Talán valami jó irányba indul el Budapest V. kerületében. Arról bizonyára mindenki hallott - hisz elég nagy port kavart -, hogy a helyi parkolási társaság repült a Ferrari botrány miatt nagyon helyesen és az önkormányzat veszi át a feladatait.
No de nem is ez az, amiért ez a kis poszt megszületett, hanem az, hogy nem sokkal ezelőtt megkeresett minket a kerület önkormányzata, hogy nincs-e kedvem egy kötetlen beszélgetéshez, mert olvastak több őket érintő, helyi projekteket boncolgató posztot, és téma lehetne a belváros új főutcája, a helyi parkolási helyzet, vagy bármi más, ami érinti az autósokat, a közlekedést.
A találkozón az önkormányzat sajtóreferensén kívül jelen lesz a főépítész és a kerületi közterület-felügyelet vezetője is, akik várhatóan sok kérdésre választ tudnak adni, ami korábban felmerül.
Kérlek titeket, hogy ha van bármilyen kérdésetek, javaslatotok, kritikátok a témában, tegyétek fel itt komment formájában, hogy aztán az arra érdemeseket személyesen is felvethessem a találkozó alkalmával!
Alex3000 2009.05.14. 14:54:07
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.14. 14:55:37
)A posztolót most inkább ne szapuljuk:)
trixilw 2009.05.14. 14:59:34
Gratulálok. Végre valami, így kezdődnek a politikai karrierek. Aztán majd elkussoltatnak mint a Veke vezetőjét (vicc)
Blokkolnám 2009.05.14. 15:01:24
Minél több fát és zöldet a belvárosba, mert így élhetetlen a város.
Kocsikat száműzni, mélygarázsokat építeni. Más nem kell :)
Ja, hogy kérdés kell?
Ok!
1. Lehetne még zöldebbé tenni a belvárost?
2. Látnak arra valami esélyt, hogy több mélygarázs lesz a belvárosban ill környékén?
(Szerény véleményem szerint a sok parkoló autó is elcúfítja a városképet.)
Na csocsi!
George Jung 2009.05.14. 15:19:29
Porhintés, szemfényvesztés, parasztvakítás.
Jobb egyszerűen nem lehet, mert nem AKARJÁK.
beste 2009.05.14. 15:19:45
Javaslatom: a kukákra akasszanak nejlonzacsikat (pl. azt a letépős fajtát, amit bármelyik tecsóban van), hogy a kutyagazdák a kutyák hátralékát összeszedhessék.
Bocsi, ez nem feltétlen autós téma, bár ha én megállok valahol, és van valami szemét a kocsiban, akkor tuti kukába teszem, és nem az út szélén hányom el...
irónika 2009.05.14. 16:26:52
- Buda felől az Erzsébet hídon át szeretnék eljutni a Váci útra. Az, hogy a Petőfi Sándor utca most használhatatlan, rendben van, de ha elkészül - úgy hallom az átmenőforgalom korlátzásra kerül. Milyen útvonalat javasolnak ezt követően?
2009.05.14. 16:35:51
kovk 2009.05.14. 16:57:50
Én a sárga plakettes autótulajdonosok nevében azt mondanám, hogy ez a rendelet kihúzza a lábunk alól a talajt. (Az a része, hogy októbertől márciusig nem lehet behajtani pl. az V. ker-be sem.) Ugyanis ennek következtében elértéktelenedik a még jó állapotban tartott autó is (ami esetenént nem is szennyez annyira, és nem is megy annyit, mint egy széthajtott zöldplakettes céges), így még kevesebb esély van a cserére. Ez ténylegesen az ilyen autóval rendelkező, többnyire kispénzű emberek, szerintem indokolatlan megkárosítása. Bűnbakkeresés kevés politikai kockázattal, mivel ilyen autóból ismereteim szerint relatíve kevés szaladgál az utakon. Tehát kevés embert is érint, de mégis keményen és jól hangzik, hogy KITILTJUK! Csak épp nem old meg semmit, ettől lényegesen nem lesz kevesebb a környezetszennyezés.
A környezetszennyezést miért nem az autó használathoz kötik?
Én is alapvetően a forgalom mérséklése mellett vagyok, de szerintem jobb lenne egy, a használathoz kötött, szofisztikáltabb rendszer, ami azt is figyelembe veszi, hogy ha muszáj autóval menni, akkor lehessen, de alapvetően ne érje meg. Mondjuk pénzért behajtás vagy egy autóra nézve adott időszakban korlátozott számú bejhajtás.
RaveAcE 2009.05.14. 19:04:03
Hehehe.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.05.14. 19:22:40
vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.05.14. 19:44:28
DonnaNyányó 2009.05.14. 19:44:34
Na hogy én is mozdítsam a szekeret:
Mennyiben lesz bonyolultabb, hogy az önkormányzat veszi át a parkolást? Lesz-e áremelés?
vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.05.14. 19:45:07
vhm 2009.05.14. 22:12:18
Ezek megvettek ott 5 helyet? Akkor miért nincs ott, hogy kivéve hotel/engedéllyel.
De ha ez így is van, akkor sem tehet ki közterületre bólyákat!? Vagy már ezt is lehet? Esetleg sűrűn járhatnának arra a rendőrök a beépített kamerás kocsival, ami a kerületben szokott mozogni...
ui: egy apróság Balaton u-ban felfestették a járdára egy múltkori post után, hogy meddig lehet igénybe venni várakozásra. Aztán felbontották a járdát - gondolom az építkezéssel összefüggésben valakik, majd visszaaszfaltozták, felfestés azóta sem... Így az aknafedlapokon ott a vonal, az aszfalton nincs... Esetleg valakik nem a terveknek megfelelően végezték a járdacserét??
cso zsi 2009.05.15. 00:45:31
Hogy van most a Váci utca sétáló - kiülős részein megoldva néhány apróság?
A butikosról még fel tudom tételezni, hogy 5-10 farmert, blúzt egy szatyorban elvisz a parkolóházból az üzletig. Bár szerintem a főnök tilosban parkolva, elakadásjelzőt kirakva "teríti" az árut. A 7-es buszon simán lemarkecolnák a szállítót.
Egy kávézóban a kilós kiszerelés elfogy 1-2 nap alatt, nem tétel, de a cukor, a tejszín az már gázosabb. esetleg sütemény is kell oda. Az üdítők-sörök rekeszszám fogyhatnak. Vendéglő dettó, ott befigyel egy fél disznó, vagy 80-100 kiló marhahús naponta. A kisboltok csukjanak be, tessék mindent a csarnokban megvenni.
Iparosok, bútorszállítók a mélygarázsban letehetik autóikat, és a többit onnan megoldják kézikocsival. Ez most sincs nagyon másképp, majd' minden helyen rokkantkártyás autó áll a még forgalomra használható utcákban.
Tervezem ugyan egy helikopter beszerzését, de akkor már nem is akarok a más gondjával foglalkozni.
tangara 2009.05.15. 07:44:50
Erre úgysem kapok választ, de önök szerint mi a búbánat kerül a 4-es metróban 500 milliárdba?
7 km sín, 2 lyuk, meg néhány csatornanyílás... Magyar áron is 250 km autópálya...
Gontar 2009.05.15. 08:40:13
Secnir 2009.05.15. 08:59:59
...én nem pesti vagyok, de néha járok pesten.
kérdésem a következő:
gondoltak-e már arra, hogy egy-két romosabb házat lebontani, majd a helyére egy olyan 3 emeletes parkolóházat építeni (azért 3 emeletes, hogy ne emelkedjen a többi ház fölé), amelynek mondjuk az alsó szintjére buszok tudnak parkolni, a felső 3 szintre pedig személyautók?
esetlegesen egy garázsszint is, ahová pedig a környéken lakók tudnak parkolót bérelni kedvezményesen.
más:
tudja-e az önkormányzat pontosan, hogy a belvárosban lakóknak hány személyautójuk van? Van-e ehhez elég parkoló? ha tudják a pontos számot, és van parkoló, akkor tudják-e hogy kb. hány ember jár a belvárosba dolgozni-ügyet intézni autóval /nap? és azoknak van-e elég parkoló?
Secnir 2009.05.15. 09:03:03
hány cégnek van bejelentett telephelye a belvárosban? tudniillik a bejelentett telephelyre elvileg bármikor bemehet teherautóval a behajtási tilalmak ellenére is.
sztroberi 2009.05.15. 09:06:01
Erről a mentőket is kérdeztem, a válaszuk az volt, hogy fogalmuk sincs. Ha nem jöhetnek be kocsival, hanem a Kálvinról, Astoriáról, Ferenciekről stb. kell berohanni, az rengeteg időveszteség.
Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.05.15. 09:22:00
blogsámán 2009.05.15. 10:08:30
1. Azzal, hogy helyben mélygarázsok épülnek, még nem fog csökkeni a Belvárosba irányuló autóforgalom. Legfeljebb csökken az utcán parkoló autók száma, de az is csak akkor, ha anyagilag kedvezőbb lesz ott parkolni, mint az utcán. A Belvárosba irányuló forgalmat csak úgy lehetne számottevően csökkenteni, ha
a., a gyorsjáratú kötöttpályás tömegközlekedést fejlesztik és már a városszéli megállóknál P+R perkolók létesülnek,
b., ha végre megszűnik Mo-n a centralizált gazdasági struktúra, azaz nem Budapesten és agglomerációjában lakik az ország lakosságának 30%-a, illetve Budapesten belül sem a belső 4 kerületben koncentrálódna a hivatalok, irodai munkahelyek zöme, hanem több igazi városközpont tudna kialakulni.
2. Mindenkit bosszant a kiadott mozgássérült igazolványok magas száma, illetve ha azzal pofátlanul visszaélnek (pl. bazi nagy terepjáró elállja a teljes járdát). Javasolnám, hogy az utóbbi kivédése érdekében a közterületfelügyelők szerezzenek érvényt a járdán parkolás esetében a KRESZ tengelyterhelésre vonatkozó korlátozásainak (pl. lista az olyan autótipusokról, amik ezt meghaladják).
3. Ugyancsak parkolásos téma: kerékbilincs kontra elszállítás. Szerény véleményem szerint az olyan autókat, amik valóban akadályozzák a forgalmat, és balesetveszélyes helyzetet teremtenek (pl. kereszteződésben parkol az autó, akadályozva ezzel a kilátást) kerékbilincs helyett igenis el kellene inkább szállíttatni a helyszínről.
Bónusz:
Ez nem közlekedéses téma, de az élhetőbb város kialakításának másik legnagyobb gondja szerintem a kosz és dzsuva, amiben élni kényszerülünk. A közterület felügyelőktől azt kérném, hogy ne csak az autósokra koncentráljanak, hanem igenis csapjanak le a közterületen szemetelőkre, no pláne a cigarettacsikkeket elhajítókra is. Meg kellene találni annak a módját is, hogy az aluljárókból és az utcákról végérvényesen száműzni lehessen az alkalmi árusokat, illetve a hajléktalanokat, koldusokat.
.lll. 2009.05.15. 10:19:13
különben is autó helyett járhatnánk csónakkal,mert a Dunán van hely elég
Riska 2009.05.15. 11:07:17
gmower (törölt) 2009.05.15. 11:10:38
TH 2009.05.15. 12:24:23
TH 2009.05.15. 12:27:17
gmower (törölt) 2009.05.15. 14:09:14
ámbátor 2009.05.15. 14:35:54
kuk22 2009.05.15. 17:00:24
Erre nem lehetne valami kevésbé irritáló megoldást kitalálni?!? Pl. amit nyugaton már megálmodtak, "kurzpark zone" a neve, és max. fél, vagy 1 órát lehet várakozni. Így eltünnének a hivatali autók, több hely, a rövid idő miatt több bírság :-))
T. Péter 2009.05.16. 12:19:01
- sárga plakettes autó: nekem is ilyen van. Régi diesel. De úgy használom, hogy ne kormoljon (letekert adagolóval), plusz felújított motor. Döbbenten látom a Belvárosban a J-s vagy K-s rendszámú (5 évnél fiatalabb) Transitokat, és társaikat, amint vastagon eregetik a kormot - zöld plakettel. Ha környezetvédelem, akkor előbb a szemmel láthatóan kormoló dízeleket kellene kitiltani, aki füstöl, azt azonnal kiszedhesse a közterületfelügyeletes, és hatósági zöldkártyára (nem a helyi zöldkártyás...) utalhassa, mondjuk 1 hetes határidővel.
- parkolás: autó autó hátán, holott fizetni kell érte, nem is keveset. Nincs parkolóhely. De a P+R sem vígasz, ugyanis ezek is betelnek. A nagy közlekedési csomópontokban lévő parkolóházakban (Árkád, Europark, stb...) lehessen érvényes BKV bérlettel ingyenesen parkolni. Persze ez magával vonná ezen parkolóházak bővítését is, de szerintem mostanában rengeteg ilyen parkoló áll üresen, vagy félig. A lehetőség adott lenne.
- közlekedési morál: az emberek nem tudják használni pl. a körforgalmakat. Lásd Clark Ádám tér... Ezen kívül a beragadás, tolakodás is dugót okoz, nem beszélve a busszávokat engedély nélkül elfoglaló, magukat "VIP"-nek képzelő autósokról. Óriási dugókat tud okozni pl. a Körúton vészvillogóval rakodó furgon. Miért? Mert ha vannak is kijelölt rakodóhelyek, azokat elfoglálják a "VIP"-ek, vagy a "rokkant" autósok. Budapest közlekedése a Balkánhoz képest is kaotikus. Ott legalább van egyfajta rendszer. Nálunk nincs.
vwxyz (törölt) 2009.05.16. 16:08:21
Kniight 2009.05.16. 23:01:38
A belvárosból ne akarjon kertvárost csinálni, mert nem ugyanaz a műfaj.
Sárga plakettes autót akkor tiltson ki ha a füstös buszt is kitiltja...
igazi hős 2009.05.16. 23:08:31
Egyből lenne hely a bringásoknak, aki meg azután kimegy a (2m széles!) kerékpársávból, azt büntessék meg. Ahogy azt is aki ráparkol a bringaútra, -sávra.