg direkt pongyola a hangsúly azon volt amit bekopiztam, hogy annak a bekezdésnek is van kivétele, ha a forgalom megköveteli. Itt megköveteli. Szerintem.
rotler 2009.05.12. 14:57:08
TH 2009.05.12. 14:58:19
drywash · http://viznelkul.hu/ 2009.05.12. 20:45:00
indapass90210 2009.05.12. 21:51:56
indapass90210 2009.05.12. 21:54:03
Ja, az már csak apróság, hogy az összes egyéb ilyen helyen x5, merdzsó, meg hasonló járgányok álltak.
theveryguest 2009.05.13. 12:53:49
Kagai · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.05.19. 16:56:01
Mellesleg KRESZ-ből megbuktam. Mert nem jöttem rá.