Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Most akkor merre tovább?

2009.05.12. 08:01 :: Kisikasa

Ismét itt egy kis agytorna a KRESZ szabályokra kiéhezett olvasóknak. Zsolt igazán színes illusztrációt is csatolt írásához. Bár az ábra egyszerűnek tűnik, levélírónk mégis folyton gondolkódóba esik, vajon mi a helyes ebben a szituációban. Ti mit gondoltok?

Szeretném megosztani a történetemet és véleményét kérni az olvasóknak ők hogyan látják ezt a helyzetet, bár nem egy nagy dolog, mégis idegesítő számomra.

A helyszín Reitter Ferenc utca a 13. kerületben. Szokásosan kezdem a napomat. Indulok a munkába... mellékutcából haladok a főút felé, majd elérkezek a kereszteződésbe. Nyílván sokan ismerik az utcát azoknak nem kell bemutatnom, mégis aki nem, gyorsan elmondom hogyan néz ki. 2 sáv, oldalanként 1 középen növényzettel elválasztva.

Az egész utcát végigkísérik a parkoló autók az út szélén, ami nem is lenne baj, csakhogy amikor jönne ki az ember a mellékutcából és szeretne bekanyarodni, vagy egyenesen átmenni sajnos ezt picit megnehezítik ezek a parkoló autók. Ugyanis semmit nem lehet tőlük látni, tiszta lutri az egész. Vagy jön valami autó, vagy nem... Nem is ez a story lényege, de ha az ember szeretne a túlsó oldal irányába elmenni, azaz egyesen vagy balra az egész érdekes.

Be kell gurulni középre, majd miután belelógsz negyedrészt mindkét sávba, akkor jönnek azok az emberek, akik kanyarodni akarnak rajtad keresztül... namármost. Adott vagyok én, egy hosszabb autóval a kereszteződés kellős közepén, és adott egy sofőr, többségében nő, akik kicsit más útvonalon próbálnak bekanyarodni az ellentétes irányba. Miért mondok nőt? Mert eddig ahány nővel találkoztam ebben ÉS ehhez hasonló kereszteződésben, annyian oldották meg véleményem szerint helytelenül ezt a manővert. Csatolok egy amatőr rajzot, ahol talán meg lehet érteni eme bonyolult szituációt.

A kék téglalap lennék én a piros pedig a nő. -a sok színes téglalap a sok parkoló autó:) Szeretném véleményeteket kérni, hogy ilyenkor mi a helyes?

A : levágja a visszakanyarodást, ezáltal nem fér be elsőre a parkoló autók miatt, a kis ívben való kanyaródás miatt, szenved, tolat, ezáltal feltartja a sort. Hozzáteszem, ilyen kis ívben NEM LEHET BEVENNI EZT A KANYART!!

B : továbbhalad előttem, majd nagy ívben kanyarodik vissza és elsőre beveszi a kanyart, ugyanis csak így lehet visszakanyarodni!

Amikor ez történt a hölgyemény sajnos nem tudta mi tévő legyen, eközben én mutatni próbáltam neki milyen ívben is kéne mennie, ő ezzel nem foglalkozott, döntött a saját elképzelése szerint. Ezidáig a B változat szerint közlekedtem és tartottam szabályosnak, célravezetőnek. Különösen megnyugtat, hogy többi férfitársam is hasonlóan jár el a mai napig. Részletek: nyilván kérdéses az, hogy én a kereszteződés közepén hol helyezkedtem el. Valahol a lehetőségeim szerinti jobb oldalon, de még nem teljesen.

További lehetőségek: vagy balra helyezkedek el, ezzel a talán szabályosan közlekedőket akadályozom és a kanyart levágókat támogatom, vagy kissé jobbra helyezkedek el, ezzel elengedem MAGAM ELŐTT a kanyarodni akaró, velem szemben elsőbbséget élvező járműveket, de ha belegondolok másképp nem is lehet ezt csinálni CSAK NAGY ÍVBEN!

Nos ez az én álláspontom, érdekelne ti mit gondoltok. :)

147 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye sztereotípia kresz női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Antalbaba 2009.05.12. 08:20:04

Jó reggelt mindenkinek! Gondolatok: cuki a rajz;-), esni fog az eső:-(

gmower (törölt) 2009.05.12. 08:32:38

Szerintem az a jó megoldás, hogy a kék autó sofőrje, felhasználva gyakorlati tapasztalatait gyorsan felméri a helyzetet, látván hogy a piros autó a kanyarodási szándéka miatt lassít, és mivel másnak nem kell elsőbbséget adnia (amikor már középen van) gyorsan áthúz egyenesen, mielőtt a problémás szituáció egyáltalán kialakulna. Kettes számú megoldás, hogy addig be sem hajt, amíg nem biztos benne, hogy megállás nélkül át tud hajtani.

Egyébként valószínűleg pont tőled nem látják, hogy a nagy íves kanyarodáshoz lenne mögötted elég hely, ezért próbálják, meg a pirossal jelzett útvonalon, ami még mindig jobb, mintha elmegy elötted, és ott nem fér el....

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.05.12. 08:43:33

Ha a fent említett hölgy Angliában született akkor biztos megszokás. Máskülönben simán hülye. :) Ha bekanyarodok egy keresztező útra, még akkor is, ha csak 5 métert megyek rajta, MINDIG a jobb oldalára kell besorolni, tehát nagy ívben a zöld nyíl szerint. Forgalommal szemben 5 métert sem megyünk, mert balesetveszélyes, és amúgy is tirpák dolog. Ennyi. Más kérdés, hogyha a mellékutca "felfelé" egyirányú lenne (akkor nem jönne ott a kék kocsi) akkor természetesen a bal oldalra kell besorolni a piros nyíl szerint, mivel egyirányú utcában a balra kanyarodás előtt ez a teendő.

Matrix_ 2009.05.12. 08:47:52

úgy kell csinálni, hogy mindenkinek jó legyen. Akinek nem megy az meg kérjen telefonos segítséget előtte!

DonnaNyányó 2009.05.12. 08:50:47

Mi ez a kreszfalóknak való poszt??

Ja, ma reggel láttam motorost, aki direkt rámhúzta és satuzgatott, miközben gyalogoltam a járdán. Minden motorost be kell tiltani! Gyűjtsünk aláírást!

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.05.12. 08:53:50

Szerintem szelephézagot kell állítani a kocsimon...

mercurius 2009.05.12. 09:04:04

Kresz valami olyasfélét emleget, hogy balra nagy ívben szokás kanyarodni erre mifelénk.

NO meg, hogy a jobbról érkezőt, amennyiben nem védett úton haladunk, el KELL engedni. Ez alól van kivétel, ha a jobbról érkező ÖNKLNT lemond az alsőbbségéről.

Véleményem szerint ezek el is magyarázzák, hogy mi a teendő.

ha már a kék kocsi volt olyan béna,hogy tényleg a kereszteződés közepére állt, és nem húzódott jobbra, akkor feltartja a forgalmat, akadályozza a piros kocsit. Ilyenkor piros kocsi elengedheti azért, hogy kényelmesen végezhessen manővert esetleges koccanások nélkül.

Kék kocsinak javaslom,, hogy nem nemekre bontsa le a kihívást, hanem olvasson szabálykönyvet, esetleg kérdezzen, mint most, és mi majd jól megmondjuk a tutit.

i23kovacs 2009.05.12. 09:30:09

Kicsit hosszú ez a szöveg, ahhoz képest, hogy nem olyan bonyolult a dolog.

Ha nem az út közepén állnál meg, nem ijesztenéd meg a női vezetőket, hogy nem fognak elférni a bal oldaladon. Neked jobbra kell húzódnod amennyire csak lehet, mert akkor könnyebben kanyarodsz te is, és egyértelmű helyzetet teremtesz a többiek számára is, oszt jó napot.
Én is járok ilyen helyen, csak ott még villamos sínek is vannak középen, mégsem szokott ilyen probléma előfordulni.

ChPh 2009.05.12. 09:36:05

A Posztíró kihagyta azt, hogy általában a kereszteződések középen sokkal szélesebbek, mint az utca ahonnan jönnek és gyk. ezért nem húzódnak le és maradnak középen. Én ilyenkor inkább a kis ívben fordulást preferálom, mert tényleg nem látom másik oldalról mennyi hely van, és kis ívben is be lehet venni a kanyart :D

Atika!!! 2009.05.12. 09:42:13

Talán ha elengedne, utána könnyebb megfordulni, ha nincs ott útban egy autó. Persze ha húsz autó jön onnan akkor ez kicsit gáz :)

stellaz1 2009.05.12. 09:44:09

áhhh... rám is rendszeres véres rongyként néznek a női vezetők, mert miközben mondjuk ki szeretnék kanyarodni a főútra, ők úgy gondolják, hogy az a helyes kanyarmódszer, ha kisívben, kvázi a szembe sávban próbálnak meg kanyarodni, annak ellenére is, hogy ott mondjuk én ácsorgok

én az ilyenen nem lepődök meg

blogsámán 2009.05.12. 09:48:50

Ahogy azt már többen megírták: húzodj annyira jobbra, hogy a szabályostól eltérő alternatíva a másik autós eszébe se juthasson.

newdawn 2009.05.12. 09:49:48

Éreztem, hogy itt is a postoló lesz a hülye...azt miért nem látja senki az irományban, hogy "a parkoló autók miatt beláthatatlan a kereszteződés"...a sok okos ember aki még sz@rás közben is KRESZ könyvet olvas és hőbörög, hogy miért megy bele a kereszteződésbe úgy, hogy nem biztos, hogy át tud hajtani rajta, annak javaslom, hogy álljon ott addig, míg jedi nem lesz és át nem lát 2 sornyi parkoló autót, meg egy sor növényzetet...

Silverf@x 2009.05.12. 09:53:02

Szerintem is az lenne a legcélszerűbb, ha elengedne...

Secnir 2009.05.12. 09:55:14

KIRÁÁÁLY a kép!

rákérdezhetek? Googlemaps?

"Nos ez az én álláspontom, érdekelne ti mit gondoltok. :)"

én azt gondolnám, indulásnak vésd fel a táblákat esetleg...

i23kovacs 2009.05.12. 09:56:25

@newdawn: bullshit.
A közénel lévő széles elválasztó sáv miatt jól belátni a számára jobbról érkezőket (akár nő vezeti, akár nem). Növényzetről pedig szó sem volt.

Manyizga (törölt) 2009.05.12. 09:58:03

A kék téglalap - amennyiben nem balra kíván kanyarodni - jobbratartási kötelezettségének eleget téve lehetetlenné teszi, hogy őt jobbról kerüljék meg. Ha balra kanyarodik, akkor is állhat úgy, hogy éppen ne tudjon mellette visszamenni a szabálytalan/tudatlan. Ennyi. :)

trixilw 2009.05.12. 10:01:25

Szerintem meg nem a posztoló a hülye, illetve azért semmiképpen sem, mert úgy hajt bele a kereszteződésbe, hogy nem győződik meg róla, hogy minden irányból tiszta-e a levegő, mert parkoló autók miatt tényleg lehetetlen. (Bezzeh, ha betartanák az 5 métert...).
Nade két dolog ebben az írásban nagyon szemet szúrt:
1 - Ha a posztoló mellett, a jobb oldalán elfér még egy autó, akkor baromira nincs a jobb oldalon, tehát húzódjon még jobbra, hogy a delikvensnek eszébe se jusson arról kikerülni.
2 - Ha a nő bevette a piros útvonalon a kanyar első felét, akkor mi a fészkes fenéért nem tudja bevenni a második felét? Miért kell tolatnia? Hogy ment át a pályagyakorlati vizsgán? (Költői volt a kérdés)

Szóval nem a posztoló a hülye, de segíthetne, hogy még jobban elkerülhető legyen a szituáció. Ha meg a nő egyáltalán nem fér el a piros útvonalon, még az is lehet, hogy inkább elenged téged és mindenki jobban jár.

Lynn Mainchín 2009.05.12. 10:04:53

Nem ismerem a helyet de simán lehet hogy tényleg annyira kitakarnak mindent a parkolók, hogy be kell lógni az útra ahhoz, hogy láss valamit. Ebben az esetben előfordulhat hogy kevésbé tartja fel a kék autó a forgalmat, ha amikor balról nem jönnek, legalább bemegy a közepéig. Lát is és nem is akadályoz.
A piros autó helyében én egyszerűen elengedném a kéket. Lehet hogy ezzel lemondok az elsőbbségemről és vesztek pár másodpercet, de legalább tiszta helyzetet teremt.

Abba, hogy egyébként nem hülye szabály az, hogy egy kereszteződés 5 méteres körzetében nem parkolunk (ha jól emlékszem), mert úgy még esetleg esélye is van megadni az elsőbbséget annak, akinek kell, most végképp ne menjünk bele. Szóval az az autó a hibás, amire a piros nyíl mutat, mindkét résztvevőt szivatja. Szerintem.

Lynn Mainchín 2009.05.12. 10:06:00

Hehe, trixilw, kb. ugyanazt írtuk :-)

trixilw 2009.05.12. 10:10:37

@Lynn Mainchín: Jé, tényleg :) :) De annyira egyértelmű, hogy aki erre mást mond, az vagy rendőr és büntetni akar vagy tegye le baromi gyorsan a jogsiját :)

Alex3000 2009.05.12. 10:14:31

Én is hasonló helyen lakom. A probléma még az elején kezdődik. Ha a visszakanyarodó nem lenne bunkó fasz, akkor először kiengedne és utána ő kényelmesen visszakanyarodhatna, de inkább siet, és inkább szenved utána több percig. Ismerős nagyon.

sylblog 2009.05.12. 10:24:24

KRESZ egyértelműen fogalmaz.
mercurius 2009.05.12. 09:04:04 egyértelműen leírta a dolgot. Azért én megemlíteném, hogy ezt a vezetési helyzetet nehezítik a kereszteződésben szabálytalanul parkoló autók.Ugyanis tudtommal van egy szabály, ami 5 m-es távolságban tiltja kereszteződésben a parkolást.

webber 2009.05.12. 10:25:12

Megjegyzés: a Reitterre kikanyarodni valóban néha életveszély és erős idegeket kíván, mikor ilyen "Na remélem most senki sem jön, drukkoljunk!" jelleggel hajt ki rá az ember. Nap mint nap megteszem, mellékutcából. Nem egy szívderítő. Amúgy is itt sok mindent lehetne látni ez a kanyarodós sztori ez még végül is semmi. Tegnap olyanba csöppentem bele, hogy begurultam középre, balra kanyarodási célzattal. Balról érkező delikvens kanyarodna mellékutcába az ő szempontjából is szintén balra. Közben ahová ő kanyarodna megérkezett egy Suzuki, aki jobbra menne, és ő is elkezdett középre gurulni, közben jobbról jön slunggal a 30as busz, én meg mennék balra a Reitteren :) El se mondom, hogy oldottam meg ;)

no mail, no problem 2009.05.12. 10:32:54

ha jobbrol erkezo a piros vonalon kanyarodik, akkor szerintem a kanyarodas idejen a forgalom szemkozti savban halad. tovabba a kresz eleve arrol deliral, hogy ha az uttest a parhuzamos kozlekedesre alkalmas, akkor annak szabalyai szerint kell kozelekedni, ami az en ertelmezesemben azt jelenti, hogy a piros kocsi zold vonalon kozlekedik szabalyosan.

trixilw: de ha posztolo balra kanyarodik, ne huzodjon ki teljesen jobbra. jobb oldalra huzodjon aki egyenesen megy, benntre aki balra. ezert mondtam, hogy a piros kocsi a piros iven a forgalommal szemben halad.

newdawn 2009.05.12. 10:40:11

@i23kovacs: "gyorsan elmondom hogyan néz ki. 2 sáv, oldalanként 1 középen növényzettel elválasztva"
Olvass kérlek előbb.
Az én irományomnak a lényege pedig az, hogy nem lehet MINDEN körülmények között MINDEN KRESZ szabályt betartani, jelen esetben a szerencsétlen, teszetosza, kanyarodni akarók miatt - ha balesetet okoz ezzel akkor mit mond?
"Azért kanyarodtam szabálytalanul, mert a másik nem húzódott teljesen jobbra, így ugyan elfértem volna szabályosan, vagy elengedhettem volna, de a jobb oldalán tátongó 50 centis réssel szándékosan megtévesztett, hogy ott elférhetek, ezért ott akartam szabálytalanul bekanyarodni."??
Nem tudom ezen mit kell vitatkozni.
Szabálytalanul kanyarodott be? IGEN. Lett volna szabályos megoldása a dolognak a kanyarodó részéről? IGEN (elengedi, ha tényleg nem fér el). Számít az, hogy előtte bárki is netán szabálytalanságot követett el? NEM (hiszen akkor érvényesülne a "neki szabad akkor nekem is" ami pedig nyilvánvalóan hülyeség).
Akkor?

trixilw 2009.05.12. 10:43:57

@no mail, no problem: Igen, tudom, hogy Kresz szerint ez lenne a helyes, de ez egy tipikus olyan szituáció amit illik felülbírálni, a gyorsabb haladás érdekében.

TH 2009.05.12. 10:44:38

Sokan mondják, hogy a kék kocsi húzódjon ki a szélre. Ez valóban jó megoldás, ha EGYENESEN megy tovább. Ha viszont balra kanyarodik, akkor KÖZÉPRE KELL húzódnia, ez nem egyéni döntés kérdése, ez a szabály, és nem véletlenül (ha valaki nem érti, hogy miért, szívesen elmagyarázom). Szóval balra kanyarodás esetén kék autónak középen a helye (az ábrán pont jó helyen áll), a pirosnak viszont egyértelmű, hogy a zölddel jelzett vonalon kell haladnia. Ha a pirossal jelzetten megy, akkor szemben halad a forgalommal.
A visszafordulást ilyen osztott pályán szerintem 2 balkanyarként kell felfogni, tehát először befordulunk balra a keresztutcára, elsőbbséget adunk a jobbról jövőknek, valamint a szembe jövőknek, majd balra kanyarodunk, és így kész is a visszafordulás. Ebben nem lesz egyetértés, tudom, kpetya is máshogy értelmezte annó ezt a kereszteződésfajtát, de véleményem szerint ez a legbiztonságosabb, és egyértelműen szabályos megoldás. A piros ívet követni szerintem elég súlyos szabálysértés.

TH 2009.05.12. 10:45:56

@Secnir: A Róna utca a főút, macisajtja van a keresztutcának, sőt, sok helyen még a két útpálya között a füves résznél is raknak ki macisajtokat.

raycoon 2009.05.12. 10:46:10

Ezen már korábban gondolkodtam és illeszkedik is ide. Szóval az a kérdés merült fel bennem, hogy kresz szempontjából az, hogy középen van egy sövény az módosít-e bármit is? Ha igen, akkor hol van leírva, vagy mi határozza meg? Ugyanis a kreszben ez van:

Megfordulás, hátramenet
33. § (1) Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a többi jármű és az úttesten haladó gyalogosok közlekedését ne akadályozza.

Ezek szerint a piros autónak nincs elsőbbsége, amennyiben az "akadályozás" az elsőbbség automatikus elvesztését jelenti.

randomuser1 2009.05.12. 10:49:00

Én gyakran járok arra, én el szoktam engedni a kék téglalapot (merthogy egysávos amúgy) utána kanyarodok, kicsit gyorsabb mint a többi opció, igaz simán buknék kreszvizsgán...

TH 2009.05.12. 10:50:18

@raycoon: Egészen izgalmassá teszi a kérdést, hogy ráadásul az illető egy kereszteződés közepén fordul vissza. Ezért írtam fentebb, hogy ezt a manővert érdemes két balkanyarként felfogni, és aszerint eljárni. A kereszteződések kialakításánál egyértelműen így képzelték az út tervezői.

mxplanet 2009.05.12. 10:50:50

ne fordulgasson ott meg senki

bonobonohu · http://bono.hu 2009.05.12. 11:06:33

kurva egyszerű. int neked, te elhúzol Isten hírébe, ő meg azt csinál amit akar.

TH 2009.05.12. 11:09:35

Végre egy viszonylag érdekes kérdés, erre teljes a pangás a kommentekben...ehhh...

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.05.12. 11:12:56

ha nem nagy ívben kerülsz megcsesznek vizsgán

Amúgy ezt én úgy vettem észre, h rajtam kívül senki nem tartja be. Itt nálunk a hegyen is van egy osztott pályás rész, ahol naponta fordulok, volt már olyan, hogy én fordultam meg nagy ívben a mögöttem levő meg utánam rögtön kis íven, mondanom se kell, hogy kissé meglepődtem, amikor kiegyenesedés után észrevettem. Az már semmi, amikor így fordulna az ember és a jobbról jövő meg villog rá, hogy menjek, mert ő ott akarja levágni a kanyart ahol én állok (fel se fogja, hogy ez kanyar levágás), arra nem gondol, hogy elmegy előttem és nem a szembejövő sávon keresztül fordul el balra. Na mindegy, erről már akartam írni én is egy levelet, hogy az ilyen kereszteződést mi az anyjáért nem tudja használni rendesen senki? Elvileg tanítják...

nopasaran (törölt) 2009.05.12. 11:13:48

A kanyarodást MINDIG ÚGY KELL végrehajtni, hogy a menetiránya szerinti JOBB oldali
sáv(okba) érkezzen a kanyaradó...

Aki tehát olyan sávba kanyarodik, hogy neki szembe jöhet valaki az hülye és nem ismeri KRESZ-t sem.

Ilyen egyszerű ez...

TH 2009.05.12. 11:19:21

@nopasaran: hát ja, tömören így is össze lehet foglalni...:)

flea 2009.05.12. 11:25:25

Tessék kedves jobbra húzódni.
A kereszteződésben történő megfordulás meg nem más, mint két, gyors egymásutánban végrehajtott balra kanyarodás - mint ilyen, "kis ívben" nem hajtható végre szabályosan, ez világos. Persze ha valaki fogalmatlanul középre áll, akkor már semmi sem egyértelmű...

flea 2009.05.12. 11:27:01

@flea: na, TH megelőzött a két balkanyarral (de annyi baj legyen).

missouri 2009.05.12. 11:27:38

emlékeim szerint volt ilyen feladat a forgalom vizsgán is, és az volt a szabály hogy nagy ívben kell, egymást megkerülve bekanyarodni ilyen esetben. ezért én így szoktam, pedig nő vagyok :-o Lehet hogy ezzel jól megzavarom a többi közlekedőt??
Mondjuk a legnagyobb tahóság ebben az esetben középre beállni, mint ahogy a képen a kék autó teszi.
mj.: milyen aprók már a parkoló autók, de mondjuk én azokkal sem állnék rá annyira a többi autóra, mint ahogy az illusztráció mutatja... :-D

randomuser1 2009.05.12. 11:32:12

@Bono: asszem itt kétfajta kommentelő van, az egyik tökéletesen tudja a kreszt, a másik fele meg már vezetett autót :)

TH 2009.05.12. 11:32:51

@missouri: Ha balra akar kanyarodni, akkor nem tahó, hanem így szabályos!!!

TH 2009.05.12. 11:33:25

@XXXXXXX: És szerinted olyan nincs, aki nagyjából tudja a kreszt, és alkalmazza is azt a gyakorlatban? én így teszek...

nopasaran (törölt) 2009.05.12. 11:39:21

@missouri:

Miért is tahóság beállni középre ?!

Az elsőbbség adás megvalósul, ha
NEM KÉNYSZERÜL a védett úton haladó
HIRELEN fékezésre/kormányzásra....

Ez esetben benéz balra..OK..
bemegy az úttest közepéig és ott
...vár, hogy jobbról is OK legyen.

Ez a megoldás akkor IS szabályos, ha
csak terelővonal van középen....

Aki később balról jön az majd szépen
HIRTELEN fékezés nélkül megáll és vár...

Soxor balra csak így lehet egy forgalmas védett útra kijutni a mellék utcából.

Lámpás estebn ezt korlátopzza, hogy
a zöld végéig ugye el is kell hagyni a kereszteződést...azaz beragadni nem szabad.

De ha nincs lámpa akkor ez a módszer nem szabálytalan...bár a balról jövő habzó fejjel szokott dudálni érte, szegénykém :-))))

missouri 2009.05.12. 11:44:23

@TH: az ok hogy a saját sávjának (itt nyilván csak képzeletbeli felezővonal van) a bal szélére húzódik ha balra megy tovább. De itt az illusztráció szerint pont a képzeletbeli felezővonalon tanyázik a kék autó. Azt nem hinném, hogy 3 sávnyi hely lenne azon a kis szakaszon. Nálunk legalábbis (Füredi utca) a legeslegtöbben azt csinálják, hogy középre berongyolnak, az a biztos alapon, aztán a többiek meg senki sehova nem tud menni tőlük. A következő legnagyobb csoport a kisívesek halmaza, és csak elvétve van olyan aki szabályosan nagyívben kanyarodik. Pedig még elsőbbségadás kötelező táblák is ki vannak rakva mindenkinek a saját oldalára, tehát a jobb oldalra. Tehát ez olyan mint egy picike utca, ahová befordulsz balra, majd onnan ismét balra kanyarodással jösz ki. Tehát egyetértünk szerintem, csak az illusztráció megtévesztő... :o)

TH 2009.05.12. 11:47:47

@missouri: Ok, akkor tényleg egyetértünk. Ismerem a Róna utcát, tudom, hogy sokan kezelik érdekesen ezeket a kereszteződéseket, bár azért annyira nem szokott tragikus lenni. :)

ChPh 2009.05.12. 11:48:32

@TH: Hm, lehet, hogy szabálysértés, de mint írtam, ott sokkal jobban kiszélesedik az út, mint az utca, gyk. minden egyenesen és balra kanyarodó "középen" közlekedik.
Így sajnos nem tudom mi az iránymutató....

TH 2009.05.12. 11:49:25

@ChPh: Az a szabály, hogy balra kanyarodáshoz a képzeletbeli felezővonalhoz kell húzódni. Ennyi.

missouri 2009.05.12. 11:51:33

@nopasaran: nem biztos hogy pontosan értettem amit írtál, de nem az úttest közepére való bemenésről beszéltem, az teljesen egyértelmű hogy be kell oda mennie. Hanem hogy a kis szakasz amin várakozik kék, énszerintem az egy 2 sávos szakasz kell hogy legyen, és ez alapján én nem húzódnék annyira középre hogy senki semerre ne tudjon tőlem menni, hanem a saját sávomban maradnék a lehetőség szerint. És ott várakoznék hogy mehessek a jobbról jövők elengedése után balra. Ha a saját sávjában marad (még ha kicsit balra is húzódik mert balra akar menni) akkor nem akarhat elmenni a piros ott. Persze ez se garancia :-D

randomuser1 2009.05.12. 11:52:05

@TH:de, persze, valamennyire a legtöbb ember tudja a kreszt, de itt a fórumon több mint 40 komment született az utóbbi 1 órában erre a helyzetre, és a baj az h az emberek ugyanennyi időt elbasznak élesben is, pedig van gyorsabb és elegánsabb megoldás, piros autó lemond az elsőbbségről, mert egyébként amúgy is lassít h kanyarodhasson, szal nem fárasztó konstruktívnak lenni...

HP514 2009.05.12. 11:52:15

Helló,

Az, hogy nem tartják be az öt métert a parkoló autók nem kellene zavarjon, kedves posztoló, ugyanis Te egy kétirányú mellékutcából érkezel a Reiterhez, és nyilván a mellékutcában jobb oldalt gurulsz. A Reiteren meg mindenki a sáv közepén halad, mert a Reiter széles utca, lehetne akár két sávos is, szóval az autód orrát nyugodtan kidughatod, hogy kiláss balra, majd meggyőződj, hogy be tudsz állni a két sáv közé a kereszteződésben a téglalapoddal. Ott folyatódik a mellékutca két sávos szélessége, tehát ugyancsak a jobb oldalra kell(ene) húzódnod, hogy megvárd, hogy egyenesen vagy balra kanyarodva mehess tovább.

Ha balra akarsz kanyarodni, akkor is jobbra kell állnod középen és nem középre. Azt, hogy valaki (a nők?) a pirossal jelzett útvonalon kanyarodnak Te idézed elő. A pirossal jelzett vonalon amúgy nem szabadna kanyarodnia senkinek, mert azt forgalommal szemben tenné.

A növényzet meg szépen le van nyírva középen, még a gyárihoz képest is leültetett kétüléses kabrió Ferrariból is kilátni jobbra, észak felé a Reiterre.

Üdv

HP

CyberPunK 2009.05.12. 11:52:43

Izé, azzal a kitétellel mi is van, hogy kereszteződésbe úgy megyünk bele, hogy át is haladjunk rajta? Mert oké, balról jövők miatt kicsit ki kell csorogni, hogy lássa, de jobbra lát rendesen. Személyes tapasztalat: ilyen kereszteződésben sok balra kanyarodó bunkó beáll a két irány közé és elkezd lassan kicsorogni egészen addig, míg egy ijedősebb autós nem ad elsőbbséget. Ez pedig már az elsőbbség kikényszerítése, ami védett úton kifejezetten vicces. IFA-t beléjük.

nopasaran (törölt) 2009.05.12. 11:59:16

@CyberPunK:

Az elhagyási kötelezettség csak a lámpás esetre él, mivel ott a neked zöld vége után ugye jönnének a másik irányból a "szabad az út" jelzésre...

Nem lámpás esetben, azonban csak elsőbbség adás van!

Azaz hirtelen fékre/kormányra nem lehet kényszeríteni.

De!!! megállásra igen...hiszen az forgalmi okból fog történni.

Mert meg kell várja, amíg tovább tudok haladni...

TH 2009.05.12. 12:03:04

@XXXXXXX: Lemondani az elsőbbségről szabályos, tehát az teljesen jó megoldás. Attól még nem vághatja le a kanyart viszont.

@CyberPunK: Behajthatsz a kereszteződésbe félig, ha balról nem jön senki, és olyan sűrű a forgalom, hogy másképp nem jutsz át. A jobbról jövőknek elsőbbséget adsz, oszt kész. Ha vki közben jön balról, az legfeljebb szépen megáll, az elsőbbség nem jelent korlátlan haladási jogot.

TH 2009.05.12. 12:03:54

@nopasaran: pontosan. eddig az eset kapcsán felmerülő minden kérdésben egyetértek veled.

CyberPunK 2009.05.12. 12:04:14

@nopasaran: Picit vonatoztassunk el attól, hogy van egy kb 1 -1/5 méteres elválasztó (ami ugye messze nem egy normál autó hossza) a két irány között, ugyanis kressz ezt nem taglalja külön, kivéve az autópályákat ugyebár. Ha egy normál utat nézünk ami 2*1 sávos, akkor megteheted, hogy ráállsz az első sávra és ott megvárod míg végre bekanyarodhatsz jobbra? Ugye hogy nem.

trixilw 2009.05.12. 12:05:08

@TH: A Kreszben olyan szabályok is vannak, hogyha mondjuk egy vasúti átjárót nem látsz kellőképpen be, akkor az utasodat ki kell szállítanod, neki meggyőződnie, hogy nem jön-e vonat, intenie neked, neked átmenned, őneki átgyalogolnia és visszaszállni az autódba. Gondolom ezt nem sűrűn tetted meg eddig, mint ahogy én sem.
Tehát a Kresz szabályok finom áthágását (a sávjához képest nem balra, hanem középre húzódással) ilyen esetben a józan ész diktálja.

TH 2009.05.12. 12:07:53

@trixilw: Ez jól hangzó dolog, de ilyen nincs a KRESZ-ben.

missouri 2009.05.12. 12:08:28

@trixilw: ümm. és ha egyedül vagy az autóban?? kiszállsz felmérni és mire visszaevickélsz és elindulsz, pont jön a debreceni gyors 8-(

TH 2009.05.12. 12:08:42

@trixilw: Vannak a KRESZ-ben egyébként logikátlan dolgok, és nem mondtam soha, hogy mindig, minden körülmények között minden pontját be kéne tartani. De az, hogy az úttest menetirány szerinti jobb oldalát vesszük igénybe, az viszonylag fontos szabály.

TH 2009.05.12. 12:09:15

@missouri: nincs ilyen szabály, nem kell minden hülyeséget elhinni. :)

ChPh 2009.05.12. 12:10:44

@TH: végül is igaz :)
Köszi :)

trixilw 2009.05.12. 12:13:59

@TH: De akkor pont ugyanarról beszélünk :) Csak azt akarom mondani, hogy ilyen esetben ne álljon a sávjának a felezővonalához, hanem maradjon a lehetőleg a jobb oldalon, hogy ne kényszerítse a piros autót a rossz manőverre.
Egyébként meg megnéztem a hatályos Kreszt, és mea culpa, a 2007-esből tényleg kivették ezt a paragrafust. De benne volt, ott írta, ahol az emberkének meg kell győzödnie a vasúti átjáró szabadon való átkelhetőségéről.

AzHofi 2009.05.12. 12:14:39

Zsoltnak sztem abszolut igaza van dejure. Defacto pedig ahogy eppen sikerul. A kresz ugyis csak a helyszineles megkezdesekor lep eletbe az utak nagy reszen, addig inkabb a jozan esz szerint kellene kozlekedni.

missouri 2009.05.12. 12:17:05

@TH: :-D tudom, csak elképzeltem a szituációt. erről amúgy az jutott eszembe, hogy a "Kresz finom áthágásának" minősül-e, amikor a vasúti átkelőnél a félsorompó megkerülésével poroszkálnak át a népek :o(( én nem mernék, de valahol megértem őket, amikor már 20 perce állunk mert az állomáson a vagonokat tologatják......

TH 2009.05.12. 12:17:20

@trixilw: DE, ha BALRA KANYARODIK, akkor SOROLJON a felezővonal MELLÉ. Ilyen egyszerű.
És a piros autó semmiképp se kerülhet a pirossal jelzett útvonalra, mert akkor szembe megy a forgalommal.

TH 2009.05.12. 12:17:54

@missouri: Én is megértem, de az egy igen durva szabálysértés, én sem tenném soha.

Tron65 2009.05.12. 12:18:30

Kedves Posztolók!
Látom, sokan olvasgatják a KRESZ elsőbbségadásra vonatkozó oldalait, azonban egy apróság úgytűnik a jelentős többségnek elkerüli a figyelmét.
Konkrétan arról van szó, hogy az említett szövegrészek az útkereszteződéshez (közel) egyszerre érkező járművekre vonatkoznak.
Jelen esetben a kék jármű épp VÉGREHAJTJA az áthaladást az útkereszteződésen és NEM KELL ELSŐBBSÉGET adnia az oda később érkező piros jármű részére.

missouri 2009.05.12. 12:18:39

félreértések elkerülése végett, nem gondoltam komolyan hogy ez a kresz "finom" áthágásának minősülhet :-DDD

nopasaran (törölt) 2009.05.12. 12:18:51

@CyberPunK:

DE! megtehetem...szabályos...

Lásd: elsőbbség adás fogalma!!!!

Sehol nincs kikötve, hogy MINDEN sávnak EGYSZERRE kell megadni...

Időkorlát is csak a lámpás kereszteződésben van, miszerint a nekem zöld alatt be kell fejeznem a dolgot.

Amúg meg logikázz egy kicsit!

Tegyük fel CSAK balról jön, jó mesze a sor eleje...jobbról meg sehol senki.

Elkezdesz-e kikanyarodni még akkor is, ha
tudod, hogy a balról jövő sor emiatt lassulni, sőt netán megállni lesz kénytelen ?

Gondolom igen, hacsak nem vagy egy eget verő méretű balfasz, aki fosik és az elsőbbség fogalmát sem imeri...

A balról jövök ezzel letudva.
Ők max. megállnak és dudálnak...
Amíg be nem fejezed a megkezdett manővered.

Namost..., ha jobbról mégis jönnek,
akkor két lehtséges megoldás van...
- vársz a lyukra
- valaki lemond az elsőbbségéről és beenged

A másik megoldás, hogy vársz amíg
minden sávban EGYSZRRE lesz lyuk...

Ez a kultúr megoldás akkor, ha
várhatóan 1-2 percen belül lesz ilyen.


Ha azonban a forgalom akkora, hogy
sok-sok percig kellene várni, nos
akkor jön a bemegyek közepig módszer...

trixilw 2009.05.12. 12:19:54

De ne tegye, mert akkor a piros autó meg az út bal oldalán, a kéknek jobbra akar majd elkanyarodni. Szabálytalanul, igen, de ha mindenki ismerné a Kreszt, nem is kéne vitáznunk. Ha nem teszi, kivédheti mások hülyeségét.

PitBuli 2009.05.12. 12:20:22

Ez nem ááámerika, kerülgessük csak egymást nagy ívben!

TH 2009.05.12. 12:20:25

@CyberPunK: De, megtehetem, egyetértek noparasannal.

TH 2009.05.12. 12:22:25

@trixilw: de ne úgy védje ki mások szabálytalanságát, hogy maga is szabálytalan. Ha a jobb szélre áll be, akkor megeshet, hogy a következő mögötte jövő autó beáll mellé...ha elférnek. Na, akkor már bajba van, ha balra akar kanyarodni. Nem, a helyes megoldás az, hogy a balra kanyarodó balra húzódik, így ha jön mögötte egyenesen menő, akkor az jobbról elfér mellette. ez így szabályos, és így logikus.

trixilw 2009.05.12. 12:23:01

@Tron65: Ezt majd a rendőrnek meg a biztosítónak is magyarázd meg légyszíves egy esetleges csatt alkalmával (nem kívánom, ne történjen!!!)
Ha a kereszteződésen halad át, akkor már az elején meg kellett volna győződnie róla, hogy a piros autó sávjában is szabad a helyzet, sehol sincs neki elsőbbsége. Főleg, mert ott elsőbbségadás kötelező tábla van.

heliox 2009.05.12. 12:24:43

@sylblog:
@mercurius : NEM KELL ELENGEDNI!!!

Csak _elsőbbséget_ kell neki adni.

Doubledeceker 2009.05.12. 12:25:04


Én itt dolgozom a REiter mellett, és tényleg nap, mint nap van itt szopás.

De szerintem pont a bugrisok miatt, akik valami elbaszott szabályokhoz ragaszkodnak.

Mivel a parkoló autók közül kilátni nem lehet, s helyenként már nő a növényzet is, a helyzet nem túl rózsás.

De mindig kialakul valami rendes emberi megoldás, nem kell ehhez kresz könyvet bújni.

Ha mindig ragaszkodnák a szabályok betartásához, akkor 3 havonta járnék a karosszéria javítóhoz.

trixilw 2009.05.12. 12:25:17

@TH: Na megoldottam: álljon keresztbe a saját sábján belül, a két főútvonali sáv között sáv között. A piros nem fér el, mögötte meg nem mernek bejönni, mert egy ekkora balfasztól megijednek :)

TH 2009.05.12. 12:25:30

@trixilw: Tron65 teljesen baromságot írt, de neked sincs igazad. amikor középre húzódik - pláne osztottpályás úton -, akkor csak a balról jövőket kell elengednie, aztán majd középről megnézi, hogy a jobbról jövők mikor fogynak el. Nem kell megvárnia azt, hogy egyik irányból se jöjjenek.

TH 2009.05.12. 12:26:05

@trixilw: ravaszkás megoldás! :)))

TH 2009.05.12. 12:27:45

@Nandi29: nem tudom, te hogy oldod meg, de képzeld: nem, ha ragaszkodnál a szabályokhoz, nem járnál a javítóba, senki nem törne össze. én is sokáig dolgoztam a reiternél és környékén, szabályos voltam, mégsem törtek össze. ha rosszindulatú lennék, azt gondolnám, hogy az lehet a gond, hogy nem tudod, hogy mi a szabályos és miért.

dávidzoli 2009.05.12. 12:35:30

Ezt a hímsoviniszta pérót!
Biztos csak a nők csinálják szarul, miközben ő dekkol a főút közepén. Én inkább pár közlekedési lámpáért picsognék a helyében. Üdv, dávidzoli voltam.

TH 2009.05.12. 12:36:06

@dávidzoli: közlekedési lámpa felesleges lenne azért, ő meg rossz helyre rajzolta magát.

Doubledeceker 2009.05.12. 12:36:07

@TH:

Nem a Reiterrel kapcsolatos szabályok betartásáról írtam, hanem általában.

És azt akartam írni általánoságban, ha mindig ragaszkodnáék a szbályok betartásához, mindig törött lenne az autóm. Alkalmazkodni is kell a többiekhez, hiába nincs esetleg igazuk mindig.

Azért sok múlik a helyzeten, nekem is viszonylag hosszú autóm van (4.6 m) és én is sokszor beállok középre, ha pl. megyek a kunyhó cukrázdába, aztán van, akinek ez nem tetszik, de a többség elvan vele.

Nem lehet minden szitúációt Kresz szerint kielemezni, gyorsan és helyesen kell dönteni és kész.

Amúgy a Reiter pont a középső elválasztó rász miatt eléggé veszélyes tud lenni, legalábbis én sok balesetet látok erre, igaz én 8 éve használom majd minden nap ezt az útat és majdnem teljes hosszábban, Robert-től a Dolmányig.

TH 2009.05.12. 12:40:54

@Nandi29: ezzel sem értek egyet, mondj példát, amikor a KRESZ szabályok betartása okozna balesetveszélyes helyzetet!

Britte 2009.05.12. 12:41:57

Nem értem minek bonyolítani feleslegesen a helyzeteket.
A piros autó helyében egyszerűen megállnék és elengedném a kéket. Most az lényegtelen hogy kinek van elsőbbsége. Az a legegyszerűbb ha hagyom hogy elhúzzon onnan a fenébe.
Belehet annyira hajtani a kereszteződésbe a piros autó helyzetéből hogy láthassa jön-e balról valaki és mégse akadályozza az esetlegesen a balról jövőt. Az meg alap hogy egy ilyen kereszteződésbe óvatosan hajtok be hogy legyen időm higgadtan reagálni.
Amúgy nő vagyok.

wasabii (törölt) 2009.05.12. 12:46:18

Szinkron eset, amikor ketten mennek szembe, és mindkettő balra akar kanyarodni. Kresz szerint egymást körbejárva, egymás mögött kell kanyarodni. A sok hülye meg a hiperbolikus függvény képét lerajzolva, egymás előtt keresztbe menve kanyarodik. És ha bemutatod nekik a helyes megoldást, vagy fény és hangjelzéssel hívod fel a figyelmüket a balesetveszélyre, még ők hülyéznek le.

GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 12:51:38

Ez elég hihehetetlennek tűnik, hogy pont a reitteren ne lehetne megfordulni a piros "kis íven"...

Egyébként irigylem a problémáit,
ha jó vezető lenne a posztoló, ilyen potomságokon, hogy ki hogy old meg egy szaros visszakanyarodást, nem akadna fent...

Egy középen álló autót (ráadásul lehet, hogy balra kanyarodik, túloldlai index nem feltétlenül látható...) hülyeség körbekerülni, ha előtte is el lehet fordulni...

GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 13:00:34

@wasabii:

"...még ők hülyéznek le. "

mert hülye vagy.

Fasz kivan az ilyen buta portáskommunista faszokkal, akik látták a tesztkönyvbe, hogy körbekerüli egymást két nyíl a mórickarajzon, és onnastól kötelességüknek érzik, hogy "fény és hangjelzéssel hvíják fel a figyelmet a balestevezsélyre" egy egyébként teljesen szabályos és biztonságos szituációban...

Ha van hely, akkor nem kell körbekerülni egymást.. mi a fasznak?

i23kovacs 2009.05.12. 13:07:59

@newdawn: én olvastam is, nem láttam hogy gond lenne a növényzet. Növényzettel elválasztva mindössze annyit jelent ebben az esetben, hogy füvesített sáv van szegéllyel kiemelve valszeg.

Ha oda bokrokat ültetett valaki, az persze über brutál lenne.

Nem értek egyet a hölgyek leszólásával, ők szimplán másként látják a helyzetet (világot :-)), és ezt nem lehet (nem is kell) megváltoztatni. Jobbra kell húzódni és meg van oldva minden. Ha meg utána egyenesen akar menni legfeljebb mozdit egy bolhafingnyit a kormányon, a keresztben jövőnek úgyis elsőbbséget kell adnia.

Aggie 2009.05.12. 13:08:41

Abban a keresztezodesben is 2 sav van, ahol a kek auto all. Ha a kek auto a sajat savjaban marad, senkinek sem jut eszebe a piros vonalon megkerulni. Balra kanyarodaskor csak egyiranyu utcaban irja elo a Kresz a kanyarodas iranyanak megfeleloen jobbra vagy balra huzodast.
Ki is a bena ebben a helyzetben? A kek autos barom, aki azt hiszi, azert, mert himbilimbivel a laba kozott szuletett, mar vezetni is tud. Gratulalok neki, mert sikerult sajat magat leegetnie. Ennyit a jol vezeto (hahaha) ferfiakrol. Jol akkor fogsz vezetni, ha gyakorlatod van, ismered es alkalmazni is tudod a Kreszt, nem akkor, ha elmeleteket gyartasz es sajat magadnak faragod.

GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 13:13:34

@Aggie:

Látom te sem láttál még kereszteződést...

Doubledeceker 2009.05.12. 13:14:21

@i23kovacs:

Mert oda bokrokat ületet valaki, és még nem über brutál de majd az lesz.... :D

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.05.12. 13:19:44

Már bocsánat, de a feladat megoldását azzal kezdeném, hogy megkérdezem: megengedett-e, lehet-e visszafelé kanyarodni??? Nem sokkal arrébb egyszer 3000 pénzem bánta, hogy egy rendőr meglátta, amint én nem láttam meg, hogy nincs megengedve.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.05.12. 13:20:45

@GergőÁron: ha tábla nem jelzi, akkor nem lehet. akár hihetetlen, akár nem. (Rendőr mondta, miközben csekket írt... ;-))))

Prace Lee 2009.05.12. 13:25:54

A kisívben kanyarodás helyből életveszélyes, mert nem látja a másik sávban érkező autós a kanyarodót.
De! A helyzet szerintem szabályosan elő sem állna, ha kékkocka szabályosan csak akkor tolná be magát a kereszteződésbe, ha mindkét irányból szabad az útja.

nopasaran (törölt) 2009.05.12. 13:26:41

@idelle:

Izé.. naszóval van neked jogosítványod... ?
Szerinted mikor tilos megfordulni ?!!!

Mert amikor nem tilos, akkor szabad.

Ezért aztán tiltásnak kell lennie
nem pedig megengedésnek....

GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 13:27:32

ha nem lennék lusta, előkereném neten a friss kreszt, de én még úgy tanultam, hogy ha elférsz, akkor előtte is mehetsz, de ez má régen volt.

Egyébként melyik táblára gondolsz?

blogszilva 2009.05.12. 13:28:10

Én azt gondolom, hogy az csak a rajz hibája, hogy a kék autó úgy látszik, mintha középen lenne. Viszonylag ritkán, de elő szoktam fordulni a Reitter környékén autóval, ezért sejtem, mi a szitu.

Valahogy úgy gondolom, hogy az alárendelt keresztutca 2x1 sávos, és ha tökegyenesen mész az egyik oldalról át a másikra, akkor kerül oda az ember, ahol a kék autó van a rajzon. Magyarul a középső, növényzetes sáv nem lóg be teljesen a keresztutca képzeletbeli sájvának a jobb széléig. A keresztező "sáv" melletti szabad helyen még gyalogátkelő is lehetne, van, ahol van is. A kereszteződés közepe így - kis jóindulattal - lehet akár 2x2 sávos szélességű is. Nem hinném, hogy egyenes áthaladáskor egy jobbra és egy balra "sávváltással" kellene közlekedni egy ilyen helyen.

nopasaran (törölt) 2009.05.12. 13:29:06

@Prace Lee:

Nem csak akkor szábályos...ha éppen
mindkét irányból szabad az út neki.

Elsőbbség fogalmát MEGNÉZNI!!!!!!
Érvényességi helyét szintén...

Olvassgass KRESZ-t!
De fentebb már ki lett fejtve...

GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 13:29:16

@idelle:
szerintem téged átbasztak :)
Vagypedig benéztél egy balrakanyarodni tilos, vagy megfordulni tilos táblát...

antika13 2009.05.12. 13:31:00

Szándékosan nem olvastam végig a kommenteket.
Ha a kék autó látja, hogy a védett útvonalon jön a balra kanyarodó jármű, akkor miért erőszakoskodik. Ha mégis kijön, akkor jobbra tartási kötelezettsége van és kénytelenek lesznek megkerülni, vagy elengedni.
Ha balra akar kanyarodni és pofátlan is akar lenni, vágjon át balra, ha már nagy autója van, biztosan beengedik.
Ha béna, használjon másik kereszteződést, vagy le kell menni falura gyakorolni, ahol a kerékpárosok fül-re közlekednek és simán behajtanak a kereszteződésbe, ha nem hallanak autót közeledni.

nopasaran (törölt) 2009.05.12. 13:31:06

@GergőÁron:

Jól mondod..
Ha van hely nem kell megkerülni kötelezően.
De ekkor fokozott figyelem kell...hogy mindeketten, egyformán gondoljátok-e ?

blogszilva 2009.05.12. 13:31:50

Egyetértek azokkal, akik azt mondják, el kell engedni a kék autót. Szerintem ez az a közlekedési helyzet, ahol mindenkinek csak jobb, ha lemond az elsőbbségéről a főúton haladó. A visszakanyarodás miatt amúgy is majdnem állóra kell fékeznie, neki teljesen mindegy, hogy megáll-e 2 másodpercre. A mellékutcából kihajtó szerencsétlen meg (nagyon sok esetben) tényleg nem lát semmit, ha nem gurul ki az elválasztó sávig.

nopasaran (törölt) 2009.05.12. 13:33:34

@antika13:

Te natúrban hülye vagy a KRESZ-hez is és a közlekedéshez is...

Mégis olvasd át az eddigiket, hamár
a KRESZ könyv kimaradt, mert érthetetlen számodra....

GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 13:34:36

@idelle: közben most esett le, hogy te a megfordulásra írtál, és nem az egymáselőtt balrakanyarodásra.

de mint ahogy "egymás előtt nagy ívben balra kanyarodni szabad" táblát sem ismerek, úgy "visszafordulni szabad" táblát sem láttam még. :)

tyberius 2009.05.12. 13:38:56

@HP514: Na most valld be, hogy ennek a kommentnek az a lényege, hogy ültél már "még a gyárihoz képest is leültetett kétüléses kabrió Ferrari"-ban.

Vidám Nihilizmu (törölt) 2009.05.12. 13:42:21

@nopasaran: izé, '89-től. és bár nem vagyok egy nyomkövető rakéta, de rémlik, hogy a "ha nem tilos, szabad" megváltozott "ha nincs megengedve, tilos"-ra több esetben. annyira nem izgat(ott), hogy utánanézzek.

raycoon 2009.05.12. 13:42:29

@Aggie: "Balra kanyarodaskor csak egyiranyu utcaban irja elo a Kresz a kanyarodas iranyanak megfeleloen jobbra vagy balra huzodast. "
Hát ebben igazad van, de nem is igazán ezt írták. Hanem a "középre" húzódást.

Bekanyarodás

31. § (1) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel
a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,
b) útburkolati jelek hiányában
- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni.

Vidám Nihilizmu (törölt) 2009.05.12. 13:43:16

@GergőÁron: de "visszafordulni 'lehet'" útburkolati jelet nyilvánvalóan láttál már.

antika13 2009.05.12. 13:43:58

@nopasaran: Ha bénák vagytok a vezetéshez, utazzatok busszal

missouri 2009.05.12. 13:44:03

"Ha van hely, akkor nem kell körbekerülni egymást.. mi a fasznak?"

Me' én meg jövök a keresztutcából és megyek át a Reiteren keresztül egyenesen, és rohadtul nem fogok örülni hogy szembetalálkozok a saját sávomban egy szembejövő autóssal. Egyszerűen a szembesávban közlekedsz ha kisívben kanyarodsz, ezt lehet még tovább ragozni? Azé' szabályok többségének szokott lenni némi értelme, nem mondom hogy ez feltétlenül mindenre igaz persze...

trixilw 2009.05.12. 13:46:52

No akkor kreszhuszároknak:
31. paragrafus: Az első bekezdés arról szól, hogy jobbra kanyarodáshoz az úttest jobb szélére, balra kanyarodáshoz a bal szélére kell húzódni. Pontosan ahogy TH mondja. A második bekezdés mindezt ragozza villamospályával. De itt jön a negyedik bekezdés (FONTOS):

(4) Ha a jármű méretei vagy egyéb ok miatt az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseit megtartani nem lehet, a bekanyarodást fokozott óvatossággal - szükség esetén erre alkalmas irányító személy igénybevételével - és úgy kell végrehajtani, hogy a bekanyarodó jármű a többi járművet ne veszélyeztesse.

Erre a szituációra meg simán rá lehet fogni, hogy a balra tartást betartani nem lehet és inkább figyelek a másikra.

A balra kikerüléses kanyarodásról: én személy szerint semmit sem találtam a kreszben, ami ezt pontosan leírná, azon kívül, hogy mindkét autónak nagy ivben kell fordulnia. Nagy ívben pedig csak akkor tud fordulni, ha kikerüli a másikat. Ráadásul ha kisívben fordul, akkor egy másik fontos kresz szabálynak sem tesz eleget, miszerint a bekanyarodott útra, a menetirány jobb szélére kell érkezni. Szóval ki kell, hogy kerüljék egymást.

trixilw 2009.05.12. 13:49:01

Közben meg látom, hogy missouri pontosan leírta a nagyív-kisív lényegét.

missouri 2009.05.12. 13:54:15

@Vidám Hihilizmus: hö? én ezt nem bírom követni. Ha nincs valami "megengedve" tábla, akkor tilos?? ha nincs semmi tábla nem is lehet egy kereszteződésben kanyarodni, vagy most mi van? Az útburkolati jel az nem a kötelező haladási irányt szokta jelölni? Az a "visszafordulni lehet" útburkolati jel az nem egy "visszaforduló sáv" jelölés akar lenni? Ami mondjuk úgy szokott előfordulni hogy balra kanyarodó és visszaforduló nyíl van egyben, tehát ebből a sávból balra lehet menni vagy visszafordulni. Nem mehetsz azonban egyenesen vagy jobbra ebből a sávból. Én így értelmezem, de most már nem tudom gyerekek...

GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 13:57:21

@missouri:

ha valaki balra kanyarodik, akkor mindenképpen keresztezi a szembe jövő útját, nem? Te sem láttál még ezekszerint kereszteződést, miért is közlekedne a szembesávban.

De ha érkeznek szemből, akkor nyilván nem kanyarodunk be balra, hanem szépen megadjuk az elsőbbséget. Ha pedig te még ezer méterre vagy az kereszteződéstől, és vígan bekanyarodik még húsz autós, mert te nem vagy még ott, akkor neked miért is nem mindegy, hogy ott a távolban miképp oldják meg az autósok?

nopasaran (törölt) 2009.05.12. 13:57:38

@antika13:

Az nem a LEHET jele, hanem
a KÖTELEZŐ jele vagy a választható jele, ha több irányú...abban a sávban,
amelyikben olyat látsz.

Ahol nincs felfestve a sávban a nyíl és nincs
sem balra kanyarodni tilos, sem megfordulni tilos, sem egyébb kizáró jelzés (pl. záróvonal).. ott MINDIG SZABAD...megfordulni.

TH 2009.05.12. 13:58:13

@GergőÁron: visszafordulást engedélyező kék táblát én már láttam. A helyzet az, hogy ha egy sávnak pl. olyan kék táblája van, ami a balra és az egyenesen vagy csak a balra továbbhaladást engedi, akkor tudtommal nem szabad visszafordulni. Ha nincs tábla, akkor szabad. Viszont ez a Reiter speckó eset, felfogható két útnak is (a két úttest között még mackósajt is van a keresztben érkezőknek), ez esetben ez két balrafordulás, az meg nem tilos.
Ez az egyik.
A másik, amit a balrafordulásról írtok. ott vagy egymást megkerülve, vagy egymás előtt lehet kanyarodni, ez utóbbit nagy kereszteződésekben szabad. Szerintem logikátlan, de életszerű azért. szóval ez nem szabálytalan.

TH 2009.05.12. 14:01:24

@TH: idézet KRESZ értelmezésből:
"Az útkereszteződéshez egymással szemben érkező és egyaránt balra bekanyarodó két jármű a keresztezés középpontjának a megkerülésével egymás mellett elhaladva, széles útkereszteződés esetén pedig a keresztezési középpont előtt, egymás mellett elhaladva végezhetik a balra bekanyarodást."

nopasaran (törölt) 2009.05.12. 14:03:16

@trixilw:

Nagyív az amikor NEM
a SZEMBE SÁVBA ÉRKEZEL !!!!!!

Azaz balra-középre húzódásból
a másik út jobb oldali sávjába...

nopasaran (törölt) 2009.05.12. 14:06:18

@missouri:

Jól értelmezed csak sok olyan ember vezet aki totál hülye a KRESZ-hez , de osztja az észt ezerrel..sőt azt hiszi az úton is, hogy igaza van, pedig dehogy...

Mi többiek meg naponta soxor védjük ki a ez elképesztő baromságaikat :-(((

GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 14:12:45

@TH:

na, és hogy nézett ki az a tábla?

trixilw 2009.05.12. 14:15:38

@nopasaran: Jó, akkor a következő szituációt elemezd kérlek:
Egymással szemben vagyunk, egyszerre érünk a kereszteződéshez, mindketten balra indexelünk egy olyan úton ami menetirányonként 4 méter (tehát bőven elfér egy autó és mellette van hely parkoló kocsiknak is). Én nagy ívben akarlak téged kikerülni, te úgy gondolod, hogy egymás előtt is elférnénk, hisz 8 méter aszfalt az baromi széles,nem értjük meg egymást, nem tudunk lefékezni, csattanunk. Ki a hunyó?

GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 14:17:19

@TH:

És nem, a Reitter nem speckó eset.

Lehetőleg ne bíztassunk senkit arra, hogy megpróbálja valahogyan alternatívan értelmezni a Reitter Ferenc utcát...

redriot77 2009.05.12. 14:18:13

Helyes megoldás: néni villog/int neked, kienged maga előtt, utána kanyarodik/fordul meg. OK, hogy elvileg neki van elsőbbsége, de így a leggördülékenyebb. Sok időt nem veszít:
1. a megforduláshoz így is úgy is le kell lassítania
2. mikor ott lesz a kereszteződés közepén, a Reitterre merőlegesen, még neki is elsőbbséget kell adnia a szemből és jobbról érkezőknek... Szóval felesleges furakodnia.

TH 2009.05.12. 14:21:00

@GergőÁron: net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_1_97500001$BKPM__21_29$BBMP_0.png
Ez a tiltó.
Olyan kék, haladási irányt jelző táblát láttam, ami balra és VISSZAFELE mutatott.

TH 2009.05.12. 14:24:01

@GergőÁron: nem alternatív értelmezés. A két úttest között van macisajt, és asszem kötelező haladási irány tábla. ettől úgy néz ki, mint ha két úttá bontanák a két irányt. Ez nem alternatív értelmezés, ilyenre tervezték.

GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 14:31:02

@trixilw:

valahogy gondolom megosztanák a felelősséget.

még szerencse, hogy úgy, ahogy leírtad, lehetetlenség összeütközni, feltéve, hogy valamelyik szereplő nem egy térdből amputált szellemi fogyatékos heroinnal túllőtt 10éves gyerek, akinek épp epilepsziás rohama van...

Zsola777 2009.05.12. 14:31:14

A megfordulás elsősorban bekanyarodás, tehát:
31. § (3) A járművel másik útra - ha közúti jelzésből más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármű bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon.
Balra nagy ívben, a kék autó előtt. Balra kis ívben szabálytalan.
Ha elég nagy a kereszteződés, akkor ahhoz képest a balra nagy ív is relatíve kis ív lesz, akkor az autók nem kerülik meg egymást - de ez csak a nagyméretű kereszteződésekre igaz.
A posztoló meg tényleg ne legyen középen, hanem húzodjon jobbra, így a csajokban fel sem fog merülni, hogy kis ívben próbálnak meg elfordulni mellette.

newdawn 2009.05.12. 14:31:35

@i23kovacs: Ahogy nem is írtam a hozzászólásomban, hogy "ostoba, béna nők", stb, pont úgy nem is érdekel, hogy aki bénázik/szabálytalankodik az utakon az nő-e vagy (csökken:)) férfi. Pont hidegen hagy. Kettőnk meglátásában az a különbség, hogy amíg te a szabálytalankodó női mivolta miatt véded a szabályt megszegőt ("jobbra kell húzódni", tehát nem az ő hibája volt) addig én nemre való tekintet nélkül közöltem egy tényt, hogy ki hajtott végre (nagyobb) szabálytalanságot.
Nem kekeckedni akarok, csak nem értettem miért a (szerintem) szenvedő alanyt hibáztatod, de most már értem. Részemről done:)

raycoon 2009.05.12. 14:31:42

@trixilw: "No akkor kreszhuszároknak:
31. paragrafus: Az első bekezdés arról szól, hogy jobbra kanyarodáshoz az úttest jobb szélére, balra kanyarodáshoz a bal szélére kell húzódni."
Bár nem tudom, hogy én volnék-e a kreszhuszár, de én raktam be a paragrafust, szóval megszólítva érzem magam. :)

Amit írsz kicsit pongyolán van megfogalmazva. Nem erről szól. Ez is benne van osztott, illetve egyirányú út esetén. De egyéb esetben NEM ez van írva.

Tudom-tudom, kreszhuszár, de hát az lovagolhat ilyen "paróságokon", nem? :)

jooagi 2009.05.12. 14:33:45

nemrégen költözhettél a környékre, itt mindenki így közlekedik.

vagymi :D

GergőÁron (törölt) 2009.05.12. 14:33:55

@TH:
hmm... ilynre nem emlékszem, de ha arra járok majd megnézem magamnak, elég furcsa. Pontosan nem rémlik hol van ilyen?

antika13 2009.05.12. 14:34:30

Osztjátok itt az észt a kanyarodásról, miközben a kék autós srácnak csak annyit kellene felfognia:
Ha már szökni akar a tatai utca felé, mert mi a másért menne keresztül(én is arra szoktam), akkor keressen egy másik kereszteződést, ahol ki lehet látni.
vagy forduljon ki jobbra és majd a következő kereszteződésben bekanyarodik balra, vagy megfordul.
És munkába járásra a kerékpár is megfontolandó.
Saját bénasága miatt ne másokban keresse a hibát.:)

TH 2009.05.12. 14:37:34

@GergőÁron: nem esküszöm meg rá, de a Szugló-Róna kereszteződés rémlik nekem. A macisajt biztos.

trixilw 2009.05.12. 14:39:09

@raycoon: Nem neked szólt, mert én még akkor kezdtem el írni, amikor nem volt kint a kommented és azután nyomtam az OK-ra amikor te már elküldted, csak azt én még nem tudtam :) Lassan írok, mert közben dolgozom :( :(
Egyébként meg direkt pongyola a hangsúly azon volt amit bekopiztam, hogy annak a bekezdésnek is van kivétele, ha a forgalom megköveteli. Itt megköveteli. Szerintem.

rotler 2009.05.12. 14:57:08

Egy biztos:hogy balra kis ívben nem kanyarodhat,mert akkor szembe megy a forgalommal.Vagy nem?

TH 2009.05.12. 14:58:19

@rotler: de. jól látod a kérdést. Két dolog tilos itt. kis ívben, a piros vonalon kanyarodni, és a kék autónak az út jobb széléről balra kanyarodnia.

drywash · http://viznelkul.hu/ 2009.05.12. 20:45:00

@HP514: miért a nők? :) és a kalapos emberek? jobb példa! legalábbis a nőknek... ja, és nem kalapos nő!

indapass90210 2009.05.12. 21:51:56

Terepjáróval a piros, kisautóval a zöld!

indapass90210 2009.05.12. 21:54:03

Ma voltam az aréna plázában, állt egy motoros a rokihelyen, egy gyerek fényképezte. Kíváncsi vagyok, lesz-e holnap poszt belőle :D

Ja, az már csak apróság, hogy az összes egyéb ilyen helyen x5, merdzsó, meg hasonló járgányok álltak.

theveryguest 2009.05.13. 12:53:49

8 éve lakom a környéken, azóta a Reitter egyre forgalmasabb lett. Egyre több társasház épül a környéken, ráadásul újraburkolták az egészet. Mivel lámpa csak 3 van rajta, abból egy csak kb akkor vált, ha a gyalogosok megnyomják gombot, ezért sokan választják a Béke/Lehel helyett. Gyalog a reggeli csúcsban lassan már nem lehet átjutni az úton. Szerintem vagy be kell lámpázni végig a merőleges utcákat meg egyirányúsítani, vagy legalább a balra kanyarodást kellene megtiltani a merőleges utcákból, forduljon mindenki jobbra, aztán a következő kereszteződésben, ami kb 250 m meg forduljon vissza.

Kagai · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.05.19. 16:56:01

Csak a lényeg marad ki, hogy erre a reakcióidő mennyi melegben, nyolc dudáló között nagy sebességgel.
Mellesleg KRESZ-ből megbuktam. Mert nem jöttem rá.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása